Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

Σε όλους εκείνους τους καθηγητές που μας έκαναν καλύτερους ανθρώπους


Την έλεγαν Ελένη, έτσι μας είχε συστηθεί· μπήκε μέσα στην αίθουσα και τα παιδικά μας μάτια την καταβρόχθισαν με την περιέργειά τους.

Είχε σγουρά μαλλιά, ήταν χαμογελαστή, υποστηρικτική και πάντα χαρούμενη. Δε θυμάμαι αν ήταν όντως τόσο όμορφη όσο μου έμοιαζε, δε θυμάμαι καν αν ήταν πράγματι τόσο υπέροχη δασκάλα όσο πίστευα· δε θυμάμαι αν όσα έμαθα τα έμαθα αποκλειστικά από αυτήν ή έβαλαν το χεράκι τους κι όλοι εκείνοι οι καθηγητές που ακολούθησαν, θυμάμαι όμως με απόλυτη ακρίβεια πως η δασκάλα μου αυτή με έκανε να αγαπάω το σχολείο και πως η ίδια γυναίκα με έκανε να θέλω να γίνω καθηγήτρια κι η ίδια, κι αυτό, όπως και να το κάνουμε, κάτι έχει να λέει.

Ακολούθησαν κι άλλοι, όχι πολλοί, μα ακολούθησαν· ξέρεις, σε μια χώρα που αποτελείται κατά 70% από δικηγόρους, γιατρούς και καθηγητές, παράγεται γενικότερα πολύ περισσότερη διάνοια απ’ όση μπορεί να καταναλωθεί, μα κανένα άθροισμα μονάδων iq δε διασφαλίζει μεταδοτικότητα ή δυνατότητα αφύπνισης των υπαρχόντων πολωμένων απ’ τη θρησκεία και την «αθάνατη ελληνική οικογένεια που τα ξέρει όλα» μυαλών. Τρεις-τέσσερις θα ήταν με λίγα λόγια στην τόσο μακρόχρονη πορεία μου στην ελληνική παιδεία, κάπου τόσοι υπολογίζω να ήταν και για εσένα, και να ξέρεις πως αν ισχύει κάτι τέτοιο είμαστε απ’ τους τυχερούς γιατί άλλοι δε συνάντησαν ούτε τόσους.

Επειδή όλοι, κάπως κάπου, κάποτε στη ζωή μας είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε ένα δάσκαλο ή καθηγητή που δε φρόντισε απλά να μας διδάξει πως ένα κι ένα κάνει δύο, μα φρόντισε να μας διδάξει πως η μάθηση είναι κάτι πολύ παραπάνω από στείρα αποστήθιση και γνώσεις που υπάρχουν γραμμένες σε βιβλία· ήταν οι άνθρωποι εκείνοι που έγιναν καθηγητές όχι απλά με το πτυχίο τους, μα επειδή έμφυτα γνώριζαν πως αυτό που χρειάζονται τα παιδιά δεν υπήρξε ποτέ γραμμένο σε εγκυκλίους και πλάνα ύλης, υπήρχε όμως μέσα τους και θεώρησαν μοναδικό χρέος της σταδιοδρομίας τους να σε κάνουν να σκεφτείς κι όχι να ακολουθήσεις το παράδειγμά τους.

Ήταν οι άνθρωποι εκείνοι που καμιά φορά έλεγαν «δεν ξέρω», «θα το ψάξω και θα σου πω», «πολύ καλή ερώτηση μα δεν μπορώ να σου απαντήσω στα σίγουρα», που τσαλακώθηκαν μπροστά στους μαθητές τους, που παράβλεπαν απουσίες ή έβαζαν ένα-δυο βαθμούς παραπάνω συνωμοτικά για να μη μείνεις στην τάξη, που ήξεραν να ξεχωρίζουν το δημιουργικό χάος απ’ το χάος σκέτο και δεν κατέφυγαν ποτέ σε τιμωρίες για να υπογραμμίσουν στο ακροατήριό τους ποιος είναι το αφεντικό εκεί μέσα, καθώς δεν είδαν ποτέ τους κάποιο αφεντικό στην αντανάκλασή τους στην τζαμαρία της αίθουσας κι επειδή έγιναν εκπαιδευτικοί γιατί το έλεγε η καρδούλα τους κι όχι ο μπαμπάς τους.

Είναι οι καθηγητές εκείνοι που δε συμπάθησαν ποτέ την έδρα και το τεφτέρι με τα ονόματα, που δεν είχαν αρχηγικές τάσεις και σύνδρομα, που δεν είπαν ποτέ «βγάλτε μια κόλλα χαρτί». Είναι εκείνοι που αντιπαθούσαν τις εξετάσεις και τα διαγωνίσματα, που είχαν καλλιεργημένη την ενσυναίσθησή τους κι απέφευγαν συστηματικά οτιδήποτε γεννούσε άγχος και δεν προήγαγε την ελεύθερη σκέψη, χωρίς να φοβούνται το ξεβόλεμα και το παραστράτημα απ’ τις to do list του υπουργείου.

