Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2017

ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΒΟΝΑΠΑΡΤΗΣ : Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΛΙΑΣ ΜΕ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΤΥΛΟ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ ΤΩΝ ΚΟΜΝΗΝΩΝ

Φωτογραφία του χρήστη Ελληνική Ιστορία και Προϊστορία - Greek History and Prehistory.

Παρά τα 95 του χρόνια και την ασθένεια που προκάλεσε ο μολυσμένος παριζιάνικος αέρας στις φωνητικές χορδές του, ο Μιχαήλ Στεφανόπολι ντε Κομνέν μοιάζει με παιδί όταν μιλάει για την ιστορία της οικογένειάς του: «Ο Στέφανος, απόγονος της αυτοκρατορικής οικογένειας των Κομνηνών της Τραπεζούντας, κατέφυγε από την Κωνσταντινούπολη στη Μάνη για να γλιτώσει από τους Οθωμανούς. Οι ντόπιοι τον αποκαλούσαν "Στέφανο από την Πόλη", παρατσούκλι που σταδιακά εξελίχθηκε στο επώνυμο "Στεφανόπολις"». Στα χρόνια που ακολούθησαν, οι Στεφανόπουλοι απέκτησαν δύναμη και ηγετικό ρόλο στη Μάνη: εντάσσονταν στις τρεις ισχυρότερες οικογένειες της περιοχής, μαζί με εκείνες των Γιατριάννων ή Μεδίκων και των Κοσμάδων. Κι όμως, την εγκατέλειψαν για τη Γένοβα. Έτσι, το 1663 οι αρχηγοί της οικογένειας, Ιωσήφ και Γεώργιος, ξεκίνησαν να αναζητούν μια νέα γη. Θα περάσουν 12 χρόνια μέχρι οι Στεφανόπουλοι να αναχωρήσουν, μαζί με άλλες οικογένειες από το Οίτυλο, με το γαλλικό πλοίο «Ο σωτήρας». Τελικά, στις 16 Ιανουαρίου 1676 οι περίπου 500 Μανιάτες αποβιβάζονται στο λιμάνι της Γένοβας. Η κυβέρνηση ορίζει ανώτερους αρχηγούς της αποικίας πέντε μέλη της οικογένειας των Στεφανόπουλων και στα τέλη Μαρτίου οι Μανιάτες εγκαθίστανται στην Παόμια της Κορσικής. Ερμηνεία επωνύμου Στεφανοπουλου: γιός του Στεφάνου, σύνηθες στην Πελοπόννησο ή κατάληξη -πουλος. Οσο κι αν φαίνεται παράξενο τα όσα αναφέρονται στην Ελληνική καταγωγή του μεγάλου Στρατηλάτη, στην καταγωγή του Ναπολέοντος Βοναπάρτη, δεν είναι αποτέλεσμα νεοελληνικής ματαιοδοξίας. Ο θρύλος περί της Ελληνικής καταγωγής που δεν εγεννήθη καν στην Ελλάδα ή στη Μάνη αλλά στην Κορσική! Αλλά ας αφήσουμε τα γεγονότα να μιλήσουν: Οι Μανιάτες, ξεριζωμένοι από την Παόμια ευρίσκονται για 44 χρόνια (1731 – 1775) στην πρωτεύουσα της Κορσικής, Αιάκειο. Είναι τα χρόνια που γεννιέται και ανδρώνεται ο Μέγας Ναπολέων. Ο πατέρας του, Κάρολος Βοναπάρτης, έχει πολύ στενή φιλία με την οικογένεια της Πανώριας Στεφανοπούλου, χήρας Περμόν (προμηθευτή του γαλλικού στρατού). Ο ίδιος πεθαίνει στα χέρια της Πανώριας. Η κόρη της, Λάουρα Στεφανοπούλου – σύζυγος Junot, γνωστή ως δούκισσα D’ Abrantes, παραθέτει συγκλονιστικά στοιχεία στα περίφημα «Απομνημονεύματά» της, τα οποία ουδέποτε διέψευσε ο ίδιος ο Ναπολέων! «Στο σπίτι του Βοναπάρτη μιλούσαμε Ελληνικά με τον πατέρα του Ναπολέοντα. (…) Πρόγονος του Βοναπάρτη ανήκε στην γενιά των Στεφανοπούλων και έφερε το όνομα Καλόμερος, o οποίος μετανάστευσε από το Αιάκειον στην Τοσκάνη της Ιταλίας. Εκεί το όνομα Καλόμερος πήρε την ιταλική του μορφή και έγινε Buona Parte (καλό μέρος). Το ίδιο είχε γίνει και με το επώνυμο Ιατρός (οικογένεια Γιατριάνων–Μεδίκων) που ανήκει σε μια μεγάλη οικογένεια της Μάνης (…), οι Ιταλοί το έκαναν Medici (…). Απόγονος των Βοναπαρτών αργότερα επέστρεψε από την Τοσκάνη στο Αιάκειον (…) κι έγινε γενάρχης της οικογένειας στην Κορσική». Και συνεχίζει η Λάουρα, δούκισσα D’Abrantes: «Μία άλλη περίπτωση αρκετά χαρακτηριστική είναι και η εξής: οι Στεφανόπουλοι – Κομνηνοί όταν μιλούν για τους Βοναπάρτες χρησιμοποιούν πάντοτε στο ιδίωμά τους το Ελληνικό επώνυμο Καλόμερος, Καλόμεροι ή Καλομεριανοί, αναλόγως των περιστάσεων, αν μιλούν για έναν ή για πολλούς»! Η οικογένεια του Ναπολέοντα είχε φιλικές σχέσεις και με άλλες οικογένειες Μανιατών, στο Αιάκειο. Μάλιστα πριν την Γαλλική επανάσταση – όταν η οικογένεια Βοναπάρτη ήταν άσημη, ασχολήθηκε με την γενεαλογία της ένας Γάλλος Καθηγητής και πρεσβευτής στο Μόναχο, ονόματι Hanin, ο οποίος από τότε γράφει για την Ελληνική καταγωγή των Βοναπαρτών της Κορσικής.Τα γεγονότα δεν σταματούν εδώ: όταν ο Μέγας Ναπολέων, ορφανό παιδί 15 ετών, πρωτοπήγε στο Παρίσι για σπουδές, τον υποδέχτηκε μια μεγάλη μορφή της Ελληνικής παρουσίας στην Κορσική και τη Γαλλία, ο αξιωματικός Δημήτριος Στεφανόπουλος – Κομνηνός, αδελφός της Πανώριας Στεφανοπούλου, επιστήθιος φίλος του Καρόλου Βοναπάρτη. Ο ίδιος, ήταν ο κηδεμόνας του Ναπολέοντα όταν φοιτούσε στην Στρατιωτική Σχολή του Μπριέν λε Σατώ. Μάλιστα, η πρώτη πραγματεία του Μεγάλου Ναπολέοντος, η πρώτη του πνευματική εργασία, έφερε τον χαρακτηριστικό τίτλο «Memoires sur l’education des jeunes Maniotes» ( Απομνημονεύματα περί της αγωγής των νέων Μανιατών). Ο μετέπειτα θρυλικός πολέμαρχος και κατακτητής είναι βαθύτατα επηρεασμένος από τα παιδικά του χρόνια, όταν έβλεπε στους δρόμους του Αιακείου, τους περήφανους και σκληραγωγημένους Μανιάτες με τις βράκες, τα φέσια και τα γιλέκα τους – την παραδοσιακή μανιάτικη φορεσιά – να επανδρώνουν την πολιτοφυλακή της πρωτεύουσας και να πολεμούν τους ντόπιους επαναστάτες! Ο Ναπολέων στα χρόνια της παντοδυναμίας του θα περιβάλλει με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους Μανιάτες της Κορσικής, θα δείξει έντονο ενδιαφέρον για την σκλαβωμένη Ελλάδα, σε αντίθεση με τους ντόπιους Κορσικανούς στους οποίους θα φανεί πιο σκληρός! Στην Ελλάδα ο θρύλος για την καταγωγή του Ναπολέοντος διαδόθηκε κυρίως με τον Αλέξανδρο Σούτσο και τον «Περιπλανώμενό» του – στο ποίημά του αυτό, υπάρχουν και οι στίχοι: «Διετήρει αίματός σου εις τας φλέβας του ρανίδα ο Κορσικανός ο έχων τον Ταΰγετον Πατρίδα και εις μίαν μόνην ώρα την γην παίξας την γής χάσας εις του Βατερλώ την χώραν»! Λέγεται πως κάποτε τέθηκε στον ίδιο τον Ναπολέοντα το ερώτημα περί της καταγωγής του (ίσως για το «άσημο» της προέλευσής του), κι αυτός απάντησε: «Η γενιά μου αρχίζει από μένα»! (και βέβαια αντιλαμβάνεται κανείς τι θα σήμαινε για την πορεία του στα Γαλλικά πράγματα, να παραδεχτεί την Ελληνική καταγωγή του).
http://www.mani.org.gr/apodimoi/nap/napoleon.htm
http://www.tovima.gr/vimagazino/views/article/?aid=721840

Κάποτε ήμασταν άνθρωποι...


Πώς καταντήσαμε έτσι σαν άνθρωποι. Άχρωμοι, άοσμοι και άγευστοι. Καμιά φορά αναρωτιέμαι σε τι διαφέρουμε από τα κρέατα που βρίσκονται στη σειρά στο τσιγκέλι ενός χασάπη.

του Στρατή Μαζίδη

Πέρα από το ότι αναπνέουμε, τίποτε άλλο.

Αναίσθητοι.

Πόσα χρόνια τρώμε του κόσμου τα χαστούκια και δεν αντιδρούμε. Μας ψεκάζουν λένε κάποιοι. Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Μια φορά πάντως τη βρήκαμε τη δικαιολογία. Μας ψεκάσαν, μας σκούπισαν, τελειώσαμε.

Σε αυτόν εδώ τον τόπο πάντα οι άλλοι έφταιγαν. Σκοτεινοί δάκτυλοι και υπόγειες φιγούρες.

Κάποτε ρε γαμώτο ήμασταν άνθρωποι. Μας χτυπούσαν και πονούσαμε. Μας χτυπούσαν κι αντιδρούσαμε. Τώρα καταντήσαμε απλά κομμάτια κρέατος. Τα χτυπάς και πηγαινοέρχονται.

Καφεδάκι, ποτάκι, reserve, checked, like, share, tweet και πάμε για άλλα.

Ένας φίλος που αρθρογραφεί κι αυτός καθημερινά μου λέει "κουράγιο κι η ανατροπή έρχεται".

Εγώ δε βλέπω καμιά ανατροπή. Ή μάλλον βλέπω. Βλέπω το λαό να δείχνει ότι εμπιστεύεται τους δήμιους του. Αυτό κι αν είναι ανατροπή ή καλύτερα ανα-ντροπή!

Μας δημεύουν τα σπίτια; Στα τέτοια μας.

Μας μετατρέπουν το μισθό σε χαρτζιλίκι; Στα τέτοια μας. Φτάνει για φραπέ και smartphone.

Πήδηξε ο διπλανός από το μπαλκόνι; Τώρα πέθανε, τι να κάνουμε;

Έμεινε ο γείτονας χωρίς δουλειά και στέγη; Ρε το φουκαρά και τέλος.

Αρρώστησε ο παραδίπλα; Αμάν την πάτησε.

Μεταναστεύουν τα παιδιά μας; Δεν πειράζει. Στο Ντουμπάι και τη Ντόχα είναι καλύτερα από αυτήν εδώ τη μπόχα.

Μας σκοτώνουν τα όνειρά μας; Ε και;

Κι όπως κάποτε ο ένας προσέτρεχε τον άλλο. Από το πιο απλό έως το πιο δύσκολο. Κι έτσι η κοινωνία παρά τους πολέμους κατάφερε κι επιβίωσε.

Μας ψέκασαν όμως με αναισθησία, αποχαύνωση και ψεύτικο χρήμα με πολλά ψιλά σε καλοπέραση.

Κι όπως προσέθεσε ο φίλος ο Νικόλας παραπέμποντας στο Σαμαράκη "ποτέ οι στέγες των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά και οι ψυχές τους τόσο μακριά"...

Τώρα, Ζήσε κι άσε τους άλλους να πεθάνουν.

Αλλά κάποτε ήμασταν άνθρωποι...



freepen.gr

Γρηγόρης κατακτά τη Γερμανία

Σε ποιες άλλες γερμανικές πόλεις, μετά το Βερολίνο, ανοίγει η Γρηγόρης καταστήματα μέσα στο 2017
Adtech Ad
Ένα χρόνο μετά την απόβαση στο Βερολίνο, η Γρηγόρης αισθάνεται δυνατή για περαιτέρω επέκταση στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης, την γερμανική. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του δημοσιογράφο της ελληνικής υπηρεσίας της Deutsche Welle Παναγιώτη Κουπαράνη, μέχρι το καλοκαίρι του 2017 αναμένεται να λειτουργούν άλλα 4 με 5 καταστήματα στη χώρα, η οποία είναι η τέταρτη στην οποία επεκτείνεται η Γρηγόρης μετά την Κύπρο, τη Ρουμανία και τις Μπαχάμες. Συγκεκριμένα το ρεπορτάζ αναφέρει:
AdTech Ad
Δεκάδες χιλιάδες άτομα περνούν καθημερινά από την κεντρική πλατεία του Βερολίνου Αλεξάντερ Πλατς για να ψωνίσουν, να αλλάξουν τρένα, τραμ, μετρό, λεωφορεία. Η μεγάλη κινητικότητα έχει συνέπειες και για τα καταστήματα εστίασης: συνήθως πρόκειται για μαγαζιά φαστ φουντ. Ένα από αυτά είναι και το Gregory's Coffee. Πίσω από αυτή την ονομασία κρύβεται το μεγαλύτερο ελληνικό δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ «Γρηγόρης». Στα πάνω από 300 καταστήματα στην Ελλάδα, Κύπρο, Μπαχάμες και Ρουμανία προστέθηκε πριν από ένα χρόνο περίπου και το κατάστημα στο Βερολίνο. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του επιχειρηματία Νίκου Δραμιτινού ο οποίος είναι γενικός franchisee, δηλαδή δικαιοδόχος, των 30 καταστημάτων του «Γρηγόρη» στην Κρήτη.

Το πείραμα της Κρήτης

Πριν κάνει το βήμα να ανοίξει το κατάστημα στο Βερολίνο, έκανε μια πρώτη έρευνα αγοράς στην... Κρήτη: «Στην Κρήτη πολλοί πελάτες μας το καλοκαίρι είναι Γερμανοί», λέει ο Ν. Δραμιτινός. «Άρα, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε αν μας προτιμούν οι Γερμανοί ή όχι. Έτσι πήραμε λοιπόν την απόφαση να έρθουμε και στη Γερμανία». Βέβαια, στην Αλεξάντερ Πλατς τα νοίκια είναι πανάκριβα. Δεν είναι υπέρογκο να πληρώνει κανείς για 80 τ.μ. 15.000 ευρώ το μήνα; Όχι, λέει ο Νίκος Δραμιτινός: «Το πρόβλημα δεν είναι το νοίκι αλλά να είσαι τυχερός και να βρεις το κατάλληλο σημείο». Αυτό όμως δεν αρκεί, προσθέτει ο υπεύθυνος του καταστήματος στο Βερολίνο Στέλιος Στιβακτάκης: «Εμείς δεν έχουμε την αναγνωρισιμότητα που έχουμε στην Ελλάδα. Όμως το μεγαλύτερο όπλο μας είναι η ποιότητά μας».















Η «ναυαρχίδα» των προϊόντων που διατίθενται στο κατάστημα είναι ο πράγματι καλός καφές που πουλιέται σε μια ανταγωνιστική τιμή για την περιοχή. Σχεδόν όλα τα υπόλοιπα προϊόντα έρχονται από την Ελλάδα – ακόμη και τα πορτοκάλια για τους χυμούς, που είναι από τα Χανιά.
Μια άλλη ιδιαιτερότητα του καταστήματος είναι ότι τα κλασικά ελληνικά φαγώσιμα διατηρούν την αρχική τους ονομασία – για παράδειγμα η τυρόπιτα, η κασερόπιτα ή η σπανακόπιτα. «Επιλέξαμε πολύ συνειδητά αυτή τη στρατηγική», εξηγεί η υπεύθυνη για το μάρκετινγκ Νένα Πολυχρονίδου. «Οι πελάτες μπορούν να δουν άλλωστε τα πάντα στις βιτρίνες. Επίσης, τονίζουμε την προέλευση των προϊόντων, κάτι που είναι πολύ βασικό - επειδή είναι πρώτες ύλες ελληνικές και είναι προϊόντα ΠΟΠ», δηλαδή προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης.

Τα επόμενα βήματα

Η «φιλοσοφία» της εταιρίας φαίνεται να έχει επιτυχία. Αν και διαθέτει μόλις 20 θέσεις εντός του καταστήματος, καθημερινά επισκέπτονται τον «Γρηγόρη» κατά μέσο όρο 500 άτομα, εκτιμά ο Στέλιος Στιβακτάκης. Βέβαια έρχονται και Έλληνες, αλλά στην πλειοψηφία τους οι πελάτες είναι Γερμανοί και πολλοί άλλοι από διάφορες άλλες εθνικότητες. Αυτός είναι ο λόγος που το προσωπικό δεν θα πρέπει να μιλά μόνο πολύ καλά γερμανικά αλλά και αγγλικά.












Εκτός αυτού θα πρέπει κάποιος που θέλει να εργαστεί στο «Γρηγόρη» να συμπεριφέρεται ευγενικά στους πελάτες, να είναι χαμογελαστός και να τον διακρίνει επαγγελματισμός, επισημαίνει ο Νίκος Δραμιτινός. «Και επίσης, δεν βγαίνει κανένας εργαζόμενος στο κατάστημα αν δεν γνωρίζει πολύ καλά το πώς θα κάνει τον καφέ ή το πώς θα χειρίζεται τα προϊόντα μας με τις προδιαγραφές, για να είναι όπως πρέπει να είναι». Ο κάθε υπάλληλος εκπαιδεύεται για αρκετές εβδομάδες από ειδικό προσωπικό της εταιρείας.
Οι εμπειρίες στο Βερολίνο έδωσαν στο Νίκο Δραμιτινό το θάρρος για το επόμενο βήμα: «Λειτουργήσαμε ένα χρόνο για να δούμε πώς συμπεριφέρεται η αγορά. Διαπιστώσαμε ότι τα νούμερά μας είναι πάρα πολύ καλά. Στόχος μας είναι να έχουμε ώς το καλοκαίρι τέσσερα με πέντε μαγαζιά». Το επόμενο ανοίγει αρχές Φεβρουαρίου στο Έρλανγκεν, μια πόλη δίπλα στη Νυρεμβέργη. Η εκπαίδευση του προσωπικού αλλά και του δικαιοδόχου του καταστήματος θα γίνει αυτό το μήνα στο Βερολίνο. Εδώ θα λειτουργήσει από το Μάρτιο και ένα δεύτερο μαγαζί στην περιοχή Νοϊκέλν, ενώ γίνονται διαπραγματεύσεις και για άλλους δύο χώρους σε κεντρικά σημεία της πόλης.

5 τροφές που πρέπει να τρως κάθε μέρα

Υγεία, νεότητα, ομορφιά, κορμί κι ευεξία. Ολ' αυτά θα στα χαρίσουν οι τροφές που θα διαβάσεις σ' αυτό το άρθρο.
Η υγιεινή διατροφή είναι σχεδόν πάντα στους στόχους του νέου έτους και στις αλλαγές που θες να υιοθετήσεις για να έχεις μια καλύτερη ποιότητα ζωής.
Το πιο εύκολο που μπορείς να κάνεις, είναι αντί να αφαιρέσεις όλα εκείνα που τρως και δεν σου κάνουν καλό, να δοκιμάσεις να προσθέσεις τις τροφές εκείνες που υπόσχονται να κάνουν ένα ολικό service στον οργανισμό σου. Δοκίμασε να τρως κάθε μέρα τις παρακάτω και δε θα χάσεις.

1. Σπανάκι

Το σπανάκι βοηθά στο να χτίσεις μύες και είναι πλούσιο σε φυτικά Ω3 και φολικό οξύ, τα οποία βοηθούν στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου, εγκεφαλικού και οστεοπόρωσης. Επίσης το φολικό οξύ αυξάνει την ροή του αίματος προς τις κάτω περιοχές, γεγονός που βοηθά ώστε να προστατευτείς απέναντι στα σεξουαλικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν λόγω ηλικίας. Τέλος, περιέχει λουτεΐνη, η οποία καταπολεμά την εκφύλιση της ώχρας κηλίδας και μπορεί να βοηθήσει με τη σεξουαλική σου ορμή.
Στόχος: 1 φλιτζάνι φρέσκο σπανάκι ή μισό φλιτζάνι μαγειρεμένο την ημέρα

