Σάββατο 14 Μαΐου 2011

ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ, ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ!


 ΠΡΟΣΟΧΗ!! ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ, ΜΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ!
 
ΝΑ ΤΟ ΠΡΟΣΕΞΟΥΝ ΟΛΟΙ & ΚΥΡΙΩΣ ΟΣΟΙ ΤΡΩΝΕ
ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗΣ
ΜΠΕΣΕΛ ΚΑΙ ΜΠΕΝΕΚΟΛ !!!

Μαργαρίνη, μια πλαστική ουσία

http://1.bp.blogspot.com/_O4LtqJzQyfA/TTqtGzHQlCI/AAAAAAAAFDc/TDfVY1OvNnU/s320/1212.jpg
Η μαργαρίνη αρχικά κατασκευάστηκε για τη χρήση σε γαλοπούλες ως τροφή πάχυνσης. Όταν από την χρήση πέθαναν οι γαλοπούλες, οι επενδυτές που είχαν ξοδέψει αρκετά κεφάλαια για την έρευνα ήθελαν να κάνουν απόσβεση.
Το προϊόν ήταν μια άσπρη ουσία χωρίς να έχει την εμφάνιση είδος φαγώσιμου. Πρόσθεσαν χρωστικό κίτρινο χρώμα και μια γευστική ουσία και το διέθεσαν στην καταναλωτική αγορά.
Γνωρίζετε τι διαφορά μεταξύ βουτύρου και μαργαρίνη;
Συνεχίστε να διαβάζετε, έχει πολύ ενδιαφέρον

1) Και τα δύο προϊόντα έχουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες.
2) Το βούτυρο έχει λίγο περισσότερο κεκορεσμένο λίπος 8 γραμμάρια έναντι 5 γραμμάρια της μαργαρίνης.
3) Μια πρόσφατη ιατρική μελέτη του HARVARD έδειξε ότιτρώγοντας μαργαρίνη, αυξάνει (στις γυναίκες)  κατά 53% τις πιθανότητες να προκαλέσει καρδιακή δυσλειτουργία.
4) Τρώγοντας βούτυρο αυξάνεται η απορρόφηση άλλων θρεπτικών ουσιών από τα αλλά φαγητά.

5) Το βούτυρο από την φύση του έχει πολλές θρεπτικές ουσίες, ενώ η μαργαρίνη περιέχει μόνο τα πρόσθετα στοιχεία που του βάζουν.
6) Το βούτυρο έχει πολύ καλή γεύση και αυξάνει την γεύση των άλλων φαγητών, δηλαδή τα κάνει ποιο νόστιμα.
7) Το βούτυρο υπάρχει εδώ και μερικούς αιώνες, η μαργαρίνη είναι μόνο εκατόν χρονών.
8) Η μαργαρίνη έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά οξέa (trans fatty acids).
9) Παρέχει τριπλό κίνδυνο για την εμφάνιση στεφaνιαiaς νόσου.
10) Αυξάνει την συνολική χοληστερόλη και την LDL (την κακή χοληστερίνη), μειώνει την HDL (καλή χοληστερίνη).
11) Αυξάνει των κίνδυνο καρκίνου κατά 5 φορές.
12) Μειώνει την ποιότητα του μητρικού γάλακτος.
13) Μειώνει την αντίδραση των αντί-σωμάτων.
14) Μειώνει την αντίδραση της ινσουλίνης.

Το πολύ ενδιαφέρον μέρος
Η μαργαρίνη πλησιάζει πάρα πολύ να είναι μια ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΟΥΣΙΑ, αν είχε ένα μόριο επί πλέον θα ήταν πλαστικό. Μόνο αυτή η ιδιότητα, αρκεί ώστε να αποφεύγουμε την χρήση της.  Όλα τα φαγώσιμα προϊόντα που έχουν υποστεί υδρογόνωσης (προσθέτουμε υδρογόνο για να αλλάξουμε την μοριακή τους σύνθεση) πρέπει να θεωρηθούν ύποπτα.
Κάνετε ένα πείραμα μόνοι σας.
 Αγοράστε ένα κυπελλάκι μαργαρίνη και βάλτε το σε μια γωνία με σκιά, ή στο γκαράζ. Σε μερικές ημέρες θα παρατηρήσετε τα εξής: καμία μύγα, ούτε αυτά τα μικρά μυγάκια δεν πλησιάζουν. Δεν σαπίζει, ούτε μυρίζει διότι δεν έχει θρεπτική ουσία ώστε να αναπτυχθεί ζωή, έστω και μικρό-οργανισμοί. Γιατί;  Διότι είναι σχεδόν μια πλαστική ουσία. Τα παραπάνω ισχύουν φυσικά για όλα τα είδη μαργαρινών που κυκλοφορούν στην ελληνική αλλά και στην παγκόσμια αγορά και φυσικά και για τα προϊόντα που διαφημίζονται και χρησιμοποιούνται για τη μάχη εναντίον της χοληστερίνης.

ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ ΟΙ ΗΠΑ


ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΚΗΣ ΟΙ ΗΠΑ


Η Πολιτειακή Βουλή και η Πολιτειακή Γερουσία της Νέας Υόρκης, με ψηφίσματα που έστειλαν στον πρέσβη της Τουρκίας, καλούν την Άγκυρα να σεβαστεί τα δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου και να επιτρέψει την άμεση επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής στη Χάλκη. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στα γραφεία της Αρχιεπισκοπής Αμερικής στο Μανχάταν, πολιτειακοί βουλευτές και γερουσιαστές, όπως επίσης ο…
αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, μίλησαν για την πρωτοβουλία των δυο νομοθετικών σωμάτων της Νέας Υόρκης. Και τα 62 μέλη της Γερουσίας της Νέας Υόρκης και 144 μέλη της Βουλής, υπέγραψαν τις επιστολές, με τις οποίες διαμαρτύρονται για τα όσα συμβαίνουν στην Τουρκία σε βάρος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της «Αγίας Έδρας», για τα εκατομμύρια των Ορθοδόξων Χριστιανών στις ΗΠΑ και σ΄ όλο τον κόσμο, ζητώντας παράλληλα από την τουρκική ηγεσία «να σεβαστεί χωρίς καμία διάκριση τα αναφαίρετα δικαιώματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, τις θρησκευτικές ελευθερίες και να προχωρήσει στην απρόσκοπτη λειτουργία της Θεολογικής Σχολής στη Χάλκη».

ΞΕΦΡΑΓΟ ΑΜΠΕΛΙ Η ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ


ΞΕΦΡΑΓΟ ΑΜΠΕΛΙ Η ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ

Από το 2009 αυτό το βίντεο πέρασε στα ψιλά γράμματα. Ο Τσίπρας τι έχει να πει για όλα αυτά;
O Λαζόπουλος ;
Που είστε βρε παλληκάρια της φακής ; Γιατί δεν μιλάτε τώρα για τους λαθρομετανάστες ;
Τα καμπανάκια ηχούν αλλά ποιος τα ακούει. Αν δεν γίνει σκούπα για όλους τους λαθρομετανάστες σύντομα θα έχουμε και νέο επεισόδιο.
Δείτε το βίντεο της ντροπής. Πως κατάντησαν την Ελλάδα.


EΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ; ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ! ΕΛΛΗΝΑΣ


EΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΗΣ; ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ ! ΕΛΛΗΝΑΣ





Του Μακρυγιάννη Χρήστου
Ανωτ. Αξιωματικός ε.α


Είμαι ρατσιστής  όταν θέλω να  περπατάω στην πόλη μου και να μην κοιτάζω πίσω μου γιατί φοβάμαι ; αν ναι;
ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ

Είμαι ρατσιστής αν στέλνω το παιδί μου στο σχολείο  και περιμένω να γυρίσει στο σπίτι μας και μάλιστα γερό αν ναι ,ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ !

Είμαι ρατσιστής όταν περιμένω να γυρίσει η γυναίκα μου από το μίνι μάρκετ της γειτονιάς χωρίς να την έχουνε βιάσει αν ναι;
 ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ !


Είμαι ρατσιστής αν θέλω να πάω στο μαγαζί μου και δεν μπορώ να φτάσω αν ναι ; ,
NAI EIMAI !

Eίμαι ρατσιστής αν τα παιδιά μου δεν έχουν όνειρα ούτε προοπτική στην Πατρίδα επειδή είναι Ελληνόπουλα ;
ΝΑΙ ΕΙΜΑΙ!

