Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2016

Μηχανή του Χρόνου: Ξέθαβε γυναικεία πτώματα και τα ταρίχευε, για να τους δώσει ζωή



Ο "ιδιοφυής" πανεπιστημιακός που μιλούσε 13 γλώσσες. Ονόμαζε τις ανθρώπινες κούκλες, κόρες του και τον κατέδωσαν οι γονείς του (Pics)
Στις 2 Νοεμβρίου 2011 στην Ρωσία, η αστυνομία συλλαμβάνει έναν άνδρα να περιπατεί μέσα σε ένα νεκροταφείο, ο οποίος κοίταζε ύποπτα τους τάφους. Αργότερα, η αστυνομία ανακαλύπτει 25 πτώματα κοριτσιών, ταριχευμένα και ντυμένα, να κάθονται στα ράφια και στους καναπέδες του διαμερίσματός.
AdTech Ad

Μαζί με αυτά και διάφορα μνήματα και επιγραφές από τους τάφους που σύλησε, καθώς και οδηγίες για το πώς να ταχιρεύσεις ένα ανθρώπινο σώμα. Ο Ανατόλυ Μόσκβιν γεννήθηκε το 1966 στην Ρωσία και από μικρός είχε μία εμμονή με τον θάνατο και τις κηδείες. Ο ίδιος ισχυρίζετο πως αυτό άρχισε, όταν αναγκάστηκε να φιλήσει το μάγουλο μίας νεκρής κοπέλας στην κηδεία της, όπως ήταν η παράδοση.
Παρά τις ιδιοτροπίες του, ο Μόσκβιν ήταν ιδιαιτέρως αξιοσέβαστος και διακεκριμένος ακαδημαϊκός. Σπούδασε φιλολογία στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Μόσχας και έκανε μεταπτυχιακό στις Κελτικές σπουδές. Διετέλεσε λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Γλωσσολογίας Νίζνι Νοβγκόροντ, δημοσίευσε άρθρα και βιβλία πάνω στην νεκρολογία, εργάστηκε ως δημοσιογράφος, και ως γλωσσολόγος και ιστορικός μιλούσε 13 γλώσσες! Για αυτό στο δικαστήριο μάλιστα τον χαρακτήρισαν «ιδιοφυΐα».
 






Παράλληλα, ο Μόσκβιν διένυε μέχρι και 20 χιλιόμετρα την ημέρα για να φτάσει σε διάφορα νεκροταφεία της Ρωσίας, όπου ξέθαβε τα πτώματα νεαρών κοριτσιών, μεταξύ 3-15 ετών. Τα μετέφερε στο διαμέρισμά του και τα ταχίρευε, βασιζόμενος σε οδηγίες βιβλίων.
Έπειτα τα έντυνε με χρωματιστά παιδικά ρούχα, όπως υποδήματα, καλσόν, φορέματα, γάντια και καπέλα. Tους έβαζε κραγιόν και ζωγράφιζε μάτια επάνω σε μάσκα που τους προσέθετε.
 







Οι «κούκλες» του, όπως τις ονόμαζε, κοσμούσαν διάφορα μέρη του διαμερίσματός του. Τις έβαζε σε ντουλάπια, στους καναπέδες, σε ράφια, στο κρεβάτι, μέχρι και στο γκαράζ της πολυκατοικίας. Σημείωνε τα γενέθλια κάθε κούκλας, τα οποία γιόρταζε μαζί τους όταν ερχόταν η ώρα. Συζητούσε καθημερινά μαζί τους και τους φερόταν σαν να ήταν κόρες του.
«Άκουγα τι μου έλεγαν. Συχνά μου ζητούσαν να τις βγάλω έξω για βόλτα» έλεγε. Το μυστικό του Μόσκβιν διήρκεσε 10 χρόνια μέχρι που μία ημέρα οι γονείς του, που ενίοτε έμεναν μαζί του, επέστρεψαν απροσδόκητα από διακοπές και ανακάλυψαν το μυστικό του.
 

















Για κάποιο λόγο μέχρι τότε πίστευαν όντως ότι ήταν κούκλες σε φυσιολογικό μέγεθος! Ο Μόσκβιν συνελήφθη αμέσως σε ένα κοντινό νεκροταφείο και οδηγήθηκε στην εισαγγελία. Εκείνος δέχτηκε με μεγάλη προθυμία να βοηθήσει τις αρχές και να δώσει απαντήσεις σε όλα τους τα ερωτήματα.
 







Σχετικά με το κίνητρό του, υποστήριξε πως δεν ήταν σεξουαλικό. Απλώς περίμενε την επιστήμη να «βρει τρόπους να επαναφέρει στην ζωή αυτά τα κορίτσια». Ήθελε να γίνει επαγγελματίας ταχιρευτής. Αργότερα κατηγόρησε τους γονείς ότι αμέλησαν την φροντίδα των παιδιών τους και πως ο ίδιος τους έδωσε ζεστασιά στο σπίτι του. Οι εγκληματολόγοι χαρακτήρισαν την περίπτωσή του μοναδική και το δικαστήριο αποφάσισε τον εγκλεισμό του σε ψυχιατρική κλινική.

Το ιταλικό χωριό-φάντασμα της Ελλάδας



Campochiaro. Ένα ιταλικό χωριό - φάντασμα στη Ρόδο στο οποίο ζουν ακόμη τα γκιζάνια που είναι ψάρια υπό εξαφάνιση. Δείτε τα μαγευτικά πλάνα σε ένα βίντεο που θα σας ταξιδέψει (Vid)

Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2016

16 Οκτωβρίου 2002 Μετά από 17000 χρόνια

Egypt.Alexandria.BibliothecaAlexandrina.01.jpg

Ανοίγει και πάλι τις πύλες της στον κόσμο, η Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. 
Με τον όρο Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, ή bibliotheca alexandrina εννοείται η προσπάθεια αναβίωσης της αρχαίας Βιβλιοθήκης στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου υπό την αιγίδα της UNESCO και της αιγυπτιακής κυβέρνησης.
Από το 2002 που έγινε η έναρξή της η Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας προμηθεύει την παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα και κάθε ενδιαφερόμενο που μπορεί να έχει πρόσβαση στα αρχεία της με μοναδικές συλλογές γνώσης πάνω σε θέματα αρχαίων και μεσαιωνικών πολιτισμών, καθώς και σύγχρονων επιστημών και προσφέρει τα μέσα για κοινωνικές και οικονομικές μελέτες σε τοπικό, διεθνές και παγκόσμιο επίπεδο.

Τοπογραφία

Άποψη του εσωτερικού της Νέας Βιβλιοθήκης
Η Νέα Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας βρίσκεται παράλληλα στη Σχολή Τεχνών τουΠανεπιστημίου της Αλεξάνδρειας και κοιτάζει προς τη Μεσόγειο με τη βόρεια πλευρά της. Η περιοχή της Σελσέλα, όπως ονομάζεται, είναι σχεδόν η ίδια περιοχή με εκείνη την οποία καταλάμβανε η αρχαία βιβλιοθήκη. Στην περιοχή του Βρουχίου αποκαλύφθηκαν αρχαιολογικά ευρήματα, τα οποία φιλοξενούνται πλέον στο Μουσείο της Βιβλιοθήκης. Η θέα προς τον ανατολικό λιμένα αποκαλύπτει τo παλιό φρούριο των Μαμελούκων στο Καΐτ Μπέι, το οποίο χτίστηκε το 1480, πάνω στα χαλάσματα του περίφημου Φάρου.
Η Βιβλιοθήκη σχεδιάστηκε έτσι ώστε να συγκλίνει προς τη θάλασσα, ενώ ένα τμήμα της είναι βυθισμένο σε μια δεξαμενή νερού, έτσι ώστε να συμβολίζει τον αρχαίο αιγυπτιακό ήλιο που προβάλλει από τη θάλασσα. Η επικλινής στέγη του οικοδομήματος επιτρέπει την έμμεση χρήση του ηλιακού φωτός στα περισσότερα τμήματα της βιβλιοθήκης και ταυτόχρονα δίνει καθαρή θέα προς τη θάλασσα. Σχεδιασμένος σαν βέλος ένας αεροδιάδρομος ενώνει τη βιβλιοθήκη με το Πανεπιστήμιο, ενώ όλο το κτίριο είναι περιτειχισμένο με πέτρα από γρανίτη του Ασουάν, πάνω στον οποίο είναι σχεδιασμένα καλλιγραφικά γράμματα και αντιπροσωπευτικές επιγραφές από όλους τους πολιτισμούς του κόσμου. Στην ουσία ο όλος σχεδιασμός αποδίδει την κληρονομιά του παρελθόντος και την αναβίωση μιας πολιτισμικής ακτινοβολίας που αγγίζει και τις πιο μακρινές γωνιές του κόσμου.
Η βιβλιοθήκη καλύπτει μια συνολική περιοχή 40.000 ενώ το συνολικό εμβαδόν των ορόφων της καλύπτει τα 69.000 μ2. Έχει 13 ορόφους μέσα στους οποίους υπάρχουν 3.500 θέσεις μελέτης, 8.000.000 τόμοι (προς το παρόν), 50.000 χάρτες, 100.000 χειρόγραφα, 30 βάσεις δεδομένων, 10.000 σπάνιες εκδόσεις, 200.000 δίσκοι και μαγνητοταινίες με μουσικά θέματα, 50.000 βίντεο και 578 εργαζόμενοι (προς το παρόν).
Οπωσδήποτε οι αριθμοί θα αλλάξουν δραστικά μέσα στην επόμενη δεκαετία, καθώς αναμένεται μεγαλύτερη ανταπόκριση από τις κυβερνήσεις για οικονομική και σε είδος βοήθεια, αυστηρά σε θέματα ανάπτυξης της βιβλιοθήκης. Στο όλο σύμπλεγμα τέλος περιλαβάνεται συνεδριακό κέντρο με 3.200 θέσεις, μουσείο επιστημών, πλανητάριο, σχολή πληροφορικής, ινστιτούτο καλλιγραφίας και μουσείο.

16 Οκτωβρίου 1923: Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ ιδρύει την κινηματογραφική εταιρεία Disney

walt-disney

Home / Αφιερώματα / 16 Οκτωβρίου 1923: Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ ιδρύει την κινηματογραφική εταιρεία Disney
walt-disney

16 Οκτωβρίου 1923: Ο Γουόλτ Ντίσνεϊ ιδρύει την κινηματογραφική εταιρεία Disney

Στις 16 Οκτωβρίου του 1923 ο Walt Disney ιδρύει την κινηματογραφική εταιρεία «Disney», που κυριαρχεί έως και σήμερα στον τομέα των κινουμένων σχεδίων. Η Walt Disney Company (που συνήθως αναφέρονται ως Disney) είναι ο μεγαλύτερος όμιλος μέσων ενημέρωσης στον κόσμο από πλευράς εσόδων. Ιδρύθηκε στις 16 Οκτωβρίου 1923, από την Walt Disney και Roy ως το στούντιο Disney Brothers Cartoon. Η Walt Disney Productions έχει καθιερωθεί ως ηγέτης στην αμερικανική βιομηχανία animation πριν από τη διαφοροποίηση σε ζωντανής δράσης παραγωγή ταινιών. Η Walt Disney Company έχει επεκτείνει τις υφιστάμενες δραστηριότητες της και άρχισε επίσης να επικεντρώνεται σε μέσα όπως το θέατρο και το ραδιόφωνο.
Η εταιρεία είναι περισσότερο γνωστή για τα προϊόντα του στούντιο ταινιών του, η Walt Disney Pictures είναι σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα και πιο γνωστά στούντιο ταινιών στο Χόλιγουντ . Η Disney κατέχει, επίσης, και λειτουργεί το ABC(πασίγνωστο και μεγάλο τηλεοπτικό κανάλι στις ΗΠΑ) όπως επίσης και το καλωδιακό αθλητικό κανάλι ESPN. Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την μεγάλη της επέκταση και καταξίωση στον τηλεοπτικό χώρο η Disney κατέχει και άδειες σε 14 θεματικά πάρκα σε όλον τον κόσμο(Παρίσι Φλόριντα).Ένα από τα πρώτα και πολύ γνωστά δημιουργήματα κινουμένων σχεδίων της εταιρείας είναι και ο Mickey Mouse που αποτελεί και την επίσημη μασκότ της Walt Disney Company. Αναμφίβολα η ίδρυση της εταιρίας άλλαξε πρός το καλύτερο την βιομηχανία κινουμένων σχεδίων προσθέτωντας μαγεία και φαντασία τα οποία καθηλώνουν ακόμη και σήμερα τόσο το νεανικό κοινό όσο και άτομα μεγαλύτερης ηλικίας.
Ο Γουώλτερ Έλιας Ντίσνεϋ (5 Δεκεμβρίου 1901– 15 Δεκεμβρίου 1966) ήταν αμερικανός παραγωγός ταινιών, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός και σχεδιαστής κινουμένων σχεδίων. Ήταν γιος της Φλώρα και του Έλιας Ντίσνεϋ, έχοντας τρεις αδελφούς και μια αδελφή. Ως συνιδρυτής αρχικά της Walt Disney Productions (Ό άλλος ιδρυτής ήταν ο αδελφός του, Ρόι Ντίσνεϋ) και του μέχρι σήμερα κολοσσού Walt Disney Company έχει γίνει ένας από τους πιο διάσημους παραγωγούς στην ιστορία του κινηματογράφου. Η Walt Disney Company σήμερα έχει ετήσια έσοδα που φτάνουν περίπου τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια.
Γραμματόσημο που απεικονίζει τον Γουώλτ
Ο Γουώλτ Ντίσνεϋ είναι ιδιαίτερα γνωστός ως επιτυχημένος παραμυθάς και δημιουργός ταινιών κινουμένων σχεδίων με πρώτη του την ταινία Η Χιονάτη και οι Επτά Νάνοι. Έφερε επίσης επανάσταση στον χώρο των θεματικών πάρκων με την πρωτοποριακή του δημιουργία, την Ντίσνεϋλαντ. Ο ίδιος και το προσωπικό του δημιούργησαν μια σειρά από τους πιο διάσημους ήρωες κινουμένων σχεδίων με εξέχουσα θέση να κατέχει η δημιουργία του Γουώλτ Ντίσνεϋ (που πολλοί που τον γνώριζαν αποκάλεσαν ως «τον άλλο εαυτό του Γουώλτ»), Μίκι Μάους.
Ο Γουώλτ Ντίσνεϋ πέθανε τον Δεκέμβριο του 1966 από καρκίνο του πνεύμονα. Τα λεγόμενα περί παγώματος του μέχρι να ανακαλυφθεί θεραπεία είναι αστικός μύθος.
Από την Εταιρεία την οποία ίδρυσε δημιουργήθηκαν πολλά κινούμενα σχέδια.
Σήμερα, έχει γίνει ένας από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες κινουμένων σχεδίων, λόγω των δημοφιλών ταινιών του που έχουν εξαπλωθεί σε όλον τον κόσμο.Οι πιο γνωστοί χαρακτήρες που σήμερα έκανε πασίγνωστη την εταιρία του, είναι ο Μίκι Μάους, ο Ντόναλντ Ντακ, η Μίνι Μάους, η Ντάιζι Ντακ, ο Πλούτο και ο Γκούφι.

Μάχη της Λειψίας 16 Οκτωβρίου 1813

Battle of Leipzig by Zauerweid.jpg

Η Μάχη της Λειψίας ή αλλιώς Μάχη των Εθνών (ρωσ. Би́тва под Ле́йпцигом[4]γερ. Völkerschlacht bei Leipzig, γαλλ. Bataille de Leipzig (1813)), διεξήχθη στη Λειψία, στο Βασίλειο της Σαξωνίας, από τις 16-19 Οκτωβρίου 1813. Η Μάχη της Λειψίας ήταν η πιο σημαντική μάχη των Ναπολεόντειων Πολέμων, στην οποία οΝαπολέων Α' της Γαλλίας ηττήθηκε από τους συμμαχικούς στρατούς της Ρωσικής Αυτοκρατορίας, τηςΑυστριακής Αυτοκρατορίας, της Πρωσίας και της Σουηδίας.
Η μάχη διεξάχθηκε στη Λειψία, και από τις δύο πλευρές συμμετείχαν Γερμανοί στρατιώτες. Στην πρώτη μέρα της μάχης, 16 Οκτωβρίου 1813, ο Ναπολέων αμύνονταν με επιτυχία, αλλά λόγω της πίεσης από τα άκρα, των συμμάχων, αναγκάστηκε να υποχωρήσει στην Λειψία στις 18 Οκτωβρίου. Στις 19 Οκτωβρίου, έχοντας υποστεί μεγάλες απώλειες, υποχώρησε στη Γαλλία.
Η Μάχη της Λειψίας υπήρξε πολύ σημαντική, μιας και μετά από αυτήν την ήττα, στον Ναπολέοντα έμεινε μόνο η Γαλλία. Το 1814 άρχισε η επίθεση κατά της Γαλλίας, λόγω της οποίας ο Ναπολέων έχασε τον θρόνο του

Μαρία Αντουανέτα καρατομήθηκε στις 16 Οκτωβρίου 1789



Παιδική ηλικία

Η Μαρία βαφτίστηκε με το όνομα Μαρία Αντωνία Ιωσηφίνα Ιωάννα, δούκισσα της Αυστρίας. Ήταν το 15ο και τελευταίο παιδί της αυτοκράτειρας Μαρίας Θηρεσίας και του αυτοκράτορα Φραγκίσκου Α΄ της Αυστρίας. Οι δυσκολίες κατά τη διάρκεια της γέννας της Μαρίας Αντουανέτας, αλλά και ο καταστροφικός σεισμός της Λισαβώνας, την ίδια ακριβώς μέρα που γεννήθηκε, ήταν "οιωνοί" θανάτου, για την άσχημη πορεία που θα ακολουθούσε η μετέπειτα βασίλισσα της Γαλλίας.
Σύντομα φάνηκε ο ατίθασος χαρακτήρας της, όταν προκαλούσε συχνά φασαρίες και αρνείτο να κάνει μάθημα, για να ασχοληθεί με άλλα πράγματα. Η ανατροφή της βασιζόταν, όπως και στα υπόλοιπα αδέρφια της, σε ένα σκληρό πρόγραμμα το οποίο είχε δημιουργήσει η ίδια η αυτοκράτειρα. Το πρόγραμμα αυτό περιελάμβανε μαθήματα χορού,θεατρικές παραστάσειςιστορίαζωγραφική, ορθογραφία, γεωγραφίαμαθηματικά και εκμάθηση ξένων γλωσσών. Τα κορίτσια επιπλέον μάθαιναν την τέχνη του κεντήματος.
Η αυτοκράτειρα ενδιαφερόταν να βελτιώσει τις σχέσεις της με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά κράτη, για να κερδίσει η Αυστρία την εμπιστοσύνη της Ευρώπης. Ήξερε ότι οι συγγενικοί δεσμοί με τους βασιλικούς οίκους της Ευρώπης θα δυνάμωναν την θέση της Αυστρίας. Περισσότερο ενδιαφερόταν να συνάψει και να βελτιώσει τις σχέσεις της με τον βασιλικόΟίκο των Βουρβόνων, που κυβερνούσαν στην Γαλλία, την Ισπανία και την Σικελία.
Ο γάμος της Μαρίας Αντουανέτας με τον μετέπειτα Λουδοβίκο ΙΣΤ΄ της Γαλλίας ήταν από νωρίς στα σχέδια της Μαρίας Θηρεσίας. Απέβλεπε στο να φέρει την πολυπόθητη ειρήνη ανάμεσα στη Γαλλία και την Αυστρία. Μετά από πολλές διαπραγματεύσεις, ο βασιλιάς Λουδοβίκος ΙΕ΄ της Γαλλίας ζήτησε το χέρι της Μαρίας Αντουανέτας για χάρη του εγγονού του, τον μετέπειτα Λουδοβίκο ΙΣΤ΄.
Μετά την υπογραφή του γαμήλιου συμβολαίου, η Μαρία Αντουανέτα ξεκίνησε εντατικά μαθήματα εκμάθησης τωνγαλλικών, ώστε να είναι έτοιμη για τον ρόλο της ως βασίλισσας της Γαλλίας.
Στις 19 Απριλίου 1770 ο γάμος έγινε στην Βιέννη. Τις επόμενες ημέρες προετοιμάστηκε η αναχώρηση της μέλλουσας βασίλισσας και η Μαρία Θηρεσία καθησύχαζε την κόρη της που έκλαιγε συνεχώς.
Το 14χρονο κορίτσι αποχαιρέτησε στις 21 Απριλίου 1770 την μητέρα της και τα αδέλφια της στη Βιέννη και αναχώρησε για τη Γαλλία, για το πολυτελές ανάκτορο των Βερσαλλιών. Στις 16 Μαΐου έγινε ο πραγματικός γάμος της Μαρίας Αντουανέτας με τον μετέπειτα Λουδοβίκο ΙΣΤ΄ στις Βερσαλλίες, και η νέα βασίλισσα παρουσιάστηκε στην γαλλική βασιλική αυλή.

