Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

 
Αναδημοσίευση (Πρωτοδημοσιεύθηκε στις 10/8/2011)

1. Παναγία των Βλαχερνών 
2. Παναγία η Βλαχαρνέα 
3. Παναγία της Κάσσου
4. Παναγία Ακρωτιριανή 
5.Παναγία των Σταυροφόρων 
6.Παναγία η Ποταμίτισσα (Κάσος)
7. Παναγία Εκατονταπυλιανή (Πάρος)
8. Παναγία Ρόδον το Αμάραντο 
9. Παναγία η Σουμελά (Πόντου)
10. Παναγία η Κοσμοσωτήρα (Φερών Έβρου)
11. Παναγία Σιάτιπας (Μακεδονίας)
12. Παναγία η Διασώζουσα (Πάτμος) 
13. Παναγία η Παντάνασσα 
14. Παναγία η Γρηγορούσα
15. Θεομήτωρ 
16. Παναγία Γοργοεπήκοος 
17. Παναγία η Οδηγήτρια
18. Η Αγία Σιών (Παναγία της Αγιάσου)
19. Παναγία η Γλυκοφιλούσα
20. Παναγία η Πελαγιανή
21. Παναγία η Αγιοσορίτισσα 
22. Παναγία η Νικοποιός 
23. Παναγία η Μυροβλύτισσα
24. Παναγία η Μελαχρινή 
25. Παναγία η Κανάλα 
26. Παναγία η Τουρλιανή (Μήλος)
27. Παναγία Φανερωμένη (Σαλαμίνα) 
28. Παναγία Φανερωμένη (Λευκάδα) 
29. Παναγία Παντοβλεπούσα (Θάσος)
30. Παναγία Χοτάσια 
31. Παναγία του Παπαμελέτιου (Σκόπελος) 
32. Παναγία Μελικαρού (Σκύρος)
33. Παναγία Φοδελιώτισσα (Φόδελα-Ηραλείου Κρήτης) 
34. Παναγία Καβουριανή ( Λέρος)
35. Παναγία Κυράς (Λέρος) 
36. Παναγία Κερά 
37. Παναγία Βρεσθενίτισσα
38. Παναγία Κεριώτισσα (Ζάκυνθος) 
39. Παναγία Πελαγονήτισσα
40. Παναγία η Γαλατούσα (Ρόδος) (Αφιερωμένη στις γυναίκες που δεν κατεβάζουν γάλα για τα μωρά τους)
41. Παναγία η Βλεφαριώτισσα (Αστυπάλαια)
 42. Παναγία η Συντριανή (Τζια)
43. Παναγία Πλημμυριανή (Ρόδος) 
44. Παναγία η Καλοπέτρα (Ρόδος)
45. Παναγία η Σκιαδενή (Ρόδος) (εικόνα του Ευαγγελιστή Λούκά) 
46. Παναγία η Προυσιώτισσα (Ευρυτανία)
47. Παναγία η Λουβιαρίτισσα (Ρόδος) (επειδή στα κελιά της έμεναν οι λουβιάρηδες (λεπροί) του νησιού)
48. Τιμιωτέρα των Χερουβείμ 
49. Πλατυτέρα των Ουρανών 
50. Παναγία της Τήνου 
51. Αγία Σκέπη
52. Αγία Ζώνη 
53. Παναγία Ιεροσολυμίτισσα (Ιερουσαλήμ) 
54. Παναγία Εσφαγμένη
55. Παναγία Χρυσολεόντισσσα (Αίγινα) 
56. Παναγία η Ξενιά 
57. Παναγία Παραμυθία (Άγιο Όρος)
58. Φοβέρα Προστασία ( Άγιο Όρος) 
59. Παναγία η Λιμνιά (Σκιάθος)
60. Παναγία η Κεχριά (Σκιάθος)
61. Παναγία Εικοσιφοίνισσα (Πάγγαιο Όρος) 
62. Η Αμόλυντος (Σίφνος)
63. Παναγία η Τρειχερούσα (Άγιο Όρος) 
64. Παναγία η Σκαφιδιά ( Ηλεία)
65. Παναγία Πορταϊτισσα (Άγιο Όρος) 
66. Παναγία η Μυρτδιώτισσα
67. Η Πάντων Χαρά 
68. Παναγία η Κρεμαστή (Ρόδος) 
69. Παναγία Χρυσοπηγή
70. Παναγία η Ανέμη (Σαμοθράκη) (λέγεται έτσι επειδή φυσάει δυνατός άνεμος σε εκείνο το σημείο)
71. Παναγία η Κουφή (Σαμοθράκη) (επειδή είναι ιατρός και προστάτης των κουφών)
72. Παναγία η Λεχούσα (Σέρρες)(επειδή προστατεύει τις λεχώνες)
73. Παναγία η Λιθινιώτισσα (Λιθίνες Σιτείας) 
74. Παναγία η Γιάτρισσα (Μάνη)
75. Παναγία Δεκαπεντούσα (Σίφνος) ( επειδή γιορτάζει τον δεκαπενταύγουστο)
76. Παναγία Θαλασσινή (Άνδρος)
 77. Παναγία Νερατζιώτισσα 
78. Παναγία του Χάρου (Λειψοί)
79. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 
80. Παναγία η Μεγαλόχαρη 
81. Παναγία η Γουρλομάτα (Λέρος)
82. Παναγία η Βρυσιανή (Κάρπαθος)
83. Παναγία η Λαρνιώτισσα (Κάρπαθος)
84. Παναγία του Γραβά στη Χώρα (Πάτμος) 
85. Παναγία του Απόλου στον Κάμπο (Πάτμος)
86. Παναγία στο Λιβάδι (Πάτμος) 
87. Παναγία η Κουμάνα (Πάτμος) 
88. Παναγία Γερανού (Πάτμος)
89. Η Παντάνασσα (Αρκίους) 
90. Παναγία της Αποκουής (Σύμη) 
91. Η Θεοτόκισσα (Τήλος)
92. Παναγία η Πολίτισσα 
93. Παναγία η Αιματούσα (Κύπρος) 
94. Παναγία η Χαριτωμένη (Κάλυμνος)
95. Παναγία των Αργινωντών (Κάλυμνος) 
96. Παναγία Ζωοδόχος Πηγή 
97. Άξιον Εστί
98. Των αγγέλων η Κυρία
99. Πάντων Προστασία 
100. Η Αγία Ζώνη 
101. Η Αγία Σκέπη
102. Παναγία των Τσουκχουών (Κάλυμνος) 
103. Παναγία η Κυρά-Ψηλή (Κάλυμνος)
104. Παναγία των Παθών ( Χίος) 
105. Παναγία η Γκουμπελίδικη (Καστοριά) 
106. Παναγία Ελεούσα (Αγρίνιο)
107. Παναγία Χρυσαλινιώτισσα (Κύπρος) 
108. Παναγία του Χάρακα (Κρήτη) 
109. Παναγία η Ναυπακτιώτισσα
110. Παναγία η Βρεφοκρατούσα (Σινά) 
111. Παναγία η Αγγελόκτιστη (Κίττι)
112. Παναγία η Κυρά-Χωστή (Κάλυμνος) 
113. Παναγία η Μυρτιώτισσα (Κάλυμνος)
114. Παναγία η Γαλατιανή (Κάλυμνος) 
115. Παναγία της Τελένδου (Κάλυμνος)
116. Παναγία της Ψερίμου (Κάλυμνος)
117. Παναγία των Βουθυνών (Κάλυμνος) 
118. Παναγία του Πάθους
119. Παναγία Αχιβάδενα 
120. Παναγία η Χοζοβιώτισσα ή Κυνηγημένη (Αμοργός)
121. Παναγία η Πλατανιώτισσα (Αιγίου) 
122. Παναγία η Ελευθερώτρια (Σαλαμίνα)
123. Παναγία η Μαλεβή 
124. Παναγία η Νιαμονίτισα 
125. Παναγία της Σκρίπους
126. Παναγία Κασσιωπία (Κέρκυρα) 
127. Παναγία η Τρυπητή (Αίγιο)
128. Παναγία Χρυσοσπηλιώτισσα (Αθήνα) 
129. Παναγία Χρυσοκαστριώτισσα (Πλάκα)
130. Παναγία Τριτιανή (Σαντορίνη) (επειδή γιορτάζει την Τρίτη ημέρα του Πάσχα)
131. Παναγία Εικοσπενταρούσα ( Σαμοθράκη)( γιορτάζει την Μεσοπεντηκοστή) 
132. Παναγία η Αγιοσορίτισσα
133. Παναγία η Σουμελά 
134. Παναγία η Απείρανδρη 
135. Παναγία η Αθηνιώτισσα
136. Παναγία η Φιδούσα (Κεφαλονιά) 
137. Παναγία η Ταρτάνα ( Καρπενήσι) 
138. Παναγία η Αντιφωνήτρια
139. Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα (Μαραθόκαμπου) 
140. Παναγία του Κήπου (Μήλος)
141. Παναγία η Λεσινιώτισσα 
142. Παναγία στην Μάκρη (Αλεξανδρούπολη) 
143. Παναγία των Αχαρνών
144. Παναγία των Χαλκέων (Θεσσαλονίκη) 
145. Παναγία η Γερόντισσα 
146. Παναγία η Μυρτιδιώτισσα
147. Παναγία η Υπάρχουσα (Ιεροσόλυμα) 
148. Νέα Παναγιά (Θεσσαλονίκη) 
149. Παναγία η Μεσίτρια
150. Παναγία η Πρωτόθρονη 
151. Παναγία η Παντοβασίλισσα 
152. Παναγία η Δεομένη
153. Παναγία η Άμμωμος 
154. Παναγία η Πανάμωμος 
155. Παναγία η Άχραντος
156. Παναγία η Υπέρμαχος 
157. Παναγία η Κορυφινή 
158. Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα
159. Παναγία του Κύκκου 
160. Παναγία του Γενάτου (Κύπρος) 
161. Παναγία Χελιδονού
162. Παναγία Μαυρομωλίτισσα (Φανάρι) 
163. Παναγία Λαγουδιανή (Θεσσαλονίκη)
164. Παναγία Κρηνά 
165. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 
166. Παναγία Συνεμπάστρα (Κεφαλονιά)
167. Παναγία Μυρσινιώτισσα (Λέσβος) 
168. Παναγία Δομανδρίου (Λέσβος)
169. Παναγία Αγίας Σιών (Λέσβος) 
170. Παναγία Γλυκοφιλούσα (Λέσβος) 
171. Παναγία η Γοργόνα (Λέσβος)
172. Παναγία Τρουλωτή (Λέσβος) 
173. Παναγία Γαλαξά ή Θαλασσοκρατούσα
174. Παναγία Αρχαγγελιώτισσα (Ξάνθη) 
175. Παναγία η Καλυβιανή (Ηράκλειο)
176. Παναγία Παλαιοκαστρίτης (Κέρκυρας) 
177. Παναγία η Πανάχραντος (Άνδρος)
178. Παναγία Μεγαλομάτα 
179. Παναγία η Θρηνούσα 
180. Παναγία η Σωτήρα 
181. Παναγία η Βοήθεια
182. Παναγία η Μαυριώτισσα 
183. Παναγία η Μαχαιρωμένη 
184. Παναγία η Θεοσκέπαστη
185. Παναγία η Βατοπεδινή 
186. Παναγία η Ξενοπούλα 
187. Παναγία η Αμπελακιώτισσα
188. Παναγία η Βέλλα 
189. Παναγία η Ελεούσα 
190. Παναγία Παρηγορίτισσα 
191. Παναγία η Ουρανοφόρα
192. Παναγία η Καταφυγή 
193. Παναγία η Δαμάστα 
194. Παναγία Δαμασιά 
195. Παναγία η Λαγκοβάρδα
196. Παναγία η Παλατιανή 
197. Παναγία η Ορθοκώστα 
198. Παναγία η Ολυμπίώτισσα
199. Παναγία η Λυκοδήμου 
200. Παναγία η Καλιγού 
201. Παναγία Περγιλού 
202. Παναγία η Στεφανά
203. Παναγία η Αρακά 
204. Παναγία η Φλεβαριανή 
205. Παναγία η Μεσοσπορίτισσα
206. Παναγία η Πολυσπορίτισσα 
207. Παναγία η Αρχισπορίτισσα 
208. Παναγία η Ξεσπορίτισσα
209. Παναγία η Ακαθή ( Ακαθίστου Ύμνου)
 210. Παναγία η Πονολύτρια 
211. Παναγία η Παρηγορίτισσα
212. Παναγία η Αμαστή (ιαματική) 
213. Παναγία η Αρμενοκρατούσα
(προστατεύει τις λεχώνες από το «αρμένισμα», τον επιλόχειο πυρετό)

