Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Βασιλιάς Αρθούρος

Βασιλιάς Αρθούρος

Ο θρύλος

Σύμφωνα πάντα με τον θρύλο ο Αρθούρος διαδέχθηκε το 516 τον πατέρα του Ούθερ Πεντράγκον και άρχισε τους αγώνες κατά των επιδρομέων Σαξόνων, τους οποίους και κατατρόπωσε καθώς και τους συμμάχους τους Σκώτους και Πίκτους. Επανέφερε τη χριστιανική θρησκεία που είχαν καταργήσει οι Σάξωνες, έλαβε σύζυγο τη Γκουίνεβιρ και κατέκτησε διαδοχικά τη Σκωτία, την Ιρλανδία, τη Γοθλανδία, τη Νορβηγία, τη Δανία και την Ισλανδία. Στη συνέχεια ίδρυσε το Τάγμα των "Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης" και κυβέρνησε το Βασίλειο αυτό ειρηνικά μέχρι το 542 το οποίο και θεωρείται έτος θανάτου του, που συνέβη στο νησί Άβαλον, όπου είχε αποσυρθεί μετά τη μάχη κατά του ανιψιού του, Μόρντρεντ, στην οποία είχε τραυματιστεί. Στα αβέβαια αυτά γεγονότα η επική ποίηση έχει προσθέσει πολλούς και διάφορους θρύλους. Κατά ένα εξ αυτών περισπούδαστο θρύλο ο Βασιλιάς Αρθούρος δεν πέθανε, αλλά παραμένει στο νησί Άβαλον υπό τη προστασία εννέα νυμφών, με σκοπό να διεκδικήσει την επανάκτηση των δύο Βρεταννιών του, όταν ήθελε επέλθει η κατάλληλη στιγμή.

Ο Αρθούρος στην επική ποίηση

Ο Αρθούρος φέρεται ως μέγας ήρωας του βρετανικού επικού κύκλου της Στρογγυλής Τραπέζης που αποτελεί σειρά επικών ποιημάτων. Ο κύκλος αυτός που φέρεται να διαδέχθηκε εκείνο του «Καρόλου του Μεγάλου» και που αποτελεί τεράστια ποιητική συλλογή, στην οποία φέρονται να συνεργάστηκαν ποιητές διαφόρων εθνών, ολοκληρώθηκε περί το 1250. Δύο θεωρούνται οι κύριες πηγές του, η «Historia Regum Britanniae» (Ιστορία των Βασιλέων της Βρετανίας) του Τζέφρεϊ του Μονμάουθ, στην οποία αναφέρονται όλοι οι περί τον Αρθούρο συνδεόμενοι μύθοι και η μυθιστορία (μυθολογία) του Ρόμπερτ Γουέις (Wace) στην οποία και εξυμνούνται με δεκαπεντασύλλαβους στίχους οι άθλοι του Αρθούρου και των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης.
Από αυτές τις δύο πηγές προήλθε κατά τον 12ο και 13ο αιώνα ένας τεράστιος αριθμός ποιημάτων που κατατάσσονται από ειδικούς σε δύο ομάδες. Στη πρώτη περιλαμβάνονται οι ποιητικές συνθέσεις της Στρογγυλής Τραπέζης, όπου περιέχονται όλα εκείνα τα ποιήματα που ενέπνευσε κυρίως ο έρωτας των ιπποτών και ο ηρωισμός του πολέμου, καλούμενα έτσι ηρωικά, ενώ η δεύτερη περιλαμβάνει όλα εκείνα τα σχετικά που παρουσιάζουν τάση περισσότερο θρησκευτική και μυστικοπαθή. Αντικείμενο αυτής της δεύτερης ομάδας είναι η αναζήτηση του ιερού Γκράαλ, η δε μυθιστορία του «Παρσιβάλ», έργο του Γάλλου τροβαδούρου Κρετιέν ντε Τρουά, θεωρείται η παλαιότερη και τελειότερη σε έκφραση όλων των ποιητικών αυτών συνθέσεων.
(Γκράαλ είναι το ποτήριο από σμάραγδο που μεταχειρίστηκε ο Ιησούς Χριστός κατά τον Μυστικό Δείπνο το οποίο πρόκειται οι Άγγελοι να επαναφέρουν από τον ουρανό στη Γη μόλις βρεθεί οικογένεια πολύ ευσεβής και αγνή που θ΄ αναλάβει να το φυλάξει).
Στον ίδιο αυτό κύκλο ανήκουν οι ωραίοι θρύλοι της νύμφης Νιμουε, της νύμφης Μοργκανας, της ωραίας και υπερήφανης Γκουένεβιρ, της ξανθιάς Ιούλδης, ερωμένης του Τριστάν και πολλών άλλων γυναικείων μορφών απ' όπου και άντλησε πολλά θέματά της η ποίηση του Μεσαίωνα.

Η αρχαιολογική μαρτυρία


Το 1998 στις 14 Ιουλίου ανακαλύφθηκε μια πινακίδα του 6ου αι. με λατινική επιγραφή που μας φέρνει πιο κοντά στη σύνδεση του θρυλικού βασιλιά με το κάστρο τουΤίνταγκελ. Οι αρχαιολόγοι έφεραν στην επιφάνεια μια λίθινη επιγραφή που φέρει το όνομα Άρθνου σε ένα ανεμοδαρμένο κάστρο της νοτιοδυτικής Αγγλίας.
Ο Τζέφρεϊ Γουέινραϊτ (Geoffrey Wainwright), διευθύνων αρχαιολόγος στην Αγγλική Πολιτιστική Κληρονομιά, μια κυβερνητική εταιρεία για την υποστήριξη και συντήρηση αρχαιοτήτων, αποκάλεσε το τέχνημα «εύρημα ζωής». Αν και δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία που να συνδέουν το λίθο άμεσα με τον βασιλιά Αρθούρο, η επιγραφή είναι απόδειξη ότι το όνομα Αρθούρος υπήρξε και μάλιστα μνημονεύθηκε ακριβώς στην εποχή που έζησε σύμφωνα με τον θρύλο. Ο Γουέινραϊτ ισχυρίζεται πως «αποδεικνύεται για πρώτη φορά ότι το όνομα υπήρξε εκείνη την περίοδο και ότι ο λίθος άνηκε σε ένα άτομο υψηλής κοινωνικής θέσης». Πρόσθεσε ότι η ανακάλυψη «ενισχύει τον ισχυρό μύθο του Αρθούρου». Ευσεβείς πόθοι ενός αγγλοσάξονα αρχαιολόγου; Οι ανασκαφές που συνεχίζονται πιθανώς θα δείξουν.
Η πινακίδα, 20 x 30 εκ. περίπου φέρει την επιγραφή «ARTOGNOV», τη λατινική εκφορά δηλαδή του βρετανικού ονόματος Άρθνου. Όμως, η πρώτη διασύνδεση του Αρθούρου και του Κάστρου του Τίνταγκελ έγινε από έναν Ουαλό συγγραφέα κατά τον 12ο αιώνα. Σύμφωνα με μια εκδοχή του μύθου –αυτή που ήδη αναφέραμε- ο Μέρλιν ο Μάγος, μεταμόρφωσε τον πατέρα του Αρθούρου για να μπει στο κάστρο του Τίνταγκελ και να αποπλανήσει τη νεαρή γυναίκα του δούκα, τη μητέρα του Αρθούρου. Σε μια άλλη εκδοχή ο Αρθούρος βρέθηκε σε μια σπηλιά δίπλα στην ακτή, κάτω από το κάστρο.
Σύμφωνα με τον Τζέφρεϊ Ας (Geoffrey Ashe) και τον Τόμας Τσαρλς-Έντουαρντς (Thomas Charles-Edwards) ο αρθουριανός μύθος όσες ιδιοτροπίες και αν εμφανίζει για τον ερευνητή, είναι ριζωμένος σε κάποιο γεγονός και -στο σημερινό στάδιο των ερευνών των ιστορικών- θα μπορούσε κανείς να μιλήσει δικαιολογημένα για έναν ιστορικό Αρθούρο, ακόμη και αν αυτός ήταν ο Ρωμαίος έπαρχος Αρτόριος (Artorius). Αυτό που δεν μπορεί, ωστόσο, να γίνει είναι μια αποτίμηση του υποθετικού του έργου και η προσφορά του στην εθνική ολοκλήρωση των αγγλικών νησιών. Ο Τζον Ντέιβις (John Davies) στο έργο του Μια Ιστορία της Ουαλίας θεωρεί ότι ακόμα και αν ορισμένοι ιστορικοί πιστεύουν πως ο Αρθούρος δεν είναι ιστορική μορφή, είναι λογικό πλέον να θεωρεί κανείς αποδεδειγμένα ότι υπήρξε κάποιος Αρθούρος ηγέτης των Βρετόνων, ίσως ως Dux Britanniarum, των προηγούμενων αιώνων. Είναι επίσης αποδεδειγμένο ιστορικά ότι κέρδισε μια σημαντική μάχη το 496 και ότι σκοτώθηκε ή εξαφανίστηκε το 515 μετά τη μάχη του Κάμλαν.

