Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Έλληνας "εκτυπώνει" το πρώτο 3D διώροφο κατοικήσιμο σπίτι της Ευρώπης

 

Η εντολή εκτύπωσης του συγκεκριμένου σπτιού δεν δίνεται στον κλασικό, οικιακό εκτυπωτή, αλλά σ' ένα τεράστιο μηχάνημα, που αντί για μελάνι εκτυπώνει με… μπετό.

Ένας ανήσυχος κι επίμονος Έλληνας, χωρίς επιστημονικές γνώσεις, αλλά με τόλμη, ισχυρή θέληση και δημιουργικό «θράσος» ετοιμάζεται, σε λίγες μέρες, να παρουσιάσει το πρώτο, όπως λέει, κατοικήσιμο διώροφο σπίτι που τυπώθηκε με 3D εκτυπωτή στην Ευρώπη, ενώ έχει ήδη δρομολογήσει το επόμενο βήμα, που είναι η ενεργειακή αυτονομία του χώρου.

Ο Γιώργος Στάικος, ιδιοκτήτης κατασκευαστικής εταιρείας στο Μπέκουμ της Γερμανίας, κατάφερε να συντονίσει μία υπέρ-ομάδα, να κάμψει όλες τις αντιστάσεις της γερμανικής κυβέρνησης και να είναι πλέον έτοιμος να πατήσει το «print» ώστε ν' αρχίσει να τυπώνεται το τρισδιάστατο σχέδιο της πολυτελούς μεζονέτας. Μόνο που η εντολή εκτύπωσης δεν δίνεται στον κλασικό, οικιακό εκτυπωτή, αλλά σ' ένα τεράστιο μηχάνημα, που αντί για μελάνι εκτυπώνει με… μπετό.

«Ο 3D εκτυπωτής παίρνει τα δεδομένα που του δίνουμε και κάνει το μοντέλο πραγματικότητα στην κλίμακα που του έχει δοθεί. Εκτελεί μία διαδρομή πάνω στο οικόπεδο που θέλουμε να στήσουμε αυτήν την μεζονέτα, αφήνοντας στο πέρασμά του το ειδικής χρήσης τσιμέντο, ενώ οι κινήσεις του "σέβονται" κάθε λεπτομέρεια του σχεδίου», δηλώνει στο Αθηναϊκό - Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Στάικος.

Σε κάθε επανάληψη της διαδρομής, το υπό κατασκευή σπίτι υψώνεται κατά δύο πόντους. «Στην αρχή τυπώνονται οι εξωτερικοί και εσωτερικοί τοίχοι, ενώ, ακριβώς όπως στο σχέδιο, μένουν κενά τα σημεία που αργότερα θα καλυφθούν από μονωτικά υλικά ή θα γίνουν οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις», εξηγεί.



Τις επόμενες μέρες, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, θα είναι έτοιμο το πρώτο επίπεδο του σπιτιού, ενώ σε λιγότερο από έναν μήνα θα είναι ολοκληρωμένο στο σύνολό του. Η υλοποίηση αυτού του δύσκολου εγχειρήματος, έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω στον Έλληνα επιχειρηματία, που «κυνήγησε» ανελέητα το όνειρό του.

Ο 38χρονος Γιώργος Στάικος κατάγεται από τον Βώλακα της Δράμας. Την παιδική του ηλικία την πέρασε ως… μαστοράκος, στο πλευρό του παππού του Πασχάλη, που ήταν ξυλουργός. Στα δεκατέσσερά του χρόνια μετακόμισε στο Μπέκουμ της Γερμανίας, μια μικρή πόλη που βρίσκεται στο βόρειο τμήμα της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας και από τότε εργάζεται στην οικογενειακή τους επιχείρηση, μία κατασκευαστική εταιρεία με αντικείμενο τις ανακαινίσεις, που μετρά σήμερα 27 χρόνια λειτουργίας.

Όλα αυτά τα χρόνια τον έχουν… επισκεφθεί πολλές καινοτόμες ιδέες, που όμως δεν μπόρεσε να υλοποιήσει, διότι οι άνθρωποι στις θέσεις - κλειδιά δεν του έδειξαν εμπιστοσύνη, καθώς οι ιδέες του ήταν άσχετες με το γνωστικό και επαγγελματικό του αντικείμενο.




Την διαφορά έκανε ο απερχόμενος δήμαρχος του Μπέκουμ (σ.σ. έχασε στις πρόσφατες εκλογές και θα εκτίσει τη θητεία του έως τις 31 Οκτωβρίου 2020), στον οποίο απευθύνθηκε ο κ. Στάικος πριν από δύο χρόνια. «Ρώτησα αν είχε τη διάθεση να υποστηρίξει τις ιδέες μου, τις οποίες θα υλοποιούσα δωρεάν. Ήταν πολύ θετικός και μου έδωσε άμεσα το πράσινο φως», αναφέρει.

Το όραμά του ήταν μεγαλεπήβολο και η πρωτοτυπία του έγκειται στο γεγονός ότι το σπίτι που παρουσιάζει είναι και διώροφο και κατοικήσιμο. Όπως λέει, τα εκτυπωμένα σπίτια στην Ευρώπη συνήθως γίνονται στο πλαίσιο επίδειξης, με στόχο να διαφημίσουν την τεχνολογία του μέλλοντος, αλλά και για την απόκτηση εμπειρίας. Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις είναι μονώροφα, σπάνια έχουν τις σχετικές άδειες για να μπορέσει να διαμείνει κάποιος στο εσωτερικό τους και ποτέ δεν έχουν δοθεί για διώροφη κατοικία.

«Δημιούργησα την ομάδα που -εκτός από εμένα- αποτελείται από τον κάτοχο του 3D εκτυπωτή, τον αρχιτέκτονα, την εταιρεία των υλικών που χρησιμοποιούμε και τον ιδιοκτήτη του οικοπέδου που γίνεται το έργο», λέει ο Γιώργος Στάικος, παραθέτοντας την σειρά των γεγονότων: «Κάναμε μία παρουσίαση στον δήμο, στη συνέχεια πήραμε την έγκριση της πολεοδομίας, αλλά το θέμα "σκόνταψε" στο υπουργείο υποδομών, καθώς δεν υπήρχε σχετική νομοθεσία που να επιτρέπει αυτό το εγχείρημα. Με υπομονή και πολλή πίεση, σε λιγότερο από έναν χρόνο βγήκαν οι άδειες, εκπονήθηκαν όλες οι απαιτούμενες μελέτες, πιστοποιήθηκαν τα υλικά και αυτήν την ώρα η μεζονέτα κατασκευάζεται». Σημειώνεται ότι όλοι όσοι συμμετέχουν στο συγκεκριμένο έργο προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους, ενώ όλα τα υλικά είναι προϊόντα χορηγιών που συνέλεξε ο ίδιος.

Ο επίμονος Δραμινός κατάφερε να αποδείξει τις ικανότητές του, κάτι που του ανοίγει πλέον τον δρόμο να προχωρήσει και άλλα μεγαλόπνοα σχέδιά του, όπως οι ενεργειακές πλάκες πεζοδρομίου. «Ο εξωτερικός χώρος του εκτυπωμένου σπιτιού θα περιβάλλεται από πλάκες πεζοδρομίου, που στην πραγματικότητα θα είναι φωτοβολταϊκά πάνελ. Την ημέρα θα συλλέγουν φως, τη νύχτα θα φωτίζονται περιμετρικά, τον χειμώνα θα θερμαίνονται ώστε να λιώνει το χιόνι που πέφτει πάνω τους και με την περίσσεια ενέργειας θα μπορεί να φορτίζεται ακόμη και το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη», τονίζει ο κ. Στάικος, που ήδη έχει καταθέσει τον σχετικό φάκελο για κατοχύρωση της συγκεκριμένης πατέντας. Αυτό που επίσης επιθυμεί, είναι να δημιουργήσει κάτι σπουδαίο και στην χώρα καταγωγής του. «Ευελπιστώ να προωθήσουμε τις πλάκες για πάρα πολλές χρήσεις, ακόμη και στην Ελλάδα, αφού μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως υλικά κατασκευής ποδηλατοδρόμων, πεζοδρόμων, ακόμη και ως βάση φόρτισης drones».


