Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

Βρέθηκε ο τάφος της Βασίλισσας Νεφερτίτης πίσω από δύο άγνωστες και σφραγισμένες πύλες (φωτό)



Μια άγνωστη και σφραγισμένη πύλη στον διασημότερο αιγυπτιακό τάφο, του διασημότερου Φαραώ, του Τουταγχαμών, ίσως οδηγεί στον τάφο της θρυλικής βασίλισσας Νεφερτίτης.
Σε αυτό το συμπέρασμα οδηγήθηκε ο καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, Νίκολας Ριβς. Οπως υποστηρίζει, ερευνώντας τον τάφο του Τουταγχαμών στην Κοιλάδα των Βασιλέων, στην Αίγυπτο, εντόπισε δύο άγνωστες και σφραγισμένες πύλες, εκ των οποίων η μία οδηγεί στον τάφο της βασίλισσας Νεφερτίτης.
Ενενήντα τρία χρόνια από την ανακάλυψη του πολύχρυσου τάφου στον οποίο είχε εναποτεθεί η μούμια του έφηβου Φαραώ Τουταγχαμών, οι αρχαιολόγοι ψάχνουν ακόμη τον τάφο και τη μούμια της Νεφερτίτης. Αλλοι λένε ότι ο Τουταγχαμών, που θα μείνει στην αιωνιότητα λόγω των πάμπλουτων κτερισμάτων του, ήταν γιος της.
Ομως, οι έρευνες DNA θέλουν τον νεαρό βασιλιά να αποτελεί γόνο του Φαραώ Ακενατόν και κάποιας από τις αδελφές του – οι αιμομικτικοί γάμοι ήταν συνηθισμένοι στις βασιλικές οικογένειες της Αιγύπτου. Λέγεται λοιπόν ότι η Νεφερτίτη χάριζε στον Ακενατόν μόνο κόρες, ενώ ο Τουταγχαμών ήταν γιος της Σαταμόν. Γενετικές ανωμαλίες υποδεικνύουν ότι ήταν απόγονος αδελφών, κάτι που ισχύει μόνο ως προς τη Σαταμόν
.
Σάρωση 
Ο Ριβς δήλωσε στην «Daily Mail» ότι προχώρησε σε απεικονιστικές μεθόδους υψηλής ανάλυσης στο εσωτερικό του τάφου του Τουταγχαμών. Η σάρωση αποκάλυψε δύο σφραγισμένες πύλες, μία που οδηγεί σε αποθηκευτικό χώρο και μια άλλη που οδηγεί σε χώρο με αδιατάρακτη ταφή.
Ο τάφος του Τουταγχαμών στην Κοιλάδα των Βασιλέων
Η θέση του μυστικού τάφου στη δεξιά πλευρά της εισόδου του μνημείου αποτελεί για τον Ριβς άλλη μία απόδειξη ότι ανήκει σε γυναίκα. Ο Ριβς εξηγεί έτσι και το γιατί ο ταφικός θάλαμος με τη σαρκοφάγο του Τουταγχαμών είναι τόσο μικρός και κάθε άλλο παρά σε τάφο βασιλιά παραπέμπει. Συμπεραίνει πως ο ταφικός θάλαμος του Τουταγχαμών χτίστηκε αργότερα, ως προσθήκη, στο υπάρχον ταφικό μνημείο της Νεφερτίτης.
Η Νεφερτίτη βασίλεψε με τον σύζυγό της από το 1353-1336 π.Χ. Το όνομά της σημαίνει «έφτασε η όμορφη» και οι επιστήμονες πιστεύουν πως καταγόταν από τη Μεσοποταμία. Η «κυρά της ευτυχίας», σύμφωνα με τον σύζυγό της, Φαραώ Ακενατόν, η γυναίκα που στο άκουσμά της «ο βασιλιάς αγάλλεται», εισήγαγε μαζί του τον μονοθεϊσμό στην αιγυπτιακή θρησκεία.
Πίστευαν μόνο στον θεό Ατόν και είχαν μεταφέρει την πρωτεύουσά τους σε μια τεχνητή πόλη, την Αμάρνα, η οποία κατέρρευσε σύντομα μετά τον θάνατό τους.
Η πανέμορφη πήλινη κεφαλή της Νεφερτίτης που σήμερα βρίσκεται στη Γερμανία.
Μερικοί υποστηρίζουν πως η Νεφερτίτη κυβέρνησε για μια σύντομη περίοδο μεταξύ του θανάτου του συζύγου της ίσως ως συμβασιλέας Σμενκχαρέ.
Η μούμια της δεν βρέθηκε ποτέ. Οι περισσότεροι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι μάλλον έχει καταστραφεί εδώ και αιώνες, καθώς η πανέμορφη βασίλισσα δεν είχε καθόλου υψηλές μετοχές στον λαό, ως αιρετική. Πιθανότατα όλα της τα ίχνη εξαφανίστηκαν μετά τον θάνατό της. Η προτομή της παραμένει πάντως μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες παγκοσμίως εικόνες της αρχαίας Αιγύπτου.
Η πανέμορφη πήλινη κεφαλή αποτελεί κατά πάσα πιθανότητα έργο του επιφανούς καλλιτέχνη Τούθμωση και ανακαλύφθηκε το 1912 από τον Γερμανό Αρχαιολόγο Λούντβιχ Μπόχαρτ. Ο ανασκαφέας έκανε ό,τι μπορούσε για να την πάρει από την Αίγυπτο. Σύμφωνα με τις διακρατικές συμφωνίες που υπήρχαν τότε, η κάθε χώρα μπορούσε να πάρει τα μισά από τα αντικείμενα ανασκαφών.
Προκειμένου να επιτύχει τον σκοπό του, ο Μπόρχαρντ άφησε το εύρημα καλυμμένο με λάσπη, ώστε να μη φαίνεται η εξαιρετική ομορφιά του και έδωσε σε αντάλλαγμα στους Αιγύπτιους δύο αγάλματα του Ακενατόν και της Νεφερτίτης από ασβεστόλιθο. Σήμερα αποτελεί σημείο τριβής ανάμεσα στη Γερμανία και την Αίγυπτo!
ΠΗΓΗ: xorisorianews.gr

Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα: Η κληρονομιά των Αρχαίων Ελλήνων που όλοι πρέπει να γνωρίζουμε.



Τα Δελφικά Παραγγέλματα είναι οι σοφές εντολές που άφησαν στους Έλληνες οι σοφοί της Αρχαίας Ελλάδας. Μια πολύτιμη κληρονομιά γνώσης και σοφίας για τις επερχόμενες γενεές. 

Οι αρχαίοι Έλληνες ιερείς δεν έδιναν συμβουλές ούτε άκουγαν τις εξομολογήσεις των πιστών, αλλά ασχολούνταν μόνο με την τέλεση των θυσιών και των άλλων ιεροτελεστιών. 

Η ηθική εκπαίδευση και καθοδήγηση των πολιτών ξεκινούσε μεν από τους παιδαγωγούς και παιδοτρίβες της νεαρής ηλικίας, αλλά συνεχιζόταν αργότερα στα μαντεία, τα οποία, εκτός από τις χρησμοδοτήσεις τους για τα μελλούμενα και τις θελήσεις των θεών, έδιναν και ένα πλήθος ηθικών παραγγελμάτων και προτροπών συμβουλευτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα της καθημερινής ζωής. 

Περίαπτη θέση βέβαια, κατείχε σε όλα αυτά ,το διάσημο σε όλο τον κόσμο Μαντείο των Δελφών, του οποίου τα ομώνυμα ηθικά παραγγέλματα είχαν καταγραφεί στους τοίχους του Προνάου του Ναού του Απόλλωνος,στο υπέρθυρο ή ακόμα και σε διάφορες στήλες που είχαν τοποθετηθεί περιμετρικά στις πλευρές του ναού. 

Τα 147 Δελφικά Παραγγέλματα ή Πυθίας Γράμματα, ήταν λιτά αποφθέγματα ελαχίστων λέξεων και ανήκαν στους 7 σοφούς της αρχαιότητας: 
Τον Θαλή τον Μιλήσιο, τον Πιττακό τον Μυτιληναίο, τον Βία τον Πρηνεύ, τον Σόλωνα τον Αθηναίο, τον Κλεόβουλο τον Ρόδιο, τον Περίανδρο τον Κορίνθιο και τον Χίλωνα τον Λακεδαιμόνιο. 


Στο αέτωμα του ναού δέσποζαν τα τρία σπουδαιότερα Δελφικά Παραγγέλματα, τα οποία εύκολα μπορούσε να διακρίνει ο πλησιάζων επισκέπτης: 

•Κάτω αριστερά το ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ (να γνωρίσεις τον εαυτό σου). 
•Κάτω δεξιά το ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ (να κάνεις τα πάντα με μέτρο, αποφεύγοντας την υπερβολή). 

•Ανάμεσά τους, στη κορυφή, το περίφημο «ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ Ε» (ή ΕΙ), για το οποίο ο ιερέας των Δελφών Πλούταρχος έγραψε ολόκληρη πραγματεία («Περί τού έν Δελφοίς Ε»), προσπαθώντας να ερμηνεύσει την απωλεσθείσα σημασία του. 
Ο θαυμασμός των αρχαίων Ελλήνων για τα ανηρτημένα αυτά αποφθέγματα στο Μαντείο των Δελφών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε ο λυρικός ποιητής Πίνδαρος (522 π.Χ.) θεωρούσε τους επτά σοφούς, γιους του Ήλιου, που με την ακτινοβολία τους φώτιζαν και καθοδηγούσαν τον άνθρωπο στην οδό της αρετής. Αυτά τα σοφά παραγγέλματα χρησιμοποιήθηκαν στην συνέχεια και απο άλλους λαούς ,που τα παρουσίασαν σαν “θρησκευτικές εντολές”. 

Σας παραθέτουμε τα παραγγέλματα αυτά, όπως οι επισκέπτες της αρχαιότητας αντίκριζαν στους Δελφούς. 

