Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Μουσουλμάνοι στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ


Μουσουλμάνοι στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ


ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ Ο ΦΑΚΟΣ ΤΗΣ NASA


ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ Ο ΦΑΚΟΣ ΤΗΣ NASA

Όπως τις κατέγραψε ο φακός των αστροναυτών της NASA
Οι παρακάτω εικόνες που ταξιδεύουν τα μάτια και το μυαλό μας έχουν τραβηχτεί από τον αστροναύτη της NASA, Douglas H. Wheelock, ο οποίος στις 22 Σεπτεμβρίου του 2010 ανέλαβε τη διοίκηση του Διεθνούς Διαστημικού Σταθμού.
Τα λόγια είναι περιττά. απλά απολαύστε τες!
Το διαστημόπλοιο Discovery

Το νησί Juan de Nova που βρίσκεται ανάμεσα στη Μαδαγασκάρη και την Αφρική

Μια ματιά στις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις… διακρίνονται το Παρίσι και το Λονδίνο

Μια… διαστημική ματιά στο φεγγάρι

Πάνω από τις Μπαχάμες

Ηλιακός δέκτης του διαστημικού σταθμού με φόντο… τη Γη

Στον νότιο Ειρηνικό

Η Κύπρος από ψηλά

Ο τυφώνας Earl

Χιονισμένη κορυφή στις Άνδεις

Ο Νείλος και η έρημος Σαχάρα στην Αίγυπτο την ημέρα

… και τη νύχτα

Μια βραδινή άποψη της Ιταλίας

Ο παγετώνας της Παταγονίας

Η Ελλάδα τη νύχτα… από ψηλά!

Ένα διαστημικό ηλιοβασίλεμα




ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΩ ΠΙΣΤΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ !


ΟΡΚΙΖΟΜΑΙ ΝΑ ΦΥΛΑΤΤΩ ΠΙΣΤΗ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ !

Αφιερωμένο σε όλους τους Έλληνες που υπηρέτησαν και σε αυτούς που ετοιμάζονται να υπηρετήσουν την πατρίδα.

ΕΙΣΑΙ ΒΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΤΑΝ…




ΕΙΣΑΙ ΒΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΤΑΝ…


*Kάνεις jogging για 5 χλμ και παίρνεις τον ανελκυστήρα για τον 1ο όροφο.
* Λες καλημέρα στις 3 το μεσημέρι και καλησπέρα στη 1 τη νύχτα.
* Δεν τρως ποτέ βραδινό πριν τις 10μμ.
* Τρως πρωινό πριν πας για ύπνο.
* Το πρώτο σου hangover ήταν γύρω στα 5 σου, όταν ο μπαμπάς/ θείος/
παππούς σου έδωσε να δοκιμάσεις ουίσκι, γιατί το ζήταγες.

* Πρέπει τουλάχιστον πέντε φορές το χρόνο να τραβηχτείς στον σταθμό
των ΚΤΕΛ για να παραλάβεις έναν τενεκέ λάδι, έναν τενεκέ μέλι, έναν
τενεκέ φέτα, ρίγανη, τσάι βουνού, ελιές και λεμόνια.

* Σημαιοστολίζεσαι να πας για καφέ, αλλά τσαμπουκαλεύεσαι στον
πορτιέρη του κλαμπ που δεν σε βάζει μέσα γιατί φοράς σαγιονάρες.

* Στη γειτονιά σου υπάρχει τουλάχιστον μια οδός που λέγεται Ελευθερίου
Βενιζέλου.

* Παραπονιέσαι ότι κάνει κρύο όταν έχει 27 βαθμούς.
* Όποτε ταξιδεύεις στο εξωτερικό απορείς πως ο κόσμος ζει χωρίς περίπτερα.
* Βρίσκεις τους τουρίστες αστείους.
* Και τους μαθαίνεις να λένε «malaka».
* Έχεις δέκα χρόνια να μπεις σε λεωφορείο.
* Περιγράφεις το κτίριο της Interamerican στην Κηφισίας ως «ουρανοξύστη».
* Ξέρεις τα πάντα για την ανακύκλωση, αλλά δεν έχεις δει ποτέ από
κοντά κάδο ανακύκλωσης.

* Παραγγέλνεις ταυτόχρονα σουβλάκια κι ένα ασθενοφόρο και το
ασθενοφόρο έρχεται όταν χωνεύεις τα σουβλάκια.

* Σε όποιο τραπέζι κι αν καθίσεις υπάρχει ένα πακέτο Marlboro Lights
* Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πέσεις σε μποτιλιάρισμα στις 6π.μ.της Κυριακής.
* Σε τσαντίζει το ότι για να πας να ψωνίσεις το Σάββατο πρέπει να
ξυπνήσεις νωρίς, επειδή τα μαγαζιά κλείνουν στις 3..

* Χειροκροτείς τον πιλότο όταν προσγειωθείς.
* Έχεις αυτοκίνητο που κοστίζει πάνω από 60.000 ευρώ και αρνείσαι να
το δώσεις στον παρκαδόρο γιατί θεωρείς κλοπή τα 5 ευρώ που σου ζητάει.

* Αναρωτιέσαι γιατί ο φραπές δεν έχει διεθνή επιτυχία.
* Αγαπημένη σου ασχολία όταν ταξιδεύεις στο εξωτερικό για να ξεφύγεις
λίγο από την Ελλάδα, είναι να ψάχνεις για άλλους Έλληνες.

* Καταλαβαίνεις τους Αλβανούς ‘από τη φάτσα’.
* Δεν σου κάνει εντύπωση γομάρι 30 χρονών να ζει με τους γονείς του ή
25 και να μην έχει βγάλει ούτε μεροκάματο.

* Νηστεύεις, αλλά κάθε φορά με διαφορετικούς όρους.
* Ξέρεις ένα σωρό απόρρητα κρατικά μυστικά που αν τα αποκάλυπτες θα
έπρεπε να ξαναγραφτεί η παγκόσμια ιστορία.

* Επίσης ξέρεις λεπτομέρειες για τη ζωή επωνύμων που δεν έχουν
αποκαλυφθεί για τον πολύ κόσμο και πάντα από έγκυρη πηγή (π.χ. αυτή
είναι σεξομανής και την πιάσανε με ένα μπουκάλι ξέρετε που, αυτός
είναι gay και τα ‘χει με εκείνον, ο άλλος έχει καρκίνο και όπου να
‘ναι πεθαίνει).

* Είσαι βέβαιος ότι το κακό μάτι έχει αποδειχθεί και επιστημονικά.
* Ποτέ δεν σου φτάνουν τα χρήματα για τα βασικά είδη ανάγκης, αλλά
πάντα σου περισσεύουν για τα είδη πολυτελείας.

* Μισείς τους δημοσίους υπαλλήλους, αλλά όνειρο ζωής είναι να γίνεις
ένας από αυτούς.

* Ξέρεις ότι οι άλλοι είναι όλοι Τουρκόσποροι ή Σλάβοι, αλλά είσαι
βέβαιος ότι ο Μέγας Αλέξανδρος βρίσκεται στην αρχή της δικής σου
κληρονομικής αλυσίδας.

* Καμαρώνεις που το χωριό σου, θυμίζει λίγο από Ζωνιανά, αλλά
γκρινιάζεις ότι η επαρχία που κατάγεσαι είναι η πιο ριγμένη από όλες.

* Κυριακή πρωί κοινωνάς στην εκκλησία και το απόγευμα ρίχνεις
Χριστοπαναγίες στο γήπεδο.

* Διπλοπαρκάρεις για τσιγάρα κλείνοντας το δρόμο και απολογείσαι σ’
αυτούς που κορνάρουν, αλλά στο παρακάτω στενό πλακώνεις τον οδηγό που
έκανε ακριβώς το ίδιο.

* Καυχιέσαι που ήσουν Λοκατζής στο Μεγάλο Πεύκο χλευάζοντας τους
πεζικάριους αλλά βάζεις βύσμα για να πάει ο γιος σου κέντρο στην
Κόρινθο και ειδικότητα διαβιβαστής στο Χαϊδάρι.

* Πας γυμναστήριο και καπνίζεις και ένα πακέτο τσιγάρα τη μέρα.
* Προειδοποιείς με τα φώτα για μπλόκο αλλά παραπονιέσαι στον
αστυνομικό ότι δεν δίνει κλήση και στους άλλους οδηγούς.

* Όταν σταματάς στο φανάρι έχεις το χέρι στην κόρνα.
* Οι νοικοκυρές βάζουν σεμεδάκι πάνω απ’ την οθόνη του PC.
* Πάντα αναρωτιόσουν σε τι διάολο χρησιμεύει η ‘διάβαση πεζών’!

Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011

Η ΜΑΓΑΛΗ ΚΛΟΠΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ !


Η ΜΑΓΑΛΗ ΚΛΟΠΗ ΜΕ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ !



Παρακαλούμε να ενημερώσετε τους φίλους σας διότι το θέμα είναι πάρα πολύ σοβαρό


H κοροϊδία σε όλο της το μεγαλείο!
Η χρήση των Ελβετικών αυτοκινητόδρομων και οδών ταχείας κυκλοφορίας υπόκειται για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα σε υποχρέωση πληρωμής διοδίων. Για μηχανοκίνητα οχήματα με μέχρι 3,5 t (ΕΙΧ, μοτοσικλέτες και τροχόσπιτα) υπάρχει υποχρέωση ειδικού σήματος (βινιέτας). Πριν από τη χρήση αυτοκινητοδρόμων και οδών ταχείας κυκλοφορίας πρέπει να αγοραστεί μία βινιέτα, η οποία ισχύει για απεριόριστες διαδρομές σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας.
Μέλη της Εθελοντικής Ομάδας Δράσης Ν. Πιερίας ταξίδεψαν αυτή την εβδομάδα στο εξωτερικό, βρέθηκαν με ΙΧ επιβατικό αυτοκίνητο στην Ελβετία και αγόρασαν μια vignette. Το κόστος της; 31 Ευρώ για όλο το χρόνο, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2010, με τη δυνατότητα χρήσης απεριόριστων διαδρομών, εννοείται και των πολυάριθμων τούνελ της ορεινής χώρας.


Δηλαδή, ο Ελβετός πολίτης πληρώνει 31 ευρώ το χρόνο και έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί ελεύθερα ολόκληρο το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας του.
Ο Έλληνας πολίτης, π.χ. ο κάτοικος Κατερίνης που εργάζεται στην Θεσσαλονίκη και πηγαινοέρχεται καθημερινά, πληρώνει 1.344 Ευρώ μόνο γι αυτή τη διαδρομή (20 εργάσιμες Χ 12 μήνες Χ 5,80 ? καθημερινά) και δεν έχει τη δυνατότητα αγοράς εκπτωτικής κάρτας, όπως συμβαίνει σε ολόκληρο τον κόσμο!
Οι Ελβετοί συνάδελφοι των φίλων μας δεν μπορούσαν να το πιστέψουν, λέγοντας: «Αυτό λέγεται κλοπή!». Οι δε πολιτικοί που υπέγραψαν την παραχώρηση της χρήσης των εθνικών μας δρόμων, κάτω από τέτοιους όρους, είναι πουλημένα τομάρια!
Αυτό, το τελευταίο, δεν είπαν οι Ελβετοί! Το είπαν οι Τσέχοι που καθόταν στο ίδιο τραπέζι! Κι εμείς βέβαια τους εξηγήσαμε, πως. απλά «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ».
Εθελοντική Ομάδα Δράσης Ν. Πιερίας.

ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ. ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΜΦΙΒΑΛΟΥΝ. ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΕΧΕΙ ΤΡΟΜΕΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ


Θέμα: ΜΜΜ Ή ΙΧ ;

Οι νέες τιμές στα εισιτήρια είναι γεγονός. Πολλοί κατηγορούν την κυβέρνηση ότι οι αυξήσεις είναι παράλογες, ότι για άλλη μία φορά αναγκάζει τους πολίτες να βάζουν βαθειά το χέρι στην τσέπη, ότι η αύξηση του 40% σε περίοδο μείωσης των μισθών είναι απαράδεκτη και πολλά άλλα. Σαν «Στάση» διαφωνούμε πλήρως και θα σας αποδείξουμε γιατί.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΙΝΚΑ ένα μέσο ή μικρό σύγχρονο αυτοκίνητο, μέσα στην πόλη, καταναλώνει 5-7 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα. Ή αλλιώς  0,05-0,07 του λίτρου ανά χιλιόμετρο. Με δεδομένη ακόμα και την αισχροκέρδεια στην τιμή της βενζίνης, με 1,6 ευρώ ανά λίτρο (αν και υπάρχει και φθηνότερη) ένα αυτοκίνητο καταναλώνει γύρω στα 10 λεπτά το χιλιόμετρο. Έτσι για να προσεγγίσει κανείς το εισιτήριο των 1,4 ευρώ, σαν κόστος μετακίνησης με το αυτοκίνητο, χρειάζεται να διανύσει περίπου 14 χιλιόμετρα. Για τις μικρότερες αποστάσεις λοιπόν, το κόστος μετακίνησης με το αυτοκίνητο γίνεται εμφανώς χαμηλότερο.
Ο πίνακας που ακολουθεί είναι ενδεικτικός. 

Μονή Διαδρομή με 1,40 ευρώ
Απόσταση
Κόστος με Ι.Χ.
ΚΑΛΛΙΘΕΑ– ΑΘΗΝΑ (Σύνταγμα)
3 χλμ
0,30
ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΘΗΝΑ
2,5 χλμ.
0,25
ΠΑΤΗΣΙΑ - ΑΘΗΝΑ
3-5 χλμ.
0,33
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΘΗΝΑ
2,5 χλμ.
0,25
ΒΥΡΩΝΑΣ – ΑΘΗΝΑ
5 χλμ.
0,50
ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΑΘΗΝΑ
4 χλμ.
0,40
ΓΑΛΑΤΣΙ  – ΑΘΗΝΑ
4 χλμ.
0,40
ΜΑΡΟΥΣΙ  – ΑΘΗΝΑ
11 χλμ.
1,10
ΠΕΙΡΑΙΑΣ  – ΑΘΗΝΑ
12 χλμ.
1,20
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΘΗΝΑ
4,5 χλμ.
0,45
Π. ΦΑΛΗΡΟ – ΑΘΗΝΑ
9 χλμ.
0,90
ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΘΗΝΑ
9 χλμ.
0,90
Να σημειωθεί ότι ο πίνακας αφορά τη μετακίνηση ενός μόνο ατόμου με ΙΧ και όχι φυσικά τη μετακίνηση μιας τετραμελούς οικογένειας, που για μία απλή διαδρομή κόστους 30 λεπτών με το ΙΧ, δεν αποκλείεται να καταβάλλει συνολικά το ποσό των 5,6 ευρώ.
Εάν σε αυτά προσθέσουμε τις σχεδιαζόμενες μειώσεις των λεωφορειακών γραμμών, τις συγχωνεύσεις και την κατάργηση πολλών νυχτερινών δρομολογίων και φυσικά την επιστροφή που διαμορφώνει το εισιτήριο στα 2,8 ευρώ κατ΄άτομο, τότε πραγματικά η χρήση του αυτοκινήτου επιβάλλεται!!!!.
Όσο για τη δικαιολογία όσων επιμένουν αδίκως να χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ, ότι υπάρχει και η μηνιαία κάρτα των 45 ευρώ, αυτή σχεδόν ακυρώνεται εκ των πραγμάτων. Αφού, για παράδειγμα, ο κάτοικος του Χαλανδρίου που εργάζεται στο κέντρο, θα  πληρώνει με το αυτοκίνητο (0,90+0,90) x 25 ημέρες = 45 ευρώ, δηλαδή όσο και η κάρτα.
Παράλληλα μετακινείται καθήμενος, δεν στριμώχνεται, δεν κρυώνει ή δεν ζεσταίνεται ανάλογα, διατηρεί την αυτονομία του στις ώρες άφιξης και αναχώρησης από την εργασία ή τη διασκέδασή του και κυρίως δεν έρχεται σε επαφή με δεκάδες μετανάστες που πριν από τη Νομική, εδώ και καιρό φρόντισαν να καταλάβουν και τα λεωφορεία.
Είναι φανερό ότι οι κυβερνώντες, αντιλαμβανόμενοι πλήρως το χάλι των αστικών συγκοινωνιών, προσπαθούν με κάθε τρόπο να δημιουργήσουν αντικίνητρα στη χρήση τους με προφανή –αν και φοβόμαστε πολύ μακροχρόνιο-  στόχο την πλήρη κατάργησή τους. Πασχίζοντας ταυτόχρονα, αυτό που συστηματικά απολαμβάνουν οι ίδιοι, να μπορεί να το απολαμβάνει στην καθημερινότητά του και ο τελευταίος πολίτης αυτής της χώρας. Την αποκλειστική  μετακίνηση με το ΙΧ. Πιστεύουμε ακράδαντα, ότι αυτή η παγκόσμια πρωτοτυπίατο κόστος μετακίνησης με ένα λεωφορείο να είναι πολύ ακριβότερο από το κόστος μετακίνησης με ένα ΙΧ, αποτελεί απόφαση υποδειγματικής κοινωνικής και οικολογικής ευαισθησίας. Αφενός θα στρέψει τον μέχρι τώρα χρήστη των ΜΜΜ σε πιο εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το ΙΧ, τονώνοντας αναμφίβολα και την εγχώρια παραγωγή αυτοκινήτων που παρουσιάζει κάμψη, αφετέρου είναι απόλυτα συμβατή με τις πρωθυπουργικές διακηρύξεις περί «πράσινης ανάπτυξης». Άλλωστε είναι γνωστό ότι η όλο και συχνότερη χρήση του ΙΧ, ειδικά σε περιβαλλοντικά αναβαθμισμένες πόλεις όπως η Αθήνα, συμβάλλει δραστικά στην περαιτέρω αναβάθμιση του περιβάλλοντος, στον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και φυσικά στην απεξάρτηση της χώρας από το πετρέλαιο που αποτελεί ίσως έναν από τους πρώτους στόχους του υπουργείου Οικονομικών και φυσικά του νεοϊδρυθέντος υπουργείου Περιβάλλοντος.
Εάν κάτι πρέπει να τους προσάψουμε, είναι ότι η αύξηση στα εισιτήρια –αν και θεαματική – δεν είναι ακόμα πλήρως απαγορευτική για όσους εκ πεποιθήσεως επιμένουν να χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αλλά ας μην είμαστε βιαστικοί. Η αρχή έγινε και ελπίζουμε η νέα αύξηση να μην αργήσει και πολύ..

Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011

Φρασίκλεια, μία από τις μεγαλύτερες στιγμές της Αρχαιολογίας


Φρασίκλεια, μία από τις μεγαλύτερες στιγμές της Αρχαιολογίας

Μετά από μία πολύχρονη και πολύπαθη ανασκαφή στη Μερέντα (και στο Κλασικό δήμο Μυρρίνους) έρχεται στο φως το Μαϊο του 1972 η Φρασίκλεια και ένας κούρος που βρέθηκαν μαζί και χαρακτηρίστηκε ως "αδερφός" της. Την εντυπωσιακή αυτή ανακάλυψη οφείλουμε στην επίμονη εργασία του αρχαιολόγου Ευάγγελου Κακαβογιάννη.
Τα δύο αυτά αγάλματα κοσμούσαν πιθανότατα τους τάφους μελών μίας εύπορης οικογένειας τηςαρχαϊκής περιόδου. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι μάλλον θάφτηκαν από συγγενείς των νεκρών στο σημείο όπου βρέθηκαν για να προφυλαχθούν από τις περσικές εισβολές ή από πολιτικούς αντιπάλους της οικογένειας. 
Σήμερα η Φρασίκλεια και ο "αδερφός" της φιλοξενούνται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο τοποθετημένοι ο ένας δίπλα στον άλλο έτσι ώστε να μην διακοπεί βίαια η αιώνια συμβίωσή τους.
Η Φρασίκλεια διατηρείται σε άριστη κατάσταση και η περίτεχνη περιβολή της εντυπωσιάζει πάντα τον επισκέπτη του μουσείου. Είναι μετωπική και φορά ένα βαθυκόκκινο χιτώνα ζωσμένο στη μέση, του οποίου το χρώμα έστω και αχνό διατηρείται ακόμα και σήμερα. Με το δεξί της χέρι ανασηκώνει τον χιτώνα της ενώ με το αριστερό κρατά ένα μπουμπούκι λωτού. Ο χιτώνας της είναι διακοσμημένος με διάφορα σχέδια όπως μαιανδρικούς σταυρούς, ρόδακες και άστρα. Στο λαιμό της φορά εντυπωσιακό περιδέραιο, στα αυτιά σκουλαρίκια και στα χέρια βραχιόλια. Στο κεφάλι φορά ψηλή στεφάνη διακοσμημένη με άνθη και μπουμπούκια λωτού εναλλάξ. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το υλικό κατασκευής της (παριανό μάρμαρο) και το εντυπωσιακό της μέγεθος (1.79μ και μαζί με το βάθρο 2.115μ) δηλώνουν σαφώς την αριστοκρατική καταγωγή, της οποίας το μνήμα διακοσμούσε αυτό το εντυπωσιακό έργο τέχνης. 
Το βάθρο της γνωστό από το 1730 ήταν εντοιχισμένο στο ναό της Παναγίας σε μικρή απόσταση από το σημείο που βρέθηκε η Φρασίκλεια. Το βάθρο φέρει την επιγραφή: 