Είμαι ρατσιστής όταν ο πατέρας μου πρέπει να πληρώσει για να εξεταστεί σε δημόσιο Ελληνικό νοσοκομείο και ο λαθρομετανάστη όχι ; αν ναι ;
 NAI EIMAI

Είμαι ρατσιστής αν και πολύτεκνος τα παιδιά μου δεν μπορούν να πάρουν μεταγραφή και δεν σπουδάζουν ενώ τα  αλλοδαπά ναι ,
NAI EIMAI

Είμαι ρατσιστής αν μια ζωή στερούμαι και δεν μπορώ να εισπράξω την σύνταξη μου γιατί μου την κλέψανε αλλοδαποί και Ελληνοποιημένοι  ,
NAI EIMAI

Είμαι ρατσιστής γιατί θέλω στο όνομα του Συντάγματος να σέβονται την ζωή μου την θρησκεία μου τα Σύμβολά μου αν ναι ;
 NAI  EIMAI

Είμαι Ρατσιστής γιατί ανάθεμα με υπηρέτησα την Πατρίδα μου ,μεγάλωσα τα παιδιά μου και θέλω να φροντίζω τους ανήμπορους γονείς μου;
Nαι  ρε καθάρματα Είμαι Έλληνας Πατριώτης ,Χριστιανός  Ορθόδοξος  και Ρατσιστής


http://trikalagr.blogspot.com/2011/05/e.html
 

ΛΥΔΙΑ. Η ΠΡΩΤΗ ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΠΟΥ ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ


ΛΥΔΙΑ. Η ΠΡΩΤΗ ΕΥΡΩΠΑΙΑ ΠΟΥ ΒΑΠΤΙΣΤΗΚΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΗ


Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και κάθε επισημότητα εορτάζεται κάθε χρόνο η επέτειος μνήμη της Αγίας Λυδίας στης 20 Μαΐου.
Για το σχεδιασμό και την ανέγερση του μνημειώδους σύγχρονου Ναού-Βαπτιστηρίου της ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας, έγραφε το περιοδικό «Φως» της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου (τ. 4ος, τεύχος 42, Ιούνιος-Ιούλιος 1972, σελ.111), που εξέδιδε ο τότε Μητροπολίτης Αλέξανδρος, ο οποίος είχε και την ευτυχή έμπνευση της ίδρυσής του. «Στον Ζυγάκτη ποταμό, δυτικώς των Αρχαίων Φιλίππων, αρχίζει η ανέγερση του Βαπτιστηρίου της Αγίας Λυδίας, της πρώτης Ελληνίδος και Ευρωπαίας που βαπτίσθηκε από τον Απόστολο Παύλο, όταν έφθασε στην περιοχήν μας, το πρώτο σκαλοπάτι της Ευρωπαϊκής μας Ηπείρου για τη διάδοση του Χριστιανισμού.
Ο αρχιτέκτων-μηχανικός κ. Χρίστος Μπάτσης ανέλαβε την εκτέλεση του έργου κατόπιν του διενεργηθέντος πανελληνίου διαγωνισμού, βάσει των αρχιτεκτονικών σχεδίων του Υφηγητού του Μετσοβείου Πολυτεχνείου κ. Ιω. Κουμανούδη. Το Βαπτιστήριον, μοναδικό στο είδος του στη χώρα μας, θα καλύψει έκτασιν 28.000 τετραγωνικών μέτρων, θα διαθέτει πάρκιγκ, οδούς προσπελάσεως με αναπαυτήρια δια τους επισκέπτας. Το ύψος της δαπάνης του όλου έργου θα ανέλθη εις το ποσόν των πέντε εκατομμυρίων δραχμών, πιστεύεται Δε ότι θα ολοκληρωθή και θα παραδοθή τον Αύγουστο του 1973 ήτοι μετά 14 μήνες.

Οι αρχαίοι χριστιανοί εβαπτίζοντο γενικώς σε υπαίθριους χώρους και κυρίως όπου υπήρχε νερό, δηλαδή στα ύδατα ποταμών, λιμνών ή άλλων φυσικών δεξαμενών. Τα Βαπτιστήρια διηρούντο εις προαύλιον και εσώτερον οίκον. Εις τον εξώτερον οίκον ετελούντο τα προκαταρκτικά του Βαπτίσματος, η σύνταξη μετά του Χριστού, η κατήχηση και η ομολογία της πίστεως, εις Δε τον εσώτερον ή το φωτιστήριον, το οποίον κατ’αναλογίαν προς το ’γιον Βήμα, εκαλείτο ’για των Αγίων, οι φωτιζόμενοι εβαπτίζοντο εντός της κολυμβήθρας ήτοι βαθειάς λεκάνης σταυροειδούς σχήματος στην οποία κατήρχοντο με βαθμίδας. Το Βαπτιστήριον της Λυδίας θα είναι ακριβώς όπως τα περιγραφόμενα, με πυλώνας, αποδυτήρια ανδρών και γυναικών, κολυμβήθρα και γενικά όπως μας είπε ο κ. Μπάτσης με τα πολύ επιτυχή αρχιτεκτονικά σχέδια του κ. Κουμανούδη, το έργο θα είναι αριστουργηματικό». (Το Βαπτιστήριο στο ποτάμι)
Το έργο αποπερατώθηκε το 1974 και παραδόθηκε στο τέλος του ίδιου έτους. Έκτοτε αποτελεί πόλον έλξεως των χριστιανών όλου του κόσμου, προσκύνημα των απογόνων των Φιλιππησίων, ιερό χώρο προσευχής και καθαγιασμένο από τους Αποστόλους τόπο λατρείας. Ακριβώς τις λατρευτικές και ποιμαντικές ανάγκες της τοπικής και καθολικής Εκκλησίας εξυπηρετεί, συνδεόμενος και τοπικά με τα πρώτα χριστιανικά μνημεία των παρακείμενων Φιλίππων.


Παρασκευή 13 Μαΐου 2011

"ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΟΡΧΗΣΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΑ" (ΠΛΑΤΩΝ)


"ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΟΡΧΗΣΙΣ ΣΠΟΥΔΑΙΑ" (ΠΛΑΤΩΝ)

O χορός γεννήθηκε από πολλές και διαφορετικές ανάγκες του ανθρώπου: να ξορκίσει τους φόβους του, να εξευμενίσει τους Θεούς, να εκφράσει τον Έρωτά του και κυρίως να επικοινωνήσει.
Ο χορός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πρωταρχική καλλιτεχνική έκφραση του ανθρώπου. Την ιερότητα του χορού αισθανόταν οι Αρχαίοι Έλληνες. Αναφέρεται ότι η σημερινή λέξη χορός αποδίδεται στην Αρχαία Ελληνική λέξη, «όρχησις». «Όλη η γη θα χορ έψει», όπως έλεγε και  ο ΕυριπίδηςΣτην Αρχαία Ελλάδα, αναφέρεται ότι υπήρχαν περίπου 200 χοροί. Θρησκευτικοί, πολεμικοί, γιορταστικοί θεατρικοί.
Ο Πλάτωνας, στους Νόμους αναφέρει ότι ο χορός πηγάζει από τη φυσική επιθυμία όλων των νεαρών πλασμάτων, να κινήσουν το σώμα τους, για να εκφράσουν την ιδιαίτερη χαρά τους, δίνοντας μάλιστα και ένα συσχετισμό των εννοιών χορός και χαρά. Χωρίζει την όρχηση στην Διονυσιακή και τηνΑπολλώνια, την οποία την ονομάζει σπουδαία.

''ΑΝ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΤΟΝ ΕΛΕΓΑΝ ΑΛΕΞΗ''


ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΙΩΝΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΙΣΤΗΣ - ΑΠΟΨΕΙΣ ''ΑΝ ΤΟΝ ΜΑΝΩΛΗ ΤΟΝ ΕΛΕΓΑΝ ΑΛΕΞΗ''

Άν τον Μανώλη τον έλεγαν Αλέξη... 
και δεν τον είχαν σφάξει σαν τραγί κάτι λαθρομετανάστες, αλλά τον είχε σκοτώσει ένας αστυνομικός θα είχε καεί όλη η Ελλάδα.
- Θα είχαν
 βγάλει πύρινους λόγους όλοι οι κουλτουριάρηδες και οι αριστεροί για την αξία της ανθρώπινης ζωής.
-Θα είχε κάνει δακρύβρεχτες εκπομπές ο τιμητής των αδικημένων Λαζόπουλος.
 -Θα είχαμε πάθει πλύση εγκεφάλου από τις χιλιάδες ώρες τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών εκπομπών σε ειδήσεις, talkshow και αφιερώματα (τύπου Τσίμα και Θοδωράκη) για το δυνάστη αστικό σύστημα. 
-Θα είχε "αγιοποιηθεί" ο νεκρός και θα είχε "δαιμονοποιηθεί" ο δολοφόνος. 
-Θα είχε αλλάξει όνομα ο δρόμος που έγινε το...
 γεγονός. 
-Θα είχαν κλείσει σχολεία. 
-Θα είχαν πετροβοληθεί αστυνομικά τμήματα. 

