Πέμπτη 13 Ιουνίου 2019

Το τι ακριβώς γίνεται την ύστατη ώρα ακόμη και στο Άμυνας είναι αδύνατο να περιγραφεί ..! Επανέφεραν νύχτα 4 Ανωτάτους Αξιωματικούς στην ενεργό υπηρεσία (έγγραφο)



Το τι ακριβώς γίνεται την ύστατη ώρα ακόμη και στο Άμυνας είναι αδύνατο να περιγραφεί και αν μάλιστα επανέφεραν Αξιωματικούς που ήταν για να τους πάνε στη πρώτη γραμμή πάει στο καλό ,αλλά αν είναι αναντικατάστατοι…Τότε γιατί τους Αποστράτευσαν;


Αλλά εδώ τα πράγματα βρωμάνε και μάλιστα από μακριά …Αλήθεια γνωρίζουν στο Σύριζα και στο ΥΠΕΘΑ ότι ένας από τους Αξιωματικούς που επανέρχονται ,ήταν στο Γραφείο του τότε ΥΕΘΑ Βενιζέλου ;

Δικτυακά Μέσα Μαζικής Αποκτήνωσης

 
Γράφει η Κατερίνα Γκαράνη

Τελικά είχαν δίκιο οι Ινδιάνοι που φοβόταν να τους βγάζουν φωτογραφίες λέγοντας ότι τους κλέβουν κομμάτια από την ψυχή. 
Μετρήστε τώρα πόσα κομμάτια ψυχής έχουν κρυφτεί μέχρι εξαφανίσεως σε κάθε selfie, που βγάζετε και πόσο ακόμα θα χωνόμαστε κάτω από τραπέζια για να αποφεύγουμε την γαμημένη κάμερά σας που φασιστικά μάς βάζει στο κάδρο, για να αποδείξετε ότι ζείτε μια ζωή που θέλετε likes για να την αντέξετε. 
Το έχετε καταλάβει ότι κινείστε μέχρι και μέσα στο σπίτι σας λες και σας ακολουθεί μία κάμερα συνεχώς που πρέπει να σας αποθανατίσει με πόζα; Πραγματικά αναρωτιέμαι πόσο σημαντική νομίζετε ότι είναι η ζωή σας που πρέπει να την κάνετε δημόσια. 
Αν ανακαλύψατε το εμβόλιο για τον καρκίνο ή έχετε γράψει μία κοινωνικο-οικονομική θεωρία που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο προς το καλύτερο τότε μάλιστα δημοσίως να μάθουμε και τι τρώγατε όταν σάς ήρθε η επιφοίτηση για να φτιάξετε έναν καλύτερο κόσμο. 
Έχετε καταλάβει ότι βλέπετε φωτογραφία με έντερα και μυαλά χυμένα, κάνετε τα "likes" σας λες και είδατε κάτι συνηθισμένο και πάτε για το επόμενο, που θα βάλετε "hahaha". Έχετε καταλάβει ότι μέσα σε 5 λεπτά έχετε ποστάρει βυζιά, μία είδηση για καμένα δάση, το σκυλάκι σας που με το ζόρι το κρατάτε ακίνητο για ένα κλικ, μία σκηνή από ξεκοιλιασμένο παιδί στην Παλαιστίνη, τα γεμιστά που ΔΕΝ θα φάτε στημένα στο τραπέζι λες και κάνετε φωτογράφιση για περιοδικό εστιατορίων, ένα βίντεο που δείχνει μία γάτα με επιθανάτιους σπασμούς από φόλα και στο καπάκι ένα από αυτά τα έτοιμα εικονογραφημένα ή μη χαζοανεκδοτάκια ή μιμίδια ή όπως στο διάολο τα λένε με σεξουαλικά υπονοούμενα χαμηλότερου επιπέδου από το Ταρατατά. 
Πραγματικά μέσα σε 5 λεπτά πώς καταφέρνετε να μεταβάλετε την διάθεσή σας λες και η ψυχή σας είναι μία τηλεόραση που απλά κάνετε ζάπινγκ; 
Είχαν δίκιο οι Ινδιάνοι, μόνο που δεν υπολόγιζαν ότι οι βάρβαροι θα πήγαιναν την φωτογραφία στα εικονικά επίπεδα των Μέσων Μαζικής Δικτύωσης (το Κοινωνικής ξεχάστε το. Το χάσατε πριν ακόμα το κατανοήσετε). 
Οι ανθρώπινες κοινωνίες πάντα ήταν ανάλογες των ατόμων που τις απάρτιζαν. Το πρόβλημα όμως είναι ότι υπήρχε και ένας άγραφος κανόνας ηθικής που οι κουτσομπόλες έλεγαν ό,τι έλεγαν κρυμμένες και όχι σε δημόσια θέα κομπάζοντας κιόλας για αυτό που κάνουν. 
Και βασανιστές ζώων υπήρχαν πάντα αλλά δεν έκαναν σε δημόσια θέα τα εγκλήματά τους. Και βιαστές επίσης. Τώρα φτάσαμε στο καμαρώστε πόσο ανήθικοι, πόσο βλάκες, πόσο άψυχοι, πόσο δήθεν είμαστε. Δεν γινόταν στον κόσμο γνωστός ο Μήτσος που κατούραγε όρθιος στην στρούγκα αλλά ο Φλέμινγκ, ο Γκαγκάριν, ο Τσε. 
Και τώρα ποιος; Και το καλύτερο; Και τώρα ποιος και γιατί; Για να σώσει ποιους ακριβώς; Να αλλάξει ποιον ακριβώς κόσμο; Ούτως ή άλλως η δημοσιότητα των σημαντικών έχει τον ίδιο χρόνο με την δημοσιότητα των ασήμαντων. Δεν είχαμε ποτέ δισεκατομμύρια Μαρίες Κιουρί αλλά πάντα είχαμε και έχουμε δισεκατομμύρια Κιμ Καρντάσιαν. 
Στον κόσμο των ποσοτήτων και της δύναμης της πλειοψηφίας όταν η εικόνα μπει ως μέσο τότε η ποιότητα χάνει τον πόλεμο της αλλαγής του κόσμου. Γι' αυτό βάζω τον Γκεβάρα σε μια φωτό να φανώ "επαναστάτης" και σε 10 λεπτά βάζω τον εαυτό μου φωτογραφία κάτω από τον Τσε να πίνω μοχίτο ή τσίπουρο και στο επόμενο λεπτό βάζω πάλι τον εαυτό μου σε πορεία αντιπολεμική κάτω από μία φωτογραφία του Γκεβάρα. Το να χρησιμοποιείς την εικόνα ενός συμβόλου για το 5λεπτο παλαμάκι διαδικτυακώς δεν είναι τίποτε άλλο από ένα ξέπλυμα της δικιάς σου ανικανότητας να μιμηθείς διά της πράξεώς σου το σύμβολο που χρησιμοποιείς ως εικονική κολυμβήθρα. 
Η πλειοψηφία των χρηστών βολεύονται με το να πετάνε το "παλιομοδίτικη ηθική" όταν τολμάει κάποιος να τους πει ότι "κάτι πάει στραβά". Ακριβώς πάνω στην "παλιομοδίτικη ηθική", που πρέπει να παταχθεί, πάτησαν οι εφευρέτες των Μέσων Μαζικής Δικτύωσης προωθώντας ότι η άνευ λόγου και αιτίας προσωπικών δεδομένων οικειοθελώς ή εν ερήμην του "αντικειμένου" που προβάλλουν είναι προοδευτικότητα. 
Είναι να μην μένει τίποτε κρυφό λες και τώρα που είναι φανερό έχει αλλάξει κάτι. Το αντίθετο, γίνεται εσκεμμένα πολλές φορές αυτό που "καταδικάζουμε" γιατί η ματαιοδοξία της αυτοπροβολής είναι δικαίωμα πλέον και του ηλίθιου-κτήνους όσο και του μη ηλίθιου. 
Εκεί έχασαν το τρένο άνευ επιστροφής όσοι η ηθική δεν τους βόλευε γιατί αλλιώς θα ήταν στην αφάνεια της ανηθικότητας. Εκεί που έπρεπε να είναι πάντα εφόσον για να αλλάξουν ως χαρακτήρες θα έπρεπε να τους γίνει μεταμόσχευση καταρχάς ψυχής και μετά εγκεφάλου. 
Ήδη είναι γεγονός ότι οι χρήστες του διαδικτύου στην πλειοψηφία τους δεν διαβάζουν. Δεν είναι τυχαίο που οι αναρτήσεις τους δεν είναι πάνω από δύο σειρές και τις περισσότερες φορές είναι τόσο ανούσιες λέξεις, που μόνο με μία κλεμμένη φωτογραφία επαγγελματία φωτογράφου διακοσμούν το ανούσιο του λόγου τους για να πάρουν την πολυπόθητη επιβράβευση του "like". Έχουμε φτάσει στο σημείο, λοιπόν, να "κλέβουμε" από τον κόπο, την τέχνη και το έργο άλλου για να υπάρχουμε στον εικονικό κόσμο αφού στον πραγματικό δεν καταφέραμε να κάνουμε τίποτε άλλο πέρα από το να σκεφτόμαστε με 18 λέξεις και έχουμε και την τόλμη να τις γράφουμε δημοσίως! 
Αν κάποιος ευφυής κατάφερνε να δημιουργήσει ένα Μέσο Μαζικής Δικτύωσης και να το μεταβάλλει σε Κοινωνικής Δικτύωσης τότε θα έπρεπε να αφαιρέσει τα εικονίδια επιβράβευσης, να μην είχε δικαίωμα ανάρτησης φωτογραφιών και βίντεο άλλων και να είχε υποχρεωτικό τον σχολιασμό στην κάθε ανάρτηση επί της ανάρτησης. Εκεί θα βλέπαμε το άδειο του όλου πράγματος που κυκλοφορεί ανάμεσά μας, την τραγικότητα του φασισμού με το να βρίζεις χωρίς να μπορείς επιχειρηματολογώντας να αντικρούσεις αυτό που διαβάζεις. 
Άλλωστε δεν σημαίνει ότι όσοι λένε πολλά είναι καλύτεροι από αυτούς που σιωπούν. Υπάρχουν και οι ηλίθιοι κολλημένοι σε μια "ιδεολογία" που έχουν παπαγαλίσει θεωρητικούς και φιλοσόφους και απλά λένε τα σοφίσματά τους δογματικά. Δεν είναι τυχαίο ότι το δόγμα πετυχαίνει πάντα σε ηλίθιους. 
Επίσης, φανταστείτε ότι υπάρχουν χρήστες που νομίζουν ότι με το να μπλοκάρουν έναν άλλον χρήστη αυτός "εξαφανίζεται" από την ζωή. Νομίζουν ότι τον σκοτώνουν. Τον ψοφάνε. Ότι αυτός δεν θα είναι κολλητά μαζί τους στο λεωφορείο που θα τους πηγαίνει στον προορισμό τους. Στρουθοκαμηλισμός και τάση υπεκφυγής της πραγματικότητας. Δεν τον βλέπω, άρα δεν υπάρχει. 
Η προώθηση του Εγώ και τίποτε παραπάνω δόθηκε "δωρεάν" από τους εφευρέτες απογόνους των εφευρετών της τηλεόρασης. Αυτοί, που ορίζουν την Εικόνα, ορίζουν και την Μάζα. Και ως γνωστό, όποιος πόνταρε στην ματαιοδοξία και στον ναρκισσισμό του κάθε ατόμου, που αποτελεί την Μάζα, την καθοδηγεί ως Ένα και όχι ως ξεχωριστές προσωπικότητες. Είναι τυχαίο ότι ακόμα και τα αστεία τα βρίσκουν έτοιμα και τα κοινοποιούν; Κάποιος είχε πει ότι ο βλάκας δεν μπορεί να γεννήσει χιούμορ. 
Πόσο δίκιο είχε, και αυτός και οι Ινδιάνοι. 