“Εν δέ τώ προνάω τά έν Δελφοίς γεγραμμένα, έστιν ώφελήματα άνθρώποις” Παυσανίας  

  1. Νόμω πείθου ( Να πειθαρχείς στο Νόμο)
  2. Θεούς σέβου (Να σέβεσαι τους θεούς) 
  3. Γονείς αίδου (Να σέβεσαι τους γονείς σου)
  4. Ηττώ υπέρ δικαίου (Να καταβάλεσαι για το δίκαιο) 
  5. Γνώθι μαθών (Γνώρισε αφού μάθεις) 
  6. Ακούσας νόει (Κατανόησε αφού ακούσεις) 
  7. Σαυτόν ίσθι (Γνώρισε τον εαυτό σου) 
  8. Εστίαν τίμα (Να τιμάς την εστία σου) 
  9. Άρχε σεαυτού (Να κυριαρχείς τον εαυτό σου) 
  10. Φίλους βοήθε (Να βοηθάς τους φίλους) 
  11. Θυμού κράτε (Να συγκρατείς το θυμό σου) 
  12. Όρκω μη χρω (Να μην ορκίζεσαι)
        1. Φιλίαν αγάπα (Να αγαπάς τη φιλία) 
  13. Παιδείας αντέχου (Να προσηλώνεσαι στην εκπαίδευσή σου) Σοφίαν ζήτει 
  14. (Να αναζητάς τη σοφία) 
  15. Ψέγε μηδένα (Να μην κατηγορείς κανένα) 
  16. Επαίνει αρετήν (Να επαινείς την αρετή) 
  17. Πράττε δίκαια (Να πράττεις δίκαια) 
  18. Φίλοις ευνόει (Να ευνοείς τους φίλους) 
  19. Εχθρούς αμύνου (Να προφυλάσσεσαι από τους εχθρούς) 
  20. Ευγένειαν άσκει (Να είσαι ευγενής) 
  21. Κακίας απέχου (Να απέχεις από την κακία) 
  22. Εύφημος ίσθι (Να έχεις καλή φήμη) 
  23. Άκουε πάντα (Να ακούς τα πάντα) 
  24. Μηδέν άγαν (Να μην υπερβάλλεις) 
  25. Χρόνου φείδου (Να μη σπαταλάς το χρόνο) 
  26. Ύβριν μίσει (Να μισείς την ύβρη) 
  27. Ικέτας αίδου (Να σέβεσαι τους ικέτες) 
  28. Υιούς παίδευε ( Να εκπαιδεύεις τους γιους σου) 
  29. Έχων χαρίζου (Όταν έχεις, να χαρίζεις) 
  30. Δόλον φοβού (Να φοβάσαι το δόλο) 
  31. Ευλόγει πάντας (Να λες καλά λόγια για όλους) 
  32. Φιλόσοφος γίνου (Να γίνεις φιλόσοφος) 
  33. Όσια κρίνε (Να κρίνεις τα όσια) 
  34. Γνους πράττε (Να πράττεις με επίγνωση) 
  35. Φόνου απέχου ( Να μη φονεύεις) 
  36. Σοφοίς χρω (Να συναναστρέφεσαι με σοφούς) 
  37. Ήθος δοκίμαζε (Να επιδοκιμάζεις το ήθος) 
  38. Υφορώ μηδένα (Να μην είσαι καχύποπτος) 
  39. Τέχνη χρω (Να ασκείς την Τέχνη) 
  40. Ευεργεσίας τίμα (Να τιμάς τις ευεργεσίες) 
  41. Φθόνει μηδενί (Να μη φθονείς κανένα) 
  42. Ελπίδα αίνει ( Να δοξάζεις την ελπίδα) 
  43. Διαβολήν μίσει (Να μισείς τη διαβολή) 
  44. Δικαίως κτω. (Να αποκτάς δίκαια) 
  45. Αγαθούς τίμα ( Να τιμάς τους αγαθούς) 
  46. Αισχύνην σέβου ( Να σέβεσαι την εντροπή) 
  47. Ευτυχίαν εύχου (Να εύχεσαι ευτυχία) 
  48. Εργάσου κτητά (Να κοπιάζεις για πράγματα άξια κτήσης) 
  49. Έριν μίσει ( Να μισείς την έριδα) 
  50. Όνειδος έχθαιρε (Να εχθρεύεσαι τον χλευασμό) 
  51. Γλώσσαν ίσχε (Να συγκρατείς τη γλώσσα σου) 
  52. Έπου θεώ (Ακολούθα τον θεό) 
  53. Ύβριν αμύνου (Να προφυλάσσεσαι από την ύβρη) 
  54. Κρίνε δίκαια (Να κρίνεις δίκαια) 
  55. Λέγε ειδώς (Να λες γνωρίζοντας) 
  56. Βίας μη έχου (Να μην έχεις βία) 
  57. Ομίλει πράως (Να ομιλείς με πραότητα) 
  58. Φιλοφρόνει πάσιν (Να είσαι φιλικός με όλους) 
  59. Γλώττης άρχε (Να κυριαρχείς τη γλώσσα σου) 
  60. Σεαυτόν ευ ποίει (Να ευεργετείς τον εαυτό σου) 
  61. Ευπροσήγορος γίνου ( Να είσαι ευπροσήγορος) 
  62. Αποκρίνου εν καιρώ ( Να αποκρίνεσαι στον κατάλληλο καιρό) Πόνει μετά 
  63. δικαίου (Να κοπιάζεις δίκαια) 
  64. Πράττε αμετανοήτως (Να πράττεις με σιγουριά) 
  65. Αμαρτάνων μετανόει (Όταν σφάλλεις, να μετανοείς) 
  66. Οφθαλμού κράτει (Να κυριαρχείς των οφθαλμών σου) 
  67. Βουλεύου χρήσιμα (Να σκέπτεσαι τα χρήσιμα) 
  68. Φιλίαν φύλασσε (Να φυλάττεις τη φιλία) 
  69. Ευγνώμων γίνου (Να είσαι ευγνώμων) 
  70. Ομόνοιαν δίωκε (Να επιδιώκεις την ομόνοια) 
  71. Άρρητα μη λέγε ( Να μην λες τα άρρητα) 
  72. Έχθρας διάλυε (Να διαλύεις τις έχθρες) 
  73. Γήρας προσδέχου ( Να αποδέχεσαι το γήρας) 
  74. Επί ρώμη μη καυχώ (Να μην καυχιέσαι για τη δύναμή σου) Ευφημίαν άσκει 
  75. (Να επιδιώκεις καλή φήμη) 
  76. Απέχθειαν φεύγε (Να αποφεύγεις την απέχθεια) 
  77. Πλούτει δικαίως. (Να πλουτίζεις δίκαια) 
  78. Κακίαν μίσει. (Να μισείς την κακία) 
  79. Μανθάνων μη κάμνε (Να μην κουράζεσαι να μαθαίνεις) 
  80. Ους τρέφεις αγάπα ( Να αγαπάς αυτούς που τρέφεις) 
  81. Απόντι μη μάχου (Να μην μάχεσαι αυτόν που είναι απών) Πρεσβύτερον 
  82. αιδού (Να σέβεσαι τους μεγαλύτερους) 
  83. Νεώτερον δίδασκε (Να διδάσκεις τους νεότερους) 
  84. Πλούτω απόστει (Να αποστασιοποιείσαι από τον πλούτο) 
  85. Σεαυτόν αιδού (Να σέβεσαι τον εαυτό σου) 
  86. Μη άρχε υβρίζων (Να μην κυριαρχείς με αλαζονεία) 
  87. Προγόνους στεφάνου ( Να στεφανώνεις τους προγόνους σου) Θνήσκε υπέρ πατρίδος (Να πεθάνεις για την πατρίδα σου) 
  88. Επί νεκρώ μη γέλα ( Να μην περιγελάς τους νεκρούς) 
  89. Ατυχούντι συνάχθου (Να συμπάσχεις με το δυστυχή) 
  90. Τύχη μη πίστευε (Να μην πιστεύεις την τύχη) 
  91. Τελεύτα άλυπος (Να πεθαίνεις χωρίς λύπη) 
Δήμος Δελφών 

