Σάββατο 16 Απριλίου 2011

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ


ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ


Ισπανία – ο κόκκινος ποταμός
Το ποτάμι Rio Tinto, στα βουνά Siera Morena της Ανδαλουσίας, στην Ισπανία είναι γνωστό από την αρχαιότητα για τα παράξενα κοκκινο-κίτρινα νερά του. Τα αλλόκοτα χρώματα του οφείλονται στο γεγονός ότι περνάει από σημεία πλούσια σε διάφορα μεταλλεύματα και πετρώματα, τα οποία είναι υδροδιαλυτά (και αρκετά πλούσια σε οξέα) με αποτέλεσμα να έχει αυτές τις απίστευτες αποχρώσεις!
Φυσικά ούτε λόγος να γίνεται για την καταλληλότητα του νερού για οποιαδήποτε χρήση! Μόνο για να το βλέπουν οι επισκέπτες είναι !

Βολιβία – η μεγάλη αλμυρή λίμνη
Η λίμνη αυτή με την ονομασία Salar de Uyuni που βρίσκεται στα υψίπεδα της νοτιοδυτικής Βολιβίας, στην Νότια Αμερική είναι η μεγαλύτερη αλατο-λίμνη του κόσμου και βρίσκεται σε ύψος 3.656 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας!
Οι αντικατοπτρισμοί που προσφέρει είναι μαγευτικοί και το τοπίο μοιάζει να είναι Αρειανό – μάλιστα όταν βρέξει και υπάρχει νερό στην λίμνη, αποτελεί τον μεγαλύτερο καθρέφτη του πλανήτη μας. Περιτριγυρισμένη από βουνά με κάκτους, ηφαίστεια και geysers είναι ένα πολύ αλλόκοτο τοπίο που δικαίως βρίσκεται πολύ ψηλά στον κατάλογο με τα πιο παράξενα μέρη της γης!

Αυστρία – η σπηλιά των πάγων
Το Eisriesenwelt, στα βουνά Hochkogel στην περιοχή Tennengebirge του Salzburg της Αυστρίας είναι το μεγαλύτερο σπήλαιο πάγων στον κόσμο. Στις αίθουσες τους υπάρχουν κάθε μορφής σχηματισμοί από πάγο, τεράστιες κολώνες και πύργοι από πάγο καθώς και πολύ εντυπωσιακοί παγωμένοι καταρράκτες !
Με συνολικό μήκος πάνω από 40 χιλιόμετρα (!) ανακαλύφθηκαν τυχαία το 1879, αλλά οι κάτοικοι της περιοχής δεν έμπαιναν στο σπήλαιο καθώς φοβόντουσαν πως είναι η είσοδος της κόλασης ! Σήμερα έχει πάνω από 200.000 επισκέπτες τον χρόνο.
Το σπήλαιο έχει θερμοκρασίες μονίμως κάτω του μηδενός και έτσι οι αρχαίοι πάγοι δεν λιώνουν ποτέ αλλά λόγω των αέριων ρευμάτων που δημιουργούνται αλλάζουν συνεχώς σχήμα.

Η.Π.Α. Racetrack Playa – οι πέτρες που κινούνται
Η ξερή λίμνη Racetrack Playa που βρίσκεται στην Κοιλάδα του . Θανάτου, στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών δεν είναι μόνον ένα παράξενο τοπίο αλλά αποτελεί και τον χώρο που συμβαίνει ένα από τα πιο παράξενα φαινόμενα στην Γη – μεγάλες πέτρες (κάποιες ζυγίζουν εκατοντάδες κιλά) έχουν την .συνήθεια να .μετακινούνται αφήνοντας χαραγμένα τα ίχνη της πορείας τους!
Το φαινόμενο (sailing stones) που έχει τρελάνει αρκετό κόσμο, αποδίδεται από τους επιστήμονες σε πολύ ισχυρούς ανέμους σε συνδυασμό με την σύσταση του εδάφους το οποίο κάποιες φορές γίνεται (όταν βρέξει) λασπώδες με πολύ χαμηλό συντελεστή τριβής (πολύ γλιστερό) διευκολύνοντας έτσι την μετακίνηση των βράχων από τον δυνατό αέρα.
Το μόνο που δεν έχει εξηγηθεί πλήρως είναι γιατί κάποιες φορές κοντινοί βράχοι κινούνται σε διαφορετικές κατευθύνσεις, δίνοντας τροφή σε όσους πιστεύουν σε μεταφυσικά φαινόμενα να καταρρίπτουν αυτήν την ορθολογική εξήγηση !

Σύνορα Ισραήλ και Ιορδανίας – Νεκρή θάλασσα. 400 μέτρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας
Η Νεκρά Θάλασσα, στα σύνορα Ισραήλ και Ιορδανίας, θεωρείται το «χαμηλότερο» σημείο του πλανήτη μας που βρίσκεται σε ξηρά (μάλιστα η ακριβής τοποθεσία υποδηλώνεται από μια πλάκα στην Ιορδανική πλευρά) καθώς είναι 422 μέτρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας.
Δεν είναι όμως μόνον αυτή η ιδιαιτερότητα της Νεκράς Θάλασσας. Το αλάτι που έχει η λίμνη είναι τόσο πολύ ώστε πρακτικά είναι αδύνατον να πνιγείς καθώς η άνωση σε κρατάει στην επιφάνεια! Πέραν αυτού θεωρείται το πρώτο spa στον κόσμο καθώς οι θεραπευτικές ιδιότητες των αλάτων της (αλλά και της . λάσπης της) ήταν πολύ γνωστά ήδη από την αρχαιότητα.

Νησιά Socotra – το μέρος που ξέχασε ο χρόνος
Τα νησιά Socotra (ανοιχτά της Υεμένης, στο λεγόμενο Κέρας της Αφρικής) μοιάζουν να έχουν ξεπηδήσει από έναν απίστευτο φανταστικό κόσμο. Παράξενα φυτά και περίεργοι κορμοί δέντρων συνθέτουν την πανίδα αυτών των νησιών – θα ένοιωθε κανείς κάτι σαν να βρίσκεται σε ένα κόσμο που μοιάζει αλλά δεν βρίσκεται στον πλανήτη Γη. Αν μας ζήταγε κανείς να βαθμολογήσουμε μάλλον θα τα τοποθετούσαμε πρώτα στην λίστα με τα πλέον περίεργα μέρη της γης μας, μαζί με το επόμενο.
Η αλήθεια είναι ότι όντως αυτά τα νησιά τα ξέχασε ο χρόνος – καθώς αποκολλήθηκαν πριν από 20 περίπου εκατομμύρια χρόνια από την Αφρική, παρέμειναν σχεδόν αναλλοίωτα και αυτό που θα αντικρύσει ο επισκέπτης σίγουρα θα του μείνει αξέχαστο! Το 1/3 των φυτών του νησιού δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και το περίεργο περιβάλλον δημιουργεί μια απόκοσμη αίσθηση!