Γαλλική Επανάσταση

Το έτος 1789 αποτέλεσε σημείο καμπής στην ζωή της Μαρίας Αντουανέτας. Στις 4 Ιουνίου πέθανε ο πρωτότοκος γιος της. Η οικονομική και πολιτική κατάσταση της Γαλλίας χειροτέρευε συνεχώς. Γρήγορα ξέσπασε και η Γαλλική Επανάσταση.
Στις 5 και 6 Οκτωβρίου 1789, ο λαός του Παρισιού ξεχύθηκε στο βασιλικό ανάκτορο των Βερσαλλιών και εξαγριωμένος κατευθύνθηκε προς το υπνοδωμάτιο της Μαρίας Αντουανέτας. Εκείνη από μια μυστική έξοδο κατάφερε να φτάσει στα διαμερίσματα του βασιλιά και έτσι γλίτωσε το λιντσάρισμα. Αλλά αν και γλίτωσε, η βασιλική οικογένεια, αιχμαλωτίστηκε. Στη συνέχεια την μετέφεραν στο Παρίσι. Η βασίλισσα όμως προσπάθησε να δραπετεύσει μαζί με τον βασιλιά και τα παιδιά της, βοηθούμενη από φίλους και συγγενείς στο εξωτερικό. Η προσπάθειά της αυτή απέτυχε, καθώς συνελήφθη κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο, όταν κάποιος αναγνώρισε τον Λουδοβίκο από την απεικόνιση του προσώπου του σε ένα νόμισμα. Η αναγνώριση θα ηταν λογικά εύκολη, καθώς οι βασιλείς ήταν τόσο προσηλωμένοι στο πρωτόκολλο, που δεν έλαβαν τις απαραίτητες προφυλάξεις για τη μεταμφίεσή τους και ταξίδευαν και με αντικείμενα πάνω τους (και μέσα στην άμαξα) που τους έκαναν εύκολο στόχο.
Φυλακίστηκε στο Παρίσι, όπως και τα υπόλοιπα μέλη της βασιλικής οικογενείας. Στη φυλακή και μέσα από τα γράμματά της η Μαρία Αντουανέτα εμφάνισε μια πρωτοφανή αλλαγή στον χαρακτήρα της. Καθοδηγούσε και έδινε συμβουλές στους δικούς της ανθρώπους και εμφανίζοταν αποφασισμένη να οδηγήσει η ίδια την εκστρατεία ενάντια στην επανάσταση.
Παρόλα αυτά καρατομήθηκε στις 16 Οκτωβρίου 1789. Τα τελευταία της λόγια, «Συγχωρήστε με, κύριε» απευθύνονταν στον δήμιο της, Σαρλ-Ανρί Σαμσόν, του οποίου το πόδι πάτησε κατά λάθος.
Της αποδίδεται η θρυλική φράση: «αν δεν έχει ο λαός ψωμί, ας φάει παντεσπάνι», αν και κατά μία άλλη εκδοχή δεν το είχε πει η ίδια,αλλά η φράση κυκλοφορούσε σε διάφορα έντυπα ήδη από το 1760 αντικατοπτρίζοντας την παρακμή της αριστοκρατίας

Τετάρτη 12 Οκτωβρίου 2016

ΣΑΛΟΣ- ΒΡΕΘΗΚΕ η θρυλική «ΠΥΛΗ του ΑΔΗ»!!! ΓΙΑΤΙ φρουρείται από το υπουργείο Άμυνας;

Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΠΥΛΗ ΤΟΥ ΑΔΗ ΕΙΚΟΝΕΣ
Aμύθητος αρχαιολογικός θησαυρός βρέθηκε στη Μεσσηνία - Άνω του ενός δισ. ευρώ εκτιμάται μόνο η αξία των χρυσών κτερισμάτων!!! 
     Η πύλη του Άδη στην Ιθώμη και το μεγάλο μυστικό!!!
Ναι όσο απίστευτο και να φαίνεται, βρέθηκε ο θολωτός τάφος του θρυλικού Βασιλιά της Αρχαίας Μεσσήνης, Αριστόδημου, ο οποίος για αιώνες τώρα ήταν βασική επιδίωξη της αρχαιολογικής υπηρεσίας και εκατοντάδων επίδοξων θησαυροκυνηγών, οι υποίοι είχαν κυριολεκτικά ανασκάψει την ανατολική πλευρά του ιερού όρους της Μεσσηνίας, Ιθώμη, όπου κατά τον Παυσανία είχε… ταφεί ο εν λόγω βασιλιάς. Πολλοί πίστευαν από τα παλαιότερα χρόνια, ότι ο τάφος του Αριστόδημου ο οποίος είχε θυσιάσει την κόρη του,σύμφωνα με χρισμό του μαντείου των Δελφών, προκειμένου να απελευθερωθεί η Μεσσηνία από τους Σπαρτιάτες, ότι βρίσκεται κοντά στο χωριό Αριστοδήμειο της Ιθώμης και για το λόγο αυτό έδωσαν στο χωριό αυτό το όνομα του θρυλικού βασιλιά.
Νεότερες μελέτες ιστορικών είχαν αποφανθεί ότι ο περιβόητος τάφος με τους αμύθητους θησαυρούς, βρίσκεται κοντά στο αρχαίο φράγμα του ποταμού “Βαλύρα”, όπου κατά την ιστορία διάβηκε ο λυράρης της αρχαιότητας Θάμυρις και συνέβη το γνωστό περιστατικό της ρίψης της λύρας στο νερό μετά της τύφλωσή του από τις εννέα Μούσες. Έκτοτε η περιοχή αυτή οργώνονταν κατά καιρούς από λαθροανασκαφείς, οι οποίοι εφοδιασμένοι με ανιχνευτές μετάλλων προσπαθούσαν τις νύχτες να εντοπίσουν τον θησαυρό που θα τους έκανε βαθύπλουτους. Εις μάτην όμως, γιατί παρά τις δεκάδες τρύπες που δημιούργησαν σκάβοντας, ο θησαυρός ήταν αδύνατον να εντοπιστεί.Όμως όσα φέρνει η στιγμή δεν τα φέρνει ο χρόνος, όπως λέει και ο σοφός λαός.
Και η στιγμή που ήρθε ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη για μια ομάδα ανθρώπων της περιοχής που αγαπούν την πολιτιστική παράδοση της περιοχής τους και προσπαθούν με κάθε τρόπο να την προστατεύσουν και να την προβάλουν.
Η πύλη του Άδη στην Ιθώμη και το μεγάλο μυστικό!!!
Η ομάδα αυτή των ανθρώπων του πολιτισμού της Ιθώμης, αξιοποιώντας αρχαίες γραφές σύμφωνα με τις οποίες, κοντά στο αρχαίο φράγμα του ποταμού ΄΄Βαλύρα” ή κατά την σύγχρονη ονομασία “Μαυροζούμενα”, υπάρχει η πύλη του Άδη, εκεί που δηλαδή περνούσαν οι ψυχές των αποθανόντων για τον άλλο κόσμο στην αρχαιότητα, την εντόπισαν έχοντας ο βοηθό τους την σύγχρονη τεχνολογία GPS και έφθασαν μετά από πολύ κόπο στο επίμαχο σημείο, καθώς ήταν καλυμμένο από οργιώδη βλάστηση και μια πέτρινη πλάκα η οποία είχε ελαφρώς μετακινηθεί στο διάβα των αιώνων.
Η είσοδος στην φερόμενη ως πύλη του Άδη άφησε την ερευνητική ομάδα εμβρόντητη καθώς βρέθηκαν σε μια φυσική σπηλιά,διαστάσεων εδάφους 7,63 Χ 8,45 m , η οποία περίτεχνα είχε μετατραπεί σε υπόγειο θολωτό τάφο.
Στο βορινό μέρος υπάρχει μαρμάρινος τάφος με την επιγραφή “Αριστοδήμω Μεσσηνίων Βασιλεί” , ο οποίος είναι ανέγγιχτος και τριγύρω διάφορα ειδώλια απόατόφιο χρυσάφι, λήκυθοι οι οποίες περιέχουν χρυσαφένια ομοιώματα κλώνων ελιάς, χρυσαφένια κτερίσματα και χρυσοελεφάντινο αγαλματίδιο του Ιθωμάτα Διός.
Αμέσως η ομάδα ενημέρωσε τις αρχές ασφαλείας του νομού,τον καθηγητή αρχαιολογίας κ.Πέτρο Θέμελη οποίος κατέφθασε αμέσως από την Αρχαία Μεσσήνη, τον υπουργό Πολιτισμού και τις δικαστικές αρχές, προκειμένου να προστατευθεί πάση θυσία ο μεγάλος και ανεκτίμητος αυτός θησαυρός.
Σύμφωνα με μεταλλειολόγο που συμμετείχε στην ομάδα, η αξία σε χρυσό των ευρημάτων εκτιμάται σε περίπου ένα δισ. ευρω, ενώ συμπεριλαμβανομένης της αρχαιολογικής και καλλιτεχνικής τους αξίας, κατά τον  
κ. Θέμελη, τούτη ανέρχεται στο 100/πλάσιο!!! 
Το περιστατικό αυτό που συνέβη λίγο πριν το μεσημέρι εχθές Σάββατο, σύμφωνα με ασφαλείς και καλά διασταυρωμένες πληροφορίες μας, έχει προκαλέσει σεισμό στο κυβερνητικό επιτελείο.
Ήδη η περιοχή,σύμφωνα με το pentapostagma.gr, έχει περικυκλωθεί από ένοπλους άνδρες της ασφάλειας, οι οποίοι καμουφλάρονται σε κάθε σημείο πρόσβασης στην περιοχή για την πιθανότητα ληστείας. Ακόμα έχουν επιστρατευθεί και σύγχρονα συστήματα δορυφορικής παρακολούθησης που διέθεσε το υπουργείο άμυνας.

Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Άντε γιατί μας πρήξατε…Πάρτε και έναν ΕΛΛΗΝΙΚΟ χάρτη για να μη κάνετε λάθος στα σύνορα.!!!



Κωνσταντινιά Ντέμου

Άντε γιατί μας πρήξατε…. Αρκετά με τους χάρτες κύριοι με τις «μεγάλες πατρίδες» σας.

Πάρτε και έναν ΕΛΛΗΝΙΚΟ χάρτη για να μη κάνετε λάθος στα σύνορα.!!! Σημειωτέων οτι λείπει η Σικελία και η κάτω Ιταλία, και φυσικα περιοχές του Β. Πόλου που περικλείει την περιοχή του «Ητη » όπου εκεί ζουν απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου.

Επίσης ο χάρτης δεν αναφέρει τις ελληνικότατες δυτικές Ινδίες στις οποίες ακόμα υπάρχουν ελληνικοί πληθυσμοί.

Τρις φορές οι Ελληνες ηταν παγκόσμιοι κατακτητές ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ ΛΑΟΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ λόγο κουλτούρας .

1]Αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου ,
2] Ρωμαϊκή αυτοκρατορία
3] Βυζαντινη αυτοκρατορία ,
τώρα, όσο και να μην θέλετε να το πιστευετε θα είναι η 4η αυτοκρατορία των ελληνων !

Ας προβληματιστούμε λίγο εν τω βάθη ,με τις σημερινές εξελίξεις …. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ με ισλάμ και παπαριες , αυτούς βάλθηκαν να διαλύσουν ,όπως και το κατάφεραν !

Πομακοχώρια: «Μας απειλούν για να απαρνηθούμε την ελληνική μας ταυτότητα»



ΜΕΓΑΛΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΤΟΥ NEWSBOMB.GR ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΓΙΑΧΝΑΚΗ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ - ΠΩΣ ΕΠΙΒΙΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΜΑΚΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΒΡΩΜΙΚΟΥΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

Υπό τους ήχους των ιμάμηδων από τα τζαμιά και των καμπαναριών των εκκλησιών σε πόλεις και χωριά της Θράκης, η ζωή των κατοίκων της περιοχής, χρόνια τώρα εκπέμπει μια ιδιαίτερη κουλτούρα, η οποία στιγματίζει την καθημερινότητα μιας ευαίσθητης περιοχής της Ελλάδας.

Αποστολή - Θράκη: Μαρία Γιαχνάκη

Η Θράκη ως μια πολυπολιτισμική περιοχή έχοντας σε πρώτο πλάνο, κατά κύριο λόγο τις δυο θρησκείες, βρίσκεται πάντα στο στόχαστρο πολιτικών συζητήσεων, εθνικών διεκδικήσεων και διαφωνιών, που καταλήγουν τελικά με τον τρόπο τους, να καταπιέζουν τις ζωές των κατοίκων και κυρίως των Πομάκων, που βρίσκονται ίσως στην πιο δεινή και αδύναμη θέση.

Η Ελλάδα φαίνεται ξεκάθαρα ότι λόγω πολιτικών του παρελθόντος, άφησε μετέωρους τους Έλληνες Πομάκους, τη στιγμή που η Τουρκία κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια να τους εκτουρκίσει, κερδίζοντας παράλληλα μαζί με αυτούς και τα κομμάτια της ελληνικής γης που κατοικούν.

Έχουμε πολλές φορές επισκεφθεί την Θράκη καταγράφοντας την ανησυχία των κατοίκων για το μέλλον τους, συμπεριλαμβανομένων των Πομάκων, για την δράση της Τουρκίας στην περιοχή.

Αυτή τη φορά ταξιδεύοντας ακόμη πιο "ψηλά", στα Πομακοχώρια, συναντήσαμε μια άλλη καθημερινότητα ανάμεσα σε ανθρώπους που προσπαθούν να προστατεύσουν την ταυτότητά τους. Μιλούν κρυφά την γλώσσα τους ενώ στα σχολεία τους διδάσκονται τουρκικά και ελληνικά. Σε γιορτές και συνάξεις οι απεσταλμένοι της τουρκικής πλευράς τους απαγορεύουν να μιλούν οποιαδήποτε άλλη γλώσσα εκτός από την τουρκική. Το αντάλλαγμα; Παχυλοί μισθοί, σπουδές των παιδιών τους στα καλύτερα τουρκικά πανεπιστήμια.

Η χριστιανική παρουσία μπορεί να έχει μειωθεί στα χωριά της Ροδόπης, στο δήμο Ιάσμου της Κομοτηνής που πλέον οι μουσουλμάνοι είναι περισσότεροι, όμως οι πνευματικοί ηγέτες των ορθοδόξων μητροπόλεων της περιοχής συνεχίζουν το έργο τους αλλά και την δραστηριότητά τους για την καλή συμβίωση των θρησκευτικών ομάδων. Όπως άλλωστε μαρτυρούν όλοι, η συμβίωση των δύο θρησκειών γίνεται ειρηνικά όταν δεν παρεμβαίνουν εξωτερικοί παράγοντες με πολιτικές βλέψεις.

Ο Μητροπολίτης Μαρωνείας και Κομοτηνής κ.κ Παντελεήμων, γνώστης της κατάστασης στην περιοχή αφού όλα τα χρόνια υπηρέτησε την εκκλησία από διάφορες θέσεις εκεί, τονίζει ότι είναι ανάγκη να είμαστε προσεκτικοί ως Έλληνες στους χειρισμούς μας αλλά και να αποπέμπουμε εθνικιστικά φαινόμενα που μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο τη Θράκη και την ειρηνική συμβίωση των θρησκευτικών ομάδων.

«Η εκκλησία μας αγκαλιάζει πάντα τους κατοίκους από όπου και αν προέρχονται. Προσπαθούμε με κάθε τρόπο να ζούμε συμφιλιωμένοι διότι δεν έχουμε και τίποτα να χωρίσουμε στην ουσία. Η Ελλάδα έδωσε τα φώτα της σε όλον τον κόσμο. Έχουμε μάλιστα κάνει και κοινές προσπάθειες να αναδείξουμε τα μουσουλμανικά και χριστιανικά μνημεία της περιοχής μας μέσω ενός ιστορικού λευκώματος που παρουσιάσαμε στις Βρυξέλλες. Όταν δεν μπαίνουν στη μέση άλλου είδους συμφέροντα όλα κυλούν κανονικά. Η Θράκη θα μπορούσε να είναι ένα καλό σχολείο που να διδάσκει πως μπορούν να συμβιώσουν δυο κοινότητες με διαφορετικό πολιτισμό και πίστη σεβόμενοι ο ένας τον άλλον. Στην Θράκη δεν ανέχεται ο ένας τον άλλον αλλά ζει ο ένας με τον άλλον.»

Το ίδιο ισχυρίζεται και ο θρησκευτικός λειτουργός γραμματέας της Μουφτείας Κομοτηνής, Χαλίλ Τζιχάντ, τον οποίο συναντήσαμε στο Εσκί τζαμί, στην Κομοτηνή.

«Προσπαθούμε να συμβιώνουμε ειρηνικά. Οι σχέσεις μας με τους Χριστιανούς είναι καθαρές στα πλαίσια της κοινωνικής συμβίωσης. Έχουμε τα ίδια προβλήματα και ανάγκες. Σύμφωνα με το Κοράνι και την μουσουλμανική παράδοση οφείλουμε να συμβιώνουμε. Οι μουσουλμάνοι είναι εγγύηση ασφαλείας για τους γείτονές τους. Εγώ αυτή την παράδοση της καλής γειτονίας την κληρονόμησα από την οικογένειά μου, που είχε καλή σχέση με τους Χριστιανούς και αλληλοβοηθιόμασταν. Ανταλλάσουμε ευχές, δώρα στις γιορτές και πάντα στις μεγάλες γιορτές είτε των Χριστιανών είτε των Μουσουλμάνων. Στέλνει ο Μουφτής εκπρόσωπό του στη Μητρόπολη και η Μητρόπολη στον Μουφτή με ευχετήριες επιστολές και γλυκά σε όλες τις γιορτές».

Οι κάτοικοι της περιοχής στις πόλεις της Θράκης, στην Ξάνθη και την Κομοτηνή, ζουν μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον, προσπαθώντας αυτήν την καθημερινότητα να την κάνουν τέχνη, μουσική και καλλιτεχνικές συνάξεις, άλλωστε όπως μας λέει και ο Νίκος Κοσμίδης, κάτοικος Ξάνθης και επιχειρηματίας όλοι ζουν κάτω από τον ίδιο ουρανό και όλοι δουλεύουν με όλους, έχοντας τα ίδια σχέδια για την ζωή τους για την μόρφωση για το μέλλον των παιδιών τους.

«Ντυνόμαστε παραδοσιακά και τραγουδάμε Θρακιώτικα ακόμη και στις γιορτές των μουσουλμάνων όταν μας καλούν», λέει ο Μόσχος Μυλωνάς, κάτοικος Ροδόπης. «Η ζωή μας δεν είναι όπως ήταν, αφού όλοι οι Χριστιανοί πούλησαν τα σπίτια τους και εγκατέλειψαν τα χωριά τους. Πολλές φορές νιώθουμε ένα βάρος μέσα μας για τη μορφή που πήραν τα χωριά μας αλλά συμβιώνουμε ειρηνικά με τους μουσουλμάνους. Βεβαίως σε κανέναν δεν αρέσει που στα χωριά μας δεν βλέπουμε πια Χριστιανούς αλλά μας έδιωξε η πολιτεία με τον τρόπο της».

Ο μουσουλμάνος βουλευτής Ν. Ροδόπης, Αιχάν Καραγιουσούφ που διανύει την πρώτη του τετραετία στην ελληνική Βουλή, δίνει την δική του οπτική στα πράγματα λέγοντας ότι «η Θράκη ναι, είναι μια κρίσιμη περιοχή που πολλοί την θέλουν σε αναβρασμό αλλά αυτό είναι έγκλημα. Παραμεληθήκαμε από την ελληνική κυβέρνηση. Η Ελλάδα έχει πια χάσει το παιχνίδι στο θέμα των Πομάκων που θα μπορούσε να τους είχε φροντίσει και όχι εγκαταλείψει στο έλεος του Θεού, όπως έγινε από πολλές κυβερνήσεις του παρελθόντος. Πρέπει να καταλάβουν κάποιοι ότι η μειονότητα δεν αποτελεί απειλή για την χώρα αλλά εγγύηση».

Αναφέρθηκε μάλιστα στο κλείσιμο μειονοτικών σχολείων που απασχόλησαν την επικαιρότητα τις τελευταίες ημέρες εξηγώντας ότι «δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς αφού υπήρχε πρόβλημα το οποίο έπρεπε να σεβαστούμε. Όμως η μειονοτική εκπαίδευση χρειάζεται αναβάθμιση γιατί υπάρχουν άνθρωποι που δε μιλούν καλά την γλώσσα. Δεν επιθυμούμε τις εθνικιστικές παρεμβάσεις ούτε υποστηρίζουμε την δράση όσων θέλουν να δημιουργήσουν πρόβλημα στην ζωή των κατοίκων προσπαθώντας να ξεσηκώνουν και να αγριεύουν τον κόσμο. Η αλήθεια είναι ότι τα προβλήματα του παρελθόντος σιγά σιγά εξαλείφονται».

Στα Πομακοχώρια οι Έλληνες κάτοικοι της περιοχής, είναι σα να ζουν σε ένα δικό τους κόσμο, έχοντας όμως και αυτοί τα προβλήματα της καθημερινότητας που καλούνται να αντιμετωπίσουν με τις λίγες δυνάμεις που τους απομένουν από τις ελλείψεις και την μοναξιά.

Σήμερα στα Πομακοχώρια, από τα Μάνταινα, την Γλαύκη, τον Κένταυρο από τον Εχίνο ως και τις Θέρμες, οι Πομάκοι γράφουν τη δική τους ιστορία. Άλλοι υψώνουν το ανάστημά τους βροντοφωνάζοντας ότι είναι Έλληνες και δε μπορεί κανείς να τους αλλάξει την εθνικότητα και άλλοι σιωπούν σκύβοντας το κεφάλι, αφού προηγουμένως έχουν αποφασίσει να ακολουθήσουν τη γραμμή που επιβάλει το Τουρκικό προξενείο που έχει ως στόχο τους τον εκτουρκισμό των Πομάκων και των Ρομά, ώστε να θεωρείται τούρκικη ιδιοκτησία η περιοχή που κατοικούν.

Την ίδια ώρα, όταν τα χωριά αυτά βρίσκονται στο στόχαστρο της «λαίμαργης» εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας ενώ πετιούνται σαν... την τρίχα από το ζυμάρι από τις ελληνικές κυβερνήσεις, είναι κατανοητό ότι τα πράγματα είναι δύσκολα.

Υπάρχουν άνθρωποι φτωχοί, φοβισμένοι, αγράμματοι που γίνονται ο Δούρειος Ίππος για τις παρεμβάσεις αυτές. Ο χρηματισμός, ο εκβιασμός αλλά και ο προσηλυτισμός μέσω των ιμάμηδων είναι αρκετά για να δηλώνουν Τούρκοι. Οι Πομάκοι ζουν μόνο από τους καρπούς της γης τους και αυτό είναι ο καπνός που καλλιεργείται σε όλα τα χωριά με δυσκολία λόγω της έλλειψης του νερού.

Η Φατιμέ είναι μια από τις πολλές γυναίκες που από το ξημέρωμα πασχίζει στα χωράφια.

«Από το πρωί μέχρι το απόγευμα βρίσκομαι στα χωράφια. Δυστυχώς φέτος πάλι δεν είχαμε αποτέλεσμα γιατί δεν έβρεξε αρκετά. Κοιτάμε πολλές φορές τις σοδειές μας να χάνονται από την ξηρασία και η καλύτερη ποιότητα καπνού να μην μπορεί να έχει την τύχη που της αξίζει. Από αυτό ζούμε και τώρα φανταστείτε θα κληθούμε να πληρώσουμε φόρους και λεφτά δεν έχουμε πάρει από πουθενά. Είμαστε όλοι η οικογένεια στα χωράφια και τίποτα. Κανείς μας δεν βγήκε κερδισμένος».

Ο Μεχμέτ Αλί Ιρφάν, από τα Μάνταινα είναι ένας από τους Πομάκους που δεν έσκυψε το κεφάλι, όπως λέει ο ίδιος, στην καταπίεση που πολλοί Πομάκοι ζουν καθημερινά αλλά το γεγονός το έχει πληρώσει ακριβά στην καθημερινότητά του:

«Μέχρι πρόσφατα ζούσαμε την καταπίεση. Μέχρι και μπάρα είχαμε απαγορευτική. Τώρα ζούμε την εγκατάλειψη. Ξέρετε τι σημαίνει να έρχεται ο ψευτομουφτής στα τζαμιά, να παίρνει το μικρόφωνο και να διασπείρει το μίσος; Παίζονται πολιτικά παιχνίδια μέσα από τα τζαμιά και πρέπει να παρέμβει ο εισαγγελέας. Εμείς πάμε στο τζαμί για προσευχή και μας ενοχλούν οι πολιτικές παρεμβάσεις. Υπάρχουν Τούρκοι πράκτορες ανάμεσά μας, οι οποίοι πληρώνονται για να μας γονατίζουν και να μας απειλούν να απαρνηθούμε την ελληνική μας ταυτότητα. Εγώ έχω αντισταθεί και με έχουν απειλήσει με σημειώματα με τηλεφωνήματα, με κοινωνικό αποκλεισμό. Δε με νοιάζει για μένα προσωπικά, με νοιάζει όμως για τους συγγενείς μου, που εξαιτίας μου διώκονται και αυτοί. Πρέπει η ελληνική πολιτεία να μας προστατεύσει είμαστε Έλληνες, μην μας διώχνουν από κοντά τους».

Η Εμινέ Μπουρουτζή, Πομάκα από το Δημάρειο, έκανε την επανάστασή της νωρίς. Μόλις παντρεύτηκε έβγαλε την Πομάκικη μαντίλα κι έφυγε από τα Πομακοχώρια αφού έτσι κι αλλιώς δεν είχε θέση μέσα στην οικογένειά της, που ακόμη δεν της μιλούν λόγω του γεγονότος αφού πιστεύουν ότι τους προσέβαλε. Η Εμινέ σήμερα κάνει μεγάλο αγώνα για τα δικαιώματα των γυναικών στα Πομακοχώρια μιλώντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα σε διεθνή συνέδρια σε όλο τον κόσμο ενώ την παράδοση και τα ήθη κι έθιμα των Πομάκων τα έκανε τραγούδια, με τα οποία επίσης κάνει αγώνα.

«Ζούμε με πολλά προβλήματα στα χωριά μας. Η ανέχεια μας γονατίζει καθημερινά. Οι άνδρες ξενιτεύονται για να φέρουν χρήματα. Όπου κι αν πάνε τους εκμεταλλεύονται. Οι γυναίκες μένουν πίσω με χιλιάδες προβλήματα, με τα παιδιά και τους γονείς, τους οποίους πρέπει να προστατεύσουν και δε μπορούν να αντιμετωπίσουν τις αδικίες. Οι περισσότερες παίρνουν ψυχοφάρμακα διότι δεν μπορούν να αντέξουν την καθημερινότητα. Αν δεν πάρουν ηρεμιστικά, δε μπορούν να κοιμηθούν. Αυτή τη στιγμή στα Πομακοχώρια έχουμε ανάγκη από γιατρούς, ψυχολόγους, ψυχιάτρους, γυναικολόγους. Οι άνθρωποι δεν εμπιστεύονται ούτε τους γιατρούς. Εμπιστεύονται βέβαια περισσότερο τις γυναίκες και αναζητούμε εμείς από ιδιωτική πρωτοβουλία να βρούμε γιατρούς».

Ο Βαγγέλης Δορόπουλος, δάσκαλος σε μειονοτικά σχολεία τα τελευταία 30 χρόνια έχει ζήσει την ιστορία να επαναλαμβάνεται στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία όπου τα παιδιά μαθαίνουν τα μισά μαθήματα στα τουρκικά και τα άλλα στα ελληνικά.

Τα προβλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο όταν οι μαθητές από το μειονοτικό δημοτικό συνεχίζουν σε μεικτό σχολείο και σοκάρονται από την αλλαγή του συστήματος αφού τα ίδια δεν είναι προχωρημένα στη γλώσσα με αποτέλεσμα να δημιουργείται χάσμα. Όμως τα προβλήματα εξελίσσονται και σε πιο περίπλοκα όταν ανάμεσα στους μαθητές διαφορετικών θρησκευμάτων, δημιουργούνται φλέρτ κι έρωτες που φέρνουν τα πάνω κάτω στις μικρές κοινωνίες.

