Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2011

ΕΚΕΙ ΦΤΑΣΑΜΕ :


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΟΡΤΑΣΟΥΝ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ ΜΕ ΕΞΟΔΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΜΙΑ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑ.ΣΟ.Κ ΕΔΩ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

                                                                                               Ιανουαρίου 23, 2011
ΠΡΟΣ :  Εντιμ. Αντώνη Σγουρόπουλο,
Γενικό Πρόξενο της Ελλάδος στην Τάμπα των ΗΠΑ

ΘΕΜΑ:  ΔΕΞΙΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΡΟΞΕΝΕΙΟ ΤΗΣ ΤΑΜΠΑ ΦΛΩΡΙΔΑΣ, ΤΩΝ ΗΠΑ

Εντιμότατε κ. γενικέ Πρόξενε,

Θεωρούμε ότι ο εορτασμός της εθνικής επετείου από τις ελληνικές διπλωματικές αντιπροσωπείες, όπως συνηθίζεται για πολλές δεκαετίες, αποτελεί χρέος τιμής προς τους Αγωνιστές του 1821 που θυσίασαν την ζωή τους, για να είμαστε εμείς σήμερα ελεύθεροι.  Η 25η Μαρτίου 1821, στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς όλους τους λαούς, προς φίλους και εχθρούς, ότι ο Ελληνικός λαός, δεν νικιέται, δεν πτοείται, αλλά αγωνίζεται για τα ιδανικά, τις αξίες και την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας μας. Ιδιαίτερα σήμερα, που η πατρίδα μας και ο λαός της περνούν δύσκολες ώρες. Είμαστε βέβαιοι ότι, εμπνεόμενοι από τους αγώνες των προγόνων μας θα κερδίσουμε και την δύσκολη οικονομική μάχη για να ξανακερδίσει η Ελλάδα το κύρος και την αξιοπιστία που της αρμόζουν.
Αναμένουμε την θετική απάντησή σας, για να συνεορτάσουμε την εθνική μας επέτειο, την Παρασκευή 25 Μαρτίου 2011, στο κτίριο του γενικού μας Προξενείου, στην Τάμπα της Φλώριδας.
Γνωρίζοντες ότι η ελληνική κυβέρνηση κατάργησε τον περασμένο χρόνο τις δεξιώσεις-εκδηλώσεις για την εθνική μας επέτειο, τυπικά γιά λόγους οικονομίας, η Οργάνωσή μας είναι διατεθειμένη ν' αναλάβει όλα τα απαιτούμενα έξοδα, ώστε να μην επιβαρυνθεί το υπουργείο Εξωτερικών και κατά προέκταση ο ελληνικός λαός.

Με τιμή,

      
           Μιχάλης Σέρβος                          Τάσσος Μπογδάνος
       Μιχάλης Σέρβος                              Τάσσος Μπογδάνος
               Πρόεδρος                                          Πρόεδρος
                                                       Επιτροπής Εθνικών Θεμάτων

Κοιν :    Πρεσβεία της Ελλάδος στις ΗΠΑ
             Προξενικές Αρχές της Ελλάδος στις ΗΠΑ
             Γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού 
             Υπουργείο Εξωτερικών
             Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

ΕΒΑΛΑΝ ΤΟΥΣ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ...ΣΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011


Αυτό ας το διαβάσουν κυρίως οι φοιτητές, έτσι για να διαπιστώσουν, όσοι τυχόν έχουν ακόμα αμφιβολίες, για το ποιοι και πως διαλύουν τα πανεπιστήμιά μας, βυθίζοντάς τα στην ανυποληψία, αλλά και πως μεθοδεύεται η πολυπολιτισμικότητα.
Τα ξημερώματα της Κυριακής, 250 λαθρομετανάστες που ήρθαν στην Αθήνα από τα Χανιά, εισέβαλαν στο χώρο των επί της Σόλωνος πρόσφατα ανακαινισμένων κτιρίων της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (γι' αυτούς δεν ισχύει το άσυλο), καταλαμβάνοντας το αίθριο. Είχε προηγηθεί εισβολή την Παρασκευή νεολαίων του ΣΥΝ, οι οποίοι εγκατέστησαν... στρώματα (!), ώστε να τα βρουν οι λαθρομετανάστες όλα... έτοιμα! Σύμφωνα με τα όσα μαθεύτηκαν, οι λαθρομετανάστες, υπό την καθοδήγηση του ΣΥΝ και διαφόρων ΜΚΟ, παρανομούν καταλαμβάνοντας δημόσιο χώρο, αιτούμενοι τη χορήγηση άδειας παραμονής στη χώρα μας. Θα πραγματοποιήσουν και απεργία πείνας...
Α, οι «σύντροφοι» του ΣΥΝ είχαν ζητήσει το συγκεκριμένο χώρο, πριν προβούν στην «επαναστατική» αυτή ενέργεια, που στρέφεται κατά των Ελλήνων φοιτητών, καθώς διαταράσσει το πρόγραμμα σπουδών τους, εν μέσω μάλιστα εξεταστικής. Είχαν όμως οι αριστεριστές εισπράξει την άρνηση της Κοσμητείας, σε μια απόφαση που μάλιστα ελήφθη ομόφωνα, με το σκεπτικό ότι η παρουσία εκεί των λαθρομεταναστών, θα προκαλούσε προβλήματα.
Το χειρότερο είναι ότι η ΕΛΑΣ, ενώ γνώριζε την πρόθεση του ΣΥΝ και των ΜΚΟ να «εγκαταστήσουν» εκεί τους λαθρομετανάστες, δεν έκανε τίποτα, προφανώς κατόπιν άνωθεν εντολών. Για την Ελληνική Αστυνομία, προτεραιότητα έχει η «εκκένωση» της Πλατείας του Αγίου Παντελεήμονα από τους Έλληνες...

Η ΝΑΥΜΑΧΙΑ ΤΗΣ ΚΝΙΔΟΥ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 394 π.Χ.


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011


Μέχρι το 394 π.Χ. μέρος της δυτικής Μικράς Ασίας ανήκε στη σπαρτιατική ηγεμονία, η οποία μαχόταν τα τελευταία έξι περίπου χρόνια ενάντια στην Περσική Αυτοκρατορία έπειτα από έκκληση ελληνικών πόλεων της περιοχής. Η Περσία αντέδρασε στις επιτυχίες των Λακεδαιμονίων στην ξηρά με τη ναυπήγηση ισχυρού στόλου υπό τον Αθηναίο ναύαρχο Κόνωνα και τη χρηματική ενίσχυση ενός αντιλακωνικού συνασπισμού στην Ελλάδα. Η έκρηξη του Κορινθιακού πολέμου υποχρέωσε τη Σπάρτη να διακόψει τις επιθετικές χερσαίες επιχειρήσεις στην Ασία ανακαλώντας το μεγαλύτερο τμήμα των δυνάμεών της. Ωστόσο, οι Πέρσες δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στην ανακατάληψη των παραλιακών κυρίως ελληνικών πόλεων όσο ο στόλος των Λακεδαιμονίων και των συμμάχων τους κυριαρχούσε στο ανατολικό Αιγαίο. Τελικά, η κρίσιμη αναμέτρηση έγινε ανοιχτά της Κνίδου στις αρχές Αυγούστου του 394 π.Χ.1
Ο περσικός στόλος με επικεφαλής τους Κόνωνα και Φαρνάβαζο ναυλοχούσε στα Λώρυμα της Καρίας και αριθμούσε περίπου 170 τριήρεις, από τις οποίες οι περισσότερες ήταν φοινικικές και κυπριακές. Μαζί τους βρίσκονταν επίσης πλοία από τη Ρόδο και την Κιλικία, ενώ πιθανότατα υπήρξε και κάποια μικρή αθηναϊκή συμμετοχή, τουλάχιστον σε επίπεδο πληρωμάτων και εξοπλισμού. Από την άλλη μεριά, ο στόλος των Λακεδαιμονίων υπό τον Πείσανδρο διέθετε μόνο 85 τριήρεις και βρισκόταν αρχικά στην Κνίδο. Η ακριβής σύνθεσή του δεν είναι γνωστή, αλλά σίγουρα περιλάμβανε πλοία από τις παραλιακές ελληνικές πόλεις της Μικράς Ασίας και τα νησιά του Αιγαίου. Ο ναύαρχος Πείσανδρος είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή σχεδόν ένα χρόνο νωρίτερα από το βασιλιά Αγησίλαο, σύζυγο της αδελφής του, και δεν είχε καμιά ναυτική εμπειρία.
Όταν οι Κόνων και Φαρνάβαζος έμαθαν τη θέση του αντιπάλου ετοιμάστηκαν για ναυμαχία, και οι δύο στόλοι συναντήθηκαν στα νερά της Κνίδου, ίσως καθώς ο Πείσανδρος επέστρεφε εκεί από τον Φύσκο της Καρίας. Ο Κόνων με τα ελληνικά πλοία υπό τις διαταγές του παρατάχτηκε μπροστά και ακολούθησε πίσω του ο Φαρνάβαζος με τα φοινικικά. Παρά την αριθμητική διαφορά φαίνεται ότι ο Πείσανδρος αποφάσισε να εμπλακεί και συγκρούστηκε επιτυχώς με τις προπορευόμενες τριήρεις του εχθρού. Ωστόσο, οι σύμμαχοι στην αριστερή πτέρυγα δεν άντεξαν στην πίεση και τράπηκαν σε φυγή προς την ξηρά, όταν ρίχτηκε στη μάχη ολόκληρος ο περσικός στόλος. Ο Πείσανδρος θεώρησε ατιμωτική την υποχώρηση και, αφού πολέμησε γενναία, τελικά σκοτώθηκε πάνω στο κατ? επανάληψη εμβολισμένο πλοίο του. Ακολούθως και οι υπόλοιποι καταδιώχτηκαν μέχρι τη στεριά, εγκαταλείποντας οι περισσότεροι τα σκάφη τους. Οι δυνάμεις των Κόνωνα και Φαρναβάζου κυρίευσαν 50 τριήρεις και αιχμαλώτισαν περίπου 500 άνδρες, ενώ τα πλοία και τα πληρώματα που διασώθηκαν κατέφυγαν στην Κνίδο.
Μετά τη νίκη στην Κνίδο ο περσικός στόλος απέκτησε πλήρη ελευθερία κινήσεων στο Αιγαίο. Αυτή η ριζική ανατροπή της ισορροπίας δυνάμεων οδήγησε στη γρήγορη κατάρρευση της σπαρτιατικής ηγεμονίας σε μεγάλο τμήμα της δυτικής Μικράς Ασίας και του ανατολικού Αιγαίου. Η δυσαρέσκεια των μέχρι τότε συμμάχων από τη διακυβέρνηση των Λακεδαιμονίων βρήκε την ευκαιρία να εκδηλωθεί έμπρακτα. Πολλές πόλεις της περιοχής έδιωξαν τους Λακεδαιμόνιους αρμοστές και τις φρουρές τους, με ή χωρίς τη βοήθεια του στόλου. Από αυτές, άλλες προτίμησαν να παραμείνουν ανένταχτες και άλλες, όπως η Έφεσος και οι Ερυθρές, προσχώρησαν στους νικητές. Επιπλέον, η καθησυχαστική διακήρυξη των Κόνωνα και Φαρναβάζου ότι οι πόλεις θα έμεναν αυτόνομες και χωρίς ξένη φρουρά σίγουρα υποβοήθησε την αποστασία. Η αποσκίρτηση και η αλλαγή στρατοπέδου πρέπει να συνοδεύτηκε στις πόλεις αυτές και από πολιτικές ή πολιτειακές μεταβολές, όπως ανατροπή των ολιγαρχικών καθεστώτων τα οποία στήριζε κατά κανόνα η Σπάρτη. Τέλος, η φύση μιας συμμαχίας ?γνωστής μόνο από νομισματικές πηγές? που συγκρότησαν αυτή την εποχή κάποιες πόλεις της Μικράς Ασίας δεν έχει εξακριβωθεί αλλά πιθανότατα εντασσόταν στον ευρύτερο αντιλακωνικό συνασπισμό.
Οι απόψεις για τη ναυμαχία της Κνίδου στην αρχαία γραμματεία διαφοροποιούνται ανάλογα με τις εκάστοτε πολιτικές συνθήκες και τις πεποιθήσεις ή επιδιώξεις του κάθε συγγραφέα. Συνήθως προβάλλεται ως μια «αθηναϊκή» νίκη η οποία έφερε το τέλος της σπαρτιατικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, την αποκατάσταση της δύναμης της Αθήνας και την ελευθερία των συμμάχων της ?ακόμα και των Ελλήνων γενικότερα?, ενώ υποβαθμίζεται ή απουσιάζει ο ρόλος και το όφελος της Περσίας. Περιστασιακά ωστόσο αναφέρεται και ως νίκη των βαρβάρων κατά των Ελλήνων. Βέβαια είναι προφανές ότι η νίκη των Κόνωνα και Φαρναβάζου στην Κνίδο εμπεριέχει όλα αυτά τα στοιχεία ως ένα βαθμό. Ειδικά πάντως για πολλές μικρασιατικές πόλεις η ναυμαχία πράγματι σηματοδότησε την αποσύνδεσή τους από το άρμα της Σπάρτης, χωρίς όμως ουσιαστική προοπτική πλην της εκ νέου υποταγής στην Περσική Αυτοκρατορία.

http://www.patridamou.gr/?p=674

ΕΛΛΗΝΑΣ-ΜΑΚΕΔΩΝ ΞΕΓΥΜΝΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΥΡΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ»


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011


 Του Νικολάου Μάρτη
 Πρώην Υπουργού

Ο πρώην υπουργός, επί κυβερνήσεων Κων/νου Καραμανλή και Γεωργίου Ράλλη Νικόλαος Μάρτης με μία επιστολή-καταπέλτη, μέσα από λίγες γραμμές, «ξεγυμνώνει» στην κυριολεξία την πολιτική της Δαμασκού αναφορικά με την πρόσφατη αναγνώριση των Σκοπίων με το συνταγματικό τους όνομα, κάνοντας την χάρη βέβαια στον νεοθωμανό επικυρίαρχό της.


Η αχαρακτήριστη στάση της Δαμασκού τον τελευταίο καιρό, πολύ πριν η Ελλάδα αναπτύξει κάποια «ιδιαίτερη» σχέση με το Τελ-Αβίβ, την έχει οδηγήσει στο να υιοθετήσει μία εξόχως εχθρική στάση προς τα συμφέροντα του Ελληνισμού. Τόσο η αναβάθμιση των σχέσεων της Συρίας με το ψευδοκράτος στην Κύπρο όσο και η σταδιακή «γιουσουφοποίησή» της αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά την οδήγησε πριν λίγο καιρό στην απόφαση να αναγνωρίσει τα Σκόπια με τη συνταγματική τους ονομασία.


Ο Συριακός λαός, ο οποίος έχει εδώ και αιώνες αναπτύξει δεσμούς αμοιβαίας εκτίμησης και εμπιστοσύνης με τον ελληνισμό δεν μπορεί φυσικά να αντιληφθεί την στάση της κυβέρνησή του, η οποία από την μία είναι κατανοητό πως προσπαθώντας να αντιμετωπίσει το Κουρδικό ζήτημα να έχει οδηγηθεί στην θανάσιμη αγκάλη της Τουρκίας, από την άλλη όμως στην προσπάθειά της να προσεταιριστεί την Άγκυρα κινδυνεύει να μετατρέψει τον Ελληνισμό σε μία εχθρική δύναμη απέναντί της, χωρίς όμως στην πραγματικότητα να υπάρχει κάποιο μεγάλο πρόβλημα μεταξύ των δύο πλευρών.


Είναι σαφές πως η Δαμασκός, για τους δικούς της λόγους, έχει αποφασίσει όχι μόνο να ακολουθήσει την Τουρκία αναφορικά με το Κουρδικό, το οποίο εν πολλοίς θα μπορούσε να είναι κατανοητό, αλλά δείχνει πρόθυμη να δημιουργήσει και εχθρότητα με παράγοντες, όπως είναι ο Ελληνισμός, με τους οποίους στην πραγματικότητα δεν έχει τίποτα να χωρίσει. Εάν λοιπόν η Δαμασκός με την πολιτική που ακολουθεί συνεχίσει να αποδεικνύει πως έχει μπει σε ένα «δίλημμα» μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, το οποίο ας σημειωθεί η Ελλάδα ποτέ δεν το έθεσε, τότε είναι σαφές πως τόσο η Αθήνα όσο και η Λευκωσία θα πρέπει να προχωρήσουν στις ανάλογες… εξισορροπητικές κινήσεις με σκοπό να υπερασπίσουν τα συμφέροντά τους.


Για την ώρα το defence-point.gr θα ήθελε να παρουσιάσει αυτούσια την μεστή σε νόημα και σημαντικής βαρύτητας επιστολή του πρώην υπουργού Νικολάου Μάρτη προς τον πρέσβη της Συρίας στην Αθήνα, στην οποία στην κυριολεξία «ξεγυμνώνει» την πολιτική της Δαμασκού και ουσιαστικά της αποδεικνύει πως η πολιτική που ακολουθεί στην πραγματικότητα στρέφεται κατά του ίδιου της του πολιτισμού.


Η επιστολή έχει ως εξής:


«Νικολάος Μάρτης
Πρώην Υπουργός                                               

ΠΡΟΣ
Tην Εξοχότατη  Πρέσβη της Συρίας
κ. Houda El Houmsi

Ο επιστολογράφος σας, είμαι Μακεδών. Υπήρξα βουλευτής 16 χρόνια, εκ των οποίων 12½ χρόνια Υπουργός Κυβερνήσεων του αειμνήστου Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Καραμανλή και Γ. Ράλλη (ως Υφυπουργός Εμπορίου, Υπουργός Βιομηχανίας και Υπουργός Μακεδονίας Θράκης). Πολέμησα κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο 7 χρόνια ως Εφ. Αξιωματικός, με συμμετοχή: α) Στην Μάχη των Οχυρών Μακεδονίας-Θράκης, κατά την Γερμανική επίθεση κατά της Ελλάδος, τον Απρίλιο 1941, β)  Στην Μάχη Ελ-Αλαμέιν (Αφρικής), γ)  Στην Μάχη Ρίμινι (Ιταλίας), και δ)  Στην Μάχη των Αθηνών τον Δεκέμβριον 1944.

Επισκέφθηκα δύο φορές τη χώρα σας.

1.  Το 1943 ως Έφεδρος Αξιωματικό της Ορεινής Ταξιαρχίας, γνωστή ως Ταξιαρχία Ρίμινι, που μετά την εκπαίδευση που κάναμε στη Συρία (περιοχή της ΠΑΜΗΡΑΣ) πήγαμε στην Ιταλία (Ρίμινι)

2.  Το 1967 ως Υφυπουργός Εμπορίου στα εγκαίνια της Εκθέσεως Δαμασκού.

Αφορμή της επιστολής μου είναι η εσφαλμένη απόφαση της Συρίας να αναγνωρίσει Την ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας», διότι με την απόφαση της αυτή η Συρία αρνείται την ιστορία της.

Ως γνωστόν, μετά το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο Μακεδών διάδοχος του ο Σέλευκος διοίκησε το ασιατικό τμήμα της Περσικής Αυτοκρατορίας, που τμήμα ήταν η σημερινή Συρία. Στη Συρία έκτισε πολλές πόλεις, την ΣΕΛΕΥΚΕΙΑ, τη ΛΑΟΔΙΚΕΙΑ κτλ. και άλλες πόλεις, που είχαν τα ονόματα πόλεων της Μακεδονίας (ΒΕΡΟΙΑ, ΕΔΕΣΣΑ) και αρχαιολογικών χώρων της Μακεδονίας (ΔΙΟΝ, ΠΕΛΛΑ, ΑΜΦΙΠΟΛΗ).

Ο γεωγράφος Στράβων αφού επισκέφθηκε τη Σελευκιδιακή Συρία και είδε πόλεις που είχαν ονόματα πόλεων και αρχαιολογικών χώρων της Μακεδονίας, πριν έρθουν οι Σλάβοι στη Βαλκανική, την ονόμασε ΜΙΚΡΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Προφανώς τη θεώρησε ως τμήμα της ιστορικής Μακεδονίας και όχι της δολίως δημιουργηθείσας το 1944 από τον Τίτο, με σύμφωνο γνώμη Στάλιν, προς έλεγχο του Αιγαίου για τα επεκτατικά σχέδια της Σοβιετικής Ένωσης.

Η ονομασία συνεπώς της ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας», εκτός της άγνοιας της ιστορίας της (ως ΣΕΛΕΥΚΙΔΙΑΚΗΣ), ενέχει τον κίνδυνο και να θεωρηθούν από τους ανιστόρητους ή αφελείς οι κάτοικοι της Συρίας (της Μικρής Μακεδονίας) ως απόγονοι των Σλάβων.

Η Συρία, όπως και άλλες χώρες που αναγνώρισαν την ΠΓΔΜ ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» πρέπει να ανακαλέσουν την απόφαση τους αυτή και διότι:

1.  Ο Γεωγράφος της Αρχαιότητας Στράβων γράφει: «Ελλάς ουν εστί η Μακεδονία».

2.  Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει ότι: «Ο Έλλην Βασιλεύς θα νικήσει τον Πέρση Βασιλέα» [Προφήτης Δανιήλ, Κεφ. 8].

3.  Οι Μακκαβαίοι αρχίζουν: «Ο Αλέξανδρος ο Μακεδών ο υιός του Φιλίππου ενίκησε τον Δαρείο».

4.  Ο Απόστολος Παύλος επισκέφθηκε τις πόλεις της Μακεδονίας Φιλίππους, Θεσσαλονίκη και Βέροια που είχαν προ Χριστού τα αυτά σημερινά  ελληνικά ονόματα. Μίλησε στα ελληνικά και έγραψε επιστολές προς Θεσσαλονικείς και Φιλιππησίους στην Ελληνική.

5.  340 Καθηγητές Αμερικανικών και άλλων πανεπιστημίων έγραψαν γράμμα προς τον Πρόεδρο  των ΗΠΑ Ομπάμα και του ζητούν να ανακαλέσει την απόφαση του Προέδρου Μπους που ονόμασε τα Σκόπια «Μακεδονία», αγνοώντας την πάγια πολιτική των ΗΠΑ για το θέμα αυτό. Δυστυχώς ανιστόρητοι, αφελείς και ύποπτοι σύμβουλοι τον παρέσυραν και εκθέτει τον αμερικανικό λαό.

Κατόπιν των ανωτέρω, οι χώρες που έχουν εκ παραδρομής αναγνωρίσει την ΠΓΔΜ ως «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» πρέπει να ανακαλέσουν αυτή τους την απόφαση. Αυτό ισχύει ιδιαιτέρως για την Συρία, της οποίας οι κάτοικοι κινδυνεύουν να εκληφθούν ως απόγονοι των Σλάβων.

Επισυνάπτω αντίτυπο του Βιβλίου μου «Η παραποίηση της Μακεδονικής Ιστορίας», το οποίο έχει μεταφρασθεί σε 7 γλώσσες, μαζί με ένα DVD, του Φώτη Κωνσταντινίδη με τίτλο «Μακεδονία – Ο ελληνιστικός πολιτισμός μέχρι την Ασία», που αναμφίβολα θα συμβάλουν στο να διαπιστώσετε την ιστορική αλήθεια.
»

Αναφορικά δε με την ουσία και την πορεία των διαπραγματεύσεων το υπουργείο Εξωτερικών δεν δείχνει αισιόδοξο με τις εξελίξεις. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου, Γρηγόρη Δελαβέκουρα η άλλη πλευρά δεν φαίνεται να αντιλαμβάνεται την σοβαρότητα της κατάστασης «Πρέπει να πούμε ότι και η πολιτική, αλλά και οι δηλώσεις του κυρίου Gruevski φανερώνουν την έλλειψη προσήλωσης προς τις προσπάθειες που γίνονται για την εξεύρεση λύσης μέσω των διαπραγματεύσεων στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών.  Το γεγονός, παραδείγματος χάριν, είναι ότι ο κύριος Gruevski προανήγγειλε, ουσιαστικά, την αποτυχία της συνάντησης της 9ης Φεβρουαρίου, δείχνει ακριβώς αυτήν την έλλειψη προσήλωσης» και συμπληρώνει πως «Ο κύριος Gruevski, και το έχουμε ξαναπεί αυτό, κρατάει στα χέρια του το μέλλον της χώρας του, το ευρωπαϊκό μέλλον της χώρας του.  Είναι ένα μέλλον το οποίο η Ελλάδα το υποστηρίζει με όλες τις της δυνάμεις, άλλωστε χάριν και σε ενέργειες της Ελλάδας η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας έχει φτάσει ακριβώς στα πρόθυρα του να γίνει μέλος του ΝΑΤΟ και να ξεκινήσει ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Ένωση.  Δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό.  Πρέπει όμως να είναι σαφές επίσης ότι την τελική ευθύνη την έχει ο ίδιος ο κύριος Gruevski.  Αυτός θα πρέπει με τις αποφάσεις του να αποδείξει ότι κοιτάει προς το μέλλον, ότι κοιτάει μπροστά».

http://www.defencepoint.gr

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ 112 ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ

Είναι ο Πανευρωπαϊκός αριθμός εκτάκτου ανάγκης (ενιαίος για αστυνομία, Ασθενοφόρο ή πυροσβεστική) και αντικαθιστά όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούσαμε μέχρι σήμερα.
Η κλήση είναι δωρεάν από κινητό και σταθερό.
Το σημαντικότερο όλων: εντοπίζει τη θέση του καλούντος για όσους ταξιδεύουν και δεν γνωρίζουν την ακριβή θέση του ατυχήματος.
Να σημειωθεί ότι οι όλες οι συσκευές κινητής τηλεφωνίας μπορούν να καλέσουν τον αριθμό 112 ακόμη και εάν δεν υπάρχει κάρτα Sim στη συσκευή.
(σε έρευνα της Eurostat, μόνο το 4% των Ελλήνων το γνωρίζει και μόνο το 1% το έχει χρησιμοποιήσει)
Αν σας άρεσε το θέμα προωθήστε το στους φίλους σας για να τους ενημερώσετε

Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011


ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ !

Το Φεβρουάριο του 1998 έφτασε στη δημοσιότητα έρευνα που αφορούσε τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ραδονίου στον Ελληνικό χώρο και συγκεκριμένα στο χωριό Νεράιδα Θεσπρωτίας. Η μέτρηση ήταν 9550 Μπεκερέλ ανά τετραγωνικό μέτρο και με όριο επιφυλακής τα 150 !
Παρόμοιες υψηλές μετρήσεις είχαμε και στις περιοχές Σερρών,
Θεσσαλονίκης, Μύκονου, Καβάλας, Ικαρίας, Λέσβου, Φθιώτιδα, Λουτράκι, Νιγρίτα, Σουρωτή (1), κλπ. Το ραδόνιο είναι φυσικό ραδιενεργό στοιχείο και για όσους γνωρίζουν, αποτελεί ένδειξη για την ύπαρξη στο υπέδαφος των άνω τουλάχιστον περιοχών ΟΥΡΑΝΙΟΥ. Στο όρος Παγγαίο στην Καβάλα επίσης υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από ξένο επενδυτή για την εξόρυξη των τεράστιων κοιτασμάτων χρυσού.
Στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής ήδη έχει ξεκινήσει η εκμετάλλευση του εκεί
υπεδάφους από την TVX Gold του George Soros, η οποία περιέχει αρκετό χρυσό, αλλά και ουράνιο !!!.
Εμείς ερωτάμε….. ΠΟΙΟΣ ΤΟΥ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ;
Μία απόρρητη έκθεση που ήρθε στο φως με δημοσίευμα της εφημερίδας «Επενδυτής» στις 23/2/96, αναφέρει για τα αποτελέσματα των μετρήσεων του ΙΓΜΕ.
Γύρω στο ποσό των 100 τρισεκατομμυρίων δραχμών εκτιμάται η
αξία των κοιτασμάτων ουρανίου και άλλων σπανίων μετάλλων για
δορυφόρους και πυραύλους.
Το κείμενο της έρευνας υπογράφεται από επτά διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες και κάνει λόγο για κοίτασμα ουρανίου που περιέχει 300 εκατομμύρια τόνους με συμπύκνωμα ουρανίου 16%, καθώς και σπάνια άλλα ορυκτά όπως ρουτίλιο, λουτέσιο και λανθάνιο, που έχουν εξαιρετικά ειδικές χρήσεις στην κατασκευή πυραυλικών συστημάτων.
Αναφέρεται ΜΟΝΟΝ για την περιοχή του όρους Σύμβολο του νομού Καβάλας. Αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα ουρανίου ΔΙΕΘΝΩΣ. Η αξία του εμπλουτισμένου ουρανίου 235 στην διεθνή αγορά
(το 1998) ήταν 20.000 δολάρια το γραμμάριο !.
ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΠΙΟ … ΠΛΟΥΣΙΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ….
Να γιατί θέλουν λοιπόν τη Μακεδονία….

ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΧΡΥΣΟ ΣΤΟ ΑΓΚΙΣΤΡΟ ΣΕΡΡΩΝ

Με πλήρη μυστικότητα το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, δέσμευσε έκταση 10.000 τ.χ. στη θέση Μαύρα Λιθάρια του Αγκίστρου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν έρευνες για χρυσό.
Το infoserres.gr αποκαλύπτει σήμερα την απόφαση του αρμόδιου υφυπουργού Ιωάννη Μανιάτη, που κηρύσσει την περιοχή «ερευνητέα από το δημόσιο»
Στην περιοχή έχει γίνει ήδη προκαταρκτική έρευνα από το ΙΓΜΕ και η συνέχιση των ερευνητικών ερευνών έχει προταθεί για ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 και στο υποέργο : «Οικονομοτεχνική προσέγγιση για τη βιώσιμη αξιοποίηση του αποθεματικού δυναμικού κοιτασμάτων πολυτίμων, σπανίων και βασικών μετάλλων σε περιοχές της βόρειας Ελλάδας» του έργου «Αποτίμηση της κοιτασμοτολογικής και βιομηχανικής αξίας επιλεγμένων μη ενεργειακών ορυκτών πρώτων υλών της χώρας».
Η ύπαρξη κοιτασμάτων χρυσού στο Άγκιστρο, είναι γνωστή από την αρχαιότητα. Τα μεταλλεία χρυσού που υπήρχαν στην περιοχή, μαζί με τα αντίστοιχα του Παγγαίου, «χρηματοδότησαν» την ελληνική εκστρατεία κατά των Περσών υπό τον Μέγα Αλέξανδρο, το 334 πΧ.
Το ΙΓΜΕ κάνει λόγο, για ζώνη λειμωνιτικών εμφανίσεων χρυσού (σε οξειδωμένα μεταλλεύματα) τόσο στον ορεινό όγκο Αγκίστρου, όσο και των όρων Βροντούς και Μενοικίου στους νομούς Σερρών και Δράμας.

Ο ΧΙΟΥΜΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 2010



Ο ΚΥΡ σατιρίζει ελεύθερα Κυβέρνηση και Αντιπολίτευση Από το Βήμα της Κυριακής 2 Ιανουαρίου 2011
Τεχνική επεξεργασία προβολής Ταμτάκος ο Δενδροποτάμου


Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΠΟΙΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΚΡΥΒΕΙ ΤΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΤΗΣ ΔΩΔΩΝΗΣ;



Γράφει Ο Άγγελος Σακκέτος

Είναι αλήθεια ότι το ιερό μαντείο της Δωδώνης κρύβει πολλά μυστικά. Άλλα εξ αυτών έχουν αποκαλυφθεί και άλλα όχι. Γιατί, όμως, οι θνητοί που πήγαιναν να ζητήσουν χρησμό έπρεπε να είχαν νηστέψει τρεις μέρες, να είχαν καθαριστεί στην πηγή της Δωδώνης και να είχαν χαράξει την παράκλησή τους σε μια πλάκα από μόλυβδο;

          ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ κανείς στην ιστορική Ήπειρο, δεκαοκτώ χιλιόμετρα απ' τα Ιωάννινα, στους πρόποδες του βουνού Τόμαρος, θα δει ότι βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας πόλεως Δωδώνης. Μέχρι το 1876 η τοποθεσία της Δωδώνης, της περίφημης για το μαντείο της, δεν ήταν γνωστή, γιατί οι Έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι και ιστοριογράφοι την τοποθετούσαν σε διάφορες περιοχές της Ηπείρου. Στη σημερινή θέση της νόμιζαν ότι βρισκόταν η αρχαία πόλη της Πασσαρώνας, η πρωτεύουσα τη Μολοσσίας.
          Ωστόσο, από τις ανασκαφές όμως που έγιναν εκεί, για πρώτη φορά στα 1878 από τον Κ. Καραπάνο, διαπιστώθηκε ότι σε εκείνη την τοποθεσία βρισκόταν η περίφημη Δωδώνη με το μαντείο της που ο Ηρόδοτος το θεωρεί το αρχαιότερο μαντείο της Ελλάδας!
          Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πολλές γνώμες και υποθέσεις υπάρχουν για την προέλευση του ιστορικού ονόματος «Δωδώνη». Άλλοι νομίζουν ότι προέρχεται από το Δία, άλλοι από τη Δωδώνη, μια νύμφη του Ωκεανού, άλλοι από τον ποταμό Δώδωνα της Ηπείρου, άλλοι απ' τη λέξη "Δωδώ" που σημαίνει "μπουμπουνητό" και άλλοι από το ρήμα δίδωμι, επειδή η πεδιάδα της Δωδώνης ήταν πλούσια και εύφορη.
          Αναμφισβήτητο, όμως, είναι το γεγονός ότι η Δωδώνη έγινε γνωστή για το αρχαιότατο μαντείο της που αναφέρεται στον Όμηρο και στον Ηρόδοτο και είχε τεράστια φήμη και τιμόταν πολύ. Τόση ήταν η δόξα του ώστε και όταν ακόμα εμφανίστηκε το Μαντείο των Δελφών, το μαντείο της Δωδώνης δεν έχασε τίποτα απ' τη φήμη του.
         Βεβαίως, το ερώτημα για την έναρξη και την πρώιμη φάση της λατρείας στη Δωδώνη δεν έχει τεκμη¬ριωθεί επιστημονικά, όμως, τα ευρήματα της αρχαιολογικής σκαπάνης πι¬στοποιούν τη συνεχή λατρεία στο χώ¬ρο ήδη από την εποχή του χαλκού!
ΕΛΛΟΙ Ή ΣΕΛΛΟI
          Σύμφωνα με διάφορες γνώμες, το μαντείο χτίστηκε από τους Ελλούς ή Σελλούς, που απ' αυτούς προήρθε το όνομα Ελλάδα. Πώς ιδρύθηκε, όμως, το μαντείο;
          Για την ίδρυση του μαντείου υπάρχουν διάφορες παραδόσεις. Δυο τρυγόνια έφυγαν από την Αίγυπτο. Το ένα από αυτά στάθηκε στην έρημο της Λιβύης, όπου χτίστηκε το μαντείο του Δία Άμμωνα, ενώ το άλλο ήρθε και κάθισε στη γέρικη βελανιδιά της Δωδώνης όπου ιδρύθηκε το Μαντείο της Δωδώνης κι εκεί όπου λατρευόταν ο Δίας και η γυναίκα του Διώνη.
         Οι θνητοί που πήγαιναν να ζητήσουν χρησμό έπρεπε να είχαν νηστέψει τρεις μέρες, να είχαν καθαριστεί στην πηγή της Δωδώνης και να είχαν χαράξει την παράκλησή τους σε μια πλάκα από μόλυβδο.
         Γιατί, όμως, όλα αυτά;
         Είναι γνωστόν, ότι η Πυθία, καθισμένη κάτω από την ιερή βαλανιδιά, έδινε το χρησμό. Οι ιερείς, για να μαντέψουν το θέλημα του Δία, παρακολουθούσαν το πέταγμα των περιστεριών, το θρόϊσμα των φύλλων της "φηγού δρυός" καθώς και το χαλκείο. Το χαλκείο ήταν μια χάλκινη καμπάνα που χτυπούσε όταν από τον αέρα, κουνιόταν το μαστίγιο που κρατούσε ένα μικρό άγαλμα παιδιού.
ΦΩΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ;
          Η Δωδώνη, όπως είπαμε, ανήκει στα αρχαιότερα και σεβαστότερα μαντεία του αρχαιοελληνικού κόσμου. Στον Όμηρο αναφέρεται δύο φορές: α) όταν ο Αχιλλεύς απευθύνεται στον Δωδωναίο Δία υπέρ του φίλου του Πατρόκλου {Ιλιάδα, Β 233) και β) όταν ο Οδυσσέας επισκέπτεται το μαντείο {Οδύσσεια, Ξ 327).
         Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ο οποίος παραδίδει τον ιδρυτικό μύθο, η λατρεία έφθασε στη Δωδώνη από την Αίγυπτο, γιατί όπως πληροφορήθηκε από τους ιερείς του ναού του Άμμωνα Δία στις Θήβες της Αιγύπτου, οι Φοίνικες άρπαξαν από το ναό δύο ιέρειες και τη μία την πούλησαν στη Λιβύη, όπου ίδρυσε το μαντείο του Άμμωνα Δία, και την άλλη στην Ελλάδα, όπου ίδρυσε το ιερό του Δωδωναίου Δία στη Θεσπρωτία. Προσθέτει, όμως, ότι κατά την επίσκεψη του στη Δωδώνη, οι ιερείς και οι ιέρειες του ιερού, του αφηγήθηκαν ότι από τις Θήβες της Αιγύπτου έφυγαν δύο μαύρα περιστέρια και όχι ιέρειες. Εκείνο που ήρθε στην Ήπειρο κάθισε πάνω στη φηγό (βαλανιδιά) και με ανθρώπινη φωνή είπε ότι εκεί έπρεπε να ιδρύσουν μαντείο στον Δία!
          Ναι, αλλά της τοπικής παράδοσης υπάρχουν πολλές ερμηνείες. Κατά τον ίδιο τον Ηρόδοτο, η ιέρεια των Θηβών, όταν ήλθε στη Δωδώνη, ίδρυσε το μαντείο και μόλις έμαθε ελληνικά, εξήγησε στους Δωδωναίους τη λειτουργία του. Οι Δωδωναίοι τότε αποκάλεσαν τη γυναίκα «περιστέρα» (πελειάδα), γιατί μιλούσε ακατανόητα και έμοιαζε με πουλί, και «μέλαινα», γιατί ήταν Αιγύπτια.
        Ο Στράβων. όμως, δίδει τελείως διαφορετική ερμηνεία. Κατ' αυτόν, οι Μολοσσοί ονόμαζαν τις γριές γυναίκες πελίες και τους γέρους πελίους, όπως τα περιστέρια. Από την ομωνυμία αυτήν, προέκυψε η σύγχυση της τοπικής παράδοσης.
Αλλά και τα περιστέρια του Ηροδότου δεν είναι άσχετα, γιατί είναι το ιερό σύμβολο της Μεγάλης Θεάς, της θεάς Γης, που πρωτολατρεύτηκε στη Δωδώνη. Ήδη σε νόμισμα από τη Δωδώνη, που χρονολογείται στο 300 π.Χ., παριστάνεται η ιερή φηγός με τρία περιστέρια, σύμβολο της θεάς Γης. Είναι η επιφάνεια της θεάς σε μορφή περιστεριού.
         Άλλοι πάλι πιστεύουν, ότι η λατρεία του Δωδωναίου Δία και η ίδρυση του ιερού, προήλθε από πρωτόγονους που απέδωσαν θεία δύναμη στη φηγό. Σύμφωνα με ερμηνεία του Kern, για να αναφέρουμε μιαν από τις νεότερες ερμηνείες, θα λατρευόταν εδώ κατά την αρχαιότητα τοπικός θεός, που ταυτίστηκε με τον Πανελλήνιο Δία και ονομάστηκε Νάϊος.
         Μήπως, λοιπόν, είχε δίκιο η γνωστή Ελληνίδα χορογράφος Μαρία Χορς, που είπε σε τηλεοπτική εκπομπή του Κώστα Χαρδαβέλλα (Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2006) ότι οι «λαλούσες βελανδιές» είναι μία πραγματικότητα διότι το σφύριγμα του αέρα ανάμεσα στα φυλλώματα σου δημιουργούν μία αίσθηση γλωσσολαλιάς;
         Μήπως, λοιπόν, στο ιερό της Δωδώνης είχαμε μία προλείανση του εδάφους για την Έλευση του Ενός και Αληθινού Θεού στην ανθρωπότητα;
        Ρωτάμε: Μήπως;
ΤΟΜΟΥΡΟΙ ΚΑΙ ΥΠΟΦΗΤΕΣ
         Χάριν της ιστορίας να πούμε, ότι, σύμφωνα με τον Όμηρο, στο μαντείο της Δωδώνης υπηρετούσαν από τους αρχαιότατους χρόνους, οι Τόμουροι ή Υποφήτες (Οδύσσεια, Β 403), που καλούνταν και Σελλοί ή Ελλοί, χωρίς το όνομα αυτό να σημαίνει μόνο τους ιερείς, αλλά και τους κατοίκους. 
         Βεβαίως όλα αυτά τα αναφέρουμε στον πρώτο τόμο της τριλογίας μας «Οι Προφητείες του Ελληνισμού» («Λάλον Ύδωρ»).  Ωστόσο, όταν κατά τον 8ο αιώνα π.Χ., καθιερώθηκε στο ιερό και η λατρεία της Διώνης, τότε προστέθηκαν και οι γυναίκες ιέρειες, που ονομάζονταν «πελείαι, ή πελειάδες, ή προφήτιδες» και οι οποίες αριθμητικά ήταν τρεις: 1) Προμένεια, 2) Τιμαρέτη και 3) Νικάνδρη. Έργο των ιερέων και ιερειών ήταν η εξήγηση των προφητικών σημείων της φηγού ή των προφητικών μέσων και η σύνταξη των σχετικών απαντήσεων.
         Μη λησμονήσουμε να πούμε, ότι οι χρησμοί, στους παλαιότερους χρόνους, δίνονταν (Οδύσσεια, Ξ 327 και Τ 296 κ.ε.) από τον ψίθυρο των φύλλων της ιερής βαλανιδιάς! 
        Άλλος τρόπος μαντείας ήταν το πέταγμα και οι κρωγμοί των περιστεριών, που φώλιαζαν στη φηγό, ενώ στη μεθομηρική παράδοση, αναφέρεται και ο ήχος των λεβήτων με τους τρίποδες που περιστοίχιζαν το ιερό δέντρο, τουλάχιστον από τον 4ο αιώνα π.Χ. 
        Αργότερα, όπως αναφέρει ο Στράβων (C, 329), ήταν το χαλκείο που αποτελείτο από δύο κιονίσκους. Στον έναν υπήρχε χάλκινος λέβητας και στον άλλο χάλκινο άγαλμα παιδιού, που κρατούσε μαστίγιο με τρεις αλυσίδες, αναθημάτων Κερκυραίων.  Το μαστίγιο αυτό εκινείτο από τον άνεμο, χτυπούσε στο λέβητα και προξενούσε ήχο, από τον οποίο χρησμοδοτούσαν οι ιερείς. Από δω προήλθαν και οι παροιμίες «Δωδωναίο χαλκείο» και «Κερκυραίων μάστιγξ», που λέγονται για τους φλύαρους ανθρώπους. 
        Οι ερωτήσεις χαράσσονταν στη μαλακή επιφάνεια των μολύβδινων ελασμάτων, που είχαν σχήμα ορθογώνιο ή ταινίας. Οι απαντήσεις δίνονταν συνήθως προφορικά και σπανιότερα ήταν γραμμένες στην άλλη πλευρά του ελάσματος, συνήθως με ένα ναι ή ένα όχι. 
        Ο Έλλην αρχαιολόγος Κ. Καραπάνος είχε βρει 86 τέτοιες χρηστήριες επιγραφές, αλλά μετά τις ανασκαφές στην περιοχή ο αριθμός ανήλθε σε αρκετές εκατοντάδες. 
        Χαρακτηριστικό της λατρείας στη Δωδώνη είναι ότι ο Δίας είχε εδώ την επίγεια κατοικία του- ήταν ο Νάϊος θεός που κατοικούσε στη φηγό και στην ιερή οικία. Γύρω του κατοικούσαν οι προφήτες, οι Σελλοί, οι οποίοι κατά παλαιά θρησκευτική συνήθεια, δεν έπλεναν τα πόδια τους (ανιπτόποδες) και κοιμούνταν καταγής (χαμαιεύναι), για να βρίσκονται σε επαφή με τη γη, απ' όπου αντλούσαν τη μαντική τους δύναμη.
        Κάποια στιγμή, βεβαίως ήρθε και η παρακμή της Δωδώνης, που άρχισε στα 221 π.Χ., όταν ο στρατηγός Δωρίμαχος την κατάστρεψε, επειδή οι Ηπειρώτες είχαν συμμαχήσει με τους Μακεδόνες και τους Αχαιούς. Δεύτερη καταστροφή έπαθε η Δωδώνη στα 168 π.Χ. από το Ρωμαίο Αιμίλιο Παύλο και τελειωτικά πια καταστράφηκε στα χρόνια του μιθριδατικού πολέμου από τους στρατιώτες του Μιθριδάτη, του βασιλιά του Πόντου.  


Σάββατο, 22 Ιανουαρίου 2011

ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ο μαυροπίνακας είναι χαρακωμένος και μόλις διακρίνονται τα σημάδια επάνω του. Η σόμπα στη μέση της αίθουσας προσπαθεί να δώσει λίγη ζεστασιά στα μικρά παιδιά.

Εμείς οι νεο-Έλληνες πάντα νοσταλγούμε. Συνηθίζουμε να λέμε ότι το παλαιότερο είναι καλύτερο. Προφανώς δεν είναι πάντα έτσι. Όμως ψυχολογικά ο άνθρωπος νοσταλγεί πάντα εκείνο που δεν έχει. Πολλές φορές δε ωραιοποιεί παλαιότερες απλούστερες κοινωνικές δομείς, ίσως επειδή οι απαιτήσεις της εποχής εκείνης ήταν λιγότερες και μάλλον ευκολώτερες. Αξίζει πάντως να δούμε κάποιες φωτογραφίες από τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, που απεικονίζουν τη μαθητική ζωή σε Σχολεία της Πατρίδας μας. Μου τις έστειλε από την Αθήνα η φίλη Καθηγήτρια Dott. Φωτεινή Μπαλή, την οποία ευχαριστώ από καρδιάς. 

Στα θρανία κάθονταν όχι δυο-δυο, ούτε τρεις-τρεις, αλλά έξι και περισσότεροι. Το βλέμμα του δασκάλου ιδιαίτερα αυστηρό.
Τα παπούτσια ήταν βέβαια πολυτέλεια.
Βιβλία δεν είχαν όλα τα παιδιά. Ίσως ένα βιβλίο για δύο μαθητές.
Εδώ δεν υπάρχει καν αίθουσα. Το μάθημα γίνεται έξω... Τον πίνακα μπορούν να τον βλέπουν μόνο λίγοι.
Κάποτε και τα θρανία ήταν πολυτέλεια!
Στο Βαρδάρη Θεσσαλονίκης (1930), 60 περίπου παιδιά με μόνο μία δασκάλα!
Στο Ελληνικό Σχολείο Αρρένων Πύλου (1930) η τραγιάσκα ήταν υποχρεωτική.
Τότε που η πείνα θέριζε... Το Σχολείο προέβλεπε να προσφέρει συσσίτιο στους μαθητές του.
Για το τέλος της σχολικής χρονιάς ήταν καθιερωμένες οι γυμναστικές επιδείξεις.
Το 5ο Γυμνάσιο Θηλέων Θεσσαλονίκης. Η ποδιά και ο γιακάς απαραίτητα στοιχεία της ενδυμασίας των μαθητριών.

 
http://anastasiosds.blogspot.com/2010_12_01_archive.html 

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ: http://reportto.blogspot.com/

ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ: http://reportto.blogspot.com/: "Σύνδεσμος : http://reportto.blogspot.com/ Περιγραφή : Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΕΝΝΑ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΗΝ ΔΡΑΣΗ!! ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΠΟΙΚΙΛΗ..."

paragliding and aviation: Πετώντας πάνω από τα φουγάρα της Μεγαλόπολης..! Αν...

paragliding and aviation: Πετώντας πάνω από τα φουγάρα της Μεγαλόπολης..! Αν...: "Η παρέα των φίλων αιωροπτεριστών με τους μηχανοκίνητους -mosquito- αετούς επισκέφτηκε την Μεγαλόπολη πριν μερικές ημέρες και πέταξε από έναν..."

Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2011

UFO στον Πύργο Ηλείας…Η πρώτη «καταγραφή» Α.Τ.Ι.Α. (vid)


January 21, 2011 · Σχολιάστε 

Η πρώτη «καταγραφή» Α.Τ.Ι.Α. στην Ελλάδα είναι γεγονός.
Το περιστατικό συνέβη στον Πύργο Ηλείας στις αρχές Ιανουαρίου. Ο αυτόπτης μάρτυρας, ο οποίος και κατέγραψε με το κινητό του τηλέφωνο το άγνωστο αντικείμενο δήλωσε:
«Ξαφνικά όλα τα φώτα και οι ηλεκτρικές συσκευές στο σπίτι άρχισαν να…
τρεμοπαίζουν, μέχρι που έπεσε το ρεύμα.
Αμέσως…βγήκα έξω και είδα ένα φωτεινό αντικείμενο να κινείται στον ουρανό, πολύ κοντά μου. Τότε πήρα το τηλέφωνό μου και άρχισα να το καταγράφω. Ήταν στρογγυλό λαμπρό λευκό και αθόρυβο. Η κίνησή του ήταν τόσο γρήγορη που στην αρχή δεν ήξερα τι κατέγραφα. Μένω κοντά στην Αρχαία Ολυμπία και έχω καταγράψει αρκετές φορές τέτοια αντικείμενα»

ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ..

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011


Το νεο σήμα-λογότυπο της ΝΔ (βίντεο)

Το νέο σήμα της ΝΔ παρουσίασε σε ειδική εκδήλωση στα νέα γραφεία του κόμματος ο Αντώνης Σαμαράς.Την άνοδο του κ. Σαμαρά στο βήμα προλόγισαν δύο μέλη της ΟΝΝΕΔ, η Ελβίρα και ο Κωνσταντίνος, οι οποίοι μίλησαν για τα όνειρα των νέων και τις απαιτήσεις τους από τους πολιτικούς. «Φρικάρουμε με διάφορα νοσηρά του δημόσιου βίου», δήλωσαν, ενώ υπογράμμισαν ότι «οι πρασινοφρουροί, οι ερυθροφρουροί και οι γαλαζοφρουροί φυλακίζουν την σκέψη μας».Ο πρόεδρος του κόμματος στην ομιλία του πριν την παρουσίαση του νέου συμβόλου της παράταξης υποσχέθηκε ότι «θα προσπαθήσω να κάνω τα όνειρα της νεολαίας πραγματικότητα», ενώ για το σύμβολο εξήγησε ότι «αντικατοπτρίζει τις νέες αξίες, όπως διαφάνεια, πρωτοτυπία, ανθρωπιά, ενώ απεικονίζει την νέα Νέα Δημοκρατία ως μια ήρεμη δύναμη».
Όσον αφορά το παλιό σύμβολο ξεκαθάρισε ότι «δεν πετιέται, περάνει στην ιστορία και θα μείνει για πάντα εκεί, για να θυμόμαστε… Θα λειτουργεί σαν μια πολύτιμη φωτογραφία, στην οποία θα αναγνωρίζουμε τα χαμόγελα παλιών φίλων με τους οποίους αγωνιστήκαμε μαζί».
«Αυτή είναι η ΝΔ της νέας γενιάς. Τελεία και παύλα», είπε την ώρα της παρουσίασης του συμβόλου, η οποία έγινε με άκρως θεατρικό τρόπο, τυμπανοκρουσίες και μουσικές.
Παρόμοιο είναι και το λογότυπο του κόμματος που βρίσκεται έξω από τα νέα γραφεία.
Συγκεκριμένα: Το σύμβολο: Μπλε σκούρο το “Νέα”, μπλε ανοιχτό το “Δημοκρατία” και στην αρχή μια πράσινη παύλα με φλόγα από πάνω.
Λογότυπο: Είναι ίδιο με το σύμβολο μόνο που το “Νέα” είναι με άσπρα γράμματα.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