Τετάρτη 25 Φεβρουαρίου 2015

Τι είναι η Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία;

Τι είναι η Προηγιασμένη Θεία Λειτουργία;
(+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου)

Η θεία λειτουργία ποὺ τελεῖται κατὰ κανόνα τὴν Τετάρτη καὶ τὴν Παρασκευὴ τῶν ἑβδομάδων τῆς Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς ὀνομάζεται προηγιασμένη . Γιατί ὀνομάζεται ἔτσι, καὶ γιὰ ποιό λόγο θεσπίσθηκε ἡ λειτουργία αὐτή, εἶνε ἀνάγκη νὰ ἐξηγήσουμε μὲ λίγα ἁπλᾶ λόγια.

Γιὰ νὰ τελεσθῇ ἡ θεία λειτουργία, χρειάζεται ἄρτος καὶ οἶνος, ψωμὶ καὶ κρασί. Χωρὶς αὐτὰ λειτουργία δὲν γίνεται. Αὐτὰ ὁ ἱερεὺς τὰ βάζει ἐπάνω στὴν ἁγία τράπεζα· τὸν ἄρτο στὸ δισκάριο καὶ τὸν οἶνο στὸ ἅγιο ποτήριο. Τὸ ψωμὶ καὶ τὸ κρασὶ μένουν ἔτσι μέχρι τέλους τῆς λειτουργίας; Ὄχι. Μένουν κρασὶ καὶ ψωμὶ μέχρι τὸ σημεῖο ἐκεῖνο ποὺ ἀκοῦμε «Τὰ σὰ ἐκ τῶν σῶν σοὶ προσφέρομεν, κατὰ πάν τα καὶ διὰ πάντα». Ἐκείνη τὴ στιγμὴ ὁ ἱερεὺς μέσα στὸ ἅγιο βῆμα προσεύχεται, καὶ οἱ Χριστιανοὶ ἔξω γονατιστοὶ προσεύχονται, καὶ ὅλη ἡ Ἐκκλησία παρακαλεῖ τὸ Θεό, γιὰ νὰ γίνῃ τὸ θαῦμα, τὸ θαῦμα τῶν πιστῶν – ἐκεῖνοι ποὺ δὲν πιστεύουν, ὅσα καὶ νὰ τοὺς ποῦμε, δὲν παραδέχονται τὸ θαῦμα. Τὴν ὥρα ποὺ ὁ ἱερεὺς παρακαλεῖ καὶ λέει «Μεταβαλὼν τῷ Πνεύματί σου τῷ ἁγίῳ» , τὴν ὥρα ἐκείνη τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο καταβαίνει, καὶ τὸ ψωμὶ γίνεται σῶμα Χριστοῦ καὶ τὸ κρασὶ γίνεται αἷμα Χριστοῦ. Αὐτὸ εἶνε τὸ θαῦμα.

- Μά…, θὰ πῇ κάποιος ὀλιγόπιστος.Δὲν ἔχει μά. Ἂν δὲν ἔχῃς πίστι, μὴν πατᾷς στὴν ἐκκλησία. Προτιμότερο νὰ κάθεσαι στὸ σπίτι σου ἢ στὸ καφφενεῖο, παρὰ νὰ πᾷς στὴν ἐκκλησία χωρὶς νὰ πιστεύῃς. Tὴν ὥρα λοιπὸν ποὺ γονατίζουμε, στὸ «Τὰ σὰ ἐκ τῶν σῶν…», γίνεται τὸ μεγάλο θαῦμα.

– Μὰ πῶς; θὰ ρωτήσετε.
Σᾶς ἐρωτῶ κ᾿ ἐγώ· εἶνε τὸ μόνο μυστήριο; Ὅσοι ἀποροῦν, πῶς γίνεται τὸ ψωμὶ σῶμα Χριστοῦ καὶ τὸ κρασὶ αἷμα Χριστοῦ, τοὺς ἀπαντοῦμε, ὅτι δὲν εἶνε αὐτὸ τὸ μόνο μυστήριο.

Ὅλη ἡ ζωὴ εἶνε γεμάτη μυστήρια.

Ἂν πᾷς λ.χ. σ᾿ ἕνα ἀμπέλι, τί βλέπεις; Ἕνα κούτσουρο καὶ μία ῥίζα. Ἡ ῥίζα τί κάνει;
Ῥουφάει νερό, καὶ τὸ νερὸ γίνεται σταφύλι, γίνεται κρασί. Ρωτῆστε ὅποιον γεωπόνο θέλετε· πῶς ἡ ῥίζα τῆς κληματαριᾶς παίρνει τὸ νερὸ καὶ τὸ κάνει κρασί; Δὲν μπορεῖ νὰ μᾶς ἐξηγήσῃ. Ἕνα περιβόλι, ἔχει λεμονιές, πορτοκαλιές, μηλιὲς κ.τ.λ.. Τί τραβᾶνε οἱ ῥίζες τους;
Νερό ·καὶ τὸ νερὸ αὐτὸ ἡ λεμονιὰ τὸ κάνει λεμόνι, ἡ πορτοκαλιὰ πορτοκάλι, ἡ μηλιὰ μῆλο. Πῶς γίνεται αὐτό; Μυστήριο , δὲν μπορεῖς νὰ τὸ ἑρμηνεύσῃς. Ἄνοιξε καὶ τὰ σπλάχνα τῆς γῆς· θὰ βρῇς κάρβουνο. Τὸ κάρβουνο αὐτὸ ζυμώνεται ἐκεῖ καὶ γίνεται διαμάντι! Ἔ λοιπόν αὐτὸς ποὺ παίρνει τὸ κάρβουνο καὶ τὸ κάνει διαμάντι, αὐτὸς ποὺ παίρνει τὸ νερὸ καὶ τὸ κάνει κρασί, αὐτὸς ποὺ παίρνει τὸ νερὸ καὶ τὸ κάνει λεμόνι ἢ πορτοκάλι, αὐτὸς μπορεῖ νὰ πάρῃ ἐδῶ τὸ ψωμὶ καὶ νὰ τὸ κάνῃ σῶμα Χριστοῦ καὶ τὸ κρασὶ νὰ τὸ κάνῃ αἷμα Χριστοῦ.
Καὶ αὐτὸ τὸ θαῦμα γίνεται τὴν ὥρα ποὺ προσεύχεται ὁ ἱερεύς. Πίστις χρειάζεται.

