Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2013

Δείτε πως έγινε χθες το βράδυ η Αθήνα από τα τζάκια και τις ξυλόσομπες!

Posted: 06 Dec 2013 02:58 AM PST
xilosompesΣε εφιάλτη για τους Αθηναίους μετατρέπεται και φέτος το νέφος αιθαλομίχλης που έκανε ξανά την εμφάνισή του στον αττικό ουρανό το βράδυ της Πέμπτης με αρκετούς να προσπαθούν να ζεστάνουν το σπίτι τους με τη χρήση των τζακιών. Ο συνδυασμός της αυξημένης υγρασίας και η εξασθένιση των ισχυρών ανέμων που έπνεαν τις προηγούμενες ημέρες στο Λεκανοπέδιο, ήταν οι δύο βασικές αιτίες για να γίνει “ορατή” η ρύπανση από την ανεξέλεγκτη καύση των τζακιών στην πρωτεύουσα.
Η συνήθεια πολλών Αθηναίων καθώς και η οικονομική δυσπραγία -όλο και περισσότερων- έχει στρέψει χιλιάδες οικογένειες να καίνε ξύλα στα τζάκια προκειμένου να εξασφαλίσουν μια υποφερτή θερμοκρασία στα σπίτια τους.
Παρά το γεγονός ότι φέτος οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης ήταν αυξημένες σε σχέση με πέρσι, εν τούτοις υπολείπονται κατά πολύ από τις παραγγελίες του 2011 και πολύ περισσότερο του 2010.
Αυτό που δεν πρέπει οι κάτοικοι να ξεχνούν είναι πως ψυχρές νύχτες, άπνοια και εκτεταμένες καύσεις ξύλου και βιομάζας συνεργούν στα επεισόδια αιθαλομίχλης που επιβαρύνουν την υγεία μας.

πηγη

"EΦΕΡΑΝ ΤΟ ΔΝΤ ΓΙΑ ΝΑ ΑΡΠΑΞΟΥΝ ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ" Μr.DAX: "Οι ΗΠΑ έριξαν Καραμανλή, έφεραν τον Εβραίο, Παπανδρέου και κλέβουν το ελληνικό φυσικό αέριο!.... Έτσι εξηγούνται όλα!!!

Posted: 06 Dec 2013 03:00 AM PST
O Γερμανός οικονομολόγος, guru των κεφαλαιαγορών Ντιρκ Μιούλερ - γνωστός και ως «Mr. DΑΧ», από τον τίτλο που έχει ο δείκτης του γερμανικού χρηματιστηρίου σε συνέντευξή του στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού «Focus»με αφορμή την κυκλοφορία του νέου του βιβλίου, με τίτλο «Showdown», αποκαλύπτει ότι «στο ελληνικό υπεδάφος βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα στην Ευρώπη, και ο σκοπός του ΔΝΤ και των ΗΠΑ είναι να καταστρέψουν την ελληνική οικονομία ώστε τα ελληνικά κοιτάσματα να πωληθούν φθηνά σε πολυεθνικές»!


Και τονίζει:
 «Ο ρόλος του ΔΝΤ είναι να επιφέρει την κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας, να κατηγορήσει την ελληνική κυβέρνηση ότι δεν εφάρμοσε ακριβώς το πρόγραμμα σταθεροποίησης της οικονομίας και να την εξαναγκάσει να παραδώσει την εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της σε πολυεθνικές εταιρείες έναντι πενιχρού τιμήματος».
Είναι πραγματικά ανατριχιαστικό το ότι αυτά για τα οποία στην Ελλάδα η πολιτική και οικονομική ελιτ έκλεισαν τα μάτια και την παρέδωσαν έρμαιο σε ξένα χέρια, όλα αυτά για τα οποία το defencenet.gr και κάποιες ακόμα - ελάχιστες φωνές - στην Ελλάδα, καταγγέλλουν εδώ και τέσσερα χρόνια, τα παραδέχεται ένας από τους πλέον αρμόδιους να μιλήσουν για αυτά και σίγουρα ως ο πλέον γνωστός Γερμανός οικονομολόγος και guru των αγορών δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε συνωμοσιολόγος, ούτε "αντιμνημονιακός".
Και μιλάει για όλα: Για την ανατροπή του Κ.Καραμανλή, για την παραποίηση των δημοσιονομικών στοιχείων προκειμένου η Ελλάδα να μπει στο Μνημόνιο, για την εκλογή Γ.Παπανδρέου που έγινε καθ'υπόδειξη των ΗΠΑ και για τα τεράστια κοιτάσματα υδρογονανθράκων που κρύβονται στο ελληνικό υπέδαφος.
Στο βιβλίο του υπάρχει ένα κεφάλαιο με τον τίτλο: «Οι Έλληνες και το αέριο»: «Η Ελλάδα δεν έχει στο υπέδαφός της μόνο μεγάλα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, αλλά και μιας σειράς σημαντικών ορυκτών.

Μπορεί κάνεις δικαιολογημένα να υποστηρίξει ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα αποθέματα σε πρώτες ύλες στην Ευρώπη.

Την τελική διαβεβαίωση την έλαβα στο τέλος του καλοκαιριού του 2012 στην διάρκεια μιας έντονης συζήτησης με την Ντόρα Μπακογιάννη, η οποία με διαβεβαίωσε ότι η Ελλάδα διαθέτει κοιτάσματα αντίστοιχα με αυτά της Λιβύης.

Και, τουλάχιστον τώρα, τίθεται αναπόφευκτα το ερώτημα: τι παιχνίδι παίζεται εδώ;

Αφήνουμε την ελληνική οικονομία να εξαντληθεί μέσω δρακόντειων πακέτων λιτότητας και την χρηματοδοτούμε με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να μην πληγούν οι παλαιοί δανειστές.
Χάνονται δισεκατομμύρια ευρώ σε φορολογικά χρήματα για συμφωνίες χωρίς επιστροφή και στην αναδιάρθρωση του χρέους, όταν η Ελλάδα διαθέτει κοιτάσματα πολλαπλάσια του όγκου του χρέους της».

Είπε κανείς τίποτα;
Ο συγγραφέας υποστηρίζει σε αυτό το σημείο ότι ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου «φαίνεται σαν να ήταν εκτελεστική μαριονέτα των ΗΠΑ» και υποστηρίζει ότι «αποστολή του ήταν να επιφέρει με κάθε τρόπο την ρήξη στις σχέσεις της Ελλάδας με την Ευρώπη».
Και προσθέτει: «Ο Παπανδρέου το 2009 δήλωνε, "δεν έχουμε πετρέλαιο ή τουλάχιστον δεν έχουμε βρει ακόμη" και ο υφυπουργός Γιάννης Μανιάτης τόνιζε, "δεν είμαστε ούτε Σαουδική Αραβία ούτε Νορβηγία" και τώρα μια έκθεση της Deutsche Bank στο Λονδίνο κάνει λόγο για πιθανά έσοδα από τους υδρογονάνθρακες, τα οποία, μόνο στην περιοχή νοτίως της Κρήτης θα μπορούσαν να ανέλθουν σε λίγα χρόνια σε 427 δισεκατομμύρια ευρώ».

Ερωτώμενος από το Focus γιατί θεωρεί ότι η Ευρώπη δεν ασχολείται με τα κοιτάσματα της Ελλάδας και της Κύπρου, ο κ. Μιούλερ αναφέρει ότι όταν οι Κύπριοι πρότειναν στον Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να παραχωρήσουν στην Ευρώπη ή να υποθηκεύσουν το 30% των μελλοντικών εσόδων από το φυσικό αέριο, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών δήλωσε ότι αυτό δεν αποτελεί θέμα συζήτησης και διερωτάται για ποιον λόγο.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσει ο κ. Μιούλερ και την Ελλάδα. «Ακριβώς στην φάση της ισχύος του ευρώ συμβαίνουν τα γεγονότα γύρω από τον Κ. Καραμανλή, η ανάληψη της εξουσίας από τον Γ. Παπανδρέου και η αιφνιδιαστική ακούσια καταγγελία στις Βρυξέλλες της παραποίησης των ελληνικών δημοσιονομικών στοιχείων.
Ο Παπανδρέου και οι άνθρωποί του έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους για να στρέψουν την Ευρώπη και την Γερμανία εναντίον τους. Καμία συμφωνία δεν τηρήθηκε, ο λαός και η οικονομία της χώρας οδηγούνταν στον κατήφορο.
Το ένα σκάνδαλο διαδεχόταν το άλλο. Και μια χωρίς προηγούμενο εσωτερική ευρωπαϊκή καμπάνια μίσους εναντίον των «τεμπέληδων Ελλήνων», των «ναζί Γερμανών», των «διεφθαρμένων Ιταλών» και των «υπερχρεωμένων Ισπανών με τα πολλά ακίνητα» ξεκίνησε.
Η Ευρώπη άρχισε να αυτο-σπαράσσεται, θέαμα που στο εξωτερικό το παρακολουθούσαν με ικανοποίηση. Εναντίον της Ευρώπης δεν στέλνει κανείς τον 6ο στόλο, αλλά την Γουόλ Στριτ, τις τράπεζές της και τους οίκους αξιολόγησης και τα όπλα της μυστικής διπλωματίας.

