Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Αποθήκες για ζώα και... "δημόσιες τουαλέτες" γίνονται οι χριστιανικοί ναοί, από τους φίλους μας Τούρκους!

Αποθήκες για ζώα και... "δημόσιες τουαλέτες" γίνονται οι χριστιανικοί ναοί, από τους φίλους μας Τούρκους!

































Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης 
Δημοσιογράφος - Συγγραφέας -Τουρκολόγος > 
Την ίδια περίοδο που στην ελληνική πρωτεύουσα ετοιμάζονται με δημόσια δαπάνη να αναγείρουν ένα μουσουλμανικό τέμενος ενώ παράλληλα λειτουργούν περί τα 100 ανεπίσημα τζαμιά σε πολλές περιοχές της Αθήνας, στην Τουρκία συνεχίζεται το άθλιο έργο της κακοποίησης χριστιανικών εκκλησιών, σε βαθμό  να έχουν καταντήσει κυριολεκτικά αχούρια, ακόμα και κοινόχρηστες τουαλέτες, όπως ομολογούν ακόμα και τα ίδια τα τουρκικά ΜΜΕ. 
Αλήθεια τι έχουν να πουν για αυτό το θέαμα οι κάθε είδους ακτιβιστές, που κόπτονται για τις θρησκευτικές ελευθερίες και για την προστασία των θρησκευτικών μνημείων σαν δείγμα δημοκρατίας  και προάσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων; 
Μάλλον στην περίπτωση αυτή έχουν τυφλωθεί από τους γνωστούς πάτρωνες και χρηματοδότες τους.
Σύμφωνα με ένα αποκαλυπτικό και συνάμα εντυπωσιακό δημοσίευμα της τουρκικής εφημερίδας, Aksam, μια περίτεχνη χριστιανική εκκλησία στην περιοχή του Βαν, στην ανατολική Τουρκία και συγκεκριμένα στην επαρχία του Çatak, σε μια κωμόπολη που έχει την τουρκική ονομασία, Korlu Köyü,  όπου πριν από την μικρασιατική καταστροφή πρέπει να είχε μια ανθηρή χριστιανική κοινότητα, χρησιμοποιείται από τους σημερινούς κατοίκους σαν… αχούρι δηλαδή σαν αποθήκη τροφής για τα ζώα του χωριού. 
Το απίστευτο αυτό θέαμα της εκκλησίας, όπως δείχνει και η φωτογραφία που δημοσιεύει η τουρκική εφημερίδα, προκάλεσε το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον σε σημείο να έρθει η φωτογραφία αυτή στην δημοσιότητα. 
Η φωτογραφία αυτή είναι  και η τρανή απόδειξη για το αισχρό κατάντημα ενός ιερού χώρου ο οποίος σε κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να ήταν τουλάχιστον σεβαστός από τις τουρκικές αρχές της ισλαμικής κυβέρνησης, του Ταΐπ Ερντογάν, του «φίλου» και… αξιότιμου κουμπάρου της χώρας μας, που δήθεν κόπτεται για την προστασία των θρησκευτικών μειονοτήτων της Τουρκίας.
Όπως αποκαλύπτεται  στο δημοσίευα της τουρκικής εφημερίδας, η τοπική Διεύθυνση Πολιτισμού και Εκπαίδευσης, έχοντας το σημαντικό πρόβλημα της έλλειψης σχολικών αιθουσών για τα χωριά της περιοχής και εξετάζοντας τα διαθέσιμα κτίσματα, αποκάλυψε ότι ένα πραγματικό μεγαλοπρεπές κτίσμα που κάποτε ήταν χριστιανικός ναός, σήμεραχρησιμοποιείται κυριολεκτικά για αχούρι. 
Το γεγονός αυτό προβλημάτισε τις τοπικές εκπαιδευτικές και πολιτιστικές αρχές και άρχισαν να ψάχνουν τα κτηματολόγια της περιοχής για να βρουν τον πραγματικό ιδιοκτήτη της εκκλησίας, χωρίς όμως κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο εγκαταλειμμένος χώρος της εκκλησίας είχε καταντήσει κοινόχρηστος για τα ζώα ακόμα και για… τις φυσικές ανάγκες των περαστικών κτηνοτρόφων της περιοχής. 
Αυτό το αίσχος απεικονίζεται με τον πιο γλαφυρό τρόπο στην φωτογραφία της εφημερίδας Akasam, η οποία κατηγόρησε τις τοπικές αρχές ότι ενώ θα έπρεπε να εκμεταλλευτούν τον πραγματικά περίτεχνο αυτό κτίσμα ακόμα και για τουριστικούς λόγους, το έχουν καταντήσει σε αυτό το χάλι.  
Η φωτογραφία αυτή εκτός του ότι θεωρείται ντροπή για τον πολιτισμό, είναι κόλαφος για την πολύ διαφημιζόμενη προστασία των θρησκευτικών μνημείων στην Τουρκία, όπως διαλαλούν πολύ συχνά οι τουριστικές αρχές της γειτονικής χώρας.
Και ενώ συμβαίνουν αυτά τα αίσχη στην Τουρκία, εμείς εδώ στην Ελλάδα ετοιμαζόμαστε να επανεκλέξουμε δημάρχους και περιφερειάρχες που έχουν πρόγραμμα τους να γεμίσουν με μιναρέδες τις πόλεις μας και να προωθήσουν με κάθε μέσο, εν ονόματι της αποκαλουμένης θρησκευτικής ελευθερίας, (βλέπε δια της βίας μουσουλμανοποίηση), την νομιμοποίηση της εγκατάστασης εκατοντάδων χιλιάδων φανατικών μουσουλμάνων, αλλοιώνοντας έτσι με εγκληματικό και προδοτικό τρόπο την παραδοσιακή πληθυσμιακή και θρησκευτική δομή της Ελλάδας. 
Θαυμάστε τους λοιπόν!

Απίστευτο! Το Forbes υμνεί την ενεργειακή πολιτική Καραμανλή, που εγκατέλειψαν οι επόμενες κυβερνήσεις!

Απίστευτο! Το Forbes υμνεί την ενεργειακή πολιτική Καραμανλή, που εγκατέλειψαν οι επόμενες κυβερνήσεις!

Greece's Prime Minister Costas Karamanlis meets Russia's President Vladimir Putin in Moscow

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΧΑΣΤΟΥΚΙ! Περιγράφουν την πολιτική των αγωγών που εφάρμοσε ο Κώστας Καραμανλής ως ενεργή, παρουσιάζοντας την ως υποδειγματική στην παρούσα συγκυρία! Αναφέρουν ακόμα και τον αγωγό που θα έφερνε το φυσικό αέριο από Κύπρο και Ισραήλ μεσω Ελλάδας στην Ευρώπη, αλλά τον σαμποτάρισε ο Μπράιζα! Που μόλις προχθές επιδόθηκε σε ακατάσχετη ψευδολογία λέγοντας ότι “υπάρχει προσέγγιση Ισραήλ και Τουρκίας” για να περάσει από εκεί ο αγωγός! Χαρακτηριζει την συμφωνία ως άσσο στο μανίκι της Ελλάδας, αλλά προφανώς δεν γνωρίζει ότι οι συνέταιροι του Μπράιζα που γκρέμισαν τον Καραμανλή, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ! Τόσο ο υποθαλάσσιος αγωγός, όσο ο Southstream και ο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη που θα έκαναν την Ελλάδα ηγέτιδα ενεργειακή δύναμη, έχουν παγώσει…

Ένα άρθρο που πρέπει να προβληματίσει βαθύτατα σε συνδυασμό με τις άθλιες δηλώσεις Μπράιζα και τον ρόλο του που πλέον έχει αποκαλυφθεί αφού είναι έμμισθος των Τουρκικών εταιρειών ενέργειας.

Άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα θέλει να διαδραματίσει νέο ενεργειακό ρόλο», στο οποίο χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «Όσο καιρό η Ευρώπη ασχολείτο με το τι πρόκειται να συμβεί αν η Ρωσία αποφάσιζε να κλείσει την βαλβίδα παροχής φυσικού αερίου, η Αθήνα φαίνεται ότι αποφάσισε πως είναι η κατάλληλη στιγμή για να προωθήσει ένα νέο ενεργειακό ρόλο», «φιλοξενεί» στη διαδικτυακή του έκδοση το αμερικανικό περιοδικό «Forbes».

Στο κείμενο, που υπογράφεται από τον Christopher Coates, αναφέρεται ότι το «ελληνικό υπουργείο Ενέργειας προκήρυξε διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή αγωγού που θα μεταφέρει στις ευρωπαϊκές αγορές περίπου 8 εκατ. κυβικά μέτρα αερίου από θαλάσσιες περιοχές, που ελέγχονται από την Κύπρο και το Ισραήλ».

Ο αρθρογράφος επικαλείται στοιχεία του πρακτορείου Reuters, σύμφωνα με τα οποία, ο αγωγός IGI-Poseidon θα συνδέει το ισραηλινό οικόπεδο Leviathan με την Ευρώπη μέσω Ελλάδας και διαχειριστές θα είναι η ιταλική Edison και η ελληνική ΔΕΠΑ.

Στο άρθρο σημειώνεται ότι «τα τελευταία τρία χρόνια η Αθήνα επικέντρωσε τις προσπάθειές της στη συμμετοχή της στον πρόσφατο ενεργειακό πυρετό που έχει καταλάβει την Ανατολική Μεσόγειο. Θέλει να γίνει κόμβος για τα κυπριακά και ισραηλινά κοιτάσματα φυσικού αερίου, αλλά και παραγωγός η ίδια.

Φυσικά ο διαγωνισμός αυτός είναι στα αζήτητα μετά την πτώση της κυβέρνησης Καραμανλή.

Με πληροφορίες από το Hellasforce.com

Διαβάστε επίσης: Υπάρχει ακόμα κάποιος τόσο ηλίθιος που δεν καταλαβαίνει γιατί γκρέμισαν τον Καραμανλή;

ΚΑΘΕΛΚΥΣΤΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΝΕΑ ΦΡΕΓΑΤΑ ΤΟΥ ΡΩΣΙΚΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΜΑΥΡΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ! Αυτά τα πλοία θα πάρουν την Κωνσταντινούπολη!

Καθελκύστηκε ήδη η πρώτη νέα υπερσύγχρονη Ρωσική Φρεγάτα που προορίζεται για τον Στόλο της Μαύρης Θάλασσας και φέρει τα πλέον προηγμένα συστήματα άμυνας και επίθεσης κατά παντός
στόχου και απειλής σε θάλασσα και αέρα, όπως εκτοξευτές Kalibr και Klub (3M54E)!

 Συνολικά έξι τέτοιες Φρεγάτες ναυπηγούνται στα Ναυπηγεία Yantar στο Ρωσικό θύλακα του Καλλίνινγκραντ στη Βαλτική και θα παραδοθούν μέχρι το 2017, αποκλειστικά για τον Στόλο της Μαύρης Θάλασσας, κάτι που δείχνει πόσο μπροστά βλέπει η Ρωσική προνοητικότητα, που μόλις τώρα παίρνει την στρατηγική Κριμαία, έχοντας ήδη την Αζοφική και χτίζοντας επομένως μια ισχυρή Ρωσική Ναυτική Δύναμη Κρούσης στον Εύξεινο Πόντο! 


  ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΛΗ

  Αυτές οι Φρεγάτες - τύπου "Admiral Grigorovich" - άλλωστε είναι που θα πάρουν την Κωνσταντινούπολη και θα συμμετέχουν

στην Απόβαση στην Κάθοδο του Βοσπόρου, που όπως φαίνεται έρχεται ολοταχώς, μετά το 2017, εκατό χρόνια από την Κομμουνιστική Επανάσταση του 1917, που σταύρωσε κυριολεκτικά την Ορθόδοξη Ρωσία, η οποία σήμερα απλώνει δίχτυ προστασίας για τους Ρωσόφωνους και αύριο για τους Ορθόδοξους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πρωτίστως για την Τουρκία!

ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΑΛΑΤΙ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΟΔΑ Η ΚΑΛΛΥΤΕΡΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΚΡΙΝΟΒΟΛΙΑΣ


Εάν έχετε εκτεθεί σε οποιαδήποτε ακτινοβολία (μαστογραφία ή άλλο),
είτε για ιατρικό διαγνωστικό σκοπό, είτε στο πλαίσιο ακτινοθεραπείας ή αν ακόμα σας απασχολεί η υπερβολική έκθεση στην ακτινοβολία (όπως για παράδειγμα εάν ζείτε δίπλα σε πυρηνικό εργοστάσιο, χειρίζεστε διαγνωστικό ραδιολογικό εξοπλισμό, εργάζεστε στη βιομηχανία πυρηνικής επεξεργασίας, εξόρυξης ουρανίου κ.α.) ή εάν έχετε εκτεθεί σε ραδιοενεργά σωματίδια ή υψηλότερες δόσεις ιονισμένης ακτινοβολίας που προέρχονται από πηγές απεμπλουτισμένου ουρανίου, έλεγχο ατομικών όπλων, συχνές πτήσεις σε υψηλότερα υψόμετρα, μια πυρηνική καταστροφή (όπως στη Φουκουσίμα της Ιαπωνίας),
εδώ μπορείτε να βρείτε συμβουλές και προτεινόμενες θεραπείες που μπορούν με φυσικό τρόπο να βοηθήσουν το σώμα να αποβάλλει τα καταστροφικά ραδιοενεργά στοιχεία (στρόντιο και ραδιοενεργό ιώδιο, για παράδειγμα) ή να αποτοξινώσουν από τα επιβλαβή υποπροϊόντα όπως οι ελεύθερες ρίζες.
Εάν λαμβάνετε οποιαδήποτε ακτινοθεραπεία η μακροβιοτική διατροφή είναι η λύση (από το μακρύς βίος και χρησιμοποιήθηκε από τον Ιπποκράτη, πατέρα της ιατρικής, για να περιγράψει το μοντέλο ανθρώπου που είναι πραγματικά υγιής και ζει για πολλά χρόνια).

Η μακροβιοτική διατροφή είναι πολύ αποτελεσματική στη θεραπεία της ασθένειας από ακτινοβολία και του καρκίνου.

Εάν έχετε διαγνωστεί με καρκίνο και θέλετε να επιβιώσετε από αυτόν αποφύγετε οποιαδήποτε και όλες τις εκθέσεις στην ακτινοθεραπεία.
Η ακτινοθεραπεία οποιασδήποτε μορφής είναι αυτή που στην πραγματικότητα σκοτώνει τους διαγνωσθέντες με καρκίνο ασθενείς. Η έκθεση σε ακτινοβολία προκαλεί καταιγισμό ελεύθερων ριζών που σπέρνουν τον όλεθρο στο σώμα. Οι ελεύθερες ρίζες καταστρέφουν το DNA, τις πρωτείνες και τα λίπη. Η καταστροφή που προκαλούν έχει κλινικά αποδειχθεί ότι συμβάλει στον καρκίνο.
Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν από καρκίνο, πεθαίνουν λόγω δηλητηρίασης από ακτινοβολία. Η κατ’ επανάληψη έκθεση στην ακτινοβολία δια μέσου της θεραπείας αυτής που δεν θα έπρεπε καν να λέγεται θεραπεία κατακλύζει το ανοσοποιητικό σύστημα του σώματος.
1)Ο καρκίνος δεν προκαλεί την απώλεια μαλλιών στους καρκινοπαθείς, η θεραπεία με ακτινοβολία είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για αυτή.
2)Ο καρκίνος δεν προκαλεί την απώλεια βάρους, η ακτινοθεραπεία το προκαλεί καταστέλλοντας την όρεξη.
3)Ο καρκίνος δεν κάνει τον ασθενή να νιώθει αδύναμος και άρρωστος, η ακτινοβολία είναι αυτή που δηλητηριάζει το σώμα και τον κάνει αδύναμο και άρρωστο.
 Σύμφωνα με τους Michio και Aveline Kushi, στο βιβλίο Macrobiotic Diet, ο Michio Kushi δηλώνει:
 “Τη στιγμή του ατομικού βομβαρδισμού στο Ναγκασάκι το 1945, ο Tatsuichiro Akizuki, M.D., ήταν διευθυντής του τμήματος παθολογίας στο νοσοκομείο St. Francis στο Ναγκασάκι.
Οι περισσότεροι ασθενείς του νοσοκομείου, που βρισκόταν σχεδόν δίπλα από την έκρηξη της ατομικής βόμβας, επιβίωσαν των αρχικών επιπτώσεων της βόμβας αλλά σύντομα κατέρρευσαν με συμπτώματα αδιαθεσίας από ακτινοβολία λόγω της ραδιενέργειας που είχε απελευθερωθεί.
Ο Dr. Akizuki έκανε στο προσωπικό του και στους ασθενείς μια αυστηρή μακροβιοτική δίαιτα με καστανό ρύζι, μίσο και σούπα με σάλτσα σόγιας ταμάρι, γουακάμε και άλλα θαλασσινά φύκια, κολοκύθα Hokkaido και θαλασσινό αλάτι και απαγόρευσε την κατανάλωση ζάχαρης και γλυκών. Ως αποτέλεσμα, έσωσε τους πάντες στο νοσοκομείο ενώ άλλοι επιζώντες πέθαναν από τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας”.
Το μυστικό της επιβίωσης από όλες τις μορφές ακτινοβολίας είναι το θαλασσινό αλάτι. Εάν ανησυχείτε για το νέφος από την πυρηνική καταστροφή στο εργοστάσιο της Φουκουσίμα ή εάν κάνατε ακτίνες Χ (σε νοσοκομείο ή σε σκάνερ αεροδρομείου) κάντε ένα μπάνιο με θαλασσινό αλάτι (όχι το ιωδιούχο επιτραπέζιο αλάτι) ώστε να φύγει η ραδιενέργεια από το σώμα σας.
 Εάν διαγνωστήκατε με στοματικό καρκίνο ή καρκίνο του λάρυγγα και υποβληθήκατε στη θανατηφόρα θεραπεία με ακτινοβολία, οι γαργάρες με μαγειρική σόδα μαζί με νερό θα βοηθήσουν ώστε να εξουδετερωθεί η ακτινοβολία.
 Η μαγειρική σόδα είναι τόσο ισχυρή στην θεραπεία της μόλυνσης από ραδιενέργεια που, στο National Laboratory του Los Alamos, στο New Mexico, ο ερευνητής Don York χρησιμοποίησε τη μαγειρική σόδα για να “καθαρίσει” το έδαφος που είχε μολυνθεί με ουράνιο. Το διττανθρακικό νάτριο δένει με το ουράνιο, και έτσι αποκολλάται από το έδαφος. Μέχρι στιγμής ο ερευνητής έχει αφαιρέσει το 92% του ουράνιου από τα μολυσμένα δείγματα εδάφους.
Ακόμα δεν έχετε πειστεί; Θα βοηθούσε να ξέρατε ότι ο στρατός των ΗΠΑ συνιστά τη χρήση μαγειρικής σόδας για την προστασία των νεφρών από την ακτινοβολία.

 Η ραδιενέργεια είναι πολύ τοξική. Η έκθεση σε αυτήν, ακόμα και σε μικρό ποσοστό, είναι βλαβερή για το σώμα. Η έκθεση σε ραδιενέργεια μέσω ακτίνων Χ ή θεραπειών για τον καρκίνο είναι η πιο βλαβερή πηγη δηλητηρίασης από ακτινοβολία. Οι ακτίνες Χ και η ακτινοβολία για θεραπεία του καρκίνου είναι μακράν πιο θανατηφόρες από το νέφος ακτινοβολίας (Φουκουσίμα) διότι η έκθεση είναι συμπυκνωμένη και συχνή.thalassina-mpania_-ellada
Για να αφαιρέσετε το δηλητήριο από το σώμα σας, δοκιμάστε ένα μπάνιο στο οποίο θα ρίξετε μισό φλιτζάνι θαλασσινό αλάτι και μισό φλιτζάνι μαγειρική σόδα. Μουλιάστε για τουλάχιστον 20-30 λεπτά, κάθε μέρα για τρεις εβδομάδες ή κάθε δεύτερη μέρα για έξι εβδομάδες … ή πηγαίνετε διακοπές στις Δυτικές Ινδίες ή στο Νότιο Ειρηνικό(σ.σ. και οι ελληνικές θάλασσες είναι μια χαρά!!!) και κολυμπήστε στον ωκεανό κάθε μέρα για τρεις εβδομάδες. Γιατί στις Ινδίες και τον Ειρηνικό; Διότι έχουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση θαλασσινού αλατιού.
Που είναι το καλύτερο μέρος στη γη για να γιατρέψεις τον εαυτό σου από την ακτινοβολία; Η Μαύρη Θάλασσα. Το αλάτι της Μαύρης Θάλασσας είναι τέσσερις φορές πιο πάνω από τους υπόλοιπους ωκεανούς. Το θαλασσινό αλάτι τραβάει την ακτινοβολία από το σώμα.
Δεν έχετε χρήματα για να πάτε στη Μαύρη Θάλασσα για να γιατρέψετε το σώμα σας; Μια μικρή πρέζα από καλό θαλασσινό αλάτι με μερικά ποτήρια αποσταγμένο νερό σας παρέχουν όλα τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεστε για να απαλλάξετε το σώμα σας από την ακτινοβολία και να παραμείνετε υγιείς.
Δεν μπορείτε να χωνέψετε το θαλασσινό αλάτι; Το αμινοξύ κυστείνη προστατεύει επίσης κατά των καταστροφικών επιπτώσεων της ακτινοβολίας τερματίζοντας τις ελεύθερες ρίζες που δημιουργούνται από την ιονίζουσα ακτινοβολία. Η κυστείνη μαζί με την μεθιονίνη, την κυστίνη και τα παράγωγά τους ανήκουν στα θειούχα αμινοξέα διότι περιέχουν θείο μαζί με άνθρακα, υδρογόνο, άζωτο και οξυγόνο.
Επιμελεια
Ελενα Ταγκαλακη
πηγη

Η ΣΕΛIΔΑ EΧΕΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚO ΧΑΡΑΚΤHΡΑ.ΣΥΜΒΟΥΛΕYΕΣΤΕ ΠAΝΤΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡO ΣΑΣ.
«Κάλλιον του θεραπεύειν, προλαμβάνειν!».