Τώρα, τα σκεπάζει όλα η σιωπή και όποιος τολμήσει να πει κάτι κηλιδώνεται ως ακροδεξιός και ρατσιστής. Θύματα όπως ο Μανώλης, η Αγγελική, η Παρασκευή, ο Επαμεινώνδας, αλλά και το αγέννητο παιδί της Αγγελικής έχουν την "ατυχία" να μην είχαν πεθάνει κάτω από τη σημαία της Αριστεράς. Αλλιώς Μανώλη, Αγγελική, Παρασκευή και Νώντα θα ήσασταν ήρωες, δρόμοι, πλατείες, τραγούδια, σύμβολα, συνθήματα. 

Τώρα είστε απλώς ένα κεράκι στη μνήμη των ταλαίπωρων ανθρώπων που σας αγαπούσαν και που θα τους λείπετε για πάντα, τόσο πολύ. 
Αναρτήθηκε από τον Ιωάννη.
  
http://epirus-ellas.blogspot.com/2011/05/blog-post_9075.html 

Κομμένη στα δύο η Αθήνα της ανομίας, σε παράλυση η χώρα

Από το BLOG  " Γιαγιά Αντιγόνη "

Κομμένη στα δύο η Αθήνα της ανομίας, σε παράλυση η χώρα


Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
Ταφόπλακα μπήκε χθες στο πολύπαθο Κέντρο της Αθήνας, του οποίου η διάσωση έχει ξεκινήσει από τον… περασμένο Ιανουάριο με εξαγγελίες περί μέτρων αποκατάστασης του ιστού της πόλης και επανάκτησής του από τους λαθρομετανάστες και μια (επικοινωνιακή) συνεδρίαση υπουργών διαφόρων τομέων «για το ιστορικό κέντρο», της οποίας η τύχη αγνοείται.

Η πόλη έχει κοπεί στα δύο: Εκείθεν και εντεύθεν της Πατησίων. Εκείθεν της Πατησίων διαδηλώνουν όσοι διαμαρτύρονται για την άγρια δολοφονία του 44χρονου οικογενειάρχη που έχασε τη ζωή του προσπαθώντας να μεταφέρει την γυναίκα του στο μαιευτήριο.

Εντεύθεν της Πατησίων διαδηλώνουν όσοι διαμαρτύρονται για την αστυνομική βία κατά την ημέρα της προχθεσινής απεργίας και τον βαρύ τραυματισμό ενός διαδηλωτή, αλλά και εκείνοι που ζητούν νομιμοποίηση «όλων των μεταναστών».

Η εικόνα που παρουσιάζει με διάφορες αφορμές και ευκαιρίες η Αθήνα της τελευταίες τρεις ημέρες, θυμίζει εικόνας από… Ντεράα, Μπανιάς και Χαλέπι!

Όλοι εναντίον όλων, σε ένα κλίμα που θυμίζει την εποχή του εμφυλίου (όταν και πάλι η Αθήνα είχε διαμοιραστεί ανάμεσα στα δύο αντιμαχόμενα στρατόπεδα).

Πολιορκημένη πόλη, παντού διαμαρτυρόμενοι, παντού αστυνομικοί – μόνο τα… συριακά άρματα μάχης λείπουν!

Κι’ αν ο γερμανικός Τύπος χτες, γράφοντας για την γενική απεργία, μιλούσε περί παράλυσης, αντίστασης κατά της πολιτικής Μέρκελ και απώλειας εκ μέρους του Έλληνα πρωθυπουργού των υποστηρικτών του, χθες η εικόνα ήταν ακόμη πιο ζοφερή, διότι καταδεικνύει ότι στην πρωτεύουσα έχει διακοπεί η λειτουργία της οικονομικής ζωής.

Αν και όλα αυτά είναι γνωστά από μήνες, μόλις χθες ο πρωθυπουργός, λίγο πριν αναχωρήσει για το Όσλο, προκειμένου να λάβει μέρος σε… διάσκεψη για την Προοδευτική Διακυβέρνηση με γενικό τίτλο «Η ατζέντα μετά την κρίση για την Κεντροαριστερά», ανακοίνωσε ότι τα μέτρα για την «ανακατάληψη» του κέντρου θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα!

Και ενώ η χώρα έχει για άλλη μια φορά παραλύσει, στήνονται και πάλι διάφορα σουρεαλιστικά σκηνικά. Με την τρόικα να εμφανίζεται ενώπιον της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής (απόντος του ΚΚΕ) και όλοι στο εξωτερικό να ασχολούνται με το πότε θα προχωρήσουμε στην αναδιάρθρωση.

«Υπογράψαμε με την πλάτη στον τοίχο», είπε η Πρόεδρος της Επιτροπής Βάσω Παπανδρέου στους εκπροσώπους των δανειστών, υπογραμμίζοντας ότι το μνημόνιο «δεν βγαίνει» - και επιβεβαιώνοντας ότι οι βουλευτές δεν ήξεραν τι ψήφιζαν!

Όλα αυτά, ενώ μετά την υποβάθμιση της ελληνικής οικονομίας την προηγούμενη εβδομάδα, ήλθαν και οι υποβαθμίσεις τεσσάρων τραπεζών, αλλά και τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας για περαιτέρω απόσυρση καταθέσεων από τις ελληνικές τράπεζες, με το συνολικό απόθεμα καταθέσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων να μειώνεται στα 199 δις ευρώ τον Μάρτιο (συνολική μείωση από την αρχή του χρόνου, 10,4 δις ευρώ).

Εκτός συνόρων, βούιξε χθες η ευρωβουλή με πολλά από τα μέλη της να καταγγέλλουν όσους κυβέρνησαν την Ελλάδα ως αποτυχημένους, ανίκανους και ανεύθυνους. Στις φωνές αυτές, προστέθηκε και αυτή του Όλι Ρεν, που υπήρξε πολύ αυστηρός με την Ελλάδα, δηλώνοντας πως συνεχίζει να ζει πέρα από τα όριά της.

Παράλληλα, καταβάλλεται προσπάθεια να αποφευχθεί η αναδιάρθρωση, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Deutsche Bank, Γιόζεφ Άκερμαν να χαρακτηρίζει «τεράστιο λάθος» ενδεχόμενη αναδιάρθρωση και να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει άλλη λύση από την αύξηση της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα.
Αλλά και το ΔΝΤ δηλώνει έτοιμο για πρόσθετη βοήθεια, μέσω χθεσινών δηλώσεων του επικεφαλής του ευρωπαϊκού τομέα, Αντόνιο Μπόρχες.

Όσο για τον Γερμανό υπουργό των Οικονομικών Β. Σόιμπλε, που διέταξε έρευνα προκειμένου να βρεθεί το «βαθύ λαρύγγι» από το εσωτερικό του υπουργείου του, που μίλησε στο περιοδικό «Ντερ Σπήγκελ», επανέλαβε ότι οι αποφάσεις για την Ελλάδα θα ληφθούν μετά την υποβολή της έκθεσης της τρόικας, τον Ιούνιο.

Τέλος, άλλη μια δημοσκόπηση του Ρόιτερ’ς, με την συμμετοχή 28 οικονομολόγων και 15 επενδυτών, έδειξε ότι η συντριπτική πλειοψηφία τους θεωρεί ότι η Ελλάδα θα προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της μέχρι τα τέλη του έτους.

