Την ώρα που εμπλουτίζουν εκμαυλιστικά το μενού στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος
Πρόκειται για μία ακόμη χυδαιότητα της εξουσίας. Την ώρα που εμπλουτίζουν εκμαυλιστικά το μενού στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος κάνουν βίαιο κούρεμα σε όσα χρωστάει το δημόσιο στα πλαίσια της ιδεοληπτικής τυχοδιωκτικής κατσιαπλιάδικης πολιτικής τους!
Δείτε τι τρώει ο πρωθυπουργός μας και η συνοδεία του στα πολλά πολλά ταξίδια τους>
Γράφει η Gillian Rothschild
Στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος θα σερβίρονται πλέον 4 τύποι πρωινού: α) ομελέτα και μανιτάρια ψητά, β) ομελέτα με τυρί, λουκάνικο και πατάτες, γ) ομελέτα με ζαμπόν, τυρί και πατάτες, δ) αυγά scrabble (έτσι αναφέρονται στο μενού, εννοούν τα scrambled αυγά) με ζαμπόν και πατάτες. Φυσικά προσφέρονται επίσης γάλα, βουτήματα, κρουασάν βουτύρου, ψωμί μπριός λευκό και πολύσπορο, βούτυρο, μέλι και μαρμελάδα.
Κρέας ή ψάρι;
Ο κατάλογος των ζεστών γευμάτων περιλαμβάνει 15 πιάτα, παρακαλώ, για να καλύπτουν κάθε γούστο και όρεξη. Στα προσφερόμενα γεύματα ή δείπνα υπάρχει απαραίτητα επιλογή μεταξύ κρέατος και ψαριού, ενώ στο μενού κάθε πτήσης περιλαμβάνονται και πιάτα ζυμαρικών, καθώς και προτεινόμενα γεύματα για χορτοφάγους «ώστε να καλύπτουν τυχόν ιδιαίτερες επιθυμίες και πιθανές αλλεργίες», όπως αναφέρεται στη σύμβαση.
Βοδινό φιλέτο και κοτόπουλο στήθος φιλέτο στη σχάρα, με σάλτσα, πατάτες καρέ και ψητά λαχανικά αποτελούν τη βασική πρόταση κρέατος. Σολομός, φιλέτο σχάρας και πέρκα φιλέτο φούρνου αλά σπετσιώτα συνοδευόμενα με ρύζι και ψητά λαχανικά, γαριδομακαρονάδα και χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι είναι οι επιλογές ψαριών και θαλασσινών. Φυσικά μουσακάς και παραδοσιακά πιάτα λαδερών (γεμιστά, αγκινάρες αλά πολίτα, φασολάκια πράσινα με κόκκινη σάλτσα και πατάτες) είναι στον κατάλογο. Ο,τι τραβά η ψυχή των κυβερνώντων.
Και ζυμαρικά έχουμε
Οι πένες με λαχανικά και τα μακαρόνια σπαγγέτι με κόκκινη σάλτσα συνθέτουν τα πιάτα πλούσια σε υδατάνθρακες, ενώ οι λάτρεις των χάμπουργκερ μπορούν να τα απολαύσουν είτε με μοσχαρίσιο μπιφτέκι είτε με μπιφτέκι κοτόπουλου, συνοδεύοντάς τα με μαριναρισμένες πατάτες με φλοιό.
Από σαλάτες το κατάστημα (ουπς, το αεροσκάφος) διαθέτει του Καίσαρα, Romana, χωριάτικη, αγγουροντομάτα και πράσινη με tomatοes cherry και κρουτόν.
Και νηστίσιμα
Υπάρχει και ο νηστίσιμος δίσκος με κύριο θαλασσινά (γαρίδες, χταπόδι), ορντέβρ μελιτζανοσαλάτα, ντολμαδάκια γιαλατζί, αγγουροντομάτα και γλυκό. Επίσης, club sandwiches θαλασσινών, αλλαντικών-τυριών αλλά και νηστίσιμα club sandwiches με ψητά λαχανικά, καθώς και σάντουιτς με μπαγκέτες και τοστ με ζαμπόν-τυρί, σολομό καπνιστό, τονοσαλάτα και ψητά λαχανικά.
