Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2013

«Βρυχάται» και πάλι η Αίτνα.

«Βρυχάται» και πάλι η Αίτνα.




















Η Αίτνα, το μεγαλύτερο ενεργό ηφαίστειο της Ευρώπης, ξέσπασε και πάλι, φωτίζοντας τον ουρανό κατά το μεγαλύτερο μέρος της ανατολικής Σικελίας με μια επιβλητική στήλη από τέφρα.

















Η έκρηξη, η οποία ξεκίνησε αργά το Σάββατο και συνεχίστηκε βαθμιαία την Κυριακή το πρωί, δεν έθεσε σε κίνδυνο τα παρακείμενα χωριά ενώ δεν διατάχθηκε εκκένωσή τους.



















Το αεροδρόμιο στην κοντινή πόλη Κατάνια, ανακοίνωσε πως δύο τομείς του εναέριου χώρου πάνω από το ηφαίστειο έχουν κλείσει, ενώ το ίδιο το αεροδρόμιο λειτουργεί κανονικά

















Η Αίτνα εκρήγνυται περιστασιακά. Η τελευταία μεγάλη έκρηξη του ηφαιστείου σημειώθηκε το 1992. 
















πηγή

Επανατοποθετήθηκε Η Προτομή Του Ήρωα Κωνσταντίνου Δαβάκη


Επανατοποθετήθηκε Η Προτομή Του Ήρωα Κωνσταντίνου Δαβάκη

by maniatika
Η ιεροσυλία που έγινε πριν από μήνες με την κλοπή της προτομής του ήρωα της Πίνδου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δαβάκη, στην επαρχιακή οδό Αρεόπολης-Γερολιμένα στη διασταύρωση μετά την Κοίτα προς τον Κούνο, από εξωμότες, ιερόσυλους, με μάλλον από γυφτοβούλγαρους με σκοπό να το λιώσουν με αντίτιμο 200 ευρώ

Σήμερα Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013 στις 11.30 έγινε η τελετή της επανατοποθέτησης μεγάλη ήταν η συμμετοχή Μανιατών και φιλομανιατών καθώς επίσης και αντιπροσωπεία των αδελφών μας Κρητών από την Ασι Γωνιά της Κρήτης πολλών συλλόγων και εκπροσώπων.
Άγημα του Στρατού παρουσίασε όπλα προς τιμή του ήρωα. Συμμετείχαν ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Αθανάσιος Δαβάκης, η  Αντιπεριφεριάρχης  κα. Ντία Τζανετέα,  ο Δήμαρχος Ανατολικής Μάνης  κ. Πέτρος Ανδρεάκος. Ιερούργησε ο Μητροπολίτης Μάνης Σεβασμιότατος κκ. Χρυσόστομος. Παρευρέθησαν ο Στρατηγός κ. Δαβάκης  Δημήτριος, επίσης  Ξεπαπαδάκης  Δημήτριος,  ο Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου κ. Αναστασάκος , ο Αντιδήμαρχος Μιχάλης Κατσιβέλης  , Αντιδήμαρχος Δημήτριος Ανδρείκος και Γεωργία Λυροφώνη.

Πολλοί  τοπικοί  εκπρόσωποι  κ. Μιχάλης  Καραμουσαλής, Μιχάλης  Αλμυράντης  πρόεδροι  τοπικών συλλόγων ο κ. Χρίστος Μελιγκόνης ο π. γενικός  γραμματέας  κ. Κυριάκος Γριβέας η πρόεδρος των Αεροπαγιτών  Μαρία Αρβανίτη και ο δημοσιογράφος Παρασκευάς Χονδροκούκης. Επίσης η κ. Αρχοντούλα Αλμυράντη του συλλόγου Κοίτας.
Οι κύριοι ομιλητές που αναφέρθηκαν στη πολυτάραχη ζωή του και την ιδιαίτερη στρατιωτική του ιδιοφυΐα .
Ο Δήμαρχος κ. Πέτρος  Ανδρεάκος εξήρε τον ηρωισμό του Κωνσταντίνου Δαβάκη ο οποίος κατέβαλε την πρώτη ήττα του Άξονα και είχε αποφασιστική σημασία για την καθυστέρηση στην επίθεση στη Ρωσία. Ήταν στρατιωτική ιδιοφυΐα μαέστρος των ελιγμών ήταν ξεχωριστός για την εποχή του και έχουμε ανάγκη τέτοιων ιστορικών συμβόλων σήμερα.
Ο Πλάτων Δαβάκης  πρώτος  ανιψιός  του ήρωα  ανέλυσε το ιστορικό της σταδιοδρομίας του με στοιχεία ανέκδοτα που είχε κράτησε ο πατέρας  του. Ο ήρωας  ήταν γνώστης 5 γλωσσών από τα 15 του μπήκε στη σχολή Ευελπιδων και στα 45 του χρόνια  στην ηλικία της ωριμότητας του παρουσίασε την ιδιοφυή σύλληψη θα είναι με άρματα μάχης και διαφώνησε για την επιτελεσθείσα γραμμή Μεταξά ότι δεν θα εμποδίσει την είσοδο ξένων στρατευμάτων.
Ο εκπρόσωπος  του Γενικού  Επιτελείου  στρατού παρουσίασε τα ιστορικά  στοιχεία από τα αρχεία του στρατού που αναδεικνυόταν η ιδιοφυΐα του ήρωα.
Ο Παρασκευάς  Χονδοκούκης  αναφέρθηκε στη ιεροσυλία της προτομής από γυφτοβούλγαρους  αλλά πως εκτός αυτών υπάρχουν και ντόπιοι βάρβαροι οι  οποίοι σημαδεύουν με πιστόλι α και δίκαννα την ιστορική προτομή. Οφείλουμε ως Μανιάτες να σεβαστούμε  την ιστορία των ηρώων μας και να αποτρέπουμε κάθε τέτοια βέβηλη πράξη.
Ο γλύπτης Μιχάλης Κάσσης  δημιουργός της προτομής τόνισε η Μάνη έχει 3 ήρωες μεγάλους και τρανούς τον Γιώργαρο Σκυλακάκη που αντιστάθηκε στον Φέδερ για την μή πτώση του άνω ορόφου των Πύργων, ο αξιωματικός  Νικος  Λεουτσάκος επαναστάτησε για να φύγει ο Όθωνας και  ο Κώστας Δαβάκης που χτύπησε το αγκάθι του φασισμού και επέτυχε την πρώτη ήττα του φασισμού κατατροπώνοντας τους Ιταλούς. Καταλήγοντας ειπε. Εχει αξία η ζωή μόνο αν είμαστε ελεύθεροι. Ο Υφυπουργός  Αμύνης Αθανάσιος Δαβάκης με σεμνότητα, χάρη συγγένειας, ανέφερε ότι όλοι οι προλαλήσαντες τα είπανε όλα.
Εγώ τονίζω πως οφείλουμε όλοι οι Μανιάτες να διαφυλάξουμε την μνήμη των ηρώων που θυσιάστηκαν για την πατρίδα μας να μείνει ελεύθερη αλλά οφείλουμε κι να διαφυλάξουμε αυτή την προτομή άθικτη από μερικούς ασυνείδητους.
Ο μικρός Κυριάκος Κυριακουλέας είπε ένα ποίημα που ανταποκρινόταν στην περίσταση για την ηρωική νίκη στα βουνά της Πίνδου και ας γίνει φωτεινό παράδειγμα ηρωισμού και θυσίας.
Stoxos

Κατάλαβες τώρα γιατί; Η ακόμα να ΞΥΠΝΗΣΕΙΣ...;;;

Όλα τα παρακάτω, επειδή "ακόμα κι αν δεν μπορούμε να κατευθύνουμε τους ανέμους, μπορούμε να προσαρμόσουμε τα πανιά"...
Κατάλαβες τώρα γιατί κατέστρεψαν μεγάλες υγιείς ελληνικές βιομηχανίες
(ΙΖΟΛΑ, ΠΙΤΣΟΣ, ΕΣΚΙΜΟ, ΠΕΙΡΑΪΚΗ ΠΑΤΡΑΙΚΗ, AΙΓΑΙΟ, ΧΡΩΠΕΙ, ΠΥΡΚΑΛ)... και έκαψαν σε διάστημα δύο μηνών μεγάλα ελληνικά πολυκαταστήματα (ΜΙΝΙΟΝ, ΚΑΤΡΑΝΤΖΟΣ ΣΠΟΡ, ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΚΛΑΟΥΔΑΤΟΣ);

- Για να βρουν άνετα χώρο, χωρίς προσπάθεια, τα δικά τους μεγαλομπακάλικα, που διαφορετικά δεν θα μπορούσαν να παρεισφρύσουν στην ελληνική αγορά...
Κατάλαβες τώρα γιατί σου δίνανε τζάμπα κάρτες οι τράπεζες;
- Για να χρεώνεσαι και να εξαρτάσαι από αυτές όλο και περισσότερο. Για να σε βάλουν στο χέρι, να σε κάνουν υποχείριό τους και να σου πάρουν τελικά το πατρικό σου, το σπίτι, το χωράφι, το μαγαζί.
Κατάλαβες τώρα γιατί σε χώσανε στο χρηματιστήριο;
- Για να γίνουν οι γνώστες του παιχνιδιού πάμπλουτοι σε μια νύχτα ανταλλάσσοντας τον πλούτο σου, τον ιδρώτα σου, με αέρα. Για να χάσεις εσύ το κομπόδεμά σου στο στημένο παιγνίδι του τζόγου και να αναγκαστείς τα επόμενα χρόνια να δανειστείς πέφτοντας στα νύχια των τοκογλύφων τραπεζών.
Κατάλαβες τώρα γιατί γουστάρουν τόσο την... "ελεύθερη αγορά";
- Για να κλείσει ο μπακάλης τής γειτονιάς και να στέλνεις τον κόπο σου φτηνά στα μεγαλομπακάλικα της Γερμανίας. Σε βγάλανε, ψαράκι, από τη γυάλα σου και στη συνέχεια σε πέταξαν στον ωκεανό με τα σκυλόψαρα, που έχουν τους δικούς τους κανόνες ...διατροφής.
Κατάλαβες τώρα γιατί αγαπάνε τους "μη νόμιμους μετανάστες" τόσο πολύ οι εκλεγμένοι «αλήτες» μας;
- Για να κάνουν με τη δυστυχία εκείνων και εμάς δυστυχισμένους. Και φυσικά, για να τους προσλάβουν στην ελεύθερη ζώνη" που ζητάνε, να τους κοιμίζουν σε ένα κοντέινερ, να τους πληρώνουν ένα συσσίτιο για να παράγουν εντός Ευρώπης τα γερμανικά προϊόντα που παράγονται τώρα στις μακρινές χώρες τους...
Κατάλαβες τώρα, ψαράκι, πόσο αξίζει η γυάλα σου;
- Αυτή είναι η καλύτερη γωνιά στον κόσμο - το καλύτερο οικόπεδο - και την κοστολογούν μόλις 300 δις συμπεριλαμβανομένων και των ...αρχαιοτήτων.
Κατάλαβες τώρα γιατί σου πουλάνε φθηνά τα χαζοκούτια;
- Για να μην μείνει ούτε ένας Έλληνας ατάιστος το κουτόχορτο των λιβαδιών των στημένων πάνελς, των προσβλητικών ριάλιτυς, των ηλίθιων σήριαλς. Για να σε πετάνε μπαλάκι από τη μεσημεριανή χαζοβιόλα στον απογευματινό πληρωμένο. Από το πρωί μέχρι το βράδυ μια θλιβερή παρέλαση υπερεκτιμημένων "τίποτα", με καμιά ειδικότητα, να σου κάνουν πλύση εγκεφάλου στον αέρα.
Κατάλαβες τώρα γιατί σ' έδιωξαν από το χωριό και από τη γη σου, δίνοντάς σου μια ζηλευτή θέση στο "δημόσιο";
- Για να μην παράγουμε τίποτα, να αγοράζουμε και να χρωστάμε τα πάντα, να έχουν πολλά να δώσουν, έναντι μιας δραχμής, στους νέους... "εποίκους".
Κατάλαβες τώρα γιατί πρέπει το ζευγάρι να δουλεύει σε δυο δουλειές, ενώ ο παππούς θα πρέπει να δουλεύει ακόμα και στα 70 του;
- Για να μεγαλώνουν τα παιδιά μόνα τους χωρίς προσανατολισμό και αρχές. Για να χαθεί η «καταραμένη» φυλή σου με την περηφάνια της. Αυτή αποτελεί εμπόδιο στα γερμανόφιλα σχέδιά τους, το ξέρουν πολύ καλά, και γι' αυτό προωθούν την υπογεννητικότητα και τον αφελληνισμό.
Κατάλαβες τώρα γιατί στη Βουλή δεν μπαίνει κανένας σοβαρός άνθρωπος;
- Επειδή κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν καταδέχεται να ανήκει στον θίασο των 300 που προδιαγράφουν οι κομματικές λίστες, τις οποίες συντάσσουν οι ντόπιοι τοποτηρητές της παγκοσμιοποίησης μαζί με τις "άγιες οικογένειες" του τόπου. Έτσι, στο θέατρο που λέγεται Βουλή, δεν θα βρείτε σήμερα σχεδόν κανέναν από τους λαμπρούς Έλληνες διανοητές και επιστήμονες, ακριβώς επειδή δεν είναι θεατρίνοι.
Κατάλαβες τώρα γιατί τα κάνουν όλ' αυτά;
- Γιατί δεν θέλουν Έλληνες σ' αυτόν τον τόπο. Ούτε στο γένος, ούτε στη σκέψη.
Ας προσαρμόσουμε λοιπόν τα πανιά μας και ας πάμε κόντρα στα σχέδιά τους, ο καθένας με τον τρόπο του, αλλά όλοι μαζί με την επίγνωση του τι πάνε να μας κάνουν και με ποιον τρόπο. 

 

ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ!!!! ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!! ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ!!! ΤΟΥΣ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!! ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ!!!!

ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ!!!! ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!! ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ!!! ΤΟΥΣ  ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΑΛΛΑ  ΠΡΟΣΠΟΙΟΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ!!! ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ!!!!
Να ευγνωμονείς την τύχη σου, αν συναντήσεις κάποιον στο δρόμο σου... Είναι οι ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ!
Είναι οι ΓΗΤΕΥΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΨΥΧΗΣ! 

Πόπη Σουφλή
 



Τους βλέπουμε αλλά κάνουμε πως δεν τους βλέπουμε. Υπάρχουν κάποιοι που έχουν ξεφύγει από το σύστημα.
Τους ακούμε αλλά κάνουμε ότι δεν ακούμε. Υπάρχουν κάποιοι που πάντα ήταν ελεύθεροι.
Τους νοιώθουμε, αλλά προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχουν... 



Αυτούς δεν θα τους δούμε στις θέσεις εξουσίας. Δεν θα τους δούμε τυλιγμένους σε σημαίες είτε αυτές είναι γαλάζιες είτε κόκκινες είτε μαύρες. Δεν θα τους δούμε να γράφουν αφοσιωμένα με πολυτονικό ή στην καθαρεύουσα. Δεν θα τους ακούσουμε να σπρώχνουν την ιδεολογία τους ή την θρησκεία τους σε άλλους. Δεν θα τους δούμε να πουλούν πνεύμα ή να εδρεύουν στις κορυφές της κοινωνίας. Δεν είναι ότι όλα αυτά είναι κακά εξ ορισμού, δεν είναι αυτός ο λόγος που τα αναφέρω. Θέλω να δείξω ότι όλα αυτά, σήμερα, ΔΕΝ είναι η ουσία. Δεν αρκούν τα φαινόμενα, αυτό που χρειαζόμαστε είναι οι ουσιαστικές ΠΡΑΞΕΙΣ!
Αυτοί, ανεξάρτητοι στην ουσία, ανένταχτοι στην διάνοια, έχουν χαράξει τον δικό τους δρόμο. Αυτοί σε σέβονται, παρόλο που πολλοί τους θεωρούν γελοίους. Αυτοί, είναι η σπίθα που θα γίνει το άπλετο φως του μέλλοντος, είναι αυτοί που αποτελούν την απαρχή της ανόρθωσης. Αυτοί, δουλεύουν για σένα, παρόλο που εσύ τους φοβάσαι. Αυτοί, πήραν στα χέρια τους την παιδεία τους, πήραν στα χέρια τους την ζωή τους. Αυτοί, δεν χρειάζονται βεβηλωμένους θεσμούς, δεν έχουν ανάγκη την επικρότηση της κοινωνίας. Αυτοί, έχουν αποδράσει προ πολλού από το σύστημα, ήδη ζουν ελεύθερα. Αυτοί έκαναν τις θυσίες τους πριν καν χρειαστεί να τις κάνουν. Και θα τις κάνουν και πάλι.
  

Έκαναν τις θυσίες τους, γιατί κατάλαβαν ότι χωρίς ελευθερία η ζωή δεν έχει νόημα και αξία. Θυσίες για τον εαυτό τους, θυσίες για τα παιδιά τους, θυσίες για την κοινωνία. Δεν τους φοβίζει το κατεστημένο, είτε αυτό εκφράζεται σε ιδέες, είτε σε πράξεις. Ο ριζοσπαστισμός τους ξεπερνά κάθε όριο της όποιας κλασικής προοδευτικότητας και γι αυτό πληρώνουν αδρά τις επιλογές τους.
Η φιλία τους για την Ελευθερία τους, δεν έχει σχέση με τον φιλελευθερισμό των ξεπουλημένων και γι αυτό
εισπράττουν την χλεύη της εξουσίας. 

Με τις επιλογές τους, θυσίασαν κάθε πιθανότητα ένταξης στην σημερινή κοινωνία, κάθε πιθανότητα αποδοχής από την σημερινή πλειοψηφία. Θυσίασαν την ευκολία μιας συμβατικής ζωής για να παραμείνουν σκεπτόμενοι, για να παραμείνουν ελεύθεροι. 

Όπως έκαναν θυσίες πριν, θα κάνουν θυσίες και τώρα, γιατί πολύ απλά γι αυτούς η θυσία είναι τρόπος ζωής. Όμως αυτοί, ανένταχτοι και σε κατάσταση εξορίας από τους πολλούς όπως είναι τώρα, αυτοί είναι ήδη προϊστάμενα μέλη της κοινωνίας του μέλλοντος.
Όσο οι υπόλοιποι συμβιβάζονταν με το κατεστημένο, αυτοί πάντα έπαιρναν την θέση της λογικής.
Όσο οι υπόλοιποι ακολουθούσαν τις επιλογές των δυνατών, αυτοί επέλεξαν να υπερασπιστούν τους πραγματικά αδύνατους.
Όσο οι υπόλοιποι έπαιζαν το παιχνίδι τους, παριστάνοντας τους εθνοπατέρες, αυτοί ήδη έμπρακτα έκαναν πράξη τα λόγια τους.
 
Η Πατρίδα γι' αυτούς δεν είναι ιδεολογία, ή απλά μια έντιμη ιδέα. Η Πατρίδα γι αυτούς, έχει ονοματεπώνυμο και την βλέπουν στα πρόσωπα των συμπατριωτών τους. Ο εργάτης γι αυτούς δεν αποτελεί μια φαντασία παρμένη από τις γραμμές ενός βιβλίου ή τις εικόνες μιας ταινίας. Ο εργάτης γι αυτούς είναι βίωμα, προσωπικό και διαπροσωπικό, εμπειρία δηλαδή που δεν επιδέχεται αλλοίωσης. 

Ο καπιταλισμός γι αυτούς και πάλι, δεν αποτελεί μια ιδέα ή μια απρόσωπη δύναμη τους σύμπαντος, που ως γνωστό δεν παλεύεται με συμβατικούς τρόπους. Αυτοί, βλέπουν τα πρόσωπα, βλέπουν τα συγκεκριμένα συμφέροντα που απομυζούν και την τελευταία ρανίδα αίματος και αξιοπρέπειας από τα θύματά τους.
Ο αγώνας τους, δεν είναι θεωρητικός, δεν αποτελεί πάγια θέση. Ο αγώνας τους πάντα ήταν ουσιαστικός και πάντα προσαρμοζόταν στα νέα καθεστώτα και περιστάσεις της εποχής. Η Ιστορία αποτελεί γι αυτούς το μεγάλο κεφάλαιο συμβουλών και πεπραγμένων της ανθρωπότητας και αποτελεί ένα μεγάλο εγχειρίδιο γεμάτο από αποδεδειγμένους τρόπους δράσης. Η Ιστορία γι αυτούς δεν είναι κάτι που επιδέχεται αλλαγές κατά το δοκούν ή κάτι που μπορεί να χρησιμοποιείται για την διαστρέβλωση των πιστεύω του Λαού. 

Γι αυτούς, η αλήθεια δεν είναι κάτι τρομακτικό, αλλά ένα από τα όπλα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποκατάσταση όλων, προσωπικά αλλά και συλλογικά. Αυτοί έχουν υγιή προσωπικότητα, δεν τους πειράζει η αποκάλυψη ενός λάθους, η παραδοχή του γίνεται με χαρά και χωρίς παράλογους εγωισμούς. 

Η Δημοκρατία γι αυτούς, δεν είναι κάποιο σάπιο πολιτικό σύστημα ή πολίτευμα. Η Δημοκρατία γι αυτούς είναι το μόνο πολίτευμα, που έμπρακτα δίνει εξουσία και αξία στον κάθε πολίτη. Και δεν τους ξεγελά η όποια ταμπέλα δίνεται στις υπάρχουσες δομές ή οι παραπλανητικοί θεσμοί που τις περιβάλλουν.
Αυτοί ξέρουν φυσικά, αυτοί νοιώθουν έμφυτα, το ξέρουν πολύ καλά όταν ξεφεύγει το σύστημα από το ηθικό, το δίκαιο, το Δημοκρατικό. Δεν τους ξεγελούν οι ρητορείες των προδοτών ή τα ξεσπάσματα των ψυχοπαθών. Οι δικαιολογίες των δωσίλογων, τους φαίνονται γελοίες, γι αυτό, οι επιλογές είναι αυτονόητες. 

Όταν ο αδύναμος καταστρέφεται, η απάντηση είναι ΜΟΝΟ ΜΙΑ. Όταν η Πατρίδα δέχεται επίθεση, η αντίσταση είναι αυτονόητη. Όταν τα θεμελιώδη δικαιώματα καταργούνται, η αντίδραση είναι επί της ουσίας. Και όταν ο λαός εξολοθρεύεται, ο πόνος που νοιώθει δεν τον αφήνει να χαθεί μέσα στον πανικό, την κατάθληψη, το σοκ ή το δέος. 