Πότε γίνεται τὸ θαῦμα; Στὴ θεία λειτουργία τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου καὶ τοῦ μεγάλου Βασιλείου . Στὴ λειτουργία τῶν προηγιασμένων δὲν γίνεται μεταβολή, δὲν γίνεται αὐτὸ τὸ θαῦμα. 
– Δὲν γίνεται θαῦμα; Τί λές;
Δὲν γίνεται, γιατὶ ἔχει γίνει. Τὰ τίμια δῶραεἶνε ἤδη ἁγιασμένα, εἶνε «προηγιασμένα». Αὐτὰ ποὺ ἔχουμε ἐπάνω στὴν ἁγία τράπεζα, δὲν γίνονται τὴν ὥρα αὐτὴ σῶμα καὶ αἷμα Χριστοῦ, ἀλλὰ ἔχουν γίνει προηγουμένως. Πότε; Τὸ Σάββατο ἢ τὴν Κυριακή, στὴν προηγουμένη θεία λειτουργία, ὁ ἱερεὺς κρατάει τὸν ἁγιασμένο ἄρτο καὶ τὸν φυλάει γιὰ τὴν προηγιασμένη. Γι᾿ αὐτὸ βλέπετε στὶς ἄλλες θεῖες λειτουργίες, στὴ μεγάλη εἴσοδο, ὅταν βγαίνει ὁ ἱερεὺς καὶ κρατάει τὰ ἅγια στὸ «Οἱ τὰ Χερουβὶμ μυστικῶς εἰκονίζοντες…», δὲν γονατίζουμε· γιατὶ δὲν εἶνε ἀκόμα ἁγιασμένα. Ἐνῷ στὴν προηγιασμένη ἀπὸ τὴν πρώτη στιγμὴ εἶνε ἁγιασμένα ὅλα· γι᾿ αὐτὸ ὅταν γίνεται ἡ μεγάλη εἴσοδος καὶ ψάλλουμε τὸ «Νῦν αἱ δυνάμεις τῶν οὐρανῶν…», γονατίζουμε ὅλοι διότι περνάει ὁ Χριστός. Αὐτὴ εἶνε ἡ διαφορὰ τῆς προηγιασμένης θείας λειτουργίας ἀπὸ τὶς ἄλλες τὶς τέλειες θεῖες λειτουργίες.

– Μά, θὰ πῆτε, γιατί  νὰ ἁγιάζωνται ἀπὸ τὴν προηγουμένη θεία λειτουργία;
Ὑπάρχει ἀνάγκη. Διότι τὴ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ μόνο Σάββατο καὶ Κυριακὴ ἐπιτρέπεται νὰ γίνεται πλήρης θεία λειτουργία.
– Γιατί ὄχι καὶ τὶς ἄλλες ἡμέρες τῆς ἑβδομάδος; Διότι ἡ θεία λειτουργία εἶνε πανήγυρις, εἶνε Πάσχα Κυρίου, εἶνε χαρμόσυνη ἑορτή. Καὶ ἐπειδὴ ἡ Μεγάλη Τεσσαρακοστὴ εἶνε πένθιμη περίοδος, δὲν ἐπιτρέπεται θεία λειτουργία παρὰ μόνο Σάββατο καὶ Κυριακή.

– Αὐτὸς μόνο εἶνε ὁ λόγος; Εἶνε καὶ ὁ ἑξῆς. Ὅσοι ἤθελαν νὰ κοινωνήσουν, ἔπρεπε νὰ περιμένουν τὸ Σάββατο καὶ τὴν Κυριακή. Οἱ Χριστιανοὶ ὅμως τῶν πρώτων αἰώνων δὲν μποροῦσαν νὰ μείνουν Δευτέρα,Τρίτη, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευὴ χωρὶς θεία κοινωνία.



Ἤθελαν νὰ κοινωνοῦν τακτικά, εἶχαν μεγάλο πόθο. Ὁ μέγας Βασίλειος λέει, ὅτι οἱ Χριστιανοὶ τότε κοινωνοῦσαν καὶ Τετάρτη καὶ Παρασκευὴ καὶ κάθε μέρα ἀκόμη. Γι᾿ αὐτοὺς λοιπὸν τοὺς ζωντανοὺς Χριστιανούς, ποὺ εἶχαν ζῆλο, ἡ Ἐκκλησία ὥρισε νὰ γίνεται ἡ προηγιασμένη θεία λειτουργία καὶ νὰ κοινωνοῦν οἱ πιστοί. Μὲ τὴν προηγιασμένη θεία λειτουργία δίδεται ἡ εὐκαιρία στοὺς Χριστιανοὺς νὰ κοινωνοῦν συχνά. Τώρα ἄλλαξαν τὰ χρόνια.

Οἱ Χριστιανοὶ εἶνε τόσο ψυχροὶ καὶ ἀδιάφοροι, ποὺ πολλοὶ κοινωνοῦν μιὰ φορὰ τὸ χρόνο, τὴ Μεγάλη Πέμπτη ἢ τὴ νύχτα τῆς Ἀναστάσεως ἢ τὰ Χριστούγεννα. Μερικοὶ πάλι κοινωνοῦν δυὸ ἢ τρεῖς φορὲς τὸ χρόνο. Κάποιοι ἄλλοι σπάνια κοινωνοῦν. Ἡ προηγιασμένη εἶνε μιὰ ἀπόδειξις, ὅτι ἡ Ἐκκλησία μᾶς προτρέπει νὰ κοινωνοῦμε ὅσο μποροῦμε συχνότερα. Ἐμεῖς ποιά συμβουλὴ νὰ δώσουμε στὴ σημερινή μας ἐποχή; Τίθεταιτὸ ἐρώτημα· νὰ κοινωνοῦμε δύο ἢ τρεῖς φορὲς τὴν ἑβδομάδα, ὅπως οἱ πρῶτοι Χριστιανοί;

Νὰ κοινωνοῦμε πέντε καὶ δέκα φορὲς τὸ χρόνο; Νὰ κοινωνοῦμε μόνο τὸ Πάσχα καὶ τὰ Χριστούγεννα; Ἐμένα ρωτᾶτε; Ρωτῆστε τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο· καὶ ὅ,τι μᾶς πῇ ἐκεῖνος, αὐτὸ νὰ κάνουμε.