Τα χτυπήματα εναντίον του ευρώ και των χωρών της Ευρωζώνης ήρθαν με στρατιωτική ακρίβεια και προκαλούνταν πάντα από μελέτες μεγάλων τραπεζών της Γουόλ Στριτ ή των αμερικανικών οίκων αξιολόγησης.

Τα βασικά όμως προβλήματα της Ευρωζώνης ήταν εσωτερικής φύσης. Το να επιβάλλεται σε πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους κράτη ένα κοινό νόμισμα οδηγεί εξαρχής σε σημαντικά προβλήματα.

Αυτή η αχίλλειος πτέρνα οφείλεται σε εμάς τους ίδιους, αλλά τα βέλη εναντίον της ήρθαν στοχευμένα και με τους ψυχρούς υπολογισμούς από την άλλη άκρη του Ατλαντικού»,υποστηρίζεται στο βιβλίο.

Ο ίδιος θεωρεί ότι η Ελλάδα θα ήταν καλύτερα "Αν είχε το δικό της νόμισμα και αν αξιοποιούσε τα κοιτάσματα φυσικού αερίου της θα γνώριζε εποχές τεράστιας ευημερίας"!

«Το υψηλό χρέος δεν είναι ευρωπαϊκό πρόβλημα. Η συνολική υπερχρέωση της Ευρώπης είναι μικρότερη από αυτή των ΗΠΑ ή της Ιαπωνίας. Από το 2008 όμως οι επιθέσεις εναντίον της Ευρώπης εξελίσσονται στοχευμένα και συντονισμένα», λέει.
Το κακό είναι ότι κατά την γνώμη του "τα προγράμματα εξυγίανσης που εφαρμόζονται στις χώρες που αντιμετωπίζουν κρίση είναι αναποτελεσματικά.
«Τα προγράμματα λιτότητας είναι μια παράνοια. Τα κράτη εξαντλούνται και η ελληνική οικονομία βυθίζεται στο απύθμενο".
πηγη

ΦΤΩΧΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΕΓΕΡΣΗ

Posted: 06 Dec 2013 03:20 AM PST
H φτώχεια είναι σαν την πανούκλα, μπαίνει από σπίτι σε σπίτι και απλώνεται σ’ όλη τη χώρα. Διαλύει σπλάχνα και νεφρούς, κόβει τα πόδια, θολώνει το μυαλό, ξηραίνει τις ψυχές.

Δεν πέφτει η φτώχεια εξ ουρανού, δεν τη στέλνει ο Θεός ίππον χλωρό, τιμωρό για τις αμαρτίες πιστών κι απίστων, είναι η φτώχεια ιός που κατασκευάζεται στο εργαστήριο κι εξαπολύεται απ’ τον άνθρωπο εναντίον...
του ανθρώπου.

Η φτώχεια είναι μαράζι.
Σαράκι.
Στίγμα.
Γίνεται ντροπή. Και έρεβος.

Γονατίζει τον άθρωπο. Ταπεινώνει τον λαό. Γίνεται βραχνάς στα σπίτια και πολιτική αδυναμία στις αγορές και τα βουλευτήρια. Η φτώχεια γίνεται ο τρόμος και η εξαθλίωση, απ’ την οποία αλιεύουν πελάτες για τους Δυνατούς οι πολιτικοί πορνοβοσκοί και κρέας για τα κανόνια οι μελανοχίτωνες.  

Είναι η φτώχεια θηρίο ανήμερο, θηρευτής της αξιοπρέπειας, δήμιος της περηφάνιας, φθάνει τον άνθρωπο στο κρεματόριο.


Μέρα την ημέρα τού κλέβει ό,τι έχει, τις προσδοκίες, τα όνειρα, το συνανήκειν και σιγά-σιγά τον μετατρέπει σε παρία, σε συντρίμμι που αποδέχεται την ήττα του. Και κλείνεται στη μοναξιά του. Μεγάλη ήττα η μοναξιά.

Η φτώχεια γεμίζει τις πλατείες επαίτες και τις οθόνες υποκριτές. Που διαφημίζουν τον οίκτο τους. Πολιτικούς που ολολύζουν εκ του ασφαλούς για τους φόνους που έχουν διαπράξει και τους φόνους που έχουν προγραμματίσει. Η φτώχεια είναι οργανωμένο κατάφρακτο φουσάτο που αλέθει τον κοινωνικό ιστό, ξεφτιλίζοντας ακόμα και την αλληλεγγύη. Από κάτι προσωρινό και για ώρα ανάγκης τη μετατρέπει σε τρόπο ζωής (για να πεθαίνεις κάθε μέρα).  

Ακόμα και την οικογενειακή αλληλεγγύη η φτώχεια την ατιμάζει, σε βάθος χρόνου την κάνει χαλκά και χολή απ’ τη μια μεριά, απόγνωση και καταισχύνη απ’ την άλλη. Ή παραίτηση και νέκρωση. Η φτώχεια είναι ο Ιούδας μέσα σου που σε προδίδει.

Ο πλησίον σου που αυτοκτόνησε, φτώχεια. Η παραίτηση απ’ τους αγίους, τους ήρωες και τους ποιητές, φτώχεια. Η κατάθλιψη. Η απώλεια της ίδιας σου της ιστορίας, φτώχεια. Η φτώχεια είναι η ζητιανιά μέσα σου. 

Ξέρουν τι κάνουν οι Δυνατοί όταν υψώνουν στην αγορά τα αγάλματα του Μπαρόζο, του Σαμαρά, του Βενιζέλου, του Σόιμπλε, αγάλματα που φωνάζουν και σου λένε τι να κάνεις, τι είσαι, τι είναι πρέπον ή αναπόφευκτο, φτώχεια είναι οι θυσίες που σε καλούν να κάνεις για να μείνεις φτωχός, για να γίνουν φτωχοί κι άλλοι, κι άλλοι, κι άλλοι, δεν έχει τέλος η φτώχεια, χωράει ολόκληρους πληθυσμούς στις ειδικές οικονομικές ζώνες, στα προτεκτοράτα, στους ζωτικούς χώρους, στα κυρίαρχα κράτη, παντού.

Η φτώχεια παράγει τον πλούτο των λίγων και γίνεται ταυτοχρόνως το όπλο τους για να παραλύουν όλο και πιο πολλούς, να δουλεύουν όσοι δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί. Κι όσοι δεν δουλεύουν να ’ναι απειλή για τους σκλαβωμένους. Ωσπου όλοι να φθάνουν στον πάτο της σκλαβιάς. Η φτώχεια είναι φόβος. Οποιος μπαίνει στο βασίλειο της φτώχειας «ας εγκαταλείπει πίσω του κάθε ελπίδα». Διότι ήρθαν τούμπα οι καιροί. Παλαιότερα οι άνθρωποι πάλευαν να ξεφύγουν απ’ τη φτώχεια, να ζήσουν μια καλύτερη ζωή. Σήμερα, αν σε αρπάξει η φτώχεια, σε αρπάζει για τα καλά, σε στέλνει σε μακράν οδόν απανδόκευτον, σε βίον ανεόρταστον. Και είναι φρικτή η στιγμή, όταν οι σύντροφοί σου σου γυρίζουν την πλάτη - παχιές κουβέντες, ισχνές αγελάδες. Μέδουσα η μακροχρόνια φτώχεια, σου πετρώνει την ψυχή ταφόπλακα πάνω σου, ρομπότ σε κάνει η φτώχεια, μηχανικές σκέψεις, μηχανικές κινήσεις, αμήχανη ψυχή. Ακαρπο δέντρο και, με τον καιρό, ξερό.

Η φτώχεια είναι όπλο -και μην αυταπατώμεθα- δεν έχει στόχο τους αγωνιστές, τους οργανωμένους, τους συνδικαλισμένους, τους πολιτικοποιημένους (όσους φάει κι απ’ αυτούς καλόν είναι για τους Δυνατούς), αλλά στόχο κυρίως έχει η φτώχεια τα αρνιά. Κι ας μη βιαστούν οι κατά φαντασία επαναστάτες να πουν ότι αντίδοτο στη φτώχεια είναι η οργάνωση κι ο αγώνας. Αν ήταν έτσι, η γη θα ήταν σοσιαλιστική εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια. Η φτώχεια σκοπό δεν έχει να λυγίσει τους εξεγερμένους ή όσα απ’ τα αρνιά πρόκειται να εξεγερθούν, αλλά να καθηλώσει σε ένα πέλαγος ανημπόριας την κρίσιμη πλειονότητα. Αυτήν που ξεσηκώνεται μόνον μετά από μεγάλους πολέμους ή μεγάλες σφαγές, αυτήν που συνήθως παρακολουθεί εκ του μακρόθεν τη διαρκή εξέγερση των ηρώων, διστακτική, επιδοκιμάζοντας ενίοτε αλλά μετά του δέοντος φόβου και αποδοκιμάζοντας ως επί το πλείστον με υπαγορευμένη αποστροφή (ουκ επί ματαίω η προπαγάνδα) ως ταραξίες εκείνους που αγωνίζονται (και για τα αρνιά), Χριστούς, κομμουνιστές, αναρχικούς, πάσης φύσεως ζηλωτές κι άλλους αλλοπαρμένους.