Δευτέρα 10 Ιουνίου 2019

Για να μη ξεχάσω ποτέ τα γελαστά προσωπάκια τους

















Για να μη ξεχάσω ποτέ τα γελαστά προσωπάκια τους Τα προσωπάκια της νιότης μου. 

Ένας υπέροχος παππούς ζωγραφίζει το παλιό αλφαβητάρι σε σχολείο της Πάτρας!!!-ΦΩΤΟ



Η Λόλα, ο Μίμης, Η Έλλη, Η ‘Αννα και τα παιχνίδια τους….
Ποιος μπορεί να ξεχάσει το αναγνωστικό που μας συνόδευε στα θρανία της Α’ τάξης του δημοτικού;
Οι ονειροπόλοι ήδη συλλαβίζουν τις προτάσεις από το βιβλίο που πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1956 και έμεινε γνωστό για τις εικονογραφήσεις και τα χαρακτηριστικά του παραδείγματα.
Πολλά χρόνια μετά ο κ. Γιώργος Κατσίποδος ζωντάνεψε την Λόλα και την Άννα στους τοίχους του δημοτικού σχολείου στο Σούλι της Πάτρας!

Όλοι οι θρυλικοί ήρωες που πυροδότηταν κάποτε τη φαντασία των παιδιών ήρθαν στη ζωή μας για να φανερώσουν την αγάπη για τη γνώση, τους ανθρώπους και τη ζωή.


Ο παππούς Γιώργος μας βοήθησε να ανασύρουμε από τη μνήμη τις μαγικές σελίδες του βιβλίου που μας «σημάδεψε» μια για πάντα.
Εδώ και αρκετό καιρό συμβάλλει εθελοντικά στο να δίνει ζωή στους άτονους τοίχους των σχολείων και να μας κάνεις να χαμογελάμε παρακολουθώντας το έργο του! Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!

ΚΙ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ....ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ !


Αυτό που βάλλεται λυσσαλέα σήμερα ,είναι η παραδοσιακή οικογένεια .Εξ ου και το υποτιμητικό "νοικοκυραίοι" ,ένας χαρακτηρισμός που έως και σήμερα ήταν τιμητικός .
Νοικοκύρη άνδρα ήθελαν και θέλουν να πάρουν οι γυναίκες ,νοκοκυρά ήθελαν και θέλουν την γυναίκα τους οι άνδρες , εκτος απο τα άλλα προσόντα που επιθυμούν .
Εξ ου και η φράση "κορίτσι για σπίτι "
Οχι γιατί ο έρωτας περνά από το στομάχι όπως λένε οι Γάλλοι ,αλλά γιατί θα οργανώσει ΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥ ΤΗΣ .
Και στην τελική η λέξη τι σημαίνει ; Ο ΚΥΡΗΣ ή Η ΚΥΡΑ του οίκου ,δηλαδή το αφεντικό του σπιτιού που το συντηρεί ,το φροντίζει και το οργανώνει , εν αντιθέσει με ΤΟΝ ΡΕΜΠΕΛΟ ,τον ΑΚΑΜΑΤΗ ,τον ΑΝΟΙΚΟΚΥΡΕΥΤΟ , δηλαδή αυτόν ΠΟΥ ΠΑΡΑΣΙΤΕΙ εις βάρος των άλλων .
Ε ΒΓΗΚΑΝ ΤΩΡΑ ΤΑ Π@Ρ@ΣΙΤ@ να κατηγορήσουν όσους -ες νοιάζονται για το σπιτικό τους και θέλουν να έχουν και τον έλεγχο αλλά και την ευθύνη του αντί να φορτώνονται σε άλλους .
Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΥΤΕΡΟΣ .
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ .
ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ,ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ .
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΓΕΝΝΑ ΠΑΙΔΙΑ .
Και για να γίνει εφικτό αυτό ,και για να μεγαλώσουν αξιοπρεπώς και χωρίς ελλείψεις ,χρειάζεται "νοικοκυριό" δηλαδή οργάνωση του οίκου με το κάθε μέλος να αναλαμβάνει τις ευθύνες του .
Οπότε όλο το εγχείρημα της επίθεσης ,συνιστά ΠΡΟΘΕΣΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ .
Αυτό θέλουν ,αυτό επιδιώκουν .

Ευστρατία Σουραβλά

Τετάρτη 5 Ιουνίου 2019

Εχετλαίος: O μυστηριώδης ήρωας της Μάχης του Μαραθώνα με το άγνωστο υπερόπλο



Εχετλαίος ή Έχετλος ήταν το όνομα ενός αγνώστου ήρωα που εμφανίστηκε στη μάχη του Μαραθώνα και βοήθησε να αναχαιτιστεί την περσική εισβολή στην Ελλάδα.

Ιστορικά, ο Εχετλαίος δεν αναφέρεται πουθενά στο παρελθόν και η ύπαρξη του στο πάνθεον των αρχαίων ηρώων γίνεται μετά τη μάχη του Μαραθώνα.