Από όλους αυτούς, μόνο τρεις πιστεύουν ότι μπορεί να αποφευχθεί η αναδιάρθρωση. Αν σ’ όλα αυτά προστεθεί η γενική διάλυση που επικρατεί στη χώρα, τότε κάποιοι οφείλουν διαφορετικές απαντήσεις από αυτές που δίνουν σήμερα…

Επανήλθαν τα blogs,όχι όμως και οι αναρτήσεις της Πέμπτης


Επανήλθαν τα blogs,όχι όμως και οι αναρτήσεις της Πέμπτης

ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ GOOGLE
Μετά από περίπου 20 ώρες πλήρους απενεργοποίησης, ένα προγραμματισμένο σέρβις συντήρησης στην πλατφόρμα Blogger της Google εξελίχθηκε σε ένα θρίλερ που "κατέβασε" όλα τα ιστολόγια του πλανήτη που σχετίζονται με την google και έχουν κατάληξη blogspot.com. Κατά τη διάρκεια συντήρησης διαπιστώθηκαν κακόβουλα προγράμματα που επηρέασαν τους μητρικούς υπολογιστές της Google σε συνδυασμό με ομαδική επίθεση χάκερς, έριξαν τον πίνακα ελέγχου αφαιρώντας ...
την δυνατότητα στους διαχειριστές τους να σηκώνουν αναρτήσεις. Το λυπηρό είναι ότι σε αντίθεση με τις χώρες του εξωτερικού, εδώ στην Ελλάδα κανένα ΜΜΕ και ελάχιστα μεγάλα sites ή portals αναφέρθηκαν στα προβλήματα της Google που αφορούν εκατομμύρια χρήστες και αναγνώστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Και αυτοί αλλά και όσοι χάρηκαν με αυτή την εξέλιξη τώρα μπορούν να ξαναμπούν στα λαγούμια τους. Τα blogs δουλεύουν κανονικά! Καλωσήρθατε και στην... κόλαση!...
Fimotro

Σημείωση:Εκτός από τις αναρτήσεις της Πέμπτης έχουν εξαφανιστεί και τα σχόλια που γράφτηκαν την Πέμπτη σε προηγούμενες αναρτήσεις καθώς και τα θέματα που ήταν προγραμματισμένα για ανάρτηση!
Είναι άγνωστο αν κάποια στιγμή θα επανέλθουν!

