Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ

Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ


Για πολλούς, η Κωνσταντινούπολη ταυτίζεται με την Αγία Σοφία. Χιλιάδες άνθρωποι δεν ξέρουν τίποτε για τα υπέροχα τείχη της πόλης ούτε για το Βόσπορο, κι όμως το όνομα του ξακουσμένου αυτού ναού, τους είναι οικείο. Αναμφίβολα, η Αγία Σοφία είναι ό,τι πιο μεγαλειώδες, πιο δοξασμένο, πιο ιστορικό και πιο ιερό υπάρχει μέσα στα επιτεύγματα της χριστιανικής αρχιτεκτονικής.
Είναι το αριστούργημα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής και ταυτόχρονα ένα από τα μνημεία, που οι χριστιανοί της εποχής εκείνης – σύμφωνα με τον ιστορικό Προκόπιο – πίστευαν ότι «δεν είναι έργο ανθρώπινης προσπάθειας ή τεχνικής, αλλά της επενέργειας του Θεού». Όταν μπαίνει κάποιος στο ναό μένει έκθαμβος από τη μεγαλοπρέπεια του τεράστιου θόλου. Επιπλέον, κανένας άλλος χριστιανικός ναός δε συγκρίνεται με την Αγία Σοφία όσον αφορά στην ποικιλία και τη σπανιότητα των μαρμάρων και την ευρεία χρήση αργύρου, χρυσού και πολύτιμων λίθων στη διακόσμηση και τα ιερά σκεύη.
Για 1500 χρόνια ο Ναός της Αγίας Σοφίας ατενίζει όλη την Κωνσταντινούπολη. Τα πρώτα 800 χρόνια η Αγία Σοφία ήταν ο υψηλότερος ναός με τρούλο σε όλον τον κόσμο. Λέγεται ότι αν βάλεις ρόδες στον καθεδρικό ναό της Παναγίας του Παρισιού και αφαιρέσεις το κωδωνωστάσιό της, μπορείς να την κυλήσεις μέσα στην Αγία Σοφία. Είναι καταπληκτικό ότι αυτό το αρχαίο μνημείο ακόμη στέκεται όρθιο. Αν όμως προσθέσεις και το που είναι κτισμένο, τότε μιλάμε για πραγματικό θαύμα.
Εκεί που διασταυρώνονται οι πλάκες της Ευρώπης και της Ασίας βρίσκεται η Τουρκία. Η αρχαία πόλη της Κωνσταντινούπολης, βρίσκεται στο επίκεντρο μιας από τις πιο θανατηφόρες σεισμικές ζώνες της γης. Εδώ και 4000 χρόνια, καταστροφικοί σεισμοί έχουν χτυπήσει κατά περιόδους την πόλη. Αλλά, ενώ όλα τα κτίρια που βρίσκονται γύρω από την Αγία Σοφία έχουν καταρρεύσει, εκείνη και ο θόλος της επιβίωσαν 15 αιώνων καταστροφής. Πόσο τυχαίο είναι αυτό άραγε; Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Πρίνστον προσπάθησαν μέσα από εξελιγμένα προγράμματα προσομοίωσης και πληροφορικής να ανακαλύψουν τα αρχιτεκτονικά μυστικά που προστάτεψαν την Αγία Σοφία εδώ και 1500 χρόνια. Άραγε, μπορεί η ίδια η Αγία Σοφία να μας δώσει τις εξηγήσεις για την επιβίωσή της; Θα μπορέσουν οι επιστήμονες να ξεκλειδώσουν τα μυστικά αυτής της απόκρυφης δομής;
Για να γίνει κατανοητή η θαυματουργή επιβίωση της Αγίας Σοφίας, θα πρέπει πρώτα να γνωρίσουμε το λόγο για τον οποίο κτίστηκε αυτό το θεόρατο οικοδόμημα. Η Αγία Σοφία χτίστηκε στο ιστορικό μεταίχμιο της πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και της ανόδου της Βυζαντινής. Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία έχει τις ρίζες της στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και ξεκίνησε όταν τον 4αι. μ.Χ. ο Ρωμαίος χριστιανός αυτοκράτορας Κωνσταντίνος μεταφέρει την πρωτεύουσα από τη Ρώμη σε μια πόλη που ονομαζόταν Βυζάντιο και αργότερα μετονομάστηκε σε Κωνσταντινούπολη.
Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία απογειώθηκε όταν αυτοκράτορας ανακηρύχθηκε ο Ιουστινιανός. Ο Ιουστινιανός κατέκτησε εδάφη από την Ισπανία μέχρι και την Μέση Ανατολή, επέβαλε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία σαν τη νόμιμη διάδοχο της κάποτε ισχυρής Ρωμαϊκής και ήθελε η πρωτεύουσα Κωνσταντινούπολη να πάρει τόσο τη θέση της Ρώμης όσο και της Ιερουσαλήμ. Για να το πετύχει αυτό πίστευε ότι έπρεπε να κατασκευάσει το πιο υπέροχο οικοδόμημα και αυτό ήταν η Αγία Σοφία, η Βασιλική με τρούλο, ένας τελείως καινούργιος χώρος λατρείας.
Οι περισσότερες αρχαίες χριστιανικές εκκλησίες ήταν χτισμένες με το ρυθμό βασιλικής δηλαδή ορθογώνια κτίσματα που κατέληγαν σε ημισφαιρική προέκταση που λεγόταν αψίδα. Το ορθογώνιο σχήμα της βασιλικής συμβόλιζε την πνευματικότητα του Χριστιανισμού. Από την άλλη πλευρά ο τρούλος είχε σχέση με την επίγεια εξουσία. Το πιο φημισμένο μνημείο της αρχαιότητας, το Πάνθεον της Ρώμης με τον υπέροχο τρούλο του ήταν το απόλυτο σύμβολο της κοσμικής εξουσίας. Ο Ιουστινιανός επιδίωκε να ενώσει αυτούς τους δύο κόσμους: τον κοσμικό και τον θρησκευτικό και να συνδυάσει τα δύο σύμβολά τους: τον κύκλο και το τετράγωνο σε ένα εντυπωσιακό κτίριο που δεν θα είχε κατασκευαστεί παρόμοιό του. Για να εκπληρώσει το όνειρό του, ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός κάλεσε τα δύο πιο λαμπρά μυαλά της αυτοκρατορίας του.
Ως κύριος αρχιτέκτονας για την κατασκευή της Αγίας Σοφίας επιλέχθηκε ο Ανθέμιος από τις Τράλλεις της Μικράς Ασίας, ο ικανότερος, όπως λέγεται, αρχιτέκτονας και μηχανικός του αιώνα. Συνεργάτης του ήταν ο Ισίδωρος από τη Μίλητο, αρχιτέκτονας σχεδόν ισάξιος του Ανθέμιου σε ικανότητα και φήμη. Ο θρύλος λέει ότι ένας άγγελος αποκάλυψε στον βυζαντινό αυτοκράτορα τα σχέδια της Αγίας Σοφίας μέσα σε όνειρο – όχι βέβαια στο σύνολο τους και με κάθε λεπτομέρεια – αλλά φανέρωσε εκείνη τη μοναδική ιδέα, που οι αρχιτέκτονες αργότερα θα υλοποιούσαν. Κι αυτή ήταν η ιδέα ενός τρούλου, που θα είχε τη μεγαλύτερη δυνατή διάμετρο, που θα υψωνόταν σε ιλιγγιώδες ύψος και θα υποβασταζόταν από όσο το δυνατόν λιγότερα στηρίγματα. Η αποκάλυψη, βέβαια, δεν αφορούσε στην απλή σύλληψη ενός τρούλου – που δεν αποτελούσε νέα ιδέα – αλλά στο τέλειο συνταίριασμα όλων των παραπάνω δεδομένων. Γιατί ο Ανθέμιος δεν ανέπτυξε ούτε αντέγραψε απλώς ένα ήδη υπάρχον σύστημα αλλά δημιούργησε έναν νέο ρυθμό αρχιτεκτονικής.
