Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2019

ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;


Είπατε τίποτα;
Είστε ανεύθυνος λαός», «Δεν πληρώνετε τους φόρους σας», «Είστε βολεμένοι», «Λειτουργείτε με ωχαδελφισμό», «Είστε τεμπέληδες»… είναι μερικές μόνο από τις φράσεις που χρησιμοποιούν σήμερα οι περισσότεροι Ευρωπαίοι -πολιτικοί και απλός λαός- για να μας χαρακτηρίσουν!

Η κρίση μπορεί να έφερε τα πάνω-κάτω, όμως κανείς από αυτούς δεν πρέπει να ξεχνάει! Τι; Αυτά που η Ελλάδα έκανε για τον κόσμο ολόκληρο, προσφέροντας βασικά στοιχεία πολιτισμού και ανθρωπισμού.

Κι αν το ερώτημα «Τι έκαναν οι Έλληνες για τον κόσμο» σάς φαίνεται… ρητορικό, ελάτε να δούμε μαζί 10 σημαντικά πράγματα που… ταξίδεψαν από τη χώρα μας σε ολόκληρο τον πλανήτη, για να γίνει καλύτερος!

1. Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες

Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν το 1896 στην Αθήνα. Αν και το ελληνικό κράτος αντιμετώπιζε πολλά οικονομικά προβλήματα, οι Έλληνες κατάφεραν να οργανώσουν τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες με μεγάλη επιτυχία. Η μικρή τότε Ελλάδα έστειλε στον κόσμο ένα μήνυμα ειρήνης και φιλίας μεταξύ των λαών, ενώ αυτή η πρώτη διοργάνωση έβαλε τα θεμέλια για μια διεθνή αθλητική οργάνωση που έμελλε να γίνει η μεγαλύτερη αθλητική γιορτή του πλανήτη!

2. Σύσταση Δικαστηρίων

Η αρχική έννοια σύστασης δικαστηρίου για την απονομή δικαιοσύνης βρίσκεται στην ελληνική μυθολογία και μάλιστα γινόταν από τους ίδιους τους Ολύμπιους Θεούς, από τους οποίους προϊστορικά πέρασε στην Αρχαία Ελλάδα, αρχικά να απονέμεται από τους βασιλείς και αργότερα ανατέθηκε στα δικαστήρια. Στην αρχαία Αθήνα ονομαστά ποινικά δικαστήρια ήταν η Βουλή του Αρείου Πάγου, το Παλλάδιο, το Δελφίνιο και η Ηλιαία.

3. Θέατρο

Κάθε πόλη στην αρχαία Ελλάδα είχε τουλάχιστον ένα θέατρο. Οι πόλεις-κράτη είχαν μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ τους, παρουσιάζοντας πολλές παραστάσεις εν είδει διαγωνισμού, ενώ η σημασία του θεάτρου ήταν τόσο μεγάλη για τους αρχαίους, αφού άφηναν ακόμη και τους κρατούμενους των φυλακών να παρακολουθούν κάποια έργα. Χτισμένα πάνω σε λόφους, έτσι ώστε να μπορούν οι θεατές να βλέπουν με ευκολία τη σκηνή, το Αρχαίο Θέατρον άφησε το στίγμα του στον πολιτισμό ανά τους αιώνες.

4. Δημοκρατία

Η αθηναϊκή δημοκρατία ήταν το πολιτικό σύστημα που αναπτύχθηκε στην αρχαία ελληνική πόλη-κράτος της Αθήνας και ήταν η πρώτη γνωστή δημοκρατία αλλά και η πιο σημαντική κατά την αρχαιότητα. Το δημοκρατικό πολίτευμα της κλασικής Αθήνας αποτελεί ένα ανεπανάληπτο πρότυπο συμμετοχής του λαού στα κοινά, ενώ η δημοκρατική διακυβέρνηση έφτασε σε βαθμό υποδειγματικού δημοκρατικού πολιτεύματος στα χρόνια του Περικλή, στο λεγόμενο «χρυσό αιώνα».

5. Ντους

Οι Έλληνες ήταν οι πρώτοι που είχαν αποχετευτικό σύστημα, ενώ διοχέτευαν τα νερά των υδραγωγείων σε ένα μεγάλο κοινόχρηστο ντους (που χρησιμοποιείτο από πλούσιους και φτωχούς). Οι ανακαλύψεις στην Πέργαμο αποδεικνύουν του λόγου το αληθές, ενώ οι Ρωμαίοι πήραν την ιδέα αυτή από τους Έλληνες και την εξέλιξαν.