Είναι οι σπάνιοι εκείνοι άνθρωποι που πάντα έβρισκαν τα λάθη σου λογικά γιατί ήξεραν πώς σκέφτεσαι, γιατί είχαν το σπάνιο χάρισμα να θυμούνται πώς δουλεύει το παιδικό, το εφηβικό μα και το κουρασμένο ενήλικο μυαλό, ήξεραν πώς να μην κρίνουν, να προσαρμόζονται, να διευκολύνουν· που αν δε μάθαινες με τον τρόπο που δίδασκαν, δίδασκαν με τον τρόπο που μαθαίνεις, που έκοβαν κι έραβαν το μάθημά τους στα μέτρα σου κι ουδέποτε σου ζήτησαν να χωρέσεις εσύ στα δικά τους πατρόν. Άλλωστε άνθρωποι σαν αυτούς ξέρουν καλά πως τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα όταν νιώθουν αποδεκτά, όταν δεν κάνουν μόνο λάθη, όταν συμπαθούν το δάσκαλό τους κι ακόμα καλύτερα όταν γνωρίζουν πως τους συμπαθεί κι αυτός

Ήταν όλοι εκείνοι οι εκπαιδευτικοί που σου έδιναν συγχαρητήρια κάθε φορά που έκανες κάτι με το δικό σου τρόπο και δεν ακολουθούσες τη δική τους πεπατημένη, που δε σε μάλωναν για το γραφικό σου χαρακτήρα, που στόχευαν στην πρόοδο κι όχι στην τελειότητα. Είναι όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που προάγουν την πεποίθηση πως η διδασκαλία, όταν γίνεται σωστά, είναι αγάπη, είναι νοιάξιμο, είναι «εγώ είμαι εδώ», είναι «μπορείς». Όχι, δεν είναι εύκολο όπως πολλοί θέλουν να πιστεύουν, είναι δύσκολο, ίσως είναι και το πιο δύσκολο επάγγελμα από όλα, αρκεί να το λειτουργείς, να μην το κάνεις διαδικαστικά.

Όλοι είχαμε λοιπόν έναν τέτοιο δάσκαλο στη ζωή μας· έναν άνθρωπο που δε μας μεταλαμπάδευσε απλά γνώσεις, μας έκανε και καλύτερους ανθρώπους, μας βοήθησε να ανακαλύψουμε τις κλίσεις μας, μας μάλωνε με βλέμματα κι όχι με φωνές ή τιμωρίες, μας έκανε να αγαπάμε το σχολείο ακόμα κι αν δεν ήμασταν καλοί μαθητές. Όχι, δεν είναι εύκολο, ας λένε εκείνοι που δεν ξέρουν. Ξέρεις γιατί; Επειδή η σπουδαιότητα του να είσαι εκπαιδευτικός είναι πως πλάθεις ζωές, πως έχεις στα χέρια σου το μέλλον· κι επειδή η δυσκολία του να είσαι εκπαιδευτικός είναι ακριβώς η ίδια.


Φρόσω Μαγκαφοπούλου

Πηγή : pillowfights.gr, fanpage.gr

ΤΟ δελφικό παράγγελμα «γνώθι σ αυτόν» είναι το Μυστικό των Μυστικών


«Ου δύναμαι πω κατά το Δελφικον γράμμα γνωναι εμαυτον γελοιον δη μοι φαίνεται τούτο ετι αγνοούντα τα αλλότρια σκοπειν» Μετάφραση.-«Δεν είμαι δηλαδή ακόμη ικανός, σύμφωνα με την Δελφική επιταγή, να γνωρίζω τον εαυτό μου, και μου φαίνεται ανόητο, ενώ αγνοώ ακόμη αυτό, να ασχολούμαι με άλλες υποθέσεις» ΠΛΑΤΩΝ ΦΑΙΔΡΟΣ 229,230.


"Τι εννοούμε όμως λέγοντας ΓΝΏΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ; Τι να γνωρίσω και πως να γνωρίσω τον εαυτό μου; Η απάντηση είναι ,η ΤΕΧΝΗ της ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ «ΘΕΙΑΣ ΓΝΩΣΗΣ» ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΤΤΑΡΑ ΤΟΥ ΔΕΞΙΟΥ ΛΟΒΟΥ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΜΑΣ στο αριστερό, το οποιο αριστερό το αντιλαμβανόμαστε, το καταλαβαίνουμε. Ο δεξιός λοβός του εγκεφάλου μας ,δεν ξέρουμε τι έχει και αυτό θέλουμε να μάθουμε. Το μάθανε μόνο οι μύστες των ελευσίνιων μυστηρίων. Αυτό θα πει το ΓΝΩΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ ,να μάθεις δηλ. τι περιχέει και το δεξιό μέρος του εγκεφάλου για να είμαστε κάτοχοι του100% και όχι μόνο του 10% του μυαλού μας. 
 
Έμαθα και εγώ νομίζω τον τρόπο να μάθω τον εαυτό μου, αλλά δεν είμαι ακόμη έτοιμος . Το παραδέχομαι, έχω κάποιο φόβο. Μπορεί να αλλάξουν τα πάντα για μένα. Κάτω ο Σωκράτης που πέτυχε το ΓΝΩΘΙ Σ’ΑΥΤΟΝ. Δεν είναι νομίζω ότι το πέτυχε ρωτώντας κάθε έναν από το επάγγελμα του και στο τέλος είπε, ένα ξέρω ότι δεν ξέρω τίποτα .Έχει λύσει με αυτόν τον τρόπο ο Σωκράτης το γνώθι σ αυτόν; Όχι βέβαια . Άρα άλλα εννοεί ο τιτάνας του πνεύματος Σωκράτης .Άσχετα αν οι φιλόλογοι μας έδωσαν αυτήν την λύση .Η αυτογνωσία είναι, όχι ο χαρακτήρας κλπ. αλλά τι περιέχουν αυτά τα υπόλοιπα 90% του μυαλού μας που μας έδωσε ο Δημιουργός μας, αλλά χρησιμοποιούμε μόνο το 10%. 

