Τι συμβαίνει στον οίκο των Δαυίδ;
Μεγάλα καράβια μεγάλες φουρτούνες, αναφέρει το ρητό, για να συμπληρώσει άλλη μία από τις λαϊκές σοφίες, πως… ο καλός ο καπετάνιος στις φουρτούνες φαίνεται. Μέχρι στιγμής πάντως ο ισχυρότερος όμιλος της ελληνικής οικονομίας η Coca Cola 3E της οικογένειας Δαυίδ που παρεμπιπτόντως είναι και ο δεύτερος μεγαλύτερος εμφιαλωτής της Coca Cola παγκοσμίως, δείχνει το αντίθετο. Δηλαδή ότι η φουρτούνα φέρνει ζαλάδες στους καπεταναίους.
Κάτι η κακή οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, κάτι η γραφειοκρατία, η φορολογία και η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης τα πράγματα για τον ισχυρότερο όμιλο της χώρας δεν είναι ρόδινα ή έστω όπως τα είχε συνηθίσει μέχρι και πρόσφατα.
Μπορεί η οικογένεια Δαυίδ να είχε κερδίσει πόντους στο επιχειρηματικό προσκήνιο όταν προ διετίας είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την Ελλάδα εξ αιτίας της υπερφορολόγησης και του κακού επιχειρηματικού περιβάλλοντος (κάτι για το οποίο έχει απόλυτο δίκαιο), όμως από τη στιγμή που επέλεξε να δώσει τη μάχη επί ελληνικού εδάφους, θα έπρεπε να είναι προετοιμασμένη και για τη συνέχεια.
Τα πράγματα όμως πήραν περίπλοκη τροπή: Γιατί εκτός από τους καταναλωτές που έχουν γυρίσει την πλάτη στα προϊόντα του, και τη νέα επίσκεψη κλιμακίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις αρχές Φεβρουαρίου στα γραφεία του, έχει να αντιμετωπίσει και πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις στα «μαγαζιά» του.
Αφορμή για αυτή την νέα δυσάρεστη εξέλιξη σε ότι αφορά τη Nutriart (πρώην Κατσέλης) έχει σταθεί το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι παρά το φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιάθρωσης είναι απλήρωτοι ένα μήνα.
Και σε ότι αφορά την Coca Cola 3E η αιτία είναι η απόφαση να βάλει λουκέτο σε δύο μονάδες παραγωγής του σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα ως αποτέλεσμα της ελεύθερης πτώσης των πωλήσεων της στην Ελλάδα: κατά 12% και κατά 28% στο τέταρτο τρίμηνο του 2011. Αιτία την μεγάλης πτώσης είναι τα μέτρα λιτότητας που συρρίκνωσαν το διαθέσιμο εισόδημα, η αύξηση του ΦΠΑ αλλά και η μείωση του αριθμού των καταστημάτων λιανικής. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι περίπου 21.000 σημεία πώλησης έκλεισαν το 2011. Αντίστοιχα σοβαρό είναι όμως ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να έχουν την πρόγνωση και την πρόνοια να προσαρμόζονται στις συνθήκες.
Την ίδια ώρα πάντως η οικογένεια Δαυίδ, μαζί με άλλους 20 έλληνες επιχειρηματίες και δύο συνδέσμους έχουν βαλθεί να πείσουν τους ξένους ότι η Ελλάδα αλλάζει ζητώντας τους να δώσουν στη χώρα μια δεύτερη ευκαιρία. Οι πράξεις του ισχυρότερου ομίλου της χώρας αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο. Επαληθεύοντας τα λεγόμενα του προέδρου των Γερμανών Βιομηχάνων Χάνς Πέτερ Καϊτέλ περί εξόδου Ελλήνων επιχειρηματιών.