Για πόσους Προέδρους μπορεί να διαρκέσει μία Βασίλισσα?

 Για πόσους Προέδρους μπορεί να διαρκέσει μία Βασίλισσα? 
Ε Ν Τ Υ Π Ω Σ Ι Α Κ Ο!!
 
Descri??o:                                                           ATT20036422
Obama 
 
Descri??o: ATT20036423
Bush 
 
Descri??o: ATT20036424
Clinton 
 
Descri??o: ATT20036425
Bush (pai) 
 
Descri??o: ATT20036426
Reagan 
 
Descri??o: ATT20036427
Carter 
 
Descri??o: ATT20036428
Ford 
 
Descri??o: ATT20036429
Nixon 
 
Descri??o: ATT20036430
Kennedy 
 
Descri??o: ATT20036431
Eisenhower 
 
Descri??o: ATT20036432
Truman
 
 
Descri??o:                                                           duraqueen
                 
 Αυτή εδώ διαρκεί πάρα πολύ!!!
Μήπως κάνει κόντρες με τον 
Μητσοτάκη;


Μικρές ιστορίες από την αρχαία Ελλάδα.

Κυναίγειρος,
 ἀδερφὸς τοῦ τραγικοῦ ποιητῆ Αἰσχύλου, πολέμησε στὸ Μαραθώνα. Κατὰ τὴν καταδίωξη τῶν εἰσβολέων ἐπέδειξε ἰδιαίτερη γενναιότητα. Ἔπιασε μὲ τὰ χέρια του πλοῖο τῶν περσῶν ποὺ ἐγκατέλειπε τὸν ὅρμο τοῦ Μαραθώνα. Οἱ πέρσες, τοῦ ἔκοψαν τὰ χέρια. Ὁ Κυναίγειρος ἔπιασε τὸ πλοῖο μὲ τὰ δόντια του. Οἱ πέρσες, τοῦ ἔκοψαν τὸ κεφάλι. 

Ἡ Ἀθήνα 
εἶχε δυὸ ἱερὰ πλοῖα τα : “Πάραλος” καὶ “Σαλαμινία”, τὰ ὁποῖα ἀνελάμβαναν εἰδικὲς ἀποστολές. 

Οι Ἀθηναῖοι
 πίστεψαν ὅτι ὁ θεὸς Πᾶν πολέμησε μαζί τους στὸ Μαραθώνα, γι’ αὐτὸ καὶ οἱ Πέρσες κατελήφθησαν ἀπὸ “πανικό”. 

Ἡ πολεμικὴ ἰαχὴ τῶν Ἀθηναίων 
Ἦταν ἕνα ἐπαναλαμβανόμενο “ἀλαλά”. Ἀπὸ ἐδῶ καὶ τὸ ρῆμα “ἀλαλάζω”. Ἐπίσης σχετικὴ εἶναι καὶ ἡ ἔκφραση “Τοὺς ἀλάλιασαν” δὴλ τοὺς τρομοκράτησαν, τοὺς συνέτριψαν κλπ.

Κατά τὴ διάρκεια τῆς οἰκοδόμησης τῶν Προπυλαίων στὴν Ἀκρόπολη, ὁ καλύτερος τεχνίτης τοῦ ἀρχιτέκτονα Μηνησικλέους, ἔπεσε ἀπὸ τὴ σκαλωσιὰ καὶ τὸ λαμπρὸ αὐτὸ ἔργο κινδύνευε νὰ σταματήσει. Λέγεται ὅτι ἡ Ἀθηνᾶ παρουσιάστηκε στὸν ὕπνο τοῦ Περικλέους καὶ τοῦ ὑπέδειξε πὼς ἔπρεπε νὰ γιατρευτεῖ ὁ τεχνίτης. Πράγματι ἔτσι ἔγινε καὶ τὸ ἔργο τελείωσε μὲ ἐπιτυχία.

Τὸ λοφίο τῆς περικεφαλαίας της, τοῦ ὕψους ἑπτὰ μέτρων χάλκινου ἀγάλματος τῆς θεᾶς Ἀθηνᾶς Προμάχου ποὺ κοσμοῦσε τὴν Ἀκρόπολη, γυάλιζε στὸν ἥλιο καὶ ἡ λάμψη αὐτὴ φαίνονταν ἀπὸ τὰ πλοῖα ποὺ περνοῦσαν στὸ Σούνιο.

Ἀριστοφάνης: 
Μία γενιὰ εἴμαστε ὅλοι καὶ ἀπὸ τὸ ἴδιο ἁγιασματάρι ὅλοι ραντίζουμε τοὺς βωμοὺς τῶν θεῶν στὴν Ὀλυμπία, στὶς Θερμοπύλες, στοὺς Δελφοὺς καὶ σ’ ἄλλα μέρη πολλά. Κι ἐνῶ στρατῶν ἐχθρῶν βαρβάρων μας ζώνει, Ἕλληνες, ἄντρες, πολιτεῖες ἑλληνικὲς χαλᾶτε καὶ τ’ ἀδέρφια σας”.

Δημοσθένης: 
”Πόλεμος ἔνδοξος, εἰρήνης αἰσχρᾶς, αἱρετώτερος!” Ἂς τὸ σκεφθοῦν αὐτὸ ὅσοι ἐπιθυμοῦν εἰρήνη στὸ Αἰγαῖο, μὲ κάθε τρόπο καὶ πάση θυσία…
Διογένης: 
Έλεγε ὁ φιλόσοφος Διογένης, πώς, ὅταν πεθάνει, θέλει νὰ τὸν θάψουν μπρούμητα. Τὸν ρώτησαν γιατί, κι ἐκεῖνος ἀπάντησε:”γιατί σὲ λίγο θα’ρθοῦν τὰ πάνω – κάτω” !

Ο Διογένης εἶχε ἀπαλλαγεῖ ἀπὸ ὅλα τα περιττὰ πράγματα, ἔτσι νόμιζε τουλάχιστον. Ζοῦσε ἀντὶ σὲ οἰκία σὲ ἕνα πιθάρι, ἐνῶ ὅλα του τὰ ὑπάρχοντα ἤσαν ὁ τριμμένος του χιτὼν καὶ ἕνα κυπελάκι πήλινο γιὰ νὰ πίνει νερό. Μία μέρα ποὺ εἶδε ἕνα παιδάκι νὰ πίνει νερὸ χρησιμοποιώντας τὶς χοῦφτες του, πέταξε καὶ τὸ κύπελό του ἀναφωνώντας “ἕνα παιδὶ μὲ ξεπέρασε σὲ ἁπλότητα !” (παιδίον μὲ νενίκηκεν εὐτελεία !).

Ἦταν, στὴν Ἀθήνα, ἕνας τεραστίων διαστάσεων (…”φουσκωτός” τῆς ἐποχῆς) νέος ἄντρας ποὺ προσπαθοῦσε νὰ παίξει κιθάρα. Ἦταν ὅμως τόσο παράφωνος ποὺ ὅλοι τὸν περιφρονοῦσαν. Μόνο ὁ Διογένης ἔστεκε ἐκστατικὸς καὶ τὸν χειροκροτοῦσε. “Μὰ καλὰ βρὲ Διογένη” τοῦ εἶπαν “κουφὸς εἶσαι καὶ δὲν ἀκοῦς πῶς παίζει ; γιατί τὸν θαυμάζεις ;” Κι ὁ Διογένης ἀπήντησε : “Διότι, τηλικοῦτος ὤν, κιθαρωδεῖ καὶ οὐ ληστεύει !”.

Ο Διογένης, κάποτε, στέκονταν ἐμπρὸς ἀπὸ ἕνα ἄγαλμα ζητώντας ἐλεημοσύνη. Τὸν ρώτησαν γιατί τὸ κάνει αὐτό, κι ἐκεῖνος ἀπάντησε : “μελετῶ ἀποτυγχάνειν”.

Εὐριπίδης: 
”Οὔτε ἀπὸ τὸ Ἄργος οὔτε ἀπὸ τὴ Θήβα εἶμαι, δὲ καυχιέμαι γιὰ καμμιὰ πατρίδα. Κάθε ἑλληνικὴ πόλη εἶναι γιὰ μένα πατρίδα”
Ἠράκλειτος: 
Ἔλεγε ὁ φιλόσοφος Ἠράκλειτος : “δὲ θέλω νὰ πεθάνω, ἀλλὰ δὲ θὰ Ἦταν ἄσχημα νὰ εἶμαι κι ὄλας πεθαμένος !”.

Ὁ Ἠράκλειτος πίστευε πὼς τὰ πάντα βρίσκονται σὲ διαρκῆ μεταλλαγὴ καὶ κίνηση “τὰ πάντα ρεῖ”. Ὁ Ἐπίχαρμος -κωμωδιογράφος ἀπὸ τὶς Συρακοῦσσες- τὸν εἰρωνευόταν λέγοντας ὅτι “δὲν εἶναι ὑποχρεωμένος κανεὶς νὰ πληρώσει τὰ χρέη του, γιατί δὲν εἶναι πιὰ ἴδιος μὲ ἐκεῖνον ποὺ τὰ ἔκανε, ἀλλὰ καὶ δὲν πρέπει νὰ δέχεται καὶ καμία πρόσκληση, γιατί αὔριο δὲ θὰ εἶναι ὁ ἴδιος ποὺ τὴν ἔλαβε…!”


Θεσσαλία: 
Οἱ Θεσσαλοὶ εἶχαν τὸ πιὸ δυνατὸ καὶ πολυάριθμο ιππικό στην Ἑλλάδα. Τὸ ἱππικὸ χρειάζεται πεδιάδες καὶ ὄχι ὀρεινοὺς ὄγκους γιὰ νὰ ἀναπτυχθεῖ καὶ νὰ δράσει ἀποτελεσματικά.

Ἱεροκλῆς: ”
Σχολαστικὸς φίλος ἔγραψεν, εἰς Ἑλλάδα ὄντι, βιβλία αὐτῶ ἀγορᾶσαι. Τοῦ δὲ ἀμελήσαντος, ὡς μετὰ χρόνον τῷ φίλῳ συνώφθη, εἶπε : Την ἐπιστολήν, ἢν περὶ βιβλίων ἀπέστειλάς μοι, οὐκ ἐκομισάμην’ “. Ἔγραψε κάποιον σὲ ἕναν φίλο του ποὺ Ἦταν στὴν Ἑλλάδα νὰ τοῦ ἀγοράσει βιβλία. Μετὰ ἀπὸ καιρὸ συναντήθηκαν καὶ τοῦ λέει ὁ “σχολαστικός” : “Τὸ γράμμα πού μου ἔστειλες γιὰ τὰ βιβλία, δυστυχῶς δὲν τὸ ἔλαβα!”
Κόρινθος: 
Η πρώτη τριήρης σχεδιάστηκε και ναυπηγήθηκε από τον Κορίνθιο ναυπηγό Αμεινοκλή. Το νέο πλοίο που κατασκευάστηκε ονομάστηκε έτσι γιατί έφερε 3 σειρές κουπιών. “Ερέται” ονομάζονταν οι κωπηλάτες.

Μακεδονία: 
Κάποτε κάποιος από την Αμφίπολη θέλησε να μπει στην υπηρεσία του βασιλιά Φιλίππου Β’, προσπαθώντας να τον πείσει ότι είναι εξαιρετικός σκοπευτής και δε του ξεφεύγει ούτε πουλί. Ο Φίλιππος του είπε ότι θα τον πάρει “όταν κυρήξω πόλεμο στα χελιδόνια”.

Ο θώρακας του βασιλιά Φιλίππου Β’ της Μακεδονίας, στη δεξιά πλευρά του έχει μία μικρή χρυσή εικόνα της θεάς Αθηνάς. Η αριστερά πλευρά του βασιλιά καλύπτονταν από την ασπίδα, ενώ η δεξιά έμενε ακάλυπτη όταν ο Φίλιππος σήκωνε το σπαθί του. Ένα φυλαχτό που μοιάζει τόσο με τα φυλαχτά των βυζαντινών αυτοκρατόρων που εικόνιζαν την Παναγία!

Ο Αλέξανδρος αρνήθηκε να ακολουθήσει τη συμβουλή των στρατηγών του και να ριχτεί στο αντίπαλο στρατόπεδο τη νύχτα, λέγοντας τους “Ου κλέπτω τη νίκην”


Ολυμπία: 
Πρὶν τοὺς ἀγῶνες, τὴν πρώτη ἡμέρα τῆς γιορτῆς, οἱ ἀθλητὲς ὁρκίζονταν μπροστὰ στὸ ἄγλαμα τοῦ Ὅρκιου Διὸς πὼς θὰ ἀγωνιστοῦν τίμια τηρώντας τοὺς κανονισμούς. Ἐπίσης ὁρκίζονταν καὶ οἱ ἀδελφοὶ καὶ οἱ πατέρες τῶν ἀθλητῶν, διαβεβαιώνοντας πὼς ἀπὸ τὴ μεριά τους δὲν ἔγινε καμία παραβίαση τῶν κανόνων. Ἀκόμα ὁρκίζονταν καὶ οἱ ἑλλανοδίκες (κριτές) πὼς θὰ κρίνουν ἀμερόληπτα καὶ δὲ θὰ δεχθοῦν δῶρα γιὰ νὰ ἐπηρρεάσουν τὴν κρίση τους. Οἱ ἀθλητὲς ποὺ ἐλάμβαναν μέρος στοὺς Ὀλυμπιακοὺς ἀγῶνες καὶ συλλαμβάνονταν ἀπὸ τὴν Ἑλλανόδικο ἐπιτροπὴ νὰ παραβιάζουν τοὺς κανόνες διεξαγωγῆς τῶν ἀγώνων, ὑποχρεώνονταν νὰ δωρίσουν στὸ ἱερό της Ὀλυμπίας χάλκινα ἀγάλματα τοῦ θεοῦ Διός. Τὰ περισσότερα ἀπ’ αὐτὰ τὰ ἀγάλματα τὰ κατασκεύαζαν οἱ ἴδιοι οἱ παρανομήσαντες ἀθλητὲς (γιὰ νὰ περιορίσουν τὸ κόστος τους). Ἦταν -φυσικά- κακότεχνα καὶ ὀνομάζονταν “Ζάνες”.

Όμηρος: 
Οι έλληνες μεγάλωσαν και διαπαιδαγωγήθησαν με τα έπη του Ομήρου που είναι πλούσια σε υψηλές έννοιες και ιδανικά. Διαμόρφωσαν χαρακτήρα αγωνιστή, δίκαιου, πατριδολάτρη.”Αιέν αριστεύειν έμμεναι άλλων, μηδέ γένων πατέρων αισχυνέμεν” : “να επιδιώκεις μονίμως να είσαι ο άριστος έναντι των άλλων και να μην ντροπιάσεις ποτέ τη γενιά σου”.

Οι τελευταίες συμβουλές του Έκτορος στο γυιό του Αστυάνακτα ήταν τα συγκλονιστικά λόγια: “Εις οιωνός άριστος: Αμύνεσθαι περί πάτρις”.

Σπάρτη:
 Οι Σπαρτιάτες πολεμιστές, φορούσαν, κατά νόμο του Λυκούργου, κατακόκκινη χλαμύδα, για μη φαίνονται τα αίματα των πληγών τους και δειλιάζουν οι συστρατιώτες τους.

Ο λεγόμενος “Καιάδας” δεν ήταν βάραθρο, αλλά σπηλαίωμα στον Ταϋγετο. Τα παιδιά δεν τα σκοτώνανε εκεί, αλλά τα “απέθεταν”, τα εγκατέλειπαν.

Λέγεται ότι κάποτε ένας Έλληνας που δοκίμασε τον μέλανα ζωμό είπε πως κατάλαβε “γιατί οι Σπαρτιάτες βαδίζουν με τέτοια ευχαρίστηση στο θάνατο” ! Κι όμως, ο “μέλας ζωμός” ήταν πικάντικο και θρεπτικό φαγητό.

Στη Σπάρτη υπήρχε μυστική αστυνομία – σώμα κατασκόπων με το όνομα “κρυπτεία”.

Στην απειλή των περσών ότι η πυκνότητα των βελών τους θα σκεπάσει τον ήλιο, ο Σπαρτιάτης Διηνέκης απάντησε ειρωνικά :”Καλύτερα. Θα πολεμήσουμε υπό σκιάν”. Στην τελική φάση της αναμέτρησης, οι πέρσες δεν τόλμησαν να αντιμετωπίσουν τους Έλληνες και τους εξολόθρευσαν από απόσταση με τα βέλη τους. Απόδειξη, οι χιλιάδες αιχμές βελών που βρέθηκαν στις Θερμοπύλες. Οι Έλληνες -πλην των Κρητικών- δε χρησιμοποιούσαν ως κύριο επιθετικό όπλο το τόξο.

O Λεωνίδας, την τελευταία μέρα πριν την αποφασιστική μάχη των Θερμοπυλών, σύστησε σε Σπαρτιάτες και Θεσπιείς να φάνε ελαφρά για να μη δυσκολευτούν στη μάχη.”Απόψε θα δειπνήσουμε πλουσιοπάροχα στα βασίλεια του Πλούτωνος” τους είπε, με αυτοσαρκασμό.

Όταν ο Λεωνίδας κατάλαβε πως ήταν περικυκλωμένος από τους Πέρσες και κάθε αντίσταση μάταια, έπεισε τους Έλληνες συμμάχους να φύγουν για να μη θυσιαστούν άδικα. Ο βασιλιάς των θεσπιέων όμως του απήντησε πως δεν φεύγει.”Λεωνίδα, δε θα σε αφήσω να πάρεις μόνος σου τη δόξα των Θερμοπυλών” του είπε, και με τους εφτακόσιους οπλίτες του έπεσαν μέχρις ενός.

Ήταν παροιμιώδης η λεκτική λιτότητα των Σπαρτιατών, το “λακωνίζειν”. Σε έναν εχθρό που τους απείλησε: “Αν κυριέψω την πόλη σας θα την ισοπεδώσω”, απάντησαν: “Αν”.
Οἱ ἀσπίδες τῶν Λακεδαιμονίων ἔφεραν σὰν διακριτικὸ ἔμβλημά τους τὸ γράμμα “Λ”, ὥστε οἱ ἀντίπαλοι στρατοὶ νὰ γνωρίζουν μὲ ποιοὺς πολεμοῦν.Ἦταν ἕνας τρόπος ἄσκησης ψυχολογικῆς πίεσης στὸν ἀντίπαλο, ποὺ ἐτρομοκρατεῖτο γνωρίζοντας πώς πολεμᾶ τὸν καλύτερο στρατὸ τῆς Ἑλλάδος. Οἱ νέοι ὁπλίτες τῆς Σπάρτης ἐλάμβαναν τὴν ἀσπίδα ἀπὸ τὴ μητέρα τους, μὲ τὴν ἐντολὴ “Τᾶν ἢ ἐπὶ τᾶς”. Ἦταν ὑποχρεωμένοι δηλαδὴ νὰ ἐπιστρέψουν νικητὲς μὲ “τᾶν ἀσπίδα” τοὺς ἀνὰ χείρας ἢ νεκροὶ “ἐπὶ τᾶς ἀσπίδος” τοὺς!

Γενικότερα ὅμως στὴν Ἑλλάδα ἡ ἀσπίδα τοῦ πολεμιστῆ ἀντιπροσώπευε τὴν τιμή του. Κάθε πολεμιστὴς ἔπρεπε μετὰ τὴ μάχη νὰ γυρίσει μὲ τὴν ἀσπίδα τοῦ στὸ σπίτι του. Νεκρὸς ἢ ζωντανός. Οἱ ζωντανοὶ ποὺ ἐπέστρεφαν χωρὶς τὴν ἀσπίδα τοὺς Ἦταν τιποτένιοι, “ριψάσπιδες”. Παράτησαν τὴν ἀσπίδα τοὺς στὸ πεδίο τῆς μάχης γιὰ νὰ τοὺς εἶναι εὔκολη ἡ φυγὴ ἀπηλλαγμένοι ἀπὸ τὸ βάρος της.

Σε κάποια από τις Ολυμπιάδες, ένας γέροντας προσήλθε στο Στάδιο για να παρακολουθήσει τους αγώνες. Μάταια όμως προσπαθούσε να βρει μία θέση να κάτσει.

Μόλις πλησίασε το μέρος όπου κάθονταν οι Σπαρτιάτες, αυτοί αμέσως σηκώθηκαν από σεβασμό για να του προσφέρουν τη θέση τους. Οι υπόλοιποι Έλληνες που βρίσκονταν εκεί γύρω επαίνεσαν του Σπαρτιάτες. Τότε ο γέροντας είπε: “όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν ποιο είναι το καλό. Μόνον οι Σπαρτιάτες, όμως, το πράττουν”.

Κάποιος Αθηναίος ρώτησε έναν Σπαρτιάτη, “ποια είναι η ποινή για τις Σπαρτιάτισσες που απατούν τους συζύγους τους”. Ο Σπαρτιάτης αποκρίθηκε πως “πρέπει να θυσιάσουν έναν ταύρο που όταν στέκεται στην κορυφή του Ταϋγέτου, πίνει νερό στον Ευρώτα”, εννοώντας πως δε νοείται Σπαρτιάτισσα να απατά το σύζυγό της.

πηγή 

Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

ΜΑΝΗ

ΜΑΝΗ


Ονομασία

Υπάρχουν πολλές εκδοχές για την προέλευση της ονομασίας Μάνη.
Η κυριότερη είναι εκείνη που παραπέμπει στο κτίσιμο του περίφημου κάστρου της Μαΐνης, στις αρχές του 10ου αι. Το τοπωνύμιο Μαΐνη αναφέρεται για πρώτη φορά στα 876. Στη συνέχεια η ονομασία "Μαΐνη" από αναφορά σε μια πολύ μικρή περιοχή έφτασε να αναφέρεται στην ευρύτερη περιοχή που από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας είναι γνωστή ως Μάνη. Η εκδοχή αυτή υποστηρίζεται και από την ονομασία brazzo di Maina (βραχίονας - μπράτσο της Μάνης) που είχαν καθιερώσει οι παραπλέοντες Βενετοί ναυτικοί σε χάρτες και άλλα έγγραφα της εποχής.
Άλλες θεωρίες αναφέρουν:
·                    στη ναυτική εντολή maina=μάινα (μάζεμα) των πανιών, που ήταν αναγκασμένοι να κάνουν οι ναυτικοί, όταν ταξίδευαν στη θάλασσα του Ταινάρου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή.
·                    στο θεό Μάνη, αλλιώς ο θεός Ουρανός, πατέρας του Κρόνου και παππούς του Δία.
·                    στο επίθετο μανή (= αραιή, φαλακρή, άδενδρη) που περιγράφει την κυρίαρχη εικόνα αραιής βλάστησης με ελιές και φραγκοσυκιές.

στη λατινική λέξη manes (ψυχή), και στη συσχέτιση της περιοχής με το ψυχοπομπείο και ναό του Ποσειδώνα στο Ακροταίναρο

 

Ιστορία

Σύμφωνα με αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή, η Μάνη ήταν κατοικημένη από την παλαιολιθική εποχή. Τα ευρήματα στο Σπήλαιο Απήδημα και ο "Ταινάριος άνθρωπος" έχουν αυξήσει κατακόρυφα το επιστημονικό ενδιαφέρον για την περιοχή. Για πρώτη φορά συναντάμε αναφορές σε πόλεις της περιοχής (Καρδαμύλη, Οίτυλος, Γύθειον, Ενόπη κ.α.) από τον Όμηρο.
Οι πρώτοι κάτοικοι, κατά τον περιηγητή Παυσανία, ήταν οι Λέλεγες. Ακολούθησαν οι Αχαιοί και οι [Δωριείς]]. Για τους επόμενους αιώνες η ιστορία της Μάνης ταυτίστηκε με τη Σπάρτη. Στα ρωμαϊκά χρόνια αποτέλεσε ιδιαίτερη ομοσπονδία, «το Κοινό των Λακεδαιμόνιων». Στα βυζαντινά χρόνια, κατά τον αποικισμό των Σλάβων στην Πελοπόννησο τον 8ο μ.Χ. αιώνα, εγκαταστάθηκαν Σλάβοι γύρω απ' τη Μάνη και κυρίως στις πλαγιές του Ταϋγέτου. Οι Μανιάτες έγιναν χριστιανοί στα μέσα του 9ου αιώνα, όταν ήρθε ο Νίκων ο Μετανοείτε για να τους σταθεροποιήσει την πίστη στο χριστιανισμό. Με την πάροδο του χρόνου, με την επίδραση της χριστιανικής θρησκείας και κυρίως με την επικοινωνία και επιμειξία των Σλάβικων χωριών με τους Έλληνες κατοίκους, μετά τον εκχριστιανισμό συνετελέσθη και ο εξελληνισμός αυτών. Στους αιώνες που ακολουθούν οι κάτοικοι της περιοχής αποσύρονται στα ορεινά του Ταϋγέτου, όταν οι Άραβες σπέρνουν τον τρόμο στα ελληνικά παράλια.
Αργότερα οι Φράγκοι δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ να υποτάξουν τους Μανιάτες, και τελικά αρκέστηκαν στο να χτίσουν τρία φρούρια: του Πασσαβά, της Μεγάλης Μάνης και του Λεύκτρου, για να εξασφαλίσουν τη γενική επίβλεψη της περιοχής. Μετά την πτώση των Βιλλαρδουΐνων, η Μάνη αποτέλεσε περιοχή του δεσποτάτου του Μυστρά, του κράτους των Παλαιολόγων. Η Φραγκική κατάκτηση της Πελοποννήσου το 13ο αιώνα φέρνει στα βουνά της Μάνης κι άλλους πρόσφυγες. Την ίδια επίσης εποχή αλλά και τα επόμενα χρόνια οι πειρατές έβρισκαν καταφύγιο στις ακτές της Μάνης.
Αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, η Μάνη έγινε το επίκεντρο σημαντικών γεγονότων. Το Μάιο του 1460, που ο Μωάμεθ ο Β' μπήκε στηνΠελοπόννησο, γνωρίζοντας τον ιδιότυπο χαρακτήρα των Μανιατών δεν εξεστράτευσε εναντίον τους, αλλά προσπάθησε να προσεταιριστεί τον αρχηγό τους, Κροκόδειλο Κλαδά, για να έχει τη στήριξή του στην προδιαγραφόμενη σύρραξη μεταξύ Τούρκων και Ενετών. Οι Μανιάτες απόκρουσαν τις προσφορές του Τούρκου κατακτητή και συμμάχησαν με τους Ενετούς.
Οι Μανιάτες πολέμησαν με κάθε τρόπο τους Τούρκους. Ουσιαστικά η Μάνη ποτέ δεν υποτάχθηκε. Το μεγαλύτερο διάστημα οι Τούρκοι την άφηναν υπό τη διακυβέρνηση ενός Μπέη, με μοναδική υποχρέωση να πληρώνει φόρο 4.000 γρόσια το χρόνο, που ούτε και αυτό έκανε. Παράλληλα, το απρόσβλητο της περιοχής έκανε πολλούς κατοίκους από τουρκοκρατούμενες περιοχές να καταφεύγουν στη Μάνη.
Στον απελευθερωτικό αγώνα η Μάνη πρόσφερε πάρα πολλά. Η Φιλική Εταιρεία θεωρούσε τη Μάνη ως την πιο ασφαλή αφετηρία για τον ξεσηκωμό και τα γεγονότα δεν τη διέψευσαν. Ιστορική είναι η μάχη της Βέργας, όπου ο Ιμπραήμ χάνει τα δύο τρίτα του στρατού του, ενώ τον κατατροπώνουν και οι γυναίκες του Δυρού, που αμυνόμενες με δρεπάνια και ξύλα ματαιώνουν την προσπάθειά του για απόβαση.
Μετά την ηρωική περίοδο της επανάστασης του 1821, στις προσπάθειες του Ιωάννη Καποδίστρια και του Όθωνα να ανασυντάξουν σε ενιαίο κράτος τις απελευθερωμένες περιοχές, οι Μανιάτες αντιστέκονταν στο να υποταχθούν στην κυβέρνηση του ελληνικού κράτους, αντιδρώντας στο διοικητικό σύστημα πού επιβλήθηκε. Η αντίδραση τους αυτή εκδηλώθηκε ένοπλα, και σημαδεύτηκε με τη δολοφονία του Καποδίστρια από τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη, γιο του οπλαρχηγού και ηγεμόνα της Μάνης Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Οι τελευταίες ταραχές έγιναν το 1862-63. Στα επόμενα χρόνια επικράτησε μια προσπάθεια συμβιβασμού και η Μάνη ειρήνευσε.


Δεσμοί με Μακεδονία και Κρήτη

Κατεξοχήν εκπαιδευμένοι ως πολεμιστές, οι Μανιάτες δεν σταμάτησαν με την απελευθέρωση του τόπου τους. Πολέμησαν ηρωικά σε όλους τους αγώνες της Ελλάδας, στηΘεσσαλία, στην Ήπειρο, στην Κρήτη και στη Μικρά Ασία.
Ειδικότερα, η σημαντική προσφορά των Μανιατών στο Μακεδονικό Αγώνα [4](1904 – 1907), με χιλιάδες εθελοντές αγωνιστές που ακολούθησαν τους Μανιάτες καπεταναίους οπλαρχηγούς του ελληνικού στρατού, έχει διατηρήσει έκτοτε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των Μακεδόνων και των Μανιατών.
Λόγω της εγγύτητας της νότιας Πελοποννήσου με τη δυτική Κρήτη και τα Κύθηρα, των εμπορικών και ναυτικών σχέσεων, αλλά και της ασφάλειας των απόρθητων χωριών της Μάνης, υπήρξαν κρίσιμες ιστορικές στιγμές όπου Κρητικοί βρήκαν καταφύγιο και εγκαταστάθηκαν εκεί. Το 1645, όταν οι Τούρκοι επιτέθηκαν εναντίον των Ενετών και κατέλαβαν τα Χανιά, όπως και το 1669, όταν η πόλη του «Χάνδακα» (Ηράκλειο) παραδόθηκε στους Τούρκους, οι κάτοικοι της πόλης και άλλοι Κρητικοί που είχαν καταφύγει εκεί, πέρασαν στις απέναντι ακτές της Μάνης όπου πίστευαν ότι θα ήταν ασφαλείς.
Υπήρξαν όμως και Μανιάτες που αναζήτησαν καταφύγιο στην Κρήτη, σε στιγμές όπως το 1715 (ανακατάληψη της Πελοποννήσου από τους Τούρκους) και το 1770 (μετά ταΟρλωφικά). Στην μεγάλη κρητική επανάσταση του 1866-69 οι Μανιάτες φέρθηκαν στους Κρητικούς σαν γνήσιοι αδελφοί, όταν εκατοντάδες εμπειροπόλεμοι εθελοντές Μανιάτες βρέθηκαν στην Κρήτη. Την ίδια συμπεριφορά έδειξαν οι Μανιάτες και στην Επανάσταση του ‘97.
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ηγετική φυσιογνωμία της Κρήτης με καταγωγή της οικογένειάς του από τη Λακωνική Μάνη, είχε δηλώσει "Αισθάνομαι υπερηφάνεια, διότι στις φλέβες μου ρέει διασταυρωμένο Λακωνικό και Κρητικό αίμα και άμα έχω κοντά μου τους Κρητικούς και τους Μανιάτες έχω ολόκληρη την Ελλάδα".


Μεταναστεύσεις των Μανιατών

Οι δύσκολες συνθήκες διαβίωσης λόγω της φτωχής σε νερό και χώμα γης της Μάνης, αλλά και οι ακατάπαυστοι αγώνες για ελευθερία, οδήγησε σε πολλές δύσκολες στιγμές της ιστορίας κατοίκους της Μάνης να καταφύγουν σε ασφαλή μέρη, για να διαφύγουν κινδύνων ή να προστατέψουν τις οικογένειές τους από αντίποινα. Μια άλλη αιτία ήταν οι κόντρες ανάμεσα σε τοπικές αρχοντικές οικογένειες, και ο βαθιά ριζωμένος νόμος του γδικιωμού(βεντέτας) ώθησε οικογένειες να χωριστούν και να εγκαταλείψουν τα πάτρια εδάφη.
Από τις μεταναστεύσεις Μανιατών προς προορισμούς της Μεσογείου, χαρακτηριστικότερες είναι αυτές δύο οικογενειών από το Οίτυλο: των Γιατριάνων (Μεδίκων, Medici), που έφυγαν το 1670 και εγκαταστάθηκαν στο Λιβόρνο της Ιταλίας, και των Στεφανόπουλων, που έφυγαν το 1675 για την Κορσική, και μετά από περιπέτειες λόγω της διαμάχης Κορσικανών-Γενοβέζων κατέληξαν στο Καργκέζε [5] της Κορσικής, όπου διατήρησαν τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμά τους και είναι και σήμερα ακόμα γνωστοί ως «Έλληνες».[6]Εκεί τοποθετούνται ιστορικά και τα στοιχεία που υποστηρίζουν [7] την ελληνική καταγωγή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη και τους δεσμούς με τη γενιά των Στεφανόπουλων.
Η νεότερη ιστορία της Μάνης συνοδεύτηκε από μια μεγαλύτερη μετανάστευση, με το τέλος του 19ου αιώνα και την αυγή του 20ου, αυτή τη φορά προς την Αμερική. Το γεγονός αυτό, που συνεχίστηκε κατά κύματα για περισσότερο από μισό αιώνα, άφησε πεντακάθαρα τα σημάδια του στα ερειπωμένα χωριά της ορεινής Μάνης, πολλά από τα οποία εγκαταλείφθηκαν και μετατράπηκαν σε χωριά-φαντάσματα, μουσεία του ένδοξου παρελθόντος τους.


Το ενιαίο και αδιαίρετο της Μάνης

Παρ' όλο που σήμερα η Μάνη παραμένει διοικητικά χωρισμένη στους δήμους Ανατολικής Μάνης και Δυτικής Μάνης, διατηρεί ακόμα ανέπαφη την ιδιαιτερότητα που της χάρισε ο βράχος και η θάλασσα. Η Μητρόπολη Γυθείου, Οιτύλου και πάσης Μάνης (ονομάζεται πλέον Ιερά Μητρόπολη Μάνης), δεν διασπάστηκε και αποτελεί για τους κατοίκους μνήμη και αναφορά στα γεωγραφικά και πολιτισμικά όρια της Μάνης. Το ζήτημα του ενιαίου και αδιαιρέτου της Μάνης επανήλθε [8] [9] στην επικαιρότητα κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων για τη νέα Διοικητική διαίρεση της Ελλάδας 2011, περισσότερο γνωστή ως Πρόγραμμα Καλλικράτης ή Καποδίστριας ΙΙ. Το αίτημα των κατοίκων για διοικητική ένωση [10] και σύσταση ενός ενιαίου, βιώσιμου δήμου Μάνης παραμένει, για λόγους οικονομικούς, αναπτυξιακούς, περιβαλλοντικούς και ιστορικούς, ως ελάχιστο δείγμα τιμής και ευγνωμοσύνης για τη συμβολή των Μανιατών στη δημιουργία του Ελληνικού Κράτους.