Τετάρτη 8 Ιανουαρίου 2014

Γεωμυθολογία, η αποκωδικοποιήση των αρχαίων επών

Ηλίας Μαριολάκος: Γεωμυθολογία, η αποκωδικοποιήση των αρχαίων επών

mariolakos2
Κατά την παιδική μας ηλικία πολλοί γοητευόμασταν από τις ιστορίες της ελληνικής μυθολογίας που μας διάβαζαν οι γονείς μας. Μεγαλώνοντας, αρχίσαμε δειλά δειλά να κρυφοκοιτάζουμε πίσω από τις συμβολικές παραστάσεις που περικλείονται μέσα στα πανάρχαια αυτά διηγήματα. Ομως, όσο οι κλάδοι της επιστήμης εξελίσσονται, οι σύγχρονοι ερευνητές είναι πλέον σε θέση να αποκωδικοποιήσουν τα νοήματα και τις γνώσεις που βρίσκονται κρυμμένες για αιώνες μέσα στα έπη του Ομήρου, στη Θεογονία του Ησιόδου, στις διηγήσεις του Πλουτάρχου, του Διόδωρου του Σικελιώτη και άλλων σοφών του αρχαίου κόσμου. O Μηνάς Παπαγεωργίου παρουσιάζει σήμερα έναν τέτοιο Ελληνα ερευνητή, τον κ. Ηλία Μαριολάκο. Ο ομότιμος καθηγητής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών απαντά σε μια πληθώρα ερωτημάτων σχετικά με τη νέα επιστήμη της Γεωμυθολογίας, τους κατακλυσμούς που περιγράφονται στις μυθολογίες των λαών, την αποκωδικοποιήση των ελληνικών μύθων και τα ταξίδια του Ηρακλή ανά την υφήλιο.

Η συνέντευξη με τον Ηλία Μαριολάκο

  • Θα μπορούσατε να μας δώσετε έναν ορισμό του όρου «γεωμυθολογία» και να μας πείτε πότε χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά;
  • Ο όρος «γεωμυθολογία» χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία ‘60-‘70 στην Αμερική. Αργότερα έπαψε να χρησιμοποιείται και στη συνέχεια πήρα την πρωτοβουλία να τον επανεισαγάγω κάπου στη δεκαετία του ‘90. Η γεωμυθολογία είναι ο κλάδος των γεωεπιστημών ο οποίος προσπαθεί να βρει τη σχέση μεταξύ των φυσικογεωλογικών διεργασιών που συμβαίνουν στη γη και της μυθολογίας.
  • Υπάρχει όμως αυτή η σχέση; Κατά την άποψή μου υπάρχει και χαρακτηρίζεται τόσο ως άμεση όσο και ως έμμεση. Αμεση είναι όταν, π.χ., ένα φαινόμενο «αντιπροσωπεύεται» από μια θεότητα και συγχρόνως το φαινόμενο ταυτίζεται με τη θεότητα. Για παράδειγμα, ο Ηφαιστος ταυτίζεται με το ηφαίστειο ενώ ο τιτάνας Ωκεανός έχει ταυτιστεί με το θαλάσσιο ωκεανό. Υπάρχει όμως και μια έμμεση σχέση. Υπάρχουν μύθοι οι οποίοι περιγράφουν φυσικογεωλογικές διεργασίες που έγιναν στο απώτατο παρελθόν. Για παράδειγμα, οι ποταμοί είναι θεοί και είναι τέκνα του Ωκεανού και της Πυθίας. Οι ποταμοί όμως συγχρόνως αναφέρονται και ως γεννήτορες νησιών: Σαλαμίνας. Είναι έτσι απλώς ένα αποκύημα της φαντασίας των αρχαίων; Αραγε ο Αχελώος είναι ο γεννήτορας των Εχινάδων νήσων; Υπάρχει κάποια σχέση; Αποδεικνύεται ότι υπάρχει!

  •  Θεωρείτε ότι όλες ανεξαιρέτως οι μυθολογίες εμπεριέχουν πληροφορίες φυσικογεωλογικού ενδιαφέροντος;
  • Προσωπική μου άποψη είναι ότι όλες οι μυθολογίες συνδέονται με το Homo Sapiens. Στην Ελλάδα ο Homo Sapiens έφτασε πριν από 70.000 χρόνια. Ομως, το κλίμα από τα 70.000 μέχρι τα 18.000 χρόνια πριν ήταν περίπου το ίδιο. Οι μεταβολές έγιναν από το 18000 μέχρι το 6000 πριν από σήμερα. Σε εκείνη ακριβώς την περίοδο ήταν που έπλασαν οι περισσότεροι λαοί τους θεούς τους.
  • Ολες οι μυθολογίες αναφέρονται σε έναν κατακλυσμό. Εχουν όλες αυτές οι ιστορίες ένα κοινό γεγονός ως αφετηρία τους;
  • Για να μπορέσει να ερμηνεύσει κανείς τους κατακλυσμούς πρέπει να γνωρίζει πώς μεταβάλλεται το κλίμα. Το κλίμα μεταβάλλεται περιοδικά. Επομένως, μεταβάλλονται και οι βροχοπτώσεις και τα υδρομετεωρολογικά φαινόμενα. Αρα περιμένουμε να γίνονται κατακλυσμοί σε διαφορετικές περιόδους και η γεωλογική ανάλυση έχει δείξει ότι κάτι τέτοιο έχει συμβεί. Οι κατακλυσμοί όμως που περιγράφονται και αναφέρονται στις μυθολογίες είναι κυρίως από το χώρο εκείνον όπου είχε αναπτυχθεί ένας μεγάλος πολιτισμός. Και αυτός ο χώρος είναι αυτός της Μεσογείου, της Μεσοποταμίας μέχρι και το σημερινό Περσικό Κόλπο. Υπάρχει, λοιπόν, μια ομάδα μύθων σχετικά με τους κατακλυσμούς, που αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη περίοδο γύρω στο 4000-5000 πριν από σήμερα, δηλαδή μεταξύ 2000 και 3000 π.Χ. Αυτή η περίοδος ουσιαστικά συμπίπτει με το λεγόμενο κλιματικό όπτιμουμ της Ολοκαίνου, μια περίοδο που είχαμε υψηλότερες βροχοπτώσεις και υψηλότερη θερμοκρασία από ό,τι έχουμε σήμερα.
  • Θα αναρωτηθείτε πώς έχουν χρονολογηθεί αυτά τα πράγματα. Στη Μεσοποταμία, όπως γνωρίζουμε, είχαν έναν πολύ παλιό πολιτισμό που ξεκίνησε το 5000 π.Χ. Κατά την 5η χιλιετία, φτάνουν στο Εριντού οι Σουμέριοι. Εκεί, λοιπόν, υπάρχουν διαφορές στις τομές των γεωλογικών στρωμάτων. Σε ορισμένα από αυτά παρατηρούμε και ανθρώπινη παρουσία μέσω θραυσμάτων από κεραμικά. Αν τα χρονολογήσουμε όλα αυτά, θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν περίοδοι όπου έχουμε άργιλο (που σημαίνει πλημμύρα – κατακλυσμό), μετά έχουμε εμφάνιση του ανθρώπου, μετά διακόπτεται αυτή η παρουσία και ούτω καθεξής. Εχουμε, λοιπόν, οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι ο λεγόμενος κατακλυσμός του Νώε συμπίπτει με έναν κατακλυσμό που στη μυθολογία των Σουμερίων αναφέρεται ως κατακλυσμός του Σιουσούρντα. Ή με έναν άλλον κατακλυσμό, αυτόν του Ουτναπιστίμ. Οι παραπάνω πρέπει να έχουν γίνει γύρω στο 2000 π.Χ. Για τους δικούς μας κατακλυσμούς, οι μελέτες δείχνουν το 1800 π.Χ. Ομως, αυτό δεν αποκλείει το να έχουν πραγματοποιηθεί και πιο πριν. Αναφέρομαι στους κατακλυσμούς του Δευκαλίωνα και του Ωγύγου. Υπάρχει βέβαια και ο κατακλυσμός του Δαρδάνου. Εκεί είναι λιγάκι μπερδεμένα τα πράγματα διότι υπάρχουν δύο διαφορετικές εκδοχές για τον Δάρδανο.

