Τετάρτη 20 Απριλίου 2016

Φεύγει ο Θεοχάρης - Που θα πάει???



Η αποχώρηση του Θεοχάρη από το Ποτάμι ήταν αναμενόμενη, συνοδεύτηκε όμως από πλούσιο παρασκήνιο και σκληρή κόντρα με το μέχρι χθες κόμμα του

Η είδηση ότι ο βουλευτής Β Αθήνας Χάρης Θεοχάρης αποχωρεί από το Ποτάμι προκάλεσε συζητήσεις χθες, δεν έπεσε όμως ως κεραυνός εν αιθρία.
Και αυτό καθώς από την επομένη της εκλογής του Κυριάκου Μητσοτάκη στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας (εξέλιξη που ούτως ή άλλως άνοιξε τη συζήτηση για το μέλλον του Ποταμιού) ο κ. Θεοχάρης είχε δείξει ξεκάθαρα ότι θα προτιμούσε το Ποτάμι να... κυλήσει προς Συγγρού, ενώ ο Σταύρος Θεοδωράκης επέλεξε εξ αρχής τη συνέχιση της αυτόνομης πορείας του Κινήματος, εκτιμώντας ότι παρά τη δυναμική που δημιούργησε στο φιλελεύθερο χώρο η εκλογή Μητσοτάκη, το γεγονός ότι εξελέγη πρόεδρος σε ένα κόμμα με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά θα άφηνε χώρο στο Ποτάμι.

Πληροφορίες έφεραν τον κ. Θεοχάρη να διεκδικεί την ηγεσία του Ποταμιού στο πρόσφατο συνέδριο, τελικά επέλεξε όμως να μην κινηθεί. Τότε είχε δηλώσει στο News247 ότι το Ποτάμι χρειαζόταν επανίδρυση ενώ είχε διαψεύσει τα σενάρια μετακίνησης του στη ΝΔ, την οποία χαρακτήρισε ένα συντηρητικό κόμμα με βαρίδια και αγκυλώσεις, του οποίου ο αρχηγός και τα στελέχη θα πρέπει να αποδείξουν πόσο διατεθειμένοι είναι να αλλάξουν.
Τελικά χθες ο βουλευτής Β' Αθήνας ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την κοινοβουλευτική ομάδα του Ποταμιού, κρατά όμως την έδρα του, καταλογίζοντας προσωπικά στον κ. Θεοδωράκη λάθη στρατηγικής κατεύθυνσης, έλλειψη θάρρους, στρογγύλεμα απόψεων, πάνω από όλα όμως διγλωσσία, δηλαδή αντιπολίτευση τη μια, στήριξη στην κυβέρνηση την επόμενη.
“Εμφανιζόμασταν πρόθυμοι για κυβερνητική συνεργασία χωρίς προϋποθέσεις”, σημείωσε ο κ. Θεοχάρης, αναφερόμενος στην περίοδο πριν και μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, όταν το Ποτάμι εμφανιζόταν ως πιθανός κυβερνητικός εταίρος του ΣΥΡΙΖΑ.
“Επαναλαμβάνουμε τα ίδια λάθη. Συμπόρευση και με το ΠΑΣΟΚ και με τη Νέα Δημοκρατία” ανέφερε επίσης, στηλιτεύοντας τη
στάση του Ποταμιού, που έχει δημιουργήσει ομάδα διαλόγου με τη Χαριλάου Τρικούπη (κατά πληροφορίες κατόπιν και πιέσεων των Γερμανών και Γάλλων σοσιαλδημοκρατών), αλλά ταυτόχρονα συμπλέει σε σειρά θεμάτων και με τη Συγγρού.
Σκληρή ήταν η απάντηση του Ποταμιού, με ανακοίνωση του κόμματος να σημειώνει ότι ο κ. Θεοχάρης ήταν ο πρώτος που είχε μιλήσει στο Κίνημα για συνεργασία με το ΣΥΡΙΖΑ με το επιχείρημα ότι ο Τσίπρας ήταν ανίκητος, στη συνέχεια το χειμώνα του 2016 είχε συστήσει συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ λόγω της δημοσκοπικής πτώσης του Ποταμιού και την άνοιξη του 2016 συνέστησε συνεργασία με τη ΝΔ λόγω της δυναμικής Μητσοτάκη.
“Ενδιαμέσως στο συνέδριο προσπάθησε να μαζέψει υπογραφές για να διεκδικήσει την αρχηγία του Κινήματος αλλά δεν τα κατάφερε. Μας τρέλαινε λίγο όλους στο Ποτάμι με τις συνεχείς μετατοπίσεις του αλλά το υπομέναμε μέχρι που κατάντησε μια κουραστική ιστορία”, ανέφερε μάλιστα σε ιδιαίτερα δηκτικό ύφος η ανακοινωση του Ποταμιού.
Η ανακοίνωση επιβεβαίωσε όμως ότι νωρίτερα την ίδια ημέρα ο κ.Θεοχάρης είχε κληθεί απο την Επιτροπή Δεοντολογίας του Κινήματος τον κάλεσε να δώσει εξηγήσεις μετά από καταγγελίες δεκάδων στελεχών ότι τους καλούσε να υπογράψουν την ιδρυτική διακήρυξη μιας νέας πολιτικής κίνησης. Πληροφορίες που είχαν κυκλοφορήσει εδώ και μία εβδομαδα και προφανώς είχαν φτάσει και στα αυτιά του κ. Θεοδωράκη, ο οποίος θεώρησε πως ο βουλευτής ο οποιος είχε παραιτηθεί απο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος στις αρχές Μαρτίου, σκόπευε είτε να πιέσει εντός του Κινήματος με αυτό τον τρόπο, είτε να διαπραγματευθεί με άλλους όρους μία “μεταγραφή” του στη ΝΔ.
Αν και ο κ. Θεοχάρης όπως αναφέρθηκε παραπάνω είχε διαψεύσει ως σενάρια επιστημονικής φαντασίας τα της μετακίνησης του στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αναμένεται με ενδιαφέρον εάν θα δώσε το παρόν στο συνέδριο της ΝΔ που ξεκινά μεθαύριο.
Στη ΝΔ ο πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων έχει φανατικούς θαυμαστές, αλλά και φανατικούς εχθρους, καθώς είχε εξαναγκαστεί ουσιαστικά σε παραίτηση από τη συγκεκριμένη θέση τον Ιούνιο του 2014 επί κυβέρνησης Σαμαρά- Βενιζέλου αφού είχε δεχθεί επανειλημμένα πυρα γαλάζιων βουλευτών. Σε κάθε περίπτωση όμως θα μπορούσε να συμβολίσει ένα άνοιγμα Μητσοτάκη προς το φιλελεύθερο κέντρο.