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες 41.615 λέξεις… είναι από την Ελληνική γλώσσα (βιβλίο Γκίνες)
Η Ελληνική με την μαθηματική δομή της είναι η γλώσσα της πληροφορικής και της νέας γενιάς των εξελιγμένων υπολογιστών, διότι μόνο σ? αυτήν δεν υπάρχουν όρια.
(Μπιλ Γκέιτς)
Η Ελληνική και η Κινέζικη… είναι οι μόνες γλώσσες με συνεχή ζώσα παρουσία από τους ίδιους λαούς και στον ίδιο χώρο εδώ και 4.000 έτη. Όλες οι γλώσσες θεωρούνται κρυφοελληνικές, με πλούσια δάνεια από την μητέρα των γλωσσών, την Ελληνική.
(Francisco Adrados, γλωσσολόγος).
Tο πρώτο μεγάλο πλήγμα που δέχθηκε η Ελληνική γλώσσα ήταν η μεταρρύθμιση του 1976 με την κατάργηση των αρχαίων Ελληνικών και η δια νόμου καθιέρωση της Δημοτικής και του μονοτονικού, που σήμερα κατάντησε ατονικό.
Έτερο μεγάλο πλήγμα είναι ότι η …οικογένεια, ο δάσκαλος και ο ιερέας αντικαταστάθηκαν απ? την τηλεόραση, που ασκεί ολέθρια επίδραση όχι μόνο στην γλώσσα, αλλά και στον χαρακτήρα και στο ήθος.
(Αντώνης Κουνάδης, ακαδημαϊκός)
Το CNN σε συνεργασία με την εταιρεία υπολογιστών apple ετοίμασαν ένα εύκολο πρόγραμμα εκμάθησης ελληνικών προς τους αγγλόφωνους και ισπανόφωνους των ΗΠΑ. Το σκεπτικό αυτής της πρωτοβουλίας ήταν ότι η ελληνική εντείνει το ορθολογικό πνεύμα, ξύνει το επιχειρηματικό πνεύμα και προτρέπει τους πολίτες προς την δημιουργικότητα.
Μετρώντας τις διαφορετικές λέξεις που έχει η κάθε γλώσσα βλέπουμε ότι όλες έχουν από αρκετές χιλιάδες, άρα είναι αδύνατο να υπάρξει γραφή που να έχει τόσα γράμματα όσες και οι λέξεις μιας γλώσσας, γιατί κανένας δε θα θυμόταν τόσα πολλά σύμβολα.
Το ίδιο ισχύει και με τις διαφορετικές συλλαβές των λέξεων (π.χ. τις: α, αβ, βα, βρα, βε, ου. ) που έχει η κάθε γλώσσα.
Μετρώντας επίσης τους διαφορετικούς φθόγγους των λέξεων (τους: α, β, γ.) που έχει η κάθε γλώσσα βλέπουμε ότι αυτοί είναι σχετικά λίγοι, είναι μόλις 20, δηλαδή οι εξής: α, ε, ο, ου, ι, κ, γ, χ, τ, δ, θ, π, β, φ, μ, ν, λ, ρ, σ, ζ , όμως, αν καταγράφουμε τις λέξεις μόνο ως έχουν φθογγικά, δε διακρίνονται οι ομόηχες, π.χ.: «τίχι» = τείχη, τοίχοι, τύχη, τύχει, «καλί» = καλοί & καλή & καλεί.
Επομένως, δεν είναι δυνατό να υπάρξει γραφή που να έχει τόσα γράμματα όσοι και οι διαφορετικοί φθόγγοι των λέξεων.
Προ αυτού του προβλήματος οι άνθρωποι κατάφυγαν σε διάφορα τεχνάσματα, για να επιτύχουν την καταγραφή του προφορικού λόγου, κυριότερα των οποίων είναι το αιγυπτιακό (απ? όπου κατάγονται οι σημιτικές και πολλές άλλες γραφές) και το ελληνικό (απ? όπου κατάγονται οι ευρωπαϊκές γραφές).
Το τέχνασμα που επινόησαν οι αρχαίοι Έλληνες προκειμένου να καταφέρουν να καταγράφουν φωνητικά τις λέξεις, ήταν η χρησιμοποίηση από τη μια τόσων γραμμάτων όσοι και οι φθόγγοι των λέξεων, φωνηέντων και συμφώνων, δηλαδή των γραμμάτων: Α(α), Β(β), Γ(γ). και από την άλλη κάποιων ομόφωνων γραμμάτων, δηλαδή των: Ω(ο) & Ο(ο), Η(η) & Υ(υ) & Ι(ι) με τα οποία, βάσει κανόνων, αφενός υποδείχνεται η ετυμολογία (= το μέρος λόγου ή ο τύπος κ.τ.λ.), άρα το ακριβές νόημα των λέξεων και αφετέρου διακρίνονται οι ομόηχες λέξεις, πρβ π.χ.: τύχη & τείχη & τύχει & τοίχοι, λίπη & λείπει & λύπη.
Παράβαλε π.χ. ότι στην ελληνική γραφή έχει κανονιστεί να γράφουμε το τελευταίο φωνήεν των ρημάτων με τα γράμματα – ω, ει και των πτωτικών με τα – ο,ι,η, ώστε να διακρίνονται οι ομόηχοι τύποι: καλώ & καλό, καλεί & καλή, σύκο & σήκω, φιλί & φυλή, φιλώ & φύλο.
Παράβαλε ομοίως ότι στην ελληνική γραφή έχει κανονιστεί να γράφουμε τα κύρια ονόματα με κεφαλαίο γράμμα και τα κοινά με μικρό, για διάκριση των ομόφωνων λέξεων: νίκη & Νίκη, αγαθή & Αγαθή.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ
Τα Ελληνικά είναι η μόνη γλώσσα στον κόσμο που ομιλείται και γράφεται συνεχώς επί 4.000 τουλάχιστον συναπτά έτη, καθώς ο Arthur Evans διέκρινε τρεις φάσεις στην ιστορία της Μηνωικής γραφής, εκ των οποίων η πρώτη από το 2000 π.Χ. ώς το 1650 π.Χ.
Μπορεί κάποιος να διαφωνήσει και να πει ότι τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά είναι διαφορετικές γλώσσες, αλλά κάτι τέτοιο φυσικά και είναι τελείως αναληθές.
Ο ίδιος ο Οδυσσέας Ελύτης είπε «Εγώ δεν ξέρω να υπάρχει παρά μία γλώσσα, η ενιαία Ελληνική γλώσσα. Το να λέει ο Έλληνας ποιητής, ακόμα και σήμερα, ο ουρανός, η θάλασσα, ο ήλιος, η σελήνη, ο άνεμος, όπως το έλεγαν η Σαπφώ και ο Αρχίλοχος, δεν είναι μικρό πράγμα. Είναι πολύ σπουδαίο. Επικοινωνούμε κάθε στιγμή μιλώντας με τις ρίζες που βρίσκονται εκεί. Στα Αρχαία».
Ο μεγάλος διδάσκαλος του γένους Αδαμάντιος Κοραής είχε πει: «Όποιος χωρίς την γνώση της Αρχαίας επιχειρεί να μελετήσει και να ερμηνεύσει την Νέαν, ή απατάται ή απατά».
Παρ’ ότι πέρασαν χιλιάδες χρόνια, όλες οι Ομηρικές λέξεις έχουν διασωθεί μέχρι σήμερα. Μπορεί να μην διατηρήθηκαν ατόφιες, άλλα έχουν μείνει στην γλώσσα μας μέσω των παραγώγων τους.
Μπορεί να λέμε νερό αντί για ύδωρ αλλά λέμε υδροφόρα, υδραγωγείο και αφυδάτωση. Μπορεί να μην χρησιμοποιούμε το ρήμα δέρκομαι (βλέπω) αλλά χρησιμοποιούμε την λέξη οξυδερκής. Μπορεί να μην χρησιμοποιούμε την λέξη αυδή (φωνή) αλλά παρ’ όλα αυτά λέμε άναυδος και απηύδησα.
Επίσης, σήμερα δεν λέμε λωπούς τα ρούχα, αλλά λέμε την λέξη «λωποδύτης» που σημαίνει «αυτός που βυθίζει (δύει) το χέρι του μέσα στο ρούχο σου (λωπή) για να σε κλέψει».
Η Γραμμική Β’ είναι και αυτή καθαρά Ελληνική, γνήσιος πρόγονος της Αρχαίας Ελληνικής. Άγγλος αρχιτέκτονας Μάικλ Βέντρις, αποκρυπτογράφησε βάση κάποιων ευρημάτων την γραφή αυτή και απέδειξε την Ελληνικότητά της. Μέχρι τότε φυσικά όλοι αγνοούσαν πεισματικά έστω και το ενδεχόμενο να ήταν Ελληνική…
Το γεγονός αυτό έχει τεράστια σημασία καθώς πάει τα Ελληνικά αρκετούς αιώνες ακόμα πιο πίσω στα βάθη της ιστορίας. Αυτή η γραφή σίγουρα ξενίζει, καθώς τα σύμβολα που χρησιμοποιεί είναι πολύ διαφορετικά από το σημερινό Αλφάβητο.
Παρ’ όλα αυτά, η προφορά είναι παραπλήσια, ακόμα και με τα Νέα Ελληνικά. Για παράδειγμα η λέξη «TOKOSOTA» σημαίνει «Τοξότα» (κλητική). Είναι γνωστό ότι «κ» και σ» στα Ελληνικά μας κάνει «ξ» και με μια απλή επιμεριστική ιδιότητα όπως κάνουμε και στα μαθηματικά βλέπουμε ότι η λέξη αυτή εδώ και τόσες χιλιετίες δεν άλλαξε καθόλου.
Ακόμα πιο κοντά στην Νεοελληνική, ο «άνεμος», που στην Γραμμική Β’ γράφεται «ANEMO», καθώς και «ράπτης», «έρημος» και «τέμενος» που είναι αντίστοιχα στην Γραμμική Β’ «RAPTE», «EREMO», «TEMENO», και πολλά άλλα παραδείγματα.
Υπολογίζοντας όμως έστω και με τις συμβατικές χρονολογίες, οι οποίες τοποθετούν τον Όμηρο γύρω στο 1.000 π.Χ., έχουμε το δικαίωμα να ρωτήσουμε: Πόσες χιλιετίες χρειάστηκε η γλώσσα μας από την εποχή που οι άνθρωποι των σπηλαίων του Ελληνικού χώρου την πρωτοάρθρωσαν με μονοσύλλαβους φθόγγους μέχρι να φτάσει στην εκπληκτική τελειότητα της Ομηρικής επικής διαλέκτου, με λέξεις όπως «ροδοδάκτυλος», λευκώλενος», «ωκύμορος», κτλ;
Ο Πλούταρχος στο «Περί Σωκράτους δαιμονίου» μας πληροφορεί ότι ο Αγησίλαος ανακάλυψε στην Αλίαρτο τον τάφο της Αλκμήνης, της μητέρας του Ηρακλέους, ο οποίος τάφος είχε ως αφιέρωμα «πίνακα χαλκούν έχοντα γράμματα πολλά θαυμαστά, παμπάλαια…» Φανταστείτε περί πόσο παλαιάς γραφής πρόκειται, αφού οι ίδιοι οι αρχαίοι Έλληνες την χαρακτηρίζουν «αρχαία»…
Φυσικά, δεν γίνεται ξαφνικά, «από το πουθενά» να εμφανιστεί ένας Όμηρος και να γράψει δύο λογοτεχνικά αριστουργήματα, είναι προφανές ότι από πολύ πιο πριν πρέπει να υπήρχε γλώσσα (και γραφή) υψηλού επιπέδου. Πράγματι, από την αρχαία Ελληνική Γραμματεία γνωρίζουμε ότι ο Όμηρος δεν υπήρξε ο πρώτος, αλλά ο τελευταίος και διασημότερος μιας μεγάλης σειράς επικών ποιητών, των οποίων τα ονόματα έχουν διασωθεί (Κρεώφυλος, Πρόδικος, Αρκτίνος, Αντίμαχος, Κιναίθων, Καλλίμαχος) καθώς και τα ονόματα των έργων τους (Φορωνίς, Φωκαΐς, Δαναΐς, Αιθιοπίς, Επίγονοι, Οιδιπόδεια, Θήβαις…) δεν έχουν όμως διασωθεί τα ίδια τα έργα τους.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΝΕΩΝ ΛΕΞΕΩΝ