"Σῆμα Φρασικλείας· κόρη κεκλήσομαι αἰεί, ἀντί γάμου παρά θεῶν τοῦτο λαχοσ’ ὄνομα"
που σημαίνει
"Μνήμα της Φρασίκλειας, θα καλούμαι κόρη για πάντα, αφού αντί για γάμο οι θεοί αυτό το όνομα μου όρισαν." 
και την επιγραφή: 
"Ἀριστίων Πάρι[ος μ' ἐπ]ό[ε]σε
που σημαίνει "Με έφτιαξε ο Αριστίων ο Πάριος" και δηλώνει καθαρά τον καλλιτέχνη που την φιλοτέχνησε.
Ο κούρος που βρέθηκε μαζί της είναι επίσης από παριανό μάρμαρο και έχει ύψος 1.89. Είναι γυμνός κατά το πρότυπο των αρχαίων Ελληνικών κούρων, έχουν χαθεί τα πόδια του από τους αστραγάλους και κάτω και το δεξί του χέρι από τον καρπό και κάτω.
 Ενώ φορά διάδημα στο κεφάλι πάνω από το μέτωπο. 
Και σε αυτό το έργο σώζονται ίχνη κόκκινου χρώματος στα μαλλιά, τα φρύδια, τις θηλές του στήθους, την περιοχή της ήβης και στο περιδέραιο που φορούσε στο λαιμό.

Χρωματική αναπαράσταση της αρχαιολόγου
Αικατερίνης Καρακάση
Βιβλιογραφία: 
Νικόλαος Καλτσάς,"Τα γλυπτά, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο" Εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, Αθήνα 2002.
Πάνος Βαλαβάνης, "Μεγάλες στιγμές της Ελληνικής Αρχαιολογίας" Εκδόσεις ΚΑΠΟΝ, Αθήνα 2007.
Πηγές εικόνων: http://educandus.forumotion.com/forum-f31/topic-t1479-45.htm ,http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/AR/Frasikleia.htm 

Η μυθολογική παράδοση της γενεαλογίας των Ελλήνων


Η μυθολογική παράδοση της γενεαλογίας των Ελλήνων


Eκ των Ησιόδειων έργων «Θεογονία» [σ. 116 - 514] & «Έργα και Ήμερες» [σ. 44 – 105] γνωρίζουμε ότι : ο Τιτάνας Ιαπετός[1], ο αδελφός του Ωκεανού, είναι υιός του Ουρανού και της Γαίας. Ο Ιαπετός έσμιξε με την «καλλίσφυρον» Ωκεανίδα Κλυμένη, ή με την Τιτανίδα Θέμιδα, και γεννήθηκε ο «ποικίλος αἰολόμητις» Τιτάνας Προμηθέας, ο Τιτάνας Επιμηθέας, ο Τιτάνας Άτλαντας κλπ. Ο Τιτάνας Άτλαντας – στο όρος Κυλλήνη της Αρκαδίας – έσμιξε με την Ωκεανίδα Πλειόνη ή Πληιόνη ή Αίθρα, την κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος, και γεννήθηκαν οι επτά Πλειάδες[2] : η Μαία, η Ταϋγέτη, η Ηλέκτρα, η Στερόπη (ή Αστερόπη), η Κελαινώ, η Αλκυόνη και η Μερόπη. Ο Τιτάνας Επιμηθέας έσμιξε με την Πανδώρα, την εκ γαίας και ύδατος πλασμένη από τον Ήφαιστο κατ’ εντολή του Διός, και γεννήθηκε η θνητή Πύρρα. Ο Τιτάνας Προμηθέας έσμιξε με την Πλειάδα Κελαινώ [=μέλαινα] και γεννήθηκε ο Δευκαλίωνας. Ο Δίας ή ο Δευκαλίωνας έσμιξε με την Πύρρα και γεννήθηκε ο Έλλην – «γίνονται δὲ ἐκ Πύρρας Δευκαλίωνι παῖδες Ἕλλην μὲν πρῶτος, ὃν ἐκ Διὸς γεγεννῆσθαι <ἔνιοι> λέγουσι» κατά τον Απολλόδωρο τον Αθηναίο [Μυθολογική Βιβλιοθήκη, τόμος Α’, 1.49.1].
<τετυγμένα> = κατεσκευασμένα. <τέτυκται> = γεγένηται. (βλ. Λεξικό Γρηγόριου Ναζιανζού).
<τετυγμένα> = σύνθετα, πεποιημένα. πεφροντισμένα. (βλ. Λεξικό Ησύχιου).
Το αυτό γεγονός, η γένεση του Έλληνα, μυθολογικά έλαβε χώρα, όπως μας λέγει ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος [Μυθολογική Βιβλιοθήκη, τόμος Α΄, 1.47. 1 - 4], μετά την καταστροφή του χάλκινου γένους[3] και ταυτόχρονα με την ακολουθούμενη εκ του Διός δημιουργία του ιερού γένους των Ηρώων[4] (που διήρκεσε οκτώ γενιές μέχρι τα Τρωικά), άλλωστε όπως λέγει ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος [Μυθολογική Βιβλιοθήκη, 1.50.1] ο Έλλην «ἀφ᾽ αὑτοῦ τοὺς καλουμένους Γραικοὺς προσηγόρευσεν Ἕλληνας».
Αλλά ας δούμε όλο τον μύθο που παραθέτει ο Απολλόδωρος ο Αθηναίος [Μυθολογική Βιβλιοθήκη, Τόμος Α’, 1.47.1 - 1.50.13] : «Επειδή ο Ζεύς θέλησε να εξαφανίσει το χάλκινο γένος, ο Δευκαλίωνας κατά προτροπή του Προμηθέα έφτιαξε μια λάρνακα και, αφού έβαλε μέσα τα αναγκαία, μπήκε κι αυτός μαζί με την Πύρα. Ο Ζευς έριξε έχυσε από τον ουρανό πολύ υετό πλημυρίζοντας τα περισσότερα μέρη της Ελλάδος, έτσι ώστε διεφθάρησαν [πέθαναν] όλοι οι άνθρωποι, εκτός από λίγους, οι οποίοι κατέφυγαν στα κοντινά υψηλά όρη. Τότε χωρίστηκαν και τα όρη της Θεσσαλίας και πλημμύρισαν όλες οι περιοχές έξω από τον Ισθμό και την Πελοπόννησο. Ο Δευκαλίωνας όμως μέσα στην λάρνακα, παρασυρόμενος στην θάλασσα για εννέα ημέρες και νύκτες, έπιασε στον Παρνασσό κι εκεί, όταν σταμάτησε ο όμβρος, βγήκαν έξω και πρόσφεραν θυσία στον Φύξιο Ζευς. Ο Ζεύς, στέλνοντας του τον Ερμή, τον προέτρεψε να διαλέξει ότι θέλει. Κι αυτός διάλεξε να του γεννήσει ανθρώπους. Όπως του είπε λοιπόν ο Ζευς, έπαιρνε λίθους και τους πετούσε πάνω από το κεφάλι του. Όσοι πέταξε ο Δευκαλίωνας έγιναν άνδρες, όσοι έταξε η Πύρρα γυναίκες. Για αυτό και ονομάστηκαν λαοί μεταφορικά, από το λάας που είναι ο λίθος. Ο Δευκαλίωνας απέκτησε από την Πύρρα δυο υιούς, πρώτο τον Έλληνα, που όπως λένε κάποιοι, γεννήθηκε από τον Δία και δεύτερο τον Αμφικτύονα, που έγινε βασιλιάς στην Αττική μετά τον Κραναό, και μία θυγατέρα, την Πρωτογένεια, που από τον Δία γέννησε τον Αέθλιο. Από τον Έλληνα και τη νύμφη Ορσηίδα γεννήθηκαν ο Δώρος, ο Ξούθος και ο Αίολος. Αυτός ονόμασε Έλληνες τους λεγόμενους Γραικούς και μοίρασε τη χώρα τα παιδιά του. Ο Ξούθος, που πήρε την Πελοπόννησο, απέκτησε από την Κρέουσα, κόρη του Ερεχθέα, τον Αχαιό και τον Ίωνα, από τους οποίους ονομάστηκαν οι Αχαιοί και οι Ίωνες. Ο Δώρος έλαβε την περιοχή πέρα από την Πελοπόννησο και ονόμασε τους κατοίκους της με το όνομά του Δωριείς. Ο Αίολος, ως βασιλέας στην περιοχή της Θεσσαλίας, ονόμασε του κατοίκους της Αιολείς, παντρεύτηκε την Εναρέτη, κόρη του Δηίμαχου, και απέκτησε επτά γιούς, τον Κρηθέα, τον Σίσυφο, τον Αθάμαντα, τον Σαλμωνέα, τον Δηιόνα, τον Μάγνητα και τον Περιήρη, και πέντε κόρες, την Κανάκη, την Αλκυόνη, την Πεισιδίκη, την Καλύκη και την Περιμήδη.