Η εξαφάνιση των δεινοσαύρων δεν οφείλεται στον μετεωρίτη

DINOSAURS ASTEROID

Οι δεινόσαυροι είχαν αρχίσει τη μακρά και φθίνουσα πορεία τους προς την εξαφάνιση πολύ πριν την καταστροφική πτώση μετεωρίτη που έλαβε χώρα περίπου 66 εκατ. χρόνια πριν, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Discovery News, η έρευνα, που δημοσιοποιείται στο Proceedings of the National Academy of Sciences, είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί φυλογενετικές πληροφορίες – το πώς ένα είδος σχετίζεται με ένα άλλο- στο πλαίσιο της μελέτης της ειδογένεσης και της εξαφάνισης των δεινοσαύρων. Τα δεδομένα αυτά υποδεικνύουν ότι τα πράγματα πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο για τους περισσότερους δεινοσαύρους που δεν εξελίχθηκαν σε πουλιά.
«Κάποιοι δεινόσαυροι σίγουρα σκοτώθηκαν στην πρόσκρουση, εκείνοι κοντά στο σημείο, για παράδειγμα, άλλοι ίσως να σκοτώθηκαν σε τσουνάμι που προκλήθηκε από την έκρηξη» δήλωσε στο Discovery News ο Μαναμπού Σακαμότο, της Σχολής Βιολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ, επικεφαλής συντάκτης της έρευνας.
«Η πλειονότητα των εναπομεινάντων δεινοσαύρων στον υπόλοιπο κόσμο πιθανώς να πέθαναν από έλλειψη τροφής, καθώς η βλάστηση πέθαινε και αυτή γύρω τους, εξαιτίας του νέφους στάχτης που κάλυψε τον ουρανό (πυρηνικός χειμώνας)».
Μοντέλο που δημιούργησαν ο Σακαμότο και οι συνάδελφοί του, Μάικλ Μπέντον και Κρις Βεντίτι, έδειξε ότι οι περισσότεροι πληθυσμοί δεινοσαύρων μειώνονταν ήδη, περίπου 48- 53 εκατ. χρόνια πριν την πρόσκρουση του αστεροειδούς, ο οποίος άφησε τον πελώριο κρατήρα Τσιξουλούμπ στο Μεξικό. Όπως επισημαίνουν, η Κρητιδική Περίοδος χαρακτηριζόταν από ακραίες γεωλογικές και περιβαλλοντικές αλλαγές. «Για παράδειγμα, το επίπεδο της θάλασσας είχε διακυμάνσεις, το κλίμα άλλαζε, από πολύ θερμό σε ψυχρό σε όλο τον κόσμο, και οι ήπειρο διαχωρίζονταν, δημιουργώντας τις κύριες ηπείρους που έχουμε σήμερα», αναφέρει ο Σακαμότο, προσθέτοντας ότι ο διαχωρισμός των ηπείρων θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα τη μείωση της γης που ήταν διαθέσιμη/ προσφερόταν για μετανάστευση των δεινοσαύρων, η οποία βοηθούσε στην εξέλιξη νέων ειδών. Όσον αφορά στην κλιματική αλλαγή, τόσο τότε όσο και σήμερα, είναι καταλύτης μεγάλων περιβαλλοντικών και οικολογικών αλλαγών, ενώ η άνοδος της στάθμης της θάλασσας μπορεί αρχικά να βοηθούσε στην εξέλιξη περισσοτέρων ειδών δεινοσαύρων, αλλά η μείωση της διαθέσιμης ξηράς μακροπρόθεσμα είχε αποτέλεσμα τον περιορισμό της ανάπτυξης ειδών.
Ακόμα, σημαντική απειλή για τους δεινοσαύρους αποτέλεσε η εξέλιξη και αύξηση των θηλαστικών , τα οποία συνέβαλλαν στην «υποχώρηση» των μέχρι τότε κυρίαρχων ειδών, καθώς οι μακρινοί μας πρόγονοι, σε μεγάλο βαθμό μικρά πλάσματα που παρέπεμπαν σε τρωκτικά, ανταγωνίζονταν τους δεινοσαύρους στην αναζήτηση τροφής, έτρωγαν τα αυγά τους, μετέδιδαν ασθένειες κ.α.
Πέρα από τους δεινοσαύρους που εξελίχθηκαν σε πτηνά, όταν έπεσε ο μετεωρίτης υπήρχαν δύο μεγάλες ομάδες που ήταν ισχυρές: Οι φυτοφάγοι αδρόσαυροι και κεράτοπες, που είχαν αποκτήσει εξειδικευμένα σαγόνια, τα οποία τους επέτρεπαν την καλύτερη επεξεργασία της τροφής τους.
Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει το δημοσίευμα είναι ότι, όπως προκύπτει, κάθε είδος ζώου που περνά μια μακρά περίοδο «παρακμής» μπορεί να εξοντωθεί από ένα καταστροφικό γεγονός- κάτι το οποίο προκαλεί ανησυχία σχετικά με το τι επιπτώσεις θα είχε ένα τέτοιο συμβάν στη σημερινή εποχή.

Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

Τρώμε πρωινό σε υπέροχες αυλές της Αθήνας

Οχτώ στέκια στην πόλη για να ξεκινήσετε την ημέρα σας με τον πιο όμορφο (και γευστικό) τρόπο

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται” λέει ο θυμόσοφος λαός, και η αλήθεια είναι ότι έχει δίκιο. Και για να είναι καλή η ημέρα πρέπει να ξεκινήσει με καφέ πλούσιο σε άρωμα και χορταστικό πρωινό. Αυτή τη φορά όμως όχι στην κουζίνα του σπιτιού, αλλά στις ομορφότερες και πιο χρωματιστές αυλές της Αθήνας. Παρακάτω συγκεντρώσαμε οχτώ από τις αγαπημένες μας στην πόλη για να κάνουμε πράξη την γνωστή –και αποδεδειγμένα ολόσωστη στο έπακρο– λαϊκή ρήση. Καλημέρα λοιπόν!  




 Theory Bar & More 


Η αυλή του μία από τις πιο αγαπημένες όχι μόνο για την περιοχή του Χαλανδρίου, αλλά και για ολόκληρη την πόλη. Λατρεμένη μας γωνιά σε αυτή εκείνη με το χαλικάκι, έτσι για να μας υπενθυμίζει ότι σιγά σιγά έρχεται καλοκαιράκι! Από τα πιο πολυσυζητημένα στέκια της περιοχής το Theory μας λέει καλημέρα με χορταστικά πρωινά από τα οποία δεν ξέρουμε τι να πρωτοεπιλέξουμε. 


Ανάμεσα σε γαλλικό, αμερικάνικο, μεσογειακό και δροσερό επιλέγουμε το δεύτερο καθώς δηλώνουμε φανατικοί των προτάσεών του. Αποτελείται από αυγά, λουκάνικα, μπέικον, τυριά, αλλαντικά, σαλάτα, φρέσκο χυμό ή καφέ (€11).




Artisanal 


Από τις ωραιότερες αυλές της Αθήνας –ευδιάθετη, χρωματιστή και με πολύ πράσινο– την επιλέγουμε για να μας πάει καλά η μέρα καθώς όπως λέει και o θυμόσοφος λαός «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Στο… παριζιάνικο Artisanal, λοιπόν, με τον θεατρικό χαρακτήρα και τα art deco στοιχεία απολαμβάνουμε καθημερινά 10.00-13.00 με τον καφέ μας δημιουργικές προτάσεις από σάντουιτς, αυγά, snacks κ.α. από τον ανανεωμένο του κατάλογο. Στα αγαπημένα μας η focaccia, το πεϊνιρλί καθώς και τα υπέροχα γλυκά του.   


Όσοι δεν είστε του πρωινού ξυπνήματος μην χάσετε το πολυσυζητημένο brunch του, που σερβίρεται καθημερινά (!) 13.00-18.00. 