Κατω ο μέγιστος Σωκράτης. " 




[Panagiotis Darivas]

kavalarissa.eu

Ο ελληνικός γρίφος


Μπορεί αλήθεια να είναι τόσο ανόητοι οι Πολίτες ώστε να πιστεύουν πως με την ίδια αποτυχημένη συνταγή και με τα ίδια αποτυχημένα κόμματα είναι δυνατόν να προκύψουν διαφορετικά αποτελέσματα; Ασφαλώς όχι, οπότε κάτι άλλο συμβαίνει που πρέπει να βρεθεί.

Γράφει ο Ιάκωβος Ιωάννου 


“Όταν μία αντιπροσωπεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου «επισκέπτεται» μία χώρα, θέτοντας σαν προϋπόθεση για την εκχώρηση δανείων τον περιορισμό των κοινωνικών και λοιπών δαπανών, η διαφορά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, σε σχέση με τη φυσική καταστροφή που θα προκαλούσε ένας βομβαρδισμός εκ μέρους του ΝΑΤΟ. Το ΔΝΤ απαιτεί το κλείσιμο νοσοκομείων, σχολείων και βιομηχανιών, με ένα πολύ χαμηλότερο κόστος «εισβολής» για τη Δύναμη που εκπροσωπεί, από αυτό που θα είχε ο ανελέητος βομβαρδισμός των νοσοκομείων, των σχολείων και των βιομηχανιών – όπως στο παράδειγμα της Γιουγκοσλαβίας. Το αποτέλεσμα όμως, για τη χώρα «υποδοχής» του, είναι σχετικά το ίδιο: Η απόλυτη καταστροφή της” (M. Chossudovsky).

Άποψη


Δεκάδες χώρες έχουν κάνει λάθη κατά τη διάρκεια της ιστορίας τους, με αποτέλεσμα να υπερχρεωθούν και να χρεοκοπήσουν – οπότε δεν υπάρχει λόγος να κατακρίνουμε τη χώρα μας, η οποία κακώς φυσικά υπέπεσε στο ίδιο σφάλμα, αλλά δεν είναι η μοναδική στον πλανήτη. Όσον αφορά τα συναισθήματα ενοχής του πληθυσμού, εμφυτεύονται σκόπιμα από τους πιστωτές της χώρας του – έτσι ώστε να μη χρεοκοπήσει επίσημα το κράτος, αλλά να αναλάβουν τα χρέη του τόσο αυτό, όσο και οι Πολίτες του, οι οποίοι σε τελική ανάλυση πτωχεύουν σταδιακά για να μην αντιδράσουν, να συνηθίσουν την κατάρρευση του βιοτικού τους επιπέδου και να χάσουν αδιαμαρτύρητα όλα τους τα περιουσιακά στοιχεία.

Στα πλαίσια αυτά η Αργεντινή, με χρέος της τάξης του 170% του ΑΕΠ της σε δολάρια, έτσι όπως αυτό διαμορφώθηκε από το ΔΝΤ, επέλεξε την επίσημη χρεοκοπία του κράτους της για να μην πτωχεύσουν και οι Πολίτες – ενώ η Τουρκία, με χρέος κοντά στο 80% του ΑΕΠ της, πάντοτε σε δολάρια, δεν το έκανε, επιλέγοντας τα μέτρα που της επέβαλλε το ΔΝΤ (γράφημα). Κοινό χαρακτηριστικό και των δύο χωρών η εκλογή ενός νέου ισχυρού ηγέτη, ο οποίος παρέμεινε στην εξουσία για πολλά χρόνια – όπου στην Αργεντινή η συνέχεια εξασφαλίσθηκε από τη σύζυγο του πρώτου ηγέτη της.

Αντίστοιχα η Ρωσία επέλεξε τη χρεοκοπία, με χρέος στο 184% του ΑΕΠ της, επίσης μετά τη δραστηριοποίηση του ΔΝΤ όπως συνέβη στην Αργεντινή – ενώ η Βραζιλία, με χρέος της τάξης του 80%, επέλεξε τα μέτρα του ΔΝΤ. Και οι δύο αυτές χώρες, όπως οι προηγούμενες, εξέλεξαν έναν νέο ισχυρό ηγέτη που έμεινε για πολλά χρόνια στην εξουσία – κατά σειρά Kirchner/Kirchner, Erntogan, Putin, Lula/Rousseff.

Όσον αφορά την Ελλάδα τώρα, με χρέος στο 127% του ΑΕΠ της το 2009, μετά τη διόρθωση της ΕΛΣΤΑΤ, επέλεξε τα μέτρα του ΔΝΤ – με αποτέλεσμα σήμερα το δημόσιο χρέος να έχει εκτοξευθεί στο 180% και σύντομα στο 190%, ενώ το κόκκινο ιδιωτικό από ελάχιστο να κλιμακώνεται συνεχώς, έχοντας υπερβεί τα 230 δις € ή το 130% του ΑΕΠ, με τις προοπτικές για το μέλλον να επιδεινώνονται διαρκώς. Εξέλεξε επίσης έναν εντελώς καινούργιο ηγέτη, όπως όλες οι προηγούμενες χώρες ή άλλες που στο παρελθόν αντιμετώπισαν τα ίδια προβλήματα (Ν. Κορέα, Ινδονησία κοκ.) – ο οποίος όμως, σε πλήρη αντίθεση με τους παραπάνω ηγέτες, δεν κατάφερε να τιμήσει τις προεκλογικές του δεσμεύσεις διαφοροποιώντας την πορεία της χώρας.