Σάββατο 10 Οκτωβρίου 2020

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΙ ΠΩΣ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ

 


Τα Μερομήνια είναι μια πανάρχαια μέθοδος πρόβλεψης του καιρού για όλο τον ερχόμενο χρόνο.

Η διαδικασία είναι απλή

Παρατηρούμε τον καιρό του Αυγούστου για 12 ημέρες, εκ των οποίων κάθε μια αντιπροσωπεύει τον καιρό των επόμενων μηνών.

Δηλαδή, η πρώτη ημέρα θα μας πει για τον καιρό του Αυγούστου, η δεύτερη για του Σεπτεμβρίου, η τρίτη για του Οκτωβρίου κ.ο.κ.

Τα «Μερομήνια» αμφισβητούνται από την επίσημη μετεωρολογία, η οποία υποστηρίζει ότι μακροχρόνιες προβλέψεις δεν είναι δυνατόν να γίνουν. Έχει όμως πολυάριθμους υποστηρικτές ανάμεσα στους γεωργούς, τους κτηνοτρόφους και γενικά τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στην ύπαιθρο.

Συχνά, ακόμη και επιστήμονες δείχνουν ενδιαφέρον για τα αποτελέσματα που βγάζουν τα «Μερομήνια»

Για το πότε ξεκινάμε να παρατηρούμε τις ημέρες, οι γνώμες διίστανται.

Κάποιοι ξεκινούν να παρατηρούν τα Μερομήνια από την 1η Αυγούστου έως και την 12η Αυγούστου, ενώ άλλοι ξεκινούν με το παλιό ημερολόγιο, ήτοι από τις 14 Αυγούστου έως και τις 25 Αυγούστου.

Προσέχουν δε τις καιρικές συνθήκες ολόκληρου του εικοσιτετράωρου. Αν ας πούμε, στις 18 Αυγούστου, βρέχει το βράδυ, τότε τις τελευταίες μέρες του Δεκέμβρη θα έχει άσχημο καιρό.

Λόγω αρχαιότητας της μεθόδου, η πιθανή σωστή παρατήρηση είναι η δεύτερη (δηλαδή από τις 14 Αυγούστου).

Πως ερμηνεύονται:

Όταν έχει αέρα, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι άστατος.

Όταν υπάρχουν άσπρα σταθερά σύννεφα, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα έχει βροχές.

Όταν υπάρχουν άσπρα σύννεφα που τρέχουν ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι χιονιάς.

Όταν υπάρχουν σκούρα σύννεφα ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι κρύος.

Όταν ο ουρανός είναι καθαρός, ο καιρός του αντίστοιχου μήνα θα είναι καλός.

Μετεωρολογικά τα Μερομήνια δεν είναι τεκμηριωμένα ωστόσο είναι αποδεκτά κάθε χρόνο από την κοινή γνώμη ως μία πρώτη ματιά για το πως θα κυλίσει ο καιρός το Φθινόπωρο, το Χειμώνα, την Άνοιξη και το Καλοκαίρι.

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020

Ο ΦΡΕΙΔΕΡΙΚΟΣ ΝΙΤΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

 

Γράφει η Μαίρη Καρά
 
Friedrich Wilhelm Nietzsche (Φρειδερίκος Βίλχελμ Νίτσε):
 
Δεν υπάρχει λαός στον κόσμο ο οποίος να έχει προσφέρει τόσα στην ανθρωπότητα όσα ο Ελληνικός και να έχει καταπολεμηθεί τόσο πολύ, από τόσο πολλούς λαούς, οι οποίοι δεν προσέφεραν τίποτα σε αυτήν. 

Αρχίστε να γκρεμίζετε όλα τα Αρχαία Μνημεία και την Αρχιτεκτονική τους. 

1. γκρεμίστε όλη την Ελλάδα σε βάθος 100 μέτρων.
2. γκρεμίστε όλη την Ιταλία σε βάθος 100 μέτρων. 
3. αδειάσετε όλα τα Μουσεία σας, από όλον τον κόσμο. 
4. γκρεμίστε κάθε τι Ελληνικό από όλο τον πλανήτη.. 

Έπειτα σβήστε την Ελληνική γλώσσα από παντού : 

1. απο την Ιατρική σας, την Φαρμακευτική σας. 
2. απο τα Μαθηματικά σας (Γεωμετρία, Αλγεβρα,..) 
3. απο την Φυσική σας, την Χημεία 
4. απο την Αστρονομία σας 
5. απο την Πολιτική σας 
6. απο την καθημερινότητά σας. 
 
Διαγράψτε τα Μαθηματικά, διαγράψτε κάθε σχήμα, κάντε το τρίγωνο-οκτάγωνο, την ευθεία-καμπύλη, σβήστε την Γεωμετρία από τα κτίρια σας, τους δρόμους σας, τα παιχνίδια σας, τα αμάξια σας, σβήστε την ονομασία κάθε ασθένειας και κάθε φαρμάκου, διαγράψτε την Δημοκρατία και την Πολιτική, διαγράψτε την βαρύτητα και φέρτε το πάνω κάτω, αλλάξτε τους δορυφόρους σας να έχουν τετράγωνη τροχιά, αλλάξτε όλα τα βιβλία σας (γιατί παντού θα υπάρχει έστω και μια Ελληνική λέξη), σβήστε από την καθημερινότητά σας κάθε Ελληνική λέξη, αλλάξτε τα ευαγγέλια, αλλάξτε το όνομα του Χριστού που και αυτό βγαίνει από τα Ελληνικά και σημαίνει αυτός που έχει το χρίσμα, αλλάξτε και το σχήμα κάθε ναού (να μην έχει την Ελληνική Γεωμετρία), σβήστε τον Μέγα Αλέξανδρο, σβήστε όλους τους Μυθικούς και Ιστορικούς ήρωες, αλλάξτε την Παιδεία σας, αλλάξτε το όνομα της Ιστορίας, αλλάξτε τα ονόματα στα Πανεπιστήμιά σας, αλλάξτε τον τρόπο γραφής σας, χρησιμοποιήστε τον αραβικό, διαγράψτε την Φιλοσοφία, διαγράψτε, διαγράψτε, διαγράψτε...  
 
Θα πείτε "δεν γίνεται". 
Σωστά. Δεν γίνεται, γιατί μετά δεν θα μπορείτε να στεριώσετε ούτε μία πρόταση! Δεν γίνεται να σβήσει η Ελλάδα, ο Έλληνας και η προσφορά τους πάνω σε αυτόν τον Πλανήτη...
 Σταματήστε τον κόσμο, η Ελλάδα θέλει να κατέβει! 
 
Ένα από τα ωραιότερα άρθρα που διάβασα. Αξίζει να το διαβάσετε..


Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2020

Η ΕΚΤ ετοιμάζεται για το τέλος των μετρητών και την έλευση του ψηφιακού ευρώ

 


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ήδη προετοιμάζεται για το τέλος των μετρητών στις συναλλαγές, διερευνώντας τις προοπτικές έκδοσης του ψηφιακού ευρώ.
Πότε θα συμβεί αυτό;
 
To ψηφιακό ευρώ που θα συμπληρώνει τα μετρητά δεν είναι κάτι που θα γίνει άμεσα καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα πρέπει να πειραματιστεί πριν λάβει την οποιαδήποτε απόφαση, δήλωσε την περασμένη Παρασκευή ο υπεύθυνος χάραξης πολιτικής της ΕΚΤ, Πάμπλο Χερνάντεζ ντε Κος.  
 

«Πιστεύω ότι πρέπει να εμβαθύνουμε την τρέχουσα κατάσταση της δουλειάς μας», δήλωσε ο ντε Κος κυβερνήτης της κεντρικής τράπεζας της Ισπανίας, κατά τη διάρκεια ενός διαδικτυακού συνεδρίου.«Επιπλέον … πιστεύω ότι πρέπει να δώσουμε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη μιας αυστηρής ατζέντας πειραματισμού που θα μας βοηθήσει να λάβουμε αποφάσεις σχετικά με τις διάφορες επιλογές σχεδιασμού.»

Αλλαγή ώρας: Πότε περνάμε στη χειμερινή ώρα

 


Η αλλαγή ώρας για το 2020 θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα της τελευταίας Κυριακής του Οκτωβρίου και συγκεκριμένα στις 25 Οκτωβρίου.
 
Εκείνη την ημέρα περνάμε στη χειμερινή ώρα 2020, γυρνώντας τους δείκτες των ρολογιών μας μία ώρα πίσω.
 
Το ζήτημα της αλλαγής της ώρας έχει αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης το τελευταίο διάστημα, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το οποίο ψήφισε για τον τερματισμό από το 2021 της πρακτικής της προσαρμογής των ρολογιών κατά μία ώρα την άνοιξη και το φθινόπωρο.
 
Η ψήφος αυτή, εξηγούσε το Reuters, δεν είναι η τελευταία λέξη στο ζήτημα αυτό αλλά θα αποτελέσει τη βάση των συνομιλιών με τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να προκύψει η τελική νομοθεσία.  
 
Στις 26 Μαρτίου 2019, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τη θέση σχετικά με την πρόταση της Επιτροπής, υποστηρίζοντας το τέλος των αλλαγών στην ώρα μέχρι το 2021, οπότε και η κάθε χώρα καλείται να επιλέξει εάν οι δείκτες των ρολογιών θα παραμείνουν στη θερινή ή τη χειμερινή. Ωστόσο, το “πράσινο φως” δίνεται οριστικά από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο.
 
Το μέτρο της αλλαγής της ώρας έχει ως βασικό πλεονέκτημα την εξοικονόμηση ενέργειας καθώς κατά τους μήνες της θερινής ώρας εξοικονομούμε 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας εκμεταλλευόμενοι τον Ήλιο.
 
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που θα αποφασίσουν να διατηρήσουν την θερινή τους ώρα θα πρέπει να πραγματοποιήσουν την τελική τους αλλαγή την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου του 2021.
 
Αυτές οι οποίες προτιμούν να διατηρήσουν την χειμερινή τους ώρα μπορούν να προσαρμόσουν οριστικά τα ρολόγια τους την τελευταία Κυριακή του Οκτωβρίου του 2021, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που εγκρίθηκε από τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με 410 ψήφους υπέρ, έναντι 192 κατά και 51 αποχών.
 
Η ολομέλεια υποστήριξε την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τον τερματισμό της εποχιακής αλλαγής ώρας, αλλά ψήφισε την αναβολή της ημερομηνίας ισχύος του τερματισμού από το 2019 στο 2021.  
 
Τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιθυμούν επίσης οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συντονίσουν τις αποφάσεις τους έτσι ώστε να εξασφαλίσουν ότι η μόνιμη υιοθέτηση της θερινής ώρας από κάποιες χώρες και της χειμερινής από άλλες δεν θα διαταράξει την εσωτερική αγορά.
 
Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπιστώσει ότι οι προβλεπόμενες αλλαγές στο ζήτημα της ώρας θα μπορούσαν να παρεμποδίσουν σημαντικά και μόνιμα την εύρυθμη λειτουργία της ενιαίας αγοράς, μπορεί να υποβάλει πρόταση αναβολής της ημερομηνίας εφαρμογής της οδηγίας κατά 12 μήνες κατ’ ανώτατο όριο, αναφέρει το εγκριθέν κείμενο.  
 

Το κείμενο που υιοθετήθηκε αποτελεί τη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβούλιου για τις διαπραγματεύσεις με τους υπουργούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τελική διατύπωση των κανόνων». 

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2020

Ο τελευταίος χρησμός της Πυθίας;

 


ΕΣΤ΄ ΗΜΑΡ

ΟΤΕ ΦΟΙΒΟΣ ΠΑΛΙΝ ΕΛΕΥΣΕΤΑΙ

ΚΑΙ ΕΣ ΑΕΙ ΕΣΤΑΙ




«Θα έρθει ημέρα

που ο Φοίβος (Απόλλων) θα επιστρέψει

και θα είναι (θα μείνει) για πάντα». 




Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

Έτσι πνίγουν τις εγχώριες καινοτόμες επιχειρήσεις για drones

 



Η τεχνολογία των μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) μπορεί να συμβάλει στην αναχαίτιση της τουρκικής προκλητικότητας με οικονομικότερο κι αποτελεσματικότερο τρόπο. Άλλωστε, οι πολιτικές δυνάμεις επικροτούν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες νέας τεχνολογίας. Αυτά στα λόγια, επειδή στην πράξη ισχύει το αντίθετο.

Γράφει ο Γιώργος Τσιτσιλιάνος

Τελευταία, βλέπουμε σχετική επιχειρηματική δραστηριότητα από ελληνικές εταιρείες, όπως της SAS-Technology του Spirit World Group (SWG). Ήλθε σαν συνέχεια μιας πολύχρονης προσπάθειας εφαρμοσμένης τεχνολογικής έρευνας στον τομέα των μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Στην Ελλάδα της βαθιάς κρίσης, ο τομέας αυτός δεν έτυχε κάποιας βοήθειας από την Πολιτεία ώστε οι προσπάθειες να εξελιχθούν σε δυναμικά επιχειρηματικά προγράμματα.

Αυτή η δυναμική προσπάθεια βρήκε στέγη στον όμιλο SWG. Ο ιδρυτής και πρόεδρος του SWG Μιχάλης Σπυριδάκος συμμερίστηκε το όραμα, αναγνώρισε την δυναμική που έχει ο χώρος και πραγματοποίησε σημαντική επένδυση για υποστηρίξει το έργο. Επισκέφθηκα την SAS και μίλησα με τους εξειδικευμένους μηχανικούς. Είδα ένα ζωντανό χώρο σε πλήρη δραστηριότητα.

Εκτός των αεροσκαφών τύπου MALE που έχουν κατασκευάσει, είδα την πρόσφατη κατασκευή τους. Είναι ένα πολυκόπτερο που σχεδίασαν από την αρχή, μέγιστου βάρους 10 κιλών με διάμετρο 1,6 μέτρα. Είναι μία σχεδίαση που έχει τη δυνατότητα να φέρει μία διπλή κάμερα που αναπτύσσει άλλη ελληνική εταιρεία με εξειδίκευση στα ηλεκτροπτικά και άλλους αισθητήρες και απορριπτόμενα φορτία.

Το πρωτοποριακό εξακόπτερο EMP-X6

Στόχος τους είναι η ανάπτυξη ενός εκτεταμένου δικτύου συνεργασίας με ελληνικές εταιρείες, στη προσπάθεια αύξησης του τεχνολογικού αποτυπώματος του τελικού συστήματος. Επίσης, θεμελιώδης παράμετρος είναι να δημιουργηθούν στη χώρα οι προϋποθέσεις, ώστε να αναχαιτιστεί η ανεξέλεγκτη σήμερα ροή των νέων τεχνικών και επιστημόνων στο εξωτερικό.

Για να κατασκευαστεί το πρωτοποριακό εξακόπτερο EMP-X6, όπως και το τετρακόπτερο EMP-X4 που είναι στην φάση ολοκλήρωσης του πρωτοτύπου, χρειάστηκαν: Σχεδίαση νέων εξαρτημάτων σε CAD, επίλυση τεχνικών προβλημάτων που παρουσιάζονται και επανασχεδίαση κάποιων από αυτά. Για να αντιληφθούμε την έκταση του έργου, το EMP-X6 αποτελείται από σχεδόν 250 διακριτά εξαρτήματα που πρέπει να συνεργάζονται απολύτως μεταξύ τους.

Αυτό απαιτεί σχεδιαστήρια, εργαστήριο ηλεκτρονικών, μηχανουργείο, εργαστήριο συνθέτων υλικών και τρισδιάστατους εκτυπωτές, κάποιοι εκ των οποίων κατασκευάστηκαν από τους ίδιους, αφού οι ειδικές προδιαγραφές μεγάλου μεγέθους που απαιτούντο, δεν καλύπτονταν από έτοιμα μοντέλα της αγοράς. Επίσης, εκπονήθηκαν εγχειρίδια τεχνικών οδηγιών, οδηγίες συντήρησης, καθώς και αναλυτικοί εικονογραφημένοι κατάλογοι υλικών.