Αντί αυτών, η αγάπη του για τον συμπολίτη του μεγαλώνει, η συμπόνια τους δυναμώνει, ο δίκαιος θυμός του γιγαντώνεται και η αντίσταση εν καιρώ, παίρνει διαστάσεις ολοκληρωτικού συναγερμού. Γι αυτόν, η ανατροπή έχει ήδη γίνει προ πολλού, μέσα του και αυτό που μένει είναι η πραγμάτωσή του για τους υπόλοιπους.
Υπάρχουν λοιπόν όπως σας είπα, κρυμμένοι μέσα στα πλήθη, ριζωμένοι στα σπλάχνα του Λαού, που τώρα περιμένει το έναυσμα, την απαρχή της ανόρθωσης. Κρυμμένοι από την μάζα, κρυμμένοι από τις σιχαμερές εξουσίες του σήμερα, αλλά όχι από τους γύρω τους. Όχι από την γειτονιά, τον χώρο εργασίας, και ποτέ από αυτούς που θα τους ζητήσουν να τους πουν την αλήθεια. 

Η αφάνεια τους δεν είναι λοιπόν επιλογή τους. Είναι αποτέλεσμα της σημερινής κατοχής, της πολλών χρόνων εξουσίας των δυνατών και των συμφερόντων που έχουν στα χέρια τους την διακυβέρνηση της Χώρας. Η προσπάθεια τους, η καθημερινή τους έγνοια, μέσα σε όλα τα άλλα που κάνουν για την επιβίωσή τους, είναι η ανόρθωση της Πατρίδας και η αναγέννηση του Λαού σε προσωπικό αλλά και συλλογικό επίπεδο. 

Ο πόνος που νοιώθουν, αναμεμειγμένος με μια άκρατη αγάπη προς τον Λαό της Πατρίδας μας την δικαιοσύνη και την Δημοκρατία, έχει πλέον μετουσιωθεί σε "έρωτα" και η μόνη τους σκέψη, νύχτα και μέρα, είναι το πως θα βοηθήσουν ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ευημερήσει αυτός ο τόπος και να γίνουμε όλοι μας πραγματικά ελεύθεροι...
Όμως το ερώτημα μένει. Και το ερώτημα ΔΕΝ είναι: "Μα που είναι όλοι αυτοί που μας λες;"
Όχι, δεν είναι, ούτε πρέπει να είναι αυτό το ερώτημά σου, φίλε αναγνώστη...
ΕΝΑ ερώτημα μένει, μετά από όλα αυτά, ΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ που πρέπει να μας διακατέχει όλους...
Ρώτα λοιπόν τον εαυτό σου το εξής:
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ; 

ΚΑΙ ΑΝ ΟΧΙ, ΤΟΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΩ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ;
 
Καλή Λευτεριά!
 Σ. Κατσούλης 
Πηγή

Το διαβάσαμε από το: http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2013/11/blog-post_1900.html#ixzz2l5CTDs6Y

Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

Ένα παράδειγμα για την κατανόηση της έννοιας του ατέρμονα βρόγχου...

Ένα παράδειγμα για την κατανόηση της έννοιας του ατέρμονα βρόγχου...


Σκηνή 1η: Παίρνει ο πορνόγερος την γραμματέα του τηλέφωνο. Έλα μωρό μου κανόνισα ένα "επαγγελματικό" ταξίδι για τους δυο μας στο Παρίσι για μία εβδομάδα.
Σκηνή 2η: Παίρνει η γραμματέας τον άντρα της. Έλα αγάπη μου θα χρειαστεί να λείψω για μια εβδομάδα από το σπίτι. Πρέπει να πάω σε ένα επαγγελματικό ταξίδι.
Σκηνή 3η: Παίρνει ο άντρας την γκόμενα. Έλα μωρό μου η γυναίκα μου θα λείψει για μια εβδομάδα σε ένα επαγγελματικό ταξίδι. Θα έχουμε το σπίτι δικό μας.
Σκηνή 4η: Παίρνει η γκόμενα τον μικρό Τάκη τηλέφωνο. Έλα Τάκη. Μου έτυχε κάτι επείγον και για μια βδομάδα δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε μαθήματα.
Σκηνή 5η: Παίρνει ο μικρός Τάκης τον παππού του. Έλα παππού.Θυμάσαι που μου είχες πει οπότε θέλω να περάσω μια εβδομάδα στο σπίτι σου. Ε λοιπόν αυτήν την εβδομάδα δεν θα έχω μαθήματα γιατί κάτι έτυχε στην δασκάλα μου και έτσι λοιπόν θα έρθω.
Σκηνή 6η: Παίρνει ο παππούς τη γραμματέα του. Έλα μωρό μου τελικά άκυρο το "επαγγελματικό" μας ταξίδι γιατί θα έρθει ο εγγονός μου για να περάσουμε την εβδομάδα στο σπίτι μου.
Σκηνή 7η: Παίρνει η γραμματέας τον άντρα της. Έλα αγάπη μου τελικά άκυρο το επαγγελματικό ταξίδι. Θα τα πούμε μετά.
Σκηνή 8η: Παίρνει ο άντρας την γκόμενα. Έλα μωρό μου τελικά άκυρο το επαγγελματικό ταξίδι της γυναίκας μου οπότε δεν θα μπορέσουμε να βρεθούμε.
Σκηνή 9η: Παίρνει η γκόμενα τον μικρό Τάκη. Έλα Τάκη τελικά ακυρώθηκε η δουλειά που είχα και θα κάνουμε κανονικά μαθήματα αυτή την βδομάδα.
Σκηνή 10η: Παίρνει ο μικρός Τάκης τον παππού του. Έλα παππού.Τελικά δεν θα μπορέσω να έρθω στο σπίτι σου αυτήν την εβδομάδα γιατί τελικά θα έχω κανονικά μαθήματα με τη δασκάλα μου.
Σκηνή 11η: Παίρνει ο παππούς την γραμματέα του τηλέφωνο. Έλα μωρό μου τελικά θα πάμε "επαγγελματικό" ταξίδι γιατί μου το ακύρωσε ο εγγονός μου.


Φήμες λένε πως ακόμα δεν έχουν σταματήσει τα τηλέφωνα...

Οι 20 αλήθειες που πρέπει να γνωρίζετε

Οι 20 αλήθειες που πρέπει να γνωρίζετε


  • Είναι αποτελεσματικά τα σιρόπια για τον βήχα;
Οχι. Το 2006 η αμερικανική ιατρική ένωση συμφώνησε πως η πλειοψηφία των σιροπιών δεν είναι αποτελεσματική επειδή περιέχουν πολύ μικρή δοσολογία των συστατικών που καταπολεμούν το βήχα. Τα μόνα σιρόπια που ανακουφίζουν από το βήχα είναι εκείνα που περιέχουν αντισταμινικά.
  • Η κατανάλωση ζάχαρης προκαλεί υπερδραστηριότητα στα παιδιά;
Οχι. Η μελέτη 23 ερευνών απέδειξε ότι η ζάχαρη δεν επηρεάζει στο ελάχιστο τη συμπεριφορά των παιδιών.
  • Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά οδηγούν στον διαβήτη;
Ναι. Ερευνα της Αμερικανικής Φαρμακευτικής ομοσπονδίας έδειξε πως οι γυναίκες που έπιναν ένα ή περισσότερα ζαχαρούχα αναψυκτικά την ημέρα αύξησαν κατά 83% τις πιθανότητες να πάθουν διαβήτη τύπου 2.
  • Χρειάζομαι αντηλιακό με δείκτη προστασίας πάνω από 30;
Οχι. Τα αντηλιακά με δείκτη προστασίας 30 μπλοκάρουν το 97% των βλαβερών υπεριωδών ακτίνων. Ο μεγαλύτερος δείκτης προστασίας δεν προσφέρει απολύτως τίποτα. Αυτό μου μετρά είναι το αντηλιακό σας να καλύπτει τόσο της UVA όσο και τις UVB ακτίνες του ήλιου.
  • Το όξινο γλουταμινικό νάτριο που περιέχεται στο κινέζικο φαγητό προκαλεί πονοκεφάλους;
Οχι. Δεν αποδεικνύεται καμία σχέση του συστατικού αυτού με τη δημιουργία πονοκεφάλων. Η ψευδής αυτή αντίληψη δημιουργήθηκε τη δεκαετία του '60 όταν μικρές εμβέλειας και λανθασμένες εκθέσεις συνέδεσαν το γλουταμινικό νάτριο με πονοκεφάλους πελατών κινέζικων εστιατορίων.
  • Παχαίνουν οι ξηροί καρποί;
Οχι. Μολονότι το 75% ενός ξηρού καρπού αποτελείται από λίπος, η κατανάλωσή τους δεν συνεπάγεται αυτόματα πως θα παχύνετε. Σημασία έχει η ποσότητα που θα φάτε. Οι ξηροί καρποί περιλαμβάνουν υγιές λίπος που είναι απαραίτητο από τον οργανισμό.
  • Είναι το περπάτημα εξίσου αποδοτικό με το τρέξιμο;
Ναι. Οι έρευνες δείχνουν πως η διάρκεια της άσκησης - και το καύσιμο των θερμίδων - είναι πιο σημαντική από την ένταση της προπόνησης. Το τρέξιμο είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος άσκησης, αλλά όχι απαραίτητα ο καλύτερος. Ερευνες δείχνουν ότι το περπάτημα με ένα μέσο ρυθμό και το τρέξιμο έχουν τα ίδια οφέλη για τον οργανισμό, αρκεί να καταναλώνουν την ίδια ποσότητα ενέργειας.
  • Είναι η κατανάλωση χυμών εξίσου καλή με την κατανάλωση φρούτων;
Οχι. Το να τρως φρούτα έχει μεγαλύτερα διατροφικά οφέλη από την κατανάλωση χυμών. Κι αυτό επειδή όταν υγροποιείς τα φρούτα χάνεις τις βιταμίνες της φλούδας και των ινών.
  • Είναι όλα τα πολύσπορα είδη ψωμιού καλύτερα από το άσπρο ψωμί;
Δεν είναι όλα τα πολύσπορα, τα μαύρα ψωμιά το ίδιο. Το ψωμί ολικής άλεσης που περιέχει όλα τα μέρη του πυρήνα του κόκκου που είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, είναι καλύτερα. Ορισμένα μαύρα ψωμιά, όμως, είναι απλώς άσπρα ψωμιά με λίγη καραμέλα χρωματισμού για να πλασάρονται ως υγιεινά.
  • Μπορεί ένα υδρομασάζ να σε αρρωστήσει;
Ναι. Τα υδρομασάζ, ειδικά εκείνα σε σπα, ξενοδοχεία και γυμναστήρια, είναι τα τέλεια μέρη επώασης μικροβίων. Το νερό δεν είναι αρκετά ζεστό για να σκοτώσει τα βακτήρια. Αντίθετα, είναι στην κατάλληλη θερμοκρασία για να βοηθήσει στην ανάπτυξη των μικροβίων. Η πιο επικίνδυνη αρρώστια που μπορεί να κολλήσει κανείς από ένα τζακούζι είναι ένα είδος πνευμονίας που λέγεται η νόσος του λεγεωνάριου. Από αυτή αρρώστησαν περισσότερα από 100 άτομα στη έπαυλη του Playboy το 2011.
  • Ο καφές προκαλεί καρκίνο;
Οχι. Τη δεκαετία του '80 μια έρευνα συνέδεσε την κατανάλωση καφέ με τη πρόκληση καρκίνου στο πάγκρεας. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Απεναντίας ο καφές ο έχει ευεργετικές ιδιότητες στο περιορισμό των πιθανοτήτων εκδήλωσης διαβήτη, Πάρκινσον, καρκίνου στο συκώτι, ενώ βοηθά και στην κατάθλιψη.
  • Τα αβγά ανεβάζουν τα επίπεδα χοληστερίνης;
Οχι. Παρότι τα αβγά είναι γεμάτα χοληστερίνη, οι πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως τα κορεσμένα λιπαρά επηρεάζουν περισσότερο τον δείκτη χοληστερίνης από τα φαγητά που περιέχουν χοληστερίνη.
  • Μπορεί κανείς να πίνει πάρα πολύ νερό;
Ναι. Είναι πάρα πάρα πολύ σπάνιο να πεθάνει κανείς από το πολύ νερό. Η πόση μεγάλης ποσότητας νερού μπορεί να προκαλέσει τη λεγόμενη δηλητηρίαση του νερού που συμβαίνει επειδή αραιώνει τη συγκέντρωση του νατρίου στο αίμα και οδηγεί σε μια κατάσταση γνωστή ως υπονατριαιμία. Τα συμπτώματα της υπονατριαιμίας κυμαίνονται από ναυτία και σύγχηση ως σπασμούς. Γι αυτό σε απαιτητικές προπονήσεις να καταναλώνετε υγρά με ηλεκτρολύτες.
  • Βοηθάει το γιαούρτι στα προβλήματα πέψης;
Ναι. Ο οργανισμός μας για να χωνέψει είναι γεμάτος μικροοργανισμούς. Ορισμένους καλούς κι άλλους κακούς. Το γιαούρτι περιέχει ευεργετικά βακτήρια που λέγονται προβιοτικά και βοηθούν στη σωστή ισορροπία του οργανισμού. Τα προβιοτικά βοηθούν σε δυσκοιλιότητα και διάρροια.
  • Οι λευκαντικές οδοντόκρεμες βοηθούν περισσότερο στη λεύκανση των δοντιών από τις κοινές οδοντόκρεμες;
Οχι. Περιέχουν κάποια συστατικά που μπορεί να κάνουν τα δόντια σας να δείχνουν πιο λευκά αφαιρώντας τους «λεκέδες». Στην πραγματικότητα, όμως δεν λευκαίνουν τα δόντια.
  • Είναι ασφαλές να τοποθετήσεις πλαστικά σκεύη σε φούρνο μικροκυμάτων;
Ναι. Αρκεί, βέβαια, να έχουν την ένδειξη «ασφαλές για μικροκύματα». Τα χημικά που περιέχουν δεν εισχωρούν μέσα στο φαγητό.
  • Μπορεί η τηλεόραση να καταστρέψει την όρασή σας;
Οχι. Πρόκειται για μύθο που ξεκίνησε τη δεκαετία του '50 όταν οι τηλεοράσεις εξέπεμπαν ακτινοβολία. Οι καινούριες τηλεοράσεις μπλοκάρουν τις επιβλαβείς εκπομπές.
  • Είναι το κόκκινο κρασί καλύτερο από το λευκό κρασί;
Ναι. Το κόκκινο κρασί περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα ρεσβερατρόλης, ενός αντιοξειδωτικού που βρίσκεται στο φλοιό του σταφυλιού και καταπολεμά ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση.
  • Είναι το εμφιαλωμένο νερό καλύτερο από το νερό της βρύσης;
Οχι. Το εμφιαλωμένο νερό δεν είναι ούτε πιο ασφαλές ούτε πιο καθαρό μολονότι είναι πιο ακριβό. Για την ακρίβεια το εμφιαλωμένο είναι πιο εύκολο να μολυνθεί, διότι ενώ προέρχεται από τις ίδιες πηγές με το νερό της βρύσης, ελέγχεται για προσμείξεις μόνο μια φορά την εβδομάδα ή το μήνα, ενώ οι δημόσιες παροχές νερού ελέγχονται καθημερινά.
  • Το λάδι μπορεί να αποτρέψει μια καρδιακή προσβολή;
Ναι. Το καλής ποιότητας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο περιέχει πολυφενόλες και αντιοξειδωτικά που μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Τα περισσότερα λάδια μαζικής παραγωγής έχουν μειωμένες πολυφενόλες λόγω κακής συγκομιδής των καρπών, κακής φύλαξης και μαζικής επεξεργασίας.

Τα 10 καλύτερα Μετρό της Ευρώπης

Τα 10 καλύτερα Μετρό της Ευρώπης

Το NEWS 247 σας παρουσιάζει τα δέκα καλύτερα Μετρό του κόσμου μέσα από τη δική του ματιά. Τι έχουμε να ζηλέψουμε (Pics)
Με αφορμή την επέκταση του δικού μας Μετρό και τους νέους σταθμούς που έρχονται εν καιρώ, σας παρουσιάζουμε τα δέκα καλύτερα Μετρό της Ευρώπης. Ας αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση και ας δούμε τι έχουμε να ζηλέψουμε και ας πάρουμε ιδέες για το δικό μας Μετρό:
10. Μετρό Νάπολης: Ψυχεδέλεια παντού
Μπορεί το Μετρό της Νάπολης να έχει μόνο δύο γραμμές και 20 σταθμούς αλλά είναι ένα πραγματικό κόσμημα.
Υπό την καθοδήγηση του Ιταλού κριτικού τέχνης Ακίλε Μπονίτο Ολίβα, οι σταθμοί έχουν μεταμορφωθεί σε υπόγειες γκαλερί, όπου εκθέτονται πάνω από 180 έργα 90 καλλιτεχνών ο Όσκαρ Τουκές Μπλάνκα, ο Τζοζεφ Κόσουθ και ο Σολ Λε Βιτ.



Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στον σταθμό του Πανεπιστημίου της Νάπολης, για την επιμέλεια του οποίου κάλεσαν τον ΝεοΥορκέζο καλλιτέχνη και βιομηχανικό σχεδιαστή Καρίμ Ρασίντ, να δώσει μια νότα ψυχεδέλειας.
Ακόμα, αξίζει να σημειωθεί πως ο σταθμός Toledo είναι πραγματικά μοναδικός. Την ευθύνη φέρει ο Ισπανός αρχιτέκτονας Oscar Tusquets και ολόκληρος ο χώρος του σταθμού έχει σχεδιαστεί γύρω από την ιδέα του νερού και του φωτός, με εξαγωνικές οπές και έναν τεράστιο "κρατήρα" που επιτρέπει στο φυσικό φως να φτάσει στα βαθιά υπόγεια.

Οι μεγάλοι διάδρομοι πλημμυρίζουν με φως, συντελώντας στην "απομάκρυνση του άγχους", όπως αναφέρουν οι περισσότεροι επιβάτες.
9. Μετρό Πράγας: Εντυπωσιακό και (σύντομα) σε ρόλο προξενήτρας
Το Μετρό της Πράγας εξυπηρετεί πάνω από ένα εκατομμύριο επιβάτες ημερησίως, ενώ έχει τρεις γραμμές και 57 σταθμούς με περισσότερα από 50 χιλιόμετρα υπόγειων γραμμών.
Μάλιστα, άνω των 420 εκατομμυρίων επιβατών χρησιμοποιούν το μετρό της Πράγας κάθε έτος.
Οι τρεις γραμμές του μετρό της Πράγας συναντώνται στο κέντρο της πόλης σχηματίζοντας τρίγωνο, με τρεις σταθμούς ανταπόκρισης ν' αποτελούν τις κορυφές του. Ο βαθύτερος σταθμός του δικτύου είναι ο σταθμός Náměstí Míru, που βρίσκεται 52 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους.

Η γραμμή B διέρχεται εν μέρει μέσω υπέργειας υάλινης σήραγγας. Οι περισσότεροι σταθμοί διαθέτουν μία κεντρική αποβάθρα, που εξυπηρετεί και τις δυο κατευθύνσεις. Στους σταθμούς που βρίσκονται κοντά στην επιφάνεια του εδάφους, η οροφή του σταθμού είναι επίπεδη και σε μερικούς στηρίζεται σε κολώνες, ενώ στους βαθύτερους σταθμούς το κέλυφος του σταθμούς είναι κυκλικής διατομής.

Οι τοίχοι πολλών σταθμών είναι διακοσμημένοι με έγχρωμες πλάκες αλουμινίου, ενώ κάθε σταθμός έχει έναν χαρακτηριστικό και ιδιαίτερο σχεδιασμό.
Μάλιστα, το Μετρό της Πράγας σχεδιάζει να αναλάβει ρόλο προξενήτρας. Στα σχέδια της κρατικής εταιρείας που διαχειρίζεται το μετρό είναι να τοποθετηθούν ειδικά βαγόνια στα οποία θα επιβιβάζονται όσοι επιβάτες αναζητούν την "αδελφή ψυχή τους". Πάντως, μόνο ένα από τα πέντε βαγόνια του κάθε συρμού θα προσφέρεται για "γνωριμίες".
8.  Μετρό Μπιλμπάο: μια μικρή πόλη, ένα υπέροχο Μετρό
Η μικρή πόλη του Μπιλμπάο πρέπει να είναι περήφανη για το Μετρό της, όχι μόνο για την ταχύτητά του και την ευκολία του, αλλά και για το υπέροχο design του. Υπεύθυνος για αυτό είναι ο αρχιτέκτονας Νόρμαν Φόστερ ο οποίος μεταξύ άλλων έχει σχεδιάσει και το κτίριο του Reichstag στο Βερολίνο, που στεγάζει την Ομοσπονδιακή Βουλή της ενωμένης Γερμανίας.

Οι σταθμοί του Μετρό του Μπιλμπάο είναι καλά φωτισμένοι και ευρύχωροι, ενώ ο Φόστερ έχει χρησιμοποιήσει ένα απλό μεν αλλά ευχάριστο αισθητικά design. Μάλιστα ιδιαίτερες είναι οι είσοδοι του Μετρό οι οποίες είναι γυάλινες και σωληνοειδής, τις οποίες ονόμασε ο αρχιτέκτονας " fosteritos".

Το Μετρό στο Μπιλμπάο είναι ο πιο γρήγορος τρόπος να μετακινηθείς στη πόλη καθώς οι δρόμοι είναι στενοί σε πολλά σημεία και η κίνηση είναι αναπόφευκτη. Το εν λόγω Μετρό εξυπηρετεί καθημερινά 274,000 επιβάτες με των 36 χιλιομέτρων σύστημά του, έχοντας 27 σταθμούς.
7. Μετρό Μονάχου: Μίνιμαλ και λειτουργικό
Το Μετρό του Μονάχου είναι ένα υπέροχο κατασκευαστικό σύστημα το οποίο λειτουργεί από το 1972 με ευρύχωρους σταθμούς. Το design τους είναι μινιμαλιστικό ενώ οι πιο πρόσφατοι σταθμοί έχουν ένα παραπάνω αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον με έργα τέχνης να τους κοσμούν.
Το εν λόγω Μετρό αποτελείται από 3 διπλές γραμμές οι οποίες συναντιόνται αρκετές φορές είτε όταν είναι ζευγάρι (π.χ. στον Hauptbahnhof) είτε και μεμονωμένα.

Στην περίπτωση αυτή οι συρμοί μοιράζονται την ίδια αποβάθρα, ένας απ’ τη μια κι ένας απ’ την άλλη ώστε η μετεπιβίβαση να είναι απλή.
Έχει συνολικά 100 σταθμούς ενώ καλύπτει 95 χιλιόμετρα.
6. Μετρό Λισαβόνα: Τέχνη παντού
Το Μετρό της Λισαβόνα χρονολογείται από το 1959, είναι το τρίτο πιο παλιό στην Ευρώπη, ενώ ήταν το πρώτο υπόγειο δίκτυο της Πορτογαλίας.
Έχει 4 γραμμές, 45.5 χιλιομέτρων με 55 σταθμούς, ενώ για να μπεις και να βγεις πρέπει να χτυπήσεις το εισιτήριο σου ή τη κάρτα σου. Άρα λαθρεπιβάτες δεν υπάρχουν εδώ.
Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η αρχιτεκτονική και το ντεκόρ των σταθμών. Το εν λόγω Μετρό συγκαταλέγεται σε εκείνα που η τέχνη βρίσκεται διάχυτη στο χώρο, όπως στο Μετρό της Μόσχας και της Στοκχόλμης στα οποία θα αναφερθούμε πιο κάτω.

Από την αρχή της λειτουργίας του Μετρό υπήρχε η σκέψη να υπάρχει μια ομαλή μετάβαση μεταξύ επιφάνειας και υπογείου χώρου. Τόσο στις αρχές της λειτουργίας του όσο και μετέπειτα το διακοσμούν έργα τέχνης όπως της ζωγράφου Maria Keil, αλλά και των Rolando de Sá Nogueira, Júlio Pomar , Manuel Cargaleiro, και του Vieira da Silva.

Έτσι η τέχνη αποτελεί σταθερή αξία στο Μετρό της Λισαβόνα, ενώ το φως παίζει σημαντικό ρόλο επίσης. Μοναδικό είναι πχ. και το βιτρό στο σταθμό Olaias.
5. Μετρό Παρισίου: "Μανιφίκ" κάλυψη του συστήματος
Το Μετρό του Παρισιού είναι το δεύτερο πιο παλιό που υπάρχει στο κόσμο με ένα αρχικό σύστημα γραμμών που ολοκληρώθηκε το 1900.
Το σύστημα περιλαμβάνει 16 γραμμές, που προσδιορίζονται από τους αριθμούς από 1 έως 14, με δυο δευτερεύουσες γραμμές, 3bis και 7bis, που αριθμούνται έτσι επειδή ήταν κλάδοι των αντίστοιχων αρχικών γραμμών τους και αργότερα έγιναν ανεξάρτητες.

Το δίκτυο Μετρό έχει γραμμές μήκους 221,6 χλμ και 380 σταθμούς (εκ των οποίων 87 προσφέρουν ανταπόκριση μεταξύ των γραμμών). Κάθε γραμμή έχει δικές τις πλατφόρμες, ακόμη και στους σταθμούς ανταπόκρισης (δηλαδή οι γραμμές δεν μοιράζονται τις πλατφόρμες.
Χαρακτηριστικές για το Μετρό του Παρισιού είναι οι είσοδοι αρκετών σταθμών του, σχεδιασμένες από τον Εκτόρ Γκιμάρ.
Η επιβατική κίνηση είναι πολύ μεγάλη και φτάνει τους 4.5 εκατ. την ημέρα και ετησίως τους 1,365 δις επιβάτες. Μάλιστα, η κάλυψη του συστήματος του Μετρό είναι εξαιρετική αφού κάθε κτίριο απέχει λιγότερο από 500 μέτρα από κάποιο σταθμό.

Το ιδιαίτερο σήμα «Metropolitain» και οι cult Art Nouveau είσοδοί του, αποτελούν σύμβολα του Μετρό του Παρισιού, που άνοιξε κατά τη διάρκεια της Έκθεσης 1900 World Fair και τώρα διασχίζει την Πόλη του Φωτός με 14 γραμμές διαφορετικού χρώματος.
Τέλος, έχει και ένα «τρομακτικό» στοιχείο καθώς λέγεται πως είναι στοιχειωμένο από το φάντασμα μιας μυστηριώδους νεαρής γυναίκας, της Laetitia Toureaux, η οποία φέρεται να ήταν κατάσκοπος και βρέθηκε με ένα μαχαίρι στο λαιμό της, σε ένα βαγόνι στο σταθμό Porte Doree το 1937.
4. Μετρό Λονδίνου: Το σύμβολο της ποπ κουλτούρας
Το Μετρό του Λονδίνου, γνωστό με την επωνυμία "London Underground" ή, σε συντομία, απλά "Underground" ή και ως "the Tube", είναι ο… παππούς των υπογείων σιδηροδρόμων.
Το αρχικό τμήμα του Μετρό είναι το παλαιότερο στην ιστορία των αστικών σιδηροδρόμων, καθώς άρχισε να λειτουργεί στις 10 Ιανουαρίου 1863. Υπήρξε, επίσης, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μετρό παγκοσμίως (1890).

Σήμερα το μετρό διαθέτει δίκτυο με συνολικό μήκος γραμμών 402 km (45% από αυτό είναι υπόγειο) και 270 σταθμούς. Η μέση ταχύτητα των συρμών είναι 33 km/h, κάθε συρμός διανύει ετησίως 184.269 km. Είναι το τέταρτο σε μέγεθος μετρό του Κόσμου, ύστερα από αυτά της Σεούλ, της Σανγκάης και του Πεκίνου μεταφέροντας συνολικά 1,107 δισεκατ. επιβάτες ετησίως.
Μάλιστα, έχει αναδειχθεί ως σύμβολο της ποπ κουλτούρας, με τον κόκκινο κύκλο, φράσεις όπως το «Mind the Gap» και τον πολύχρωμο χάρτη του Μετρό, που είναι αναγνωρίσιμος σε όλο τον κόσμο.

3. Μετρό Μαδρίτης: Ραγδαία ανάπτυξη και καθαριότητα
To Μετρό της Μαδρίτης είναι το 6ο πιο μακρύ δίκτυο στον κόσμο ενώ αναπτύχθηκε ραγδαία τα τελευταία 20 χρόνια, συναγωνίζοντας τα υπερσύγχρονα ασιατικά δίκτυα, όπως  το Μετρό της Σεούλ ή του Πεκίνου.
Οι περισσότεροι σταθμοί έχουν χτιστεί με τις δίπλευρες πλατφόρμες, και υπάρχει μια κεντρική πλατφόρμα νησιών εκτός από τις δευτερεύουσες πλατφόρμες που αφιερώνονται θεωρητικά στις εξόδους. Αυτό το σύστημα χρησιμοποιήθηκε αρχικά στο Μετρό της Βαρκελώνης και καλείται ως Ισπανική λύση.

Οι σταθμοί στο μετρό της Μαδρίτης διακοσμήθηκαν με τις επικεραμώσεις στα διαφορετικά χρώματα σχεδίου ανάλογα με το σταθμό, ενώ τα τελευταία χρόνια, έχουν ανανεωθεί.
Οι σταθμοί που δημιουργήθηκαν μεταξύ του ’70 και του ’90 είναι ελαφρώς πιο ευρύχωροι και οι περισσότεροι από αυτούς έχουν χρωματιστούς τοίχους.

Μάλιστα, το Μετρό της Μαδρίτης έχει πολύ καθαρούς σταθμούς καθώς έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα οικολογικό σύστημα καθαρισμού.
2. Μετρό Μόσχας: Το πιο γρήγορο στολίδι της στέπας
Το Μετρό της Μόσχας λειτούργησε για πρώτη φορά το 1935 και σήμερα εξυπηρετεί 190 σταθμούς με γραμμές μήκους 317.5 χιλιομέτρων.
Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο σε επιβατική κίνηση μέσο μαζικής μεταφοράς στον κόσμο μετά το μετρό του Τόκυο, μεταφέροντας καθημερινά περίπου 7 εκατομμύρια επιβάτες.

Τη μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους έχουν οι σταθμοί του μετρό Στρογκινό και Κριλάτσκογιε. Τα τρένα διανύουν τα 6.625 χλμ. μεταξύ των δύο αυτών σταθμών μέσα σε 7 λεπτά, ενώ σε ορισμένες γραμμές οι επιβάτες ξαφνιάζονται ευχάριστα από τη θέα αφού διασχίζουν γέφυρες.
Μάλιστα, το μετρό της Μόσχας θεωρείται το ταχύτερο στον κόσμο με ταχύτητες που αγγίζουν τα 120 χιλιόμετρα την ώρα.

Επίσης, το εν λόγω Μετρό είναι ένα υπόγειο μουσείο καθώς τουλάχιστον 44 σταθμοί του έχουν εκτιμηθεί ως αρχιτεκτονικά αριστουργήματα. Είναι μια κατασκευή στολίδι και σύμβολο για την πόλη της Μόσχας, με τους πρώτους σταθμούς να αποτελούνε ένα μίγμα μπαρόκ, κλασικισμού, και σχεδόν θρησκευτική και ιστορική εικονογράφηση.
Βιτρό, ψηφιδωτά, ανάγλυφα, αγάλματα και πολλά άλλα έργα τέχνης κοσμούν το Μετρό της Μόσχας, ενώ ξεχωρίζει θα λέγαμε ο σταθμός Komsomolskaya που εγκαινιάστηκε το 1952. Σημειώνεται ότι έως το 2020 σχεδιάζεται η επέκταση των γραμμών του κατά 120 χιλιόμετρα.
1. Μετρό Στοκχόλμης: Μια "σπηλιά" με στυλ
Συνήθως οι υπόγειοι σταθμοί του Μετρό είναι σχεδιασμένοι με ένα μοντέρνο στυλ ώστε να κάνουν τους επιβάτες να ξεχνούν ότι ταξιδεύουν κάτω από το έδαφος. Χμμ όχι το Tunnelbana, το Μετρό της Στοκχόλμης το οποίο ξεχωρίζει. Γενικά μοιάζει σαν μια μεγάλη σπηλιά, ενώ πολλοί σταθμοί του είναι λαξευμένοι στους βράχους, με χρωματιστές οροφές, γκράφιτι, εντυπωσιακά γλυπτά αλλά και προσωρινές εκθέσεις (Επτά από τους σταθμούς φιλοξενούν έργα τα οποία αλλάζουν κάθε χρόνο).

Το Μετρό της Στοκχόλμης έχει 100 σταθμούς (47 υπόγειους και 53 υπέργειους), 105,7 χιλιόμετρα μήκος και πάνω από 150 καλλιτέχνες ξεδιπλώνουν το ταλέντο τους σε αυτούς. Μάλιστα το κόστος συντήρησης δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο καθώς αγγίζει τις 10,5 εκατ σουηδικές κορώνες.
Ο σταθμός Odenplan λειτουργεί ως εφαλτήριο μίας λαμπρής καριέρας για τους απόφοιτους σχολών μοντέρνας τέχνης, κατόπιν βεβαίως ειδικής διαδικασίας επιλογής, ενώ το εν λόγω Μετρό είναι στολίδι – μάλιστα η Μαντόνα χρησιμοποίησε εικόνες από τους σταθμούς Hoetorget and T-Centralen στο βίντεο του «Ray of Light»

Πηγές: wikipedia, oddee.com, dailytelegraph.com, wired.com, guardian.com

Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Τι δουλειά έχει η SONY με τον Εθνικό μας... Υμνο;

Τι δουλειά έχει η SONY με τον Εθνικό μας... Υμνο;

Όπως ανακαλύψαμε πριν από λίγες μέρες, o ελληνικός εθνικός ύμνος του Μάντζαρου και του Σολωμού φαίνεται να υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα τα οποία ζητάει να εισπράξει το YouTube. Αυτή τη φορά το ψάξαμε λίγο παραπάνω.

Η υπόθεση προέκυψε όταν αναρτήσαμε το πρώτο ιστορικό δελτίο ειδήσεων των εργαζομένων της ΕΡΤ, με φόντο τα ΜΑΤ έξω από το Ραδιομέγαρο, στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα προβολής βίντεο. Μετά το ανέβασμα του αρχείου είδαμε μια ειδοποίηση

 σύμφωνα με την οποία θα έπρεπε είτε να αφαιρέσουμε τα ηχητικά τμήματα του βίντεο που έχουν πνευματικά δικαιώματα, είτε να επιτρέψουμε στο YouTube να παίζει διαφημίσεις προκειμένου να αποδώσει στον κάτοχο των δικαιωμάτων το ποσό που του αναλογεί.
 Το επίμαχο ηχητικό κομμάτι δεν ήταν άλλο από τον ελληνικό εθνικό ύμνο, που σύμφωνα με το YouTube ανήκει στην εταιρεία διαχείρισης και διανομής μουσικής IODA.
 Η IODA (που πλέον ονομάζεται Orchard) ιδρύθηκε το 2003 και διαθέτει ένα παγκόσμιο δίκτυο συλλογικής διαχείρισης και διανομής μουσικής και ταινιών. Δραστηριοποιείται σε 27 χώρες και διατηρεί σχέσεις ελέγχου με τα μεγαλύτερα διαδικτυακά μέσα παροχής περιεχομένου όπως το YouTube, τοiTunes, το Amazon κ.λπ.
 Παρόλο που δεν αναγράφεται στην ιστοσελίδα της, η Orchard δεν συνεργάζεται απλώς με την Sony Music Entertainment αλλά στην ουσία ανήκει σ’ αυτήν. Το 2009 ανακοινώθηκε από τις δύο εταιρείες μια παγκόσμια στρατηγική συμμαχία προκειμένου η Sony να ελέγξει καλύτερα την πνευματική της ιδιοκτησία, αλλά όπως δημοσίευσε το περιοδικό Billboard στις 5 Μαρτίου του 2012, στην πραγματικότητα η Sony κατέχει πλέον το 51% της Orchard, ενώ υπάρχουν και σχέδια πλήρους απορρόφησής της.
 Είναι άραγε δυνατό ο εθνικός ύμνος όχι μόνο να μην ανήκει στο ελληνικό κράτος, αλλά επιπλέον κάθε φορά που παίζεται στο διαδίκτυο να πληρώνεται γι’ αυτό μια ξένη ιδιωτική εταιρία;
 Όπως επισημαίνει ο Άκης Έβενης του artXpress, η υπόθεση θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση με τον τουρκικό εθνικό ύμνο: Τον Απρίλιο του 2007, ένα τουρκικό σχολείο στη Γερμανία αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα όταν προσπάθησε να αναρτήσει βίντεο που τραβήχτηκε κατά τη διάρκεια των τουρκικών εθνικών εορτασμών της κυριαρχίας και ημέρας των παιδιών, το οποίο περιλάμβανε τον εθνικό ύμνο Istiklal Marsi. Και τότε ζητήθηκε από οργανισμό συλλογικής διαχείρισης δικαιωμάτων η καταβολή χρηματικού ποσού.
 Η αποκάλυψη ότι ο εθνικός ύμνος της Τουρκίας προστατεύεται από δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τα οποία ανήκουν στην γερμανική εταιρεία GEMA προκάλεσε στην Τουρκία έναν αγώνα νομοθετικών ρυθμίσεων προκειμένου να καταστήσουν τον ύμνο τους δημόσια περιουσία. Τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2010, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου υπό τον πρωθυπουργό Ρεσέπ Ταγίπ Ερντογάν, συζητήθηκαν οι νομικές προτάσεις για την οριστική επίλυση του ζητήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την 89χρονη ύπαρξη του τουρκικού ύμνου ουδείς γνώριζε έως τότε ότι είχε τεθεί κάτω από τη νομική προστασία των δικαιωμάτων.
 Το ThePressProject ακολούθησε τη διαδικασία που προτείνει το YouTube σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία σχετικά με την απαίτηση απόδοσης πνευματικών δικαιωμάτων σε εταιρείες συλλογικής διαχείρισης, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει κάποια απάντηση, πέραν του αυτοματοποιημένου μηνύματος.
 Μέχρι να βρεθεί μια λύση και κάποιος αρμόδιος από το υπουργείο Πολιτισμού να ακολουθήσει το παράδειγμα της Τουρκίας, κάθε φορά που θα ακούγεται ο εθνικός μας ύμνος κάποια εταιρεία θα κερδίζει μερικά σεντς.

http://www.thepressproject.gr/article/51002