tilestwra.com

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ...ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΑ ΠΡΙΝ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ!

https://2.bp.blogspot.com/-n0azhlNAUk8/WDvMu-_knKI/AAAAAAAC6ms/lBkHVnnQ3OkSPi8Rp3XxCkOhxB8KUhtjQCLcB/s1600/%25CE%259F.jpg

Το τηλεσκόπιο ήταν γνωστό από τούς αρχαιοτάτους χρόνους . Περιγράφτηκε, το δέκατο τρίτο αιώνα από τον Ρότζερ Μπαίηκον και απο τον Γερμανό Ίησουιτη Αθανάσιο Κίρτσερ γύρω στα1650.
Το Βρετανικό Μουσείο έχει φακό ηλικίας τεσσάρων χιλιάδων χρόνων, που βρέθηκε στα ερείπια της Νινευί. Μιά γιγαντιαία πλάκα ανακαλύφτηκε στην Παλαιστίνη και κοίλοι καθρέπτες, που πρέπει να ήταν τμήματα οπτικών οργάνων, έχουν βρεθεί στη Νότιο Αμερική, Βόρειο Αφρική και Ιράκ.























Ο Αριστοτέλης αναφέρει οτί οι αρχαίοι παρατηρούσαν τα ουράνια σώματα "μέσα απο επιμηκείς σωλήνες" Ο Ευκλείδης (τρίτος αιώνας π.χ)διατύπωσε κανόνες για την κατασκευή ματογυάλων
και ο Στράβωνας, στις αρχές της Χριστιανικής εποχής, γνώριζε το τηλεσκόπιο. Σύμφωνα με τον Ζάν ντε Κερντελάντ (τέλε 7 Ζούρ, Νο 750) όταν ο Καίσαρας σχεδίαζε να εισβάλει στην Βρετανία, παρατήρησε τις ακτές απο την Γαλλία.  
