"Έπεὶ δὲ ἀφανίσαι Ζεὺς τὸ χαλκοῦν ἠθέλησε γένος, ὑποθεμένου Προμηθέως Δευκαλίων τεκτηνάμενος λάρνακα, καὶ τὰ ἐπιτήδεια ἐνθέμενος, εἰς ταύτην μετὰ Πύρρας εἰσέβη. Ζεὺς δὲ πολὺν ὑετὸν ἀπ᾽ οὐρανοῦ χέας τὰ πλεῖστα μέρη τῆς Ἑλλάδος κατέκλυσεν, ὥστε διαφθαρῆναι πάντας ἀνθρώπους, ὀλίγων χωρὶς οἳ συνέφυγον εἰς τὰ πλησίον ὑψηλὰ ὄρη. τότε δὲ καὶ τὰ κατὰ Θεσσαλίαν ὄρη διέστη, καὶ τὰ ἐκτὸς Ἰσθμοῦ καὶ Πελοποννήσου συνεχύθη πάντα. Δευκαλίων δὲ ἐν τῇ λάρνακι διὰ τῆς θαλάσσης φερόμενος <ἐφ᾽> ἡμέρας ἐννέα καὶ νύκτας <τὰς> ἴσας τῷ Παρνασῷ προσίσχει, κἀκεῖ τῶν ὄμβρων παῦλαν λαβόντων ἐκβὰς θύει Διὶ φυξίῳ. Ζεὺς δὲ πέμψας Ἑρμῆν πρὸς αὐτὸν ἐπέτρεψεν αἱρεῖσθαι ὅ τι βούλεται· ὁ δὲ αἱρεῖται ἀνθρώπους αὐτῷ γενέσθαι. καὶ Διὸς εἰπόντος ὑπὲρ κεφαλῆς ἔβαλλεν αἴρων λίθους, καὶ οὓς μὲν ἔβαλε Δευκαλίων, ἄνδρες ἐγένοντο, οὓς δὲ Πύρρα, γυναῖκες. ὅθεν καὶ λαοὶ μεταφορικῶς ὠνομάσθησαν ἀπὸ τοῦ λᾶας ὁ λίθος. γίνονται δὲ ἐκ Πύρρας Δευκαλίωνι παῖδες Ἕλλην μὲν πρῶτος, ὃν ἐκ Διὸς γεγεννῆσθαι <ἔνιοι> λέγουσι, <δεύτερος δὲ> Ἀμφικτύων ὁ μετὰ Κραναὸν βασιλεύσας τῆς Ἀττικῆς, θυγάτηρ δὲ Πρωτογένεια, ἐξ ἧς καὶ Διὸς Ἀέθλιος. Ἕλληνος δὲ καὶ νύμφης Ὀρσηίδος Δῶρος Ξοῦθος Αἴολος. αὐτὸς μὲν οὖν ἀφ᾽ αὑτοῦ τοὺς καλουμένους Γραικοὺς προσηγόρευσεν Ἕλληνας, τοῖς δὲ παισὶν ἐμέρισε τὴν χώραν· καὶ Ξοῦθος μὲν λαβὼν τὴν Πελοπόννησον ἐκ Κρεούσης τῆς Ἐρεχθέως Ἀχαιὸν ἐγέννησε καὶ Ἴωνα, ἀφ᾽ ὧν Ἀχαιοὶ καὶ Ἴωνες καλοῦνται, Δῶρος δὲ τὴν πέραν χώραν Πελοποννήσου λαβὼν τοὺς κατοίκους ἀφ᾽ ἑαυτοῦ Δωριεῖς ἐκάλεσεν, Αἴολος δὲ βασιλεύων τῶν περὶ τὴν Θεσσαλίαν τόπων τοὺς ἐνοικοῦντας Αἰολεῖς προσηγόρευσε, καὶ γήμας Ἐναρέτην τὴν Δηιμάχου παῖδας μὲν ἐγέννησεν ἑπτά, Κρηθέα Σίσυφον Ἀθάμαντα Σαλμωνέα Δηιόνα Μάγνητα Περι ήρην, θυγατέρας δὲ πέντε, Κανάκην Ἀλκυόνην Πεισι δίκην Καλύκην Περιμήδην".



Ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα, όμως, όπως λέγει ο Νόννος στα «Διονυσιακά, ραψωδία Στ’, σ. 206 – 370», έγινε από τον «ὑέτιο Ζεύς» προς τιμήν του κατακερματισμένου εκ των Τιτάνων πρώτου Διονύσου, του υιού του με την Κόρη Περσεφόνη : του «Ζαγρέος εὐκεράοιο». Αλλά ας δούμε τι λέει ο Νόννος : «Ό πατήρ Ζεύς, τον τεμαχισμό του πρώτου Διονύσου αντιλαμβανόμενος από την αντανάκλαση της μορφής επάνω στο δόλιο κάτοπτρο, καταδίωξε με εκδικητικό πυρσό την μητέρα των Τιτάνων και του ομορφοκέρατου Ζαγρέα τους φονιάδες τους φυλάκισε κλείνοντας την πύλη του Ταρτάρου. ….Τότε ο βροχοφόρος Ζευς έφερε κατακλυσμό σε όλη την γαία, αφού πρώτα γέμισε τον πόλο με πυκνά νέφη. ….Οι υδρορροές που βάσταγαν το ύδωρ του 7-πορου αιθέρος άνοιξαν, καθώς ο Ζευς διέταξε βροχή. Του πολύφλοισβου κόλπου οι χαράδρες μούγκρισαν με ορμητικότερους χείμαρρους. Οι λίμνες, του Ωκεανού, οι αποσπασθέντες θυγατέρες, ξεχείλισαν. Οι κρουνοί εξακόντιζαν στον αέρα του Ωκεανού το επίπεδο ύδωρ, οι βράχοι ψιλόβρεχαν. … Τότε ο Δευκαλίων πέρασε τα υψωμένα ύδατα ναυτίλος άφθαστος στων αιθέρων την ρότα. Μια Λάρνακα ήταν ο στόλος του που έπλεε σε δική της πορεία και μόνη της κινιόταν σαν αυτόματη, διασχίζοντας τα μανιασμένα ύδατα δίχως να βρίσκει λιμάνι.


"Ζεὺς δὲ πατήρ, προτέροιο δαϊζομένου Διονύσου γινώσκων σκιόεντα τύπον δολίοιο κατόπτρου, μητέρα Τιτήνων ἐλάσας ποινήτορι πυρσῷ Ζαγρέος εὐκεράοιο κατεκλήισε φονῆας Ταρταρίῳ πυλεῶνι· καὶ αἰθομένων ἀπὸ δένδρων θερμὰ βαρυνομένης ἐμαραίνετο βόστρυχα γαίης. …καὶ τότε γαῖαν ἅπασαν ἐπέκλυσεν ὑέτιος Ζεὺς πυκνώσας νεφέεσσιν ὅλον πόλον,… ἑπταπόρου δὲ αἰθέρος ὑδατόεντες ἀνωίχθησαν ὀχῆες Ζηνὸς ἐπομβρήσαντος· ἐριφλοίσβοιο δὲ κόλπου κρουνοῖς πλειοτέροισιν ἐμυκήσαντο χαράδραι, ὑδρηλαὶ δὲ θύγατρες ἀποσπάδες Ὠκεανοῖο λίμναι ἐκουφίζοντο, καὶ ἠέρι νέρτερον ὕδωρ κρουνοὶ ἀκοντιστῆρες ἀνέβλυον † Ὠκεανοῖο καὶ σκοπιαὶ ῥαθάμιζον,… καὶ τότε Δευκαλίων περόων ὑψούμενον ὕδωρ ναυτίλος ἦν ἀκίχητος, ἔχων πλόον ἠεροφοίτην, καὶ στόλος αὐτοκέλευθος ἄτερ ποδός, ἄμμορος ὅρμου, λάρνακος αὐτοπόροιο κατέγραφε δύσνιφον ὕδωρ".