Σημαντικό ρόλο όμως έχει και η τυποποίηση που ακολουθείται για να εξασφαλίζεται η κατασκευαστική ιχνηλασιμότητα (Configuration Control). Κάθε εξάρτημα που κατασκευάζεται, αντιστοιχίζεται με συγκεκριμένο κωδικό εξαρτήματος (Part Number). Κάθε αλλαγή-τροποποίηση-βελτίωση σε ένα εξάρτημα είναι καταχωρημένη και συνδεδεμένη με τον σειριακό αριθμό (Serial Number) του κάθε πολυκοπτέρου που βγαίνει από την γραμμή παραγωγής, όπως και με όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα που αυτό επηρεάζει ή συνεργάζεται.

Άλλη παράμετρος είναι ότι η όλη σχεδίαση των συστημάτων βασίζεται σε Open Source Software και αντίστοιχο Hardware που επέλεξαν να χρησιμοποιούν. Αυτά πλεονεκτούν στην ηλεκτρονική ασφάλεια και την λειτουργικότητα-προσαρμοστικότητα των ειδικών απαιτήσεων που έχουν, σε συνάρτηση με τα κλειστά συστήματα που επιβάλλεται να επικοινωνούν διαδικτυακά με την κατασκευάστρια εταιρεία.

Οι άχρηστες προδιαγραφές και τα ελληνικά προϊόντα

Ωστόσο, τώρα αρχίζουν τα δύσκολα! Ποιες είναι οι προϋποθέσεις, ώστε παρόμοιες ελληνικές εταιρείες, όπως η SAS, να έχουν τις δυνατότητες να προωθήσουν τα προϊόντα τους σε πρώτη φάση στην ελληνική αγορά και στη συνέχεια του εξωτερικού; Ερεύνησα την κατάσταση που επικρατεί στους διαγωνισμούς του δημόσιου. Μου έκανε εντύπωση η χαρακτηριστική πολυφωνία των προδιαγραφών.

Διαπίστωσα ότι υπάρχουν στους διαγωνισμούς κριτήρια και ειδικές πιστοποιήσεις που αντλούνται από αυτά που διαφημίζουν οι μεγάλες ξένες εταιρίες. Κριτήρια που δυστυχώς αντιγράφονται αβασάνιστα από τους κρατικούς λειτουργούς, χωρίς να συνειδητοποιούν την επίπτωση που αυτό μπορεί να έχει στην ανταγωνιστικότητα των προϊόντων ελληνικής προέλευσης. Ως μηχανικός αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας τουλάχιστον προβληματίζομαι για την αναγκαιότητα τέτοιων κριτηρίων.

Είναι γνωστό ότι οι βιομηχανικοί κολοσσοί που παράγουν εκατοντάδες χιλιάδες αντίτυπα των προϊόντων τους, επιθυμούν να ανεβάζουν τον πήχη, φορτώνοντας τα προϊόντα τους με δεκάδες πιστοποιήσεις σε διάφορα προαιρετικά πρότυπα. Αφού το κόστος επιμερίζεται στις δεκάδες χιλιάδες των προϊόντων του κάθε μοντέλου. Ο σημερινός Έλληνας κατασκευαστής, όμως, θα κατασκευάσει μόνο κάποιες δεκάδες μοντέλα ειδικών απαιτήσεων. Κάθε παρτίδα μπορεί να χρειάζεται διαφορετική πιστοποίηση.

Στην περίπτωση αυτή το σημαντικό αυτό κόστος επιμερίζεται σε λίγα τεμάχια και η ανταγωνιστικότητα εξαφανίζεται. Μήπως, λοιπόν, παίζουμε το παιχνίδι των ανταγωνιστών της ελληνικής οικονομίας, υιοθετώντας αβασάνιστα όποια απαίτηση πιστοποίησης σε συγκεκριμένη προδιαγραφή μας φαίνεται απλά ελκυστική; Μήπως αντί των απαιτήσεων πανάκριβων πιστοποιητικών ξένων συνήθως εργαστηρίων, θα μπορούσαμε απλώς να θέτουμε κριτήρια τεχνικής αξιολόγησης της συμμόρφωσης, αντί της πιστοποίησης (Compliance to Standards vs Certification), ώστε να δίνουμε σημασία στην ουσία και όχι τον τύπο;

Από που και ως πού δοκιμασμένο σε ΕΕ

Μια άλλη πτυχή που είδα σε διαγωνισμούς είναι η δεσμευτική απαίτηση το προϊόν να είναι σε χρήση από κρατικό φορέα χώρας της ΕΕ για ένα χρόνο. Πως θα ανταγωνιστεί μια νέα ελληνική εταιρεία, όσο καλή και αν είναι, με τέτοιους όρους; Άλλο περίεργο είναι η προϋπόθεση πιστοποίησης των εταιρειών που συμμετέχουν στους διαγωνισμούς σε πρότυπα εκτός του αναμενόμενου προτύπου πιστοποίησης της παραγωγικής διαδικασίας (πχ ISO 9001).

Ζητούνται, δηλαδή, με ποινή αποκλεισμού, πιστοποιήσεις της εταιρείας που παράγει πολυκόπτερα, σε περιβαλλοντολογικά πρότυπα, σε πρότυπα ασφάλειας επικοινωνιών, κλπ. Ιδιότητες που είτε δεν αφορούν το προϊόν, είτε αφορούν μόνο στον ειδικό εξοπλισμό που έχει τοποθετηθεί επ' αυτών και άρα τον κατασκευαστή του υποσυστήματος. Σε κάθε περίπτωση αν αυτά είναι σημαντικά γιατί δεν τα ζητούν όλοι;

Στην προσπάθεια μου να απαντήσω στα ερωτήματα, παραθέτω κάποιους ενδιαφέροντες σχετικούς συνδέσμους: goldmansachs.comwww2.deloitte.combusinessinsider.comevidencemagazine.com, pwc. Γιατί τα μη επανδρωμένα συστήματα γίνονται όλο και πιο σημαντικά ως αναπτυξιακός οικονομικός παράγοντας; Τα αποτελέσματα, που μπορείτε να αναζητήσετε ήταν πέραν κάθε προσδοκίας μου και αναρωτήθηκα: Είναι αυτά σε γνώση του ελληνικού πολιτικού συστήματος;

Έχουν γνώση γι' αυτά τα υπουργεία Ανάπτυξης, Άμυνας, Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας; Αν έχουν συνειδητοποιήσει το πρόβλημα, γιατί δεν έχουν φροντίσει να δομήσουν σωστά και να υλοποιήσουν τις απαιτήσεις για συστήματα που είναι ομοειδή; Γιατί δεν στηρίζουν και καθοδηγούν τις εγχώριες προσπάθειες, ώστε να καταλάβουν τον χώρο της αγοράς που τους αναλογεί;

Γιατί επιτρέπουν στον κάθε φορέα να ζητά τις δικές του φωτογραφικές σχεδόν απαιτήσεις-προδιαγραφές, που στην ουσία τορπιλίζουν κάθε ελληνική προσπάθεια; Πως είναι δυνατόν να προχωρήσει αναπτυξιακά αυτός ο τόσο σημαντικός τομέας; Τόσα χρόνια, με αυτή την καθόλου αθώα τακτική μας έχουμε αποβιομηχανοποιήσει τη χώρα και πνίγουμε κάθε πρωτοποριακή επιχειρηματική καινοτομία.

Γραφειοκρατικά σύνδρομα

Το δεύτερο ερώτημα είναι αν υπάρχουν πράγματι λόγοι προτίμησης συστημάτων ανοικτού κώδικα σε σχέση με τον κλειστό ελεγχόμενο από τον κατασκευαστή; Εδώ βρέθηκαν πολύτιμα στοιχεία, όπως στο droneanalyst.com και το globaluavtech.com που συνηγορούν υπέρ της επιλογής του ανοικτού κώδικα. Άλλο ζήτημα είναι τα πιθανά προβλήματα ασφαλείας των κλειδωμένων διαδικτυακά ελεγχόμενων συστημάτων.

Αναρωτιέμαι αν ήταν όλα αυτά σε γνώση των αρχών δημοσίων φορέων και του υπουργείου Άμυνας, όταν επιλέγουν συστήματα μεγάλων εταιρειών, δημιουργώντας με την υιοθέτηση μη αναγκαίων κριτηρίων συνθήκες σχεδόν αποκλεισμού των εγχώριων συστημάτων; Μια ματιά στους παρακάτω συνδέσμους είναι αποκαλυπτική dronelife.comdronelife.comdoi.gov και techcrunch.com.