Atlantis
  • Υπάρχει η άποψη του καθηγητή Λυριτζή, ο οποίος υποστηρίζει ότι επρόκειτο για τοπικού χαρακτήρα καταστροφή κάπου στην Πελοπόννησο, σωστά;
  • Ναι. Η μία άποψη είναι ότι ο κατακλυσμός αυτός έχει γίνει στο οροπέδιο της Τρίπολης. Υπάρχει όμως και μια άλλη εκδοχή την οποία αναφέρει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης. Αναφερόμενος στον Δάρδανο από τη Σαμοθράκη, υποστηρίζει πως πρόκειται για τον άνθρωπο που θεμελίωσε την Τροία. Ομως, είναι γνωστό πως δεν υπάρχει μόνο μία Τροία, αλλά 7-8. Γεγονός που αποδεικνύεται στρωματογραφικά. Κάθε φορά καταστρέφεται, θεμελιώνεται ξανά, αναπτύσσεται και πάλι καταστρέφεται. Βεβαίως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η Τροία βρίσκεται στη μεγάλη ρηξιγενή ζώνη της Ανατολίας και επομένως εκεί γίνονται τόσοι σεισμοί που οπωσδήποτε προκαλούν καταστροφές. Ομως, ο Δάρδανος (σύμφωνα πάντα με τον Διόδωρο Σικελιώτη) σχετίζεται με έναν κατακλυσμό που συνδέεται με τα νερά που έρχονται από τον Εύξεινο Πόντο. Λέει ο Διόδωρος πως γέμισε με νερό ο Εύξεινος Πόντος, τα νερά πέρασαν τον Βόσπορο και κατέκλυσαν το Αιγαίο. Ανέβηκε η στάθμη της θάλασσας στο Αιγαίο εξαιτίας της μεταφοράς του νερού, γι’ αυτό και στη Σαμοθράκη μαζεύουν οι ψαράδες κιονόκρανα από τη θάλασσα.
  • Προφανώς αναφέρεται στην περίοδο όπου μεγάλο μέρος του Αιγαίου αποτελείτο από στεριά.
  • Ναι, κάποτε ήταν στεριά. Ο Διόδωρος Σικελιώτης συνδέει την άνοδο της στάθμης στο Αιγαίο με τα νερά που ήρθαν από τη Μαύρη θάλασσα. Και περιγράφει το φαινόμενο ως συνεχές. Ερχεται, λοιπόν, τώρα η σύγχρονη επιστήμη και μπορεί να χρονολογήσει ακριβώς την περίοδο όπου τα νερά από τη Μαύρη Θάλασσα ήρθαν στο Αιγαίο. Ομως, κάποια στιγμή η «επικοινωνία» αυτή διακόπηκε. Ας μεταφερθούμε πίσω στο χρόνο, πριν από 18.000 χρόνια. Η παραμεσόγειος περιοχή και το Αιγαίο κατοικούνταν. Ε, λοιπόν, την εποχή εκείνη, οι παγετώνες που έφταναν μέχρι το Λονδίνο και το Ανόβερο ξεκίνησαν να λιώνουν και τα νερά κατέληγαν στην Κασπία, στην Αζοφική και στη Μαύρη Θάλασσα. Αρα τα νερά γέμισαν, λοιπόν, τη λεκάνη του Εύξεινου Πόντου και σιγά σιγά πέρασαν μέσα στον Βόσπορο. Ομως, η στάθμη του νερού ανέβαινε και έτσι, μέσω της θάλασσας του Μαρμαρά, βγήκαν στο Αιγαίο.
  • Ερχεται τώρα η σύγχρονη επιστήμη και βλέπει ότι η πλήρωση αυτή πρέπει να έχει γίνει γύρω στο 14500 π.Χ. και να διήρκεσε περίπου 2.000 χρόνια. Στη συνέχεια διακόπηκε. Εχουμε, δηλαδή, για 2.000 χρόνια μια επικοινωνία της Μαύρης Θάλασσας, του Εύξεινου Πόντου και του Αιγαίου. Επομένως, ο Διόδωρος Σικελιώτης είναι σωστός σε αυτήν την περιγραφή. Τίθεται, έτσι, το ερώτημα: Πώς τα γνώριζε όλα αυτά; Αυτοί, λοιπόν, που θεωρούν την ελληνική μυθολογία ως φαντασιώσεις μιλούν για συμπτώσεις. Ομως, οι συμπτώσεις δεν είναι μία και δύο… Ο Διόδωρος Σικελιώτης περιέγραψε μια φυσικο-γεωλογική διεργασία. Υπάρχουν άλλες δέκα παρόμοιες περιπτώσεις που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.
  • Ποιος και με ποια γλώσσα μετέφερε αυτές τις περιπτώσεις στην ελληνική μυθολογία; Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι Ελληνες έχουν έρθει από τις Ινδίες, από την ινδοευρωπαϊκή ή κατ’ άλλους από την ινδογερμανική φυλή. Κατ’ άλλους έχουν έρθει από το βορρά, ενώ υπάρχουν και αυτοί που λένε ότι εγκαταστάθηκαν εδώ από το 2000 π.Χ. Ποιος, λοιπόν, είπε στους Ελληνες που έφτιαξαν αυτήν τη μυθολογία να περιλάβουν και το προαναφερθέν στοιχείο στο μύθο τους; Μήπως δεν είναι έτσι τα πράγματα; Μήπως δηλαδή όντως υπήρξαν κατά καιρούς αφίξεις διαφόρων λαών, όμως και η γλώσσα και οι παραδόσεις ήταν περίπου οι ίδιες, με αποτέλεσμα να περιγράφουν σε μια κοινή διάλεκτο όλα αυτά τα φυσικά φαινόμενα που τους εντυπωσίαζαν;

Θα μπορούσατε να μας αναφέρετε ένα αντίστοιχο παράδειγμα;
  • Ο μύθος λέει ότι οι Εχινάδες, που ήταν νύμφες και κατοικούσαν δεξιά και αριστερά από τον Αχελώο (θεός-ποταμός), θυσίαζαν σε όλους τους θεούς εκτός από τον Αχελώο. Εξ αιτίας αυτού του γεγονότος οργίστηκε ο Αχελώος. Παίρνει, λοιπόν, τις Εχινάδες και τις πετάει στη θάλασσα μετατρέποντάς τες σε νησιά. Εάν δούμε πώς εξελίσσεται παλαιογραφικά η θάλασσα δυτικά από τη σημερινή ακτή, θα διαπιστώσουμε ότι το 18000 π.Χ. οι Εχινάδες νήσοι ήταν προέκταση της ξηράς. Ανέβηκε, λοιπόν, η στάθμη της θάλασσας σιγά σιγά και κατέκτησε την ξηρά αφήνοντας να προεξέχουν οι λόφοι. Αυτή η διεργασία ξεκίνησε 16.000-18.000 χρόνια πριν. Ο μύθος εδώ ταυτίζεται και πάλι με τη γεωλογία. Τίθεται, έτσι, και πάλι το ερώτημα πώς έμειναν όλα αυτά τα γεγονότα στη μνήμη των Ελλήνων που υποτίθεται ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους γηγενείς κατοίκους αυτού του τόπου, τους Πρωτοέλληνες ή τους Πελασγούς.
  • Το ερευνητικό σας έργο σχετίζεται με έναν από τους μεγάλους ήρωες της ελληνικής μυθολογίας, τον Ηρακλή. Σε ομιλία σας τον αποκαλέσατε «παγκόσμιο γεωλόγο και μηχανικό».
  • O Ηρακλής είναι γνωστός από τους 12 άθλους του. Αυτούς γνωρίζουμε οι περισσότεροι. Για παράδειγμα, είναι λιγότερο γνωστό ότι γεννήθηκε στη Θήβα και (ακόμα σημαντικότερο) ότι έζησε την τελευταία περίοδο της μυκηναϊκής εποχής. Η μυκηναϊκή εποχή ξεκινάει γύρω στα 1600 π.Χ. και ο Ηρακλής πρέπει να έζησε το 13ο αιώνα π.Χ., γύρω στα 80 χρόνια πριν από τον Τρωικό Πόλεμο. Οι 12 άθλοι του Ηρακλή, αν τους ταξινομήσει θεματολογικά κάποιος, θα δει ότι έχουν εμφανή σχέση με το νερό, με μεταλλεύματα και κυρίως με υδραυλικά έργα. Οπως οι στάβλοι του Αυγεία, για παράδειγμα. Ο καθαρισμός του στάβλου του Αυγεία έγινε με την εκτροπή των υδάτων ενός ή δύο ποταμών. Οι Στυμφαλίδες όρνιθες, πάλι, έχουν να κάνουν με λίμνη, με νερό. Η Λερναία Υδρα ομοίως. Τα χρυσά μήλα των εσπερίδων, η χρυσή ζώνη της Ιππολύτης και τα βόδια του Γηρυόνη (πατέρας του Γηρυόνη ήταν ο Χρυσάορας) σχετίζονταν άμεσα με τον χρυσό. Πέρα από αυτά, ο Ηρακλής σχετίζεται επίσης και με τα τεχνικά έργα των Μινύων στην Κωπαΐδα. Αν ξεφύγουμε από αυτούς τους 12 μύθους και πάμε στο τι λένε ο Στράβωνας, ο Διόδωρος Σικελιώτης και διάφοροι άλλοι, βλέπουμε ότι ο Ηρακλής έχει επισκεφθεί και ολόκληρη την Ιβηρική Χερσόνησο.

mariolakos1Μηνάς Παπαγεωργίου και Ηλίας Μαριολάκος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης
  • Σύμφωνα με μελέτη που έχετε παρουσιάσει, ο Ηρακλής εκτός από γεωλόγος και μηχανικός ήταν και δεινός ταξιδιώτης. Υπάρχουν πειστήρια για το πέρασμά του από άλλα σημεία του πλανήτη; Υπάρχουν σχετικές αναφορές σε τοπικές παραδόσεις άλλων λαών;
  • Ο άθλος με τα βόδια του Γηρυόνη εκτυλίσσεται στην Ιβηρική Χερσόνησο. Οι λεπτομέρειες αναφέρονται στον Διόδωρο Σικελιώτη, στον Στράβωνα και τον Πλούταρχο. Γιατί, λοιπόν, πήγε εκεί; Για να εκμεταλλευτεί τον χρυσό, τον άργυρο και τα διάφορα μέταλλα. Μην ξεχνάμε ότι η εποχή εκείνη ήταν η εποχή των μετάλλων. Υπάρχουν ορισμένες περιγραφές που αναφέρονται σε κοιτάσματα μετάλλων στα ιζήματα των ποταμών, όπως του Γουαδαλκιβίρ.
  • Πέρασε όμως και από τα Πυρηναία και πήγε στη Γαλατία. Γαλατία ονομάστηκε από το γιο του Ηρακλή, τον Γαλάτη. Εκεί, λοιπόν, ο Ηρακλής συνάντησε την Πυρίνη. Αυτή έμεινε έγκυος αλλά είχε διάφορες επιπλοκές με την εγκυμοσύνη και λέγεται ότι γέννησε ένα τέρας. Στεναχωρημένη, κατέφυγε στο βουνό, όπου και την κατασπάραξαν τα άγρια ζώα. Ο Ηρακλής βρήκε το πτώμα της, την έθαψε με τιμές πριγκίπισσας και από τότε τα βουνά λέγονται Πυρηναία. Τα προηγούμενα αποτελούν αναφορές της ίδιας της λατινικής μυθολογίας. Σε εκείνη την περιοχή ίδρυσε μια πόλη που είναι σήμερα γνωστή ως Αλέσια. Συνέχισε την ίδρυση νέων πόλεων εγκαθιστώντας σε αυτές δικές του κυβερνήσεις. Ο ίδιος ο Ηρακλής αποτελούσε κατά κάποιον τρόπο ένα διοικητή όλης αυτής της μεγάλης περιοχής υπό τον Ευρυσθέα (το βασιλιά των Μυκηνών).

Εκείνη ακριβώς η περίοδος χαρακτηρίζεται από τη μετάβαση στην εποχή του κασσιτέρου (είχε προηγηθεί η εποχή του μπρούντζου). Πήγε, λοιπόν, και στις Κασσιτερίδες Νήσους. Για να μπορέσει όμως να κάνει μεγάλη εκμετάλλευση, πραγματοποίησε διάφορα υδραυλικά έργα. Για την ευκολότερη μεταφορά του στρατού του άνοιξε δρόμους μέσα από τις Αλπεις για να κατέβει στην Ιταλία. Κυριάρχησε, λοιπόν, στην περιοχή, πέρασε στη Γαλλία και πήρε χρυσάφι από εκεί. Πέρασε στην Ιταλία, πέρασε στη Σικελία, συνεχίζοντας να ιδρύσει πόλεις όπως για παράδειγμα τη Λα Κορούνια ή το Κάντιθ.
  • Υπάρχει και το θέμα του φάρου της Λα Κορούνια, έτσι;
  • Το έμβλημα της πόλης, ο θυρεός της Λα Κορούνια, είναι ο φάρος που έχτισε ο Ηρακλής. Στη βάση του έχουμε μια νεκροκεφαλή με δύο κόκαλα που θεωρείται ότι είναι η κεφαλή του Γηρυόνη. Το Κάντιθ είναι τα παλιά Γάδειρα. Εκεί έχουν μέχρι και σήμερα επιγραφές αφιερωμένες στον Ηρακλή. Στην περιοχή υπάρχουν οι λεγόμενες στήλες του Ηρακλέους, οι πύλες του Γιβραλτάρ. Επίσης, στην τελετή έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελόνης το 1992 το γήπεδο ολόκληρο ήταν στολισμένο με κορδέλες και σεντόνια χρώματος μπλε και άσπρου παριστάνοντας τη Μεσόγειο. Και στο άκρο υπήρχε ένα πλοίο. Ενα πλοίο σαν και αυτά με τα οποία ταξίδευαν οι Μυκηναίοι… Τότε, λοιπόν, βγαίνει από το πλοίο μια φιγούρα, η οποία διασχίζει τη Μεσόγειο και πάει και ιδρύει τη Βαρκελόνη. Ο μύθος αναφέρει πως, κατερχόμενος ο Ηρακλής από τα Πυρηναία, κατάκοπος και καταϊδρωμένος όπως ήταν, έφτασε στην παραλία. Του άρεσε πολύ το τοπίο και άφησε πολλούς από τους δικούς του στρατιώτες εκεί να ξεκουραστούν. Ο ίδιος μπήκε μαζί με άλλους μέσα σε εννιά πλοία και ξεκινούν την πορεία τους προς το βορρά. Τους πιάνει όμως μια μεγάλη θαλασσοταραχή και καταστρέφονται οκτώ πλοία. Επιστρέφοντας εκεί από όπου ξεκίνησε, είδε πως οι άνδρες του είχαν αρχίσει να χτίζουν μια νέα πόλη, τη Βαρκελόνη. Τέλος, σύμφωνα με την παράδοση, ο Ηρακλής πήγε να πάρει τα μήλα των Εσπερίδων περνώντας από την Αραβία. Από εκεί λένε ότι έφτασε μέχρι την Αορνο Πέτρα που βρίσκεται στις Ινδίες και στον Ινδό ποταμό. Ουσιαστικά πρόκειται για το σημείο όπου έφτασε και ο Μέγας Αλέξανδρος.

Escudo_A_Corua
Να περάσουμε και στο θέμα της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού;
Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι ο Ηρακλής και οι άνθρωποί του είχαν πάει να συναντήσουν τους ανθρώπους του Κρόνου. Αυτοί βρίσκονταν σε τρία νησιά δυτικά της Ισλανδίας, η οποία με τη σειρά της βρίσκεται δυτικά από τη Βρετανία. Σε ένα, λοιπόν, από αυτά τα νησιά ήταν η βάση των ανθρώπων που κατάγονταν από τον Κρόνο. Συνεχίζει, λοιπόν, ο Πλούταρχος αναφέροντας πως οι άνθρωποι του Ηρακλή έφτασαν σε αυτό το νησί με σκοπό να περάσουν στη μεγάλη ήπειρο απέναντι, για να αντικαταστήσουν τους προηγούμενους Ελληνες που είχαν μείνει εκεί αρκετά χρόνια και είχαν εκβαρβαριστεί. Είχαν αρχίσει να ξεχνάνε τη γλώσσα τους, τα ήθη και τα έθιμά τους. Ποια είναι αυτή η ήπειρος δυτικά από την Ισλανδία και δυτικά από τα τρία μεγάλα νησιά; Μία είναι, δεν υπάρχει κάποια άλλη: η Αμερική. Ο Πλούταρχος αναφέρει πως το γεωγραφικό πλάτος της περιοχής όπου έφτασε ο Ηρακλής ήταν σε ευθεία με αυτό της Κασπίας. Μας λέει ότι από την περιοχή που έφτασαν έβλεπαν τον ήλιο να χάνεται μόνο μία ώρα το 24ωρο για ένα μήνα.
Herakles Glykon
  • Υπάρχουν αρχαιολογικά δεδομένα σε αυτές τις περιοχές στην αμερικανική ήπειρο που να μαρτυρούν τέτοιου είδους δραστηριότητα;
  • Αρχαιολογικά δεδομένα δεν υπάρχουν διότι δεν έχουν γίνει στοχευμένες έρευνες προς αυτή την κατεύθυνση. Ενδείξεις όμως υπάρχουν. Οι ενδείξεις είναι ότι στην απέναντι πλευρά και στη συγκεκριμένη περιοχή, την περιοχή των Μεγάλων Λιμνών όπου έχουμε μια μεταλλευτική δραστηριότητα που ξεκινά περίπου το 2500 π.Χ. και σταματάει το 1000 π.Χ. Δηλαδή ξεκινάει από τη μεσοελλαδική και πρωτοελλαδική εποχή και καταλήγει στους σκοτεινούς αιώνες, στην κατάρρευση του μυκηναϊκού κράτους. Εκεί αναφέρεται μια εξόρυξη 50.000 τόνων αυτοφυούς χαλκού.
  • Γνωρίζω πως όλα τα χάλκινα αντικείμενα που έχουν βρεθεί στην Αμερική δεν ξεπερνούν τους 17 τόνους.
  • Ετσι είναι. Να είναι 100, να είναι 1.000, να είναι 2.000 τόνοι! Πού πήγαν οι 50.000 τόνοι; Υπάρχουν διάφορα ευρήματα που βρίσκονται μέχρι τη Φλόριντα. Εχουμε διπλούς πέλεκεις όπως τους μινωικούς. Εχουμε ορισμένα άλλα εργαλεία που μοιάζουν ακριβώς με αυτά τα οποία χρησιμοποιούσαν εδώ στον ελλαδικό χώρο. Υπάρχουν, τέλος, και άλλες ενδιαφέρουσες ενδείξεις. Ξαναγυρνώντας όμως στον Ηρακλή, να αναφέρουμε ότι ο Παυσανίας υποστηρίζει ότι ο ήρωας έφτασε και μέχρι τη χώρα των Υπερβορείων.
  • Οι οποίοι πού τοποθετούνται γεωγραφικά;
  • Οπωσδήποτε βρίσκονταν βόρεια της Μαύρης Θάλασσας. Αλλοι τούς τοποθετούν στις Αλπεις, άλλοι βόρεια του Αίμου, άλλοι βόρεια της Θράκης. Κατά πάσα πιθανότητα, όμως, πρέπει να κατοικούσαν εκεί που έφτασαν οι Αργοναύτες. Εκεί, λοιπόν, πρέπει να πήγε ο Ηρακλής. Ο οποίος, μάλιστα, σύμφωνα με τον Παυσανία, πήρε από τους Υπερβόρειους μια αγριελιά, για να τη φυτέψει στην Ολυμπία. Δεν είναι λιγάκι περίεργο όλο αυτό; Πρέπει να υπήρχε μια πολιτισμική σχέση μεταξύ των λαών.
  • Και οι Υπερβόρειοι με τη σειρά τους όμως επισκέπτονταν τη Δήλο;
  • Ετσι. Οι ανασκαφές δύο Γάλλων αρχαιολόγων στο νησί έφεραν στο φως τους τάφους των Υπερβορείων παρθένων, που χρονολογούνται από το 15ο αιώνα π.Χ. Μιλάμε δηλαδή για την περίοδο ανάπτυξης της μυκηναϊκής εποχής. Υπάρχει, λοιπόν, η εκδοχή ότι οι Υπερβόρειες παρθένες κατέρχονταν από το Μαντείο της Δωδώνης, περνούσαν από τους Δελφούς, από εκεί στην Εύβοια για να καταλήξουν στη Δήλο με σκοπό να αφήσουν τα ετήσια δώρα τους. Κανένας δεν έχει ασχοληθεί με το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο και θεωρώ καθοριστικής σημασίας διότι δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ξεκινούν 5 παρθένες με δώρα για να πάνε από την Αγία Πετρούπολη στον Απόλλωνα της Δήλου παραμένοντας αλώβητες. Μπορεί να το φανταστεί κανείς; Αορνος Πέτρα, Υπερβορέα, Θούλη… Ολες τους συνδέονται με τον Ηρακλή. Αυτές οι περιοχές είναι υπαρκτές.
  • Σας έχει πλησιάσει κάποιος από την ελληνική Πολιτεία με σκοπό τη χρηματοδότηση για την ανάδειξη της ερευνητικής σας προσπάθειας;
  • Οχι, εδώ δεν ενδιαφέρονται γι’ αυτά τα πράγματα… Δυστυχώς ακόμα είμαστε υποχείριο του «πνεύματος της Εσπερίας». Δηλαδή, αν δεν έχουν πει κάτι οι Αμερικάνοι, οι Αγγλοι, οι Γερμανοί και οι Γάλλοι, δεν το δεχόμαστε, πρέπει να μας το πουν αυτοί πρώτα για να το δεχτούμε.

Προσπαθούμε να εφαρμόσουμε, δηλαδή, εδώ το σκανδιναβικό πρότυπο. Αν πάει κανείς στη Φινλανδία το χειμώνα, ο ήλιος κάνει την εμφάνισή του 3 ώρες την ημέρα. Πώς είναι δυνατόν αυτός ο άνθρωπος να μην καθίσει μέσα στο σπίτι του να σκεφτεί, να εργαστεί στο computer του; Είναι δυνατόν ο Ελληνας να περάσει μόλις 3 ώρες εκτός σπιτιού; Ο ίδιος ο ήλιος τον προκαλεί να κάνει το αντίθετο.
Σημείωση: Η συνέντευξη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο εβδομαδιαίο περιοδικό “Φαινόμενα” του Ελεύθερου Τύπου (τ. 19 – 5/2/2011)

ΚΟΙΛΗ ΓΗ ΚΑΙ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ / ΔΙΑΣ / ΔΙΟΝΥΣΟΣ / Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΤΑ ΗΡΑΚΛΕΙΔΕΣ

ΚΟΙΛΗ ΓΗ ΚΑΙ ΟΝΤΟΤΗΤΕΣ

Η θεωρία της κοίλης γης υφίσταται από αρχαιοτάτων χρόνων. Όλες οι φυλές του κόσμου γνωρίζουν την ύπαρξη ενός τεραστίου εσωτερικού κοιλώματος με δαιδαλώδεις σπηλιές. Είναι ένας εσωτερικός κόσμος εφάμιλλος με τον εξωτερικό. Οι Αρχαίοι Έλληνες τον ονόμαζαν Τάρταρα!                       
Τα Τάρταρα σύμφωνα με τους Αρχαίους Μύστες είναι τόπος σκοτεινός, είναι τόπος φυλάκισης όλων των οντοτήτων που εναντιώθηκαν στην ανθρωπότητα. Ο Δίας στην τιτανομαχία φυλάκισε τους ηττημένους εχθρούς του για να μπορεί η ανθρωπότητα να εξελιχτεί. Το ίδιο έκανε και ο Διόνυσος στην εκστρατεία του στην Άπω Ανατολή. Πολέμησε αλλοειδείς φυλές κατεντολήν του Φωτός και σφράγισε ενεργειακά τις πύλες ανόδου για να μην μπορούν να ανέβουν οι μιαρές φυλές! Την ίδια αποστολή είχαν και οι επτά Ηρακλείδες που κινήθηκαν στην ίδια περιοχή και πολέμησαν με τις ίδιες τέρατο-γεννήσεις. Τελευταία μαρτυρία έχουμε από τον Μ. Αλέξανδρο που έφτασε μέχρι τα δυτικά Ιμαλάια και αφάνισε οριστικά όλες τις σκοτεινές φυλές.
(δώστε προσοχή τι λέει…)
«…. Ο Αλέξανδρος μπήκε σε μια χώρα πετρώδη (άορνος πέτρα = βράχος που δεν πετούν από πάνω ούτε τα όρνια, λόγο στροφοδίνης της υπάρχουσας πύλης) στην οποία κατοικούσαν δεκαεπτά μιαρές φυλές οι οποίες μιλούσαν δεκαεπτά διαφορικές γλώσσες και ήταν, ανθρωποφάγοι, κυνοκέφαλοι (άνθρωποι με κεφάλι σκύλου- αιγύπτιες θεότητες), γότθοι, μαγγόθοι, δραραίοι, μαρμύθες και άλλες πολλές. Ήταν όλες τερατώδεις και έτρωγαν σκύλους, μύγες, σκουλήκια, και βρωμερά πράγματα. Υπήρχαν ομιλούντα πουλιά τεραστίων διαστάσεων, κένταυροι που πέθαιναν στο φως της ημέρας, μονοπόδαροι άνθρωποι με ουρά, άνθρωποι με έξι χέρια (ινδικές θεότητες), όντα αόρατα και άλλα με σκληρό κέλυφος σαν καβούρια. Ο Αλέξανδρος βλέποντας αυτά φοβήθηκε ότι θα μολύνουν τον κόσμο και τους φυλάκισε στα Τάρταρα! Όλους αυτούς τους νίκησε κυρίως με το άναμμα πολλών φωτιών και επειδή δεν άντεχαν το φώς, έφευγαν για να σωθούν στα βουνά που υπήρχαν πολλά σπήλαια θεοσκότεινα και ομιχλώδη και αποτελούσαν τα σύνορα του φωτεινού κόσμου και της χώρας του αιωνίου σκότους. Για όλα αυτά υπήρχε μια και μόνο κοινή είσοδος που οδηγούσε στα τάρταρα!!!. Ο Αλέξανδρος τους κατεδίωξε σκοτώνοντας χιλιάδες ενώ τους υπόλοιπους τους έκλεισε εντός της εισόδου. Κατόπιν έδωσε διαταγή να κατασκευαστεί μια χάλκινη πόρτα με την οποία σφράγισε τελείως την είσοδο και την άλειψε με σιακήνθη ή ασίκητο, που είναι ένα υλικό τόσο ανθεκτικό που ούτε ο σίδηρος το διαπερνά ούτε η φωτιά το λιώνει. Έτσι έκλεισε για πάντα στα σκοτεινά βάθη (κοίλη γη) τους μιαρούς όλων των φυλών». ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΗΣ ¨ΒΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ¨.
Το παραπάνω κείμενο είναι απόσπασμα από το έργο «Βιος Αλεξάνδρου» και μαρτυρά επακριβώς τι είναι κοίλη γη (τάρταρα)  και ποιοι είναι κλεισμένοι μέσα. Για κυνοκέφαλους και άλλες φυλές κάνουν λόγο ο Ησίοδος, ο Ηρόδοτος καθώς και σωρεία ινδικών αιγυπτιακών και κινεζικών κειμένων. Είναι τόσο ξεκάθαρο αυτό που δεν μπορεί να παρερμηνευτεί από κανέναν. Ακόμη και σήμερα έχουμε πολλές μαρτυρίες σε γεωτρήσεις που έχουν γίνει, πως ακούγονται φωνές από τα έγκατα της γης και σπανιότερα έχουμε και θεάσεις οντοτήτων από τις τρύπες.
Την σήμερον ημέρα γίνεται λόγος από πολλά άτομα που ¨έχουν¨ άνωθεν επικοινωνία (channeling-κανείς δεν αμφισβητεί ότι κάποιος επικοινωνεί μαζί τους, το θέμα είναι ποιος…) ότι η σωτηρία θα έρθει από την κοίλη γη. Γίνεται αναφορά ότι εκεί κατοικούν καλοκάγαθα όντα που θέλουν το καλό της ανθρωπότητας και πως στις δύσκολες στιγμές θα μας κατεβάσουν εντός της γης… για να γίνουμε πέμπτο-διαστασιακοί! Μάλιστα (σύμφωνα με αυτούς…) έχουν και θαλάμους που θα μας βοηθήσουν στην προσαρμογή μας!
Αλήθεια, γιατί αυτά τα όντα δεν ανεβαίνουν επάνω;
Τους ενοχλεί το φως;
Γιατί δεν βοηθούσαν τόσο καιρό;
Τι περιμένουν να γίνει για να υπάρχουν οι προϋποθέσεις να ανέβουν;
Για όλα υπάρχουν απαντήσεις αρκεί να πάψει ο άνθρωπος να στρουθοκαμηλίζει! Τα όντα αυτά είναι σκοτεινά και θέλουν τον αφανισμό του ανθρωπίνου είδους. Η πρόθεση τους είναι να κατοικήσουν στην επιφάνεια της γαίας αφήνοντας μόνο 500 εκατομμύρια σκλάβους από τον ανθρώπινο πληθυσμό (βλέπε γρανιτένιες πλάκες στην Τζόρτζια των ΗΠΑ).
Οι πύλες που έκλεισε ο Μέγιστος των Ελλήνων είναι ενεργειακές και δεν μπορούν να τις ανοίξουν εύκολα. Πως άραγε θα μπορούσαν να ανοίξουν; Που βασίζονται οι μιαροί και είναι τόσο σίγουροι για την έξοδο τους από την κοίλη γη;  Μήπως θα μπορούσε ένας ενεργειακός παλμός από τον ήλιο να τις απενεργοποιήσει; μμμμμ… πολύ ενδιαφέρον ακούγεται! Άντε και οι πύλες άνοιξαν …τι γίνεται με το φως που δεν αντέχουν; Πως θα κυκλοφορούν την ημέρα; Έχουν και γι αυτό σχέδιο! Βασίζονται πως όταν θα ανέβουν επάνω … και ενώ η ηλεκτρισμός και ο πολιτισμός δεν θα υπάρχουν (λόγω παλμού του Ήλιου) θα ενεργοποιήσουν την αρχαία τους τεχνολογία (πυραμίδες, οργόνη - οργονίτες... (προσοχή σε αυτά οργανοειδή κατασκευάσματα που κυκλοφορούν) που βασίζεται σε γεωμετρικά σχήματα και ανώτερα μαθηματικά επάνω στην επιφάνια του πλανήτη… και θα φτιάξουν ένα ενεργειακό πλέγμα κάλυψης της σφαίρας που θα τους διαμορφώσει τις συνθήκες που θέλουν για την δική τους επιβίωση. Ο άνθρωπος άλλωστε δεν θα είναι ισχυρός αντίπαλος διότι θα έχει γυρίσει στην λίθινη εποχή με το σοκ που θα έχει υποστεί. Όλα αυτά βέβαια είναι η πρόθεση τους. Το αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό. Είναι πολύ πιο καθαρό και υπέρ του ανθρώπου… Ας λογαριάζουν αυτοί ότι θέλουν!
Οπότε αφελείς ¨ενδιάμεσοι¨… μην παρασέρνετε κόσμο στο στόμα του λύκου. Εσείς μπορείτε να πάτε από τώρα στην κοίλη γη και να πιάσετε καινούργιες φιλίες με τους νέους σας φίλους που σας αγαπούν τόσο, οι άλλοι ας μείνουν στο έργο και στο πλευρό του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Διόνυσου και του Ηρακλή, γιατί από ότι φαίνεται … μια χούφτα Έλληνες θα ¨βάλουν¨ πάλι το φίδι στην τρύπα.  

Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

ΘΕΟΦΑΝΙΑ

ΘΕΟΦΑΝΙΑ 


Ως είθισται , την βασιλόπιτα την κόβω στο σπίτι μου κάθε

χρόνο,το μεσημέρι της ημέρας των Θεοφανίων  Όσοι δεν

 έχουν τίποτε καλύτερο να κάνουν, έρχονται στο σπίτι μου να  
 πάρουν το κομμάτι τους και να ανταλλάξουν μαζί μου ευχές. 

Φέτος με τίμησαν η Χρυσούλα Τσιμιτσέλη , 

ο Γιάννης Μαλέζης, η Νίκη Γκόβα και ο Τεό Μαλέζης 

Καλή Χρονιά παιδιά, καλή χρονιά σε όλους σας

ΔΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ Ξεκίνησαν οι αυτοκτονίες του 2014... Κουκούλωμα από αστυνομία και ΜΜΕ.

ΔΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ
Posted: 04 Jan 2014 12:58 AM PST



Προχθές Πέμπτη 2/1/14 μακροχρόνια (2 χρόνια) άνεργος 52 ετών (Κ….) κρεμάστηκε στο σπίτι του στο Ελληνικό στην οδό Κ……..92. 


Η πράξη του – απελπισίας συνέβη στις 12:38 μ.μ. αφού προηγουμένως έγραψε σημείωμα που εξηγούσε τους λόγους της πράξης του, έστειλε sms σε φίλους του και την Ουκρανή γυναίκα του που τον εγκατέλειψε προ ημερών μη αντέχοντας την ένδεια. Στη συνέχεια η Αστυνομία τον βρήκε κρεμασμένο μέσα στο σπίτι του, πήρε τηλ. σε όσους ανέφερε στο σημείωμά του και …. τέλος. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση στα πουλημένα ΜΜΕ. Ούτε ΜΙΑ ανακοίνωση του συμβάντος απο την ΕΛ.ΑΣ. 


Είναι μια ακόμα περίπτωση – δολοφονίας – αυτοχειρίας εξ αιτίας της εγκληματικής πολιτικής των κατοχικών κυβερνήσεων που οδηγούν τον απελπισμένο λαό κατά χιλιάδες στον τάφο. 

Κανείς δεν ξέρει πόσες χιλιάδες είναι οι αυτόχειρες – δολοφονημένοι. Μπορεί να είναι 1.000 ή 10.000. Εμείς … αναφέρουμε μόνο μία περίπτωση που προσπαθούν να κουκουλώσουν. Επειδή γνωρίζουμε πρόσωπα και πράγματα, θα περιμένουμε λίγο ακόμα πριν αναρτήσουμε φώτο και ονόματα μήπως το κάνει το επίσημο … κράτος.


πηγή

ΣΧΟΛΙΟ
"Καλή" χρονιά κ Σαμαρά....
Να δούμε τι θα γράφει το κοντέρ της γενοκτονίας τον Δεκέμβριο του 2014...  

Πέθανε ανασφάλιστος καρκινοπαθής επειδή δεν τον δέχθηκε κανένα νοσοκομείο! Ακούτε φονιάδες ανθέλληνες;

Posted: 04 Jan 2014 06:00 AM PST
Το σκληρό πρόσωπο του κράτους αποκάλυψε η ιστορία 66χρονου ανέργου. Έπασχε από καρκίνο, αλλά δεν τον δέχονταν κανένα νοσοκομείο λόγω οικονομικού. Το έγγραφο του κοινωνικού ιατρείου Ελληνικού, που αποδεικνύει την αδιαφορία των αρμοδίων και οι καταγγελίες.

Την τελευταία του πνοή άφησε ένας 66χρονος άνεργος και ανασφάλιστος καρκινοπαθής, αναζητώντας νοσοκομείο για να τον δεχτεί, πράγμα που δεν συνέβη, όπως καταγγέλλει το Κοινωνικό Ιατρείο του Ελληνικού, το οποίο είχε σημάνει συναγερμό για 10 ανασφάλιστα άτομα, μεταξύ των οποίων και ο 66χρονος, η ζωή των οποίων βρίσκεται σε κίνδυνο.

Σε ανακοίνωσή του το Κοινωνικό Ιατρείο Ελληνικού αναφέρει ότι από τις αρχές Δεκεμβρίου έχει ενημερωθεί το υπουργείο Υγείας για την κατάσταση των ατόμων αυτών. "Ωστόσο ακόμη και σήμερα δεν έχουμε λάβει καμία απάντηση", αναφέρει.

Μετά τον θάνατο του 66χρονου, εννέα ασθενείς παραμένουν σε κρίσιμη κατάσταση και πρέπει να νοσηλευτούν άμεσα σε νοσοκομείο.

Το Κοινωνικό Ιατρείο καλεί τους πολίτες να κινητοποιηθούν, να καλέσουν μαζικά στα παρακάτω τηλέφωνα και να στείλουν μαζικά e-mail στις διευθύνσεις του υπουργείου Υγείας και της Γενικής Γραμματείας της κυβέρνησης προκειμένου να δοθεί άμεσα μια λύση για τους ανασφάλιστους ασθενείς που βρίσκονται σε κίνδυνο. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Κοινωνικού Ιατρείου Ελληνικού 

Τα δυσάρεστα νέα μας πρόλαβαν δυστυχώς. Αργά χθες το βράδυ πληροφορηθήκαμε  ότι ο ένας από τους δέκα ασθενείς, των οποίων την κατάσταση δημοσιοποιήσαμε  από τις 09 Δεκέμβρη 2013 και παλεύαμε  να νοσηλευτούν με διαδικασία επείγοντος σε  δημόσιο νοσοκομείο, έχασε την μάχη για την ζωή.

Ο 66χρονος ασθενής ήρθε στο ιατρείο μας στα μέσα Οκτωβρίου με συμπτώματα έντονου πόνου στον θώρακα και αιμόπτυση. Έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις (αξονική) και έπρεπε άμεσα να νοσηλευθεί σε νοσοκομείο για να διερευνηθεί η κατάσταση του.
Δυστυχώς δεν καταφέραμε να βρούμε δημόσιο νοσοκομείο που θα τον δεχτεί χωρίς κόστος,  αφού αδυνατούσε να ανταποκριθεί οικονομικά.

Έτσι στις 09 Δεκέμβρη 2013  κάνουμε την πρώτη μας έκκληση προς το Υπουργείο Υγείας  και επειδή δεν είχαμε απάντηση επανερχόμαστε εκ νέου στις 20 Δεκέμβρη 2013 τονίζοντας ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι  στα πρόθυρα να χάσουν την ζωή τους. Δυστυχώς ο συγκεκριμένος ασθενής άντεξε μέχρι τις 30 Δεκέμβρη 2013.  Άλλο ένα σπίτι ανασφάλιστου συμπολίτη μας έκλεισε. Άλλος ένας πολίτης ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΕ από τις πολιτικές που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις των τελευταίων 4 ετών.

Μετά από αυτή την εξέλιξη την 10η θέση στην αναλυτική λίστα των ασθενών μας με επείγουσες καταστάσεις, που στείλαμε χθες βράδυ στο Υπουργείο, καταλαμβάνει  άλλος ασθενής. Ας ελπίσουμε αυτοί  να τύχουν καλύτερης μεταχείρισης.

Η λίστα που ακολουθεί περιλαμβάνει οκτώ ασθενείς με σοβαρά καρδιολογικά προβλήματα, ένα με ανεύρυσμα αορτής και έναν με λέμφωμα non hodgkin που  έχει άμεση ανάγκη ειδικής χημειοθεραπείας.

Ως πότε όμως οι ιθύνοντες του Υπουργείου Υγείας θα βάζουν τις ζωές ΟΛΩΝ μας σε κίνδυνο και θα κόβουν κονδύλια που είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για το δημόσιο σύστημα υγείας; Χθες κηδεύτηκε ο 66χρονος, από αύριο όλοι μας θα εντείνουμε τον αγώνα  για να σταματήσουν ΑΜΕΣΑ οι γενοκτόνες αυτές πολιτικές. Αυτοί που δολοφονούν ευάλωτους πολίτες θα λογοδοτήσουν πολύ σύντομα.
(πατήστε την εικόνα για μεγέθυνση)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Έχουν σβηστεί τα προσωπικά στοιχεία των ασθενών για ευνόητους λόγους. Δίνεται ένα μικρό αποδεικτικό στοιχείο προς την κοινή γνώμη και το έγγραφο που στάλθηκε στο υπουργείο Υγείας με όλα τα στοιχεία των ασθενών.
(Mε πληροφορίες από mki-ellinikou.blogspot.gr.) 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΥΠΕΡΟΠΛΟΥ HEMPAS/CCIAS

Οι εξελίξεις στην Τουρκία και οι γεωπολιτικές πτυχές του θέματος

Οι εξελίξεις στην Τουρκία και οι γεωπολιτικές πτυχές του θέματος

Του Σάββα Καλεντερίδη - Μετά από μια δεκαετία παρουσίας στον πρωθυπουργικό θώκο, το 2013 θα καταγραφεί ως έτος σχεδόν απόλυτης κυριαρχίας, ενώ το 2014 θα είναι η πιο δύσκολη χρονιά αν όχι η χρονιά της αποκαθήλωσης για τον Ερντογάν.
Ο κύριος αντίπαλος του χαρισματικού Τούρκου πρωθυπουργού δεν είναι ο Γκιουλέν ούτε οι ΗΠΑ και το Ισραήλ, όπως διατείνεται ο ίδιος και οι απολύτως χειραγωγημένοι κονδυλοφόροι που τον ακολουθούν, αλλά το απολύτως προσωποπαγές σύστημα εξουσίας που προσπάθησε να εγκαθιδρύσει, που είναι ευπαθές και ανοίγει πολλές πόρτες στη διαφθορά. Και είναι ακριβώς οι ίδιες πόρτες από τις οποίες εισβάλλουν και οι -όποιες- αντίπαλες δυνάμεις, εκμεταλλευόμενες τις συστημικές αδυναμίες, για να φέρουν εις πέρας τους δικούς τους σκοπούς και στόχους.

Ο Ερντογάν, μετά το 2009, από τη μια πλευρά έκανε τη μεγάλη στροφή που επιχείρησε -αποτυχημένα- να κάνει ο Οζάλ, το 1990-91, αναγνωρίζοντας ντε φάκτο το κουρδικό κράτος του Νοτίου Κουρδιστάν (Β. Ιράκ), και από την άλλη ξεκίνησε τις διαδικασίες δρομολόγησης πολιτικής λύσης για το τουρκοκρατούμενο Κουρδιστάν. Να υπογραμμίσουμε ότι σύμφωνα με ισχυρότατες ενδείξεις, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο τον επέλεξαν άνθρωποι των ΗΠΑ, από το 1994, όταν ήταν δήμαρχος Κωνσταντινούπολης. Επειδή οι κεμαλιστές και οι στρατιωτικοί δεν δεχόντουσαν μια τέτοια αλλαγή στην παραδοσιακή πολιτική της Τουρκίας στο Κουρδικό, η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους θα οδηγήσει την Τουρκία στο διαμελισμό, οι επιτελείς της Ουάσιγκτον θεώρησαν ότι μόνο ένας ηγέτης με ευρεία αποδοχή από τις λαϊκές μάζες ήταν κατάλληλος για κάτι τέτοιο. Ευρεία αποδοχή στην Τουρκία σημαίνει πολιτικό Ισλάμ. Και επειδή ο Ντετζμετίν Ερμπακάν ήταν και ριζοσπάστης και υπερήλικας, επελέγη ο Ερντογάν.
Το αξιοπερίεργο είναι ότι, σύμφωνα με καταγγελίες του κουρδικού απελευθερωτικού κινήματος, το κίνημα Γκιουλέν, ο ηγέτης του οποίου ζει αυτοεξόριστος στις ΗΠΑ, ήταν αυτό που έδωσε στη δημοσιότητα το καλοκαίρι του 2012 τα πρακτικά των συνομιλιών του Όσλο, μεταξύ του τουρκικού κράτους και του ΡΚΚ, τορπιλίζοντας στην ουσία τις συνομιλίες. Επίσης, το Φεβρουάριο του 2013 σημειώνεται η πρώτη μετωπική σύγκρουση Ερντογάν-Γκιουλέν, όταν οι εισαγγελείς αποπειράθηκαν να συλλάβουν την διοικητή της ΜΙΤ, με την κατηγορία ότι συμμετείχε στις προαναφερθείσες συνομιλίες με μια τρομοκρατική οργάνωση.
Αξιοσημείωτο επίσης, αν όχι αξιοπερίεργο, είναι το γεγονός τα γεγονότα που οδηγούν στην αποδυνάμωση του Ερντογάν, τα οποία ξεκίνησαν με υπαιτιότητα και πρωτοβουλία του ιδίου, με το νόμο που καθιστούσε υποχρεωτική τη μεταβίβαση των φροντιστηρίων του κινήματος Γκιουλέν στο υπουργείο Παιδείας, συμπίπτουν με τη λειτουργία του νέου αγωγού μεταφοράς πετρελαίου από το Κουρδιστάν στο Γιουμουρταλίκ των Αδάνων. Η απόφαση αυτή της Άγκυρας να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Μπαρζανί, ερήμην της Βαγδάτης, για τη μεταφορά κουρδικού πετρελαίου στις διεθνείς αγορές, αν και είναι αδύνατον να έγινε χωρίς προηγούμενες διαβουλεύσεις με κάποια κέντρα στην Ουάσιγκτον και το Λονδίνο, σε κάποια φάση ενόχλησε την Ουάσιγκτον. Έχει καταγραφεί, μάλιστα, παρέμβαση της αμερικανικής διοίκησης, που είχε αποτέλεσμα τα έσοδα από την πώληση του κουρδικού πετρελαίου να καταλήγουν σε ειδικό λογαριασμό που έχει ανοιχθεί από το 2003 στην JP Morgan, αντί της τουρκικής Halk Bankası, όπως είχε απαιτήσει ο Ερντογάν από τον Μπαρζανί. Για όσους δεν ενθυμούνται, η κρατική Halk Bankası είναι μπλεγμένη μέχρι τα «μπούνια» στο σκάνδαλο τις διακίνησης μαύρου χρήματος ύψους 87 δις δολαρίων, που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα του Ερντογάν, και επειδή αποτελεί απόδειξης παραβίασης του εμπάργκο εναντίον του Ιράν, που επέβαλαν οι ΗΠΑ!
Αφού υπογραμμίσουμε και πάλι ότι ο ίδιος ο Τούρκος πρωθυπουργός με τις πρακτικές του έδωσε την ευκαιρία στους όποιους αντιπάλους του να τον πλήξουν, να υπενθυμίσουμε στους αναγνώστες μας ότι το βαθμολόγιο του μέχρι προχθές πιστού φίλου της Ουάσιγκτον Ερντογάν, είναι ήδη κάτω από τη βάση και για μια σειρά από λόγους.
Στη Συρία, από ένα σημείο και μετά εξόργισε την Ουάσιγκτον επειδή έκανε του κεφαλιού του, υποστηρίζοντας την Αλ Κάιντα-Αλ Νούσρα, για να πλήξει τους Κούρδους και να αποκλείσει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός δεύτερου αγωγού που θα μεταφέρει το κουρδικό πετρέλαιο στη Μεσόγειο.
Στην Αίγυπτο υποστήριξε ανοικτά τη Μουσουλμανική Αδελφότητα, προκαλώντας ρήγμα και στις σχέσεις της με τη Σαουδική Αραβία-ΗΑΕ.
Τέλος, πέρα από τα γνωστά προβλήματα με το Ισραήλ, η Τουρκία, με την αποστολή του ερευνητικού σκάφους Μπάρμπαρος στη θάλασσα της Κύπρου, αποπειράται να κινηθεί αποσταθεροποιητικά σε μια κατάσταση που τείνει να εμπεδωθεί στην περιοχή, στην οποία εμπλέκεται η αμερικανική Noble Energy και η ισραηλινή Delek, προφανώς όχι χωρίς προηγούμενες συνεννοήσεις και διαβουλεύσεις με τις αντίστοιχες κυβερνήσεις.

Εν κατακλείδι, ασχέτως αν τον ασκό του Αιόλου τον άνοιξε ο ίδιος ο Ερντογάν, η κατάσταση στην Τουρκία και οι συνεπακόλουθες πολιτικές εξελίξεις, σχετίζονται και επηρεάζουν-ονται με ένα περίπλοκο πλέγμα γεωπολιτικών παραγόντων και εξελίξεων, που επηρεάζουν και ενδιαφέρουν και τα ελληνικά πράγματα. Γι’ αυτό αξίζουν της μέγιστης προσοχής μας!

infognomonpolitics

ΚΑΙ ΕΣΥ ΡΑΓΙΑ κάθεσαι και μιλάς μαζί τους;

Posted: 07 Jan 2014 01:00 AM PST
Γράφει ο Γιώργος Κανελλάκης

  • Σε πατάνε στον λαιμό, σε φτύνουν,
  • σου έχουν κλέψει τις εισφορές στα ασφαλιστικά ταμεία και θέλουν να πληρώνεις ξανά
  • σου έφαγαν τις αποταμιεύσεις εσένα που εμπιστευτικές τα ΟΜΕΔ-ΕΓΕΔ
  • σου γέμισαν τα πνευμόνια με χημικά
  • σου εξαφάνισαν όσα έδωσες για τα πυρόπληκτα 
  • σε βάζουν να πληρώνεις χαράτσι για το σπίτι σου
  • πληρώνεις χαράτσι για αξίες ακινήτων του 2008, όταν σήμερα αξίζουν ψίχουλα 
  • σου πουλάνε τα φιλέτα της Χώρα ΜΑΣ
  • έχεις την ακριβότερη βενζίνη στην Ευρώπη
  • έχεις τα ακριβότερα βρώσιμα στην Ευρώπη σε σχέση με τα έσοδά σου
  • σου αύξησαν τα διόδια
  • σου αύξησαν σχεδόν 100% το κόστος του ρεύματος
  • σε φτύνουν καθημερινά υποκείμενα από το “γυαλί” 
  • αποδεικνύεται συνεχώς πως είναι πλαστογράφοι και μιζολήπτες
  • διέλυσαν τα αποθεματικά των ταμείων με την “δέκα” και μετά με τον προβόπουλο
  • δεν κατάσχουν τίποτα από … τύπους σαν τον Άκη 
  • αφήνουν ελεύθερους όσους πιάστηκαν με την μίζα στα χέρια
  • σε έχουν απολύσει, σου έχουν εξαφανίσει το δικαίωμα στην εργασία 
  • εσένα που δεν σε έχουν απολύσει σε φτύνουν με … μισθό 280-570 euro/μήνα
  • σου κατάργησαν την δωρεάν παιδεία 
  • τα παιδιά σου δεν έχουν θέρμανση 
  • δεν έχεις φράγκα να πάρεις γάλα στα παιδιά σου
  • διώχνουν τον ανθό της Χώρας στα ξένα
  • μειώνεται με ταχείς ρυθμούς ο πληθυσμός στην Χώρα λόγω υπογεννητικότητας 
  • διαχειρίστηκαν κονδύλια ΔΙΚΑ σου ως κοινοί κλέφτες
  • σε φέρνουν σε θέση και επίπεδο που θα ζήλευαν φυλές του Αμαζονίου 
  • σε δουλεύουν κάθε χρόνο πως έρχεται η λύτρωση και πως βλέπουν το φως στο τούνελ
  • ανοίγεις την tv και βλέπεις πρώτη είδηση στο mega: “η καρδιά και μυαλό μας είναι στην Μέρκελ”, συνεχίζεις και βλέπεις τούρκικα, συνεχίζεις και παρατηρείς πως γι αυτούς δεν έχει αυτοκτονήσει κανείς σήμερα 
  • σου πλασάρουν φρεσκαδούρα ως καινοτόμα λύση που, με την σειρά της πουλάει τους ψήφους σου.

  • ΚΑΙ ΕΣΥ ΡΑΓΙΑ κάθεσαι και μιλάς μαζί τους; 

      Κάθεσαι και συζητάς με όρους “πολιτικού
      πολιτισμού”;

  • ΕΙΣΑΙ ΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΜΟΙΡΑΣ ΣΟΥ. 
Το κακό είναι πως η μοίρα σου συμπαρασύρει την μοίρα και των άλλων, που δεν συμφωνούν μαζί σου. 

Ξύπνα λοιπόν και άλλαξε. Όχι πλευρό, 

αλλά σήκω, ορθώσου πάτα στα πόδια 

σου και σήκωσε την γροθιά σου και 

απαίτησε. Όσο ακόμη προλαβαίνεις…..

Γιώργος Θ. Κανελλάκης

Σύναξη τοῦ Τιμίου Προδρόμου Ἰωάννου.

Posted: 07 Jan 2014 02:00 AM PST
Του π. Ανανία Κουστένη

Στὶς 7 Ἰανουαρίου ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὴν Σύναξη τοῦ Τιμίου Προδρόμου καὶ Βαπτιστοῦ Ἰωάννου. Εἶναι ἡ ἀρχαιότερη γιορτὴ τῆς Ἐκκλησίας μας, γιὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο. Καὶ ἦλθε Θεόθεν. Ὁ Θεὸς φώτισε τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὴν ὅρισαν τὴν ἑπόμενη τῶν Θεοφανείων, γιὰ νὰ τιμήσουν τὸν ἅγιο Ἰωάννη, ποὺ βάπτισε τὸν Χριστό μας. Εἶναι ὁ μεγαλύτερος ἅγιος της Ἐκκλησίας μας. Ἡ Παναγία δὲν συγκρίνεται, βέβαια. Ὁ «μείζων ἐν γεννητοῖς γυναικῶν». Ἡ φιλανθρωπία καὶ ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ ἔνσαρκη. Ὁ φίλος τῶν ἁμαρτωλῶν. Ὁ κῆρυξ τῆς μετανοίας. Ἡ φιλέρημος τρυγῶν. Σ’ ὁποια ἐρημιὰ κι ἂν εἴμαστε, καὶ τῶν πόλεων καὶ τῶν ἄλλων περιοχῶν, ὑπάρχει ἐκεῖ πάντοτε, νὰ τὸ ξέρομε αὐτό, ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος καὶ μᾶς συντροφεύει. Μᾶς κάνει καὶ μᾶς κρατᾶ τὴν καλύτερη παρέα καὶ τὴν καλύτερη συντροφιά.

Γι’ αὐτό, ὁ κὺρ Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης, εὐρισκόμενος  στὴν πολύβουη Ἀθήνα τῆς πλουτοκρατίας κλπ, ἐνθυμεῖτο περισσότερο τὸν ἅγιο Ἰωάννη τὸν Πρόδρομο τῆς Σκιάθου. Ποῦ τὸν ἔλεγαν Ἀσέληνο, θὰ ’ταν σὲ κάποιο σημεῖο, ποὺ δὲν τὸ ’βλεπε οὔτε ὁ ἥλιος οὔτε καὶ ἡ σελήνη. Καὶ τοῦ λέει σ’ ἕνα ὡραῖο ποίημα, μὲ τὸν ἴδιο τίτλο: «Ἀπὸ τὴν ἐρημία σου Ἄϊ μου Γιάννη/ ποὺ ἤχησε τὸ πάλαι ἡ φωνή σου/θυμήσου μας...

κ’ ἐμᾶς κ’ ἐμᾶς λυπήσου/ ποὺ λυώνομε μέσα σὲ μία ἐρημία/ γεμάτη ἀπὸ πληθυσμὸν ἀνθρώπινον.» Τί ὡραία! Γι’ αὐτὸ δὲν εἴμαστε μόνοι στὴν ἁγία μας Ἐκκλησία. Τυπικὰ μόνοι μπορεῖ. Ὑπαρξιακά, ὅμως, ὄχι. Εἶναι κοντά μας ὁ σαρκωθεῖς, κοντά μας ἡ Ἁγία Τριάς, πολλῶ μᾶλλον, κοντά μας ἡ Παναγία, ὁ ἄη Γιάννης, οἱ ἀπόστολοι, οἱ ἅγιοι, οἱ μάρτυρες, οἱ ἄγγελοι καὶ οἱ ἀρχάγγελοι, τὰ πνεύματα καὶ οἱ ψυχὲς τῶν δικαίων. Κι ὅσοι μᾶς ἀγαποῦν, ὅπου κι ἂν βρίσκονται ἐπὶ τῆς γῆς. Γι’ αὐτὸ δὲν εἴμαστε καθόλου μόνοι. Μόνο νὰ προσευχόμεθα καὶ νὰ τοὺς ἐπικαλούμεθα καὶ εἴμεθα «ἐν ταῖς λαμπρότησι τῶν ἁγίων.» Ἀνάμεσα στοὺς ἁγίους. Καὶ μὲ τοὺς ἁγίους.

Τὴν ἴδια μέρα, 7 Ἰανουάριου πάντα, γιορτάζει καὶ ἡ μετένεξις, ἡ μεταφορά, δηλαδή, τῆς Τιμίας χειρὸς τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου, ἀπὸ τὴν Ἀντιόχεια στὴν Κωνσταντινούπολη, στὰ χρόνια τοῦ Κωνσταντίνου τοῦ Πορφυρογέννητου καὶ τοῦ Ρωμανοῦ τοῦ Β’, τοῦ υἱοῦ του, Πορφυρογέννητου κι αὐτοῦ, τὸν 10ο  αιώνα. Εἶχε ταφεῖ ὁ ἅγιος Ἰωάννης στὴ Σεβαστή. Μία πόλη, ἐκεῖ κοντὰ στὴν Ἀντιόχεια τῆς Συρίας, στὴν Κιλικία τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, εἶναι κοντὰ αὐτά, καὶ πῆγε ὁ εὐαγγελιστὴς Λουκᾶς κι ἐπῆρε τὸ χέρι τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου. Τὸν ἀγαποῦσε πολύ. Κι αὐτὸς γράφει τὰ περισσότερα γιὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη, ποὺ εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς εὐαγγελικῆς ἱστορίας.

