Πέμπτη 13 Μαρτίου 2014

ΜΑΝΗ

ΜΑΝΗ


Ονομασία

Υπάρχουν πολλές εκδοχές για την προέλευση της ονομασίας Μάνη.
Η κυριότερη είναι εκείνη που παραπέμπει στο κτίσιμο του περίφημου κάστρου της Μαΐνης, στις αρχές του 10ου αι. Το τοπωνύμιο Μαΐνη αναφέρεται για πρώτη φορά στα 876. Στη συνέχεια η ονομασία "Μαΐνη" από αναφορά σε μια πολύ μικρή περιοχή έφτασε να αναφέρεται στην ευρύτερη περιοχή που από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας είναι γνωστή ως Μάνη. Η εκδοχή αυτή υποστηρίζεται και από την ονομασία brazzo di Maina (βραχίονας - μπράτσο της Μάνης) που είχαν καθιερώσει οι παραπλέοντες Βενετοί ναυτικοί σε χάρτες και άλλα έγγραφα της εποχής.
Άλλες θεωρίες αναφέρουν:
·                    στη ναυτική εντολή maina=μάινα (μάζεμα) των πανιών, που ήταν αναγκασμένοι να κάνουν οι ναυτικοί, όταν ταξίδευαν στη θάλασσα του Ταινάρου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή.
·                    στο θεό Μάνη, αλλιώς ο θεός Ουρανός, πατέρας του Κρόνου και παππούς του Δία.
·                    στο επίθετο μανή (= αραιή, φαλακρή, άδενδρη) που περιγράφει την κυρίαρχη εικόνα αραιής βλάστησης με ελιές και φραγκοσυκιές.

στη λατινική λέξη manes (ψυχή), και στη συσχέτιση της περιοχής με το ψυχοπομπείο και ναό του Ποσειδώνα στο Ακροταίναρο

 