Διότι η φτώχεια είναι όπλο ολοκληρωτικό, υψώνεται σαν πύργος πάνω απ’ το κεφάλί μας το Βερολίνο (ή το Πεκίνο), μας κατουράει και γίνεται μέσα μας το αγίασμα αυτό των Δυνατών, οξύ. Που τρώει το σθένος μας, κισμέτ που του σκύβουμε το κεφάλι.

Η φτώχεια πρέπει να καταστραφεί όχι μόνον ως κατάσταση μέσα στην οποίαν ζουν οι άνθρωποι, αλλά και ως όπλο για να ζουν σ’ αυτήν την κατάσταση.

Ουδεμία σχέση έχει η φτώχεια με την ευγενική ολιγάρκεια, ούτε με την έντιμη πενία, αυτά είναι επιλογές, η φτώχεια είναι εξαναγκασμός. Εξαναγκασμός στο αρνί να μείνει αρνί, εξαναγκασμός στο αρνί να σκοτώσει την ψυχή του, εξαναγκασμός στο αρνί να το πηγαίνουν επί σφαγήν.

Το ξέρω, το λένε οι νόμοι και οι προφήτες, το γράφει η Ιστορία και το έκαναν ο Σπάρτακος και ο θείος μου ο Μιχάλης ο Αντάρτης, ο ΕΑΜίτης: το τέλος της φτώχειας είναι η εξέγερση. Μπορεί η φτώχεια να μην οδηγεί από μόνη της, ούτε απαραιτήτως, στην εξέγερση, αλά η εξέγερση οδηγεί στο τέλος της φτώχειας.

Σήμερα στην Ευρώπη οι κυβερνήσεις της Νέας Τάξης βαθαίνουν τη φτώχεια. Η κυβερνώσα Υβρις, αυτή η τερατική σύνθεση νεοφιλελευθερισμού και σοσιαλδημοκρατίας, αυτός ο ανόσιος γάμος, βυθίζουν την Ηπειρο σε έναν εργασιακό εξαμερικανισμό, μια ζούγκλα εκβαρβάρωσης και επαναλφαβητισμού. Με την επικουρία μιας αναδυόμενης Ακροδεξιάς (είτε ως σκιάχτρου είτε ως συμμάχου) οι ομογενοποιημένες κυβερνήσεις επιβάλλουν την ενιαία σκέψη στις κοινωνίες και αφαιρούν απ’ τις αστικές δημοκρατίες κάθε λαϊκό κεκτημένο, ώσπου οι τυραννίδες, τα ράιχ των Εταιρειών, να γίνουν και να είναι το μοναδικό πλαίσιο ζωής των ανθρώπων.

Οι κυβερνήσεις των Δυνατών εξαπλώνουν τη φτώχεια, κερδίζουν απ’ αυτήν και ταυτοχρόνως τη χρησιμοποιούν ως όπλο για να τη διευρύνουν περισσότερο. Για να κερδίζουν περισσότερο.  

Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο. Των φαύλων. Που παγιδεύει μέσα του και τους ίδιους τους φαύλους, θα έλεγε κανείς, αν έδινε έστω μια δεκάρα, για δαύτους. Αλλωστε το ότι ο καπιταλισμός είναι αυτοκαταστροφικός, δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι καταστροφικός. Και τυφλός. Τραβάει, διότι δεν μπορεί να κάνει αλλιώς, τη βία του ώς τα άκρα. Ρισκάρει έτσι την εξέγερση ή, (θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματί μου) την επανάσταση. Και για αυτό παίρνει διαρκώς προληπτικά μέτρα εναντίον τους. Καταστολή, αποβλάκωση, αποπολιτικοποίηση βρίσκονται διαρκώς στην πρώτη γραμμή, μέσα (κι εναντίον) μιας κοινωνίας που ταυτοχρόνως ελέγχεται με μια πέμπτη φάλαγγα του τίποτα. Του τιποτένιου. Φενάκες η μια μετά την άλλη, λάιφ στάιλ, καταναλωτισμός, εξαγορασμένη τέχνη και γίνεται ο χρόνος (αν σου παίρνει μια γενιά για να καταλάβεις) χρήμα για τους Δυνατούς και στρούγκα για τ’ αρνιά.

Αυτό είναι η φτώχεια, σύντροφοι. Να σε φτωχαίνουν από πολιτισμό, από όνειρα, από ελπίδα, από ανθρωπιά και να γίνεσαι έρμαιο, ένας ακόμα ιδιώτης μέσα στη μάζα των δυσπραγούντων, ζωντανός νεκρός, φραγκομηχανή, είτε διά της εργασίας σου, είτε διά της ανεργίας σου. 

Δεν ξέρω τι λέει για τη Φτώχεια στη Θεογονία ο Ησίοδος, αλλά στα ιστορικά χρόνια η Φτώχεια είναι κόρη του Πλούτου και της Βίας, αδελφή της Απανθρωπιάς και μητέρα του Φόβου και του Παράλογου... 


Του Στάθη από enikos

Πρέβεζα-τραγωδία: Χάθηκε κι άλλος, μόλις 41 ετών… ΑΔΙΚΑ

Posted: 06 Dec 2013 03:33 AM PST
 
Μόνος κι αβοήθητος έσβησε μέσα στο σπίτι του, ένας νέος άνθρωπος, σε χωριό της Πρέβεζας. Ο 41χρονος, τον τελευταίο ενάμισι χρόνο, δεν είχε καταφέρει να κάνει ούτε ένα μεροκάματο. Ζούσε με την βοήθεια των συγχωριανών του, οι οποίοι συχνά φρόντιζαν για το ψωμί και το φαγητό του.
Η ανεργία είχε ως αποτέλεσμα να τον απομονώσει. Κλεισμένος στο σπίτι τις περισσότερες ώρες τις μέρες, χαμένος στα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης. Δεν ζητούσε βοήθεια. Ήταν καλοδεχούμενη από όποιον του την έδινε….
Έτσι περνούσαν οι μέρες του! Αθόρυβα. Κι αθόρυβα έφυγε από τη ζωή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Pamepreveza και του Epiruspost τον 41χρονο βρήκαν νεκρό μέσα στο σπίτι του, κάποιοι συγχωριανοί του.
Ο φούρναρης που συνήθιζε να περνάει από κει, πριν τέσσερις ημέρες περίπου του είχε αφήσει ψωμί έξω από το σπίτι, όπως συνήθιζε να κάνει πολύ συχνά. Όταν στη συνέχεια ξαναπέρασε, διαπίστωσε ότι το ψωμί ήταν στην θέση του. Ανησύχησε και ενημέρωσε τους χωριανούς.
Στη συνέχεια κλήθηκε η αστυνομία και με τη συνδρομή της άνοιξε η πόρτα του σπιτιού για να διαπιστωθεί ότι ο 41χρονος ήταν νεκρός. Η σορός του μεταφέρθηκε για νεκροψία από την διαπιστώθηκε ότι ο θάνατος οφείλεται σε εγκεφαλικό επεισόδιο.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των συγχωριανών του, το σπίτι ήταν παγωμένο και βυθισμένο στο σκοτάδι, καθώς η ΔΕΗ, άγνωστο από πότε, είχε κόψει το ρεύμα. Μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες έσβησε ένας άνθρωπος. Ένας νέος, που αν όλους τους προηγούμενους μήνες είχε καταφέρει να κάνει κάποια μεροκάματα, ίσως τώρα να βρισκόταν ανάμεσά μας.
ΠΗΓΗ: pamepreveza.gr

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ > "Κλείστε ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ για την επόμενη δόση"!

ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΚΒΙΑΣΜΟΣ > "Κλείστε ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ για την επόμενη δόση"!

Το κλείσιμο και των τελευταίων κρατικών βιομηχανιών που έχουν απομείνει, δηλαδή των ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ, απαιτεί εκβιαστικά το Eurogroup, ώστε να εκταμιεύσει την επόμενη δόση ύψους, 1 δισ. ευρώ.
"Την εκπλήρωση της τελευταίας εκκρεμότητας που αφορά το ζήτημα της αναδιάρθρωσης ή του κλεισίματος κρατικών βιομηχανιών, αναμένει το Eurogroup από τις ελληνικές Αρχές, προκειμένου να προχωρήσει στην εκταμίευση της δόσης ύψους 1 δισ. ευρώ."
 
Αυτό δήλωσε σήμερα από τις Βρυξέλλες, ανώτερος αξιωματούχος της ευρωζώνης.
 
Ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι ενδεχομένως η τρόικα να επιστρέψει στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα. «Αναμένουμε την επιβεβαίωση των ελληνικών Αρχών ότι ολοκληρώθηκαν όλα τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης, ύψους 1 δισ. ευρώ. Η επιβεβαίωση αυτή εκκρεμεί», δήλωσε χαρακτηριστικά ο αξιωματούχος της ευρωζώνης. Ερωτηθείς στη συνέχεια, ποια ακριβώς είναι τα προαπαιτούμενα που δεν έχουν ικανοποιηθεί, απάντησε ότι εκκρεμεί μόνο ένα, το οποίο αφορά την αναδιάρθρωση ή το κλείσιμο κρατικών βιομηχανιών.
 
Σύμφωνα με τον αξιωματούχο της ευρωζώνης, το Eurogroup της 9ης Δεκεμβρίου θα εξετάσει την πρόοδο της Ελλάδας σχετικά με την ικανοποίηση των προαπαιτουμένων της τρίτης αξιολόγησης του προγράμματος προσαρμογής και παράλληλα θα καταγράψει την πρόοδο σχετικά με τις διαπραγματεύσεις στην εν εξελίξει (τέταρτη) αξιολόγηση.
 
Τέλος, ο ίδιος αξιωματούχος ανέφερε ότι το Eurogroup της 9ης Δεκεμβρίου αναμένεται να είναι «σύντομο και χαλαρό», ενώ πολύ περισσότερο ενδιαφέρον θα παρουσιάσει το ECOFIN στις 10 Δεκεμβρίου, όπου οι υπουργοί Oικονομικών της ΕΕ θα συζητήσουν για την τραπεζική ενοποίηση και συγκεκριμένα για τον Ενιαίο Μηχανισμό Εκκαθάρισης των τραπεζών.
 
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Οι άγγελοι δεν ζούνε πια εδώ!

Οι άγγελοι δεν ζούνε πια εδώ!

Γράφει η Αγγελική Π.

Κοιμήσου αγγελούδι στην αγκαλιά της γης…..

Οι οικονομικοί δολοφόνοι μαζί με τους εγχώριους συνεργούς τους, πρώτα σου απέκοψαν το φως, σε άφησαν να ζεις στο σκοτάδι, μια φοβισμένη ψυχούλα, γεμάτη όμως με αξιοπρέπεια, να φωτίζεις την σκοτεινιά με την αγγελική μορφή σου.

Έπειτα σου στέρησαν την ζεστασιά, σε άφησαν να παγώνεις μέσα σ΄αυτόν τον δύσθαλπο χειμώνα, να γράφεις τα μαθήματά σου με τα τρεμάμενα χεράκια σου, γεμάτη καρτερία όμως η καρδούλα σου, ζέσταινε την παγωμένη κάμαρη.

Οι σκοτεινοί και ψυχροί ανθρωποκυνηγοί όμως δεν επιτρέπουν κάτι τέτοια. Έχουν βγει παγανιά και εξολοθρεύουν στο καταστροφικό διάβα τους, τα φτωχά παγωμένα σπουργιτάκια, σαν εσένα.

Οι συνεργοί τους, με ήσυχη την συνείδηση, απαλλαγμένοι από ενοχές για τις ολέθριες υπογραφές τους, γιορτάζουν την κάθε επιτυχία των πατρώνων τους ανθρωποκυνηγών, με ένα βαρύ ζεϊμπέκικο.

Όπα της και άλα τους! Να καούν τα κάρβουνα, μαζί με τ΄αγγελούδια.

Κοιμήσου και συ γλυκιά όμορφη δασκάλα, στην όχθη του ποταμού….

Οι ανίκανοι τοπικοί άρχοντες φρόντισαν να σε στείλουν να περάσεις μέσα από το αφρισμένο ποτάμι, που αποκαλούν δημόσιο δρόμο. Πάντοτε Επιμηθείς, ποτέ Προμηθείς, δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ούτε την σωματική ακεραιότητα των δημοτών τους, αλλά δυστυχώς ούτε και την ζωή τους.

Το χρόνιο αυτό πρόβλημα, ο δρόμος δηλαδή να περνάει μέσα από το ποτάμι, που σχεδόν κάθε χρόνο υπερχειλίζει, δεν κατάφεραν, ούτε ασχολήθηκαν για να το λύσουν, με αποτέλεσμα να χαθούν τέσσερις αθώοι άνθρωποι, οι δύο δάσκαλοι, σ΄αυτό το χωριό της Ρόδου.

Οι δημαρχαίοι φυσικά δεν παραιτήθηκαν, ούτε ζήτησαν συγνώμη, και γιορτάζουν την επιτυχία τους ξοδεύοντας χιλιάδες ευρώ σε ψεύτικα εφήμερα στολίδια. Φαντάζομαι να στολίσουν και την ανθρωποφάγα γέφυρα με λαμπιόνια και γιρλάντες, ως επισήμανση της αβελτηρίας τους.

Σε άλλες ευνομούμενες χώρες, αναλαμβάνει η δικαιοσύνη να ελέγξει για τυχόν ευθύνες ή αμέλεια και οι υπεύθυνοι είτε παραιτούνται , είτε δικάζονται.

Γιορτάζει και ο γαλαντόμος δήμαρχος της Αθήνας –αυτός που δίνει αφειδώς επιδόματα σε Ρομά για ανύπαρκτα ή αρπαγμένα παιδιά-,ξοδεύοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε εκτρωματικά δέντρα, φωτίζοντας την κατοχική πρωτεύουσα με φωτάκια, διοργανώνοντας συναυλίες και δεξιώσεις, ενώ παραδίπλα στις σκοτεινές εσοχές οι άστεγοι προσπαθούν να ζεσταθούν με νάιλον και χαρτόνια.

Στις υπόλοιπες ελεύθερες πρωτεύουσες του κόσμου, τέτοιες μέρες οι εργαζόμενοι έχοντας πάρει τον μισθό και το δώρο τους, βγαίνουν χαρούμενοι στους δρόμους για να κάνουν τα ψώνια τους.

Εδώ, τέτοιες μέρες βγαίνουν οι άνεργοι για να διαμαρτυρηθούν που δεν έχουν ούτε τα απολύτως απαραίτητα για τις οικογένειές τους. Αμέσως οι κρανοφόροι- μασκοφόροι γενίτσαροι, παίρνοντας εντολές από τους εγχώριους συνεργούς των οικονομικών δολοφόνων, σπεύδουν με περισσό ζήλο και μίσος ν΄ανοίξουν κεφάλια και να ψεκάσουν γυναίκες, γέρους, αναπήρους για να κερδίσουν την ευαρέσκεια, ίσως και κάποια αύξηση, από τους εντολείς τους.

Για να γιορτάσουν την επιτυχία τους αυτή, του να σακατεύουν έτσι εν ψυχρώ ανήμπορους ανθρώπους, αφήνουν ελεύθερους τους οργανωμένους εγκληματίες να οργιάζουν, να σκοτώνουν, να ληστεύουν και να βιάζουν.

Χιλιάδες χέρια απελπισμένων, πεινασμένων ανθρώπων απλώνονται ικετευτικά για να πάρουν λίγα τρόφιμα από παραγωγούς και διάφορους άλλους φορείς –που προς το παρόν δεν έχουν κατηγορηθεί για ρατσισμό και τους επιτρέπουν ακόμη την διανομή αυτών των τροφίμων-, ενώ την ίδια στιγμή, οι δημιουργοί αυτής της κατάστασης, ευωχούνται ελεύθεροι και άνετοι στις ταβέρνες ανά την Επικράτεια και ανά την Υφήλιο.

Στην υγειά μας βρε παιδιά! Εις υγεία των κορόιδων…

Για να γιορτάσουν την επιτυχία τους οι εγχώριοι συνεργοί, τώρα που τους έχρισαν και προέδρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ερχόμενο έτος, σαν άλλοι βλαχοδήμαρχοι, παράγγειλαν μεταξωτές γραβάτες και φουλάρια αξίας χιλιάδων ευρώ. Ξεχνούν την παροιμία που λέει ότι: ‘’οι μεταξωτοί λαιμοί, θέλουν και επιδέξια σχοινιά’’.

Για να επισφραγίσουν το ευρωπαϊκό προεδριλίκι, παράγγειλαν σε μαθητές του Νηπιαγωγείου να τους ζωγραφίσουν ένα αφαιρετικό, απλοϊκό σχέδιο, αξίας χιλιάδων ευρώ, που δεν ταιριάζει σε μια successkismeni χώρα με επαχθώς αποκτηθέν πλεόνασμα.

Για να γιορτάσουν αυτό το απατηλό πλεόνασμα, οι προεδρεύοντες, στα επόμενα χρόνια θα δημιουργήσουν παραγκουπόλεις και φαβέλες για να στεγάσουν τους δυστυχείς υπηκόους τους, αφού θα τους έχουν απαλλοτριώσει τα σπίτια τους. Τότε τα αγγελούδια που θα χάνονται από το φονικό κρύο μέσα στα χαρτόκουτα, ή από τον καύσωνα πίσω από τις φλεγόμενες λαμαρίνες, ή θα πνίγονται από τα ορμητικά νερά μέσα στα ανήλιαγα υπόγεια, θα είναι δυστυχώς όλο και περισσότερα.