Στη μάχη εκείνη, ο Εχετλαίος είχε εμφανιστεί ξαφνικά στο Ελληνικό στρατόπεδο ντυμένος με στολή άγνωστη για τους Αθηναίους κρατώντας στα χέρια του μία εχέτλη (= λαβή αρότρου) ή κάτι που έμοιαζε με εχέτλη, αντί για όπλο.

Με αυτό το παράξενο όπλο, ο Εχετλαίος χτυπούσε τους Πέρσες κι εξόντωσε πολλούς από αυτούς. Μετά τη μάχη, ο άγνωστος άνδρας εξαφανίστηκε με τον ίδιο τρόπο που είχε εμφανιστεί και κανείς δεν γνώριζε το παραμικρό γι’ αυτόν, ούτε καν το όνομά του.

Οι Αθηναίοι, μετά τη μάχη, ρώτησαν το Μαντείο των Δελφών να μάθουν ποιος ήταν αυτός ο άγνωστος ήρωας που πολέμησε μαζί τους και το Μαντείο τους έδωσε ως απάντηση πως θα έπρεπε να τιμούν τον ήρωα Εχετλαίο.




Οι Αθηναίοι από ευγνωμοσύνη προς αυτόν, όρισαν την επίσημη λατρεία του ως ήρωα. Γενικά, η νίκη στην μάχη του Μαραθώνα φαίνεται ότι ξάφνιασε ακόμα και τους Αθηναίους. Για να εξηγήσουν την πανωλεθρία των Περσών, αρκετοί από τους Αθηναίους πολεμιστές ισχυρίστηκαν ότι είδαν πολλούς ήρωες και θεούς να πολεμούν στο πλάι τους.

Ο κυριότερος από αυτούς ήταν ο Πάνας ο οποίος ενέπνευσε στους Πέρσες τον «Πανικό» τον ιερό, τρομερό φόβο. Σε αυτήν την μυθοπλασία μάλλον συγκαταλέγεται και η εμφάνιση του ήρωα Εχετλαίου.

Η περιγραφή του Παυσανία έχει ως εξής:
[…]«Λέγουν επίσης πως έτυχε να είναι παρών στη μάχη ένας άνδρας με παλαιική εμφάνιση κι ενδύματα. Σκοτώνοντας πολλούς από τους ξένους με την εχέτλη, εξαφανίστηκε μετά τη μάχη. Σαν ρώτησαν οι Αθηναίοι το μαντείο, ο θεός απλά τους έδωσε την εντολή να τιμήσουν τονΕχετλαίο ως ήρωα. Ανήγειραν και μνημείο μάλιστα με λευκό μάρμαρο!!!

ΗΡΟΔΟΤΟΣ: Ο Ηρόδοτος δίνει μια άλλη διάσταση στον άγνωστο αυτόν πολεμιστή και το όπλο του , περιγράφει λοιπόν ότι στην μάχη του Μαραθώνα σκοτώθηκαν 6.400 Πέρσες και 192 Αθηναίοι. Κατά την διάρκεια της συγκρούσεως συνέβη κάτι πολύ παράξενο, ένας Αθηναίος στρατιώτης, ο Επίζηλος, γιός του Κουφαγόρα, ενώ πολεμούσε γενναία στήθος με στήθος ξαφνικά έχασε την όραση του και στα δύο του μάτια, παρόλο που δεν τον είχε ακουμπήσει τίποτα, ούτε δόρυ ούτε ξίφος ούτε βέλος τόξου.

Συνεχίζοντας ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Επίζηλος διηγείται ότι είδε έναν μεγαλόσωμο οπλίτη που η γενειάδα του κάλυπτε ολόκληρη την ασπίδα του, και ότι αυτό το φάντασμα κρατούσε στα χέρια του ένα πολύ φωτεινό όπλο! Πέρασε ακριβώς δίπλα του, σκοτώνοντας Πέρσες αντιπάλους και αυτή η σκηνή ήταν η τελευταία που είδε ο Επίζηλος γιατί από κάποια υπερβολική λάμψη, τυφλώθηκε! 



Όρκος Αρχαίων Ελλήνων οπλιτών


Κρατώντας τα όπλα που του εμπιστεύονταν η Πατρίδα,
ο Αθηναίος έφηβος μπροστά στο ναό της Αγραύλου έδινε τον παρακάτω όρκο…


Όρκος Αθηναίων οπλιτών 

Ου καταισχυνώ τα όπλα,
ουδ' εγκαταλείψω τον προστάτην ω αν στοίχω,
αμυνώ δε και υπέρ ιερών και οσίων,
και μόνος και μετά πολλών,
και την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω,
πλείω δε και αρείω όσης αν παραδέξωμαι.
Και συνήσω των αεί κρινόντων,
και τοις θεσμοίς τοις ιδρυμένοις πείσομαι,
και ούς τινας άλλους ιδρύσεται το πλήθος εμφρόνως.
Και αν τις αναιρεί τους θεσμούς ή μη πείθηται ουκ επιτρέψω,
αμυνώ δε και μόνος και μετά πάντων.
Και τα ιερά τα πάτρια τιμήσω.
Ίστορες θεοί
Άγραυλος, Ενυάλιος, Άρης, Ζεύς, Θαλλώ, Αυξώ, Ηγεμόνη 


Δε θα ντροπιάσω τα όπλα μου,
ούτε θα εγκαταλείψω τον συμπολεμιστή μου
όπου κι αν ταχθώ να πολεμήσω,
θα υπερασπίζω τα ιερά και τα όσια,
και μόνος και με πολλούς,
και την πατρίδα δε θα παραδώσω μικρότερη,
αλλά μεγαλύτερη και καλύτερη απ' όση θα μου παραδοθεί.
Θα πιστεύω στους Θεούς
και στους ισχύοντες νόμους θα υπακούω,
και σε όσους άλλους νόμιμα θεσπισθούν.
Κι αν κάποιος αναιρέσει ή αμφισβητήσει
τους θεσμούς δεν θα το επιτρέψω,
θα τον πολεμήσω είτε μόνος είτε με όλους.
Και τις ιερές παρακαταθήκες των πατέρων θα τιμήσω.
Μάρτυρές μου οι θεοί
Άγραυλος, Ενυάλιος, Άρης, Ζεύς, Θαλλώ, Αυξώ, Ηγεμόνη 




Όρκος των Ελλήνων στις Πλαταιές (479)

ΟΥ ΠΟΙΗΣΟΜΑΙ ΠΕΡΙ ΠΛΕΙΟΝΟΣ ΤΟ ΖΗΝ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΟΥΔΕ ΚΑΤΑΛΕΙΨΩ ΤΟΥΣ ΗΓΕΜΟΝΑΣ ΟΥΤΕ ΖΩΝΤΑΣ ΟΥΤΕ ΑΠΟΘΑΝΟΝΤΑΣ,
ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΕΝ ΤΗι ΜΑΧΗι ΤΕΛΕΥΤΗΣΑΝΤΕΣ ΤΩΝ ΣΥΜΜΑΧΩΝ ΑΠΑΝΤΑΣ ΘΑΨΩ.
ΚΑΙ ΚΡΑΤΗΣΑΣ ΤΩι ΠΟΛΕΜΩι ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΤΩΝ ΜΕΝ ΜΑΧΕΣΑΜΕΝΩΝ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΠΟΛΕΩΝ ΟΥΔΕΜΙΑΝ ΑΝΑΣΤΑΤΟΝ ΠΟΙΗΣΩ, ΤΑΣ ΔΕ ΤΑ ΤΟΥ ΒΑΡΒΑΡΟΥ ΠΡΟΕΛΟΜΕΝΑΣ ΑΠΑΣΑΣ ΔΕΚΑΤΕΥΣΩ.
ΚΑΙ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΤΩΝ ΕΜΠΡΗΣΘΕΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΒΛΗΘΕΝΤΩΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΟΥΔΕΝ ΑΝΟΙΚΟΔΟΜΗΣΩ ΠΑΝΤΑΠΑΣΙΝ, ΑΛΛ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΟΙΣ ΕΠΙΓΙΓΝΟΜΕΝΟΙΣ ΕΑΣΩ ΚΑΤΑΛΕΙΠΕΣΘΑΙ ΤΗΣ ΤΩΝ ΒΑΡΒΑΡΩΝ ΑΣΕΒΕΙΑΣ. 