214. Παναγία η Ξεσκλαβώστρα 
215. Παναγία η Καψοδεματούσα ή Τζιλά
(τιμωρεί όσους εργάζονται την ημέρα των εορτών της)

216. Παναγία η Μαντηλούσα 
217. Παναγία η Γουρλομάτα 
218. Παναγία η Ηλιόκαλη
219. Παναγία η Χρυσογαλατούσα 
220. Παναγία η Χρυσολεούσα
221. Παναγία η Χρυσοπαντάνασσα
222. Παναγία η Αγιογαλούσα 
223. Παναγία η Ευθριανή 
224. Παναγία η Κυκκώτισσα
225. Παναγία η Θαλασσομαχούσα 
226. Παναγία η Βρυούλων 
227. Παναγία η Κισσιώτισσα
228. Παναγία η Κυπαρισσιώτισσα 
229. Παναγία η Γενεσιουργός
230. Παναγία η Κατοπολιανή ( Αμοργός)
231. Παναγία η Πανάχραντος 
232. Παναγία η Χώρα του Αχωρήτου 
233. Παναγία η Άσπιλη
234. Παναγία Ζερβάτι (Βορ. Ήπειρος) 
235. Παναγία Μπόρια (Κορυτσά)
236. Παναγία Γεωργάνικη (των Μαυρομιχαλέων) 
237. Παναγία η Τσιπιώτισσα 
238. Η Μεγάλη Παναγία ( Πάτμος)
239. Παναγία του Σταυρού (Πάτμος) 
240. Παναγία η Κακαβιώτισσα (Λίμνος) 
241. Παναγία η Έλωνα ( Κουνουρία)
242. Παναγία η Μακρυνή (Μαραθόκαμπος) 
243. Παναγία η Κακοπερατού (Μαραθόκαμπος)
244. Μεγάλη Παναγία Σαμαρίνας (Γρεβαννά) 
245. Παναγία η Χυσοπολίτισσα (Νάξος)
246. Παναγία η Διώτισσα (Κεφαλονιά)
247. Παναγία η Σκοπιώτισσα ( Ζάκυνθος) ( Βρίσκεται στο χωριό Morsbach
στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της St. Gertud της Γερμανίας κατόπιν θαύματος)

248. Παναγία η Χαρδακιώτισσα (Κυθραία) 
249. Παναγία η Χρυσαφίτισσα (Μονεμβασιά) 
250. Παναγία η Αμίαντος
251. Παναγία των Καστριανών (Κως) 
252. Παναγία Μπαφέρου (Στεμνίτσα) 
253. Παναγία Δομιαμίτισσα (Καρπενήσι)
254. Παναγία η Κόχη (Σίφνος) 
255. Παναγία της Άμμου ( Σίφνος) 
256. Παναγία η Μοναχή (Σίφνος)
257. Παναγία του Μπαλή (Σίφνος) 
258. Παναγία η Δροσιανή (Νάξος) 
259. Παναγία η Καρδιανή (Σύρος)
260. Παναγία η Αρκουδιώτισσα (επειδή μαρμάρωσε μια αρκούδα που πήγαινε να πιει το νερό των μοναχών)
261. Παναγία η Τσαμπίκα (Ρόδος) 
262. Παναγία η Καμαριώτισσα (Σαμοθράκη)
263. Παναγία Μακρυμάλλη (Ψαχνά Ευβοίας) 
264. Παναγία η Χρυσομαλλούσα (Λέσβος)
265. Παναγία Αιμιαλών (Δημητσάνα) 
266. Παναγία Αμαρτωλών Σωτηρία (Αγία Λαύρα Καλαβρύτων)
267. Παναγία Δουπιανή (Μετέωρα) 2
68. Παναγία Δοχειάρισσα (Άθως)
269. Παναγία Διμιοβίτισσα (Μεσσηνία) 
270. Παναγία Δυοχούσαινα (Ψαρά).

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Κοίμηση της Θεοτόκου

Κοίμηση της Θεοτόκου

H Κοίμηση της Θεοτόκου, ψηφιδωτό από τη Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη

Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου. Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και «Πάσχα του καλοκαιριού». Είναι μια από τις επίσημες αργίες στην Ελλάδα.
Κατά την παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής. Μετά από τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία μετατέθη τους ουρανούς.

Νηστεία


Κατά την παράδοση, είθισται περίοδος νηστείας για τη συγκεκριμένη εορτή, που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους, εκείνη πριν την γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και εκείνη πριν της γιορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου. Το 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μια νηστεία που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύεται το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται το ψάρι. Κατά τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός κι αν η γιορτή πέσει σε ημέρα Τετάρτη ήΠαρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ
ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΤΟΥΣ <<ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ>>
Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και μια εκκλησία αφιερωμένη στη χάρη της Δέσποινας. Στο Αρχιπέλαγος, κάθε νησί και μια Παναγιά, προστάτιδα των ναυτικών και ενσάρκωση της Μητέρας των μητέρων. Στις «Παναγίες» του Αιγαίου αναβιώνει κάθε χρόνο το «Πάσχα του καλοκαιριού», ένα «χαρμόσυνο πένθος» και ένα προσκύνημα που μαγνητίζει τα πλήθη. Η Μεγαλόχαρη της Τήνου με τα χιλιάδες τάματα, πιο πέρα η μεγαλοπρεπής Εκατονταπυλιανή της Πάρου, το κάτασπρο ξωκλήσι της Παναγιάς της Επανωχωριανής στην Αμοργό, η Παναγία η Σπηλιανή σε ένα μοναδικό σπήλαιο μέσα στο κάστρο των Ιπποτών της Νισύρου και τόσες άλλες, καθεμία με το δικό της χρώμα.

Παμπάλαιες, νεωτεριστικές, μεγαλοπρεπείς, λιτές, «θαυματουργές», στη θάλασσα ή ψηλά στο βουνό, ερημικές ή πολυπάτητες, οι εκκλησίες της Παναγίας γιορτάζουν ανάλογα με τα τοπικά έθιμα και τα παραδοσιακά προϊόντα του κάθε νησιού. Και με μια αίσθηση από την ελληνική αρχαιότητα να πλανάται στην ατμόσφαιρα, από τα θρησκευτικά πανηγύρια δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μουσικές και οι γεύσεις, σαν μια γνώριμη από το παρελθόν θυσία στο Θείο.

Είναι η Παναγιά η Μεγαλόχαρη, η βρεφοκρατούσα, η ελεούσα η Θαλασσινή, η Εκατονταπυλιανή, η Γιάτρισσα, η Μυρτιδιώτισσα, του Σουμελά... μα πάνω απ' όλα είναι η Παναγιά η Μάνα. Από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, σε βουνά, πόλεις, χωριά και νησιά, κάποια Παναγιά παρηγορεί, εμψυχώνει και γαληνεύει όποιον της γυρεύει βοήθεια.

Και τούτη τη Μάνα, τη μια και μοναδική, γιορτάζει ο χριστιανικός κόσμος, με τη μεγαλύτερη κατάνυξη και λαμπρότητα. Το Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες πιστών, με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Μεγαλόχαρης για να αποθέσουν τη δική τους ικεσία στη χάρη Της.

Σε κάθε δύσκολη στιγμή της ζωής μας η Παναγιά είναι η "πηγή" της ελπίδας μας και της εκπλήρωσης των προσδοκιών μας.

H εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι ημέρα χαρμολύπης για τον χριστιανισμό. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι έχει περάσει στη λαογραφία μας ως θρησκευτικό πανηγύρι και όχι ως πένθος, γιατί αναφερόμαστε όχι απλά στον θάνατο, αλλά στην κοίμηση και στην μετάσταση της Παναγίας.

Τήνος: Ευαγγελίστρια


Ενα χρυσό καράβι με μια τρύπα στην πλώρη, που «σφραγίζεται» από ένα μεγάλο ψάρι, είναι ένα από τα χιλιάδες τάματα στην Παναγιά της Τήνου, ως ένα μεγάλο «ευχαριστώ» του καπετάνιου για το θαύμα της Μεγαλόχαρης. Πλήθος πιστών κατακλύζουν κάθε χρόνο το νησί για το ευλαβικό προσκύνημα στη Μεγαλόχαρη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ανηφορίζουν γονατιστοί προς την εκκλησία της Παναγίας προκειμένου να εκπληρώσουν το τάμα τους. Από το 1823 που βρέθηκε η θαυματουργή εικόνα, ύστερα από φανερώσεις στην Αγία Μοναχή Πελαγία, στην εκκλησία που χτίστηκε στο ίδιο σημείο εορτάζεται κάθε χρόνο με ιδιαίτερη λαμπρότητα η Κοίμηση της Θεοτόκου, με αποκορύφωμα τη λιτάνευση της εικόνας στην πόλη

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Ο τελευταίος φίλος

Ο τελευταίος φίλος 
Πέρση, τέτοιον καιρό, (όπως θα έλεγε και το παλιό ελαφρό τραγουδάκι), έφυγε από την ζωή μια βασίλισσα με χάρτινο στέμμα που για μερικούς καλούς της συντρόφους της παιδικής της ηλικίας ήταν στην φαντασία μας χρυσό. Με ένα βασίλειο που η επικράτεια του ήταν μια αλάνα και το κάστρο του μια άγρια χαρουπιά. Η αδυσώπητη μπουλντόζα πριν μερικά χρόνια, ξερίζωσε το δένδρο και η άκαρδη μπετονιέρα στην αλάνα έχτισε μια εξαώροφη  πολυκατοικία. 
Το μόνο που δεν μπορεί να αλλάξει είναι το γεωγραφικό πλάτος και μήκος της περιοχής... 
**Άλιμος, οδός Αριστοτέλους** Δεν έχει σημασία αν ήταν στην αρχή ή στο τέλος ή κάπου στη μέση. Κοντά στο τότε ποτάμι (που τώρα είναι η Λ. Αμφιθέας) ή κάπου στην διασταύρωση με την οδό Μεγίστης. Η στάχτη του χρόνου και το τσιμέντο, τα ισοπέδωσαν όλα και μόνο στο μυαλό ορισμένων ακόμη υπάρχουν. 

Δεν θα αναφέρω το όνομα της. Αυτό μόνο η οικογένεια της έχει το δικαίωμα....  Εγώ απλά θα την αποκαλώ **Βασίλισσα** 

Κάποτε είχαμε μια παρέα με καμιά δεκαριά άτομα και αρχηγός  ήταν εκείνη. Από αυτή την παρέα, οι τέσσερις είμαστε οι ποιο κολλητοί. 
Δεν θα αναφερθώ στα χρόνια εκείνα. Αυτό θα το κάνω κάπου ποιο (επίσημα). 
Θα περιγράψω όμως εκείνη, έτσι σαν ένα σκίτσο σε μια κόλα χαρτί. 
Ένα μελαχρινό κορίτσι δεκατριών χρονών. Μαύρα μαλλιά, μελιά μάτια, λεπτό κορμί γεροδεμένο. Την θυμάμαι πάντα με εκείνο το πορτοκαλί σορτσάκι, το λευκό πουκάμισο που με δυσκολία κρατούσε στη θέση του το πρόωρα ανεπτυγμένο εφηβικό στήθος και εκείνα τα δερμάτινα καφέ πέδιλα. 
Την θυμάμαι να είναι πρώτη στον πετροπόλεμο. Να κρατάει στο δεξί χέρι το ξύλινο σπαθί της και στο αριστερό για ασπίδα το καπάκι από κάποια κατσαρόλα της μάνας της... 
Την θυμάμαι να με κρατάει πάντα δίπλα της. Με πρόσεχε και την πρόσεχα σαν κάτι πολύτιμο, σαν κάτι πολύ ακριβό. 
Ποτέ αυτή η σχέση δεν έγινε κάτι άλλο. Μήναμε πάντα αδερφικοί φίλοι. Κάποτε αναρωτηθήκαμε γιατί; Δεν έτυχε. 

Οι δρόμοι όλων μας χώρισαν. Η ζωή βλέπετε είναι σκληρή αδυσώπητη... Πάντα όμως υπήρχε ένα νοητό νήμα που μας είχε δεμένους τον ένα με τον άλλο. 
Δεν ξέρω αν είναι κατάρα ή βασκανία ή δεν ξέρω πως αλλιώς να το πω. Όλοι έφυγαν από την ζωή πριν την ώρα τους. Από την επάρατο νόσο οι περισσότεροι... 
Πέρση στις αρχές του Καλοκαιριού έφυγε άλλος ένας... Τότε είχα δει την **βασίλισσα** στο δρόμο 
- Γεια σου αγάπη μου (Έτσι της άρεσε να με λέει.)
- Καλημέρα, χμ, ξέρεις πέθανε ο .... 
Έμεινε για λίγο σκεφτική και μετά μου έπιασε τα δυο μου χέρια και τα έσφιξε με όση δύναμη είχε. 
-Στέλιο μείναμε οι δυο μας. Κράτα γερά. 
Με φίλησε στο μάγουλο και έφυγε. 
Μετά από δυο μήνες, μια μέρα του Αυγούστου, αφού συγύρισε το σπίτι της, μαγείρεψε για τα παιδιά της και τον άνδρα της πήγε και ξάπλωσε λίγο να ξεκουραστεί. 
Έτσι σαν πουλάκι έφυγε. Κοιμήθηκε και δεν ξύπνησε ποτέ ποια. 
Κάποτε είμασταν δέκα φίλοι, οι τέσσερις κολλητοί. Έμεινα μόνος 
Ο τελευταίος φίλος 

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Βενιζέλος: Αναβάλλεται για ένα μήνα η καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ

Βενιζέλος: Αναβάλλεται για ένα μήνα η καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ


Την αναβολή στην καταβολή της πρώτης δόσης ΕΝΦΙΑ κατά ένα μήνα δηλαδή στα τέλη Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος Ευάγγελος Βενιζέλος
Την αναβολή της καταβολής, για ένα μήνα, της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, με στόχο να διορθωθούν τα λάθη και να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές χωρίς επιβάρυνση και ταλαιπωρία των πολιτών, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος.
Ο κ. Βενιζέλος πραγματοποίησε την παραπάνω δήλωση εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου. Οπως υπογραμμίζει η Χαριλάου Τρικούπη αυτή τη πρόταση είχε διατυπωθεί εδώ και ημέρες από το ΠΑΣΟΚ.
Επιπρόσθετα ο κ. Βενιζέλος ανακοίνωσε ότι στις 25 Αυγούστου θα συνέλθει σε πρώτη συνεδρίαση το Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης που έχει συσταθεί με πρότασή του και στο οποίο μετέχουν όλα τα συναρμόδια υπουργεία και οι παραγωγικοί φορείς με στόχο την προώθηση ολοκληρωμένων πολιτικών που  μειώνουν την ανεργία, δημιουργούν νέες και  διασφαλίζουν υφιστάμενες θέσεις εργασίας καθώς προφανώς δεν αρκούν τα  μέτρα προσωρινής απασχόλησης και στήριξης των ανέργων.
Με την ευκαιρία ο Βαγγέλης Βενιζέλος εξέφρασε την ικανοποίηση του γιατί χθες η κυβέρνηση επισημοποίησε τη συνέχιση των μέτρων στήριξης των ανέργων που είχαν ξεκινήσει εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο με κορμό τον ΟΑΕΔ και αφετηρία τις προτάσεις που είχε εισηγηθεί η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ.

Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

ΜΟΥΣΕΙΟ ΥΔΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΛΙΓΟ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΛΙΓΟ

γερμανια οικονομια
Του Gideon Rachman. Άρθρο για τους Financial Times (Ιούλιος 2014)
Ο απόλυτος συμβολισμός ήταν η ΝΊΚΗ της Γερμανίας στο Μουντιάλ. Διεθνώς, η χώρα είναι πανίσχυρη και δημοφιλής. Στην Ευρώπη, όμως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Γιατί η «χρυσή στιγμή» της Γερμανίας δεν θα έχει διάρκεια, τουλάχιστον εκτός γηπέδου.
Η Γερμανία έχει τη συνήθεια να σηκώνει το παγκόσμιο ποδοσφαιρικό κύπελλο σε συμβολικές στιγμές. Η νίκη του 1954 -όπως αποτυπώθηκε στην ταινία «Το Θαύμα του Βερολίνου»- έδωσε στους Γερμανούς μια στιγμή περηφάνιας και κάθαρσης μετά την ήττα και την ατίμωση του 1945. Μια δεύτερη νίκη πήρε το 1974 η Δυτική Γερμανία της οποίας το «οικονομικό θαύμα» είχε καταφέρει μέχρι τότε να της ξαναδώσει μια θέση ανάμεσα στις πιο ανεπτυγμένες του πλανήτη. Η νίκη του 1990, λίγους μήνες μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, ενίσχυσε την ικανοποίηση και τις ελπίδες για την επανενωμένη Γερμανία.
Σήμερα, το 2014, η χώρα σήκωσε το Παγκόσμιο Κύπελλο για μία ακόμη φορά και σε μια συμβολική εποχή πάλι. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια έχει αναδειχθεί σε κορυφαία πολιτική δύναμη της Ευρώπης. Η Βρετανία και η Γαλλία μπορεί να έχουν πυρηνικά όπλα και μόνιμη θέση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Αλλά με την ευρωκρίση, η Γερμανία αναδείχθηκε σε αναμφισβήτητο ηγέτη της Ε.Ε.
Ακόμη και το να αποκαλέσεις τη χώρα «κυρίαρχη δύναμη» στην Ευρώπη θα ακουγόταν ενοχλητικό πριν από λίγα χρόνια. Αλλά η σύγχρονη Γερμανία έχει καταφέρει το ασυνήθιστο επίτευγμα να είναι ταυτοχρόνως πανίσχυρη και δημοφιλής. Σύμφωνα με έρευνα του BBC που πραγματοποιήθηκε σε 21 χώρες πέρσι, η χώρα απολαμβάνει τον μεγαλύτερο θαυμασμό μεταξύ των κρατών του πλανήτη.
Την ώρα που το Παρίσι μοιάζει με πανέμορφο μουσείο, η Ρώμη καταρρέει και το Λονδίνο έχει πήξει στην ακρίβεια και στον συνωστισμό, το Βερολίνο έχει αναδειχθεί σε μια «cool» πόλη, γεμάτη γκαλερί τέχνης, clubs και συναρπαστική μοντέρνα αρχιτεκτονική από το Reichstag μέχρι την Potsdamer Platz. Είναι επίσης μια πόλη στην οποία οι νέοι μπορούν ακόμη να αντέξουν οικονομικά να ζήσουν.
Η γερμανική ποδοσφαιρική ομάδα αποτυπώνει όλη αυτήν τη διάθεση. Οι νίκες του 1954 και του 1974 αντιμετωπίστηκαν εν μέρει με δυσαρέσκεια γιατί είχαν νικηθεί πιο «καλοί» αντίπαλοι – η Ουγγαρία και η Ολλανδία. Οι Γερμανοί παίκτες των ομάδων του 1974 και του 1990 χαρακτηρίστηκαν αποτελεσματικοί και δουλευταράδες και σατιρίστηκαν για τα κουρέματά τους. Αντιθέτως, η τωρινή γερμανική ομάδα χειροκροτήθηκε για το στιλ και το αθλητικό της πνεύμα. Ήταν επίσης η πιο πολυεθνική ομάδα που εκπροσώπησε τη χώρα σε τελικό του Μουντιάλ, καθρεφτίζοντας το κλιμακούμενο άνοιγμα της γερμανικής κοινωνίας. Κράτησε όμως και αρκετές από τις παλαιότερες αρετές.
Στα καλύτερά της μοιάζει πράγματι με μια καλοσχεδιασμένη μηχανή, που όλα τα εξαρτήματά της δουλεύουν αρμονικά. Και ήρθε κι έδεσε που ο Mario Götze, ο σκόρερ του νικητήριου γκολ στο Ριο, είναι γιος καθηγητή τεχνολογίας – και ένας από τους δύο παίκτες της ομάδας που γεννήθηκαν στην ενωμένη Γερμανία.
Όλα αυτά όμως ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά – και πιθανόν έτσι είναι. Η Γερμανία αναμφισβήτητα διανύει μια χρυσή εποχή -μέσα κι έξω από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα-, αλλά υπάρχουν λόγοι να φοβόμαστε ότι αυτό δεν θα κρατήσει πολύ. Η πολιτική ηγεσία στην Ευρώπη σημαίνει τη λήψη αποφάσεων και αυτές οι αποφάσεις αναπόφευκτα θα έχουν άσχημη υποδοχή σε ορισμένες περιοχές. Παραφράζοντας τη δήλωση Τρότσκι για τον πόλεμο, κι αν οι σύγχρονοι Γερμανοί δεν ενδιαφέρονται για την εξουσία, η εξουσία ενδιαφέρεται για αυτούς. Μολονότι λοιπόν η χώρα έχει θετική εικόνα στον πλανήτη γενικώς, όπου η εξουσία της δεν είναι αισθητή ακόμη, η εικόνα της έχει δεχθεί λόγω της κρίσης πλήγμα μέσα στο ίδιο της το σπίτι.
Η επιμονή της κυβέρνησης Merkel με την οικονομική λιτότητα στη νότιο Ευρώπη έχει αναβιώσει εικόνες του παρελθόντος, μιας υπεροπτικής και αναίσθητης Γερμανίας. Όταν ρωτήθηκαν για το ποια ομάδα θέλουν λιγότερο να σηκώσει το κύπελλο του Μουντιάλ, οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί, οι Έλληνες, οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι απάντησαν όλοι ότι η Γερμανία βρίσκεται στη μία από τις δύο θέσεις της λιγότερο ευνοούμενης ομάδας.
Όσον αφορά τον διεθνή ρόλο της χώρας, η ίδια παραμένει βαθιά διχασμένη. Η διαμάχη με τις ΗΠΑ για τις υποκλοπές στη Γερμανία έχει αναβιώσει έναν λανθάνοντα αντιαμερικανισμό, που ήταν ολοφάνερος επί κυβερνήσεων Μπους. Η απέχθεια για τις υποκλοπές είναι κατανοητή, αλλά για τον γερμανικό λαό φαίνεται πως έχει μεταμορφωθεί σε άρνηση να διαλέξουν ανάμεσα στη Ρωσία και τη Δύση.
Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι Γερμανοί θεωρούν ότι η χώρα τους πρέπει να κρατήσει μια πολιτική ίσης απόστασης ανάμεσα στη Ρωσία και τη δυτική συμμαχία, παρά να επιλέξει μια φιλοδυτική στρατηγική. Αυτή η συμπεριφορά ανησυχεί την καθιερωμένη πολιτική εξωτερικών υποθέσεων της Γερμανίας, καθώς και τους ανατολικούς γείτονές της. Οι Γερμανοί διπλωμάτες φοβούνται ότι οι απόψεις της κυβέρνησής τους δεν είναι συντονισμένες με την κοινωνία που εκπροσωπούν.
Όσο η γερμανική οικονομία προχωράει το ίδιο αποδοτικά με την ποδοσφαιρική ομάδα της, οι Ευρωπαίοι γείτονές της πιθανότατα θα είναι επιφυλακτικοί και ευγενικοί με τις όποιες επιφυλάξεις μπορεί να έχουν με τη γερμανική εξωτερική πολιτική. Όμως ορισμένοι παρατηρητές μέσα στην ίδια τη Γερμανία φοβούνται ότι η επιτυχία της στην οικονομία βασίζεται σε μια σειρά πλεονεκτήματα που θα ξεφτίσουν με τον χρόνο.
Η δημογραφική κατάσταση είναι απαίσια. Το ποσοστό γεννήσεων είναι μόλις 1,3 παιδί ανά γυναίκα, που σημαίνει ότι η χώρα γερνάει και η κατάσταση όλο και χειροτερεύει. Οι πρόσφατες κινήσεις για τη μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ορισμένων εργαζόμενων θα επιδεινώσει το πρόβλημα.
Μετά από πολλά χρόνια με συγκράτηση μισθών, οι Γερμανοί εργαζόμενοι είναι φυσικό να ζητούν αυξήσεις. Έτσι όμως θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα που με τόσο κόπο απέκτησε η χώρα. Παράλληλα, η γερμανική βιομηχανία μπορεί να απειληθεί λόγω της εξάρτησης των εξαγωγών της από γειτονικές της χώρες που πλήττονται από λιτότητα, την ώρα μάλιστα που οι κινεζικές βιομηχανίες αναβαθμίζονται και «επιτίθενται» σε κερδοφόρες γωνιές της αγοράς που «ανήκουν» στη Γερμανία.
Η καγκελάριος Angela Merkel, της οποίας η πράγματι εντυπωσιακή ηγεσία έχει συμβάλει πολύ στη θετική εικόνα της σύγχρονης Γερμανίας, γνωρίζει πολύ καλά τις προκλήσεις που θα ακολουθήσουν.
Όμως, όπως και σε όλο το έθνος, η ΝΊΚΗ στο Ρίο της έδωσε την ευκαιρία να ξαποστάσει και να απολαύσει τη «χρυσή στιγμή» της Γερμανίας.

Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ…

Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ…

slide
Κάποτε ήταν τα θύματα. Τώρα σκοτώνουν αθώα παιδάκια!


τροχαιο ατυχημα
του Παναγιώτη Κεΐσογλου
Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Μικροί, μεγάλοι συνωστίζονται σε παραλίες για μια στάλα δροσιάς. Σταθερή συντροφιά που πολλές φορές καταλήγει να γίνεται αυτοσκοπός των εξορμήσεων αυτών, το αλκοόλ.
Και ξαφνικά πάνω στον χορό η είδηση παγώνει τα ζεστά καλοκαιρινά χαμόγελα. Το κακό μαντάτο εξαπλώνεται από παρέα σε παρέα.
“Τα μάθατε τα νέα.. Σκοτώθηκε ο… τάδε… Τράκαρε σήμερα με το αυτοκίνητο…”
Η γλυκιά θολούρα χάνεται και παραχωρεί τη θέση της στην αμήχανη βουβαμάρα και τους παραληρηματικούς μονολόγους.. “Κρίμα, νέο παιδί να φύγει τόσο άδικα..”
Βουβός πόνος, κλάματα, λυγμοί και απέραντη θλίψη μέσα σε ένα τοπίο σιωπής που δε χωράει πλουμιστές περιγραφές. Το κορμί μουδιάζει και ξάφνου τίποτε δε φαντάζει δεδομένο. Είναι εκείνες οι στιγμές που ο καθένας προσωπικά φέρνει στο μυαλό του εικόνες με τον αδικοχαμένο νέο. Όσοι δεν τον γνώριζαν σκέφτονται τους δικούς τους ανθρώπους και ανατριχιάζουν στη σκέψη ότι μπορεί να ήταν στη θέση του. Άλλοι, μεγαλύτεροι, σκέφτονται τους χαροκαμένους γονείς που θα συνεχίσουν το υπόλοιπο της ζωής τους παρέα με το καρκίνωμα της τραγικής απώλειας.
Τα συμπεράσματα πολλά, οι διαπιστώσεις κοινότυπες. Φταίνε οι δρόμοι, η ελλιπής αστυνόμευση, η λάθος νοοτροπία κτλ. Η ουσία όμως μία: Κατά ένα νιάτο πλουσιότερο το χώμα.
Ας καταλάβουμε όλοι ότι το κακό δεν αργεί να έρθει και ο θάνατος δεν συγχωρεί τα λάθη. Αγέρωχος μόνο συνεχίζει να μας στερεί τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Είναι η ώρα να σκεφτούμε ψύχραιμα πως όλοι αυτοί που φεύγουν είναι γνωστοί, φίλοι μας, άνθρωποι τρωτοί σαν εμάς. Η εγωιστική προσέγγιση “σιγά να μην συμβεί σε μένα αυτό” πρέπει να αποβληθεί.
Είναι πολύ ακριβή η ζωή για να πληρώνουμε φόρο αίματος στους δρόμους. Γιατί ο θάνατος από τροχαία ατυχήματα μόνο αναπόφευκτος δεν είναι.
Όταν αντικρίσεις το οριστικό, συνειδητοποιείς ότι δεν ήταν αναπόφευκτο.
Τον θάνατο τον πολεμάς ρε γαμώτο, δεν παραδίνεσαι.





ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΟΔΟΝΤΩΤΌΣ ΜΈΡΟΣ ΠΡΏΤΟ

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΜΑΝΙΑΤΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ – Η Περίπτωση Του Σταμάτη Κονόμου

ΜΑΝΙΑΤΕΣ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ – Η Περίπτωση Του Σταμάτη Κονόμου