Info Ζηρίνη 2, Κηφισιά, τηλ. 6936 144744, facebook page  




Black Duck Garden 


Στον κήπο του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών στην πλατεία Κλαυθμώνος, μια ανάσα από το σταθμό του μετρό Πανεπιστήμιο, το Black Duck Garden-Athens City Museum Bistrot είναι ο ιδανικός χώρος για να ξεκινήσετε την ημέρα σας όσοι δραστηριοποιείστε στο κέντρο της πόλης. Εκεί όπου ο βασιλιάς ΌΘωνας παντρεύτηκε τη 18χρονη Αμαλία και απολάμβανε το χρόνο του μαζί της στον κήπο της έπαυλης –ο πρώτος δημόσιος κήπος στην Αθήνα– εσείς θα δοκιμάσετε αυγά Benedict (€8) πάνω σε φρυγανισμένο ψωμάκι με κρεμώδη σάλτσα μουστάρδας και καπνιστό χοιρινό, ομελέτα φούρνου με γαλοπούλα, γραβιέρα, ντομάτα (€7) ή κάποιο από τα ποικίλα σάντουιτς του καταλόγου τα οποία σερβίρονται με επιλογή από χωριάτικη γαλλική μπαγκέτα, μπαγκέτα με παπαρούνα και ηλιόσπορο, μπαγκέτα ολικής αλέσεως, μίνι ψωμάκια ή brioche. 




Βig Spoon  


Από τον Οκτώβριο του 2014 όποτε και πρωτολειτούργησε έδωσε το δικό του στίγμα στην πολύβουη πλατεία Αγίου Ιωάννου στην Αγία Παρασκευή. Το Βig Spoon είναι από εκείνα τα all day cafe-bar που μπορούν να μας φιλοξενήσουν όλες τις ώρες της ημέρας, και να μας κάνουν να περάσουμε το ίδιο ευχάριστα. Ειδικά τώρα που ανοίγει ο καιρός δε χορταίνουμε να το επισκεπτόμαστε τα πρωινά για να απολαμβάνουμε το Big Spoon Breakfast (5,90) στην υπέροχα διαμορφωμένη αυλή του. Δύο φρυγανισμένες φέτες ψωμιού με δύο αυγά μάτια, μπέικον, τυρί Κατίκι, ντομάτα και ρόκα αποτελούν τον πιο ιδανικό αλλά και γευστικό τρόπο για να ξεκινήσουμε την ημέρα μας. Εναλλακτικά, scrabbled eggs σε φρυγανισμένο ψωμί με μπέικον, τοματίνια και σπανάκι, γιαούρτι με μέλι, φρέσκα φρούτα εποχής, μπουκιές δημητριακών και ξηρούς καρπούς ή μια χορταστική ομελέτα με ψωμάκι μπριός και δροσερή σαλάτα σίγουρα θα σας κάνουν “κλικ”. Το πρωινό σερβίρεται από τις 09.00-16.00.  




Μέντα 


Το κουκλίστικο cafe-bar στην Κηφισιά, όπου έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο διάσημος Έλληνας ποιητής Άγγελος Σικελιανός, συγκαταλέγεται στις αγαπημένες μας επιλογές. Ειδικά τώρα που ο καιρός ανοίγει και η αίσθηση του ρομαντισμού μας διακατέχει ολοένα και περισσότερο. Οι γλυκές σπιτικές προτάσεις του –best seller τα cheesecake λεμόνι και το σοκολατένιο fudge σερβιρισμένο με παγωτό βανίλια Μαδαγασκάρης– σε συνδυασμό με τον φρεσκοκομμένο καφέ και την την πανέμορφη αυλή του μας κάνουν να το συμπεριλαμβάνουμε στα σημεία αναφοράς τα πρωινά που βρισκόμαστε στην Κηφισιά. 




Museum Cafe 


Στον υπέροχο κήπο του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά, συναντάμε το Museum Cafe, μια ειδυλλιακή όαση πρασίνου, ιδανική επιλογή για οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Αμέτρητες στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας σας περιμένουν σε αυτό το πανέμορφο σημείο συνδυασμένες ιδανικά με γευστικές προτάσεις από το brunch menu. Κρουασάν σοκολάτας, κέικ ημέρας, μπάρα δημητριακών με γιαούρτι και μαρμελάδα βύσσινο, αυγά μάτια με σύγκλινο Μάνης πάνω σε χωριάτικο ψωμί κάποιες από τις επιλογές που θα σας βάλουν σίγουρα σε πειρασμό και θα προσδώσουν στην ημέρα σας γευστικό ξεκίνημα.




Momo  


Το highlight του Momo δεν είναι άλλο από τον καταπράσινο κήπο στο πίσω μέρος του κτηρίου όπου στεγάζεται στην κεντρική και πολυσύχναστη Πλατεία Κύπρου. Ο κήπος του, λοιπόν, αποτελεί μια “όαση" ηρεμίας και χαλάρωσης στην καρδιά της Καλλιθέας γι’ αυτό κι εμείς τον προτείνουμε για τον πρώτο καφέ της ημέρας, συνοδεία γεστικών προτάσεων από τον λαχταριστό του κατάλογο. Φρεσκότατο carrot cake και χειροποίητα γεμιστά μπισκότα με σοκολάτα ή λεμόνι για τους λάτρεις των γλυκών, ενώ πληθώρα σε αλμυρά σάντουιτς (melt sandwiches όπως αναγράφονται και στον κατάλογο) και διάφορες εκδοχές αυγών για όσους δεν αλλάζουν το αλμυρό σνακ με τίποτα βρίσκονται στη διάθεσή σας.  




Κύριος Χου  


Η μικρή αυλή του Κύριου Χου στα Άνω Πετράλωνα μας φέρνει στο νου εικόνες από τα παιδικά μας χρόνια. Έτσι, την έχουμε συνδέσει με έναν νοσταλγικό τρόπο με την αθωότητα εκείνης της εποχής γι αυτό και την επιλέγουμε πάντα τα πρωινά που είναι πιο ήρεμη και χαλαρή. Απολαμβάνουμε το ελληνικό καφεδάκι μας στο μπρίκι και το συνοδεύουμε πάντα με κάποια από τις επιλογές από τα αλμυρά (φέτα, ντομάτα, ρίγανη ή ρόκα, μανιτάρια, λουκάνικο chorizo και cheddar) ή γλυκά (μπανάνα, σοκολάτα, με ricotta και μέλι) τοστ του. Για ακόμη πιο αυθεντικές στιγμές κλείνουμε την νοσταλγική εμπειρία με παραδοσιακό υποβρύχιο! Αν είστε υπέρμαχοι της υγιεινής διατροφής στον κατάλογο θα βρείτε, επίσης, γιαούρτι με μέλι. Η σπιτική λεμονάδα συγκαταλέγεται πάντα στις αγαπημένες επιλογές μας, ειδικά τα ζεστά πρωινά της άνοιξης και του καλοκαιριού.  Info  Ωράριο λειτουργίας: Καθημερινά από τις 10.00 Δημοφώντος & Υπερίωνος 1, Άνω Πετράλωνα, τηλ. 210 3423972, facebook page  

Πηγή: www.greekguide.com

Χωριό Λιμένι, Μάνη

Τα 99 μυστικά της Ελλάδας

Το Λιμένι, ο παλιός οικισμός της οικογένειας Μαυρομιχάλη, είναι ένα παραθαλάσσιο χωριό της Μάνης και ένας από τους αραιότερους και πιο παραδοσιακούς οικισμούς της περιοχής.
Βρίσκεται σε απόσταση 5 χλμ από την Αρεόπολη και περίπου 27 χλμ από το Γύθειο.
Το χωριό είναι πανέμορφο, με σπίτια πάνω στη θάλασσα. Συνδυάζει αρμονικά την θάλασσα και το ξεχωριστό τοπίο.