Ιστορία

Σύμφωνα με αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή, η Μάνη ήταν κατοικημένη από την παλαιολιθική εποχή. Τα ευρήματα στο Σπήλαιο Απήδημα και ο "Ταινάριος άνθρωπος" έχουν αυξήσει κατακόρυφα το επιστημονικό ενδιαφέρον για την περιοχή. Για πρώτη φορά συναντάμε αναφορές σε πόλεις της περιοχής (Καρδαμύλη, Οίτυλος, Γύθειον, Ενόπη κ.α.) από τον Όμηρο.
Οι πρώτοι κάτοικοι, κατά τον περιηγητή Παυσανία, ήταν οι Λέλεγες. Ακολούθησαν οι Αχαιοί και οι [Δωριείς]]. Για τους επόμενους αιώνες η ιστορία της Μάνης ταυτίστηκε με τη Σπάρτη. Στα ρωμαϊκά χρόνια αποτέλεσε ιδιαίτερη ομοσπονδία, «το Κοινό των Λακεδαιμόνιων». Στα βυζαντινά χρόνια, κατά τον αποικισμό των Σλάβων στην Πελοπόννησο τον 8ο μ.Χ. αιώνα, εγκαταστάθηκαν Σλάβοι γύρω απ' τη Μάνη και κυρίως στις πλαγιές του Ταϋγέτου. Οι Μανιάτες έγιναν χριστιανοί στα μέσα του 9ου αιώνα, όταν ήρθε ο Νίκων ο Μετανοείτε για να τους σταθεροποιήσει την πίστη στο χριστιανισμό. Με την πάροδο του χρόνου, με την επίδραση της χριστιανικής θρησκείας και κυρίως με την επικοινωνία και επιμειξία των Σλάβικων χωριών με τους Έλληνες κατοίκους, μετά τον εκχριστιανισμό συνετελέσθη και ο εξελληνισμός αυτών. Στους αιώνες που ακολουθούν οι κάτοικοι της περιοχής αποσύρονται στα ορεινά του Ταϋγέτου, όταν οι Άραβες σπέρνουν τον τρόμο στα ελληνικά παράλια.
Αργότερα οι Φράγκοι δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ να υποτάξουν τους Μανιάτες, και τελικά αρκέστηκαν στο να χτίσουν τρία φρούρια: του Πασσαβά, της Μεγάλης Μάνης και του Λεύκτρου, για να εξασφαλίσουν τη γενική επίβλεψη της περιοχής. Μετά την πτώση των Βιλλαρδουΐνων, η Μάνη αποτέλεσε περιοχή του δεσποτάτου του Μυστρά, του κράτους των Παλαιολόγων. Η Φραγκική κατάκτηση της Πελοποννήσου το 13ο αιώνα φέρνει στα βουνά της Μάνης κι άλλους πρόσφυγες. Την ίδια επίσης εποχή αλλά και τα επόμενα χρόνια οι πειρατές έβρισκαν καταφύγιο στις ακτές της Μάνης.
Αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, η Μάνη έγινε το επίκεντρο σημαντικών γεγονότων. Το Μάιο του 1460, που ο Μωάμεθ ο Β' μπήκε στηνΠελοπόννησο, γνωρίζοντας τον ιδιότυπο χαρακτήρα των Μανιατών δεν εξεστράτευσε εναντίον τους, αλλά προσπάθησε να προσεταιριστεί τον αρχηγό τους, Κροκόδειλο Κλαδά, για να έχει τη στήριξή του στην προδιαγραφόμενη σύρραξη μεταξύ Τούρκων και Ενετών. Οι Μανιάτες απόκρουσαν τις προσφορές του Τούρκου κατακτητή και συμμάχησαν με τους Ενετούς.
Οι Μανιάτες πολέμησαν με κάθε τρόπο τους Τούρκους. Ουσιαστικά η Μάνη ποτέ δεν υποτάχθηκε. Το μεγαλύτερο διάστημα οι Τούρκοι την άφηναν υπό τη διακυβέρνηση ενός Μπέη, με μοναδική υποχρέωση να πληρώνει φόρο 4.000 γρόσια το χρόνο, που ούτε και αυτό έκανε. Παράλληλα, το απρόσβλητο της περιοχής έκανε πολλούς κατοίκους από τουρκοκρατούμενες περιοχές να καταφεύγουν στη Μάνη.
Στον απελευθερωτικό αγώνα η Μάνη πρόσφερε πάρα πολλά. Η Φιλική Εταιρεία θεωρούσε τη Μάνη ως την πιο ασφαλή αφετηρία για τον ξεσηκωμό και τα γεγονότα δεν τη διέψευσαν. Ιστορική είναι η μάχη της Βέργας, όπου ο Ιμπραήμ χάνει τα δύο τρίτα του στρατού του, ενώ τον κατατροπώνουν και οι γυναίκες του Δυρού, που αμυνόμενες με δρεπάνια και ξύλα ματαιώνουν την προσπάθειά του για απόβαση.
Μετά την ηρωική περίοδο της επανάστασης του 1821, στις προσπάθειες του Ιωάννη Καποδίστρια και του Όθωνα να ανασυντάξουν σε ενιαίο κράτος τις απελευθερωμένες περιοχές, οι Μανιάτες αντιστέκονταν στο να υποταχθούν στην κυβέρνηση του ελληνικού κράτους, αντιδρώντας στο διοικητικό σύστημα πού επιβλήθηκε. Η αντίδραση τους αυτή εκδηλώθηκε ένοπλα, και σημαδεύτηκε με τη δολοφονία του Καποδίστρια από τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη, γιο του οπλαρχηγού και ηγεμόνα της Μάνης Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Οι τελευταίες ταραχές έγιναν το 1862-63. Στα επόμενα χρόνια επικράτησε μια προσπάθεια συμβιβασμού και η Μάνη ειρήνευσε.


Δεσμοί με Μακεδονία και Κρήτη

Κατεξοχήν εκπαιδευμένοι ως πολεμιστές, οι Μανιάτες δεν σταμάτησαν με την απελευθέρωση του τόπου τους. Πολέμησαν ηρωικά σε όλους τους αγώνες της Ελλάδας, στηΘεσσαλία, στην Ήπειρο, στην Κρήτη και στη Μικρά Ασία.
Ειδικότερα, η σημαντική προσφορά των Μανιατών στο Μακεδονικό Αγώνα [4](1904 – 1907), με χιλιάδες εθελοντές αγωνιστές που ακολούθησαν τους Μανιάτες καπεταναίους οπλαρχηγούς του ελληνικού στρατού, έχει διατηρήσει έκτοτε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των Μακεδόνων και των Μανιατών.
Λόγω της εγγύτητας της νότιας Πελοποννήσου με τη δυτική Κρήτη και τα Κύθηρα, των εμπορικών και ναυτικών σχέσεων, αλλά και της ασφάλειας των απόρθητων χωριών της Μάνης, υπήρξαν κρίσιμες ιστορικές στιγμές όπου Κρητικοί βρήκαν καταφύγιο και εγκαταστάθηκαν εκεί. Το 1645, όταν οι Τούρκοι επιτέθηκαν εναντίον των Ενετών και κατέλαβαν τα Χανιά, όπως και το 1669, όταν η πόλη του «Χάνδακα» (Ηράκλειο) παραδόθηκε στους Τούρκους, οι κάτοικοι της πόλης και άλλοι Κρητικοί που είχαν καταφύγει εκεί, πέρασαν στις απέναντι ακτές της Μάνης όπου πίστευαν ότι θα ήταν ασφαλείς.
Υπήρξαν όμως και Μανιάτες που αναζήτησαν καταφύγιο στην Κρήτη, σε στιγμές όπως το 1715 (ανακατάληψη της Πελοποννήσου από τους Τούρκους) και το 1770 (μετά ταΟρλωφικά). Στην μεγάλη κρητική επανάσταση του 1866-69 οι Μανιάτες φέρθηκαν στους Κρητικούς σαν γνήσιοι αδελφοί, όταν εκατοντάδες εμπειροπόλεμοι εθελοντές Μανιάτες βρέθηκαν στην Κρήτη. Την ίδια συμπεριφορά έδειξαν οι Μανιάτες και στην Επανάσταση του ‘97.
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ηγετική φυσιογνωμία της Κρήτης με καταγωγή της οικογένειάς του από τη Λακωνική Μάνη, είχε δηλώσει "Αισθάνομαι υπερηφάνεια, διότι στις φλέβες μου ρέει διασταυρωμένο Λακωνικό και Κρητικό αίμα και άμα έχω κοντά μου τους Κρητικούς και τους Μανιάτες έχω ολόκληρη την Ελλάδα".


Μεταναστεύσεις των Μανιατών

Οι δύσκολες συνθήκες διαβίωσης λόγω της φτωχής σε νερό και χώμα γης της Μάνης, αλλά και οι ακατάπαυστοι αγώνες για ελευθερία, οδήγησε σε πολλές δύσκολες στιγμές της ιστορίας κατοίκους της Μάνης να καταφύγουν σε ασφαλή μέρη, για να διαφύγουν κινδύνων ή να προστατέψουν τις οικογένειές τους από αντίποινα. Μια άλλη αιτία ήταν οι κόντρες ανάμεσα σε τοπικές αρχοντικές οικογένειες, και ο βαθιά ριζωμένος νόμος του γδικιωμού(βεντέτας) ώθησε οικογένειες να χωριστούν και να εγκαταλείψουν τα πάτρια εδάφη.
Από τις μεταναστεύσεις Μανιατών προς προορισμούς της Μεσογείου, χαρακτηριστικότερες είναι αυτές δύο οικογενειών από το Οίτυλο: των Γιατριάνων (Μεδίκων, Medici), που έφυγαν το 1670 και εγκαταστάθηκαν στο Λιβόρνο της Ιταλίας, και των Στεφανόπουλων, που έφυγαν το 1675 για την Κορσική, και μετά από περιπέτειες λόγω της διαμάχης Κορσικανών-Γενοβέζων κατέληξαν στο Καργκέζε [5] της Κορσικής, όπου διατήρησαν τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμά τους και είναι και σήμερα ακόμα γνωστοί ως «Έλληνες».[6]Εκεί τοποθετούνται ιστορικά και τα στοιχεία που υποστηρίζουν [7] την ελληνική καταγωγή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη και τους δεσμούς με τη γενιά των Στεφανόπουλων.
Η νεότερη ιστορία της Μάνης συνοδεύτηκε από μια μεγαλύτερη μετανάστευση, με το τέλος του 19ου αιώνα και την αυγή του 20ου, αυτή τη φορά προς την Αμερική. Το γεγονός αυτό, που συνεχίστηκε κατά κύματα για περισσότερο από μισό αιώνα, άφησε πεντακάθαρα τα σημάδια του στα ερειπωμένα χωριά της ορεινής Μάνης, πολλά από τα οποία εγκαταλείφθηκαν και μετατράπηκαν σε χωριά-φαντάσματα, μουσεία του ένδοξου παρελθόντος τους.