Η δύναμη της Ελληνικής γλώσσας βρίσκεται στην ικανότητά της να πλάθεται όχι μόνο προθεματικά ή καταληκτικά, αλλά διαφοροποιώντας σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και την ρίζα της λέξης (π.χ. «τρέχω» και «τροχός» παρ’ ότι είναι από την ίδια οικογένεια αποκλίνουν ελαφρώς στην ρίζα).
Η Ελληνική γλώσσα είναι ειδική στο να δημιουργεί σύνθετες λέξεις με απίστευτων δυνατοτήτων χρήσεις, πολλαπλασιάζοντας το λεξιλόγιο.
Το διεθνές λεξικό Webster’s (Webster’s New International Dictionary) αναφέρει: «Η Λατινική και η Ελληνική, ιδίως η Ελληνική, αποτελούν ανεξάντλητη πηγή υλικών για την δημιουργία επιστημονικών όρων», ενώ οι Γάλλοι λεξικογράφοι Jean Bouffartigue και Anne-Marie Delrieu τονίζουν: «Η επιστήμη βρίσκει ασταμάτητα νέα αντικείμενα ή έννοιες. Πρέπει να τα ονομάσει. Ο θησαυρός των Ελληνικών ριζών βρίσκεται μπροστά της, αρκεί να αντλήσει από εκεί. Θα ήταν πολύ περίεργο να μην βρει αυτές που χρειάζεται».
Ο Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ, έκθαμβος μπροστά στο μεγαλείο της Ελληνικής, είχε δηλώσει σχετικώς: «Η Ελληνική γλώσσα έχει το χαρακτηριστικό να προσφέρεται θαυμάσια για την έκφραση όλων των ιεραρχιών με μια απλή εναλλαγή του πρώτου συνθετικού. Αρκεί κανείς να βάλει ένα παν – πρώτο – αρχί- υπέρ- ή μια οποιαδήποτε άλλη πρόθεση μπροστά σε ένα θέμα. Κι αν συνδυάσει κανείς μεταξύ τους αυτά τα προθέματα, παίρνει μια ατελείωτη ποικιλία διαβαθμίσεων. Τα προθέματα εγκλείονται τα μεν στα δε σαν μια σημασιολογική κλίμακα, η οποία ορθώνεται προς τον ουρανό των λέξεων».
Στην Ιλιάδα του Ομήρου η Θέτις θρηνεί για ότι θα πάθει ο υιός της σκοτώνοντας τον Έκτωρα «διό και δυσαριστοτοκείαν αυτήν ονομάζει». Η λέξη αυτή από μόνη της είναι ένα μοιρολόι, δυς + άριστος + τίκτω (=γεννώ) και σημαίνει όπως αναλύει το Ετυμολογικόν το Μέγα «που για κακό γέννησα τον άριστο».
Προ ολίγων ετών κυκλοφόρησε στην Ελβετία το λεξικό ανύπαρκτων λέξεων (Dictionnaire Des Mots Inexistants) όπου προτείνεται να αντικατασταθούν Γαλλικές περιφράσεις με μονολεκτικούς όρους από τα Ελληνικά. Π.χ. androprere, biopaleste, dysparegorete, ecogeniarche, elpidophore, glossoctonie, philomatheem tachymathie, theopempte κλπ. περίπου 2.000 λήμματα με προοπτική περαιτέρω εμπλουτισμού.
Η ΑΚΡΙΒΟΛΟΓΙΑ
Είναι προφανές ότι τουλάχιστον όσον αφορά την ακριβολογία, γλώσσες όπως τα Ελληνικά υπερτερούν σαφώς σε σχέση με γλώσσες σαν τα Αγγλικά.
Είναι λογικό άλλωστε αν κάτσει να το σκεφτεί κανείς, ότι μπορεί πολύ πιο εύκολα να καθιερωθεί μια γλώσσα διεθνής όταν είναι πιο εύκολη στην εκμάθηση, από τη άλλη όμως μια τέτοια γλώσσα εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να είναι τόσο ποιοτική.
Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι η Αγγλική γλώσσα δεν μπορεί να είναι λακωνική όπως είναι η Ελληνική, καθώς για να μην είναι διφορούμενο το νόημα της εκάστοτε φράσης, πρέπει να χρησιμοποιηθούν επιπλέον λέξεις. Για παράδειγμα η λέξη «drink» ως αυτοτελής φράση δεν υφίσταται στα Αγγλικά, καθώς μπορεί να σημαίνει «ποτό», «πίνω», «πιές» κτλ. Αντιθέτως στα Ελληνικά η φράση «πιες» βγάζει νόημα, χωρίς να χρειάζεται να βασιστείς στα συμφραζόμενα για να καταλάβεις το νόημά της.
Παρένθεση: Να θυμίσουμε εδώ ότι στα Αρχαία Ελληνικά εκτός από Ενικός και Πληθυντικός αριθμός, υπήρχε και Δυϊκός αριθμός. Υπάρχει στα Ελληνικά και η Δοτική πτώση εκτός από τις υπόλοιπες 4 πτώσεις ονομαστική, γενική, αιτιατική και κλιτική.
Η Δοτική χρησιμοποιείται συνεχώς στον καθημερινό μας λόγο (π.χ. Βάσει των μετρήσεων, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι…) και είναι πραγματικά άξιον λόγου το γιατί εκδιώχθηκε βίαια από την νεοελληνική γλώσσα.
Ακόμα παλαιότερα, εκτός από την εξορισμένη αλλά ζωντανή Δοτική υπήρχαν και άλλες τρεις επιπλέον πτώσεις οι οποίες όμως χάθηκαν.
Το ίδιο πρόβλημα, σε πολύ πιο έντονο φυσικά βαθμό, έχει και η Κινεζική γλώσσα. Όπως μας λέει και ο Κρητικός δημοσιογράφος Α. Κρασανάκης: «Επειδή οι απλές λέξεις είναι λίγες, έχουν αποκτήσει πάρα πολλές έννοιες, για να καλύψουν τις ανάγκες της έκφρασης, π.χ.: «σι» = γνωρίζω, είμαι, ισχύς, κόσμος, όρκος, αφήνω, θέτω, αγαπώ, βλέπω, φροντίζω, περπατώ, σπίτι κ.τ.λ., «πα» = μπαλέτο, οκτώ, κλέφτης, κλέβω… «πάϊ» = άσπρο, εκατό, εκατοστό, χάνω…»
Ίσως να υπάρχει ελαφρά διαφορά στον τονισμό, αλλά ακόμα και να υπάρχει, πώς είναι δυνατόν να καταστήσεις ένα σημαντικό κείμενο (π.χ. συμβόλαιο) ξεκάθαρο;
Η ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ
Στην Ελληνική γλώσσα ουσιαστικά δεν υπάρχουν συνώνυμα, καθώς όλες οι λέξεις έχουν λεπτές εννοιολογικές διαφορές μεταξύ τους.
Για παράδειγμα, η λέξη «λωποδύτης» χρησιμοποιείται γι’ αυτόν που βυθίζει το χέρι του στο ρούχο μας και μας κλέβει, κρυφά δηλαδή, ενώ ο «ληστής» είναι αυτός που μας κλέβει φανερά, μπροστά στα μάτια μας. Επίσης το «άγειν» και το «φέρειν» έχουν την ίδια έννοια. Όμως το πρώτο χρησιμοποιείται για έμψυχα όντα, ενώ το δεύτερο για τα άψυχα.
Στα Ελληνικά έχουμε τις λέξεις «κεράννυμι», «μίγνυμι» και «φύρω» που όλες έχουν το νόημα του «ανακατεύω». Όταν ανακατεύουμε δύο στερεά ή δύο υγρά μεταξύ τους αλλά χωρίς να συνεπάγεται νέα ένωση (π.χ. λάδι με νερό), τότε χρησιμοποιούμε την λέξη «μειγνύω» ενώ όταν ανακατεύουμε υγρό με στερεό τότε λέμε «φύρω». Εξ ού και η λέξη «αιμόφυρτος» που όλοι γνωρίζουμε αλλά δεν συνειδητοποιούμε τι σημαίνει.
Όταν οι Αρχαίοι Έλληνες πληγωνόντουσαν στην μάχη, έτρεχε τότε το αίμα και ανακατευόταν με την σκόνη και το χώμα.
Το κεράννυμι σημαίνει ανακατεύω δύο υγρά και φτιάχνω ένα νέο, όπως για παράδειγμα ο οίνος και το νερό. Εξ’ ού και ο «άκρατος» (δηλαδή καθαρός) οίνος που λέγαν οι Αρχαίοι όταν δεν ήταν ανακατεμένος (κεκραμμένος) με νερό.
Τέλος η λέξη «παντρεμένος» έχει διαφορετικό νόημα από την λέξη «νυμφευμένος», διαφορά που περιγράφουν οι ίδιες οι λέξεις για όποιον τους δώσει λίγη σημασία.
Η λέξη παντρεμένος προέρχεται από το ρήμα υπανδρεύομαι και σημαίνει τίθεμαι υπό την εξουσία του ανδρός ενώ ο άνδρας νυμφεύεται, δηλαδή παίρνει νύφη.
Γνωρίζοντας τέτοιου είδους λεπτές εννοιολογικές διαφορές, είναι πραγματικά πολύ αστεία μερικά από τα πράγματα που ακούμε στην καθημερινή – συχνά λαθεμένη – ομιλία (π.χ. «ο Χ παντρεύτηκε»).
Η Ελληνική γλώσσα έχει λέξεις για έννοιες οι οποίες παραμένουν χωρίς απόδοση στις υπόλοιπες γλώσσες, όπως άμιλλα, θαλπωρή και φιλότιμο Μόνον η Ελληνική γλώσσα ξεχωρίζει τη ζωή από τον βίο, την αγάπη από τον έρωτα. Μόνον αυτή διαχωρίζει, διατηρώντας το ίδιο ριζικό θέμα, το ατύχημα από το δυστύχημα, το συμφέρον από το ενδιαφέρον.
ΓΛΩΣΣΑ – ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΣ
Το εκπληκτικό είναι ότι η ίδια η Ελληνική γλώσσα μας διδάσκει συνεχώς πως να γράφουμε σωστά. Μέσω της ετυμολογίας, μπορούμε να καταλάβουμε ποιός είναι ο σωστός τρόπος γραφής ακόμα και λέξεων που ποτέ δεν έχουμε δει ή γράψει.
Το «πειρούνι» για παράδειγμα, για κάποιον που έχει βασικές γνώσεις Αρχαίων Ελληνικών, είναι προφανές ότι γράφεται με «ει» και όχι με «ι» όπως πολύ άστοχα το γράφουμε σήμερα. Ο λόγος είναι πολύ απλός, το «πειρούνι» προέρχεται από το ρήμα «πείρω» που σημαίνει τρυπώ-διαπερνώ, ακριβώς επειδή τρυπάμε με αυτό το φαγητό για να το πιάσουμε.
Επίσης η λέξη «συγκεκριμένος» φυσικά και δεν μπορεί να γραφτεί «συγκεκρυμμένος», καθώς προέρχεται από το «κριμένος» (αυτός που έχει δηλαδή κριθεί) και όχι βέβαια από το «κρυμμένος» (αυτός που έχει κρυφτεί).
Άρα το να υπάρχουν πολλά γράμματα για τον ίδιο ήχο (π.χ. η, ι, υ, ει, οι κτλ) όχι μόνο δεν θα έπρεπε να μας δυσκολεύει, αλλά αντιθέτως να μας βοηθάει στο να γράφουμε πιο σωστά, εφόσον βέβαια έχουμε μια βασική κατανόηση της γλώσσας μας.
Επιπλέον η ορθογραφία με την σειρά της μας βοηθάει αντίστροφα στην ετυμολογία αλλά και στην ανίχνευση της ιστορική πορείας της κάθε μίας λέξης.
Και αυτό που μπορεί να μας βοηθήσει να κατανοήσουμε την καθημερινή μας νεοελληνική γλώσσα περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η γνώση των Αρχαίων Ελληνικών.
Είναι πραγματικά συγκλονιστικό συναίσθημα να μιλάς και ταυτόχρονα να συνειδητοποιείς τι ακριβώς λές, ενώ μιλάς και εκστομίζεις την κάθε λέξη ταυτόχρονα να σκέφτεσαι την σημασία της.
Είναι πραγματικά μεγάλο κρίμα να διδάσκονται τα Αρχαία με τέτοιον φρικτό τρόπο στο σχολείο ώστε να σε κάνουν να αντιπαθείς κάτι το τόσο όμορφο και συναρπαστικό.
Η ΣΟΦΙΑ
Στην γλώσσα έχουμε το σημαίνον (την λέξη) και το σημαινόμενο (την έννοια). Στην Ελληνική γλώσσα αυτά τα δύο έχουν πρωτογενή σχέση, καθώς αντίθετα με τις άλλες γλώσσες το σημαίνον δεν είναι μια τυχαία σειρά από γράμματα. Σε μια συνηθισμένη γλώσσα όπως τα Αγγλικά μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι να λέμε το σύννεφο car και το αυτοκίνητο cloud, και από την στιγμή που το συμφωνήσουμε και εμπρός να είναι έτσι. Στα Ελληνικά κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Γι’ αυτόν τον λόγο πολλοί διαχωρίζουν τα Ελληνικά σαν «εννοιολογική» γλώσσα από τις υπόλοιπες «σημειολογικές» γλώσσες.
Μάλιστα ο μεγάλος φιλόσοφος και μαθηματικός Βένερ Χάιζενμπεργκ είχε παρατηρήσει αυτή την σημαντική ιδιότητα για την οποία είχε πει «Η θητεία μου στην αρχαία Ελληνική γλώσσα υπήρξε η σπουδαιότερη πνευματική μου άσκηση. Στην γλώσσα αυτή υπάρχει η πληρέστερη αντιστοιχία ανάμεσα στην λέξη και στο εννοιολογικό της περιεχόμενο».
Όπως μας έλεγε και ο Αντισθένης, «Αρχή σοφίας, η των ονομάτων επίσκεψις». [7] Για παράδειγμα ο «άρχων» είναι αυτός που έχει δική του γη (άρα=γή +έχων). Και πραγματικά, ακόμα και στις μέρες μας είναι πολύ σημαντικό να έχει κανείς δική του γη / δικό του σπίτι.
Ο «βοηθός» σημαίνει αυτός που στο κάλεσμα τρέχει. Βοή=φωνή + θέω=τρέχω. Ο Αστήρ είναι το αστέρι, αλλά η ίδια η λέξη μας λέει ότι κινείται, δεν μένει ακίνητο στον ουρανό (α + στήρ από το ίστημι που σημαίνει στέκομαι).
Αυτό που είναι πραγματικά ενδιαφέρον, είναι ότι πολλές φορές η λέξη περιγράφει ιδιότητες της έννοιας την οποίαν εκφράζει, αλλά με τέτοιο τρόπο που εντυπωσιάζει και δίνει τροφή για την σκέψη.
Για παράδειγμα ο «φθόνος» ετυμολογείται από το ρήμα «φθίνω» που σημαίνει μειώνομαι. Και πραγματικά ο φθόνος σαν συναίσθημα, σιγά-σιγά μας φθίνει και μας καταστρέφει. Μας «φθίνει» – ελαττώνει σαν ανθρώπους – και μας φθίνει μέχρι και τη υγεία μας.
Και φυσικά όταν θέλουμε κάτι που είναι τόσο πολύ ώστε να μην τελειώνει πως το λέμε; Μα φυσικά «άφθονο».
Έχουμε την λέξη «ωραίος» που προέρχεται από την «ώρα». Διότι για να είναι κάτι ωραίο, πρέπει να έρθει και στην ώρα του.
Ωραίο δεν είναι ένα φρούτο ούτε άγουρο ούτε σαπισμένο, και ωραία γυναίκα δεν είναι κάποια ούτε στα 70 της άλλα ούτε φυσικά και στα 10 της. Ούτε το καλύτερο φαγητό είναι ωραίο όταν είμαστε χορτάτοι, επειδή δεν μπορούμε να το απολαύσουμε.
Ακόμα έχουμε την λέξη «ελευθερία» για την οποία το «Ετυμολογικόν Μέγα» διατείνεται «παρά το ελεύθειν όπου ερά» = το να πηγαίνει κανείς όπου αγαπά [9].
Άρα βάσει της ίδιας της λέξης, ελεύθερος είσαι όταν έχεις την δυνατότητα να πάς όπου αγαπάς. Πόσο ενδιαφέρουσα ερμηνεία…
Το άγαλμα ετυμολογείται από το αγάλλομαι (ευχαριστιέμαι) επειδή όταν βλέπουμε ένα όμορφο αρχαιοελληνικό άγαλμα η ψυχή μας αγάλλεται. Και από το θέαμα αυτό επέρχεται η αγαλλίαση. Αν κάνουμε όμως την ανάλυση της λέξης αυτής θα δούμε ότι είναι σύνθετη από αγάλλομαι + ίαση(=γιατρειά).
Άρα για να συνοψίσουμε, όταν βλέπουμε ένα όμορφο άγαλμα (ή οτιδήποτε όμορφο), η ψυχή μας αγάλλεται και ιατρευόμαστε.
Και πραγματικά, γνωρίζουμε όλοι ότι η ψυχική μας κατάσταση συνδέεται άμεσα με την σωματική μας υγεία.
Παρένθεση: και μια και το έφερε η «κουβέντα», η Ελληνική γλώσσα μας λέει και τι είναι άσχημο. Από το στερητικό «α» και την λέξη σχήμα μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε τι. Για σκεφτείτε το λίγο…
Σε αυτό το σημείο, δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στην αντίστοιχη Λατινική λέξη για το άγαλμα (που άλλο από Λατινική δεν είναι). Οι Λατίνοι ονόμασαν το άγαλμα, statua από το Ελληνικό «ίστημι» που ήδη αναφέραμε σαν λέξη, και το ονόμασαν έτσι επειδή στέκει ακίνητο.
Προσέξτε την τεράστια διαφορά σε φιλοσοφία μεταξύ των δύο γλωσσών, αυτό που σημαίνει στα Ελληνικά κάτι τόσο βαθύ εννοιολογικά, για τους Λατίνους είναι απλά ένα ακίνητο πράγμα.
Είναι προφανής η σχέση που έχει η γλώσσα με την σκέψη του ανθρώπου. Όπως λέει και ο George Orwell στο αθάνατο έργο του «1984», απλή γλώσσα σημαίνει και απλή σκέψη. Εκεί το καθεστώς προσπαθούσε να περιορίσει την γλώσσα για να περιορίσει την σκέψη των ανθρώπων, καταργώντας συνεχώς λέξεις.
«Η γλώσσα και οι κανόνες αυτής αναπτύσσουν την κρίση», έγραφε ο Μιχάι Εμινέσκου, εθνικός ποιητής των Ρουμάνων.
Μια πολύπλοκη γλώσσα αποτελεί μαρτυρία ενός προηγμένου πνευματικά πολιτισμού. Το να μιλάς σωστά σημαίνει να σκέφτεσαι σωστά, να γεννάς διαρκώς λόγο και όχι να παπαγαλίζεις λέξεις και φράσεις.
Η ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ
Η Ελληνική φωνή κατά την αρχαιότητα ονομαζόταν «αυδή». Η λέξη αυτή δεν είναι τυχαία, προέρχεται από το ρήμα «άδω» που σημαίνει τραγουδώ.
Όπως γράφει και ο μεγάλος ποιητής και ακαδημαϊκός Νικηφόρος Βρεττάκος:
«Όταν κάποτε φύγω από τούτο το φώς θα ελιχθώ προς τα πάνω, όπως ένα ποταμάκι που μουρμουρίζει. Κι αν τυχόν κάπου ανάμεσα στους γαλάζιους διαδρόμους συναντήσω αγγέλους, θα τους μιλήσω Ελληνικά, επειδή δεν ξέρουνε γλώσσες. Μιλάνε Μεταξύ τους με μουσική».
Ο γνωστός Γάλλος συγγραφεύς Ζακ Λακαρριέρ επίσης μας περιγράφει την κάτωθι εμπειρία από το ταξίδι του στην Ελλάδα: «Άκουγα αυτούς τους ανθρώπους να συζητούν σε μια γλώσσα που ήταν για μένα αρμονική αλλά και ακατάληπτα μουσική. Αυτό το ταξίδι προς την πατρίδα – μητέρα των εννοιών μας – μου απεκάλυπτε έναν άγνωστο πρόγονο, που μιλούσε μια γλώσσα τόσο μακρινή στο παρελθόν, μα οικεία και μόνο από τους ήχους της. Αισθάνθηκα να τα έχω χαμένα, όπως αν μου είχαν πει ένα βράδυ ότι ο αληθινός μου πατέρας ή η αληθινή μου μάνα δεν ήσαν αυτοί που με είχαν αναστήσει».
Ο διάσημος Έλληνας και διεθνούς φήμης μουσικός Ιάνης Ξενάκης, είχε πολλές φορές τονίσει ότι η μουσικότητα της Ελληνικής είναι εφάμιλλη της συμπαντικής.
Αλλά και ο Γίββων μίλησε για μουσικότατη και γονιμότατη γλώσσα, που δίνει κορμί στις φιλοσοφικές αφαιρέσεις και ψυχή στα αντικείμενα των αισθήσεων. Ας μην ξεχνάμε ότι οι Αρχαίοι Έλληνες δεν χρησιμοποιούσαν ξεχωριστά σύμβολα για νότες, χρησιμοποιούσαν τα ίδια τα γράμματα του αλφαβήτου.
«Οι τόνοι της Ελληνικής γλώσσας είναι μουσικά σημεία που μαζί με τους κανόνες προφυλάττουν από την παραφωνία μια γλώσσα κατ’ εξοχήν μουσική, όπως κάνει η αντίστιξη που διδάσκεται στα ωδεία, ή οι διέσεις και υφέσεις που διορθώνουν τις κακόηχες συγχορδίες», όπως σημειώνει η φιλόλογος και συγγραφεύς Α. Τζιροπούλου-Ευσταθίου.
Είναι γνωστό εξάλλου πως όταν οι Ρωμαίοι πολίτες πρωτάκουσαν στην Ρώμη Έλληνες ρήτορες, συνέρρεαν να αποθαυμάσουν, ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν Ελληνικά, τους ανθρώπους που «ελάλουν ώς αηδόνες».
Δυστυχώς κάπου στην πορεία της Ελληνικής φυλής, η μουσικότητα αυτή (την οποία οι Ιταλοί κατάφεραν και κράτησαν) χάθηκε, προφανώς στα μαύρα χρόνια της Τουρκοκρατίας.
Να τονίσουμε εδώ ότι οι άνθρωποι της επαρχίας του οποίους συχνά κοροϊδεύουμε για την προφορά τους, είναι πιο κοντά στην Αρχαιοελληνική προφορά από ότι εμείς οι άνθρωποι της πόλεως.
Η Ελληνική γλώσσα επεβλήθη αβίαστα (στους Λατίνους) και χάρη στην μουσικότητά της.
Όπως γράφει και ο Ρωμαίος Οράτιος «Η Ελληνική φυλή γεννήθηκε ευνοημένη με μία γλώσσα εύηχη, γεμάτη μουσικότητα».