Ισλανδία – η χώρα της φωτιάς και του πάγου
Ατμοί, φυσαλίδες σε καυτά νερά δίπλα σε χιόνια και παγετώνες και μοναδικά τοπία πέρα από κάθε περιγραφή. Η Ισλανδία είναι ένα από τα πιο παράξενα μέρη στην Γη μας, μέρη με πραγματικά άγρια ομορφιά. Δεν έχει δέντρα, έχει ελάχιστους κατοίκους (που κάνουν μπάνιο σε θερμές πηγές, ακόμα και τον χειμώνα) και είναι ο μεγαλύτερος παγετώνας του πλανήτη μας !
Επιπλέον το πολικό σέλας, ένα από τα πιο όμορφα και ξεχωριστά φαινόμενα του κόσμου μας, συντελεί στην ανεπανάληπτη επιβλητικότητα αυτών των απίστευτων και αλλόκοτων τοπίων!

Ουζμπεκιστάν – η Πύλη της Κόλασης
Δεν είναι ηφαίστειο – στην τρύπα αυτή καίει διαρκώς μια τεράστια φωτιά από φυσικό αέριο, το οποίο αναδύεται από τα έγκατα της γης, εδώ και 35 χρόνια συνεχόμενα!
Ή φωτιά ξεκίνησε όταν έγινε μια γεώτρηση σε εκείνο το σημείο που χτύπησε σε κάποιο (προφανώς τεράστιο) θύλακα φυσικού αερίου και .κατέρρευσε. Καθώς η περιοχή γέμισε (επικίνδυνο) φυσικό αέριο που απειλούσε την κατοικημένη περιοχή αποφασίστηκε να γίνει .ανάφλεξη του αερίου, δημιουργώντας αυτό το περίεργο αξιοθέατο, που είναι πλέον γνωστό σαν «η πύλη της κόλασης», ονομασία που μάλλον την αξίζει! Βρίσκεται κοντά στην πόλη Darvaz του Ουζμπεκιστάν.

Μεξικό – Το σπήλαιο των γιγάντιων κρυστάλλων
Αναμφίβολα δεν υπάρχει άλλο τέτοιο μέρος στον πλανήτη μας! Από το 2000 που ανακαλύφθηκε τυχαία, σαν συνέχεια ενός ορυχείου, το σπήλαιο των γιγάντιων κρυστάλλων στην περιοχή της Νότιας Chihuahua στο Μεξικό γοήτευσε όλο τον κόσμο με την απόκοσμη ομορφιά του!
Δείτε την φωτογραφία και τις ανθρώπινες φιγούρες (με τις πορτοκαλί στολές) για να αντιληφθείτε το απίστευτο μέγεθος των κρυστάλλων αυτών, που φτάνου τα 9,2 μέτρα σε μήκος και περίπου 1,2 μέτρα σε πλάτος! Με απίθανες μορφές και σχήματα πραγματικά σου κόβουν την ανάσα – οι φωτογραφίες είναι από μια από τις πρώτες αποστολές εξερεύνησης ενώ μπορείτε να δείτε και άλλες φωτογραφίες από το γνωστό περιοδικό National Geographic καθώς και ένα άρθρο στο website τους.

Νέα Ζηλανδία – το σπήλαιο με τον «φυσικό» φωτισμό
Στο Waitomo της Νέας Ζηλανδίας (νότια του Auckland, στο Βόρειο νησί) υπάρχει μια σειρά από μοναδικά σπήλαια που δεν είναι απλά όμορφα αλλά έχουν έναν ιδιαίτερο .φωτισμό. Όχι από λάμπες αλλά από τα φωσφορίζοντα σκουλήκια του είδους Arachnocampa luminosa, που υπάρχουν μέσα σε αυτά τα σπήλαια κατά χιλιάδες.
Τα . φωτεινά αυτά ζωύφια υφαίνουν ιστούς από την οροφή, οι οποίοι κρέμονται και προσελκύουν έντομα με το απαλό φως τους. Το θέαμα είναι εκπληκτικό καθώς χιλιάδες «φωσφορίζουσες κλωστές», θυμίζουν σκηνές από το Avatar.

Arizona – Τα γλυπτά βράχια
Το φαράγγι της Αντιλόπης, στην γη των Ινδιάνων Navajo στο Page της Arizona μοιάζει με ζωγραφικό πίνακα και όχι με βράχια. Είναι το φαράγγι με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Αμερική μετά το Grand Canyon και δικαίως!
Οι απίστευτες πτυχώσεις των βράχων γίνονται ακόμα πιο απίστευτες το μεσημέρι όταν οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν κάθετα στα βράχια και τα χρωματίζουν με όλες τις αποχρώσεις του ερυθρού φάσματος – τα λόγια είναι λίγα για να περιγράψουν αυτό το υπερθέαμα της φύσης!

Κυριακή των Βαΐων


Κυριακή των Βαΐων


Αρχείο:Jesus entering jerusalem on a donkey.jpg
Η είσοδος του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα "επί πώλου όνου".
Σύμφωνα με το χριστιανικό εορτολόγιο καθιερώθηκε να ονομάζεται Κυριακή των Βαΐων, ήΚυριακή του Λαζάρου, ή Κυριακή Βαϊοφόρος, η προηγούμενη Κυριακή της εορτής τηςΑνάστασης.

Γενικά

Από την Κυριακή των Βαΐων αρχίζει ουσιαστικά η λεγόμενη Μεγάλη Εβδομάδα ή Εβδομάδα των Παθών. Κατά την ημέρα αυτή εορτάζεται η ανάμνηση της θριαμβικής εισόδου του Ιησού Χριστού στα Ιεροσόλυμα όπου, κατά τους συγγραφείς των Ιερών Ευαγγελίων, οι Ιουδαίοι τον υποδέχθηκαν κρατώντας βάια ή βάγια (κλάδους φοινίκων) και απλώνοντας στο έδαφος τα φορέματά τους ζητωκραύγαζαν «Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου».

Εορτασμός

Κατά τους πρώτους αιώνες του Χριστιανισμού η εορτή της ανάμνησης αυτής τελούταν μαζί με την ανάσταση του Λαζάρου που αργότερα η δεύτερη μετατέθηκε κατά μία ημέρα πριν το λεγόμενο Σάββατο του Λαζάρου.
Σήμερα η Κυριακή αυτή τόσο στην Ανατολική όσο και στη Δυτική Εκκλησία θεωρείται ως αρχή των Αγίων Παθών. Παρά το χαρμόσυνο χαρακτήρα της, αρχικά η κατάλυση ψαριών, λαδιού και κρασιού την ημέρα αυτή θεωρήθηκαν ασυμβίβαστα προς την ιερότητα της Μεγάλης Εβδομάδας και της ακολουθούμενης νηστείας,(Μεγάλη Τεσσαρακοστή), προσαρμόζοντας αυτή ανάλογα.
Η παραπάνω ανάμνηση τιμάται ιδιαίτερα με εξέχουσα υμνολογία και μεγαλοπρεπή λειτουργία στο τέλος της οποίας διανέμονται βάγια που έχουν προηγουμένως ευλογηθεί κατά την ακολουθία του όρθρου.

Έθιμα αναπαράστασης

Σημειώνεται ότι στις πρώτες εκκλησίες εορτάζονταν η μνήμη αυτή με αναπαράσταση του γεγονότος. Συγκεκριμένα στους Αγίους Τόπους κατά τον 4ο αιώνα ο επίσκοπος ξεκινώντας με πομπή από το Όρος των Ελαιών εισέρχονταν στα Ιεροσόλυμα επί «πώλου όνου» περιστοιχιζόμενος από τον κλήρο ενώ οι πιστοί προπορεύονταν κρατώντας κλάδους φοινίκων.
Στους δε βυζαντινούς χρόνους τελούνταν ο λεγόμενος «περίπατος του Αυτοκράτορα» όπου η πομπή ξεκινούσε από τα ανάκτορα στην οποία συμμετείχε ο αυτοκράτορας κρατώντας την εικόνα του Χριστού πλαισιωμένος από το ιερατείο όπου και κατέληγε στην Αγιά Σοφιά. Της αυτοκρατορικής αυτής πομπής προηγούνταν ο λαμπαδάριος ο οποίος έψελνε «Εξέλθατε έθνη και θεώσασθε σήμερον τον βασιλέα των ουρανών…».
Αρχείο:Wjatscheslaw Grigorjewitsch Schwarz 002.jpg
Κυριακή των Βαΐων στη Μόσχα με συμμετοχή του Τσάρου Αλέξανδρου Β'. (πίνακας του V. Greg. Schwarz, 1865).
Σύμφωνα με την μαρτυρία του Βαλσαμώνα στο τέλος της εορτής αυτής ο μεν Αυτοκράτορας διένειμε ιδιόχειρα βάγια και σταυρούς, ο δε Πατριάρχης κεριά για την Μεγάλη Εβδομάδα.
Το βυζαντινό αυτό έθιμο παρέλαβαν και τηρούσαν με ευλάβεια και οι Τσάροι τηςΡωσίας τους οποίους ακολουθούσε ο κλήρος ξεκινώντας από το Κρεμλίνο και καταλήγοντας στον μητροπολιτικό ναό.
Στην Ελλάδα αντ΄ αυτών διατηρείται μόνο η διανομή των βαγιών από τους ιερουργούς των εκκλησιών.
Κατά τον Μεσαίωνα στη Δυτική Εκκλησία υπήρξε ένα περίεργο έθιμο όπου μέσα στην εκκλησία περιαγόταν όνος επί του οποίου φέρονταν ομοίωμα του Χριστού.

Κατά την  την Κυριακή των Βαΐων τελείται

η Θεία Λειτουργία του Χρυσοστόμου

 

Υμνολογία

Η ελληνορθόδοξη χριστιανική υμνολογία ειδικά για την Κυριακή των Βαΐων περιλαμβάνει τρία θριαμβικά αναστάσιμα απολυτίκια και ένακοντάκιο της ημέρας. Τα οποία και είναι:
1ο απολυτίκιο' (Ήχος α΄)
Την κοινήν ανάστασιν προ του σου πάθους πιστούμενος,
εκ νεκρών ήγειρας τον Λάζαρον, Χριστέ ο Θεός
όθεν και ημείς ως οι παίδες, τα της νίκης σύμβολα φέροντες,
σοι τω νικητή του θανάτου βοώμεν. Ωσαννά εν τοις υψίστοις,
ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου

2ο απολυτίκιο (Ήχος δ΄)
Συσταφέντες σοι δια του βαπτίσματος, Χριστέ ο Θεός ημών
της αθανάτου ζωής ηξιώθημεν τη Αναστάσει σου
και ανυμνούντες κράζομεν: Ωσαννά εν τοις υψίστοις,
ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου.

3ο απολυτίκιο (Ήχος πλαγιος β΄)
Μετά κλάδων υμνήσαντες πρότερον
μετά ξύλων συνέλαβον ύστερον
οι αγνώμονες Χριστόν, Ιουδαίοι τον Θεόν.
Ημείς δε πίστει αμεταθέτω,
αεί τιμώντες ως ευεργέτην,
δια παντός βοήσωμεν αυτώ.
Ευλογημένος ει ο ερχόμενος
τον Αδάμ ανακαλέσασθαι.

Κοντάκιο (αυτόμελο)*, (Ήχος πλάγιος β΄)
Τω θρόνω εν ουρανώ,
τω πώλω επί της γης
εποχούμενος Χριστέ ο Θεός.
Των αγγέλων την αίνεσιν
και των παίδων ανύμνησιν
προσεδέξω βοώντος σοι,
Ευλογημένος ει ο ερχόμενος,
τον Αδάμ ανακαλέσασθαι.
(*)αυτόμελο = ψάλλεται με δική του μουσικότητα, κατ΄ ίδιο μέλος)

 

Σημειώσεις

Η Κυριακή των Βαΐων στην πραγματικότητα δεν συναριθμείται στη Μεγάλη Εβδομάδα, δεδομένου ότι κατά τον χριστιανισμό πρώτη ημέρα τηςΕβδομάδας είναι η Δευτέρα. Καθιερώθηκε όμως να συναριθμείται λατρευτικά από το γεγονός ότι στις ορθόδοξες εκκλησίες, κατά τον εσπερινό της Κυριακής αυτής, τελείται η ακολουθία του Νυμφίου, αν και ανάγεται στον όρθρο της Μεγάλης Δευτέρας.

Πηγές
"Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν Ηλίου" τομ.Δ΄, σελ.30.

ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ: Άστραψε και βρόντηξε σήμερα ο πνευματικός κόσμος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

ΕΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ: Άστραψε και βρόντηξε σήμερα ο πνευματικός κόσμος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Το μυστήριο του πίνακα που δεν καίγεται!


Το μυστήριο του πίνακα που δεν καίγεται!