Ο αιθέριος τρούλος ήταν και είναι το απαράμιλλο αριστούργημα της Αγίας Σοφίας. Πενήντα γενεές εξελισσόμενου πολιτισμού και τεχνικής έχουν περάσει από τότε, χωρίς να έχουν δημιουργήσει κάτι ανάλογο. Συγκριτικά, η αρχιτεκτονική τελειότητα των θόλων μπορεί να υπολογιστεί με τον εξής τρόπο: ας φανταστούμε μια κατακόρυφο από την κορυφή του θόλου ως το επίπεδο της βάσης του και ας σχηματίσουμε ένα κλάσμα με αριθμητή την κατακόρυφο και παρονομαστή τη διάμετρο του θόλου. Όσο μικρότερο είναι το κλάσμα που σχηματίζεται, τόσο πιο τέλειος είναι ο θόλος. Η κατακόρυφος του τρούλου της Αγίας Σοφίας είναι 14 μέτρα και η διάμετρος του 31 μέτρα. Η κατακόρυφος του θόλου του Αγίου Πέτρου είναι 57 μέτρα και η διάμετρος του είναι 42 μέτρα. Η κατακόρυφος του θόλου στο Πάνθεον (Σάντα Μαρία Ροτόντα) είναι 43 μέτρα και η διάμετρός του είναι ίδια. Οι λεπτομέρειες αυτές είναι απολύτως απαραίτητες για την κατανόηση αυτού που αποτελεί μοναδική διάκριση της Αγίας Σοφίας. Οι δύο άλλοι τεράστιοι θόλοι, αν και είναι εκπληκτικά αριστουργήματα και οι δύο, υστερούν μπροστά στον αιθέριο θόλο που ο Ανθέμιος ύψωσε πριν 1.500 χρόνια. Στον Άγιο Πέτρο, ο θόλος είναι συμπλήρωμα του οικοδομήματος και όχι το κύριο στοιχείο της σχεδίασης του. Στην Αγία Σοφία, αντίθετα, ο τρούλος είναι ο σκοπός, ενώ η κατασκευή στην οποία ακουμπά δεν είναι παρά το μέσον που τον αναδεικνύει και τον υψώνει προς τον ουρανό.
Ο μεγαλύτερος βυζαντινός αυτοκράτορας όλων των εποχών, ο Ιουστινιανός έδωσε την εντολή να κτιστεί η εκκλησία αυτή, η Βασιλική με τρούλο, από τους δύο πιο φημισμένους αρχιτέκτονες της εποχής του: τον Ανθέμιο από τις Τράλλεις και τον Ισίδωρο της Μιλήτου. Οι δύο αρχιτέκτονες αντιμετώπισαν μια σχεδόν απίθανη πρόκληση: να μετατρέψουν ένα τετράγωνο σε κύκλο.
Οι ρωμαίοι αρχιτέκτονες προσπαθούσαν για πολλούς αιώνες να τοποθετήσουν ένα στρογγυλό τρούλο πάνω σε μια τετράγωνη κατασκευή, χωρίς αποτέλεσμα. Ο Ιουστινιανός, όμως, ήταν αποφασισμένος να τοποθετήσει ένα στρογγυλό τρούλο κοσμικής εξουσίας πάνω σε μια τετράγωνη βάση μιας χριστιανικής εκκλησίας. Για να κάνει και το εγχείρημά του ακόμα δυσκολότερο ήθελε και η εκκλησία του να είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο.
Η επίτευξη αυτού του στόχου σε τόσο μεγάλη κλίμακα σαν αυτή του ναού της Αγίας Σοφίας δημιουργούσε τεράστιο αρχιτεκτονικό πρόβλημα στον Ανθέμιο. Οι Ανθέμιος και ο Ισίδωρος για να μπορέσουν να επιλύσουν το πρόβλημα του κύκλου στο τετράγωνο ξεκίνησαν με μια παλιά τεχνική της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, την αψίδα. Οι αρχιτέκτονες σχεδίαζαν να στηρίξουν τον τρούλο σε τέσσερις μεγάλες αψίδες βασιζόμενοι στο ότι η πίεση που ασκούν τα τμήματα των αψίδων μεταξύ τους κάνουν την κάθε αψίδα να στηρίζεται από μόνη της. Μια αψίδα στηρίζεται πάνω στη συμπίεση που ασκούν τα τμήματα της μεταξύ τους. Αν αφαιρέσεις το λίθο στην κορυφή αυτή, η συμπίεση αφαιρείται και η αψίδα καταρρέει. Όλως παραδόξως το πρόβλημα δε δημιουργείται από τον τρούλο αλλά από το βάρος των ίδιων των αψίδων. Το άνοιγμα της αψίδας περιορίζεται από το βάρος των υλικών που χρησιμοποιούνται για να δημιουργηθεί η καμπύλη της.
Για να κατασκευάσουν, λοιπόν, οι αρχιτέκτονες αυτόν τον γιγάντιο τρούλο, θα έπρεπε πρώτα να βρουν έναν τρόπο να χτίσουν τεράστιες αψίδες. Αλλά το άνοιγμα της αψίδας περιορίζεται από το βάρος της, το οποίο πιέζει προς τα κάτω την αψίδα προκαλώντας οριζόντια πίεση. Για να λύσει αυτό το πρόβλημα ο Ανθέμιος έφτιαξε δύο τεράστιες κολόνες και τοποθέτησε την αψίδα ανάμεσά τους. Και έτσι αν και το βάρος της αψίδας πίεζε προς τα κάτω, οι κολόνες εμπόδιζαν την οριζόντια παραμόρφωσή της. Οι αρχιτέκτονες κατέληξαν σε μια τελείως καινούργια λύση που ήταν η κατασκευή τεσσάρων κολόνων που η βάση της κάθε μίας ήταν 600 τμ. και θα παρείχαν την υποστήριξη που χρειάζονταν οι αψίδες.
Τώρα θα μπορούσαν να ασχοληθούν με την επίλυση του προβλήματος της προσαρμογής του κυκλικού τρούλου πάνω στην τετράγωνη βάση που σχημάτιζαν οι τέσσερις αψίδες. Για το λόγο αυτό, επινόησαν και κατασκεύασαν αυτά τα τριγωνικά τμήματα που γεμίζουν τα κενά μεταξύ των αψίδων, τις κόγχες. Τα τέσσερα καμπυλοειδή στηρίγματα των κογχών στρογγυλεύουν τις γωνίες του τετραγώνου μεταμορφώνοντάς το σε κύκλο ώστε να μπορεί να προσαρμοστεί πάνω του ο τρούλος. Και οι ίδιες οι κόγχες αντιστηρίζουν τις γωνίες του τετραγώνου βοηθώντας τις αψίδες και τις κολόνες να αντέξουν το βάρος του τρούλου. Τελικά πάνω σε αυτήν την πολύ προσεκτικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική δομή στήριξης, ο Ανθέμιος θα έκτιζε το πιο φανταστικό και εμπνευσμένο χαρακτηριστικό της Αγίας Σοφίας, το μεγάλο τρούλο.