Δε θα προτιμήσω τη ζωή από την ελευθέρια, ούτε τους αρχηγούς μου θα παρατήσω, είτε ζωντανούς είτε νεκρούς, αλλά όσους συμπολεμιστές μου σκοτωθούν στη μάχη θα τους θάψω.
Και, νικητής στον πόλεμο κατά των βαρβάρων, δεν θα βλάψω καμία από τις πόλεις που πολέμησαν για την Ελλάδα, εκείνες όμως που πήραν το μέρος του βαρβάρου θα τις κάνω φόρου υποτελείς.
Και κανένα απ’ τα ιερά, που οι βάρβαροι πυρπόλησαν ή γκρέμισαν, δεν θ’ ανοικοδομήσω αλλά θα τ’ αφήσω να μένουν στους μεταγενέστερους μνημεία της βαρβαρικής ασέβειας.

(Λυκούργος, Κατά Λεωκράτους, 81
και Ηρόδοτος, Ζ,131)


Πώς έβλεπαν οι ευρωπαίες περιηγήτριες τις Ελληνίδες στα χρόνια της τουρκοκρατίας. Σε ποια μέρη συνάντησαν τις πιο όμορφες και ποιες αποκάλεσαν αμαζόνες



Πολλές ξένες περιηγήτριες οι οποίες επισκέφθηκαν σε διάφορους χρόνους την Οθωμανική Αυτοκρατορία, περιέγραφαν με σεβασμό τις Ελληνίδες εκείνης της εποχής. 
Κάποιες περιγράφονταν ως καθαρές, άλλες ως δυναμικές, ενώ υπήρχαν και μαρτυρίες για την ταπείνωση των γυναικών αυτών από τους Οθωμανούς. 

Η συγγραφέας Ντόρα Ντ΄ Ίστρια Η Ιταλίδα περιηγήτρια – συγγραφέας που είχε επισκεφθεί τις Σπέτσες το 1859 και το 1863, εντυπωσιάστηκε από το αγωνιστικό πνεύμα που διακατείχε τις Ελληνίδες εκείνη την περίοδο. 
Σύμφωνα με τη μαρτυρία της, οι γυναίκες πολεμούσαν πάντα στο πλευρό των ανδρών, των γιων και των πατεράδων τους, ενώ συμμετείχαν ενεργά στον απελευθερωτικό αγώνα και προτιμούσαν να πεθάνουν παρά να γίνουν σκλάβες στα χέρια των Τούρκων. 
Η Ντ΄Ίστρια είχε επισκεφθεί το σπίτι και τους απογόνους της Μπουμπουλίνας και είχε αναφέρει στα γραπτά της το «κάλλος των Ελληνίδων, τη διατήρηση της αρχαίας τους ενδυμασίας και της παιδεία τους». ... 

Οι γενναίες Σουλιώτισσες  Πολλές από τις περιηγήτριες συνέκριναν τις Ελληνίδες με τα αρχαία γλυπτά και τόνιζαν εμφατικά ότι δεν είχαν συμπεριφορά υποταγής και δουλοπρέπειας, σε αντίθεση με τις Οθωμανές και τις έγλειστες σκλάβες των χαρεμιών. 

Όπως χαρακτηριστικά έγραφαν, οι Ελληνίδες κυκλοφορούσαν ακάλυπτες χωρίς το γιασμάκι και τον φερετζέ, κολυμπούσαν, χόρευαν και συμμετείχαν στα γλέντια μαζί με τους άντρες. 
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο γεγονός ότι πολλές γυναίκες ίππευαν άλογα, κάτι το οποίο προκάλεσε μεγάλη εντύπωση στις Ευρωπαίες περιηγήτριες. ... 

Η Αγγλίδα Φράνσις Μακέλαν είχε κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο εθνικό πνεύμα των Ελληνίδων και το 1835 είχε γράψει από την Κέρκυρα όπου βρισκόταν για τις Σουλιώτισσες: «Απολάμβανα να διηγούμαι τις ιστορίες αυτών των γενναίων γυναικών στις Αγγλίδες κυρίες που ζούσαν μέσα στην άνεση και στην ασφάλεια των σπιτιών τους» 

Οι Κωσταντινουπολίτισσες με την χορευτική χάρη  Το 1717 η σύζυγος του Άγγλου πρέσβη στην Κωνσταντινούπολη, Λαίδη Μόνταγκου, είχε επισκεφθεί την Πόλη και περιέγραφε τις Ελληνίδες ως ωραίες, ενώ τις παρομοίασε με τη Θεά Άρτεμη για τον τρόπο που χόρευαν. «Ο τρόπος που χορεύουν, αναμφίβολα, είναι ο ίδιος με εκείνον που η Άρτεμη χόρεψε στις όχθες του Έβρου». 

Κολακευτικά ήταν και τα λόγια της Ελβετής Λουίς Ντεμόντ, η οποία έγραφε για τις Ελληνίδες της Κωνσταντινούπολης το 1816: 
«Οι Ελληνίδες κάνουν την μονοτονία της κοινωνικότητας πιο υποφερτή» 
Οι Ελληνίδες της Μικράς Ασίας και οι νησιώτισσες Στα μέσα του 19ου αιώνα, οι περιηγήτριες Σάρα Χέιτ (Αμερική) και Χάριετ Έγκερτον (Αγγλία) είχαν εξάρει τη διαφορετικότητα που χαρακτήριζε τις Ελληνίδες. Η Χέιτ είχε επισκεφθεί τη Σμύρνη και προς μεγάλη της έκπληξη διέκρινε ότι εκεί, «στον τόπο του Ομήρου» όπως έλεγε, υπήρχαν γυναίκες οι οποίες εργάζονταν στον τζόγο. 

Η αγγλίδα περιηγήτρια Έγκερτον μετά από ταξίδι που έκανε στο χωριό Καραμάνια της Μικράς Ασίας – τότε ονομαζόταν Μουλάχ – οι γυναίκες δεν έμεναν κλεισμένες στα σπίτια και εργάζονταν στα χωράφια μαζί με τους άντρες. 

Ως τη «χώρα των διάσημων Αμαζόνων» περιέγραφε τη Μυτιλήνη το 1859 η Βρετανίδα Έμιλυ Μπίφορντ. Όπως σημείωνε, οι Ελληνίδες του νησιού ίππευαν άλογα, κυνηγούσαν και κυριαρχούσαν στις οικογενειακές υποθέσεις, ενώ είχαν το δικαίωμα να κληρονομήσουν γη. Επίσης, κάποιες γυναίκες της Μυτιλήνης πουλούσαν προϊόντα που οι ίδιες έφτιαχναν, όπως κεντήματα και εργόχειρα. 

Το 1860 από τη Ρόδο, η Άννυ Τζέιν Χάρβεϋ εγκωμίαζε το «κάλλος των γυναικών αυτών», ενώ περιέγραφε της Ελληνίδες της Σαντορίνης ως όμορφες, λυγερές και ψηλές, με ωραία ανοιχτόχρωμα μάτια. ... 

Μερικά χρόνια αργότερα όταν η Χάρβεϋ πήγε στη Σινώπη του Πόντου, υπογράμμιζε ότι οι γυναίκες ήταν πολύ όμορφες με ωραία μαλλιά. 

Όσο για τη σύγκριση μεταξύ των ηλικιωμένων Τουρκάλων και Ελληνίδων, η Χάρβεϋ παρατήρησε ότι οι Ελληνίδες διατηρούσαν την ομορφιά τους και είχαν πολύ καλή διάθεση. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη χορευτική «μανία» των Ποντίων, κάτι που τους χαρακτηρίζει ακόμα και σήμερα. 
Άλλες ευρωπαίες γυναίκες που επισκέπτονταν τα νησιά επικεντρώνονταν κυρίως στα χαρακτηριστικά του προσώπου, όπως η Αγγλίδα Λαίδυ Μπράσσευ όταν επισκέφθηκε τη Μήλο το 1880. Όπως είχε αναφέρει, το νησί κατοικείτο από ωραίους άντρες, γυναίκες και ωραία παιδιά, που όλοι τους είχαν το κλασσικό ελληνικό πρόσωπο με την ίσια μύτη και το όμορφο στόμα. Εντύπωση της είχε προκαλέσει και η καθαριότητα που διέκρινε τις γυναίκες, οι οποίες «επιδίδονταν σε ένα συνεχές τρίψιμο…» 
Οι ευρωπαίες περιηγήτριες είχαν εντυπωσιαστεί από τη διαφορετικότητα των Ελληνίδων στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και τους προκαλούσε μεγάλη εντύπωση η αντίθεση μεταξύ αυτών και των Τουρκάλων, καθώς τους φαινόταν πολύ γενναίο το ότι οι γυναίκες αυτές πήγαιναν αντίθετα στο «ρεύμα».... 