Υπάρχει μια αναφορά για το τηλεσκόπιο στο Σού -Τσίγκ, στο γνωστότερο αρχαίο κινέζικο έργο
" Ό διάδοχος του Αυτοκράτορα Γίαο (πέθανε το 2258) πήγε στην Αίθουσα των Προγόνων, οπού
είναι απεικονισμένα τα ουράνια σώματα και εκεί είδε το σωλήνα που μ΄ αυτόν τα παρατηρούσαν.
Ο καθηγητής Μιχανόβσκυ, αστρονόμος αναφέρει κατηγορηματικά, οτί οι πρόγονοι των Ινγκάς είχαν
τα ίδια αστεροσκοπεία και τηλεσκόπια που έχουμε εμείς σήμερα. Οι αστρονόμοι της ΝΑΣΑ πιστεύουν οτι οι άνθρωποι στα αρχαία χρόνια, πρίν από τριάντα περίπου χιλιάδες χρόνια, παρατήρησαν εκρήξεις νόβα, αόρατες με γυμνό μάτι.

Το 1956 ο καθηγητής Μιχανόβσκυ, ανακάλυψε στη Βολιβία ένα λίθο καλυμμένο με αστρονομικά σχέδια. Όταν μελέτησε τις χαράξεις, είδε κατάπληκτος, οτί αντιπροσώπευαν ένα τμήμα του ουρανού, οπού ένας σούπερ νόβα είχε εκραγεί τριάντα χιλιάδες χρόνια πρίν, και είχε σαν αποτέλεσμα τη γέννηση του νεφελοειδούς Γκάμ. Σε καταφανή συσχέτηση μ αυτήν την ανακάλυψη, έμαθε οτί
κάθε έτος, στην ακριβή τοποθεσία οπού είχε βρεί το λίθο, οι ινδιάνοι πραγματοποιούσαν μια τελετουργική συνάθροιση, για να γιορτάσουν ένα συμβάν που κανένας τους δεν μπορούσε να προσδιορίσει. Επίσης ένας μύθος ανάφερε οτι ένα τμήμα του ουρανού που καταλαμβάνονταν απο τα νεφελοειδή ονομαζόταν " η περιοχή του ουράνιου κυνηγιού της στρουθοκάμηλου".

























Η έκρηξη του σούπερνόβα Grab

"Πρίν από πολύ καιρό" έλεγαν οι ινδιάνοι " η ουράνια στρουθοκάμηλος κυνηγήθηκε στον ουρανό απο δυό σκύλους. Την έπιασαν και την έφαγαν". Αυτή η ιστορία αναφέρεται καθαρά στην αρχαία εποχή που στην διάρκεια της ένας μεγάλος κοσμικός κατακλυσμός τρομοκράτησε τους λαούς των Άνδεων.


























Ο Μιχανόβσκυ ανακάλυψε οτι ήταν αδύνατο να δεί το νεφελοειδές Γκάμ με γυμνό μάτι από την τοποθεσία του λίθου της ιεροτελεστίας. Αυτό τον οδήγησε να συμπεράνει, οτι η έκρηξη του νεφελοειδούς μπορούσε να παρατηρηθεί, με τη χρήση ενός τηλεσκόπιου.






























Η θεωρία του υποστηρίζεται απο απεικονίσεις σε λίθους που ανακαλύφτηκαν στην Καλιφόρνια, οπού φαίνεται η έκρηξη του σούπερ νόβα, απ όπου προέκυψε ο νεφελοειδής του Γκάμ. Ανακαλύφτηκαν το 1964 απο την Μύριελ Κέννεντυ και πιστοποιήθηκαν, σάν αστρονομικές αναπαραστάσεις, απο τον
Στέφεν Μαράν του Κέντρου Διαστημικών Πτήσεων Γκόνταρντ. Ο Ρόμπερτ Χάρρινγκτον, αστρονόμος του Ναυτικού Αστεροσκοπείου της Πολιτείας Ουάσιγκτων, υπολόγισε με ακρίβεια μιας μοίρας τη θέση της Σελήνης, που απεικονίζεται στα σχέδια σε σχέση με το νεφελοειδή Grab και προσδιόρισε την ημερομηνία παρατήρησης, στις 5 /07/1054.



Crab Supernova explosion




https://youtu.be/xVk48Nyd4zY

Έτσι, οι πρόγονοι - που στην ύπαρξη τους αρνιέται η συνωμοσία- ανάπτυξαν προηγμένους επιστημονικά πολιτισμούς, οχι μόνο στην αρχαία αυτοκρατορία των Ίνκας, αλλά και στη Βόρεια Αμερική και, αναμφίβολα, σε άλλα μέρη της Γής.


Οι πρό -Ίνγκα Αμερικάνοι Ίνδιάνοι του καθηγητή Μιχανόβσκυ φαίνεται να πιστοποιούν την αυθεντικότητα των χαραγμένων λίθων του Δρ Καμπρέρα και μας δίνουν μια ένδειξη ώς πρός την ηλικία τους ...τριάντα χιλιάδες χρόνια!


απόσπασμα από τα μυστήρια των Άνδεων Ρόμπερτ Σάρρου




Πηγή: aporrito.blogspot.gramfipolinews

Ελληνικό σχολείο 1700 ετών ανακαλύφθηκε στην Αίγυπτο.







































Οι αρχαιολόγοι που εργάζονται στη δυτική έρημο της Αιγύπτου ανακάλυψαν ένα σχολείο 1.700 ετών περίπου, στους τοίχους του οποίου βρέθηκαν κείμενα γραμμένα στην αρχαία ελληνική γλώσσα, συμπεριλαμβανομένου και ενός κειμένου για την αρχαία χρήση των φαρμάκων που παραπέμπει στην Οδύσσεια του Ομήρου.



Το σχολείο - το οποίο έχει μικρούς πάγκους που χρησιμοποιούσαν οι μαθητές ως θρανία για να κάθονται, να διαβάζουν ή να στέκονται όρθιοι και να γράφουν στους τοίχους - χρονολογείται σε μια εποχή όπου η Αίγυπτος ελέγχεται από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και τα αρχαία ελληνικά ήταν ευρέως διαδεδομένα.

Σε χρήση για λιγότερο από 20 χρόνια, το κτίριο του σχολείου ενσωματώθηκε τελικά ως τμήμα ενός μεγάλου σπιτιού που περιείχε πολύχρωμα έργα τέχνης, συμπεριλαμβανομένων εικόνων των θεών του Ολύμπου, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Το σπίτι και το σχολείο βρίσκονται στην αρχαία πόλη Trimithis (σημερινή Amheida), η οποία βρίσκεται στην όαση Dakhla, 322 χιλιόμετρα περίπου δυτικά του ποταμού Νείλου.





















Το σπίτι, και μερικά από τα έργα τέχνης που φιλοξενούσε, ανακαλύφθηκαν για πρώτη φορά το 1979. Το 2001, ένα νέο πρόγραμμα έρευνας στην Amheida, που σήμερα χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, οδήγησε στην ανακάλυψη του σχολείου, των ελληνικών συγγραμμάτων του και ακόμη περισσότερων σκηνών τέχνης που φιλοξενούσε. 

Μια μοναδική ανακάλυψη

Στον αρχαίο κόσμο, τα σχολεία δεν αποτελούσαν αυτόνομα κτίρια αλλά φιλοξενούνταν συχνά σε άλλα μέρη - όπως σε ιδιωτικές κατοικίες, δημόσια κτίρια και ναούς - και, ως εκ τούτου, είναι πολύ δύσκολο για τους αρχαιολόγους να το προσδιορίσουν με ακρίβεια, αναφέρει η Raffaella Cribiore, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, στο άρθρο της στο επιστημονικό περιοδικό Zeitschrift für Papyrologie und Epigraphik.

Παρόλο που οι αρχαιολόγοι γνωρίζουν την ύπαρξη κι άλλου αρχαίου σχολείου στην Αίγυπτο – του πανεπιστημίου στην Αλεξάνδρεια – το σχολείο στην Amheida είναι μοναδικό, γιατί βρέθηκε με κείμενα στους τοίχους του, δηλώνει η Cribiore. Τα κείμενα αυτά είναι «μια ακόμη απόδειξη ότι η διδασκαλία και η μάθηση πραγματοποιήθηκε εκεί, και επιβεβαιώνουν ότι ανήκουν στον μοναδικό κτίριο που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα από την αρχαιότητα, και που αναγνωρίζεται με βεβαιότητα ως σχολείο ενώ επιδεικνύει και εκπαιδευτικές δραστηριότητες», αναφέρει η Cribiore. 

Το κείμενο του καθηγητή (όπως φαίνεται εδώ στον τοίχο) γράφτηκε πολύ προσεκτικά και ήταν προφανώς ένα πρότυπο για τον μαθητή.


Για παράδειγμα, το κείμενο που αναφέρεται στην Οδύσσεια αφηγείται μια θρυλική ιστορία για την αρχαία χρήση φαρμακευτικών ουσιών: η Ελένη της Τροίας δίνει στους επισκέπτες της ένα φάρμακο (πιθανόν όπιο), το οποίο «παίρνει μακριά τη θλίψη και το θυμό, και φέρνει τη λήθη σε κάθε αρρώστια», αναφέρει το αρχαίο κείμενο. «Όποιος το πιεί αναμεμειγμένο σε κύπελλο δεν θα αφήσει να πέσει ένα δάκρυ στο μάγουλό του κατά τη διάρκεια αυτής της ημέρας τουλάχιστον. Μιμηθείτε». Η λέξη «Μιμηθείτε» φαίνεται να υποδεικνύει στους μαθητές ότι θα πρέπει να αντιγράψουν το κείμενο με κάποιο τρόπο. Αρχαίες πηγές αναφέρουν ότι μερικοί άνθρωποι πίστευαν ότι αυτό το απόσπασμα είχε μια τέτοια μαγική ποιότητα που μπορούσε να ηρεμεί τους νέους.
Σε ένα διαφορετικό δωμάτιο του σχολείου, η ομάδα ανακάλυψε ένα άλλο κείμενο που αποτελείται από ένα δάσκαλο να προτρέπει τους μαθητές του να αποκτήσουν τέτοιες ρητορικές ικανότητες που να φτάνουν μέχρι το επίπεδο διαφόρων θεοτήτων, όπως του αρχαίου Έλληνα θεού Ερμή. Προέτρεψε επίσης τους μαθητές να δουλέψουν σκληρά. «Να είστε τολμηροί, αγόρια μου. Ο μεγάλος θεός θα σας ανταμείψει με ένα όμορφο στέμμα πολλαπλής αρετής», αναφέρει μέρος του κειμένου. «Δούλεψε σκληρά για μένα, ο κόπος κάνει τους άνδρες ανδροπρεπείς ...» 

Το σχολείο τελείωσε

Το σχολείο δεν ήταν σε χρήση για μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως επειδή ο δάσκαλος μετακινήθηκε ή έχασε τη ζωή του, σύμφωνα με τους ερευνητές. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, «το σχολείο ήταν ο δάσκαλος και έπαψε να υπάρχει όταν ο τελευταίος μετακινήθηκε ή πέθανε», γράφει η Cribiore. Αφού έκλεισε, το σχολικό κτίριο ενσωματώθηκε σε ένα κοντινό σπίτι που ανήκε σε έναν σύμβουλο της πόλης με το όνομα «Serenos», ο οποίος χρησιμοποίησε μέρος του ως αποθηκευτικό χώρο.


























Το 1979, οι ερευνητές βρήκαν μια εικόνα των θεών του Ολύμπου στο σπίτι του Serenos και οι πρόσφατες ανασκαφές έφεραν στο φως περισσότερα έργα ζωγραφικής μεταξύ των οποίων και μια σκηνή συμποσίου με έναν άνδρα να παίζει φλάουτο. Σε ένα δωμάτιο, σχεδόν κάθε επιφάνεια «ήταν διακοσμημένη, είτε με πολύχρωμα γεωμετρικά μοτίβα ή με ζωντανές σχηματικές παραστάσεις, έτσι ώστε η εμπειρία της εισόδου στο χώρο, για πρώτη φορά κατά την αρχαιότητα θα πρέπει να ήταν συντριπτική», έγραψε η Susanna McFadden, καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Fordham, σε ένα βιβλίο με τίτλο «Actes du XII Colloque de l' Association International pour la Peinture Murale Antique». (Το βιβλίο θα δημοσιευθεί από τον εκδοτικό οίκοInternazionale L' Associazione per la Pittura murale antica).



















Ο Serenos φαίνεται να είχε μια εκτίμηση για τα μαθήματα που λάμβανα χώρα στο σχολείο και διατήρησε το κείμενο του καθηγητή που προτρέπει τους μαθητές να εργαστούν σκληρά και να ανυψώσουν τις ρητορικές τους ικανότητες, αναφέρει η Cribiore. Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού κατά πάσα πιθανότητα«εκτίμησαν την εμφάνιση και το περιεχόμενό του, το οποίο θα μπορούσε να εκληφθεί ως σημάδι της πολιτιστικής τους εκλέπτυνσης», γράφει η Cribiore. 
Το κείμενο που γράφτηκε από τον καθηγητή εκδόθηκε για πρώτη φορά στην έκδοση του 2008 του επιστημονικού περιοδικού Journal of Roman Archaeology.


O. Jarus, LiveScience

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2016

ΤΑΡΤΑ ΧΩΡΙΣ ΨΗΣΙΜΟ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ & ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ

ΤΑΡΤΑ ΧΩΡΙΣ ΨΗΣΙΜΟ ΜΕ ΣΟΚΟΛΑΤΑ & ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ - ΣΕΦ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ

Από τον Chef Mανώλη Παδουβά

ΥΛΙΚΑ
ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΑΡΤΙΕΡΑ ΔΙΑΜΕΤΡΟΥ 25X3 ΕΚ.
ΓΙΑ ΤΗ ΒΑΣΗ:
400 ΓΡ. ΧΟΥΡΜΑΔΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ
200 ΓΡ. ΚΑΣΙΟΥΣ
100 ΓΡ. ΦΙΣΤΙΚΙ ΑΙΓΙΝΗΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΜΙΣΗ:
250 ΓΡ. ΣΟΚΟΛΑΤΑ ΚΟΥΒΕΡΤΟΥΡΑ
235 ML ΚΡΕΜΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ARLA ΜΕ 36% ΛΙΠΑΡΑ
1 Κ.Σ. ΒΟΥΤΥΡΟ LURPAK
ΞΥΣΜΑ & ΧΥΜΟ ΑΠΟ 1 ΜΑΝΤΑΡΙΝΙ
¼ Κ.Γ. ΑΛΑΤΙ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βάζουμε τα κάσιους και το φιστίκι Αιγίνης σε ένα ταψί με λαδόκολλα και τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 160 βαθμούς για 8-10 λεπτά, μέχρι να πάρουν χρώμα.
Για τη βάση:
Τρίβουμε στο μούλτι τα ψημένα κάσιους και το φιστίκι Αιγίνης.
Ψιλοκόβουμε τους χουρμάδες και τους πολτοποιούμε στο μούλτι με λίγο νερό. Ανακατεύουμε τον πολτό από τους χουρμάδες με τους τριμμένους ξηρούς καρπούς, μέχρι να γίνουν ένα συμπαγές μείγμα.
Απλώνουμε το μείγμα της βάσης στην ταρτιέρα και καλύπτουμε και τα τοιχώματα, πιέζοντας με το χέρι. Βάζουμε την βάση της τάρτας στο ψυγείο να κρυώσει.
Για τη γέμιση:
Ζεσταίνουμε σε ένα κατσαρολάκι την κρέμα γάλακτος.
Προσθέτουμε τη σοκολάτα κουβερτούρα, κομμένη σε κομμάτια και ανακατεύουμε, μέχρι να λιώσει η σοκολάτα. Ρίχνουμε το βούτυρο, το αλάτι, το ξύσμα και τον χυμό μανταρινιού και ανακατεύουμε.
Απλώνουμε την γκανάς σοκολάτας στη βάση της τάρτας, τη βάζουμε στο ψυγείο για μιάμιση ώρα, να σφίξει και σερβίρουμε.


Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2016

Κασόπιτα ή Ζυμαρόπιτα Γιαννιώτικη

Κασόπιτα ή Ζυμαρόπιτα Γιαννιώτικη
Από "οι συνταγές της παρέας" 

Περιγραφή

Μια εύκολη πιτούλα που φτιάχνουμε στα Γιάννενα, την έφτιαχνε η γιαγιά μου την φτιάχνει η μαμά μου και την φτιάχνω και εγώ. Κι όπως λέει και ο ανηψιός μου, από όλες τις πιτούλες, αυτή είναι η πιο αγαπημένη του. Την φτιάχνουμε πάντα μαζί.

Τι χρειαζόμαστε:


  • 12 κ.σ. αλεύρι
  • 1 αυγό
  • γάλα (όσο πάρει για να γίνει αραιός χυλός περίπου 600 ml)
  • τριμμένη φέτα (ανάλογα με τα γούστα)
  • αλάτι
  • ελαιόλαδο και ελάχιστη μαργαρίνη για το ταψί

  • Πώς το κάνουμε:

      Βήμα 1
      1) Σε ένα μπολ βάζουμε το αλέυρι με το αλάτι, προσθέτουμε το γάλα και το αυγό ελαφρώς χτυπημένο και ανακατέυουμε με ένα σύρμα να μην μας σβολιάσει.
      Βήμα 2
      2) Πρέπει ο χυλός να είναι αρκετό αραιός.
      Βήμα 3
      3) Αλείφουμε το ταψί του φούρνου με λίγη μαργαρίνη και απλώνουμε και λίγο λάδι (την μαργαρίνη την βάζουμε για να μην κολλήσει η πίτα μας).
      Βήμα 4
      4) Ρίχνουμε τον χυλό στο ταψί και πασπαλίζουμε με την φέτα. Ραντίζουμε με λίγο ελαιόλαδο.
      Βήμα 5
      5) Ψήνουμε σε προθερσμασμένο φούρνο στους 180°C στις αντιστάσεις μέχρι η πίτα να ψηθεί και να πάρει ένα ροδοκόκκινο χρώμα ( περίπου 1 ώρα).



    Αλευρόπιτα της γιαγιάς

    Αλευρόπιτα της γιαγιάς (μου)
    Από " οι συνταγές της παρέας" 

    Περιγραφή


    Η κουζίνα της μεταπολεμικής επαρχίας, χαρακτηριζόταν από λιτότητα και αυτάρκεια... Κατ'ευθείαν από τις μνήμες μου και τις μνήμες των παλαιότερων που βίωσαν συγκυρίες και καταστάσεις είναι κι αυτή η συνταγή, που αγαπώ πολύ... Η λεγόμενη "φτωχική κουζίνα" μεγάλωσε και χόρτασε μια γενιά ανθρώπων, τους γονείς μας, χωρίς πολλά υλικά, χωρίς μεζούρες και μετρήματα αλλά με ό,τι είχε το φτωχικό κουζινάκι και ό,τι προέκυπτε από την εφευρετικότητα της νοικοκυράς για να θρέψει την οικογένειά της... 

    Τι χρειαζόμαστε:

    Για ταψί Νο 30.
    • 4 χούφτες (ναι καλά διαβάσατε, χούφτες) αλεύρι
    • 1 και μισή κούπα τσαγιού νερό
    • 2 αυγά χτυπημένα
    • λίγη φέτα ή χλωρό τυρί χοντροτριμμένο με το χέρι
    • αλατοπίπερο
    • βούτυρο αιγοπρόβειο ή πρόβειο 
    • Πώς το κάνουμε:

      1. Απλά πράγματα... Σε ένα λεκανάκι ανακατεύετε με το χεράκι σας, το αλεύρι με το νερό, τα αυγά και το αλατοπίπερο. Θα έχετε ένα μέτρια πηχτό μείγμα.
      2. ΜΗN προσθέσετε αλεύρι...
      3. Βουτυρώνετε ένα ρηχό ταψάκι Νο 30, κατά προτίμηση αλουμινένιο, και στρώνετε με ένα κουτάλι το μείγμα.
      4. Σκορπίζετε βούτυρο εδώ κι εκεί, σε κομματάκια. Σπάτε το τυρί με το χέρι σας και το μοιράζετε στην επιφάνεια.
      5. Ψήνετε στους 180ο αέρα έως ότου ροδίσει ελαφρά η πίτα και ξεκολλά από τα τοιχώματα. Μη τη παραψήσετε, η νοστιμιά της είναι στην τραγανή επιφάνεια και στο ζουμερό της δάγκωμα...
      6. Καλή επιτυχία!