Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020

Συνταρακτικές μαρτυρίες για τις νύφες της Αυστραλίας και τους... γαμπρούς του «Begonia»

Συνταρακτικές μαρτυρίες για τις νύφες της Αυστραλίας και τους... γαμπρούς του «Begonia» | tanea.gr

Ο ομογενής Παναγιώτης Φωτάκης, μετά τις θρυλικές ελληνίδες νύφες της Αυστραλίας ψάχνει τους Ελληνες που ξεριζωμένοι από τον τόπο τους θέλησαν να ξεκινήσουν μια καλύτερη ζωή έχοντας στο πλάι τους μια σύντροφο «από την πατρίδα» 

Σφυρίζοντας από μακριά, σε μια ατμόσφαιρα πανζουρλισμού και αγωνίας, το εντυπωσιακό πλοίο «Begonia», έφτανε στο Port Phillip Bay της Μελβούρνης, σε ένα παράξενο ραντεβού με την Ιστορία. Μετέφερε 900 κοπέλες που είχαν αφήσει τις οικογένειές τους στην Ελλάδα, για να σμίξουν στην Αυστραλία με συζύγους που δεν είχαν ξανασυναντήσει ποτέ στη ζωή τους. Ηταν 16 Ιουνίου του 1957. Δίπλα σε ανθοδέσμες σφιγμένες από ιδρωμένα χέρια, εν μέσω φωτογραφιών που πάλλονταν στον αέρα, ανδρών που φώναζαν γυναικεία ονόματα ή σκαρφάλωναν στο πλοίο φωνάζοντας «παντρέψου με» στις κοπέλες που κατέβαιναν, στεκόταν ο Χαράλαμπος Κουρουκλίδης ένας άνδρας που είχε φύγει από το χωριό Δομένικο της Ελασσόνας σε ηλικία 20 ετών κυνηγώντας το όνειρο πέρα από τον ωκεανό.
Ο κ. Χαράλαμπος περίμενε την Ουρανία, την παλιά του συμμαθήτρια που είχε προηγουμένως ζητήσει σε γάμο στέλνοντάς της ένα γράμμα και μια φωτογραφία του τραβηγμένη στο Royal Exhibition Building όπως έκανε κάθε επίδοξος γαμπρός της εποχής. «Μία ημέρα νωρίτερα είχα τηλεφωνήσει στο λιμάνι για να ρωτήσω τι ώρα θα αρχίσει η αποβίβαση των γυναικών από την Ελλάδα», διηγείται ο Χαράλαμπος Κουρουκλίδης στα «ΝΕΑ». «Και μου είπαν ότι αυτό θα γίνει στις 10.30. Ηταν όμως λάθος η πληροφόρηση και η αποβίβαση ξεκίνησε στις οκτώ! Οταν λοιπόν έφτασα, η πρώτη κουβέντα της Ουρανίας προς τον γαμπρό, προς εμένα δηλαδή, ήταν "να σε βράσω τώρα που ήρθες!". Ετσι ξεκίνησε μια ιστορία ζωής», λέει γελώντας.

Το ταξίδι με τις 900 νύφες

Την πορεία εκείνων των γυναικών, που ταξίδεψαν ως νύφες και διασκορπίστηκαν στην Αυστραλία, αποφάσισε να αναζητήσει πριν από λίγα χρόνια, σχεδόν μισό αιώνα μετά την άφιξη του «Begonia», ένας Έλληνας ομογενής από την Αδελαΐδα, ο συνταξιούχος εκπαιδευτικός Παναγιώτης Φωτάκης. Το «Begonia» είχε υπάρξει, άλλωστε, κομμάτι και της δικής του ζωής: Σε ηλικία οκτώ ετών μετανάστευσε με τη μητέρα του από τη Ρόδο στην Αυστραλία ταξιδεύοντας επί σχεδόν ένα μήνα μαζί με τις 900 νύφες που έκαναν το θρυλικό δρομολόγιο του «Begonia» το καλοκαίρι του 1957. Ο κ. Φωτάκης κατάφερε να ανακαλύψει πολλές από τις νύφες και να διοργανώσει μια συνάντηση επανένωσης όσων γυναικών βρίσκονταν ακόμη στην Αυστραλία. Πλέον έχει ξεκινήσει έρευνα για τους γαμπρούς του «Begonia», τους Ελληνες που ξεριζωμένοι από τον τόπο τους σε πολύ δύσκολα χρόνια θέλησαν να ξεκινήσουν μια καλύτερη ζωή έχοντας στο πλάι τους μια σύντροφο «από την πατρίδα». 
Ενας από αυτούς είναι ο 87χρονος σήμερα Χαράλαμπος Κουρουκλίδης. «Εφυγα από την Ελλάδα τον Μάρτιο του 1953 όταν ήμουν σχεδόν 20 ετών. Εφυγα παίρνοντας μαζί μου μια μαξιλαροθήκη μέσα στην οποία είχε βάλει η μάνα μου τα λιγοστά υπάρχοντά μου. Σκοπός μου ήταν να αλλάξω ζωή. Δεν είχα πατέρα, τον είχαν σκοτώσει οι Γερμανοί και ασχολούμασταν με τα χωράφια για να ζήσουμε, με σιτάρια και καπνό. Υπήρχε μεγάλη φτώχεια. Θυμάμαι πως έλεγα στη μητέρα μου ότι θα πάω στην Αυστραλία για δύο τρία χρόνια, να μαζέψω λεφτά, και θα γυρίσω. Νομίζαμε ότι η Αυστραλία είναι λίγο έξω από την Ελλάδα! Τελικά είμαι ακόμη εδώ, 67 χρόνια μετά», διηγείται στα «ΝΕΑ» ο κ. Κουρουκλίδης ξετυλίγοντας το κουβάρι των αναμνήσεών του.

Η ζωή στη ξενιτιά

«Επιβιβάστηκα σε ένα γερμανοσουηδικό πλοίο και μετά από 27 μέρες ταξιδιού έφτασα στη Μελβούρνη. Ημασταν 65 Ελληνες στο καράβι, οι πρώτοι μετανάστες που πηγαίναμε επισήμως στην Αυστραλία, δηλαδή με έξοδα που είχε πληρώσει εξ ολόκληρου η αυστραλιανή κυβέρνηση. Μόλις φτάσαμε εκεί, μεγάλη υποδοχή μας περίμενε! Ο δεσπότης και εκπρόσωποι της ελληνικής κοινότητας είχαν καταφτάσει για να μας βγάλουν λόγους και να μας δώσουν συμβουλές. Στη συνέχεια μας έβαλαν κατευθείαν στο τρένο και μεταφερθήκαμε περίπου δυόμισι ώρες έξω από την Πολιτεία της Μελβούρνης σε ένα στρατόπεδο μεταναστών. Εκεί υπήρχαν άνθρωποι από όλες τις εθνικότητες, Ιταλοί, Γερμανοί, Βούλγαροι, ζούσαμε όμως χωριστά. Έφευγε ο καιρός και δουλειά δεν υπήρχε, ήμαστε μέσα στο στρατόπεδο…
Eίχε περάσει σχεδόν ένας χρόνος όταν μας μετέφεραν σε ένα άλλο στρατόπεδο στη Νότιο Ουαλία, περίπου 250 χιλιόμετρα έξω από το Σίδνεϊ, καθώς κατέφθαναν οι νέες καραβιές Ελλήνων μεταναστών και οι Αρχές δεν ήθελαν να έρθουμε σε επαφή μαζί τους. Φοβόντουσαν ότι θα ξεσπούσαν φασαρίες αν οι νεοφερμένοι διαπίστωναν ότι είμαστε εκεί τόσο καιρό χωρίς δουλειά», λέει ο κ. Κουρουκλίδης. «Εκεί, στην πόλη Orange όπου μεταφερθήκαμε μάθαμε κάποια στιγμή ότι υπήρχαν 40 οικογένειες Ελλήνων και τους αναζητήσαμε για βοήθεια. Πράγματι, όταν μας είδαν άρχισαν να ρωτούν πώς ζήσαμε τον πόλεμο στην Ελλάδα και μας έδωσαν από ένα ζευγάρι παπούτσια κι από ένα παλτό γιατί έκανε πάρα πολύ κρύο και λίγα χρήματα στα χέρια», συνεχίζει
Η περιπλάνηση συνεχίστηκε. Αναζητώντας δουλειά και ακολουθώντας τη συμβουλή ενός γνωστού του, ομογενή, ο κ. Χαράλαμπος έφτασε στο Dubbo όπου εργάστηκε σε κουζίνες εστιατορίων, βοηθός λατζέρη σε μπιραρία και σε άλλες δουλειές βιώνοντας συχνά την εργασιακή εκμετάλλευση που υφίστανται οι μετανάστες. «Οπου έβρισκα καλύτερα, έπαιρνα τη μαξιλαροθήκη μου - με λίγα ρούχα και ένα ζευγάρι παπούτσια - και πήγαινα», λέει ο ίδιος. «Σιγά σιγά βελτιώθηκε η κατάσταση. Δούλεψα σε φυτείες ζαχαροκάλαμων που είχαν οι Ελληνες στο Μπρισμπέιν αλλά και στο Σίδνεϊ για έξι μήνες και εκεί μου πρότειναν νύφες για να με παντρέψουν. Ομως εγώ είχα στο μυαλό μου την Ουρανία…», εξηγεί. «Την είχα στο μυαλό μου από το σχολείο και παρότι δεν είχαμε μιλήσει ποτέ στο χωριό, την είχα συμπαθήσει.
Όταν ήμουν στο Ντομένικο, δεν θα τολμούσα να τη ζητήσω γιατί ήμουν φτωχός, στην Αυστραλία όμως αλλάξανε τα πράγματα… Έστειλα, λοιπόν, ένα γράμμα στον πατέρα της μαζί με φωτογραφίες και του είπα "ζητώ την κόρη σου, αν θέλεις να μου τη δώσεις, στείλε την με τα ρούχα της δεν θέλω χρήματα ούτε κάτι άλλο". Όταν διάβασαν το γράμμα στο χωριό, η αδελφή της λιγοθύμησε που θα έχανε την Ουρανία! Ήταν πολύ όμορφη και πολύ έξυπνη. Ήρθε λοιπόν και παντρευτήκαμε. Είχαμε δικό μας μαγαζί όπου πουλούσαμε take away φαγητό και μέναμε από πάνω. Εκεί, μέσα στο μαγαζί, κάναμε και το πάρτι του γάμου. Ζήσαμε μαζί πολύ ωραία για 60 χρόνια, δημιουργήσαμε μια υπέροχη οικογένεια, δύο κόρες και εγγόνια και ακόμη δακρύζουν τα μάτια μου που πριν από μερικά χρόνια αρρώστησε και την έχασα», συμπληρώνει ο κ. Χαράλαμπος.