Όλο αυτό το οδοιπορικό στο τομέα των μη επανδρωμένων συστημάτων πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη, αν πράγματι επιθυμούμε ως χώρα να βγούμε μπροστά στη τεχνολογική εξέλιξη. Ελπίζω όσα αναφέρθηκαν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των αρμοδίων και να ξεκινήσει μια σοβαρή προσπάθεια επίλυση των προβλημάτων. Τα μυαλά τα έχουμε, όπως και ιδέες που μπορούν να γίνουν πράξη, αν αποβάλλουμε γραφειοκρατικά σύνδρομα, αναχρονιστικές λογικές και ενίοτε ιδιοτέλεια. Αν κάποιος αμφισβητεί την ακρίβεια των αναφερομένων, ας αναζητήσει πόσα συστήματα εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής έχουν προμηθευτεί κρατικοί φορείς και πόσα διεθνείς κατασκευαστικοί οίκοι.


Επίπεδο συνειδητοποίησης και δραστηριοποίησης των ευρωπαϊκών κρατών στην τεχνολογία UAV (2007).

Κλείνοντας αξίζει να αναφερθεί η τεχνική έκθεση Study Analysing the Current Activities in the Field of UAV της F&S για λογαριασμό της ΕΕ που εκδόθηκε το 2007. Τότε, ελάχιστοι είχαν καταλάβει τις προοπτικές των μη επανδρωμένων συστημάτων. Αξίζει όμως να την μελετήσετε και θα καταλάβετε τη ρίζα πολλών κακών που βιώνουμε σήμερα.


Στην σελίδα 16 υπάρχει η εκτίμηση για την Ελλάδα. Συγκρίνετε με αυτή άλλων κρατών-μελών, ακόμη των μικρών αναπτυσσόμενων. Μας κατατάσσει απλά σε πιθανούς πελάτες της τεχνολογίας στο μέλλον, σε αντίθεση με άλλες χώρες-μέλη που αναφέρει ότι θα εστιάσουν σε συστήματα δικής τους τεχνολογίας. Ο παραπάνω χάρτης (σελ. 77) δείχνει το επίπεδο συνειδητοποίησης και δραστηριοποίησης των ευρωπαϊκών κρατών στη νέα αυτή τεχνολογία το 2007.



Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020

Αιγαίο Πέλαγος, μια πανάρχαια Ελληνίδα θάλασσα

 



Του Βασίλη Σαϊσανά
 
Η Ελληνίδα Θάλασσα, όταν η ιστορία δίνει τις απαντήσεις που χρειαζόμαστε. Η Ελληνίδα Θάλασσα του Αιγαίου Πελάγους, η αναγνώριση της αδιαμφισβήτητης ελληνικότητας του Αιγαίου μέσα από την ίδια την ιστορία και τους αντιπάλους της Ελλάδος κατά τους περσικούς πολέμους και την εκστρατεία του Ξέρξη.
 
Όπως μας παραθέτει ο Ηρόδοτος, ο Λυδός Πύθιος εγγονός του Βασιλιά Κροίσου και σύμμαχος του Ξέρξη αναφέρεται στο Αιγαίο Πέλαγος ως Ελληνίδα Θάλασσα και το αναφέρει μάλιστα κατάφωρα μπροστά στον ίδιο τον Ξέρξη σε διάλογο που είχαν.  
 
Η φράση αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως ιστορικό τεκμήριο της ακλόνητης, αναμφισβήτητης και εδραιωμένης πολιτισμικής και στρατιωτικής κυριαρχίας του Αιγαίου από τους Έλληνες ήδη από την εποχή αυτή.  
 
Η ίδια η ιστορία εν γένει πρέπει να χρησιμοποιείται ως μήνυμα για όσους αμφισβητούν την πατρότητα του Αιγαίου αλλά και ως μέσο για την προώθηση τον ελληνικών θέσεων σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής.
 
Παραθέτω το απόσπασμα. [7.28.1] Ο Ξέρξης στάθηκε απορημένος μ᾽ αυτή την τελευταία πληροφορία και κατόπι ρώτησε ο ίδιος τον Πύθιο πόση να ᾽ταν η περιουσία του.  
 
Κι αυτός αποκρίθηκε: «Βασιλιά μου, ούτε θα σου το κρατήσω κρυφό ούτε θα προφασιστώ πως δεν ξέρω την περιουσία μου, αντίθετα την ξέρω καλά και θα σου την εκθέσω με ακρίβεια. [7.28.2] Γιατί, μόλις έμαθα πως ξεκίνησες να κατεβείς στην ελληνική θάλασσα, θέλοντας να σου δώσω χρήματα για τον πόλεμο έκανα καταμέτρηση κι οι λογαριασμοί μού έδειξαν ότι έχω δυο χιλιάδες τάλαντα ασήμι και τέσσερα εκατομμύρια, παρά εφτά χιλιάδες, χρυσούς στατήρες δαρεικούς. [7.28.3] Αυτά σου τα κάνω δώρο· όσο για μένα, κρατώ τα εισοδήματα από τους δούλους και τα χτήματα, που καλύπτουν τις ανάγκες μου».  
 
Πηγή: Cognosco Team

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2020

Τί θα συμβεί στη γη όταν ανοίξει η Σελήνη σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους

 

Από την αρχαιότητα η Σελήνη έχει χαρακτηριστεί ως τεχνικό δημιούργημα, αφού υπάρχουν καταγεγραμμένες ιστορικές φάσεις όπου στον ουρανό της γης δεν υπάρχει η ύπαρξη της. Ο Δημόκριτος και ο Αναξαγόρας δίδαξαν ότι υπήρχε μιά εποχή όπου η Γη ήταν χωρίς φεγγάρι….  Υπάρχουν ακόμα και σύγχρονες μαρτυρίες, για την ύπαρξη κενού κάτω από τον φλοιό της Σελήνης. Πρόσφατα μάλιστα επιστήμονες έκαναν λόγο για Μυστηριώδης στρογγυλή Δομή κάτω από την θάλασσα της Γαλιλαίας.

Είναι μάλιστα και το μοναδικό ουράνιο σώμα, το οποίο δεν κάνει τις κινήσεις όλων των άλλων γνωστών πλανητών και δορυφόρων τους, ενώ το μέγεθος της είναι δυσανάλογο για δορυφόρος της γης μας.

Οι σύγχρονοι ρώσοι επιστήμονες πρόσφατα ετοίμασαν ένα σχέδιο όπου θα είναι δυνατόν οι άνθρωποι να μπορούν να ζήσουν μέσα σε ειδικά διαμορφωμένα μπαλόνια στα κενά όπου υπάρχουν, κάτω από την επιφάνεια της Σελήνης. Εκεί δεν υπάρχει εκείνη η…. θανάσιμα επικίνδυνη για τον άνθρωπο διαστημική ακτινοβολία, και η δύναμη βαρύτητας είναι ανάλογη με αυτή, στην οποία συνήθισαν οι γήινοι. Στην σεληνιακή δε επιφάνεια θα μπορούν να βγαίνουν αποκλειστικά με σκάφανδρα.

Κατά τον Ησίοδο.

Τρία στοιχεία όμως συνυπάρχουν, το Χάος, η Γαία και ο Ερωτας. Ο Ερωτας δεν γεννά αλλά ενθαρρύνει και διευκολύνει τη γέννηση και τη δημιουργία. Από το Χάος γεννήθηκαν το Έρεβος και η Νύχτα, ενώ τα παιδιά τους ήταν ο Αιθέρας και η Ημέρα. «ἤτοι μὲν πρώτιστα Χάος γένετ’· αὐτὰρ ἔπειτα Γαῖ’ εὐρύστερνος, πάντων ἕδος ἀσφαλὲς αἰεὶ ἀθανάτων οἳ ἔχουσι κάρη νιφόεντος Ὀλύμπου, Τάρταρά τ’ ἠερόεντα μυχῷ χθονὸς εὐρυοδείης, ἠδ’ Ἔρος, ὃς κάλλιστος ἐν ἀθανάτοισι θεοῖσι, λυσιμελής, πάντων τε θεῶν πάντων τ’ ἀνθρώπων δάμναται ἐν στήθεσσι νόον καὶ ἐπίφρονα βουλήν.» (Ησιόδου Θεογονία 116-122)

Το χάος είναι η προσωποποίηση του πρωτογενούς κενού, το οποίο προηγείται από την δημιουργία, τότε που η τάξη δεν είχε ακόμα επιβληθεί στα στοιχεία του κόσμου.