6. Ο αναλογικός υπολογιστής

Πάνω από έναν αιώνα πριν ανακαλύφθηκε ένα »περίεργο» εργαλείο από δύτες στο βυθό της θάλασσας των Αντικυθήρων.  Ήταν ένας αστρολάβος; Ήταν ένα αστρονομικό ρολόι; Ή κάτι άλλο; Για πολλά χρόνια, η συστηματική εξέταση του αντικειμένου απέτυχε να φωτίσει τη σκοπιμότητα του περίεργου αυτού μηχανήματος. Όμως, η έρευνα τα τελευταία πενήντα χρόνια έχει ρίξει λίγο φως. Ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων είναι ασχολείτο με τα αστρονομικά φαινόμενα, λειτουργώντας ως ένας περίπλοκος μηχανικός «υπολογιστής» που παρακολουθούσε και κατέγραφε τους κύκλους του ηλιακού συστήματος.

7. Πίτσα

Οι πίτες με διάφορους γευστικούς συνδυασμούς (ελιές, τυρί και χόρτα) ήταν το αγαπημένο σνακ των αρχαίων, ενώ το πρώτο είδος πίτσας ήταν ο επονομαζόμενος «πλακούς», δηλαδή μία βάση από ψωμί πάνω στην οποία τοποθετούσαν διάφορα βότανα και στη συνέχεια την έψηναν σε καυτές πέτρες.

8. Μαθηματικά

Η Ευκλείδεια Γεωμετρία, το Πυθαγόρειο Θεώρημα και η Τριγωνομετρία είναι  ελληνικά. Και μπορεί όλα αυτά να έχουν φέρει… ανείπωτη δυστυχία σε αμέτρητες γενιές μαθητών, χωρίς αυτές, όμως, τις ανακαλύψεις δεν θα είχαμε την αρχιτεκτονική, ούτε καν την πλοήγηση βρε αδερφέ(!)… και ούτω καθ’ εξής! Ο κατάλογος είναι σχεδόν ατελείωτος.

9. Ο καταπέλτης

Χάρη σε όλα αυτά τα μαθηματικά που αναφέραμε πιο πάνω, οι αρχαίοι Έλληνες δημιούργησαν έναν καταπέλτη που αύξησε το εύρος και τη δύναμη των πυρομαχικών τους. Πιο συγκεκριμένα, ο πρώτος καταπέλτης κατασκευάστηκε την εποχή των Καρχηδονίων το 399 π.Χ., ενώ το τόξο εμφανίστηκε ακόμη νωρίτερα, στα τέλη του 5ου π.Χ. αιώνα.

10. Η ατμομηχανή

Η πρώτη ατμομηχανή κατασκευάστηκε από τον Ήρωνα, περίφημο Έλληνα μαθηματικό, φυσικό και μηχανικό της αρχαιότητας, που έζησε τον 1ο αι. π.Χ. (κατ’ άλλους τον 1ο αι. μ.Χ.) και καταγόταν από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Η «αιολόσφαιρα» όπως ονομαζόταν ήταν μία συσκευή που κινούνταν με τη δύναμη του ατμού, ενώ υπήρξε ο πρόδρομος της εφεύρεσης της ατμομηχανής.

Συμπέρασμα: Πολλά από τα πράγματα που οι «προηγμένοι» λαοί απολαμβάνουν σήμερα ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελευθερίας τους ή του σύγχρονου τρόπου ζωής τους προέρχονται από την ανάπτυξη τους κατόπιν της υιοθέτησης προτύπων από τους Έλληνες του παρελθόντος. Είπατε τίποτα;



Το διαβάσαμε από το: ΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2013/02/blog-post_6621.html#ixzz5gIehNwkh

Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «Δεκαέξι Συνήθειες του Μυαλού»


Η συνήθεια είναι ένα καλώδιο, υφαίνουμε ένα κομμάτι της κλωστής της κάθε μέρα και στο τέλος δεν μπορούμε να την κόψουμε. Σοφία Αντερά, Ουρανία Μπούγα. Horace Mann American Educator 1796-1859

Οι «Συνήθειες του Μυαλού» είναι 16 συμπεριφορές, που χαρακτηρίζουν έξυπνους και διακεκριμένους ανθρώπους. Εκπαιδευτικοί ερευνητές, υπό την καθοδήγηση του Arthur L. Costa, όρισαν τις «Συνήθειες του Μυαλού» ως δεξιότητες που σχετίζονται άμεσα με τη ζωή και είναι απαραίτητες για την επίλυση προβλημάτων και την αποτελεσματική συμμετοχή στην κοινωνία.

Προάγουν το στρατηγικό συλλογισμό, την οξυδέρκεια και διορατικότητα, την επιμονή και αποφασιστικότητα, τη δημιουργικότητα και την ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων.