Τρίτη 4 Ιουνίου 2019

Βρέθηκαν θεραπείες του Ιπποκράτη στην Αγία Αικατερίνη του Σινά..


Της Κικής Τριανταφύλλη  

Με την σύγχρονη τεχνική της πολυφασματικής απεικόνισης, ειδικοί επιστήμονες που ερευνούν τα παλίμψηστα της βιβλιοθήκης της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στην έρημο του Σινά, ανακάλυψαν σπάνιες συνταγές του «Πατέρα της Ιατρικής».

Ήταν ήδη γνωστό ότι επρόκειτο για ένα εξαιρετικά σημαντικό χειρόγραφο. Η περγαμηνή, που βρέθηκε στην παλαιότερη βιβλιοθήκη του κόσμου, καλά διατηρημένη για περισσότερα από 1.200 χρόνια, χάρη στο ξερό και σταθερό κλίμα της ερήμου του Σινά, περιείχε το πρώτο γνωστό αντίγραφο των Ευαγγελίων στα αραβικά. Παρατηρώντάς τη, ωστόσο, πιο προσεκτικά φαίνεται ότι υπάρχει και κάτι άλλο. Σε μια σελίδα, μόλις που διακρίνεται αχνά πίσω από τις γραμμές το σβησμένο σχέδιο ενός φυτού, ενώ σε άλλες σελίδες μπορεί κανείς να δει «φαντάσματα ελληνικών λέξεων», γράφουν οι Times.


Ειδικοί επιστήμονες, που ερευνούν τις περγαμηνές στην βιβλιοθήκη της Αγίας Αικατερίνης του Σινά, χρησιμοποίησαν την τεχνολογία της πολυφασματικής απεικόνισης για να αποκαλύψουν τι κρυβόταν πίσω από το Ευαγγέλιο, το οποίο ήταν γραμμένο πάνω από κάποιο άλλο αρχαίο κείμενο και διαπίστωσαν ότι το λουλούδι προέρχονταν από μια όμορφη απεικόνιση φαρμακευτικών βοτάνων. 



Στην αρχαία περγαμηνή κάτω από το Ευαγγέλιο που ήταν γραμμένο στα Αραβικά αποκαλύφθηκαν ελληνικές λέξεις και το σκίτσο ενός φυτού [EMEL] 

Οι Έλληνες. Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο


Με περισσότερα από 350 εκθέματα να ταξιδεύουν για πρώτη φορά στη Ν. Κορέα και ένα μουσειολογικά ευρηματικό σχεδιασμό που εστιάζει στον άνθρωπο, η έκθεση Τhe Greeks: Agamemnon to Alexander the Great (Οι Έλληνες. Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο) θα παρουσιαστεί στο Seoul Arts Center του Hangaram Museum, από τις 5 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2019. 

Η διοργάνωση μιας έκθεσης – επιτομής του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού αποτελεί ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό γεγονός για την ασιατική χώρα, λόγω του έντονου ενδιαφέροντος του κορεατικού κοινού για την Ελλάδα και τον ελληνικό πολιτισμό καθώς και της σημασίας της ανάδειξης της θεμελιώδους συμβολής του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στη διαμόρφωση του σύγχρονου δυτικού κόσμου.


Η έκθεση Τhe Greeks: Agamemnon to Alexander the Great έχει ήδη παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία και θεαματική προσέλευση επισκεπτών σε τέσσερα μουσεία της Β. Αμερικής (στο Point-a-Calliere Museum of History and Archaeology στο Μόντρεαλ, στο Canadian Museum of History στην Οττάβα, στο Field Museum στο Σικάγο και στο National Geographic Museum στην Ουάσιγκτον) από τον Δεκέμβριο του 2014 έως τον Οκτώβριο του 2016, και αποτελεί πολιτιστικό γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας.

Στη Σεούλ η έκθεση διοργανώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού σε συνεργασία με το Seoul Arts Center του Hangaram Museum και περιλαμβάνει εκθέματα από ελληνικά αρχαιολογικά μουσεία, αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής, ζωγραφικής και κοσμηματοτεχνίας, ανασκαφικά ευρήματα από Εφορείες Αρχαιοτήτων, καθώς και μία μεγάλη ποικιλία σύγχρονων τεχνολογικών μέσων.


Αναδεικνύοντας τις όψεις του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, κεντρικό θεματικό άξονα αποτελεί ο «’Ελληνας», από τον ανώνυμο επιφανή νεκρό στον μυθολογικό άνακτα Αγαμέμνονα και από τον επώνυμο αριστοκράτη σε «επιφανείς άνδρες» του πνεύματος – Πλάτωνα και Αριστοτέλη και του ιστορικού γίγνεσθαι- Φίλιππο και Αλέξανδρο. Το χρονολογικό της πλαίσιο καλύπτει την περίοδο από την Εποχή του Λίθου μέχρι την Ελληνιστική περίοδο, από το 6000 π.Χ. περ. μέχρι τον 2ο αι. π.Χ. 

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τρίτη, 4 Ιουνίου 2019, στις 17.00, στο Seoul Arts Center, από την Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομίας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Δρ. Πολυξένη Αδάμ – Βελένη. 

ΓΙΑΤΙ! Ο ΤΟΥΡΚΟΣ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΦΙΛΟΣ


Τούρκοι στρατιώτες με κομμένα κεφάλια Κούρδων μαχητών
Γράφει ο Ιωάννης Ασλανίδης

- Παραξενεύονται πολλοί από τον χώρο της πολιτικής και όχι μόνο, με τις δηλώσεις κατά καιρούς από ανθρώπους της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας της γείτονος χώρας, περί καταπιέσεως των Ελλήνων Μουσουλμάνων (αυτοί τους αποκαλούν Τούρκους), της Ρόδου και της Δυτικής Θράκης. Βέβαια σαν Ελληνική απάντηση στις προκλήσεις λέγεται πάντα ότι, το Υπουργείο Εξωτερικών μας, έκαμε αυστηρό διάβημα προς την Άγκυρα. Τίποτε άλλο. Οι κατηγορίες όμως συνεχίζονται.

- Αυτό το σενάριο παρακολουθούμε εδώ και πολλά χρόνια, χωρίς να υπάρχει έστω και ένα βήμα πολιτικής επιτυχίας στον τομέα των σχέσεων με την Τουρκία. Οι Ζεμπεκιές και τα κουμπαριά, είναι για εσωτερική κατανάλωση, όπως και κάποιες καλλιτεχνικές προσεγγίσεις και λυκοφιλίες, δυστυχώς το τεράστιο θέμα που αντιμετωπίζει το Ελληνικό Έθνος με την γείτονα παραμένει ανοικτό και σιγοβράζει επικίνδυνα.

- Είμαστε βέβαιοι ότι στο θέμα της καλής γειτονίας δεν περιμένουμε τίποτε διά τον απλούστατο λόγο, επειδή η παιδεία της Τουρκίας στηρίζεται στην δολιότητα, της δημιουργία φανταστικής ιστορίας και στην μεταβίβαση των αιτίων των δεινών της, στην Ελλάδα και τους Έλληνες.

- Έτσι! Εξηγείται και ο ξεριζωμός των Ελλήνων από τις πατρογονικές των Εστίες στην Μ. Ασία, όταν ο Γερμανός Συνταγματάρχης Lyman von Sanders, ως Στρατιωτικός Σύμβουλος του Στρατού των νεοτούρκων, είχε διατυπώσει την εγκληματική αρχή του προς αυτούς, δηλαδή: "Εάν θέλετε να κάμετε Τουρκικό Κράτος, εκδιώξτε και εξαφανίστε τους Έλληνες, τους Αρμένιους κλπ...". Όλα έχουν τους λόγους των και τα αίτια των.