Όταν θα ολοκληρωνόταν η κατασκευή του τρούλου, η εσωτερική του διάμετρος θα ήταν 31 μέτρα, κάνοντας έτσι την Αγία Σοφία, το ναό με το μεγαλύτερο τρούλο στον κόσμο. Η Αγία Σοφία θα κρατήσει αυτόν τον τίτλο για 1000 χρόνια μέχρι που το 1500 μ.Χ. περίπου χτίστηκε ο ναός του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη. Από το δάπεδο της εκκλησίας το ύψος του τρούλου είναι 54 μέτρα. Αν το άγαλμα της Ελευθερίας έμπαινε μέσα στην Αγία Σοφία, ο πυρσός της μόλις που θα έξυνε την οροφή του τρούλου.
Αλλά η πιο αξιοσημείωτη εφεύρεση του Ανθέμιου έγινε στη βάση του τρούλου. Ο Ανθέμιος μελετώντας το Πάνθεον της Ρώμης, παρατήρησε ότι το τεράστιο βάρος του τρούλου, ανάγκασε τη βάση του τρούλου να απλωθεί προς τα έξω. Αυτό το φαινόμενο που είναι γνωστό σαν δακτυλοειδής πίεση είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μεγάλων ρωγμών που ξεκινούσαν από τη βάση του πανθέου και προχωρούσαν πάνω στις πλευρές. Ο Ανθέμιος [10] συνειδητοποίησε ότι αυτές οι ρωγμές έγιναν από δακτυλοειδείς πιέσεις. Για να ελαφρύνει αυτές τις πιέσεις αποφάσισε να βάλει 40 παράθυρα στη βάση του τρούλου. Αυτό δείχνει πως μια ευφυΐα παίρνει ένα αρχιτεκτονικό πρόβλημα και το μετατρέπει σε μια αισθητική λύση. Η τοποθέτηση των παραθύρων στη βάση του τρούλου μείωσε την πίεση και τον κίνδυνο ρωγμών. Αυτή η δομική λύση είχε σαν αποτέλεσμα και μια θεϊκή αλληλεπίδραση του φωτός. Ο βυζαντινός επισκέπτης αυτού του χώρου έμενε έκθαμβος στη θέα ενός τεράστιου τρούλου που στερεωνόταν πάνω σε μια βάση φωτός. Και πράγματι ο συγγραφέας του 6ου αι. μ.Χ. Προκόπιος έγραψε ότι ο τρούλος αιωρείτο σα να κρεμόταν από τον ουρανό με μια χρυσή αλυσίδα.
Θαυματουργική επιβίωση ή αντισεισμικό σχέδιο;
Όταν οι πόρτες της Αγίας Σοφίας άνοιξαν στις 27 Δεκεμβρίου του 537 μ.Χ. ο αυτοκράτορας Ιουστινιανός πίστευε ότι είχε κτίσει το πιο θαυμαστό οικοδόμημα σε όλον τον κόσμο και μάλιστα σε διάστημα μικρότερο από έξι χρόνια! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο ναός του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη κατασκευάστηκε περίπου σε 120 χρόνια, ο ναός του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο σε 35 χρόνια, η Παναγία των Παρισίων (Νοτρ Νταμ) σε 72 χρόνια, ο Καθεδρικός του Μιλάνου σε 500 χρόνια, ο Καθεδρικός της Κολονίας σε 615 χρόνια. Είναι σίγουρα εκπληκτικό το γεγονός πως η Αγία Σοφία δεν χρειάστηκε ούτε καν έξι χρόνια!
Αλλά όταν το αριστούργημα του Ιουστινιανού ολοκληρώθηκε το θησαυροφυλάκιο του Βυζαντίου είχε αδειάσει. Ο ιστορικός Παπαρρηγόπουλος υπολογίζει την αξία της γης και το κόστος των υλικών, της εργασίας, της διακόσμησης και των εκκλησιαστικών σκευών σε περίπου 324 εκατομμύρια ελληνικές δραχμές, ή περίπου 64 εκατομμύρια δολάρια [της εποχής]. Η κοινή εκτίμηση για το κόστος του ναού του Αγίου Πέτρου είναι 240 εκατομμύρια φράγκα, ή λιγότερο από 48 εκατομμύρια δολάρια. Ο αυτοκράτορας είχε ξοδέψει 320.000 χρυσές λίρες για να κτίσει την Αγία Σοφία που έγινε έτσι το πιο ακριβό κτίριο στην ιστορία της ανθρωπότητας.
Η Αγία Σοφία ήταν το κορυφαίο επίτευγμα της συσσωρευμένης επιστημονικής γνώσης και της καλλιτεχνικής έκφρασης των προηγούμενων χιλίων χρόνων. Και για αυτό είναι πολύ σημαντικό ότι ο ναός δεν αφιερώθηκε σε κάποιον συγκεκριμένο άγιο ή πρόσωπο αλλά στη Θεία Σοφία, το Λόγο του Θεού δηλ. στον ίδιο το Χριστό. Η σοφία του αρχιτέκτονα Ανθέμιου δεν αποκαλύπτεται μόνο από την ομορφιά της Αγίας Σοφίας αλλά και από το θαύμα της επιβίωσης της πάνω σε μια από τις πιο επικίνδυνες σεισμογενείς ζώνες.
Ο τελευταίος μεγάλος σεισμός χτύπησε την Κωνσταντινούπολη τον Αύγουστο του 1999. Ήταν περίπου 7,5 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ, ίδιας έντασης με το σεισμό που κατέστρεψε το Σαν Φραντζίσκο. Με μια σεισμική καταγραφή καταστροφών που φθάνει μέχρι και 4000 χρόνια πίσω και με χιλιάδες κτίρια να έχουν κατεδαφιστεί τριγύρω της, γιατί δε γκρεμίστηκε η Αγία Σοφία; Ερευνητές του Παν/μίου του Πρίνστον πιστεύουν ότι ο Ανθέμιος έκτισε την Αγία Σοφία με αντισεισμικό τρόπο.
Εκείνη την εποχή οι κτίστες πίστευαν ότι η καλύτερη προστασία από τους σεισμούς ήταν να κτιστούν τοίχοι με μεγάλο πάχος. Αλλά ο Ανθέμιος είχε δει ότι αυτά τα γερά κτίρια είχαν χτυπηθεί από τους σεισμούς. Επιπλέον, είχε μελετήσει τη σεισμική δραστηριότητα και έτσι ριψοκινδύνευσε μια τολμηρή μέθοδο οικοδομής που χρησιμοποιείται από τη σύγχρονη [12] αρχιτεκτονική στις μέρες μας. Αυτό που κάνει μοναδικό αυτό το κτίριο είναι ότι οι αρχιτέκτονες Ανθέμιος και Ισίδωρος είχαν γνώση της καταστροφής που μπορούσαν να προκαλέσουν οι σεισμοί. Γι’ αυτό προσπάθησαν να κτίσουν ένα κτίριο που θα άντεχε στους σεισμούς. Ο τρόπος που το κατόρθωσαν αυτό ήταν να κάνουν ένα κτίριο ελαφρύ και εύκαμπτο, κάτι που αποτελεί μια πολύ σύγχρονη αρχιτεκτονική αντίληψη.