Η κατανόηση και η εφαρμογή των 16 «Συνηθειών του Μυαλού» παρέχουν στα άτομα ικανότητες για να αντιμετωπίσουν καθημερινές καταστάσεις της ζωής, να ανταποκριθούν σε κοινωνικές περιστάσεις και να κινηθούν με τρόπο που θα φέρει θετικά αποτελέσματα σε κάθε προσπάθεια τους (Arthur L. Costa and Bena Kallick, 2000).

Στο σχολείο της Gottsunda (στη Σουηδία) οι Συνήθειες του Μυαλού είναι μια προσφιλής μέθοδος στους μαθητές/τριες.

Τα παιδιά, όπως και κάθε άνθρωπος, δοκιμάζοντας τις διάφορες συνήθειες, εντοπίζουν εκείνη που είτε υποσυνείδητα εφάρμοζαν ως τώρα, είτε ταιριάζει στον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεών τους.

Επιπροσθέτως, γνωρίζοντας 16 συνήθειες αναπτύσσουν εφεδρικές στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων, για να αντιμετωπίζουν προβλήματα, διλήμματα και καταστάσεις που απαιτούν αποφάσεις.

Μέσα από τις 16 «Συνήθειες του Μυαλού» και τη διδασκαλία τους στο σχολείο της Gottsunda οι εκπαιδευτικοί προσδοκούν να εφοδιάσουν τους μαθητές/τριες με στρατηγικές που έχουν αποδειχθεί βοηθητικές και να ενισχύσουν την ανάπτυξη ικανοτήτων που θα τους θα επιφέρουν θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο.

Συνοπτικά οι 16 «Συνήθειες του Μυαλού» είναι οι εξής:

1. Επιμονή:

Η έννοια της επιμονής προσεγγίζεται ως την ικανότητα παραμονής σε μια προβληματική κατάσταση και την εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών μέχρι την επίτευξη της επίλυσης της.

Συχνά οι μαθητές/τριες σταματούν την προσπάθεια καθώς θεωρούν ότι «δεν μπορούν να το κάνουν».

Η επιμονή επιφέρει την δοκιμαστική εφαρμογή και άλλων στρατηγικών μέχρι την επίλυση.

Επίσης, ενισχύει την ικανότητα ανάλυσης μια κατάστασης και την ανάπτυξη μιας δομής για την αντιμετώπιση της.

2. Διαχείριση παρορμητικότητας:

Είναι με άλλα λόγια η σκέψη πριν τη δράση, η κατανόηση του προβλήματος, των δεδομένων και των κατευθύνσεων που αυτό μπορεί να πάρει.

Η συλλογή πληροφοριών και η δημιουργία πλάνου δράσης είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή η συνήθεια.

Όσο αφορά τους μαθητές/τριες τους δίνει το χρόνο να προσεγγίσουν τις εναλλακτικές επιλογές, να κρίνουν και να οργανωθούν.

Προάγει την κατανόηση της κατάστασης πριν την αναζήτηση της λύσης της.

3. Ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση:

Πολλοί ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι η ακρόαση με κατανόηση και ενσυναίσθηση αποτελεί χαρακτηριστικό των πολύ έξυπνων ανθρώπων.

Η συγκεκριμένη συνήθεια συνδυάζει την ακρόαση των όσων ο ομιλητής λέει και την κατανόηση των αιτίων, για τα οποία αυτά ειπώθηκαν, καθώς και των ιδεών που συνειδητά ή υποσυνείδητα ο ομιλητής προσπαθεί να μεταδώσει.

Είναι αυτό που ο Piaget ονομάζει «ξεπέρασμα του εγωκεντρισμού» (“overcoming ego-centrism) και αναπτύσσει στα παιδιά την κριτική σκέψη, μειώνει την επίδραση των προκαταλήψεων και στερεοτύπων, ενισχύει την βαθύτερη και πληρέστερη γνώση του υπό συζήτηση θέματος και δίνει σαφή εικόνα των απόψεων και του τρόπου σκέψης του ομιλητή.

Η συνήθεια αυτή μπορεί να καταστήσει οποιαδήποτε συζήτηση εκπαιδευτική διαδικασία και την εκπαιδευτική διαδικασία πολύ πιο αποτελεσματική.

4. Ευέλικτη σκέψη:

Η προσαρμοστικότητα της σκέψης και η πλαστικότητα του ανθρώπινου μυαλού είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του είδους μας.

Στη συνήθεια αυτή ανήκει και η ταυτόχρονη επεξεργασία πληροφοριών αλλά και η αλλαγή της πορείας της σκέψης, όταν προκύπτουν νέα δεδομένα.

Δυστυχώς, πολλοί μαθητές/τριες δυσκολεύονται να προσεγγίσουν ένα θέμα από διαφορετική προοπτική ή να κατανοήσουν και να δεχτούν την ύπαρξη και χρησιμότητα μιας εναλλακτικής.

Παρόλα αυτά η ικανότητα να αφήνουμε την υποκειμενικότητα μας και να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετική οπτική, αυτό που ο Piaget ονομάζει allocentrism, είναι απαραίτητη για την καθημερινή μας ζωή και αυξάνει τις πιθανότητες κατάληξης σε θετικό αποτέλεσμα

5. Σκέψη για τη σκέψη (μεταγνώση):

Πρόκειται για μια εσωτερική συζήτηση, μια ανασκόπηση της πορείας μέσω της οποίας έφτασε κάποιος σε κάποιο συμπέρασμα, έλυσε ένα πρόβλημα ή πήρε μια απόφαση.

Η ανασκόπηση αυτή συνήθως συνοδεύεται από κριτική αξιολόγηση και επαναπροσδιορισμό της διαδικασίας που ακολουθήθηκε ώστε να χρησιμοποιηθεί ανανεωμένη και πιο αποτελεσματική την επόμενη φορά.

Η συνήθεια αυτή συμπεριλαμβάνει την γνώση των συναισθημάτων και των ιδεών αλλά και την πρόβλεψη των επιπτώσεων αυτών σε μια κατάσταση ή απόφαση.

Ο σχεδιασμός και η αξιολόγηση μια στρατηγικής, ο καθορισμός των βημάτων και των στοιχείων που αυτός χρειάζεται για αν είναι αποτελεσματικός φαίνεται πως είναι μια διαδικασία που ακόμα και ενήλικες δεν έχουν πετύχει (Whimbey, A. and Whimbey L. S. (1975). New York: Lawrence Erlbaum, Associates).

Για τους μαθητές/τριες όμως οι μεταγνωστική σκέψη είναι απαραίτητη καθώς ενισχύουν την ανάπτυξη της αυτογνωσίας και εφαρμογής της κατάλληλης στρατηγικής και αντιστρόφως.

6. Προσπάθεια για ακρίβεια:

Η προσπάθεια για ακρίβεια και τελειότητα συχνά ωθεί τους ανθρώπους σε έλεγχο, αξιολόγηση και αλλαγή προς το καλύτερο.

Για αυτό το λόγο και είναι σημαντική ικανότητα για τους μαθητές/τριες.

Μεταφέρει το ενδιαφέρον από την εκτέλεση μιας εργασίας στην δημιουργία κάτι ολοκληρωμένου και συντελεί σε καλύτερα αποτελέσματα και πιο επίμονους ανθρώπους, με υψηλότερους στόχους.

7. Διερώτηση:

Η επιλογή του κατάλληλου ερωτήματος αποτελεί συνήθη δυσκολία τόσο σε ενήλικες όσο και σε παιδιά.

Ο διαχωρισμός των δεδομένων και των στοιχείων που λείπουν και η διατύπωση του σωστού ερωτήματος που θα οδηγήσει στα στοιχεία αυτά είναι ο ορισμός της συνήθειας της διερώτησης.

Τα παιδιά σπανίως μπαίνουν στη διαδικασία αυτή και για αυτό καταλήγουν να αναζητούν στοιχεία που δεν χρειάζονται.

Η κατάκτηση της συνήθειας αυτής είναι η αρχή για το σχεδιασμό πορείας προς την επίλυση ενός προβλήματος.

8. Εφαρμογή προϋπάρχουσας γνώση σε νέες καταστάσεις:

Η συνήθεια αυτή περιλαμβάνει την αναζήτηση προηγούμενης γνώσης, την αξιολόγηση της ως χρήσιμή ή μη στη συγκεκριμένη περίσταση και έπειτα την εφαρμογή της.

Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα και καταστάσεις σαν να είναι η πρώτη φορά αν και προσφάτους έχουν ασχοληθεί με σχεδόν ίδια.

Η ικανότητα να μάθουν από προηγούμενες εμπειρίες και να ξαναχρησιμοποιήσουν τη γνώση αυτή είναι βασική μέθοδος ανάπτυξης τόσο στη σχολείο όσο και στην καθημερινότητα.

9. Σκέψη και επικοινωνία με σαφήνεια και ακρίβεια:

Πρόκειται για την ικανότητα να εκφράζεται κάποιος με σαφήνεια, χρησιμοποιώντας δόκιμους όρους, παραδείγματα και δίνοντας εξηγήσεις όπου αυτό χρειάζεται.

Τόσο στο γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο η αποφυγή γενικεύσεων, διαστρεβλώσεων και παραλείψεων χαρακτηρίζει μια καθαρή σκέψη η οποία είναι αποτέλεσμα ολοκληρωμένης άποψης, που έχει υποστεί κριτική επεξεργασία.

Η απουσία ακρίβειας στο λόγο των μαθητών/τριών είναι ένδειξη επιφανειακής κατανόησης και απόψεων χωρίς βάσεις.

10. Συλλογή δεδομένων με όλες τις αισθήσεις:

Οι περισσότερες πληροφορίες που συλλέγουμε προέρχονται από τις αισθήσεις και είναι αυτές που κινητοποιούν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Δυστυχώς πολλοί μαθητές/τριες αρκούνται σε περιγραφές και δεν τολμούν να «δοκιμάσουν με τις αισθήσεις», να συμμετάσχουν σε καταστάσεις, γεγονός που περιορίζει κατά πολύ τα ερεθίσματα τους.

11. Δημιουργία, φαντασία, καινοτομία:

Η δημιουργικότητα δεν βρίσκεται στα γονίδια.

Είναι μια διαρκής προσπάθεια για βελτίωση, εύρεση εναλλακτικής και μια άρνηση συμβιβασμού με την αποτυχία.

Οι δημιουργικοί άνθρωποι συνήθως έχουν εσωτερικά κίνητρα και ανοιχτούς ορίζοντες, καθώς αφήνουν τα έργα τους ανοιχτά σε κριτικές των άλλων.

12. Αντιμετωπίζοντας καταστάσεις με δέος και ενδιαφέρον:

Το ενδιαφέρον για τον κόσμο γύρω μας αποτελεί το αρχικό κίνητρο για την γνώση και το «κυνήγι» της.

Δυστυχώς πολλοί άνθρωποι στις μέρες μας είναι «κλειστοί» στο ζήτημα της περαιτέρω μάθησης και θεωρούν συχνά τη γνώση άχρηστη.

Η πιο χρήσιμη όμως γνώση προέρχεται με προσωπική αναζήτηση σε θέματα που προκαλούν δέος και ενδιαφέρον και η αναζήτηση αυτή συνοδεύεται από ευχαρίστηση.

Το δέος αυτό μπορεί να αποτελέσει βασικό κίνητρο στην εκπαιδευτική διαδικασία.

13. Αναλαμβάνοντας ρίσκα με υπευθυνότητα:

Πρόκειται για εκείνη την πλευρά του ανθρώπινου χαρακτήρα που δύσκολα συμβιβάζεται και επιθυμεί να αλλάξει τις καταστάσεις χωρίς να φοβάται την αποτυχία ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Σαφώς τα ρίσκα αυτά πρέπει να αξίζουν και να μην γίνονται χωρίς προηγούμενη σκέψη, ενώ και η εκτίμηση των εμποδίων είναι απαραίτητη.

Η ανάπτυξη μιας τέτοιας συνήθειας από πλευράς των μαθητών/τριών είναι ευεργετικής σημασίας τόσο για την κριτική τους σκέψης όσο και για τη δημιουργικότητα και τη γενικότερη επιτυχία τους.

14. Αίσθηση χιούμορ:

Η αίσθηση του χιούμορ είναι γνωστή ένδειξη εξυπνάδας. Δείχνει ανθρώπους που έχουν δυνατότητα να κάνουν συσχετίσεις, προβλέψεις και να αλλάζουν τις αναλογίες για αν προκαλέσουν γέλιο.

Το χιούμορ έχει θετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ανθρώπων, απελευθερώνει τη δημιουργικότητα και αποτελεί μέσο κοινωνικοποίησης αλλά και επικοινωνίας.

Η δυνατότητα να κατανοούμε ποτέ μια κατάσταση είναι πραγματικά αστεία είναι σημαντική, ειδικά για τα παιδιά που συχνά κάνουν χιούμορ με στοιχεία όπως η διαφορετικότητα και οι δυσκολίες των άλλων.

Το δημιουργικό χιούμορ αντιθέτως βοηθά να αναγνωρίζουμε τις εναλλακτικές.

15. Αμοιβαία σκέψη:

Πρόκειται για την εργασία σε ομάδες, την ανάπτυξη της συνεργατικότητας και του αισθήματος της αμοιβαιότητας.

Ο άνθρωπος είναι κοινωνικό και λειτουργεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, όταν συνεργάζεται με τους υπολοίπους, καθώς κανείς δεν έχει πάντα όλες εκείνες τις πληροφορίες για να κρίνει μια κατάσταση.

Η συνεργασία απαιτεί δικαιολόγηση των απόψεων, εναλλαγή των οπτικών γωνιών, κατανόηση και ενσυναίσθηση, ενώ και η αποδοχή μιας απόφασης με την οποία κάποιο μέλος δεν είναι σύμφωνο αποτελεί ένα δύσκολο στοιχείο της διαδικασίας αυτής.

Παρόλα αυτά, οι μαθητές/τριες σε καταστάσεις ομαδικής εργασίας αναπτύσσουν την κοινωνικότητα τους και τον αλτρουισμό, ανταλλάσουν απόψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και να υποχωρούν για το καλό του συνόλου, συμμορφώνονται με κανόνες και τέλος ενισχύουν τις διοικητικές τους ικανότητες.

Τα παιδιά πρέπει να μυούνται στην ομαδική εργασία, διότι μια τέτοια κατάσταση έχει ποικίλα οφέλη για αυτά και είναι πολύ κοντά σε αρκετά ρεαλιστικά περιβάλλοντα εργασίας.

16. Με ανοιχτούς ορίζοντες προς τη συνεχιζόμενη μάθηση:

Η συνήθεια αυτή αναδεικνύει την αξία της συνεχιζόμενης δια βίου μάθησης.

Οι άνθρωποι, που την κατέχουν, είναι ανοικτοί σε νέα γνώση, περήφανοι και ταπεινοί ταυτόχρονα να παραδεχθούν ότι δεν ξέρουν κάτι.

Η επιλογή νέων στόχων και η επεξεργασία ποικίλων πληροφοριών ή η εφαρμογή διαφόρων στρατηγικών χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους αυτούς.

Οι μαθητές/τριες μας πρέπει να αναγνωρίζουν την αξία της συνεχιζόμενης μάθησης, η οποία θα τους καθιστά ικανούς να παραμένουν ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας, ειδικά στις συνεχώς αναπτυσσόμενες κοινωνίες, που ζούμε σήμερα.


Το διαβάσαμε από το: Σε σχολείο της Σουηδίας διδάσκουν τις «Δεκαέξι Συνήθειες του Μυαλού» http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2019/02/blog-post_384.html#ixzz5gIdZtF73



Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

14 Φεβρουαρίου Τα Γενέθλια της φίλης Τριάδας

Εκδρομή στα Δερβενοχώρια

Σχετική εικόνα

***Διαβάζουμε στο *Exploring GREECE*

***Σήμερα πάμε εκδρομή στην πίσω αυλή της Πάρνηθας, τα Δερβενοχώρια! 


<< Εμείς (οι Γλεντζέδες ) θα πάμε το Σάββατο... 16 Φεβρουαρίου 2019 >> 


Στις δυτικές απολήξεις της Πάρνηθας, στέκει αιώνες τώρα σαν άγρυπνος φρουρός της Αθήνας  το ωραιότερο οχυρό της Αττικής, το κάστρο της Φυλής. Aυτό έχω ως αφετηρία για ένα οδοιπορικό πέρα από το φυσικό βόρειο τείχος της πόλης.

Πώς να πας

Περίπου 26 χιλιόμετρα από την Αθήνα και 10 χιλιόμετρα από την Φυλή, μια πινακίδα στα δεξιά με καθοδηγεί για το περίφημο κάστρο της. Ο δρόμος δεν είναι αρκετά φαρδύς, είναι όμως καλός. Φυσικό προπύργιο της Αττικής από Βορρά, η Πάρνηθα έπαιζε σπουδαίο αμυντικό ρόλο, όπως επιβεβαιώνουν πολυάριθμα λείψανα οχυρώσεων. 
Αποτέλεσμα εικόνας για δερβενοχωρια εικονες
Σε υψόμετρο 687 μέτρων στα δυτικά του βουνού ήλεγχε το πέρασμα προς τη Βοιωτία. Εχουν εντοπιστεί τουλάχιστον 11 φρούρια και φρυκτωρίες, δηλαδή πύργοι αναμετάδοσης σημάτων με φωτιές.
Εχω έλθει στο καστλ μπλάκ της Αθήνας, το ωραιότερο και σπουδαιότερο οχυρό της Αττικής: το κάστρο της Φυλής. 
Αποτέλεσμα εικόνας για δερβενοχωρια εικονες
Επιστρέφω στον ασφαλτόδρομο την ώρα που ο ήλιος είναι ήδη ψηλά και η ψύχρα έχει κάπως υποχωρήσει.
Περνάω από μια συστοιχία από μεγάλες ανεμογεννήτριες και από μια ασφάλτινη ευθεία μπαίνω στο οροπέδιο που είναι τα Δερβενοχώρια. 
Σχετική εικόνα

Τα χωριά Στεφάνη, Πράσινο, Πάνακτος, Πύλη και Σκούρτα.

Η συστάδα των 5 χωριών πήρε την ονομασία της από την τουρκική λέξη ντερβέν. Είναι γεωγραφικός προσδιορισμός στενής διάβασης διαμέσου ορεινών όγκων. Σημαίνει δε και είσοδο έξοδο προς ευρύτερη περιοχή. Επί της υποδοχής στα αριστερά είναι η Στεφάνη. Το χωριό έχει έναν νοικοκυρεμένο πυρήνα, με φρεσκοπλατοστρωμένο κεντρικό δρόμο που διασχίζει την πλατεία, στην οποία λειτουργούν δυο τρεις ταβέρνες. 
Αποτέλεσμα εικόνας για δερβενοχωρια εικονες
Το Πράσινο, είναι μια σταλιά χωριό. Εχει μόλις 53 μόνιμους κατοίκους και είναι πλάι πλάι με το χωριό Πάνακτο. Ο Πάνακτος με τους 100 κατοίκους είναι στις παρυφές ενός υψώματος και πήρε την ονομασία του από το οχυρό που υπάρχει στην κορυφή του. Συνεχίζω για την Πύλη. Στο χωριό των περίπου 700 κατοίκων έγινε μια από τις σημαντικότερες μάχες επί κατοχής ανάμεσα σε ένα επίλεκτο λόχο των ναζί και κατοίκων του χωριού και ανταρτών. 
Σχετική εικόνα
Το κεφαλοχώρι της περιοχής είναι τα Σκούρτα με τους σχεδόν 1000 κατοίκους. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις διότι τα Σκούρταείναι ευρέως γνωστά από το παρελθόν και λόγω του ράλυ Ακρόπολις. Φτάνω στην περιοχή της Δαφνούλας με δύο υποστατικά και τρεις στάνες. 
Αποτέλεσμα εικόνας για δερβενοχωρια εικονες
Ο λόγος που ήρθα εδώ βρίσκεται μετά από αυτό το πράσινο λιβάδι. Εκείνο το πετρογέφυρο. Στέκει σιωπηλό πάνω από τα νερά του Ασωπού.  Ολο αυτό το οδοιπορικό έγινε για ακριβώς αυτό εδώ το σημείο. Το γεφύρι πάνω από τον ποταμό Ασωπό. Δεν θα μπορούσα να ήμουν πουθενά αλλού παρά εδώ την συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2019

11 εκπληκτικές χρήσεις για το διάσημο Vicks VapoRub


Εκτός από την ανακούφιση από τη ρινική συμφόρηση, το Vicks VapoRub χαλαρώνει τους πόνους των μυών, έχει καλλυντικές χρήσεις και δρα σαν απωθητικό εντόμων. Μάθετε τις άλλες άγνωστες χρήσεις του VapoRub.
Το Vicks VapoRub είναι ένα προϊόν που χρησιμοποιείται κυρίως για την ανακούφιση του βήχα και της ρινικής συμφόρησης, αλλά η αλήθεια είναι ότι έχει περισσότερες χρήσεις από ό,τι νομίζετε. Μεταξύ των κύριων συστατικών του είναι η καμφορά, η μενθόλη και ο ευκάλυπτος, τα οποία παρέχουν μια πληθώρα εναλλακτικών χρήσεων.

1. Δρα σαν εντομοαπωθητικό


Vicks VapoRub απωθητικό

Αυτό το προϊόν είναι ένα ισχυρό απωθητικό εντόμων. Αρκεί απλά να αφήσετε το μπουκάλι ανοιχτό και θα δείτε ότι το αποτέλεσμα είναι άμεσο. Αυτόματα τα κουνούπια και οι μύγες θα απομακρυνθούν. Αν δεν έχετε εντομοαπωθητικό στο σπίτι, μην ανησυχείτε γιατί το Vicks VapoRub θα είναι εξίσου αποτελεσματικό.

2. Ανακουφίζει από τους πονοκεφάλους

Χάρη στη μενθόλη που περιέχεται σε αυτό, μπορεί να ανακουφίσει την πίεση και να μειώσει τους πονοκεφάλους. Απλά πρέπει να τρίψετε λίγο στο μέτωπό σας και αυτό αρκεί.

3. Είναι μια καλή απολεπιστική κρέμα

Vicks VapoRub απολεπίστικό

Το καλύτερο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να απλώσετε αυτό το προϊόν στις φτέρνες σας και στη συνέχεια να φορέσετε τις κάλτσες σας πριν πάτε για ύπνο. Την επόμενη μέρα θα πρέπει να τα πλένετε με κρύο νερό και να τα απολεπίσετε με ελαφρόπετρα.
Επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία για αρκετές ημέρες και θα δείτε αποτελέσματα.