Οι γλυκατζήδες δεν έχουν παράπονο: σοκολατίνα, μιλφέιγ, προφιτερόλ, τιραμισού, σοκολατάκια, χαλβάς είναι μερικές από τις επιλογές.
Επειδή κάποιος μπορεί και δικαίως να σκεφτεί αν υπάρχει καφές (είναι χωνευτικός, να τα λέμε και αυτά), η απάντηση είναι… βεβαίως. Και όχι μόνο καφές. Αλλά και αναψυκτικά, χυμοί και διάφορα snaks.
(Ασχετο ή μήπως δεν είναι;)
Ο λογαριασμός
Σε κάθε πολυτελές εστιατόριο, αλλά κυρίως όταν πληρώνουν άλλοι, κανείς δεν κοιτάει τον τιμοκατάλογο στην αρχή. Αδιάφορα πράγματα. Μόνο τον λογαριασμό στο τέλος βλέπει, απλώς για περιέργεια.
Ο λογαριασμός, λοιπόν, είναι 60.000 ευρώ τον χρόνο επί τέσσερα χρόνια που διαρκεί η σύμβαση (με την εταιρεία Καταρράκτης Σαλαπατάρας Catering), την οποία υπέγραψε η κυβέρνηση, μας κάνουν 240.000. Είναι το ελάχιστο που μπορούν να κάνουν οι υπηρεσίες, ώστε να ικανοποιηθεί κάπως και η Περιστέρα, που είναι μέσα στο παράπονο: «Πήραμε την κυβέρνηση, όχι όμως την εξουσία». Ε, πώς! Με τέτοιες πολυτέλειες, όσο να ’ναι μια γεύση εξουσίας την έχεις.
Και κρύα πιάτα
Αν πάλι κάποιος δεν θέλει να φάει κανονικά, αλλά προτιμά πιο ελαφριά, κρύα πιάτα, υπάρχει λύση. Το μενού των VIP πτήσεων της κυβέρνησης περιλαμβάνει και κρύες ποικιλίες, με πολλές επιλογές, όλες μερακλίδικες: α) δίσκος με κρύα αλλαντικά: ζαμπόν, γαλοπούλα, σαλάμι αέρος, προσούτο, γαρνιτούρα, β) δίσκος με κρύα θαλασσινά: σολομός καπνιστός, πέστροφα καπνιστή, γαρίδες, χταπόδι, γαρνιτούρα, γ) δίσκος με τυριά: γραβιέρα, γκούντα, ροκφόρ, μπρι, φέτα, καμαμπέρ, γαρνιτούρα, δ) δίσκος με φρούτα εποχής: πεπόνι, πορτοκάλι, μήλο, ακτινίδιο, σταφύλι, φράουλα, ανανάς, μπανάνα, αχλάδι, ε) δίσκος με διάφορα φρούτα εποχής άκοπα: πορτοκάλι, αχλάδι, μήλο, ακτινίδιο, μπανάνα.
Την ίδια στιγμή οι υποσχέσεις για το νόμο Κατσέλη και για τις οφειλές των πολιτών προς την εφορία και τα ταμεία μπορεί να ξεχάστηκαν αλλά ο ΣΥΡΙΖΑ φρόντισε να σβήσει με νόμο κατά 50% τα πανωτόκια για τα φέσια του Δημοσίου προς τους πολίτες.
Αν και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δεσμεύτηκε στο Eurogroup μηδενίσει όσα χρωστά το Δημόσιο τους φορολογούμενους, και λίγες ώρες μετά έστελνε στη Βουλή ένα Πολυνομοσχέδιο με διατάξεις 321 σελίδων και 443 σελίδων μαζί με τις συνοδευτικές εκθέσεις), με το οποίο αντί να μειώσει τα χρέη και να επιταχύνει τις αποπληρωμές προς τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, «ψαλιδίζει» τους τόκους που πληρώνει το Κράτος στους ιδιώτες, όταν καθυστερεί και αναγκάζεται στο τέλος να τα πληρώσει.
Το άρθρο 45 του Πολυνομοσχεδίου που συζητείται στις Επιτροπές της Βουλής για την Ασιατική Αναπτυξιακή Τράπεζα, προβλέπει ότι το Κράτος δεν θα πληρώνει πλέον τόκο 6% όπως εδώ και μια 5ετία, αλλά 3%. Αντιθέτως δεν φροντίζει να μειώσει ταυτόχρονα το επιτόκιο που χρεώνονται 4 εκατομμύρια νοικοκυριά με χρέη μόλις 500 ή 3.000 ευρώ το πολύ, επειδή χρωστούν και δεν έχουν να πληρώσουν στο δημόσιο. Δηλαδή η κυβέρνηση θεωρεί λογικό να δίνει 50% έκπτωση στο Κράτος όταν καθυστερεί, ενώ για τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις παραμένει στο 8,76%, δηλαδή τριπλάσιο από όσα θα δίνει το δημόσιο!
Πάντως το σαββατοκύριακο ο υπουργός Οικονομικών θα ανακοινώσει στην Κριστίν Λαγκάρντ ότι προτίθεται να αποπληρώσει πρόωρα περί τα 3,7 δισ. ευρώ «ακριβού χρέους» προς το ΔΝΤ που τοκίζονται με το επιτόκιο 5%. Την ίδια στιγμή μειώνει το δημόσιο χρέος στο εσωτερικό της χώρας, μειώνοντας το επιτόκιο που πλήρωνε εντόκως σε όσους κέρδιζαν δικαστικά τα χρήματά τους.
Για όλους τους υπόλοιπους, όπως τονίζεται και στις Εκθέσεις που συνοδεύουν την νέα διάταξη, χωρίς δικαστική απόφαση το Κράτος δεν πληρώνει καν τους νόμιμους τόκους, όσα χρόνια και αν περιμένουν τις συντάξεις ή τις επιστροφές των χρημάτων τους.
Όχι μόνο δεν βιάζεται να εξοφλήσει το συντομότερο τα 2,149 δισ. που χρωστάει και τα οποία αυξάνονται κατά 40-80 εκατομμύρια μηνιαίως, αλλά η κυβέρνηση φροντίζει απλώς να μην πιέζεται από τις προσαυξήσεις που σωρεύονται όταν και όπου χρωστάει.
Στην Έκθεση Επιπτώσεων του μέτρου δεν αναφέρει καν ποια θα είναι η ωφέλεια -ή η ζημία- στην αγορά και στην κοινωνία από το χαμηλό κόστος που θα έχει το Κράτος όταν κηρύσσει στάση πληρωμών, ενώ και δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη ή εκτίμηση του δημοσιονομικού οφέλους για το ίδιο το δημόσιο, που να δείχνει ποια ανάγκη ώθησε το υπουργείο Οικονομικών σε αυτήν την απόφαση.
Η Αιτιολογική Έκθεση του άρθρου 45 αναφέρει ότι «το ισχύον σήμερα νόμιμο επιτόκιο για οφειλές του δημοσίου, ύψους 6% ετησίως , εκτός του γεγονότος ότι κρίνεται ιδιαίτερα υψηλό για τις σημερινές δημοσιονομικές συνθήκες, λόγω του αμετάβλητου χαρακτήρα του, δεν προσαρμόζεται στο εκάστοτε χρηματοοικονομικό περιβάλλον με αποτέλεσμα τη σοβαρή επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού λαμβανομένου υπόψη και του ρυθμού απονομής δικαιοσύνης. Με την προτεινόμενη διάταξη, ενοποιείται η έως τώρα υφιστάμενη νομοθεσία και καθιερώνεται ενιαίος τρόπος υπολογισμού του οφειλόμενου από το Δημόσιο τόκου (νόμιμου και υπερημερίας) για τις σχετικές οφειλές αυτού, ανεξάρτητα από την αιτία τους, με αναφορά στο επιτόκιο των πράξεων Κύριας Αναχρηματοδότησης της ΕΚΤ (MRO), το οποίο ισχύει κατά την ημερομηνία άσκησης του ένδικου βοηθήματος (γένεση επιδικίας) προτεινόμενων εκατοστιαίων μονάδων ετησίως».
Το MRO σήμερα είναι μηδενικό και όπως επίσης προβλέπεται στην αιτιολογική του νομοσχεδίου « το προτεινόμενο επιτόκιο, με τις προβλεπόμενες εξαιρέσεις, κατά το μέρος που αφορά στο επιτόκιο MRO δεν μεταβάλλεται πριν την εκάστοτε σωρευτική μεταβολή του κατά 1 εκατοστιαία μονάδα, με σχετική βάση υπολογισμού του, το επιτόκιο που ισχύει κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». Δηλαδή ακόμα και εάν το MRO αυξηθεί πχ σε 0,5% το επιτόκιο του δημοσίου θα παραμείνει στο 3%. Θα πρέπει το MRO να φτάσει ή να ξεπεράσει το 1% για να αυξηθεί και το επιτόκιο που θα πληρώνει το δημόσιο στους Έλληνες πολίτες.
Και η Έκθεση συνεχίζει, αγνοοώντας τι πληρώνουν οι πολίτες: «Το ύψος του προτεινόμενου επιτοκίου (…) διασφαλίζει τη σχετική δημοσιονομική ισορροπία και, πάντως, εξακολουθεί να είναι κατά πολύ υψηλότερο από το τρέχον επιτόκιο των προθεσμιακών τραπεζικών καταθέσεων».
Αυτό σημαίνει ότι συγκρίνει το επιτόκιο προθεσμιακής κατάθεσης σε τράπεζα (που όμως σε κάποιες περιπτώσεις φτάνει να είναι επίσης 3%), και είναι πάντως οικειοθελές, ενώ το δημόσιο τα παρακρατά χωρίς να εξετάζει πόσα, για πόσο και από ποιον τα στερεί.
Κλείνοντας κάθε περαιτέρω κουβέντα, η Έκθεση προς την Βουλή των Ελλήνων υπογραμμίζει «ότι έχει κριθεί ότι η όποια διαφοροποίηση όσον αφορά στους τόκους οφειλών του Δημοσίου, σε σχέση με τα αντίστοιχα για τις οφειλές των ιδιωτών, είναι συμβατή προς τις διατάξεις των άρθρων του Συντάγματος» τα οποία και απαριθμεί (άρθρα 4, 25 κλπ). Σπεύδει να αποκλείσει δε και προσφυγές σε διεθνή Δικαστήρια αναφέροντας πως «δεν τίθεται ζήτημα αντίθεσης προς την Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και των Θεμελιωδών Ελευθεριών και ο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης αυτής».
Αξιοσημείωτο είναι ότι, όπως αναφέρεται, «η τοκοφορία αξιώσεων κατά του Δημοσίου, αρχίζει μόνο από την επίδοση του εκάστοτε δικογράφου, από τον διάδικο στον Υπουργό Οικονομικών ή στο όργανο του Δημοσίου ή της Αρχής» ενώ οι διατάξεις αυτές καταλαμβάνουν και τις εκκρεμείς, σε οποιοδήποτε στάδιο και βαθμό (διοικητικό ή δικαστικό, συμπεριλαμβανομένου και του αναρετικού σταδίου) κάθε δύσης υποθέσεις, για το μέρος κατά το οποίο οι αξιώσεις των ιδιωτών για τόκο αναφέρονται, ανάγονται και υπολογίζονται σε χρόνο μετά την έναρξη του επόμενου μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος άρθρου».