Ο Αριστοτέλης έγραψε ότι η Αρκαδία, πριν κατοικηθεί από τους Έλληνες, είχε Πελασγικό πληθυσμό και ότι αυτοί οι αυτόχθονες κατοικούσαν σε αυτή την περιοχή από μία πολύ μακρινή εποχή όπου ακόμα δεν υπήρχε η σελήνη στον ουρανό. Γι αυτό τον λόγο τους ονόμασε και Προσέληνες. Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος ανέφερε την εποχή «όταν δεν υπήρχαν όλα τα περιφερόμενα σώματα στον ουρανό, πριν εμφανιστούν οι φυλές της Δανάης και του Δευκαλίωνα, και υπήρχαν μόνο οι Αρκάδες, για τους οποίους λεγόταν ότι κατοικούσαν πάνω στα βουνά και τρέφονταν με βελανίδια, πριν την ύπαρξη της σελήνης».

Παρόμοιες αναφορές έχουμε από τον Πλούταρχο, τον Οβίδιο, τον Ιππόλυτο, τον Λουκιανό, τον Censorinus. Κατά τα φαινόμενα, στην Νότια Αμερική, σύμβολα που βρέθηκαν στους τοίχους του προαύλιου του Καλασάγια, κοντά στην πόλη του Τιαχουανάκο (στην Βολιβία), καταγράφουν την σελήνη να πρωτοεμφανίζεται πριν από περίπου 12.000 έτη.

Η εμφάνιση της Σελήνης λέγεται ότι προκάλεσε μεγάλες αναταραχές στην Γη, στη μορφή σεισμών, μαζικών πλημμυρών και κλιματολογικών αλλαγών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, ότι αυτή η μακρινή περιοχή έχει προταθεί από κάποιους λόγιους ως η πραγματική περιοχή της μυθικής Ατλαντίδος του Πλάτωνα και αυτή η μεγάλη πλανητική αναταραχή ως το κατακλυσμιαίο γεγονός που κατάστρεψε την Ατλαντίδα. Μια παρόμοια μεταβολή της σήμερα θα μπορούσε να προκαλέσει και την μετακίνηση των μαγνητικών πόλων της γης με παρόμοια καταστρεπτικά αποτελέσματα για τον σύγχρονο πλανήτη μας. Ο Ελληνικής καταγωγής Λουκιανός από την Σαμοσάτα της Συρίας έζησε το 120 μ.χ. στο βιβλίο του «Αληθινή Ιστορία» δίνει πληροφορίες που ξαφνιάζουν γιατί ήταν αδύνατο να γνωρίζει άνθρωπος εκείνη την εποχή.

Για να καταλάβετε διαβάστε στην συνέχεια.

«Πήγαινε με ένα καράβι που το πήρε ο αέρας για εφτά μερόνυχτα και την όγδοη ημέρα έφτασε στο φεγγάρι.» Τόσο κάνουν σήμερα τα σύγχρονα διαστημόπλοια για να πάνε στο φεγγάρι. «Μπήκε μέσα σ’ ένα πηγάδι που από πάνω είχε καθρέφτες και έβλεπε όλη τη γη.» Βασιλιάς της Σελήνης ήταν ο Ενδυμίωνας που τον πήραν από την γη και τον πήγαν στο φεγγάρι και τον έκαναν βασιλιά.»

Περιγράφει τρικινητήρια αερόπλοια «τρικέφαλοι αλογογύπες που πετούσαν» περιγράφει σύγχρονες τηλεσκόπια, «έβαζαν και έβγαζαν τα μάτια τους που μπορούσε να τα φορά ο καθένας και έβλεπαν πολύ μακρυά», περιγράφει πολεμιστές με διαστημική στολή που είχε δύο κέρατα “κεραίες”.

Επίσης, περιγράφει ταξίδια στ’ άστρα του ζωδιακού καθώς και προσθαλάσσωση ίδια με αυτή των συγχρόνων κοσμοναυτών και μάλιστα στην περιοχή των Βερμούδων. Τέλος περιγράφει πόλεμο μεταξύ των κατοίκων της Σελήνης και του Σειρίου που αναφέρει ότι είχε επισκεφτεί. ”Έγιναν αερομαχίες και χρησιμοποιήθηκαν τρομερά όπλα και νίκησαν οι Σείριοι”

Οι Έλληνες φιλόσοφοι γενικότερα γνώριζαν πάρα πολλά για την σελήνη και ασχολήθηκαν πολυ μαζί της. Ο Θαλής, που θεωρείται ο πατέρας της Ελληνικής και παγκόσμιας φιλοσοφίας ήταν ο πρώτος που είπε ότι η Σελήνη λαμβάνει το φως από τον Ήλιο αλλά και ο πρώτος που υπολόγισε τη διάμετρο αλλά και τη τροχιά της.

Ο Ξενοφάνης αναφέρει ότι ο δάσκαλός του ο Σωκράτης την χαρακτηρίζει: «Μεγάλη κούφια σφαίρα που στο εσωτερικό της υπάρχουν θάλασσες και στεριές που κατοικούν άνθρωποι σαν εμάς». Λόγια του Σωκράτη που …υποστηρίζουν και σύγχρονοι αστρονόμοι σήμερα. Ο Πυθαγόρας αφηγείται ότι έκανε στροφές γύρω από την σελήνη με τα οχήματα των θεών που κατοικούσαν εκεί, ενώ αναφέρει ότι η σεληνιακή ημέρα είναι 15 φορές μεγαλύτερη από της γης, όπως και είναι!

Ο Πυθαγόρας, επίσης, επέμενε ότι η Σελήνη κατοικείται από όντα θεϊκά όμοια με τους ανθρώπους αλλά πιο ψηλά, πιο ξανθά και πολύ πιο όμορφα. Όλες οι γνώσεις του Πυθαγόρα, Μαθηματικά, Μουσική, Γεωμετρία, Φυσική δηλώνει ότι είναι γνώσεις που πήρε από τους ουράνιους με τους οποίους είχε συνεχή επαφή. Πολλές αναφορές για την σελήνη έχουμε και από κείμενα της Ελληνικής μυθολογίας που αναφέρονται σε θεούς και ημίθεους. Ο Έλληνας θεός Ορφέας, γιος του Απόλλωνα, ο πιο τακτικός ταξιδιώτης της Σελήνης και του Σειρίου, μας λέει: «Η Σελήνη έχει βουνά πολιτείες και σπίτια, η επιφάνεια της είναι έδαφος όπως της γης και κατοικείται από θεϊκές κοινωνίες.»

Ο Ορφέας γνώριζε το σεληνιακό ημερολόγιο των 12 μηνών και τις φάσεις της σελήνης.

Μιλά για την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο, τις εύκρατες, τροπικές και πολικές ζώνες της γης, τις εκλείψεις της σελήνης, τα ηλιοστάσια, τις ισημερίες, τις κινήσεις των πλανητών και την παγκόσμια έλξη, και ισχυρίζεται ότι οι κάτοικοι της σελήνης είναι αυτοί που περιπλανήθηκαν από πλανήτη σε πλανήτη. Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί του Ορφέα αναφέρονται σε αρχαία κείμενα του Πλούταρχου και του Διογένη του Λαέρτιου. Πολλές πληροφορίες από αρχαία κείμενα μας έρχονται και για τους Τελχίνες της Ρόδου και τους Κάβειρους της Σαμοθράκης που εξαφανίστηκαν σύμφωνα με τον μύθο μετά τον μεγάλο κατακλυσμό. Η τεχνολογική τους εξέλιξη ήταν τέτοια που τους επέτρεψε να εγκαταλείψουν την γη και να σωθούν στην Σελήνη ή τον Άρη, σε βάσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τους θεούς κατά τον εποικισμό της γης.