2. Ντομάτες

Να διαλέγεις τις πιο κόκκινες γιατί περιέχουν περισσότερο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, ενώ οι κατεργασμένες είναι το ίδιο ισχυρές με τις φρέσκες επειδή είναι ευκολότερο για το σώμα να απορροφήσει το λυκοπένιο. Σύμφωνα με τις έρευνες, μια διατροφή υψηλή σε λυκοπένιο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο στην κύστη, τον πνεύμονα, τον προστάτη, το δέρμα και το στομάχι, αλλά και για στεφανιαία νόσο.
Στόχος: περίπου 8 κόκκινες ντομάτες ή ένα ποτήρι χυμό ντομάτας την ημέρα (22mg λυκοπένιο)

3. Καρότα

Είναι πλούσια σε καροτινοειδή (όπως και τα περισσότερα κόκκινα, κίτρινα ή πορτοκαλί λαχανικά και φρούτα), δηλαδή λιποδιαλύτες οι οποίοι σχετίζονται με τη μείωση κινδύνου ενός ευρέως φάσματος καρκίνων, αλλά μειώνουν και το ρίσκο για φλεγμονώδεις καταστάσεις, όπως το άσθμα ή η ρευματοειδής αρθρίτιδα.
Στόχος: μισό φλιτζάνι την ημέρα

4. Μαύρα φασόλια

Όλα τα φασόλια κάνουν καλό στην καρδιά, αλλά κανένα δεν μπορεί να ενδυναμώσει τον εγκέφαλό σου όπως τα μαύρα φασόλια. Αυτό συμβαίνει επειδή είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες, αντιοξειδωτικές ενώσεις που έχει αποδειχτεί ότι βελτιώνουν την εγκεφαλική λειτουργία.
Στόχος: μισό φλιτζάνι την ημέρα (περιέχει 8γρ. πρωτεΐνης και 7.5γρ. φυτικών ινών)

5. Καρύδια

Είναι πλουσιότερα σε περιεκτικότητα Ω3 λιπαρών οξέων απ' ότι ο σολομός, και έχουν περισσότερες αντιφλεγμονώδεις πολυφαινόλες από το κόκκινο κρασί, ενώ σε βοηθούν να χτίσεις μύες. Οι περισσότεροι ξηροί καρποί συνδυάζουν δύο από τα παραπάνω και δύσκολα συναντάς και τα τρία.
Στόχος: μια μερίδα 7 καρυδιών την ημέρα είναι πολύ καλή, ειδικά ως σνακ μετά τη γυμναστική σου

Ξέρεις να καθαρίζεις το βραστό αυγό;

Ο σωστός τρόπος για να καθαρίσεις το αυγό χωρίς καν να το ακουμπήσεις.
 Το πολύ σημαντικό είναι πως έμαθες πόση ώρα πρέπει να βράζεις τα αυγά ανάλογα με την προτίμηση σε κρόκο. Τώρα όμως πρέπει να πας ένα βήμα παρακάτω και να εντρυφήσεις στο καθάρισμα.
Έχεις μόλις βγάλει το αυγό από το βραστό νερό αλλά πεινάς και δεν μπορείς να περιμένεις. Καίγεσαι για αυτό και βγάζεις ένα κομματάκι τσόφλι και μετά το αφήνεις. Έχουν περάσει 8 λεπτά ακόμα είναι ακαθάριστο και σκέφτεσαι πολύ σοβαρά να παραγγείλεις σουβλάκια.
Υπάρχει τρόπος για να καθαρίσεις το βραστό αυγό και μάλιστα πολύ εύκολος. Δε θα χρειαστεί να το πιάσεις καν. Σε 10 δευτερόλεπτα θα τρως.
Τι θα χρειαστείς
Μία πλαστική σακούλα και παγωμένο νερό
Τι θα κάνεις
Θα βάλεις το βραστό αυγό μέσα στη σακούλα και θα την γεμίσεις με παγωμένο νερό. Θα το χτυπήσεις στον πάγκο της κουζίνας και μετά θα το κουνήσεις δυνατά.
Καλή όρεξη!

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

ΚΡΗΤΗ - ΙΣΤΟΡΙΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Αχαιοί

Πρώτοι οι Αχαιοί καταλαμβάνουν την Κνωσό εδραιώνοντας την κυριαρχία τους και ο ισχυρός σεισμός του 1380 π.Χ. εξαφανίζει, μαζί με το ανάκτορο της Κνωσού, τα τελευταία δείγματα Μινωικού πολιτισμού Κατά το 1200 π.Χ., οι πηγές αναφέρουν ότι η Κρήτη διέθετε ισχυρό στόλο, ο οποίος λίμναζε και πραγματοποιούσε πειρατικές επιδρομές στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου  Παράλληλα η Κρήτη συμμετέχει στον Τρωικό Πόλεμο, με αρχηγό το βασιλιά Ιδομενέα, γιο του Δευκαλίωνα κι εγγονό του βασιλιά Μίνωα.
Σχετική εικόνα


Δωριείς

Τον 10ο π.Χ. αιώνα, στην Κρήτη καταφθάνουν οι Δωριείς και εγκαθίστανται στις σημαντικότερες πόλεις του νησιού (Κνωσό, Φαιστό, Γόρτυνα, Τύλισο, Χερσόνησο, Κυδωνία κ.α.). Οι αυτόχθονες, γνωστοί και ως Ετεοκρήτες καταφεύγουν στις δυσπρόσιτες περιοχές της κεντρικής και ανατολικής Κρήτης, ενώ οι νέοι κάτοικοι εισάγουν στο νησί σειρά καινούργιων εθίμων (κάψιμο των νεκρών κ.ά) και νέων παραγωγικών μεθόδων, όπως η γενικευμένη χρήση του σιδήρου, ο οποίος πλέον χρησιμοποιείται, εκτός από την κατασκευή όπλων, και στην κατασκευή εργαλείων και διακοσμητικών αντικειμένων.
Με την επικράτηση των Δωριέων στην Κρήτη, θα κυριαρχήσει στην πολιτική ζωή της Κρήτης η ολιγαρχίακαι η τοπική κρητική κοινωνία θα αρχίσει να εμφανίζει σαφείς ομοιότητες με τη σπαρτιατική. Πάνω από 100 πόλεις-κράτη δημιουργούνται, με σημαντικότερες εκείνες της Γόρτυνος, της Φαιστού, της Κνωσού, της Ιεράπυτνας (σημερινή Ιεράπετρα) και της Κυδωνίας. Οι κοινωνικές ομάδες θα διαιρεθούν σε τέσσερις κατηγορίες: στους Δωριείς, στους Περίοικους, στους Μινωίτες και στους Αφαμιώτες ή Κλαρώτες (οι δυο τελευταίες περιελάμβαναν δούλους χωρίς πολιτικά δικαιώματα). Κατά τον 7ο π.Χ. αιώνα παρουσιάζεται άνθηση στην πολιτιστική και καλλιτεχνική δημιουργία της Κρήτης, η οποία όμως θα διαταραχθεί από τις εχθρικές επιδρομές που ακολουθούν.