4. Θα βοηθήσει στην τόνωση των κοιλιακών σας

Όταν προσπαθείτε να γραμμώσετε την κοιλιά σας, ανακατέψτε μια κουταλιά θρυμματισμένης καμφοράς, μια κουταλιά αλκοόλ, μια κουταλιά σόδας και ένα μισό μπουκάλι Vicks VapoRub. Πριν κάνετε τις ασκήσεις κοιλιακών, καλύψτε την κοιλιά σας ή την περιοχή που θέλετε να αντιμετωπίσετε.
Στη συνέχεια, τυλίξτε την περιοχή με μια διαφανής μεμβράνη. Αφήστε το μείγμα να δράσει για λίγα λεπτά και κατόπιν προχωρήστε για να το αφαιρέσετε με άφθονο νερό. Εάν το κάνετε αυτό δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα, θα παρατηρήσετε τη διαφορά πολύ σύντομα, δεδομένου ότι λειτουργεί ακριβώς όπως μια αδυνατιστική κρέμα.


5. Μπορεί να σας βοηθήσει να αποθαρρύνετε το κατοικίδιο σας από το να πλησιάζει στα έπιπλα


Το Vicks VapoRub μπορεί να σας βοηθήσει να αποθαρρύνετε το κατοικίδιό σας από το να πλησιάσει στα έπιπλα.
Εάν αυτό είναι κάτι που συμβαίνει συχνά, μπορείτε να το σταματήσετε γρήγορα και εύκολαΑπλά βάλτε λίγο στις περιοχές όπου δεν θα θέλατε να ουρήσει το κατοικίδιο ζώο σας.
Είναι αποτελεσματικό γιατί τόσο τα σκυλιά όσο και οι γάτες μισούν τη μυρωδιά και έτσι μπορείτε να σιγουρευτείτε ότι το κατοικίδιο ζώο σας δεν θα προσεγγίσει τα έπιπλα.


6. Το Vicks VapoRub μειώνει τις ραγάδες

Το Vicks VapoRub μπορεί να μειώσει τις ραγάδες σαςΓια να το καταφέρετε αυτό, θα πρέπει να το απλώσετε απευθείας πάνω σε αυτά τα ενοχλητικά σημάδια του δέρματος και σε μόλις δεκαπέντε ημέρες θα έχουν μειωθεί σημαντικά.


7. Είναι καλό για τους μύκητες των νυχιών

Vicks VapoRub μύκητες
Εάν έχετε μύκητα νυχιών μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το VapoRub για να τον ξεφορτωθείτε. Απλά το εφαρμόζετε σε προσβεβλημένα νύχια και βάζετε μερικές κάλτσες. Την επόμενη μέρα, πλύνετε και κόψτε τα νύχια σας. Επαναλάβετε αυτά τα βήματα μέχρι να παρατηρήσετε βελτίωση.


8. Μειώνει τους μώλωπες

Αν έχετε μώλωπες, μπορείτε να τους μειώσετε με το VapoRub. Θα εξαφανιστούν πολύ πιο γρήγορα.


9. Ανακουφίζει από τους πόνους στο αυτί

Vicks VapoRub - πόνος στο αυτί

Το Vicks VapoRub ανακουφίζει από τους πόνους στα αφτιά.
Μπορείτε να απαλλαγείτε από τους πόνους στα αυτιά, τρίβοντας λίγη ποσότητα πάνω σε ένα κομμάτι βαμβακιού, εφαρμόζοντάς το στο αφτί. Αφήστε το να διεισδύσει και επαναλάβετε τη διαδικασία έως ότου μπορείτε να πάτε σε γιατρό, διότι αυτό λειτουργεί μόνο για να μετριάσει προσωρινά τον πόνο.


10. Μειώνει την ακμή

Χάρη σε αυτό το προϊόν, μπορείτε να βελτιώσετε το δέρμα σας εάν πάσχετε από ακμήΕφαρμόστε λίγο στα σημεία και θα παρατηρήσετε μια αρκετά γρήγορη βελτίωση.
Για να επιτευχθεί καλύτερο αποτέλεσμα, προτείνεται να το χρησιμοποιήσετε πριν πάτε για ύπνο.

11. Είναι εξαιρετικό για την ανακούφιση των μυών και του πόνου στην πλάτη

Vicks VapoRub - μυϊκοί πόνοι

Το Vicks VapoRub είναι ιδανικό για την ανακούφιση του πόνου των μυών και της πλάτης.
Αυτή η αλοιφή είναι ιδανική για τη χαλάρωση των τεταμένων μυών. Για να το καταφέρετε αυτό, κάντε μασάζ στην εν λόγω περιοχή μέχρι να αρχίσετε να αισθάνεστε ανακούφιση.
Πριν κάνετε κάτι τέτοιο, βεβαιωθείτε ότι δεν έχετε αλλεργική αντίδραση σε αυτό το προϊόν. Για να το διαπιστώσετε, εφαρμόστε το στο δέρμα και δείτε αν υπάρχει έντονη αίσθηση καψίματος ή κοκκινίλα κλπ. Εάν συμβεί αυτό, μην το χρησιμοποιήσετε.