Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΑΕΙ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΡΩΜΙΩΝ

ΙΣΧΥΡΙΖΟΝΤΑΙ ΠΩΣ ΤΟΥΣ ΚΥΝΗΓΑΕΙ Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΡΩΜΙΩΝ

καταρα ρωμιων τουρκια 1
Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Πρόκειται πραγματικά για μια καταπληκτική ιστορία που δείχνει πως η παρουσία της Ρωμιοσύνης εξακολουθεί να «αιωρείται» σε πολλές περιοχές της Μικράς Ασίας όπου άνθησε επί αιώνες. Όπως αναφέρεται, οι κάτοικοι μιας κωμόπολης της περιοχής του Balıkesir, πιστεύουν πως είναι κακότυχοι και πως η κωμόπολη τους, το Büyukdere, όπου πριν από την ανταλλαγή των πληθυσμών κατοικούσαν ελληνορθόδοξοι Ρωμιοί, δεν έχει κανένα μέλλον. Αλλά το ενδιαφέρων σε αυτή την ιστορία είναι πως αποδίδουν όλα τα δεινά τους στην… «κατάρα» των Ελλήνων που κατοικούσαν στην περιοχή τους και έφυγαν μετά την Μικρασιατική καταστροφή.
καταρα ρωμιων τουρκια 2
Οι κάτοικοι του Büyukdere πιστεύουν ότι τα σημερινά σπίτια τους όπου κατοικούσαν οι παλιοί ιδιοκτήτες, Έλληνες της Μικράς Ασίας, είναι καταραμένα, γιατί οι ιδιοκτήτες τους πριν φύγουν διωγμένοι από τα άτακτα στρατεύματα του Κεμάλ που προήλαυναν, είχαν ρίξει κατάρα πίσω τους να μην αξιωθεί άνθρωπος που θα κατοικήσει εκεί να προκόψει και να ευημερήσει. Από τότε, όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι της περιοχής που είχαν έρθει για να μείνουν στα σπίτια των Ρωμιών κατοίκων, δεν έχουν δει καμιά προκοπή. Η οικονομική τους κατάσταση είναι οικτρή και κάθε προσπάθεια που έχουν κάνει όλα αυτά τα χρόνια για να δούνε μια «άσπρη μέρα»είναι μάταιη, όπως υποστηρίζουν, χωρίς να δούνε στον ήλιο μοίρα, λες και κάποιος τους κατατρέχει και δεν τους αφήνει να σταθούν σε χλωρό κλαρί.
Η πόλη τους όπως αναφέρεται, ήταν πριν από την μικρασιατική καταστροφή κατά 70% ελληνική και εκεί υπήρχε μια ανθούσα ελληνική κοινότητα που καταστράφηκε με την υποχώρηση του ελληνικού στρατού το 1922, υποχώρηση που ανάγκασε τους κατοίκους του Büyukdere, (Μεγάλο Ρέμα), να εγκαταλείψουν τις πατρικές τους εστίες και να φύγουν διωκόμενοι στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε ένας πρώην δήμαρχος της κωμόπολης, ο Nadı Baklaci, ο οποίος επίσης μένει σε ελληνικό παλιό σπίτι, όταν οι Ρωμιοί αναγκάστηκαν να φύγουν και είδαν ότι έρχονταν η μεγάλη καταστροφή, έριξαν…κατάρα πίσω τους στα σπίτια που εγκατέλειπαν να μην ευτυχήσουν οι μουσουλμάνοι που θα πάνε να τα κατοικήσουν και να τα «μαγαρίσουν». Αυτή η κατάρα, όπως ισχυρίζεται ο Baklaci, «μας κυνηγάει μέχρι σήμερα. Είμαστε συνεχώς χρεωμένοι, οι σοδιές μας ποτέ δεν πανε καλά, τα χωράφια μας δεν αποδίδουν και οι οικογένειες μας πέφτουν από την μια συμφορά στην άλλη».
καταρα ρωμιων τουρκια 3
Μια άλλη χαρακτηριστική απόδειξη για την ελληνική κατάρα, όπως αναφέρει ο πρώην δήμαρχος του Μεγάλου Ρέματος, είναι πως όσοι προσπάθησαν να κάνουν ανακαινίσεις στα παλιά ελληνικά σπίτια που πήραν και κατοίκησαν μετά την μικρασιατική καταστροφή δεν τα κατάφεραν. Κατά περίεργο τρόπο κάθε προσπάθεια σοβαρής ανακαίνισης δεν μπορούσε να προχωρήσει γιατί όλο και κάποιο ατύχημα χτύπησε τους μαστόρους. «Κάθε πέτρα που προσπαθούσαμε να βάλουμε έπεφτε πάνω στο κεφάλι μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρώην δήμαρχος της «καταραμένης» πόλης. «Μερικοί σκέφτηκαν να μετατρέψουν την εκκλησία των Ρωμιών σε σχολείο, αλλά κόντεψε να πέσει όλη η οροφή στο κεφάλι τους. Κανένας δάσκαλος δεν δέχονταν να διδάξει μέσα σε αυτό το σχολείο, με αποτέλεσμα τα παιδιά μας να είναι χωρίς δάσκαλο. Μέχρι και το νερό που πίνουμε πολλές φορές φοβόμαστε ότι είναι καταραμένο και μπορεί να μας φέρει καμιά επιδημία.» Τόση μάλιστα είναι η απελπισία των κατοίκων της περιοχής, που τα ρίχνουν όλα στην «ελληνική κατάρα», ώστε σκέφτονται να εγκαταλείψουν ομαδικά την «καταραμένη πόλη» και να πάνε αλλού να βρούνε την τύχη τους παρ όλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια από την εποχή που στο Büyukdere ζούσαν οι Έλληνες, οι οποίοι είχαν μια δυναμική κοινότητα με πολλούς μαστόρους και πετυχημένους επαγγελματίες.
Αλλά το φαινόμενο της «ελληνικής κατάρας» που πιστεύουν οι Τούρκοι για τις περιοχές όπου άλλοτε κατοικούσαν Έλληνες, δεν είναι το μοναδικό στην περιοχή. Είναι γνωστό πως στην ακτή της Μεσογείου, στην νοτιοδυτική Τουρκία, υπάρχουν οι λεγόμενες «πόλεις φάντασματα» πρώην ανθούσες ελληνικές εστίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Μάκρη, οι κάτοικοι της οποίας είχαν έρθει στην Νέα Μάκρη της Αττικής. Οι πόλεις αυτές είναι έρημες γιατί οι Τούρκοι δεν τόλμησαν ποτέ να πάνε να τις κατοικήσουν, φοβούμενοι όπως αναφέρεται την κατάρα που είχαν ρίξει πίσω τους οι παλιοί Έλληνες κάτοικοι. Μόνο τις στέγες είχαν τολμήσει να αφαιρέσουν και έτσι το θέαμα που παρουσιάζουν είναι σπίτια χωρίς στέγη, δρόμοι έρημοι, πόλεις στοιχειομένες που άλλοτε έσφυζαν από ζωή του ελληνικού μικρασιατικού στοιχείου.