Κατά πολλούς τώρα ο ηγέτης αυτός, αλλάζοντας την αρχική του πολιτική μετά την αποτυχημένη διαπραγμάτευση του 2015, αποφάσισε να εφαρμόσει βασιλικότερα του βασιλιά τα μνημόνια των πιστωτών – ευελπιστώντας πως θα κρατήσουν το λόγο τους διαγράφοντας μέρος των δημοσίων χρεών το αργότερο τον Αύγουστο του 2018, όπου λήγει η τρίτη δανειακή σύμβαση και η χώρα θα υποχρεωθεί να εξέλθει στις αγορές για τη χρηματοδότηση της.

Πότε όμως στην ιστορία οι πιστωτές συμφώνησαν με διαγραφή χρεών (ονομαστική φυσικά, αφού η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής απλά καθυστερεί τον επιθανάτιο ρόγχο κλιμακώνοντας τους πόνους του ασθενούς), έχοντας υποθηκεύσει περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη πολλαπλάσιας αξίας; Ποτέ, όπως όλοι γνωρίζουμε – πόσο μάλλον όταν έχουν ήδη δημιουργήσει τις συνθήκες για να εξαγοράσουν τα πάντα σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς επίσης για να μετατρέψουν τους Έλληνες σε πάμφθηνους σκλάβους χρέους των επιχειρήσεων που θα τους ανήκουν πλέον.

Ως εκ τούτου, σε πλήρη αντίθεση με τις χώρες που αναφέραμε, ο «άσπιλος» νέος ηγέτης της Ελλάδας δεν φαίνεται πως θα διατηρηθεί ανάλογα χρόνια στην εξουσία – παρά το ότι λειτούργησε προς το συμφέρον των δανειστών, εξασφαλίζοντας επί πλέον την αδιαμαρτύρητη υποταγή του πληθυσμού. Ακόμη χειρότερα, ετοιμάζεται να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας ένας συνασπισμός εκείνων των κομμάτων που απέτυχαν στο παρελθόν, υποθηκεύοντας την – ξανά σε πλήρη αντίθεση με τις άλλες χώρες που βίωσαν ανάλογες περιπέτειες, με αποτέλεσμα τα κόμματα που συμμετείχαν στο έγκλημα να εξαφανιστούν εντελώς από τον πολιτικό χάρτη.

Ακολουθώντας τώρα η Ελλάδα την αντίθετη συνταγή, μπορεί αλήθεια να πετύχει; Πώς είναι δυνατόν να ελπίζουν οι Έλληνες σε κάτι τέτοιο, είτε με την ελπίδα της διαγραφής και τη στήριξη του πρωθυπουργού, είτε με την ψευδαίσθηση πως η διαφορετική διαχείριση των μνημονίων (νέα μέτρα) από τους ίδιους ανθρώπους που απέτυχαν στο παρελθόν θα έχει καλύτερα αποτελέσματα; Κατά την άποψη μου δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο, αφού ο ελληνικός λαός δεν είναι σε τέτοιο βαθμό ανόητος.
Δυστυχώς όμως δεν μπορώ να βρω την αιτία, όσο και αν προσπαθώ να το κάνω.

πηγή

Τετάρτη 20 Δεκεμβρίου 2017

Βυζάντιο: Ένα “επετειακό” σημείωμα για χρέη και… διαγραφές, ακριβώς 1.000 χρόνια πριν.

Του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Βασίλειος Β’. (αυτοκράτορας του Βυζαντίου, από τα 18  του.
Έμεινε στο θρόνο του Βυζαντίου περισσότερα χρόνια από κάθε άλλον αυτοκράτορα. Από το 976 ως το 1025. 49 ολόκληρα χρόνια).

Πόσο σωστά γνωρίζουμε το ΒΥΖΑΝΤΙΟ.

Ήταν το Βυζάντιο αυτό που… νομίζουμε; Αυτό που μας δίδαξαν  (τουλάχιστον   παλιότερα); 
(Συντηρητισμός, ίντριγκες, δεισιδαιμονίες, θρησκευτικές συγκρούσεις, μοναστήρια και… επίπεδες εικόνες;) 
Όχι φυσικά.

Πόσο παλιά ή πόσο προοδευτικά και ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ θα κρίνονταν άραγε τα παρακάτω   περί… ΔΙΑΓΡΑΦΩΝ;

Ακριβώς 1.000 (χίλια) χρόνια ΠΡΙΝ. (αφορμή του σημειώματος, το επετειακό της υπόθεσης).

Νομοθετική παρέμβαση υπέρ του λαού, από την σκληρή σύγκρουση του Βασίλειου Β’ με τους «Δυνατούς» (μεγαλογαιοκτήμονες /Βυζαντινούς φεουδάρχες). 

Ο ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Β’ μνημονεύει ΕΠΩΝΥΜΑ στη Νεαρά (ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ) του, του 996 ότι οι οικογένειες των ΦΩΚΑΔΩΝ και των Μαλεΐνων ήταν οι πιο εξέχοντες εκπρόσωποι της πανίσχυρης πλέον επαρχιακής αριστοκρατίας.

Η πιο σπουδαία διάταξη, την οποία προσθέτει η Νεαρά αυτή στην αρχαιότερη νομοθεσία, αφορά την ΑΡΣΗ της προθεσμίας των σαράντα ετών για τη ΔΙΑΓΡΑΦΗ (!!!), (μετά την παρέλευση της οποίας, σύμφωνα με τις παλαιότερες διατάξεις, χανόταν και το δικαίωμα επανακτήσεως της αγροκτησίας που ΑΠΟΚΤΗΘΗΚΕ παράνομα).

Η Νεαρά του Βασίλειου Β’ εξαίρει το γεγονός, ότι οι «ΔΥΝΑΤΟΙ» μπορούσαν εύκολα και ατιμώρητα, εξ αιτίας της επιρροής τους, να καταστρατηγήσουν την περίοδο της διαγραφής και να εξασφαλίσουν….. την ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΤΟΧΗ της ΠΑΡΑΝΟΜΗΣ ιδιοκτησίας (!!!). 