Ο Νονός αναφέρει ότι ο Φαέθων έκανε 30 περιστροφές γύρω από το φεγγάρι, ταξίδεψε στην Αφροδίτη και επισκεπτόταν συχνά τους πόλους της Γης. Ο Διόνυσος, η Άρτεμις και ο Ηρακλής είχαν ταξιδέψει στην Σελήνη και ο Ίδμων ταξίδευε εκεί με το άρμα του που έμοιαζε με απαστράπτοντα κομήτη, δίνοντας ακριβέστατες πληροφορίες για την αθέατη πλευρά της σελήνης, κάτι που μόλις πριν λίγα χρόνια έκανε ο σύγχρονος άνθρωπος.

Συμπερασματικά θα πρέπει να περιμένουμε εξελίξεις από τον τεχνιτό δορυφόρο της γης, όλα τα στοιχεία συγκλίνουν πως εκεί πάνω κάποιο μάτι μας παρακολουθεί.


Πηγή: xorisorianews.gr

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020

Ποιός τσάκισε ποιόν ...










Προχθές το βράδυ η Τατιάνα μου είπε με ... ύφος περισπούδαστο ότι με βρίσκει λίγο χλωμό 


- Είσαι χλωμός σου χρειάζεσαι να πάρεις ένα τονωτικό. Θα σου φτιάξω  μια πορτοκαλόπιτα και εάν μου κάνεις κι' εσύ μια χάρη θα σου κάνω και μια σοκολατόπιτα. 

- Δηλαδή σαν τι χάρη θέλεις; 

- Να μου δόσεις την πιστωτική σου κάρτα να ψωνίσω κάποια γυναικεία αξεσουάρ... 

Εχθές τσάκισα την πορτοκαλόπιτα και αύριο θα τσακίσω την σοκολατόπιτα. 





όσο για την πιστωτική μου κάρτα... Εκεί να δεις τσάκισμα.... 

Ε,τι να κάνω; Είμαι λάτρης του ωραίου και του ευγευστου.  

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2020

ΟΙ 5 ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

 










Η Αρχαία Ελλάδα αποτελεί πυξίδα πολιτισμού για όλους τους λαούς του κόσμου. Τα αρχαία εκθέματα προσελκύουν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο στην Ελλάδα, όμως χιλιάδες είναι τα παραδείγματα αρχαιοελληνικής τέχνης που μπορεί κανείς να βρει σε μουσεία του εξωτερικού. Η ομάδα του ellines.com ξεχώρισε τις 5 αρχαιότητες που βρίσκονται σε μουσεία στο εξωτερικό και αναδεικνύονται, βάσει της δημοφιλίας τους ως τα κορυφαία εκθέματα των συγκεκριμένων μουσείων. 


1. Τα Γλυπτά του Παρθενώνα – Βρετανικό Μουσείο

Η Ζωοφόρος του Παρθενώνα αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά εκθέματα στο Βρετανικό Μουσείο. Στο μουσείο στεγάζονται ακόμα 15 από τις 92 μετόπες του Παρθενώνα, καθώς και μια από τις έξι Καρυάτιδες του Ερεχθείου. Από το 1987, το ζήτημα των Γλυπτών του Παρθενώνα έχει ενταχθεί στην επίσημη ατζέντα των θεμάτων της UNESCO, συζητείται ανά διετία στις συνεδριάσεις της Διακυβερνητικής Επιτροπής και κάθε φορά υιοθετείται σύσταση από τα κράτη-μέλη για την προώθηση του ζητήματος.

Τα Γλυπτά του Παρθενώνα που αποσπάστηκαν, αποτελούν περίπου το 60% του συνόλου του γλυπτού διάκοσμου του Παρθενώνα, που σώζεται σήμερα.

2. Αφροδίτη της Μήλου – Μουσείο Λούβρου

Η Αφροδίτη της Μήλου είναι ένα από τα διασημότερα πρωτότυπα αρχαία ελληνικά γλυπτά παγκοσμίως. Βρέθηκε την άνοιξη του 1820 σε αγροτική περιοχή της Μήλου. Το άγαλμα βρέθηκε σε πάνω από 6 χωριστά κομμάτια και κατέληξε ένα χρόνο αργότερα στο Μουσείο του Λούβρου, όπου και εκτίθεται μέχρι σήμερα. Στο μουσείο της Μήλου υπάρχει ένα πιστό αντίγραφό του, το οποίο έστειλε αργότερα ως δωρεά το Λούβρο. Ο Δούκας Ντε Ριβριέρ παρουσίασε το άγαλμα στον Λουδοβίκο τον 18ο, ο οποίος το δώρισε την επόμενη χρονιά στο Μουσείο .Το έργο έχει δουλευτεί σε χωριστά κομμάτια, τα δύο βασικά από τα οποία στη συνέχεια ο δημιουργός συνέδεσε στους γλουτούς, εκεί που πέφτουν και οι πτυχώσεις του ενδύματος. Χωριστά είχε δουλευτεί και το αριστερό χέρι αλλά και το αριστερό πόδι, όπως και το δεξί. Η θεά στα μαλλιά φέρει κεφαλόδεσμο (ταινία) από την οποία πίσω ξεφεύγουν βόστρυχοι.

3. Νίκη της Σαμοθράκης – Μουσείο Λούβρου

Η Νίκη είναι ένα από τα πέντε πιο δημοφιλή έργα στο Μουσείο του Λούβρου, το οποίο προσελκύει περίπου 10 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Δεδομένης της σημασίας του και το βάρος του, ήταν η πρώτη φορά από το Β Παγκόσμιο Πόλεμο που το άγαλμα μεταφέρθηκε και η πρώτη φορά που αποκαταστάθηκε μετά την εγκατάστασή του στη σκάλα του Μουσείου. Όταν το άγαλμα μεταφέρθηκε στο Παρίσι από το νησί της Σαμοθράκης, το άγαλμα ήταν σπασμένο σε διάφορα κομμάτια. Εμπειρογνώμονες του Μουσείο στα τέλη του 19ου αιώνα κάλυψαν τις αρθρώσεις με γύψο και τις έβαψαν. Η ομάδα αποκατάστασης αντικατέστησε το γύψο με μια ουσία από μαρμαρόσκονη. Η Νίκη στεκόταν αρχικά στη Σαμοθράκη σε ένα βράχο που υψώνεται πάνω από το πλάτωμα του Ιερού των Μεγάλων Θεών, ένα συγκρότημα από δώδεκα ναούς αφιερωμένους σε διάφορες θεότητες δημοφιλείς στην αρχαιότητα.

4. Βωμός του Ναού του Διός της Περγάμου – Μουσείο Περγάμου στο Βερολίνο

Ο βωμός της Περγάμου (181-159 π.Χ.) αποτελεί ίσως το περισσότερο ακέραια σωζόμενο γλυπτό σύνολο της Ελληνιστικής περιόδου. Η κατασκευή (διαστάσεων 35,65 μέτρα πλάτος και 33,4 μέτρα βάθος) του έργου ξεκίνησε μετά τις νίκες του Ευμένη επί του Πόντου και της Βιθυνίας και την καθιέρωση της γιορτής των Νικηφορίων.Η Πέργαμος δημιουργήθηκε, με πρότυπο την Αθήνα, γύρω από μια ακρόπολη, πάνω στην οποία κτίστηκε αυτός ο ναός αφιερωμένος στον Δία. Στην πραγματικότητα αποτελούσε έναν ανεξάρτητο τόπο λατρείας, χωρίς να συνδέεται με κάποιο συγκεκριμένο ναό. Το ενδιαφέρον που παρουσιάζει ο βωμός, εκτός βέβαια από τις μνημειακές του διαστάσεις, έγκειται στις ανάγλυφες παραστάσεις της ζωφόρου (ύψους 2,3 μέτρων και μήκους περίπου 120 μέτρων), η οποία κοσμούσε το πόδιο του βωμού. Απεικονίζεται μία πολυπρόσωπη -περίπου στις 100 μορφές χωρίς να υπολογίζονται τα ζώα- και γεμάτη ένταση μάχη μεταξύ των θεών και των γιγάντων.