Δεν μας έφταναν οι συμφορές που μας κτυπούν ανελέητα, έχουμε και την καθημερινή περατζάδα μέσα από τα φιλόξενα κανάλια των εκμαυλιστών της ενημέρωσης και του βιβλιοφαρμακοπώλη, που είναι υπεύθυνος για την υγεία μας.

Απειλεί, αποχωρεί από τις συζητήσεις, υβρίζει και απολύει το επιστημονικό ιατρικό προσωπικό της χώρας μας, αυτοδοξάζεται σαν τον Ηλιογάβαλο, για τις απολύσεις και το χάος που προκαλεί στο χώρο της υγείας.

Παρόλο που η σχιζοφρένεια, ο διπολισμός όπως λέγεται, είναι πλέον εμφανής στα μάτια του, εν τούτοις δεν βρίσκεται κανείς Χριστιανός από το ιατρικό προσωπικό να τον λυπηθεί, να λυπηθεί και μας, να τον πλησιάσει σιγαλά, να τον πάρει με το καλό, χωρίς απότομες κινήσεις, με καθησυχαστικά λόγια, ούτως ώστε να τον πείσει ν΄αρχίσει άμεσα την θεραπεία.
Μια θεραπεία που θα περιλαμβάνει ισχυρά κατασταλτικά φάρμακα, ηλεκτροσόκ και μακρυμάνικες ρόμπες.

Ίσως έτσι επιστρέψει κάποια στιγμή στην οικογένειά του και στην κοινωνία θεραπευμένος και ακίνδυνος.

Κανείς Χριστιανός δεν βρίσκεται δυστυχώς ούτε και στους κόλπους του Ιερατικού προσωπικού. Εκτός λίγων εξαιρέσεων, οι υπόλοιποι Άγιοι πατέρες ασχολούνται με τις διάφορες ερωτικές τους δραστηριότητες –όπως διαβάζουμε στις εφημερίδες-,και δεν προκάνουν να ιδούν και τα προβλήματα του φτωχού λαού που στενάζει.

Έχουν και μοδίστρα στο σπίτι, για να ράψουν τώρα τις γιορτές καινούργια χρυσοποίκιλτα άμφια, μετά επισκέψεις στα κοσμηματοπωλεία για να παραγγείλουν καινούργιους βαρύτιμους σταυρούς και αδαμαντοστόλιστες τιάρες, που να τα προλάβουν όλα.

Ξεχνούν ότι σε λίγες μέρες έχουμε τα γενέθλια ενός θεού, ο οποίος γεννήθηκε μέσα σε μια ταπεινή φάτνη, και όσο περπάτησε σ΄αυτή την γη, φορούσε μόνο ένα τριμμένο χιτώνα, χωρίς να ζει μέσα σε χρυσά σαλόνια, σωρεύοντας κινητή και ακίνητη περιουσία.
Η φύση λένε, δεν αφήνει κανένα κενό.


Έτσι το κενό που αφήνουν φεύγοντας τα αγγελούδια, το γεμίζουν οι δαιμόνοι. Όταν υποχωρεί η ανθρωπιά, θεριεύει η αγριότητα. Όταν σωπαίνει η σοφία, φλυαρεί η ανοησία. Η ατιμωρησία γεννά την κακουργία. Όταν κρύβεται η αρετή, κομπάζει η ασχημοσύνη. Στην έλλειψη της δικαιοσύνης εισχωρεί η ανομία. Όταν λείπει το θάρρος, επικρατεί η θρασύτητα.
Όποιος σκύβει δουλικά τον τράχηλο, υψώνει ικετευτικά τα χέρια. Όταν δεν υπερασπίζεται τα πάτρια, χάνει και την οικία του. Όσοι το βαρύ του φόβου το χάλκειον χέρι αισθάνονται, ζυγόν δουλείας ας έχουσι, λέει ο ποιητής. (Κάλβος).


Όσο πιο υπάκουα είναι τα πειραματόζωα, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται ο βασανισμός από τους Ιεροεξεταστές του προηγμένου Μεσαίωνα.

Σε αυτά τα ιδιότυπα Hunger Games που ζούμε στον καιρό μας, δυστυχώς εμείς είμαστε τα αναλώσιμα θηράματα, που όσο δεν αντιδρούμε για να ξεφύγουμε από την μοίρα που μας ετοίμασαν, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται η όρεξη των ανθρωποκυνηγών.

Όταν στις δημοσκοπήσεις οι καταστροφείς παίρνουν 20% και 25%, ή 5%, ακόμη και 1,5%, που είναι κι αυτό υψηλό ποσοστό σε σχέση με το κακό που έχουν κάνει, όταν το παίζουν ανεξάρτητοι ,ή αντάρτες, ενώ έχουν ψηφίσει τα πάντα πρώτοι πρώτοι, και υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που τους πιστεύουν, τότε δυστυχώς το μόνο που θα κάνουμε είναι να κλαίμε στην όχθη της αβύσσου τα αγγελούδια μας, σαν τον κροκόδειλο.

Με εκτίμηση,
Αγγελική Π.

Οχι τζαμί στο χώμα που θρήνησε τον Καραϊσκάκη.

Posted: 05 Dec 2013 12:00 PM PST
Γράφει ο Φαήλος Κρανιδιώτης

Σε ποιους δίνουμε εξετάσεις με το τέμενος στον Βοτανικό; Στις εγχώριες βαρεμένες ιέρειες της πολιτικής ορθότητας; Στους ξένους, που 39 χρόνια δεν δίνανε δεκάρα για τις λεηλατημένες εκκλησίες μας στην κατεχόμενη Κύπρο και τα 1.619 αγνοούμενα αδέρφια μας;

Ακόμη αρνούνται να θεωρήσουν τη Θράκη και το Αιγαίο σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μήπως κρινόμαστε από τις ισλαμικές χώρες με την απόλυτη δυσανεξία στη δική μας πίστη αλλά και σε οποιονδήποτε διαφορετικό από αυτούς; Αραγε αγωνιούμε μην μας κακοχαρακτηρίσουν αυτοί που έκαναν τις εκκλησίες μας βουστάσια, μαντριά και αποθήκες;

Αυτοί που τώρα κλείνουν εκκλησίες στον Πόντο και αλλού και θέλουν να ξανακάνουν τζαμί την Αγια-Σοφιά; Οι φονιάδες του Σιαλμά και του Ηλιάκη; Σε ποιους, ξαναλέω, δίνουμε εξετάσεις; Στους σφετεριστές και λεηλατήσαντες της Κύπρου, τους απαγωγείς και φονιάδες αμάχων και αγνοουμένων, στους γενοκτόνους του λαού μας, των Αρμενίων και των Κούρδων, και δυνάστες του ίδιου τους του λαού; Σε αυτούς που σφαγιάζουν τη Συρία αγκαλιά με την Αλ Κάιντα; Σε αυτούς που μπορεί στις χώρες τους να σε προπηλακίσουν ή και να σε συλλάβουν, αν φοράς σταυρό; Ή μήπως θα μας την πουν οι άλλοι που κακοποιούν, σφάζουν και λιθοβολούν γυναίκες ή απαγορεύουν τις κούκλες στις βιτρίνες για να μη…σκανδαλίζονται οι πιστοί και χρηματοδοτούν την ισλαμική τρομοκρατία;

Θα πουν κάποιοι, ωρυόμενοι υστερικά: Μα εμείς δεν είμαστε σαν αυτούς και σεβόμαστε το δικαίωμα κάθε αλλόθρησκου να έχει αξιοπρεπή χώρο προσευχής και τέλεσης των λατρευτικών του καθηκόντων.

Βεβαίως και δεν είμαστε σαν αυτούς. Απόδειξη, ότι η δική μας μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη ανθεί κι ευημερεί. Δεκάδες τα τζαμιά της, τα σχολεία της. Εχει εκπροσώπους, σωματεία, ραδιόφωνο, έντυπα. Κι είμαστε τέτοιοι αχμάκηδες, που επιτρέψαμε τον σταδιακό εκτουρκισμό ακόμη και ανθρώπων που δεν είναι Τούρκοι! Πού είναι όμως η δική μας μειονότητα στην Πόλη; Σε ποια κατάσταση είναι οι εκκλησίες και τα μνημεία μας σε όλη την τουρκική επικράτεια και στην κατεχόμενη Κύπρο; Θυμίζω ότι ο νέος σουλτάνος, ο αρχηγός του τουρκικού ισλαμοφασισμού, δεν αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία, ενώ συνεχίζει απτόητος τις απειλές εναντίον του όλου Ελληνισμού κι έχει εξελιχθεί σε διεθνή τραμπούκο και συνεργό της διεθνούς τρομοκρατίας.

