Κυριακή 3 Μαρτίου 2013

ΓΝΩΜΙΚΑ ΑΠΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ


ΓΝΩΜΙΚΑ ΑΠΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

gnomika_
Τα τρία Τ της επιτυχίας:
Ταλέντο, Τόλμη, Τύχη.
Οδυσσέας Ελύτης, 1911-1996,
Ποιητής, Νόμπελ 1979 
Είναι ευκολότερο να πεθάνεις
για μια γυναίκα παρά
να ζήσεις μαζί της.
Λόρδος Βύρων, 1788-1824 
Δεν μου αρέσουν τα μυστικά
των άλλων. Με ενδιαφέρουν όμως
οι εξομολογήσεις τους.
Albert Camus, 1913-1960,
Γάλλος συγγραφέας,
Νόμπελ 1957
Με έναν κύριο είμαι πάντα
ένας κύριος και μισός, με ένα
κάθαρμα είμαι ένα κάθαρμα
και μισό.
Όττο Φον Μπίσμαρκ, 1815-1898,
Γερμανός καγκελάριος
Αν νομίζεις ότι τα έχεις
όλα υπό έλεγχο, τότε δεν τρέχεις
αρκετά γρήγορα.
Mario Andretti, 1940-,
Ιταλός οδηγός αγώνων
Η αγάπη είναι ολόκληρη η ιστορία
της ζωής μιας γυναίκας και
ένα επεισόδιο στη ζωή ενός άντρα.
Jean-Paul Richter, 1763-1825,
Γερμανός συγγραφέας
Αληθινή αγάπη δεν
είναι εκείνη που αντέχει
το μακροχρόνιο χωρισμό,
αλλά εκείνη που αντέχει τη
μακροχρόνια οικειότητα.
Helen Rowland, 1875-1950,
Αμερικανίδα ευθυμογράφος 
Όσο περισσότερο βασίζεσαι
σε δυνάμεις έξω από σένα,
τόσο περισσότερο
εξουσιάζεσαι από αυτές.
Harold Sherman, 1898-1987,
Αμερικανός συγγραφέας
μεταφυσικής
Αυτό που έχεις γίνει
είναι το τίμημα που
πλήρωσες για να πάρεις
αυτά που ήθελες.
Mignon McLaughlin, 1913-1983,
Αμερικανίδα αρθρογράφος 
Άφησε τον κόσμο να
ζήσει όπως αυτός διάλεξε
και άφησε τον εαυτό σου
να ζήσει όπως εσύ διάλεξες.
Richard Bach, 1936-,
Αμερικανός συγγραφέας 
Και τα ψάρια και
το κρασί δεν μ’ αγαπάνε,
αλλά εγώ τα απολαμβάνω
Αρίστιππος, 435-355 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος 
Το να έχεις καλή
υγεία σημαίνει να μπορείς
να την κακομεταχειρίζεσαι
ατιμώρητα.
Michel Tournier, 1924-,
Γάλλος συγγραφέας
Αν όλο το παιχνίδι
είχε να κάνει με το τι
έγινε στο παρελθόν, τότε
οι πιο πλούσιοι άνθρωποι
θα ήταν βιβλιοθηκάριοι.
Warren Buffett, 1930-,
Αμερικανός επενδυτής
Σε ότι αφορά την ηθική,
γνωρίζω μόνο ένα πράμα:
είναι ηθικό εκείνο ύστερα
από το οποίο νοιώθεις τον
εαυτό σου καλύτερα και
είναι ανήθικο, αν
νοιώθεις χειρότερα.
Ernest Hemingway, 1899 – 1961,
Αμερικανός συγγραφέας 
Συντηρητισμός είναι
να μην κάνεις καμιά
αλλαγή και όταν αμφιβάλλεις,
να ρωτάς τη μαμά σου..
Woodrow Wilson, 1856-1924,
Αμερικανός πρόεδρος 
Οι άνθρωποι ποτέ δεν
λένε τόσα ψέματα,
όσα μετά το κυνήγι,
στη διάρκεια του πολέμου
και πριν τις εκλογές.
Όττο Φον Μπίσμαρκ, 1815-1898,
Γερμανός καγκελάριος 
Τίποτε δεν είναι πιο
εκνευριστικό από το να
μη σε καλούν κάπου,
που με κανέναν τρόπο δεν
θα καταδεχόσουν να πας.
Bill Vaughan, 1915-1977,
Αμερικανός δημοσιογράφος
Ο ιδεαλισμός αυξάνεται
ευθέως ανάλογα με την
απόσταση που έχει κανείς
από το πρόβλημα.
John Galsworthy, 1867-1933,
Βρετανός συγγραφέας 
Το πρόβλημα με τους
περισσότερους ανθρώπους
είναι ότι σκέφτονται
περισσότερο με τις ελπίδες,
τους φόβους και τις επιθυμίες
τους παρά με το μυαλό τους.
Will Durant, 1885-1981,
Αμερικανός ιστορικός & φιλόσοφος 
Το πόσο ελεύθερος είσαι
στη ζωή σου, είναι
ευθέως ανάλογο με τον
αριθμό των καλά
επεξεργασμένων εναλλακτικών
λύσεων που έχεις
στη διάθεσή σου.
Bryan Tracy, 1944-, Καναδός
συγγραφέας Αυτοβοήθειας
Oι ποινές έχουν
προορισμό να εκφοβίζουν
όσους δεν έχουν πρόθεση
να παρανομήσουν.
Karl Kraus, 1874-1936,
Αυστριακός συγγραφέας
Αν σε μια δουλειά δυο
άνθρωποι συμφωνούν πάντα,
τότε ο ένας είναι άχρηστος.
Αν διαφωνούν πάντα,
τότε και οι δύο είναι
άχρηστοι.
Darryl Zanuck, 1902-1979,
Αμερικανός παραγωγός κινηματογράφου
Η διαφορά μεταξύ
πορνογραφίας και ερωτισμού
είναι στο φωτισμό.
Gloria Leonard, 1940-,
Αμερικανίδα πορνοστάρ 
Πολλοί άνθρωποι νομίζουν
ότι δεν ξέρουν πώς να βγάζουν
λεφτά, ενώ αυτό που στην
πραγματικότητα δεν ξέρουν
είναι πώς να τα κουμαντάρουν.
Frank A. Clark, 1915-2003,
Αμερικανός πολιτικός 
Η μόνη δικαιολογία
του Θεού είναι ότι
δεν υπάρχει.
Stendhal, 1783-1842,
Γάλλος συγγραφέας 
Το σπίτι είναι μια
μηχανή για κατοικία.
Le Corbusier, 1887-1965,
Γαλλοελβετός αρχιτέκτονας
Ο άνθρωπος οφείλει να
φυτέψει τουλάχιστον ένα
δέντρο. Να γεννήσει τουλάχιστον
ένα παιδί. Να γράψει
τουλάχιστον ένα βιβλίο.
Έλλη Αλεξίου, 1894-1988,
Ελληνίδα πεζογράφος 
Μ’ αρέσει η πραγματικότητα.
Έχει τη γεύση του ψωμιού.
Jean Anouilh, 1910-1987,
Γάλλος θεατρικός συγγραφέας 
Εκεί που σ’ αγαπάνε
δεν είναι ποτέ νύχτα.
Αφρικανική παροιμία
Το ψέμα τρώγεται
καλομαγειρεμένο, η αλήθεια
ωμή
Ανώνυμος 
Η τέχνη της πολιτικής
συνίσταται στο να ξέρεις
πότε ακριβώς να χτυπήσεις
τον αντίπαλό σου
λιγάκι κάτω από τη ζώνη.
Konrad Adenauer, 1876-1967,
Γερμανός καγκελάριος
Είναι λίγο σαν να
παλεύεις με έναν
γορίλα: Δεν τα παρατάς όταν
κουραστείς εσύ. Τα παρατάς όταν
κουραστεί ο γορίλας.
Robert Strauss, 1913-1975,
Αμερικανός ηθοποιός 
Αυτός που ζει από
τη μάχη με έναν εχθρό,
έχει προσωπικό συμφέρον να
διατηρήσει τον εχθρό του ζωντανό.
Φρήντριχ Νίτσε, 1844-1900,
Γερμανός φιλόσοφος 
Ολόκληρη η ιστορία του
κόσμου μπορεί να συνοψισθεί
στο γεγονός ότι όταν ένα έθνος
είναι δυνατό, δεν είναι δίκαιο
και όταν θέλει να είναι δίκαιο
δεν είναι πια δυνατό.
Ουίνστον Τσώρτσιλ, 1874-1965, Β
ρετανός Πρωθυπουργός ,
Νόμπελ 1953 
Η ζωή σταματά να
έχει νόημα από τη
στιγμή που χάνεις την
ψευδαίσθηση ότι είσαι αιώνιος.
Jean-Paul Sartre, 1905-1980,
Γάλλος φιλόσοφος
Συχνά είναι πιο
ασφαλές να είσαι
αλυσοδεμένος από το
να είσαι ελεύθερος..
Franz Kafka, 1883-1924,
Τσέχος συγγραφέας
Το 80% της επιτυχίας
είναι να κάνεις φιγούρα.
Γούντυ Άλλεν, 1935-, Αμερικανός
ηθοποιός & σκηνοθέτης 
Ποτέ να μη μιλάς
άσχημα για τον εαυτό σου.
Ταλεϋράνδος, 1754-1838,
Γάλλος διπλωμάτης 
Η ευφυΐα είναι η σύζυγος,
η φαντασία είναι η ερωμένη
και η μνήμη είναι η υπηρέτρια.
Βίκτωρ Ουγκώ, 1802-1885,
Γάλλος συγγραφέας
Το πιο εύκολο κυνήγι
είναι το κυνήγι του
αποδιοπομπαίου τράγου.
Ντουάιτ Αϊζενχάουερ, 1890-1969,
Αμερικανός στρατηγός & πρόεδρος 
Για τους περισσότερους ανθρώπους
τα μη-νέα είναι καλά νέα.
Για τον Τύπο, τα καλά νέα
είναι μη-νέα.
Τζων Κέννεντυ, 1917-1963,
Αμερικανός πρόεδρος [1960-1963] 
Η μοναξιά είναι για το
πνεύμα ό,τι η νηστεία
για το σώμα: θανάσιμη όταν
κρατήσει πολύ, αλλά αναγκαία.
Vauvenargues, 1715-1747,
Γάλλος γνωμικογράφος
Μη είναι βασιλικήν
ατραπόν επί
γεωμετρίαν.
μτφρ: δεν υπάρχει βασιλικός
[σύντομος] δρόμος για να
μάθεις γεωμετρία.
Ευκλείδης, 4-3ος αιών π.Χ.,
Αλεξανδρινός μαθηματικός 
Υπήρξαν μόλις 268
χρόνια τα τελευταία
3421 χωρίς πόλεμο.
Will Durant, 1885-1981,
Αμερικανός ιστορικός & φιλόσοφος
Τα πάθη ταπεινώνουν,
το πάθος εξυψώνει.
Mihai Eminescu, 1850-1889,
Ρουμάνος συγγραφέας & ποιητής
Ο παράδεισος βρίσκεται
εκεί που είναι η Εύα.
Mark Twain, 1835-1910,
Αμερικανός συγγραφέας
Το δικαίωμα να λες τη
γνώμη σου δεν συνεπάγεται
αυτόματα το δικαίωμα να
σε παίρνουν στα σοβαρά.
Hubert Humphrey, 1911-1978,
Αμερικανός πολιτικός, αντιπρόεδρος των ΗΠΑ
Το «ναι» και το «όχι»,
αν και είναι οι πιο σύντομες
από όλες τις λέξεις,
χρειάζεται να τις σκεφθεί
κανείς πολύ προηγουμένως.
Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος 
Τα τετραθέμελα του
κόσμου τούτου:
ψωμί, κρασί, φωτιά,
γυναίκα.
Νίκος Καζαντζάκης, 1883-1957,
Έλληνας συγγραφέας
Η γη της επαγγελίας
είναι πάντοτε από την
άλλη μεριά της ερήμου.
Havelock Ellis, 1859-1939,
Βρετανός ψυχολόγος
Ποτέ δεν κατάλαβα την
προτροπή «την υπογραφή σου
και το κάτω το κεφάλι σου
να προσέχεις που τα βάζεις».
Έτσι χάνεις σίγουρα και
στις δουλειές και στη ζωή.
Αριστοτέλης Ωνάσης, 1900-1975,
Έλληνας εφοπλιστής
Καλύτερα να μην αρχίσεις
ποτέ παρά να μην
τελειώσεις ποτέ.
George Herbert,
1593-1633,
Ουαλός ποιητής 
Μην είσαι ταπεινόφρων.
Δεν είσαι τόσο σπουδαίος.
Γκόλντα Μεΐρ, 1898-1978,
Ισραηλινή πρωθυπουργός 
Η αλήθεια ενός ανθρώπου
είναι κυρίως αυτό
που κρύβει.
André Malraux, 1901-1976,
Γάλλος συγγραφέας & πολιτικός
Υπάρχουν δύο ειδών άνθρωποι:
οι καλοί και οι κακοί.
Οι καλοί κοιμούνται καλύτερα,
αλλά οι κακοί φαίνεται
ότι περνούν καλύτερα ξύπνιοι.
Γούντυ Άλλεν, 1935-,
Αμερικανός ηθοποιός & σκηνοθέτης 
Η τηλεόραση είναι
μια τσίχλα για
το μυαλό.
Frank Lloyd Wright, 1867-1959,
Αμερικανός αρχιτέκτονας 
Η τρομοκρατία είναι ο
πόλεμος των φτωχών και
ο πόλεμος είναι η
τρομοκρατία των πλούσιων.
Peter Ustinov, 1921-2004,
Βρετανός ηθοποιός
Τα θαύματα δεν είναι
αντίθετα στη φύση, αλλά
αντίθετα σ’ αυτά που
ξέρουμε για τη φύση.
Ιερός Αυγουστίνος,
354-430, Άγιος 
Οι ψεύτες πάντα
λατρεύουν τους όρκους.
Pierre Corneille, 1606-1684,
Γάλλος συγγραφέας
Τη στιγμή που η
ελευθερία είναι πλήρης,
πεθαίνει μέσα στην αναρχία.
Will Durant, 1885-1981,
Αμερικανός ιστορικός & φιλόσοφος
Πολλοί άντρες οφείλουν
στην πρώτη τους γυναίκα
την επιτυχία τους και
στην επιτυχία τους τη
δεύτερη γυναίκα τους.
Jim Backus, 1913-1989,
Αμερικανός ηθοποιός
Τα πράγματα που πρέπει να
κάνεις, τα μαθαίνεις
κάνοντάς τα.
Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος 
Κάνε κάτι.
Αν πιάσει, κάνε περισσότερο
. Αν όχι, κάνε κάτι άλλο.
Θεόδωρος Ρούζβελτ, 1858-1919,
Αμερικανός πρόεδρος [1901-1909]
Ψήφισε αυτόν που
υπόσχεται λιγότερα.
Θα είναι ο λιγότερο
απογοητευτικός.
Bernard Baruch, 1870-1965,
Αμερικανός επιχειρηματίας & πολιτικός [1901-1909]
Όποιος δεν θυμάται
το παρελθόν του,
είναι καταδικασμένος
να το ξαναζήσει.
George Santayana, 1863-1952, Ισπανοαμερικανός φιλόσοφος 
Ένα σχέδιο μάχης έχει
διάρκεια ζωής όσο
τα πρώτα λεπτά της μάχης.
Helmut von Moltke, 1800-1891,
Γερμανός στρατάρχης
Το να κάνεις το
σωστό δεν είναι πρόβλημα.