Κομμάτι της μεταναστευτικής ιστορίας

Μιλώντας στα «ΝΕΑ» για την προσπάθειά του να εντοπίσει τους γαμπρούς του «Begonia» και να καταγράψει την εμπειρία τους ο Παναγιώτης Φωτάκης εξηγεί πως η ιστορία αυτών των ζευγαριών αποτελεί, κατά τη γνώμη του, ένα σημαντικό κομμάτι της μεταναστευτικής ιστορίας των Ελλήνων στην Αυστραλία. «Έχουμε πολλές φορές ασχοληθεί με τις νύφες που στο κατάστρωμα του "Begonia" έκρυβαν τα όνειρα και την ελπίδα να συναντήσουν στην ξενιτιά τους μελλοντικούς συζύγους τους, αλλά θεώρησα ότι πλέον οφείλουμε να ερευνήσουμε και το άλλο εξίσου σπουδαίο κομμάτι που συμπληρώνει το παζλ», λέει ο κ. Φωτάκης.
«Θέλησα να φέρω στην επιφάνεια τις σκέψεις και τα συναισθήματα των νεαρών ανδρών που είχαν ήδη αναζητήσει ένα καλύτερο μέλλον στην ξενιτιά και έψαχναν να βρουν μια Ελληνίδα νύφη για να δημιουργήσουν τη δική τους οικογένεια. Από τότε που ξεκινήσαμε την έρευνα συνειδητοποίησα επίσης πόσο σημαντική είναι αυτή η περίοδος, όχι μόνο ιστορικά αλλά και για τους ομογενείς της δεύτερης γενιάς που διψούν να μοιραστούν τις ιστορίες των γονιών τους», εξηγεί ο κ. Φωτάκης. Ο ίδιος έχει ήδη έρθει σε επαφή με κάποιους από τους γαμπρούς και συνεχίζει την έρευνά του, τα αποτελέσματα της οποίας θα προστεθούν σε παλαιότερο βιβλίο του για τις Ελληνίδες νύφες της Αυστραλίας. Ενδιαφέρον για την έκδοση του νέου βιβλίου έχει δείξει και το ελληνικό προξενείο στη Μελβούρνη.

«Αρραβωνιασμένες με φωτογραφία»

Οι νύφες του «Begonia», κορίτσια ηλικίας 17-20 ετών, κάποια από τα οποία είχαν αποχωριστεί με σπαραγμό τις οικογένειές τους και έμελλε να μην τις ξαναδούν ποτέ χωρίζονταν σε τρεις κατηγορίες. «Περισσότερες από 250 ήταν ήδη «αρραβωνιασμένες με φωτογραφία» με κάποιον Ελληνα που ζούσε μόνιμα στην Αυστραλία, άλλες περίπου 350 έρχονταν με μια φωτογραφία στο χέρι για να γνωρίσουν τον γαμπρό και άλλες 300 έρχονταν ελεύθερες για να ξεκινήσουν τη ζωή τους κοντά σε συγγενείς. Ολες ζούσαν με την αγωνία αν ο άνθρωπος που άλλοι είχαν επιλέξει γι' αυτές θα ήταν καλός, νέος, δυνατός και όπως έδειχνε στη φωτογραφία την οποία έκρυβαν σαν φυλαχτό στο στέρνο τους», λέει ο κ. Φωτάκης και συμπληρώνει. «Σε εκείνο το ταξίδι του Begonia βρίσκονταν μόνο 33 άνδρες επιβάτες και λίγες οικογένειες, κυρίως μητέρες με μικρά παιδιά. 
Οι αναμνήσεις είναι ανάμεικτες. Θυμάμαι ακόμα τα φύκια που βρίσκαμε μέσα στο νερό, όταν το πόσιμο είχε τελειώσει και το θαλάσσιο ήταν το μόνο διαθέσιμο νερό», διηγείται ο κ. Φωτάκης. «Οι κοπέλες ήταν απόμακρες και φιλικές συγχρόνως. Πολλές ήταν σχεδόν παιδιά, ορισμένες κυκλοφορούσαν με μια φωτογραφία στο χέρι, που την έδειχναν στις άλλες ή σε όποιον ενδιαφερόταν να δει τον "άντρα τους". Ομως, όσο πλησιάζαμε στο λιμάνι η διάθεσή τους άλλαζε, ήταν ανήσυχες, σχεδόν φοβισμένες», λέει ο ίδιος. «Εμείς είχαμε αγοράσει πλήρες εισιτήριο και μέναμε σε καμπίνα με ανέσεις. Όμως πολλές από αυτές ήταν κάτω από το κατάστρωμα, μέσα στη βουή και στη δυσοσμία, γεγονός που έκανε το ταξίδι τους ανυπόφορα μακρύ και δυσάρεστο. Κάποιες ανέβαιναν στο κατάστρωμα και για έναν μήνα κοιμούνταν εκεί… Ταξίδευαν με ένα εισιτήριο των 10 δολαρίων και με το ίδιο είχαν τη δυνατότητα να επιστρέψουν μέσα σε 30 ημέρες σε περίπτωση που κάτι πήγαινε στραβά…».

Η συγκλονιστική ιστορία της Λέλας Καραγιάννη - Η ηρωϊδα της Εθνικής Αντίστασης

Η συγκλονιστική ιστορία της Λέλας Καραγιάννη - Η ηρωϊδα της Εθνικής Αντίστασης | tanea.gr

Η Λέλα Καραγιάννη γεννήθηκε το 1898 στο χωριό Λίμνη Ευβοίας και ήταν κόρη του Αθανασίου Μηνόπουλου και της Σοφίας Μπούμπουλη. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της έμεινε στην Αθήνα, όπου γνώρισε και παντρεύτηκε τον σμυρνιό φαρμακοποιό Γεώργιο Καραγιάννη

«Απονέμουμε στην Ελληνίδα αγωνίστρια της Εθνικής Αντίστασης 1941-1944, αρχηγό της Οργάνωσης Πληροφοριών και Δολιοφθοράς "Μπουμπουλίνα", Λέλα Καραγιάννη, για τον απαράμιλλο ηρωισμό της, την αυτοθυσία και την αφοσίωση που επέδειξε προς το ελληνικό έΈθνος, τα οποία την κατέστησαν στη μνήμη όλων των Ελλήνων και Ελληνίδων ως εΕθνικό ιδεώδες, τον βαθμό του ταξιάρχου επί τιμή». 
Με αυτήν τη λιτή αναφορά, επτά δεκαετίες μετά την εκτέλεσή της, η προσφορά της Λέλας Καραγιάννη κερδίζει μία ακόμη αναγνώριση. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, που εκδόθηκε στη Διαύγεια, η Λένα Καραγιάννη ανακηρύσσεται ταξίαρχος επί τιμή. Στην απόφαση αυτή οδηγήθηκε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου έπειτα από σχετική πρόταση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και απόφαση του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικού Επιτελείου, τιμώντας τη μνήμη της «Μπουμπουλίνας» του 1940.Εϊχε προηγηθεί το 1947 η μετά θάνατον βράβευση με το Βραβείο Αρετής και Αυτοθυσίας από την Ακαδημία Αθηνών, ενώ το 2011 κέρδισε τον τίτλο του Δικαίου των Εθνών από το Ιδρυμα για τη Μνήμη των Μαρτύρων και των Ηρώων.

Η δράση στην Κατοχή

Η Λέλα Καραγιάννη γεννήθηκε το 1898 στο χωριό Λίμνη Ευβοίας και ήταν κόρη του Αθανασίου Μηνόπουλου και της Σοφίας Μπούμπουλη. Το μεγαλύτερο μέρος της ζωής της έμεινε στην Αθήνα, όπου γνώρισε και παντρεύτηκε τον σμυρνιό φαρμακοποιό Γεώργιο Καραγιάννη, αποκτώντας μαζί του επτά παιδιά. Με την κήρυξη του ελληνοϊταλικού πολέμου, μένει στα μετόπισθεν. Λυπημένη που δεν μπορεί να φύγει για το μέτωπο, αποφασίζει ν' αναλάβει δράση στον τόπο της. Μαζί με τα τέσσερα μεγαλύτερα παιδιά της κατατάσσεται στον Ερυθρό Σταυρό και ύστερα από μια σύντομη εκπαίδευση γίνονται τραυματιοφορείς των πληγωμένων στρατιωτών που έφταναν πίσω στην Ελλάδα με το τρένο.
Το 1941 η γερμανική κατοχή αλλάζει τα σχέδια της Καραγιάννη. Θεωρώντας πως ο κάθε Ελληνας έπρεπε να ξεσηκωθεί για να διεκδικήσει την ελευθερία του κι όχι να περιμένει τους συμμάχους να τον σώσουν, πέρασε στον αντιστασιακό αγώνα. Επιστρατεύοντας τη «Σιωπηλή Στρατιά», τα έξι μεγαλύτερα παιδιά της δηλαδή, τον σύζυγό της, τρεις οικογενειακούς γιατρούς και ορισμένους φίλους της απόλυτης εμπιστοσύνης της, ίδρυσε μια μυστική ομάδα. Εδρα ήταν το σπίτι της στην Οδό Λήμνου 1, κοντά στην σημερινή πλατεία Αμερικής, στο κέντρο της Αθήνας. Εναν μήνα μετά τα πρώτα της σχέδια η ομάδα εξελίχθηκε σε αντιστασιακή οργάνωση και μετονομάστηκε σε «Μπουμπουλίνα» από την πρόγονο της Καραγιάννη. 
Αναλαμβάνοντας επικεφαλής της, μια από τις πρώτες της ενέργειες ήταν η ανεύρεση και περίθαλψη στρατιωτών των συμμαχικών δυνάμεων που είχαν αποκοπεί από τις μονάδες τους κι αναζητούσαν τρόπους διαφυγής από τη χώρα. Αξιοποιώντας το δίκτυο των 100 και πλέον συνεργατών της, ανέλαβε το κόστος της διατροφής, της ιατρικής περίθαλψης και του ρουχισμού τους. Αρκετούς από αυτούς τους φυγάδευσε στη Μέση Ανατολή, με τη βοήθεια του καπνοβιομηχάνου Τάσου Παπαστράτου, του Αλέξανδρου Πάλλη, μετέπειτα πρεσβευτή της Ελλάδας στο Λονδίνο, και του Γεωργίου Αβέρωφ, γόνου της οικογένειας των εθνοευεργετών, του Αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού και της συγγραφέως Ιωάννας Τσάτσου.
Η αντιστασιακή δράση της Καραγιάννη, ωστόσο, δεν πέρασε απαρατήρητη από τους γερμανούς κατακτητές και τον Σεπτέμβριο του 1941 συνελήφθη μαζί με τον σύζυγό της. Στις φυλακές Αβέρωφ ισχυρίστηκε πως ήταν σε διάσταση με τον σύζυγό της και μάλιστα δήλωσε το πατρικό της όνομα. Ετσι, κατάφερε να απαλλάξει τον άνδρα της από τις κατηγορίες κι αφέθηκε ελεύθερος δύο μήνες μετά τη φυλάκισή του. Η ίδια παρέμεινε πίσω από τα σίδερα μέχρι τον Μάρτιο του 1942, αφού πρώτα είχε περάσει ιταλικό στρατοδικείο, αλλά απαλλάχθηκε λόγω έλλειψης στοιχείων. Η παραμονή της στη φυλακή τη βοήθησε να ενισχύσει το δίκτυο των συνεργατών της, συστρατεύοντας στον αγώνα της μέχρι και τους δεσμοφύλακες, οι οποίοι της μετέφεραν πολύτιμες πληροφορίες των ναζί.

Κατασκοπεία - Δολιοφθορά

Βαδίζοντας πλέον στο μονοπάτι της κατασκοπείας και της δολιοφθοράς εναντίον του εχθρού, μάζεψε γύρω της πολλούς πατριώτες, τους οποίους έστειλε σε θέσεις-κλειδιά των δυνάμεων κατοχής, κλέβοντας σημαντικές πληροφορίες για τον εχθρό. Αυτά τα στοιχεία μεταβίβαζε στους συμμάχους, καταφέρνοντας τελικά σημαντικά πλήγματα εναντίον του Τρίτου Ράιχ. Ανατινάξεις αεροδρομίων, καταβυθίσεις υποβρυχίων και νηοπομπών ήταν μερικά μόνο από τα πλήγματα που έγιναν χάρη σε εκείνη. Ακόμα, τροφοδοτούσε με πολεμοφόδια από τις αποθήκες των στρατευμάτων κατοχής και φαρμακευτικό υλικό από την αποθήκη του συζύγου της αντάρτικες ομάδες της υπαίθρου.
Η οργάνωση διώχθηκε ανηλεώς από τη Διεύθυνση Ειδικής Ασφάλειας του Κράτους, κάτι που οδήγησε στη μεταπολεμική δικαστική καταδίκη των μελών της. Το καλοκαίρι του 1944 η «Μπουμπουλίνα της Κατοχής» έπεσε τελικά στα χέρια των Γερμανών. Οι πληροφοριοδότες τους κατόρθωσαν να εντοπίσουν αντιστασιακούς και μέσα από βασανιστήρια απέσπασαν τις πληροφορίες για τη δράση της Καραγιάννη και των συντρόφων της. Την περίοδο εκείνη η ίδια νοσηλευόταν σε νοσοκομείο λόγω της εξασθένησής της και μολονότι πληροφορήθηκε για την επικείμενη σύλληψή της δεν θέλησε να κρυφτεί. Πίστευε ότι επωμιζόμενη τις ευθύνες της θα έσωσε τους συνεργάτες της που ήταν στα χέρια των Ες Ες, αλλά και των παιδιών της που βρέθηκαν μαζί της στα κρατητήρια της οδού Μέρλιν.

Στο εκτελεστικό απόσπασμα

Ακόμα και μετά τα φρικτά βασανιστήρια που δέχτηκε δεν λύγισε και με τις βαριές κατηγορίες της αρχηγίας οργάνωσης, κατασκοπείας σε βάρος των Γερμανών και σαμποτάζ να τη βαρύνουν υπέγραψε ουσιαστικά τη θανατική της καταδίκη. Το σούρουπο της 7ης Σεπτεμβρίου 1944 μεταφέρθηκε στο στρατόπεδο Χαϊδαρίου κι από εκεί τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας στο εκτελεστικό απόσπασμα. Τουφεκίστηκε μαζί με άλλους 70 αγωνιστές της Αντίστασης, έναν μόλις μήνα πριν από την Απελευθέρωση. Οι επικεφαλής των Ες Ες Βάλτερ Σιμάνα και Βάλτερ Μπλούμε, παρακάμπτοντας τις οδηγίες, οργάνωσαν την τελευταία εκτέλεση στην Ελλάδα. Η Καραγιάννη έπεσε, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, φωνάζοντας «Ζήτω η πατρίδα! Ζήτω η λευτεριά!».

Πέμπτη 25 Ιουνίου 2020

Αιωνόβιοι έζησαν 71 χρόνια μαζί, δημιούργησαν 9 επιστήμονες και πέθαναν (σχεδόν)ταυτόχρονα και φυσιολογικά χθες βράδυ στο σπίτι τους στην Καλλιθέα χέρι-χέρι και …ανύποπτοι!!!!!


Πρωτοφανές! 
Ο Σίμος Κατσαρός έφτασε στα πρόθυρα των 95 του χρόνων ακμαίος και δυνατός. Εργάστηκε επι 56 (συντάξιμα)χρόνια στη ζωή του, τα 35 ως αξιωματικός της Αστυνομίας.
Σύντροφος και σύζυγος του για 71 συναπτά χρόνια η Ειρήνη Μαρούδη, η οποία έκανε τα δικά της ρεκόρ στο τομέα της… 
Απέκτησαν κόρες, όλες επιστήμονες του Εθνικού Καποδιστριακού και ΑΠΘ, εγγόνια που μπήκαν όλα στα πανεπιστήμια και στο τέλος και δισέγγονα. 

Είχαν μια τελευταία επιθυμία: να φύγουν απο τη ζωή όρθιοι, ώστε να μην ταλαιπωρήσουν τα παιδιά τους και, ει δυνατόν, κοντά-κοντά για να μην λείψει πολύ ο ένας απο τον άλλο. 
Ολα μέχρι το βράδυ της 24ης Ιουνίου 2020 έδειχναν ότι ο Σίμος Κατσαρός βαδιζε όρθιος και ακμαίος σωματικά, σε αντίθεση με την Ειρήνη που είχε 2 ημέρες νωρίτερα “βαρύνει” αρκετά. 

Στο ίδιο σπίτι στην οδό Μυκηνών της Καλλιθέας επι 51 χρόνια. Τις τελευταίες ημέρες ο Σίμος έχασε την επαφή με τα άλλα δωμάτια του σπιτιού και δεν γνώριζε σε ποιά ακριβώς (βαριά)κατάσταση ήταν η Ειρήνη. 

Οι κόρες τους φρόντιζαν κιόλας να μην έχει ακριβή εικόνα και “εχει ο Θεός”. 
Το βράδυ της 24ης Ιουνίου ο Σίμος στον ύπνο του αιφινιδαστικά “αναχώρησε” απο τον κόσμο αυτό. 

Μετά οκτώ ώρες ακριβώς, στο διπλανό δωμάτιο η ανύποπτη για την αναχώρηση σύντροφος και συζυγός του “αναχώρησε”. Έσπευσε να τον “συναντήσει” χωρίς κανείς να της έχει πει τι είχε συμβεί… 

Η μεγάλη επιθυμία τους να μην μείνει ο ένας “πίσω” και μόνος τους πραγματοποποιήθηκε με ένα τρόπο σπάνιο. Το τελευταίο τους βράδυ στη γη ήταν μαζί με πρόνοια Θεού και χωρίς τίποτα να το προμηνύει λίγες ώρες νωρίτερα και χωρίς ο ένας(μία) να έχει πληροφορηθεί την “αναχώρηση” του άλλου… 

Η ανάποδα: μετά 71 χρόνια κοινής πορείας, ούτε ένα βράδυ χωριστά!!!
Και εντελώς …φυσιολογικά!.. 

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ

Καλό παράδεισο τους εύχομαι και μακάρι ο Κύριος να μας αξιώσει όλους να φύγουμε ευλογημένα και ειρηνικά μαζί με τον ανθρωπό μας.... 

Γιατί είμαι κατά του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης


Δεν είναι ποτέ πολύ αργά για ηθική μεταστροφή
Η κατ’ επίφασιν επονομαζόμενη «ελληνική παιδεία» είναι η τραγικότερη ραψωδία του έπους νεοελληνικής παρακμής στο οποίο πρωταγωνιστούμε. Οι εγκληματικές προεκτάσεις της σύγχρονης ελληνικής παιδείας επηρεάζουν τον κοινωνικό ιστό, προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις. 
100 χρόνια πίσω ή 100 επίπεδα πιο πάνω;
Αυτές αποκρυσταλλώνονται στις αμερικανίζουσες πεποιθήσεις πολλών Ελλήνων σε κοινωνικά θέματα. Δεν είναι τυχαίο, πως όσο κι αν η παιδεία μας διαβρώνεται αποκόπτοντάς μας από το εθνικό μας παρελθόν, η παραχάραξη της ρήσης του Ισοκράτους περί «συμμετοχής στην ημετέρα παιδεία», καλά κρατεί. Όλο το νεομαρξιστικό συνονθύλευμα που αποτελεί την παιδεία μας, εξακολουθεί να αποτελεί κριτήριο του τί εστί Έλληνας. Ένα εγκληματικό λάθος, που οι πρόγονοί μας ποτέ δεν θα επέτρεπαν.
Μία κριτική στο σύνολο του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος απαιτεί εγκυκλοπαιδικούς τόμους και όχι άρθρα. Εν προκειμένω, θα αρκεστώ στον σχολιασμό του τελευταίου πειράματος των επιφορτισμένων με θέματα παιδείας, κρατικών φωστήρων. Του μαθήματος σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.
Ο λόγος για τον οποίον αντιτίθεμαι στο εν λόγω εκπαιδευτικό αντικείμενο είναι διττός. Αφενός, κρίνοντας από το δυτικό παράδειγμα, το μάθημα αποτελεί εισαγωγή στη διδασκαλία παρεκκλινουσών σεξουαλικοτήτων, σε ηλικία κατά την οποία οι μαθητές δε θα έπρεπε ούτως ή άλλως να ασχολούνται με το σεξ.
Στο σημείο αυτό, πρέπει να συγχαρώ τη μουσουλμανική κοινότητα του Birmingham, που κράτησε τα παιδιά της μακριά από το σχολείο έως την απόσυρση των μαθημάτων γνωριμίας με τους ΛΟΑΤΚΙ. Τώρα, εάν κάποιος πονηρούλης προοδευτικός με κατηγορήσει για ομοφοβία, θα κατηγορηθεί για ισλαμοφοβία (ρουά).
Ο δεύτερος λόγος της αντίθεσής μου είναι πως ακόμη και όταν το μάθημα περιορίζεται σε θέματα προφύλαξης από σεξουαλικά νοσήματα, όπως συχνά συμβαίνει, το σύστημα αντιμετωπίζει την ηθική κατρακύλα ως τετελεσμένο, χωρίς τη δυνατότητα επανόρθωσης και αναστήλωσης των ηθών. Όλοι μας έχουμε ακούσει αμέτρητες φορές την άποψη πως εφόσον οι νέοι έχουν σεξουαλικές επαφές σε όλο και μικρότερη ηλικία, καλό θα είναι να τους διδάξουμε πώς να λαμβάνουν προφυλάξεις.
Αρχικά, το σεξ αυτό καθαυτό είναι φυσική ανθρώπινη συμπεριφορά και αν σήμερα βρισκόμαστε εν ζωή, το χρωστάμε στον επί χιλιετίες αδιάκοπο κύκλο αναπαραγωγής. Δεν υπάρχει κάτι νέο να διδαχθούμε επ’αυτού, εκτός αν το μάθημα στοχεύει στην υιοθέτηση κοινωνικών και πολιτικών απόψεων γύρω από σεξουαλικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι εκ προοιμίου ύποπτες.
Η παραδοσιακή, συντηρητική ηθική προστάτευε από σεξουαλικά νοσήματα, τα οποία έως σήμερα δεν προλαμβάνονται με απόλυτη επιτυχία από τις συμβατικές μεθόδους αντισύλληψης. Δεν είναι ποτέ πολύ αργά για ηθική μεταστροφή. Οι νέες γενιές μπορούν να επιστρέψουν σε συντηρητικά, εθνοκεντρικά ήθη. Η διδασκαλία ασφαλούς σεξουαλικής επαφής με πρόσχημα ότι αυτή δεν μπορεί να αποφευχθεί ούτε σε μικρές ηλικίες, λειτουργεί ως κόκκινο χαλί για την κοινωνική παρακμή. Εμποδίζει την επιστροφή σε παραδοσιακές αξίες και κανονικοποιεί την πρόωρη αρχή της σεξουαλικής ζωής. Ο σεξουαλικός συντηρητισμός και οι θρησκευτικοί κανόνες προστατεύουν με τον μεγαλύτερο βαθμό επιτυχίας από σεξουαλικά νοσήματα και ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, μιας και σε παραδοσιακές κοινωνίες, η ελεύθερη σεξουαλικότητα είναι δακτυλοδεικτούμενη, ενώ τα παιδιά δε θεωρούνται ποτέ βάρος και σπανίως συλλαμβάνονται εκτός γάμου.
Προτεραιότητες μίας άλλης εποχής
Επιπλέον, η πτώση του ρυθμού γεννήσεων φαίνεται να είναι ανάλογη της αύξησης ερωτικών συντρόφων, καθώς το σεξ για αναπαραγωγή απαιτεί σταθερή και μακροχρόνια σχέση, σε αντίθεση με το ευκαιριακό σεξ, που αντιμετωπίζει την εγκυμοσύνη ως ανεπιθύμητη παρενέργεια. Ο σύγχρονος άνθρωπος προτίθεται να αναλάβει αυτόν τον κίνδυνο, εφόσον η επιλογή της βρεφοκτονίας είναι πάντα παρούσα. Το σκανδαλώδες των εκτρώσεων δεν είναι μόνο η θανάτωση του εμβρύου, αλλά η θανάτωσή του σε αντάλλαγμα μίας άφοβης και ανεύθυνης συνεύρεσης της στιγμής. Θυσιάζω ένανα άνθρωπο, ώστε να μην στερηθώ λίγη ώρα ηδονής. Είναι τραγικά ειρωνικό, να θεωρούμε πως η ανθρώπινη ζωή έχει μηδαμινή αξία μόνο στον Τρίτο Κόσμο, όταν ο κανιβαλισμός έχει μολύνει τη Δύση, στο όνομα του πανηδονισμού.
Προτεραιότητες μιας άλλης εποχής
Τέλος, η επικράτηση υπόπτων και αχρήστων αντικειμένων στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, καθώς και η θεοποίηση ψευδοεπιστημών με υποκειμενικά και ιδεολογικώς επηρεαζόμενα αξιώματα (πολιτικές επιστήμες, κοινωνιολογία), εκτόπισαν ιδιαιτέρως χρήσιμα μαθήματα του παρελθόντος. Τον περασμένο αιώνα, τα μαθήματα σκοποβολής με αληθινά πυρρά, καθώς και η επίπονη φυσική αγωγή ήταν θεμελιώδους σημασίας στα σχολεία των ΗΠΑ και της Ευρώπης.
Σήμερα ο μέσος ενήλικος αποτυγχάνει στην αναρρίχηση
«Γιατί δεν επαναφέρουμε αυτά τα εκπαιδευτικά αντικείμενα προς αντιμετώπιση των αυξανόμενων ποσοστών παχυσαρκίας και προς εξύψωση του ηθικού φρονήματος, σε πείσμα της κρατούσας αντιστρατιωτικής νοοτροπίας»; Να μία αφελής ερώτηση.
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα άλλαξε με σκοπό τις αρνητικές αυτές επιπτώσεις, κορωνίδα των οποίων είναι η μετατροπή των γυναικών σε ανδρικά κακέκτυπα και η υποτακτική μεταστροφή των άλλοτε κυρίαρχων αρσενικών. Μία κατάσταση που καθιστά τα δύο φύλα απογοητευμένα και το κυριότερο, την Πατρίδα ηττημένη. Ένας φαύλος κύκλος εθνικών τραγωδιών του θνησιγενούς νεοελληνικού κράτους, που με τη σειρά τους τροφοδοτούν την ηττοπάθεια των επόμενων γενεών. Η αέναη ανακύκλωση της ηττοπάθειας, θα είναι και η ταφόπλακα του ελληνισμού, με δημογραφικές και ηθικές επιπτώσεις.
Ως εδώ. Ο εκπαιδευτικός αγώνας του μέλλοντος, θα είναι η αναγνώριση του δικαιώματος μόρφωσης στο σπίτι. Εάν αυτό αποτύχει, 2η λύση θα είναι το κρυφό σχολειό και η καθοδήγηση των παιδιών να αντιμετωπίζουν το σχολείο εργαλειακά, αγνοώντας κάθε κρατική ηθική διδασκαλία. Εάν το σχολείο θέλει να γίνει αρεστό, θα υποταχθεί στα θέλω της κοινότητας που το συντηρεί με τους φόρους της. Των κατά πλειοψηφία εθνικοφρόνων Ορθοδόξων. Ακόμη και μετά τη δουλειά, ακόμη και κατάκοποι από το οκτάωρο, θα αφιερώνουμε χρόνο στην εθνοκεντρική διαπαιδαγώγηση των παιδιών μας. Γιατί σε αντίθεση με το κράτος, εμείς τα αγαπάμε αληθινά.

Γιατί να μάθουν οι νέοι άνθρωποι Ιστορία, και κυρίως οι Έλληνες;


Καθ. Πέτρος Π. Γρουμπός, Ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών

ΙστορίεςΤο παρελθόν, ως ιστορική διαδρομή, είναι θεμελιώδες στοιχείο της ταυτότητας όχι μόνο των λαών αλλά και κάθε φυσικού προσώπου. Σε ατομικό επίπεδο, η προσωπική ιστορία του κάθε συγκεκριμένου ανθρώπου προσδιορίζει τη μοναδικότητα και προσωπικότητά του και επομένως αποτελεί τη βάση της αξιοπρέπειάς του. Οι Έλληνες και κυρίως οι νέοι αυτής της χώρας, πρέπει να είναι υπερήφανοι για την Ιστορία τους ως Λαός και να μην επιτρέψουν σε κανέναν να προσβάλει την αξιοπρέπειά των.

Ο άνθρωπος, λέγει ο Γιάσπερς, είναι ιστορικό ον, που χωρίς το παρελθόν του δεν μπορεί να κατανοηθεί: «Καμία πραγματικότητα», λέει ο ίδιος, «δεν είναι τόσο ουσιώδης για την αυτοσυνειδησία μας, όσο η Ιστορία μας. Ο,τι βιώνουμε στο παρόν, το κατανοούμε πολύ καθαρότερα μέσω της Ιστορίας μας».

Και ο Σαρτρ συμπληρώνει: «Είμαστε το παρελθόν μας και το παρόν είναι το παρελθόν του… Χωρίς το παρελθόν μας δεν είμαστε εμείς». Επομένως το παρελθόν μας είναι ουσιώδες στοιχείο της ταυτότητάς μας. Κατά μείζονα λόγο η ιστορική συνέχεια ενός λαού είναι αναπόσπαστο στοιχείο της ταυτότητάς του.

Γι’ αυτό και η ιστορικότητα προστατεύεται νομικά τόσο ως στοιχείο της ταυτότητας των λαών όσο και των ατόμων. Γι’ αυτό και η άρνηση ιστορικών γεγονότων, που θέτουν υπό αμφισβήτηση την ιστορική ταυτότητα ενός λαού έχουν θεωρηθεί πράξεις ιδιαίτερης απαξίας. Η ηθική διαβούλευση αφορά περισσότερο την ερμηνεία της ιστορίας ενός λαού παρά την άσκηση της βούλησής του.

Είναι, λοιπόν, αδύνατο να συλλάβουμε την έννοια ενός λαού χωρίς το παρελθόν του, όπως είναι εξίσου αδύνατο να αποστερήσουμε από το παρελθόν του ένα φυσικό πρόσωπο, αφού η βλάβη που του προσγίγνεται με τη λεγόμενη «κλοπή ταυτότητας» («identity theft») προσομοιάζει με ηθικό και κοινωνικό θάνατο. Αν για μια στιγμή φανταστούμε ότι η Ελλάδα αιφνιδίως κατοικήθηκε από έναν άλλο λαό, άσχετο με την ιστορία των Ελλήνων, αυτός ο νέος λαός δεν θα μπορούσε να αποκαλείται Ελληνικός. Ο λαός είναι η Ιστορία του. Η ιστορική ταυτότητα θα πρέπει επομένως να είναι σεβαστή ομοιόμορφα και συμμέτρως ως προς κάθε αναφορά και όχι αναλόγως με την πολιτική επιρροή ή άλλα εξωνομικά κριτήρια και σκοπιμότητες που καθορίζονται από μεγάλες δυνάμεις.

Η Ιστορία του Ελληνικού λαού είναι κρίσιμη για την αυτοσυνειδησία του αλλά και για τον προσδιορισμό της θέσης του στην κοινωνία των εθνών. Η εξάλειψη της Ιστορίας του, η προσβολή της ιστορικής μνήμης του, μπορεί να έχει εξοντωτικές συνέπειες για την ύπαρξη και συνέχειά του. Και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να το επιτρέψουν όλες οι «Δυνάμεις» της Ελλάδος που κρατούν στα χέρια των την ύπαρξή της.

Οταν μάλιστα η παγκόσμια κοινή γνώμη διαμορφώνεται κατά μέγα μέρος όχι σε πανεπιστημιακές ή σχολικές αίθουσες, αλλά στον ανεξέλεγκτο ψηφιακό χώρο του Διαδικτύου, όπου ο έλεγχος και η ανασκευή μιας ανακριβούς πληροφορίας είναι ισχνή έως αδύνατη, η ιστορική ταυτότητα καθίσταται ακόμη περισσότερο ευάλωτη.

Δεν είναι τυχαίο το συχνά λεγόμενο, ότι δύο είναι οι αποτελεσματικότεροι τρόποι για να επιτευχθεί η εξαφάνιση ενός λαού: η εξάλειψη της γλώσσας του και η απεμπόληση της Ιστορίας του.

Η γνώση, κατανόηση και ανάμνηση σημαντικών ιστορικών γεγονότων όπως η πτώση της Κωνσταντινούπολις, η Ελληνική Επανάσταση, η Μικρασιατική καταστροφή, και, αντίστοιχα, όπως η ελληνικότητα της Μακεδονίας, νοουμένης ως ιστορικού μεγέθους και όχι ως γεωγραφικού χώρου, δεν έχουν μόνον ηθική αξία. Αποτελούν στοιχεία της ταυτότητας του Ελληνικού λαού και επομένως απαραίτητη προϋπόθεση της ύπαρξής του.Η πλαστογράφηση της Ιστορίας ενός έθνους και η διεργασία λήθης που συνεπάγεται, είναι αρχή πολιτιστικής γενοκτονίας και αποτελεί ύπουλη, αποτελεσματική και μη αναστρέψιμη μέθοδο φθοράς εθνοτήτων.

Στο ερώτημα γιατί να μάθουν οι νέοι άνθρωποι την Ιστορία της Ελλάδας μας, απαντώ, χωρίς φυσικά να φιλοδοξώ να συμπεριλάβω όλες τις πλευρές:

Πρέπει να είναι μορφωμένοι άνθρωποι και σωστοί πολίτες.
Πρέπει να μπορούν να κατανοήσουν το παρόν, αυτό που ζουν, τα κοινωνικά προβλήματα, τη διεθνή συγκυρία, τους πολιτικούς λόγους κλπ κλπ, σε σχέση με το παρελθόν.
Πρέπει να μπορούν να εξάγουν συμπεράσματα για τις διεθνείς πολιτικές ισορροπίες, τον πόλεμο και την ειρήνη, τις σχέσεις με τις γείτονες χώρες, τα μεγάλα οικουμενικά προβλήματα όπως οι μεταναστευτικές ροές, οι Εμφύλιοι Πόλεμοι, η οικονομική κυριαρχία, η φτώχια και ο πλούτος κλπ
Για να μην είναι εύκολο να μετατραπούν σε φερέφωνα απλοϊκών και στερεοτυπικών απόψεων.
Η κληρονομιά κάθε Λαού έχει πολλές διαστάσεις: πολιτιστική, φυσική, γεωγραφική, ψηφιακή, περιβαλλοντική, ανθρώπινη και κοινωνική. Η αξία της -τόσο η εγγενής όσο και η οικονομική- είναι μια συνάρτηση των εν λόγω διαφορετικών διαστάσεων και της ροής των συναφών υπηρεσιών. Η οικονομική αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς έχει πρόσφατα τεθεί στο επίκεντρο πολλών ερευνών. Σύντομα θα υπάρξουν μελέτες για την επίπτωση της τελευταίας τραγικής πανδημίας του κορωνοϊού.

Η Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, υλική και άυλη, είναι ο κοινός μας πλούτος -η κληρονομιά μας από τις προηγούμενες γενιές των Ελλήνων και το κληροδότημά μας για τις επόμενες. Είναι αναντικατάστατο αποθετήριο γνώσης και πολύτιμος πόρος για την οικονομική ανάπτυξη, την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή της Χώρα μας. Και αυτή έχει χτισθεί στην Ελληνική Ιστορία χιλιάδων ετών όταν ο υπόλοιπος κόσμος ζούσε στις σπηλιές.

Τολμώ να πω ακόμη ότι, η Ελληνική πολιτιστική κληρονομιά εμπλουτίζει και τη ζωή εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά σε όλο τον κόσμο. Αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους διανοούμενους και τους καλλιτέχνες, και κινητήρια δύναμη για τους κλάδους του πολιτισμού και της δημιουργικότητας. Η πολιτιστική κληρονομιά μας και ο τρόπος με τον οποίο τη διατηρούμε και την αξιοποιούμε αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τον προσδιορισμό της θέσης της Ελλάδος στην Ευρώπη και στον κόσμο. Και γιατί όχι την ελκυστικότητά της ως τόπου διαμονής, εργασίας και επίσκεψης που οι ελληνικές αξίες θα είναι το θεμέλιο της Ελλάδας μας.

Είναι χρέος και ευθύνη όλων των απανταχού Ελλήνων να ενωθούμε και όλοι μαζί να πετύχουμε τους ανωτέρω στόχους. «Οι καιροί ου μενετοί». Που σημαίνει, σ’ ελεύθερη απόδοση, «οι καιροί δεν περιμένουν, πρέπει να δράσουμε». Μια φράση που ειπώθηκε από τον Περικλή, τον μεγάλο πολιτικό της αρχαίας Αθήνας και την κατέγραψε έπειτα ο μεγάλος θαυμαστής του, ο Θουκυδίδης στις Ιστορίες του (Ιστοριών, Α, 142). Είμαι βέβαιος- ότι η ρήση αυτή του Θουκυδίδη εκφράζει στο ακέραιο την σημερινή «αγωνία» της Χώρα μας. Δεν είναι στιγμές για μικροπολιτικές από κανέναν. Και για να κλείσω με τα λόγια του Εθνικού μας ποιητή, Κωστή Παλαμά.

Γνῶμες, καρδιές, ὅσοι Ἕλληνες,


ὅ,τι εἶστε, μὴν ξεχνᾶτε,



δὲν εἶστε ἀπὸ τὰ χέρια σας



μονάχα, ὄχι. Χρωστᾶτε



καὶ σὲ ὅσους ἦρθαν, πέρασαν,



θὰ ‘ρθοῦνε, θὰ περάσουν.



«Κριτές, θὰ μᾶς δικάσουν



οἱ ἀγέννητοι, οἱ νεκροί.»



Τετάρτη 24 Ιουνίου 2020

Τέλη του 2020 ανοίγει επίσημα το Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας

Τέλη του 2020 ανοίγει επίσημα το Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας
Κάθε επισκέπτης θα μπορεί να αντιλαμβάνεται μέσα από τα εκτιθέμενα αντικείμενα το πώς λειτουργούσε η αρχαία αιγυπτιακή κοινωνία.

Στα τέλη του 2020, αναμένεται τελικά να ανοίξει για το ευρύ κοινό το Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας, όπως αναφέρει η Μόνα Χαγκάγκ, καθηγήτρια Ελληνορωμαϊκών Αρχαιοτήτων και πρόεδρος του Συνδέσμου Αρχαιοτήτων στην Αλεξάνδρεια.
Να σημειωθεί ότι η ανακαίνιση του κτιρίου του μουσείου έχει ολοκληρωθεί πλήρως και σε αυτό θα φιλοξενηθούν 50.000 νέα αντικείμενα.
Σύμφωνα με την Χαγκάγκ, μέσα από την αρχαιολογική συλλογή του μουσείου, ο κάθε επισκέπτης θα μπορεί να αντιλαμβάνεται μέσα από τα εκτιθέμενα αντικείμενα το πώς λειτουργούσε η αρχαία αιγυπτιακή κοινωνία, απεικονίζοντας τις συνθήκες ζωής εκείνης της εποχής.
Το Ελληνορωμαϊκό Μουσείο της Αλεξάνδρειας ιδρύθηκε το 1892, το κτίριο αποκαταστάθηκε το 1984 και έκλεισε και πάλι στις αρχές της δεκαετίας του 2000, καθώς το κτίριο υπέστη ρωγμές. Από τότε μέχρι σήμερα, δεν ξαναλειτούργησε.

Καταρράκτης στο Ντράφι Πεντέλης: Μια όαση δροσιάς 25 λεπτά από την Αθήνα

ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΗΣ ΤΟΥ ΒΑΛΑΝΑΡΗ ΣΤΟ ΝΤΡΑΦΙ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ.ΜΙΑ ΟΑΣΗ ΔΡΟΣΙΑΣ 25 ΛΕΠΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Ο καταρράκτης του Βαλανάρη στο Ντράφι στην Πεντέλη αποτελεί ιδανικό καταφύγιο για διάφορα είδη πανίδας αλλά και μια όαση δροσιάς 25 λεπτά από το κέντρο της πόλης.

Ένας μικρός αλλά όμορφος καταρράκτης της Αττικής που παρότι η φύση γύρω του έχει υποστεί τεράστια καταστροφή, εξακολουθεί να αποτελεί ιδανικό καταφύγιο για διάφορα είδη της πανίδας.
Το ρέμα του Βαλανάρη είναι μια από τις τελευταίες άγριες ρεματιές που βρίσκονται κοντά στην Αθήνα. Είναι επίσης γνωστό ως Λυκόρεμα, Βαθύρεμα και Μεγάλο Ρέμα.
Καταρράκτης στο Ντράφι Πεντέλης: Μια όαση δροσιάς 25 λεπτά από την Αθήνα
Η ονομασία Βαλανάρης αποδίδεται στο δάσος των βελανιδιών που κυριαρχούσε κάποτε στους γύρω λόφους. Το ρέμα ξεκινάει από τα υψώματα της Μαυρηνόρας στη νότια Πεντέλη, κινείται αρχικά νότια και στη συνέχεια φεύγει ανατολικά όπου δημιουργεί το ρέμα της Ραφήνας σε μια διαδρομή 16 περίπου χιλιομέτρων.
Στο μέσο της διαδρομής του, στο ύψος του Ντράφι δημιουργεί έναν καταρράκτη, ύψους 6 μέτρων, από τους ελάχιστους της Αττικής.
Καταρράκτης στο Ντράφι Πεντέλης: Μια όαση δροσιάς 25 λεπτά από την Αθήνα
Το ρέμα έχει νερό όλο τον χρόνο, ενώ ανάλογα με τις βροχές ο καταρράκτης αλλάζει μορφή. Όταν τα νερά λιγοστεύουν δημιουργούνται δύο δίδυμοι καταρράκτες, ενώ όταν βρέχει πολύ, το ρέμα μετατρέπεται σε δυνατό χείμαρρο. Από την πάνω μεριά του καταρράκτη υπάρχει μια μικρή λούτσα, ενώ αμέσως μετά ακολουθεί ένα ωραίο φαράγγι.
Καταρράκτης στο Ντράφι Πεντέλης: Μια όαση δροσιάς 25 λεπτά από την Αθήνα
Γεωλογικά στην περιοχή επικρατούν μεικτά στρώματα κροκαλοπαγών, ψαμμιτών, μαργών και ερυθρών πηλών. Ο καταρράκτης του Βαλανάρη αποτελεί μια υπέροχη επιλογή για αναψυχή κοντά στην Αθήνα, αλλά και έναν ιδανικό τόπο για βόλτα στη φύση με παιδιά.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020

Χάθηκε άδικα: Το ελληνικό αυτοκίνητο-θρύλος που ήθελε να κατακτήσει την Ευρώπη


Μοιάζει με σενάριο ταινίας. Για την ακρίβεια μοιάζει πολύ καλό για να είναι ελληνικό κι όμως ήταν. Μια μεγάλη, χαμένη ευκαιρία για τη χώρα μας να ακουστεί σε όλη την Ευρώπη.

Ήταν το 1973 όταν η πρωτεύουσα των Κυκλάδων έκανε την απόλυτη έκπληξη, λανσάροντας πειραματικά στους δρόμους του νησιού ένα καινοτόμο αυτοκίνητο, πολύ μπροστά απ’ την εποχή του.

Μιλάμε για ένα ηλεκτρικό όχημα που δεν έκανε θόρυβο, δεν μόλυνε την ατμόσφαιρα με καυσαέριο και που ήταν μικρό σε μέγεθος, καθιστώντας το ιδιαιτέρως δελεαστική επιλογή για τους λάτρεις της ιδιαιτερότητας.
Έδρα παραγωγής, η Σύρος! Το όχημα αυτό ανήκε στην εταιρεία του μεγαλοεφοπλιστή και πρώην Προέδρου του Ολυμπιακού Γιάννη Γουλανδρή, Enfield, τον βρετανικό κολοσσό που κάποτε κατασκεύαζε όπλα.  Μόλις ο Γουλανδρής αγόρασε την παλιά βρετανική εταιρεία παρασκευής όπλων, αναζητούσε έναν τρόπο να την ενεργοποιήσει ξανά, με διαφορετικό ωστόσο αντικείμενο.
Και τι καλύτερο από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης;
Χάθηκε άδικα: Το ελληνικό αυτοκίνητο-θρύλος που ήθελε να κατακτήσει την Ευρώπη
Με αφορμή την προκήρυξη του διαγωνισμού του Βρετανικού Συμβουλίου Ηλεκτρισμού σχετικά με το λανσάρισμα αυτοκινήτων πόλεως, ο Γουλανδρής αποφασίζει τη δημιουργία ενός ανατρεπτικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου που θα έφερνε τα πάνω – κάτω στην Ελλάδα. Στο όλο project συμμετείχαν και η Ford με την Leyland, χωρίς όμως να καταφέρουν να διακριθούν.
Νικήτρια αναδείχτηκε η Enfield με το μοντέλο Enfield 8000, εκτοξεύοντας έτσι τις μετοχές της στα ύψη. Η επιτυχία ήταν τόσο μεγάλη που μέχτι και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ρόναλντ Ρίγκαν, ζήτησε την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής για το Enfield 8000 στην Καλιφόρνια. Τελικά, ο Γουλανδρής επέλεξε τη Σύρο για το όλο εγχείρημα, το οποίο όμως δεν ήταν γραφτό να προχωρήσει παρά τις υψηλές προδιαγραφές του. 
Χάθηκε άδικα: Το ελληνικό αυτοκίνητο-θρύλος που ήθελε να κατακτήσει την Ευρώπη
Το πρώτο αμάξι, ένα ηλεκτρικό διθέσιο microcar με μπαταρίες μολύβδου οξέως, κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του ’73 στη ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία. Είχε μήκος 2,7 μέτρα, διέθετε ηλεκτρικό κινητήρα 8,2 ίππων, τελική ταχύτητα 80 χιλιομέτρων/ώρα και αυτονομία 80 χιλιομέτρων. Δυστυχώς, βγήκε στην αρένα την πιο λάθος στιγμή, καθώς η Ελλάδα την εποχή εκείνη καλούνταν να αντιμετωπίσει τεράστιες πολιτικές αναταράξεις μετά την ανατροπή του Παπαδόπουλου.
Και κάπως έτσι, το Enfield 8000 δεν πήρε ποτέ έγκριση τύπου λόγω μη απάντησης του Υπουργείου Οικονομικών στα αιτήματα της εταιρείας για τη φορολόγησή του, ενώ δεν του δόθηκαν από το κράτος ούτε πινακίδες δοκιμής, διότι δεν αναγνώριζε την εταιρεία σαν αυτοκινητοβιομηχανία με την αιτιολογία πως δεν είχε πουλήσει ούτε 10 αυτοκίνητα. Κυκλοφόρησαν συνολικά μόλις 112 αυτοκίνητα σε διάστημα τριών ετών, από το 1973 έως το 1976 εκ των οποίων τα περισσότερα «έφυγαν» για Βρετανία.
Χάθηκε άδικα: Το ελληνικό αυτοκίνητο-θρύλος που ήθελε να κατακτήσει την Ευρώπη
Και κάπως έτσι, το αυτοκίνητο που θα έγραφε τη δική του ιστορία στην ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία «θάφτηκε» οριστικά, με τον Γουλανδρή να καλείται να αντιμετωπίσει ένα κράτος που χειρίστηκε το θέμα με απίστευτα λάθος τρόπο.

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ... ΚΟΙΝΟΠΟΙΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ!‼️

Ένας τύπος σας στέλνει αίτημα φιλίας στο Facebook. Δεν τον γνωρίζετε αλλά αποδέχεστε το αίτημα φιλίας καθώς στη φωτογραφία προφίλ του δείχνει πολύ χαριτωμένος.

Είναι η πρώτη μέρα της κόρης σας στο σχολείο και δείχνει πολύ όμορφη μέσα στη νέα της στολή. Εσείς την φωτογραφίζετε και ανεβάζετε τη φωτογραφία στο Facebook ώστε να τη δουν οι φίλοι σας.
Είστε τόσο ενθουσιασμένη που την αφήσατε στο νέο σχολείο της και κάνετε check in γράφοντας :

“Δε μπορώ να το πιστέψω πόσο μεγάλωσε. Πόσο γρήγορα περνάει ο χρόνος. Είμαι μια περήφανη μαμά”.

Εν τω μεταξύ, ο τύπος-μυστήριο του οποίου αποδεχθήκατε το αίτημα φιλίας το πρωί, αποθηκεύει στο κινητό του τη φωτογραφία της κόρης σας και τη στέλνει σε άλλους 60 άντρες σε όλο τον κόσμο με τη λεζάντα

 “Γυναίκα, Αμερική, 5 Ετών, Καστανά μαλλιά, Μαύρα μάτια, 5.000 €

Όχι μόνο έδωσες μία φωτογραφία του παιδιού σου σε έναν διακινητή αλλά του είπες που ακριβώς βρίσκεται το σχολείο του.‼️
‼️Έπειτα, το μεσημέρι πας να πάρεις την κόρη σου από το σχολείο αλλά δεν είναι πουθενά.
Το μικρό κορίτσι αγοράστηκε από έναν 43χρονο παιδεραστή πριν καν φτάσετε σπίτι σας το πρωί. Τώρα είναι στο δρόμο προς άγνωστη κατεύθυνση με μία τσάντα πάνω από το κεφάλι της και κλαίει καθώς ένας άντρας τον οποίο δεν έχει δει ποτέ ξανά την πήρε από το σχολείο. Δε ξέρει που πηγαίνει, που είναι οι γονείς της και τι πρόκειται να της συμβεί.‼️

‼️ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΦΙΛΟΥΣ ΣΤΟ FACEBOOK ΑΓΝΩΣΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΣΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΣΑΣ.‼️
ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ‼️‼️



Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Στην Κρήτη κατασκεύασαν αυτοκίνητο υδρογόνου (αλλά όπως πάντα..!) απαγορεύεται η αξιοποίησή του!



Αυτοκίνητο υδρογόνου, έτοιμο να βγει στην αγορά, κατασκεύασε ομάδα του Πολυτεχνείου Κρήτης, ωστόσο η ελληνική νομοθεσία εμποδίζει την εμπορική αξιοποίηση του εντός συνόρων!

O λόγος για το Εco Racer, αυτοκίνητο 100% ελληνικής σύλληψης, σχεδίασης και κατασκευής, που «γεννήθηκε» στα εργαστήρια του Πολυτεχνείου Κρήτης από μια ομάδα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών.

Κινείται με υδρογόνο και με εξαιρετικές επιδόσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας, αφού χρειάζεται ένα λίτρο καύσιμου για 434 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα όχημα που θα μπορούσε κάλλιστα να περάσει στη μαζική παραγωγή με κάποιες τροποποιήσεις, ακόμη και με κόστος κάτω των 10.000 ευρώ, ώστε να κατασκευάζεται πλήρως στη χώρα μας και να εξάγεται όχι να εισάγεται!

Το αμάξωμα του οχήματος είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα για να έχει χαμηλό βάρος, διαθέτει σασί αλουμινίου από ειδικά κράματα και κινείται από κυψέλες υδρογόνου, είναι αθόρυβο, και αυτό που παράγει ως αποτέλεσμα της κίνησης του είναι απλώς νερό, δηλαδή εκπέμπει μηδενικούς ρύπους

Το Eco Racer δεν εχει τίποτα να ζηλέψει από ανάλογα μοντέλα που αναπτύσσονται σε εργαστήρια και αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού, και επιβραβεύθηκε σε διεθνείς διαγωνισμούς με το 1ο βραβείο ασφάλειας και το 4ο εξοικονόμησης καύσιμου.

Αν το ζητούμενο στη χώρα μας είναι η ανάπτυξη, αυτή τη στιγμή λείπει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να επιτρέπεται η μαζική παραγωγή αυτού του οχήματος. Ακόμη και αν εμφανιστεί ενδιαφερόμενος επενδυτής δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Εco Racer στην Ελλάδα γιατί ο νόμος δεν το επιτρέπει!

«Ελπίζω η Ελλάδα να αλλάξει, να αλλάξουν οι νομοθεσίες να γίνει πιο ευέλικτη. Ιδέες όπως βλέπετε υπάρχουν και ελπίζουμε να υπάρξουν πρωτοβουλίες για να συνδεθεί η επιχειρηματικότητα με το Πολυτεχνείο» σχολίασε στο Eco News ο φοιτητής Παναγιώτης Μπάζιος.

Σημειώνεται ότι η ομάδα Eco Racer του Πολυτεχνείου της Κρήτης μετέχει φέτος στο TedxΑcademy συνεισφέροντας μαζί με αλλά δημιουργικά ανήσυχα και καινοτόμα και μυαλά από τους χώρους της επιστήμης του πνεύματος και των τεχνών στο όραμα για μια Ελλάδα με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον που θα βρίσκεται στην πρωτοπορία και όχι στα μετόπισθεν...

Κατερίνα Χριστοφιλίδου - επιμέλεια: Στέλιος Κάνδιας

skai.gr
Πηγή: https://thesecretrealtruth.blogspot.com/

Βερόνα 312 μ.Χ. Ο Μέγας Κωνσταντίνος ηγέτης-κυριάρχος στο πεδίο της μάχης



Το 312 μ.Χ. η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία συγκλονιζόταν από την σύγκρουση του Κωνσταντίνου (κατοπινού Μεγάλου) με τον Μαξέντιο. 

Ο Κωνσταντίνος αν και διέθετε μικρότερες του αντιπάλου του δυνάμεις είχε αναλάβει την πρωτοβουλία των κινήσεων και είχε εισβάλει στην Ιταλία. Ο Κωνσταντίνος πήρε το Μιλάνο αλλά αδυνατούσε να κινηθεί προς τη Ρώμη καθώς στη Βερόνα στάθμευε μεγάλη αντίπαλη δύναμη υπό τον καλύτερο στρατηγό του Μαξεντίου τον Ρουρίκιο Πομπιανό.

Ο τελευταίος προσπάθησε αρχικά να καθυστερήσει τον Κωνσταντίνο με το ιππικό του αλλά απέτυχε και υποχώρησε στη Βερόνα. Η πόλη ήταν κτισμένη σε τέτοιο σημείο που ο ποταμός Αδίγης την χώριζε σε δύο πλευρές και επέτρεπε τον εφοδιασμό της από τα ανατολικά. Ο Κωνσταντίνος πέρασε πάντως τον ποταμό και στρατοπέδευσε στην ανατολική πλευρά της πόλης με σκοπό να την αποκόψει και να την πολιορκήσει.




Ο Πομπιανός επιχείρησε έξοδο αλλά ηττήθηκε. Κατόπιν αυτού ο στρατηγός έφυγε κρυφά από την πόλη αλλά σύντομα επέστρεψε επικεφαλής ενός μεγάλου στρατού. Με τον τρόπο αυτό ήταν ο Κωνσταντίνος που βρέθηκε μεταξύ δύο πυρών, ουσιαστικά πολιορκημένος, έχοντας από τη μια την εχθρική Βερόνα κι από την άλλη την πολυάριθμη στρατιά του Πομπιανού.



Στο σημείο αυτό ο Κωνσταντίνος έδειξε την αξία του ως στρατιωτικός ηγέτης. Αντί να πτοηθεί από την απελπιστική κατάσταση στην οποία βρέθηκε αντίθετα αποφάσισε να επιτεθεί! Άφησε ένα μικρό τμήμα των δυνάμεών του απέναντι από τα τείχη της Βερόνα και με τους υπόλοιπους άνδρες κινήθηκε προς συνάντηση του εχθρού. Για να αντιμετωπίσει την αριθμητική υπεροχή του αντιπάλου του ο Κωνσταντίνος υποχρεώθηκε να διαθέσει στην πρώτη γραμμή το σύνολο των δυνάμεων του μένοντας, ουσιαστικά, χωρίς καμία εφεδρεία. Μόνο με τον τρόπο αυτό το μπόρεσε το μέτωπο του να καλύψει διάστημα ίσο με το μέτωπο του αντιπάλου του. 



Ήταν απόγευμα όταν ξεκίνησε η μάχη η οποία συνεχίστηκε και όταν έπεσε η νύκτα. Το σκοτάδι βοήθησε τον Κωνσταντίνο καθώς σύντομα επικράτησε χάος και ο Πομπιανός δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί την αριθμητική υπεροχή του. Η μάχη όμως κερδήθηκε προσωπικά από τον Κωνσταντίνο. Ως άλλος Αλέξανδρος όρμησε έφιππος κατά των εχθρών με το σπαθί στο χέρι ακολουθούμενος από τους ενθουσιασμένους από το παράδειγμά του άνδρες του.



Σπαθιά και κοντάρια χτυπούσαν γύρω του, βέλη και ακόντια σφύριζαν πάνω από το κεφάλι του αλλά τίποτε δεν τον έβλαψε. Αντίθετα με τα μάτια κόκκινα από τη αϋπνία και την κόπωση ο ίδιος έκοβε με το σπαθί. Ήταν μια νύκτα τρόμου. Η άγρια σφαγή συνεχίστηκε ως το πρωί. Όταν οι πρώτες ακτίνες του ήλιου ρόδισαν τη μέρα φάνηκε η εικόνα της καταστροφής. Από τον στρατό του Πομπιανού τίποτα δεν είχε απομείνει. Ο ίδιος ο Κωνσταντίνος ήταν μέσα στα αίματα μαζί με τους άνδρες του, αλλά ήταν νικητής. 



Ο ίδιος ο γενναίος Πομπιανός είχε σκοτωθεί στη μάχη. Χωρίς να ξεκουραστεί καθόλου ο ίδιος και οι άνδρες του, ο Κωνσταντίνος στράφηκε αμέσως και πάλι προς τη Βερόνα. Όταν οι αμυνόμενοι είδαν ενώπιόν τους τον νικητή στρατηγό και τους άνδρες του απλώς παραδόθηκαν. Η νίκη ήταν μεγάλη και σημαντική. Ο δρόμος προς τη Ρώμη και την συνάντηση με τη μοίρα, ήταν πλέον ανοικτός για τον Κωνσταντίνο. Ο θηλυπρεπής, σύμφωνα με το Epitome de Caesaribus, Μαξέντιος έμαθε με τρόμο τα νέα αλλά αποφάσισε να παραμείνει και να περιμένει στη Ρώμη. Σύντομα θα αντιμετώπιζε τον Κωνσταντίνο στη Μιλβία γέφυρα…