Η ιστορική διαμάχη

Άλλοι ιστορικοί, όπως ο Πήτερ Μπέρεφορντ Έλις (Peter Beresford Ellis) και ο Ντέιβιντ Ντάμβιλ (David Dumville) στο Ιστορίες και Ψευδοϊστορίες (Histories and Pseudo-histories), επιμένουν ότι δεν υπάρχει ιστορική μαρτυρία για τον Αρθούρο -ο πρώτος- και ότι πρέπει να διαγραφεί από τη βρετανική ιστορία ο δεύτερος, ακόμη και από τα βιβλία. Παρόλο που μια τέτοια άποψη είναι τουλάχιστον ακραία, η αλήθεια είναι ότι πολύ λίγα γνωρίζουμε είτε για τον Αμβρόσιο Αουρελιανό είτε για τον Αρθούρο, στον οποίο πέρασε η βασιλεία. Ο μεν Αμβρόσιος εμφανίζεται στις σελίδες του Περί της Παρακμής της Βρετανίας, (De Excidio Britanniae) (περ. 540 μ.Χ ) του Γκίλντας, αλλά ο Αρθούρος όχι. Επιπλέον, η προσωπικότητα και οι δραστηριότητες του Αρθούρου επικαλύπτονται από τις φανταστικές εικόνες των μεσαιωνικών ειδυλλίων. Στον βαθμό, όμως, που ο μεσαιωνικός μύθος μπορεί να λειτουργήσει ως πρωτοϊστορία, ο νικητής του όρους Μπάντον δεν μπορεί να είναι παρά ιστορική προσωπικότητα και πιθανώς διαδέχθηκε τον Αμβρόσιο στην αρχηγία των στρατευμάτων. Στην ιστορία των Βρετόνων αναφέρεται ως dux bellorum στο Ιστορία των Βρετόνων (Historia Brittonum), γεγονός που υπονοεί άμεση σχέση με τους ρωμαϊκούς στρατιωτικούς τίτλους, και ίσως υποδεικνύει κάποιο είδος ενοποιημένης στρατιωτικής συμπεριφοράς ανάμεσα σε αρκετά ελάσσονα βασίλεια.

Η δυναμική του μύθου

«Λέγει ο Μέρλιν πως ‘στη Βρετανία θα καταφθάσει ο Μέγας Λύκος απ’ το Γουάιτ Λάουντε. Δώδεκα κοφτερά δόντια θε να 'χει, έξι κάτω κι έξι επάνω. Τόσο διαπεραστική θε να ΄ναι η ματιά του, που πέρα απ’ το Γουάιτ Λάουντε θα κυνηγήσει τη Λεοπάρδαλη, τόσο μεγάλη θα ‘ναι η ανδρεία και η δύναμή του’. Γνωρίζουμε πια πως όλα αυτά ο Μέρλιν τα ‘πε για τον Φούλκε τον γιο του Βάριν, γιατί όλοι θα έπρεπε να έχετε καταλάβει πια πως στον καιρό του Βασιλιά Αρθούρου ονομαζόταν Γουάιτ Λάουντε αυτό που σήμερα ονομάζεται Γουάιτ Τάουν. Σ’ αυτόν τον τόπο υπήρχε το παρεκκλήσι του Σεντ Όστιν, όπου ο Καχούζ, ο γιος της Υβέιν ονειρεύτηκε πως μετέφερε το κηροπήγιο κι ότι συνάντησε εκείνον που τον τραυμάτισε με το μαχαίρι στο πλευρό. Ούρλιαξε τόσο δυνατά στο όνειρο, που σηκώθηκε από τον ύπνο του ο βασιλιάς Αρθούρος. Σαν ξύπνησε ο Καχούζ έβαλε το χέρι στο πλευρό του κι εκεί βρήκε το μαχαίρι που τον τρύπησε. Αυτό μας διηγείται το Γκράαλ, το Βιβλίο του Ιερού Σκεύους. Εκεί ο βασιλιάς Αρθούρος ανέκτησε τη δύναμη και την ανδρεία του, σαν έχασε την ιπποσύνη και την αρετή του. Από αυτή τη χώρα πρόβαλε ο λύκος, όπως είπε ο Μέρλιν ο Σοφός, και τα δώδεκα κοφτερά του δόντια γνωρίσαμε απ’ την ασπίδα του».
Η μονομαχία μεταξύ Αρθούρου και Μόντρεντ, εικονογραφημένη από τον N.C. Wyeth για το The Boy's King Arthur, 1922
Έτσι αναφέρεται στο Η ιστορία του Φουλκ Φιτζ-Βάριν (L'histoire de Foulkes Fitz-Warin), (στο MS. Reg. 12. c. XII., ανατ. Paris, 1840) ο βασιλιάς Αρθούρος, η κεντρική φυσιογνωμία ενός θρύλου που στοίχειωσε ως αρχετυπικός μυθικός πυρήνας την ένωση των μικρών βασιλείων για τη δημιουργία ενός ενιαίου βρετανικού κράτους και το πέρασμα του Χριστιανισμού στις ομιχλώδεις ακτές των αγγλικών νήσων. Η Τράπεζα του Κάμελοτ, το Γκράαλ, ο Ιωσήφ της Αριμαθείας, ο Μέρλιν, οι Περιπέτειες των Ιπποτών, η Αναζήτηση τουΔισκοπότηρου είναι επιμέρους αρχετυπικές εικόνες -όπως θα έλεγε ο Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ- σε έναν ενιαίο μύθο που διακρίνεται για τις ιστορικές του βάσεις. Ο θρύλος ανακατεύεται με την ιστορία για να υπηρετήσει τα εθνικά συμφέροντα της ένωσης των Σαξόνων και των Βρετόνων -του λευκού και του κόκκινου δράκοντα ή του λευκού και του κόκκινου ρόδου- και της επικράτησης του Χριστιανισμού στις βόρειες ακτές της ευρωπαϊκής ηπείρου. Πρόκειται για ένα μαγικό-θρησκευτικό πλέγμα σύμφυτο στη δημιουργία εθνικών μύθων και αρκετά ισχυρό ώστε να επηρεάζει ακόμη και σήμερα τη φαντασία και το ενδιαφέρον των επιγόνων της αγγλοσαξονικής παράδοσης και όχι μόνον.
Ο Αρθούρος, απ' ό,τι φαίνεται, ήταν ένας ήρωας, που όχι μόνο προσωποποίησε το συλλογικό όνειρο της ενοποιημένης Βρετανίας αλλά αιτιολόγησε και το πέρασμα του Χριστιανισμού -ενός ιδιαίτερου Χριστιανισμού, όμως, που άντλησε τη γραμμή διαδοχής του απευθείας από τη Μαρία τη Μαγδαληνή και τον Ιωάννη τον Βαπτιστή- στα βρετανικά νησιά. Το ενδιαφέρον είναι ότι η μετάβαση από τον παγανισμό στη χριστιανική θρησκεία στα βρετανικά νησιά έγινε πιθανώς με τον πλέον παράδοξο τρόπο από οποιοδήποτε άλλο τόπο στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Στην πραγματικότητα ο Χριστιανισμός και ο παγανισμός συνυπήρξαν για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και έδωσαν ένα ιδιαίτερο τόνο ανεξιθρησκείας, ζωντανό ακόμη και σήμερα στις παραδόσεις και τους εορτασμούς της αγγλικανικής εκκλησίας.
Στην πραγματικότητα ο βασιλιάς Αρθούρος ήταν ο απαιτούμενος Βρετανός ήρωας, ο λαμπρός ηγέτης στις παρυφές της ιστορίας, που αγνοήθηκε από τους Ουαλλούς μελετητές μερικούς αιώνες αργότερα, όταν το πλαίσιο στο οποίο έγραψε ο Γκίλντας ήταν πράγματι «Σκοτεινή Εποχή». Ως ιστορική μορφή είναι αδικαιολόγητη και αναχρονιστική, όσο αδικαιολόγητα είναι και τα μπερδεμένα στοιχεία που παραθέτει για την εποχή με την οποία ασχολείται. Από όλα αυτά το μόνο που μπορεί να συνάγει κανείς με ασφάλεια είναι η ανάγκη δημιουργίας ενός εθνικού ήρωα που να αιτιολογεί τις κοινωνικές και ιστορικές αλλαγές της περιόδου στα μάτια ενός ύστερου χρονικογράφου. Μόνο ένας ρομαντικός μυθιστοριογράφος θα έψαχνε λοιπόν τον αληθινό Αρθούρο. Όμως οι παραδόσεις -και είναι πολλές για να τις αγνοήσει κανείς- επιμένουν ότι ήταν αληθινό πρόσωπο αλλά ποτέ δεν τον αποκαλούν βασιλιά. Τον παρουσιάζουν όμως ως επιτυχημένο στρατηγό και τούτη η εικόνα είναι πιθανώς πλησιέστερη στην αλήθεια. Οι ίδιες παραδόσεις αναφέρουν ότι κέρδισε μάχες σε τόπους που κατονομάζουν, σε τόπους που υπήρξαν. Καμία από αυτές τις παραδόσεις δεν ηχεί σαν μύθος.