Κλασική και Ελληνιστική περίοδος

Καθ' όλη τη διάρκεια της κλασικής περιόδου και ενώ στην ηπειρωτική Ελλάδα οι πόλεις εμπλέκονται σε αλλεπάλληλους πολέμους και προστριβές, οι πόλεις της Κρήτης θα παραμείνουν αμέτοχες, ακόμα και στις δυο μεγάλες συρράξεις της εποχής, τους Περσικούς Πολέμους και τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. Κατά την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρουκαλλιεργήθηκε έντονο φιλομακεδονικό ρεύμα στην Κρήτη. Το 216 π.Χ. οι Κρήτες ανακηρύσσουν το Μακεδόνα βασιλιά Φίλιππο Ε' προστάτη του νησιού, ενώ την ίδια εποχή είναι έκδηλη και η επιρροή των Πτολεμαίων. Σε μια προσπάθεια καταπολέμησης του φιλομακεδονικού ρεύματος της Κρήτης, η Σπάρτη έστειλε κατά του νησιού το ναύαρχο Αμφοτερό.
Αργότερα την Κρήτη μαστίζει ο Κρητικός Πόλεμος, ο οποίος έληξε με ήττα των φιλομακεδονικών πόλεων της Ιεράπυτνας και της Ολούντας από την Κνωσό που συμμάχησε με τη Ρόδο  και τη Ρώμη. Δέχτηκε επιδρομές από πειρατές της Κιλικίας και το 67 π.Χ., έπειτα από σκληρή διετή αντίσταση, κατελήφθη εξ ολοκλήρου από τους Ρωμαίους, με τελευταία πόλη να υποτάσσεται στις λεγεώνες την Ιεράπυτνα, υπό το πρόσχημα της υποστήριξης στον βασιλιά του Πόντου Μιθριδάτη.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Ρωμαιοκρατία

Με την κατάληψη του νησιού από τους Ρωμαίους ξεκινά μια μακρά περίοδος ειρήνης και ευημερίας στα πλαίσια της οποίας αναπτύχθηκαν εκ νέου οι πόλεις της Κυδωνίας, Κνωσού και Φαιστού. Ως διοικητικό κέντρο του νησιού ορίζεται η Γόρτυνα, η μόνη πόλη που δεν καταστράφηκε από τη ρωμαϊκή εισβολή, έχοντας συμμαχήσει με τους κατακτητές. Η παρουσία των Ρωμαίων δεν επηρέασε ουσιαστικά την καθημερινότητα των κατοίκων, οι οποίοι διατήρησαν τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα τους. Παράλληλα, τοΚοινόν των Κρητών διατήρησε την ελεύθερη λειτουργία του. Οι Ρωμαίοι κατασκεύασαν σημαντικά δημόσια έργα, λείψανα των οποίων διασώζονται μέχρι σήμερα. Το 58 μ.Χ. η Κρήτη έρχεται σε επαφή με τον Χριστιανισμό χάρη στο μαθητή του Αποστόλου Παύλου, Τίτο.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Πρωτοβυζαντινή περίοδος

Με τη διάσπαση του Ρωμαïκου Κράτους σε Ανατολικό και Δυτικό το 395, η Κρήτη περνά στο πρώτο, τη μετέπειτα Βυζαντινή αυτοκρατορία. Το 365 σημειώνεται δυτικά της Κρήτηςισχυρός σειμός, με εκτιμώμενο μέγεθος περίπου 8,5 ρίχτερ. Ο σεισμός κατέστρεψε σχεδόν όλες τις πόλεις της Κρήτης, ενώ ανύψωσε το δυτικό τμήμα της μέχρι 9 μέτρα. Το τσουνάμιπου ακολούθησε προκάλεσε μεγάλες καταστροφές σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Κατά τον 5ο αιώνα αρχίζει να εξαπλώνεται στη νήσο ο Χριστιανισμός και η επισκοπή της Κρήτης υπάγεται στο Πατριαρχείο Κωνσταντινούπολης και χτίζονται οι πρώτες μεγάλες εκκλησίες, με κυριότερη τη βασιλική του Αγίου Τίτου, που σώζεται μέχρι σήμερα στηΓόρτυνα.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Αραβοκρατία

Η Κρήτη εξακολουθεί να αποτελεί τμήμα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας μέχρι και το 823, όπου, επί αυτοκράτορα Μιχαήλ Τραυλού, οι Σαρακηνοί της Ισπανίας υπο την αρχηγία του Απόχαψι επέδραμαν με 20 πλοία λεηλατώντας το νησί. Τη σθεναρότερη αντίσταση στους Σαρακηνούς κατακτητές επέδειξε η πρωτεύουσα Γόρτυνα. Το επόμενο έτος, ο Απόχαψις επανέρχεται με 40 πλοία, κατακτά εξ ολοκλήρου το νησί και ως νέα πρωτεύουσα οι Άραβες ορίζουν το νεόκτιστο Χάνδακα. Την κατάληψη της Κρήτης ακολούθησε η άγρια καταδίωξη του χριστιανικού πληθυσμού με αποτέλεσμα σημαντική εθνολογική και θρησκευτική αλλοίωση. Αρκετοί ντόπιοι σφαγιάστηκαν, άλλοι θανατώθηκαν αρνούμενοι να εξισλαμιστούν, άλλοι εξισλαμίστηκαν δια της βίας, ενώ άλλοι κατέφυγαν για να γλιτώσουν στα ορεινά του νησιού. Έπειτα η Κρήτη εποικίστηκε από αρκετούς Άραβες[
Οι Βυζαντινοί επιχείρησαν επανειλημμένα να ανακτήσουν το νησί, το οποίο πλέον είχε μετατραπεί σε ορμητήριο πειρατών και σε σκλαβοπάζαρο, το 825-26, το 902 και το 949 διαδοχικά, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Ανακατάληψη Κρήτης από το Νικηφόρο Φωκά 

Το 960/961 μ.Χ. επί Ρωμανού Β΄ Βασιλέως και Αυτοκράτορος των Ρωμαίων και Πρωθυπουργού του Κράτους της Βασιλεύουσας Ιωσήφ Βρίγγα, ο Μάγιστρος (και μετέπειτα Βασιλέας και Αυτοκράτορας Νικηφόρος Β΄ Φωκάς) Νικηφόρος Φωκάς διετάχθη να προετοιμάσει την εκστρατεία και εξεστράτευσε κατά της Κρήτης ελευθερώνοντας το νησί, αφού κατάφερε να αλώσει τον Χάνδακα (Ηράκλειο), στον οποίο είχαν κλειστεί οι Άραβες. Περίπου 200.000 Άραβες υπολογίζεται ότι σκοτώθηκαν κατά τις μάχες και την άλωση του Χάνδακα, ενώ άλλοι τόσοι αιχμαλωτίστηκαν Καθώς στα 136 χρόνια Αραβοκρατίας ο χριστιανικός πληθυσμός είχε συρρικνωθεί αισθητά και ελήφθησαν σημαντικά μέτρα για την αναζωπύρωσή του: Τα τζαμιά μετατράπηκαν σε εκκλησίες ή ξαναέγιναν χριστιανικοί ναοί, πλήθος Κρήτες που είχαν εξισλαμιστεί με τη βία επανήλθαν στη Χριστιανική Πίστη, απεκατεστάθη η Εκκλησιαστική Ιεραρχία,εδραιώθηκε πλήρως η Ρωμαϊκή (Βυζαντινή) Διοίκηση, η Κρήτη ενσωματώθηκε στην Αυτοκρατορία της Βασιλίδας και νέοι πληθυσμοί, Έλληνες ως επί το πλείστον, εγκαταστάθηκαν μαζί με ομάδες Σλάβων και Αρμενίων