Γερολιμένας, το όμορφο παραλιακό χωριό της Μάνης

Ταξίδι στη γραφική Λακωνία


Γερολιμένας, το όμορφο παραλιακό χωριό της Μάνης


Εκτός από τα όμορφα φυσικά τοπία της, η Λακωνία είναι γνωστή και για τους γραφικούς, παραδοσιακούς οικισμούς της και τα χωριά της.
Ένα από αυτά τα όμορφα παραλιακά χωριά είναι και ο Γερολιμένας, ο «Ιερός Λιμένας» όπως συνηθίζουν να τον λένε ο οποίος βρίσκεται στο νότιο άκρο της Μάνης βορειοδυτικά του ακρωτηρίου του Ταινάρου. Σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από το Γύθειο, 90 χιλιομέτρων από την Σπάρτη και 100 περίπου χιλιομέτρων από την Καλαμάτα είναι ένας ιδανικός προορισμός για μερικές μέρες χαλάρωσης. Πρόκειται για έναν πολύ γραφικό οικισμό δίπλα στη θάλασσα με αυθεντικό «χαρακτήρα», ένα πραγματικό στολίδι της Λακωνίας.
gerolimenas1
Ο Γερολιμένας επί τουρκοκρατίας ήταν ένα από τα ορμητήρια των Μανιατών πειρατών ενώ παλιότερα αποτελούσε σπουδαίο αλιευτικό καταφύγιο με πολλές εγκαταστάσεις διάθεσης πάγου, καταστήματα διακίνησης αλιευμάτων καθώς και λιμάνι προσέγγισης σπογγαλιευτικών σκαφών. Αυτό το άλλοτε εμπορικό λιμάνι, σήμερα σας περιμένει για να σας γοητεύσει με την ομορφιά του και την ηρεμία του και να σας κάνει να ξεφύγετε από την καθημερινότητα.
gerolimenas2
Αυτό το λιμάνι που αποτελούσε ένα κομβικό σημείο στο παρελθόν, σήμερα αποτελεί έναν γραφικό, παραδοσιακό οικισμό με τα πέτρινα σπίτια του να αγγίζουν τη θάλασσα. Στα παραθαλάσσια μαγαζιά, κυριολεκτικά δίπλα στο κύμα, μπορεί κανείς να απολαύσει τον καφέ του αλλά και φρέσκο ψάρι με θέα τη θάλασσα. Εκεί, στην ανατολική πλευρά του Κάβο Γκρόσσο, ο Γερολιμένας περιμένει τον επισκέπτη για να του δείξει μια ακόμη μια όμορφη γωνιά της Ελλάδας, την αυθεντική Μάνη. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι τον τελευταίο καιρό παρουσιάζει όλο και περισσότερο τουριστική ανάπτυξη με τους επισκέπτες να στρέφονται σε αυτό το γραφικό, μικρό αλλά όμορφο άκρο της Λακωνίας.
gerolimenas4
Η εύκολη πρόσβαση σε αυτό, το γεγονός ότι αποτελεί ένα ήσυχο σημείο με μοναδική θέα αλλά και η φιλοξενία που συναντά κανείς το καθιστούν ένα μέρος που αξίζει να γνωρίσετε έστω και μια φορά είτε περνώντας από τη Λακωνία, είτε κανονίζοντας ένα ταξίδι αποκλειστικά γι' αυτό τον οικισμό. Σήμερα δύο σπουδαίοι μεσαιωνικοί μανιάτικοι πύργοι που δεσπόζουν στην ανατολική άκρη του Γερολιμένα έχουν ανακαινισθεί και μεταβληθεί σε ξενοδοχεία.
Επιπλέον όλη η περιοχή είναι γεμάτη όμορφα μέρη και μπορείτε, αν σας δοθεί η ευκαιρία και έχετε τη δυνατότητα, να κάνετε μια εκδρομή για να γνωρίσετε όλες τις ομορφιές της Λακωνίας. Σίγουρα θα σας αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις.
gerolimenas5

Κυριακή 17 Απριλίου 2016

ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ. ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ | Votegreece.gr

ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ. ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΠΑΙΣΙΟΣ | Votegreece.gr: Μεγαλύτερο από ποτέ είναι το ενδιαφέρον για τα λεγόμενα από τον γέροντα Παϊσίο, η διορατικότητα του οποίου προέβλεψε πολλά από τα σημερινά καθέκαστα. Η γκάμα των θεμάτων για τα οποία ο γέροντας μίλησε στους κατά καιρούς επισκέπτες του, μοιάζει ανεξάντλητη. Ανεξάντλητη, όμως, είναι και η θεματολογία των προφητειών που έκανε ο γέροντας Παΐσιος, ο οποίος

Σάββατο 16 Απριλίου 2016

ΠΟΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑΠΕΡ ΚΑΙ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ. ΠΟΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ | Votegreece.gr

ΠΟΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΤΑΠΕΡ ΚΑΙ ΜΠΟΥΚΑΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ. ΠΟΙΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ | Votegreece.gr: Τα πλαστικά δοχεία περιέχουν πολλές χημικές ουσίες, μερικές από τις οποίες έχουν αναγνωριστεί ως δυνητικά επιβλαβείς για την υγεία του ανθρώπου. Σε γενικές γραμμές, στα πλαστικά δοχεία, θα πρέπει να αποφεύγετε δύο χημικά: την δισφαινόλη-Α και τις φθαλικές ενώσεις. Και οι δύο αυτές χημικές ουσίες παρεμβαίνουν στην ορμονική λειτουργία του οργανισμού. Έρευνες έχουν αναδείξει τις

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Έλεος κύριοι διαφημιστές...


Στο marketing λέμε ότι οι διαφημίσεις χωρίζονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες.  Στις θεμιτές και στις αθέμιτες. 
Οι θεμιτές σέβονται το προϊόν που διαφημίζουν, σέβονται τον πελάτη τους μα σέβονται ακόμη και τους ανταγωνιστές τους. Έχουν σοβαρά και αληθινά πλεονεκτήματα, που προβάλουν, έναντι των άλλων ανταγωνιστικών προϊόντων. 
Η αλήθεια λέγεται πάντα με δύο τρόπους. 
Υπάρχει η λευκή αλήθεια και η φαιά. Και στις δύο περιπτώσεις λέμε την αλήθεια. 
Η λευκή είναι εκείνη που λέμε κατ' ευθείαν, χωρίς περιστροφές. (Ο ξύλινος λόγος). 
Η φαιά είναι η αλήθεια που την λέμε με πλάγιο λόγο. Που χρυσώνουν το χάπι... (Ο διπλωματικός λόγος). 

Τώρα θα μου πείτε:
Ρε φίλε γιατί μας τα γράφεις ολ' αυτά; Μάθημα θα μας κάνεις; 
Όχι, προς Θεού, δεν κάνω μάθημα. Θέλω όμως να (υπενθυμίσω) σε κάποιους που εργάζονται σε διαφημιστικές εταιρείες  το πως πρέπει να φέρονται για να έχουν θετικά αποτελέσματα. 

1) Δεν ενοχλούμε σε ακατάλληλες ώρες 

2) Όταν έχεις κάνει λάθος το αναγνωρίζεις και ζητάς συγνώμη. 
(Το αντίθετο είναι άνανδρο και φέρνει αρνητικά αποτελέσματα). 

3) Όταν η διαφήμιση γίνεται μέσω τηλεφώνου, ο καλόν αναφέρει το όνομα του, την εταιρεία και τον λόγο που έχει πάρει τον καλούμενο. 

Είναι πολλά ακόμη που πρέπει να ξέρει ένας μαρκετίστας. Σταματώ όμως εδώ διότι εδώ ήθελα να φτάσω. 


Επανειλημμένως με έχουν ενοχλήσει τόσο στο σταθερό όσο και στο κινητό τηλέφωνο από γνωστή εταιρεία δορυφορικής τηλεόρασης. 