Για το λόγο αυτό ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ καθορίζει, ότι ΟΛΕΣ οι ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ των ΔΥΝΑΤΩΝ, που ΑΓΟΡΑΣΤΗΚΑΝ από τους «πτωχούς» με την εφαρμογή του πρώτου σχετικού διατάγματος του ΡΩΜΑΝΟΥ ΛΕΚΑΠΗΝΟΥ, οφείλουν να ΕΠΙΣΤΡΑΦΟΥΝ στους προηγούμενους ιδιοκτήτες, ανεξάρτητα από την προθεσμία διαγραφής και χωρίς καμιά αποζημίωση(!).

Σύμφωνα με το Βασίλειο Β’ δεν ίσχυε όμως καμιά απολύτως διαγραφή για το δημόσιο ταμείο (!). Το δικαίωμα της «εκνικήσεως» που αξιούσε το κράτος, έφθανε ως την εποχή του Αυγούστου (!!!).

Με την ίδια Νεαρά ο Βασίλειος Β’ επιχειρεί να περιορίσει και την αύξηση της εκκλησιαστικής περιουσίας σε βάρος των αγροτών.

Τα μέτρα του Βασιλείου Β’ εναντίον των «δυνατών» έγιναν με την πάροδο του χρόνου αυστηρότερα.

Μερικά χρόνια μετά την άρση του δικαιώματος της διαγραφής ΕΠΕΒΑΛΕ σ’ αυτούς την υποχρέωση να καταβάλουν το ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΟΝ για τους ΠΤΩΧΟΥΣ, ΔΗΛΑΔΗ να είναι υπεύθυνοι για τις υπολειπόμενες απλήρωτες φορολογικές υποχρεώσεις των χωρικών (!!!). 

(πηγή: Το διαδίκτυο, εκτός από τις υπογραμμίσεις).
Σημείωση: Ναι. Συνέβαιναν ΚΑΙ ΑΥΤΑ στο…. «μεσαιωνικό» Βυζάντιο.

Υ.Γ Για το προσωνύμιο «Βουλγαροκτόνος», που αμαυρώνει τον σημαντικό αυτόν Ηγέτη   του Βυζαντίου, έχει διατυπωθεί η άποψη ότι είναι «έργο»… υστερο(δυσ)φήμισης του Βασιλείου από τους Γραμματικούς του Παλατιού και παρατρεχάμενους των   γαιοκτημόνων.

fake news δηλαδή, με την τωρινή ορολογία. Ο αυστηρός, μοναχικός αυτός ηγέτης δεν χαριζόταν σε κανένα και δεν τον ενδιέφερε αν θα είναι συμπαθής ή αντιπαθής.
Εννοείται ότι ο… λογοτεχνικός «Βουλγαροκτόνος» της Πηνελόπης Δέλτα είναι άλλων κριτηρίων.

Ο γηραιότερος καρχαρίας στον κόσμο είναι… 512 ετών!



Ένας καρχαρίας μήκους 5,5 μέτρων, που πιστεύεται ότι είναι ένα από τα μεγαλύτερα (αν όχι το μεγαλύτερο) σε ηλικία ζωντανά όντα επάνω στον πλανήτη, ανακαλύφθηκε από αλιείς στον Βόρειο Ατλαντικό. Πρόκειται για ένα θηλυκό καρχαρία της Γροιλανδίας, με τους επιστήμονες που έχει αναλάβει τη μελέτη του ζώου, να εκτιμούν ότι είναι 512 ετών!

Σύμφωνα με το National Geographic, οι επιστήμονες προσδιόρισαν την ηλικία του εξετάζοντας τα μάτια του με τη χρήση της τεχνολογίας του άνθρακα (τα μάτια δίνουν τα πιο αξιόπιστα στοιχεία για την ηλικία τους). Επίσης, αναλύοντας το μέγεθός του εκτίμησαν ότι το έτος γέννησής του τοποθετείται στο 1505. Γεγονός που σημαίνει πώς εφόσον φυσικά τα στοιχεία επαληθευτούν, τότε αυτός ο καρχαρίας θα πρέπει να ζούσε όταν ο Γαλιλαίος χαρτογραφούσε ακόμη τον κόσμο! 

Ο γηραιότερος καρχαρίας μέχρι σήμερα ήταν 392 ετών, ενώ στην πλειονότητά τους αυτά τα ψάρια ζουν από 272 μέχρι 512 χρόνια. 

Αυτό το είδος καρχαριών μεγαλώνουν μόνο ένα εκατοστό το χρόνο και φημίζονται για τη μακροβιότητά τους που φτάνει τα εκατοντάδες χρόνια. Ο καρχαρίας της Γροιλανδίας θεωρείται κορυφαίος κυνηγός στο περιβάλλον και τρέφεται κυρίως με ψάρια και πιθανότατα φώκιες. Επίσης, σε ορισμένους έχουν βρεθεί με υπολείμματα από πολικές αρκούδες και ταράνδους στα στομάχια τους. Προτιμά ψυχρά νερά και έχει εντοπιστεί σε βάθος 2.200 μέτρων. 

Δεν θεωρείται επικίνδυνος για τους ανθρώπους. Το κρέας του μάλιστα είναι τοξικό, καθώς περιέχει μία τοξίνη την Trimethylamine N-oxide, η οποία στο στομάχι διασπάται σε τριμεθυλαμίνη και γι’ αυτό το λόγο δεν καταναλώνεται ωμό. Όμως, οι Ισλανδοί ζυμώνουν τους καρχαρίες της Γροιλανδίας και παράγουν το hákarl, το οποίο χαρακτηρίζεται και ως εθνικό πιάτο στη χώρα. 