Κεφάλας Ευστάθιος [Ελλάς, 1/1/2009]



[1] Ο Ιαπετός, όπως λέγει ο Πρόκλος, στο «Υπόμνημα εις τα Ησιόδου Έργα και Ημέρες, 50», είναι νοητικός θεός, αίτιος πάσης της ιπτάμενης και ταχύτατης κίνησης του ουρανού. «παρὰ τὸ ἴεσθαι καὶ πέτεσθαι», δηλαδή από το ρήμα ορμώ και πετάω.


[2] Όπως εξηγεί ο Πρόκλος, στο «Υπόμνημα εις τα Ησιόδου Έργα και Ημέρες, 383 – 387», ο Άτλαντας σηκώνει τον ουρανό και ο ίδιος με μια συνοχή στηρίζει τους κίονες “που χωρίζουν την γαία και τον ουρανό”, καθώς έχει λάβει δυνάμεις που διαχωρίζουν τον ουρανό και την γη, δυνάμεις λόγω των οποίων ο ουρανός μένει χωριστός από την γαία και περιστρέφεται στον παντοτινό χρόνο γύρω από την γαία, ενώ αυτή μένει σταθερή στο κέντρο και γεννά μητρικά όλα όσα γεννά πατρικά ο ουρανός. Γιατί αυτές τις δυνάμεις, οι οποίες διατηρούν απαρέγκλιτα τη διάκριση μεταξύ των δυο, τις αποκάλεσε «κίονες, που χωρίζουν γαία και ουρανό». Αυτό σημαίνει ότι ο ουρανός και η γαία μένουν αιώνια χωριστά το ένα από το άλλο και δεν αναμειγνύονται μεταξύ τους ποτέ. Ως τέκνα του Άτλαντα αναφέρονται οι Πλειάδες, που είναι επτά : η Μαία, η Ταϋγέτη, η Ηλέκτρα, η Στερόπη – Αστερόπη, η Κελαινώ, η Αλκυόνη και η Μερόπη. Όλες αυτές είναι δυνάμεις αρχαγγελικές, οι οποίες επιβαίνουν στους αρχαγγέλους των επτά σφαιρών, η Κελαινώ της σφαίρας του Κρόνου, η Στερόπη – Αστερόπη της σφαίρας του Δία, η Μερόπη της σφαίρας του Άρη, η Ηλέκτρα της σφαίρας του Ήλιου, η Αλκυόνη της σφαίρας της Αφροδίτης, η Μαία της σφαίρας του Ερμή και η Ταϋγέτη της σφαίρας της Σελήνης. Αυτή η ενιαία σύνταξη των επτά σφαιρών έχει τοποθετηθεί μέσα στους απλανείς ως «ἄγαλμα ἐνουράνιον» το οποίο ονομάζουμε Πλειάδα και είναι άστρο εμφανές. Το άστρο αυτό είναι «κατεστηριγμένον» εντός του αστερισμού του Ταύρου και κατά τις ανατολές και τις δύσεις του προκαλεί πάμπολλη μεταβολή στην ατμόσφαιρα.


[3] Το Χάλκινο γένος, που είναι το τρίτο στην σειρά, αναλογεί, μας λέγει ο Πρόκλος στο «Εις τας Πλάτωνος Πολιτείας Υπόμνημα, τόμος Β’ [συνέχεια], 76. 10 – 16», στην άλογη και φανταστική ύπαρξη, διότι και η φανταστική εντύπωση είναι νους που μορφοποιεί, όχι όμως καθαρός, όπως ακριβώς και ο χαλκός που δίνει την εντύπωση πως έχει το χρώμα του χρυσού, περιέχει όμως άφθονο το γήινο στοιχείο, παρόμοιο και συγγενικό προς τα στερεά και αισθητά. Το χάλκινο γένος, και για τον Ησίοδο εξάλλου, σταθεροποιεί το οικείο του είδους ζωής ακριβώς στη σύμφωνη με τον Λόγο ενέργεια και μόνο, την οποία δηλώνει συμβολικά ο χαλκός, κατά τον ποιητή, ο οποίος λέγει ότι εκείνοι που τοποθετήθηκαν στο γένος τούτο από τον Δία πραγματοποιούν όλες τις τεχνικές τους δραστηριότητες και όλες τις πολεμικές τους ενέργειες χρησιμοποιώντας τον χαλκό.


[4] Το γένος των ημιθέων, μας λέγει ο Πρόκλος στο «Εις τας Πλάτωνος Πολιτείας Υπόμνημα, τόμος Β’ [συνέχεια], 76.23 – 77.4», που είναι το τέταρτο στην σειρά, στρέφει τον Λόγο συνολικά προς την κατ’ ενέργεια [πρακτική] ζωή, ενώ λαμβάνει επίσης λόγω του πάθους, και κάποια άλογη κίνηση και ορμή κατά τις πράξεις, επιδιδόμενο έτσι σε αυτές με περισσότερη προθυμία. Για αυτό επομένως και ο ποιητής δεν παραχώρησε στο γένος τούτο κάποιο ιδιαίτερο μέταλλο με τη σκέψη ότι έχει τους χαρακτήρες του πριν και του μετά από αυτό γένους, όντας πραγματικά γένος ημιθέων, διότι με τον Λόγο, στον οποίο έλαχε θεϊκή ουσία, συνέμειξε την θνητή ζωή του πάθους. Τη μεγαλοπρέπεια και την επιτυχία που έχει το γένος τούτο στα έργα του την προσφέρει ο Λόγος, ενώ την ενεργητική η παθητική δράση μέσω της ταύτισης ή της αντίθεσης των αισθημάτων του την προσδίδει το πάθος στη συνύφανση του με τον Λόγο.

http://www.ellinikoarxeio.com/2010/11/mythology-of-hellenic-genealogy.html#ixzz1EE1jPBCK