Ρώτησαν πράγματι τὸ Χρυσόστομο, ποὺ ἔκανε τὴ θεία Λειτουργία, καὶ ὁ ἅγιος πατέρας τοὺς ἀπήντησε· «Εἶσαι ἕτοιμος; Κοινώνα κάθε μέρα. Δὲν εἶσαι ἕτοιμος; οὔτε τὴ Λαμπρὴ νὰ μὴν κοινωνήσῃς· γιατὶ καὶ ὁ Ἰούδας κοινώνησε ἀλλὰ κολάστηκε». Αὐτὸ εἶνε τὸ μεγάλο ζήτημα· ὄχι πόσες φορὲς θὰ κοινωνοῦμε, ἀλλὰ πόσες φορὲς θὰ εἴμαστε ἕτοιμοι. Καὶ γιατί νὰ μὴν εἴμαστε ἕτοιμοι; Ἀπὸ μᾶς ἐξαρτᾶται νὰ ἑτοιμαστοῦμε. Βέβαια εἴμαστε ἁμαρτωλοί, ἔχουμε ἀκάθαρτη ψυχή, εἴμαστε ἀνάξιοι νὰ πλησιάσουμε τὴ θεία κοινωνία. Ἀλλ᾿ ὑπάρχει τρόπος νὰ καθαριστοῦμε. Δίπλα μας τρέχει τὸ ποτάμι. Εἴμαστε ἀκάθαρτοι; ἂς πᾶμε νὰ καθαριστοῦμε .Ἔρχεται Λαμπρὴ καὶ θὰ πρέπῃ νὰ εἶνε ὅλακαθαρά· τὰ ποτήρια, τὰ τζάμια, τὰ παράθυρα, τὰ ἔπιπλα… Τὰ πάντα καθαρά, καὶ ἡ καρδιά μας νὰ εἶνε ἀκάθαρτη; Ὅπως οἱ νοικοκυρὲς ἔχουν μεγάλη φροντίδα γιὰ τὸ σπίτι, ἔτσι νὰ φροντίσουμε ὅλοι νὰ καθαρίσουμε καὶ τὴν ψυχή μας ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες. Πλυντήριο καὶ ποτάμι ποὺ καθαρίζει εἶνε ἡ μετάνοια καὶ ἡ ἱερὰ ἐξομολόγησις. Στὴν ἐξομολόγησι νὰ πᾶμε ὅλοι· καὶ ὁ πιὸ ἅγιος ἀκόμα νὰ περάσῃ ἀπὸ ἱερὰ ἐξομολόγησι, νὰ καθαριστῇ· καὶ ὅταν εἶνε καθαρός, τότε νὰ προσέλθῃ στὴ θεία κοινωνία.

Ἡ θεία κοινωνία, γι᾿ αὐτὸν ποὺ ἑτοιμάστηκε, θὰ εἶνε ζωή, θὰ εἶνε ἀπόλαυσις, θὰ εἶνε φάρμακο, θὰ εἶνε αὐτὸς ὁ Χριστὸς στὴν καρδιά του.

Αὐτά, ἀγαπητοί μου, εἶχα νὰ σᾶς πῶ ὡς πρὸς τὰ προηγιασμένα ἅγια δῶρα.

Συνεπῶς, ὅσοι ἀπὸ σᾶς κάνατε τὴ θυσία νὰ νηστέψετε σήμερα, ὅσοι ἔχετε προετοιμαστῆ καὶ ἐξομολογηθῆ τὰ ἁμαρτήματά σας, ὅσοι αἰσθάνεστε τὸ Χριστὸ μέσα στὴν καρδιά σας,νὰ πλησιάσετε τώρα ποὺ θὰ βγῇ τὸ ἅγιο ποτήριο καὶ νὰ κοινωνήσετε. Οἱ ἄλλοι δὲν πρέπει νὰ κοινωνήσουν, ἀλλὰ νὰ φροντίσουν νὰ τακτοποιήσουν τὸν ἑαυτό τους, νὰ πλύνουνμὲ τὴν ἐξομολόγησι τὰ ἀκάθαρτα ποὺ ἔχουν μέσα στὴν ψυχή τους, καὶ ἔτσι καθαροὶ πλέον νὰ πλησιάσουν τὰ ἅγια τῶν ἁγίων καὶ νὰ ἑορτάσουν τὰ πάνσεπτα πάθη τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν ἔνδοξο ἀνάστασί του· ἀμήν.

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος
Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία, ἡ ὁποία ἔγινε στὸν ἱ. ναὸ Ἁγ. Παντελεήμονος Φλωρίνης τὴν Τετάρτη 23-4-1975. 

το κείμενο από: https://antexoume.wordpress.com/



Τα 269 ποιο γνωστά ονόματα της Παναγιάς


1. Παναγία των Βλαχερνών 
2. Παναγία η Βλαχαρνέα 
3. Παναγία της Κάσσου
4. Παναγία Ακρωτιριανή 

5.Παναγία των Σταυροφόρων 
6.Παναγία η Ποταμίτισσα (Κάσος)
7. Παναγία Εκατονταπυλιανή (Πάρος)
8. Παναγία Ρόδον το Αμάραντο 

9. Παναγία η Σουμελά (Πόντου)
10. Παναγία η Κοσμοσωτήρα (Φερών Έβρου)
11. Παναγία Σιάτιπας (Μακεδονίας)
12. Παναγία η Διασώζουσα (Πάτμος) 

13. Παναγία η Παντάνασσα 
14. Παναγία η Γρηγορούσα
15. Θεομήτωρ 

16. Παναγία Γοργοεπήκοος 
17. Παναγία η Οδηγήτρια
18. Η Αγία Σιών (Παναγία της Αγιάσου)
19. Παναγία η Γλυκοφιλούσα
20. Παναγία η Πελαγιανή
21. Παναγία η Αγιοσορίτισσα 

22. Παναγία η Νικοποιός 
23. Παναγία η Μυροβλύτισσα
24. Παναγία η Μελαχρινή 

25. Παναγία η Κανάλα 
26. Παναγία η Τουρλιανή (Μήλος)
27. Παναγία Φανερωμένη (Σαλαμίνα) 

28. Παναγία Φανερωμένη (Λευκάδα) 
29. Παναγία Παντοβλεπούσα (Θάσος)
30. Παναγία Χοτάσια 

31. Παναγία του Παπαμελέτιου (Σκόπελος) 
32. Παναγία Μελικαρού (Σκύρος)
33. Παναγία Φοδελιώτισσα (Φόδελα-Ηραλείου Κρήτης) 