Θα πει κάποιος και σωστά: Μα είναι λάθος να καθιστούμε την ισλαμοφασιστική ηγεσία της Τουρκίας αποκλειστικό εκπρόσωπο του Ισλάμ. Σωστό. Ομως, η Τουρκία έτσι θα αρχίσει να λειτουργεί από την πρώτη μέρα: ως νταβατζής των σουνιτών μουσουλμάνων. Το κάνει στη Μέση Ανατολή και το κάνει κι εδώ. Αρα δεν είναι δική μας επιλογή.

Λοιπόν, τζαμιά στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά. Εκεί δε όπου ζουν οι δικοί μας μειονοτικοί μουσουλμάνοι, από τζαμιά να φάν' κι οι κότες. Και στην Αθήνα δεκάδες οι χώροι προσευχής.

Ας νομιμοποιηθούν κάποιοι από τους υφιστάμενους λατρευτικούς χώρους, όπου διακριτικά, χωρίς μιναρέδες, μεγάφωνα και ταρατατζούμ να μπορούν με αξιοπρέπεια να προσεύχονται οι πιστοί του Προφήτη. Αρκούν.

Ποιοι θα παραπονεθούν; Οι Πακιστανοί; Αυτοί που στις χώρες τους καίγονται χριστιανικές εκκλησίες και δολοφονούνται ιερείς και πιστοί;

Τζαμί δεν θέλουμε. Δεν ταιριάζει με την αισθητική του αττικού τοπίου, με την Ιστορία μας.
Είναι σύμβολο κυριαρχίας του πάλαι ποτέ βάρβαρου δυνάστη μας. Είναι πρόκληση.

Δεν χρειάζεται να βγάλουμε μόνοι μας τα μάτια μας, όταν έχουμε πλήθη παράνομων σουνιτών μεταναστών από το Πακιστάν, το Αφγανιστάν, το Μπανγκλαντές, τη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Ο συμβολισμός κι η δυναμική ενός μεγάλου τεμένους μέσα στην Αθήνα είναι τεράστια. Την επομένη θα φωνάζουν γιατί δεν έχει μιναρέ και γιατί δεν ακούγεται παντού από μεγάφωνα το κάλεσμα του μουεζίνη για την προσευχή. Μετά θα ζητήσουν το «τζαμί του Πορθητή» και ποιος ξέρει τι άλλο. Ισως να δούμε και ισλαμικά περίπολα στην περιοχή, που, όπως στο Λονδίνο κι αλλού, θα προπηλακίζουν τις «απρεπώς» ενδεδυμένες άπιστες και θα τις «προτρέπουν» να μην εμφανίζονται έτσι στην περιοχή. Και τι θα κάνουμε όταν με αφορμή οτιδήποτε θα μαζευτούν κι οχυρωθούν στο τέμενός τους και μαχητικά θα διεκδικούν ποιος ξέρει τι άλλο;

Λοιπόν, το ξαναλέω: Οχι τζαμί στην πόλη που έπεσε ο Καραϊσκάκης για την ελευθερία της. Και χωρίς αυτό το προς ανέγερση τέμενος πάλι θα είμαστε 1.000 φορές πιο δημοκρατικοί κι ανεκτικοί από την πιο «προοδευμένη» μουσουλμανική χώρα.

Ας το πούμε ευθέως κι έξω απ’ τα δόντια. Δεν είναι αργά για να αποφύγουμε ένα μεγάλο λάθος. Τόσα προβλήματα μπορούν άλλωστε να προκύψουν από την Πολεοδομία ή την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Προς τι τόση πρεμούρα ν' ακούγεται ο μουεζίνης πάνω από την Αθήνα; Η Αθήνα δεν είναι Νέα Υόρκη ή βελγική πόλη του κράτους-εταιρία. Η Ελλάδα, το είπε κι ο Αβραμόπουλος για σας τους δύσπιστους, δεν συνορεύει με το Λουξεμβούργο. Αλήθεια λέει.

Ο «πολυπολιτισμός», αδέρφια, απέτυχε παντού. Για μας όμως είναι και επικίνδυνος.

ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΓΙΟ ΤΟΥ

ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΣΤΟΝ ΓΙΟ ΤΟΥ

γραμμα πατερα
«Εάν μια μέρα με δεις “γέρο”… εάν λερώνομαι όταν τρώω και δεν μπορώ να ντυθώ… έχε υπομονή. Θυμήσου πόσο καιρό μου πήρε για να σου τα μάθω…
Εάν όταν μιλάω μαζί σου επαναλαμβάνω τα ίδια πράγματα, μην με διακόπτεις, άκουσε με. Oταν ήσουν μικρός κάθε μέρα σου διάβαζα το ίδιο παραμύθι μέχρι να σε πάρει ο ύπνος.
Όταν δεν θέλω να πλυθώ μην με μαλώνεις και μην με κάνεις να αισθάνομαι ντροπή… Θυμήσου όταν έτρεχα από πίσω σου και έβρισκες δικαιολογίες όταν δεν ήθελες να πλυθείς. Όταν βλέπεις την άγνοιά μου στις νέες τεχνολογίες, δώσε μου χρόνο και μη με κοιτάς ειρωνικά, εγώ είχα όλη την υπομονή να σου μάθω το αλφάβητο.
Όταν κάποιες φόρες δεν μπορώ να θυμηθώ ή χάνω τον συνειρμό των λέξεων, δώσε μου χρόνο για να θυμηθώ και εάν δεν τα καταφέρνω μην θυμώνεις… Το πιο σπουδαίο πράγμα δεν είναι εκείνο που λέω αλλά η ανάγκη που έχω να είμαι μαζί σου και κοντά σου και να με ακούς.
Όταν τα πόδια μου είναι κουρασμένα και δεν μου επιτρέπουν να βαδίσω μην μου συμπεριφέρεσαι σαν να ήμουν ένα “βάρος”, έλα κοντά μου με τα δυνατά σου μπράτσα, όπως έκανα εγώ όταν ήσουν μικρός και έκανες τα πρώτα σου βήματα.
Όταν λέω πως θα ήθελα να “πεθάνω”… μη θυμώνεις, μια μέρα θα καταλάβεις τι είναι αυτό που με σπρώχνει να το πω. 
Προσπάθησε να καταλάβεις πως στην ηλικία μου δεν ζεις, επιβιώνεις
Μια μέρα θα ανακαλύψεις ότι παρόλα τα λάθη μου πάντοτε ήθελα το καλύτερο για σένα, για να σου ανοίξω τον δρόμο.
Βοήθησε με να περπατήσω, βοήθησε με να τελειώσω τις ημέρες μου με αγάπη και υπομονή.
Σε αγαπώ παιδί μου…»

Πέθανε ο Νέλσον Μαντέλα

Πέθανε ο Νέλσον Μαντέλα



Την τελευταία του πνοή άφησε αργά το βράδυ της Πέμπτης, 5 Δεκεμβρίου, ο πρώην πρόεδρος της Νοτίου Αφρικής, Νέλσον Μαντέλα. "Έφυγε ήρεμα" σε ηλικία 95 ετών, στο σπίτι του.
Ζούμα: "Το έθνος έχασε το σημαντικότερο τέκνο του"
Την είδηση του θανάτου του Νέλσον Μαντέλα ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ν.Αφρικής, Τζ. Ζούμα.
"Το έθνος έχασε το σημαντικότερο τέκνο του, ο λαός έχασε τον πατέρα του", τόνισε, συγκινημένος και ντυμένος στα μαύρα ο Ζούμα, υπογραμμίζοντας ότι ο Μαντέλα διακρινόταν, πέρα από τους πολιτικούς αγώνες του, για την "ταπεινότητα, την ανθρωπιά και τη συμπόνια" που έδειχνε σε όλους.
"Οι σκέψεις και οι προσευχές μας αυτήν την ώρα είναι με την οικογένειά του, στην οποία οφείλουμε ευγνωμοσύνη διότι θυσίασε πολλά για να είναι ελεύθερος ο λαός μας", συνέχισε ο Ζούμα αναφερόμενος ονομαστικά στη σύζυγό του, την Γκράσα Μασέλ, την πρώην σύζυγό του Ουίνι Μαντέλα, τα παιδιά, τα εγγόνια και τα δισέγγονά του.
"Σκεφτόμαστε επίσης τους συντρόφους και τους φίλους του που πολέμησαν μαζί με τον Μαντίμπα, σκεφτόμαστε το λαό που σήμερα θρηνεί τον χαμό του μοναδικού ανθρώπου που πάνω απ' όλους ενσάρκωσε τις ελπίδες του για ειρήνη και συμφιλίωση", πρόσθεσε ο πρόεδρος.
Ο Ζούμα είπε ακόμη, ότι ο Μαντέλα θα κηδευτεί δημοσία δαπάνη και ότι οι σημαίες σε όλα τα δημόσια κτίρια θα κυματίζουν μεσίστιες από την Παρασκευή έως και την τέλεση της κηδείας του.