Το ενιαίο και αδιαίρετο της Μάνης

Παρ' όλο που σήμερα η Μάνη παραμένει διοικητικά χωρισμένη στους δήμους Ανατολικής Μάνης και Δυτικής Μάνης, διατηρεί ακόμα ανέπαφη την ιδιαιτερότητα που της χάρισε ο βράχος και η θάλασσα. Η Μητρόπολη Γυθείου, Οιτύλου και πάσης Μάνης (ονομάζεται πλέον Ιερά Μητρόπολη Μάνης), δεν διασπάστηκε και αποτελεί για τους κατοίκους μνήμη και αναφορά στα γεωγραφικά και πολιτισμικά όρια της Μάνης. Το ζήτημα του ενιαίου και αδιαιρέτου της Μάνης επανήλθε [8] [9] στην επικαιρότητα κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων για τη νέα Διοικητική διαίρεση της Ελλάδας 2011, περισσότερο γνωστή ως Πρόγραμμα Καλλικράτης ή Καποδίστριας ΙΙ. Το αίτημα των κατοίκων για διοικητική ένωση [10] και σύσταση ενός ενιαίου, βιώσιμου δήμου Μάνης παραμένει, για λόγους οικονομικούς, αναπτυξιακούς, περιβαλλοντικούς και ιστορικούς, ως ελάχιστο δείγμα τιμής και ευγνωμοσύνης για τη συμβολή των Μανιατών στη δημιουργία του Ελληνικού Κράτους.


Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ: ....

ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ: ....   
________________
___________________________


1.  Οι πιο νέοι γονείς στον κόσμο ήταν 8 και 9 ετών στην Κίνα το 1910.
___________________________________________     2.  Κάθε βασιλιάς που κοσμεί τα τραπουλόχαρτα, είναι μεγάλος ιστορικός βασιλιάς:

ΜΠΑΣΤΟΥΝΙΑ = ………………… 
Βασιλιάς Δαβίδ,
ΚΟΥΠΕΣ  = ………………………. 
Καρλομάγνος,
ΣΠΑΘΙΑ = ………………………… 
Μέγας Αλέξανδρος
ΚΑΡΟ = 
…………………………..  Ιούλιος Καίσαρας

_________________________________________ 
   Απίστευτο !!  
3.
    111.111.111  x  111.111.111  ==   12.345.678.-9-87.654.321
___________________________________________    
4.
  Το άγαλμα ενός ανθρώπου πάνω σε άλογο όπου το άλογο
       έχει και τα δυο μπροστινά του πόδια στον αέρα,
      σημαίνει …………… πως αυτός πέθανε στη μάχη.
    - 
Εάν το άλογο έχει το ένα μπροστινό πόδι στον αέρα ,
      τότε ο άνθρωπος πέθανε από τραύματα που υπέστη στην μάχη.

    -
 Εάν το άλογο έχει και τα 4 πόδια στη γη , τότε το άτομο είχε
      φυσικό θάνατο.        [δεν πολυ'ι'σχύουν  σε μας]
___________________________________________    
5.
    'I am.' : 
          Είναι η πιο σύντομη ολοκληρωμένη πρόταση στην Αγγλική γλώσσα.___________________________________________

 6.  Ερώτηση:   Αν συλλαβίσεις στα αγγλικά τους αριθμούς, 
        πότε θα βρεις για πρώτη φορά το γράμμα 'a' ?
       
Απάντηση:  One thousand.
___________________________________________    
7.
  Ερώτηση:   Tι κοινό έχουν , το αλεξίσφαιρο γιλέκο,
       ο υαλοκαθαριστήρας αυτοκινήτου, η έξοδος κινδύνου
       και οι εκτυπωτές laser ?
      
Aπάντηση:    Oλα έχουν επινοηθεί από γυναίκες..
__________________________________________    
8.
  Ερώτηση:   Πιο είναι το μόνο φαγητό που δεν χαλάει?
     
Aπάντηση:  Το μέλι___________________________________________    
9..
   Στα χρόνια του Shakespeare, τα στρώματα των κρεβατιών
         κατασκευάζονταν από σχοινιά. Όταν τραβούσαν τα σχοινιά ,

         έσφιγγε το στρώμα και έκανε το κρεβάτι σταθερό ,για ύπνο.
        Έτσι βγήκε η φράση
…… 'goodnight, sleep tight'.
___________________________________________    
10.
  Στην Βαβυλώνα 4.000 χρόνια πίσω συνηθιζόταν,
          για τον μήνα μετά τον γάμο, ο πατέρας της νύφης να προσφέρει
          στον γαμπρό ένα <υδρόμελι>  για να πίνει. 
         Το υδρόμελι ήταν μπύρα με μέλι και επειδή το ημερολόγιο τότε
         βασιζόταν στην σελήνη (moon), ο μήνας αυτός ονομάστηκεhoneymoon.    
___________________________________________


F.U.C.K.
   
 
11.
Στην αρχαία Αγγλία κάποιος δεν μπορούσε να αποκτήσει παιδί εκτός και αν.
        είχε την συγκατάθεση του Βασιλιά   (εξαιρούνταν τα μέλη της βασιλικής οικογένειας).
       Όποιοι ήθελαν να αποκτήσουν παιδί, 
έπαιρναν την συγκατάθεση του Βασιλιά και
       έτσι τους δινόταν μια μεταλλική πλάκα που κρεμούσαν στην πόρτα τους όταν έκαναν σεξ.
       Η πλάκα έγραφε ότι διέπρατταν 
F.U.C.K……..
      δηλαδή  … 'Fornication Under Consent of the King'    
   (συνουσία υπό την συγκατάθεση του Βασιλιά)...
___________________________________________   GOLF  
12
Στη Σκοτία , ένα νέο παιχνίδι επινοήθηκε. 
        Ο τίτλος του ήταν …
Gentlemen OnlyLadies Forbidden..
        έτσι η λέξη
   GOLF   εισήχθη στην Αγγλική γλώσσα. __________________________________________  
KAI.......... 
   TO 1981

1)    
O πρίγκιπας Κάρολος παντρεύτηκε
2)     H Liverpool έγινε πρωταθλήτρια Ευρώπης
3)     O Πάπας απεβίωσε

     TO  2005

1)   O πρίγκιπας Κάρολος παντρεύτηκε
2)   H Liverpool έγινε πρωταθλήτρια Ευρώπης
3)   O Πάπας απεβίωσε
 
 
 Eαν ο Πρίγκιπας Κάρολος θελήσει να ξανά παντρευτεί
και η Liverpool βρεθεί πάλι στον τελικό του Champions League,
παρακαλούμε να ενημερώσετε τον   Πάπα...
 

Οι συνομήλικοι φίλοι να θυμηθούν και οι νεώτεροι να γνωρίσουν....

Οι συνομήλικοι φίλοι να θυμηθούν και οι νεώτεροι να γνωρίσουν....

Σπάνιο φωτογραφικό υλικό: Η                    καθημερινότητα των ανθρώπων στην Ελλάδα το 1950-1965

Ας ξαναδιαβάσουμε την ιστορία μέσα από τις φωτογραφίες...

Ο Εμφύλιος μόλις έχει τελειώσει. Οι άνθρωποι, μέσα σ' αυτή τη χαώδη κατάσταση, 
προσπαθούσαν να οργανώσουν τη ζωή τους.
Ο αγώνας γινόταν για ένα πιάτο φαΐ, για ένα τρύπιο παντελόνι ή φουστάνι, για ένα ζευγάρι 
παπούτσια, που είχαν βαρεθεί να πηγαινοέρχονται στον τσαγκάρη.

Για να βρεθούν όμως κι αυτά, ο αγώνας γινόταν κυρίως για τη δουλειά, για το μεροκάματο.
Οι διάφορες συντεχνίες, συγκεντρωμένες σε γνωστά στέκια, περίμεναν από τα ξημερώματα 
τους εργολάβους, αλλά και απλούς ιδιώτες,  για να τους δώσουν δουλειά.
Η διαπραγμάτευση σκληρή, αδυσώπητη, απάνθρωπη μερικές φορές!
Οι ανειδίκευτοι και τα παιδάκια, στις δουλειές του ποδαριού...
Κάλτσες, τσατσάρες, πιαστράκια, καθρεφτάκια, ξυραφάκια και ότι χωρέσει ο νους σου, που να 
μπορεί όμως να χωρέσει, σ' ένα τελάρο κρεμασμένο απ' το λαιμό.

Σ' όλους αυτούς, μπορείς να προσθέσεις και τους χιλιάδες επαρχιώτες, που έφταναν κάθε μέρα 
με τρένα και λεωφορεία, εγκαταλείποντας τα χωριά τους, με την ελπίδα μιας καινούργιας ζωής.
Η εσωτερική μετανάστευση  κράτησε χρόνια και χρόνια, ώσπου η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και 
άλλες πόλεις της Ελλάδας, γίνουν τα σημερινά τέρατα, που όλους μας δυναστεύουν.

Τα τεφτέρια των τσαγκάρηδων, των ραφτάδων και πιο πολύ των μπακάληδων, έπαιρναν κάθε 
μέρα φωτιά.
«Μισή οκά ζάχαρη, μισή ρύζι, ψωμί και... γράφτα!»
Οι δρόμοι  χωμάτινοι, νερό από τις βρύσες στις γωνιές των τετραγώνων και ηλεκτρικό ρεύμα, 
μόνο για το ένα τρίτο των Ελλήνων!
 
Παραδοσιακό έθιμο Χριστουγέννων και Πάσχα, 
η προσφορά προϊόντων διαφόρων εταιριών, προς την Ελληνική αστυνομία.
Τα φορτηγά τους ξεφόρτωναν το εμπόρευμα  γύρω από τον τροχονόμο κι έφτανε 
στιγμή, που οι διαβάτες μπορούσαν 
να διακρίνουν από μακαρόνια μέχρι καφέδες και από ταλκ μέχρι σαμπουάν και 
περιοδικά, πουθενά όμως το όργανο της τάξης, που είχε χαθεί 
πίσω από τις προσφορές!
 Το κατάστημα έκλεισε. Για καλό και για κακό, αναρτήθηκε και ο αριθμός αδείας, 
μη μπλέξουμε και με τα δικαστήρια!Όσο για την ορθογραφία; Ποιος νοιάζεται;
Ο μικροπωλητής που ξεκουράζεται ή κάποιος ταλαίπωρος διαβάτης που βρήκε 
αποκούμπι, παίρνει έναν μικρό υπνάκο!
Θερμαντικές ύλες όλων των ειδών. Ο καστανάς έτοιμος να γεμίσει το χωνάκι με τον 
χειμερινό καρπό και ο καρβουνιάρης προσπαθεί να ισορροπήσει τη ζυγαριά του με τα 
κάρβουνα, για τον αόρατο πελάτη!
Έξω από κάποιο γήπεδο, το κοριτσάκι δείχνει την πραμάτεια του, που δεν είναι άλλη από την 
«Αθλητική Ηχώ».
H ποδιά προστατεύει το φουστανάκι του από το μελάνι, που έβγαζαν αφειδώς οι εφημερίδες της 
εποχής!Δίπλα, το καρότσι με τους ξηρούς καρπούς.
Πλησιάζουν Χριστούγεννα και ξεκινά το εορταστικό τουρνουά των ομάδων της Αθήνας.
Πολλοί κοιτάζουν, ένας αγοράζει! Έχεις όμως και κάτι τιμές, βρε παιδί μου! 3.200 δρχ. 
η οκά τα πορτοκάλια; Άσ' το καλύτερα!
Κάποτε πίναμε και γάλα κανονικό. Όχι νεροζούμι στο χρώμα του γάλακτος! 
Ο γαλατάς, κάθε πρωί στην ώρα του και η πληρωμή... κάθε Σάββατο.
 Ανταλλακτικό εμπόριο. Επιστρέφει το μπουκάλι για να πάρει μερικά μανταλάκια!
Αγώνας ταχύτητας! Από το τυπογραφείο, οι εφημερίδες στον ώμο και γραμμή για τον 
πάγκο ή οποιαδήποτε καλή περαντζάδα, που να μπορεί να πουληθεί το εμπόρευμα. 
Όταν δε είχε έκτακτο παράρτημα, σήμαινε επιστράτευση για τους εφημεριδοπώλες!
Ωραίος σαν υφασματέμπορας!
«Γνήσιο Εγγλέζικο, μάγκες! Μισή τιμή από τα μαγαζιά! Όποιος προλάβει!» 
Πουλούν και τύχη, μα η τύχη δεν τους βοηθά. Αν και πολυτεχνίτες, ούτε λουστράρισμα, 
ούτε τζόγος! Μαύρα κεσάτια!
Εργάτες ακροβάτες! Γκρέμισμα κτηρίου μ' έναν κασμά κι έναν λοστό! 
Σάρωναν τα εργατικά ατυχήματα.

Μ' αίμα χτισμένο, στις Δραπετσώνες της Ελλάδας.


Η οικοδομή δεν ήταν ακόμη στα καλύτερα της. Η ανεργία μεγάλη και το ρίξιμο του 
μπετόν με τον τενεκέ, σκληρή δουλειά μα έδινε μεροκάματα.

Γαζώτριες, κοπτοράπτριες. Δεκάδες χιλιάδες γυναίκες σε όλη τη χώρα, στελέχωναν 
μερικές  χιλιάδες βιοτεχνίες και βιομηχανίες, για περισσότερα από σαράντα χρόνια, 
μέχρι την επέλαση  της κίτρινης φυλής, κυρίως όμως των αεριτζήδων και της 
οικονομικής δικτατορίας της  Ευρωπαϊκής Ένωσης! Ποια και πόση είναι όμως η 
ευθύνη των δικών μας πολιτικών, κυβερνώντων και αντιπολιτευόμενων για την πορεία 
των βιοτεχνιών, βιομηχανιων και συνεταιρισμών;

Αφίσα του ΙΚΑ το 1963. Ήδη από το 1950 είχαν καταγραφεί άπειρα εργατικά ατυχήματα
Το ΙΚΑ «πασχίζει» να περιορίσει τα εργατικά ατυχήματα, με αφισούλες! 
Από τους τόπους δουλειάς, δεν περνά ούτε απ' έξω!

Και όμως, οι βιομηχανικοί εργάτες και εργάτριες, εκείνα τα χρόνια ήταν πολλοί. Τώρα;  
"Τώρα σιωπή" που έλεγε το τραγουδάκι της Αρλέτας. 
Αλλά δεν χωράει σε μια λεζάντα η ανάλυση για το τι δεν έγινε και τις πταίει!



Ξυπόλυτος σερβιτοράκος!
Τα δολάρια της  Αμερικάνικης βοήθειας, τα μασούσαν οι ημέτεροι και οι 
χαρακτηρισμένοι πολίτες Β' κατηγορίας, δεν έβρισκαν δουλειά ούτε στα σκουπίδια της 
γειτονιάς τους! 
Ο μόνος δρόμος που απέμενε, ήταν ο δρόμος της ξενιτιάς και τον ακολούθησαν πολλοί. 
Άλλη μια Ελλάδα σκορπίστηκε στη Γερμανία, στο Βέλγιο, στην Αμερική και την 
Αυστραλία και τάιζε με τα εμβάσματα της, για πολλά χρόνια, αυτούς που έμειναν πίσω.

Η λύπη στα μάτια των μεγαλύτερων. Φεύγουν για την Αργεντινή. 
Ξέρουν ότι δε θα ξαναγυρίσουν.

Οι φαντάροι φεύγουν "εθελοντικά" για την Κορέα. Αποχαιρετούν τις οικογένειες τους. 
Δεν ξέρουν αν θα ξαναγυρίσουν. Ελπίζουν!

Ο βασιλεύς Παύλος,  αποχαιρετά τους φαντάρους που φεύγουν για την Κορέα διά 
χειραψίας,  με σκυμμένο το κεφάλι - λες και ντρέπεται για αυτήν την εξευτελιστική 
αποστολή- πιθανόν όμως να σκέφτεται "Που πάνε όλοι αυτοί;"


Η πολύπαθη «Ομόνοια» ανακαινίζεται.


Ο  Κ. Καραμανλής επιβλέπει, παρέα με τον Ράλλη.

Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Σφάγιασαν Τα Βουνά Της Μάνης-Εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων Στο Σαγγιά

Σφάγιασαν Τα Βουνά Της Μάνης-Εγκατάσταση Αιολικών Πάρκων Στο Σαγγιά
Ένα βήμα πριν από την οριστική εγκατάσταση Αιολικών πάρκων στο Σαγγιά και όλα αυτά κάτω από τη μύτη των Μανιατών.
Απο το ΔΙΚΤΥΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ:
Η φίλη μας συμμετείχε στην πρώτη μέρα των γυρισμάτων του ντοκυμαντέρ "Ο Ασκός του Αιόλου". Μας λέει, λοιπόν, τα εξής: "Καλημέρες λοιπόν και από Μάνη μεριά σε όλους. Έχω χάσει επεισόδια συμμετέχοντας σ' ένα ντοκυμαντέρ κατά των βΑΠΕ.
Χθες, περιφερόμενη στον ορεινό όγκο της Μάνης, όρος Σαγγιά,Νότιος Ταΰγετος, αυτό που μου αποκαλύφθηκε ήταν ότι είμαστε ένα βήμα πριν από την εγκατάστασή τους. Δρόμοι έχουν διανοιχθεί πλάτους 15 μέτρων, λείπουν κάτι μελέτες σε ορισμένα πάρκα και τσουπ, μας μπαίνουν. Δρόμοι που έχουν γίνει με χρήματα των πολιτών του δήμου Ανατολικής Μάνης, αντί των εταιρειών ΑΠΕ.

Το αποτέλεσμα είναι τραγικό!
Μεταφέρουμε την "απεριόριστη πίκρα"την "απεριόριστη πίκρα" της φίλης και μέλους της Διοικούσας Επιτροπής του Δικτύου, Avegiousouroum Boubou, για τις τεράστιες διανοίξεις δρόμων που έχουνΗΔΗ ολοκληρωθεί στα βουνά της Μάνης, "σπάζοντας" τεράστιους πέτρινους όγκους και καταστρέφοντας το μανιάτικο τοπίο...
Σφαγμένα βουνά στην κυριολεξία, κομμένα στη μέση, μια πλήρης καταστροφή ώστε να περάσουν τα φορτηγά κοντέινερ που θα μεταφέρουν τα τεράστια παλούκια ύψους 120 μέτρων. Δυστυχώς, όλο αυτό το διάστημα κανείς δεν μας ενημέρωσε για το τι γίνεται ακριβώς εκεί, στη Μέσα Μάνη. Η τάση απομονωτισμού που έχουν η Μανιάτες και η λογική ότι όλα τα καταφέρνουν μόνοι τους -διότι είναι Μανιάτες- έχει ως αποτέλεσμα ο κόσμος να μη γνωρίζει, να μην έχει ενημερωθεί για το τι σημαίνει ακριβώς η εγκατάσταση των αιολικών.
Οι εταιρείες ΑΝΕΜΟΣ ΜΑΝΗ Α.Ε. και ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΣ Α.Ε.αποκοιμίζοντας, έκαναν σιγά - σιγά τη δουλειά τους και χρησιμοποιώντας τη Δημοτική Αρχή ως όχημα εκτέλεσης των έργων καταστρέφουν στην κυριολεξία τον ορεινό όγκο, το περιβάλλον, την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου. Όλοι αυτοί η μαχητές και προστάτες της Μάνης δεν είδαν, δεν κατάλαβαν τι γίνεται γύρω τους;;...
Μόνο να ξεφωνίζουν ξέρουν για το τι ωραία που είναι η Μάνη, που του Τούρκου το ποδάρι δεν πάτησε εκεί, αλλά οι ανεμογεννητριάδες είναι καλοί και καλοδεχούμενοι;;... Αυτό το κείμενο το γράφω με απεριόριστη πίκρα!!!...".
lakonia-gr.blogspot