Ο Ανθέμιος έκτισε την Αγία Σοφία και την έκανε ελαφριά και εύκαμπτη όχι μόνο με το σχέδιό του αλλά και με την κατασκευή ειδικών υλικών δόμησης. Έβαλε ένα θαυματουργό συστατικό στο σοβά της Αγίας Σοφίας: θρυμματισμένο τούβλο. Ο Ανθέμιος θρυμματίζει το τούβλο και ανακατεύει τη σκόνη με ασβέστη, νερό και άμμο για να κάνει ειδικό σοβά. Αυτός ο σοβάς είναι πολύ δυνατός σε αντοχή. Τα θρυμματισμένα τούβλα κάνουν τον αρχαίο σοβά πιο ελαστικό με τον ίδιο τρόπο που το σίδερο κάνει το σύγχρονο σκυρόδεμα πιο ανθεκτικό. Όταν οι μελετητές εξέτασαν δείγματα του σοβά, βρήκαν ότι ήταν ακόμη χημικά ενεργός. Αυτό σημαίνει ότι ο σοβάς είναι και σήμερα το ίδιο ισχυρός με την ημέρα που φτιάχτηκε. Είναι καταπληκτικό ότι ο σοβάς δεν αλλοιώθηκε μετά από 1500 χρόνια.
Τα οικοδομικά υλικά εκτός του ότι ήταν ανθεκτικά ήταν και ελαφριά. Τα τούβλα που χρησιμοποιήθηκαν στον τρούλο είχαν ψηθεί σε χαμηλές θερμοκρασίες και έτσι έγιναν λιγότερο πυκνά και επομένως πιο ελαφριά από τα κανονικά τούβλα. Και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να ασκείται λιγότερο βάρος στις υποστηρικτικές αψίδες. Το μειωμένο βάρος προσφέρει και προστασία από τους σεισμούς. Χρησιμοποιώντας ο Ανθέμιος πιο ελαφριά οικοδομικά υλικά, εφάρμοσε διαισθητικά την εξίσωση της φυσικής που λέει ότι η δύναμη ισούται με τη μάζα επί την επιτάχυνση 1000 χρόνια πριν από το Νεύτωνα. Αν και δεν μπορούσε να ελέγξει τις επιταχύνσεις που θα έφερναν οι σεισμοί, μπορούσε να μειώσει τη μάζα. Μειώνοντας το βάρος του κτιρίου, μείωσε την επίδραση που θα είχε ο σεισμός πάνω στην κατασκευή.
Το 1992 οι ερευνητές άρχισαν να ψάχνουν τα μυστικά της κατασκευής και της αντοχής της Αγίας Σοφίας στους σεισμούς. Και ξεκίνησαν βάζοντας αισθητήρες γύρω από το κτίριο, στα σημεία που υπέθεταν ότι θα ασκούνταν οι μεγαλύτερες πιέσεις. Περίμεναν, λοιπόν να γίνει κάποιος σεισμός και αυτός έγινε τον Απρίλιο του 1992. Τα δεδομένα από αυτόν το σεισμό τους επέτρεψαν να βαθμονομήσουν το μοντέλο στον υπολογιστή ώστε να είναι έτοιμο να προβλέψει τη συμπεριφορά της Αγίας Σοφίας σε μελλοντικούς σεισμούς. Στη διάρκεια ενός σεισμού, οι κορυφές των τεσσάρων τεράστιων αψίδων θα δεχτούν τεράστιες πιέσεις. Αυτά είναι τα πιο πιθανά σημεία από τα οποία θα μπορούσε να ξεκινήσει μια κατάρρευση. Με το σύστημα προσομοίωσης του υπολογιστή, εξαπολύεται ένας σεισμός ισοδύναμος με τον μεγαλύτερο σεισμό που έχει χτυπήσει ποτέ την Κωνσταντινούπολη. Οι τοίχοι της εικονικής Αγίας Σοφίας αρχίζουν να τρέμουν.
Το μεγάλο οικοδόμημα τραντάζεται από τα μεγάλα σεισμικά κύματα που το χτυπούν. Ο φονικός σεισμός τελειώνει και οι τοίχοι της Αγίας Σοφίας είναι όρθιοι, ο τρούλος είναι άθικτος. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι αν και ορισμένα σημεία του κτιρίου πιέστηκαν, εντούτοις καμιά πίεση δεν ξεπέρασε τα επιτρεπτά όρια και η πρόβλεψή τους ήταν ότι η Αγία Σοφία θα επιβίωνε ενός σεισμού μεγέθους 7,5 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ. Η πρόβλεψη των επιστημόνων που έγινε τον Ιούνιο του 1999, αποδείχτηκε απόλυτα ακριβής καθώς δύο μήνες αργότερα ένας τέτοιος σεισμός ισοπέδωσε πολλά κτίρια στην Κωνσταντινούπολη. Η Αγία Σοφία όμως παρέμεινε όρθια σαν χειροπιαστή απόδειξη της ευφυΐας των αρχιτεκτόνων της. Το αυθεντικό σχέδιο του Ανθέμιου και του Ισίδωρου είναι ακόμα το πιο αντισεισμικό σχέδιο που υπάρχει. Η Αγία Σοφία άντεξε το μεγαλύτερο σεισμό στην ιστορία της Τουρκίας και θα συνεχίσει να ατενίζει την Κωνσταντινούπολη για πολλούς αιώνες ακόμα.
H Αγία Σοφία ήταν η αποτύπωση της έμπνευσης του Κωνσταντίνου, του οράματος του αυτοκράτορα Ιουστινιανού και του σχεδίου των δύο σημαντικότερων αρχιτεκτόνων της αυτοκρατορίας, του Ανθέμιου από τις Τράλλεις και του Ισίδωρου από τη Μίλητο. Ο Ιουστινιανός ήθελε να δημιουργήσει ένα κτίσμα διαφορετικό και εντυπωσιακό που θα ξεπερνούσε τις τεχνολογικές δυνατότητες της εποχής. Και τα κατάφερε. Στην ίδια θέση που το 360 μ.Χ. είχε ανεγερθεί ο πρώτος ναός, επί της αυτοκρατορίας του Κωνσταντίνου Β’, ο Ιουστινιανός έχτισε έναν νέο, πολύ μεγαλύτερο και μεγαλοπρεπέστερο.
Η Μεγάλη Εκκλησία, ήταν από το 360 μέχρι και το 1453 ο ορθόδοξος ναός της Κωνσταντινούπολης. Ο ναός χωρούσε 23.000 ανθρώπους, 525 ψάλτες, διακόνους και ιερείς. Η Αγία Σοφία έμεινε όρθια για 15 ολόκληρους αιώνες αψηφώντας τους σεισμούς. Μπροστά όμως στη στενή πολιορκία του τούρκου κατακτητή δεν άντεξε. Η τραγική ιστορία γράφεται όταν η Πόλη πέφτει στο σουλτάνο Μωάμεθ το Β΄ στις 29 Μαΐου του 1453.
Από τότε, αμέτρητα κτίσματα κάθε είδους, έχουν συσσωρευτεί γύρω από το ναό. Το φως πολλών απ’ τα παράθυρα έχει κρυφτεί και πολλά ακόμα έχουν κλείσει. Με τη μουσουλμανική λατρεία, τα ψηφιδωτά, έχουν καλυφθεί. Έχουν σβηστεί οι σταυροί και τα άλλα χριστιανικά εμβλήματα, έχουν εξαφανιστεί τα πολύτιμα στολίδια από ασήμι και χρυσάφι. Ο διάκοσμος και η λατρευτική επίπλωση που πρόσθεσαν οι Οθωμανοί αποτελούν παραφωνία μέσα στην όλη αρχιτεκτονική του οικοδομήματος.
Σήμερα ο χώρος είναι μουσείο και τον επισκέπτονται άνθρωποι κάθε θρησκείας και κάθε χρώματος. Και αυτό είναι αναμφισβήτητα ένα πολιτιστικό επίτευγμα. Ίσως έτσι να επιβεβαιώνεται η φιλοδοξία του Ιουστινιανού που ονειρεύτηκε ένα έργο με τεράστια απήχηση. Η Αγία Σοφία αποδεικνύει περίτρανα ότι η πίστη, η έμπνευση και η φιλοδοξία μπορούν να δημιουργήσουν αξεπέραστα οικοδομήματα.

