|
Μονή Διαδρομή με 1,40 ευρώ | Απόσταση | Κόστος με Ι.Χ. |
ΚΑΛΛΙΘΕΑ– ΑΘΗΝΑ (Σύνταγμα) | 3 χλμ | 0,30 |
ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΘΗΝΑ | 2,5 χλμ. | 0,25 |
ΠΑΤΗΣΙΑ - ΑΘΗΝΑ | 3-5 χλμ. | 0,33 |
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΘΗΝΑ | 2,5 χλμ. | 0,25 |
ΒΥΡΩΝΑΣ – ΑΘΗΝΑ | 5 χλμ. | 0,50 |
ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΑΘΗΝΑ | 4 χλμ. | 0,40 |
ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΘΗΝΑ | 4 χλμ. | 0,40 |
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑ | 11 χλμ. | 1,10 |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ | 12 χλμ. | 1,20 |
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΘΗΝΑ | 4,5 χλμ. | 0,45 |
Π. ΦΑΛΗΡΟ – ΑΘΗΝΑ | 9 χλμ. | 0,90 |
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΘΗΝΑ | 9 χλμ. | 0,90 |
Να σημειωθεί ότι ο πίνακας αφορά τη μετακίνηση ενός μόνο ατόμου με ΙΧ και όχι φυσικά τη μετακίνηση μιας τετραμελούς οικογένειας, που για μία απλή διαδρομή κόστους 30 λεπτών με το ΙΧ, δεν αποκλείεται να καταβάλλει συνολικά το ποσό των 5,6 ευρώ.
Εάν σε αυτά προσθέσουμε τις σχεδιαζόμενες μειώσεις των λεωφορειακών γραμμών, τις συγχωνεύσεις και την κατάργηση πολλών νυχτερινών δρομολογίων και φυσικά την επιστροφή που διαμορφώνει το εισιτήριο στα 2,8 ευρώ κατ΄άτομο, τότε πραγματικά η χρήση του αυτοκινήτου επιβάλλεται!!!!.
Όσο για τη δικαιολογία όσων επιμένουν αδίκως να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, ότι υπάρχει και η μηνιαία κάρτα των 45 ευρώ, αυτή σχεδόν ακυρώνεται εκ των πραγμάτων. Αφού, για παράδειγμα, ο κάτοικος του Χαλανδρίου που εργάζεται στο κέντρο, θα πληρώνει με το αυτοκίνητο (0,90+0,90) x 25 ημέρες = 45 ευρώ, δηλαδή όσο και η κάρτα.
Παράλληλα μετακινείται καθήμενος, δεν στριμώχνεται, δεν κρυώνει ή δεν ζεσταίνεται ανάλογα, διατηρεί την αυτονομία του στις ώρες άφιξης και αναχώρησης από την εργασία ή τη διασκέδασή του και κυρίως δεν έρχεται σε επαφή με δεκάδες μετανάστες που πριν από τη Νομική, εδώ και καιρό φρόντισαν να καταλάβουν και τα λεωφορεία.
Είναι φανερό ότι οι κυβερνώντες, αντιλαμβανόμενοι πλήρως το χάλι των αστικών συγκοινωνιών, προσπαθούν με κάθε τρόπο να δημιουργήσουν αντικίνητρα στη χρήση τους με προφανή –αν και φοβόμαστε πολύ μακροχρόνιο- στόχο την πλήρη κατάργησή τους. Πασχίζοντας ταυτόχρονα, αυτό που συστηματικά απολαμβάνουν οι ίδιοι, να μπορεί να το απολαμβάνει στην καθημερινότητά του και ο τελευταίος πολίτης αυτής της χώρας. Την αποκλειστική μετακίνηση με το ΙΧ. Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι αυτή η παγκόσμια πρωτοτυπία, το κόστος μετακίνησης με ένα λεωφορείο να είναι πολύ ακριβότερο από το κόστος μετακίνησης με ένα ΙΧ, αποτελεί απόφαση υποδειγματικής κοινωνικής και οικολογικής ευαισθησίας. Αφενός θα στρέψει τον μέχρι τώρα χρήστη των ΜΜΜ σε πιο εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το ΙΧ, τονώνοντας αναμφίβολα και την εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων που παρουσιάζει κάμψη, αφετέρου είναι απόλυτα συμβατή με τις πρωθυπουργικές διακηρύξεις περί «πράσινης ανάπτυξης». Άλλωστε είναι γνωστό ότι η όλο και συχνότερη χρήση του ΙΧ, ειδικά σε περιβαλλοντικά αναβαθμισμένες πόλεις όπως η Αθήνα, συμβάλλει δραστικά στην περαιτέρω αναβάθμιση του περιβάλλοντος, στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και φυσικά στην απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο που αποτελεί ίσως έναν από τους πρώτους στόχους του υπουργείου Οικονομικών και φυσικά του νεοϊδρυθέντος υπουργείου Περιβάλλοντος.
Εάν κάτι πρέπει να τους προσάψουμε, είναι ότι η αύξηση στα εισιτήρια –αν και θεαματική – δεν είναι ακόμα πλήρως απαγορευτική για όσους εκ πεποιθήσεως επιμένουν να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αλλά ας μην είμαστε βιαστικοί. Η αρχή έγινε και ελπίζουμε η νέα αύξηση να μην αργήσει και πολύ..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου