Κυριακή 31 Μαρτίου 2019

ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ΑΝΕΡΓΟΥ ΝΕΟΥ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ

οι σκεψεις ενος ανεργου νεου
Σήμερα γύρισα Αθήνα. Το πρωί στα ΚΤΕΛ ο πατέρας έκανε να βάλει το χέρι στην τσέπη, «Δεν χρειάζομαι» ψέλλισα και του πιασα το χέρι… «Ε, σε παρακαλώ» μου είπε, «23 χρονών γομάρι έφτασα, ντρέπομαι που σου ζητάω όταν έχω ανάγκη, θα σου παίρνω και για καφέ;» Κοίταξε κάτω. Πια δεν έλεγε «κάτι θα βρεις»…
Μια μέρα σε μια συζήτηση μου είπαν «μικρός είσαι, τράβα μείνε με τους δικούς σου». Ωραία. Καθολική αποδοχή της ήττας. «Όταν ξεμείνω, θα πάω» είπα για να τελειώνουμε, μα έτσι ήταν όντως. Δεν πλήρωνα νοίκι, μα τα λεφτά στην τράπεζα τελειώναν. Ήμουνα τον προηγούμενο μήνα στον Ευαγγελισμό, για εξαγωγή φρονιμήτη. Σαράντα εφτά ευρώ. Κοίταξα το πορτοφόλι μου έξω από το ΜΕΤΡΟ καθώς γυρνούσα. Έξι και κάτι ψιλά μου είχαν μείνει μέχρι να μπει το επόμενο επίδομα. Ωραία.
Τι μιζέρια θεε μου… Είχα μαζέψει δυο-τρία σακουλάκια από καπνό και τον γέμιζα με λαμιώτικο ακατέργαστο. Έβηχα μια βδομάδα, «κόψτο ρε μαλάκα», «θα το κόψω για μένα, όχι για αυτούς.» Και στα τέλη του μήνα, οι έξοδοι μετριούνται σε μπριζόλες, ένα ουίσκι είναι τρεις λαιμού κι ένα μαρούλι. Δακρύβρεχτο, ξεδεκρύβραχτο έτσι είναι. Έτσι.
Γαμώ την αξιοπρέπεια μας, ίσως, ίσως αν παρακαλούσα τον… Τι κάθομαι και σκέφτομαι. Ο άντρας δεν φτιάχνεται ούτε στα μπουρδέλα ούτε στους στρατώνες. Εδώ θα φανούνε κούτελα, τέσσερις μήνες χωρίς ξυπνητήρι το πρωί και δεν έχω παιδιά, δεν έχω γυναίκα να στηρίζεται πάνω μου. Θα αντέξω. Θα πουλήσω λίγο πιο φτηνά την υπεραξία μου, λίγες περισσότερες ώρες, λίγο πιο μακριά… Προσλαμβάνουνε πτυχιούχους ΑΕΙ στα Οινόφυτα;
Δεν κλαίμε. Δακρύζουμε καμιά φορά. Σαν θυμάμαι τι λέγανε δασκάλες και συγγενείς για το μέλλον. Χωρίς λεφτά να κάνεις κάτι ενδιαφέρον και χωρίς δουλειά, νιώθω άχρηστος. Γερασμένος.
Χτυπάει το τηλέφωνο. Καθάρισα τη φωνή μου.
Ναι πατέρα έφτασα… Όχι, έχω, μην ανηυσυχείς.
‘Κώστας Β. 23 χρονών Αττική’
Το διαβάσαμε στο :
Votegreece.gr

ΠΟΣΟ ΑΛΛΑΞΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΟΥ!

κοινωνια
Κάναμε μεγάλα σπίτια και μικρότερες οικογένειες.
Πήγαμε στο φεγγάρι αλλά δεν βρίσκουμε τον δρόμο να πάμε στον γείτονα.
Κατακτήσαμε το διάστημα και χάνουμε τον πλανήτη μας.
Έχουμε περισσότερες γνώσεις και λιγότερη κρίση.
Πολλαπλασιάσαμε τα υπάρχοντά μας και χάσαμε τις αξίες μας.
Έχουμε πλατύτερους δρόμους και στενότερες αντιλήψεις.
Έχουμε περισσότερες ανέσεις και λιγότερο χρόνο.
Αγαπάμε σπάνια μα ζηλεύουμε και μισούμε συχνά.
Έχουμε τις βιτρίνες μας γεμάτες και τις αποθήκες τις ψυχής μας έρημες και άδειες.
Δώσαμε χρόνια στην ζωή μας και δεν δώσαμε ζωή στα χρόνια μας.

Πέμπτη 21 Μαρτίου 2019

Το Mνημείο του Ιωάννη Βαπτιστή Σερπιέρι ( I.B. Serpieri) Στο Λαύριο

laurio 331
Το Mνημείο του Ιωάννη Βαπτιστή Σερπιέρι ( I.B. Serpieri) Στο Λαύριο
Στο τέρμα της πλατείας στέκεταικαι σήμερα ένα επιβλητικό , 
υπερμέγεθες μνημείο ο ανδριάντας του I.B. Σερπιέρι, φτιαγμένο 
από μάρμαρο , έργο του γλύπτη Γ. Βρούτου.Τα αποκαλυπτήρια 
του αγάλματος έγιναν το 1899. Ήταν στημένο σε υπερυψωμένη 
μαρμάρινη βάση που διατηρείται και σήμερα μαζί με τους 
τέσσερις φοίνικες στα άκρα προστατευόμενη από μεταλλικό κιγκλίδωμα. 
laurio 274
Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του Ι.Β. Σερπιέρη (13 Ιουνίου 1899)

Στο ύφος του αγάλματος συνυπάρχει η προσπάθεια να εμφανιστεί ο I.B. Σερπιέρι 
ως ο ιδρυτής της πόλης, από τη μια μεριά με το μετάλλευμα που κρατάει 
στο ένα χέρι και τη μεταλλευτική βακτηρία στο άλλο , 
αλλά ταυτόχρονα από την άλλη να τονισθεί και η ηγεμονική του 
φυσιογνωμία που θα εκφραζόταν περισσότερο λόγω του ύψους 
της θέσης του και της δυναστικής έκφρασης του προσώπου 
με το βλέμμα του επικυρίαρχου που εποπτεύει στην περιοχή.
Η ύπαρξη των φοινίκων στα άκρα δημιουργούσε ένα συνδυασμό 
γλυπτικής και φύσης σε ένα μνημειακό σύνολο.
Στη διατηρημένη υπερυψωμένη βάση υπάρχουν τρεις επιγραφές : 
στην κύρια όψη 
« Ιωάννης Βαπτιστής Σερπιέρης, ζώσαν εκ νεκράς ανέστησε πόλιν 
και πλούτον από σποδού αυτή εξανέτειλε» ,
άλλη στην ανατολική πλευρά γραμμένη στα Γαλλικά 
«JeanBaaptisteSerpieriD’ unepoussierededignee, ilatirel’ 
eclatdumetaletlepaindel’ ouvrier» 
(μεταφρ. Ο I.B. Σερπιέρι από μια παραμελημένη τέφρα ανέσυρε τη 
λάμψη του μετάλλου και το ψωμί του εργάτη) και μια τρίτη 
στη δυτική πλευρά γραμμένη στα Ιταλικά 
« Italiano Gianbatista Serpieri la citta volle e viglia qui» 
( Μεταφρ. στον Ιταλό I.B. Σερπιέρι η πόλη θέλησε 
(εννοείται : να αφιερώσει αυτό το μνημείο ) και ξαγρυπνά εδώ).
IMG 20141004 191858
Το άγαλμα στην σημερινή του θέση στην κεντρική πλατεία της πόλης του Λαυρίου.

Είναι σύμφωνα με το Γιώργο Δερμάτη, μια προσπάθεια ιδεολογικής ερμηνείας 
του έργου τέχνης που αποθεώνει το ιστορικό πρόσωπο του I.B. Σερπιέρι 
«Πρόκειται για κλασική προσωπολατρεία, για μια υμνολογία που 
απορρέει περισσότερο από την παντοδύναμη οικονομική του εξουσία». 
O I.B. Σερπιέρι εμφανίζεται έτσι ως μέγας χορηγός ζωής 
στην περιοχή και στους ανθρώπους, μέγας μεταλλευτής-μεταλλουργός, 
πατέρας, προστάτης, ευεργέτης και σωτήρας τον οποίο η πόλη γονυπετής 
ευγνωμονεί. 
Κι αυτά σε αντίθεση με τα πραγματικά δεδομένα της αποικιοκρατικής νοοτροπίας , 
παραγνωρίζοντας τον πρωτοπόρο ρόλο του Α. Κορδέλλα και των δυνάμεων 
της εργασίας εν προκειμένω της σκληρής εργασίας των μεταλλωρύχων 
που με το αίμα και τον ιδρώτα τους θεμελίωσαν το νεότερο Λαύριο. 
Σύμφωνα με το Γιώργο Δερμάτη, «ο I.B. Serpieri δεν εκμεταλλεύτηκε μόνο 
τις αργυρίτιδες φλέβες , αλλά και τις ανθρώπινες φλέβες του Λαυρίου» 
με αποτέλεσμα το Λαύριο να πληρώσει πολύ ακριβά «τα λύτρα της αναγέννησής του»

Σήμερα, το άγαλμα, ύστερα από την αποκαθήλωσή του, 
κατόπιν των επεισοδίων που είχαν δημιουργηθεί στο Λαύριο, 
αναφορικά με το ρόλο και τη δράση του I.B. Σερπιέρι , 
κατά τη διάρκεια της κυριαρχίας του, φυλασσόταν 
στον κήπο της Εθνικής Πινακοθήκης στην Αθήνα.   
Σε σχετική αλληλογραφία μεταξύ του Δήμου Λαυρεωτικής 
και της Διευθύντριας της Εθνικής Πινακοθήκης, 
κατόπιν αιτήματος του Δήμου περί επιστροφής του ανδριάντα και ε
πανατοποθέτησής του στον χώρο που του αρμόζει και για τον οποίο 
κατασκευάστηκε, δόθηκε η θετική απάντηση της μεταφοράς , 
τοποθέτησης και συντήρη σης του ανδριάντα,  στον χώρο όπου ανήκε. 
Ήδη το άγαλμα κοσμεί το συγκεκριμένο χώρο.

Τα ενενήντα χρόνια του Πειραματικού: επειδή η αριστεία δεν είναι ρετσινιά

Γράφει ο Κωνσταντίνος Χολέβας

Το απόγευμα του Σαββάτου 30 Μαρτίου θα εορτασθούν στην Κεντρική Αίθουσα του Πανεπιστημίου Αθηνών τα 90 χρόνια από την ίδρυση του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ). Το σχολείο εδρεύει στην οδό Σκουφά των Αθηνών, απέναντι από τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου, και από αυτό αποφοίτησαν τρεις Πρωθυπουργοί: Ο Ανδρέας Παπανδρέου, ο Κώστας Σημίτης και ο Κώστας Καραμανλής.

Το Πειραματικό των Αθηνών ιδρύθηκε από τον σπουδαίο παιδαγωγό Νικόλαο Εξαρχόπουλο το 1929 με στόχο να δοκιμάζονται σε επιλεγμένους μαθητές οι νέες παιδαγωγικές μέθοδοι. Έχει φιλοξενήσει ως μετεκπαιδευομένους χιλιάδες δασκάλους του Δημοτικού και καθηγητές Μέσης Εκπαιδεύσεως. Έχει προσφέρει τη δυνατότητα σε φοιτητές να παρακολουθήσουν υποδειγματικές διδασκαλίες. Υπήρξε μέχρι προ ολίγων ετών παράρτημα του Τομέως Παιδαγωγικής του Πανεπιστημίου Αθηνών και τα τετράδια των μαθητών αξιοποιήθηκαν επί έτη για την εξαγωγή παιδαγωγικών συμπερασμάτων. Το ΠΣΠΑ και το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το οποίο ιδρύθηκε λίγα χρόνια αργότερα από τον Αλέξανδρο Δελμούζο, έδωσαν τη δυνατότητα σε μαθητές χωρίς μεγάλη οικονομική άνεση να καθήσουν στα θρανία ενός Δημοσίου Προτύπου σχολείου και να αποκτήσουν γερά εφόδια στον τομέα της γνώσης και του ήθους.

Από την προσωπική μου εμπειρία στο εξατάξιο Γυμνάσιο του Πειραματικού (1968-1974) μπορώ να διαβεβαιώσω ότι οι καθηγητές μας ήσαν υψηλού επιπέδου και μάς βοηθούσαν να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες και να αυτενεργούμε. Ελάχιστοι εξέταζαν χρησιμοποιώντας τον ονομαστικό κατάλογο, ο οποίος εθεωρείτο ξεπερασμένη μέθοδος. Μάς παρότρυναν να οργανώνουμε εκδηλώσεις ενώπιον όλων των τάξεων του Δημοτικού και του Γυμνασίου για μία ποικιλία θεμάτων.

Το Γυμνάσιο τότε είχε μόνο αγόρια και ήταν Κλασικής (Θεωρητικής) κατευθύνσεως. Έδινε έμφαση στην καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας, στην καλλιέπεια του λόγου, όπως έλεγαν οι διδάσκοντες. Πάντως πολλοί συμμαθητές μας διέπρεψαν και στις Θετικές Επιστήμες. Η ανθρωπιστική παιδεία τούς βοήθησε στην επιστημονική δράση τους και στην πορεία τους μέσα στην κοινωνία. Τα Αρχαία και τα Νέα Ελληνικά, η γραπτή και προφορική Έκθεση, η γνώση της Ελληνικής και Παγκόσμιας Ιστορίας, αποτέλεσαν για τους αποφοίτους του Πειραματικού τα θεμέλια μιας αξιόλογης επιστημονικής σταδιοδρομίας στη Νομική Επιστήμη, στην Ιατρική, στο Πολυτεχνείο, στην Πληροφορική, στη Διοίκηση Επιχειρήσεων, στον δημόσιο βίο.

Η εκδήλωση για τα 90 χρόνια του ΠΣΠΑ μάς θυμίζει ότι η αριστεία δεν είναι ρετσινιά, όπως ελέχθη δυστυχώς από υπουργικά χείλη. Τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία έχουν υποβαθμισθεί κατά την τελευταία τριετία και αυτό είναι λάθος. Το Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Αθηνών πρέπει να αναβαθμισθεί και να επανασυνδεθεί με το Πανεπιστήμιο, όπως δηλώνει και το όνομά του. Ας το βοηθήσουμε να συνεχίσει την πορεία του συνδυάζοντας την παράδοση με την καινοτομία.  

Άρθρο στην ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, 17.3.2019
Αντίβαρο


 

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2019

Ο Μέγας Αλέξανδρος στην έρημο του Ιορδάνη - Ο τεραστίων διαστάσεων ανδριάντας του ήρωα στήθηκε από Έλληνα μοναχό


Στα βάθη της ερήμου του Ιορδάνη μερικά χιλιόμετρα μάλιστα από τον Ιορδάνη ποταμό, στέκεται αγέρωχο το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Αποστολή έρημος Ιορδάνη Μαρία Γιαχνάκη

Ο ανδριάντας αυτός φτιάχτηκε από Έλληνα μοναχό τον Γέροντα Χρυσόστομο, ηγούμενο της Μονής Αγίου Γερασίμου, ο οποίος είχε την ιδέα και την ευθύνη του έργου.




“Η βάση χτίστηκε από χέρια αράβων εργατών υπό την καθοδήγηση του ίδιου του ηγούμενου για να στηθεί πάνω σε αυτή το άγαλμα που κατασκεύασε ο γλύπτης Μπαρδής Ιωάννης και θα τοποθετηθεί στην τελική του μορφή μπροστά από το εξίσου μεγάλο έργο του χάρτη της Μαδιβα που έχει ήδη κατασκευαστεί και τοποθετηθεί στο μοναστήρι” όπως λέει στο iellada.gr, ο Γέροντας Χρυσόστομος.



Η αγάπη για την Ελλάδα είναι βαθιά ριζωμένη μέσα στην ψυχή του Έλληνα μοναχού που αν και από μικρό παιδί βρίσκεται στην έρημο, δεν έχει ποτέ ξεχάσει την πατρίδα όπως τονίζει ο ίδιος.

“Πάντα με συγκινούσαν και με συγκινούν οι ήρωές μας, οι άνθρωποι που θυσιάζονται για την πατρίδα και θέλω όπου υπάρχει ελληνισμός ακόμη και στα βάθη της ερήμου να τιμούμε και να θυμόμαστε τους ήρωες και τους αγωνιστές μας. Ο Μέγα Αλέξανδρος δεν ήταν ένα τυχαίο πρόσωπο, τα μεγαλεπήβολα σχέδιά του, το όραμά του, οι αγώνες του, και τα δημιουργήματά του, τον έκαναν να είναι αυτός που είναι και θα πρέπει να τον θυμόμαστε και να παραδειγματιζόμαστε.




Όπως καταλαβαίνετε ένα τέτοιο μεγάλο έργο εδώ στην έρημο, βρήκε εχθρική αντιμετώπιση από τις αρμόδιες κυβερνήσεις, πήγαν να μας το βγάλουν παράνομο, δεν ήθελαν να μας δώσουν άδεια και παρόλο που το μέρος στο οποίο στήθηκε αν και είναι έρημος ανήκει στο μοναστήρι μας, βρήκαμε πολλές αντιστάσεις.

Όμως δεν μας πτοεί κανείς, η Ελλάδα βρίσκεται παντού σήμερα και ειδικά εδώ στην έρημο, η καρδιά της Ελλάδας χτυπάει πολύ δυνατά κι εγώ προσωπικά ότι κάνω και ότι δημιουργώ με την βοήθεια του Θεού είναι όλα προς Δόξαν Κυρίου και προς Δόξα της Πατρίδας μας”.




Το άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου σε λίγο καιρό θα εγκαινιασθεί επίσημα και θα κληθούν και οι κυβερνήσεις Ισραήλ και Παλαιστίνης αλλά και Ιορδανίας να παραβρεθούν στα εγκαίνια για να τιμήσουν τον Μέγα Αλέξανδρο, σε μια περίοδο μάλιστα που, το θέμα, λόγω της ονομασίας των Σκοπίων, είναι στην καυτή επικαιρότητα και ατζέντα της ελληνικής κυβέρνησης η οποία έχει κάνει όπως φαίνεται πίσω στο θέμα του ονόματος.



Στο μοναστήρι αυτό, στο οποίο είναι ηγούμενος ο Γέροντας Χρυσόστομος, υπάρχει άλλος ένας Έλληνας Μοναχός από την Κύπρο , αλλά δεκάδες άραβες από φτωχές οικογένειες της Ιεριχού εργάζονται για το μοναστήρι του αγίου Γερασίμου το οποίο λόγω των δραστηριοτήτων του Γέροντα, είναι γνωστό σε όλο το Ισραήλ και την Παλαιστίνη.



Η μονή αυτή είναι μια μία εκ των παλαιοτέρων Μονών της Παλαιστίνης. Η Ιερὰ Μονὴ του Αγίου Γερασίμου του Ιορδανίτου, κτίσθηκε το 455 απὸ τον ίδιον τον Άγιον Γεράσιμο.


Φωτογραφία από το αρχείο της Μονής 

Ο Άγιος Γεράσιμος κατήγετο εκ των Μύρων της Λυκίας. Υπήρξε σπουδαία μορφή του μοναχισμού της Παλαιστίνης συνδυάζοντας τον αναχωρητικὸν με τον κοινοβιακὸν μοναχισμόν. Τὸ μοναστήρι είναι κτισμένο στην νοτιοανατολικὴ κοιλάδα της Ιεριχούς κοντά στο ακριβές σημείο του ποταμού Ιορδάνη, όπου βαπτίσθηκε ὁ Χριστός.

Φωτογραφικό υλικό Μαρία Γιαχνάκη 
https://www.iellada.gr 


«ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΗ»

























«ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΣΤΟΝ ΑΛΕΞΗ»

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή για τη φωτογραφία. ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Κολλητήρι! 
ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ: Παρών, πατερούλη! 
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Μπορείς, παιδί μου, να μου γράψεις ένα γράμμα; Ή ακόμη σε τσούζουν τα ματάκια σου; Βλέπεις, έχω να γράψω γράμμα, από τότε που έκανα το γραμματικό!
ΚΟΛΛΗΤΗΡΙ: Μπορώ, πατερούλη. Σε ακούω και γράφω. 
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ: Λοιπόν, γράψε:
«Αποστολέας, Καραγκιόζης ο σκέτος, άνευ θείου και φωσφόρου. Προς Αλέξη, το σκέτο, άνευ πλειοψηφίας και νομιμοποίησης!
Καλόπαιδο, Αλέξη, με την παρούσα πιστόλα μου, θέλω να σου πω πως από τότε που πήρες την εξουσία του σαραγιού, εγώ δεν διαμαρτυρήθηκα, βγαίνοντας στο δρόμο, για ό,τι και να έκανες…
Δεν βγήκα, όταν το όχι το έκανες ναι! 
Δεν βγήκα, όταν ψήφιζες αλλοπρόσαλλους νόμους. 
Δεν βγήκα, όταν θέλησες να ξεριζώσεις τα Θρησκευτικά και την Ιστορία από τα σχολεία. 
Δεν βγήκα όταν βάπτισες, εσύ και οι όμοιοί σου, τους μαθητές ως φασίστες, επειδή έκαναν κατάληψη για την Μακεδονία! Ενώ εσύ έκανες κατάληψη για την Παλαιστίνη και την Νικαράγουα… και άλλα πολλά…
Βγήκα μόνο, λίγες μέρες πριν ψηφίσεις τη συμφωνία στη Βουλή, για το ξεπούλημα του ονόματος της Μακεδονίας. 
Πήρα, λοιπόν, τα Κολλητήρια μου και με σημαιάκια στα χέρια, πήγαμε ειρηνικά να διαδηλώσουμε, μαζί με άλλους μπαμπάδες και παιδάκια, παππούδες, γιαγιάδες, κληρικούς, μικρούς και μεγάλους. 
Πήγαμε να διαδηλώσουμε, για να σας καταστήσουμε παράνομους, αν τολμήσετε την ψήφιση της συμφωνίας των Πρεσπών.
Και εσύ τι έκανες; Μας έριξες χημικά δακρυγόνα, για να διαλύσεις αυτήν τη λαοθάλασσα, που σε έλεγχε. Βάζοντας σε κίνδυνο τις ζωές όχι μόνο των μεγάλων, αλλά τις ζωές μικρών παιδιών. Των παιδιών μας.
Σίγουρα σε έχουν πειράξει τα μοχίτος…
Λοιπόν, ξέρεις κάτι; Είσαι επικίνδυνος! Για την Ιστορία μας, για τα σύνορά μας, για τις οικογένειές μας, για την πίστη μας, για όλους τους Έλληνες, για την Πατρίδα μας. 
Εγώ δεν έχω άλλη επιλογή από το να είμαι απέναντί σου.
Βέβαια, δεν θα είμαι μόνος μου. Θα έχω παρέα τους Μεγαλέξανδρους, τους Κατσαντωναίους, τους Διάκους, τους Μποτσαραίους, θα φωνάζω «αέρα» στα ελληνοαλβανικά βουνά και θα κάνω σαμποτάζ στους Ναζί. 
Βλέπεις, έτσι έχω μάθει από τους Έλληνες καραγκιοζοπαίχτες. Στα σκοτεινά χρόνια, όταν τρέχαμε από χωριό σε χωριό και από πόλη σε πόλη, για να νικήσουν οι Έλληνες την ηττοπάθεια, θυμίζοντάς τους τα «κάστρα των θυσιών» των προγόνων τους. 
Έτσι, θα πολεμήσω και τώρα το φασισμό… Όποιο χρώμα και να έχει. Και με όποιον τον εφαρμόζει. 
Δυστυχώς, για σένα, σκέφτομαι! Και ξέρεις γιατί; 
Γιατί είμαι νηστικός…
Με απεριόριστη νηστικομάρα,
Ζήτω η προδομένη Μακεδονία!»

Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ


Καπετάν Λιμπερτάκης 

Το διαβάσαμε στο **The Secret Real Truth** 

ΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΘΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΕ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΚΑΖΙΝΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΡΚΩΝ; ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ


ΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΘΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΕ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΚΑΖΙΝΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΡΚΩΝ; ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ.

ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ  ΕΒΡΑΙΟΥΣ  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ  ΝΑ  ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ  ΣΕ  ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΟΥΣ,  ΣΕ  ΚΑΖΙΝΑ  ΤΗΣ  ΛΩΡΙΔΑΣ  ΤΗΣ  ΓΑΖΑΣ,  ΠΟΥ  ΑΝΗΚΟΥΝ  ΣΕ  ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ,  ΤΑ  ΚΕΡΔΗ  ΤΩΝ  ΟΠΟΙΩΝ  ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ  ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ  ΠΥΡΑΥΛΩΝ  ΠΟΥ  ΧΤΥΠΟΥΝ  ΙΣΡΑΗΛΙΝΕΣ  ΠΟΛΕΙΣ.

Ο  ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ,  Η  ΕΛΛΕΙΨΗ  ΕΘΝΙΚΟΥ  ΦΡΟΝΗΜΑΤΟΣ,  Η  ΒΑΘΕΙΑ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ  ΕΛΛΕΙΨΗ  ΑΥΤΟΣΕΒΑΣΜΟΥ.  ΠΩΣ  ΑΠΟΤΡΕΛΑΘΗΚΕ  ΕΤΣΙ  Ο  "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ"  ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ  ΛΑΟΣ;
   "Με συντηρητικές εκτιμήσεις τα  καζίνα των σκοπίων  δέχονται πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέψεις ετησίως από Έλληνες πολίτες, με το 77% να προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη λόγω της μικρής απόστασης. Το κομβόι των επισκεπτών δεν ξεκινά με αποκλειστικό σκοπό να τζογάρει, αν και συνήθως εκεί καταλήγει. Πολλοί επισκέπτονται τα Σκόπια για να βάλουν βενζίνη, να αγοράσουν τρόφιμα, ακόμη και για να φτιάξουν τα δόντια τους σε κάποιον Σκοπιανό οδοντίατρο, αφού οι τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες είναι αρκετά χαμηλότερες από τις αντίστοιχες Ελληνικές".


ΟΙ   ΕΛΛΗΝΕΣ  ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ  ΠΑΙΖΟΥΝ  ΤΑ ΡΕΣΤΑ  ΤΟΥΣ  ΣΤΑ  ΣΚΟΠΙΑ.

Μία  φωτεινή επιγραφή στο μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων εύχεται στους ταξιδιώτες που περνούν τα σύνορα με την ΠΓΔΜ “καλό ταξίδι”. Ελάχιστοι όμως από τους οδηγούς αυτοκινήτων, που περιμένουν υπομονετικά στην ουρά, μοιάζει να την προσέχουν. Για τους περισσότερους, άλλωστε, το “ταξίδι” αυτό δεν διαρκεί πάνω από ...1 χιλιόμετρο. Όση ακριβώς είναι η απόσταση ανάμεσα από τα ελληνικά σύνορα και τα σκοπιανά καζίνο.

Σάββατο βράδυ και με την κάμερα του CNN Greece βρεθήκαμε στη μεθοριακή γραμμή των Ευζώνων για να καταγράψουμε την “επέλαση” των Ελλήνων στα καζίνο της Γευγελής.

“Οπως βλέπετε έχουμε πολύ δουλειά και απόψε” μας λέει ένας αστυνομικός προσπαθώντας να ρυθμίσει την κυκλοφορία μπροστά από το τελωνείο που, κάποιες στιγμές, θυμίζει μεγαλούπολη σε ώρα αιχμής.

Μία ατέλειωτη ουρά από ΙΧ αυτοκίνητα -με πινακίδες από το Κιλκίς, τη Θεσσαλονίκη αλλά και από την Εδεσσα, τη Βέροια και την Κατερίνη- συνωστίζονται στα σύνορα με προορισμό το “Λας Βέγκας” των Βαλκανίων.

Η ίδια εικόνα επικρατεί και στο πάρκινγκ λίγο πριν από το φυλάκιο των Ευζώνων. Κάποιοι επιλέγουν να αφήσουν το αυτοκίνητό τους στο ελληνικό έδαφος και να περάσουν στην πΓΔΜ με τα πόδια. Κάποιοι άλλοι φθάνουν με τα λεωφορεία των καζίνο και στη συνέχεια -περπατώντας και αυτοί- κατευθύνονται προς την ουδέτερη ζώνη όπου τους περιμένουν είτε τα σκοπιανά ταξί είτε τα βανάκια των καζίνο που τους μεταφέρουν δωρεάν στους “ναούς” του τζόγου.

“Κάθε Σαββατοκύριακο, αλλά και τις ημέρες που υπάρχουν προσφορές ή κληρώσεις, γίνεται πανικός. Ο Ελληνας δεν πτοείται ούτε από την κρίση ούτε από τίποτε” επισημαίνει ένας οδηγός ταξί από την ελληνική πλευρά των συνόρων. “Σκεφτείτε ότι, την περίοδο των αγροτικών κινητοποιήσεων, που ήταν κλειστός ο δρόμος, οι παίκτες δεν δίσταζαν να διανύσουν 3 χιλιόμετρα με τα πόδια για να βρεθούν στα καζίνο της ΠΓΔΜ”.

Ακολουθήσαμε την ίδια διαδρομή προσπαθώντας να συνομιλήσουμε με όλους αυτούς τους ανθρώπους που επιλέγουν να περάσουν τα σύνορα για να δοκιμάσουν την τύχη τους στα σκοπιανά καζίνο.

“Πηγαίνουμε για το δωρεάν φαγητό. Κάνουμε τη βόλτα μας και, που και που, παίζουμε και 5 ευρώ στα μηχανάκια” ισχυρίζεται ένας συνταξιούχος από τη Θεσσαλονίκη ζητώντας, όμως, να μην δείξουμε το πρόσωπό του για να μην τον καταλάβουν τα παιδιά του.

Δίπλα του μία παρέα νεαρών από το Κιλκίς δηλώνουν ότι ανεβαίνουν στην πΓΔΜ για να αλλάξουν παραστάσεις.

“Πάμε για να περάσει η ώρα μας. Θα βάλουμε και φθηνή βενζίνη οπότε θα έχουμε κέρδος. Κι έπειτα, ακόμη κι αυτή η ψυχολογία της αλλαγής συνόρων, έχει το χαβαλέ της” τονίζουν.

Η διαδικασία βέβαια του συνοριακού ελέγχου έχει υπεραπλουστευθεί. Οι Σκοπιανοί επιτρέπουν τη διέλευση με μόνο την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας -ακόμη και παλαιού τύπου- αφού έχουν συνειδητοποιήσει, από καιρό, ότι όλα αυτά τα καραβάνια των παικτών συνεισφέρουν εκατομμύρια ευρώ στην τοπική οικονομία.

Η πολιτική, εξάλλου, των καζίνο της πΓΔΜ στοχεύει αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό. Δεν είναι τυχαίο ότι σχεδόν όλοι οι υπάλληλοι μιλούν ελληνικά, τα ραδιόφωνα της Θεσσαλονίκης πλημμυρίζουν από τις διαφημίσεις τους, ενώ, συχνά, διοργανώνουν συναυλίες με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού προσελκύοντας ακόμη και μη τζογαδόρους πελάτες.

Μάταια οι εκπρόσωποι των φορέων του Κιλκίς ζητούν τη λήψη μέτρων από την πολιτεία ώστε να σταματήσει αυτή η τεράστια διαρροή χρημάτων προς την πΓΔΜ. Τριάντα χρόνια μετά τη λειτουργία του πρώτου καζίνο στα ελληνοσκοπιανά σύνορα η “πολιτεία του τζόγου” αποκτά συνεχώς καινούργια μέλη, αφού, μόνο στη Γευγελή, λειτουργούν τρία μεγάλα καζίνο αλλά και αρκετά μικρότερα με μηχανάκια.

Και φυσικά όλα αυτά συντηρούνται, κατά κύριο λόγο, από τους Ελληνες. Ισως γι αυτό ο πρόεδρος του Επιλητηρίου Κιλκίς Παύλος Τονικίδης απευθύνει δραματική έκκληση προς όλους τους υπευθύνους: “Εκπέμπουμε κραυγή αγωνίας. Δεν μπορώ να κατανοήσω την απαθή στάση των κυβερνώντων όλα αυτά τα χρόνια. Πρέπει να γίνει κάτι. Εδώ, η οικονομία μας αιμορραγεί μονίμως προς τα Σκόπια. Το Κιλκίς δικαιούται να του δώσουμε μία ευκαιρία για να αναπνεύσει. Σε λίγο θα είναι πολύ αργά”.


Άλλοι Ελληνες αγωνίζονται για την Μακεδονία και άλλοι πάνε στα Σκόπια και τραγουδούν.


Η υπερψήφιση της κατάπτυστης και προδοτικής Συμφωνίας των Πρεσπών, ένωσε τις φωνές σχεδόν όλων των Ελλήνων που διαφώνησαν με τον αυτοπροσδιορισμό της «Βόρειας Μακεδονίας» και δίπλα σ’ αυτό το ποσοστό και ένα τεράστιο κομμάτι του καλλιτεχνικού κόσμου, που ζητούσε επίμονα διενέργεια δημοψηφίσματος:

Ο μουσικοσυνθέτης Σταύρος Ξαρχάκος, οι τραγουδιστές Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, Γιάννης Κότσιρας, Μανώλης Μητσιάς, ο ηθοποιός Θοδωρής Αθερίδης, ο σεναριογράφος και ηθοποιός Μιχάλης Ρέππας, η δημοσιογράφος, Σεμίνα Διγενή και πολλοί άλλοι.

Φαίνεται όμως, πως δεν συμμερίζονται και δεν σέβονται όλοι οι καλλιτέχνες την πατριωτική ευθύνη που τους βαραίνει. Κάθε τόσο, μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού φιγουράρουν σε διαφημιστικές αφίσες που προαναγγέλλουν τις εμφανίσεις τους σε κάποιο από τα σκοπιανά καζίνο.

Αφού προηγουμένως, βέβαια, κάνουν μία στάση και σε κέντρα διασκεδάσεως της Θεσσαλονίκης, ή άλλων πόλεων της δυτικής και κεντρικής Μακεδονίας.

Προκλητικό και απαράδεκτο τω όντι, ειδικότερα όταν πολλοί απ’ αυτούς πριν από καιρό ξεστόμιζαν πατριωτικές κορώνες και πουλούσαν εθνική ευαισθησία.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η επικείμενη εμφάνιση κορυφαίου Έλληνα τραγουδιστή, ανήμερα της Εθνικής μας γιορτής, σε καζίνο των Σκοπίων. Όταν θα ξημερώνει 25η Μαρτίου στην Ελλάδα και θα φωνάζουμε όλοι «Ζήτω το Έθνος», ο ακατονόμαστος τραγουδιστής θα φωνάζει πιθανότατα ζήτω το χρήμα, τραγουδώντας αγκαλιά με τους Σκοπιανούς που αισθάνονται βέβαιοι πλέον ότι μας τα πήραν όλα.

Το τοπωνύμιο, το ζεστό χρήμα που τους αφήνουν οι συμπολίτες μας και καταπώς δείχνουν τα πράγματα και τη διασκέδαση.

Είναι αναφαίρετο δικαίωμά του κάθε καλλιτέχνη να επιλέγει τον τόπο και το μέρος που θα κάνει τη συναυλία του. Όμως είναι αναφαίρετο δικαίωμα και των ανθρώπων που παρακολουθούμε αυτές τις ανεπίτρεπτες, για το εθνικό συμφέρον, επιλογές, να τις κρίνουμε και να τις εκθέτουμε στα μάτια του λαού.

Ενός λαού που ευτυχώς αντιλαμβάνεται πόσο επιζήμιες και προδοτικές καθίστανται τέτοιες νοοτροπίες για τη χώρα του.


Ποιοί Έλληνες τραγουδιστές θα γιορτάσουν την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου σε σκοπιανό καζίνο;
Έντονες αντιδράσεις, -ειδικά τώρα, μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών-, προκαλεί στη Βόρειο Ελλάδα, η συνεχιζόμενη τακτική πολλών καλλιτεχνών να συνεχίζουν να πηγαίνουν για εμφανίσεις σε Καζίνο των Σκοπίων, το οποίο μάλιστα είναι τουρκικών συμφερόντων. 

Αδιαφορούν για το γεγονός ότι με την στάση τους βοηθούν στην οικονομική αιμοραγία της πατρίδας τους προς το γειτονικό κρατίδιο και προς τη τσέπη του τουρκου επιχειρηματία Σουντί Οζκάν που είναι ιδιοκτήτης του καζίνο «Princess». 

Αδιαφορούν για το γεγονός ότι σε περίοδο οικονομικής κρίσης για την πατρίδα μας μόνο από τη περιοχή της Γευγελής, αποφέρει στα Σκόπια ελληνικό συνάλλαγμα άνω των 60 εκατ. ευρώ! 

Αδιαφορούν για το γεγονός ότι εκεί που πάνε να τραγουδήσουν εργάζονται ανασφάλιστοι δεκάδες συμπατριώτες μας που φυσικά αγνοούνται από τις ελληνικές φορολογικές αρχές.

Αδιαφορούν για το γεγονός ότι σε μια εποχή που η Ελλάδα γονατίζει από την κρίση, στηρίζουν με τη στάση τους την αφαίμαξη της ελληνικής οικονομίας και στην ερήμωση της τοπικής αγοράς και παραγωγής.


Δείτε ένα χαρακτηριστικό σχόλιο του δημοσιογράφου Στέργιου Καλόγηρου, (είναι στο χρόνο 11:35 του βίντεο), από τον τηλεοπτικό σταθμό «Βεργίνα» για το τελευταίο κρούσμα Έλληνα καλλιτέχνη, του Κώστα Μαρτάκη, ο οποίος μάλιστα πηγαίνει να εμφανιστεί σε Καζίνο των Σκοπίων παραμονή της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου: 


Από τον Κοντολάζο στην Κολέτσα: Χρυσά «νυχτοκάματα» στα καζίνο των Σκοπίων,  που  ανήκουν  σε  τούρκους  επιχειρηματίες.


Ανάμεσα στα τραπέζια για μπλακ τζακ, τις ρουλέτες και τους κουλοχέρηδες, «μεθυσμένοι» από τα ιλιγγιώδη ποσά πελάτες, αλλά και από το ποτό που ρέει άφθονο, δοκιμάζουν την τύχη τους. Γνώριμες για τα ελληνικά αυτιά φωνές «συνοδεύουν» τις κινήσεις του χεριού τους, δηλαδή την τοποθέτηση της μάρκας πάνω σε ένα νούμερο, ένα φύλλο χαρτί ή ένα μηχάνημα με τα γνωστά «φρουτάκια». Έλληνες τραγουδιστές συμμετάσχουν στο «καραβάνι» που ξεκινά από τη χώρα μας και σταματά ένα χιλιόμετρο μετά τα σύνορα στη Γευγελή, όπου βρίσκονται τα υπερπολυτελή καζίνο των Σκοπίων.

Η προδοσία των Πρεσπών δεν φαίνεται να επηρέασε τις σχέσεις των δύο λαών, τουλάχιστον όσον αφορά τους θαμώνες των καζίνο αλλά και όσους εργάζονται full job ή κάνουν guest star εμφανίσεις. Τα καζίνο στη γείτονα χώρα, που σύμφωνα με πληροφορίες ανήκουν σε Τούρκους και Αυστριακούς επιχειρηματίες, εξακολουθούν να προσκαλούν Έλληνες τραγουδιστές και εκείνοι να ανταποκρίνονται στις «σειρήνες» των χιλιάδων ευρώ. Εξάλλου ένα μεγάλο μέρος των πελατών τους είναι επισκέπτες από τη Βόρεια Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς και τα περίχωρα. Είναι ακόμη ενδεικτικό, ότι γενικοί διευθυντές στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις είναι Έλληνες.

Σε ένα από τα μεγαλύτερα καζίνο των Σκοπίων, το «Princess» (το οποίο, σημειωτέον, ανήκει σε Τούρκο το βράδυ των περασμένων  Χριστουγέννων εμφανόστηκε  ο τραγουδιστής Σάκης Αρσενίου, ενώ οι πελάτες του την πρωτοχρονιά  διασκέδασε  το  κοινό  η Χριστίνα Κολέτσα επί σκηνής. Τις τελευταίες εβδομάδες και μετά τη Συμφωνία των Πρεσπών, έχουν τραγουδήσει στη σκηνή του «Princess», μπροστά από τις ρουλέτες και τα «φρουτάκια», o Δημήτρης Κοντολάζος, o Κωνσταντίνος Σερέτης, η Ιωάννα Κουταλίδου, ο Χρήστος Δάντης, η Σοφία Βόσσου, ενώ οι πελάτες έχουν απολαύσει τη μουσική από το μπουζούκι του Θανάση Πολυκανδριώτη.

Στο έτερο πολυτελέστατο καζίνο της γειτονικής χώρας, το «Flamingo», τελευταία έχουν τραγουδίσει οι Άγγελος Διονυσίου, Γιώργος Γιαννιάς, Νίκος Ρωμανός, Λένα Παπαδοπούλου, Γιώργος Γιασεμής και Χρήστος Μενιδιάτης. 


«Έχω τραγουδήσει σε όλα τα καζίνο του κόσμου, όχι μόνο των Σκοπίων. Ο καλλιτέχνης όπου τον καλούν, πάει. Εξάλλου σήμερα δεν έχουμε και πολλές επιλογές στην Ελλάδα» είχε δηλώσει στο παρελθόν στο «ΘΕΜΑ» ο δημοφιλής τραγουδιστής Λευτέρης Πανταζής, ενώ από την πλευρά της η Κατερίνα Στανίση, η οποία επίσης είχε τραγουδήσει σε καζίνο των Σκοπίων, είχε πει: «Όπου βγαίνει το ψωμί σήμερα. Να λέμε δόξα τω Θεώ που υπάρχει ένα μεροκάματο στις γιορτές. Πρέπει κάπου και εμείς να εμφανιστούμε και να δουλέψουμε. Και εγώ έχω και πολλούς ανθρώπους που συνεργάζομαι χρόνια μαζί τους και δεν μπορώ να τους αφήσω».

Τα καζίνο των Σκοπίων υπόσχονται στους πελάτες τους, ειδικά τις ημέρες των εορτών, πολλές κληρώσεις με χρηματικά έπαθλα δεκάδων χιλιάδων ευρώ, πανάκριβα αυτοκίνητα, ακόμη και κινητά iphone. Εξάλλου η φορολογία που καλούνται να πληρώσουν και τα άλλα λειτουργικά έξοδα όπως το χαμηλό μισθολόγιο, που είναι σημαντικά λιγότερα σε σύγκριση με αυτά που καταβάλλουν τα ελληνικά καζίνο, τους δίνουν τη δυνατότητα να χαρίσουν πλούσια δώρα. Ένας Σκοπιανός υπάλληλος σε καζίνο αμοίβεται με μόλις 150 ευρώ το μήνα, όταν ο αντίστοιχος Έλληνες με 1.500 ευρώ.

Έτσι τα καζίνο των Σκοπίων έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν δωρεάν υπηρεσίες στους πελάτες τους, όπως είναι η μετακίνηση με ναυλωμένα λεωφορεία, φαγητό και free είσοδο. Μάλιστα για τους καλούς πελάτες που παίζουν χιλιάδες ευρώ, προσφέρεται μετακίνηση με λιμουζίνα με οδηγό, αλλά και φιλοξενία σε σουίτα στα πολυτελή ξενοδοχεία των καζίνο. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι φθηνότερη είναι πλέον η διασκέδαση και στα ελληνικά καζίμνο, καθώς υπήρχε εισιτήριο έξι ευρώ, το οποίο καταργήθηκε με τον πιο πρόσφατο σχετικό νόμο.


Με συντηρητικές εκτιμήσεις τα «καζίνο των συνόρων» δέχονται πάνω από 1 εκατομμύριο επισκέψεις ετησίως από Έλληνες πολίτες, με το 77% να προέρχονται από τη Θεσσαλονίκη λόγω της μικρής απόστασης. Το κομβόι των επισκεπτών δεν ξεκινά με αποκλειστικό σκοπό να τζογάρει, αν και συνήθως εκεί καταλήγει. Πολλοί επισκέπτονται τα Σκόπια για να βάλουν βενζίνη, να αγοράσουν τρόφιμα, ακόμη και για να φτιάξουν τα δόντια τους σε κάποιον Σκοπιανό οδοντίατρο, αφού οι τιμές σε προϊόντα και υπηρεσίες είναι αρκετά χαμηλότερες από τις αντίστοιχες Ελληνικές.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τα ελληνικά καζίνο να αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και οι εργαζόμενοί τους να μένουν απλήρωτοι ή να κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους. Για αυτό έχουν ζητήσει επανειλημμένως από την πολιτεία να μειώσει τη φορολογία που τους επιβάλλει, ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικά. Ακόμη ζητούν την άμεση έναρξη καθημερινών εντατικών ελέγχων στα σύνορα από τις Αστυνομικές και Τελωνειακές αρχές των εισερχομένων και εξερχομένων από και προς τις γειτονικές χώρες, αφού όπως λένε, ο έλεγχος είναι υποτυπώδης από την πλευρά των Σκοπιανών συνοριοφυλάκων, προκειμένου να εισέρχονται όσο το δυνατόν περισσότεροι επισκέπτες και επομένως ακόμη πιο πολλοί πελάτες για τα τα καζίνο τους. Τέλος έχουν προτείνει ως μέτρο τη δημιουργία διοδίων με την καταβολή τέλους, που θα αντισταθμίσει κατά κάποιο τρόπο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της έλλειψης εισιτήριου εισόδου ενώ θα αυξήσει παράλληλα τα έσοδα του ελληνικού Δημοσίου.

ΖΗΝΩΝ  ΠΑΠΑΖΑΧΟΣ


Το διαβάσαμε από το: ΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΘΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΕΟΡΤΗ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ ΣΕ ΣΚΟΠΙΑΝΑ ΚΑΖΙΝΑ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΤΟΥΡΚΩΝ; ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΠΑΙΖΟΥΝ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ.http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2019/03/25_17.html#ixzz5iXr3IykY