by maniatika
Η σχέση μεταξύ Λακωνίας και Κυθήρων ήταν πάντα στενή. Η μικρή γεωγραφική απόσταση του νησιού από τον νομό Λακωνίας έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ιστορία και των δύο τόπων. Από τα αρχαία χρόνια,τα Κύθηρα, αποτελούσαν το μάτι της Σπάρτης στην Μεσόγειο θάλασσα. Οι κάτοικοι του νησιού οι οποίοι δεν ήταν πολλοί σε αριθμό υπάγονταν στην τάξη των περίοικων. Κατά τα βυζαντινά χρόνια το νησί πολλές φορές διοικήθηκε από Λάκωνες διοικητές όπως τονΕυδαιμονογιάννη, τον Νοταρά και άλλους. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και σήμερα πολλοί κάτοικοι του νησιού έχουν παραδόσεις ότι κατάγονται από την Λακωνία.
Φυσικά δεν θα μπορούσε σε αυτήν την διατοπική σχέση να λείπει και η Μάνη. Το νησί των Κυθήρων είναι με καθαρό καιρό ευδιάκριτο, ιδίως από την Μέσα ανατολική Μάνη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα Λουκάδικα (κάστρο Κολοκυθιάς) και το Ταίναρο. Για τους Μανιάτες διαχρονικά αποτελούσε εύκολο τόπο προς μετάβαση. Εκτός από προφανείς λόγους μετανάστευσης από την Μάνη όπως οικονομικοί, κοινωνικοί, (γδικιωμός), υπήρχαν και μεταναστεύσεις για λόγους πολιτικής και διπλωματίας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η οικογένεια Κονόμου.
Το όνομα Κονόμος, προέρχεται από το Οικονόμος, παραπέμποντας έτσι σε κάποιο θρησκευτικό αξίωμα. (στην Μάνη ως σήμερα υπάρχει Οικονομάκης, Οικονομάκος, Οικονομέας,). Σύμφωνα με τον συγγραφέα Ε. Καλλίγερο η οικογένεια Κονόμου (η οποία δεν ξέρουμε σε ποια πατριά ανήκε ακριβώς), σίγουρα βρίσκεται στο νησί των Κυθήρων από το 1540. Πρώτο μέλος της οικογένειας που εμφανίζεται είναι ο Σταμάτης Κονόμος. Ο άνθρωπος αυτός είναι άγνωστο γιατί μετάβει στα Κύθηρα ωστόσο οι πολλές επαφές του με μέλη της Βενετικής Κυβέρνησης τόσο στην Ιταλία όσο και στα Κύθηρα μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως ήταν ένα είδος αντιπροσώπου(πρέσβη ή διαμεσολαβητή) των Μανιατών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα Κύθηρα για πολλά χρόνια αποτελούσαν έδαφος της Βενετιάς (Ενετική Κτήση) και ήταν εύκολο κάποιος από την Μάνη να έρχεται με ασφάλεια σε επαφή με τους εκεί φορείς για τους αγώνες εναντίον των Τούρκων.
Οι πόλεμοι μεταξύ Τουρκίας και Βενετίας ήταν συχνοί και οι δεύτεροι πάντα αναζητούσαν την συμμαχία των Μανιατών για την επίτευξη του καλύτερου δυνατού πολεμικού αποτελέσματος που θα οδηγούσε να έχουν τον πρώτο λόγο στις μετέπειτα διαπραγματεύσεις. Οι ζυμώσεις για τις συμμαχίες αυτές πολλές φορές γίνονταν μέσα από Βενετούς διοικητές των Κυθήρων. Αποτέλεσμα αυτών των διεργασιών και πολιτικών σχέσεων ήταν να δημιουργηθούν και πολιτικοί δεσμοί οι οποίοι είναι εμφανείς σε διάφορες επιστολές της εποχής όπου ζητούνται τα αναγκαία όπλα και εφόδια για την διενέργεια πολεμικών επιχειρήσεων τόσο στον χερσαίο όσο και στον θαλάσσιο χώρο της Μάνης. Σε αυτές τις επιστολές συχνή μνεία έχει ο Σταμάτης Κονόμος.
Η κατάληψη του κάστρου του Πόρτο Κάγιο σε μικρό χρονικό διάστημα από το χτίσιμό του (1 χρόνο περίπου) είναι αποτέλεσμα αυτών των πολιτικών και στρατιωτικών σχέσεων.
Απόσπασμα για το Πόρτο Κάγιο από το ιστορικό έργο τουΚωνσταντίνου Ν. Σάθα «Τουρκοκρατούμενη Ελλάς», Αθήνα 1869, σελ. 156:
«...Όθεν συνεννοηθείς (ο Κουερίνι) μετά των Μανιατών, την 29 Ιουνίου (1570) περί τα χαράγματα απεβίβασεν αιφνιδίως τους τοφεκιστάς, οίτινες κατέλαβον τον εγγύς τω φρουρίω λόφον. Ούτω δη ό εχθρός ανελπίστως προσβληθείς δια ξηράς και θαλάσσης μετά πεισματώδη αντίστασιν απεσύρθη εις τίνα πύργον. Οι δε υπό τον Κουερίνην εισελθόντες εις το φρούριον εγένοντο κύριοι είκοσι τεσσάρων πυροβόλων, δι ων ήρχισαν την καταδάφισιν του πύργου, υποχρεωθέντων ούτω των πολεμίων να παραδοθώσιν. Μετά τούτο ό Κουερίνης θεωρήσας επικίνδυνον το εν Μάνη φρούριον, διότι σκοπός της ανεγέρσεως αυτού ήτο ή προφύλαξης τουρκικών γαλερών προορισμένων να παρακωλύσωσι τας εξ Ενετίας πεμπομένας εις Κύπρον προμηθείας, ανετίναξεν αυτό εις τον αέρα δι' υπονόμων»
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΒΕΝΕΤΙΑ 1571
1571 μαρτιου Η Σήμερον θελόμε και κάμνομε εμής oλος o τόπος της Μαήνης ήγουν απo τόν κάβο της Μάνης έός το Βύτηλο καί τους βάνομε κουμεσήους και επητρόπους μας οσάν το ηδιομας κωρμή και διδομε σας εξουσήα γενεραγαλμεντε και τήποτας δεν αφήνοντας όξο από φόρμα κουμεσηού κατά την οζαντζα καί συνηθηο τον κομεσήον και ατζεταρεταί πρεζεντε οσαν και αψεντε ήγουν τον κυρ Σταμάτη Κωνόμο και κυρ Καλαποθο Φούκα και κυρ Αντόνη Κοσμα και κυρ Νικόλα Υατρό οσαν αμπασαδόρους και επήτροπους από σας εστελνομε ολος ο τόπος ήγουν της Μάνης να πατε εις το εγλαμπρότατον αυθέντη καί πρήνζήπα τον Βεναιτήον να του δοκετε μια γραφή ήγουν ρεσποστα υσαί άλλην γραφή απού μας ήθελε στηλη ο εγλαμπροτατος αυθεντης και πρήνζηπος τον Βεναίτηόν και να ζητήξετε και άλον οτι ακαδερη γία τόν τοπόν ετουτόναι ος καθός σας έχομε παράγγεληα. και υς τούτο σάς εδιδομε θέλημα και γεμάτην εξουσήα εσάς τον ανόθεν αμπασαδόρο και κουμεσόνε οτη ηθελατε καμί να το κρατούμε βαίβεον και στερκτόν και παρακαλούμε σε αυθέντη εγλαμπρότατε τον Βεναιτηόν τους ανθρώπους απου στελνόμε αυτου να ήνε ρεκουμανταδι υς την αυθεντία σου και να τους δόκης ρεσπόστα και σπεδιτζυον να γύρυζου το γλυγορετερο και ης τουτο επαυσαμε την παρον κουμεσηον ενεμπροστε τον αξυόπιστον και παρακαλαιτόν μαρτυρον κυρ Νικολός Νταρμάρος και μισερ Φραντζεσκος καπαιτανηος οχ την χόραν του Κάστρου και μισερ Φαβυανός Βαρύος και κατζυληερης της Κυνθυρίας και κυρ Διμιτρης Κλιροδιότης και κυρ Θαιοδορης Αλβρας και κυρ Γιώργης Κοντόσταυλος και κυρ Σολομων Κόσμας.
1. εγο Νικολός Ταρμαρος μαρτυρω το ανοθε
2. io capitano Francesco Fidanri fui presente quanto sopra
3. io Fabian Barbo cancelliere fui presente ut sopras
4. εγο Δημητρης Κληροδέτης μαρτηρο τ ανοθε
5. εγο Θοδωρης Αλεβρας μαρτηρο τ ανοθε
6. εγο Γεοργης Γερακαρης μαρτηρο τ ανοθε
7. εγο Ιωαννης Αραβουσε(ος) εγραψα από τη Βαθηα και εσφαλησα με θελημα τον Μανηατόν ολονόν οπου ισανε μαζομενυ υς τη Νομμηα υς τη μέση της Μαήνης.
Η παραπάνω συμμετοχή του Σταμάτη Κονόμου στους πολέμους Τούρκων και Βενετών οδήγησε την τοποθέτηση του στο πρώτο συμβούλιο των ευγενών των Κυθήρων που ίδρυσαν οι Ενετοί το 1573 και αποτελούσαν την ηγετική ομάδα των κατοίκων του νησιού.
Πηγές:
  • Α. Κουτσιλιέρη «Ιστορία της Μάνης»
  • Ε. Καλλίγερου «Συνοπτική Ιστορία των Κυθήρων»
  • Κωνσταντίνου Ν. Σάθα «Τουρκοκρατούμενη Ελλάς»

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Δηλώστε τον ακατάσχετο λογαριασμό σας στο TAXIS

Δηλώστε τον ακατάσχετο λογαριασμό σας στο TAXIS
http://x.pstatic.gr/cman_img_f/9544426000490222838.jpg
Ανοίγει την Τρίτη η ηλεκτρονική εφαρμογή στο TAXIS, όπου οι φορολογούμενοι μπορούν να δηλώνουν τον μοναδικό λογαριασμό τους για τον οποίο ισχύει το ακατάσχετο έως 1.500 €, ώστε να προλαμβάνονται πλήρως τα περιστατικά εσφαλμένης κατάσχεσης.
  • 28/07/2014
Αύριο ανοίγει η εφαρμογή στο TAXIS
Βάσει του νόμου 4254/2014 για κατασχέσεις χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς φορολογούμενων με χρέη προς το Δημόσιο διασφαλίζεται το ακατάσχετο ποσό των 1.500 ευρώ μηνιαίως, για έναν τραπειζικόλογαριασμό. Επιπλέον, πέραν των 1.500 ευρώ, είναι ακατάσχετα προνοιακάεπιδόματα, όπως των πολυτέκνων και των τετραπληγικών, καθώς και το κοινωνικό μέρισμα.
Στην εφαρμογή του TAXIS ο φορολογούμενος θα χρειάζεται να δηλώσει μόνο το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού καθώς και το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρείται ο λογαριασμός, εφόσον το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο τηρεί τον λογαριασμό που θέλει να προστατεύσει έχει ήδη συσχετισμένο τον ΑΦΜ του με τον λογαριασμό ΙΒΑΝ που ως δικαιούχος ή συνδικαιούχος προτίθεται να δηλώσει στην ειδική εφαρμογή.
Τα στοιχεία της ηλεκτρονικής αίτησης θα στέλνονται αυθημερόν από τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στις τράπεζες, οι οποίες με τη σειρά τους θα ελέγχουν αν ο ΑΦΜ της αίτησης ταιριάζει με το ΙΒΑΝ του τραπεζικού λογαριασμού που έχει δηλωθεί, αν ο λογαριασμός είναι κλειστός ή αν υπάρχει άλλος λογαριασμός πέραν αυτού για τον οποίο υπάρχει το αίτημα προστασίας από κατασχέσεις, στον οποίο πιστώνονται περιοδικά μισθοί, συντάξεις ή ασφαλιστικά βοηθήματα.
Μετά τον έλεγχο από την πλευρά των τραπεζών, εγκρίνεται ή απορρίπτεται το σχετικό αίτημα. Στην περίπτωση έγκρισης της αίτησης ο φορολογούμενος θα ενημερώνεται μέσω της εφαρμογής ότι ενεργοποιήθηκε το τείχος προστασίας των 1.500 ευρώ.