Πηγή: protothema.gr 

Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017

Τι πας να κάνεις ρε συ Αλέξη;

Δεν ξέρω για σας, αλλά στον δικό μου μικρόκοσμο, στον περίγυρό μου, ένας βασικός λόγος για τον οποίο διάφοροι γνωστοί μου ψήφισαν τον Σύριζα, ασχέτως κομματικής προέλευσης, ήταν επειδή πίστεψαν ότι θα τους χαρίσει τα χρέη (πέραν της κατάργησης του ΕΝΦΙΑ και των διοδίων). Μιλάμε δηλαδή για λαμπρά μυαλά… και για πραγματικά ανιδιοτελείς ιδεολόγους.

Σήμερα, δυόμιση χρόνια μετά από την αποφράδα εκείνη μέρα που ο στραβοστομιασμένος Αλέξης βγήκε αγκαλιά με τον συγκαμένο για να πανηγυρίσουν την νίκη του λαού, και την Πρώτη Φορά Αριστερή κυβέρνηση, με τις μπουτούδες να ρίχνουν καρσιλαμάδες στο Σύνταγμα, χιλιάδες κατοικίες βγαίνουν ή απειλούνται να βγουν στο σφυρί επειδή οι ιδιοκτήτες τους αδυνατούν ή δεν θέλουν να ανταποκριθούν στα χρέη τους, εκείνα που θα έσβηνε ο Αλέξης (μαζί με το μνημόνιο).

Τώρα, μετά από την σβουριχτή σφαλιάρα που φάγανε από τον Τσε Παπάρα, η μόνη τους ελπίδα είναι η ζουρλή με τον δραχμαζάνη, που συνεχίζουν τον όμορφο αγώνα στα πεζοδρόμια, ή έστω ο ασυμβίβαστος φίλος του λαού Φίλης, αφού ο συγκαμένος που λέγαμε έχει άλλες προτεραιότητες, πιο σοβαρές, πιο εθνικές, και δεν μπορεί να ασχολείται με τα δίκια του απλού κοΖμάκη.

Σύμφωνα λοιπόν με το νέο επικαιροποιημένο «αριστερό» Μνημόνιο που υπέγραψε πρόσφατα η κυβέρνηση, και που έχει ως επίκεντρο τον άνθρωπο όπως έλεγε ο Σκουρλέτης, από το 2018 οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί θα μπορούν να διενεργούνται και για την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων φορολογουμένων με ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο! Και μιλάμε για μιλιούνια ανθρώπων που χρωστάνε δισεκατομμύρια, όχι αστεία. Χρωστάνε τόσα, που αν τα πλήρωναν ίσως δεν είχαμε ανάγκη από μνημόνια και ξένους σωτήρες… Ναι, αλλά πως αλλιώς θα μας κατσικώνονταν στο σβέρκο οι σαλτιμπάγκοι αν κάποιοι δεν χρωστούσαν και αν εκείνοι δεν τους υπόσχονταν να καταργήσουν τα χρέη; Αν δηλαδή δεν υπήρχαν οι μπαταχτσήδες ο σύριζας θα έπρεπε να τους εφεύρει.
Εν τω μεταξύ, εκτός από τις λαϊκές κατοικίες που κινδυνεύουν, κινδυνεύουν επίσης και εκείνες όσων έχουν ρυθμιστεί ή όσων δεν μπορούν να υπαχθούν στο νόμο Κατσέλη – Σταθάκη, είτε γιατί είναι εγγυητές κόκκινων επιχειρηματικών δανείων είτε επειδή δεν πληρούν άλλες από τις αυστηρές προϋποθέσεις για ένταξη στο νόμο.

Να σημειωθεί ότι η πρώτη κατοικία δεν προστατεύεται από τους πλειστηριασμούς για χρέη προς το Δημόσιο, άρα ουκ ολίγοι όψιμοι συριζαίοι θα δουν τα σπίτια τους να βγαίνουν στο σφυρί, και μάλιστα έναντι εξωφρενικά χαμηλών τιμημάτων, επειδή κάποτε πίστεψαν στα κηρύγματα της Βαλαβάναινας και του κινήματος ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, θεωρώντας ότι κάνουν αντίσταση στους «κακοί κσένοι τοκογλύφοι» και ότι εν πάση περιπτώσει μόλις κυριαρχήσει ο κομΟνιΖμός, δεν θα υπάρχουν πια χρέη, πρόστιμα, φόροι, ΜΑΤ κλπ. και όλοι θα ζούμε ευτυχισμένοι τρέχοντας ημίγυμνοι στα λιβάδια, με στεφάνια από λουλούδια στα μαλλιά, ακούγοντας αντάρτικα από την Άντζι Σαμίου…

Αυτό εν ολίγοις ήταν το αφήγημα μέσα από το οποίο εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες εμπιστεύτηκαν την τύχη της χώρας στα χέρια μιας δράκας ανισόρροπων και ιδεοληπτικών μαθητευόμενων μάγων. Όχι δηλαδή ότι ξαφνικά οι Έλληνες γίνανε κομμουνιστές. Ποιος Λένιν και ποιος Τρότσκι; Αυτά είναι για τους διαβασμένους, όπως η Μποφίλιου. Ο μέσος κυρ Μήτσος και η μέση κυρά Σούλα ψήφισαν Αλέξη για να σβηστούν τα χρέη τους. Έτσι απλά. Τώρα ποιος θα τα πλήρωνε στο φινάλε, ποσώς ενδιαφέρει τον Έλληνα… Ας ενδιαφερθούν τα κράτη, ας ενδιαφερθεί η ΕΕ… Τι τους πλΕρώνουμε με τον ιδρώτα μας; Το άκουσα και αυτό, από χείλη κατά τα άλλα ενήλικων συμπατριωτών μας.