Βρέθηκε η 16χρονη Ραφαέλα

Βρέθηκε η 16χρονη Ραφαέλα

Στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκε η 16χρονη που είχε εξαφανιστεί από το σπίτι της στη Βέροια
Σε κεντρικό σημείο της Θεσσαλονίκης εντοπίστηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, η 16χρονη Ραφαέλα-Αγάπη Τύπου από τη Βέροια, η τύχη της οποίας αγνοείτο τις τελευταίες ημέρες.
Η 16χρονη εξαφανίστηκε από το σπίτι της την περασμένη Τρίτη και αμέσως κινητοποιήθηκαν οι αρχές σε όλη τη χώρα για τον εντοπισμό της.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2013

Σημαντικές συλλογές στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης

Σημαντικές συλλογές στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης

Σημαντικές συλλογές στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης
H ιστορική Σπάρτη, με την οποία έχω ιδιαίτερους δεσμούς, είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη με 15.000 κατοίκους, που όμως διαθέτει αξιολογότατη πινακοθήκη νεοελληνικής τέχνης. Στο κέντρο της πόλης, και στη συμβολή των οδών Παλαιολόγου και Θερμοπυλών, βρίσκεται το νεοκλασικό κτίριο των αρχών του 20ού αιώνα το οποίο στεγάζει την Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης. Αποτελεί δωρεά της Ντόλλυς Γουλανδρή και του αδελφού της Γεωργίου Κουμάνταρου στη μνήμη του φιλότεχνου πατέρα τους Ιωάννη Κουμάνταρου, ο οποίος ονειρευόταν να ιδρύσει Πινακοθήκη στην ιδιαίτερη πατρίδα του. H Κουμαντάρειος Πινακοθήκη εγκαινιάστηκε το 1982 και λειτουργεί ως παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης. Είναι λοιπόν σημαντικό να γνωρίζει κανείς ότι η Εθνική Πινακοθήκη δεν δραστηριοποιείται μόνο στην πρωτεύουσα αλλά διαθέτει και παραρτήματα σε άλλες πόλεις της Ελλάδας.
Οι συλλογές στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης αποτελούνται από τη μόνιμη έκθεση, δωρεά του Ιωάννη Κουμάνταρου, περιοδικές εκθέσεις με έργα προερχόμενα από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης και, τέλος, εκθέσεις που έχουν ιδιαίτερη σημασία για την τοπική κοινωνία. Ετσι επιτυγχάνεται τριπλός στόχος: πρώτον, να τιμάται το έργο του εμπνευστού και δωρητή της Πινακοθήκης· δεύτερον, να διευρύνεται η γνωριμία του κοινού με τη νεοελληνική ζωγραφική· και, τρίτον, να ενθαρρύνεται η επαφή των μελών της τοπικής κοινωνίας με την τέχνη και τις αξίες της.
H μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης περιλαμβάνει 14 ελαιογραφίες δυτικοευρωπαίων ζωγράφων από τις τελευταίες δεκαετίες του 16ου ως τις αρχές του 20ού αιώνα. Ο αριθμός των έργων της συλλογής δεν είναι μεγάλος, ωστόσο προϊδεάζει για την πλούσια εξέλιξη της προσωπογραφίας, της τοπιογραφίας, της ηθογραφίας και της νεκρής φύσης.
Παρ' όλο που η μόνιμη έκθεση περιλαμβάνει και έργα προ του 19ου αι., το ενδιαφέρον της Πινακοθήκης επικεντρώνεται στη χρονική περίοδο περίπου 150 ετών, δηλαδή από τον 19ο αι. ως τη δεκαετία του '60 στον 20ό αιώνα. Ενδιαφέρεται, δηλαδή, κυρίως για τη μορφή της τέχνης που επικρατεί στο ελληνικό κράτος μετά την απελευθέρωση από τους Τούρκους, όταν δηλαδή η Ελλάδα έκανε στροφή προς την τέχνη της Δυτικής Ευρώπης εγκαταλείποντας παράλληλα τη βυζαντινή παράδοση, που ήταν κυρίαρχη καθ' όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας.
Γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο θα έπρεπε οι επισκέπτες της Σπάρτης να ενημερώνονται για να συνδυάσουν μια επίσκεψη στον Μυστρά, που κυριαρχείται από τη μεταβυζαντινή τέχνη, με μια επίσκεψη στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη, που αποτελεί χρονολογική συνέχεια στην καλλιτεχνική εξέλιξη του τόπου μας.
Αυτή την περίοδο στην Πινακοθήκη φιλοξενείται η έκθεση Ελληνική Ζωγραφική 19ος και 20ός αιώνας με έργα από τις μόνιμες συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης καθώς και έκθεση μαυρόασπρης φωτογραφίας με έργα των Χρήστου Αλειφέρη, Τάκη Ζιώγα, Πέτρου Μπρούσαλη, Κυριάκου Ντελόπουλου και Θανάση Τσαγκρή που έχει οργανώσει ο Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού με τίτλο «H άδολη ματιά: Ελλάδα 1940-1980».
Παράλληλα όμως η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη έχει να επιδείξει ένα πολύ αξιόλογο έργο στον τομέα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τονίζοντας έτσι και τον παιδευτικό ρόλο της. Τα προγράμματα απευθύνονται στους μαθητές/μαθήτριες όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης αλλά και σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού και αποσκοπούν στη γλωσσική, νοητική, συναισθηματική, ηθική και κυρίως αισθητική καλλιέργεια των μελών της ομάδας. Μερικά από τα πολύ αξιόλογα εκπαιδευτικά προγράμματα για το σχολικό έτος 2005-2006 είναι:
1. H Επανάσταση του 1821 στην ελληνική ζωγραφική.
2. Τεχνοτροπίες: Ζωγραφίζω με τον τρόπο ενός ακαδημαϊκού ζωγράφου, ενός ιμπρεσιονιστή, ενός εξπρεσιονιστή, ενός κυβιστή και ενός υπερρεαλιστή.
3. Τέχνη και κατανάλωση. H περίπτωση του Andy Warhol.
4. Από την τοιχογραφία στο γκράφιτι.
H ιδιαίτερη σημασία που δίνει η Κουμαντάρειος Πινακοθήκη στην τοπική κοινωνία προκύπτει όχι μόνο από τις εκθέσεις αλλά και από τα εκπαιδευτικά προγράμματά της. Με αφορμή, π.χ., την επανέναρξη των ανασκαφών στις Αμύκλες πραγματοποιείται το πρόγραμμα «Υακίνθεια, η μεγάλη γιορτή των Σπαρτιατών», με αφορμή τα κοσμήματα που φιλοτέχνησε ο Δημήτρης Ταλαγάνης, για να ενισχυθεί η προσπάθεια που καταβάλλει το Μουσείο Μπενάκη και ο Αγγελος Δεληβοριάς για την ανάδειξη του ιερού του Αμυκλαίου Απόλλωνα. Ετσι λοιπόν ενισχύεται το ενδιαφέρον των μελών της τοπικής κοινωνίας και ιδιαίτερα των νέων για τους αρχαιολογικούς χώρους της περιοχής και βεβαίως για τη μοναδική ιστορία της Αρχαίας Σπάρτης. Θα πρέπει επίσης να τονίσω ότι τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Πινακοθήκης ενισχύουν και την πνευματική και πολιτιστική καλλιέργεια των μαθητών καθώς οι εργασίες τους προϋποθέτουν και επισκέψεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της πόλης.
Επίσης αξίζει να εξαρθεί και η αξιέπαινη πρωτοβουλία της Πινακοθήκης να εντάξει στα προγράμματά της και παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Ιδρυμα Αγίου Παντελεήμονος. Οπως αναφέρει η διευθύντρια της Πινακοθήκης δρ Γ. Κακούρου-Χρόνη, μέσα σε λίγες ημέρες τα παιδιά αυτά έδειξαν μεγάλη βελτίωση όσον αφορά τη δυνατότητα έκφρασης των ιδεών και των αισθημάτων τους, καθώς και τη δυνατότητα ανταπόκρισης σε καλλιτεχνικά ερεθίσματα.
Στην Πινακοθήκη λειτουργεί και Καλλιτεχνικό Εργαστήρι για μικρούς, και ίσως σύντομα και για μεγάλους, χάρη στην ευγενική χορηγία του Σπαρτιάτη Παναγιώτη Νίκα, ιδρυτή της ομώνυμης εταιρείας.
Ιδιαίτερη σημασία έχει ο εκπαιδευτικός διάλογος που έχει αναπτυχθεί ανάμεσα στην Πινακοθήκη και σε άλλα ιδρύματα του εξωτερικού. Π.χ., αυτή τη στιγμή ένα από τα προγράμματα της Πινακοθήκης γίνεται σε συνεργασία με το Τμήμα της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Carnegie Mellon των Ηνωμένων Πολιτειών. Πολλά από τα προγράμματα έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχουν ανακοινωθεί σε εθνικά και διεθνή συνέδρια.
Αξίζει έπαινος στην Κουμαντάρειο Πινακοθήκη Σπάρτης και στη διεύθυνσή της, καθώς και στη διεύθυνση της Εθνικής Πινακοθήκης, για την προσφορά αυτή στη Σπάρτη και στη Λακωνία.

ΕΚΤΑΚΤΟ. Εξαφανίστηκε εδώ και λίγες ώρες οι 16χρονη Ραφαέλα.