Το 1092, υποκινούμενη από τους Καρύτση και Ραψομμάτη, ξεσπάει εξέγερση στην Κρήτη, η οποία σύντομα κατεστάλη. Έπειτα νέοι άποικοι εμφανίζονται στο νησί, από τους οποίους προέρχονται μετέπειτα Αριστοκρατικοί Οίκοι του νησιού, όπως οι Φωκάδες, Καλλέργηδες (της Γενιάς των Φωκάδων), Χορτάτσηδες, Μελισσηνοί, Βλαστοί κ.α., οι οποίοι όμως κατ άλλες πηγές υπήρχαν ήδη σαν Αρχοντική Τάξη της Κρήτης απ τα χρόνια του Νικηφόρου Φωκά, προερχόμενοι ως επί το πλείστον απ τις Ρωμαϊκές (Βυζαντινές) περιοχές των "Ανατολικών Αρχόντων" (Μ.Ασία κ.λ.π.). Απ το σχετικό Διάταγμα (1182) του Αλεξίου Β΄. Κομνηνού (Χρονικό TRIVAN) βλέπουμε την επίσημη εγκαθίδρυση στη Κρήτη των Δώδεκα (12) Αρχοντικών Οικογενειών της Βασιλεύουσας που στάλθηκαν στη Μεγαλόνησο για τη σύσφιξη σε όλα τα επίπεδα των σχέσεων Κρήτης-Βασιλεύουσας. (βλ."Χρυσόβουλο Δούκα Κωνσταντίνου" Ι.Μονή Γωνιάς, Ι.Μητρόπολη Κισσάμου και Σελίνου). Με την έλευση στην Κρήτη των Δώδεκα Αρχόντων (Αρχοντόπουλων), η Αριστοκρατική Τάξη της Κωνσταντινούπολης εμφυτεύεται στο Νησί, με κάποιες πιο φιλελεύθερες παραλλαγές. Από κείνα τα χρόνια ξεκίνησε να γράφεται η νεώτερη Ελληνική Κρητική ιστορία με σελίδες δόξας, αίματος, επιτυχιών, αποτυχιών, προοπτικών ή και απογοητεύσεων κατά τους καιρούς και τις συνθήκες, εντός ή εκτός Κρήτης. Κι η Ιστορία συνεχίζεται με παρόντα τα ονόματα του τότε και νεώτερα, που αναλώθηκαν υπέρ της Κρήτης ή έπραξαν και πράττουν το κατά δύναμιν, όπου υφίσταται το Κρητικό Πνεύμα "είτε εγγύς είτε μακράν".-

 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Ενετοκρατία

Η Βυζαντινή περίοδος έλαβε οριστικά τέλος το 1204, με την πτώση της Κωνσταντινούπολης στις ορδές των Σταυροφόρων. Αρχικά την Κρήτη κατέλαβαν Γενουάτες, αλλά μετά από πόλεμο που διήρκεσε ως το 1211 το νησί περιέρχεται στουςΕνετούς. Τα Χανιά, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο γίνονται ορμητήρια των Ενετών, οι οποίοι χτίζουν οχυρωματικά έργα που διασώζονται μέχρι σήμερα. Πρωτεύουσα του νησιού ήταν τότε το Ηράκλειο, που ονομαζόταν Χάνδακας, από το χαντάκι που περιέβαλλε τα τείχη της πόλης. Κατά τα χρόνια της Ενετοκρατίας σημειώθηκαν δεκάδες επαναστάσεις, με κυριότερες εκείνες του Μεγάλου ΄Αρχοντα Αλεξίου Καλλέργη (Pax Alexii Callergi), των Αργυρόπουλων (1212), των Μελισσηνών (1230), των Χορτάτσηδων και των Καλλέργηδων (1273), καθώς και την επανάσταση που σε συνεργασία με τους Βενετούς εποίκους (Οικογένειες Ευγενών Gradonico & Venier), με τη στήριξη του φιλόδοξου ΄Αρχοντα Ιωάννη Καλλέργη, του 1363 που οδήγησε στη δημιουργία του βραχύβιου κράτους της Δημοκρατίας του Αγίου Τίτου.
Οι τελευταίοι δύο αιώνες της βενετικής κατοχής χαρακτηρίζονται ως οι πλέον σκληρότεροι. Εν τούτοις, την ίδια περίοδο, η Κρήτη παρουσιάζει σημαντική πολιτιστική άνθηση. Ιδιαίτερα αναπτύχθηκε η κρητική λογοτεχνία και δημιουργήθηκαν μείζονα, παγκόσμια έργα της νεότερης ελληνικής λογοτεχνικής παραγωγής, όπως ο Ερωτόκριτος του Βιντσέντζου Κορνάρου και η Ερωφίλη του Γεώργιου Χορτάτση.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Τουρκοκρατία