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2015

Meanwhile in Israel: Ισραηλινή κυβέρνηση στους πρόσφυγες: «Ή γυρνάτε πίσω στην Αφρική ή πάτε στην φυλακή»

Meanwhile in Israel: Ισραηλινή κυβέρνηση στους πρόσφυγες: «Ή γυρνάτε πίσω στην Αφρική ή πάτε στην φυλακή»

HOLOT, Ισραήλ (Washington Post) - Καθώς η Ευρώπη αγωνίζεται να ανακόψει την πλημμύρα των μεταναστών από την Αφρική και τη Μέση Ανατολή που προσπαθούν να διασχίσουν μια θανάσιμη Μεσόγειο Θάλασσα, το Ισραήλ έχει αρχίσει να σκληραίνει τη στάση του προς τους πρόσφυγες, λέγοντας ότι οι ανεπιθύμητοι Αφρικανοί εδώ πρέπει να φύγουν τώρα ή να αντιμετωπίσουν μια αόριστης διάρκειας παραμονή στη φυλακή. Οι ισραηλινές αρχές, έχουν αποστέλλει επιστολές στους πρώτους από τους 45.000 Ερυθραίους και Σουδανούς πρόσφυγες, πληροφορώντας τους ότι έχουν 30 ημέρες για να αποδεχθούν την προσφορά του Ισραήλ για 3.500 $ σε μετρητά και ένα εισιτήριο για την πατρίδα τους ή για κάποια ανώνυμη τρίτη χώρα στην Αφρική ή την επιβολή φυλάκισης στις φυλακές Saharonim.
 
Ισραηλινοί ηγέτες διακήρυξαν ότι η αυστηρότητα τους - η οικοδόμηση ενός φράχτη κατά μήκος των συνόρων της χώρας, η άρνηση χορήγησης αδειών εργασίας στους παράνομους μετανάστες, ο αναγκαστικός εγκλεισμός τους σε κέντρο κράτησης μέσα στην έρημο - μπορεί τελικά να σώσει ζωές αποτρέποντας τους μετανάστες από το να επιχειρήσουν ένα επικίνδυνο ταξίδι.Οι επικριτές τους απαντούν ότι μια χώρα που χτίστηκε από τους πρόσφυγες θα πρέπει να είναι περισσότερο δεκτική σε όσους διαφεύγουν από τον πόλεμο, τη φτώχεια και την καταπίεση.
Τα νέα μέτρα που αποβλέπουν στο να πιεστούν οι Αφρικανοί να εγκαταλείψουν το Ισραήλ, έρχονται σε μια περίοδο αυξημένου φόβου στους πρόσφυγες, οι οποίοι είχαν μείνει άφωνοι τον περασμένο μήνα από το ευρείας κυκλοφορίας βίντεο που φέρεται ότι δείχνει τρεις πολίτες της Ερυθραίας που εγκατέλειψαν το Ισραήλ να σκοτώνονται από μαχητές του Ισλαμικού Κράτους στη Λιβύη. Φίλοι και συγγενείς είπαν ότι είχαν ταξιδέψει εκεί σε μια προσπάθεια να φτάσουν στην Ευρώπη.
«Είδαμε το βίντεο, αλλά σκεφτήκαμε ότι ίσως δεν ήταν αλήθεια, ίσως ήταν απλά μια φάρσα», δήλωσε ο Αμάν Μπεγιένε, αιτών άσυλο από την Ερυθραία, ο οποίος πέρασε 14 μήνες σε ένα ισραηλινό κέντρο κράτησης.
«Στη συνέχεια μιλήσαμε με ένα αγόρι από την Ερυθραία που είχε δει τις δολοφονίες και καταλάβαμε ότι ήταν αλήθεια», είπε ο Μπεγιένε.
Ο 38χρονος Ερυθραίος λογιστής κάθεται σε ένα τραπέζι πικνίκ στο βρώμικο πάρκινγκ του κέντρου κράτησης Holot, έναν καταυλισμό με κοιτώνες από τσιμέντο-μπλοκ όπου κατοικούν 2.000 Αφρικανοί, και ο οποίος περιβάλλεται από έναν φράκτη με κοφτερό σύρμα στην έρημο Νεγκέβ.
Ο Μπεγιένε μιλάει αργά, καθώς βλέπει το βίντεο που δείχνει έναν άνδρα που πιστεύεται ότι είναι φίλος του Tesfay Kidane, 29 ετών, να αποκεφαλίζεται σε μια παραλία στη Λιβύη από μουσουλμάνους εξτρεμιστές. Είπε ότι ο Κιντάνε αισθάνονταν αποκαρδιωμένος που ήταν κλεισμένος στο κέντρο του Holot, κι έτσι δέχτηκε την προσφορά των Ισραηλινών να πάει σε κάποια τρίτη χώρα - πιθανόν την Ουγκάντα ​​ή τη Ρουάντα - και πήγε στη Λιβύη, όπου απήχθη από τον Ισλαμικό Κράτος.
Αν και οι κρατούμενοι στο Holot είναι ελεύθεροι να φύγουν από το κέντρο κατά τη διάρκεια της ημέρας, η πλησιέστερη πόλη είναι μια ώρα με το λεωφορείο και τους απαγορεύεται να εργαστούν. Αν δεν καταφέρουν να επιστρέψουν πριν το σούρουπο, αποστέλλονται σε φυλακή στην απέναντι πλευρά του δρόμου.
Σε συνεντεύξεις τους οι Ερυθραίοι και οι Σουδανοί στο Holot δείχνουν ότι πολλοί εξακολουθούν να ονειρεύονται να φτάσουν στην Ευρώπη μέσα από το χάος της Λιβύης - παρά το ότι γνωρίζουν ότι περισσότεροι από 1.800 Αφρικανοί έχουν πνιγεί στη Μεσόγειο φέτος και άλλοι έχουν αιχμαλωτιστεί από το Ισλαμικό Κράτος.
«Το να αποκεφαλιστείς από το ISIS ή να βυθιστείς σε μια βάρκα είναι τρομακτικό», δήλωσε ο Mutasim Ali, 28 ετών, ο οποίος έφτασε στο Ισραήλ το 2009, από την περιοχή του Νταρφούρ στο Σουδάν και έχει περάσει τα τελευταία χρονιά στο κέντρο κράτησης. «Αλλά δεν μπορείς να μένεις εδώ, σπαταλώντας τη ζωή σου, χωρίς να  κάνεις τίποτα».
Έδειξε άνδρες σαν αυτόν που περνούν τις μέρες τους κάνοντας κύκλους, κοιτάζοντας τα κινητά τηλέφωνα τους και περιμένοντας το επόμενο γεύμα.
Πριν το Ισραήλ αρχίσει την παίρνει σκληρότερα μέτρα για τους Αφρικανούς μετανάστες πριν από λίγα χρόνια, οι Αφρικανοί ήταν ιδιαίτερα ορατοί σε πολυσύχναστες πόλεις, όπου εργάζονταν σε κουζίνες και να έκαναν οικιακές εργασίας. Υπάρχουν ακόμη γειτονιές στο νότιο Τελ Αβίβ γεμάτες με Αφρικανούς. Πολλοί Ισραηλινοί παραπονέθηκαν ότι είχαν «εισβάλει».
Το Ισραήλ είναι ένα έθνος που χτίστηκε από Εβραίους πρόσφυγες, και όσοι έχουν εβραϊκή καταγωγή ενθαρρύνονται να έρθουν εδώ και τους δίνεται ευρεία υποστήριξη. Ένα εκατομμύριο Ρωσόφωνοι Εβραίοι ήρθαν τη δεκαετία του 1990, και Ιουδαίοι από την Αιθιοπία συνεχίζουν να καταφθάνουν κάθε μήνα.
Αλλά με τον φόβο ότι ένα κύμα φτωχών Αφρικανών, ως επί το πλείστον μουσουλμάνων από το Σουδάν και την χριστιανών από την Ερυθραία, θα συντρίψει τον εβραϊκό χαρακτήρα του κράτους, το Ισραήλ δαπάνησε περισσότερα από 350 εκατομμύρια δολάρια για να χτίσει ένα φράχτη 140 μιλίων κατά μήκος των συνόρων με την Αίγυπτο. Οι αλλοδαποί χωρίς νόμιμα έγγραφα στο Ισραήλ ονομάζονται “infiltrators” (που σημαίνει «στρατευμένοι που διεισδύουν σε ξένο έδαφος») από την ισραηλινή κυβέρνηση.
Το φράγμα από χάλυβα, που ολοκληρώθηκε το 2013, σταμάτησε την παράνομη είσοδο: Το 2012 περισσότεροι από 10.000 Αφρικανοί μπήκαν στην χώρα. Σήμερα, σχεδόν κανείς δεν επιχειρεί αυτό το ταξίδι.
Ο φράχτης έκλεισε επίσης την δίοδο στους λαθρέμπορους μεταναστών στη χερσόνησο του Σινά που είχαν γίνει όλο και πιο σαδιστικοί, με τους πρόσφυγες, να περιγράφουν πώς φυλακίζονταν σε «στρατόπεδα βασανιστηρίων», όπου οι Βεδουίνοι λαθρέμποροι βίαζαν γυναίκες και έκαιγαν αιχμαλώτους με λιωμένο πλαστικό για να αποσπάσουν από τους συγγενείς τους περισσότερα χρήματα για την μεταφορά τους.
Καθώς βλέπουν ήδη την Ευρώπη να χτυπιέται από ένα κύμα Αφρικανών προσφύγων, οι ισραηλινοί ηγέτες λένε ότι οι πολιτικές τους είναι σωστές.
«Αν και υπάρχουν διαφορές μεταξύ μας - οι μετανάστες που ταξιδεύουν προς την Ευρώπη πρέπει να διασχίσουν μια θάλασσα ενώ εκείνοι που κατευθύνονται προς το Ισραήλ έχουν άμεση χερσαία διαδρομή – μπορεί να δει κανείς την ορθότητα της πολιτικής της κυβέρνησής μας να οικοδομήσουμε ένα φράχτη στα σύνορα με την Αίγυπτο, το οποίο παρεμποδίζει τους μετανάστες από την είσοδό τους στο Ισραήλ», έγραψε ο ισραηλινός υπουργός Μεταφορών IsraelKatz στη σελίδα του στο Facebook τον περασμένο μήνα.
Ο Yonatan Jakubowicz του ισραηλινού Κέντρου Πολιτικής Μετανάστευσης, μιας δεξαμενής σκέψης με στόχο την προώθηση «μιας συνεκτικής πολιτικής για τη μετανάστευση στο Ισραήλ», τόνισε ότι πολλές χώρες φυλακίζουν τους παράνομους μετανάστες ή τους απελαύνουν αμέσως, πράγμα που το Ισραήλ δεν κάνει στους Αφρικανούς.
Είπε ότι τα νέα μέτρα έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν όσους έχουν στερηθεί το άσυλο ή δεν έχουν υποβάλει αίτηση για άσυλο να επιστρέψουν στην πατρίδα τους ή σε τρίτες χώρες.
«Αυτό που λέμε είναι ότι το Ισραήλ δεν στέλνει κανέναν με τη βία σε τρίτη χώρα», είπε.
Κατά τα τελευταία δύο χρόνια, περισσότεροι από 9.000 Αφρικανοί έχουν αποδεχθεί την προσφορά των Ισραηλινών και έχουν αναχωρήσει.
«Είναι μια μορφή εξαναγκασμού, αλλά δεν είναι αναγκαστική απέλαση», δήλωσε ο Sigal Rozen, διευθυντής δημόσιας πολιτικής της ισραηλινής ομάδας ανθρωπίνων δικαιωμάτων “Hotline for Refugees and Migrants”, η οποία έχει αναλάβει την υπόθεση των προσφύγων της Αφρικής.
Περισσότεροι από 300.000 πολίτες της Ερυθραίας έχουν λάβει άσυλο σε όλο τον κόσμο. Περισσότερο από το 84 τοις εκατό αναγνωρίζεται ως πρόσφυγες ή τους προσφέρεται δωρεάν προστασία σε άλλες χώρες υποδοχής, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη. Στο Ισραήλ, το ποσοστό αναγνώρισης είναι λιγότερο από το 1 τοις εκατό τα τελευταία έξι χρόνια. Μόνο τεσσάρων υπηκόων της Ερυθραίας και του Σουδάν οι αιτήσεις για άσυλο έχουν γίνει αποδεκτές, είπε ο Rozen
«Το Ισραήλ θα πρέπει να κάνει περισσότερα», είπε.
Ο Rozen λέει ότι ο Σουδανός που διέφυγε της γενοκτονίας και του πολέμου, «τώρα περιμένει στην ουρά για να πάει πίσω», καθώς δεν υπάρχει μέλλον για αυτόν στο Ισραήλ.
Οι Ερυθραίοι είναι πιο φοβισμένοι. Έφυγαν από μια δικτατορία που στρατεύει άνδρες και γυναίκες, σε μια στρατιωτική θητεία που οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων συγκρίνουν με την εικονική σκλαβιά. Αν οι υπήκοοι της Ερυθραίας επιστρέψουν, θα φυλακιστούν και θα βασανιστούν.
Ακόμα κι έτσι, σύμφωνα με τις ισραηλινές αρχές, περίπου 1.500 αιτούντες άσυλο έχουν προσφερθεί εθελοντικά να φύγουν προς ανώνυμες τρίτες χώρες στην Αφρική.
Στις επιστολές της προς τους πρόσφυγες από την Ερυθραία στο κέντρο κράτησης Holot, η ισραηλινή κυβέρνηση υπόσχεται ότι «θα σας δοθούν χρήματα στο αεροδρόμιο με ασφαλή τρόπο. Όταν φτάσετε στην τρίτη χώρα, άνθρωποι θα σας παραλάβουν στο αεροδρόμιο και θα σας δώσουν πληροφορίες για τη ζωή στη χώρα και άλλες σημαντικές πληροφορίες».
Ερυθραίοι ακτιβιστές στο Ισραήλ λένε ότι δεν είναι καθόλου ευπρόσδεκτοι, αλλά τους κατάσχουν τα έγγραφά τους κατά την άφιξη, του ζητάνε χρήματα και γενικά τους αποφεύγουν.
Το Ισραήλ φέρεται να είναι σε διαπραγματεύσεις με αφρικανικά έθνη να δεχθούν περισσότερους πρόσφυγες και να δημιουργήσουν μια πιο διαφανή διαδικασία - αντί της μυστικότητας σήμερα, όπου οι Ισραηλινοί αξιωματούχοι αρνούνται να συζητήσουν τις εκούσιες επιστροφές με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και δεν λένε στους πρόσφυγες που θα πάνε μέχρι να τους δοθεί ένα αεροπορικό εισιτήριο την ημέρα της αναχώρησης.
Το μοντέλο της πληρωμής μιας τρίτης χώρας να αποδεχθεί τους ανεπιθύμητους πρόσφυγες είναι μια νέα ιδέα. Ισραηλινά μέσα ενημέρωσης εικάζουν ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να προσφέρει τεχνολογία, ευνοϊκές συμβάσεις, χέρια ή άλλη βοήθεια, συμπεριλαμβανομένων μετρητών, στις χώρες που θα δέχονταν τους Αφρικανούς και θα τους έδιναν προσωρινές βίζες.
 

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2015

ΤΟΝ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΞΕΣΚΕΠΑΣΕ. ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. VIDEO | Votegreece.gr

Θρίλερ με την εξαφάνιση του 11χρονου από το Παίδων. Απόδραση, αρπαγή ή βεντέτα;

Θρίλερ με την εξαφάνιση του 11χρονου από το Παίδων. Απόδραση, αρπαγή ή βεντέτα;



Σε συναγερμό βρίσκονται οι αστυνομικές Αρχές για τον έγκαιρο εντοπισμό του 11χρονου Διονύση Τ, ο οποίος νοσηλευόταν για κοινωνικούς λόγους, με εντολή εισαγγελέα. Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Χαμόγελο του Παιδιού «λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εξαφάνισης του Διονύση κρίνεται επιτακτική η άμεση εύρεσή του»
Ο 11χρονος ΡΟΜΑ Διονύσης Τ. από τον Κόρυβο Γαστούνης εξαφανίστηκε την περασμένη Κυριακή από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η Αγία Σοφία», όπου νοσηλευόταν για κοινωνικούς λόγους.
Στην σχετική του ανακοίνωση το Χαμόγελο του Παιδιού αναφέρει: «Στις 30/08/2015, εξαφανίστηκε από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η Αγία Σοφία», όπου νοσηλευόταν από τις 07/08/2015 για κοινωνικούς λόγους, ο Διονύσης Τ. 11 ετών.
Ο Διονύσης έχει καστανά μαλλιά και καστανά μάτια. Έχει ύψος 1,43 και βάρος 36 κιλά. Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της εξαφάνισης του Διονύση Τ. κρίνεται επιτακτική η άμεση εύρεσή του. Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλούμε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τον Οργανισμό μας «Το Χαμόγελο του Παιδιού» όλο το εικοσιτετράωρο (24 ώρες), στην Ευρωπαϊκή Γραμμή Για τις Εξαφανίσεις 116.000 καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας».
Το χρονικό της περίεργης εξαφάνισης του Διονύση
Ο λόγος εξαφάνισης του 11χρονου, ίσως οφείλεται στα όσα συνέβησαν στις 4 Αυγούστου στον καταυλισμό ΡΟΜΑ που διέμενε υπό την κηδεμονία του παππού και της γιαγιάς του στον Κόρυβο Γαστούνης Ηλείας, καθώς η μητέρα του είναι φυλακισμένη στις γυναικείες φυλακές του Ελαιώνα Θηβών για υποθέσεις ναρκωτικών.
Ο μικρός κάποια στιγμή διέφυγε της προσοχής των παππούδων του και μπήκε στο αγροτικό αυτοκίνητο του θείου του.
Εκεί άρχισε να περιεργάζεται τα διάφορα χειριστήρια παίζοντας, με αποτέλεσμα να λύσει κατά λάθος το χειρόφρενο και καθώς το όχημα ήταν σταθμευμένο στην κορυφή μίας κατηφόρας, να φύγει πίσω με ταχύτητα.
Εντελώς ακυβέρνητο το αγροτικό κατέληξε δίπλα από μία καφετέρια, όπου έπαιζε η μόλις 14 μηνών ξαδέρφη του 11χρονου, την οποία παρέσυρε και σκότωσε ακαριαία, τραυματίζοντάς της θανάσιμα στο κεφάλι.
Ο μικρός συνελήφθη μαζί με τον παππού και την γιαγιά του. Σε βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία για ανθρωποκτονία από αμέλεια και σε βάρος του παππού του για παραμέληση εποπτείας ανηλίκου, ενώ η γιαγιά του αφέθηκε ελεύθερη.
Λόγω της ηλικίας του παιδιού, των ειδικών κοινωνικών συνθηκών που ζει και υπό τον φόβο βεντέτας μεταξύ των οικογενειών των Αθίγγανων, η εισαγγελέας διέταξε τον προσωρινό εγκλεισμό του στο Νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία, έως την εκδίκαση της υπόθεσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του News247, η Αστυνομία εκτιμά πως πιθανόν ο ίδιος ο 11χρονος απέδρασε από το Νοσοκομείο με άγνωστο προορισμό, ωστόσο εκφράζονται και φόβοι, μήπως τυχόν το παιδί έπεσε θύμα αρπαγής από τυχόν συγγενείς του για λόγους αντεκδίκησης και αυτό είναι που προβληματίζει περισσότερο τις Αρχές για την τύχη του παιδιού.
Όποιος γνωρίζει οτιδήποτε ή αναγνωρίζει το παιδί αυτό, καλείται άμεσα να επικοινωνήσει με την Αστυνομία ή το Χαμόγελο του Παιδιού.