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

(Τσούζει τους Αλβανούς) «Αμφιλεγόμενος Άγιος και Μοναχός προφήτευσε την παράδοση της Κωνσταντινούπολης και των αλβανικών εδαφών στους Έλληνες»

Η αγιοποίηση του Μοναχού Παΐσιου από το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως της Ορθοδόξου Εκκλησίας, έχει αντιμετωπίσει κριτική στον ελληνικό Τύπο, έχει ανοίξει, επίσης, μια συζήτηση για την αντικειμενικότητα της Εκκλησίας που ακολουθεί στην αγιοποίηση των  ιερέων, γράφει η αλβανική  ‘Tema’ και συνεχίζει:

Στην περίπτωση της αγιοποίησης του Παΐσιου, έγινε 21 χρόνια μετά το θάνατό του και όχι 70 ή 100 χρόνια, όπως προβλέπει ο κανόνας της Εκκλησίας.


Επιχείρημα  της Συνόδου του Πατριαρχείου ήταν η άσκηση μεγάλης πίεσης από τους πιστούς και με  την απουσία μιας εξήγησης, παρά μόνο τη δημοτικότητά του, η εφημερίδα «Καθημερινή» αναφέρει μερικές από τις εξηγήσεις που οδήγησαν στην αγιοποίηση του μοναχού, συνεχίζει το αλβανικό δημοσίευμα.


Σύμφωνα με την ελληνική εφημερίδα, η δημοτικότητα του μοναχού μπορεί να ελεγχθεί από τον υψηλό αριθμό πωλήσεων των βιβλίων και των φωτογραφιών του μοναχού, που αναφέρεται στην αγιότητά του και σε μελέτες που αναφέρονται σε αυτόν.


Η φήμη του μοναχού Παΐσιου που έζησε στο Όρος Άθως,  λένε ότι είχε προβλέψει την ελληνική κρίση.


Σε τέσσερα βιβλία που έχουν εκδοθεί από τον ίδιο, προβλέπει, επίσης, την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης καθώς και των αλβανικών εδαφών από την Ελλάδα.


Το δημοσίευμα σημειώνει ότι οι προφητείες του για τους Αλβανούς, τους  Σκοπιανούς και τους Τούρκους, ήταν αυτά που ήθελαν να ακούσουν οι πραγματικοί Έλληνες.


«Οι Αλβανοί τι θα κάνουνε, μοναχέ;»

«Αφήστε τους, αυτοί δεν μετράνε»
«Με τα Σκόπια, μοναχέ;»
«Αυτά δεν τα υπολογίζουμε»
«Με την Κωνσταντινούπολη μοναχέ;»
«Θα την καταλάβουν οι Ρώσοι, και θα μας την παραχωρήσουν», αναφέρει το αλβανικό δημοσίευμα.

πηγη

το είδαμε ΕΔΩ
Ποσειδώνας

Η ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ.

(ένα παιδί κοιτάζει τ’ άστρα)

Γράφει ο Χρίστος Γούδης

Εκλογές 25 Ιανουαρίου 2015. Ο σύριζα εκλέγει 145 βουλευτές, η νέα δημοκρατία 80, το πασόκ, 15, το Ποτάμι επίσης 15, η χρυσή αυγή 25. Οι 300 υπερασπιστές της ελληνικής δημοκρατίας συμπληρώνονται με 10 ανέλληνες και 10 κουκουέδες. Ο Αβρααμ-ο-πουλος προτείνεται από τον Τσίπρα για πρόεδρος δημοκρατίας, καθώς ο ηγέτης του (τ)σύριζα διαπιστώνει με έκπληξη και κατάπληξη ότι η χώρα λόγω της εκλογικής περιόδου αντιμετωπίζει πλέον βαρύτατα και άμεσα οικονομικά προβλήματα και προ των υποχρεώσεων και των ευθυνών του απέναντι στον λαό, το έθνος, και την ορθόδοξη εκκλησία των Ελλήνων, του κόβεται το τσύριγμα και αποδέχεται να του ανατεθεί από τον πρόεδρο της δημοκρατίας (τον Αβρααμ-ο-πουλο δηλαδή) ο σχηματισμός κυβερνήσεως εθνικής σωτηρίας η οποία προσέρχεται εν χορώ να ορκισθεί «με αεροπλάνα και βαπόρια» μαστουρωμένη από τις λαϊκές ευλογίες της Σωτηρίας Μπέλου.

Ο Τσίπρας στέφεται πρωθυπουργός και βαφτίζεται εν είδει περιστεράς στο ποτάμι με την στήριξη των αναδόχων του, της νέας δημοκρατίας και του πασόκ, ενισχυμένων και με τους 100 τσιπριζαίους βουλευτές που θα του μείνουν, γιατί οι 45 του Λαφαζάνη θα διαχωρίσουν αμέσως τη θέση τους από τους νεοπροδότες της αριστεράς και θα αφεθούν να κρώζουν και να κορυβαντιούν μόνοι τους στο εθνικό κοινοβούλιο, καθώς η χρυσή αυγή θα αποφασισθεί από την ανεξάρτητη δικαιοσύνη με υπουργό τον ΔΗΜΑΡατο (φανούριο κουβέλι), ότι είναι όντως εγκληματική οργάνωση, θα διαλυθεί ως κόμμα, και όσοι καινούργιοι βουλευτές θα έχουν εκλεγεί υπό την σκέπη της θα είναι πολύ τυχεροί να την γλυτώσουν απλά με έκπτωση από το βουλευτικό αξίωμα και όχι να σταλούν κατευθείαν στις φυλακές μαζί με τους ήδη φυλακισμένους. Το κουκουέ θα διοργανώσει πάραυτα μία πορεία για να περιφρουρήσει το κοινοβούλιο από τους λαφασίστες του Λαφαζάνη ο οποίος άμα τύχει μπορεί και να τις φάει κιόλας από τα ΜΑΤ-ΠΑΤ-ΚΙΟΥΤ.

Ο Παπανδρέου θα δεχθεί (κατόπιν πιέσεών του για να του προταθεί!) να αναλάβει τον ρόλο του διαπραγματευτή με τους δανειστές, ο Καρατζαφέρης  ως ειδήμων του «επιχειρείν» θα καταδεχθεί να παραλάβει (χέρι-χέρι) το υπουργείο οικονομικών, ο Θοδωράκης ως ποταμίσιος το υπουργείο ναυτ(ιλ)ίας, ο Πάνος ΑΝΕΛος το υπουργείο εθνικής άμυνας (κατά των ψεκασμών και των εξωγήϊνων εισβολέων), με σταθερή αξία πάντα τον βενιζέλο ως πρώτο αντιπρόεδρο πάντων και πασών των αντιπροέδρων, γιατί θα υπάρχουν και παπαγαλίνες αντιπρόεδροι, λόγω της απαιτούμενης ποσόστοσης θηλέων και αμφίφυλων, όπως αρμόζει σε ένα προοδευτικό πολιτικοφυλετικό σχήμα. Το ποιες θα είναι «αυτές» μαντέψτε τις εσείς.

Η κυβέρνηση σωτηρίας θα προβάλλεται από τα δημοκρατικά μήντια ως πράξη σωφροσύνης και σοφίας του ελληνικού λαού που επέβαλε δια της δια-σποράς των ψήφων του την εθνική συμφιλίωση, θα τονίζεται συνεχώς ότι με βάση το άθροισμα των ποσοστών που έλαβαν στις εκλογές οι επιμέρους συνιστώσες της, εκπροσωπεί περίπου το 60% - 70% του λαού, και άρα είναι υπερδημοκρατική και παντοδύναμη, και ως εκ τούτου θα έχει το δικαίωμα να ασελγεί ή να ασελγείται κατά τις ορέξεις των μελών της αλλά πρωτίστως να δέρνει όποιον φασίστα ή λαφαζανίστα τολμήσει να την αμφισβητήσει. Οι φόροι θα τετραπλασιασθούν όπως και οι μισθοί όλων των βουλευτών ενώ θα δεκαπλασιασθούν οι κολαούζοι που δικαιούνται να προσλάβουν (για να τους περιφρουρούν καλύτερα από ελλοχεύοντες τζιχαντιστές).

Τοιουτο-τρόπως και για τα επόμενα τέσσερα χρόνια η κυβέρνηση σωτηρίας θα έχει σώσει την κοινοβουλευτική δημοκρατία η οποία θα γελάει ακατάπαυστα καθώς ο λαός θα κλαίει, επίσης ακατάπαυστα, μπροστά στο «τείχος των δακρύων» που θα ανεγερθεί με δωρεά του δημάρχου της Ιερουσαλήμ. Καλά να πάθει. Ας πρόσεχε.

Χρίστος  Γούδης

Το whisky είναι η Σκωτία

Το whisky είναι η Σκωτία

Ας μιλήσουμε για την ιστορία και την παράδοση που συνδέει τόσο στενά μια ολόκληρη χώρα με το whisky.

Άλλοι το λένε whisky, οι Ιρλανδοί προσθέτουν και ένα e και γίνεται whiskey αλλά όλοι όταν ακούσουν την λέξη scotch συντονίζονται και καταλαβαίνουν ακριβώς τι θες να πεις. Το whisky ξεκίνησε από τις κοιλάδες της Σκωτίας, επιβίωσε σε πολέμους και κακουχίες, άντεξε και συνεχίζει να αποτελεί το ορόσημο μιας ολόκληρης χώρας, χάρη στο πάθος των ανθρώπων της για αυτό. Η Σκωτία ήξερε ότι στο έδαφός της έχει πηγές χρυσού αλλά δεν είχε καταλάβει ότι αυτός ο χρυσός ήταν το whisky. Όλη η ιστορία, η οικονομία και οι παραδόσεις της χώρας είναι συνυφασμένες με αυτό.
Άλλωστε το whisky είναι η Σκωτία.
 
 


Τα συστατικά

Το συστατικά του είναι απλά αλλά συνάμα περίπλοκα. Κριθάρι, νερό και ξύλο. Με αυτά τα τρία και πολύ υπομονή δημιουργείται αυτός ο υγρός χρυσός που είναι τόσο ξεχωριστός σε αυτή την χώρα. Το κριθάρι παράγεται στις γόνιμες κοιλάδες των highlands και των άλλων περιοχών της σκωτσέζικης επαρχίας, οι τεχνίτες βάζουν μεράκι στην δημιουργία βαρελιών που θα δώσουν απίστευτη γεύση και αρώματα στο απόσταγμα και τελευταίο το ίδιο το νερό.
 
Στις πηγές που βρίσκονται κοντά στο αποστακτήριο του Aberfeldy, το σπίτι του Dewar's, πολύς κόσμος έψαχνε χρυσό για πολλά χρόνια. Τώρα πια όχι, για δύο λόγους. Πρώτον γιατί είναι πια ιδιοκτησία της Βασίλισσας και δεύτερον γιατί ο χρυσός είναι το νερό.
 
Το νερό αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό συστατικό στην διαδικασία. Η ποιότητα του ουίσκι εξαρτάται από την ποιότητα του νερού. Το νερό στη Σκωτία είναι γνωστό για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Η διαφορά στη γεύση μεταξύ διαφορετικών αποστακτήριων οφείλεται εν μέρει και στην ποιότητα του νερού που χρησιμοποιείται. Στα Highlands είναι συχνά τυρφώδες, με αποτέλεσμα ουσίες, που απορρέουν από την τύρφη, μεταφέρονται στους ποταμούς που το νερό χρησιμοποιείται για whisky και αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που συμβάλλουν συχνά στην αρχική και ιδιαίτερη γεύση του scotch..
 


Η παράδοση

Το whisky είναι τόσο βαθιά συνδεδεμένο με την παράδοση της χώρας κάτι που φαίνεται ακόμα και από τους ταξιδιωτικούς οδηγούς όταν φτάνεις στην χώρα. Ενθύμια, ιστορικά στοιχεία, tour of whisky και ότι άλλο μπορείς να φανταστείς σε μια χώρα που ζει -κυριολεκτικά και μεταφορικά- από το whisky. Γιαυτό έχουν δημιουργηθεί και οι φύλακες του Quaich, μια κλειστή ομάδα στην οποία μπαίνεις μόνο με πρόσκληση και σκοπός των μελών της είναι η διασφάλιση και η διάδοση σε όλο τον κόσμο του σκωτσέζικου whisky. Επίσης η ομάδα αυτή, στην οποία συμμετέχουν στελέχη από κάθε εταιρία, κάθε αποστακτήριο μαζεύει κάθε χρόνο χρήματα για φιλανθρωπικούς σκοπούς στην χώρα. Το όνομα της προέρχεται από το παραδοσιακό ποτήρι που έπιναν whisky οι σκωτσέζοι, το οποίο έχει ρίζες βαθιά στους αιώνες.
 


Η ιστορία

Σύμφωνα με την παράδοση η απόσταξη ξεκίνησε σε μοναστήρια της Σκωτίας για ιατρικούς σκοπούς γύρω στο 1100. Μοναχοί το χρησιμοποιούσαν σαν θεραπευτικό πότο ενώ πολλοί το είχαν χαρακτηρίσει «Το νερό της ζωής». Το 1800 λειτουργούσαν αρκετά μικρά-σπιτικά αποστακτήρια τα οποία έκαναν τα δικά τους malt whisky. Στα τέλη αυτού του αιώνα αρχίζει η βιομηχανοποίηση της παραγωγής με την δημιουργία μεγάλων αποστακτήριων στην περιοχή των Highlands. Τότε είναι που αρχίζει και η διανομή αδειών για τα αποστακτήρια ενώ τα δρομολόγια τραίνων πληθαίνουν με αποτέλεσμα να φτάνει το whisky σε περισσότερες περιοχές και ήταν πολύ πιο εύκολη η μεταφορά του στις πόλεις.
Η οικογένεια Dewar δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή την εξιστόρηση μιας και στα τέλη του 19ου αιώνα αποτελούσε ήδη έναν από τους σημαντικότερους παραγωγούς. Και είναι ακριβώς αυτή χρονικά η περίοδος που η οικογένεια Dewar αρχίζει να πειραματίζεται με την ανάμειξη διαφορετικών malt και την δημιουργία ενός γευστικότατου και μοναδικού blended whisky. Μπορεί να μην διέθετε ακόμα δικό της αποστακτήριο αλλά προμηθευόταν από αρκετά της ευρύτερης περιοχής και κατάφεραν μέσα σε λίγα χρόνια να κατανοήσουν και να πρωτοπορήσουν. Ο John Dewar δεν ήταν ο πρώτος που επιχειρούσε να φτιάξει blended whisky αλλά είναι βέβαιο ότι οι αρχές που έθεσε εκείνος ακολουθήθηκαν και ακολουθούνται μέχρι και σήμερα. Ο John Dewar ήταν από εκείνους τους πιονέρους που έθεσαν τις βάσεις αυτού που σήμερα αποκαλούμε και αγαπάμε ως blended whisky.
 
Το 1880 μετά τον θάνατό του αναλαμβάνουν την εταιρία οι γιοί του John και Tommy. O John έχει όνειρο την δημιουργία ενός αποστακτηρίου στο Aberfeldy και μετά από μερικά χρόνια τα καταφέρνει ενώ ο Tommy γυρίζει όλο τον κόσμο προωθώντας το Dewar’s. Το αποστακτήριο αυτό υπάρχει μέχρι και σήμερα, επιβλητικό και συνώνυμο της ιστορίας του scotch whisky. Μπαίνεις μέσα και σε κατακλύζουν μυρωδιές και αρώματα από το απόσταγμα ενώ καθώς οδεύεις προς τις αποθήκες μένεις με το στόμα ανοιχτό. Βαρέλια γεμάτα whisky που καρτερεί να βγει από εκεί αφού ωριμάσει στις αρτιότερες συνθήκες. Αυτές τις προσφέρει το κλίμα της Σκωτίας αφού θερμοκρασία και υγρασία είναι σχεδόν πάντα σταθερές καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.
Εκεί δημιουργούνται τα single malt του Aberfeldy που αξίζει να δοκιμάσεις για την ιδιαίτερη γεύση τους, τον εξαιρετικό χαρακτήρα τους και τη σπιρτάδα που αφήνουν αν και ευκολόπιοτα. Αυτά τα single malt όμως αποτελούν και την καρδιά κάθε blended Dewar’s που ταξιδεύει στον κόσμο και γεύεσαι στο ποτήρι σου.
 
Η ίδια ακριβώς συνταγή από το 1898 μέχρι σήμερα. Στο ίδιο ακριβώς μέρος μέχρι σήμερα. Τα ίδια ακριβώς συστατικά μέχρι σήμερα. Αυτή η γεύση είναι που έκανε το Dewar’s τόσο ιδιαίτερο ανάμεσα στα σκωτσέζικα whisky και τόσο διάσημο σε όλο τον κόσμο. Αυτές οι ιδιαιτερότητες είναι που του έδωσαν τόσα βραβεία, τα περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο. Αυτοί είναι οι λόγοι που άντεξε στα χρόνια, ξεπέρασε πολέμους και είναι τόσο στενά συνδεδεμένο με την Σκωτία και την παράδοσή της.
Αυτοί είναι οι λόγοι που το whisky είναι η Σκωτία. Και έχουμε τη δυνατότητα να γευόμαστε αλλά και να κατανοούμε την παράδοση ενός τόσο σημαντικού whisky όχι μόνο μέσα από το ποτήρι μας αλλά και από όσα μαθαίνουμε για αυτό. Στο www.truescotch.com μπορείς να ξεναγηθείς μέσα στο αποστακτήριο του Aberfeldy, να γνωρίσεις από κοντά έστω και ψηφιακά όσα θαυμαστά συμβαίνουν σε ένα αποστακτήριο και να δώσεις τη δική σου υπόσχεση ότι μία ημέρα θα κάνεις το δικό σου ταξίδι στη Σκωτία.
Για να γνωρίσεις τους ανθρώπους, την παράδοση και το whisky της.

Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΕΚΛΟΓΕΣ 2015


ΕΚΛΟΓΕΣ 2015
Υπουργείο Εσωτερικών
Ποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου
Δικαίωμα ψήφου έχουν όλοι οι Έλληνες πολίτες που:
  • Έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους (όσοι έχουν γεννηθεί το έτος 1996).
  • Είναι εγγεγραμμένοι σε εκλογικό κατάλογο δήμου της χώρας. Δεν έχουν στερηθεί το δικαίωμα του εκλέγειν.

  • Ποιοι στερούνται του δικαιώματος αυτού:
  • Όσοι διατελούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα σε πλήρη στερητική δικαστική συμπαράσταση.
  • Όσοι το στερήθηκαν λόγω αμετάκλητης ποινικής καταδίκης, σε κάποιο από τα εγκλήματα που ορίζονται από τον ποινικό και στρατιωτικό ποινικό κώδικα, για όσο χρόνο διαρκεί αυτή η στέρηση.


Πού ψηφίζουμε
Οι εκλογείς ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα στο δήμο, στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένοι. Οι ετεροδημότες εκλογείς θα ψηφίσουν σε αμιγές ή μεικτό εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών της έδρας του Νομού που διαμένουν. Όλοι οι εκλογείς μπορούν να ενημερώνονται για το εκλογικό τμήμα που θα ψηφίσουν, με την έκδοση και δημοσίευση της σχετικής απόφασης του οικείου Αντιπεριφερειάρχη το αργότερο δεκαπέντε (15) ημέρες μετά την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, η οποία γνωστοποιείται στους δήμους του νομού. 



Πώς ψηφίζουμε 
Οι εκλογείς προσέρχονται στο κατάστημα της ψηφοφορίας και παρουσιάζονται στην εφορευτική επιτροπή, η οποία αναγνωρίζει την ταυτότητά τους και επαληθεύει την εγγραφή τους στον εκλογικό κατάλογο. Οι εκλογείς μπαίνουν στο κατάστημα της ψηφοφορίας ένας- ένας ή σε μικρές ολιγάριθμες ομάδες, με τη σειρά της προσέλευσής τους και όπως ειδικότερα καθορίζει κάθε εφορευτική επιτροπή.
 Η αναγνώριση των εκλογέων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γίνεται με βάση την αστυνομική τους ταυτότητα ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριό τους ή την άδειας οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών ταμείων. Σημειώνεται ότι, τυχόν «κομμένα» δελτία αστυνομικής ταυτότητας είναι αποδεκτά.
Σε κάθε εκλογέα η εφορευτική επιτροπή δίνει ένα φάκελο με ειδικό γνώρισμα μονογραφημένο από τον αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής και σφραγισμένο με τη σφραγίδα της επιτροπής, καθώς και πλήρη σειρά έντυπων ψηφοδελτίων όλων των συνδυασμών και υποψηφίων.
Εκλογείς, που από σωματική αδυναμία δεν μπορούν να κάνουν τα πιο πάνω, έχουν το δικαίωμα για το σκοπό αυτό να απευθυνθούν στον αντιπρόσωπο της δικαστικής αρχής ή σε μέλος της εφορευτικής επιτροπής, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να τους βοηθήσουν.

Απαγορεύεται στον εκλογέα να ρίξει το ψηφοδέλτιό του στην κάλπη: α) αν αυτό δεν είναι μέσα στο φάκελο με το ειδικό γνώρισμα ή αν δεν έχει κλειστεί ο φάκελος και β) αν ο εκλογέας δεν αποσύρθηκε πρώτα στον ξεχωριστό χώρο (παραβάν).
Στον εκλογέα που ψήφισε χορηγείται, εφόσον ζητηθεί, σχετική βεβαίωση που υπογράφεται από τον Πρόεδρο της εφορευτικής επιτροπής και σφραγίζεται με τη σφραγίδα της.


 

Σταυροί προτίμησης ανά εκλογική περιφέρεια  

 ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΔΡΩΝ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ


ΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ             ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΔΡΩΝ    ΣΥΝΟΛΟ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ    ΣΤΑΥΡΟΙ  ΠΡΟΤΙΜΗΣΗΣ   
Α΄ΑΘΗΝΩΝ14184
Β΄ΑΘΗΝΩΝ44484
ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ15194
Α΄ ΠΕΙΡΑΙΩΣ682
Β΄ ΠΕΙΡΑΙΩΣ8113
ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ792
ΑΡΓΟΛΙΔΟΣ351
ΑΡΚΑΔΙΑΣ 35
ΑΡΤΗΣ 3
ΑΧΑΪΑΣ 811 
ΒΟΙΩΤΙΑΣ 3
ΓΡΕΒΕΝΩΝ 1
ΔΡΑΜΑΣ 3
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ 5
ΕΒΡΟΥ 4
ΕΥΒΟΙΑΣ 6
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ 1
ΖΑΚΥΝΘΟΥ 1
ΗΛΕΙΑΣ 5
ΗΜΑΘΙΑΣ 4
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 811 
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ 2
Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1620 
Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 912 
ΝΟΜΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ 5
ΚΑΒΑΛΑΣ 4
ΚΑΡΔΙΤΣΗΣ 4
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ 2
ΚΕΡΚΥΡΑΣ 3
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ 1
ΚΙΛΚΙΣ 3
ΚΟΖΑΝΗΣ 5
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ 4
ΚΥΚΛΑΔΩΝ 4
ΛΑΚΩΝΙΑΣ 3
ΛΑΡΙΣΗΣ 811 
ΛΑΣΙΘΙΟΥ 2
ΛΕΣΒΟΥ 3
ΛΕΥΚΑΔΟΣ 1
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 6
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ 5
ΞΑΝΘΗΣ 3
ΠΕΛΛΗΣ 4
ΠΙΕΡΙΑΣ 4
ΠΡΕΒΕΖΗΣ 2
ΡΕΘΥΜΝΗΣ 2
ΡΟΔΟΠΗΣ 3
ΣΑΜΟΥ 1
ΣΕΡΡΩΝ 6
ΤΡΙΚΑΛΩΝ 4
ΦΘΙΩΤΙΔΟΣ 5
ΦΛΩΡΙΝΗΣ 2
ΦΩΚΙΔΟΣ 1
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ 3
ΧΑΝΙΩΝ 4
ΧΙΟΥ 2
ΣΥΝΟΛΑ288  


Πού ψηφίζουν οι δικαστικοί, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι κληρικοί  



Οι δικαστικοί, οι δημόσιοι γενικά πολιτικοί υπάλληλοι και οι κληρικοί ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα, είτε στο δήμο, στα δημοτολόγια του οποίου είναι εγγεγραμμένοι, είτε στον τόπο διαμονής τους, εάν είναι εγγεγραμμένοι σε ειδικό εκλογικό κατάλογο ετεροδημοτών, ψηφίζοντας τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας που είναι εγγεγραμμένοι.

Πού ψηφίζουν οι δικαστικοί αντιπρόσωποι και οι έφοροι αυτών 
Οι αντιπρόσωποι της δικαστικής αρχής ψηφίζουν στο εκλογικό τμήμα στο οποίο ασκούν τα καθήκοντά τους, τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας, στην οποία υπάγεται το εκλογικό τμήμα. Οι έφοροι και όσοι αναπληρωτές αντιπρόσωποι δικαστικής αρχής δεν άσκησαν τα καθήκοντά τους, ψηφίζουν σε εκλογικό τμήμα της έδρας του εφόρου που ορίζεται απ' αυτόν, τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας στην οποία υπάγεται αυτό το εκλογικό τμήμα. Οι ανωτέρω ψηφίζουν μόνο εφόσον είναι γραμμένοι σε εκλογικό κατάλογο δήμου του κράτους. Για το σκοπό αυτό υπογράφουν υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναφέρεται ο δήμος που είναι γραμμένοι.



Πού ψηφίζουν οι δικαστικοί αντιπρόσωποι που ασκούν καθήκοντα σε ειδικά εκλογικά τμήματα ετεροδημοτών
Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι που ασκούν τα καθήκοντά τους σε αμιγές εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών, ψηφίζουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της βασικής εκλογικής περιφέρειας των ετεροδημοτών του τμήματος αυτού.
Οι δικαστικοί αντιπρόσωποι που ασκούν τα καθήκοντά τους σε μεικτό εκλογικό τμήμα ετεροδημοτών, ψηφίζουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους όποιας βασικής εκλογικής περιφέρειας των ετεροδημοτών του τμήματος αυτού προτιμούν.

Πού ψηφίζουν οι άνδρες φρουράς 
Σε περίπτωση που διατίθεται φρουρά για τη φύλαξη εκλογικού τμήματος, το προσωπικό αυτής, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τέσσερα (4) άτομα ψηφίζει στο εκλογικό τμήμα που φρουρεί.

Οι εκλογείς αυτοί, ψηφίζουν μόνο εφόσον είναι γραμμένοι στους ειδικούς εκλογικούς καταλόγους των υπηρετούντων στην Ελληνική Αστυνομία και στα Σώματα Ασφαλείας, οποιασδήποτε εκλογικής περιφέρειας, που επικυρώθηκαν από το οικείο πρωτοδικείο.
Ο πρόεδρος της εφορευτικής επιτροπής ή αυτός που διευθύνει το έργο της βεβαιώνει με πρακτικό ότι, αυτοί που ψήφισαν στο τμήμα ως άνδρες της φρουράς του, ανήκουν στην φρουρά του.



Πού ψηφίζουν οι στρατιωτικοί, αστυνομικοί, λιμενικοί και πυροσβέστες
Οι εκλογείς που υπηρετούν στην Ελληνική Αστυνομία, στο Πυροσβεστικό Σώμα, στις Ένοπλες Δυνάμεις και στο Λιμενικό Σώμα και εγγράφονται σε ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, ψηφίζουν στον τόπο που υπηρετούν την ημέρα της ψηφοφορίας τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας στην οποία εδρεύει η υπηρεσία τους.
Η αναγνώριση των εκλογέων αυτών από την εφορευτική επιτροπή, γίνεται με βάση τις στρατιωτικές ή άλλες υπηρεσιακές τους ταυτότητες.



Πού ψηφίζουν οι ναυτικοί
Έλληνες ναυτικοί, που υπηρετούν σε πλοία με Ελληνική σημαία και έχουν εγγραφεί σε ειδικούς εκλογικούς καταλόγους, θα ψηφίσουν τους συνδυασμούς και τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας που υπάγεται το εκλογικό τμήμα στο οποίο θα ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα Η αναγνώρισή τους ενώπιον της εφορευτικής επιτροπής γίνεται, με την επίδειξη του ναυτικού τους φυλλαδίου. 

Αμφίπολη: Οι αρχαίοι συγγραφείς δείχνουν Μ.Αλέξανδρο; Τι γνώριζε ο Άνθιμος και ζήτησε να μην κρύβει η Πολιτεία τα ευρήματα του ταφικού μνημείου;

Posted: 19 Jan 2015 01:30 PM PST







ΠΩΣ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΚΟΠΙΑ, ΟΙ «ΣΥΜΜΑΧΟΙ» ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ
Μετά την απίστευτη ανακάλυψη των πέντε νέων σκελετών στην Αμφίπολη, προκύπτει σωρεία νεών ερωτηματων για το ποιος ήταν ο αρχικός ένοικος του τάφου (είναι ο αποτεφρωμένος άνδρας) καθώς μόλις χθες από άμβωνος ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος είχε πει «γιατί κρύβετε τα ευρήματα της Αμφίπολης»;
Σήμερα όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού, στον τάφο είναι θαμμένοι πέντε άνθρωποι! Μια είναι γυναίκα, οι άλλοι δυο είναι σίγουρα άνδρες, ο τρίτος είναι αποτεφρωμένος ενώ έχουν βρεθεί και τα οστά νεογέννητου!Ο τάφος, σύμφωνα με όσα με το ΥΠ.ΠΟ φτιάχτηκε για την γυναίκα και λέει ότι εικάζεται ότι μπορεί να ανήκουν στην Ολυμπιάδα.
Στοιχεία του τάφου παραπέμπουν στους Καβείρους -η Ολυμπιάδα ήταν ιέρεια των Καβείρων αλλά και η απεικόνιση της Περσεφόνης στο ψηφιδωτό δάπεδο του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης παραπέμπει στον οίκο των Τημενιδών, στον οποίον ανήκουν ο Φίλιππος Β΄, ο Μέγας Αλέξανδρος και η Ολυμπιάδα.Οι δυο άνδρες αναφέρεται ότι είναι μέσης ηλικίας και έχουν ταφεί αργότερα από την γυναίκα και μάλιστα ο ένας είναι δολοφονημένος! Εικάζεται ότι μπορεί να είναι τα δυο εγγόνια της Ολυμπιάδας, γιοί της κόρης της, Θεσσαλονίκης.
Όσον αφορά στα οστά του μωρού αλλά και του ατόμου που αποτεφρώθηκε αυτά έπεσαν από την λάρνακα πιθανότατα κατά την είσοδο των τυμβωρύχων στον τάφο. Πολύ βολική ερμηνεία δεν βρίσκετε; Αλλά ακόμα και έτσι, αποκαλύπτεται ότι η λαρνακα ήταν εντός του ταφικού μνημείου. Εκτός εάν στους τυμβωρύχους τους άρεσε να κουβαλάνε κόκκαλα και σε άλλους τάφους.
Η ουσία είναι ότι οι αποτεφρώσεις γινόντουσαν τον καιρό του Μ.Αλέξανδρου. Ας δούμε τι είχε πει η κυρία Περιστέρη στην «χαλαρή» συνέντευξη της στο Ράδιο ρρες
Ακούστε την προσεκτικά ==>  Συνέντευξη Περιστέρη στο Ράδιο Σέρρες

Τα βασικά σημεία τα οποία αξίζει να προσέξουμε κατά την γνώμη μου είναι τα εξής (σε παρένθεση το χρονικό σημείο της συνέντευξης όπου παρατίθενται τα αναγραφόμενα) :

1) Ο Αρχιτέκτονας είναι ο Δεινοκράτης, αρχιτέκτονας του Μεγάλου Αλεξάνδρου  και ίσως να έχουν εμπλακεί  και αγαπημένοι ζωγράφοι και γλύπτες του Αλεξάνδρου(05:55)

2) Δεν ξέρουμε που έχει καταλήξει η σορός του Μεγάλου Αλεξάνδρου (06:37)

3) Σίγουρα μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για μεγάλη προσωπικότητα,στρατηλάτης, και βασιλικό άτομο. (06:55)

4) Πολύ ακριβή Κατασκευή- Μένουμε στο ότι ήταν βασιλιάς (09:00)

5) Σφράγισμα σε όλη την διάρκεια της κατασκευής και μετά, δεν ξέρουμε πόσο υστερότερα έγιναν οι τοίχοι σφράγισης. Σίγουρα δεν είναι η εποχή του Κασσάνδρου,ο Κάσσανδρος είναι μετά. Έπειτα έχουμε τους Ρωμαίους. Οι τελευταίοι Μακεδόνες θα προσπάθησαν να καλύψουν τα μνημεία τους (10:08)

6)Δεν αποκλείεται να έχει γίνει κατά παραγγελία ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Ένα πέπλο μυστηρίου καλύπτει την όλη ιστορία.(11:55)

7) Βρήκαμε ζωγραφιστό διάκοσμο (23:08)

8) Οι προηγούμενοι ανασκαφείς δεν είχαν βρει τον περίβολο. Ο περίβολος βρέθηκε περίπου 10 μέτρα κάτω από τον υπάρχοντα αγροτικό δρόμο.

9) Λογικά πρέπει να είναι ο μοναδικός τάφος για αυτόν τον τύμβο, πράγμα που ενισχύει την υπόθεση ότι είναι πολύ μεγάλη προσωπικότητα. (26:28)

10) Και γιατί όχι να μην είναι ο Μέγας Αλέξανδρος ; Έχουμε τον αρχιτέκτονα του και ίσως και κάποιους άλλους από τους καλλιτέχνες του, κάποιους από τους γλύπτεςτου….Ο καλλιτέχνης του ψηφιδωτού είναι ένας από τους πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες  (28:18)

Από την παραπάνω «εξομολόγηση» της κας Περιστέρη είναι αφ’ένός μεν προφανές  ποια πιθανόν να είναι η ταυτότητα του νεκρού, την οποία βεβαίως θαεπιβεβαιώσουν ή θα διαψεύσουν οι αναλύσεις του σκελετικού υλικού  και αφ’ετέρου δίδεται η εντύπωση ότι πολύ πιθανόν να έχουν βρεθεί «υπογραφές» των καλλιτεχνών πάνω στα έργα τους (π.χ. Καρυάτιδεςψηφιδωτό- πράγμα βεβαίως που εσυνηθίζετο ), και που πολύ πιθανόν να ταυτοποιούνται με γνωστούς καλλιτέχνες της εποχής του  Μεγάλου Αλεξάνδρου που κατά την γνώμη μου, εντέχνως αφήνει να υπονοηθεί η κα Περιστέρη. 
Ειδικά η επιμονή της για αναφορά σε γλύπτες ίσως να κρύβει κάτι πολύ ουσιαστικό …..
Είναι σαφές ότι η έκδοση των αποτελεσμάτων των σχετικών αναλύσεων και μετρήσεων είναι αυτό που αναμένει το ΥΠΠΟ για να κάνει μια πιο εμπεριστατωμένη και εκτενέστερη παρουσίαση των ευρημάτων στο σύνολο τους.

Άλλωστε μόνο η μελέτη των μετρήσεων και των αναλύσεων θα μας δώσει ασφαλή συμπεράσματα, για αυτό και πρέπει να κάνουμε υπομονή…..»
Tάδε έφη από τον embedotimo, και επειδή μέχρι τώρα έχει πέσει υπερβολικά μέσα στις προβλέψεις του, και επειδή η λογική με την οποία αναλύει τα γεγονότα είναι το λιγότερο στέρεη, συνεχίζουμε να λαμβάνουμε την γνώμη του πολύ σοβαρά. Άλλωστε ο άνθρωπος έχει αποδειχτεί πολύ πιο αξιόπιστος από πολλούς «ειδικούς» μέχρι σήμερα.

Ο πρώην Βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ, κ. Κυριάκος Βελόπουλος, μιλησε προ μηνός σε συνέντευξη στην Στέλα Μεϊμάρη για το τι κρύβεται πίσω από το μυστήριο της Αμφίπολης, ποιοι χρονοτριβούν τις έρευνες και κυρίως γιατί η αποκάλυψη ότι ο τάφος ανήκει τελικά, όπως πιστεύει ο ίδιος, στο Μέγα Αλέξανδρο, θα έφερνε κυρολεκτικά τα πάνω-κάτω στην πολιτική σκηνή.»

Κοιτάξτε, η αρχαιολογία είναι επιστήμη και τα ευρήματα μιλούν από μόνα τους. Καταρχήν, η χρονολόγηση του τύμβου αναφέρεται στην εποχή του Μ. Αλεξάνδρου. Το ίδιο το κατασκεύασμα προσιδιάζεται να είναι κάτι πολλαπλάσια μεγαλύτερο σε σχέση με το Φίλιππο. Η χλιδή στο εσωτερικό του τύμβου δείχνει ότι ο τάφος αυτός είναι μεγαλύτερος από το Φίλιππο σε επίπεδο πλούτου. Επίσης, η Αμφίπολη δεν είναι τυχαία πόλη, από εκεί έφυγε ο Αλέξανδρος για την εκστρατεία του. Επιπρόσθετα, οι ρόδακες που βρέθηκαν μέσα στον τύμβο σημειολογικά προσιδιάζουν προς μακεδονικό-βασιλικό τάφο, ενώ το μονόγραμμα, το Α το κεφαλαίο, που κάποιοι έσπευσαν να διαψεύσουν, προσιδιάζει προς το Βασιλέα Αλέξανδρο.
Τώρα, αν όλα αυτά τα συνδυάσουμε με τη μυστικότητα που επιχειρείται να συσκοτιστεί η ιστορία, καθώς και με την ένταση που ξέρουμε πολύ καλά ότι υπάρχει μεταξύ της κυρίας Περιστέρη και των κυριών Μενδώνη και Παναγιωταρέα, που είναι εντεταλμένες από το Υπουργείο Πολιτισμού, μπορούμε να καταλάβουμε πολλά. Καταρχήν, αν δεν ήταν κάτι τόσο σημαντικό, δεν θα πήγαινε εκεί ο ίδιος ο κύριος Σαμαράς, ούτε θα υπήρχε εκεί η γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού, η οποία σε καμία άλλη ανασκαφή δεν παρευρίσκεται ποτέ επιτοπίως. Ακόμα και η ονομασία «κάστα» ή «καστά», που σημαίνει γένος και οι ντόπιοι εννοούν το γένος του βασιλιά, δείχνει ότι είναι βασιλικός τάφος και εφόσον μιλάμε για πριν από το 325 π.Χ σημαίνει καθαρά ότι ο βασιλιάς είναι ο Αλέξανδρος.

Από εκεί και πέρα, αν είναι ο ίδιος ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου, κενοτάφιο ή οικογενειακός, δεν μπορώ να το ξέρω, αν δεν σκάψω. Όμως, επειδή υπάρχει και η έρευνα του κυρίου Πολυμενάκη, η οποία δείχνει ότι τελικά είναι 4-5 οι τάφοι και όχι ένας, πιστεύω ότι θα έχουμε πολλές εκπλήξεις ακόμα.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι βρέθηκαν και νομίσματα της εποχής του Μ. Αλεξάνδρου. Αν ο τύμβος ήταν μεταγενέστερου Βασιλέα, π.χ. του Νέαρχου, θα ήταν εκείνου τα νομίσματα και όχι του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Επομένως, όλα, λογικά, κατατείνουν προς τον Αλέξανδρο, δεν μπορεί να έχει με κανέναν άλλο σχέση ο τύμβος. Εγώ, προσωπικά, πιστεύω ότι του ανήκει.
-Και τότε γιατί δεν αποκαλύπτεται η αλήθεια;
Μα γιατί, πολύ απλά, αν ίσχυε κάτι τέτοιο, θα σήμαινε ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά πράγματα. Καταρχήν, θα έπαιζε αυτή η είδηση σε παγκόσμια κλίμακα.

Αν είναι ο Μέγας Αλέξανδρος, ποια ελληνική κυβέρνηση, πιστεύετε, ότι στην παρούσα χρονική στιγμή, με τόσα προβλήματα που έχει και με την πίεση που της ασκείται κυρίως από Γερμανία για επίλυση του ονόματος των Σκοπίων, θα επιχειρούσε να αποκαλύψει κάτι τέτοιο;
Σας απαντώ, λοιπόν, ότι η κυβέρνηση θα ήταν πολύ δύσκολο να αποφασίσει να ανακινήσει σήμερα θέματα μεγάλου Αλεξάνδρου, γιατί αυτομάτως θα είχε πρόβλημα με τους Γερμανούς που θέλουν να λύσουν το ζήτημα των Σκοπίων κατά τη δική τους τοποθέτηση, με μακεδονικό προσδιορισμό, εντός ή εκτός εισαγωγικών. «Άνω», «Νέα», «Βόρεια», δεν έχει σημασία… Το θέμα είναι ότι θέλουν απαραιτήτως να περιλαμβάνεται ο όρος «Μακεδονία».
Με απλά λόγια, η  ίδια η κυβέρνηση είναι αυτή που θα κινδύνευε πρωτίστως από μια τέτοια αποκάλυψη, λόγω των Γερμανών και του ονόματος «Μακεδονία». Γι’ αυτό και νομίζω ότι αυτή η έρευνα θα πάρει μήνες, μη σας πω χρόνια, για να ολοκληρωθεί…
Aς δούμε τώρα τι λένε αρχαίες μαρτυρίες, διότι πριν ακούσουμε τους «ειδικούς» καλό ειναι να βλέπουμε από μόνοι μας τι λένε οι αρχαίες πηγές.

Μια προσεκτική ματιά στον Παυσανία που αποτελεί πηγή της εποχής θα δέιξει ότι υπάρχει η πιθανότητα αυτή καθώς ο ιστορικός αναφέρει σαφέστατα ότι ο Μ.Αλέξανδρος ετάφη σύμφωνα με τον Μακεδονικό νόμο από τον Πτολεμαίο. Αυτό σημαίνει ότι ο Αλέξανδρος αποτεφρώθηκε και εν συνεχεία κάποια στιγμή η σορός επέστρεψε στα πάτρια εδάφη της Μακεδονίας.
Η σορός του Αλεξάνδρου αναχωρώντας από την Βαβυλώνα είχε προορισμό  τις Αιγές όπως μας αναφέρει ο Παυσανίας. Ο Πτολεμαίος όμως υφαρπάζει την σωρό την οποία και θάβει προσωρινά στην Μέμφιδα με βάση τον Παυσανία και το Πάριο Χρονικό αποτεφρώνοντας την λόγω της αναφοράς του Παυσανία ότι τηρήθηκε  ο Μακεδονικός νόμος κατά την ταφή, και μετά από λίγους μήνες, μετά από κοινή συμφωνία των διαδόχων στην διάσκεψη στον Τριπαράδεισο, τα οστά του Αλεξάνδρου μεταφέρονται μαζί με τους δύο βασιλείς (Φίλιππο Αριδαίο και Αλέξανδρο Δ’) στην Μακεδονία όπου θάβεται στον ήδη ετοιμασμένο τάφο που κατασκευαζόταν την διετία κατά την οποία η σορός του Αλεξάνδρου ήταν σε «αναμονή» στην Βαβυλώνα.
Ο Αλέξανδρος, πάντα σε ένα μυστικό μέρος της καρδιάς του, εκτός από την μεγάλη αγάπη στην μητέρα του, κρατούσε και την εικόνα του σπουδαίου, επιτυχημένου και δολοφονημένου πατέρα του, που ένιωθε σαν χρέος του να τιμήσει όσο τίποτα άλλο στον κόσμο, τότε ιδίως που είχε καταφέρει να συντρίψει τους Πέρσες και να προχωρά από νίκη σε νίκη και από κατάκτηση σε κατάκτηση, απελευθερώνοντας την ανθρωπότητα από την σκλαβιά, την αμορφωσιά, τη δουλεία και την φτώχεια!
images (2)
Την επιθυμία του αυτή καταγράφει ο ιστορικός Διόδωρος Σικελιώτης, αναφέροντας ότι βασιλιάς μας, καθώς πέθανε πρόωρα, δεν είχε προλάβει να πραγματοποιήσει κάποια μεγάλα σχέδιά του, για τα οποία έδινε μάλιστα γραπτές οδηγίες στον Στρατηγό και φίλο του Κρατερό, τον οποίο έστελνε πίσω στη Μακεδονία σαν Αντιβασιλέα του (Επίτροπο), για να αντικαταστήσει τον Επίτροπο Αντίπατρο, πατέρα του Κάσσανδρου και του Ιόλα.
Ο Αντίπατρος είχε πέσει σε δυσμένεια και είχε συνεχείς προστριβές με την βασιλομήτορα Ολυμπιάδα. Ο δε Αντίπατρος του παραπονιόταν με γράμματα για τις συνεχείς παρεμβάσεις της. Και ο Μέγας Αλέξανδρος έλεγε τότε «δεν ξέρει ότι ένα δάκρυ της μάνας μου σβήνει δέκα χιλιάδες τέτοια γράμματα»;
Στο τέλος λοιπόν αποφάσισε να στείλει αντικαταστάτη τον Κρατερό, μαζί με τις γραπτές οδηγίες για τα μεγάλα έργα που θα έκανε για λογαριασμό του. Καθώς όμως ο Κρατερός γύριζε στη Μακεδονία μαζί με χιλιάδες παλαίμαχους που επέστρεφαν σπίτι και ενώ είχε φτάσει ήδη στην Κιλικία, έμαθε ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είχε πεθάνει. Λέγεται δε πως ο Αντίπατρος φοβούμενος πια για τη ζωή του, είχε ήδη στείλει δηλητήριο εναντίον του Αλέξανδρου, το οποίο έριξε στο κρασί του  ο οινοχόος Ιόλας, γιος του Αντίπατρου…
Ο Κρατερός μη γνωρίζοντας τα γεγονότα (εάν συνέβησαν έτσι) συμμάχησε τελικά με τον Αντίπατρο κατά των άλλων διαδόχων και μάλιστα νυμφεύθηκε και την κόρη του Αντίπατρου, την Φίλα.
ΚΑΝΘΑΡΟΣ Τα σενάρια της Αμφίπολης για «έναν Τρανό Βασιλιά» ίσως βγούν…Αληθινά ! - Google Chrome
Ένα λοιπόν από τα σχέδια-διαταγές  του Μεγαλέξανδρου που δόθηκαν στον Κρατερό, ήταν και αυτό, όπως το καταγράφει ο Διόδωρος:«Ένας τάφος για τον πατέρα του Φίλιππο ήταν να κατασκευαστεί, ο οποίος θα ήταν τόσο μεγάλος όσο οι  μεγαλύτερες πυραμίδες της Αιγύπτου, που ορισμένοι συγκαταλέγουν ανάμεσα στα Επτά Θαύματα του Κόσμου!»

Δηλαδή ο νέος Μεγάλος Τάφος του Φιλίππου, δεν θα ήταν κρυφός και ασημείωτος όπως στις Αιγές (και γι΄ αυτό γλύτωσε την σύληση), αλλά ολοφάνερο Μνημείο σαν τις Πυραμίδες!
Κάτι τέτοιο δείχνει ο εξαιρετικής ποιότητας περίβολος στην Αμφίπολη, με τα λευκά περίτεχνα μάρμαρα Θάσου, ο οποίος μάλιστα ήταν σκεπασμένος με επίσης εξαιρετικής τέχνης και διακόσμησης μαρμάρινες πλάκες με κλίση υδρορροών!
Φυσικά ο κύριος τάφος θα ήταν σφραγισμένος και φρουρούμενος, επειδή ήταν διακριτός και από τον περίβολο και από τον μαρμάρινο βασιλικό λέοντα στην κορυφή…
Ο Κρατερός, ως πολύ καλός παιδικός φίλος του Μεγαλέξανδρου, που τον βλέπουμε μαζί του να κυνηγούν λιοντάρι στο γνωστό ψηφιδωτό της Πέλλας, ίσως δεν ξέχασε την επιθυμία του Βασιλιά του και ξεκίνησε το έργο, σε μικρότερες από την μεγάλη πυραμίδα διαστάσεις, αλλά και πάλι σε πελώριες για τα ελληνικά και ευρωπαϊκά δεδομένα, χωρίς όμως τελικά να προφτάσει να μεταφέρει τον Φίλιππο από τις Αιγές και ο Μεγάλος Τάφος ή Τάφοι της Αρχαίας Αμφίπολης χρησιμοποιήθηκε-αν για να ενταφιαστούν άλλα μέλη της οικογένειας του Αλέξανδρου όπως η Ρωξάνη και ο γιος της Αλέξανδρος Δ΄, που φαίνεται όμως να τάφηκε ή να μεταφέρθηκε στις Αιγές (τάφος δίπλα στου Φιλίππου), ή ο Φίλιππος Αρριδαίος (που είχε οριστεί αυθαίρετα διάδοχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ο Κρατερός προστάτης του και έπειτα τον ανέλαβε υπό την προστασία του ο Αντίπατρος και ο Κάσσανδρος), ενώ αργότερα μπορεί να τάφηκε εκεί και ο Φίλιππος Ε΄, ώστε ο τύμβος Καστά να γίνει η Βασιλική «Νεκρόπολη» της Αμφίπολης!