Το να ξέρεις ποιο είναι
το σωστό, είναι.
Λύντον Τζόνσον, 1908-1973,
Αμερικανός πρόεδρος [1963-1968] 
Προσέχειν τοις εχθροίς·
πρώτοι γαρ των
αμαρτημάτων αισθάνονται.
μτφρ: Να προσέχεις αυτά που λένε
οι εχθροί σου. Είναι οι πρώτοι
που θα επισημάνουν τα λάθη σου.
Αντισθένης, 445-360 π.Χ.,
Κυνικός φιλόσοφος [1963-1968] 
Άνθρωποι τύχης
είδωλον επλάσαντο,
πρόφασιν ιδίης αβουλίης..
μτφρ: οι άνθρωποι επινόησαν τη
θεά της Τύχης για να
δικαιολογήσουν τη δική τους
έλλειψη θέλησης.
Δημόκριτος, 470-370 π.Χ.,
Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
Η ζωή είναι κωμωδία
γι’ αυτούς που σκέφτονται
και τραγωδία γι’ αυτούς
που αισθάνονται.
Horace Walpole, 1717-1797,
Άγγλος συγγραφέας
Ένας πεσμένος εχθρός
μπορεί να σηκωθεί ξανά,
αλλά ένας εχθρός που έχει
συνθηκολογήσει είναι
πραγματικά νικημένος.
Σίλερ, 1759-1805, Γερμανός
συγγραφέας & ποιητής
Το αντίθετο μιας σωστής
πρότασης είναι μια εσφαλμένη
πρόταση. Αλλά το αντίθετο μιας
μεγάλης αλήθειας μπορεί
να είναι μια άλλη μεγάλη αλήθεια.
Niels Bohr, 1885-1962,
Δανός φυσικός 
Ελπίζεις; Χάνεις δυο φορές
όταν χάνεις. Δεν ελπίζεις;
Κερδίζεις δυο φορές
όταν κερδίζεις.
Πολύβιος Δημητρακόπουλος, 1864-1922,
Έλληνας θεατρικός συγγραφέας
Το πιο δύσκολο να
εξηγήσεις είναι το
εκτυφλωτικά προφανές γεγονός
που όλοι έχουν επιλέξει
να μη βλέπουν.
Ayn Rand, 1905-1982, Αμερικανίδα
συγγραφέας & φιλόσοφος 
Η σύγχρονη κοινωνία
είναι θεμελιωδώς άφρων.
Κορνήλιος Καστοριάδης, 1922-1977,
Έλληνας Στοχαστής
Η σκληρότητα είναι
ο τρόπος με τον οποίο ο
αδύναμος άνθρωπος μιμείται
τη δύναμη.
Eric Hoffer, 1902-1983,
Αμερικανός συγγραφέας & φιλόσοφος
Το πουλί αγωνίζεται
για να βγει από το αυγό.
Το αυγό είναι ο κόσμος του.
Αυτός που θέλει να γεννηθεί,
πρέπει πρώτα να καταστρέψει
έναν κόσμο..
Herman Hesse, 1877-1962,
Γερμανός συγγραφέας
Ο καλύτερος τρόπος
για να αντιστέκεσαι
είναι να μην εξομοιώνεσαι.
Μάρκος Αυρήλιος, 121-180
μ.Χ., Ρωμαίος Αυτοκράτορας
Να είσαι χρήσιμος στον
κόσμο είναι ο μόνος τρόπος
να είσαι ευτυχισμένος.
Hans Christian Andersen,
1805-1875, Δανός συγγραφέας παραμυθιών
Δεν έχουμε δικαίωμα
να καταναλώνουμε την
ευτυχία, όταν δεν την
παράγουμε.
Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, 1856-1950,
Ιρλανδός συγγραφέας,
Νόμπελ 1925 
Η Μοίρα γελά κοροϊδευτικά
με τις πιθανότητες.
Edward Bulwer-Lytton, 1803-1873,
Άγγλος συγγραφέας 
Όταν ο Θεός σβήνει,
είναι επειδή ετοιμάζεται
να γράψει.
Jacques-Bénigne Bossuet, 1627-1704,
Γάλλος κληρικός & συγγραφέας
Η τύχη, για να φθάσει
σε μένα, περνάει μέσα από
συνθήκες που δημιουργεί
ο χαρακτήρας μου.
Nicolas Chamfort, 1740-1794,
Γάλλος συγγραφέας
Εδώ είμαστε, παγιδευμένοι
στο κεχριμπάρι της στιγμής.
Δεν υπάρχει γιατί.
Kurt Vonnegut, 1922-2007,
Αμερικανός συγγραφέας επιστ. φαντασίας 
Δεν έχει νόημα να επείγεσαι.
Το σημαντικό είναι
να προλαβαίνεις.
Jean de La Fontaine, 1621-1695,
Γάλλος συγγραφέας
Ο χρόνος είναι μεγάλος
δάσκαλος, λένε.
Το κακό είναι ότι σκοτώνει
τους μαθητές του.
Hector Berlioz, 1803-1869,
Γάλλος συνθέτης 
Δεν είναι το φορτίο
που σε συνθλίβει. Είναι
ο τρόπος που το κουβαλάς
Lena Horne, 1917 – 2010,
Αφροαμερικανίδα ηθοποιός 
Στους εσωτερικούς μονολόγους σου
, ποτέ, μα ποτέ, μη χρησιμοποιείς
τη φράση «είμαι μαλάκας».
Μανώλης Δουκίδης,
Συγγραφέας 
Μπορείς να αντέξεις και
να ξεπεράσεις τα πάντα,
αν δεν γκρινιάζεις..
Bernard Baruch, 1870-1965,
Αμερικανός επιχειρηματίας & πολιτικός 
Ο πολεμιστής του φωτός
βλέπει κάθε μάχη σα
να ‘ναι η τελευταία του.
Έτσι το αποτέλεσμα λίγο
τον ενδιαφέρει.
Κάρλος Καστανέντα, 1925-1998,
Περουβιανός συγγραφέας 
Όταν παραπονιέσαι για το
κακό, το διπλασιάζεις.
Όταν το περιγελάς,
το εξουδετερώνεις.
Κομφούκιος, 551-479 π.X.,
Κινέζος φιλόσοφος 
Όταν κάποιος σου δείχνει
το φεγγάρι, μην κοιτάς
το δάχτυλο.
από τη διδασκαλία ΖΕΝ
Το δύσκολο σε μια διαφωνία
δεν είναι να υπερασπισθεί
κανείς τη γνώμη του,
αλλά να την ξέρει
André Maurois, 1885-1967,
Γάλλος συγγραφέας 
Γιατί να διαφωνείς με
μια γυναίκα; Είναι τόσο πιο
απλό να περιμένεις ν’
αλλάξει γνώμη…
Jean Anouilh, 1910-1987,
Γάλλος θεατρικός συγγραφέας 
Υπάρχουν εποχές που
η Κοινή Γνώμη είναι η
χειρότερη γνώμη.
Nicolas Chamfort, 1740-1794,
Γάλλος συγγραφέας 
Ο έξυπνος άνθρωπος αλλάζει
γνώμη. Ο ηλίθιος ποτέ.
Βόλφγκανγκ Γκαίτε, 1749-1832,
Γερμανός ποιητής & φιλόσοφος
Ο ντροπαλός άνθρωπος είναι
τρομοκρατημένος πριν τον
κίνδυνο, ο δειλός κατά τη
διάρκεια και ο θαρραλέος μετά.
Jean-Paul Richter, 1763-1825,
Γερμανός συγγραφέας
Ένας δειλός είναι
ανίκανος να δείξει αγάπη.
Αυτό είναι προνόμιο των γενναίων.
Μαχάτμα Γκάντι, 1869-1948,
Ινδός ηγέτης
Ο κανονικός άνθρωπος εμπλέκεται
στη δράση. Ο ήρωας δρα.
Βασική διαφορά.
Henry Miller, 1891-1980,
Αμερικανός συγγραφέας

ΑΝΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΑΛΑΤΙ O χρυσός της θάλασσας


ΑΝΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΑΛΑΤΙ

O χρυσός της θάλασσας

Μιλάμε φυσικά για το ανεπεξέργαστο θαλασσινό αλάτι! 
Δεν πρόκειται για το πολύ φτηνό αλάτι που βρίσκετε σχεδόν αποκλειστικά στα ράφια των super market. Αλλά για το φυσικό αλάτι της θάλασσας που στην ετικέτα του επιβάλλεται να γράφει ΜΗ ΡΑΦΙΝΑΡΙΣΜΈΝΟ δηλαδή όχι βιομηχανικά επεξεργασμένο.
Δυστυχώς αποτελούσε είδος πολυτελείας που μόνο οι καλοί σεφ γνώριζαν και χρησιμοποιούσαν. Όμως τα τελευταία χρόνια αρχίζει να αναγνωρίζεται και πάλι η θρεπτική αξία του που αν και ελαφρώς πιο ακριβό από το ραφιναρισμένο, μπαίνει ξανά στην κουζίνα της νοικοκυράς.

Γιατί όμως τόσο ενδιαφέρον για το γνήσιο θαλασσινό αλάτι;

Είναι το μόνο είδος αλατιού που με σιγουριά το κατατάσσουμε στα θρεπτικά αρτύματα αφού περιέχει 92 στοιχεία του περιοδικού πίνακα (μέταλλα και ιχνοστοιχεία) που είναι  απαραίτητα για την υγεία των κυττάρων μας!

Βοηθάει σημαντικά στην απορρόφηση των θρεπτικών στοιχείων από τον βλεννογόνο του λεπτού εντέρου, ισορροπεί τα επίπεδα σακχάρου, προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα, έχει αντιαλλεργική δράση, προστατεύει από κράμπες το μυϊκό σύστημα, δυναμώνει τα οστά κι ενισχύει την καλή ερωτική διάθεση.

Και το σημαντικότερο, ρυθμίζει την πίεση του αίματος και δεν προκαλεί κατακράτηση υγρών!
 
 
Αυτό όμως  έρχεται σε αντίθεση με ό,τι μας έλεγαν μέχρι τώρα οι γιατροί και οι διαιτολόγοι για το αλάτι και η εξήγηση είναι απλή:

Η βασικότερη αιτία της υπέρτασης και των κατακρατήσεων είναι η υψηλή λήψη νατρίου. Το ραφιναρισμένο αλάτι είναι εμπλουτισμένο σε νάτριο κατά 40% περίπου περισσότερο από την αρχική του φυσική μορφή. 
Λόγω της επεξεργασίας, του έχουν απομείνει μόνο 2 από τα 92 στοιχεία, δηλαδή το νάτριο και το χλώριο (χλωριούχο νάτριο είναι η χημική ονομασία του ραφιναρισμένου αλατιού-NaCl). Σε κάποιες περιπτώσεις είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο και κάλιο αλλά ακόμα κι έτσι δεν έχει τίποτα από την αρχική του θρεπτική αξία.

Το  αποτέλεσμα είναι η διαταραχή της ηλεκτρολυτικής ισορροπίας των κυττάρων. Αυτή είναι η ικανότητα του κυττάρου να διατηρεί ισορροπία στα υγρά του μέσα και έξω από αυτό και η οποία προάγει την ομοιόστασή του, δηλαδή την μόνιμη ομοιογένειά του.

Η αυξημένη συγκέντρωση νατρίου επομένως προκαλεί κακή υγεία στα κύτταρα που μεταφράζεται σε κατακρατήσεις, υπέρταση, αθηροσκλήρωση, καρδιακά νοσήματα, εγκεφαλικά επεισόδια ενώ φαίνεται πως πυροδοτεί ακόμα και τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Άρα να προτιμάτε τη χρήση του θαλασσινού μη ραφιναρισμένου αλατιού όπως π.χ. το φυσικό αλάτι από τις αλυκές των Κυθήρων ή της Καλλονής στη Μυτιλήνη ή του Μεσολογγίου, που σε συνδυασμό με μια πληθώρα άλλων ανεπεξέργαστων τροφών  στην καθημερινή διατροφή αποτελεί το μέσον για μια άριστη σωματική και ψυχική υγεία.

Δεδομένου ότι έχει φυσική, έντονη γεύση, μισό κουταλάκι του γλυκού αρκεί για το φαγητό μιας 4 μελής οικογένειας. Συστήνεται και σε υπερτασικούς με τη συγκατάθεση πάντα του γιατρού.

Επειδή είναι σε χοντρές νιφάδες, χρησιμοποιείστε έναν μύλο πιπεριού. Κυκλοφορεί επίσης και σε υγρή μορφή που είναι αρκετά εύχρηστη. Θα το βρείτε πια όχι μόνο στα καταστήματα με βιολογικά αλλά και σε μεγάλα super market και οι τιμές ποικίλουν από 1,60? έως και 4? ανάλογα με τη συσκευασία και τον τόπο προέλευσης.
 
Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012
Στέλλα ΗΣαρηπαναγιώτου 
Διατροφολόγος
Master Practitioner in Eating Disorders and Obesity

ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΥΟΥΣΑ


ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΎΟΥΣΑ
Γράφει ο Ηλίας Μαμαλάκης
 « Κυριακάτικη Δημοκρατία – τεύχος 66 - 3/3/2013»
(Αποσπάσματα)
Πάνε είκοσι χρόνια από τότε που για πρώτη φορά ταξίδεψα στην Κωνσταντινούπολη . Ένα ταξίδι αναψυχής πολλά υποσχόμενο σε καλό φαγητό και αγορές φθηνών δερμάτινων ρούχων. Αυτοί είναι οι λόγοι που κύρια σε προσελκύουν στην Κωνσταντινούπολη . Στην πορεία όμως του σύντομου ταξιδιού μια ουσιαστική μετάλλαξη έγινε μέσα μου . Ο Τούρκος ξεναγός με υπερφίαλο τρόπο σε ξεναγεί στα μνημεία ξεκινώντας από το μπλε τζαμί  και συνεχίζοντας στην Αγία Σοφία.
Ποιο πολύ τονίζει την είσοδο του Μωάμεθ του Πολιορκητή στη μεγάλη εκκλησία , παρά το ότι η Αγία Σοφία υπήρξε το μέγιστο μνημείο της ορθόδοξης πίστης.
Μπαίνεις μέσα πληρώνοντας εισιτήριο, σε καμία ορθόδοξη εκκλησία στον κόσμο δεν πληρώνεις εισιτήριο, μόνο εκεί και αυτό ευτελίζει την πίστη.

Η ΕΚΚΛΗΣΊΑ 
Και όταν μπεις μέσα καταρρακώνεσαι  Μεγάλες επιγραφές στην αραβική γραφή δοξάζουν τον Αλλάχ και για παραπάνω από δεκαπέντε χρόνια, μια τεράστια σκαλωσιά που δεν χρησίμευε σε τίποτε, χαλάει την αρχιτεκτονική του εσωτερικού του ναού. Τουρίστες χασκογελούν, παιδάκια τρέχουν πάνω κάτω , μια Γιαπωνέζα φωτογραφίζεται κάνοντας πιρουέτες, κάτι Κορεάτες κουνάνε τα σημαιάκια της χώρας τους.
Κανένας δεν καταλαβαίνει που ακριβώς βρίσκεται, στον μεγαλύτερο και ενδοξότερο ναό της ορθόδοξης εκκλησίας.
Η είσοδος είναι 12 euro το άτομο και κάθε μέρα την επισκέπτονται παραπάνω από 3000 χιλιάδες άτομα. Ατελείωτες ουρές.
Το τουρκικό υπουργείο Τουρισμού βγάζει χρήματα....
Την ζήλεψαν την Αγία Σοφία λαοί και λαοί. Όλα τα μεγάλα τζαμιά των μουσουλμάνων είναι αντίγραφα της, μικρότερα ή μεγαλύτερα, αλλά η Αγία Σοφία είναι η πρώτη. 

Σάββατο 2 Μαρτίου 2013

ΤΟ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΜΕ…26 ΕΥΡΩ!


ΤΟ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟ ΜΗΝΥΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΜΕ…26 ΕΥΡΩ!

ΑΥΤΟ ΖΟΥΜΕ, ΑΝ ΑΥΤΟ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΖΩΗ!

tafokatouro.jpg
Θα το παλέψω να είμαι συγκρατημένος και να μη βρίζω. Όπως σας έχω πει, ακούω διάφορα τοπικά ραδιόφωνα από το διαδίκτυο, γιατί αυτά που μπορεί να μάθει κάποιος από τέτοιους σταθμούς, δύσκολα έως καθόλου θα τα ακούσει ακόμη και στο πλέον«ανεξάρτητο» ραδιόφωνο του κέντρου που σιτίζεται από διαφημίσεις τραπεζών.
Αυτά που θα διαβάσετε, τα άκουσα σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμόStudio 7της Καβάλας. Ούτε εγώ πίστευα αυτά που άκουγα από το στόμα του πολίτη που βρισκόταν στο studio, ούτε οι δημοσιογράφοι. Όλα όμως ήταν αλήθεια. Κάθε λέξη του. Το επιβεβαίωσαν ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου της Καβάλας όπως και εκπρόσωπος τράπεζας, οι οποίοι κλήθηκαν να παρέμβουν στην εκπομπή.

Ο εν λόγω πολίτης που και όνομα έχει και επίθετο διαθέτει, έκλεισε το κατάστημά του πριν από δύο χρόνια λόγω της οικονομικής κρίσης. Από τότε είναι άνεργος, όπως και η σύζυγός του. Έχουν τρία παιδιά. Συντηρούνται με τη βοήθεια συγγενών και προγραμμάτων. Ο πολίτης αυτός, λοιπόν, είχε χρέος στην Εφορία που ανερχόταν στα 300 ευρώ (όχι χιλιάδες, απλά τριακόσια ευρώ) και κάτι ψιλά – συγχωρέστε με που δε συγκράτησα το ακριβές ποσό των ψιλών, διότι ανέβασα και μια κάποια πίεση....


Στην τράπεζα υπήρχε ένας λογαριασμός της τάξης των 129 ευρώ και 30 λεπτών. Στο συγκεκριμένο λογαριασμό, ο εν λόγω πολίτης – ας τον λέμε Κώστα –ήταν συνδικαιούχος μαζί με δύο συγγενικά του πρόσωπα εκ των οποίων το ένα νομίζω είναι ο πατέρας του.

Πλην των άλλων κακών, ο Κώστας είναι καρδιοπαθής. Εμφραγματίας που ακολουθεί φαρμακευτική αγωγή και παρακολουθείται στη Θεσσαλονίκη όπου κάνει τις εξετάσεις του σε νοσοκομείο. Ήρθε η ώρα του καρδιολογικού του ελέγχου, λοιπόν, και χτες πήγε να βγάλει αυτόν τον θησαυρό των 129 ευρώ από την τράπεζα για να μεταβεί στη Θεσσαλονίκη. Ο λογαριασμός όμως ήταν άδειος! Τα είχε πάρει η Εφορία για το χρέος των 300 ευρώ και κάτι ψιλών! Ο άνθρωπος βέβαια θα μπορούσε να μείνει στον τόπο αν ήταν λίγο νευρικός, αλλά ευτυχώς το πάλεψε. Με τα πολλά, η τράπεζα τού ζήτησε συγγνώμη ΜΟΝΟ για το γεγονός ότι έδωσε όλο το ποσό στην Εφορία και όχι μόνο το 1/3, καθώς όπως προείπαμε υπήρχαν άλλοι 2συνδικαιούχοι.
Εδώ βέβαια γεννιέται το πρώτο ερώτημα. Σύμφωνα με όσα γνωρίζαμε, δεν πραγματοποιούνται κατασχέσεις καταθέσεων κάτω από 1000 ευρώ. Αποδεικνύεται μύθος. Ψέμα. Απάτη. Μούφα. Πώς να το πω; Όπως δήλωσε εκπρόσωπος εργαζομένων σε τράπεζα, μόνο στην Καβάλα και μόνο σε ένα υποκατάστημα τράπεζας έχουν γίνει ήδη600 κατασχέσεις καταθέσεων κάποιοι από τους οποίους είχαν μόνο 30 ευρώ ενώ έγινε κατάσχεση και επί λογαριασμού που είχε μέσα 26 ευρώ!
Βέβαια, κάποιο μνημονιακό τσογλάνι θα πει ότι αυτό ισχύει για λογαριασμούς μισθοδοσίας ή συνταξιοδοτικούς. Και πού ξέρεις ρε τσόγλανε ότι ο πατέρας του ανθρώπου δεν πήρε τη σύνταξή του και έβαλε μέρος του ποσού στον κοινό λογαριασμό για να μπορέσει ο γιος του να πάει για τις εξετάσεις του; Έχουν τα ευρώ ταμπέλα, ρε τσόγλανε; Φωνάζουν «εγώ είμαι από σύνταξη μη με πειράζεις»; Ηλίθιο μνημονιακό σκουλίκι, όλο μαλ… ρωτάς.
Δεύτερο ερώτημα, γιατί η τράπεζα δεν ενημέρωσε τον πελάτη της ότι υπήρχε αίτημα κατάσχεσης επί του λογαριασμού; Η επίσημη απάντηση ήταν ότι, από τη στιγμή που δέχεται η τράπεζα εντολή να παραδώσει τα χρήματα, είναι υποχρεωμένη να το κάνει ώστε να μην αντιμετωπίσει ποινική ευθύνη ο υπάλληλος. Πα – πα –ριές! Όπως – ύστερα από πίεση – αποκάλυψε ο εκπρόσωπος της τράπεζας, ο πελάτης δεν ενημερώνεται για να μην προλάβει να πάρει τα χρήματά του! Ακούστε Μαφία! Ληστεία κανονική. Συμμορία!
Για τον ίδιο λόγο, όπως ειπώθηκε, δεν ενημερώνει και η Εφορία τον πολίτη ότι θα γίνει κατάσχεση επί του λογαριασμού. Για να μην προλάβει ο πολίτης να πάρει τα λεφτά και πάει να κάνει τις εξετάσεις του. Να ψοφήσει ο πολίτης. Για 129 ευρώ. Ψόφος σε όλους σας ρε καρ…δες. Μόνο μίσος ρε ξεφτίλες, τίποτε άλλο.
Κι απορείς, πώς γίνεται να υπάρχει δικαστική απόφαση κατάσχεσης λογαριασμού χωρίς να κοινοποιηθεί στον ιδιοκτήτη του λογαριασμού; Λύθηκε κι αυτό όμως! Πρόκειται,λέει για διοικητική απόφαση και ως τέτοια, μπλα, μπλα, μπλα τα εξηγούσε ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, αλλά ήδη τα είχα χαμένα και δεν έβγαζα άκρη.

Και πάνω σε όλη αυτή την τούρτα από σκα…, βγαίνει στο τηλέφωνο και τοπικός βουλευτής της ΝΔ, να πει ειρωνικότατα ότι «όσοι χρωστούν στην Εφορία δεν είναι νοικοκύρηδες»!
Άμα γουστάρει η Νέα Δημοκρατία ας ρωτήσει να μάθει ποιος ήταν ο βουλευτής. Αλλά τι να ρωτήσει; Αν το κάνει, θα είναι σίγουρα για να τον αναβαθμίσει σε εκπρόσωπο Τύπου της ή να τον κάνει υπουργό. Γι’ αυτό δε γράφω το όνομά του. Για να μη γίνει μάγκας στην κομματική συμμορία του και πάρει προαγωγή.


Ζούμε σφαγή. Κανονική. Πηγαίνουν, λέει, οι γέροι την παραμονή που πληρώνονται οι συντάξεις και την πέφτουν έξω από τις τράπεζες στις 12 τη νύχτα και τραβάνε τα λεφτά της σύνταξης επειδή φοβούνται ότι κάποιος θα τους τα πάρει.

Δε φοβούνται έξω από την τράπεζα. Φοβούνται την τράπεζα από μέσα! Αλλάξαμε φόβους. Δε φοβούνται μήπως τους κλέψει τα λεφτά κάνας κλέφτης στις 12 το βράδυ, αλλά μήπως τους τα κλέψει κάποιος κουστουμάτος με το φως της μέρας.
Φυσικά με το που ακούστηκε η ιστορία του Κώστα και κυρίως επαληθεύτηκε από ΟΛΟΥΣ τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους στη λεηλασία, έσπασαν τα τηλέφωνα από πολίτες που έλεγαν τη δική τους ιστορία. Η άλλη, αγρότισσα, έκλαιγε επειδή είχε 400 ευρώ στην ΑΤΕ και έβαλε χέρι ο ΕΛΓΑ για κάτι αναδρομικά, αφήνοντάς της 25 ευρώ.Χωρίς να ειδοποιηθεί από κανέναν και αυτή. Καταγγελίες επώνυμες. Απεγνωσμένες.Τραγωδίες που δε θα τις δείξει ποτέ κανένα γαμ…κάναλο και το ΕΣΡ απαγορεύει να μεταδοθούν.
Αυτό ζούμε, ΑΝ αυτό θεωρείται ζωή.
Όλα αυτά τα έμαθα σήμερα, μέσα σε μόλις 2 ώρες και αφορούν μόνο ένα νομό. Φαντάζομαι ότι τα ίδια γίνονται σε όλη τη χώρα. Αδειάζουν λογαριασμοί. Ποιοι κλέφτες με καλάσνικοφ και μαλακίες; Το Κράτος τα κλέβει. Κι ύστερα κλαίγονται οι τράπεζες ότι αποσύρουν οι καταθέτες τα λεφτά τους. 
Καλά ρε, για μαλ…ς ψάχνετε; Αφού είναι ανυπεράσπιστος ο πολίτης. Έχουν κάνει οι τράπεζες συνεταιρισμό με το Κράτος και αρπάζουν το τελευταίο 20ευρω του φτωχού, πόσο ηλίθιος είναι να εμπιστευτεί την τράπεζα ή το Κράτος;

Άντε ρε σιχαμένοι. Κύκλωμα. Τοκογλύφοι.Κλέφτες. Απατεώνες.
Ψόφος ρε. Μόνο ψόφος!
Αναρτήθηκε από 

Δημόκριτος (~460 π.Χ.- 370 π.Χ)


Ο Δημόκριτος (~460 π.Χ.- 370 π.Χ)

Ο Δημόκριτος ήταν προσωκρατικός φιλόσοφος, ο οποίος γεννήθηκε στα Άβδηρα της Θράκης. Ήταν μαθητής τουΛεύκιππου. Πίστευε ότι η ύλη αποτελoύνταν από αδιάσπαστα, αόρατα στοιχεία, τα άτομα. Επίσης ήταν ο πρώτος που αντιλήφθηκε ότι οΓαλαξίας είναι το φως από μακρινά αστέρια. Ήταν ανάμεσα στους πρώτους που ανέφεραν ότι το σύμπαν έχει και άλλους "κόσμους" και μάλιστα ορισμένους κατοικημένους. Ο Δημόκριτος ξεκαθάριζε ότι το κενό δεν ταυτίζεται με το τίποτα ("μη ον"), είναι δηλαδή κάτι το υπαρκτό.
Ο Δημόκριτος γεννήθηκε στα Άβδηρα της Θράκης γύρω στα 460 π.Χ από οικογένεια αριστοκρατικής καταγωγής, δημοκρατικών όμως πεποιθήσεων. Τα Άβδηρα, ανατολικά του ποταμού Νέστου στην ακτή της Θράκης, υπήρξαν ιωνική αποικία που ιδρύθηκε το 654 π.Χ. από κατοίκους των μικρασιατικών Κλαζομενών. Ήταν η τρίτη πλουσιότερη πόλη της Αθηναϊκής Συμμαχίας -έδινε φόρο 15 τάλαντα- και όφειλε τον πλούτο της στην άφθονη παραγωγή σιτηρών και στο γεγονός ότι αποτελούσε λιμάνι για τη διεξαγωγή του εμπορίου με το εσωτερικό της Θράκης.
Στα Άβδηρα ο Ξέρξης ξεκούρασε το στρατό του το 480 π.Χ. κατεβαίνοντας προς τη νότια Ελλάδα. Σύμφωνα, μάλιστα, με μια μαρτυρία αυτός που φιλοξένησε τον Ξέρξη στην πόλη ήταν ο πατέρας του Δημόκριτου, αλλά γενικά η ιστορία αυτή θεωρείται από τους μελετητές ως πλαστή: το ανέκδοτο φαίνεται να προέκυψε από μια γενικότερη προσπάθεια σύνδεσης της ελληνικής φιλοσοφίας με την Ανατολή, αφού σύμφωνα μ' αυτό ο Ξέρξης άφησε στον πατέρα του Δημόκριτου κάποιους Μάγους, οι οποίοι μύησαν το Δημόκριτο στα μυστικά δόγματα της «φιλοσοφίας» τους.
Όπως αναφέρει ο ίδιος ο Δημόκριτος στο Μικρό διάκοσμο, ήταν νέος όταν ο Αναξαγόρας ήταν γέρος. Με βάση αυτό το στοιχείο η ημερομηνία γεννήσεως που παραδίδει ο Απολλόδωρος (80η ολυμπιάδα=460-456 π.Χ.)[1] φαίνεται λογικότερη από άλλες χρονολογίες που μας παραδόθηκαν.
Από τη νεανική του ηλικία ο Δημόκριτος έδειξε την κλίση του προς τη μελέτη και την έρευνα της φύσης. Χαρακτηριστικό είναι το ανέκδοτο που παραδίδει ο Διογένης Λαέρτιος και το οποίο φανερώνει το βαθμό αφοσίωσης του Δημοκρίτου στο στοχασμό: «(Ο Δημήτριος) αναφέρει ότι ήταν τόσο φιλόπονος, ώστε χώρισε ένα δωμάτιο στον κήπο του σπιτιού και κλείστηκε εκεί μέσα. Όταν κάποτε ο πατέρας του οδήγησε ένα βόδι για να το θυσιάσει και το έδεσε σ’ εκείνο το μέρος, ο Δημόκριτος για αρκετή ώρα δεν τον αντιλήφθηκε, έως ότου ο πατέρας του τον σήκωσε με πρόφαση τη θυσία και του ανέφερε τα σχετικά με το βόδι».
Κατά τη μοιρασιά της πατρικής περιουσίας ανάμεσα στο Δημόκριτο και τα δύο αδέρφια του ο πρώτος, σύμφωνα με μια μαρτυρία, προτίμησε να λάβει το μικρότερο μερίδιο σε χρήματα (100 τάλαντα). Αυτά τα χρήματα τα ξόδεψε ταξιδεύοντας σε όλο σχεδόν τον τότε γνωστό κόσμο. Τα ταξίδια του στην Αίγυπτο, την Περσία και τη Βαβυλώνα θεωρούνται σχεδόν σίγουρα, ενώ τα ταξίδια στην Αιθιοπία και την Ινδία είναι λιγότερο βέβαιο ότι πραγματοποιήθηκαν. Όπως αναφέρει και ο ίδιος: «Εγώ, λοιπόν περιπλανήθηκα σε περισσότερους τόπους της γης απ’ τους ανθρώπους της εποχής μου, ερευνώντας τα πιο μακρινά μέρη, και γνώρισα πάρα πολλές χώρες και κλίματα και άκουσα πάρα πολλούς μορφωμένους ανθρώπους, αλλά στη σύνθεση σχημάτων που συνοδεύονται από απόδειξη κανείς ως τώρα δε με ξεπέρασε, ούτε ακόμη και αυτοί από τους Αιγυπτίους που ονομάζονται Αρπεδονάπτες. Μαζί και με την παραμονή μου σ’ αυτούς, έζησα συνολικά οχτώ χρόνια σε ξένη χώρα».
Στη διάρκεια αυτών των περιπλανήσεων θα πρέπει σίγουρα να επισκέφτηκε τα μεγάλα πνευματικά κέντρα της Ιωνίας, κυρίως την Έφεσο και τη Μίλητο, όπου θα γνώρισε από κοντά τη φιλοσοφία του Θαλή, του Αναξίμανδρου, του Αναξιμένη και του Ηρακλείτου. Στη Μίλητο ίσως να συνάντησε για πρώτη φορά τον άνθρωπο που έμελλε να σημαδέψει η ζωή του, τοΛεύκιππο. Απ’ αυτόν θα πρέπει να διδάχτηκε τη φιλοσοφία του Παρμενίδη, του Εμπεδοκλή, του Πυθαγόρα. Μάλιστα, για τον τελευταίο θα συντάξει ο Δημόκριτος αργότερα ειδική πραγματεία.
Δεν παρέλειψε να επισκεφτεί και το μεγαλύτερο πνευματικό κέντρο της εποχής του, την Αθήνα, φαίνεται όμως ότι η παρουσία του εκεί πέρασε σχετικά απαρατήρητη. Σύμφωνα με μια εκδοχή αυτό αποτελούσε επιλογή του ίδιου του Δημόκριτου, επειδή ένιωθε μεγάλη περιφρόνηση προς τη δόξα. Η επίσκεψη του Δημόκριτου στην Αθήνα ήταν κάτι φυσιολογικό, αφού η πόλη αποτελούσε την πνευματική πρωτεύουσα της Ελλάδας, ενώ και τα Άβδηρα ήταν μέλος της Αθηναϊκής Συμμαχίας. Ίσως, όμως, η εμπόλεμη κατάσταση, στην οποία βρισκόταν τότε η Αθήνα λόγω του Πελοποννησιακού πολέμου, να οδήγησε το Δημόκριτο στην απόφαση να ιδρύσει τη σχολή του στα Άβδηρα. Πάντως, ο φιλόσοφος σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να περιφρονούσε την Αθήνα, αφού ο ίδιος ήταν δημοκρατικός, ενώ πολλές από τις απαντήσεις που έδωσε σε φιλοσοφικά προβλήματα υποβάλλουν την εντύπωση ότι γνώριζε καλά τη φιλοσοφία του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Αντισθένη, του Αρίστιππου και του Αναξαγόρα.
Όταν ο Δημόκριτος επέστρεψε κάποτε στα Άβδηρα, είχε αναλώσει πια όλο το μερίδιό του της πατρικής κληρονομιάς. Τη φροντίδα του και τη συντήρησή του ανέλαβε ο αδελφός του Δάμασος. Ο Δημόκριτος αποδείχτηκε χρήσιμος για τον αδερφό του: σύμφωνα με μια μαρτυρία προέβλεψε επικείμενη νεροποντή και τον συμβούλεψε να μαζέψει την παραγωγή του από τους αγρούς. Όσοι από τους Αβδηρίτες τον πίστεψαν έσωσαν τις περιουσίες τους, οι άλλοι καταστράφηκαν. Το ανέκδοτο αυτό φαίνεται ότι πλάστηκε, για να απαντήσει στις κατηγορίες ότι η μελέτη της φιλοσοφίας είναι άχρηστη σε πρακτικά ζητήματα της ανθρώπινης ζωής. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για την ακόλουθη ιστορία: ο Δημόκριτος προέβλεψε μελλοντική ανατίμηση του λαδιού και αγόρασε όλη την ντόπια ελαιοπαραγωγή πολύ φθηνά. Όταν η ανατίμηση πράγματι έγινε, ο ίδιος απέδωσε τα κέρδη του στους συμπολίτες του, επειδή περιφρονούσε τα πλούτη.
Φαίνεται ότι η εκτίμηση που απολάμβανε ο Δημόκριτος από τους συμπατριώτες του προκάλεσε το φθόνο ορισμένων απ' αυτούς, οι οποίοι σκέφτηκαν να ζητήσουν στην περίπτωση του φιλοσόφου την ενεργοποίηση ενός πατροπαράδοτου νόμου, ο οποίος προέβλεπε την απαγόρευση της ταφής στην πατρίδα όποιου είχε σπαταλήσει την πατρική περιουσία. Ο Δημόκριτος απάντησε διαβάζοντας στους συμπολίτες του το Μέγα διάκοσμο. Το έργο αποτιμήθηκε από τους συμπολίτες του στα 500 τάλαντα, ενώ ορίστηκε να του αφιερωθούν και 20 ανδριάντες από χαλκό. Και η ιστορία αυτή φαίνεται πλαστή, αφού ο Μέγας διάκοσμος πρέπει να είναι έργο του Λεύκιππου. Η δημιουργία της ίσως να αποτελεί και πάλι μια απάντηση στην κατηγορία ότι η μελέτη της φιλοσοφίας είναι άχρηστη: ο Δημόκριτος όχι μόνο δε σπατάλησε την πατρική περιουσία, αλλά την πολλαπλασίασε (από 100 την έκανε 500 τάλαντα), αφού δημιούργησε ένα πολύτιμο φιλοσοφικό έργο.
Στα Άβδηρα ο Δημόκριτος αφοσιώθηκε στη διδασκαλία και τη συγγραφή των έργων του. Η προκοπή του στη σοφία ήταν τέτοια, ώστε αποκλήθηκε Σοφία ή Φιλοσοφία. Ονομάστηκε επίσης Γελασίνος (=ο γελαστός), αφού αντιμετώπιζε τη ζωή πάντα με αισιοδοξία, γαλήνη και καρτερία. Κατά μια εκδοχή ονομάστηκε έτσι, επειδή περιγελούσε τις καθημερινές θλίψεις και ελπίδες που απασχολούσαν τους άλλους ανθρώπους. Το πιθανότερο είναι ο χαρακτηρισμός να προέρχεται από την άποψη του Δημόκριτου ότι η ευθυμία αποτελεί στόχο για τη ζωή του κάθε ανθρώπου.
Σύμφωνα με μια άλλη φανταστική ιστορία ο Δημόκριτος αυτοτυφλώθηκε καίγοντας τα μάτια του με την αντανάκλαση του ήλιου πάνω σε μια χάλκινη ασπίδα. Το κίνητρο που δινόταν γι' αυτήν την πράξη δύσκολα μπορεί να ανταποκρίνεται στις διαθέσεις του ίδιου του φιλοσόφου: ήθελε τάχα να επιδοθεί απερίσπαστος από τη μαγεία της όρασης στο στοχασμό και την ερμηνεία των νόμων της φύσης. Αυτή η περιφρόνηση της αίσθησης φαίνεται ότι έχει ως πηγή της την πλατωνική παράδοση παρά τη γνήσια διδασκαλία του Δημόκριτου. Ο ίδιος ο φιλόσοφος θεωρούσε πολύτιμες τις εντυπώσεις των αισθήσεων ως πρώτη ύλη για την ερμηνεία της φύσης, αρκεί αυτές οι εντυπώσεις να διυλίζονταν από την κριτική ικανότητα του ανθρώπινου νου.
Φαίνεται ότι πέθανε σε πολύ προχωρημένη ηλικία, αφού κατατασσόταν στους μακροβιότερους Έλληνες στοχαστές. Διάφορες πηγές παραδίδουν ότι έζησε από 90 ως και 109 χρόνια. Δε γνωρίζουμε την ακριβή χρονολογία του θανάτου του, η οποία τοποθετείται συμβατικά στο 370 ή 360 π.Χ. Και για το τέλος του φιλοσόφου υπάρχουν διάφοροι θρύλοι. Σύμφωνα με έναν απ' αυτούς ήθελε να αυτοκτονήσει, όντας σε βαθιά γεράματα, με αποχή από την τροφή. Επειδή, όμως, ήταν οι ημέρες των Θεσμοφορίων και οι γυναίκες της οικογένειας ήθελαν να τις γιορτάσουν, τον παρακάλεσαν να αναβάλλει το θάνατό του για λίγες μέρες. Διέταξε τότε να του φέρουν κοντά ένα αγγείο με μέλι (ή ζεστά ψωμιά κατά άλλη εκδοχή) και έζησε, ώσπου να περάσουν οι γιορτές, μόνο με τη μυρωδιά του μελιού. Όταν πέρασαν οι μέρες, παραδόθηκε στο θάνατο.


Τα έργα του Δημόκριτου 

Τα ενδιαφέροντα του Δημόκριτου ήταν εξαιρετικά πλατιά. Ασχολήθηκε σχεδόν με όλους τους τομείς της ανθρώπινης γνώσης: μαθηματικά, μουσική, γεωμετρία, μετεωρολογία,γλωσσολογία, τέχνη του πολέμου, 

 κοσμολογία, αστρονομία, βιολογία, γεωλογία, γεωγραφία, λογική, ηθική, αισθητική, ιστορία, παιδεία, με φανερή αποχή από τη θρησκεία και τηνπολιτική. Από αυτήν την άποψη υπήρξε κατά κάποιο τρόπο πρόδρομος του Αριστοτέλη, ένας καθολικός νους, ένα πνεύμα εγκυκλοπαιδικό. Μεταγενέστεροι μελετητές του στην αρχαιότητα (ίσως ήδη ο Καλλίμαχος) χώρισαν το έργο του σε δεκατρείς τετραλογίες, ενταγμένες σε πέντε ομάδες έργων: τα ηθικά (δύο τετραλογίες), τα φυσικά (τέσσερις τετραλογίες), τα μαθηματικά (τρεις), τα μουσικά (δύο), τα τεχνικά (δύο). Σ' αυτές τις τετραλογίες πρέπει να προστεθούν εννιά αταξινόμητα έργα και εννιά που φέρουν τον τίτλο Αιτίαι, σύνολο 70 έργα. Κατάλογο των έργων του μας παραδίδει ο Διογένης Λαέρτιος, ενώ κάποιοι επιπλέον τίτλοι σώζονται στη Σούδα, το Σέξτο και τον Απολλώνιο Δύσκολο.