Ο τρόπος που κάνουν την διαφήμιση είναι αθέμιτος διότι:
1) Ενοχλούν σε ακατάλληλες μεσημεριανές ώρες 

2) Παίρνουν τον αριθμό , το αφήνουν να χτυπήσει δυο φορές και πριν απαντήσεις κλείνουν το τηλέφωνο. Εσύ βλέπεις την κλίση, δεν ξέρεις ποιος είναι και τι θέλει και τον καλείς. 
Με τον τρόπο αυτό ο διαφημιστής έχει κάνει την διαφήμιση του χωρίς να χρεωθεί την κλίση. 

Σήμερα αγανάκτησα και τους πείρα τηλέφωνο. Ο τηλεφωνητής, αντί να ζητήσει συγνώμη ως όφειλε, προσπάθησε να δικαιολογηθεί ρίχνοντας το λάθος στο combuter που παίρνει τα νούμερα. Λες και τα μηχανήματα δεν τα προγραμματίζει κάποιο ανθρώπινο χέρι... 
Τους γνωστοποίησα ότι την επόμενη φορά που θα με ενοχλούσαν, θα τους έκανα μήνυση. 
Και το εννοώ αυτό... 
Στέλιος Τσολάκος

Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Έπεσε στο νερό ο γίγαντας των θαλασσών

Πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι για το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου - Δείτε φωτογραφίες

Έπεσε στο νερό ο γίγαντας των θαλασσών


Το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο του κόσμου- περίπου 50 μέτρα μεγαλύτερο σε μήκος από το ύψος του πύργου του Άιφελ, απέπλευσε για το πρώτο του πιλοτικό ταξίδι από τη Γαλλία.
Το Harmony of the Seas, η κατασκευή του οποίου κόστισε πάνω από ένα δισεκατομμύριο ευρώ και το βάρος του ξεπερνά τους 227.000 τόνους, έπεσε στο νερό στο Saint-Nazaire χθες το απόγευμα.
Δεν μεταφέρει επιβάτες, καθώς ο πλους είναι δοκιμαστικός, ωστόσο υπάρχει πλήρωμα 500 ατόμων που εργάζεται κανονικά κατά τη διάρκεια ταξιδιού που θα διαρκέσει έως την Κυριακή.
Ακόμα και όταν βρισκόταν στα ανοιχτά, το κρουαζιερόπλοιο χωρητικότητας 6000 επιβατών με τα 18 καταστρώματα ήταν ορατό από την ακτή όπου πολλοί είχαν συγκεντρωθεί για να το δουν να πλέει για πρώτη φορά.
Οι αξιωματικοί του εκπαιδεύτηκαν σε προσομοιωτή στην κοντινή πόλη Nantes τον περασμένο χρόνο και βοήθησαν τον καπετάνιο στις περίτεχνες μανούβρες που χρειάζονταν για να βγει το τεράστιο πλοίο από το ναυπηγείο του Saint-Nazaire.
Ρυμουλκά βοήθησαν το σκάφος να απομακρυνθεί από το ναυπηγείο και στη συνέχεια το έστρεψαν και το καθοδήγησαν στα ανοιχτά.
Όταν θα είναι σε πλήρη λειτουργικότητα και θα έχει και επιβάτες θα έχει πλήρωμα 2000 μελών. Οι εργασίες στο εν λόγω κρουαζιερόπλοιο άρχισαν τον Σεπτέμβριο του 2013.
Το επόμενο δοκιμαστικό ταξίδι θα γίνει λίγο πριν το τέλος Απριλίου και η επίσημη παράδοσή του θα γίνει στις 12 Μαΐου. Στόχος των δοκιμαστικών ταξιδιών είναι να ελεγχθεί η λειτουργία της μηχανής του και η ευελιξία του στις μανούβρες.
Αν τα δοκιμαστικά ταξίδια στεφθούν με επιτυχία θα κατευθυνθεί στο λιμάνι του Southampton το Μάιο πριν αποπλεύσει για τη Βαρκελώνη στην πρώτη κρουαζιέρα του στη Μεσόγειο.

cruise2cruise3cruise4cruise5cruise6cruise7cruise8cruise9cruise10cruise11
cruise1
 

Κωνσταντίνος Γεράκης 1647 – 1688


Έλληνας τυχοδιώκτης, που έφθασε ως τα ανώτερα αξιώματα του Σιάμ (σημερινής Ταϊλάνδης). Η ιστορία της ζωής του υπήρξε μια σύγχρονη Οδύσσεια.
Ο Κωνσταντίνος Γεράκης γεννήθηκε το 1647 στην Κύπρο από οικογένεια ευγενών, η οποία μετακόμισε στην Κεφαλονιά, όταν η μεγαλόνησος καταλήφθηκε από τους Τούρκους. Σε νεαρή ηλικία αναζήτησε την τύχη του στο Λονδίνο. Άλλαξε το επώνυμό του σε Φάλκον (γεράκι στα αγγλικά) και ως Κονσταντάιν Φάλκον έπιασε δουλειά ως υπάλληλος στην εταιρεία των Ανατολικών Ινδιών στο Μαδράς.
Ανήσυχο πνεύμα, ξανοίχτηκε στο εμπόριο και απόκτησε δικό του πλοίο. Σε κάποιο ταξίδι του στο Σιάμ, όπως ονομαζόταν τότε η Ταϊλάνδη, πιάστηκε αιχμάλωτος .Οι ικανότητές του έφτασαν στα αυτιά του πρωθυπουργού της χώρας, που τον διόρισε Υπουργό Οικονομικών, ενώ προτού συμπληρώσει τα 40 του χρόνια έγινε ο πρωτοσύμβουλος (πρωθυπουργός) του βασιλιά Ναράι το 1683. Τον ίδιο χρόνο παντρεύτηκε την ιαπωνοπορτογαλίδα Μαρί Γκιγιομάρ ντε Πίνια, αφού πρώτα βαπτίστηκε καθολικός.
Συνέβαλε στη διάδοση του Χριστιανισμού στον ντόπιο πληθυσμό και στη δημιουργία εμπορικών σχέσεων του Σιάμ με τα κράτη της Ευρώπης, με αποτέλεσμα να μειωθεί η επιρροή των Μουσουλμάνων και των Πορτογάλων, που κυριαρχούσαν στο εμπόριο της χώρας. Η προσπάθειά του για ανάπτυξη στενών σχέσεων με τη Γαλλία προκάλεσε την αντίδραση των άλλων αποικιακών δυνάμεων, κυρίως των Ολλανδών και των Πορτογάλων.
Εκμεταλλευόμενοι τη δυσαρέσκεια των ντόπιων ευγενών και του βουδιστικού κλήρου, λόγω της διάδοσης του Χριστιανισμού, υποκίνησαν εξέγερση εναντίον του το 1688. Το κίνημα επικράτησε, με συνέπεια ο Γεράκης να κατηγορηθεί για προδοσία και να θανατωθεί με την οικογένειά του στις 5 Ιουνίου 1688. Το σπίτι του υπάρχει ακόμα και σήμερα και αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο.