34. Παναγία Καβουριανή ( Λέρος)
35. Παναγία Κυράς (Λέρος) 

36. Παναγία Κερά 
37. Παναγία Βρεσθενίτισσα
38. Παναγία Κεριώτισσα (Ζάκυνθος) 

39. Παναγία Πελαγονήτισσα
40. Παναγία η Γαλατούσα (Ρόδος) (Αφιερωμένη στις γυναίκες που δεν κατεβάζουν γάλα για τα μωρά τους)
41. Παναγία η Βλεφαριώτισσα (Αστυπάλαια) 

42. Παναγία η Συντριανή (Τζια)
43. Παναγία Πλημμυριανή (Ρόδος) 

44. Παναγία η Καλοπέτρα (Ρόδος)
45. Παναγία η Σκιαδενή (Ρόδος) (εικόνα του Ευαγγελιστή Λούκά) 46. Παναγία η Προυσιώτισσα (Ευρυτανία)
47. Παναγία η Λουβιαρίτισσα (Ρόδος) (επειδή στα κελιά της έμεναν οι λουβιάρηδες (λεπροί) του νησιού)
48. Τιμιωτέρα των Χερουβείμ 

49. Πλατυτέρα των Ουρανών 
50. Παναγία της Τήνου 
51. Αγία Σκέπη
52. Αγία Ζώνη 

53. Παναγία Ιεροσολυμίτισσα (Ιερουσαλήμ) 
54. Παναγία Εσφαγμένη
55. Παναγία Χρυσολεόντισσσα (Αίγινα) 

56. Παναγία η Ξενιά 
57. Παναγία Παραμυθία (Άγιο Όρος)
58. Φοβέρα Προστασία ( Άγιο Όρος) 

59. Παναγία η Λιμνιά (Σκιάθος) 
60. Παναγία η Κεχριά (Σκιάθος)
61. Παναγία Εικοσιφοίνισσα (Πάγγαιο Όρος) 

62. Η Αμόλυντος (Σίφνος)
63. Παναγία η Τρειχερούσα (Άγιο Όρος) 

64. Παναγία η Σκαφιδιά ( Ηλεία)
65. Παναγία Πορταϊτισσα (Άγιο Όρος) 

66. Παναγία η Μυρτδιώτισσα
67. Η Πάντων Χαρά 

68. Παναγία η Κρεμαστή (Ρόδος) 
69. Παναγία Χρυσοπηγή
70. Παναγία η Ανέμη (Σαμοθράκη) (λέγεται έτσι επειδή φυσάει δυνατός άνεμος σε εκείνο το σημείο)
71. Παναγία η Κουφή (Σαμοθράκη) (επειδή είναι ιατρός και προστάτης των κουφών)
72. Παναγία η Λεχούσα (Σέρρες)(επειδή προστατεύει τις λεχώνες)
73. Παναγία η Λιθινιώτισσα (Λιθίνες Σιτείας) 

74. Παναγία η Γιάτρισσα (Μάνη)
75. Παναγία Δεκαπεντούσα (Σίφνος) ( επειδή γιορτάζει τον δεκαπενταύγουστο)
76. Παναγία Θαλασσινή (Άνδρος) 

77. Παναγία Νερατζιώτισσα 
78. Παναγία του Χάρου (Λειψοί)
79. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 

80. Παναγία η Μεγαλόχαρη 
81. Παναγία η Γουρλομάτα (Λέρος)
82. Παναγία η Βρυσιανή (Κάρπαθος) 

83. Παναγία η Λαρνιώτισσα (Κάρπαθος)
84. Παναγία του Γραβά στη Χώρα (Πάτμος) 

85. Παναγία του Απόλου στον Κάμπο (Πάτμος)
86. Παναγία στο Λιβάδι (Πάτμος) 

87. Παναγία η Κουμάνα (Πάτμος) 
88. Παναγία Γερανού (Πάτμος)
89. Η Παντάνασσα (Αρκίους) 

90. Παναγία της Αποκουής (Σύμη) 
91. Η Θεοτόκισσα (Τήλος)
92. Παναγία η Πολίτισσα 

93. Παναγία η Αιματούσα (Κύπρος) 
94. Παναγία η Χαριτωμένη (Κάλυμνος)
95. Παναγία των Αργινωντών (Κάλυμνος) 

96. Παναγία Ζωοδόχος Πηγή 
97. Άξιον Εστί
98. Των αγγέλων η Κυρία 

99. Πάντων Προστασία 
100. Η Αγία Ζώνη 

101. Η Αγία Σκέπη
102. Παναγία των Τσουκχουών (Κάλυμνος) 

103. Παναγία η Κυρά-Ψηλή (Κάλυμνος)
104. Παναγία των Παθών ( Χίος) 

105. Παναγία η Γκουμπελίδικη (Καστοριά) 
106. Παναγία Ελεούσα (Αγρίνιο)
107. Παναγία Χρυσαλινιώτισσα (Κύπρος) 

108. Παναγία του Χάρακα (Κρήτη) 
109. Παναγία η Ναυπακτιώτισσα
110. Παναγία η Βρεφοκρατούσα (Σινά) 

111. Παναγία η Αγγελόκτιστη (Κίττι)
112. Παναγία η Κυρά-Χωστή (Κάλυμνος) 

113. Παναγία η Μυρτιώτισσα (Κάλυμνος)
114. Παναγία η Γαλατιανή (Κάλυμνος) 

115. Παναγία της Τελένδου (Κάλυμνος)
116. Παναγία της Ψερίμου (Κάλυμνος)

117. Παναγία των Βουθυνών (Κάλυμνος) 
118. Παναγία του Πάθους
119. Παναγία Αχιβάδενα 

120. Παναγία η Χοζοβιώτισσα ή Κυνηγημένη (Αμοργός)
121. Παναγία η Πλατανιώτισσα (Αιγίου) 

122. Παναγία η Ελευθερώτρια (Σαλαμίνα)
123. Παναγία η Μαλεβή 

124. Παναγία η Νιαμονίτισα 
125. Παναγία της Σκρίπους
126. Παναγία Κασσιωπία (Κέρκυρα) 

127. Παναγία η Τρυπητή (Αίγιο)
128. Παναγία Χρυσοσπηλιώτισσα (Αθήνα) 

129. Παναγία Χρυσοκαστριώτισσα (Πλάκα)
130. Παναγία Τριτιανή (Σαντορίνη) (επειδή γιορτάζει την Τρίτη ημέρα του Πάσχα)
131. Παναγία Εικοσπενταρούσα ( Σαμοθράκη)( γιορτάζει την Μεσοπεντηκοστή) 