Και για να μην πολυλογώ, πέρα από τις χίλιες δυο κωλοτούμπες των συριζαίων επί παντός επιστητού, ουσιαστικά, από το 2018 οι πάμπολλοι οφειλέτες του Δημοσίου θα χάνουν μέσα από τις διαδικασίες-εξπρές των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών τα σπίτια στα οποία διαμένουν, καθώς και άλλα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία τους.

Θα μου πείτε ας πρόσεχαν και ας μην πίστευαν τον κάθε τσαρλατάνο… όπως εκείνοι εκεί οι καψεροί (χιλιάδες) που πίστεψαν τις παπάτζες του Αρτέμη και τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν.

Και γιατί τα θυμήθηκα όλα αυτά τα αγωνιστικά; Διότι βλέποντας χθες ειδήσεις το μάτι μου έπεσε σε μια συνάντηση του Αλέξη με τους «κακοί τραπεζίτες» όπου τους αγρίεψε, τους κουνούσε το δάκτυλο και τους έθεσε προ των ευθυνών τους λέγοντας με ηγετικό ύφος:
- Σταματήστε να προστατεύετε τους μεγαλοοφειλέτες και τους μπαταχτσήδες. Βγάλτε από τα συρτάρια σας τις μεγάλες υποθέσεις και κάντε σωστή προτεραιοποίηση. Αυτό θα δώσει το σωστό μήνυμα στην κοινωνία και θα οικοδομήσει συναινέσεις στην προσπάθεια για την εξυγίανση των χαρτοφυλακίων των τραπεζών.
- Βγείτε μπροστά και πείτε την αλήθεια. Υπερασπιστείτε τους εαυτούς σας και το τραπεζικό σύστημα απέναντι στα ΜΜΕ που παράγουν fake news. Εξάλλου εσείς τα χρηματοδοτείτε. Δεν μπορείτε να ανέχεστε τα ψεύδη…

Και εκεί είναι που έμεινα παγωτό. Ψελλίζοντας μόνος μου προς την οθόνη: Μα καλά ρε συ Αλέξη… αν κυνηγήσουν τους μπαταχτσήδες με δική σου εντολή, τότε ποιος θα σε ξαναψηφίσει; Αφού αυτοί σε έκαναν πρωθυπουργό. Τι πας να κάνεις; Θα χάσεις όλη την λαϊκή σου βάση… Και μετά τι θα απογίνει το γένος;




Του Strange Attractor​​, antinews


Το διαβάσαμε από το: http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2017/12/blog-post_381.html#ixzz51jK68ikb

Κυριακή 17 Δεκεμβρίου 2017

Οι προπάτορες των Ελλήνων - ΒΙΝΤΕΟ



Οι αρχαίοι 'Eλληνες θεοί επεδείκνυαν ανθρώπινες αδυναμίες,

εμπλέκονταν σε διαμάχες και φθονούσαν τους θνητούς υποτελείς τους.

Πολύ απλά γιατί επρόκειτο για πραγματικές υπάρξεις, οι λεγόμενοι ΕΛ, προπάτορες των Ελλήνων.

Εκτός και αν πιστεύετε πως το ελληνικό πνεύμα που εξήγησε τα πάντα επί της γης αναλώθηκε στην δημιουργία μιας φθηνής θρησκείας.

Δείτε το ντοκιμαντέρ από την οπτική γωνία του History Channel! 

Η ιστορία που έγινε θρύλος και ο θρύλος που έγινε μύθος!





Η Αττική κατοικείται, τουλάχιστον, εδώ και 42.000 χρόνια! (εικόνες)



Ομοίωμα φαλλού. Προφυλακτικό περίαπτο γονιμότητος .
Αρχ. Μουσείο Λαυρίου.
Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Κάποιοι διατείνονταν με στόμφο δέκα καρδιναλλίων, ότι η Αττική ήταν… ακατοίκητος μέχρι που ήρθαν οι… «Ινδοευρωπαίοι» (λαός-πλάσμα αρρωστημένης φαντασίας), περί την…2α χιλιετία π.Χ. και την κατοίκησαν… Και από εκεί ξεκινούσε, έλεγαν, η ιστορία της Ακτικής/Αττικής…
Όταν όμως ήρθαν τα πρώτα ευρήματα της νεολιθικής εποχής της Αττικής, άρχισαν να καταπίνουν τα λόγια τους…
Όταν, ήρθε και το μεγάλο ράπισμα: Κατοίκηση εδώ και 42.000 χρόνια (και) στην Αττική…
Ας δούμε τι ακριβώς γράφει η επεξηγηματική πινακίδα στο (ας το πούμε) «Αρχαιολογικό Μουσείο» του Λαυρίου:

Η επεξηγηματική πινακίδα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου.
Φωτ. Γ, Λεκάκη