Βιβλιογραφία

  • Γιώργου Σιώρη: «Γεράκης: Ο Έλληνας πρωτοσύμβουλος στην αυλή του Σιάμ» (εκδόσεις «ΕΣΤΙΑ»)

Ο πρώτος Έλληνας στην Αμερική


Ονομαζόταν Θεόδωρος και αποβιβάστηκε σε ακτή της Φλώριδας στις 14 Απριλίου του 1528. Ήταν μέλος ισπανικής εξερευνητικής αποστολής.
Στις 17 Ιουνίου του 1527 από το λιμάνι Σανλούκαρ της Αναδαλουσίας απέπλευσε ένας στολίσκος από πέντε πλοία, με κυβερνήτη τον σκληροτράχηλο δον Πανφίλο ντε Ναρβάεθ και προορισμό της δυτικές ακτές του Μεξικού και της Φλώριδας, που τότε ήταν αποικίες του ισπανικού στέμματος. Ανάμεσα στα μέλη του πληρώματος ήταν και κάποιος Έλληνας ονόματι Θεόδωρος, όπως αναφέρει στο ημερολόγιο που κρατούσε ο ταμίας της αποστολής Αλβάρ Νούνιεθ Καμπέθα ντε Βάκα. Ο συμπατριώτης μας θα πρέπει να ήταν κάποιος μισθοφόρος που διψούσε για εύκολο χρήμα, συνηθισμένο φαινόμενο εκείνη την εποχή.
Ο στολίσκος του Ναρβάεθ, μετά από πολλές περιπέτειες, προσορμίστηκε στις ακτές της δυτικής Φλώριδας, κοντά στη σημερινή πόλη Τάμπα, στις 14 Απριλίου του 1528. Εκεί τους υποδέχθηκαν κάποιοι Ινδιάνοι που τους έδειξαν μικρά κομματάκια χρυσού. Όταν οι κονκισταδόρες τους ρώτησαν πού τα βρήκαν, οι Ινδιάνοι έδειξαν τα βουνά στα ενδότερα της περιοχής, όπου κατοικούσαν οι Απαλάτσι, μία φυλή Ινδιάνων. Η ευκαιρία που τους παρουσιαζόταν ήταν μοναδική. Αμέσως ξεκίνησαν για τη χρυσοφόρο περιοχή, αλλά κατά τη διαδρομή πολλοί από αυτούς αφανίστηκαν από τις αρρώστιες, ενώ οι εναπομείναντες βρέθηκαν σε αφιλόξενα εδάφη και έχασαν τον προσανατολισμό τους. 
Από το αδιέξοδο τους έβγαλε ο Έλληνας (Griego), όπως τον αποκαλούσαν. Ο Θεόδωρος θα πρέπει να είχε γνώσεις ναυπηγικής, αφού κατόρθωσε να κατασκευάσει βάρκες, με τις οποίες οι χρυσοθήρες κατόρθωσαν να διαφύγουν μέσω των παραποτάμων του Μισισιπή και στις 28 Οκτωβρίου του 1528 να φθάσουν σ’ ένα όρμο, κοντά στη σημερινή πόλη της Πενσακόλα, αρκετά μακριά από την αρχική τους βάση. 
Οι Ινδιάνοι της περιοχής προσφέρθηκαν να τους προμηθεύσουν νερό και ο Θεόδωρος τους ακολούθησε. Έκτοτε, αγνοούνται τα ίχνη του, παρά τις προσπάθειες των συντρόφων του να τον βρουν. Υπέθεσαν ότι ο Θεόδωρος τους «πούλησε», για να καρπωθεί μόνο αυτός το χρυσάφι. Η αποστολή του δον Πανφίλο ντε Ναρβάεθ επέστρεψε στην Ισπανία το 1537, δέκα χρόνια αφότου είχε αναχωρήσει από το λιμάνι Σανλούκαρ της Ανδαλουσίας. Τρία χρόνια αργότερα, ο γραμματέας του ισπανού κατακτητή Ερνάντο Ντε Σότο, Γονθάλο Βαλντέζ, βρέθηκε στην περιοχή, όπου είχε εξαφανισθεί ο Θεόδωρος και πληροφορήθηκε από Ινδιάνους ότι είχε δολοφονηθεί για άγνωστο λόγο από ομοεθνείς τους.
Η ελληνική κοινότητα της Φλώριδας θεωρεί τον Θεόδωρο τον πρώτο Έλληνα που πάτησε το πόδι του στην Αμερική. Ανήγειρε, μάλιστα, άγαλμά του στην παραλία της πόλης Κλιαργουότερ της Φλώριδας, τα αποκαλυπτήρια του οποίου έγιναν στις 8 Ιανουαρίου του 2005.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/763#ixzz45oxDxd2T

Η ίδρυση του Πανεπιστημίου Αθηνών




14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  1837
Η ιδέα για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Αθηνών ανήκε στον Ιωάννη Καποδίστρια και η υλοποίηση της στον βασιλιά Όθωνα. Ιδρύθηκε με βασιλικό διάταγμα στις 14 Απριλίου του 1837 και εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου του ίδιου χρόνου. Πρωτοστεγάστηκε στην κατοικία του αρχιτέκτονα Σταμάτη Κλεάνθη, επί της οδού Θόλου, στη βορειοανατολική πλευρά της Ακρόπολης. Ήταν το πρώτο Πανεπιστήμιο, όχι μόνο του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, αλλά και της Ανατολικής Μεσογείου.
Το Οθώνειον Πανεπιστήμιον, όπως λεγόταν πριν πάρει το σημερινό όνομα Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιον Αθηνών, αποτελούνταν από τέσσερις σχολές: Θεολογίας, Νομικής, Ιατρικής και Τεχνών (η οποία περιλάμβανε τότε τις Εφαρμοσμένες Επιστήμες και τα Μαθηματικά). Το 1904, η Σχολή των Τεχνών διασπάστηκε σε δύο Σχολές, σε αυτή των Τεχνών και αυτή των Επιστημών, η οποία περιέλαβε τις νέες Σχολές Φυσικής, Μαθηματικών και Φαρμακευτικής. Το 1919 προστέθηκε το τμήμα της Χημείας και το 1922 η Σχολή Φαρμακευτικής ξεχώρισε ως τμήμα. Μια άλλη αλλαγή έγινε όταν στην Ιατρική Σχολή προστέθηκε το τμήμα της Οδοντιατρικής.
Με πρώτο πρύτανη τον Κωνσταντίνο Σχινά, το πανεπιστήμιο είχε αρχικώς 33 τακτικούς και εκτάκτους καθηγητές, 52 φοιτητές και 75 μη εγγεγραμμένους ακροατές, ως επί το πλείστον γηραιούς φουστανελοφόρους αγωνιστές του '21, δημοσίους υπαλλήλους και μαθητές γυμνασίου.
Το Νοέμβριο του 1841 άρχισαν να λειτουργούν νέες τάξεις σ' ένα καινούργιο κτίριο που σχεδιάστηκε από τον δανό αρχιτέκτονα Κρίστιαν Χάνσεν, στην οδό ονομασθείσα Πανεπιστημίου. Εκατοντάδες επιφανών και απλών Ελλήνων συνεισέφεραν με τον οβολό τους για την αποπεράτωσή του κτιρίου, για το οποίο απαιτήθηκαν 176.000 δραχμές. Ο Δήμος Αθηναίων από την πλευρά του ανέλαβε την υποχρέωση να διαμορφώσει την οδό Πανεπιστημίου, στην οποία μέχρι τότε υπήρχαν βαθιά ρυάκια και βράχοι.