132. Παναγία η Αγιοσορίτισσα
133. Παναγία η Σουμελά 

134. Παναγία η Απείρανδρη 
135. Παναγία η Αθηνιώτισσα
136. Παναγία η Φιδούσα (Κεφαλονιά) 

137. Παναγία η Ταρτάνα ( Καρπενήσι) 
138. Παναγία η Αντιφωνήτρια
139. Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα (Μαραθόκαμπου) 

140. Παναγία του Κήπου (Μήλος)
141. Παναγία η Λεσινιώτισσα 

142. Παναγία στην Μάκρη (Αλεξανδρούπολη) 
143. Παναγία των Αχαρνών
144. Παναγία των Χαλκέων (Θεσσαλονίκη) 

145. Παναγία η Γερόντισσα 
146. Παναγία η Μυρτιδιώτισσα
147. Παναγία η Υπάρχουσα (Ιεροσόλυμα) 

148. Νέα Παναγιά (Θεσσαλονίκη) 
149. Παναγία η Μεσίτρια
150. Παναγία η Πρωτόθρονη 

151. Παναγία η Παντοβασίλισσα 
152. Παναγία η Δεομένη
153. Παναγία η Άμμωμος 

154. Παναγία η Πανάμωμος 
155. Παναγία η Άχραντος
156. Παναγία η Υπέρμαχος 

157. Παναγία η Κορυφινή 
158. Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα
159. Παναγία του Κύκκου 

160. Παναγία του Γενάτου (Κύπρος) 
161. Παναγία Χελιδονού
162. Παναγία Μαυρομωλίτισσα (Φανάρι) 

163. Παναγία Λαγουδιανή (Θεσσαλονίκη)
164. Παναγία Κρηνά 

165. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 
166. Παναγία Συνεμπάστρα (Κεφαλονιά)
167. Παναγία Μυρσινιώτισσα (Λέσβος) 

168. Παναγία Δομανδρίου (Λέσβος)
169. Παναγία Αγίας Σιών (Λέσβος) 

170. Παναγία Γλυκοφιλούσα (Λέσβος) 
171. Παναγία η Γοργόνα (Λέσβος)
172. Παναγία Τρουλωτή (Λέσβος) 

173. Παναγία Γαλαξά ή Θαλασσοκρατούσα
174. Παναγία Αρχαγγελιώτισσα (Ξάνθη) 

175. Παναγία η Καλυβιανή (Ηράκλειο)
176. Παναγία Παλαιοκαστρίτης (Κέρκυρας) 

177. Παναγία η Πανάχραντος (Άνδρος)
178. Παναγία Μεγαλομάτα 

179. Παναγία η Θρηνούσα 
180. Παναγία η Σωτήρα 
181. Παναγία η Βοήθεια
182. Παναγία η Μαυριώτισσα 

183. Παναγία η Μαχαιρωμένη 
184. Παναγία η Θεοσκέπαστη
185. Παναγία η Βατοπεδινή 

186. Παναγία η Ξενοπούλα 
187. Παναγία η Αμπελακιώτισσα
188. Παναγία η Βέλλα 

189. Παναγία η Ελεούσα 
190. Παναγία Παρηγορίτισσα 
191. Παναγία η Ουρανοφόρα
192. Παναγία η Καταφυγή 

193. Παναγία η Δαμάστα 
194. Παναγία Δαμασιά 
195. Παναγία η Λαγκοβάρδα
196. Παναγία η Παλατιανή 

197. Παναγία η Ορθοκώστα 
198. Παναγία η Ολυμπίώτισσα
199. Παναγία η Λυκοδήμου 

200. Παναγία η Καλιγού 

201. Παναγία Περγιλού 
202. Παναγία η Στεφανά
203. Παναγία η Αρακά 

204. Παναγία η Φλεβαριανή 
205. Παναγία η Μεσοσπορίτισσα
206. Παναγία η Πολυσπορίτισσα 

207. Παναγία η Αρχισπορίτισσα 
208. Παναγία η Ξεσπορίτισσα
209. Παναγία η Ακαθή ( Ακαθίστου Ύμνου)

 210. Παναγία η Πονολύτρια 
211. Παναγία η Παρηγορίτισσα
212. Παναγία η Αμαστή (ιαματική) 
213. Παναγία η Αρμενοκρατούσα
(προστατεύει τις λεχώνες από το «αρμένισμα», τον επιλόχειο πυρετό)
214. Παναγία η Ξεσκλαβώστρα 

215. Παναγία η Καψοδεματούσα ή Τζιλά
(τιμωρεί όσους εργάζονται την ημέρα των εορτών της)
216. Παναγία η Μαντηλούσα 

217. Παναγία η Γουρλομάτα 
218. Παναγία η Ηλιόκαλη
219. Παναγία η Χρυσογαλατούσα 

220. Παναγία η Χρυσολεούσα 
221. Παναγία η Χρυσοπαντάνασσα
222. Παναγία η Αγιογαλούσα 

223. Παναγία η Ευθριανή 
224. Παναγία η Κυκκώτισσα
225. Παναγία η Θαλασσομαχούσα 

226. Παναγία η Βρυούλων 
227. Παναγία η Κισσιώτισσα
228. Παναγία η Κυπαρισσιώτισσα 

229. Παναγία η Γενεσιουργός 
230. Παναγία η Κατοπολιανή ( Αμοργός)
231. Παναγία η Πανάχραντος 

232. Παναγία η Χώρα του Αχωρήτου 
233. Παναγία η Άσπιλη
234. Παναγία Ζερβάτι (Βορ. Ήπειρος) 

235. Παναγία Μπόρια (Κορυτσά)
236. Παναγία Γεωργάνικη (των Μαυρομιχαλέων) 

237. Παναγία η Τσιπιώτισσα 
238. Η Μεγάλη Παναγία ( Πάτμος)
239. Παναγία του Σταυρού (Πάτμος) 

240. Παναγία η Κακαβιώτισσα (Λίμνος) 
241. Παναγία η Έλωνα ( Κουνουρία)
242. Παναγία η Μακρυνή (Μαραθόκαμπος) 

243. Παναγία η Κακοπερατού (Μαραθόκαμπος)
244. Μεγάλη Παναγία Σαμαρίνας (Γρεβαννά)

245. Παναγία η Χυσοπολίτισσα (Νάξος)
246. Παναγία η Διώτισσα (Κεφαλονιά)

247. Παναγία η Σκοπιώτισσα ( Ζάκυνθος) ( Βρίσκεται στο χωριό Morsbach στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της St. Gertud της Γερμανίας κατόπιν θαύματος)
248. Παναγία η Χαρδακιώτισσα (Κυθραία) 
249. Παναγία η Χρυσαφίτισσα (Μονεμβασιά) 
250. Παναγία η Αμίαντος
251. Παναγία των Καστριανών (Κως) 

252. Παναγία Μπαφέρου (Στεμνίτσα) 
253. Παναγία Δομιαμίτισσα (Καρπενήσι)
254. Παναγία η Κόχη (Σίφνος) 

255. Παναγία της Άμμου ( Σίφνος) 
256. Παναγία η Μοναχή (Σίφνος)
257. Παναγία του Μπαλή (Σίφνος) 

258. Παναγία η Δροσιανή (Νάξος) 
259. Παναγία η Καρδιανή (Σύρος)
260. Παναγία η Αρκουδιώτισσα (επειδή μαρμάρωσε μια αρκούδα που πήγαινε να πιει το νερό των μοναχών)
261. Παναγία η Τσαμπίκα (Ρόδος) 

262. Παναγία η Καμαριώτισσα (Σαμοθράκη)
263. Παναγία Μακρυμάλλη (Ψαχνά Ευβοίας) 

264. Παναγία η Χρυσομαλλούσα (Λέσβος)
265. Παναγία Αιμιαλών (Δημητσάνα) 

266. Παναγία Αμαρτωλών Σωτηρία (Αγία Λαύρα Καλαβρύτων)
267. Παναγία Δουπιανή (Μετέωρα) 

268. Παναγία Δοχειάρισσα (Άθως)
269. Παναγία Διμιοβίτισσα (Μεσσηνία) 270. Παναγία Δυοχούσαινα (Ψαρά).

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Μηχανή του Χρόνου: Τι σχέση έχουν οι Γερμανοί με τα Ορκ και οι στρατιώτες με τα Χόμπιτ;

Μηχανή του Χρόνου: Τι σχέση έχουν οι Γερμανοί με τα Ορκ και οι στρατιώτες με τα Χόμπιτ;


Τι σχέση έχει η περιοχή «No Man’s Land» με τη Μόρντορ, οι θηριωδίες του Α΄Παγκοσμίου με τη Μέση Γη και οι Γερμανοί με τα Ορκ. Ο Τόλκιν, οι στρατιώτες και τα Χόμπιτ (Pics+Vid)