Posted: 04 Dec 2013 10:09 PM PST
Εδώ και μερικές ώρες, συναγερμός έχει σημάνει στην κλειστή κοινωνία της Βέροιας λόγω της εξαφάνισης ανήλικου κοριτσιού στην πόλη μας. 

Πιο συγκεκριμένα, στις 3-12-2013 στην περιοχή των εργατικών κατοικιών (κοντά στο 4ο λύκειο) εξαφανίστηκε η μικρή Ραφαέλα, ηλικίας 16 ετών, ύψος 1.68, αδύνατη με σιδεράκια στα δόντια. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες φορούσε μαύρο γκρί κολάν, μπέζ μπότες, σιέλ φούτερ μπλούζα και λευκό καρό μπουφάν.

Παρακαλείται όποιος γνωρίζει κάτι να επικοινωνήσει άμεσα με το αστυνομικό τμήμα της Βέροιας ή στα τηλέφωνα 6976888806 και6983930729. Είναι ζήτημα εκτάκτου ανάγκης!!!

Ήδη, από νωρίς το απόγευμα αστυνομικοί της Α.Δ.Ημαθίας χτενίζουν ολόκληρο το νομό για την ανεύρεσή της... 

από το Παλλήνη Press

ΤΙ ΠΡΟΣΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;! (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ)

Posted: 04 Dec 2013 01:40 PM PST
Είπατε τίποτα;
Είστε ανεύθυνος λαός», «Δεν πληρώνετε τους φόρους σας», «Είστε βολεμένοι», «Λειτουργείτε με ωχαδελφισμό», «Είστε τεμπέληδες»… είναι μερικές μόνο από τις φράσεις που χρησιμοποιούν σήμερα οι περισσότεροι Ευρωπαίοι -πολιτικοί και απλός λαός- για να μας χαρακτηρίσουν!

Η κρίση μπορεί να έφερε τα πάνω-κάτω, όμως κανείς από αυτούς δεν πρέπει να ξεχνάει! Τι; Αυτά που η Ελλάδα έκανε για τον κόσμο ολόκληρο, προσφέροντας βασικά στοιχεία πολιτισμού και ανθρωπισμού.

Κι αν το ερώτημα «Τι έκαναν οι Έλληνες για τον κόσμο» σάς φαίνεται… ρητορικό, ελάτε να δούμε μαζί 10 σημαντικά πράγματα που… ταξίδεψαν από τη χώρα μας σε ολόκληρο τον πλανήτη, για να γίνει καλύτερος!

1. Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν το 1896 στην Αθήνα. Αν και το ελληνικό κράτος αντιμετώπιζε πολλά οικονομικά προβλήματα, οι Έλληνες κατάφεραν να οργανώσουν τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες με μεγάλη επιτυχία. Η μικρή τότε Ελλάδα έστειλε στον κόσμο ένα μήνυμα ειρήνης και φιλίας μεταξύ των λαών, ενώ αυτή η πρώτη διοργάνωση έβαλε τα θεμέλια για μια διεθνή αθλητική οργάνωση που έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη αθλητική γιορτή του πλανήτη!

2. Σύσταση Δικαστηρίων

Η αρχική έννοια σύστασης δικαστηρίου για την απονομή δικαιοσύνης βρίσκεται στην ελληνική μυθολογία και μάλιστα γινόταν από τους ίδιους τους Ολύμπιους Θεούς, από τους οποίους προϊστορικά πέρασε στην Αρχαία Ελλάδα, αρχικά να απονέμεται από τους βασιλείς και αργότερα ανατέθηκε στα δικαστήρια. Στην αρχαία Αθήνα ονομαστά ποινικά δικαστήρια ήταν η Βουλή του Αρείου Πάγου, το Παλλάδιο, το Δελφίνιο και η Ηλιαία.

3. Θέατρο

Κάθε πόλη στην αρχαία Ελλάδα είχε τουλάχιστον ένα θέατρο. Οι πόλεις-κράτη είχαν μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ τους, παρουσιάζοντας πολλές παραστάσεις εν είδει διαγωνισμού, ενώ η σημασία του θεάτρου ήταν τόσο μεγάλη για τους αρχαίους, αφού άφηναν ακόμη και τους κρατούμενους των φυλακών να παρακολουθούν κάποια έργα. Χτισμένα πάνω σε λόφους, έτσι ώστε να μπορούν οι θεατές να βλέπουν με ευκολία τη σκηνή, το Αρχαίο Θέατρον άφησε το στίγμα του στον πολιτισμό ανά τους αιώνες.

4. Δημοκρατία

Η αθηναϊκή δημοκρατία ήταν το πολιτικό σύστημα που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική πόλη-κράτος της Αθήνας και ήταν η πρώτη γνωστή δημοκρατία αλλά και η πιο σημαντική κατά την αρχαιότητα. Το δημοκρατικό πολίτευμα της κλασικής Αθήνας αποτελεί ένα ανεπανάληπτο πρότυπο συμμετοχής του λαού στα κοινά, ενώ η δημοκρατική διακυβέρνηση έφτασε σε βαθμό υποδειγματικού δημοκρατικού πολιτεύματος στα χρόνια του Περικλή, στο λεγόμενο «χρυσό αιώνα».

5. Ντους

Οι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που είχαν αποχετευτικό σύστημα, ενώ διοχέτευαν τα νερά των υδραγωγείων σε ένα μεγάλο κοινόχρηστο ντους (που χρησιμοποιείτο από πλούσιους και φτωχούς). Οι ανακαλύψεις στην Πέργαμο αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ οι Ρωμαίοι πήραν την ιδέα αυτή από τους Έλληνες και την εξέλιξαν.

6. Ο αναλογικός υπολογιστής

Πάνω από έναν αιώνα πριν ανακαλύφθηκε ένα »περίεργο» εργαλείο από δύτες στο βυθό της θάλασσας των Αντικυθήρων.  Ήταν ένας αστρολάβος; Ήταν ένα αστρονομικό ρολόι; Ή κάτι άλλο; Για πολλά χρόνια, η συστηματική εξέταση του αντικειμένου απέτυχε να φωτίσει τη σκοπιμότητα του περίεργου αυτού μηχανήματος. Όμως, η έρευνα τα τελευταία πενήντα χρόνια έχει ρίξει λίγο φως. Ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ασχολείτο με τα αστρονομικά φαινόμενα, λειτουργώντας ως ένας περίπλοκος μηχανικός «υπολογιστής» που παρακολουθούσε και κατέγραφε τους κύκλους του ηλιακού συστήματος.

7. Πίτσα

Οι πίτες με διάφορους γευστικούς συνδυασμούς (ελιές, τυρί και χόρτα) ήταν το αγαπημένο σνακ των αρχαίων, ενώ το πρώτο είδος πίτσας ήταν ο επονομαζόμενος «πλακούς», δηλαδή μία βάση από ψωμί πάνω στην οποία τοποθετούσαν διάφορα βότανα και στη συνέχεια την έψηναν σε καυτές πέτρες.

8. Μαθηματικά

Η Ευκλείδεια Γεωμετρία, το Πυθαγόρειο Θεώρημα και η Τριγωνομετρία είναι  ελληνικά. Και μπορεί όλα αυτά να έχουν φέρει… ανείπωτη δυστυχία σε αμέτρητες γενιές μαθητών, χωρίς αυτές, όμως, τις ανακαλύψεις δεν θα είχαμε την αρχιτεκτονική, ούτε καν την πλοήγηση βρε αδερφέ(!)… και ούτω καθ’ εξής! Ο κατάλογος είναι σχεδόν ατελείωτος.

9. Ο καταπέλτης

Χάρη σε όλα αυτά τα μαθηματικά που αναφέραμε πιο πάνω, οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν έναν καταπέλτη που αύξησε το εύρος και τη δύναμη των πυρομαχικών τους. Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος καταπέλτης κατασκευάστηκε την εποχή των Καρχηδονίων το 399 π.Χ., ενώ το τόξο εμφανίστηκε ακόμη νωρίτερα, στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα.

10. Η ατμομηχανή

Η πρώτη ατμομηχανή κατασκευάστηκε από τον Ήρωνα, περίφημο Έλληνα μαθηματικό, φυσικό και μηχανικό της αρχαιότητας, που έζησε τον 1ο αι. π.Χ. (κατ’ άλλους τον 1ο αι. μ.Χ.) και καταγόταν από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η «αιολόσφαιρα» όπως ονομαζόταν ήταν μία συσκευή που κινούνταν με τη δύναμη του ατμού, ενώ υπήρξε ο πρόδρομος της εφεύρεσης της ατμομηχανής.

Συμπέρασμα: Πολλά από τα πράγματα που οι «προηγμένοι» λαοί απολαμβάνουν σήμερα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελευθερίας τους ή του σύγχρονου τρόπου ζωής τους προέρχονται από την ανάπτυξη τους κατόπιν της υιοθέτησης προτύπων από τους Έλληνες του παρελθόντος. Είπατε τίποτα;