Ο Τουρκικός λαός δεν είναι διαφορετικός, είναι κι’ αυτός σαν κι’ εμάς, η παιδεία της γείτονος Τουρκίας, δημιουργεί το πρόβλημα της έχθρας μεταξύ των λαών μας, στηρίζεται σε βασικούς πλασματικούς ιστορικούς πυλώνες, διδάσκοντας τελικά:

Πρώτον: Η Ελλάδα και τα άλλα Βαλκανικά Κράτη, εδημιουργήθησαν επάνω σε εδάφη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας και ότι οι σημερινοί Έλληνες δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι εξαφανίσθηκαν ως φυλή.

Δεύτερον: Η όλη παιδεία των επιδιώκει να πείσει τον τουρκικό λαό ότι είναι γηγενείς και αυτόχθονες στην χώρα των και

Τρίτον: Ο τουρκικός πολιτισμός είναι ο αρχαιότερος πολιτισμός στην περιοχή μαζί με τον Χεττιτικό της Μεσοποταμίας και ότι ο αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός είναι παρακλάδι του Αιγιακού πολιτισμού, ο οποίος με την σειρά του είναι μέρος του Τουρκικού πολιτισμού.

Τώρα με τα από τα παραπάνω, τι να περιμένουμε και μετά από την γνωστή πλέον κατάντια και περιπέτεια της Ελληνικής Ιστορίας, έργο αποκλειστικό της νεοπροοδευτικής νομενκλατούρας έτσι ώστε στοιχεία της Ιστορίας μας,ακόμη και σήμερα, ν’ αμφισβητούνται με κείμενα Ελλήνων δήθεν «Ιστορικών».

Η εικόνα και η συμπεριφορά της Τουρκίας, όσο ισχύει αυτή η παραποίηση της Ιστορίας, θ’ αλλάξει ριζικά έναντι της Ελλάδος προς το χειρότερο, εάν γίνει το μεγάλο λάθος και εισέλθει αυτή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μάλιστα όπως λέει η Τουρκία, θα γίνει με τους δικούς τις όρους και όχι με αυτούς της Ε. Ε.

Τότε όμως, θα είναι πολύ αργά πλέον για την υπεράσπιση των ιερών και οσίων της χώρας με την πολιτική που επικρατεί στην Ελλάδα της ασυνεννοησίας και του αυταρχισμού, με την διάλυση του ιστού του Κράτους, με την μετάπτωση της Δημοκρατίας σε οχλοκρατία, με την ανυπαρξία εθνικής παιδείας, με την καθημερινή καταστρατήγηση των Νόμων και τόσα άλλα που αντιμετωπίζει η χώρα μας.

"Οι Δημοκρατίες που διατηρήθηκαν είχαν πάντοτε δύο κύρια βάθρα, την δικαιοσύνη και τα όπλα, για να μπορεί να διαπαιδαγωγήσει σωστά τον λαό και για να μπορεί να υπερασπιστεί την ελευθερία, την ακεραιότητα της πατρίδος και τους θεσμούς της από τους εχθρούς" (ΜΑΚΙΑΒΕΛΙ)

Ιωάννης Μ. Ασλανίδης
Αντιστράτηγος ε.α.
Επίτιμος Δκτης της Σ. Σ. Ε.

Στρατιωτικοί προς Μαξίμου: «Μέχρις εδώ» οι παραχωρήσεις στην Τουρκία

Ως βαρύ μπορεί να περιγραφεί το κλίμα που επικρατεί ανάμεσα στους στρατιωτικούς κατά των κυβερνητικών πολιτικών αναφορικά με τα μέτρα («αποδόμησης» αναφέρεται σκωπτικά) εμπιστοσύνης με την Τουρκία.

Το αρνητικό αυτό κλίμα, που εκδηλώθηκε σήμερα με την παραίτηση του επικεφαλής της ελληνικής επιτροπής για τα ΜΟΕ αντιστράτηγου Νίκου Ζαχαριάδη (που συνιστά επι του πρακτέου την κορυφή και μόνο του παγόβουνου) εκφράζεται και προς το πρόσωπο του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ευάγγελου Αποστολάκη, ως πολιτικού προϊστάμενου του υπουργείου.

Αν και πρώην στρατιωτικός και έχοντας ήδη σωρευμένη «γκρίνια» για τη στάση του στο Σκοπιανό, τη υπόθεση των ΜΟΕ και οι πρωτοφανείς τουρκικές απαιτήσεις για την εγκαθίδρυση ενός υποτιθέμενου κλίματος ασφαλείας στο Αιγαίο, φαίνεται να τα ξεπερνά όλα.

Ο φόβος που υπάρχει στις τάξεις του στρατεύματος είναι πως τα ΜΟΕ που μπορεί να συμφωνηθούν ουσιαστικά θα γίνουν η αιτία της υπονόμευσης της αμυντικής ικανότητας της χώρας, όπως και της δυνατότητας έγκαιρης προειδοποίησης στο Αιγαίο.

Αυτό γιατί και σύμφωνα με το πλαίσιο των ΜΟΕ που έχει συμφωνηθεί συζήτηση επ΄ αυτού η Άγκυρα ούτε λίγο ούτε πολύ ζητά από τα αεροσκάφη της ΠΑ να ενημερώνουν το τουρκικό 1ο ΑΤΑ για τις πτήσεις που πραγματοποιούν πέραν του 25ου Μεσημβρινού ο οποίος διχοτομεί το Αιγαίο!

Η Τουρκία εξειδικεύει ακόμα περισσότερο τα ΜΟΕ πέραν των ήδη υπαρχόντων προτάσεων της για εγκατάσταση διαύλου CROSS-TEL μεταξύ ΑΤΑ Λάρισας και 1ου ΑΤΑ Τουρκίας στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ για ενημέρωση πτήσεων και κατάθεση ημερησίου προγράμματος τουρκικών πτήσεων(DFS) στο Αιγαίο- και οι δύο περιπτώσεις χωρίς κατάθεση σχεδίων πτήσης.

H Άγκυρα απαιτεί τώρα αυτά τα ΜΟΕ να εφαρμόζονται και από την Ελλάδα και από την Τουρκία, αλλά κυρίως από την... Ελλάδα. 
Για οποιαδήποτε πτήση τουρκικών αεροσκαφών με δυτική πορεία μέσα στο Αιγαίο θα ενημερώνεται το ΑΤΑ Λάρισας.
Αλλά και για κάθε πτήση ελληνικού αεροσκάφους με ανατολική πορεία στο Αιγαίο θα ενημερώνεται αντιστοίχως το τουρκικό ΑΤΑ.

Δι’ αυτού του τρόπου η Άγκυρα επιδιώκει την εξουδετέρωση-κατάργηση του FIR Αθηνών και την μετατροπή του διεθνούς θαλασσίου και εναερίου χώρου στο Κεντρικό Αιγαίο κυρίως, σε «κοινό γήπεδο προπόνησης» για όποιον «ενοικιαστή «προλάβει πρώτος.

Και δεν είναι μόνο αυτό: Η Τουρκία ζητά κατάργηση πεδίων βολής του ΠΝ και της ΠΑ στο Αιγαίο, όπως και οριοθέτηση της περιοχής Έρευνας και Διάσωσης για θαλάσσια ατυχήματα στο Αιγαίο, στο πλαίσιο του ΙΜΟ, όπου η Τουρκία έχει κατοχυρώσει την δική της θαλάσσια περιοχή από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικά, ενώ η Αθήνα έχει κατοχυρώσει στον ICAO την περιοχή έρευνας και διάσωσης για αεροπορικά ατυχήματα το FIR Αθηνών. Επιδιωκόμενος στόχος της Άγκυρας είναι να οριοθετηθεί η θαλάσσια περιοχή στο Αιγαίο για ναυτικά ατυχήματα χωρίς αναφορά στο FIR Αθηνών, ώστε να εγκλωβιστούν και να απομονωθούν στην τουρκική περιοχή τα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου.

Ακόμη και για τις παραβιάσεις η Τουρκία οχυρωμένη πίσω από τις παράνομες διαταγές του ΝΑΤΟ για το (ανύπαρκτο) καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης 20 ελληνικών νησιών του Αν.Αιγαίου επιμένοντας ότι η Ελλάδα είναι αυτή που κάνει παραβιάσεις κάθε φορά που αεροσκάφη της περνάνε πάνω από τα νησιά αυτά. Και γι’ αυτό και η Τουρκία, ως απάντηση, κάνει και αυτή παραβιάσεις των νατοϊκών διαταγών.