Δευτέρα 31 Αυγούστου 2015

ο υπερατλαντικό ταξίδι του Ηρακλέους που δεν διδάσκεται στα σχολεία

Ιστορικό πρόσωπο που έφτασε ώς τον Καναδά ήταν ο Ηρακλής της ελληνικής μυθολογίας, σύμφωνα με τον καθηγητή Γεωλογίας Ηλία Μαριολάκο.
Έφτασε χίλια χρόνια πριν από τον Μεγάλο Αλέξανδρο στον Ινδό ποταμό. Πέρασε από την Αιθιοπία, έφτασε ώς τη Γροιλανδία και ίσως να πάτησε πρώτος το πόδι του στην Αμερική. 
Ένας από τους πιο γνωστούς ήρωες της παγκόσμιας μυθολογίας- ο Ηρακλής- δεν ήταν μόνο ένας σπουδαίος υδραυλικός, μηχανικός και υδρογεωλόγος, όπως μαρτυρούν πολλοί από τους... δώδεκα άθλους του, αλλά και ο πρώτος που έκανε πράξη την παγκοσμιοποίηση και ο αρχιτέκτονας της μυκηναϊκής κοσμοκρατορίας, όπως υποστήριξε χθες το βράδυ σε ομιλία του, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο ομότιμος καθηγητής Γεωλογίας και μέλος του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου Ηλίας Μαριολάκος.   
«Ο Ηρακλής δεν είναι ένα πρόσωπο για να διασκεδάζουν τα παιδιά. Ούτε η ελληνική μυθολογία ένα παραμύθι για έναν φανταστικό κόσμο», λέει στα «ΝΕΑ» ο Ηλίας Μαριολάκος.
«Ο Ηρακλής είναι ένα ιστορικό- και όχι μυθικό- πρόσωπο, ένας άγνωστος μεγάλος κατακτητής, ήρωας- ιδρυτής πόλεων, πρώτος συνδετικός κρίκος του κοινού πολιτισμικού υποστρώματος των Ευρωπαίων, του μυκηναϊκού και κατά συνέπεια του ελληνικού πολιτισμού. Και η μυθολογία είναι η ιστορία του απώτερου παρελθόντος των κατοίκων αυτού του τόπου, που πολύ αργότερα θα ονομαστεί Ελλάς».   
Πρώτος στο μικροσκόπιο του καθηγητή μπήκε ο άθλος με την αρπαγή των βοδιών του Γηρυόνη, του τρικέφαλου και τρισώματου γίγαντα που ζούσε στα Γάδειρα, το σημερινό Κάντιθ της Ισπανίας, κοντά στο στενό του Γιβραλτάρ.  
«Οι περισσότεροι πιστεύουν πως ο Ηρακλής ταξίδεψε ώς την Ιβηρική Χερσόνησο για να φέρει μια καλή ράτσα βοδιών στην Πελοπόννησο», εξηγεί ο κ. Μαριολάκος.«Αν διαβάσουμε με προσοχή τον Στράβωνα, που έζησε τον 1ο αι. π.Χ. όμως, θα διαπιστώσουμε πως σε κανένα άλλο μέρος του κόσμου δεν έχει βρεθεί τόσος πολύς χρυσός, άργυρος, χαλκός και σίδηρος. Και τα βόδια δικαιολογούνται διότι υπήρχαν μαρτυρίες ότι το “κοσκίνισμα” του χρυσού από την άμμο γινόταν πάνω σε δέρματα βοδιών».    
Η ίδρυση δε της πόλης από τον Ηρακλή μνημονεύεται στον θυρεό της πόλης και σήμερα. Ο Ηρακλής ολοκληρώνει τον άθλο του και συνεχίζει βόρεια προς την Κελτική και ιδρύει την Αλέσια (γνωστή και ως πόλη του Αστερίξ), το όνομα της οποίας προέρχεται από τη λέξη άλυς (= περιπλάνηση).
Πόλη με στρατηγική σημασία, καθώς συνδέεται μέσω πλωτών ποταμών προς τη Μεσόγειο, τον Ατλαντικό, τη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, όπου ο Ιούλιος Καίσαρας κατατρόπωσε τους Γαλάτες. Ακόμη ιδρύει το Μονακό και την Αλικάντε - η ποδοσφαιρική της ομάδα ονομάζεται Ηρακλής.    
Τι γύρευε στη Γαλατία ο Ηρακλής; «Χρυσό», απαντά ο κ. Μαριολάκος, «αφού ο Διόδωρος μας λέει πως στη Γαλατία υπάρχουν πλούσια χρυσοφόρα κοιτάσματα». Ο Ηρακλής όμως φέρεται- σύμφωνα με τον Πλούταρχο- να έφτασε και ώς την Ωγυγία που απέχει πέντε ημέρες δυτικά της Βρετανίας.
«Πέντε ημέρες ισοδυναμούν με 120 ώρες. Αν η μέση ταχύτητα ενός πλεούμενου της εποχής ήταν 4 μίλια την ώρα, τότε η απόσταση είναι 890 χλμ., άρα πρόκειται για τη σημερινή Ισλανδία και συνέχισε ώς τη Γροιλανδία, ενώ το Κρόνιο Πέλαγος, που αναφέρεται, σύμφωνα με τους υπολογισμούς ταυτίζεται με τον Βόρειο Ατλαντικό»   
«Για να φέρει τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων (ήτοι τον χρυσό) ο Ηρακλής από την Αίγυπτο έφτασε ώς την Αιθιοπία κι έπειτα στον Καύκασο- για να ζητήσει τη βοήθεια του Προμηθέα- και στη Λιβύη προτού επιστρέψει στις Μυκήνες»   
Ο Ηρακλής έφτασε, σύμφωνα με τον καθηγητή Ηλία Μαριολάκο, ώς την Αμερική. «Στις πηγές διαβάζουμε πως εγκατέστησε ακολούθους του “ώς τον κόλπο που το στόμιό του βρίσκεται στην ίδια ευθεία με το στόμιο της Κασπίας”. Ένας κόλπος μόνον καλύπτει αυτές τις προϋποθέσεις: του Αγίου Λαυρεντίου στο Τορόντο του Καναδά».
Μαρτυράται δε πως έμειναν «σε νησιά που βλέπουν τον ήλιο να κρύβεται για λιγότερο από μία ώρα για 30 ημέρες»- δηλαδή στον πολικό κύκλο. Τι γύρευε εκεί;    
Η απάντηση βρίσκεται στα ευρήματα των ανασκαφών που γίνονται γύρω από τηλίμνη Σουπίριορ στο Μίτσιγκαν. Αρκεί να σκεφτείτε πως έχουν εξορυχθεί πάνω από 500.000 τόνοι χαλκού στην περιοχή, όταν στην κατ΄ εξοχήν πηγή χαλκού- την Κύπρο- εξορύχθηκαν 200.000 τόνοι.
Η εξόρυξη έγινε την περίοδο 2.450 π.Χ.- 1050 π.Χ., σταματάει ξαφνικά, όταν καταρρέει ο μυκηναϊκός πολιτισμός. Και όλα αυτά σε μια περιοχή όπου οι γηγενείς βρίσκονταν στη λίθινη εποχή!

The Secret Real Truth: ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ; ΚΑΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ…

The Secret Real Truth: ΕΡΧΕΤΑΙ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ; ΚΑΤΙ ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ…: Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την κατάρρευση των παγκόσμιων αγορών. Γιατί μαζεύουν όλοι χρυσό; Τι είναι αυτό που τους φοβίζει; Έρχεται...

Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΡΟΜΕΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΡΕΞΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΓΗΣ ΣΕΛΗΝΗ | Votegreece.gr

Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

ΠΡΩΗΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΔΝΤ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΥΛΩΘΗΚΕ ΣΕ ΔΝΤ ΚΑΙ ΕΕ

ΠΡΩΗΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΤΟΥ ΔΝΤ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ. Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΤΥΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΥΛΩΘΗΚΕ ΣΕ ΔΝΤ ΚΑΙ ΕΕ

οικονομικος δντ
Ο Τζον Πέρκινς έγινε γνωστός στις ΗΠΑ από τη στιγμή που εξέδωσε το βιβλίο του «Confessions of an Economic Hit Man» στο οποίο πραγματευόταν τον τρόπο που οι «ελεύθεροι σκοπευτές» του ΔΝΤ και των αγορών κατάφεραν να χτυπήσουν και στη συνέχεια να αιχμαλωτίσουν χώρες που βρέθηκαν στη δίνη της οικονομικής κρίσης. Ανάμεσα σε αυτές και η Ελλάδα!
Μιλώντας στο αμερικανικό σάιτ thuth-out.org σημειώνει με τα μελανότερα χρώματα τον τρόπο που παγιδεύτηκε η Ελλάδα. Ο ορισμός του «hit man», κατά τον Πέρκινς είναι ένας καθημερινός, συνηθισμένος άνθρωπος με επίσης συνηθισμένο παρελθόν που ταξιδεύει από χώρα σε χώρα και επιβάλλει σκληρούς κανόνες σε χώρες που βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής. Σαν τους εκπροσώπους της Τρόικα!
Ο ίδιος γνωρίζει από μέσα το όλο σύστημα, καθώς για χρόνια υπήρξε «ελεύθερος σκοπευτής». Εξηγεί πώς γίνεται το… λοκάρισμα του κράτους-στόχου: «Βρίσκουμε χώρες που έχουν κάτι να μας δώσουν: πετρέλαιο, φυσικό πλούτο ή συστήματα μεταφορών. Στη συνέχεια τους φορτώνουμε με υπέρογκα δάνεια, αλλά αυτά τα χρήματα δεν φτάνουν ποτέ στις χώρες, αλλά σε λίγα χέρια πλούσιων. Κάτι τέτοιο συνέβη στην Ελλάδα».
Υπάρχει, όμως, και συνέχεια: «Όταν πλέον αυτές οι χώρες θα είναι δεσμευμένες με υψηλό χρέος, έρχεται το ΔΝΤ και η ΕΕ (όπως συνέβη με την Ελλάδα) και απαιτούν από τις χώρες απίστευτα πράγματα. Να ανεβάσουν τους φόρους, να κόψουν δραστικά τις δαπάνες, να πουλήσουν σημαντικά κομμάτια του δημόσιου φορέα και βασικά να γίνουν σκλάβοι στα τραστ, το ΔΝΤ και την ΕΕ. Και φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε την Παγκόσμια Τράπεζα και όλη αυτή την συνωμοσία του χρήματος».
JOHN PERKINS
Ο Πέρκινς εξειδικεύει την ανάλυσή του για την περίπτωση της Ελλάδα: «Παρακολουθώ την Ελλάδα εδώ και πάρα πολύ καιρό, όπως και την Ισλανδία και την Ιρλανδία. Η Ισλανδία που ψήφισε εναντίον της αποπληρωμής των χρεών πηγαίνει καλύτερα σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Η Ιρλανδία αντιθέτως πέρασε από αυτή την επώδυνη διαδικασία των χρεών και των σκληρών μέτρων. Για την περίπτωση της Ελλάδας είμαι σίγουρο: χτυπήθηκε! Σίγουρα, η Ελλάδα έκανε πολλά λάθη, οι ηγέτες της έκαναν πολλά λάθη, αλλά δεν τα έκαναν οι άνθρωποι που υφίστανται τα μέτρα. Τώρα, όμως, αυτοί είναι που καλούνται να πληρώσουν τα λάθη των άλλων. Το ίδιο συμβαίνει στη Λατινική Αμερική και την Ασία».
Ο Πέρκινς δεν θεωρεί παράξενο πως υπάρχει κόμματα στην Ελλάδα που υποστηρίζουν τα μνημόνια: «Όχι, δεν μου προκαλεί έκπληξη. Αν και είναι γελοίο, καθώς βλέπουμε πως η ύφεση δεν βοηθάει. Η κατάσταση θυμίζει την Μεγάλη Ύφεση των ΗΠΑ το 1929.
Το μήνυμα που στέλνει προς την Ελλάδα είναι το εξής: «Στηριχθείτε στην Ιστορία σας. Είστε περήφανοι, δυνατοί, μια χώρα πολεμιστών. Είστε η πατρίδα της Δημοκρατίας. Οι περισσότερες δημοκρατίες σήμερα είναι διεφθαρμένες με πρώτη αυτή των ΗΠΑ. Δεν λειτουργεί το δημοκρατικό σύστημα. Θα έλεγα στο ελληνικό λαό να σταθεί στα πόδια του, να μην δεχθεί την κριτική ότι φταίει για τα πάντα. Να μην δεχθεί τις πολιτικές που κάνουν τους πλούσιους πλουσιότερους και να πολεμίσουν γι’ αυτό. Να σεβαστείτε την ιστορία σας και να το δείξετε σε όλο τον κόσμο».

Το απολυτήριο από την "ΒΙΛΑ ΜΑΛΑΜΩ"

Αφού αισίως συμπλήρωσα την θητεία μου (λες και είμαι στρατιώτης)

στην "Βίλα Μαλάμω", στην Ανθούσα Πεντέλης και αφού έκανα επί εικοσιδύο ημέρες κατά συρροήν το επάγγελμα 



του ξυλοκόπου



του κηπουρού




του ελαιοχρωματιστή 



και του καθαριστή

Επιτέλους ήρθε η ώρα να πάρω το απολυτήριο μου και να επιστρέψω στη βάση μου.
Αύριο το βράδυ, πρώτα ο Θεός θα επικοινωνήσουμε από τον Άλιμο.
Καλά τα εξοχικά, δεν λέω, μα βρε παιδί μου πέφτει πολύ δουλειά. Όσοι έχουν εξοχικό αυτό το ξέρουν πολύ καλά.
Και αφού τελειώσεις τις δουλειές σου και πεις ότι θα ξεκουραστείς και λίγο, πέφτει  το μάτι σου στο ημερολόγιο και συνειδητοποιείς ότι ο καιρός πέρασε και πρέπει να γυρίσεις πίσω.
Ες άλλα με υγεία. 

Σάββατο 1 Αυγούστου 2015

Μπλε Πανσέληνος: Εντυπωσιακά 'καρέ' αυστηρά για ρομαντικούς

Μπλε Πανσέληνος: Εντυπωσιακά 'καρέ' αυστηρά για ρομαντικούς


Εντυπωσιακές φωτογραφίες από την "Μπλε Πανσέληνο", τη δεύτερη μέσα στον Ιούλιο. Η επιστημονική της εξήγηση για το 13ο ολόγιομο φεγγάρι του έτους
Έστω και για μία μόνο στιγμή, τα μάτια όλων σε όλη τη χώρα, το βράδυ της 31ης Ιουλίου, γύρισαν προς τον ουρανό για να απολαύσουν το μοναδικό φαινόμενο της "Μπλε Πανσελήνου".
Σύμφωνα με επιστημονικές αναφορές, μπλε φεγγάρι αποκαλείται όταν μια πανσέληνος, που συμβαίνει σε ασυνήθιστη χρονική στιγμή, ή μια επιπλέον πανσέληνος εντός του έτους. Τα περισσότερα έτη έχουν δώδεκα πανσελήνους, τις περισσότερες φορές μια κάθε μήνα.

Ωστόσο, κάθε ημερολογιακό έτος περιλαμβάνει δώδεκα σεληνιακούς κύκλους και έντεκα ημέρες ακόμη. Αυτές αθροίζονται, και ως αποτέλεσμα κάθε δύο ή τρία χρόνια έχουμε ένα επιπλέον φεγγάρι, φαινόμενο που συμβαίνει κάθε 2,72 χρόνια.

Διαφορετικές ερμηνείες τοποθετούν το έξτρα φεγγάρι σε διάφορες περιόδους, ωστόσο αυτή η πρόσθετη πανσέληνος αποκαλείται σε κάθε περίπτωση "μπλε φεγγάρι".


Ο όρος έχει και μεταφορική σημασία, η οποία τονίζει τη σπανιότητα ενός φαινομένου. Χαρακτηριστική είναι η αγγλική έκφραση "once in a blue moon", που σημαίνει πως κάτι συμβαίνει πολύ σπάνια. Στο άλλο άκρο υπάρχει και μια πολύ κυριολεκτική σημασία καθώς ένα φεγγάρι μπορεί πράγματι να έχει χρώμα μπλε, εξαιτίας ατμοσφαιρικών διαταραχών.

Πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο φαινόμενο κατά το οποίο το φεγγάρι (όχι απαραίτητα πανσέληνος) φαίνεται στα μάτια του παρατηρητή γαλαζωπό, εξαιτίας της ύπαρξης καπνού ή μορίων σκόνης στην ατμόσφαιρα. Κάτι τέτοιο παρατηρήθηκε μετά τις δασικές πυρκαγιές στη Σουηδία και τον Καναδά το 1950 και, αξιοσημείωτα, μετά την έκρηξη του ηφαιστείου Κρακατόα το 1883, που είχε ως επακόλουθο να εμφανίζεται το φεγγάρι μπλε για μια περίοδο δύο ετών.

Η NASA αναφέρει και άλλα παρόμοια γεγονότα είτε από εκρήξεις ηφαιστείων, είτε πυρκαγιές που οι καπνοί άλλαξαν το χρώμα του φεγγαριού.


Πέμπτη 30 Ιουλίου 2015

Νέα ιστορική ανακάλυψη στην Πέλλα: Βρέθηκε το άγαλμα του Σειληνού. Σημαντικές ανακαλύψεις και στο Δεσποτικό.

Mία νέα εκπληκτική ανακάλυψη είδε το φως του ήλιου στην Πέλλα και πρόκειται για το υπέροχο άγαλμα του Σειληνού του οποίου τον μύθο αναφέρει ο ίδιος ο Ηρόδοτος στα "Ιστορικά". 

Είναι ένα αριστούργημα και ήδη προκαλεί δέος στους αρχαιολόγους που το ανακάλυψαν και όπως φαίνεται η Ιστορία της Ελλάδας έχει να προσφέρει χιλιάδες ακόμα μοναδικά ευρήματα.

"...εν τούτοισι και ο Σειληνός τοίσι κήποισι ήλω, ως λέγεται υπό Μακεδόνων υπέρ δέ των κήπων όρος κείται Βέρμιον ούνομα, άβατον υπό χειμώνος ενθεύτεν δέ ορμώμενοι, ως ταύτην έσχον, κατεστρέφοντο και την άλλην Μακεδονίην"

Το απόσπασμα από το 8ο βιβλίο των Ιστοριών του Ηροδότου, περιγράφει το αδιάβατο, τον χειμώνα, Βέρμιο, πάνω από τους κήπους του Φρύγα βασιλιά Μίδα, όπου πιάστηκε με παγίδα ο Σειληνός, θεότητα του κρασιού, που θεωρείται μάλιστα ότι ανέθρεψε τον Διόνυσο.

Ο Σειληνός, έχει ύψος περίπου 1,75 εκ. Δεν θα μπορούσε να πει κανείς, πως πρόκειται για άνδρα ιδιαίτερης ομορφιάς. Χαρακτηριστική είναι η μακριά γενειάδα του. Η εικόνα αυτή, τουλάχιστον, προκύπτει από το μαρμάρινο άγαλμα, που βρέθηκε στην πανεπιστημιακή ανασκαφή του ΑΠΘ, στην αγορά της Πέλλας και σύμφωνα με τον διευθυντή της Ανασκαφής, καθηγητή του του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ Ιωάννη Μ. Ακαμάτη, "θα είναι ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα εκθέματα του νέου μουσείου της Πέλλας".

"Κατά την έρευνα πεδίου στη βόρεια στοά της Αγοράς της Πέλλας, στο στρώμα καταστροφής του χώρου 10, εντοπίστηκε μαρμάρινο άγαλμα φυσικού μεγέθους σε πολλά τμήματα, που συγκολλούνται. Απεικονίζεται όρθια ανδρική γενειοφόρος μορφή. Φορά δορά και φέρει ενδρομίδες. Διατηρούνται σποραδικά υπολείμματα χρωμάτων. Η μορφή με πιθανότητα ανήκει στον κόσμο του Διονύσου (Σειληνός)" αναφέρεται στην ανακοίνωση, για την ανακάλυψη της ανασκαφής.


"Συνολικά, το άγαλμα είναι σε καλή κατάσταση, το κεφάλι φαίνεται πως κολλάει στον κορμό, απλώς θα πάρει κάποιο χρόνο η διαδικασία, ενώ λείπουν τα χέρια. Η μπροστινή όψη έχει αρκετά ιζήματα κολλημένα, θα πρέπει να γίνει η συντήρηση και να είμαστε πολύ προσεκτικοί, γιατί στην κάτω πλευρά, στην όψη, υπάρχει χρώμα που σώζεται" εξήγησε ο καθηγητής Ακαμάτης, προσθέτοντας, ότι η ανασκαφή συνεχίζεται, άρα δεν αποκλείεται να βρεθούν κομμάτια που λείπουν.

Χρονολογικά, σύμφωνα με τον κ. Ακαμάτη, το άγαλμα ανήκει μετα βεβαιότητος στην ελληνιστική περίοδο και μένει να μελετηθεί και να προσδιοριστεί πιο συγκεκριμένα, σε ποια φάση της περιόδου κατασκευάστηκε.

Ο χώρος, στον οποίο βρέθηκε το άγαλμα, φαίνεται να είχε λατρευτικό χαρακτήρα, αφού από χρόνια έχει εντοπιστεί ημικυκλική κατασκευή με παροχές μικρών μολύβδινων σωλήνων όπου, με μηχανικό τρόπο από δύο δεξαμενές στο πίσω μέρος, παροχετεύονταν μικρή ποσότητα υγρού. Η θέση είχε χαρακτηριστεί ως λατρευτικός χώρος.

Σημαντικές ανακαλύψεις και στο νησί Δεσποτικό πλησίον της Αντιπάρου. 

Ιδιαίτερα σημαντικά και διαφωτιστικά για την τοπογραφία, την έκταση και τη χωροταξική οργάνωση του ιερού του Απόλλωνα στη θέση Μάντρα, στο ακατοίκητο νησί Δεσποτικό, δυτικά της Αντιπάρου, ήταν τα αποτελέσματα της φετινής ανασκαφικής περιόδου που διήρκεσε από 25/5 έως 3/7.

Νέες ανακαλύψεις στο μικρό νησί που βρίσκεται Δυτικά της Αντιπάρου, και απέναντι από την Πάρο, φανερώνουν έντονη δράση στο μικρό βραχονήσι.

Η συστηματική έρευνα στη θέση Μάντρα Δεσποτικού ξεκίνησε το 1997 από τον αρχαιολόγο Γ. Κουράγιο (Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων). Έως σήμερα έχει έρθει στο φως ένα εκτεταμένο αρχαϊκό ιερό, η ακμή του οποίου χρονολογείται στον 6ο αι.π.Χ., ενώ τα πρωιμότερα ίχνη λατρείας ανάγονται στον 9ο και 8ο αι. π. Χ. (γεωμετρική εποχή).

Η κατεξοχήν λατρευόµενη θεότητα στο ιερό κατά την αρχαϊκή και κλασική περίοδο ήταν ο Απόλλωνας, ενώ στην κλασική περίοδο λατρευόταν και η θεά Εστία µε το επίθετο «Ισθµία». Έχουν ανασκαφεί μέχρι σήμερα 13 κτίρια. Το κέντρο της λατρείας ήταν ένα προστατευμένο με περίβολο τέμενος, στο οποίο δέσποζε ο μαρμάρινος πρόστυλος ναός και δίπλα σε αυτόν το τελετουργικό εστιατόριο και άλλα δυο μαρμάρινα οικοδομήματα λατρευτικού χαρακτήρα.

Στο κέντρο βρισκόταν ο μεγάλος μαρμάρινος ημικυκλικός βωμός, ενώ μπροστά από το ναό ο βωμός της Εστίας Ισθμίας.

Κατά τις φετινές έρευνες αποκαλύφθηκε ένα ιδιαίτερα πολύπλοκης κάτοψης κτιριακό συγκρότημα συνολικών διαστάσεων 35 Χ 15μ., το οποίο βρίσκεται στην νότια πλευρά του αρχαϊκού τεμένους δίπλα στη νότια είσοδο του ιερού. Από τα πολυπληθή ευρήματα προκύπτει ότι το νέο συγκρότημα, το οποίο ανήκει στην αρχαϊκή περίοδο (εποχή ίδρυσης του ιερού), γνώρισε διάφορες οικοδομικές φάσεις με επεκτάσεις και προσθήκες δωματίων, κατά την κλασική και ελληνιστική περίοδο. Tμήμα του κτηριακού συγκροτήματος αυτού περιλαμβάνει οικοδόμημα ορθογώνιας κάτοψης, διαστάσεων 20Χ12μ., που αποτελείται από πέντε δωμάτια με εισόδους στη νότια πλευρά που επικοινωνούν με μεγάλο ανοικτό αίθριο και επιβλητική είσοδο. Τα δωμάτια φέρουν πλακόστρωτα δάπεδα και διάφορες κατασκευές στο εσωτερικό τους, μάλλον για τελετουργική χρήση.

Δυτικά του κτιριακού συγκροτήματος αυτού αποκαλύφθηκε ακόμη ένα μεγάλο κτίριο αποτελούμενο από τέσσερα δωμάτια, ενώ σε ένα από αυτά βρέθηκε κτιστός τετράγωνος βωμός από σχιστολιθικές πλάκες. Αποκαλύφθηκε μεγάλη ποσότητα κεραμικής και περισσότερα από είκοσι θραύσματα αγγείων με εγχάρακτες επιγραφές του ονόματος του Απόλλωνα, που επιβεβαιώνει για μια ακόμη φορά την λατρεία του θεού στη συγκεκριμένη θέση.

Η αποκάλυψή των παραπάνω κτιρίων αποτελεί μαρτυρία για τη συνέχιση της λειτουργίας του ιερού και στους κλασικούς-ελληνιστικούς χρόνους, αλλά και για τη μεγάλη έκτασή και πολύπλοκη χωροταξική οργάνωσή του, που αντανακλούν τη μεγάλη φήμη και επισκεψιμότητα του έως και τον 3ο αι.π.Χ.

Επιπλέον, ανασκαφικές εργασίες πραγματοποιήθηκαν και στο Κτίριο Ζ, που βρίσκεται έξω από τον λατρευτικό περίβολο του τεμένους, όπου αποκαλύφθηκαν ακόμη δύο δωμάτια του και μεγάλη ποσότητα εισηγμένης γραπτής αττικής κεραμικής κλασικών χρόνων. Όπως, επίσης, αποκαλύφθηκε τοίχος μεγάλων διαστάσεων κατά μήκος της οδού που θα έπαιρναν οι πιστοί από το αρχαίο λιμάνι προς το τέμενος, που είχε οχυρωματικό χαρακτήρα για να προστατεύσει τα κτίρια, που εκτείνονταν στη χερσόνησο του Δεσποτικού, εκτός του λατρευτικού περιβόλου.

Στα πολυάριθμα ευρήματα της φετινής ανασκαφικής έρευνας συγκαταλέγονται θραύσμα από την κνήμη ποδιού αρχαϊκού κούρου, τρία θραύσματα κάτω άκρων κούρων, - που έρχονται να προστεθούν στα 65 ήδη αποκαλυφθέντα θραύσματα μαρμάρινων αρχαϊκών κούρων- καθώς και τμήμα μιας ιδιαίτερης μαρμάρινης αρχαϊκής βάσης αγάλματος με την πλίνθο της, η οποία φέρει την επιγραφή (Α)ΝΕΘΗ(ΚΕ), ακέραιο πήλινο ακροκέραμο, θραύσματα ερυθρόμορφου κρατήρα με παράσταση του θεού Διόνυσου, περισσότερα από είκοσι μελαμβαφή λυχνάρια, 33 ενεπίγραφα θραύσματα σκύφων και κυλίκων με το όνομα του Απόλλωνα (Α, ΑΠ, ΑΠΟΛ), θραύσματα μηλιακών-παριανών αγγείων και θραύσματα μελανόμορφων αγγείων αττικής προέλευσης (τέλη 6ου αι. π. Χ), πήλινη αρχαϊκή λεκάνη με περίτεχνες λαβές, πήλινα ειδώλια και χάλκινα αντικείμενα.

Πέραν των ανασκαφικών εργασιών, πραγματοποιήθηκαν από συνεργείο τεσσάρων εξειδικευμένων μαρμαροτεχνιτών εργασίες για την ολοκλήρωση της α΄φάσης της προμελέτης αναστήλωσης του ναού και του τελετουργικού εστιατορίου που έχει ήδη εγκριθεί από το ΚΑΣ (αρχιτέκτων-μελετητής Γ.Ορεστίδης). Συγκεκριμένα, συμπληρώθηκε ο στυλοβάτης του εστιατορίου, που είναι κατασκευασμένος από μεγάλες πλάκες γνευσίου, σε μήκος 17 μέτρων, όπως επίσης συμπληρώθηκαν δυο τμήματα από τον μαρμάρινο στυλοβάτη του ναού και συμπληρώθηκαν οι κατώτατοι δόμοι της παραστάδος, που υπήρχε μεταξύ τελετουργικού εστιατορίου και ναού.

Οι εργασίες αναστήλωσης του αρχαϊκού ναού και του εστιατορίου έχουν αποκτήσει πρωταρχική σημασία, αφού στοχεύουν στην συμπλήρωση της κάτοψης των μνημείων και στην υποδήλωση της τρίτης διάστασης, ώστε να γίνει το μνημείο κατανοητό στον επισκέπτη. Η ολοκλήρωσή του έργου αναστήλωσης και συντήρησης έχει ως απώτερο σκοπό την οργάνωση και ανάδειξη του χώρου σε έναν μοναδικό αρχαιολογικό χώρο, ένα πρότυπο αρχαιολογικό πάρκο στις Κυκλάδες, με εποπτικό ενημερωτικό υλικό και διαδρομές περιήγησης, σε όλο το νησί, αφού πρόκειται για ένα από τα μοναδικά ακατοίκητα νησιά στις Κυκλάδες, με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος.

Στο φετινό πρόγραμμα συμμετείχαν πολλοί φοιτητές από πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού και από το ΔΙ.ΚΕ.ΜΕΣ/CYA.

Οι ανασκαφικές και αναστηλωτικές εργασίες πραγματοποιήθηκαν και φέτος χάρη στις ευγενικές χορηγίες των Ιδρυμάτων Α.Γ.Λεβέντη, Α&Π Κανελλοπούλου,των Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου, του ΔΙ.ΚΕ.ΜΕΣ (πρόεδρος Αλέξης Φυλακτόπουλος), των Αλίκης και Αταλάντης Γουλανδρή, της Μαρίας Εμπειρίκου, του Γιάννη Φούφα, ενώ σημαντική υπήρξε και η συμβολή του Δήμου Αντιπάρου και της Κοινοπραξίας Φεριμπότ Αντιπάρου στη διαμονή και μετακίνηση των μελών της ανασκαφής. 

Πληθαίνουν τα κρούσματα.... Ευρωπαίοι τουρίστες δείχνουν με την συμπεριφορά τους ότι είναι στρατός κατοχής...

Η περίπτωση του Γερμανού τουρίστα ξεπέρασε τα όρια και άφησε άφωνους εργαζόμενους στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου... 
 
Ήταν πρωί της περασμένης εβδομάδας και το Αρχαιολογικό Μουσείο του Ηρακλείου ήταν γεμάτο απο κόσμο.
 
Μια οικoγένεια Γερμανών επισκέπτεται τους αρχαιολογικούς μας θησαυρούς. Κάποια στιγμή ο πατέρας της οικογένειας πλησιάζει μια φύλακα του μουσείου και με σοβαρό ύφος της λέει «να προσέχεις τα αρχαία γιατι μας ανήκουν και θέλουμε να τα αξιοποιήσουμε».
 
Η φύλακας έμεινε… κάγκελο. Τον αιφνιδιασμό της ακολούθησε ο εκνευρισμός αλλά ο υπηρεσιακός κανονισμός δεν της επέτρεπε να απαντήσει στον τουρίστα. Κατα τ” άλλα, η πλειοψηφία των Γερμανών τουριστών αποφεύγει να κάνει οποιαδήποτε πολιτική ή οικονομική συζήτηση και περιορίζεται σε ερωτήσεις ιστορικού και αρχαιολογικού περιεχομένου.
 
Ρόδος: Σφαλιάρες σε τουρίστες που αρνήθηκαν να πληρώσουν - ''Μας χρωστάτε χρήματα και συνεπώς όλα εδώ μας ανήκουν''! 
 
Πριν από λίγες μέρες ανάλογα επεισόδια έγιναν σε αρχαιολογικό χώρο και σε εστιατόριο της Ρόδου. Στην πρώτη περίπτωση Γάλλοι τουρίστες αρνήθηκαν να πληρώσουν εισιτήριο, τονίζοντας πως η Ελλάδα χρωστάει χρήματα στη δική τους χώρα που μας δανείζει και... συνεπώς όλα τους ανήκουν και μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Αμέσως τα αίματα άναψαν για τα καλά αφού τόσο οι υπεύθυνοι, όσο και άλλοι Ελληνες που βρίσκονταν εκεί αντέδρασαν έντονα, με κάποιους να χειροδικούν.
 
Στο εστιατόριο, μια παρέα Γερμανών έφαγε και κάποια στιγμή ο ιδιοκτήτης τους είδε να σηκώνονται για να φύγουν. Όταν τους είπε πως δεν έχουν πληρώσει, εκείνοι απάντησαν όπως οι Γάλλοι στον αρχαιολογικό χώρο της Λίνδου.
 
Σε αυτή την περίπτωση πάντως, οι Γερμανοί τουρίστες συμμορφώθηκαν και δέχτηκαν να πληρώσουν το λογαριασμό, χωρίς να δώσουν συνέχεια στο επεισόδιο.