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Νοικάρηδες στα σπίτια σας; Δούλοι στον τόπο σας. Αυτο ειναι το σαξές στόρι του μνημονίου

Νοικάρηδες στα σπίτια σας; Δούλοι στον τόπο σας. Αυτο ειναι το σαξές στόρι του μνημονίου


Ως φιλάνθρωπο λύση παρουσιάζουν το ελεεινό σχέδιο των τραπεζιτών, οι εφημερίδες των βαρόνων. Εκχώρησε με το καλό το σπιτι σου στην τραπεζα, για να γλιτώσεις, χωρίς να προσφύγεις στην δικαιοσύνη, και θα σου επιτρέψουν… να γίνεις νοικάρης! Μέχρις ότου κάποιο κοράκι βάλει στο μάτι το σπιτι σου και τότε, με συνοπτικές διαδικασίες σε πετάξουν έξω. Ούτε νόμος Κατσέλη, ούτε κατασχέσεις. 
Μόνος σου, εθελόδουλος, θα γίνεις μουσαφίρης στο βιος σου. Δούλος στην χωρα σου που κάποιοι ελευθέρωσαν με αίμα και εσύ εκχωρησες με ψήφο…

olympia

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2014

Καθώς αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν τον Μέγα Αλέξανδρο «σφαγέα των λαών» που κατέκτησε (ας παραβλέψουμε όσους δεν τον θεωρούν και Έλληνα), ίσως θα ήταν χρήσιμο σε πολλούς, να δοθεί μια ερμηνεία στην ακόλουθη εικόνα:

Posted: 24 Jul 2014 01:40 PM PDT
Afganiko_xartonomismaΓια όσους δεν κατάλαβαν, περί τίνος πρόκειται, απεικονίζεται ένα αφγανικό χαρτονόμισμα, εκδόσεως 2002. Να θυμίσουμε απλά, ότι το σημερινό Αφγανιστάν ήταν μια από τις περιοχές που κατέκτησε ο Μέγας Αλέξανδρος και υποτίθεται ότι κατέσφαξε τους πληθυσμούς των. Πάνω στο χαρτονόμισμα (εκεί που δείχνουν τα κίτρινα βελάκια) υπάρχουν κάποιες εικόνες. Τί ακριβώς είναι όμως αυτές οι εικόνες;

  1. Εκεί που σημαδεύει το πρώτο βελάκι, βλέπουμε την απεικόνιση του Ευκρατίδη, με την διευκρινιστική επιγραφή «ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΥΚΡΑΤΙΔΟΥ» (σ.σ: Οι Αφγανοί έχουν κάνει ορθογραφικό λάθος στο όνομα, καθώς έχουν μπερδέψει το Δ με το Λ). Ποιος ήταν ο Ευκρατίδης όμως; Ήταν ο Έλληνας βασιλιάς της Βακτριανής (167-157 π.Χ.), δηλαδή της περιοχής που περιλάμβανε και το σημερινό Αφγανιστάν.
  2. Το δεύτερο βελάκι που δείχνει στο αριστερό τετράγωνο με το γαλάζιο φόντο, είναι γεωμετρικός διάκοσμος που συνιστά μια γνήσια μακεδονική – ηπειρώτικη – θεσσαλική σύνθεση δύο μυθικών ελληνικών συμβόλων: Του Κηρυκείου του Ερμή και του θεού-ποταμού Αχελώου (Ασπροπόταμου) που απαντάται σε αφθονία στα μετσοβίτικα και λοιπά ελληνικά υφαντά και κεντήματα από τους προϊστορικούς χρόνους μέχρι σήμερα.
  3. Το τρίτο βελάκι δείχνει μια αψίδα. Χτίστηκε το 1828, επί βασιλείας Αμανουλάχ Χαν, και ήταν αφιερωμένη στην απελευθέρωση από τους Άγγλους το 1919, ελεύθερη απόδοση της Αψίδας του Θριάμβου που βρίσκεται στο Παρίσι. Όμως η αψίδα αυτή που έφτιαξαν οι Αφγανοί διαφέρει από αυτή των Παρισίων αφού έχει πλείστα όσα ελληνιστικά στοιχεία (π.χ. ο μαίανδρος, βγάζει μάτι) που εκφράζουν, με υπερηφάνεια, την ανάμνηση των Αφγανών από το πέρασμα από την χώρα αυτή του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του ελληνικού πολιτισμού. Η αψίδα (που έχει καταστραφεί πλέον, λόγω πολέμου) χτίστηκε στο χωριό Paghman, όπου ο βασιλιάς έκανε τις θερινές του διακοπές.
Σημειωτέον, ότι τα δύο πρώτα σύμβολα, δεν απεικονίζονται μόνο σ’ αυτό το χαρτονόμισμα, αλλά σε πολλά περισσότερα, ακόμη και παλαιότερων εκδόσεων.
Με βάση τα παραπάνω λοιπόν, το μόνο που μπορεί να συμπεράνει κανείς, είναι ότι οι Αφγανοί θα πρέπει να είναι μαζοχιστές, καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο τιμούν τον «σφαγέα» τους.
Και μερικές σχετικές παρατηρήσεις:
Όλα όσα γνωρίζουμε για αυτά που άφησε ο Αλέξανδρος και οι Έλληνες γενικώς, στις περιοχές και τους λαούς που κατέκτησαν (γλώσσα, πολιτισμό, ήθη και έθιμα, κοκ.) οδηγούν αυθόρμητα σε κάποιες συγκρίσεις με άλλους κατακτητές, που κάποιοι εκπρόσωποί τους, με περισσό θράσος και αμνησία θα έλεγα, προσπαθούν να βρουν αρνητικά σημεία για να διαβάλουν ιστορικές μορφές του Ελληνισμού. Ας θυμηθούμε τις σφαγές και τα εγκλήματα των Ισπανών κατακτητών της Νότιας και Κεντρικής Αμερικής και μάλιστα υπό το βλέμμα και τις ευλογίες της Καθολικής Εκκλησίας. Ας θυμηθούμε τη μοίρα (διάβαζε γενοκτονία) των Ινδιάνων των Ηνωμένων Πολιτειών, των οποίων οι εκπρόσωποι συχνά ενοχλούνται από τον Αλέξανδρο. Ας παρατηρήσουμε τι «πολιτισμό» άφησαν στις πρώην αποικίες τους οι «πολιτισμένες» χώρες της Ευρώπης: «διαίρει και βασίλευε», για να τις ελέγχουν και να τις απομυζούν εσαεί, μέσα από την αναρχία, τη διαφθορά και τις εμφύλιες συγκρούσεις.
Αλλά αν δούμε τι συμβαίνει και σήμερα, θα παρατηρήσουμε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν και συνεχίζουν ένα πόλεμο στις ίδιες περιοχές που κάποτε είχε εκστρατεύσει ο Αλέξανδρος. Εκείνος πέτυχε να γίνει αγαπητός από όλους τους λαούς που κατέκτησε, ώστε ακόμη και σήμερα, να μιλούν γι’ αυτόν. Οι σημερινοί κατακτητές δεν πέτυχαν ούτε σ’ αυτό, παρά τα μέσα ψυχολογικού πολέμου και επηρεασμού της γνώμης που διαθέτουν. Ο Fuller στο βιβλίο του «The Generalship of Alexander the Great» (1957), γράφει σχετικά: «Ενώ ο σκοπός της στρατηγικής του ήταν να κερδίζει μεγάλες μάχες, ο σκοπός της πολιτικής του ήταν να ειρηνεύει και να μην εξοργίζει τον εχθρό του, ώστε να περιορίζει τον αριθμό των μαχών που έπρεπε να δώσει. Η ήττα του περσικού στρατού ήταν ο στρατηγικός του στόχος, ενώ το να πάρει τους λαούς με το μέρος του ήταν ο πολιτικός του στόχος. Ο πρώτος ήταν το μέσο για να επιτευχθεί ο δεύτερος».
Γι’ αυτό μέχρι σήμερα τον τιμούν αυτοί τους οποίους κατέκτησε!
Δρ. Ιωάννης Παρίσης

ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΡΑΝΤΑΡ, ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΥΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΦΗΝΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ?...