Η Τουρκία δηλαδή, απαιτώντας από την Αθήνα να μην πετούν τα ελληνικά αεροσκάφη πάνω από τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου-δηλαδή να μην υπερίπτανται ή να ασκούνται στην ελληνική κυριαρχία -έχει στόχο την αποποίηση της ελληνικής κυριαρχίας στα ελληνικά νησιά του Αν Αιγαίου.

Συνολικά η Άγκυρα έχει θέσει 9 εξωφρενικούς όρους στην Αθήνα για τον διάλογο των δύο χωρών σε σημείο που να καταργείται ολοκληρωτικά η ελληνική κυριαρχία στο Α.Αιγαίο.

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω η υπόθεση των ΜΟΕ είναι μια πολύ επικίνδυνη υπόθεση στην οποία η Αθήνα προχωρά βαδίζοντας επικινδύνως κάτι που έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στους στρατιωτικούς. 


Χάρτης όπου απεικονίζονται τρεις περιοχές ελληνικής άσκησης (7-GK, 8-GL και 9-GP) με μπλε χρώμα στο χάρτη και οποίες επικαλύπτουν τρεις παράνομες τουρκικές περιοχές. Η Τουρκία ζητά οι ελληνικές περιοχές να τροποποιηθούν!  
πηγή 

Οι αλβανοί ομολογούν ότι στάθηκαν φανατικά στο πλευρό του Χίτλερ και του Μουσολίνι, και αρνούνται την δημιουργία στρατιωτικού νεκροταφείου για τους Έλληνες ήρωες του έπους του 1940!



Σε ένα μακροσκελές άρθρο η εφημερίδα ‘Sot’ αναφέρεται σε ‘φόβο’ των Αλβανών από την ύπαρξη  των ελληνικών κοιμητηρίων των πεσόντων Ελλήνων στρατιωτών στην Αλβανία στη διάρκεια του ελληνο-ιταλικού πολέμου 1940-41.

Το κείμενο, το οποίο υπογράφουν  ο καθηγητής ιατροδικαστικής της Ιατρικής Σχολής  των Τιράνων  Δρ Μπαρδούλ Τσίπι  και ο ιατροδικαστής των Τιράνων Αντμίρ Σιναμάτι, φέρει τον τίτλο: «Γιατί δεν έπρεπε να επιτραπούν νεκροταφεία των Ελλήνων στρατιωτών στην Αλβανία».

 
«Η δημιουργία των Κοιμητηρίων των Ελλήνων στρατιωτών  που έπεσαν στην Αλβανία, βασίζεται  σε μια συμφωνία ανάμεσα τις κυβερνήσεις  της Ελλάδας και της Αλβανίας, σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας κοινής επιτροπής,  για την αναγνώριση των λειψάνων. 
Η επιθεώρηση έγινε από ορισμένους γιατρούς της Ελλάδας και ειδικούς της εγκληματολογίας του Ιατροδικαστικού Ινστιτούτο στα Τίρανα, για κάθε περίπτωση εξέτασης.

 
»Η αποκάλυψη αγνώστων τάφων και η ταυτοποίηση των λεγόμενων  λειψάνων των Ελλήνων στρατιωτών που σκοτώθηκαν στην Αλβανία, κατά τον ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940-41 είναι ένα αναμφίβολο θέμα που ανήκει στην ιατροδικαστική  ανθρωπολογική επιστήμη, στην οστεολογία, στο οποίο πρέπει επίσης να τηρούνται ορισμένες ηθικές αρχές οι οποίες δίδονται λεπτομερώς στη σχετική σύγχρονη βιβλιογραφία».

Οι δύο Αλβανοί συντάκτες επικαλούνται διάφορα λάθη που έγιναν στη διεθνή σκηνή με αποτελέσματα του DNAτων λειψάνων, πιστεύοντας ότι τα οστά των Ελλήνων στρατιωτών τα οποία έχουν θαφτεί στα ελληνικά κοιμητήρια, ενδεχομένως να μην ανήκουν σε Έλληνες, αμφισβητώντας στην ουσία την ύπαρξη των πεσόντων στο αλβανικό μέτωπο.
 
«Στις πρόσφατες εξετάσεις στον εντοπισμό των λειψάνων των Ελλήνων στρατιωτών που έπεσαν στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο του 1940-1941, υπάρχουν πολλές αμφιβολίες ότι αυτές οι ηθικές αρχές δεν τηρήθηκαν σωστά», σημειώνει το κείμενο.
 
Αφού οι δύο συντάκτες επικαλούνται παραδείγματα Αμερικανών που σκοτώθηκαν στη Βόρεια Κορέα ή στο Βιετνάμ και λάθη που έγιναν εκεί στο DNA  των οστών τους, σημειώνουν:
 
«Για το λόγο αυτόν, η διακρατική συμφωνία Αλβανίας – Ελλάδας, η οποία δίνει το δικαίωμα στο ελληνικό κράτος να δημιουργήσει συλλογικούς τάφους σε αλβανικό έδαφος, έρχεται σε αντίθεση με τη σχετική διεθνή  νομοθεσία από τη μια πλευρά και σε βάρος της κυριαρχίας και της αξιοπρέπειας της χώρας μας, από την άλλη.
 
»Η δημιουργία των κοιμητηρίων, κατά τη Σύμβαση της Γενεύης, για  στρατιώτες που έπεσαν σε άλλη χώρα από τον τόπο τους, έπρεπε να έχει έναν θεμελιώδη λόγο, όπως στην περίπτωση των πολεμικών δραστηριοτήτων των Ελλήνων το 1940-41, και αυτός είναι ακριβώς ότι αυτά τα νεκροταφεία θα εξυπηρετήσουν στο μέλλον, ως στήριξη των ελληνικών διεκδικήσεων στο νότιο τμήμα της Αλβανίας, τη λεγόμενη από τους Έλληνες «Βόρειο Ήπειρο».
 
»Αυτό επιβεβαιώθηκε από την ιστορία του ελληνικού νεκροταφείου στο χωριό Βουλιαράτες της Αλβανίας, πριν από ένα χρόνο, όπου Έλληνας εξτρεμιστής κατάφερε να πραγματοποιήσει ένοπλη επίθεση εναντίον Αλβανών αστυνομικών, λαμβάνοντας ως πρόσχημα τον «φόρο τιμής για τους νεκρούς στρατιώτες» [Η αναφορά γίνεται για τον Κωνσταντίνο Κατσίφα].
 
Επίσης, οι συντάκτες σημειώνουν ότι έπρεπε να τηρηθεί η αρχή της αμοιβαιότητας, φτιάχνοντας η Ελλάδα μνημεία για τους Αλβανοτσάμηδες που εκδιώχθηκαν  ή σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα.
 
Οι υπογράφοντες το άρθρο σημειώνουν ακόμη: 
 
«Για αυτό, θα πρέπει το συντομότερο, η συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών για αυτά τα νεκροταφεία να καταργηθεί από το κράτος μας, όπως συνέβη στην Εσθονία, όπου με βάση την απόφαση της κυβέρνησης κατεδάφισε τους τάφους των Ρώσων στρατιωτών που είχαν πέσει στον εκεί πόλεμο κατά της ναζιστικής Γερμανίας, επειδή για τον εσθονικό λαό, η απελευθέρωση της χώρας τους από το φασισμό, από τους σοβιετικούς στρατιώτες θεωρήθηκε ως μια αρχή μιας νέας εισβολής».
 
sot.com.al
 

Παρασκευή 31 Μαΐου 2019

Η άγνωστη πηγή ηλικίας 2.500 ετών του Ευπαλινείου Ορύγματος


Για 1η φορά στο Internet αποκαλύπτουμε την πηγή του Ευπαλινείου Ορύγματος. 2.500 χρόνια τρέχει αδιάκοπα και τροφοδοτεί την αρχαία δεξαμενή που βρίσκεται στο υπόγειο ξωκλησιού στο χωριό Αγιάδες Σάμου.

Το Ευπαλίνειο όρυγμα είναι μια σήραγγα μήκους 1.036 μέτρων κοντά στο Πυθαγόρειο της Σάμου, η οποία κατασκευάστηκε κατά τον 6ο αιώνα π.Χ. για να χρησιμεύσει σαν υδραγωγείο. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ήταν ότι ανοίχθηκε ταυτόχρονα και από τις δυο πλευρές του βουνού: το όρυγμα αυτό ήταν αμφίστομον , όπως το χαρακτήρισε ο Ηρόδοτος, χάρις στον οποίον έγινε γνωστό. 
Οι δυο σήραγγες συναντήθηκαν περίπου στο μέσον με αξιοθαύμαστη ακρίβεια, κάτι που ήταν σημαντικό επίτευγμα για τα τεχνολογικά δεδομένα της εποχής.



Η μοναδική αναφορά στο Ευπαλίνειο όρυγμα είναι αυτή του Ηροδότου (Γ,60):

[1] Ἐμήκυνα δὲ περὶ Σαμίων μᾶλλον, ὅτι σφι τρία ἐστὶ μέγιστα ἁπάντων Ἑλλήνων ἐξεργασμένα, ὄρεός τε ὑψηλοῦ ἐς πεντήκοντα καὶ ἑκατὸν ὀργυιάς, τούτου ὄρυγμα κάτωθεν ἀρξάμενον, ἀμφίστομον. [2] τὸ μὲν μῆκος τοῦ ὀρύγματος ἑπτὰ στάδιοι εἰσί, τὸ δὲ ὕψος καὶ εὖρος ὀκτὼ ἑκάτερον πόδες. διὰ παντὸς δὲ αὐτοῦ ἄλλο ὄρυγμα εἰκοσίπηχυ βάθος ὀρώρυκται, τρίπουν δὲ τὸ εὖρος, δι᾽ οὗ τὸ ὕδωρ ὀχετευόμενον διὰ τῶν σωλήνων παραγίνεται ἐς τὴν πόλιν ἀγόμενον ἀπὸ μεγάλης πηγῆς. [3] ἀρχιτέκτων δὲ τοῦ ὀρύγματος τούτου ἐγένετο Μεγαρεὺς Εὐπαλῖνος Ναυστρόφου.

Σε ελεύθερη απόδωση:

Ανέφερα πολλά δε για τους Σαμίους, γιατί έχουν κάνει τρία από τα μεγαλύτερα έργα από όλους τους Έλληνες. Σε όρος με ύψος εκατόν πενήντα οργιές, έφτιαξαν υπόγειο όρυγμα που το είχαν αρχίσει ταυτόχρονα από δυο πλευρές. Το μεν μήκος του ορύγματος είναι επτά στάδια, το δε ύψος και πλάτος είναι οκτώ πόδια το καθένα. Καθ' όλο το μήκος του δε, έχει ανοιχτεί ένα άλλο όρυγμα, σε βάθος είκοσι πήχεων, με πλάτος τριών ποδιών, μέσα από το οποίο το νερό διοχετεύεται μέσα από σωλήνες από μεγάλη πηγή μέχρι την πόλη. Ο αρχιτέκτονας δε του ορύγματος αυτού ήταν ο Ευπαλίνος, γιος του Ναυστρόφου από τα Μέγαρα.

Διασχίζοντας το Ευπαλίνειο όρυγμα



Ηρόδοτος Βιβλίο Γ (Θάλεια),60

Ο αδύναμος δεν μπορεί να συγχωρήσει. Η συγχώρεση είναι χαρακτηριστικό του ισχυρού




«Ο αδύναμος δεν μπορεί ποτέ να συγχωρήσει. Η συγχώρεση είναι το χαρακτηριστικό του ισχυρού».

Αυτή ήταν μια από τις βασικές αρχές του Γκάντι για να αλλάξουμε τον κόσμο, να αλλάξουμε τον τρόπο που ερμηνεύουμε τα πράματα – καθώς όλα σε μια ερμηνεία βασίζονται -, να αλλάξουμε τη βαρύτητα που δίνουμε σε καταστάσεις και συνθήκες και έπειτα να αλλάξουμε εμάς. Μόνο τότε θα αλλάξει πραγματικά ο κόσμος μας και ο κόσμος ολόκληρος.

Όχι, ο αδύναμος δε μπορεί να συγχωρέσει. Ψάχνεται για εκδίκηση, τον τρώει το μέσα του για το σκοτάδι. Μυήθηκε στο κακό που έχει μέσα της η «συνήθεια», στα χαρακτηριστικά της τελειότητας που πάντα προσδοκούσε, μα ποτέ δεν κατάκτησε, γιατί μαντέψτε… δεν υπάρχει «τελειότητα».

Όχι, ο αδύναμος δε μπορεί να ηρεμήσει. Επιδιώκει έναν ακόμα πόλεμο. Έναν διαρκή πόλεμο. Αγχώνεται, καταστρώνει σχέδια, αμφιβάλλει για τα πάντα. Για τις ενέργειες, τις σκέψεις του, τη «λογική» του.

Όχι, ο αδύναμος δε μπορεί σκεφτεί καθαρά. Τον θολώνει το «εγώ» του και ο μικρόκοσμος που πασχίζει με νύχια και με δόντια να πιστέψει πως είναι πολυτιμότερος από το είναι του. Και το είναι του… ένα μικρό παιδί δακρυσμένο, ζητά απεγνωσμένα λίγη χαρά, μια αγκαλιά και μια θετική σκέψη πως όλα θα πάνε καλά αύριο κι ας μην πάνε στο τώρα, γιατί το «εγώ» υπερβαίνει.

Η διαρκής πάλη του «εγώ» με το «είναι», του μυαλού με το συναίσθημα, του λευκού και του μαύρου, η διαρκής πάλη των αντιθέσεων μέσα του, τον έκαναν αδύναμο και μόνο στο δικό του χέρι είναι να γίνει δυνατός ξανά, να λάμψει, να διαπρέψει, να συγχωρέσει, να ζήσει.

Το να πολεμάς το υποτιθέμενο «κακό» με κακό, δεν οδηγεί πουθενά. Το να ζεις με μάσκα οξυγόνου μια φούσκα του μυαλού, που σου τάζει «δικαίωση» εξίσου μόνο να σε βλάψει μπορεί.

Συγχώρεσε άνθρωπε. Συγχώρεσε τον άνθρωπο, συγχώρεσε εσένα. Όχι από μεγαλοψυχία, όχι επειδή πρέπει, όχι για τους τύπους, ούτε για να βγουν να πουν «μα τι ψυχή είναι, συγχώρεσε!». Όχι. Συγχώρεσε για σένα. Γιατί μόνο έτσι μπορείς να προχωρήσεις και να μπεις στη ροή της ζωής.

Γιατί η ζωή είναι ροή και η ροή, ζωή. Αυτό που μόλις σκέφτηκες, χάθηκε, πάει. Όλα είναι πια παρελθόν και έτσι πρέπει να είναι.

Στη «Σχολή των Θεών», ένα καταπληκτικό βιβλίο, λέει κάπου πως «Το παρελθόν πρέπει να το ευλογούμε, να το θεραπεύουμε… Μπες σε κάθε πτυχή! Φώτισε κάθε γωνία! Μετέτρεψε το μέσα από μια νέα αντίληψη… Το παρελθόν σου θα θεραπευτεί όταν σταματήσεις να τρέφεις ανησυχίες, αμφιβολίες και φόβους. Αυτή είναι η πραγματική σημασία της εσωτερικής συγχώρεσης».

Ας «συμβιβαστούμε» με τη Ροή λοιπόν. Με το ότι όσα αφορούν το χτες, το δευτερόλεπτο που πέρασε, ανήκoυν σε ένα άλλο σύμπαν. Σε έναν άλλο χρόνο. Σε έναν άλλο μας εαυτό.

Συγχώρεσε. Συγχώρεσε τον άλλο. Συγχώρεσε εσένα για όσα έκανες και όσα δεν έκανες, για όσα είπες και πλέον κρίνεις λανθασμένα και για όσα δεν είπες και στο τώρα σου νιώθεις ότι έπρεπε πάση θυσία να ειπωθούν. Πάει.

Η ζωή προχώρα. Και μαζί της προχωράμε και εμείς. Να απολαμβάνουμε το τώρα, να γελάμε μέχρι να πονέσει το στομάχι μας και να χαμογελάμε με όλη μας την καρδιά έχει σημασία. Να αγκαλιάζουμε τους ανθρώπους μας στο τώρα και να ευγνωμονούμε για την ύπαρξή τους στη ζωή μας. Τώρα.

Να αγκαλιάζουμε εμάς πάλι στο τώρα και να μας υπενθυμίζουμε πόσο σημαντικοί είμαστε. Να ζούμε εν ολίγοις… Τώρα.

Photo: Author/Depositphotos


Συγγραφέας Μάρη Γαργαλιάνου - enallaktikidrasi.com