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

> Πανέξυπνο κόλπο: Δείτε γιατί πρέπει να βάζετε ένα κέρμα στην κατάψυξη!

> Πανέξυπνο κόλπο: Δείτε γιατί πρέπει να βάζετε ένα κέρμα στην κατάψυξη!
>

> Υπάρχει λόγος που πρέπει να υπάρχει κέρμα στην κατάψυξη. Και μάλιστα λόγος σοβαρός:…
>
> – Αν φύγεις διακοπές και αφήσεις φαγώσιμα στην κατάψυξη θα πρέπει να είσαι σίγουρος πως κατά την διάρκεια της απουσίας σου, δεν έγινε διακοπή ρεύματος.
>
> – Γιατί αν γίνει διακοπή ρεύματος και μετά επανέλθει το ρεύμα, τα φαγώσιμα θα γίνουν επικίνδυνα για την υγεία σου.
>
> – Γι’ αυτό λοιπόν, κάνουμε το κόλπο με το κέρμα.
>
> – Θα βάλεις σε ένα ταπεράκι νερό και θα περιμένεις να παγώσει
>
> – Οταν παγώσει βάλε πάνω από τον πάγο που σχηματίστηκε ένα κέρμα
>
> – Οταν θα επιστρέψεις από τις διακοπές, θα ανοίξεις την κατάψυξη και αν το κέρμα είναι στη θέση που το άφησες, τότε είσαι άρχοντας και κατανάλωσε άφοβα τα φαγώσιμα.
>
> – Αν όμως διαπιστώσεις πως το κέρμα έπιασε πάτο, τότε, παίρνεις τα φαγώσιμα και τα στέλνεις αδιάβαστα στον κάδο με τα σκουπίδια ή στον σκουπιδοφάγο σου, ή αν τα λιώσεις,
>
> κάνε τα κοπριά στο χωράφι σου… ότι θέλεις, αρκεί να μη καταλήξουν στο στομαχάκι σου

Ανδρομέδιοι - μια εξωγήινη φυλή

!!!!.....ΟΙ ΕΠΤΑ ΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.....!!!!

!!!!.....ΟΙ ΕΠΤΑ ΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.....!!!!

......ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΕΠΤΑ ΣΟΦΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ... ...........ΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ......... ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΑΣ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ....ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ...........
..... ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ...
ஜ~═══════~ ೋ ~๑۩๑۩๑۩๑~ ೋ~═══════~ஜ 1. ΧΙΛΩΝ Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ
....ΧΙΛΩΝ Ο ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΣ ....
(ΣΠΑΡΤΗ 4ος πΧ αιώνας)Ένας από τους Επτά σοφούς της αρχαιότητος, υιός του Δαμαγέτου, που έζησε κατά τον έκτο αιώνα π.Χ. Στα 566 διετέλεσε έφορος, για ν’ ανυψώσει την ισχύ αυτού του αξιώματος. Ίσως σ’ αυτόν οφείλονται τα δύο περίφημα αποφθέγματα «Γνώθι σ’ αυτόν» και «Μηδέν άγαν», που ήσαν σκαλισμένα πάνω στον τοίχο του ναού του Απόλλωνος στους Δελφούς. Η παράδοση λέγει ότι πέθανε από χαρά, όταν αγκάλιασε το υιό του Ολυμπιονίκη. Από τα αποφθέγματά του λίγα διασώθηκαν, μια μικρή δε συλλογή είδε το φως μόλις στις αρχές του περασμένου αιώνα....
...Ο ΘΕΟΣ ΤΑΠΕΙΝΩΝΕΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΞΥΨΩΝΕΙ ΤΑ ΤΑΠΕΙΝΑ.....
....ΜΑΘΕ ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΙΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΑ ΣΥΜΠΟΣΙΑ.....
...ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΜΥΣΤΙΚΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΣΩΣΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΙΣ ΑΠΡΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΜΕΝΕΙΣ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ.....
2. ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ
....ΠΙΤΤΑΚΟΣ Ο ΜΥΤΗΛΗΝΑΙΟΣ..... (ΜΥΤΙΛΗΝΗ 650-560 π.Χ)Ένας από τους «Επτά Σοφούς» της Αρχαίας Ελλάδος. Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη της Λέσβου. Με τη συνδρομή του ποιητή Αλκαίου απελευθέρωσε την πατρίδα του από την Τυραννία του Μελεάγρου, και εξελέγη αισυμνήτης για να υποστηρίξει το νέο καθεστώς. Διακρίθηκε για τη μετροπάθειά του, τη σαφή και δίκαιη νομοθεσία του και τη συνετή διοίκησή του. Όταν οι Αθηναίοι προσέβαλαν με πόλεμο τους Μυτιληναίους, ο Πιττακός διέπρεψε και ως στρατηγός, νίκησε και φόνευσε τον Αθηναίο στρατηγό Φρύνωνα. Περί τα 580 εγκατέλειψε εκουσίως την αρχή, και πέρασε τα τελευταία έτη της ζωής του ειρηνικά, με κύρια ασχολία του τα γράμματα. Πέθανε σε βαθύ γήρας. Το προσφιλέστερο γνωμικό του ήταν «καιρόν γνώθι». Από τα γραπτά του που καταστράφηκαν όλα, μαζί με το «Περί νόμων σύγγραμμα», διασώθηκε μόνο ένα μικρό ποίημα του και μια επιστολή του προς τον Κροίσο....
...Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ....
...Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΝΩΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ....
...Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΡΧΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΜΟΣ....
...ΟΙ ΝΙΚΕΣ ΠΕΤΥΧΑΙΝΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΥΘΕΙ ΑΙΜΑ..
....ΟΙ ΣΥΝΕΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΟΝΟΟΥΝ ΚΑΙ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΑΝΤΙΞΟΟΤΗΤΕΣ ΕΝΩ ΟΙ ΓΕΝΝΑΙΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ.....
...ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΥΣΕΒΕΙΣ, ΣΥΝΕΤΟΙ, ΦΙΛΑΛΗΘΕΙΣ, ΕΜΠΙΣΤΟΙ, ΕΜΠΕΙΡΟΙ, ΕΠΙΔΕΞΙΟΙ, ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΜΕΛΕΙΣ.....
3. ΒΙΑΣ Ο ΠΡΙΗΝΕΥΣ
.......ΒΙΑΣ Ο ΠΡΙΗΝΕΥΣ..... (Πριήνη 6ος αιώνας π.Χ.)Ένας από τους «Επτά σοφούς» της Ελλάδος. Γεννήθηκε στην Πριήνη της Ιωνίας, γι’ αυτό και Πρινεύς ονομάζεται. Ευεργετικός, αφιλοκερδής και φιλοδίκαιος, συνηγορούσε στα δικαστήρια δωρεάν αυτεπαγγέλτως, για να υπερασπίσει τους αδικουμένους. Μετά την κατάκτηση της Πριήνης υπό των Περσών, όταν οι κάτοικοι έφευγαν συναποκομίζοντας ό,τι πολυτιμότερο είχαν, ο Βίας, αν και πλουσιότατος, απεχώρησε από τη γενέτειρα πόλη δίχως να συναποκομίσει τίποτα. Και, όταν τον ρώτησαν είπε: «ό,τι έχω, το φέρω μετ’ εμού». Η φράση αυτή έμεινε παροιμιώδης και στον ελληνικό και στο λατινικό κόσμο.....
........ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙΣ ΨΥΧΡΑΙΜΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ.....
......ΤΟ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ ΔΥΝΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, ΤΟ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΛΕΣ ΟΣΑ ΣΥΜΦΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΩΦΡΟΣΥΝΗΣ......
......ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΑ ΔΙΚΑΖΕΙΣ ΕΧΘΡΟΥΣ ΠΑΡΑ ΦΙΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ Ο ΕΝΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΕΧΘΡΟΣ ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΧΘΡΟΥΣ Ο ΕΝΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΦΙΛΟΣ....
......ΜΗ ΒΙΑΖΕΣΑΙ ΣΕ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΤΙ ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ, ΜΕΙΝΕ ΣΤΑΘΕΡΟΣ.........
.....ΑΓΑΠΑ ΤΗ ΣΥΝΕΣΗ.....
....ΜΗΝ ΕΠΑΙΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΠΛΟΥΣΙΟΙ.....
...ΝΑ ΠΕΤΥΧΑΙΝΕΙΣ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΙΘΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ.....
.....ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΓΗΡΑΤΕΙΑ ΕΧΕ ΕΦΟΔΙΟ ΤΗ ΣΟΦΙΑ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΑΠΟΚΤΗΜΑ.....
4. ΣΟΛΩΝ Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ
.....ΣΟΛΩΝ Ο ΑΘΗΝΑΙΟΣ..... (ΑΘΗΝΑ 640-560 πΧ)Μέγας Αθηναίος νομοθέτης, φιλόσοφος και ποιητής. Ανήκε σε πλούσια και αριστοκρατική οικογένεια του γένους των Κοδριδών και είχε πατέρα τον Εξηκεστίδη. Όταν έχασε την περιουσία του, στράφηκε προς το εμπόριο και γι’ αυτό ταξίδεψε στην Αίγυπτο και στη Μικρά Ασία. Από παιδί εκπαιδεύθηκε και ανατράφηκε αρμονικά. Επωφελήθηκε των δεκαετών ταξιδιών του, για να μελετήσει ξένους πολιτισμούς και νόμους, καθώς και τον πολιτικοοικονομικό βίο άλλων χωρών. Τα αποκτηθέντα εφόδια αυτά, όταν ήλθε η κατάλληλη στιγμή, τα χρησιμοποίησε αποτελεσματικά για την κοινωνική και οικονομική ανόρθωση της πατρίδας του, για να αναδειχθεί ο σπουδαιότερος άνδρας της εποχής του. Την εμπιστοσύνη του κοινού την κέρδισε πρώτα σαν ποιητής, επηρεάζοντας με τους φλογερούς του στίχους την αθηναϊκή δημόσια γνώμη, συμβουλεύοντας, ενθαρρύνοντας και ενθουσιάζοντας τους Αθηναίους. Αφού διέγνωσε ότι η κακοδαιμονία των Αθηνών και οι έριδες, δεν ήταν άλλο παρά αγώνας τάξεων, και υποσχέθηκε μέσα στα ποιήματά του τη θεραπεία του κακού, εξελέγη στα 594 π.Χ. άρχων με απεριόριστη εξουσία, για να θεραπεύσει τις κοινωνικές πληγές από τις οποίες έπασχε η πόλη επέτυχε με μια δικαιότερη νομοθεσία να εξισώσει σχεδόν τις τάξεις και να ανακουφίσει τους καταπιεζόμενους πολίτες, με την ελάφρωση των χρεών, την απελευθέρωση των δούλων, την άρση υποθηκών σε κτήματα, την απαγόρευση της προσωπικής δουλείας του οφειλέτου και της οικογενείας του, τη βελτίωση των όρων δανεισμού κ.α. Επί πλέον εφήρμοσε και νομισματική μεταρρύθμιση και άλλες πολλές δικονομικές μεταρρυθμίσεις. Ο Σόλων κατατάσσεται μεταξύ των Επτά Σοφών της αρχαίας Ελλάδος...
....ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΡΕΠΤΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ...
...ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΜΕ ΙΣΤΟ ΑΡΑΧΝΗΣ ΠΟΥ ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ ΤΑ ΕΛΑΦΡΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΜΑ ΑΛΛΑ ΣΚΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΑ....
...Ο ΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΦΡΑΓΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ Η ΣΙΩΠΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΙΣ....
....ΑΝΑΛΑΒΕ ΕΞΟΥΣΙΑ ΑΦΟΥ ΜΑΘΕΙΣ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΕΞΟΥΣΙΑΖΕΣΑΙ.....
....ΜΗ ΔΙΝΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑ ΣΩΣΤΕΣ.....
...ΝΑ ΤΙΜΑΣ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ..
...Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ Η ΙΣΟΤΗΤΑ.....

5. ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Ο ΚΟΡΙΝΘΙΟΣ
.....ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Ο ΚΟΡΙΝΘΙΟΣ..... (Κόρινθος περ. 625 - 587 π.Χ.)Τύραννος της αρχαίας Κορίνθου. Φημολογείται ότι ήταν σκληρός μέχρι ωμότητας και ότι έγινε αίτιος του θανάτου της συζύγου του Μελίσσης, ύστερα από τον οποίο περιεπλάκη σε πόλεμο με τον πεθερό του Προκλέα, τύραννο της Επιδαύρου. Στις ημέρες της εξουσίας του, η Κόρινθος έφθασε στην κορυφή της ακμής της και δυνάμεώς της. Πολλά από όσα διηγούνται οι συγγραφείς για τη διοίκηση των αρχαίων τυράννων είναι πολύ αμφίβολα. Ο Περίανδρος υποστήριξε με ζήλο τα έργα της ειρήνης, έδωσε ψυχή στο εμπόριο, στην ναυτιλία, για την οποία μάλιστα σχεδίαζε να διορύξει τον Ισθμό της Κορίνθου. Προστάτευσε τους ποιητές και τους καλλιτέχνες και λόγω της σοφίας του εκλήθη από τους Αθηναίους σαν διαιτητής σε διαφορές τους με τους Μυτιληναίους. Η εποχή του τον ύμνησε και τον κατέταξε μεταξύ των Επτά Σοφών..
.....ΟΤΑΝ ΕΥΤΥΧΕΙΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΤΡΙΟΠΑΘΗΣ, ΟΤΑΝ ΔΥΣΤΥΧΕΙΣ ΣΥΝΕΤΟΣ.....
...Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΕΥΤΥΧΟΥΝ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΔΥΣΤΥΧΟΥΝ.....
..ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΣΟΥ.....
....ΜΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙΣ ΜΥΣΤΙΚΑ.....
6. ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ
....ΘΑΛΗΣ Ο ΜΙΛΗΣΙΟΣ..... (ΜΙΛΗΤΟΣ 640-546 π.Χ)Ένας από τους Επτά Σοφούς της Αρχαίας Ελλάδος. Πλούτισε με την εμπορία του αλατιού, ταξίδεψε στην Αίγυπτο, απ’ όπου εισήγαγε στην πατρίδα τη χρήση των λεγόμενων Αιγυπτιακών κλασμάτων, ήτοι των εχόντων αριθμητική μονάδα. Καταμέτρησε το ύψος των μεγάλων αιγυπτιακών πυραμίδων από τη σκιά τους και καθόρισε ως αιτία των πλημμυρών του Νείλου τις ετήσιες. Ανακάλυψε την έλξη των ελαφρών σωμάτων από το ήλεκτρο. Προείπε την έκλειψη ηλίου της 28 Μαΐου 585 π.Χ. και θεωρείται ο ιδρυτής της Θεωρητικής Γεωμετρίας. Σαν αρχή του «παντός» έπαιρνε το νερό.....
....ΤΟ ΣΟΦΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΟΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ...!!
...ΤΟ ΤΑΧΥΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΟΥΣ ΔΙΟΤΙ ΤΡΕΧΕΙ ΠΑΝΤΟΥ....
....ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙΣ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ....
...ΤΟ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ.....
....ΘΕΪΚΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΧΗ ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ....
7. ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Ο ΡΟΔΙΟΣ
.....ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΣ Ο ΛΙΝΔΙΟΣ..... (Λίνδος Ρόδου 6ος αιώνας π.Χ.)Ένας από τους Επτά σοφούς της αρχαίας Ελλάδας και Τύραννος της Λίνδου στη νήσο Ρόδο. Έζησε και ήκμασε κατά τον έκτο π.Χ. αιώνα. Σ’ αυτόν αποδίδονται πλείστα γνωμικά, πολλά από τα οποία αποδίδονται και σε άλλους φιλοσόφους. Μερικά απ’ αυτά είναι τα «μέτρον άριστον», «νουν ηγεμόνα ποιού», «ηδονής κράτει» και άλλα....
.....ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΥΛΑΓΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΒΟΥΛΕΣ ΤΩΝ ΕΧΘΡΩΝ......
....ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟΙ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΜΑΛΛΟΝ ΠΑΡΑ ΟΜΙΛΗΤΕΣ.....
...ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΔΙΚΙΑ..
....ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ.....
........... ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΑΞΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ........
.................ஜ~═══════~ ೋ ~๑۩๑۩๑۩๑~ ೋ~═══════~ஜ...................

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015

19 Νοεμβρίου: Η Παγκόσμια Ημέρα του Άνδρα και της Δημόσιας Τουαλέτας! Τυχαίο;

19 Νοεμβρίου: Η Παγκόσμια Ημέρα του Άνδρα και της Δημόσιας Τουαλέτας! Τυχαίο;

Κάθε 19 Νοεμβρίου λοιπόν έχει καθιερωθεί η Παγκόσμια Ημέρα του Άνδρα (International Men's Day), που μάλιστα γιορτάζεται σε περισσότερες από 60 χώρες.
Για την ιστορία πρωτογιορτάστηκε στις 19 Νοεμβρίου 1999 στα νησιά Τρίνιδαδ και Τομπάγκο της Καραϊβικής και σκοπός αυτής της ημέρας είναι να τονισθεί η συνεισφορά του άνδρα στον ανθρώπινο πολιτισμό και ιδιαίτερα στην οικογένεια, τον γάμο και τη φροντίδα των παιδιών!


Όμως παράλληλα την ίδια μέρα είναι καθιερωμένη και η Παγκόσμια Ημέρα Δημόσιας Τουαλέτας! Αυτός ο εορτασμός καθιερώθηκε το 2001 από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουαλέτας και έχει απώτερο σκοπό την ενημέρωση του κοινού και των χρηστών περί καθαριότητας και υγιεινής αυτών!

Τώρα τι να πούμε;;; Τυχαίο…; Μπορεί και ναι … 


Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

ΔΗΛΟΣ

ΔΗΛΟΣ

Ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου είναι ίσως ο μοναδικός που βρίσκεται πάνω σε μια μακρόστενη βραχονησίδα μήκους 5 χιλιομέτρων και πλάτος 1.300  μέτρων γυμνή από βλάστηση, αλλά ιδιαίτερα λαμπερή κάτω από το φως του ήλιου, εξαιτίας κυρίως των πετρωμάτων της, που ξεπροβάλλουν σε μικρό ύψος από το γαλάζιο της θάλασσας.
Το σημαντικότερο έξαρμα στο νησί, ύψους 112 μέτρων, είναι η Κύνθος, κάτω από το οποίο απλώνεται το ιερό, αφιερωμένο στον Απόλλωνα και στην αδελφή του Άρτεμη, και γύρο από αυτό η ελληνιστική πόλη.

Το ιερό στο οποίο υπήρχε λατρεία από την μυκηναϊκή εποχή (1400 π.χ. περίπου), άρχισε να οργανώνεται τον 7ο αιώνα π.χ.

Η Οδύσσεια καθώς και ο Ομηρικός ύμνος στον Απόλλωνα, γραμμένα στο 700 π.χ. αναφέρουν τη Δήλο ως ένα ονομαστό ιερό κέντρο των Ιώνων.

Την εποχή αυτή η γειτονική Νάξος, που δείχνει την υπεροχή της στη Δήλο με κτίρια και αναθήματα, όπως ο οίκος των Ναξίων, το κολοσσικό άγαλμα του Απόλλωνα και το Ανδηρό των Λεώντων, απέναντι από την ιερή Λίμνη και τον ιερό Φοίνικα, όπου κατά τον μύθο έφερε στον κόσμο τον ξανθό Φοίβο (Απόλλωνα) η Τιτανίδα Λητώ.