Από τα αποδιδόμενα στο Δημόκριτο έργα είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο Μέγας διάκοσμος ήταν στην πραγματικότητα έργο του Λεύκιππου. Η πληροφορία αυτή προέρχεται από τηνΠεριπατητική Σχολή και μπορεί να θεωρηθεί έγκυρη, αφού έχει την αφετηρία της στις ειδικές πραγματείες για το Δημόκριτο, που συνέταξαν τόσο ο Αριστοτέλης όσο και οΘεόφραστος. Στον Λεύκιππο αποδίδεται από τον Αέτιο και ένα άλλο έργο, το Περί νου. Δεν έχουμε λόγους να αμφιβάλλουμε γι’ αυτήν την πληροφορία. Το περιεχόμενο του έργου μπορεί να αποτελούσε μια επίθεση κατά της αναξαγόρειας θεωρίας για το Νου που διακοσμεί τα πράγματα.
Αν κρίνουμε από τον αριθμό των έργων του Δημόκριτου, η συγγραφική του δραστηριότητα πρέπει να εκτεινόταν σε μια μεγάλη χρονική περίοδο. Δεν μπορούμε, ωστόσο, να αποδώσουμε διαφορετικά έργα σε διαφορετικές περιόδους της ζωής του, αφού κανένα απ’ αυτά τα έργα δε σώθηκε ακέραιο. Ούτε και η δήλωσή του ότι έγραψε το Μικρό διάκοσμο730 χρόνια μετά την πτώση της Τροίας (απ. Ι) μας βοηθά ιδιαίτερα στη χρονολόγηση του έργου, αφού αγνοούμε πότε τοποθετούσε τον τρωικό πόλεμο ο φιλόσοφος.
Το ύφος του Δημόκριτου επαινούνταν πολύ στην αρχαιότητα και αξιολογούνταν στο ίδιο επίπεδο μ' αυτό του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Ήταν ποιητικό, αν και όχι σε στίχο, γοργό και με διαυγή εκφραστικά μέσα, διακρινόταν για τη μορφική του τελειότητα, την εύστοχη χρήση των λέξεων και τη σαφήνεια.
Από τον τεράστιο όγκο των γραπτών του σώζονται ελάχιστα αποσπάσματα, κυρίως ηθικού περιεχομένου, τα οποία ανευρίσκονται σε μεταγενέστερους συγγραφείς ως παραθέματα ή παραφράσεις. Κύριες πηγές μας για τη φιλοσοφία του είναι ο Αριστοτέλης, ο Θεόφραστος, ο Σέξτος ο Εμπειρικός, ο Αλέξανδρος από την Αφροδισιάδα, ο Ιωάννης Φιλόπονος, οΣιμπλίκιος. Οι ερμηνείες της φιλοσοφίας του Δημόκριτου, οι οποίες δίνονται απ' αυτούς τους συγγραφείς, αποτελούν οδηγό και για τη σύγχρονη έρευνα. Η τελευταία πρέπει πάντα να είναι προσεκτική κυρίως στην περίπτωση του Αριστοτέλη (και των σχολιαστών του), αφού ο τελευταίος έχει την τάση να παρουσιάζει τις απόψεις των προγενεστέρων του φιλοσόφων μέσα από το πρίσμα της δικής του τελολογικής φιλοσοφίας.
Πολλοί προσπάθησαν να εξηγήσουν το λόγο, για τον οποίο χάθηκαν τα έργα του Δημόκριτου. Άλλοι απέδωσαν την απώλεια στην τύχη, άλλοι στους Επικούρειους, οι οποίοι θα ωφελούνταν από την απώλεια του έργου του Δημόκριτου, καθώς μ’ αυτόν τον τρόπο δε θα ήταν πια φανερή η έλλειψη πρωτοτυπίας της θεωρίας τους. Άλλοι θεώρησαν την απώλεια συνέπεια της κακής φήμης που είχε ο Δημόκριτος ως πρόδρομος των Επικουρείων. Η τρίτη εκδοχή φαίνεται πλησιέστερη στην αλήθεια, αφού ως γνωστόν χάθηκε και το έργο των ίδιων των Επικουρείων.

Πως φυγάδευσαν και εγκατέλειψαν στο εξωτερικό τον ελληνικό χρυσό - Έγγραφο-σοκ στην Βουλή


Πως φυγάδευσαν και εγκατέλειψαν στο εξωτερικό τον ελληνικό χρυσό - Έγγραφο-σοκ στην Βουλή

Επιβεβαιώθηκε και μάλιστα με επίσημο έγγραφο η αποκάλυψη του defencenet.gr πέρσι τέτοια εποχή, ότι το σύνολο του εναπομείναντος χρυσού της Ελλάδας βρίσκεται ήδη εκτός Ελλάδας και βέβαια πλέον μετά την ψήφιση του δεύτερου Μνημονίου πέρσι στις 12 Φεβρουααρίου 2013 που επιτρέπει τις κατασχέσεις ελληνικών περιουσιακών στοιχείων σε περίπτωση που η Ελλάδα δυσκολευτεί να αποπληρώσει τα σχεδόν 400 (!) δισ. ευρώ που της έχουν φορτώσει οι δανειστές, μπορούν να αποχωρήσουν άμεσα σε κατασχέσεις.

Συνολικά 3.760 χιλιάδες ουγγιές ήταν τα αποθέματα τυ χρυσού της Τράπεζας της Ελλάδας στις 31.12.2012, αξίας 4,74 δισ. ευρώ σύμφωνα με έγγραφο της Τράπεζας της Ελλάδος. Μόνο όμως η μισή ποσότητα από αυτα βρίσκεται στην Ελλάδα. Το υπόλοιπό βρίσκονται υποθηκευμένα, ουσιαστικά στην Ομοσπονδιακή Τράπεζα της Νέας Υόρκης στις ΗΠΑ, την Τράπεζα της Αγγλίας και την Ελβετία!
Η επίσημη επιβεβαίωση από την Τράπεζα της Ελλάδας και τον υπουργό Οικονομικών Γ.Στουρνάρα ήρθε κατόπιν ερώτησης της βουλευτού του Λαϊκού Συνδέσμου Ελένης Ζαρούλια

Αξίζει να πούμε ότι δεν χρειάζεται να ... πτωχεύσουμε για να χαθεί ο χρυσός αυτός: Αρκεί να υπάρξουν ανέγκλιτες καταδικαστικές αποφάσεις στις εκατοντάδες αγωγές που έχουν καταθέσει σε βάρος της Ελλάδας και του ελληνικο΄πυ δημοσίου οι ιδιω΄τες των οποίων τα ομόλογα "κουρεύτηκαν" αναγκαστικά τον περασμένο Μάρτιο.

Να πούμε ακόμα, ότι ένα κράτος χωρίς χρυσό στα θησαυροφυλάκειά του σήμερα, ειδικά, απλά "δεν υπάρχει" σε οικονομικό επίπεδο. Ήδη επί κυβερνήσεων Σημίτη και υπουργού Οικονομικών Γ.Παπαντωνίου καταληστεύθηκε ο ελληνικός χρυσός, ενώ δεν υπήρξε η παραμικρή πρόνοια από τα μεταλλεία στις Σκουριές και σε άλλα μέρη της Ελλάδας να υπάρξει πρόνοια για να καταλήγει στο εθνικό ησαυροφυλάκιο ένα μέρος από τον χρυσό αξίας δεκάδων δισ. ευρώ που βρίσκεται στο ελληνικό υπέδαφος.

Το ερώτημα είναι ποιος έβγαλε τον χρυσό της Ελλάδας εκτός Ελλάδας και το κυριότερο ποιος δεν φρόντισε να επιστρέψει ο χρυσός αυτός στην Ελλάδα πριν το κούρεμα; Η περσινή κυβέρνηση Παπαδήμου, έχει τεράστιες εθνικές ευθύνες...

Η Ελλάδα είναι 30η χώρα παγκοσμίως σε αποθέματα χρυσού με 29η την Τουρκία!

Το ετήσιο κόστος φύλαξης ανέρχεται μόνο σε 90.000 ευρώ και οι ράβδοι χρυσού που είναι σε διεθνείς προδιαγραφές φυλάσσονται στις εξής τράπεζες:

• στην Τράπεζα της Αγγλίας

• στη Federal Reserve («FED» Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ)

• Στην ιδιωτική ελβετική τράπεζα UBS. Στην Τράπεζα της Αγγλίας, ο χρυσός βρίσκεται από την εποχή του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου!



defencenet