Ο Τόλκιν εμπνεύστηκε τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών από τις εμπειρίες του στα φονικά μέτωπα του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Τι απάντησε όταν τον ρώτησαν εάν τα Ορκ αντιπροσώπευαν τους Γερμανούς; Ο συγγραφέας των βιβλίων του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών και του Χόμπιτ πολέμησε στη Μάχη του Σομ και είδε από κοντά τις φρικαλεότητες του πολέμου. Αν και ποτέ δεν μίλησε για τον καιρό που υπηρέτησε στον Βρετανικό Στρατό, ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος επηρέασε τον Τόλκιν, κάτι που φαίνεται κυρίως στην συγγραφή του Άρχοντα.
Ο Τόλκιν φαίνεται ότι ανέσυρε από τη μνήμη του εικόνες από το Δυτικό Μέτωπο και τις ενέταξε μέσα στα βιβλία του. Η περιγραφή των τοπίων στον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» μοιάζουν με τα ερειπωμένα τοπία του αποκαλούμενου Μεγάλου Πολέμου. «Τα Dead Marshes (βαλτώδης περιοχή με άψυχα κορμιά που κοιτούν τον ουρανό) οφείλουν τη δημιουργία τους στη Βόρεια Γαλλία μετά την Μάχη του Σομ», είχε αναφέρει σε ένα γράμμα ο σπουδαίος συγγραφέας.
"Η περιοχή «No Man’s Land» ήταν στην ουσία μια άγονη γραμμή μεταξύ των γερμανικών και γαλλικών χαρακωμάτων. Μια περιοχή νεκρή με κατεστραμμένα κτήρια, λάσπη, μπάζα, μεγάλους κρατήρες από τις αμέτρητες οβίδες και άπειρα συρματοπλέγματα".
Το τοπίο γινόταν πιο καταθλιπτικό και φρικαλέο με τα χιλιάδες πτώματα που βρίσκονταν εκτεθειμένα και γίνονταν τροφή για τους χιλιάδες αρουραίους. Η παρομοίωση του «No Man´s Land» με το εφιαλτικό τοπίο της Μόρντορ είναι αναπόφευκτη. Η Μόρντορ είναι μια ξερή, αχανής περιοχή γεμάτη με λάκκους. Όπως η άγονη γραμμή μεταξύ των χαρακωμάτων, έτσι και στην Μόρντορ δεν υπάρχει ζωή πέρα από τους στρατιώτες του Εχθρού. Ο Σάουρον έχει καταστρέψει το φυσικό περιβάλλον και τίποτα δεν μπορεί να καρποφορήσει.
Η κουραστική πορεία των δύο Χόμπιτ που έκαναν μέχρι να καταστρέψουν το Δαχτυλίδι, μοιάζει με το φυσικό και ψυχολογικό μαρτύριο που αντιμετώπισαν οι στρατιώτες στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ανείπωτη πείνα και δίψα των δύο φίλων παραλληλίζεται με την πείνα και δίψα των στρατιωτών στα χαρακώματα. Οι στρατιώτες στο πεδίο μάχης δεν κουβαλούσαν μαζί τους φαγητό και νερό.
Οι ανελέητοι βομβαρδισμοί διέκοπταν πολλές φορές την τροφοδοσία τροφίμων και αρκετές φορές, στρατιώτες που βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή και σε θέσεις παρατήρησης ήταν αδύνατο να προμηθευτούν φαγητό και νερό. Η άσχημη κατάσταση εντεινόταν το καλοκαίρι όταν συχνά δεν υπήρχε πόσιμο νερό στο πεδίο της μάχης.
Τα Ορκ και οι ομοιότητες με τον Γερμανικό στρατό
Πολλές φορές έχει αναφερθεί ότι τα Ορκ, τα σκοτεινά πλάσματα που πολεμούσαν για τον Σάουρον αντιπροσώπευαν τους Γερμανούς στρατιώτες. Σίγουρα υπάρχουν ομοιότητες. Τα Ορκ για πολλούς μελετητές του έργου του Τόλκιν, παραπέμπουν σε καρικατούρες των γερμανικών στρατευμάτων στα πολεμικά χαρακώματα. Οι Γερμανοί όταν κατέλαβαν το Βέλγιο και την Γαλλία διέπραξαν κτηνωδίες κατά του άμαχου πληθυσμού, έκαψαν βιβλιοθήκες και σκοπίμως κατέστρεψαν κτήρια ιστορικής σημασίας.
Η άποψη ότι τα Ορκ έμοιαζαν με την πολεμική μηχανή της Βέρμαχτ, ενισχύθηκε με τα εγκλήματα των Γερμανών κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο όταν προχώρησαν σε ακραίες πράξεις με ολοκαυτώματα και γενοκτονίες. Ο ίδιος ο Τόλκιν διέψευσε ότι τα Ορκ αντιπροσώπευαν ένα συγκεκριμένο έθνος, πόσο μάλλον τους Γερμανούς. « Έχω πει και άλλη φορά, ότι ακόμη και τα δαιμόνια/goblins (ανήκουν στα Ορκ) δεν ήταν από την αρχή κακά. Ήταν διεφθαρμένα. Ποτέ δεν ένιωθα έτσι για τους Γερμανούς».
Πόλεμος δίχως τέλος
Το χρονικό του Πολέμου του Δαχτυλιδιού παρουσιάζει ομοιότητες κυρίως με τον Πρώτο Παγκόσμιο. Το αίσθημα ότι ο πόλεμος δεν θα τελειώσει ποτέ φαίνεται ξεκάθαρα και στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών. Ο πόλεμος εναντίον του Σάουρον και των Σκοτεινών Δυνάμεων δεν παύει ποτέ. Όλες οι νίκες είναι παροδικές, όπως από την αρχή της ιστορίας αναφέρει ο μάγος Γκάνταλφ. «Πάντα μετά από κάθε νίκη και ανάπαυλα, η Σκιά παίρνει διαφορετική μορφή και μεγαλώνει ξανά».
Τα Χόμπιτ είναι οι βετεράνοι στρατιώτες
Η μοίρα του Φρόντο, του Σαμ και των δίδυμων Μέρι και Πίπιν μετά την καταστροφή του Δαχτυλιδιού και την επιστροφή τους στο σπίτι τους στο φιλήσυχο Σάιρ, αντανακλά τη μοίρα των στρατιωτών που επέστρεψαν στην πατρίδα τους μετά τον πόλεμο.
Ο Μέρι και ο Πίπιν δεν γνώρισαν τον τρόμο και το έντονο ψυχολογικό βάρος που βίωσαν ο Φρόντο και ο Σαμ, στην προσπάθεια τους να καταστρέψουν το Δαχτυλίδι στο Βουνό Ντουμ. Παρόλο που πολέμησαν και τραυματίστηκαν δεν υποβλήθηκαν στο μαρτύριο που πέρασαν ο Σαμ και ο Φρόντο.    
"Τα βιώματα του Φρόντο και του Σαμ ήταν βγαλμένα από την κόλαση και αντικατόπτριζαν αυτό που πέρασαν οι στρατιώτες των χαρακωμάτων".
Ο Τζον Ρόναλντ Τόλκιν και ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος
Όταν η Αγγλία κήρυξε πόλεμο στη Γερμανία το 1914, ο Τόλκιν σπούδαζε Αγγλική γλώσσα και λογοτεχνία στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Το 1915 μετά την απόκτηση του πτυχίου του, ο Τόλκιν στρατολογήθηκε στον Νέο Στρατό, τον εθελοντικό στρατό που αργότερα συγχωνεύτηκε με τον βρετανικό επαγγελματικό στρατό. Ο Τόλκιν υπηρέτησε ως ανθυπολοχαγός στο 11ο τάγμα του Lancashire Fusiliers και πολέμησε στην πρώτη γραμμή στη μάχη του Σομ. Τρεις μήνες μετά την ανάθεση του ως ανθυπολοχαγός, ο Τόλκιν επέστρεψε στην Βρετανία, καθώς υπέφερε από βαρύ πυρετό που προκλήθηκε από τσιμπήματα ψείρας. Μετά την ανάρρωσή του ταλαιπωρήθηκε από γαστρεντερίτιδα και δεν επέστρεψε στα γαλλικά χαρακώματα. Κατά την παραμονή του στο νοσοκομείο ξεκίνησε να διαμορφώνει στο μυαλό του και να πρωτογράψει την ιστορία του Χόμπιτ και του Άρχοντα.
"Ο Μεγάλος Πόλεμος αντιπροσώπευε οτιδήποτε ο Τόλκιν μισούσε. Την καταστροφή της φύσης, την τρομακτική επιβολή της τεχνολογίας, την διαφθορά της εξουσίας και τον θρίαμβο της βιομηχανοποίησης"
Ο Τόλκιν διέκοψε τη λαμπρή του καριέρα, έμεινε μακριά από τη γυναίκα του που την παντρεύτηκε το 1916, έχασε στην μάχη τους δύο καλύτερους φίλους του και έβλαψε την υγεία του. Πέρα όμως από τις αρνητικές συνέπειες έδωσε στον συγγραφέα «τροφή» για τα λογοτεχνικά του έργα, αλλά και την δυνατότητα να εκτιμήσει περισσότερο τις αρετές των συνηθισμένων ανθρώπων που μάχονται για την ελευθερία τους, τη δύναμη της φιλίας και της γενναιότητας, αλλά και την ομορφιά και την ελπίδα που μπορεί να ξεμυτίσει από το πιο σκοτεινό σημείο, όπως φαίνεται και στις φαντασιακές ιστορίες της Μέσης Γης.