«Μετά από τόσα χρόνια έχω αποκτήσει φιλίες και συμπάθειες. Τα παιδιά έχουν διάθεση για μάθηση και το δείχνουν. Απλώς ο τρόπος που διδάσκονται και το σύστημα τους δημιουργεί προβλήματα. Κάποτε το 2000 υπήρχαν βιβλία που στήριζαν και την γλώσσα τους. Τώρα τα πράγματα άλλαξαν και προσπαθούμε εμείς με διάφορους τρόπους να δημιουργήσουμε υλικό που να ταιριάζει στα παιδιά μειονοτικών σχολείων. Όσο για την διαφορετικότητα θέλω να πω ότι ένας κήπος είναι πιο όμορφος όταν έχει πολλά λουλούδια παρά όταν έχει μόνο τριαντάφυλλα.»


Η υπόθεση «Τουρκικό προξενείο» είναι το θέμα που απασχολεί τους πάντες στην Θράκη. Ζήτησα λοιπόν να συναντήσω τον Τούρκο πρόξενο Αλί Ριζά Ακιντζί ο οποίος με δέχτηκε στο προξενείο στην Κομοτηνή. Ήταν προετοιμασμένος για μια σειρά θεμάτων. Βεβαίως στην περίπτωση της συνάντησής μας με τον Τούρκο πρόξενο που η αλήθεια είναι ότι δεν ανοίγει εύκολα τις πόρτες του σε Έλληνα δημοσιογράφο, η θέση μας ήταν ξεκάθαρη διότι εμείς δεν μιλούσαμε για τουρκική μειονότητα αλλά για θρησκευτική μειονότητα ενώ η πλευρά της Τουρκίας μιλάει πάντα για τουρκική μειονότητα στη Θράκη. Το γεγονός προσδιόρισε μια συνάντηση εκ νέου ανάμεσά μας ώστε να απαντήσει αποκλειστικά σε ερωτήσεις μας για τα όσα πρεσβεύει το προξενείο στη Θράκη.

Με την Ασπασία θα ασχοληθεί κανείς ή «ξεσκίζουμε» ακόμη το Γιατζόγλου;



Ο Νίκος Συρίγος γράφει για τα πραγματικά θέματα που κάποιοι περνάνε στο ντούκου γιατί δεν πουλάνε…

Η Ασπασία Μπόγρη είναι το κορίτσι που πριν μερικά χρόνια ο πατέρας της πυροβόλησε στο κεφάλι. Και ξεκινάω με το όνομα της γιατί οι περισσότεροι έχουμε ξεχάσει και πως τη λένε... Από τότε ανεβαίνει όχι ανήφορο αλλά Γολγοθά. Και η Ελλάδα, το κράτος… δικαίου, αντί να ελαφραίνει τον Σταυρό που κουβαλάει αυτό το κορίτσι, της καρφώνει τα χέρια στο ξύλο. Εκτός κι αν είναι κάτι άλλο από σταύρωση ότι της έκοψαν τα 300 ευρώ το μήνα που έπαιρνε ως βοήθημα. Λάθος. Δεν είναι απλά σταύρωση. Είναι αλητεία. Όπως αλητεία είναι το γεγονός ότι στην Ελλάδα των εκατοντάδων ΜΜΕ και των δεκάδων χιλιάδων δημοσιογράφων, αυτοί που ασχολήθηκαν με το συγκεκριμένο δράμα, είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μπορεί και λιγότεροι.

Βλέπετε ό,τι δεν περνάει πια η μπογιά του, δεν πουλάει, οπότε ας αφήσουμε την Ασπασία να κουβαλήσει μοναχή τον σταυρό της και το… κράτος να κάνει ανενόχλητο τη δουλειά του! Στην Ελλάδα του 2016 και της δημοσιογραφίας του σήμερα, σε λιγότερο από 24 ώρες γράφτηκαν χιλιάδες λέξεις για τον Γιατζόγλου που πήρε αγκαλιά τον Μιχαλολιάκο, αλλά ούτε κουβέντα για το γεγονός ότι το κράτος κάνει… οικονομία κόβοντας το βοήθημα ενός κοριτσιού που παλεύει να μείνει ζωντανό.

Το αν ο Γιατζόγλου θέλει να είναι φασίστας, εθνικιστής ή… αναρχοαυτόνομος φαντάζομαι ότι είναι δικαίωμα του, στο πλαίσιο της δημοκρατίας που όλοι βαυκαλιζόμαστε ότι έχουμε στην Ελλάδα, παρότι ακόμη και για να αναπνεύσουμε παίρνουμε πια άδεια από τους… δανειστές.

Και επειδή τυγχάνει να τον ξέρω καλύτερα από κάποιους που έσπευσαν να του ρίξουν το ανάθεμα, να είστε σίγουροι ότι είναι πολύ πιο δημοκράτης από πολλούς που χθες και σήμερα τον πέρασαν πριονοκορδέλα για τα… φασιστικά του ιδεώδη. Και σίγουρα πιο αρσενικός. Τόσο που θα στηρίξει την επιλογή του ακόμη κι αν χρειαστεί να πάει κόντρα σε όλο τον πλανήτη.

Δεν θα πήγαινα ποτέ σε εκδήλωση της ΧΑ όπως δεν έχω πάει ποτέ γενικώς σε πολιτικές-κομματικές εκδηλώσεις. Προτιμώ να σκέφτομαι μόνος μου και να μην ακούω τους βοσκούς αλλά τα πρόβατα. Τους αδύναμους αυτής της πλάσης. Όπως γουστάρω να σηκώνω τη σημαία για τη σημαία και όχι για το κοντάρι… Κι όποιος κατάλαβε-κατάλαβε.


Αλλά από αυτό το σημείο μέχρι να ξεσκίσω τον Γιατζόγλου επειδή πήγε εκεί που γούσταρε είναι η μέρα με τη νύχτα… Και μεταξύ μας, όσο κι αν το να ξεσκίζεις σήμερα τον Στηβ είναι βολικό και σε κάνει στα μάτια του κόσμου… αγωνιστή της λευτεριάς και της δημοκρατίας (εδώ γελάμε), να με συμπαθάτε, αλλά προτιμώ να ασχοληθώ με την Ασπασία και τους μπάσταρδους που της έκοψαν τα 300 ευρώ το μήνα… Αυτούς που μάλλον τους βολεύει να ασχολούμαστε με τον Γιατζόγλου για να ξεχνάμε ότι κόβουν τις συντάξεις, τους μισθούς και τις ζωές των Ελλήνων…

Ανατριχιαστικό - από τη Σχολή Ικάρων: Τα «γεράκια του Αιγαίου» ψάλουν τον Εθνικό Ύμνο!!!


Ιδιαίτερα συγκινητικές στιγμές εκτυλίχθηκαν στην αεροπορική βάση στο Τατόι.

Δεν ήταν μόνο το γεγονός ότι 42 χρόνια μετά την πτώση του Noratlas οι συγγενείς των ηρώων παραλάμβαναν τα οστά τους, για να μπορέσουν να τα κηδέψουν και να αναπαύσουν τις ψυχές τους.
Η μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας έπαιξε τον εθνικό ύμνο. Και τότε τα σημερινά «αετόπουλα» της σχολής Ικάρων και αυριανά γεράκια του Αιγαίου, άρχισαν να τραγουδούν δυνατά τον εθνικό μας ύμνο!