Τετάρτη 11 Μαΐου 2011

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΤΥΧΟΥ 44ΧΡΟΝΟΥ ;


ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΤΥΧΟΥ 44ΧΡΟΝΟΥ ;


Ένας από όλους εμάς θα είναι ο επόμενος που θα βρεθεί στη θέση του άτυχου 44χρονου.
Ένας από όλους εμάς που θα ξυπνήσει το πρωί για να πάει στη δουλειά του και θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον θάνατο.
Ένας από όλους εμάς που θα στείλει τα παιδιά του στο σχολείο, θα φιλήσει τον σύζυγο η την σύζυγο και αργότερα θα βρεθεί σε μια ένοπλη ληστεία στη τράπεζα.
Ένας από εμάς θα είναι ο επόμενος. Ποιος ;

ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ


ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ ΣΤΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ. ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ


Μετά την απόρριψη αίτησης αδειοδότησης για την συμμετοχή του Ηρακλή στην πρώτη κατηγορία του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος, οπαδοί της ομάδος συγκεντρώθηκαν στο Κατσάνειο στάδιο ζητώντας την παραίτηση της διοίκησης και την πληρωμή των χρεών του σωματείου. Δυστυχώς, όπως έγινε και κατά το πρόσφατο παρελθόν, δεν έλειψαν και οι γνωστές γραφικότητες των γηπέδων που αν μη τι άλλο, πέρα από την βλακεία που τις χαρακτηρίζουν, έχουν και πολιτικές προεκτάσεις με σαφή ανθελληνικό χαρακτήρα και μήνυμα. Ανάμεσα στους συγκεντρωμένους οπαδούς του Ηρακλή υπήρξαν και κάποιοι θερμόαιμοι που ανάρτησαν σημαίες των Σκοπίων, φωνάζοντας έξαλλοι για την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό ποδόσφαιρο, απαιτώντας μάλιστα την αποχώρηση της ομάδος από το ελληνικό πρωτάθλημα και τη συμμετοχή του στο πρωτάθλημα των…Σκοπίων! Τα ίδια περίπου ακούστηκαν ζωντανά και σε αθλητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς της πόλης χωρίς την παραμικρή αντίδραση κανενός, πλην ελαχίστων οπαδών που ένιωσαν βαριά προσβεβλημένοι από αυτή την ανεγκέφαλη κίνηση των ομοϊδεατών τους.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι καινούριο και δεν εντοπίζεται μόνο στην ομάδα του Ηρακλή. Υπάρχουν κι άλλες κερκίδες που φιλοξενούν σημαίες της Βουλγαρίας, της “ανεξάρτητης Κρήτης” κι άλλων παρόμοιων που προσβάλλουν την πατρίδα. Να δούμε αυτή τη φορά πως θα πράξουν οι Θεσσαλονικείς βουλευτές, οι οποίοι στηρίζονται και από οπαδικά κινήματα. Θα καταγγείλουν αυτή την ντροπιαστική πράξη ή θα κάνουν τα στραβά μάτια για ψηφοθηρικούς λόγους;
Γι αυτό το θέμα κρέμασαν την σημαία των Σκοπίων στο γήπεδο και καμαρώνουν. Φανταστείτε τι έχει να γίνει σε χειρότερες καταστάσεις αν βρεθεί η χώρα. Θα προδίδουν και την μάνα τους για να σώσουν το τομάρι τους.
Τελικά ήρθε ο καιρός να ξεκουμπιστείτε όσοι πιστεύεται ότι δεν σας χωράει αυτή η χώρα.
Ντροπή σας ΠΡΟΔΟΤΕΣ.