Σ' αυτή την πρώτη, πραγματικά ηρωική περίοδο για την ελληνική εκπαίδευση, οι διδάσκοντες κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες, προκειμένου να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ του καινούριου ιδρύματος και των παλαιότερων που λειτουργούσαν σε άλλες χώρες. Χαρακτηριστικό των δυσκολιών είναι ότι από τους 52 πρωτοεγγραφέντες φοιτητές, μόνο οι 18 παρακολούθησαν τα μαθήματα και ελάχιστοι έλαβαν πτυχίο.
Ανάμεσα στο 1895 και στο 1911, κάθε χρόνο έμπαιναν στις Σχολές περίπου χίλιοι σπουδαστές και στο τέλος του Α' Παγκόσμιου Πολέμου έφτασαν τους δύο χιλιάδες. Αυτό οδήγησε στην απόφαση για καθιέρωση εισαγωγικών εξετάσεων για όλες τις Σχολές, ξεκινώντας από το ακαδημαϊκό έτος 1927-28. Από το 1954 και μετά, ο αριθμός των εισαγόμενων φοιτητών καθορίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση των Σχολών.
Στη δεκαετία του 1960 άρχισαν κατασκευαστικές εργασίες στην Πανεπιστημιούπολη, στην περιοχή Ζωγράφου. Τα νέα κτίρια της Πανεπιστημιούπολης περιλαμβάνουν αυτά της Φιλοσοφικής και Θεολογικής, τα τμήματα της Σχολής Θετικών Επιστημών και τη Φοιτητική Εστία.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/99#ixzz45oulKHTv

14 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1821 Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΛΕΒΙΔΙΟΥ


Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΛΕΒΙΔΙΟΥ
Αποφασιστική μάχη για την ανύψωση του ηθικού των επαναστατημένων Ελλήνων, που δόθηκε στις 14 Απριλίου 1821 στο Λεβίδι, ένα χωριό που είναι χτισμένο στις ανατολικές πλαγιές του Μαινάλου, 25 χιλιόμετρα βόρεια της Τρίπολης.
Στις αρχές Απριλίου του 1821 είχε σχεδόν επικρατήσει το στρατηγικό σχέδιο του Κολοκοτρώνη, που στόχευε στην κατάληψη της Τριπολιτσάς, του διοικητικού κέντρου του Οθωμανικού Μωριά. Γι’ αυτό, γύρω από την Τριπολιτσά είχαν αρχίσει να δημιουργούνται ελληνικά στρατόπεδα, για να την αποκόψουν από την υπόλοιπη Πελοπόννησο και να καταστήσουν ευκολότερη την άλωσή της. Όμως, με τη θέα των Τούρκων οι στρατολογημένοι Έλληνες το έβαζαν στα πόδια, χωρίς να ρίξουν ούτε μία τουφεκιά, με αποτέλεσμα ένα μετά το άλλο τα στρατόπεδα να διαλύονται. Τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς και ραγιαδισμού είχαν κάνει πολλούς Έλληνες να σκύβουν το κεφάλι, όταν έβλεπαν Τούρκο και να υπομένουν μοιρολατρικά τον αυταρχισμό του. Άλλωστε, όσοι είχαν σηκώσει ανάστημα κατά του δυνάστη συχνά το πλήρωναν με το κεφάλι τους.
Στο Λεβίδι, όμως, όταν ακούσθηκε ότι φθάνει τουρκικός στρατός από την Τριπολιτσά κανείς δεν έφυγε. Ήταν το πρώτο στρατόπεδο που δεν διαλύθηκε στο άκουσμα της είδησης ότι 3.000 πεζοί και ιππείς έχουν εκστρατεύσει εναντίον τους. Το στρατόπεδο του Λεβιδίου είχε συσταθεί από τους Καλαβρυτινούς και τους ντόπιους οπλαρχηγούς Παναγιώτη Αρβάλη και Γεώργιο Μπηλίδα. Ήδη από τις 12 Απριλίου το στρατόπεδο είχε ενισχυθεί με τους οπλαρχηγούς Σωτήριο Χαραλάμπη, Σωτήριο Θεοχαρόπουλο, Νικόλαο Σολιώτη και Αναγνώστη Στριφτόμπολα. Οι Τούρκοι ξεκίνησαν από την Τριπολιτσά με κατεύθυνση το Λεβίδι το βράδυ της 13ης Απριλίου.
Μόλις πληροφορήθηκαν την επικείμενη άφιξη του τουρκικού στρατού συγκεντρώθηκαν στο σπίτι, όπου διέμενε ο καλαβρυτινός Σωτήρης Χαραλάμπης και αποφάσισαν κατά πρώτο να ζητήσουν βοήθεια από τα γειτονικά στρατόπεδα της Αλωνίσταινας και του Κακουρίου και κατά δεύτερο να πιάσουν τις εισόδους του Λεβιδίου, ώστε να εμποδίσουν τους Τούρκους να εισέλθουν στο χωριό. Ο Σωτήρης Χαραλάμπης ταμπουρώθηκε σε μια ράχη κοντά στο Λεβίδι, ενώ πιο κάτω βρέθηκε ο Αναγνώστης Στριφτόμπολας.
Τις πρωινές ώρες της 14ης Απριλίου, όταν κυκλοφόρησε η φήμη ότι το τουρκικό ιππικό πλησιάζει το Λεβίδι, πολλοί άνδρες πανικοβλήθηκαν. Εγκατέλειψαν τις θέσεις τους, παρά τις προσπάθειες των οπλαρχηγών να τους συγκρατήσουν και κατέφυγαν στο βουνό. Τότε ο Στριφτόμπολας με 70 άνδρες αποφάσισε να δώσει τη μάχη μέσα στο χωριό. Οι Τούρκοι όρμησαν με άγριες διαθέσεις κατά των οχυρωμένων Ελλήνων, αλλά αντιμετώπισαν τη σθεναρή αντίστασή τους. Χαρακτηριστικοί είναι οι στίχοι του λαϊκού ποιητή Παναγιώτη Κάλα ή Τσοπανάκου (1789-1825)  «… στο Βαλτέτσι στο Λεβίδι / πέφτει αλύπητο λεπίδι…»
Πραγματική μάχη δόθηκε έξω από το σπίτι που βρισκόταν ο Στριφτόμπολας. Εκεί έπεσαν οι περισσότεροι Τούρκοι, αλλά και ο ηρωικός οπλαρχηγός από τα Καλάβρυτα. Εν τω μεταξύ, είχαν αρχίσει να καταφθάνουν οι ενισχύσεις από τα διπλανά στρατόπεδα υπό τους Δημήτριο Πλαπούτα, Ηλία Τσαλαφατίνο, Νικόλαο Πετμεζά, Σταύρο Δημητρακόπουλο και Ασημάκη Σκαλτσά. Τότε, οι αμυνόμενοι βγήκαν από τα σπίτια και όρμησαν κατά των Τούρκων, που πανικόβλητοι εγκατέλειψαν το πεδίο της μάχης, αφήνοντας πίσω τους πολλούς νεκρούς.
Η νίκη των Ελλήνων στο Λεβίδι αποτέλεσε το σημαντικότερο ως τότε γεγονός του Αγώνα. Οι ραγιάδες έβλεπαν πλέον ότι οι Τούρκοι δεν ήταν ανίκητοι!


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/614#ixzz45ot0GGrY

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Σαν σήμερα έφυγε από την ζωή

13 Απριλίου 1984

Διονύσης Παπαγιαννόπουλος
1912 – 1984


Ο ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου Διονύσης Παπαγιαννόπουλος γεννήθηκε στις 12 Ιουλίου του 1912 στο Διακοφτό. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, όπου και πρωτοεμφανίστηκε το 1938, στον «Βασιλιά Ληρ» του Σαίξπηρ, σε ρόλο που του έδωσε ο δάσκαλός του Αιμίλιος Βεάκης.
Τα χρόνια που ακολούθησαν συνέπραξε με τους θιάσους της Μαρίκας Κοτοπούλη, των Αρώνη - Χορν, Χατζίσκου - Συνοδινού, του Μουσούρη και του Ντίνου Ηλιόπουλου. Ως τα μέσα της δεκαετίας του 1950 εμφανίστηκε σε ρόλους του κλασικού ρεπερτορίου, ενώ αργότερα άρχισε να εμφανίζεται σε ελαφρές κωμωδίες. Το 1961 συγκρότησε τον δικό του θίασο, δίνοντας αξέχαστες ερμηνείες, σε έργα όπως «Ζήτω η ζωή» του Γεράσιμου Σταύρου και «Δεσποινίς Διευθυντής» των Ασημάκη Γιαλαμά και Κώστα Πρετεντέρη. Στο τελευταίο ενσάρκωσε τον κ. Βασιλείου, έναν ρόλο που επανέλαβε το 1964 στη μεγάλη οθόνη, δίπλα στην Τζένη Καρέζη.
Πρώτη κινηματογραφική εμφάνισή του ήταν το 1947, στην ταινία «Παιδιά της Αθήνας» του Τάκη Μπακόπουλου. Ακολούθησαν άλλες 134 ταινίες, στις περισσότερες από τις οποίες κράτησε δευτερεύοντες ρόλους, κλέβοντας όμως πάντα την παράσταση. Ξεχωρίζουν: «Το Ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» (1959), «Χτυποκάρδια στο θρανίο» (1963), «Η βίλα των οργίων» (1964), «Μια τρελή, τρελή οικογένεια» (1965), «Υπάρχει και φιλότιμο» (1965), «Κάτι κουρασμένα παλικάρια» (1967), «Για ποιον χτυπά η κουδούνα» (1968), «Ένας ιππότης για τη Βασούλα» (1968), «Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά» (1970), «Ο Κυρ Γιώργης εκπαιδεύεται» (1977). Το ρόλο του Μπαρμπα-Γιώργη είχε ενσαρκώσει με μεγάλη επιτυχία και στην τηλεοπτική σειρά «Το Λούνα Παρκ» το 1974.
Πέθανε ολομόναχος, 
στο διαμέρισμά του στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, 
Στις 13 Απριλίου του 1984.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/52#ixzz45jxzFdLA

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ



Έλλη Λαμπέτη 
Κορυφαία ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου. 
Γεννήθηκε στις 13 Απριλίου του 1926 στα Βίλια Αττικής. 
Το πραγματικό της όνομα ήταν Έλλη Λούκου. Πατέρας της ήταν ο Κώστας Λούκος, ιδιοκτήτης ταβέρνας, και μητέρα της η Αναστασία Σταμάτη. Ο παππούς της, γνωστός ως Καπετάν-Σταμάτης, είχε πολεμήσει στο πλευρό του Κολοκοτρώνη, κατά την επανάσταση του 1821.
Το 1928 η οικογένειά της μετακόμισε στην Αθήνα. Δεκατρία χρόνια αργότερα, η Έλλη έδωσε εξετάσεις στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, αλλά απορρίφθηκε. Ωστόσο, το ταλέντο της αναγνωρίστηκε από τη Μαρίκα Κοτοπούλη, που την πήρε κοντά της και σύντομα έγινε η αγαπημένη της μαθήτρια. Μάλιστα, της είχε τόση εμπιστοσύνη, ώστε της επέτρεψε να διαβάσει ακόμη και τις ερωτικές επιστολές που είχε λάβει από τον Ίωνα Δραγούμη, στις αρχές του 20ου αιώνα. Εκείνη τη χρονιά απέκτησε και το νέο της επώνυμο, το οποίο το επέλεξε από το βιβλίο «Αστραπόγιανος» του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη.
Πολύ σύντομα, το 1942, έκανε την πρώτη επίσημη θεατρική της εμφάνιση, στο έργο «Η Χάννελε πάει στον Παράδεισο» του Χάουπτμαν. Τέσσερα χρόνια αργότερα καθιερώθηκε ως ηθοποιός εξαιρετικής εσωτερικότητας, με τον «Γυάλινο Κόσμο» στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Την ίδια χρονιά έκανε και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο, στην ταινία «Αδούλωτοι Σκλάβοι». Από το 1948 συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη Κώστα Μουσούρη, τον μεγάλο αντίπαλο του Κουν. Εκείνη τη χρονιά γνωρίστηκε και με τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τον πρώτο μεγάλο της έρωτα.
Το 1950 παντρεύτηκε με τον Μάριο Πλωρίτη. Ο γάμος τους, όμως, δεν άντεξε για πολύ... Χώρισαν τρία χρόνια αργότερα, όταν η Έλλη γνώρισε τον Δημήτρη Χορν. Μαζί έγραψαν μία από τις πιο αστραφτερές σελίδες στην υποκριτική τέχνη. Συγκρότησαν δικό τους θίασο, μαζί με τον Γιώργο Παππά, ανεβάζοντας έργα όπως: «Ο βροχοποιός», «Νυφικό Κρεβάτι», «Το παιχνίδι της Μοναξιάς», κ.α. Στη μεγάλη οθόνη, υπήρξαν συμπρωταγωνιστές στην «Κάλπικη Λίρα» (1956) του Γιώργου Τζαβέλα. Άλλες κινηματογραφικές επιτυχίες της Έλλης Λαμπέτη, αυτής της περιόδου, είναι το «Κυριακάτικο Ξύπνημα» (1954), «Το κορίτσι με τα μαύρα» (1956) και «Το τελευταίο ψέμα» (1957) του Μιχάλη Κακογιάννη.
Παρότι η Έλλη Λαμπέτη και ο Δημήτρης Χορν υπήρξαν αγαπημένο ζευγάρι στη ζωή και στο σανίδι, η σχέση τους έφτασε στο τέλος της το 1959. Δήλωσαν ότι θα ξανασυνεργαστούν σύντομα, κάτι όμως που δεν έγινε ποτέ. Έως τότε η Έλλη είχε χάσει τη μητέρα της, τρία αδέρφια κι ένα μωρό που θα αποκτούσε με τον Χορν. Η μόνη αχτίδα σ' αυτά τα τραγικά χρόνια ήταν η γνωριμία της με τον αμερικανό συγγραφέα Γουέικμαν, ο οποίος υπήρξε ο επόμενος σύζυγός της έως το 1976.
Η δεκαετία του '70 ήταν εξίσου σκληρή για την Έλλη Λαμπέτη. Εξαιτίας της λαχτάρας της για την απόκτηση ενός παιδιού, ενεπλάκη σε μία δικαστική περιπέτεια, που κράτησε τέσσερα χρόνια. Οι φυσικοί γονείς τής μικρής Ελίζας, που είχε υιοθετήσει, διεκδίκησαν και πήραν την κηδεμονία του παιδιού το 1974.
Τα επόμενα χρόνια ήταν μία μάχη με την επάρατο νόσο, από την οποία είχε προσβληθεί από το 1967. Δεν το έβαλε κάτω και συνέχισε να παίζει στο θέατρο, αποσπώντας εντυπωσιακές κριτικές. Η τελευταία της εμφάνιση ήταν το 1981, στο έργο «Σάρα - Τα παιδιά ενός κατώτερου θεού», όπου έπαιξε θαυμαστά το ρόλο της κωφάλαλης Σάρας. Λίγο αργότερα, η υγεία της επιδεινώθηκε. Έχασε τη φωνή της και τελικά άφησε την τελευταίας της πνοή στις 3 Σεπτεμβρίου του 1983, στο αμερικάνικο νοσοκομείο όπου νοσηλευόταν.
Η ζωή της γράφτηκε σε βιβλίο από τον καλό της φίλο Φρέντυ Γερμανό κι έγινε μπεστ σέλερ, 13 χρόνια μετά το θάνατό της.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/113#ixzz45jtxz9Ie