«Το Σπήλαιο του Κίτσου βρίσκεται στην ανατολική πλευρά, του λόφου Μικρό Ριμπάρι, κοντά στην Καμάριζα / Άγιο Κωνσταντίνο της Λαυρεωτικής. Στο εσωτερικό του σπηλαίου και στην γύρω πλαγιά διαπιστώθη­καν ίχνη ανθρώπινης παρουσίας που φτάνουν έως την Παλαιολιθική περίοδο (40.000 π.Χ.).
Στο σπήλαιο οδηγούσε ένα στενό ανηφορικό μονοπάτι. Η είσοδος ήταν κρυμμένη πίσω από μεγάλους βράχους.
Η κύρια εγκατάσταση χρονολογείται στην Νεώτερη Νεολιθική περίοδο (5300-4500 π.Χ.), όταν χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο ποιμένων και κυνηγών, που ζούσαν σ’ αυτό αρκε­τούς μήνες τον χρόνο. Στο εσωτερικό του βρέθηκαν πολλά αγγεία, εργαλεία και κοσμή­ματα, σπόροι, οστά ζώων και πουλιών. Ευρήματα της κλασσικής και ελληνιστικής περι­όδου βεβαιώνουν ότι το σπήλαιο συνέχισε να χρησιμοποιείται για περιοδική εγκατά­σταση. Ανάμεσα στα νεώτερα ευρήματα υπάρχει και ένα κύπελλο κυπελλώσεως για την τήξη λιθαργύρου.
Στα νεώτερα χρόνια (1860-1870) το Σπήλαιο υπήρξε καταφύγιο του γνωστού λήσταρχου Κίτσου, με τον οποίο συναντήθηκε ο JSerpieri, όταν ήρθε στο Λαύριο για να αρχίσει την επανεκμετάλλευση των μεταλλείων, Η προστασία του ισχυρού τότε ληστή ήταν απαραίτητη για την επαναλειτουργία των μεταλλείων.
Το Σπήλαιο ερευνήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 από ομάδα επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων υπό την διεύθυνση της Ν. Lambert».

Θραύσμα πήλινου αγγείου, με γραπτή διακόσμηση 7.000 χρόνων!
Αρχ. Μουσείο Λαυρίου.
Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Ευρέθησαν, μεταξύ άλλων:
Αιχμές βελών και δοράτων από οψιανό, αντικείμενα από όστρεα και αλάβαστρο, περιδέραιο από μαρμάρινες χάντρες, κοκκάλινα αιχμηρά εργαλεία και βελόνες για ράψιμο δερμάτων, λίθινο δακτυλιόσχημο περίοπτο από σχιστόλιθο, λίθινο περίαπτο, ομοίωμα ανδρικών οργάνων. (Ήταν για τον κάτοχό του φυλαχτό ή μαγικό σύμβολο γονιμότητας και αναπαραγωγής). Περίαπτο από όστρακο spondylus gaederopus σε μορφή άρκτου. Μοναδικό κόσμημα - πιθανώς φυλακτό για τον εξευμενισμό του μεγάλου ζώου!

Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Το υπ. Πολιτισμού υπερθεματίζει:
«Το Σπήλαιο Κίτσου βρίσκεται(…) σε απόσταση 6 χλμ. από το Λαύριο. Σχηματίζεται σε υψόμετρο 288 μ., με κύρια είσοδο προσανατολισμένη ανατολικά. Δεύτερη, μικρότερη είσοδος ανοίγεται λίγο ψηλότερα. Το σπήλαιο διαθέτει τρεις αίθουσες. Εκτός αυτού, σε απόσταση 10-50 μ. προς τα βόρεια, σχηματίζονται τρία ακόμα μικρά σπηλαιώδη ανοίγματα (βραχοσκεπές).

Το Σπήλαιο Κίτσου.
Φωτ. Υπ. Πολιτισμού.

Το σπήλαιο ανασκάφηκε κατά τη διάρκεια των ετών 1968-1978 από τη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, υπό την διεύθυνση της Nicole Lambert. Τα ευρήματά του υποδηλώνουν ότι χρησιμοποιήθηκε κατά διαστήματα, ήδη από την Παλαιολιθική περίοδο (40.000 χρόνια πριν από σήμερα) και κυρίως κατά την Νεολιθική (αρχές της 5ης και 4η χιλιετία π.Χ.). Η θέση του σπηλαίου και η θέα του προς την παράκτια νότια και νοτιοανατολική Αττική και τις δυτικές Κυκλάδες, ενδεχομένως το καθιστούσαν ιδανικό καταφύγιο και έξοχο παρατηρητήριο ειδικά για την Νεολιθική περίοδο, οπότε παρατηρείται εποχική χρήση του από πληθυσμούς που ασχολούνταν με την κτηνοτροφία αιγοπροβάτων και χοίρων και το κυνήγι.
Η επόμενη φάση έντονης χρήσης του σπηλαίου φαίνεται ότι έχει λατρευτικό χαρακτήρα και χρονολογείται κατά τον 5ο και 4ο αιώνα π.Χ. Τον 19ο αιώνα αποτέλεσε λημέρι του λήσταρχου Κίτσου».
Και φυσικά «το σπήλαιο δεν αποτελεί οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο. Επιλογή των ευρημάτων του εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου».

Θραύσμα πήλινου αγγείου, με γραπτή διακόσμηση 7.000 χρόνων!
Αρχ. Μουσείο Λαυρίου.Φωτ. Γ. Λεκάκη.

Ερωτήσεις:
Γιατί το σημαντικότατο αυτό σπήλαιο, για την ιστορία της Αττικής, και όχι μόνο, δεν αποτελεί οργανωμένο αρχαιολογικό χώρο; Και δεν είναι ούτε καν επισκέψιμο; Ούτε καν προσβάσιμο;

Γιατί μόνο μια «επιλογή των ευρημάτων του εκτίθεται σήμερα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Λαυρίου»; Πού είναι τα υπόλοιπα ευρήματα;

Έχουν γίνει ανασκαφές στα «τρία άλλα μικρά σπηλαιώδη ανοίγματα (βραχοσκεπές)»;

Φωτ. Γ. Λεκάκη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης στο ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:



arxeion-politismou.gr