Τα λόγια του γερμανού επιχειρηματία είναι βαριά, αλλά κρύβουν, δυστυχώς, μια πικρή αλήθεια που την γνωρίζουμε όλοι. Ότι δηλαδή πρέπει και οι ίδιοι οι Έλληνες να επενδύσουν στην χώρα τους. «Δεν μπορεί από τη μια πλευρά να έρχονται Γερμανοί επενδυτές στην Ελλάδα και στα σύνορα να συναντούν Έλληνες, οι οποίοι επιδιώκουν να φύγουν εκτός Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Frankfurter Allgemeine Zeitung».moneypost
Κάτι η κακή οικονομική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, κάτι η γραφειοκρατία, η φορολογία και η κατακόρυφη πτώση της κατανάλωσης τα πράγματα για τον ισχυρότερο όμιλο της χώρας δεν είναι ρόδινα ή έστω όπως τα είχε συνηθίσει μέχρι και πρόσφατα.
Μπορεί η οικογένεια Δαυίδ να είχε κερδίσει πόντους στο επιχειρηματικό προσκήνιο όταν προ διετίας είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να αποχωρήσει από την Ελλάδα εξ αιτίας της υπερφορολόγησης και του κακού επιχειρηματικού περιβάλλοντος (κάτι για το οποίο έχει απόλυτο δίκαιο), όμως από τη στιγμή που επέλεξε να δώσει τη μάχη επί ελληνικού εδάφους, θα έπρεπε να είναι προετοιμασμένη και για τη συνέχεια.
Τα πράγματα όμως πήραν περίπλοκη τροπή: Γιατί εκτός από τους καταναλωτές που έχουν γυρίσει την πλάτη στα προϊόντα του, και τη νέα επίσκεψη κλιμακίου της Επιτροπής Ανταγωνισμού στις αρχές Φεβρουαρίου στα γραφεία του, έχει να αντιμετωπίσει και πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις στα «μαγαζιά» του.
Αφορμή για αυτή την νέα δυσάρεστη εξέλιξη σε ότι αφορά τη Nutriart (πρώην Κατσέλης) έχει σταθεί το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι παρά το φιλόδοξο πρόγραμμα αναδιάθρωσης είναι απλήρωτοι ένα μήνα.
Και σε ότι αφορά την Coca Cola 3E η αιτία είναι η απόφαση να βάλει λουκέτο σε δύο μονάδες παραγωγής του σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα ως αποτέλεσμα της ελεύθερης πτώσης των πωλήσεων της στην Ελλάδα: κατά 12% και κατά 28% στο τέταρτο τρίμηνο του 2011. Αιτία την μεγάλης πτώσης είναι τα μέτρα λιτότητας που συρρίκνωσαν το διαθέσιμο εισόδημα, η αύξηση του ΦΠΑ αλλά και η μείωση του αριθμού των καταστημάτων λιανικής. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι περίπου 21.000 σημεία πώλησης έκλεισαν το 2011. Αντίστοιχα σοβαρό είναι όμως ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να έχουν την πρόγνωση και την πρόνοια να προσαρμόζονται στις συνθήκες.
Την ίδια ώρα πάντως η οικογένεια Δαυίδ, μαζί με άλλους 20 έλληνες επιχειρηματίες και δύο συνδέσμους έχουν βαλθεί να πείσουν τους ξένους ότι η Ελλάδα αλλάζει ζητώντας τους να δώσουν στη χώρα μια δεύτερη ευκαιρία. Οι πράξεις του ισχυρότερου ομίλου της χώρας αποδεικνύουν το ακριβώς αντίθετο. Επαληθεύοντας τα λεγόμενα του προέδρου των Γερμανών Βιομηχάνων Χάνς Πέτερ Καϊτέλ περί εξόδου Ελλήνων επιχειρηματιών.
Τα λόγια του γερμανού επιχειρηματία είναι βαριά, αλλά κρύβουν, δυστυχώς, μια πικρή αλήθεια που την γνωρίζουμε όλοι. Ότι δηλαδή πρέπει και οι ίδιοι οι Έλληνες να επενδύσουν στην χώρα τους. «Δεν μπορεί από τη μια πλευρά να έρχονται Γερμανοί επενδυτές στην Ελλάδα και στα σύνορα να συναντούν Έλληνες, οι οποίοι επιδιώκουν να φύγουν εκτός Ελλάδας» αναφέρει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εφημερίδα «Frankfurter Allgemeine Zeitung».moneypost
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου