Παρασκευή 8 Μαΐου 2020

Η ΑΣΒΕΣΤΗ ΦΛΟΓΑ ! Πάρτε το χαμπάρι ! Το ΉΘΟΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ και είναι τρόπος ζωής.


Η ΑΣΒΕΣΤΗ ΦΛΟΓΑ
Πάρτε το χαμπάρι ! 

Το ΉΘΟΣ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ και είναι τρόπος ζωής.

Ο φόβος δεν κάνει τον άνθρωπο ηθικό ,δηλαδή σεβόμενο τους δίπλα του και την κοινωνία που εντάσσεται αλλά ηθικοφανή .


Της Ευστρατίας Σουραβλά

Την απόδειξη την βλέπουμε καθημερινά δίπλα μας .
Ατομα που μεγάλωσαν σε χώρες που ο φόβος τα αναγκάζει να τηρούν κάποιους κανόνες ήθους για την ομαλή διαβίωση των κοινωνιών αυτών ,όπως πχ το να μην ρισκάρουν να κλέβουν επειδή θα τους κόψουν το χέρι ,αποδεικνύουν πως αν βρεθούν σε κράτη με πολύ χαλαρότερους Νόμους ,θεωρούν πως μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν εις βάρος άλλων ανθρώπων και των κοινωνιών αυτών και αδυνατούν να ενταχθούν εφ' όσον στις πατρίδες τους δεν συγκρατούνταν και δεν εντάσσονταν από ΗΘΟΣ αλλά από Φοβο .


Και το ΗΘΟΣ είναι αποτέλεσμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ !


Οχι εκπαίδευσης ! Η εκπαίδευση είναι για τα ζώα όχι για τους ανθρώπους .


Και η ΠΑΙΔΕΙΑ είναι υπόθεση ΕΛΛΗΝΙΚΗ .


Ο Ελληνας ήταν αυτός που σήκωσε τον άνθρωπο μεταφορικά στα δυο του πόδια και τον ανάγκασε να ελέγξει το ζώο μέσα του .Που τον έκανε σκεπτόμενο και συνειδητό . Που του δίδαξε Τέχνη ,Επιστήμη ,Φιλοσοφία, οργάνωση κοινωνίας κάνοντας τον ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΗΚΟΟ και ύμνησε αρετές όπως το Θάρρος ,η Ανδρεία ,η παρρησία ,ο σεβασμός στις κτήσεις των άλλων . 


Βρείτε μία λέξη που να σημαίνει κάτι σημαντικό που αφορά μια αφηρημένη σπουδαία έννοια και που να μην είναι Ελληνική. 

ΣΑΣ ΠΡΟΚΑΛΩ ! ΕΣΤΩ ΜΙΑ !

Αυτά είναι τα ΦΩΤΑ που όπως μας έλεγαν οι Δάσκαλοι στα χρόνια της Ελευθερίας ,χάρισε ο Έλλην στην ανθρωπότητα .
Και έμεινε σήμερα με ένα φανάρι .Σαν τον Διογένη να ψάχνει για άνθρωπο αλλά και για τον ίδιο του τον εαυτό !
Και έχασε την υπόσταση του γιατί αποσυνδέθηκε από την ιστορική και γονιδιακή του μνήμη . Και από ορθός και περήφανος έγινε δούλος και υποτακτικός . Τα υπολείμματα αυτής της μνήμης προσπαθούν να εξαλείψουν . Αν σβήσουν κι αυτά , η ανθρωπότητα θα επιστρέψει σε εποχές απείρου βαρβαρότητος . Γιατί θα την βοηθά και η τεχνολογία δηλαδή μια "ΓΝΩΣΗ " ως όπλο σε λάθος χέρια !
Εδώ ,σ' αυτόν τον "φωτεινό λίθο" που λέγεται Ελ-λάς ,βρίσκεται η αιτία του "κακού" για όσους επιβουλεύονται να κυριαρχήσουν στον κόσμο και να εγκαθιδρύσουν δικτατορίες ,αλλά και η λύση για την σωτηρία της Ανθρωπότητας .
Γι αυτό και δεχόμαστε τόση επίθεση !
Οφείλεται σ' αυτό που πρεσβεύει η λέξη Ελλάς !


ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ -ΙΣΟΝΟΜΙΑ -ΙΣΗΓΟΡΙΑ-ΙΣΟΝΟΜΙΑ - ΤΕΧΝΗ -ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ -ΕΠΙΣΤΗΜΗ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ - ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ και όλα όσα αναφέρω παραπάνω


Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (και όσα συμβολικά έστω πλέον αντιπροσωπεύει) πρέπει να χτυπηθεί στην κοιτίδα της !

ΜΟΝΟ ΕΤΣΙ ΘΑ ΚΥΡΙΑΡΧΗΣΟΥΝ !
Κρατήσετε τις παραδόσεις μας που κινδυνεύουν ,τα ήθη ,τα έθιμα , την ιστορική μας μνήμη και κυρίω
.ς ...
ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΣΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ με την ΦΛΟΓΑ ΝΑ ΚΑΙΕΙ!

Ευστρατια Σουραβλα


Το διαβάσαμε στο THE SECRET REAL TRUTH

Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

ΘΕΑ ΝΕΜΕΣΙΣ


Επιμέλεια από Αντώνη Αντωνά.

Ένα ενδεικτικό «συμβολικό» αφιέρωμα, προς ολίγους «Έλληνες» αρθρογράφους, που ακόμη και σήμερα εν μέσω της επάρατης πανδημίας, αλλά και των ιταμών προκλήσεων και διεκδικήσεων, για ελληνικά και Κυπριακά εδάφη, ουρανούς και θάλασσες, από τους Τούρκους, (που ποτέ δεν τους ανήκαν), συνεχίζουν να λοιδορούν ότι Ελληνικό, μετατρέποντας τον εαυτό τους, ηθελημένα ή αθέλητα σε συνοδοιπόρο των επίδοξων ολετήρων του Ελληνισμού, Οθωμανών και άσπονδων συμμάχων «μας»

(Ίδε: Μιλούν οι δόλιοι ολετήρες οι ευεργετηθέντες από τον Ελληνικό Πολιτισμό.).

*ΝΕΜΕΣΙΣ.
*Η τιμωρία που επιβάλλεται από μία ανώτερη δύναμη σε όποιον παραβαίνει τους ηθικούς νόμους ή είναι αλαζόνας υπερβαίνοντας τα ηθικά όρια
≈ συνώνυμα: θεία δίκη 

Η Θεά της αγανάκτησης και της μεταμέλειας, για κακόβουλες πράξεις των ανθρώπων και της άδικης καλής τύχης. Συμβολικά κρατούσε, ανάλογα με την περίπτωση, προς απόδοση δικαίου σπαθί, μαστίγιο, ζυγαριά, χαλινάρι ή πήχυ. Όλα συμβολικά, για να προσμετρά την υπέρμετρη και αχαλίνωτη ασυδοσία και εγωϊσμό των κακόβουλων ανθρώπων, που με έπαρση και αδιαφορία, για το δημόσιο αίσθημα δυστυχώς υπερβαίνουν κάθε όριο λογικής. Τα σύμβολα, που κρατά αντιπροσωπεύουν την Συμπαντική Ζυγαριά, που πάντα εν δικαίω απονέμει αιώνια την δικαιοσύνη…..

Έφερε και τα ονόματα Ιχναίη, *Αδράστεια ή *Ραμνουσία.
*Επίθετο με ερμηνεία, εκείνη από την οποία δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς.
*Άγαλμα στον ναό της στον Ραμνούντα στη Β. Αττική.

Κατά τα Κύπρια ‘Επη (Απόσπασμα 8.) γεννήθηκε από τον Θεό Δία.

Αυτονόητο είναι ότι η ετυμολογική ρίζα του ονόματος της, προέρχεται από το ρήμα «νέμω», που ερμηνεύει την δίκαιη διανομή και απονομή εξουσίας, ούτως ώστε να αποδίδεται δικαιοσύνη και θεία δίκη και να κρατά ισορροπίες στις ανθρώπινες υποθέσεις και σχέσεις με μέτρο.

Ταυτόχρονα όσον αφορά την δικαιοσύνη, πάντα επέβαλλε τάξη όταν αυτή παραβιαζόταν.
Τιμωρούσε την αλαζονεία και υπεροψία των ασεβών και άδικων ανθρώπων. Επέβαλλε με λίγα λόγια ΘΕΙΑ ΔΙΚΗ.

Ένας συμβολικός Ορφικός Ύμνος (61), προς τιμή της Νέμεσης λέει τα πιο κάτω….

Εσένα τη Νέμεση καλώ, τη βασίλισσα την πανίσχυρη, μέσω της οποίας αποκαλύπτονται οι πράξεις των θνητών ανθρώπων, την αιώνια, την αξιοσέβαστη, με την απεριόριστη όραση, εκείνη που αγκαλιάζει με το ορθό και το δίκαιο [...]σε κάθε θνητό είναι γνωστή η επιρροή σου, και οι άνθρωποι βογγούν πίσω από τα δίκαια δεσμά σου, γιατί κάθε σκέψη καλά κρυμμένη στο μυαλό, ξεκάθαρα αποκαλύπτεται στη θέα σου. [...] Έλα ευλογημένη και ιερή Θεά, εισάκουσε την προσευχή μου, και βάλε στη φροντίδα σου τη ζωή του πιστού σου, την αγαθοεργή σου βοήθεια δώσε στην ώρα της ανάγκης, και άφθονη ισχύ στη δύναμη της λογικής, τις σκέψεις τις ασεβείς, τις αλαζονικές και τις χαμερπείς διώξε μακριά.

Μεταγενέστερος (2ος αιών), διασωθείς «Ύμνος εις Νέμεσιν» του κρητικής καταγωγής ποιητή Μεσομήδους, λέει τα ακόλουθα:

«Νέμεσι πτερόεσσα βίου ροπά, κυανώπι θεά, θύγατερ Δίκας, α κούφα φρυάγματα θνατών επέχεις αδάμαντι χαλινώι, έχθουσα δ' ύβριν ολοάν βροτών μέλανα φθόνον εκτός ελαύνεις. Υπό σον τροχόν άστατον αστιβή, χαροπά μερόπων στρέφεται τύχα, λήθουσα δε παρ πόδα βαίνεις, γαυρούμενον αυχένα κλίνεις. Υπό πήχυν αεί βίοτον μετρείς, νεύεις δ' υπό κόλπον όφρυν αεί ζυγόν μετά χείρα κρατούσα. Ίλαθι μάκαιρα δικασπόλε, Νέμεσι πτερόεσσα βίου ροπά. Νέμεσιν θεόν άδομεν αφθίταν, Νίκην τανυσίπτερον ομβρίμαν νημερτέα και πάρεδρον Δίκας, α ταν μεγαλανορίαν βροτών νεμεσώσα φέρεις κατά Tαρτάρου», που στην νέα Ελληνική αποδίδεται «Νέμεσι πτερωτή, του βίου ισορροπία, γαλανομάτα Θεά, της Δίκης θυγατέρα, που τις κούφιες των θνητών αυθάδειες συγκρατείς με διαμαντένιο χαλινάρι, εχθρευόμενη δε την των θνητών ολέθρια ύβρι τον μαύρο φθόνο αποδιώχνεις. Κάτω από τον ασταμάτητο τροχό σου που σε δρόμους απάτητους τρέχει, χαρωπή περιστρέφεται και των θνητων η τύχη, αόρατη δε δίπλα στα πόδια τους βηματίζεις και κάθε επαιρόμενο αυχένα λυγίζεις. Στον πήχυ σου πάντα τους βίους μετράς και στις καρδιές στρέφεις το αυστηρό σου βλέμμα, πάντα στο χέρι κρατώντας ζυγαριά. Δείξε ευμένεια, μακάρια της Δικαιοσύνης πάροχε, Νέμεσι πτερωτή, του βίου ισορροπία. Την αθάνατη Θεά Νέμεσι υμνούμε, την φτερουγίζουσα και ισχυρή και αψευδή Νίκη, που κοντά στον θρόνο της Δίκης κάθεται, εσέ που τιμωρούσα των θνητών την έπαρση, προς τον Τάρταρο την πηγαίνεις»




Ως Θεά η Νέμεσις ανάλογα απέδιδε στους ανθρώπους ευτυχία ή δυστυχία με γνώμονα το δίκαιο… Ήταν η απόλυτη προσωποποίηση της απονομής Θείας εκδίκησης, όπως και οι Ερινύες και τιμωρούσε και το έγκλημα, την αλαζονεία, την υπεροψία φέρνοντας έτσι την ισορροπία μεταξύ της τύχης και των πράξεων των ανθρώπων.

Ενδεικτικά αναφέρονται δύο πράξεις της Θεάς προς τιμωρία των αλαζόνων, αλλά και απόδοση δικαίου.

Για μεν τον Κροίσο ο οποίος μεθυσμένος, από τα πλούτη και την αλαζονεία οδηγήθηκε, από την Νέμεση σε εκστρατεία κατά του Κύρου και καταστράφηκε….

Επίσης, στον Ραμνούντα κοντά στον Μαραθώνα η Νέμεσης Ραμνουσία είχε περίφημο ναό. Όταν οι Πέρσες εκστράτευσαν κατά των Ελλήνων είχαν σκοπό να ισοπεδώσουν τον ναό μετά την «νίκη» τους, κατά των Ελλήνων και να στήσουν τρόπαιο επί του κατεστραμμένου ναού. Μάλιστα έφεραν τόνους μαρμάρου Πάρου, για να σμιλέψουν και στήσουν μεγαλοπρεπές περσικό μνημείο…. Η αλαζονεία τους τιμωρήθηκε, από την θεά με την συντριπτική τους ήττα…, το δε μάρμαρο που έφεραν έπεσε στα χέρια των Ελλήνων νικητών και ο Φειδίας σμίλευσε άγαλμα της θεάς, που στήθηκε προς τιμή της και προς τιμή της ένδοξης νίκης στον ναό.

Η ύβρις, ήταν βασική αντίληψη της κοσμοθεωρίας των αρχαίων Ελλήνων. Όταν κάποιος, υπερεκτιμώντας τις ικανότητες και τη δύναμή του (σωματική, αλλά κυρίως πολιτική, συγγραφική, στρατιωτική και οικονομική), συμπεριφερόταν με βίαιο, αλαζονικό και προσβλητικό τρόπο απέναντι στους άλλους, στους νόμους της πολιτείας και κυρίως απέναντι στον άγραφο θεϊκό νόμο -που επέβαλλαν όρια στην ανθρώπινη δράση-, θεωρούνταν ότι διέπραττε «ὓβριν», δηλ. παρουσίαζε συμπεριφορά με την οποία επιχειρούσε να υπερβεί τη θνητή φύση του και να εξομοιωθεί με τους θεούς, με συνέπεια την προσβολή και τον εξοργισμό τους.

Η βίαια, αυθάδης και αλαζονική αυτή στάση/συμπεριφορά, που αποτελούσε για τον αρχαίο ελληνικό κόσμο παραβίαση της ηθικής τάξης και απόπειρα ανατροπής της κοινωνικής ισορροπίας και γενικότερα της τάξης του κόσμου, πιστευόταν ότι (επαναλαμβανόμενη, και μάλιστα μετά από προειδοποιήσεις των ίδιων των θεών) οδηγούσε τελικά στην πτώση και καταστροφή του «ὑβριστού», «κακού», «άδικου», «μοχθηρού», «υπερόπτη», «συκοφάντη» και «ολετήρα» της ίδιας του πατρίδας.

Εν τη προαιρέσει η μοχθηρία και το αδικείν.
Η μοχθηρία και η αδικία υπάρχουν από πρόθεση [και όχι τυχαία ή κατά λάθος].
Αριστοτέλης, 384-322 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Ευλαβού τας διαβολάς καν ψευδείς ώσιν.
Να φοβάσαι τις συκοφαντίες, ακόμα κι αν είναι ψέματα.
Ισοκράτης, 436-338 π.Χ., Αθηναίος ρήτορας

Διαβολήν μίσει.
Να μισείς τη συκοφαντία.
Περίανδρος, 668-584 π.Χ., Τύραννος της Κορίνθου και εκ των 7 σοφών

Nemo malus felix.
Κανένας κακός δεν είναι ευτυχισμένος.
Γιουβενάλης, 1ος-2ος αι. μ.Χ., Ρωμαίος σατιρικός ποιητής

Θεριά οι ανθρώποι, δεν μπορούν το φως να το σηκώσουν...
Χίλιες φορές να γεννηθείς, τόσες θα σε σταυρώσουν.
Κώστας Βάρναλης, 1883-1974, Έλληνας ποιητής
(από το «Οι Πόνοι της Παναγίας») 



Κατά τον ίδιο τρόπο και η Θεά Θέμιδα, ζύγιζε τις πράξεις των ανθρώπων και απέδιδε δικαιοσύνη και αυτή με βάση την νομική έννοια. Αντιπροσωπεύει τον νόμο και την απαρασάλευτη τάξη του θείου δικαίου. 

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ – ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
www.ledrastory.com
cyprushellenica.blogspot.com 


koukfamily

ΜΑΡΦΙΝ 2010

Image
Κάθε χρόνο,τέτοια μέρα,οφείλουμε να "επιστρέφουμε" στο 2010.
Αγγελική, Επαμεινώνδας, Παρασκευή

και μια ψυχούλα,που "κάποιοι" αποφάσισαν να μην γεννηθεί...
Ένα ατιμώρητο έγκλημα,που δεν πρέπει και δεν θα ξεχαστεί ποτέ!

Κέλλας Χρήστος

Τρίτη 5 Μαΐου 2020

Φόβος, το μέσο ελέγχου των ανθρώπων


Τρελός και Επικίνδυνος   –  Λογικός και Φιλάνθρωπος 


Fear is its currency of control είπε πρόσφατα ο Ντέιβιντ Άικ, αναφερόμενους σ΄ εκείνους τους λίγους που ενορχήστρωσαν τον εγκλεισμό των ανθρώπων του πλανήτη Γη. Τους απειλούν και τους δελεάζουν ότι μπορούν να επιστρέψουν «στην κανονικότητα» μόνον αν συμμορφωθούν. Μόνον αν πειθαρχήσουν. Μόνον αν ακολουθήσουν τη δική τους «λύση» στο πρόβλημα που «προέκυψε». Η «κανονικότητα» αυτή ονομάζεται «δημοκρατία». Είχε διαφημιστεί όσο τίποτα τον τελευταίο αιώνα κι αυτή και τα παράγωγά της όπως το «σύνταγμα», το πολιτικό «κράτος δικαίου», τα «δικαιώματα του ανθρώπου». Στα τελευταία περιλαμβάνεται το δικαίωμα ενός επιχειρηματία-προγραμματιστή υπολογιστών να μιλήσει ιατρικά. Δεν περιλαμβάνεται το ίδιο δικαίωμα σ’ έναν γιατρό. Ούτε ένας πολίτης μπορεί να εκφράσει την άποψή του δημόσια, παρότι διαδίδεται ότι εις εκ των πλέον πολυδιαφημισμένων μυαλών του 18ου αιώνα και φανατικών υπέρμαχων του λαϊκού κράτους υποστήριζε το αντίθετο
Μια βόλτα στην κωμικοτραγική ιστοσελίδα των ελληνικών εξαπατήσεων θα πείσει τον νοητικά διαυγή ότι εδώ και πολλά χρόνια ο παραλογισμός παριστάνει την λογική, ενώ η ιδεολογία παριστάνει την επιστήμη. Μάταια θα ψάξει την κακόηχη και αγαπητικά καμουφλαρισμένη διαταγή «Μένουμε Σπίτι» ως «παραπληροφόρηση, scam, fake news» και τα ΜΜΕ ως αναπαραγωγείς της απάτης. Αν το ονόμαζαν «Μείνετε στο σπίτι» ίσως και να πιστεύαμε ότι ενδιαφέρονται για μας, ότι θέλουν να μας προφυλάξουν. Στην Ελλάδα είχαμε αρκετή δόση για την κατανόηση της ταυτότητας των «λίγων» που καθοδηγούν και τους εδώ κατασκευαστές των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου. Απαγορεύουν τον ψάλτη, επιβάλλουν την Πρωτοψάλτη. Απεχθάνονται το Πάσχα και λατρεύουν την Πρωτομαγιά. Θεωρούν απαραίτητες τις Τράπεζες, πολυτέλεια την προσέλευση στους Ιερούς Ναούς. Ίσως αυτό εξηγεί κάπως την αρχιτεκτονική των Τραπεζών από την εποχή του διαφωτισμού. 
Οι πολυεπίπεδες θεωρίες του Άικ σε σχέση με τον Covid-19 απαγορεύεται να διαδοθούν. Αγνοούμε πόσο αληθινές μπορεί να είναι. Ο τρόπος που διώκονται καθώς και οι ταυτότητες των διεθνών αστυνόμων δίνουν κάποιες ενδείξεις για την -μερική έστω- αξιοπιστία τους. Καθένας κάτι φοβάται.
Το WordPress αποτρέπει την ενσωμάτωση βίντεο από το brighteon και το bitchute. Εν τω μεταξύ δεν έχουν απλώς εξαφανιστεί τα συγκεκριμένα βίντεο αλλά ολόκληρο το κανάλι του Άικ. Γιουτιούμπ, Φέισμπουκ κ.α. έχουν αποδειχθεί φανατικοί οπαδοί της πολυφωνίας και της αγάπης.

Πηγή: THE SECRET REAL TRUTH

Σάββατο 2 Μαΐου 2020

Βάζει λεμόνι μέσα στον καφέ και απαλλάσσεται από... Θα το κάνετε αμέσως όταν δείτε τι κάνει στην υγεία

Βάζει λεμόνι μέσα στον καφέ και απαλλάσσεται από... Θα το κάνετε αμέσως όταν δείτε τι κάνει στην υγεία
Τρώγοντας πολλά μέσα στην διάρκεια της ημέρας, και κάνοντας πολλούς κακούς συνδυασμούς, ταλαιπωρούμε το στομάχι μας. Μπορείτε να απαλλαγείτε από το πιο εκνευριστικό πρόβλημα απλά προσθέτοντας λεμόνι στον καφέ σας.
Απαλλαγείτε από την γαστρεντερίτιδα αμέσως τον παραδοσιακό τρόπο, τον οποίο εφάρμοζαν στην εποχή της γιαγιάς μας, και πετύχαινε αμέσως. Ακόμα ένα κόλπο που θα σας βοηθήσει, και μπορεί να σας κάνει να αντικαταστήσετε και το γάλα στον καφέ, αφού μπορεί να σας βλάψει όπως αποδεικνύεται.

Τι να κάνετε

Για να σταματήσει η διάρροια που σας ταλαιπωρεί, αρκεί να φάτε ένα κουταλάκι ωμό ελληνικό καφέ πάνω στον οποίο έχετε στάξει 2-3 σταγόνες φρέσκο λεμόνι.
Ο καφές με τα αλκαλοειδή συστατικά του, σε συνδυασμό με τις αντιδιαρροϊκές ιδιότητες του λεμονιού, θα φέρουν άμεσα το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Τρίψτε λεμόνι με ελαιόλαδο πάνω στις ραγάδες - Δεν φαντάζεστε το αποτέλεσμα

Το λεμόνι είναι ένα πολύ δημοφιλές εσπεριδοειδές λόγω των χρήσεών του στην υγεία και στην αισθητική. Μπορεί να λύσει ακόμα και ένα από τα πιο εκνευριστικά προβλήματα, που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες.
Χάρη στις απολεπιστικές και λευκαντικές του ιδιότητες, που μπορούν να λευκάνουν ακόμα και τα δόντια, είναι εξαιρετικό για χρήση στο δέρμα. Αυτό οφείλεται στο κιτρικό οξύ, ένα από τα κύρια συστατικά του λεμονιού. Από την άλλη πλευρά, το ελαιόλαδο είναι ακόμα ένα πολύ ωφέλιμο συστατικό που προάγει την υγεία του δέρματος χάρη στην περιεκτικότητά του σε βιταμίνη Ε -μια απαραίτητη θρεπτική ουσία για την επιδερμίδα.
Αν τα χρησιμοποιήσετε μαζί, τα συστατικά αυτά αποτελούν μια εξαιρετική εναλλακτική για να καταπολεμήσετε τις ραγάδες και παράλληλα να εξασφαλίσετε λάμψη στο δέρμα σας.

Υλικά

  • 1/2 λεμόνι
  • 10 σταγόνες εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο

Εφαρμογή

  • Τρίψτε το μισό λεμόνι πάνω στην περιοχή με τις ραγάδες για να απλώσετε επάνω τους τον χυμό του.
  • Ταυτόχρονα κάντε μασάζ με κυκλικές κινήσεις για περίπου δέκα λεπτά.
  • Περιμένετε δέκα λεπτά ακόμα και κάντε μασάζ στο δέρμα με το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο μέχρι να απορροφηθεί εντελώς.

Έβαλε ένα λεμόνι, μηλόξιδο και λίγο μέλι στο πρόσωπό της - Τα αποτελέσματα σοκάρουν

Όλες οι γυναίκες ονειρεύονται ένα πρόσωπο αψεγάδιαστο, χωρίς σημάδια και κηλίδες. Με αυτό τον τρόπο και την φυσική μάσκα θα είστε ένα βήμα πιο κοντά στο να το αποκτήσετε. Θα χρειαστείτε μόνο μαγειρική σόδα, μέλι, μηλόξιδο και...λεμόνι! Ωστόσο, θραύση έχει κάνει και η σπιτική μάσκα με μαγειρική σόδα
Δυστυχώς, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν «δημοφιλή» προϊόντα φροντίδας προσώπου. Το κακό αυτών των προϊόντων, είναι το περιεχόμενό τους. Αν διαβάσετε προσεκτικά την ετικέτα του καθαριστικού προσώπου σας, θα δείτε ότι αποτελείται από πολλές χημικές ουσίες. Η μαγειρική σόδα, ή και "μαγική" σόδα,μιας και κάνει μαγικά, μπορεί να εφαρμοστεί και κάτω από τα μάτια, με εκπληκτικά αποτελέσματα! 
Το πρόσωπό σας είναι η ταυτότητά σας, οπότε πρέπει να κάνετε το καλύτερο για να κρατηθείτε νέες για πάντα. Μερικές φορές τα γονίδια παίζουν σημαντικό ρόλο στη συνολική σας υγεία, οπότε μην πανικοβληθείτε εάν δείτε κηλίδες λόγω ηλικίας, λεπτές γραμμές ή ακμή.
Τα ακριβά προϊόντα δεν κάνουν απαραίτητα τη σωστή δουλεία. Χρησιμοποιήστε φυσικά προϊόντα και τα προβλήματά σας θα εξαφανιστούν.
λεμόνι, μηλόξυδο και μέλι για σπιτική μάσκα
Το μόνο που χρειάζεστε, είναι στην ουσία λίγη μαγειρική σόδα χωρίς αλουμίνιο και βιολογικό μηλόξυδο.
Βάλτε μαγερική σόδα με μηλόξιδο και μέλι στο πρόσωπο σας...Θα μείνετε άφωνοι με την αλλαγή!

Συστατικά:

  • Μαγειρική σόδα
  • Μηλόξυδο
  • Μέλι
  • Το χυμό από ½ λεμόνι

Παρασκευή:

Αρχικά, προσθέστε ένα κουταλάκι του γλυκού μηλόξυδο σε μισό ποτήρι νερό. Βάλτε τη μαγειρική σόδα σε ξεχωριστό μπολ και σιγά-σιγά ρίξτε τη στο διάλυμα με το ξύδι. Προσθέστε το χυμό λεμονιού και το μέλι. Ανακατέψτε μέχρι να ομογενοποιηθούν καλά όλα τα υλικά.
Εφαρμογή:
Καθαρίστε το πρόσωπό σας και ξεπλύνετε το με ζεστό νερό για να ανοίξετε τους πόρους. Στεγνώστε με μια πετσέτα 100% βαμβακερή. Εφαρμόστε τη μάσκα σας και αφήστε την να δράσει για 5-10 λεπτά. Ξεπλύνετε καλά. Έπειτα, ξεπλύνετε και πάλι, αλλά αυτή τη φορά με κρύο νερό ώστε να κλείσετε τους πόρους.
Πολύ σύντομα, θα παρατηρήσετε τα πρώτα σημάδια βελτίωσης. Το δέρμα σας θα λάμπει και θα είναι φρέσκο και υγιές.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Η Ιστορία του Ραδιοφώνου: 115 χρόνια από την ίδρυση του


Η Ιστορία του Ραδιοφώνου: 115 χρόνια από την ίδρυση του 

Πριν από εκατόν δέκα πέντε χρόνια, το 1895, ο πατέρας του ραδιοφώνου Γουλιέλμος Μαρκόνι κατόρθωσε να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς διαμέσου ερτζιανών κυμάτων. Οι επιτυχίες του Μαρκόνι και άλλων ερευνητών όπως του Reginald Fessenden και του Lee de Forest αποτελούν την απαρχή της ανάπτυξης της ραδιοφωνίας. Χωρίς τη μεσολάβηση αγωγών αλλά με ηλεκτρομαγνητικά κύματα και στη λήψη τους από ειδικούς δέκτες, η ραδιοφωνία μεταδίδει πλέον σε μεγάλες αποστάσεις ομιλίες και μουσική…
Η εξέλιξη του
Γύρω στα 1873 ο Μαξουελ πρότεινε τη θεωρία του ηλεκτρομαγνητισμού, σύμφωνα με την οποία ένα ηλεκτρομαγνητικό κύμα μπορεί να μεταδοθεί χωρίς να μεσολαβεί κάποιο φυσικό μέσο.
Το 1883 ο Hertz επαλήθευσε τη θεωρία του Μάξγουελ για τον ηλεκτρομαγνητισμό και ανακάλυψε τα ραδιοκύματα. Κάπου στα 1897 ο Marconi επαληθεύει τα πειράματα του Hertz και καταφέρνει να στείλει ασύρματο σήμα σε απόσταση 3km.
Με τη συσκευή αυτή ο Ιταλός Marconi πηγαίνει στην Αγγλία -που ήταν η κύρια ναυτική δύναμη της εποχής- και ιδρύει την εταιρεία «Marconi Wireless telegraph» και προσφέρει υπηρεσίες στη ναυσιπλοΐα. Τα ραδιοκύματά του δεν μετέδιδαν φωνή αλλά σήματα Μορς. Ήταν τα Χριστούγεννα του 1906 στην Νέα Υόρκη όταν ο Fassenden μετέδωσε για πρώτη φορά φωνή και μουσική. 
Telefunken φωτογραφίες - Κατεβάστε δωρεάν εικόνες - Pixabay
Αργότερα ήρθε ο De Forest για να ανακαλύψει το πρώιμο ραδιόφωνο, τη Λυχνία, η οποία ήταν η μόνη μορφή ραδιοφώνου για τα επόμενα 50-60 χρόνια. Μέχρι τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο το ραδιόφωνο είναι ένα μέσο χρησιμοποιούμενο σε ερασιτεχνική βάση και δεν είναι καθόλου ανεπτυγμένο ή διαδεδομένο.
Η εξάπλωση του
Σταθμός για την ιστορία του ραδιοφώνου αποτελεί η έμπνευση ενός Αμερικανού, του Frank Conrad, ο οποίος εργαζόταν ως μηχανικός και ερασιτεχνικά ασχολείτο με το ραδιόφωνο και τον αθλητισμό. Ο Conrad τυχαία βγήκε στον αέρα με το ραδιόφωνο για να μεταδώσει τα αποτελέσματα των αγώνων. Απέκτησε φανατικό κοινό.
Ήταν τότε που μεταδόθηκε και η πρώτη ραδιοφωνική διαφήμιση, ενός καταστήματος στη γειτονιά του Conrad. Την εκπομπή του Conrad, που ουσιαστικά αυτός θεωρείται ο πατέρας του ραδιοφώνου, πήρε η εταιρεία Westing House και τη μεγάλωσε. Στις 20 Νοεμβρίου 1920 λειτούργησε ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός, ο K.D.K.A., που λειτουργεί ακόμη και σήμερα. Το 1926 έχουμε την παραγωγή ενός δέκτη αρκετά εύχρηστου, ποιοτικού και φτηνού.
Από τότε το ραδιόφωνο κατακτά ένα πολύ ευρύ κοινό. Στην πορεία έχουμε τη σύσταση και της νομοθεσίας για την οργάνωση των σταθμών και των συχνοτήτων. Η εδραίωση όμως του ραδιοφώνου έρχεται μετά το 1930, όπου σ' αυτή την περίοδο δημιουργείται το καλά οργανωμένο δίκτυο σταθμών (κρατικών και ιδιωτικών) τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη.
Ο ανταγωνισμός
Κατά τη διάρκεια του Β' παγκοσμίου πολέμου το ραδιόφωνο και ο Τύπος γίνονται δύο μέσα ανταγωνιστικά μεταξύ τους γιατί το ραδιόφωνο αποκτά μεγάλο ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Η λήξη του Μεγάλου Πολέμου φέρνει όμως το ραδιόφωνο στην αρχική του ιδιότητα και γίνεται ξανά ένα μέσο κυρίως ψυχαγωγικό.
Στα τέλη της δεκαετίας του '40 με αρχές της δεκαετίας του '50 το ραδιόφωνο αποκτά ένα νέο ανταγωνιστή, την τηλεόραση η οποία έχει στα χέρια της ένα πολύ δυνατό όπλο έναντι του ραδιοφώνου, την εικόνα. Η ακροαματικότητα του ραδιοφώνου πέφτει κατακόρυφα και οι ραδιοφωνικοί σταθμοί ψάχνουν λύσεις. Η λύση έρχεται το '50-'60 και την εμφάνιση της δημοφιλέστατης μουσικής Rock and Roll. Η κρίση ξεπερνιέται και το ραδιόφωνο καθιερώνεται ως αποκλειστικά ψυχαγωγικό-μουσικό μέσο.
Τη δεκαετία του '60 αμφισβητείται στην Ευρώπη το κρατικό ραδιόφωνο γιατί δεν μετέδιδε Rock και απορρίπτεται από τη νεολαία της εποχής. Εμφανίζεται η Πειρατική Ραδιοφωνία με πρωτοπόρο το Radio Caroline στην Αγγλία, το οποίο εκπέμπει από ένα μικρό πλοίο στα χωρικά ύδατα της Αγγλίας και μεταδίδει μόνο Rock. Η ακροαματικότητά του είναι τόσο ψηλή που απειλεί το BBC. Ακολουθεί ευρεία διάδοση αυτού του τύπου ραδιοφωνίας σε όλη την Ευρώπη.
Πριν από εκατόν δέκα πέντε χρόνια, το 1895, ο πατέρας του ραδιοφώνου Γουλιέλμος Μαρκόνι κατόρθωσε να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς διαμέσου ερτζιανών κυμάτων.
Το ραδιόφωνο ενηλικιώνεται
Μετά από αυτό οδηγούμαστε στην απορρύθμιση (Deregulation) της δεκαετίας του '70 και μπαίνουμε ουσιαστικά στην τελευταία φάση της ωριμότητας του ραδιοφώνου. Τις λυχνίες αντικαθιστούν τα μικρά Τρανσίστορ. Το ραδιόφωνο και το κασετόφωνο συνδυάζονται σε μια συσκευή. Η ραδιομετάδοση εμφανίζεται την περίοδο 1921-1922 σχεδόν συγχρόνως σε όλα τα βιομηχανικά κράτη. Γεννιέται από τις αλλαγές της τεχνολογίας των ραδιοεπικοινωνιών και από την ανάγκη των μεγάλων εταιρειών ραδιοηλεκτρικού υλικού, που αύξησαν κατακόρυφα την παραγωγή τους κατά τη διάρκεια του πολέμου, να ανοικτούν προς την ιδιωτική αγορά, ακόμη και αν ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ομίλους, στις ΗΠΑ κυρίως, αντιλαμβάνονται με καθυστέρηση τη σημασία της ραδιομετάδοσης.
Από τον ερασιτεχνισμό στον επαγγελματισμό
Στις αρχές του 1920, η μη επαγγελματική χρήση της ασύρματης επικοινωνίας περιορίζεται σε μερικούς ερασιτέχνες που επικοινωνούν μεταξύ τους στα στενά περιθώρια που τους επιτρέπουν οι στρατιωτικές αρχές, οι οποίες δεν δείχνουν να ανησυχούν από την ανάπτυξη ενός μη ελεγχόμενου συστήματος διαπροσωπικής επικοινωνίας, ενώ παράλληλα ενθουσιάζονται με την νέα τεχνική καλλιεργώντας έτσι μια θετική εικόνα του νέου μέσου.
ΜΝΗΜΕΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ...του Μανώλη Καλλέργη
Λίγο πριν από τον πόλεμο, η ραδιοεπικοινωνία στρέφεται προς το μοντέλο της ραδιομετάδοσης. Πριν από το 1914 δημιουργούνται σε όλες τις χώρες πειραματικές ραδιοφωνικές εκπομπές. Στις ΗΠΑ, φοιτητές αρχίζουν να μεταδίδουν δελτία ειδήσεων και μουσικά προγράμματα. Στο Βέλγιο αναμεταδίδουν μια συναυλία κλασικής μουσικής.
Ο εφευρέτης Λι Ντε Φορέστ, προσεγγίζοντας ένα βιομηχανικό σχέδιο, το οποίο δεν θα καταφέρει όμως να φέρει σε πέρας μόνος του, οργανώνει το 1908 τη μετάδοση μίας συναυλίας από τον Πύργο του Άιφελ και, το 1910, την αναμετάδοση μιας παράστασης με τον Καρούζο από τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης. Αλλά ο Λι ντε Φορέστ παραγκωνίζεται από τις μεγάλες αμερικανικές βιομηχανικές εταιρείες που δεν θέλουν να τον ανταμείψουν για τις ευρεσιτεχνίες του, με αποτέλεσμα αυτοί οι πειραματισμοί να μην έχουν συνέχεια.
Στη Γαλλία, οι μόνες τακτικές εκπομπές είναι η ενημέρωση για την ώρα, που από το 1910 μεταδίδεται δύο φορές την ημέρα από τον Πύργο του Άιφελ, τα δελτία καιρού και το χρηματιστήριο.
Όλες αυτές οι εκπομπές διακόπτονται όμως κατά τη διάρκεια του πολέμου από τις στρατιωτικές αρχές.
Το συμβατικό ραδιόφωνο περιλαμβάνει δύο κατηγορίες συχνοτήτων τα AM και τα FM. Στις συχνότητες αυτές χρησιμοποιούνται συγκεκριμένα μήκη κύματος ανάλογα με το σκοπό (π.χ. εμπορικά ραδιόφωνα εκπέμπουν στις συχνότητες FM 88-108). Άλλες συχνότητες χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς όπως π.χ. από την Αστυνομία και την Πυροσβεστική. Εκτός από το συμβατικό ραδιόφωνο υπάρχει και το Internet Radio (ραδιόφωνο του διαδικτύου) που εκπέμπει stream audio (δηλαδή επιφορτώνεται το αρχείο σε πραγματικό χρόνο, ο ήχος φορτώνεται εκείνη την στιγμή που παίζει) και τέλος το Podcasting που εκπέμπει μαγνητοφωνημένα.
Η ραδιοφωνική διαδρομή της Ελλάδας
Μοιραία στιγμή για την Ελληνική ραδιοφωνία είναι όταν επιστρέφει από την Ελβετία όπου σπούδαζε ο Στέφανος Ελευθερίου. Σ' αυτόν χρωστάει το ραδιόφωνο την εξέλιξη του στον τόπο μας. Ένας δεύτερος υποκινητής του ραδιοφωνικού ζητήματος είναι ο Κ. Πετρόπουλο, επιμελητής του Πανεπιστημίου στην έδρα της Φυσικής. Αυτός, πέρα από τις εργαστηριακές του έρευνες αναλαμβάνει πρωτοβουλία για τη διαφώτιση της κοινής γνώμης περί ραδιοφωνίας. Το Ελληνικό κοινό ενημερώνεται και ουσιαστικά την εποχή αυτή, αφυπνίζεται του ραδιοφωνικό του ενδιαφέρον.
Το 1925 είναι λοιπόν μια σημαδιακή χρονιά για τα ραδιοφωνικά μας πράγματα. Την ίδια εποχή που ο Ελευθερίου φεύγει από την ΔΕΥΝ, ένας ανήσυχος ρωμιός της διασποράς έρχεται από τη Γερμανία στην Ελλάδα, ο Χρίστος Τσιγκιρίδης.
Η επίσημη εκδοχή έχει συνδέσει την έναρξη του ραδιοφωνικού σταθμού του Τσιγκιρίδη,, με την Έκθεση Θεσσαλονίκης του 1928. Υπάρχουν ωστόσο ισχυρά δεδομένα που μας κάνουν να πιστεύουμε πως ο πρωτοπόρων των Μακεδονικών αιθέρων ξεκίνησε τις πειραματικές εκπομπές του το 1925 μ' έναν πομπό εγκαταστημένο στο σπίτι του.
Οι πρώτοι εκφωνητές της ΕΙΡ ήταν η αλησμόνητη Αφροδίτη Λαουτάρη, η Αγγελική Κοτσάλη και η Κονταράτου. Κατόπιν προστέθηκαν ο Μιχάλης Κοφινιώτης, λαμπρό αστέρι της οπερέτας, η Νιόβη Πηνιατόγλου, ο Κώστας Σταυρόπουολος, ο μετέπειτα ιστορικός αρχιεκφωνητής Τζων Βεϊνόγλου.
Σταθμός για την ιστορία του ραδιοφώνου αποτελεί η έμπνευση ενός Αμερικανού, του Frank Conrad, ο οποίος εργαζόταν ως μηχανικός και ερασιτεχνικά ασχολείτο με το ραδιόφωνο και τον αθλητισμό... Ο Conrad τυχαία βγήκε στον αέρα με το ραδιόφωνο για να μεταδώσει τα αποτελέσματα των αγώνων... Απέκτησε φανατικό κοινό...
Η ραδιοφωνική συνείδηση εξαπλώνεται σταθερά. Το κράτος συγκινείται και τον Ιανουάριο του 1927 δημοσιεύεται στην «Καθημερινή»: «Υπό του υπουργείου της Συγκοινωνίας πρόκειται να προκηρυχθή ταχής διαγωνισμός δια την εγκατάστασιν κεντρικού σταθμού ραδιοφώνου. Ήδη έχουν υποβληθεί εις το υπουργείον προτάσεις 17 εταιριών».
Ωστόσο, η πρώτη σύμβαση με κάποιον Εμμ. Μάρκογλου (αρχικά με τον οίκο Δημητριάδη που όμως υπαναχώρησε) υπογράφεται τα 1929. Το 1930 ο Μάρκογλου κηρύσσεται κι αυτός έκπτωτος για αθέτηση υποχρεώσεων και στη θέση του εμφανίζεται μια μυστηριώδης Ανώνυμη Ραδιοφωνική Εταιρεία, Αμερικανικών συμφερόντων, η Α.Ε. ΝΤΙΡΧΑΜ που εδρεύει στη Βοστώνη των ΗΠΑ. Ένας πεντάχρονο; Ραδιοφωνικός «γολγοθάς» αρχίζει. Με έντονο τρόπο εκδηλώνεται την ίδια εποχή και το ενδιαφέρον κι άλλων ξένων εταιριών για την Ελληνική Ραδιοφωνική εργολαβία.
Η πρωτοβουλία στην επόμενη φάση αναλαμβάνεται από τον πρώτο διδάξαντα. Ο Στέφανος Ελευθερίου για να παρακάμψει την αρπαγή της «ΝΤΥΡΧΑΜ», που κρατάει καθηλωμένη τη ραδιοφωνική υπόθεση, δημιουργεί στα τέλη του 1934 μια ημιπαράνομη ημικρατική παρέμβαση, που λειτουργεί παρασκηνιακά αλλά μέσα στους κόλπους του υπουργείου.
Σ' ένα δωμάτιο ντυμένο με κουβέρτες στήνεται το ραδιοφωνικό στούντιο και στον Πειραιά σένα λιμενικό φυλάκιο τοποθετείται η αντένα. Αυτός ήταν ο θρυλικός σταθμός του Πειραιά που εξέπεμπε επί ενάμιση χρόνο μεταδίδοντας τραγούδια από δίσκους αλλά και ζωντανά προγράμματα με καλλιτέχνες του μελοδράματος που φιλοξενούσε συχνά. Η ταραγμένη πολιτικά περίοδος έδωσε την ευκαιρία στο σταθμό του Πειραιά να μεταδώσει, δύο φορές εκλογικά αποτελέσματα.
Στο τέλος του 1935 το Νομικό Συμβούλιο γνωστοποιεί πως με αναγκαστικό νόμο το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να απεμπλακεί από τον σφικτό εναγκαλισμό της Αμερικανικής Εταιρείας. Τους πρώτους μήνες του 1936 όλα ήταν έτοιμα για τη δημιουργία του κανονικού Κρατικού Σταθμού.
Τα ηρωικά χρόνια της Ελληνικής Ραδιοφωνίας
Τα ηρωικά χρόνια της ραδιοφωνίας ξεκίνησαν την Κυριακή 27 Απριλίου 1941. Όταν η πρωινή Αθήνα έδινε την εντύπωση έρημης πόλης καθώς τα Γερμανικά στρατεύματα είχαν φθάσει στα προάστια της Ελληνικής πρωτεύουσας. Ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Αθηνών εξέπεμπε το τελευταίο του μήνυμα. Ο εκφωνητής με φωνή που παλλόταν από τη συγκίνηση έλεγε: «Αδέλφια ψηλά το κεφάλι. Ο Σταθμός αυτός ύστερα από λίγο δεν θα είναι Ελληνικός. Μην τον ακούτε πια. Έλληνες, ο αγώνας συνεχίζεται» Τα τελευταία αυτά λόγια του εκφωνητή πνίγονταν από τις πρώτες στροφές του Εθνικού μας Ύμνου.
Σε λίγο Γερμανοί μοτοσικλετιστές κατηφόριζαν από τους Αμπελοκήπους τη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας και οι ραδιοθάλαμοι του Ζαππείου καθώς και οι εγκαταστάσεις του πομπού στα Νέα Λιόσια ήσαν από τα πρώτα σημεία που κατέλαβε ο εχθρός. Το Ελληνικό ραδιόφωνο που από το πρωί της 18ης Οκτωβρίου 1940 με τις διάφορες εκπομπές του ενημέρωνε και εμψύχωνε το μαχόμενο Ελληνικό Έθνος, σίγησε.
Η καταστροφή του πομπού του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών στα Νέα Λιόσια, είχε σαν αποτέλεσμα να μην μπορέσει να λειτουργήσει ο σταθμός την ημέρα της απελευθέρωσης και να μεταδώσει το χαρμόσυνο μήνυμα της Ελευθερίας. Το μήνυμα αυτό μεταδόθηκε από το BBC το οποίο μετέδωσε και έκτακτες ανταποκρίσεις από την ελεύθερη πια Αθήνα.
Επειδή δεν υπήρχε δυνατότητα άμεσης επισκευής των εγκαταστάσεων του πομπού στα Νέα Λιόσια αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί για τις εκπομπές του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών ένας μικρός ραδιοφωνικός πομπός telefunken που διέθετε το Πανεπιστήμιο Αθηνών για τις ανάγκες των εργαστηρίων Φυσικής. Ο πομπός αυτός εγκαταστάθηκε στο Ζάππειο και άρχισε να εκπέμπει και πάλι το πρόγραμμα του ο Ραδιοφωνικός Σταθμός Αθηνών.
Παράλληλα, οι τεχνικοί της Ελληνικής Ραδιοφωνίας κατόρθωσαν να επισκευάσουν το σταθμό βραχέων κυμάτων της Παλλήνης και έτσι λίγες μέρες μετά την εγκατάσταση στην Αθήνα της κυβέρνησης Εθνικής Ένωσης του Γεωργίου Παπανδρέου ο πομπός αυτός μετέδιδε στα βραχέα κατά τις βραδινές ώρες το πρόγραμμα του Ραδιοφωνικού Σταθμού Αθηνών. 
Χάρις στην αυταπάρνηση του προσωπικού της η Ελληνική Ραδιοφωνία κατόρθωσε στις δύσκολες ώρες της Κατοχής ν' ανταποκριθεί πλήρως στις προσδοκίες του Ελληνικού λαού και να εμψυχώσει την Αντίσταση του ενάντια στους κατακτητές. Για το λόγω αυτό ο θρυλικός «τσοπανάκος» δεν είναι ένα ακόμη ραδιοφωνικό σήμα σαν τα τόσα άλλα που πλημμυρίζουν στις μέρες μας τα ερτζιανά κύματα, αλλά αποτελεί τη μουσική έκφραση σε ραδιοφωνική μετάδοση της απόφασης του Ελληνικού λαού να ζει Ελεύθερος.
Μοιραία στιγμή για την Ελληνική ραδιοφωνία είναι όταν επιστρέφει από την Ελβετία όπου σπούδαζε ο Στέφανος Ελευθερίου... Σ’ αυτόν χρωστάει το ραδιόφωνο την εξέλιξη του στον τόπο μας...
Το πέρασμα από την πειρατική στην ιδιωτική ραδιοφωνία
Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή να πούμε ότι οι ερασιτεχνικοί σταθμοί ήταν μια μορφή «ήρεμης επανάστασης» στην αισθητική, στον τρόπο επικοινωνίας και συμπεριφοράς. Στην ουσία άνοιξαν την πόρτα στην ξένη μουσική, δημιούργησαν σχέσεις, ανθρώπινη επικοινωνία και το σημαντικότερο, δημιούργησαν ένα δεδομένο που έκανε τους ανθρώπους να θέλουν «ελεύθερη ραδιοφωνία» Κι όλα αυτά χωρίς κόστος. Οικονομικό από τη μια, αφού οι ίδιοι χρηματοδοτούσαν μηχανήματα και δίσκους, χωρίς κανένα οικονομικό όφελος.
Μόνο η ευχαρίστηση του τηλεφώνου που χτυπάει, των μηνυμάτων που «φτερουγίζουν» στον αέρα για να βρουν τους αποδέκτες τους και της μουσικής που φανέρωναν τις γνώσεις του «πειρατή». Το φόβο και την αγωνία της εξουσίας, από την άλλη, που καραδοκούσε με τα ραδιογωνιόμετρα για να συλλάβει τους «πειρατές» και να κατασχέσει τα μηχανήματα. Αυτή η «ήρεμη επανάσταση» είχε στην πλάτη της πολλά χρόνια φυλακής και μεγάλη αντίδραση της εξουσίας, όπως όλες οι επαναστάσεις.
Οι σταθμοί μετακινούνταν συνέχεια, τα τηλέφωνα άλλαζαν, οι κεραίες έπαιρναν τη μορφή ενός τυχαίου καλωδίου, σιωπούσαν για ένα διάστημα και ξανάρχιζαν σε άλλη συχνότητα και οι «πιστοί» ακολουθούσαν.
Μια τεράστια συνωμοσία «πειρατών» κα ακροατών, εναντίον της εξουσίας, που παρά το λυσσαλέο κυνήγι δεν κατάφερε να την σταματήσει.
Για τους περισσότερους «πειρατές» το να στήσουν έναν σταθμό και να εκπέμπουν ήταν ένα σύντομο παιχνίδι που το εγκατέλειπαν μόλις οι υποχρεώσεις της ζωής (στρατιωτικό, δουλειά, οικογένεια) τους πίεζαν. Μερικοί όμως, το πήραν πιο σοβαρά, επέμεναν, είχαν κι αυτό το κάτι διαφορετικό στην παρουσίαση και προχώρησαν, βελτιώνοντας το σήμα και τα μηχανήματα τους, αλλά και παρακολουθώντας τη μουσική εξέλιξη δημιουργώντας πολλούς και μόνιμους fans.
Ο απόηχος των «πειρατών» ήταν αυτός που άνοιξε τον δρόμο στην «Ελεύθερη ραδιοφωνία», όπως ονομαζόταν στην αρχή μέχρι που διαπιστώθηκε ότι ο τίτλος δεν της ταίριαζε και μετατράπηκε σε «ιδιωτική ραδιοφωνία».
Στα πλαίσια τη γενικής εκσυγχρονιστικής προσπάθειας και προσαρμογής των δομών στις προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, εκσυγχρονίστηκε και ο θεσμός της ραδιοφωνίας.
Με το νόμο 1730/1987 ιδρύθηκε νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου για τη ραδιοφωνία και την τηλεόραση, που λειτουργεί με τη μορφή ανώνυμης εταιρίας με έδρα την Αθήνα. Με την Υπουργική απόφαση 14631/Ζ2/2691/29.5.87 καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις και οι όροι ίδρυσης ραδιοσταθμών τοπικής ισχύος, από Δήμους και κοινότητες.
Τέλος με το προεδρικό διάταγμα 25/1988 έχουμε την "απελευθέρωση" της ιδιωτικής ραδιοφωνίας, καθώς τέθηκαν οι όροι ίδρυσης τοπικών ραδιοφωνικών σταθμών και από φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Σήμερα η κατανομή των ραδιοφωνικών συχνοτήτων γίνεται από το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο (ΕΣΡ).

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ 28-4-1998 ΕΝΘΡΟΝΙΣΤΗΚΕ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ


Ο Ορθόδοξος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλος
 (17 Ιανουαρίου 1939 – 28 Ιανουαρίου 2008) γεννήθηκε στην Ξάνθη. 
Tο κοσμικό του όνομα ήταν Χρήστος Παρασκευαΐδης, του Κωνσταντίνου και της Βασιλικής. 
Διετέλεσε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος για σχεδόν δέκα χρόνια, από το 1998 ως το θάνατό του το 2008.