Τον 6ο αιώνα π.χ. τη Νάξο διαδέχεται η καλλιτεχνική παρουσία της Πάρου για μικρό σχετικά διάστημα, αλλά τελικά η Αθήνα είναι η μέγάλη δύναμη που επιβάλλεται πολιτικά και πολλιτιστικά στο ιερό νησί.

Στην ελληνιστική εποχή γύρο από το ιερό αναπτύσσεται μια μεγάλη πόλη με 30.000 περίπου κατοίκους. Εξελίσεται σε μεγάλο εμπορικό λιμάνι του κεντρικού Αιγαίου και καταστρέφεται το 88π.χ. από τον Μιθριδάτη, βασιλιά του Πόντου. Στα αρχαία σπίτια μπορεί κανείς ακόμη να θαυμάσει έξοχης τέχνης ψηφιδωτά δάπεδα στη θέση τους, όπως τα δάπεδα στις οικίες, του Διονύσου, των Προσωπείων, των Δελφινιών, και των Τριτώνων.


Το Μουσείο, ένα από τα σημαντικότερα για την ιστορία της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής και μοναδικό σε ό,τι αφορά τον ιδιωτικό βίο στην ελληνιστική εποχή έως και την ύστερη ελληνιστική (7ος – 1ος αι. Π.χ.) 

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

The Secret Real Truth: ΒΑΣΤΑ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ! Το μεγάλο ξεσπίτωμα των Ελλήνων ...

The Secret Real Truth: ΒΑΣΤΑ ΚΑΡΔΙΑ ΜΟΥ! Το μεγάλο ξεσπίτωμα των Ελλήνων ...: Συγκλονιστικές εικόνες που φέρνουν ρίγη ανατριχίλας από την αμείλικτη πραγματικότητα την οποία έζησε η Ισπανία των πλειστηριασμών, θα αρχί...

Μέρκελ: Κίνδυνος να ξεσπάσουν ένοπλες συγκρούσεις στα Βαλκάνια με αφορμή το προσφυγικό

Μέρκελ: Κίνδυνος να ξεσπάσουν ένοπλες συγκρούσεις στα Βαλκάνια με αφορμή το προσφυγικό 


Απάντηση της Γερμανίδας καγκελαρίου σε όσους την επικρίνουν για την πολιτική που ακολουθεί στο προσφυγικό. Σημείωσε ότι αν η Γερμανία έκλεινε τα σύνορά της με την Αυστρία, θα μπορούσε να προκαλέσει ένοπλες συγκρούσεις στις Βαλκανικές χώρες. "Είναι καθήκον της Γερμανίας να επιβάλλει μια αλληλέγγυα λύση" είπε χαρακτηριστικά
Η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ προειδοποίησε χθες Δευτέρα το βράδυ κατά του ενδεχομένου να ξεσπάσουν ένοπλες συγκρούσεις μεταξύ των χωρών των Βαλκανίων, απ’ όπου περνά η πλειονότητα των προσφύγων που επιθυμεί να φτάσει στη Γερμανία, στην περίπτωση που το Βερολίνο κλείσει τα σύνορά του με την Αυστρία.
Ήδη υπάρχουν εντάσεις σε χώρες των δυτικών Βαλκανίων «και δεν επιθυμώ να φτάσουμε σε ένοπλες συγκρούσεις εκεί», δήλωσε χθες το βράδυ η Μέρκελ στη διάρκεια μιας συγκέντρωσης των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) στο Ντάρμστατ.
Πολλοί ειδικοί έχουν προειδοποιήσει ότι αν η Γερμανία, βασικός προορισμός των προσφύγων, κλείσει τα σύνορά της με την Αυστρία, οι χώρες των Βαλκανίων από τις οποίες περνούν οι πρόσφυγες θα κάνουν το ίδιο.
Ο φράχτης που έχει υψώσει στα σύνορά της η Ουγγαρία έχει αναγκάσει τους πρόσφυγες να περνούν από την Κροατία, τη Σλοβενία και τη Ρουμανία, εξήγησε η Γερμανίδα καγκελάριος.
Είναι καθήκον της Γερμανίας ως μεγαλύτερης χώρας της ΕΕ να επιβάλει μια άλλη, αλληλέγγυα λύση στην προσφυγική κρίση, πρόσθεσε. Αυτό θα γίνει βήμα βήμα, εξήγησε.
«Είμαι αρκετά βέβαιη ότι αυτό μπορεί να γίνει», τόνισε η Μέρκελ, επισημαίνοντας ότι κατανοεί τις πολλές ανησυχίες των πολιτών και δεν επιθυμεί να τις «υποτιμήσει». Όμως παρόλα αυτά έκανε και πάλι έκκληση να μην ξεχνούν οι Γερμανοί την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των προσφύγων.
Κατά τη χθεσινή εκδήλωση η Γερμανίδα καγκελάριος υπερασπίστηκε και το συμβιβαστικό έγγραφο στο οποίο κατέληξαν το CDU και το αδελφό του κόμμα στη Βαυαρία, CSU, αναφορικά με την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης.
Η Γερμανία θα βοηθήσει όλους όσοι αναζητούν καταφύγιο εξαιτίας των πολέμων και των διωγμών, υπογράμμισε η ίδια.
Παράλληλα η Μέρκελ είπε ότι είναι εξίσου σημαντικό να στέλνονται πίσω στις χώρες τους όσοι έρχονται στη Γερμανία για οικονομικούς λόγους και όχι επειδή έχουν ανάγκη από προστασία. Προς αυτή την κατεύθυνση ο σωστότερος δρόμος είναι η δημιουργία ζωνών τράνζιτ, εξήγησε, και όχι το κλείσιμο των συνόρων.
Η Μέρκελ πρέπει να υπερασπιστεί σήμερα ενώπιον του κόμματός της τη μεταναστευτική της πολιτική, ενώ την Πέμπτη θα συναντηθεί με τον Χορστ Ζέεχοφερ, τον πρόεδρο του CSU, και τον Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, πρόεδρο των Σοσιαλδημοκρατών (SPD), ξανά για να συζητήσουν για το θέμα των ζωνών τράνζιτ.
Την Κυριακή το CDU κα το CSU κατέληξαν σε έναν συμβιβασμό για τη μεταναστευτική πολιτική και σε κοινό τους έγγραφο προτείνουν τη δημιουργία ζωνών τράνζιτ για τους πρόσφυγες. Όμως το SPD, που ανήκει στον κυβερνητικό συνασπισμό, απορρίπτει την πρόταση αυτή και προτείνει τη δημιουργία των λεγόμενων κέντρων εισόδου.
(Πηγή: ΑΠΕ)

Πως μας αφαίρεσαν το “εργαλείο σκέψης”…τα Αρχαία Ελληνικά.

Πως μας αφαίρεσαν το “εργαλείο σκέψης”…τα Αρχαία Ελληνικά.
Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.
 
Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως.
 
Όσο πιο πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιο αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιο καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.
 
Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.
 
Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί ….
….σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.
 
Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό.
 
Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.
 
Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.
 
Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.
 
Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;
 
Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.
 
Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.
 
Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.
 
Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ορισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.
 
Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.
 
Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην αρχή, με
απλά νοήματα.
 
Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη.
 
Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.