Posted: 24 Jul 2014 02:01 PM PDT

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΣΤΙΣ 13/12/2012, ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ? 
ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΜΙΖΕΡΙΑ!!!  

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΨΩΡΟΚΩΣΤΑΙΝΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΗ ΕΛΛΑΔΑ ! 

ΕΛΛΗΝΕΣ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΙ ΕΙΣΤΕ!!!


"Υπερόπλο” σχεδιασμένο από Έλληνες, μένει στα συρτάρια λόγω συμφερόντων.
Πέντε Έλληνες επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ένα σούπερ-όπλο που η χρήση του από τις ελληνικές Ε.Δ. θα αποτελούσε ανεκτίμητης αξίας “πολλαπλασιαστή ισχύος”! Η παρουσίαση του “όπλου” έχει ενθουσιάσει δύο υπουργούς Άμυνας και τρεις Α/ΓΕΕΘΑ, που έχουν χαρακτηρίσει το πρόγραμμα “άκρως απόρρητο”. Κι όμως τίποτα δεν προχωρεί, γιατί απ΄ ότι φαίνεται η ανακάλυψη των Ελλήνων “χαλάει την σούπα”, μεγάλων συμφερόντων, κολοσσών της παγκόσμιας αμυντικής βιομηχανίας!
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Real News το πρόγραμμα στο οποίο εδώ και μια πενταετία δουλεύουν πέντε επιστήμονες τους ΑΠΘ, έχει τον χαρακτηρισμό "άκρως απόρρητο". Μετά από πέντε χρόνια κοροϊδίας, ένας από τους επιστήμονες αποφάσισε να σπάσει την σιωπή του.
2006: Μετά από μελέτες και σχεδιασμούς έξι ετών, η επιστημονική ομάδα υποβάλει αίτηση στον Ελληνικό Στρατό για να συμμετάσχει σε ερευνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή και ανάπτυξη συστήματος CCIAS. Για να το πούμε απλά επρόκειτο για ένα δίκτυο “παθητικών” ραντάρ .

Ποιες είναι  οι πραγματικές δυνατότητες αυτού του συστήματος ;

1)  Εντοπίζει αεροσκάφη τεχνολογίας stealth, αχρηστεύοντας  την τεχνολογία κάλυψης ίχνους από τους εχθρικούς στόχους

2) “Βλέπει” χωρίς να εκπέμπει -άρα και χωρίς να εντοπίζεται.

3) Έχει εμβέλεια 400χλμ.!

4) Εντοπίζει αεροσκάφη και ελικόπτερα ακόμη και “υπό καθoλική ηλεκτρονική σιγή", 
δηλαδή χωρίς τα ραντάρ τους να βρίσκονται σε λειτουργία.

5) Εντοπίζει  τις απογειώσεις και προσγειώσεις  αεροσκαφών στις εχθρικές βάσεις.

6) Επιτηρεί παθητικά στόχους μεγάλης σημασίας και στο έδαφος, όπως βραχονησίδες

7) Κόστος; 25 έως 30 τέτοιοι σταθμοί, από τον Έβρο έως την Κρήτη θα κόστιζαν όσο ΕΝΑΣ σταθμός παρεμφερούς συστήματος, αγορασμένου από το εξωτερικό!

Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί πως επί του παρόντος παρόμοιο σύστημα δεν υπάρχει παγκοσμίως.

Υπερβολές θα πείτε όλα αυτά. Όμως η αξιολόγηση της ανακάλυψης των πέντε επιστημόνων από την στρατιωτική ηγεσία άλλα δείχνει. Και δεν μιλάμε για μία μόνο αξιολόγηση. Δεκαπέντε (15) ταξίδια στην Αθήνα έκαναν οι επιστήμονες και σ΄ όλα ελάμβαναν διθυραμβικά σχόλια για την ανακάλυψή τους!
Πρώτη παρουσίαση ενώπιον 60 Επιτελών.
Το 2006 ΥΕΘΑ είναι ο Ε. Μεϊμαράκης, Α/ΓΕΕΘΑ ο ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης και Α/ΓΕΣ ο στρατηγός Δημήτρης Γράψας. Η επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ κάνει την πρώτη παρουσίαση του συστήματος ενώπιον εξήντα (60) Επιτελών. Αμέσως μετά την παρουσίαση χωρίς καμία αμφιβολία και δισταγμό, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δηλώνει ενθουσιασμένη και καλεί τους επιστήμονες να προχωρήσουν τάχιστα.
Ακολουθούν παρουσιάσεις σ΄ όλους τους Κλάδους και πείθονται ακόμη και οι πάντα δύσπιστοι αεροπόροι. Στις 13/02/2009 συνέρχεται το Συμβούλιο Αμυντικού Σχεδιασμού Προγραμματισμού (ΣΑΣΠ) και γνωμοδοτεί με 7-0 υπέρ της επιχειρησιακής αναγκαιότητας του συστήματος και εισηγείται την κατεπείγουσα εξέταση του ζητήματος από το Συμβούλιο Αρχηγών. Αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι πλέον ο στρατηγός Δ. Γράψας, ο οποίος ήταν μεγάλος υπέρμαχος της ανάπτυξης του ελληνικού συστήματος. Παραδόξως μέχρι την αποστρατεία του, τον Αύγουστο του 2009, ο Αρχηγός δεν κατόρθωσε να βάλει στην ατζέντα του ΣΑΓΕ, το συγκεκριμένο ζήτημα !
Η επιστημονική ομάδα από το ΑΠΘ, δεν πτοήθηκε από την αποστρατεία Γράψα και συνέχισε τις έρευνές της. Τα τελευταία τεχνικά προβλήματα επιλύονται. Όλα δείχνουν έτοιμα για να κατασκευαστεί το πρωτότυπο σύστημα. Όμως εδώ είναι Ελλάδα. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, με Α/ΓΕΕΘΑ πλέον τον πτέραρχο Ι. Γιάγκο, οι επιστήμονες έκπληκτοι πληροφορούνται ότι …το θέμα θα επανεξεταστεί!!!
Στις 19/01/2010, στέλνουν επιστολή στον πτέραρχο Α/ΓΕΕΘΑ Ι. Γιάγκο, εκφράζοντας την λογική τους απορία για την καθυστέρηση, αν όχι οπισθοδρόμηση, του προγράμματος. Μετά απ΄ αυτή την επιστολή το ΣΑΣΠ συνεδριάζει και πάλι και αποφασίζει ξανά με 7-0 υπέρ της επιχειρησιακής αναγκαιότητας του ελληνικού συστήματος! Το ΓΕΕΘΑ, διαβεβαιώνει ότι “το θέμα θα προχωρήσει άμεσα”.
Έχουμε φθάσει στις 15/04/2010, με υπουργό Άμυνας πια τον Ε. Βενιζέλο. Το Συμβούλιο Αρχηγών συνεδριάζει και με 4-0 εγκρίνει το προτεινόμενο σύστημα ως “άκρως απαραίτητο και κατεπείγον”. Στις 29/05/2010, ο τότε ΑΝΥΕΘΑ και μετέπειτα ΥΕΘΑ Πάνος Μπεγλίτης έχει στα χέρια του και την πλήρη οικονομοτεχνική μελέτη.
Ο φάκελος με το άκρως απόρρητο πρόγραμμα περιλαμβάνει 1050 σελίδες. Μέχρι σήμερα κανονικά θα έπρεπε να είχαν διαβαστεί δυο και τρεις φορές. Ο χρόνος που μεσολάβησε είναι μεγάλος. Όμως παραδόξως η ομάδα των πέντε επιστημόνων δεν έχει λάβει την καμμίαν απάντηση! Τον περασμένο Ιούνιο έστειλαν επιστολές στον Πρωθυπουργό και στον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, για να είναι ενήμεροι. Καμία αντίδραση!
Εν τω μεταξύ τρεις ξένες χώρες έχουν ενδιαφερθεί να χρηματοδοτήσουν το πρόγραμμα! Η ομάδα των πέντε δεν θέλει να το πουλήσει, αλλά δεν μπορεί και να μην θυμηθεί τα όσα είπε ένας έντιμος -όπως τον χαρακτηρίζουν οι ίδιοι- σμήναρχος σε μία από τις πολλές παρουσιάσεις που έκαναν στο Πεντάγωνο:
 “Το σύστημα αυτό, αν ποτέ κατασκευαστεί από την Πατρίδα μας, θα αποτελέσει την ληξιαρχική πράξη του αιφνίδιου θανάτου των απέναντι, αν μας επιτεθούν πρώτοι. Αλλά δεν πιστεύω ότι κάποτε θα υλοποιηθεί. Είναι πολύ μικρού κόστους. Έκανε λάθος η Ομάδα. Κάποιος πρέπει να τους πει ότι ζούμε στην Ελλάδα”.