Το 1645, με αφορμή την επίθεση πειρατών σε πλοίο με προσκυνητές, οι Οθωμανοί εκστράτευσαν κατά της Κρήτης. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους κατέλαβαν τα Χανιά και κατά το επόμενο, το Ρέθυμνο. Ύστερα από 21 ετών διαρκή πολιορκία, ο Χάνδακας πέρασε και αυτός υπό οθωμανική κατοχή, το 1669 και το 1715 οι Βενετοί παραχώρησαν στους Τούρκους τα τελευταία φυλάκια που διατηρούσαν στο νησί. Κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας ο Χριστιανισμός γνώρισε και πάλι απάνθρωπη καταπίεση. Ο Άγγλος περιηγητής Pisly που επισκέφθηκε την Κρήτη πριν από την Επανάσταση του 1821 αναφέρει οι Αιγύπτιοι που ασκούσαν την κατοχή της Κρήτης έσφαζαν, έκαιγαν, πωλούσαν Κρητικούς ως δούλους και τους ανάγκαζαν σε εξισλαμισμό. Παιδιά μικρότερα των 5 ή 10 ετών αναγκάζονταν να αλλάξουν θρησκεία με την πειθώ και τη βία. Ο Pisly αναφέρει ότι η Κρήτη υπέφερε χειρότερα από την υπόλοιπη Ελλάδα και διότι ήταν αποκομένη γεωγραφικά αλλά και λόγω της γεναιότητας των Κρητών.
Στις παραμονές της Επανάστασης του 1821, λόγω της Τουρκικής αποίκισης και των εξισλαμιστικών πρακτικών, Μουσουλμάνοι και Χριστιανοί υπολογίζονταν ως σχεδόν ίσοι πληθυσμιακά. Οι Κρήτες επαναστάτησαν τον Ιούνιο του 1821. Από τα πρώτα θύματα της Επανάστασης ήταν ο επίσκοπος Κισσάμου Άνθιμος ο οποίος παραδόθηκε από τον διοικητή των Χανίων σε ισλαμικό όχλο και κατακρεουργήθηκε. Ακολούθησε σφαγή περίπου 30 χριστιανών στα Χανιά την 17η Ιουνίου 1821, κατά τη διάρκεια μουσουλμανικής θρησκευτικής εορτής. Με έγγραφο της 20 Μαΐου 1822 κηρύχθηκε η ίδρυση "Προσωρινής Πολιτείας της Κρήτης" και θεσπίστηκε ο καταστατικός της χάρτης. Μετά τις αρχικές επιτυχίες της επανάστασης και επειδή ο η Οθωμ. Αυτοκρατορία ήταν απασχολημένη με την Επανάσταση στην λοιπή Ελλάδα, κάλεσε βοήθεια από την Αίγυπτο, οπότε τον Μάιο του 1822 αποβιβάστηκε στρατός από τον Αιγυπτιακό στόλο. Η επανάσταση στην Κρήτη συνεχίστηκε αμφίρροπη και σχεδόν κατεστάλη το 1824. Ακολούθησαν σκληρά αντίποινα κατά των Κρητών με σφαγές και λοιπές βιαιοπραγίες (Τσοκόπουλος, σελ. 10 κ.ε.)(Ζαμπέλιος, σελ. 410 κ.ε.). Έγινε νέα κήρυξη επανάστασης τον Ιούλιο του 1825 όταν επανήλθαν Κρήτες από την Ελλάδα και κατέλαβαν το φρούριο της Γραμβούσας. Το 1830, ενώ σχεδόν ολόκληρη η Κρήτη βρισκόταν στα χέρια των επαναστατών, υπογράφηκε το Πρωτόκολλο του Λονδίνου το οποίο άφηνε τη νήσο εκτός του ανεξάρτητου Ελληνικού κράτους. Ευρωπαϊκός στόλος υποχρέωσε τους Κρήτες να αποδεχθούν τη συμφωνία. Ο Σουλτάνος παρεχώρησε την Κρήτη στον αντιβασιλέα Μεχμέτ Αλή της Αιγύπτου αντί 20 εκατομμυρίων γροσίων. Έτσι η Κρήτη έπεσε σε Αιγυπτιακή κατοχή έως το 1840, οπότε μετά από αποτυχημένη επανάσταση του Μεχμέτ Αλή κατά του Σουλτάνου, η Κρήτη ήλθε και πάλι υπό Οθωμανική κατοχή. Οι Κρητικοί μή αντέχοντας την Τουρκική κατοχή επαναστάτησαν επανειλλημένα με κυριώτερες επαναστάσεις το 1841, το 1858, το 1866-1869 και το 1897-1898. Τελικά, το 1897, μετά τη δολοφονία του Βρετανού πρόξενου στα Χανιά και μερικών προξενικών φρουρών από τις τουρκικές αρχές, στόλοι της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Ρωσίας και της Ιταλίας κατέπλευσαν στην Κρήτη θέτοντας τέλος στην Οθωμανική κυριαρχία.
Η Κρητική νήσος ανακηρύχθηκε ως αυτόνομο κράτος με το όνομα «Κρητική Πολιτεία», υπό τη διοίκηση του Πρίγκηπα Γεωργίου της Ελλάδας. Κήρυξε την ένωσή της με την Ελλάδα και κατάργησε την αρμοστεία στις 12 Οκτωβρίου 1908 (στις 25 Οκτωβρίου με το νέο ημερολόγιο) μετά την αποδοχή των Κρητών βουλευτών από την Ελληνική βουλή και την ανάληψη καθηκόντων διοικήσης από τον Στέφανο Δραγούμη ως γενικό διοικητή, όντας απεσταλμένος από την Ελλάδα . και αναγνωρίστηκε τελικώς η ένωση με την υπόλοιπη χώρα από τις υπόλοιπες χώρες με τη Συνθήκη του Λονδίνου μετά τους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-13 . Υπολογίζεται πως κατά την ένωση οι Έλληνες αποτελούσαν το 90% των κατοίκων της Κρήτης.
Η επίσημη ανακήρυξη της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα, γίνεται λοιπόν την Κυριακή της 1η Δεκεμβρίου του 1913, μέσα σε ιδιαίτερα πανηγυρικό κλίμα. Η Κρήτη ήταν ελεύθερη και ενωμένη με την Ελλάδα. Το Κρητικό Ζήτημα, που απασχόλησε επί μακρόν τη διεθνή πολιτική, είχε επιλυθεί.
 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Ο εξισλαμισμός των Κρητών

Μετά την κατάληψη από τους Οθωμανούς οι τοπικοί υπάλληλοι και διοικητές άρχισαν να επιβάλλουν βαρειά φορολογία στους Κρήτες, παρ' όλο που τα σουλτανικά διατάγματα πρόβλεπαν το αντίθετο. Ταυτόχρονα οι Οθωμανοί καταπίεζαν με κάθε τρόπο τον χριστιανικό πληθυσμό, απάγοντας και κακοποιώντας τις γυναίκες, φονεύοντας, απαιτώντας χρήματα και εμποδίζοντας την τέλεση των θρησκευτικών καθηκόντων. Λόγω αυτής της βίας πλείστοι χριστιανοί αναγκάστηκαν να ασπασθούν τον ισλαμισμό, ώστε να περισώσουν την περιουσία τους και την οικογενειακή τους τιμή. Ο Γάλλος βοτανολόγος και περιηγητής Tournefort που επισκέφθηκε την Κρήτη το 1700 αναφέρει ότι "όλοι οι μουσουλμάνοι κάτοικοι είναι εξωμότες (μπουρμά) ή τέκνα εξωμοτών". Η τουρκική λέξη "μπουρμά" σημαίνει "αυθάδης, θρασύς" και έτσι ονόμαζαν οι Τούρκοι τους εξωμότες γιατί από τον υπερβάλλοντα ζήλο του νεοφώτιστου φέρονταν χειρότερα προς τους Χριστιανούς απ' ό,τι οι Τούρκοι. Ο Πουκεβίλ εκτιμά ότι περίπου 60.000 άλλαξαν θρήσκευμα μέσα στην πρώτη δεκαετία από την Οθωμανική κατάκτηση. Πολλοί από αυτούς που εξισλαμίζονταν τηρούσαν μόνο επιφανειακά τη μουσουλμανική θρησκεία, ενώ διατηρούσαν ακόμα και το χριστιανικό τους όνομα. Όσοι παρέμεναν κρυπτοχριστιανοί γνωρίζονταν μεταξύ τους και συνεννούντο με μυστικότητα, ενώ έκαναν κρυφά βαπτίσεις, γάμους και άλλες χριστιανικές τελετές. Πολλοί συν τω χρόνω εθίστηκαν στον τρόπο ζωής των Τούρκων και εξισλαμίστηκαν πλήρως. Άλλοι διατήρησαν το χριστιανικό θρήσκευμα, όπως η μεγάλη οικογένεια των Κουρμούληδων που προσέφεραν πολλά στον αγώνα για την απελευθέρωση. Αναφέρται ότι ολόκληρα χωριά του Σελίνου και Μονοφατσίου, οι κάτοικοι μαζί με τους ιερείς, πήγαιναν στα Χανιά ή το Ηράκλειο και δήλωναν ότι ασπάζονται τον Μωάμεθ. Μερικές φορές η προσέλευση ήταν τόσο μαζική ώστε οι ιμάμηδες δεν προλάβαιναν να τελέσουν τις σχετικές τελετές και αρκούνταν στη φράση: "Άϊντε, Τούρκος" (Ζαμπέλιος, σ. 287, 288).
Το 1855 με σουλτανικό φιρμάνι επιβλήθηκε ο σεβασμός όλων των θρησκειών στην Αυτοκρατορία και τότε πολλοί Κρητικοί που είχαν επιφανειακά εξισλαμισθεί επανήλθαν στον Χριστιανισμό

 Αποτέλεσμα εικόνας για αρχαια κρητης εικονες

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

Βασίλισσα Ελισάβετ: Όλα όσα θα συμβούν όταν φύγει από τη ζωή



το Ηνωμένο Bασίλειο όλα είναι θέμα πρωτοκόλλου και μπορεί η Ελισάβετ Β' να ταλαιπωρείται από ένα βήχα (και μόνο, επιβεβαιώνει το παλάτι) τα βρετανικά media όμως επιθυμούν από όλους να είναι προετοιμασμένοι για το τέλος μιας εποχής και το ξεκίνημα μιας άλλης.

 

Το μεταμεσονύχτιο περιστατικό στο Μπάκιγχαμ που παραλίγο να στοιχίσει τη ζωή της Ελισάβετ









Τι θα γίνει αν πεθάνει η Βασίλισσα; "Έχει πεθάνει η Βασίλισσα και μας το κρύβουν" σχολιάζουν αρθρογράφοι. "Περιμένετε να το μάθετε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης; Μα, είναι τόσα αυτά που πρέπει να γίνουν που αυτή τη στιγμή η Ελισάβετ η Β' μπορεί να έχει ήδη συναντήσει τη Βασίλισσα Βικτωρία, η σορός της να έχει ταριχευθεί και η επίσημη ανακοίνωση θα γίνει όταν όλα θα είναι έτοιμα".
Ποια είναι όλα όσα πρέπει να έχει φροντίσει το Ηνωμένο Βασίλειο πριν ανακοινώσει τον επίλογο της μοναρχίας της Ελισάβετ Β';

Όλα τα παρακάτω

Για 12 μέρες, ίσως και λίγο παραπάνω, θα τραβηχτεί χειρόφρενο σε όλα στη Βρετανία που "θα βυθιστεί στο πένθος". Οι τράπεζες και το χρηματιστήριο θα κλείσουν, κανείς δεν θα πηγαίνει στην δουλειά και όλοι θα μιλούν και θα ασχολούνται μόνο με αυτό το τραγικό γεγονός. Αυτό το διάστημα φέρει την επίσημη, "βασιλική" ονομασία "Η Γέφυρα".
Όπως δήλωσε πρώην Βρετανός πρέσβης, πολλά θα κριθούν από το πως θα πεθάνει η βασίλισσα, αν είναι κάτι αναμενόμενο ή έκτακτο.
Σε περίπτωση που η βασίλισσα πεθάνει στο παλάτι, ή σε νοσοκομείο, ιδιωτικά, το Μπάκινγκχαμ έχει ήδη έτοιμο ένα σχέδιο (το επονομαζόμενο Bridge) για το πώς και πότε θα ανακοινώσουν το θάνατο της. Αν όμως ο θάνατος της βασίλισσας είναι ξαφνικός ή και δημόσιος, όπως της Νταϊάνα, τότε η είδηση θα βγει εκτός ελέγχου.
Αν πεθάνει σε εργάσιμη μέρα, το χρηματιστήριο του Λονδίνου, καθώς και χιλιάδες άλλες εταιρείες θα κλείσουν σε ένδειξη πένθους, γεγονός που θα έχει σοβαρές οικονομικές απώλειες.
Τόσο η κηδεία όσο και η τελετή στέψης του διαδόχου θα ανακηρυχθούν εθνικές αργίες.
Σύμφωνα με το Business Insider, ειδικά την ημέρα της κηδείας θα χαθούν δισεκατομμύρια από την βρετανική οικονομία. Ειδικότερα, η απώλεια στο ΑΕΠ που θα ακολουθήσει το θάνατο της βασίλισσας, θα είναι μεταξύ 1,2 και 6 δισεκατομμυρίων στερλινών, χώρια το κόστος των εκδηλώσεων και της κηδείας.
Εννοείται ότι οι μεταδόσεις σατιρικών εκπομπών στο BBC θα ανασταλούν -όπως είχε κάνει και το 1952 με το θάνατο του Γεωργίου του VI, ενώ ο πρίγκιπας Κάρολος ίσως αλλάξει το όνομά του, όπως αλλαγή θα χρειαστούν και οι στίχοι του εθνικού ύμνου της Μ. Βρετανίας.
Το "God Save The Queen" θα πρέπει να αλλάξει σε "God Save The King" όπως γράφτηκε για τον βασιλιά Γεώργιο το 1948.
Επίσης θα αλλάξουν τα κράνη των αστυνομικών, τα διαβατήρια και τα γραμματόσημα στα οποία παρουσιάζεται η Βασίλισσα.
Ο Κάρολος αυτομάτως θα γίνει ο νέος Μονάρχης, καθώς ο θρόνος δεν πρέπει να μείνει κενός (η μοναδική περίπτωση που υπάρχει να στεφθεί ο Πρίγκιπας Ουίλιαμ είναι αν ο Κάρολος αποφασίσει να παραιτηθεί υπέρ αυτού).
Θα συνέλθει το συμβούλιο διαδοχής στο St James' Palace για να ανακηρύξει, επίσημα, βασιλιά τον Κάρολο (ενώπιον του συμβουλίου αυτός θα δώσει όρκο πίστης στο Κοινοβούλιο και την Εκκλησία της Αγγλίας).
Στη συνέχεια, η Βουλή των Λόρδων και η Βουλή των Κοινοτήτων θα δώσουν όρκο πίστης σε αυτόν.
Το επίσημο συμβούλιο θα ανακοινώσει το βασιλιά της χώρας, με τυπική διαδικασία, αφού θα είναι ο πρίγκιπας Κάρολος, ο οποίος όμως μπορεί να μεταφέρει απευθείας το δικαίωμα του θρόνου στον γιο του Γουίλιαμ.
CHARLES
Nick Knight/Courtesy of Clarence House
Όσο για τη βασίλισσα, η σορός της θα παραμείνει σε λαϊκό προσκύνημα στο Westminster Hall για τρεις μέρες, ενώ η κηδεία της θα γίνει 12 μέρες μετά τον θάνατό της και αναμένεται να την παρακολουθήσουν πάνω από 2,5 δισ. κόσμου σε όλο τον πλανήτη -περίπου 1.000.000 κόσμος θα ακολουθήσουν την νεκρώσιμη πομπή.
Η ενθρόνιση του νέου βασιλιά θα γίνει έναν χρόνο μετά τον θάνατο της βασίλισσας, με τον Κάρολο να έχει την δυνατότητα από την πρώτη μέρα που θα οριστεί βασιλιάς να ασκήσει να καθήκοντά του.
Επιπλέον θα τυπωθούν καινούργια γραμματόσημα που θα φέρουν το (βασιλικό) πρόσωπό του.
Η Ελισάβετ βρίσκεται στο θρόνο από το 1952 και κατά τη διάρκεια της βασιλείας της έχουν αλλάξει 12 πρωθυπουργοί καθώς και 12 Αμερικανοί πρόεδροι.