Η λίστα των μεταρρυθμίσεων. Τι περιλαμβάνει και τι όχι

Η λίστα των μεταρρυθμίσεων. Τι περιλαμβάνει και τι όχι


Σήμερα εστάλη η λίστα με τις μεταρρυθμίσεις από την Ελληνική κυβέρνηση, με τον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ να δίνει μια πρώτη εικόνα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Από την πλευρά της κυβέρνησης επικρατεί αισιοδοξία, καθώς τονίζουν «πως πρόκειται για μεταρρυθμίσεις, οι οποίες έχουν στόχο να πατήσει στα πόδια της η ελληνική οικονομία και για να μπορέσει να λειτουργήσει με ποιο αποτελεσματικό τρόπο η δημόσια διοίκηση».
Κινούμενοι σε αυτό το πλαίσιο στο Μέγαρο Μαξίμου ευελπιστούν πως οι προτάσεις θα γίνουν αποδεκτές σήμερα από το Eurogroup, το οποίο θα συνεδριάσει σε τηλεδιάσκεψη.
Όπως ανέφεραν χτες το βράδυ πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου στη λίστα της Αθήνας περιλαμβάνονται:
1.Ολόκληρος ο πρώτος πυλώνας της Θεσσαλονίκης που αφορά το πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα που εξαγγέλθηκε στην ΔΕΘ και όχι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η κυβέρνηση πως βρίσκονται στο τελικό κείμενο, ο πρώτος πυλώνας περιλαμβάνει:
*Δωρεάν ρεύμα σε 300.000 νοικοκυριά κάτω από το όριο της φτώχειας. Προβλέπει δωρεάν ρεύμα στους δικαιούχους του κοινωνικού τιμολογίου, έως την ποσότητα των 1200 Kwh το τετράμηνο ανά οικογένεια. Δηλαδή, 3600 Kwh / χρόνο.
*Πρόγραμμα επιδότησης διατροφής με κουπόνια σίτισης σε 300.000 άπορες οικογένειες.
*Δωρεάν ιατρική περίθαλψη για όλους και δραστική μείωση συμμετοχής στη φαρμακευτική δαπάνη. Περιλαμβάνει δωρεάν πρόσβαση για όλους, ασφαλισμένους και ανασφάλιστους, στις δημόσιες δομές υγείας και διασφάλιση της πρόσβασης για όλους στην αναγκαία φαρμακευτική αγωγή με δραστικό περιορισμό - έως μηδενισμό για ειδικές κατηγορίες – της επιβάρυνσης στη συμμετοχή των ασθενών στη φαρμακευτική δαπάνη.
*Πρόγραμμα εξασφάλισης στέγης για 30.000 συμπολίτες μας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την αξιοποίηση των παλιών εγκαταλελειμμένων κτιρίων και κλειστών ξενοδοχείων, με την επιδότηση του ενοικίου στα 3 € ανά τμ.
*Στήριξη χαμηλοσυνταξιούχων με καταβολή της 13ης σύνταξης σε 1.262.920 συνταξιούχους που λαμβάνουν σύνταξη έως 700 €.
*Ειδική κάρτα μετακίνησης με τα μαζικά μέσα μεταφοράς. Το μέτρο προβλέπει καθιέρωση ειδικής κάρτας μετακίνησης με μειωμένη έως συμβολική συμμετοχή, για μακροχρόνια άνεργους και όσους διαβιώνουν κάτω από το όριο της φτώχειας.
*Κατάργηση της εξίσωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης.                                                                  
2.Στη λίστα, σύμφωνα με το Μέγαρο Μαξίμου, περιέχεται μεγάλο μέρος του δεύτερου πυλώνα που αφορά την άρση της καταστολής της πραγματικής οικονομίας με άμεση προτεραιότητα στη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, των κόκκινων δανείων, καθώς και το σταμάτημα πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας.
Αξίζει να σημειωθεί, πάντως πως στο δεύτερο πυλώνα της Θεσσαλονίκης περιέχεται, η επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ, η κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, αλλά και η αύξηση του αφορολογήτου στα 12.000 ευρώ.
Στα τελευταία δυο μέτρα που έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις δεν έγινε χτες το βράδυ κάποια αναφορά από το Μέγαρο Μαξίμου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην περιέχονται στη λίστα.
Το πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης περιείχε στο δεύτερο πυλώνα επίσης:
*Κατάργηση της αυτόφωρης διαδικασίας για οφειλές προς το δημόσιο.
*Σύσταση ειδικών επιτροπών εξώδικου διακανονισμού σε κάθε περιφέρεια για την άμεση εκκαθάριση των βεβαιωμένων και ανείσπρακτων υποχρεώσεων.
*Ρύθμιση των κόκκινων δανείων. Περιλαμβάνει τη ρύθμιση των δόσεων των δανειοληπτών με τέτοιο τρόπο ώστε η δόση να μην ξεπερνά το 1/3 του εισοδήματος. Οι προσαυξήσεις και τα πρόστιμα δεν θα ξεπερνούν το 30% του αρχικώς οφειλόμενου κεφαλαίου
Ίδρυση δημόσιας Αναπτυξιακής Τράπεζας για τους μικρομεσαίους και τους αγρότες
*Αναστολή στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας.
3. Στη λίστα υπάρχουν όλες οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις της ελληνικής κυβέρνησης του τέταρτου πυλώνα της Θεσσαλονίκης, όπως:
a. Δίκαιο φορολογικό σύστημα
b. Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
c. Καταπολέμηση της διαπλοκής και της διαφθοράς
d. Πάταξη λαθρεμπορίου (ιδιαίτερα σε καύσιμα και καπνό).
e. Ανασυγκρότηση του δημόσιου τομέα –μείωση της γραφειοκρατίας
4. Στη λίστα γίνεται αναφορά στις μεταρρυθμίσεις στα εργασιακά με αναφορά στις συλλογικές συμβάσεις και διαπραγματεύσεις.
5. Επίσης δεν  γίνεται αναφορά στην περίφημη εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, αλλά στην συμφωνία Γκουρία – Τσίπρα για τις αναγκαίες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, που έχει ανάγκη η χώρα.
6. Τέλος δεν γίνεται αναφορά  σε επαναπρόσληψη απολυμένων στο Δημόσιο, διότι όπως ο αρμόδιος υπουργός έχει δηλώσει,  αυτό θα ενταχθεί στις ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις που προβλέπονται από τον προϋπολογισμό.
Στην κυβέρνηση, πάντως εξακολουθούν να κρατούν χαμηλούς τόνους, καθώς θα περιμένουν και τις τελικές αποφάσεις των κοινοβουλίων των κρατών μελών.
Είναι χαρακτηριστικό πως η Γερμανική Βουλή θα κληθεί την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου, μια μέρα πριν τη λήξη της δίμηνης παράτασης, να εγκρίνει το πρόγραμμα βοήθειας για την Ελλάδα και το πακέτο μεταρρυθμίσεων.