Τὸ πῆρε καὶ τὸ πῆγε στὴν πατρίδα του, τὴν Ἀντιόχεια τῆς Συρίας. Τὶς Συριάδες  Ἀθῆνες, ποὺ προῆλθε ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος καὶ τόσοι ἄλλοι ἀπὸ ’κεῖ. Κι ἐκεῖ τὸ χεράκι τοῦ ἁγίου μας Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου ἔκανε πολλὰ καὶ μεγάλα θαύματα. Ξεκλείδωνε ψυχές. Τὶς ἔφερνε στὸν Χριστό. Τὶς ἔβγαζε ἀπ’ τὴν ἁμαρτία, δίνοντας μετάνοια καὶ χάρη. Καὶ θαυματουργοῦσε παντοιοτρόπως. Ἔβγαζε δαιμόνια, θεράπευε ἀρρώστους, σήκωνε παράλυτους, καὶ ἔδινε, προπαντός, ψυχικὴ καὶ πνευματικὴ ὑγεία.

Ἐκεῖ στὰ ὅρια τῆς Ἀντιόχειας, λέει τὸ ταπεινὸ καὶ Ἱερὸ Συναξάριο τῆς 7ης Ιανουαρίου, ἦτο κι ἕνας μεγάλος δράκοντας. Τὸν ὁποῖο ὁ κόσμος ἐκεῖ ὁ ἁπλός, οἱ εἰδωλολάτραι, οἱ μὴ χριστιανοί, δηλαδή, τοῦ ἀπένεμαν λατρεία. Τὸν εἶχαν θεό. Καὶ τοῦ πρόσφεραν κάθε χρόνο θυσία, μὲ θύμα ἕναν ἄνθρωπο. Ἔριχναν κλῆρο κι ὁποῖος τύχαινε. Μία χρονιὰ ἔτυχε, λοιπόν, ἡ κόρη ἑνὸς χριστιανοῦ, νὰ τὴν ρίψουν στὸν δράκοντα, νὰ τὴν φάγει. Ἐκεῖνος στενοχωρήθηκε. Δὲν ἤξερε τί νὰ κάνει. Παρακαλοῦσε, λοιπόν, τὸν Θεό, τὸν Χριστό μας, καὶ τὸν ἅγιο Ἰωάννη. Καὶ τὴν παραμονὴ αὐτῆς τῆς φοβερῆς καὶ θεοστυγοὺς πράξεως, πῆγε καὶ προσκύνησε τὸ χεράκι τοῦ ἁγίου. Καὶ καθὼς προσκυνοῦσε, δάγκωσε καὶ ἔκοψε, ἢ πῆρε, μᾶλλον, μὲ τὸ στόμα του τὸν ἀντίχειρα. Δὲν τὸν κατάλαβε κανείς.

Τὴν ἄλλη μέρα, κρατώντας στὸ χεράκι του κρυφὰ τὸν ἀντίχειρα τοῦ μεγάλου Βαπτιστοῦ, πῆγε τὴν κόρη του στὸ μέρος ποὺ ἤρχετο ὁ δράκων, γιὰ νὰ τὴν φάει. Κι εἶχε μαζευτεῖ πολὺς κόσμος ἀπὸ περιέργεια, —τί ἄχαρο θέαμα καὶ τί σκληρὴ πράξη!— καὶ περίμεναν ὅλοι τὴν ὥρα ποὺ θὰ ἐγίνετο αὐτὸ τὸ κακό. Καὶ καθὼς ἤρχετο ὁ δράκων καὶ ὁρμοῦσε πάνω στὸ θύμα του, τρέχει μπροστὰ ὁ πατέρας κι ἐνῶ εἶχε ἐκεῖνος ἀνοίξει τὸ στόμα του νὰ καταπιεῖ τὴν κόρη, τοῦ ρίχνει μέσα στὸ στόμα, σημάδεψε, καὶ τοῦ ρίχνει τὸν ἀντίχειρα τοῦ μεγάλου Προδρόμου. Καὶ τί γίνεται; Ἐκεῖνος ἔσκασε καὶ ἐχάθη. Συγκινήθηκαν ὅλοι. Καὶ περισσότερο ὁ πατέρας. Καὶ πιὸ πολὺ ἡ κορούλα του. Χάρηκαν τόσο πολύ. Δόξασαν καὶ εὐχαρίστησαν τὸν Θεὸ καὶ τὸν μεγάλο Πρόδρομό Του, τὸν Χριστό μας. Καὶ τὸν μεγάλο Πρόδρομο. Πανηγύρισαν. Ἀλάλαξαν. Πολλοὶ εἰδωλολάτραι ἔγιναν χριστιανοί. Κι ὅλοι μαζὶ κι ὁ εὐεργετηθεῖς πατέρας περισσότερο, πῆραν πέτρες καὶ φτειάξανε μία μεγάλη ἐκκλησία τοῦ ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου.

Εἶχαν μάθει τὰ θαύματα κι οἱ αὐτοκράτορες τοῦ Βυζαντίου. Καὶ περισσότερο οἱ Κωνσταντῖνος καὶ Ρωμανὸς Πορφυρογέννητοι. Καὶ θὰ ἤθελαν νὰ ἔχουν στὴν Κωνσταντινούπολη τὸ χεράκι τοῦ ἁγίου Ἰωάννου. Τὸ εἶδε αὐτὸ ὁ ἅγιος Ἰωάννης, ὅλα τὰ βλέπει, καὶ χάρηκε πολὺ ποὺ τὸν ἤθελαν καὶ στὴ Βασιλεύουσα. Καὶ τί κάνει; Σ’ ἕναν ἑσπερινὸ καὶ καθῶς ἔκαναν οἱ πατέρες στὸ ναὸ ἐκεῖ ἁγιασμό, στὸ ναὸ ποῦ ἦταν τὸ χεράκι τοῦ ἁγίου, τί κάνει ὁ ἅγιος; Φωτίζει καὶ σπρώχνει, θὰ λέγαμε, ἕνα διάκονο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἀντιόχειας, τὸν Ἰώβ, καὶ τί κάνει; Καθῶς ἦταν ὅλοι ἐκεῖ στὸν ἁγιασμὸ προσηλωμένοι καὶ προσευχόμενοι, πάει καὶ ἁρπάζει, λέει τὸ Συναξάριο, ἁρπάζει τὸ χέρι τοῦ ἁγίου καὶ τὸ φέρνει στὴν Κωνσταντινούπολη. Ὑπάρχει καὶ καλὸς ἁρπαγμός. Καὶ καλὴ κλοπή.

Καὶ τώρα ὁ ἄη Γιάννης ἤθελε νὰ πάει τὸ χέρι του ἐκεῖ καὶ πῶς νὰ τὸ κάνει; Βάζει τὸν ἄνθρωπο: «Ἄντε πήγαινε καὶ κᾶνε τὸ αὐτό.» Καὶ ὄντως ἔφθασε τὸ χεράκι τοῦ ἁγίου ἀνήμερα στὴ Σύναξή του. Στὴ χάρη του. Ἑπτὰ Ἰανουαρίου. Ἔφθασε. Μυστικὰ ἔφθασε. Τὸ ’φερε μυστικὰ ὁ ἄνθρωπος. Μὴν τὸν γνωρίσουν καὶ τὸν τρέξουνε πίσω καὶ τοῦ πάρουν τὸ χέρι. Ἤτανε μεγάλος θησαυρός. «Τὴν χείρα σου τὴν ἀψαμένην τὴν ἀκήρατον κορυφὴν τοῦ Δεσπότου…», ποὺ λέει στὴν ἐννάτη ὥρα τὸ Δοξαστικόν, καὶ τὸ ἔψαλε ὁ Παπαδιαμάντης καὶ ἐκοιμήθη μὲ αὐτό.
 
Τὸ ἔμαθαν οἱ αὐτοκράτορες καὶ βγῆκαν. Προϋπάντησαν τὸν μεγάλο Βαπτιστή. Ἔπεσαν κάτω στὴ γῆ, κλαίγανε, ἔκλαιγε ὁ κόσμος, ἦταν μεγάλη, ἔτσι, ἐκδήλωση χαρᾶς καὶ εὐγνωμοσύνης καὶ ὑποδοχῆς γιὰ τὸν ἅγιο Ἰωάννη, τὸν μείζονα τῶν προφητῶν. Καὶ τὸ πῆραν στὰ χέρια τους. Στὸ χέρι τους οἱ αὐτοκράτορες. Καὶ ποῦ τὸ πῆγαν; Στὸ παλάτι. Στὸν ναὸ τοῦ παλατιοῦ. 

Κι ἐκεῖ: «Εὐχαριστοῦμε, ἅγιε Ἰωάννη, ποὺ ἄκουσες, εἶδες τὴν ἐπιθυμία μας κι ἄκουσες τὴ δέησή μας καὶ μᾶς ἦλθες μόνος, κατ’ αὐτὸ τὸν τρόπο. Καὶ κάθε χρόνο, στὶς 7 Ἰανουαρίου, ὅσο ἤσαν οἱ αὐτοκράτορες στὴν ἀθάνατη Κωνσταντινούπολή μας, γιόρταζαν τὴν μετένεξη, τὴ μεταφορά, δηλαδή, τοῦ ἁγίου Ἰωάννου. Καὶ εἶναι στὸ Μηναῖο καὶ τὸ γιορτάζουμε κι ἐμεῖς. Τί ὄμορφο εἶναι! Τί καλὸ εἶναι! Χρόνια πολλὰ καὶ σ’ ὅσους ἑορτάζουν.

(Ἀρχιμ. Ἀνανίας Κουστένης, Χειμερινὸ Συναξάρι, τ. Α΄, σ.134-140).
 
πεμπτουσία