Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Το πείραμα του "Milgram" μήπως μας αφορά όλους;

http://www.schizas.com/site3/images/users/63/2016/03/94de300eff92de19add88ebc27d07e95.jpg
Tο πείραμα του Μίλγκραμ είναι ένα από τα πιο γνωστά αντιδεοντολογικά πειράματα της ψυχολογίας, ουσιαστικά μια «φάρσα» που ξεγύμνωσε την ανθρώπινη ψυχή.



Το 1961, ο είκοσι εφτάχρονος Στάνλει Μίλγκραμ, επίκουρος καθηγητής ψυχολογίας στο Γέιλ, αποφάσισε να μελετήσει την υπακοή στην εξουσία.
  
Είχαν περάσει λίγα μόνο χρόνια από τα φρικτά εγκλήματα των Ναζί και γινόταν μια προσπάθεια κατανόησης της συμπεριφοράς των απλών στρατιωτών και αξιωματικών των SS, οι οποίοι είχαν εξολοθρεύσει εκατομμύρια αμάχων. Η ευρέως αποδεκτή εξήγηση –πριν το πείραμα του Μίλγκραμ- ήταν η αυταρχική τευτονική διαπαιδαγώγηση και η καταπιεσμένη –κυρίως σεξουαλικά- παιδική ηλικία των Γερμανών.

Όμως ο Μίλγκραμ ήταν κοινωνικός ψυχολόγος και πίστευε ότι αυτού του είδους η υπακοή –που οδηγεί στο έγκλημα- δεν μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο της προσωπικότητας, αλλά περισσότερο των πιεστικών συνθηκών.

Και το απέδειξε κάνοντας τη «φάρσα» του.

Τα υποκείμενα του πειράματος ήταν εθελοντές, κυρίως φοιτητές, οι οποίοι καλούνταν έναντι αμοιβής να συμμετέχουν σε ένα ψυχολογικό πείραμα σχετικό με τη μνήμη.



Χώριζε τους φοιτητές σε ζεύγη και –μετά από μια εικονική κλήρωση- ο ένας έπαιρνε το ρόλο του «μαθητευομένου» και ο άλλος του «δασκάλου». Ο έκπληκτος «μαθητευόμενος» δενόταν χειροπόδαρα σε μια ηλεκτρική καρέκλα και του περνούσαν ηλεκτρόδια σε όλο το σώμα. Έπειτα του έδιναν να μάθει δέκα ζεύγη λέξεων. Ο «δάσκαλος», από την άλλη, καθόταν μπροστά σε μια κονσόλα ηλεκτρικής γεννήτριας. Μπροστά του δέκα κουμπιά με ενδείξεις: «15 βολτ, 30 βολτ, 50 βολτ κλπ.»

Το τελευταίο κουμπί έγραφε: «450 βολτ. Προσοχή! Κίνδυνος!» Πίσω από το «δάσκαλο» στεκόταν ο πειραματιστής, ο υπεύθυνος του πειράματος. (Και περνάμε σε ενεστώτα για να γίνουμε μέτοχοι της στιγμής.) «Θα λέτε την πρώτη λέξη από τα ζεύγη στο μαθητευόμενο. Αν κάνει λάθος θα σηκώσετε το πρώτο μοχλό και θα υποστεί ένα ηλεκτροσόκ 15 βολτ. Σε κάθε λάθος θα σηκώνετε τον αμέσως επόμενο μοχλό», λέει ο πειραματιστής και ο «δάσκαλος» αισθάνεται ήδη καλά που δεν του έτυχε στην κλήρωση ο άλλος ρόλος. Το πείραμα ξεκινάει. Ο «δάσκαλος» λέει τις λέξεις από το μικρόφωνο.

Ο «μαθητευόμενος», ήδη τρομαγμένος, απαντάει σωστά, αλλά όχι για πολύ. Μόλις κάνει το πρώτο λάθος ο «δάσκαλος» γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή. Εκείνος του λέει να προχωρήσει στο πρώτο ηλεκτροσόκ. Ο «δάσκαλος» υπακούει. 15 βολτ δεν είναι πολλά, αλλά ο «μαθητευόμενος» έχει αλλάξει ήδη γνώμη. Παρ’ όλα αυτά απαντάει σωστά σε άλλη μια ερώτηση, αλλά στο επόμενο λάθος δέχεται 30 βολτ. «Αφήστε να φύγω», λέει ο «μαθητευόμενος» που δεν μπορεί να λυθεί. «Δε θέλω να συμμετάσχω σε αυτό το πείραμα.» Ο «δάσκαλος» κοιτάει τον πειραματιστή. Εκείνος του κάνει νόημα να συνεχίσει.



Τα βολτ αυξάνονται και τώρα πια ο πόνος είναι εμφανής στο πρόσωπο του «μαθητευόμενου», που εκλιπαρεί να τον αφήσουν ελεύθερο.

Στα 200 βολτ ταρακουνιέται ολόκληρος. Ο «δάσκαλος» πριν κάθε ηλεκτροσόκ γυρνάει να κοιτάξει τον πειραματιστή.

Εκείνος, με σταθερή φωνή, του λέει ότι το πείραμα πρέπει να συνεχιστεί. Ο «δάσκαλος» συνεχίζει να βασανίζει έναν άγνωστο, έναν απλό φοιτητή που κλαίει, ζητάει τη βοήθεια του Θεού και παρακαλεί να τον λυπηθούν.

Δεν μπορεί πια να απαντήσει στις ερωτήσεις, αλλά ο πειραματιστής λέει στο «δάσκαλο»:

«Τη σιωπή την εκλαμβάνουμε ως αποτυχημένη απάντηση και συνεχίζουμε με την τιμωρία.»

Στα 345 βολτ ο «μαθητευόμενος» τραντάζεται ολόκληρος, ουρλιάζει και χάνει τις αισθήσεις του. Ο «δάσκαλος», ιδρωμένος και με τα χέρια του να τρέμουν, κοιτάει τον πειραματιστή.«Μην ανησυχείτε», λέει εκείνος, «το πείραμα είναι απολύτως ελεγχόμενο... Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»

«Μα είναι λιπόθυμος», λέει ο «δάσκαλος».

«Δεν έχει καμιά σημασία. Το πείραμα πρέπει να ολοκληρωθεί. Συνεχίστε με τον τελευταίο μοχλό.»Πόσοι από τους εθελοντές έφτασαν ως τον τελευταίο μοχλό;

Πριν ξεκινήσει το πείραμα του ο Μίλγκραμ είχε κάνει μια «δημοσκόπηση» ανάμεσα στους ψυχιάτρους και στους ψυχολόγους, ρωτώντας ‘τους τι ποσοστό των εθελοντών θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό.

Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι κανείς δε θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό, πέρα ίσως από κάποια άτομα με κρυπτοσαδιστικές τάσεις, καθαρά παθολογικές.

Δυστυχώς έκαναν λάθος! Μόλις το 5% των «δασκάλων» αρνήθηκαν εξ’ αρχής να συμμετάσχουν σε ένα τέτοιο πείραμα και αποχώρησαν –συνήθως βρίζοντας τον πειραματιστή. Το υπόλοιπο 95% προχώρησε πολύ το πείραμα, πάνω από τα 150 βολτ. Και το 65%... Έφτασε μέχρι τον τελευταίο μοχλό, τα πιθανότατα θανατηφόρα 450 βολτ



Που έγκειται η φάρσα;
Ο «μαθητευόμενος» δεν ήταν φοιτητής, αλλά ηθοποιός, που είχε προσληφθεί από το Μίλγκραμ για αυτόν ακριβώς το «ρόλο». 

Δεν υπήρχε ηλεκτρισμός ούτε ηλεκτροσόκ. Ο ηθοποιός υποκρινόταν. 

Το μοναδικό πειραματόζωο ήταν ο «δάσκαλος». 

Όμως τα αποτελέσματα ήταν αληθινά: Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων θα υπακούσει και θα βασανίσει –ίσως και θα σκοτώσει- έναν άγνωστο του, αρκεί να δέχεται εντολές από κάποιον με κύρος (στην προκειμένη περίπτωση επιστημονικό) και ταυτόχρονα να αισθάνεται ότι δεν τον βαρύνει η ευθύνη για ό,τι συμβεί –αφού εκείνος «απλά ακολουθούσε τις διαταγές». 

Και φυσικά οι περισσότεροι από εμάς θα σκεφτούν όταν μάθουν για αυτό το πείραμα: «Εγώ αποκλείεται να έφτανα ως τον τελευταίο μοχλό.» Όμως δείτε τι συμβαίνει στην κοινωνία μας, κάθε μέρα. Ο υπάλληλος της ΔΕΗ που δέχεται να κόψει το ρεύμα από έναν άνεργο ή άπορο, ξέροντας ότι έτσι τον ταπεινώνει, τον υποβάλει σε ένα διαρκές βασανιστήριο και πιθανότατα θέτει σε κίνδυνο τη ζωή του, ανήκει στο 65% του τελευταίου μοχλού. Και δεν είναι καθόλου κρυπτοσαδιστής. Απλά ακολουθάει τις εντολές που του έδωσαν.

Ο υπάλληλος του σούπερ-μάρκετ που σου δίνει το χαλασμένο ψάρι και σε διαβεβαιώνει ότι είναι φρέσκο (μιλώ εξ’ ιδίας πείρας, ως αγοραστής) δε σε μισεί, παρότι γνωρίζει ότι μπορεί να πάθεις και δηλητηρίαση.

Απλώς ακολουθάει εντολές. Ο αστυνομικός ο οποίος ραντίζει με χημικά τους διαδηλωτές δεν είναι κρυπτοσαδιστής –αν και πολλοί θα διαφωνήσουν στο συγκεκριμένο παράδειγμα. Απλώς κάνει τη δουλειά του.

Ο υπάλληλος της εφορίας ή της τράπεζας που υπογράφει την κατάσχεση κάποιου σπιτιού για 1.000 ευρώ χρέος, θα έφτανε ως τον τελευταίο μοχλό στο πείραμα. Γιατί υπακούει.

Ο πολιτικός που υπογράφει το μνημόνιο το οποίο οδηγεί ένα ολόκληρο έθνος στην εξαθλίωση του νεοφιλελευθερισμού θα έφτανε μέχρι τον τελευταίο μοχλό.

Και αυτός υπακούει, σε εντολές πολύ πιο ισχυρές από εκείνες του πειραματιστή με την άσπρη φόρμα. Αν όμως δούμε το πείραμα του Μίλγκραμ από την ανθρωπιστική-ηθική του πλευρά (από την πλευρά του 5% που αρνήθηκε να υπακούσει) θα καταλάβουμε ότι κανένας δεν είναι άμοιρος ευθυνών.

Α
ν σε διατάζουν να κάνεις κάτι που προκαλεί κακό στον άλλον, στο συμπολίτη σου, σε έναν μετανάστη, σε έναν άνθρωπο (ή σε ένα ζώο, αλλά αυτό περιπλέκει πολύ τα πράγματα, εφόσον συνεχίζουμε να τρώμε κρέας), πρέπει να αρνηθείς να υπακούσεις. Ακόμα κι αν χάσεις το μπόνους παραγωγικότητας, την προαγωγή, την επανεκλογή, τη δουλειά σου.

Μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να αρνηθούμε να υπακούσουμε στις «μικρές» και καθημερινές εντολές βίας –με τις οποίες οι περισσότεροι ασυνείδητα συμμορφωνόμαστε, μόνο όταν θα είμαστε έτοιμοι να προβούμε σε μια γενικευμένη και μέχρι τέλους πολιτική, κοινωνική, καταναλωτική ανυπακοή, μόνο όταν μάθουμε να συμπεριφερόμαστε ως αυτεξούσιοι άνθρωποι και όχι ως ανεύθυνοι υπάλληλοι, μόνο τότε θα μπορέσουμε να γκρεμίσουμε τη λαίλαπα του νεοφιλελευθερισμού που μας θέλει υπάνθρωπους, υπάκουους και υπόδουλους. Τα υποκείμενα του πειράματος του Μίλγκραμ, οι εθελοντές φοιτητές, μάθαιναν από εκείνον ποιος ήταν ο στόχος του πειράματος. 

Μάθαιναν ότι ο «μαθητευόμενος» ήταν ηθοποιός και ότι δεν είχε ποτέ υποστεί ηλεκτροσόκ. Ο Μίλγκραμ το έκανε αυτό για να τους ανακουφίσει, αλλά πέτυχε το ακριβώς αντίθετο. 
Αυτοί οι άνθρωποι, ειδικά το 65% που είχε φτάσει ως τον τελευταίο μοχλό, πέρασαν την υπόλοιπη ζωή τους κυνηγημένοι από τις Ερινύες της πράξης τους.

Γιατί συνειδητοποίησαν ότι δεν ήταν τόσο αθώοι και τόσο «καλοί» όσο ήθελαν να πιστεύουν για τον εαυτό τους.

Η ΤΑΙΝΙΑ

Στο video* , υπάρχει ένα απόσπασμα από το θρίλερ του Ένρι Bερμέιγ όπως το παρουσίασε στο θρίλερ του, "Επιχείρηση Ίκαρος", γαλλική ταινία του 1979. 

Η πλοκή της ταινίας βασίζεται στην δολοφονία Κένεντι και στη μετέπειτα έρευνα. 
Η ταινία ξεκινά με τη δολοφονία του Προέδρου Marc Jarry, ο οποίος είναι έτοιμος να ανοίξει για μια δεύτερη θητεία έξι χρόνων. 
Ο Υβ Μοντάν υποδύεται έναν δικηγόρο, δημόσιο λειτουργό του κράτους και μέλος της Επιτροπής που είναι επιφορτισμένη με τη διερεύνηση της δολοφονίας (με βάση την Επιτροπή Warren ) αρνείται να συμφωνήσει σε τελικά συμπεράσματα της επιτροπής. 

Η δράση λαμβάνει χώρα σε ένα φανταστικό δυτικό κράτος όπου η ομιλούμενη γλώσσα είναι κυρίως Γαλλικά, αλλά τα γερμανικά, τα αγγλικά και τα ισπανικά μιλιούνται, επίσης. 
Η θέση αυτού του φανταστικού κράτους, ή ακόμη και η ήπειρος, είναι άγνωστη. 

Η δράση της ταινίας παρουσιάζεται μέσα σε μία πρωτεύουσα με σύγχρονα κτίρια, μόνο, όπως η Μπραζίλια. Το πολιτικό καθεστώς είναι προεδρικό, ο πρόεδρος είναι ο Marc Jarry στην αρχή της ταινίας.

Η νέα πόλη Cergy στα βορειοδυτικά προάστια του Παρισιού χρησιμοποιήθηκε ως τόπος γυρισμάτων για την ταινία. Ο πύργος EDF-GDF σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Renzo Moro είναι το κτίριο από το οποίο "έπεσαν" οι πυροβολισμοί που δολοφόνησαν τον πρόεδρο Marc Jarry.

Το παλάτι του κυβερνήτη ήταν ο νομός του Val d'Oise. Η τεράστια αίθουσα που χρησιμοποιείται για τις συνεδριάσεις του συμβουλίου είναι το High Court of Justice.

Η μεγάλη σκηνή του ψυχολογικού πειράματος προς το τέλος της ταινίας, υποτίθεται ότι θα λάβει χώρα στο Πανεπιστήμιο του Laye, στην πραγματικότητα λαμβάνει χώρα στο ESSEC Business School στην Cergy.

Οι δημιουργοί επέλεξαν τη σύγχρονη και καινοτόμο αρχιτεκτονική της νέας πόλης για να αποφευχθεί απεικονίζει κάποια συγκεκριμένη χώρα.



* I as in Icarus, Ο πρωτότυπος τίτλος της ταινίας, παίζουν, Yves Montand as Henri Volney - Michel Etcheverry as Frederic Heiniger Roger Planchon as Prof. David Naggara - Pierre Vernier as Charly Feruda

Mε πληροφορίες απο scholeio.blogspot.com & schizas.comμέσω logiosermis.net

(Περισσότερα για το πείραμα του Μίλγκραμ μπορείτε να διαβάσετε στο υπέροχο βιβλίο της Lauren Slater: «Το κουτί της ψυχής», από τις εκδόσεις Οξύ, μετάφραση Δέσποινα Αλεξανδρή, 2009)

Όταν οι Έλληνες Καταδρομείς εισέβαλαν στην Αλβανία και απελευθέρωσαν Ελληνα βοσκό!



Ήταν τότε που οι ‘Έλληνες Καταδρομείς με επικεφαλής τον αείμνηστο Στρατηγό Δήμου απείλησαν με βομβαρδισμό την ίδια την περιοχή απο όπου κατάγονται και οι σημερινοί UCKάδες… Η επιχείρηση δεν κράτησε παρά ελάχιστες ώρες!

Ήταν το 1996, όταν στην Αλβανία είχε καταρρεύσει η κυβέρνηση Μπερίσα λόγω των γνωστών «πυραμίδων» και η κατάσταση στα ελληνοαλβανικά σύνορα ήταν έκρυθμη, αφού χιλιάδες Αλβανοί είχαν λεηλατήσει από τις αποθήκες όπλων του Αλβανικού Στρατού και χιλιάδες αυτόματα Καλάσνικοφ βρέθηκαν στην κατοχή αδίστακτων συμμοριών!

Εκείνες τις μέρες μια αλβανική συμμορία πέρασε παράνομα στην Ελλάδα και απήγαγε από το Ελληνικό έδαφος έναν Έλληνα βοσκό, απαιτώντας λύτρα απο την οικογένεια του!

Η επιχείρηση απελευθέρωσης του ομήρου ανατέθηκε στις Ένοπλες Δυνάμεις και συγκεκριμένα στον τότε Διοικητή της 1ης Στρατιάς. Ο Στρατηγός Δήμου, αφού συγκέντρωσε τις απαραίτητες πληροφορίες, σχεδίασε και οργάνωσε μια γρήγορη και αποτελεσματική επιχείρηση.

«Φόρτωσε» σε στρατιωτικά ελικόπτερα καταδρομείς και επιβαίνοντας ο ίδιος σε ένα από αυτά, εισέβαλε στον εναέριο χώρο της Αλβανίας, πάνω από την περιοχή, όπου, σύμφωνα με πληροφορίες, βρισκόταν η συμμορία.

Με τη βοήθεια μεγαφώνων και ενός Αλβανού μεταφραστή, ο Στρατηγός Δήμου απείλησε τους απαγωγείς ότι, αν δεν απελευθέρωναν αμέσως τον όμηρο, θα βομβάρδιζε την περιοχή με εμπρηστικές βόμβες και οι Έλληνες καταδρομείς θα επιχειρούσαν επίθεση σε συγκεκριμένο χωριό όπου και η καταγωγή των ληστοσυμμοριτών!

Οι παρατεταμένες χαμηλές πτήσεις των ελικοπτέρων και οι απειλές του Στρατηγού Δήμου κατατρομοκράτησαν τους Αλβανούς απαγωγείς, οι οποίοι απελευθέρωσαν σε ένα ξέφωτο τον Έλληνα βοσκό, τον οποίο τον παρέλαβε το ελικόπτερο του Στρατηγού Δήμου και τον επανέφερε σώο στην πατρίδα και την οικογένειά του.

Αυτά είναι βέβαια Ιστορία και έγιναν το 1996, τη χρονιά των Ιμίων, τότε που και Ένοπλες Δυνάμεις είχαμε και είχαμε Στρατιωτικούς Ηγέτες …Άσχετα αν οι ίδιοι Πολιτικοί που Κυβερνούσαν τότε και τώρα κρύβονταν και τότε ,αλλά και τώρα!

Υ.Γ δυστυχώς φέραμε στη μνήμη μας την Ιστορία αυτή μετά την είδηση οτι Σκοπιανό πολεμικό Ελικόπτερο από τα σαράβαλα των ξυπόλυτων έκανε Υπερπτήση των Ελληνικών Συνόρων και εμείς απλά τα καταγράφουμε …Την κατάντια μας πως την μετράμε γαμώ το κέρατο μας το τράγιο;
 

veteranos.gr

«Ο Χριστόδουλος δεν έπρεπε να ζει, γι’ αυτό και δε ζει»

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjXkRje_06IH39NKJauOLx55cdD4O9lKywwF08Z-n3-JycDon2vc77wCb62BuyZKg9DYBYCkU6cAX4lMmhBMToFQpJLay7p4I5B8uEvLfQzX0SwqrWjgclW6QEJvvK7qbqaGKSx-iJ9A4uu/s1600/article_12179.jpg
Υπόνοιες ότι ο θάνατος του πρώην Αρχιεπίσκοπου, Χριστόδουλου, δεν ήταν φυσικός ούτε τυχαίος, άφησε ο αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Οικονόμου

Μιλώντας στο τοπικό σταθμό astra του Βόλου ο κος Οικονόμου, πνευματικό παιδί – σύμφωνα με το romfea.gr – του Χριστόδουλου, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «ο Χριστόδουλος ήταν ένα εμπόδιο σε αυτά που συμβαίνουν σήμερα στην Ελλάδα».

«Δεν είναι τυχαίο πως το κακό στη χώρα ξεκίνησε την επομένη μετά τον θάνατό του! Ο Χριστόδουλος δεν έπρεπε να ζει…γι’ αυτό και δεν ζει», ανέφερε χαρακτηριστικά, εντοπίζοντας στον θάνατο του τέως αρχιεπισκόπου την αιτία όσων ακολούθησαν με την οικονομική κατάρρευση της Ελλάδας και τα απανωτά μνημόνια.

Αυτά που δεν μας διδάσκουν στα σχολεία ...Το πραγματικό τέλος του Αθανάσιου Διάκου.

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjAO5C7vIE3ikfnsunXCqaHrmw5az0iXIHlnvlWPARtFEqlxIFB23HXfxrRbajHbycbf3wEO62tFdor0GpNoZhAp_4SzviN64jbiJhKD4d9HeN09Ct93_Y5t-3cDlTa0p9FxF395jiXir_j/s1600/%CE%A3%CF%84%CE%BF%CE%BD+%CE%91%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BF+%CE%94%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF+%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%AE.jpg
Καλοκαίρι του 1947 ως μαθητής της Β' τάξης της Εκκλησιαστικής Σχολής Λαμίας, δέχτηκα την παρακίνηση του αείμνηστου Διευθυντού της Δημητρίου Κρικέλα να συγκεντρώσω πληροφορίες από γέρους Λαμιώτες που τις είχαν από τους πατεράδες τους, για το ποιο ήταν το πραγματικό τέλος του Αθανασίου Διάκου. 

Ταξι­νομώντας αυτές που συγκέντρωσα, είδα ότι τέσσερες ήταν ακριβώς ίδιες, αν και προέρχονταν από γερόντια που ζού­σαν σε διαφορετικά σημεία της Λαμίας ο καθένας και μά­λιστα ένας παππούς ήταν απ' τη Ροδίτσα. Διασταυρώνοντας τες αργότερα, με όσα διάβαζα άλλα, καταλάβαινα ότι αυ­τές που είχα ήταν ασφαλώς οι σωστές. 

Το κύριο σημείο τους και κοινό, ήταν ότι τρεις Έλληνες, όταν έπιασαν το Διάκο και τον έφεραν στη Λαμία, τον έκλεισαν σ' ένα πα­λιό κι εγκαταλειμμένο χάνι, εκεί που σήμερα έχει οικοδο­μηθεί το Λαογραφικό Μουσείο Λαμίας στην οδό Καλύβα - Μπακογιάννη. Αυτοί οι τρεις είχαν περάσει πίσω - δυ­τικά - στο χάνι και από δύο μισοχαλασμένα παραθυράκια είχαν παρακολουθήσει όλη τη νύχτα όλα όσα έγιναν μέσα στο χάνι, τα οποία και αναφέρω στη συνέχεια.:

Μετά τη σύλληψη του Διάκου στα ποριά Δαμάστας, τον έφεραν με συνοδεία ποινών και τραυματισμένο στη Λαμία, οδηγώντας από τη νότια της είσοδο που περνούσε δίπλα από το Γολγοθά (όπως έλεγαν το ξε­κομμένο Λόφο όπου σήμερα είναι το κτίριο του Ορφα­νοτροφείου Αρρένων) και από την οδό Σατωβριάνδου (σήμερα) και συνέχεια τον έφτασαν και τον έκλεισαν μέσα στο παλιό χάνι, όπου σήμερα - πάλι καλά! - έχει ανεγερθεί το Λαογραφικό Μουσείο.

Τον έβαλαν μέσα και τον έδεσαν με σκοινιά σ' ένα παχνί, το οποίο ήταν και ο πρώτος τόπος του μαρτυρί­ου του.

Εκτός από δύο - τρεις Τούρκους που έμειναν μέσα να τον επιτηρούν, οι άλλοι - όχι όλοι - έμειναν απ' έξω, ανατολικά σε κάτι δέντρα που ήταν εκεί, περιμένοντας από περιέργεια, ίσως, να ιδούν τι θα γινόταν. Όταν τον έδεσαν κι έφυγαν, ο Διάκος άρχισε να πο­νάει από τα τραύματα που είχε, καταπονημένος κι από την ταλαιπωρία.

Είχε περάσει αρκετή ώρα, όταν άνοιξε η πόρτα και μπήκαν μέσα δύο άντρες, που από τις φορεσιές τους έδειχναν ότι ήταν μπέηδες. Τον έναν, τον ήξερε από πριν. Ήταν ο Ομέρ Βρυώνης. Τον άλλον όχι. Απ' ότι όμως εί­χαν ακούσει, υπολόγισαν ότι ήταν ο σκληρός Χαλήλ Μπέης. Αυτός μόνος προχώρησε κι άρχισε να κάνει έλεγ­χο αν είχαν δέσει καλά το Διάκο. Τόσο πολύ φάνηκε ότι, κι ακόμα δεμένον, τον φοβόταν.

Είχε νυχτώσει πια και οι τρεις που είχαν φτάσει εκεί κρυφά άρχισαν καθαρά να βλέπουν τι γίνεται.

Όταν ο Χαλήλ Μπέης σιγουρεύτηκε - το είδαν κα­θαρά αυτό - ότι δεν υπήρχε φόβος διαφυγής, άρχισε να φωνάζει και να απειλεί. Σε μια στιγμή τον είδαν να χτυπάει στο πρόσωπο το Διάκο.

Τον διακόπτει όμως ο άλλος, ο Βρυώνης, που πλησιάζει το Διάκο και τον βλέπουν κάτι να του λέει. Δεν ακούνε όμως. Απ' ότι βλέπουν όμως, καταλαβαίνουν ότι κάτι τον ρωτάει, γιατί βλέπουν το Διάκο να κουνάει αρ­νητικά το κεφάλι του.

Και ενώ τον βλέπουν να συνεχίζει ήρεμα, σε μια στιγ­μή εξαγριώνεται, φωνάζει και χειρονομεί. Ατάραχος ο Διάκος τον αντιμετωπίζει και κάτι που του λέει, βλέπουν το Βρυώνη οργισμένο να αποχωρεί, αφήνοντας πια το θύμα στο δήμιό του.

Απ' τις αναλαμπές των δαυλών, ξεχωρίζουν την αγριότητα του Χαλήλ. Τον βλέπουν να τραβάει πιο πέρα τον επικεφαλής της Φρουράς - έτσι τουλάχιστον δεί­χνει - και με νευρικές και απειλητικές κινήσεις, κάτι του λέει, κι εκείνον να υποκλίνεται κουνώντας το κεφάλι του. Και με μια τελευταία περιφρονητική ματιά που ρίχνει στο Διάκο, τον βλέπουν να φεύγει, δείχνοντας ικανοποι­ημένος.

Ο Διάκος - και οι άλλοι τρεις απ' έξω - μέσα στο μι­σοσκόταδο βλέπουν δύο Τούρκους να ανάβουν φωτιά σε μιαν άκρη. Πάνω της φέρνουν και βάζουν μια σιδηροστιά κι ένα μεγάλο χάλκινο κακάβι. Βλέπει μετά να ρίχνουν μέσα λάδι που είχαν σ' ένα γκιούμι.

Στη συνέχεια, μαζί με τον επικεφαλής, πλησιάζουν το Διάκο. Τον ανασηκώνουν, δεμένο καθώς είναι, τον βάζουν να καθίσει πάνω σ' ένα παλιό ξύλινο σκαμνί που βρέθηκε εκεί, του σηκώνουν τα πόδια, δεμένα καθώς είναι, και του τα δένουν έτσι που να κρέμονται.

Τι θέλουν να κάνουν αναλογίζονται με περιέργεια και αγωνία, οι τρεις που παρακολουθούν, χωρίς να τολ­μήσουν και να ρωτήσουν. Βλέπουν όμως τους άλλους να περιπαίζουν το Διά­κο. Φαίνεται κάτι να λένε και ο Διάκος να κουνάει επί­μονα κι αρνητικά το κεφάλι του. Τι του λένε όμως δεν καταλαβαίνουν. Οπότε, κάθε φορά που ρωτάνε και αρνείται τους βλέπουν να κρατάνε στα χέρια τους μυτε­ρά καρφιά και να τα μπήγουν σιγά πρώτα, πιο δυνατά στη συνέχεια στις πατούσες των ποδιών του Διάκου, ο οποίος κάθε φορά αναταράζεται από τον πόνο.

Η μυρωδιά του Λαδιού που καίγεται μέσα στο κακάβι, φτάνει έντονα στη μύτη και των τριών απ' έξω και υποπτεύονται τα χειρότερα.

Οι βασανιστές του, όπως έχουν γυμνώσει τα πόδια του, παίρνουν απ' το κακάβι καυτό λάδι και αρχίζουν σιγά και βασανιστικά να το ρίχνουν στα πόδια του!... Τι­νάζεται κάθε φορά ο Διάκος, τόσο δυνατά λες και θα κό­ψει τις τριχιές όταν το λάδι πέφτει πάνω στα πόδια του.

Αφού είδαν να μην αντιδρά έντονα, αφήνουν τα πό­δια και παίρνουν και του σκίζουν το γιλέκο και την που­καμίσα που φοράει, απογυμνώνοντας το πάνω μέρος του σώματος του με τα χέρια. Κι αρχίζουν τότε να του ρίχνουν καυτό Λάδι με αργές κινήσεις, στα χέρια, στο στήθος και στην πλάτη του. Βουβά οδύρεται ο Διάκος, χωρίς να βγάλει μιλιά από το στόμα του. Κι όσο δεν μι­λάει, τόσο αγριεύουν περισσότερο οι βασανιστές του. Και δείχνουν τόσο οργισμένοι, που αν ήταν τρόπος να τον θανατώσουν. Φαίνεται όμως πως έχουν εντολή μόνο να τον βασανίσουν χωρίς και να πεθάνει. Γι' αυτό συ­νεχίζουν!...

Το σώμα του Διάκου αρχίζει φαίνεται να νεκρώνε­ται. Όμως το πνεύμα όπως δείχνει, μένει καθάριο, ανέγγιχτο, σταθερό, συνεχίζοντος τις αρνήσεις και εξοργί­ζοντας περισσότερο τους Βασανιστές του.

Αλλά αυτή η κατάσταση τους κάνει να βρίσκουν νέ­ους τρόπους βασανισμών. Οι κινήσεις που κάνουν, δεί­χνοντας διάφορα σημεία του σώματος του, κάνουν τους τρεις που παρακολουθούν να ανατριχιάζουν. Και βλέ­πουν τους βασανιστές να παίρνουν στα χέρια τους τα καρφιά που είχαν και έσπαζαν τις φούσκες που δημι­ουργούνταν στο δέρμα απ' το καυτό λάδι, να αρχίζουν να κάνουν το ίδιο και στο σώμα και στα χέρια από ψηλά.

Αποκαμωμένοι όμως και οι ίδιοι οι Βασανιστές, που δεν άλλαξαν βάρδια όλη τη νύχτα, βλέπουν ότι δεν πε­τυχαίνουν τίποτα. Και μιας και το λάδι τελείωσε, μιας και έφτασε πια και το ξημέρωμα, σταματούν.

Το Διάκο τον κρατάνε πια όρθιο οι τριχιές που τον έχουν δεμένο.

Τότε και οι τρεις παρατηρητές, απ' έξω, για να μη γί­νουν αντιληπτοί, έφυγαν με προφυλάξεις, κατευθυνό­μενοι προς το βορεινό μέρος του ρέματος, όπου είχαν αρχίσει να έρχονται δειλά και οι πρώτοι περίεργοι.

Κι όταν πια ο ήλιος έχει ανέβη ψηλά, λύνουν το Διά­κο και σέρνοντας τον τον βγάζουν έξω, χωρίς όμως να δείχνει ότι καταλαβαίνει.

Όσοι είχαν την ευκαιρία να τον δουν το απόγευμα που τον είχαν φέρει, τώρα βλέποντας τον, δεν τον ανα­γνωρίζουν, χωρίς να ξέρουν τι ακριβώς είχε συμβεί. Το μόνο που βλέπουν είναι το κακοποιημένα ρούχα του.

Σέρνοντας τον προς τα βόρεια, τον περνάνε πέρα από το ρέμα που έκοβε την πλατεία Λαού στα δυο καταμεσίς και τραβώντας ανατολικότερα έφτανε στη Δημοτι­κή Αγορά, από εκεί στο κατάστημα Πολιτικού και μετά κατεβαίνοντας προς τα νότια, απλωνόταν κατά μήκος της οδού Θερμοπυλών.

Όταν τον πέρασαν στο ρέμα, στάθηκαν περίπου ανα­τολικά της σημερινής διπλής βρύσης, γιατί ανατολικό­τερα ετοίμαζαν το στήσιμο της... ψησταριάς!

Κόσμος πολύς είχε συγκεντρωθεί γύρω εκεί με την άδεια του Χαλήλ Μπέη βέβαια, γιατί άφησε τον κόσμο να δει τι θα έκαναν στο Διάκο, ώστε να φοβηθεί και να μην επιχειρήσει κανένας άλλος να πράξει το ίδιο, πράγμα που πέτυχε. Κανένας Λαμιώτης δεν φάνηκε να συμμετείχε στην επανάσταση!

Μέσα στο πλήθος που παρακολουθεί με αγωνία, ξε­χωρίζει μια κάπως ηλικιωμένη γυναίκα. Είναι η δόλια μόνα του Διάκου, που είχε μάθει τη σύλληψη του γιου της και ολονυχτίς πεζοπορώντας είχε φτάσει στη Λαμία, όπου δεν περίμενε να δει το σπλάγχνο της έτσι!

Για μια στιγμή βουβαίνονται όλοι. Βλέπουν να φτάνει εκεί ο δήμιος, ονόματι Αλεξίου, κρατώντας ένα σουβλί. Και αμέσως καταλαβαίνουν τι πρόκειται να γί­νει!
Αυτός, τρέμει από το φόβο του, γιατί έχει αυστηρή εντολή να μην του πεθάνει ο Διάκος όταν θα τον σου­βλίζει.

Και αρχίζει το τελευταίο πια μαρτύριο.

Δένοντας το Διάκο ανάσκελα σε ένα σαμάρι, με τα πόδια του ανοιχτά, αρχίζει προσεκτικά ο δήμιος να χώ­νει την πολύ καλό λεπτισμένη άκρη του σουβλιού, ξε­κινώντας απ' τη βουβωνική χώρα και προχωρώντας προς τα επάνω, περνώντας το σουβλί κάτω οπό το δέρ­μα, μέχρι που το έβγαλε πάνω στην πλάτη του, λίγο κάτω απ' το δεξιό του το αυτί.

Από κάποιες μικροκινήσεις που κάνει ο Διάκος κάθε φορά που σπρώχνει το σουβλί προς τα επάνω ο δήμιος, δείχνει ότι ακόμα είναι ζωντανός.

Μόλις τελειώνει ο γύφτος, ορμούν Τούρκοι και με σκοινιά δένουν το σώμα γύρω στο σουβλί για να μη σπάσει το δέρμα και ακουμπάνε όρθιο σχεδόν το σουβλί με το Διάκο σ' ένα δέντρο.

Στη συνέχεια, σπεύδουν να συγυρίσουν τη φωτιά που έχουν ανάψει. Και τότε γίνεται κάτι που ξαφνιάζει τους πάντες.

Ένας Τούρκος καβάλα στο ψαρί του άλογο στέκε­ται μπροστά στο σουβλισμένο, βγάζει τη διμούτσουνη όρθια κουμπούρα του και τη στρέφει στο Διάκο. Δύο κουμπουριές ακούγονται που βρίσκουν κατάστηθα το Διάκο. Κι ο Τούρκος κεντρίζοντας το άλογο του, χάνε­ται στην ανηφόρα μέσα στα στενάκια που περιβάλλουν τα χαμηλά σπιτάκια.
Ο Χαλήλ Μπέης, βλέπει συτό και αφρίζει απ' το θυμό του. Και δίνει εντολή, να βάλουν το Διάκο έτσι, πάνω στη φωτιά, και να τον γυρίσουν λίγο!

Ο κόσμος που παρακολουθεί αυτή την κτηνωδία μέ­νει άφωνος. Στη συνέχεια ο Χαλήλ οργισμένος και ανικανοποί­ητος, δίνει εντολή να πάρουν έτσι με το σουβλί το νε­κρό το Διάκο και πάνε να τον πετάξουν στην άκρη του ρέματος, ανατολικά από το χάνι που τον είχαν, εκεί όπου πέταγαν τις κοπριές των αλόγων που είχαν στους στά­βλους, τους οποίους διατηρούσαν από τη βόρεια πλευρά της Νομαρχίας μέχρι το πέτρινο γυμνάσιο. Τη διαβεβαίωση αυτή είχα απ' όλα σχεδόν τα γερόντια που ρώτησα το 1947, τότε που φαίνονταν ακόμα οι κρίκοι στο βόρειο τοίχο της θερινής «ΤΙΤΑΝΙΑΣ».

Εκεί λοιπόν, βορειοανατολικά της σκάλας που κα­τεβαίνει σήμερα από την οδό Λυκούργου στην πρώην ψαραγορά, άφησαν το νεκρό ξεσκέπαστο, άταφο, σχε­δόν τρείς ημέρες φρουρούμενο. Οι φρουροί αποχώ­ρησαν την τρίτη ημέρα αφού άρχισε να μυρίζει, οπότε βρήκαν ευκαιρία κάποιοι χριστιανοί οι οποίοι περίμεναν και είχαν προετοιμάσει έναν λάκκο εκεί ακριβώς που σή­μερα είναι ο τάφος του, πήγαν, του έβγαλαν το σουβλί, τον καθάρισαν λίγο και πήγαν και τον έθαψαν, χωρίς να βάλουν πάνω του ούτε έναν σταυρό από φόβο.

Αργότερα, περί το 1860, ο συνταγματάρχης Ρούβαλης που είχε έρθει από την Καλαμάτα με μετάθεση στη Λαμία και είχε πληροφορηθεί πού περίπου είχαν θά­ψει το Διάκο έκανε έρευνες να τον βρει.

Ο παππούς μου που είχε στήσει την παράγκα - πρώ­το μαγαζί του πριν λίγο καιρό, απέναντι δυτικά, όπου μετά χτίστηκε η αποθήκη των αδελφών Κονταξή, είδε στρατιώτες να ανοίγουν μικρούς λάκκους ανατολικά του, ψάχνοντας. Όταν ρώτησε τι ζητάνε, του είπαν ότι ψά­χνουν τον τάφο του Διάκου. Την πληροφορία αυτή είχα από τον πατέρα μου, όπως την είχε ακούσει από τον παπ­πού μου. Σε ένα σημείο, βρήκαν ένα σωρό - σκελετό ανθρώπινου σώματος και αφού δεν είχαν βρεθεί άλλα γύρω, κατέληξαν ότι ήταν του Διάκου. Το συγκέντρω­σαν, το καθάρισαν και τα έβαλαν σε ένα κουτί ξύλινο και τα έθαψαν πάλι στο ίδιο σημείο, τοποθετώντας πάνω μερικές πέτρες και έναν σταυρό με το όνομα του.

Τέλος, στις αρχές του 1900 η Λαμία τίμησε το Διά­κο όπως έπρεπε. Αφού ανακαίνισε τον πρόχειρο τάφο του στο σημείο που είναι ακόμα, έστησε τον υπέρλαμπρο ανδριάντα του στην πλατεία Διάκου, με αποκαλυ­πτήρια επίσημα, παρουσία και του Βασιλέως Γεωργίου Α' και της βασιλικής οικογένειας, υπουργών, στρα­τιωτικών και άλλων επισήμων, στις 23 Απριλίου 1903.

του Ευθύμιου Χριστόπουλου, εκπ/κού-δημοσιογράφου

Πηγή: «Λαμιακή Φωνή»

Επιμέλεια-Ανάρτηση: Τάκης Ευθυμίου 

anihneftes

ΜΙΣΗ ΣΤΡΑΤΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ - ΠΟΣΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;


Σε 50.256 ανέρχεται ο αριθμός των προσφύγων που βρίσκονται μέχρι στιγμής στην επικράτεια, με τον μεγαλύτερο αριθμό να φιλοξενείται στη βόρεια Ελλάδα (28.518), σύμφωνα με το Συντονιστικό Όργανο Διαχείρισης της Προσφυγικής Κρίσης.
Στην Ειδομένη βρίσκονται εντός του καταυλισμού 11.500 άνθρωποι, ενώ σε τρεις περιοχές του Κιλκίς (Χέρσο- Πολύκαστρο- Plaza) φιλοξενούνται συνολικά 8.690 άτομα.
Στα νησιά καταγράφηκαν 4.668 άτομα, με τον κύριο όγκο να είναι στη Λέσβο (2.463).

Στην Αττική διαμένουν 14.150 άτομα (τα περισσότερα στο λιμάνι του Πειραιά 5.330) και στην Κεντρική Ελλάδα 2.920, εκ των οποίων 1.390 στη Λάρισα.

Τραγικές οι συνθήκες στον Πειραιά
Την Κυριακή δεν έγινε καμία άφιξη στον Πειραιά με πλοία από τα νησιά του Αιγαίου.

Τα περισσότερα άτομα φιλοξενούνται στους επιβατικούς σταθμούς του ΟΛΠ και στην πέτρινη αποθήκη, ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που λόγω του μεγάλου συνωστισμού στο εσωτερικό των κτιρίων, διαμένουν σε δεκάδες σκηνές που έχουν στηθεί στους προαύλιους χώρους.

Η βροχόπτωση των τελευταίων ωρών αλλά και οι χαμηλές θερμοκρασίες τη νύχτα κάνουν δύσκολες τις συνθήκες των ανθρώπων που διαμένουν στις σκηνές.

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Νίκος Πλατανησιώτης ανέφερε ότι οι καιρικές συνθήκες των τριών τελευταίων ημερών ευνοούν την έξαρση των λοιμώξεων του αναπνευστικού ειδικά στα μικρά παιδιά.

Την ανάγκη να υπάρξει κρατική δομή ενημέρωσης από το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής προς τους πρόσφυγες και μετανάστες που διαμένουν στους επιβατικούς σταθμούς στο λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, αναφέρει ότι οι άνθρωποι αυτοί για να μπορέσουν να πειστούν στο μέλλον και να μετακινηθούν σε κέντρα προσωρινής φιλοξενίας, θα πρέπει από τώρα να έχουν διαρκή ενημέρωση για το τι σημαίνει αίτηση πολιτικού ασύλου, πότε μπορούν να πάρουν απάντηση στο θέμα αυτό, αν μπορούν επιστρέψουν στις πατρίδες τους και το τι συμβαίνει με τα σύνορα και την Ευρώπη.

Σήμα κινδύνου από τον στρατηγό Μανωλά: "Ώρα να μιλήσουμε για την εθνική ασφάλεια…"


Η ώρα της ευθύνης έχει έρθει, λέει ο επίτιμος Αρχηγός ΓΕΣ Χρίστος Μανωλάς και εκπέμπει σήμα κινδύνου για τη χώρα μας.
Πρέπει να μιλήσουμε τώρα για την εθνική ασφάλεια και να κάνουμε όλα όσα προβλέπουν τα σχέδια και η κοινή λογική για περιπτώσεις κρίσης, σύμφωνα με δηλώσεις του στο Onalert.gr. Συγκεκριμένα, αναφέρει:
«Έπρεπε να τρανταχτεί το αεροδρόμιο και το μετρό των Βρυξελλών από τις εκρήξεις και να θρηνήσει το Βέλγιο θύματα ,για να αρχίσουμε να ανησυχούμε για θέματα ασφαλείας ή για να το θέσω καλύτερα για την Εθνική ασφάλεια.Μέχρι σήμερα όποιος τολμούσε να θέσει θέματα εθνικής ασφαλείας και εθνικών συμφερόντων σε σχέση με το προσφυγικό ήταν φασίστας ή δεν ήταν πολιτικώς ορθώς. Σε κάθε περίπτωση δεν διήπετο από ανθρωπιστικές αρχές .
Ξεκινώ από το ότι δεν είμαι ξενοφοβικός και διέπομαι από ανθρωπιστικές αρχές και το έχω αποδείξει κι έμπρακτα σε επιχειρήσεις υποστήριξης της ειρήνης που έχω διοικήσει μονάδες του Ελληνικού Στρατού, οι οποίες διακρίθηκαν για την εκτέλεση της αποστολής τους με ανθρωπιά, αμεροληψία κι ευγένεια. Με καλοσύνη κι ανιδιοτέλεια που διακρίνει τον Έλληνα.
Δεν μπορώ όμως να μη θλίβομαι με τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το προσφυγικό, όσον αφορά τα θέματα εθνικών συμφερόντων κι εθνικής ασφάλειας. Εδώ στην Ελλάδα έχουμε μάθει να τα τραβάμε όλα στα άκρα. Δεν μπορούμε δηλαδή να συνδυάσουμε και τον ανθρωπισμό μας αλλά και να διατηρούμε την εθνική ασφάλεια και να εξυπηρετούμε τα εθνικά συμφέροντά μας;
Άντε και να δεχθώ ότι για λόγους ανθρωπισμού αλλάξαμε την πολιτική μας του 2014, οπότε και είχαμε περι τους 80.000 παράνομα εισελθόντες στην χώρα σε σχέση με τους 800.000 του 2015, δεν μπορούσαμε να αντιληφθούμε ότι από το καλοκαίρι και μετά του 2015, η Γερμανική πολιτική άλλαξε και σταδιακά έκλειναν τα σύνορα τους αλλά και τα σύνορα των υπολοίπων χωρών, Δυτ. Βαλκανίων, Βίσεγκραντ κλπ;
Τι πιό λογικό να αλλάξουμε κι εμείς την πολιτική μας γραμμή, απόλυτα δικαιολογημένα και σύμφωνα με την πρακτική και των υπολοίπων χωρών.
Τι άραγε μας κρατά αυτή την στιγμή και δεν αλλάζουμε την πολιτική μας; Η μόλις υπογραφείσα συμφωνία στις Βρυξέλλες, η οποία πρακτικά δεν θα εφαρμοσθεί;
Θα διερωτηθεί κανείς και τι να κάνουμε πρακτικά. Είναι απλό:
Να κηρύξουμε τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Να κλείσουμε τα σύνορά μας κι εμείς για λόγους ασφαλείας.
Να ενισχύσουμε τις ναυτικές μας δυνάμεις στο Αιγαίο και να αναχαιτίζουμε τις προσφυγικές ροές, ενέργεια εφικτή.
Να φιλοξενήσουμε σε κλειστού τύπου φιλοξενίας σημεία τους πρόσφυγες/μετανάστες εντός της χώρας.
Να απελάσουμε τους παράνομα εισελθόντες στην χώρα μετανάστες.
Όλες οι κινήσεις να γίνονται με συνοδεία αστυνομικών οργάνων και να διατεθούν αστυνομικές δυνάμεις στα σημεία φιλοξενίας.
Να ενισχύσουμε την ασφάλεια μας, σύμφωνα με τα υπάρχοντα σχέδια σε δημόσιους χώρους και κοινωφελείς εγκαταστάσεις, αδειάζοντας τα λιμάνια Πειραιά, την Ειδομένη κλπ από πρόσφυγες.
Να ενισχύσουμε τις επαφές μας με την Γιουροπόλ.
Να ενισχύσουμε τα μέτρα ηλεκτρονικής ασφαλείας, ασφάλειας κυβερνοχώρου κλπ.
Να θέσουμε σε ετοιμότητα τις αντιτρομοκρατικές μας μονάδες.
Να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν να εξασφαλίσουμε τα εθνικά συμφέροντα της χώρας. Αυτό αναγράφει η ΠΕΑ της χώρας και ας μην ξεχνά η κυβέρνηση ότι ασκεί την εξουσία της από τον λαό, για τον λαό και το Έθνος. Εντολοδότης είναι ο κυρίαρχος λαός, αυτής της χώρας, είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι. Κι άν επιθυμούμε να παρέχουμε ανακούφιση σε πληθυσμούς που κινδυνεύουν στην χώρα τους, πράγμα που οφείλουμε να κάνουμε σύμφωνα με τις διεθνείς συνθήκες, θα πρέπει πρώτα να υπάρχει αυτή η χώρα και να λειτουργεί.
Θα πεί πάλι κάποιος ότι κινδυνολογούμε, διότι δεν έχει υπάρξει περιστατικό τρομοκρατίας στην χώρα μας, οπότε εμείς παρακολουθούμε την κατάσταση κι είμαστε έτοιμοι να επέμβουμε, όπως αναφέρουν όλα τα ανακοινωθέντα μετά από οποιαδήποτε κυβερνητική σύσκεψη.
Η απάντηση είναι το προλαμβάνειν κάλλιον του θεραπεύειν, διότι στην κατάσταση που βρισκόμαστε ένα περιστατικό με ανάμειξη τρομοκρατών, από πρόσφυγες /μετανάστες θα έχει συνέπειες που δεν είναι δυνατόν να υπολογισθούν από τώρα. Η Ευρώπη βρίσκεται σε πόλεμο ή καλύτερα αντιμετωπίζει ανταρτοπόλεμο.Η Ελλάδα τι προτίθεται να κάνει;». (policenews.eu)

Κυριακή 27 Μαρτίου 2016

Lily: H ιπτάμενη κάμερα που σας παρακολουθεί από ψηλά

Lily: H ιπτάμενη κάμερα που σας παρακολουθεί από ψηλά
Μια αυτόνομη ιπτάμενη κάμερα που ακολουθεί τον χρήστη, λανσάρει η αμερικανική startup Lily, μια ομάδα αποφοίτων ρομποτικής στο πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϊ. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να φορέσετε ένα περικάρπιο για να επικοινωνείτε με την κάμερα που θα πετάξετε προς τα πάνω για να αρχίσει να καταγράφει την δραστηριότητά σας από ψηλά.
Η Lily καταγράφει βίντεο 1080p με ρυθμό 60 καρέ το δευτερόλεπτο ή στα 720p με ταχύτερο ρυθμό 120fps. Με την κάμερα να πετάει σε ύψος από 1,75μ έως και 15μ πάνω από το κεφάλι του χρήστη και σε απόσταση 1,75μ έως 30μ από αυτόν, η κάμερα είναι ικανή να αναπτύξει ταχύτητα έως και 40 χιλιόμετρα την ώρα. Η Lily camera αταγράφει την δραστηριότητά του είτε με λήψη μεγάλων φωτογραφιών 12Mpixel ή βίντεο, σταθεροποιώντας την εικόνα και κρατώντας σταθερή την εστίαση.

Η αδιάβροχη κάμερα Lily, με προστασία και από την σκόνη (IP67), φέρει ενσωματωμένη, μη αποσπώμενη μπαταρία ιόντων λιθίου ικανή να την διατηρήσει λειτουργική επί 20 λεπτά -η επαναφόρτιση απαιτεί δύο ώρες. H καταγραφή γίνεται σε κάρτα μνήμης MicroSD, ενώ υπάρχει διαθέσιμη υποδοχή για επιπλέον κάρτα μνήμης που θα αυξήσει την χωρητικότητα. Το συνοδευτικό app για iOS ή Android επιτρέπει στον χρήστη να επέμβει στις ρυθμίσεις της ιπτάμενης κάμερας, να επεξεργαστεί και να κοινοποιήσει το αποτέλεσμα.



Η κάμερα ακολουθεί τον χρήστη ο οποίος φοράει στον καρπό του -ή κουβαλάει στο σακίδιό του- μια συσκευή εντοπισμού με μπαταρία και πλήθος αισθητήρων -επιτάχυνσης, βαρόμετρο, GPS, μικρόφωνο και μοτέρ δόνησης. Το μικρόφωνο καταγράφει τον ήχο από χαμηλά και το στέλνει στην κάμερα ώστε να τον συγχρονίσει με την λήψη του βίντεο. Η κάμερα στέλνει άμεσα (με streaming) το βίντεο σε χαμηλή ανάλυση στο συνοδευτικό app στο smartphone/tablet για να βοηθήσει τον χρήστη να βελτιώσει το πλάνο. Εάν χάσει τον χρήστη, η Lily camera θα ίπταται σε σταθερό σημείο μέχρι να ξαναβρεί το σήμα του. Εάν η μπαταρία εξαντλείται θα στείλει σήμα δόνησης στον χρήστη και, εάν δεν την προσγειώσει εκείνος, θα προσγειωθεί μόνη της -είναι αδιάβροχη και θα στείλει τις συντεταγμένες της στο app.

H ομάδα που κατασκεύασε την Lily camera έχει αρχίσει να δέχεται προ-παραγγελίες (αντί 499 δολαρίων και με 30 δολάρια μεταφορικά, ποσό που επιβαρύνεται από δασμούς και τυχόν άλλες επιβαρύνσεις). Όταν κυκλοφορήσει θα πωλείται αντί 1.000 περίπου δολαρίων.

Η Lily camera δεν είναι η πρώτη κάμερα σε μορφή drone. Ιδιαίτερη επιτυχία είχε γνωρίσει κατά την καμπάνια χρηματοδότησης στην πλατφόρμα crowdfunding Kickstarter το Airdog, στο οποίο ένα drone κουβαλάει μια κάμερα δράσης GoPro και ακολουθεί τον χρήστη από ψηλά. Οι προ-παραγγελίες για το Airdog έχουν ξεκινήσει (1.295 δολάρια με έκπτωση από τα 1.495 δολάρια).

Μιανμάρ, η γη της σαγήνης

Μιανμάρ, η γη της σαγήνης
Μυστηριώδεις και γοητευτικοί, οι ναοί της Μιανμάρ αποτυπώνονται και αναδεικνύονται στις φωτογραφίες του Αντρέι Ντούμαν με όλη τους τη μεγαλοπρέπεια και την εκτυφλωτική ομορφιά.
Όπως λέει ο φωτογράφος στη Daily Mail, έμεινε έκθαμβος από την ομορφιά της χώρας με το που πάτησε το πόδι του σ’ αυτή. Μέσα στη ομίχλη, περιγράφει γλαφυρά, είδε τους λαμπερούς ναούς να αναδύονται φωτισμένοι από τον πρωινό ήλιο ενώ οι μοναχοί, σαν μέλισσες, πηγαινοέρχονταν εκτελώντας τα καθημερινά τους καθήκοντα.
Κάποιοι από τους ναούς αυτούς είναι γεμάτοι κόσμο αλλά υπάρχει κι ένας ολόκληρος θησαυρός «ξεχασμένων» στην ύπαιθρο ερειπίων.
Ο Ντούμαν πέρασε αρκετές εβδομάδες εξερευνώντας τη χώρα με κάθε μέσο μεταφοράς ώστε να αποτυπώσει στο φακό του τα θρησκευτικά θαύματα της Μιανμάρ με όλη την επιβλητικότητά τους.
Ο ναός του Mingun ήταν αυτός για τον οποίο ο Ντούμαν είχε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον και η εμπειρία της επίσκεψής του δεν τον απογοήτευσε. «Χρειάστηκε να ταξιδέψω με αεροπλάνο και πλοίο πολύ νωρίς το πρωί για να τον επισκεφθώ», εξηγεί, « η ώρα της φωτογράφισής μου ήταν πολύ σημαντική για να πετύχω να πέφτει το φως με συγκεκριμένη γωνία στο ναό. Έτυχε να βρίσκονται εκεί και μερικοί νεαροί μοναχοί».
Στον ξέφρενο κόσμο του, εξηγεί ο 34χρονος Ρουμάνος, η φωτογραφία του επιτρέπει να χαμηλώνει ρυθμούς για να επιλέγει το κάδρο των φωτογραφιών του και να απολαμβάνει την ησυχία. Μια από τις καλύτερες στιγμές του στη Μιανμάρ ήταν με την ησυχία και τη γαλήνη της αυγής.
«Ήμουν σε λίμνη στις 5:30 το πρωί, μέσα σε μια βάρκα. Το σκοτάδι βαθύ ενώ περίμενα να φανεί το φως του ήλιου πάνω από τα βουνά», περιγράφει.
Ο φωτογράφος εξομολογείται πως δεν ήξερε τι να περιμένει σε ό,τι αφορά τους Βιρμανούς, όταν πρωτοεμφανίστηκε τη χώρα τους, αλλά διαπίστωσε πως ήταν πολύ φιλόξενοι.
«Πάντα μας καλούσαν στα σπίτια τους, μας προσέφεραν φαγητό και τσάι, τους εντυπωσίαζε πολύ το από πού ερχόμαστε», εξηγεί, «ακόμα και στις πιο φτωχές περιοχές όλοι μας προσέγγιζαν και προθυμοποιούνταν να βοηθήσουν».
Η εκπληκτική φωτογραφική συλλογή του αποτυπώνει την ιστορία της χώρας αλλά και την προσπάθειά της να διατηρήσει τις παραδόσεις της προσεγγίζοντας ταυτόχρονα τον σύγχρονο κόσμο.
Στη Μιανμάρ υπάρχουν περισσότεροι από 2000 ναοί. Δίπλα στους μεγαλοπρεπείς χώρους λατρείας υπάρχουν και οι πιο ταπεινοί που η φύση φαίνεται να «καταλαμβάνει».
«Ήταν πάντα ένας τόπος μυστηρίου για μένα, πάντα με γοήτευε», καταλήγει, «ίσως είναι επειδή ήταν απομονωμένη από τον κόσμο για τόσο καιρό, ίσως λόγω της εκπληκτικής κουλτούρας της και της αρχιτεκτονικής. Εκπληκτικά τοπία, συναρπαστικές παραδόσεις, πεντανόστιμο φαγητό».
LAKNSGDFAHS10
LAKNSGDFAHS9
LAKNSGDFAHS8
LAKNSGDFAHS7
LAKNSGDFAHS6
LAKNSGDFAHS5
LAKNSGDFAHS4
LAKNSGDFAHS3
LAKNSGDFAHS2
LAKNSGDFAHS1


Σαλάτα με ρόκα, σύκα και κατσικίσιο τυρί

ΣΑΛΑΤΑ

Δροσερή και εύκολη σαλάτα με πλούσια γεύση


Υλικά για 2-4 άτομα

  • 125 γραμμάρια ρόκα
  • 100 γραμμάρια κατσικίσιο τυρί κομμένο σε κύβους
  • 20 έως 30 φρέσκα σύκα κομμένα στη μέση
  • 50 γραμμάρια καρύδια ψημένα
  • 6 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο
  • 2 κουταλιές της σούπας ξίδι
  • 1 κουταλιά της σούπας μέλι
  • Αλάτι και πιπέρι

Εκτέλεση

  1. 1) Ανακατέψτε το λάδι, το ξίδι και το μέλι σε ένα βαζάκι με κλειστό καπάκι.
  2. 2) Ρίχνετε τη ρόκα σε μια σαλατιέρα, το κατσικίσιο τυρί κομμένο σε κομμάτια, τα καρύδια γύρω από το τυρί και τέλος τα σύκα κομμένα στη μέση.
  3. 3) Περιχύνετε τη σάλτσα με το ντρέσινγκ και σερβίρετε.

Πέθανε ο γάλλος ακαδημαϊκός Αλέν Ντεκό

Πέθανε ο γάλλος ακαδημαϊκός Αλέν Ντεκό



Το «πρόσωπο και η φωνή της ιστορίας» απεβίωσε σε ηλικία 90 ετών

27/03/2016




Ο Γάλλος συγγραφέας, βιογράφος και ακαδημαϊκός Αλέν Ντεκό, το «πρόσωπο και η φωνή της ιστορίας», πέθανε σήμερα στο Νοσοκομείο Πομπιντού του Παρισιού σε ηλικία 90 ετών, ανακοίνωσε η σύζυγός του, Μισελίν Πελετιέ-Ντεκό.
Ο Ντεκό εξελέγη μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας το 1979 και ήταν υπουργός Γαλλοφωνίας μεταξύ 1998-91, επί προεδρίας του Φρανσουά Μιτεράν. Έγραψε περισσότερα από 60 ιστορικά βιβλία και βιογραφίες, ενώ από τη δεκαετία του 1950 δημιούργησε πολλές ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές με θέμα την ιστορία.
Η αρχή έγινε το 1951 με τη ραδιοφωνική εκπομπή «Το Βήμα της Ιστορίας» η οποία μεταδιδόταν μέχρι το 1997. Το 1956 πέρασε στην τηλεόραση με την εκπομπή «Η κάμερα εξερευνεί τους καιρούς», η οποία συνεχίστηκε επί μια δεκαετία.
Από το 1969 μέχρι το 1987 παρουσίαζε διαδοχικά, κάθε μήνα, τρεις ωριαίες εκπομπές ιστορικού περιεχομένου.
Ο Αλέν Ντεκό γεννήθηκε στις 23 Ιουλίου 1935 στη Λιλ. Σπούδασε νομικά στο Παρίσι και παρακολούθησε μαθήματα ιστορίας στη Σορβόνη, χωρίς όμως να πάρει πτυχίο. Το 1960 ίδρυσε την ιστορική επιθεώρηση Histoire pour tous και τα επόμενα χρόνια συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά. Μεταξύ άλλων, έγραψε τη βιογραφία του Βίκτωρος Ουγκό ενώ ήταν και μεγάλος θαυμαστής του Αλεξάνδρου Δουμά και του Σασά Γκιτρί, του οποίου υπήρξε προσωπικός φίλος.
Ο Ντεκό είχε παντρευτεί δύο φορές και απέκτησε τρία παιδιά.

Σύρραξη μεταξύ προσφύγων στα Διαβατά για… τη φόρτιση ενός κινητού

O αρχηγός του συριακού ΓΕΣ στην Παλμύρα……. »μην αφήσετε ούτε έναν τρομοκράτη»


Mε εντολή του προέδρου Al-Assad ο στρατηγός Ayoubεπιθεωρεί τις επιχειρήσεις στην Παλμύρα κατά της « Daesh ».Ο διοικητής των συριακών ενόπλων δυνάμεων Ali Abdullah Ayyoub συνοδευόμενος από αριθμό στελεχών του συριακού ΓΕΣ μετέβη στην Παλμύρα και πληροφορείται από κοντά για την εξέλιξη της μάχης κατά της « Daesh » . Επαλήθευσε το υψηλό ηθικό και το αξιόμαχο φρόνημα του στρατεύματος όπως και την αποφασιστικότητα του που το οδήγησαν στις αλληλοδιαδοχικές νίκες.
Ο στρατηγός Ayoub είπε ότι ο στρατός απέδειξε σήμερα ότι αποτελεί την πιο αποτελεσματική δύναμη στη μάχη κατά της τρομοκρατίας και ότι είναι σε θέση να την εκριζώσει  και να βγει νικητής σε συνεργασία με τους συμμάχους του της Ομοσπονδίας της Ρωσίας και του Ιράν.Ο γενικός διοικητής του στρατεύματος έδωσε τις απαραίτητες κατευθύνσεις στους επιχειρησιακούς επικεφαλείς στη μάχη επιμένοντας να συνεχίσουν να επιτελούν στο ακέραιο το καθήκον τους στο ίδιο υψηλό επίπεδο μέχρι να διασαφλιστεί απόλυτα η πόλη της Παλμύρας και να μπει ένα τέλος στην παρουσία των τρομοκρατών μέχρι να εξολοθρευθεί και ο τελευταίος.

Πήραμε τη ζωή μας λάθος…

Posted: 26 Mar 2016 12:54 PM PDT

«Δεν αποκλείεται οι περισσότεροι από μας να έχουμε φάει τον λωτό της λησμοσύνης
γι’ αυτό και δεν σπαράζουμε από το νόστο του Οδυσσέα»

Είναι εκείνες οι μοναχικές στιγμές ηρεμίας και προσήλωσης που ακούμε την εσωτερική μας φωνή να επιμένει πως η ζωή που ζούμε είναι λάθος. Είναι μια ζωή που άλλοι μας πρότειναν κι εμείς ασυνείδητα από τότε αναγκαστήκαμε να ακολουθήσαμε. Την ακολουθήσαμε γιατί νομίσαμε ότι έτσι θα γινόμασταν σπουδαίοι, θα αποκτούσαμε αξία και θα δίναμε νόημα στη ζωή μας. Κάποιος μας χάρισε την ζωή μας, κι εμείς αρχίσαμε να την σπαταλούμε στο βλέμμα και τα θελήματα των άλλων….

Στην προσπάθειά μας να ενταχθούμε στην κοινωνία υιοθετήσαμε μια περσόνα, ένα ψεύτικο προσωπείο, που δεν ανταποκρίνεται φυσικά σ’ αυτό που πραγματικά είμαστε αλλά σ’ αυτό που θέλουμε να προβάλουμε προς την κοινωνία αυτή. Αυτή η περσόνα του κάθε ενός από μας, διαμορφώθηκε στο πέρασμα του χρόνου, εμπλουτίστηκε με γνώσεις, πτυχία, δεξιότητες και εμπειρίες κι έγινε η δεύτερη φύση μας. Θα μπορούσαμε λοιπόν να πούμε ότι ο άνθρωπος έχει καταντήσει ένα διπολικό ον. Ο ένας πόλος είναι η αγνή του φύση, το καθαρό αδιαμόρφωτο μέρος με το οποίο γεννήθηκε και το οποίο δεν περιλαμβάνει τις μνήμες των όσων μαθαίνει στη ζωή. Ο άλλος πόλος είναι το  διαμορφωμένο μέρος, η περσόνα, που αποτελείται απ’ όσα έμαθε κι από τις εύκολες λύσεις που υιοθέτησε για τη ζωή. Λύσεις επαγγελματικές, πολιτικές, θρησκευτικές, εθνικές ή ποδοσφαιρικές. Λύσεις κοινωνικά αποδεκτές που του δίνουν την ψευδαίσθηση ότι ανήκει σε μια σημαντική ομάδα και συνεπώς έχει κι αυτός κάποια αξία. Και φυσικά προσπαθεί να διατηρήσει αυτή την αξία ερχόμενος σε αντιπαράθεση με τις αντίπαλες ομάδες, τους ανταγωνιστές, τους άθρησκους, τους εχθρούς της πατρίδας, τους πολιτικούς ή ποδοσφαιρικούς αντιπάλους.

Ο πρώτος πόλος έχει σχέση με το φως και την αθανασία. Είναι η σπίθα της συνείδησης που χαρίστηκε στον άνθρωπο. Είναι ένα θραύσμα αθανασίας από υπερανθρώπινες περιοχές που νοσταλγεί να γυρίσει στην Ιθάκη του. Είναι το έμβρυο που πασχίζει να γίνει παιδί και να γεννηθεί στον έξω κόσμο. Ο δεύτερος πόλος έχει σχέση με το σκοτάδι και τον θάνατο. Είναι ο θνητός, ο χωμάτινος, ο ψεύτικος, ο φτιασιδωμένος άνθρωπος. Είναι όλα αυτά τα σκουπίδια που συσσωρεύσαμε και έχουν δημιουργήσει μια πνιγηρή ατμόσφαιρα γύρω από το θείο έμβρυο προσπαθώντας να το θανατώσουν, προσπαθώντας να το εμποδίσουν να γεννηθεί.






Αγωνίζεται η σπίθα της συνείδησης να επιβιώσει από τη μέγγενη του σκοτεινού δακτυλίου που απειλεί να την στραγγαλίσει και να τη σβήσει. Αγωνίζεται η σπίθα να κρατηθεί, να δυναμώσει, να γίνει φωτιά. Το φορτίο διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την πυκνότητα του σκοτεινού δακτυλίου του, με την ένταση και την ορμή του φωτεινού πυρήνα του και με την εσωτερική εργασία που έχει πραγματοποιήσει.

Ο βουτηγμένος στην υποκρισία και το κοινωνικό ψέμα άνθρωπος, θα  συνεχίσει να αγνοεί εκείνη την προερχόμενη απ’ την αγνή του φύση φωνή που σε στιγμές χαλάρωσης του νου του θα επιμένει να τον καλεί σε έναν άλλο τρόπο ζωής που να έχει αληθινό νόημα. Κύριο μέλημα του θα γίνει η επιβολή σιγής σ’ αυτή τη φωνή για να αποφύγει τις τύψεις για το ανόητο ξόδεμα της ζωής του, υπεραπασχολώντας τον νου του με διάφορες χωρίς νόημα δραστηριότητες. Η εσωτερική φωνή βέβαια, που προέρχεται όπως είπαμε από το αδιαμόρφωτο και αληθινό κομμάτι του εαυτού μας, δε θα σταματήσει ποτέ να ηχεί. Αντίθετα θα δυναμώνει όλο και περισσότερο σε μια προσπάθειά να διαλύσει την ψεύτικη περσόνα και να οδηγήσει τον άνθρωπο στο δύσβατο μονοπάτι της αυτογνωσίας. Αν αυτός εξαιτίας της ματαιοδοξίας του και της συνεχούς προσπάθειάς του να δείξει ότι είναι «κάποιος»  εξακολουθεί να αδιαφορεί για το ψέμα μέσα στο οποίο αναλώνει τη ζωή του, η ένταση του διπολισμού μπορεί να τον οδηγήσει τελικά στα αντικαταθλιπτικά φάρμακα, φαινόμενο που το βλέπουμε όλο και περισσότερο να εντείνεται  στην εποχή μας. Αν αντίθετα συνειδητοποιήσει το μέγεθος της τραγικότητάς του, ο πόνος που θα φέρει αυτή η συνειδητοποίηση μπορεί να γίνει η αρχή της πορείας του προς την ουσιαστική πνευματική του  μετεξέλιξη.





Τι πρέπει λοιπόν να κάνει ο άνθρωπος που ενδιαφέρεται για την αυτογνωσία όταν παρατηρήσει αυτόν τον διπολισμό; Καταρχήν θα πρέπει να εκπαιδεύσει τον νου του να σιγεί για να καθαρίζει από τις ψευδαισθήσεις που δημιουργούν έναν συνεχόμενο θόρυβο με αποτέλεσμα να αποκρύπτουν την αλήθεια. Για να συμβεί αυτό οφείλει να ασκείται καθημερινά στο διαλογισμό. Θα πρέπει να  ψάχνει μέσα του για να δει αν υπάρχει κάποιο μέρος του νου του καθαρό και αδιαμόρφωτο από σκέψεις, πεποιθήσεις, προκαταλήψεις. Τότε, ίσως αρχίσει, μόνος του πλέον, να συνειδητοποιεί ότι αυτός ο μαύρος δακτύλιος γύρω από το είναι του που επιμένει να λέει «εγώ» δεν είναι ο εαυτός του. Απλά προσποιείται ότι είναι. Ο πραγματικός εαυτός είναι αυτό το ψήγμα χρυσού που ασφυκτιεί στο βάθος της ύπαρξής του και κινδυνεύει να συνθλιβεί κάτω από τους πυκνούς και σκοτεινούς όγκους του εγωκεντρισμού. Έτσι θα αρχίσει να ωριμάζει πνευματικά. Θα αρχίσει να ασκείται στην τέχνη της αυτοπαρατήρησης που θα γίνεται όλο και πιο εξονυχιστική. Θα κατανοήσει ότι μόνον αυτός μπορεί να αποδομήσει τον σκοτεινό δακτύλιο που τον περιβάλλει καθώς αυτός είναι ο μοναδικός υπαίτιος της ύπαρξης του. Συγχρόνως θα αρχίσει να εστιάζει στο Άχρονο και να απορρίπτει το χρονικά περιορισμένο. Θα αρχίσει να ξεχωρίζει δηλαδή τα πρόβατα από τα ερίφια του ευαγγελίου. Όσο περισσότερο θα συγκεντρώνει την προσοχή του στον εσωτερικό φωτεινό πυρήνα του τόσο θα ενδυναμώνει το φως του. Όσο θα απορρίπτει τα απορρίμματα του σκοτεινού δακτυλίου που περιβάλλουν τον φωτεινό πυρήνα, τόσο περισσότερο φως θα ελευθερώνεται και θα ανέρχεται στην επιφάνεια.

Που τελειώνει αυτό το ταξίδι; Πότε φτάνουμε τελικά στην πολυπόθητη Ιθάκη; Όταν κάθε ίχνος μαυρίλας του σκοτεινού δακτυλίου αφομοιωθεί από το φως της συνειδητότητας. Όταν ολόκληρη η ύπαρξη μας λάμψει και πληρωθεί από το πυρ του ερεβοκτόνου θείου σπινθήρα μας. Τότε και μόνο τότε μπορεί ο πολεμιστής του φωτός να δηλώσει ικανοποιημένος. Τότε και μόνον τότε μπορεί να έλθει σε κοινωνία με το Απόλυτο των Απολύτων. Αυτός είναι ο Δρόμος. Αυτός είναι ο σκοπός, ο στόχος και το Τέλος. Η συνεχής αύξηση του φωτεινού πυρήνα και η διαρκής αποδυνάμωση του σκοτεινού δακτυλίου. Απαιτείται μεγάλη αυτοπειθαρχία και προσήλωση καθώς και έμπνευση αλλά και βοήθεια και στήριξη από αποφασισμένους συνοδοιπόρους του φωτός. Γι’ αυτό, θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό, τουλάχιστον στα πρώτα χιλιόμετρα αυτής της πορείας να περιορίσουμε στο ελάχιστο τις ενεργειακές συναλλαγές  με ανθρώπους της πλάνης. Με τους ανθρώπους αυτούς που θυσιάζουν τον πραγματικό αλλά καταποντισμένο εαυτό τους για να ζήσουν το ψεύτικο, μ’ αυτούς που έχουν την έπαρση να κρίνουν και να κατακρίνουν οτιδήποτε είναι ανίκανοι να συλλάβουν και μ’ αυτούς που ο δήθεν εσωτερικός προβληματισμός τους δεν είναι παρά ένα μπερδεμένο κουβάρι χωρίς καν ρίζες που μοναδικό σκοπό έχει να κάνει φασαρία στην επιφάνεια για να τους δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι έχουν αξιόλογα ενδιαφέροντα και να τους κρατάει μακριά από κάθε γνήσιο προβληματισμό. Ο ειλικρινής αναζητητής της Αλήθειας ψάχνει συνοδοιπόρους που θα τον εμπνέουν στο συναρπαστικό ταξίδι της ζωής κι αν δεν μπορεί να τους βρει, παίρνει την απόφαση να βαδίσει μόνος του.





Όταν στη λήθη με βλέπεις να ολισθαίνω

όταν χαρίζομαι σ’ ότι αντιτίθεται σε Σένα

Σκούντα με !

Κέντα με !

Ράπισε με !

Μονάχα μη με λησμονείς

μέχρι να φτάσω στην Αλήθεια μου.

…κι ύστερα είδαμε τη γύμνια μας

κι αποφασίσαμε να αλλάξουμε ζωή


Δέλτα
  





nekthl