   Το πορτρέτο ενός δακρυσμένου αγοριού αναστάτωσε το 1985 από άκρη σ’ άκρη τη Μ. Βρετανία. Από τότε, συνεχίζει να απασχολεί τη μνήμη των ανθρώπων που παρακολούθησαν μέσω του Τύπου τις προσπάθειες να λυθεί το μυστήριο του πορτρέτου που δεν μπορεί να καεί.
Πώς ξεκίνησε ο θρύλος του πίνακα που δεν... καίγεται!

  Όλα ξεκίνησαν όταν ένας πυροσβέστης πρόσεξε ότι σε ένα σπίτι του Yorkshire που είχε καταστραφεί από φωτιά, ο πίνακας που απεικόνιζε ένα αγόρι που έκλεγε είχε παραμείνει άθικτος. Μάλιστα, ισχυρίστηκε ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που παρατηρούσε ότι ο πίνακας με το αγόρι έβγαινε σώος από καμμένα σπίτια.

  Η συγκεκριμένη ζωγραφιά είχε αναπαραχθεί σε περίπου 50 χιλιάδες αντίτυπα και απ’ ότι φαίνεται αποτελούσε συνηθισμένη επιλογή διακόσμησης εκείνη την εποχή.

  Μετά την αναφορά του πυροσβέστη, άνθρωποι από όλη τη Βρετανία άρχισαν να στέλνουν  παρόμοιες ιστορίες και να υποστηρίζουν πως και ο δικός τους πίνακας με κάποιον "ανεξήγητο" τρόπο παραμένει άθικτος από τις φλόγες!
  Η υπόθεση άρχισε να παίρνει τροπή ιστορίας …τρόμου όταν αναπτύχθηκαν θεωρίες ότι όχι μόνο γλιτώνει από τις φλόγες το αγόρι που κλαίει, αλλά προκαλεί τις πυρκαγιές!
Οι εκδοχές για τον καλλιτέχνη του μυστηριώδους έργου.
  Ο καλλιτέχνης που ζωγράφισε τη σειρά των αγοριών που κλαίνε λεγόταν Bragolin και πέθανε το 1981. Οι πίνακές του πωλούνταν σε τουριστικά σημεία της μεταπολεμικής Βενετίας.

  Αυτά τα βιογραφικά στοιχεία του καλλιτέχνη, βέβαια, δεν συμβαδίζουν με την πιο δημοφιλή εκδοχή που κυκλοφορεί στο Διαδίκτυο.

  Σύμφωνα με αυτή, το αγόρι ήταν ένα ορφανό που είχε χάσει τους γονείς του σε μια πυρκαγιά. Ο ζωγράφος πήρε υπό την προστασία του το αγόρι, παρά τις φήμες που το συνόδευαν, ότι μπορούσε να βάζει φωτιά σε αντικείμενα χωρίς να τα αγγίζει, με τηλεπάθεια.

  Μετά από καιρό, το στούντιο του ζωγράφου έπιασε φωτιά και το αγόρι το έσκασε. Από τότε χάθηκαν τα ίχνη του. Δέκα χρόνια αργότερα, από ένα αυτοκινητικό δυστύχημα, στο οποίο το όχημα κάηκε ολοσχερώς, ανασύρθηκε νεκρός ένας νεαρός άνδρας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειας οδήγησης, ο νεκρός άνδρας ήταν το ορφανό αγόρι!
Αξιόπιστα ή όχι τα πειράματα που γίνονται πάνω στον πίνακα;
  Αρκετά πειράματα έχουν γίνει από το 1985 μέχρι σήμερα για ν�� λυθεί το μυστήριο. Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός και κωμικός, ο Steve Punt, βρήκε έναν τέτοιο πίνακα και τον πήγε σε ένα ερευνητικό κέντρο, όπου θα μπορούσε να δοκιμάσει να τον κάψει με ασφάλεια (με πρόθεση να διακωμωδήσει την υπόθεση).

  Το αποτέλεσμα τον εξέπληξε. Μια φλόγα ξεπήδησε στη γωνία του πίνακα και συνέχισε να καίει, όμως μόνο την κορνίζα. Στη συνέχεια έσβησε και το πρόσωπο του αγοριού έμεινε άθικτο. Το σχετικό βίντεο, προβλήθηκε τότε από το BBC:
   
Πηγή: www.newsbomb.gr

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ! | Votegreece.gr

ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ! | Votegreece.gr

ΑΝΕΠΤΥΞΑΝ ΤΟ ΛΕΙΖΕΡ ΣΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ


ΑΝΕΠΤΥΞΑΝ ΤΟ ΛΕΙΖΕΡ ΣΤΑ ΟΠΛΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ

Τα νέα όπλα των αμερικανών επικίνδυνα όσο πότε. Ανέπτυξαν την δύναμη του λέιζερ και θα δείτε στα παρακάτω βίντεο πως λειτουργούν.
Η πρόταση μας μέσα από αυτό το άρθρο και ευχόμαστε να φτάσει σε αφτιά Ελλήνων ερευνητών είναι να δημιουργήσουν μια νέα μορφή μεταφοράς δεδομένων (ίντερνετ που η μεταφορά δεδομένων θα γίνετε πάνω στα μόρια του φωτός του λέιζερ) με λέιζερ το οποίο θα είναι μια παγκόσμια πατέντα της Ελλάδος. Όσοι ασχολείστε η γνωρίζετε φίλους που ασχολούνται με τέτοιου είδους έρευνες παρακαλούμε να προωθήσετε την ιδέα.

Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΕΚΒΡΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΤΟΥ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥ


ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ ΕΚΒΡΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΤΟΥ ΕΦΟΡΙΑΚΟΥ

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011


Στην περιοχή του λιμανιού στο Μπάρι της Ιταλίας δόθηκε η απάντηση στο θρίλερ του έλληνα Ράμπο της εφορίας. Το πτώμα του εκβράστηκε στην Ιταλία τέσσερις μήνες μετά την μυστηριώδη εξαφάνιση του στην περιοχή της Πρέβεζας. Είναι ο 52χρονος Νέστωρας Σκαμπαρδώνης που υπηρετούσε για χρόνια στο ΣΔΟΕ Ιωαννίνων και τελευταία είχε μετατεθεί στην ΔΟΥ Φιλιππιάδας. Το πτώμα αναγνωρίστηκε από την αστυνομική ταυτότητα που βρέθηκε στα ρούχα του σχεδόν αναλλοίωτη και ήδη έχουν μεταβεί στην Ιταλία συγγενείς για την τυπική διαδικασία της αναγνώρισης. 

Τα ίχνη του Νέστωρα Σκαμπαρδώνη χάθηκαν στις 14 Δεκεμβρίου 2010. Το τελευταίο στίγμα του δόθηκε στο σούπερ μάρκετ Σφρίντζερης στο Κανάλι της Πρέβεζας. Εκεί βρέθηκε παρκαρισμένο το αυτοκίνητο του 6 μέρες μετά την εξαφάνιση αλλά οι κάμερες του σούπερ μάρκετ δεν κατάφεραν να καταγράψουν τον άνδρα που βγήκε από αυτό. Μάρτυρες είχαν πει τότε στο «Τούνελ» ότι ο άνθρωπος που πάρκαρε το αυτοκίνητο στο σημείο δεν ήταν ο εφοριακός. Γίνονται έρευνες από Έλληνες και Ιταλούς για να φωτιστεί αυτό το θρίλερ.

Οι παπαγάλοι και η παπαγαλίνα


Οι παπαγάλοι και η παπαγαλίνα 
Από τον φίλο Μιχάλη Μπάχαρη 
Μια γυναίκα έχει ένα πρόβλημα με την παπαγαλίνα της η οποία λέει συνέχεια: "Είμαι πολύ ξαναμμένη, θέλεις να κάνουμε τρελλίτσες;"
Η γυναίκα δεν ξέρει τι να κάνει και μετά από καιρό καταλήγει στον παπά της ενορίας.
"Παπά μου τό και τό. Τι θα κάνω με την παπαγαλίνα μου; Ο κόσμος που μπαίνει μέσα στο σπίτι μου, την ακούει να λέει αυτά τα πράγματα και δεν ξέρω τί μπορεί να σκέφτονται.."
"Τέκνον μου μην ανησυχείς, νομίζω πως ξέρω την λύση. Εγώ έχω δύο πολύ θεοσεβούμενους παπαγάλους. Απο το πρωί μέχρι το βράδυ διαβάζουν την Βίβλο και προσεύχονται... Εάν την φέρεις την παπαγαλίνα σου και περάσουν μαζί κάποιο χρόνο ίσως να την επηρεάσουν θετικά και το ρεπερτόριό της να αλλάξει. Τί λές;"
"Καταπληκτική ιδέα πάτερ!!"
Ετσι την επόμενη μέρα βάζουν την παπαγαλίνα μέσα στο κλουβί. Με το που βλέπει η παπαγαλίνα τους παπαγάλους τους λέει: "Είμαι πολύ ξαναμμένη. Θέλετε να κάνουμε τρελλίτσες;"
Τότε ο ένας παπαγάλος κοιτάει τον άλλο και λέει:
"Πέτρο πέτα την Βίβλο... Οι προσευχές μας εισακούσθησαν".

Σάββατο του Λαζάρου

Σάββατο του Λαζάρου 

Θεολογικά - Δογματικά Θέματα

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ολοκληρώνεται και καταλήγει σε δυο λαμπρές, εόρτιες ημέρες, ή μάλλον σε μια διπλή εορτή. Είναι το Σάββατο του Λαζάρου, κατά το οποίο μνημονεύουμε την έγερση του επιστήθιου φίλου του Χριστού Λαζάρου, και η Κυριακή των Βαΐων, που εορτάζουμε τη θριαμβευτική είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα έξι μέρες πριν προδοθεί και υποστεί το σταυρικό θάνατο. Κατά τις δύο αυτές λαμπρές ημέρες η Εκκλησία μάς αποκαλύπτει το αυθεντικό νόημα της εθελούσιας θυσίας του Χριστού και του λυτρωτικού Του θανάτου, πριν εισέλθουμε στη θλίψη και το σκοτάδι του πάθους, πριν ξαναγίνουμε μάρτυρες της οδύνης του Χριστού.

Ο Χριστός βρισκόταν μακριά από την Ιερουσαλήμ όταν πέθανε ο Λάζαρος, και μόλις τέσσερις μέρες αργότερα έφθασε στη Βηθανία όπου συνάντησε τις αδελφές του Λαζάρου, τη Μάρθα και τη Μαρία, και τους στενοχωρημένους και κλαμένους φίλους του. Το ευαγγέλιο του αγίου Ιωάννη εξιστορεί με λεπτομέρειες αυτή τη συνάντηση, αρχίζοντας από τη συζήτησή Του με τη Μάρθα και τη Μαρία.

Και οι δυο τους λένε στο Χριστό, «Κύριε ει ης ώδε, ουκ αν απέθανέ μου ο αδελφός» (Ιωαν. 11, 32). Και ο Χριστός απαντά: «αναστήσεται ο αδελφός σου» (Ιωαν. 11, 23). Ασχετα όμως από αυτή την απάντηση, όταν είδε το κλάμα των αδελφών και των φίλων τους, ο Ίδιος «ενεβριμήσατο τω πνεύματι και ετάραξεν αυτόν...» (Ιωαν. 11, 36). Ο Χριστός διέταξε να απομακρυνθεί η πέτρα που σκέπαζε τον τάφο. Και όταν αφαιρέθηκε η πέτρα, «φωνή μεγάλη εκραύγασε Λάζαρε, δεύρο έξω, και εξήλθεν ο τεθνηκώς δεδεμένος τους πόδας και τας χείρας κειρίαις...» (Ιωαν. 11, 43- 44). Ποιο είναι το νόημα αυτού του γεγονότος που η Εκκλησία γιορτάζει τόσο λαμπρά, τόσο πανηγυρικά, τόσο νικητήρια το Σάββατο του Λαζάρου; Πώς μπορούμε να συμβιβάσουμε τη θλίψη και τα δάκρυα του Χριστού με τη δύναμη να εγείρει τους νεκρούς;

Με ολόκληρο τον εορτασμό η Εκκλησία επαναλαμβάνει πως ο Χριστός κλαίει επειδή, βλέποντας το θάνατο του φίλου Του, βλέπει επίσης και τη νίκη του θανάτου πάνω σ ολόκληρο τον κόσμο, βλέπει πως ο θάνατος, που δε δημιουργήθηκε από το Θεό, σφετερίστηκε το θρόνο Του και τώρα κυριαρχεί στον κόσμο, δηλητηριάζοντας τη ζωή, μετατρέποντας τα πάντα σε άσκοπο ρεύμα ημερών που κυλούν ανελέητα προς την άβυσσο. Κατόπιν έρχεται η εντολή, «Λάζαρε, δεύρο έξω»! Εδώ έχουμε το θαύμα της αγάπης που θριαμβεύει πάνω στο θάνατο, ακούμε μια εντολή που αναγγέλλει τον πόλεμο του Χριστού κατά του θανάτου, μια υπόσχεση πως ο ίδιος ο θάνατος θα καταστραφεί και θα εξαφανιστεί. Ο ίδιος ο Χριστός, που σημαίνει ο ίδιος ο Θεός, η ίδια η αγάπη και η ζωή, για να καταστρέψει το θάνατο και το σκοτάδι του, κατεβαίνει στον τάφο, για να αντιμετωπίσει πρόσωπο με πρόσωπο το θάνατο, για να τον εκμηδενίσει και να μάς χαρίσει την αιώνια ζωή την οποία ο Θεός μάς δημιούργησε να κατέχουμε.


Από το βιβλίο
«Εορτολόγιο -
Ετήσιος Εκκλησιαστικός Κύκλος»
Αλέξανδρος Σμέμαν
Εκδ. Ακρίτας

Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Βάψτε πασχαλινά αυγά, με φρούτα και λαχανικά!



Φέτος, βάψτε τα αβγά με φυσικές χρωστικές από φρούτα και λαχανικά. Ρίξτε στην κατσαρόλα φλούδες από κρεμμύδια, μαύρο ή πράσινο τσάι, φύλλα κόκκινου λάχανου και άλλα φυσικά υλικά που είναι πλούσια σε χρωστικές ουσίες και βάψτε τα αβγά σας με τον πιο φυσικό τρόπο. Toblog.livingreen.gr, μας δίνει πολύτιμες οδηγίες και μυστικά για να τα καταφέρουμε! Ιδού πώς:

Η διαδικασία της βαφής 
   1.  Βράστε καλά τα αβγά και αφήστε τα να κρυώσουν.
   2.  Πλύνετε τα καλοβρασμένα αβγά με χλιαρό σαπουνόνερο για να αφαιρέσετε οτιδήποτε υπόλειμμα έχει μείνει πάνω στο τσόφλι.
   3.  Υπολογίστε την ποσότητα των χρωστικών υλικών που θα χρησιμοποιήσετε, ανάλογα με το πόσο έντονο θέλετε να είναι το τελικό χρώμα και πόσα είναι τα αβγά που θα βάψετε. Υπολογίστε ότι για κάθε χούφτα υλικού προσθέτετε περίπου 1 φλιτζάνι νερό και ότι το συνολικό νερό που θα προσθέσετε πρέπει να είναι αρκετό για να σκεπάσει αργότερα τα αβγά (αν δεν θέλετε να μετράτε φλιτζάνια, ρίξτε τα χρωστικά υλικά στην κατσαρόλα και σκεπάστε τα με νερό μέχρι η στάθμη του να ξεπεράσει περίπου 3 δάχτυλα την στρώση των υλικών).
   4. Βράστε στην αρχή σε δυνατή φωτιά και έπειτα χαμηλώστε τη θερμοκρασία και αφήστε τα να σιγοβράσουν για 15 λεπτά έως 1 ώρα, ανάλογα με το χρώμα που θέλετε να πετύχετε (έχετε πάντα υπόψη σας ότι το χρώμα του νερού είναι πιο έντονο από το χρώμα του αβγού στο τέλος της διαδικασίας).
   5.  Σουρώστε το χρωματιστό νερό σε ένα σκεύος και προσθέστε για κάθε φλιτζάνι υγρού 2-3 κουταλιές του γλυκού λευκό ξίδι.
   6.  Βάλτε τα βρασμένα αβγά σε ένα βαθύ μπολ και ρίξτε από πάνω το χρωματιστό μίγμα νερού- ξιδιού μέχρι να τα σκεπάσετε.
   7. Αφήστε τα αβγά μέσα στο νερό μέχρι να αποκτήσουν το χρώμα που θέλετε. (Συστήνεται να τοποθετήσετε το μπολ με τα αβγά και το νερό στο ψυγείο, αφού πρώτα βεβαιωθείτε ότι έχει κρυώσει το υγρό και να τα αφήσετε εκεί για ένα βράδυ).
   8. Την επόμενη μέρα βγάλτε τα αβγά από το νερό με μια τρυπητή κουτάλα και αφήστε τα να στεγνώσουν πάνω σε μια σχάρα.
   9.  Όταν στεγνώσουν τελείως, μπορείτε να τα αλείψετε με λίγο ελαιόλαδο για να γυαλίζουν.

Διαλέξτε φυσικά υλικά ανάλογα με το χρώμα!

    *  Κόκκινο: μεγάλη ποσότητα από φλοίδες κρεμμυδιού, χυμός ροδιού, σμέρουρα, κεράσια σε κονσέρβα μαζί με το σιρόπι.
    * Πορτοκαλί: φλοίδες από κόκκινα κρεμμύδια, καρότα, πάπρικα
    * Καφέ ή μπεζ: καφές, στιγμιαίος καφές, μαύρο τσάι
    * Καφέ- πορτοκαλί: σκόνη τσίλι (τα μπαχαρικά χρειάζονται λιγότερη ποσότητα από ότι τα λαχανικα)
    * Ροζ: πατζάρια, χυμός φραγκοστάφυλλου
    * Βιολετί: τσάι ιβίσκου, άνθη βιολέτας, κόκκινο κρασί
    * Μπλε: φύλλα από κόκκινο λάχανο (βρασμένα), σκουρόχρωμος χυμός σταφυλιού, βατόμουρα (σε κονσέρβα)
    * Πράσινο: σπανάκι (βρασμένο)
    * Κιτρινοπράσινο: φλοίδες από κίτρνα μήλα (βρασμένες)
    * Κίτρινο: φλοίδες λεμονιού και ποροτκαλιού, τσάι χαμομηλιού, πράσινο τσάι, σκόνη κύμινου, σαφράν.
Πηγή: : blog.livingreen.gr/

Κάθε Πασχα ανακαλύπτουν τα... καρφιά της Σταύρωσης!


 Πριν από έναν χρόνο μέσα από το pyles.tv, σας μεταφέραμε την πληροφορία ότι σ'ένα μικρό νησάκι του συμπλέγματος  Μαδέρα στην Πορτογαλία, αρχαιολόγοι είχαν ανακαλύψει ένα καρφί  μήκους 8 με 10 εκατοστών, που πιθανολογούσαν ότι είχε χρησιμοποιηθεί στη Σταύρωση Του Ιησού;

  Ο αρχαιολόγος Bryn Walters που συμμετείχε τότε στις ανασκαφές, μιλώντας στην Daily Mirror, είχε υποστηρίξει:
  "Η χρονολόγησή του, μας οδηγεί στον 1ο με 2ο αιώνα. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι πως ενώ θα περίμενε κανείς η επιφάνειά του να είναι άγρια, σκληρή και τραχιά - όπως των υπολοίπων καρφιών σταύρωσης που έχουν ανακαλυφθεί κατά καιρούς- αυτό δεν συμβαίνει. Έχουμε ένα καρφί χρησιμοποιημένο, αλλά με εντελώς ομαλή επιφάνεια!

  Αυτό πιστεύουμε πως οφείλεται στο γεγονός ότι πολλοί άνθρωποι είχαν αυτό το καρφί για μεγάλο χρονικό διάστημα σαν κάτι πολύτιμο! Έχει μείνει για ατελείωτες ώρες κρυμμένο σε ανθρώπινα χέρια με αποτέλεσμα ο ιδρώτας τους να του δώσει αυτό το ασυνήθιστο φινίρισμα"  
(διαβάστε το υπόλοιπο ρεπορτάζ εδώ).
Δύο καρφιά από τη Σταύρωση για το... φετινό Πάσχα!












  Η φετινή είδηση, κάνει λόγο για 2 καρφιά από τη Σταύρωση Του Ιησού. Τα δυο αυτά καρφιά βρέθηκαν σε έναν τάφο ηλικίας 2.000 ετών στην Ιερουσαλήμ. Εχουν μήκος μόλις 6 εκατοστά το καθένα και όταν είχαν πρωτοανακαλυφθεί -το 1990- είχε διατυπωθεί η θεωρία  οτι ανήκαν στον Καϊάφα.
  Στη συνέχεια, λίγο μετά την ανασκαφή, ο τάφος είχε για άγνωστο λόγο ξανασφραγιστεί και τα καρφιά είχαν εξαφανιστεί μυστηριωδώς! Μέχρι που έκανε την εμφάνισή του ένα νέο ντοκυμαντέρ με τίτλο "Τα καρφιά του Σταυρού".
  Σε αυτό, ο παραγωγός Σίμτσα Γιακομπόβισι υποστηρίζει οτι "μετά από επεξεργασία σε ειδικό εργαστήριο από ανθρωπολόγους, μπορεί με σιγουριά να ανακοινώσει ότι τα δύο καρφιά ήταν όντως αυτά με τα οποία σταυρώθηκε ο Χριστός".
 Το σκεπτικό πάνω στο οποίο ο Γιακομποβίσι στηρίζει τον ισχυρισμό του, είναι ότι μπορεί ο τάφος να ανήκε πράγματι στον Καϊάφα, αλλά το σώμα του ετάφη εκεί μαζί με τα καρφιά της Σταύρωσης ως ο άνθρωπος που έπαιξε τον πιο καθοριστικό ρόλο στο να οδηγηθεί ο Ιησούς στον Σταυρό!
  "Οποιος μελετήσει προσεχτικά την ιστορία της Σταύρωσης, διαβάσει τα κείμενα, ενημερωθεί για τα αρχαιολογικά ευρύματα, τότε θα δει ότι όλα οδηγούν στο ίδιο σημείο: τα δύο αυτά καρφιά χρησιμοποιήθηκαν στον Σταυρό του Ιησού", λέει ο Γιακομποβίσι.

Το Μουσείο της Ακρόπολης


 Το Μουσείο της Ακρόπολης διευρύνοντας τις υπηρεσίες στους επισκέπτες του ξεκινά το Σαββατοκύριακο 16/17 Απριλίου 2011, με την προσφορά μιας δέσμης δραστηριοτήτων για να μπορούν μικροί και μεγάλοι να ζήσουν ευχάριστα μια ολόκληρη μέρα στους χώρους του.
  Περιλαμβάνονται αρχαιολογικά παιχνίδια για όλη την οικογένεια, προβολή για την Ακρόπολη, παρακολούθηση συντήρησης γλυπτών, θεματικές παρουσιάσεις εκθεμάτων, άνετο αναγνωστήριο με θέα τον Παρθενώνα, προσεγμένες ελληνικές γεύσεις στο εστιατόριο και αναμνηστικά δώρα σε ελκυστικές τιμές στα πωλητήρια του Μουσείου.

  Το Μουσείο προσκαλεί τις οικογένειες να γνωρίσουν τη θεά Αθηνά και τα σύμβολά της, μέσα από 3 διαφορετικά παιχνίδια αναγνώρισής της μέσα στους εκθεσιακούς χώρους. Το Μουσείο εγκατέστησε ειδικές παιδικές λεζάντες για την αναζήτηση των 12 εκθεμάτων που περιλαμβάνει το παιχνίδι. Οι οικογένειες παραλαμβάνουν το δανειστικό σακίδιο από το Γραφείο Πληροφοριών με την παράδοση ταυτότητας. Τηρείται σειρά προτεραιότητας.

  Το παιχνίδι συνδυάζεται με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή με τίτλο «Αθηνά, η θεά της Ακρόπολης» μία εικονική περιήγηση με στόχο τη γνωριμία του επισκέπτη με τις διαφορετικές υποστάσεις της θεάς, αλλά και με το Μουσείο Ακρόπολης.
  Παράλληλα, στο Μουσείο συνεχίζεται το πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης για τις Καρυάτιδες του Ερεχθείου με χρήση τεχνολογίας λέιζερ. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν επιτόπου σε βίντεο τους συντηρητές του Μουσείου να καθαρίζουν τα γλυπτά.

  Οι επισκέπτες, περπατώντας ανάμεσα στα εκθέματα, θα συναντήσουν τους αρχαιολόγους - φροντιστές οι οποίοι βρίσκονται εκεί για να λύνουν κάθε απορία τους. Έχουν επίσης τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στις παρουσιάσεις επιλεγμένων εκθεμάτων από τους αρχαιολόγους – φροντιστές. Πληροφορίες παρέχονται στο Γραφείο Πληροφοριών.

  Στο πλαίσιο του προγράμματος «Μια μέρα στο Μουσείο Ακρόπολης», το Μουσείο ετοίμασε υγιεινά παιδικά γεύματα στο εστιατόριο του δεύτερου ορόφου. Επίσης, κάθε Παρασκευή, η έκθεση του Μουσείου είναι ανοιχτή μέχρι τις 10 μ.μ., ενώ το εστιατόριο, από τις 8 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα προσφέρει ιδιαίτερα ελληνικά πιάτα σε προσιτές τιμές και θέα στη φωτισμένη Ακρόπολη.

  Για όσους επιθυμούν μία στιγμή ανάπαυλας, στο Μουσείο προσφέρεται ο χώρος του αναγνωστηρίου στο δεύτερο όροφο με ποικιλία βιβλίων με θέματα που σχετίζονται με την Ακρόπολη και την Αθήνα. Το Μουσείο παρέχει επίσης δωρεάν ασύρματη πρόσβαση στο διαδίκτυο στους χώρους του αναγνωστηρίου και του εστιατορίου. Οι επισκέπτες μπορούν να ξεφυλλίσουν ένα βιβλίο ή να χρησιμοποιήσουν τον υπολογιστή τους. Επιπλέον, το Μουσείο λειτουργεί δωμάτιο γονέων για τη φροντίδα βρεφών και μικρών παιδιών και διαθέτει επίσης δωρεάν παιδικά καροτσάκια που παραλαμβάνονται στο βεστιάριο.
  Για περισσότερες πληροφορίες Μουσείο Ακρόπολης, τηλ.: +30 210 9000900

Η "ΚΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΡΑΣΙΩΝ" ,105 ΕΤΩΝ, ΦΥΛΑΕΙ ΑΚΟΜΗ "ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"...


Η "ΚΥΡΑ ΤΩΝ ΜΑΡΑΣΙΩΝ" ,105 ΕΤΩΝ, ΦΥΛΑΕΙ ΑΚΟΜΗ "ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ"...




Λίγα μέτρα χωρίζουν το φτωχόσπιτο από τα συρματοπλέγματα των συνόρων. Από την πολυθρόνα της η υπερήλικη γυναίκα κοιτάζει με ανυπομονησία προς το παράθυρο. Το σώμα της είναι105 χρόνων, στη δύση της ζωής, αλλά το βλέμμα της βγάζει σπίθες.
Σαν 20χρονο κορίτσι. Είναι πρωί και περιμένει τα "παιδιά" της, τους φαντάρους, που "φυλάνε Θερμοπύλες", να έρθουν να τη βοηθήσουν για να υψώσει την ελληνική σημαία στο φυλάκιο των Μαρασίων. Στο Δήμο Τριγώνου, στον....
βόρειο Έβρο. Είναι το καθήκον της, η δουλειά της. Αυτό που κάνει εδώ και 50 χρόνια. Της αρέσει να τη βλέπουν οι Τούρκοι στρατιώτες της άλλης πλευράς. "Για να φαίνεται η σημαία απέναντι, εκεί όπου γεννήθηκα", λέει η ίδια.
Συμβολίζει τη Μάνα.... Όσοι έκαναν τη στρατιωτική θητεία τους στον Έβρο, οι
σημερινοί σαραντάρηδες και πενηντάρηδες, τη θυμούνται με λατρεία και ευγνωμοσύνη.
Στο σπίτι της έβρισκαν καταφύγιο. Τους μαγείρευε, τους έπλενε, τους συμβούλευε. Έβλεπε τα φανταράκια σαν δικά της παιδιά.
Η Βασιλική Λαμπρίδου - Φωτάκη γεννήθηκε το 1904 στο Μεγάλο Ζαλούφι της Ανατολικής Θράκης. Από παιδί γνώρισε την ορφάνια και την πίκρα της προσφυγιάς, καθώς οι προστάτες - συγγενείς της μετακινήθηκαν κυνηγημένοι από τους Τούρκους στην Αδριανούπολη.
Με την ανταλλαγή των πληθυσμών εγκαταστάθηκε προσωρινά στο Ελληνοχώρι Διδυμότειχου και έπειτα στο Σάκο της Νέας Ορεστιάδας. Παντρεύτηκε δύο φορές και απέκτησε τέσσερα παιδιά. Και όταν έχασε τα τρία σε νεαρές ηλικίες, άρχισε να αντιμετωπίζει σαν δικά της παιδιά όλα τα Ελληνόπουλα και ιδιαίτερα τα στρατευμένα. Το 1962 εγκαταστάθηκε οριστικά στα Μαράσια. Το σπίτι της είναι το τελευταίο του οικισμού, δίπλα στο ακριτικό φυλάκιο.
"Είναι μια ευγενική και υπερήφανη γυναίκα. Και οι 7.000 κάτοικοι του Τριγώνου τη σέβονται και την εκτιμούν. Όπως και οι σημερινοί φαντάροι που μαθαίνουν την ιστορία της, λέει η Ανθή, που την επισκέπτεται καθημερινά, στο πλαίσιο του προγράμματος "Βοήθεια στο Σπίτι". Τα κορίτσια που δουλεύουν στο πρόγραμμα αλλά και οι γυναίκες του Στρατού την έχουν αγκαλιάσει, τώρα που έχει την ανάγκη των άλλων. Την κάνουν μπάνιο, της ψωνίζουν, της δίνουν τα φάρμακά της, την εξυπηρετούν σε ό τι τους ζητήσει. Τα απογεύματά της τα περνά με τα παιδιά της, τους φαντάρους, μέχρι να πέσει για ύπνο.
Πάντα έχει παρέα μέσα στο σπίτι της. Ακόμη και ο Διοικητής της Μονάδας πίνει μαζί της το καφεδάκι του. Το 2007 η Ακαδημία Αθηνών τη βράβευσε για την πολυετή προσφορά της στα στρατευμένα νιάτα. Η πρόταση για τη βράβευση έγινε από γυναικεία σωματεία της Θεσσαλονίκης και το δήμαρχο Τριγώνου Έβρου, κ.Μαν.Χατζηπαναγιώτου.
"Η τιμή που έγινε στο πρόσωπό της αποτέλεσε τιμή προς όλες τις γυναίκες και τους άνδρες του Τριγώνου Έβρου, που αποτελούν το ζωντανό προμαχώνα της πατρίδας μας στην πιο νευραλγική περιοχή των συνόρων μας," λέει ο δήμαρχος Τριγώνου Έβρου.

.ΠΗΓΗ.aristofanis.

ΑΝΕΚΔΟΤΟ


Από τον Δημήτρη Λυκιαρδόπουλο 

ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΥΘΙΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΑ DELPHIC MAXIMS OF 7 WISE MEN.

ΚΑΣΤΑΛΙΑ ΠΗΓΗ

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ


Πέμπτη, 14 Απριλίου 2011

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ

Έχουμε το δικαίωμα να μάθουμε την γνώση των προγόνων μας. Αυτή την γνώση που οι σκοταδιστές εξαφάνισαν, έκαψαν, λεηλάτησαν και τελικά όση απέμεινε την ξεπούλησαν. Η ΓΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΜΗ. ΑΘΗΝΑΔΗΣ

Στέλλα Ιωαννίδου: Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Κάμερες και στα σχολεία...

Στέλλα Ιωαννίδου: Αρχή Προστασίας Δεδομένων: Κάμερες και στα σχολεία...: "Τη χρήση καμερών σε σχολικά συγκροτήματα μεγάλης έκτασης κατά τις ώρες λειτουργίας τους νομιμοποιεί, κατ’ εξαίρεση, η Αρχή Προστασίας ..."