Το 1978 ο Γερμανός μηχανικός Carl Humann ξεκίνησε επίσημες ανασκαφές στην ακρόπολη της Περγάμου. Μετά από διαπραγματεύσεις με την Τουρκική κυβέρνηση, η οποία συνεργάστηκε στην ανασκαφή, συμφωνήθηκε ο βωμός και η ζωφόρος να περάσουν στην κυριότητα των Μουσείων του Βερολίνου.

5. Αρπιστής – Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης (ΜΕΤ)

Τα μαρμάρινα ειδώλια αποτελούν το σπουδαιότερο δημιούργημα του Κυκλαδικού πολιτισμού και ανάμεσα σ’ αυτά εξέχουσα θέση κατέχει το αγαλματίδιο του «Αρπιστή». Η χρονολογία κατασκευής του πιθανολογείται ανάμεσα στο 2800 – 2300 π.Χ.

Ο Αρπιστής, βρίσκεται στην αίθουσα αίθουσα «Robert and Renee Belfer Court» του ΜΕΤ που φιλοξενεί έργα κυκλαδικού πολιτισμού.


Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΛΙΜΟΣ, ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΡΙΒΙΕΡΑΣ ΑΒΑΝ ΠΡΕΜΙΕΡ CINE ΑΛΙΜΟΣ

 



“ Άλιμος, το γαλάζιο διαμάντι της ελληνικής Ριβιέρας”

“Alimos, Greek Riviera’s Blue Diamond” 

ΑΒΑΝ ΠΡΕΜΙΕΡ

CINE ΑΛΙΜΟΣ

Το Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2020, στις 9μ.μ. θα προβληθεί  στο Cine Άλιμος σε Αβάν Πρεμιέρ το φιλμ του Νίκου Μαστοράκη “Alimos, Greek Riviera’s Blue Diamond” (“Άλιμος, το γαλάζιο διαμάντι της ελληνικής Ριβιέρας”) που έχει ήδη πάρει πολλές διακρίσεις σε διεθνή φεστιβάλ ντοκιμαντέρ και τουριστικών ταινιών.

Το φιλμ ξεκίνησε από μια ιδέα του Δημάρχου Ανδρέα Κονδύλη με στόχο να προβληθεί τουριστικά και πολιτιστικά ο Άλιμος στη διεθνή αγορά. Παρουσιάζει ένα σύγχρονο προφίλ της πόλης του Αλίμου, μέσα όμως από μια οπτική και αισθητική που σπάνια συναντά κανείς σε ντοκιμαντέρ αυτού του είδους.

Λόγω των υγειονομικών μέτρων, η είσοδος θα επιτρέπεται μόνο μετά από κράτηση θέσης. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να κλείσουν δωρεάν θέσεις, τηλεφωνώντας στο 213 2008118 (κυρία Σοφία Παύλου), Δευτέρα – Παρασκευή 10:00 – 16:00. Οι θέσεις είναι περιορισμένες και γι’ αυτό θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Ώρα προσέλευσης: 8:30μ.μ.

Ώρα έναρξης προβολής: 9μ.μ. 

Και τον Άλιμο αγαπάμε και Μένουμε Ασφαλείς!

Σας περιμένουμε με τις μάσκες σας!!!

Ψήνουν τώρα το κλείσιμο των ΣΤΕΝΩΝ για τον ρωσικό στόλo.

 











Φώτο (από τα εγκαίνια του Καθεδρικού Ναού των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων πρόσφατα έξω από την Μόσχα) 

Από το ΑΙΓΑΙΟ (εμπλοκή) στα ΣΤΕΝΑ (κλείσιμο αυτών) και ίσια στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ (να φύγει το βδέλυγμα Ερντογάν). 

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας 

Πολλές φορές επισημάναμε την ευθυγράμμιση αυτή των εξελίξεων αλλά τότε δεν υπήρχε ο παρονομαστής Γαλλία και το βδέλυγμα του Ερντογάν μέσα στην ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ. 

Σήμερα οι προφητείες λαμβάνουν σάρκα και οστά μέσα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις που ήδη τρέχουν. 

Η κινητικότητα ΗΠΑ – Ρωσίας και η σφήνα Γαλλίας στα 24 ωρα που διερχόμαστε δείχνουν με τι ταχύτητα θα τρέχουν οι συνέπειες ενός προαναγγελθέντος πολέμου Ελλάδος – τουρκίας που θα εξυπηρετήσει άλλα επίπεδα σχεδιασμών. 
Πρόσφατα δημοσιεύματα αναφέρουν και επιβεβαιώνουν τα παραπάνω. 
«Η Τουρκία απειλεί να κλείσει τα Στενά του Βοσπόρου- Ανησυχία στη Ρωσία» 

Εν μέσω των αυξανόμενων εντάσεων με την Ελλάδα, οι Τούρκοι σκοπεύουν να κλείσουν το πέρασμα μεταξύ του Ευξείνου Πόντου και της Μεσογείου θάλασσας, αναφέρουν ρωσικά δημοσιεύματα. 

Οι τουρκικές αρχές προειδοποίησαν ότι σε περίπτωση παραμικρής πρόκλησης από την Ελλάδα ή χώρας που είναι μέλος της Βόρειο - Ατλαντικής Συμμαχίας ( πιθανόν να υπονοεί τη Γαλλία), η διαδρομή μέσω του Βοσπόρου θα αποκλειστεί αμέσως σε όλα τα πολεμικά πλοία.

Εάν συμβεί αυτό, τότε τα ρωσικά πολεμικά πλοία δεν θα επιτρέπονται πλέον μέσω του Στενού.  
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα, τη διαταραχή στη διασφάλιση του εφοδιασμού όλων των απαραίτητων για τη λειτουργία της ρωσικής ναυτικής βάσης στην Ταρτούς στη Συρία. 

Η Τουρκία θα εμποδίσει την έξοδο του ρωσικού στόλου μέσω του Βοσπόρου. Η Άγκυρα θέλει να κλείσει το πέρασμα στα πολεμικά πλοία της Ρωσικής Ομοσπονδίας λόγω της αυξανόμενης κλιμάκωσης της σύγκρουσης στην περιοχή με την Ελλάδα. Αυτό ανέφεραν δημοσιογράφοι από την Avia.pro

Σύμφωνα, εξάλλου, με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, γράφει ρωσικό δημοσίευμα, μόλις το ΝΑΤΟ ή η Αθήνα προσπαθήσουν να δημιουργήσουν μια τεταμένη κατάσταση, το στενό θα κλείσει χωρίς προειδοποίηση. Αυτό θα αφήσει τη ρωσική βάση στην Ταρτούς χωρίς προμήθειες. 

Πριν από περίπου έξι μήνες, η Τουρκία ανακοίνωσε το κλείσιμο του Βοσπόρου σε περίπτωση παραμικρής απειλής για τα τουρκικά συμφέροντα ... 

Αυτό μπορεί να συμβεί σε μια ώρα, σε μια μέρα, σε μια εβδομάδα ή σε ένα χρόνο, αλλά αυτό είναι κάτι περισσότερο από ρεαλιστικό, σημειώνεται χαρακτηριστικά.» Σεπτέμβριος 12, 2020. 15:16 The Hellenic Information Team  
https://www.echedoros-a.gr/2020/09/blog-post_71.html 

Επιβεβαιώνεται η όχι ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ που έλεγε πριν τρεις δεκαετίες; «οι Ρώσοι θα κατέβουν στα ΣΤΕΝΑ για τα συμφέροντα τους και δίχως να το θέλουν τότε θα μας βοηθούν» 

Δυστυχώς οι μεγάλοι υποκριτές αποφάσισαν για εμάς, αλλά δίχως να ρωτήσουν την ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ που νοιάζεται για αυτό το μεσογειακό περιβόλι της. 

Μπορεί εμείς να μην το αξίζουμε να δούμε το ΠΟΘΟΥΜΕΝΟ, αλλά αυτό έρχεται με φόρα (τώρα τίποτε δεν το σταματάει μας είπε γέροντας ασκητής με όλα αυτά τα παράδοξα που γίνονται ) και αυτό για τα αίματα των αγίων, μαρτύρων, ηρώων προγόνων μας και για τα μικρά παιδιά που σήμερα τόσο τα ταλαιπωρούνε με το καλημέρα του ανοίγματος της σχολικής χρονιάς. 

https://konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com/ 

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας