Σάββατο 30 Μαΐου 2015

ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝ

ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝ
«Μία από τις πλέον αινιγματικές παραδόσεις τις μυθολογίας μας σχετίζεται με τους Υπερβορείους και την μυθική χώρα τους, την οποία κάθε φθινόπωρο επισκεπτόταν ο θεός Απόλλων με το ιπτάμενο άρμα του, το οποίο έσερναν Κύκνοι και επέστρεφε πάλι την άνοιξη στη Δήλο και στους Δελφούς. Ο γυρισμός του Απόλλωνα γιορτάζονταν στους Δελφούς κάθε εαρινή ισημερία, με τα ''Θεοφάνια'' ενώ υπήρχε και ο Αστραφτερός Κύκνος που συμβόλιζε το προαναφερθέν ιπτάμενο άρμα του θεού.

Οι μελέτες που ασχολήθηκαν με το θέμα των Υπερβορείων, τοποθετούν αυτόν τον μυθικό λαό γενικώς και αόριστος στο βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη, ενώ κάποιες πιο ειδικές αναφορές μιλάνε για Γροιλανδία, Σκανδιναβία, Βαλτική, Ρωσία, Σιβηρία κ.α. Υπάρχουν βέβαια και πιο εξεζητημένες μελέτες για την Υπερβόρεια, όπως η άποψη ότι ήταν κάποιο νησί (πάντοτε τοποθετημένο στην Αρκτική ζώνη) το οποίο καταποντίστηκε. Εικάζεται ότι οι έρευνες του Γιούργκεν Σπανούθ το 1961, στον 54ο παράλληλο, αποσκοπούσαν στην ανεύρεση της υποτιθέμενης καταποντισμένης Υπερβόρειας· οι δώδεκα δύτες και οι πέντε βατραχάνθρωποι της αρχαιολογικής αποστολής δε βρήκαν τίποτα.

Στην αρχαία Ελλάδα βέβαια υπήρχε η γνώση για τις περιοχές της Αρκτικής ζώνης και των συνθηκών που επικρατούν εκεί, όπως για παράδειγμα η αναφορά του Ηρόδοτου ότι στους Υπερβόρειους η μέρα διαρκεί έξι μήνες. Ο Ηρόδοτος έκανε αυτή την δήλωση διότι γνώριζε και για τις συνθήκες της Αρκτικής και για τους Υπερβορείους και υπέθεσε ότι οι τελευταίοι, σαν «Υπέρ-Βόρειοι», και παίρνοντας τη στενή ερμηνεία αυτού του όρου, κατοικούν στον απώτατο βορρά, στην Αρκτική. Δεν πρέπει να ξεχνάμε βεβαίως και τον θαλασσοπόρο Πυθέα από τη Μασσαλία, που ήταν συν τοις άλλοις μεγάλος γεωγράφος, αστρονόμος και μαθηματικός, ο οποίος ταξιδεύοντας στο βορρά πρέπει να έφθασε ως τη Γροιλανδία. Υποθέτοντας δε ότι όντως οι Υπερβόρειοι είναι Γροιλανδοι ή Σκανδιναβοί ή Σκύθες ή Μασαγέτες, ερχόμαστε σε σύγκρουση με την αρχαιοελληνική γραμματεία που αναφέρει ότι οι Υπερβόρειοι μιλούσαν ΕΛΛΗΝΙΚΑ! Διαβάζουμε στον Διόδωρο: «Έχειν δε τους Υπερβορείους τίνα διάλεκτον, και προς τους Έλληνες οικειότατα διακείσθα...».

Οι Υπερβόρειοι λοιπόν είναι Έλληνες, αδέλφια μας, όλοι ιερείς και λάτρεις του Απόλλωνα του οποίου «...η αληθινή κατοικία... βρίσκεται ανάμεσα στους Υπερβορείους, σε μια χώρα Αιώνιας Ζωής...» όπως αναφέρει και ο Πλάτων. Βέβαια Αιώνια Ζωή και Αιώνια Ευτυχία δεν υπάρχει στις εσχατιές του βορρά, ούτε είναι ασφαλώς ένας παντοτινός καταπράσινος τόπος με ανέσπερο φως χωρίς να γνωρίζει ποτέ χειμώνα και πολύ περισσότερο ένας τόπος με δυο ετήσιες σοδειές, όπως τον θέλει η Ελληνική Μυθολογία.

O Πίνδαρος μας γνωστοποιεί τα αίτια της Αιώνιας Ευτυχίας των Υπερβορείων αναφέροντας ότι αν και είναι άνθρωποι εντούτοις δεν προσβάλλονται ποτέ από νοσήματα, ούτε μάλιστα υπόκεινται στη διαδικασία της γήρανσης των
κυττάρων τους και κατά συνέπιαν είναι αθάνατοι!! Αναφέρει σχετικά: «Ούτε ασθένειαι ούτε το απάισιον γήρας προσβάλλουν την ιερά ταύτην γενεάν, χωρίς δε πόνον και μακράν των μαχών ζουν... Εις των ευτυχών τούτων ανθρώπων το έθνος ήλθε άλλοτε της Δανάης ο υιός (ο Περσέας)...»

Η προσωπική μου άποψη είναι πως ο Πλάτωνας εξηγεί την αθανασία των Ολύμπιων προπατόρων μας όταν αναφέρει πως η διατήρηση της συνοχή τους οφείλεται στο γεγονός πως η συγκόλληση των τεσσάρων στοιχείων του Σύμπαντος (Γη, Ύδωρ, Πυρ, Αήρ), που αποτελούν την προαναφερθείσα συνοχή τους, έγινε με Δεσμούς Άλυτους (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό). Εφόσον λοιπόν οι Υπερβόρειοι είναι αθάνατοι και εφόσον αυτό προϋποθέτει «Αλύτοις Δεσμοίς» εν τη συνοχή τους και εφόσον είναι Έλληνες Αδέλφια μας, συνεπάγεται ότι είναι και αυτοί κάποιοι από τους (χιλιάδες) Ολύμπιους. Πάλι ο Πίνδαρος μας πληροφορεί για τον σύνδεσμο που ενώνει τους Ελλάνιους εν τη Ελλάνια, με τους Ελλάνιους Ολύμπιους: «Υπάρχει μια φυλή ανθρώπων, μια φυλή θεών. Έχουν και οι δύο πνοή ζωής από μια μόνο μητέρα. Χωριστές όμως δυνάμεις μας κρατάνε μοιρασμένους και η μία είναι τα τίποτε, ενώ η άλλη έχει τον ορειχάλκινο ουρανό για σίγουρη ακρόπολη. Και όμως έχουμε κάποια ομοιότητα σε μεγάλη ευφυία και δύναμη, με τους αθάνατους, κι ας μην ξέρουμε τι θα μας φέρει η μέρα...»

Στην περίπτωση που μελετάμε και σύμφωνα με την ελληνική παράδοση, ο σύνδεσμος δεν είναι άλλος από τον θεό Απόλλωνα. Αξίζει να αναφέρουμε κάποια στοιχεία από την μυθολογία μας που συνδέει τον Απόλλωνα με τους Υπερβορείους πριν ακόμα τη γέννησή του. Κατά την παράδοση η μητέρα του θεού, η Λητώ, γεννήθηκε στη χώρα των Υπερβορείων γεγονός που αμέσως την κατατάσσει στο αυτό έθνος. Όταν πλησίαζε η ώρα της γέννησης του θεού του Φωτός, η Υπερβόρεια Λητώ μετέβη στη Δήλο συνοδευόμενη από τις δύο Υπερβόρειες παρθένες
Άργη και Ώπιδα
(για την ιστορία θα πρέπει να πούμε ότι η νήσος Δήλος ήτο «άδηλος» διότι βρισκόταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με προορισμό όμως να αναδυθεί με προσταγή του Δία για χάρη της επίτοκης Λυτούς και να καθαγιασθεί με τη γέννηση του θεού). Άλλες δύο Υπερβόρειες παρθένες αργότερα, η Λαοδίκη και η Υπερόχη έφθασαν στο νησί προσφέροντας «δώρα». Βέβαια όλη αυτή η μυθολογία είναι γεμάτη από κώδικες όπως κώδικες είναι και οι τάφοι των δύο παρθένων (της Λαοδίκης και της Υπερόχης) που βρέθηκαν στη Δήλο και διαμορφώθηκαν κοντά στον ιερό περίβολο της Αρτέμιδος (βλ. επίσης εγκυκλοπαίδεια «Πάπυρος- Λαρούς- Μπριτάνικα»).

Και λέγω ότι οι τάφοι τους είναι κωδικοποιημένα σημεία, διότι μετά τον «θάνατο» τον δύο κοριτσιών σταμάτησε και οποιαδήποτε -άμεση- επαφή μεταξύ των Υπερβορείων και των κατοίκων του νησιού. Πιθανώς οι τάφοι των δύο Υπερβορείων παρθένων να σχετίζεται με τον λοιμό που έπληξε τους Αθηναίους το 425 π.Χ. και να χρησιμοποιήθηκαν σαν μέσο κάθαρσης προς εξευμενισμό του Απόλλωνος. Πάντως κανένας τάφος Δήλιου δεν έπρεπε να μείνει στο νησί και έτσι το νεκροταφείο του νησιού μεταφέρθηκε στο γειτονικό νησί Ρηνεία. Επίσης, ως μέσο κάθαρσης, απαγόρευαν τις εγκυμονούσες να


γεννήσουν στη Δήλο και έτσι αυτές πηγαιναν, όταν έφθανε η ώρα της γέννας, στη Ρηνεία.
Ο θεός Απόλλωνας είναι γνωστός για την ασύγκριτη ευστοχία του στη τοξοβολία· τα βέλη του δεν αστοχούν ποτέ. Αυτή του την ικανότητα χρησιμοποίησε για να εκδικηθεί τους Κύκλωπες τους οποίους θεώρησε ως υπαίτιους για το θάνατο του υιού του Ασκληπιού. Με μεγάλη επιδεξιότητα στόχευσε με το τόξο του και με ένα και μοναδικό βέλος σκότωσε όλους τους Κύκλωπες. Μετά από το φονικό, το βέλος πέταξε μόνο του(;) και κρύφθηκε στο ναό του Απόλλωνος στη χώρα των Υπερβορείων. Αυτό το ιπτάμενο βέλος χάρισε ο θεός στον Υπερβόρειο ιερέα Άβαρι πάνω στο οποίο μεταφέρθηκε για το ταξίδι του από την Υπερβορεία στην Δήλο.

Ο Άβαρις επισκέφθηκε τον πλανήτη μας στην εποχή του Πυθαγόρα, με τον οποίο είχε και επαφή και σε αυτό το γεγονός εντοπίζεται η καταγωγή του Πυθαγόρα, αλλά και του δασκάλου του Φερεκύδη, στους Υπερβόρειους. Η σχέση άλλωστε του Πυθαγόρα με τον Υπερβόρειο Απόλλωνα διαφαίνεται όταν ο Άβαρις συνάντησε τον Πυθαγόρα και τον «νόμισε» για τον ίδιο τον θεό «...για τον θεό του οποίου ήταν ιερέας..» αναφέρει σχετικά ο Ιάμβλιχος, στα κείμενα του οποίου μπορούμε επίσης να διαβάσουμε:

«Αυτοί λοιπόν θεωρούν ότι αυτή είναι η πίστη των δικών τους αντιλήψεων, γιατί ο πρώτος που διακήρυξε αυτά δεν ήταν κανείς τυχαίος, αλλά ο θεός, και ένα από τα “Ακούσματα είναι αυτό: ποιος είσαι Πυθαγόρα. Επειδή ισχυρίζονται πως ήταν ο Απόλλωνας ο Υπερβόρειος. Αποδείξεις δε αυτού είναι ότι σε αγώνα αφού σηκώθηκε, έδειξε το μηρό του χρυσό και τον Άβαρι τον Υπερβόρειο φιλοξενούσε και πήρε από αυτόν ένα ακόντιο (βέλος) με το οποίο αυτός ταξίδευε μέσα στον αιθέρα». Και αλλού: «(Ο Άβαρις) χάρισε στον Πυθαγόρα ένα βέλος το οποίο κρατούσε όταν βγήκε από το ιερό. Αυτό θα ήταν χρήσιμο σε αυτόν για όσες δυσκολίες θα συνέβαιναν κατά την τόσο μεγάλη περιπλάνηση. Πάνω σε αυτό λοιπόν ιππεύοντας θα μπορούσε να διαβεί τα αδιάβατα.».

Επίσης: «Αιθεροβάτης είναι το επίθετο του Άβαρι, γιατί σε αυτόν δωρήθηκε ακόντιο (βέλος) από τον Υπερβόρειο Απόλλωνα και μεταφερόμενος πάνω σε αυτό... διάβαινε τα αδιάβατα, βαδίζοντας, κατά κάποιον τρόπο, στον αέρα, πράγμα το οποίο υπέθεσαν μερικοί ότι είχε κάνει και ο Πυθαγόρας...». Φεύγοντας από την Υπερβορεία ο Απόλλων, που είχε καταφύγει μετά τη γέννησή του, επισκέπτεται τους Δελφούς, το μέρος στο οποίο επρόκειτο να ιδρυθεί το ομώνυμο μαντείο. Κατά μία εκδοχή του μύθου ιδρυτής του μαντείου θεωρείται ο Ωλήν. Για τον Ωλήν λέγεται ότι έγραψε η ποιήτρια και ιέρεια των Δελφών, Βοιώ που υπήρξε σύζυγος του Ακταίου (βασιλιάς της Αθήνας) και μητέρα του Παλαίφατου (επικός ποιητής). Στη Βοιώ έχει αποδοθεί το έργο «Ύμνος στον Απόλλωνα» όπου αναφέρει πως το δελφικό μαντείο ιδρύθηκε από τους Υπερβόρειους και ότι ο πρώτος μάντης ήταν ο Ωλήν, που από τον Ησύχιο και τον Σούδα αποκαλείται «Δυμαίος» ή «Λύκιος» ή «ΥΠΕΡΒΟΡΕΙΟΣ». Ο Ωλήν θεωρείται επίσης και ο εφευρέτης του δακτυλικού εξαμέτρου. Μαζί με τον Υπερβόρειο Ωλήν, ήρθαν σαν υπερασπιστές του μαντείου οι Υπερβόρειοι Υπέροχος και Λαόδοκος.


Σε ποιους όμως αστερισμούς εντοπίζονται, θα πάρουμε την απάντηση από τους πρωταγωνιστές του μύθου του Περσέα. Όμως πρώτα θα πρέπει να πούμε λίγα λόγια για την επίσκεψη του Ήρωα στις περιοχές των Υπερβορείων από τους οποίους έλαβε βοήθεια στην επικείμενη σύγκρουση του με την Μέδουσα. Οι Υπερβόρειοι του προσφέρανε το σπαθί που θα προοριζόταν για τον αποκεφαλισμό του φοβερού τέρατος, καθώς επίσης και την περικεφαλαία από σκυλίσιο δέρμα που θα τον έκαμνε κατά βούληση αόρατο. Φύλακας-Άγγελος του Περσέα αναλαμβάνει η θεά Αθηνά η οποία και αρχικά τον βοηθάει να μεταβεί στους Υπερβόρειους, όπως μας πληροφορεί ο Πίνδαρος: «...Εις των ευτυχών τούτον ανθρώπων το έθνος ήλθεν άλλοτε της Δανάης ο υιός (ο Περσεύς) με τόλμην και θάρρος υπό την οδηγίαν της Αθηνάς» Παράδοξος όμως είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Περσέας βρέθηκε ανάμεσά τους. Στο παρακάτω απόσπασμα του Πίνδαρου μπορούμε να διαβάσουμε: «...Λέγω τους Υπερβορείους εις των οποίων τα δώματα ήλθεν άλλοτε ο Περσεύς ο ήρως, και παρακάθισεν εις γεύμα. Εύρε δε αυτούς προσφέροντας εις τον θεόν ιεράς θυσίας όνων...»

Ο Περσέας λοιπόν θυσίασε όνους για να μπορέσει να μεταβεί στη χώρα τους. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι ο ποιητής στη συγκεκριμένη ωδή μιλάει με κώδικα. Ο συγγραφέας Παναγιώτης Τουλάτος στο έργο του «Τα Αρχεία της Χαμένης Γνώσης, Βιβλίο1» δίνει μια εξήγηση: «...Ο γνωρίζων ελληνικά θα καταλάβει ότι η προσφορά των Υπερβορείων αδελφών μας, είναι προσφορά του όλου νοητικού κόσμου, αφού ο Περσέας τους βρήκε “προσφέροντας θυσίας ό ν ω ν” (διάβαζε αποκωδικοποιημένα ν ό ω ν)... Και για όποιον δεν εννόησε, τον παραπέμπω στον μεγάλο γραμματολόγο Λουκιανό (έργο Λούκιος ή Όνος), στον Πλάτωνα (έργο «Ευθύδημος»). Επίσης στον «Κρατύλο» του Πλάτωνα, να καταλάβει τη βαθύτερη ουσία του ελληνικού αλφαβήτου και να συλλαμβάνει μηνύματα μέσα από λέξεις κλειδιά όπως, Κρ-Ονος ή Θρ-Ονος...» Για όποιον θα θελήσει να ψάξει περισσότερο το θέμα σχετικά με τους «όνους», θα πρέπει να καταφύγει και σε εργασίες που ασχολούνται με την πινακίδα του Ιδαλίου στη Κύπρο.


orfeus+garchive-64180@googlegroups.com

Παρασκευή 29 Μαΐου 2015

2ο Flisvos Marina Culture Festival – Books & Music>το κορυφαίο Πολιτιστικό Φεστιβάλ των Νοτίων Προαστίων

2ο Flisvos Marina Culture Festival – Books & Music>το κορυφαίο Πολιτιστικό Φεστιβάλ των Νοτίων Προαστίων

Το 2ο Flisvos Marina Culture Festival – Books & Music, είναι μια προσπάθεια για την προβολή του βιβλίου και της μουσικής αλλά και του Πολιτισμού γενικότερα, με σκοπό την ανάδειξη και τη καθιέρωση του, ως το κορυφαίο Πολιτιστικό Φεστιβάλ των Νοτίων Προαστίων. Το 2ο Flisvos Marina Culture Festival – Books & Music, θα πραγματοποιηθεί στον χώρο της Μαρίνας Φλοίσβου από την Παρασκευή 29 Μαΐου, έως την Κυριακή 14 Ιουνίου 2015.
Το 2ο Flisvos Marina Culture Festival – Books & Music, συνδιοργανώνουν η LamdaFlisvos Marina και ο Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.), ενώ το Φεστιβάλ τελεί υπό την αιγίδα του Πολιτιστικού και Αθλητικού Οργανισμού του Δήμου Παλαιού Φαλήρου.
Οι εκδοτικοί οίκοι, που συμμετέχουν στο 2ο Flisvos Marina Culture Festival  παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο μέρος της ελληνικής σύγχρονης βιβλιοπαραγωγής, είναι: ANUBISLEBALOON/ OPERA/ PAR SEC/ POLARIS/ PRINTA-ΡΟΕΣ/ SELINI/ SUSAETA ΕΚΔΟΤΙΚΗ/ 3DPUZZLES/ ΑΓΡΑ/ ΑΝΕΛΙΞΗ/ ΑΡΜΟΣ/ ΒΑΣΔΕΚΗ/ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟΝ ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ Ι.Δ. ΚΟΛΛΑΡΟΥ & ΣΙΑ Α.Ε./ ΓΡΑΜΜΑΤΑ/ ΔΙΟΝ – ΒΙΒΛΙΑ ΨΑΡΑΣ/ ΔΙΟΠΤΡΑ/ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Α.Ε./ ΕΝΑΛΙΟΣ/ ΕΡΓΑΝΗ/ ΖΗΤΡΟΣ/ ΙΚΑΡΟΣ/ ΚΑΠΑ/ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ/ ΚΕΝΤΙΚΕΛΕΝΗ/ ΚΑΡΑΚΩΤΣΟΓΛΟΥ/ ΚΕΔΡΟΣ/ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ/ ΝΙΚΑΣ/ ΠΑΤΑΚΗ/ ΠΟΛΙΣ/ Σ. Ι. ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ/ ΣΜΙΛΗ/ ΣΤΡΑΤΙΚΗ/ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ/ ΤΡΑΥΛΟΣ/ ΨΥΧΑΛΟΥ/ ΨΥΧΟΓΙΟΣ/ ΩΚΕΑΝΙΔΑ/ ΧΑΤΖΗΛΑΚΟΣ/ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΗ/ ΧΑΡΤΙΝΗ ΠΟΛΗ/ ΩΚΕΑΝΙΔΑ/ ΩΚΕΑΝΟΣ.
 Παράλληλα, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, θα πραγματοποιηθούν μουσικές βραδιές, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

Πρόγραμμα Μουσικών Βραδιών
Human Touch
Σάββατο 6 Ιουνίου, Ώρα έναρξης 21.30 μμ.
Burger Project
Κυριακή 7 Ιουνίου, Ώρα έναρξης 21.30 μμ.
Fenia Papadodima – Grace Flowers Quartet
Σάββατο 13 Ιουνίου, Ώρα έναρξης 21.30 μμ.
Αθηνά Ρούτση
Κυριακή 14 Ιουνίου, Ώρα έναρξης 21.30 μμ.
Σας περιμένουμε όλους στο 2ο Flisvos Marina Culture Festival, σε μια μεγάλη Γιορτή του Βιβλίου και της Μουσικήςκαθημερινά από την Παρασκευή 29 Μαΐου, έως την Κυριακή 14 Ιουνίου 2015.

Περισσότερες πληροφορίες: Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου (Σ.ΕΚ.Β.)
Τηλ: 210 3303942, URL: www.sekb.gr
Αναζητήστε τη σελίδα μας στο facebook: Σ.ΕΚ.Β- Σύνδεσμος Εκδοτών Βιβλίου


Διοργάνωση

Τρίτη 26 Μαΐου 2015

Αγαπημένε μου σανοφάγε, οι πολιτικοί απατεώνες που ψήφισες να σε κυβερνήσουν, σου ετοίμασαν μια μικρή εκπληξούλα!

Αγαπημένε μου σανοφάγε, οι πολιτικοί απατεώνες που ψήφισες να σε κυβερνήσουν, σου ετοίμασαν μια μικρή εκπληξούλα!
Ενσωματωμένα permalink εικόνα

Η επί παπύρου προφητεία του 1053 μ.Χ.

Η επί παπύρου προφητεία του 1053 μ.Χ.

Η παρούσα προφητεία ευρέθη γεγραμμένη επί παπύρου εις την Ιερά Μονήν Κοζάνης:

"Ουαί και αλοίμονον εις τους κατοικούντας την γην και την θάλασσαν. Άδης έτοιμος προς Αγαρηνών και βαρβάρων. Νέος Ευρωπαϊκός πόλεμος. Ένωσις Ορθοδόξων λαών μετά της Γερμανίας, ήττα Γάλλων υπό Γερμανών, επανάστασις Ινδιών και χωρισμός αυτών από της Αγγλίας. Αγγλία περιορισθήσεται εις μόνον τους Σάξωνας. Νίκη Ορθοδόξων, ήττα Αγαρηνών, γενική σφαγή Αγαρηνών και βαρβάρων υπό ορθοδόξων λαών. Ανησυχία κόσμου. Γενική απελπισία επί της γης. Μάχη επτά κρατών εις Κωνσταντινούπολιν και τρία ημερονύκτια σφαγή. Νίκη μεγαλυτέρα κατά εξ κρατών. Συμμαχία. Συμμαχία εξ κρατών κατά εβδόμου κράτους Ρωσσίας και τρία ημερονύκτια σφαγή. Παύσις πολέμου υπό Αγγέλου και παράδοσις της πόλεως τοις Ελλήσι. Υπόκυψις Λατίνων εις αλάνθαστον πίστιν Ορθοδόξων. Υψωθήσεται η Ορθόδοξος πίστις από Ανατολάς μέχρι Δυσμών. Παύσις Πάπα Ρώμης. Ανακήρυξις ενός Πατριάρχου δι'όλην την Ευρώπην επί 5 έτη ή και 50 έτη, και τέλος των θλίψεων του κόσμου. Την εβδόμην ουκ εστί ταλαίπωρος, ουκ εστί εξόριστος. Επανερχόμενος εις τας αγκάλας της μητρός Εκκλησίας αγαλλόμενος. Ούτως έσται, ούτω γέννηται. Αμήν.

Αριθμός 3 (Αγία Τριάς). Εγώ ειμί το Α και το Ω, ο πρώτος και ο έσχατος, ο Θεός εις Χριστός. Τέλος μία ποίμνη εις ποιμην. Έσται εκ της αληθούς πίστεως Ορθοδόξου, ούτω γένοιτω. Αμήν. Αμήν! Δούλος Χριστού αληθινού.

Ος γέγραπται τα πάντα εν τω Χιλιοστώ πεντηκοστώ τρίτω (1053 μ.Χ.)"

Ποια μέρα γεννήθηκες; Γεννήθηκες Σάββατο, Κυριακή, άλλη μέρα;

Ποια μέρα γεννήθηκες; Γεννήθηκες Σάββατο, Κυριακή, άλλη μέρα; Πως σε επηρεάζει η ημέρα που γεννήθηκες;
Είναι γνωστή η αντίληψη ότι οι άνθρωποι που γεννήθηκαν το Σάββατο έχουν 
την ιδιότητα οι ευχές ή οι… κατάρες τους να «πιάνουν» περισσότερο από 
των άλλων.
 
Πέρα από αυτό όμως, που μπορεί να είναι και καθαρή πρόληψη ανάλογα με 
τον τρόπο που το βλέπει κανείς, η κάθε μέρα της εβδομάδας επηρεάζει με 
κάποιο τρόπο όσους γεννήθηκαν σε αυτήν…
 
Αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι η καθεμιά από τις εφτά μέρες έχει από 
έναν πλανήτη για κυβερνήτη, που προκαλεί μια συγκεκριμένη επιρροή. 
Φυσικά η επιρροή αυτή δεν είναι με κανένα τρόπο τόσο σημαντική όσο η 
επίδραση της ημερομηνίας γέννησης που καθορίζει τον αστρολογικό χάρτη, 
αλλά δίνει κι εκείνη ορισμένα χαρακτηριστικά.
 
Οι πλανήτες που κυβερνούν τις μέρες είναι κληρονομιά από τις αρχαίες 
παραδόσεις, που έδιναν στην κάθε μέρα από ένα όνομα θεού. Το έκαναν οι 
Χαλδαίοι, οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι. Με την επικράτηση του 
Χριστιανισμού, η Κυριακή στις περισσότερες γλώσσες πήρε την ονομασία της 
από τον Κύριο (Dominus), αλλά τα ονόματα των υπόλοιπων ημερών που 
προήλθαν από τα λατινικά έχουν συνθετικά που παραπέμπουν στα ονόματα των 
πλανητών και των θεών.
 
Έτσι λοιπόν:
 
Δευτέρα σημαίνει η μέρα της Σελήνης
Τρίτη η μέρα του Άρη
Τετάρτη του Ερμή
Πέμπτη του Δία
Παρασκευή της Αφροδίτης
Σαββάτο του Κρόνου
Κυριακή του Ήλιου
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΑ
 
Η Δευτέρα έχει κυβερνήτη τη Σελήνη. Λένε πως τα άτομα που γεννιούνται 
αυτή η μέρα έχουν ιδιαίτερα γλυκό πρόσωπο, χάρη στην ευαισθησία και τη 
νεανικότητα που τους χαρίζει το φεγγάρι, έτσι καθώς ξαναγεννιέται κάθε 
μήνα. Είναι άνθρωποι ρομαντικοί και ονειροπόλοι, με ζωηρή φαντασία και 
πολλά ενδιαφέροντα. Έχουν τάση να μελαγχολούν και είναι πολύ εύκολο μια 
άστοχη κουβέντα ή πράξη από κάποιον άλλο να τους… πάρει από κάτω.
 
Ωστόσο αυτό δεν κρατά πολύ. Σύντομα ξαναβρίσκουν την ενεργητικότητά 
τους. Μια ενεργητικότητα που είναι ιδιαίτερα αυξημένη ακριβώς στη μέρα 
τους, τη Δευτέρα. Τότε είναι γεμάτοι ιδέες, ενθουσιασμό και διαθέσεις να 
καταπιαστούν με πράγματα, σε τέτοιο βαθμό που να μοιάζουν… σαν 
σεληνιασμένοι, τουλάχιστον στα μάτια των άλλων.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΤΡΙΤΗ
 
Η Τρίτη είναι η μέρα του Άρη, και όποιος γεννιέται τότε έχει μια 
αστείρευτη ενεργητικότητα και κινητικότητα. Ο Άρης είναι ως γνωστόν ο 
θεός του πολέμου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τους κάνει επιθετικούς. 
Εκείνο που τους χαρίζει είναι μαχητικότητα και επιμονή, που μπορούν να 
τις χρησιμοποιήσουν για καλό σκοπό, και όχι μόνο για προσωπικά οφέλη.
 
Ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για το καλό των άλλων, γιατί είναι 
καλοπροαίρετοι και γενναιόδωροι χαρακτήρες. Αυτό όμως ισχύει μόνο αν 
έχουν και από τους γύρω την αντίστοιχη αντιμετώπιση. Αλίμονο σε όποιον 
δεν τους φερθεί καλά. Του το φυλάνε για πάντα. Συναισθηματικά, είναι το 
είδος των ανθρώπων που δεν θα δείξουν στους άλλους πόσο πληγώθηκαν από 
κάτι. Είναι πολύ περήφανοι για κάτι τέτοιο.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΤΕΤΑΡΤΗ
 
Η Τετάρτη είναι η μέρα του Ερμή και τα άτομα που γεννιούνται τότε, έχουν 
τάση να ζουν περισσότερο μέσα από την εκλογίκευση, παρά μέσα από το 
συναίσθημα. Ο ομώνυμος μυθολογικός θεός ήταν ο προστάτης των γραμμάτων, 
του εμπορίου αλλά και των …απατεωνιών.
 
Εκπροσωπούσε την εξυπνάδα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για καλό και 
για κακό. Όσοι λοιπόν γεννήθηκαν αυτή τη μέρα, έχουν ένα εξαιρετικά 
γόνιμο μυαλό που κατεβάζει ιδέες με ασύλληπτο ρυθμό. Ωστόσο βασίζονται 
τόσο πολύ στη λογική τους, που πολλές φορές μπορεί να δίνουν στους 
άλλους την αίσθηση ότι παίρνουν τις αποφάσεις τους με κυνικό και 
υπολογιστικό τρόπο. Οι ίδιοι πάλι, έχοντας τάση να σκέφτονται 
υπερβολικά, χάνουν την ανεμελιά και την απόλαυση της ζωής.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΠΕΜΠΤΗ
 
Η Πέμπτη έχει κυβερνήτη τον Δία, που μπορεί να χαρίσει σε όσους 
γεννήθηκαν στη μέρα του μια ζωή καλότυχη και πλούσια σε εμπειρίες, 
γνώσεις και ταξίδια. Όσοι δέχονται αυτή την επιρροή, είναι συνήθως 
γεμάτοι θέληση και ενεργητικότητα. Βάζουν στόχους και ξέρουν πώς να τους 
καταφέρουν, με σταθερότητα και υπευθυνότητα.
 
Δεν εγκαταλείπουν μέχρι να πετύχουν το ζητούμενο, όχι μόνο για τους 
ίδιους αλλά και για τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Είναι ευχάριστοι 
χαρακτήρες και γίνονται αγαπητοί στους άλλους για την ευθύτητα και την 
ειλικρίνειά τους. Τοποθετούν τις ανθρώπινες σχέσεις, και ιδίως στους 
δεσμούς της φιλίας, ψηλά στην κλίμακα των αξιών τους. Αγαπούν τα ζώα και 
τα σπορ. Και μάλιστα, πολλοί διάσημοι αθλητές έχουν γεννηθεί αυτή τη μέρα.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
 
Η Παρασκευή κυβερνάται από την Αφροδίτη, και όσοι γεννιούνται τη μέρα 
αυτή είναι προικισμένοι με ευαισθησία, τρυφερότητα και δοτικότητα. 
Επίσης, με εξαιρετικές διπλωματικές ικανότητες. Όλα αυτά τα χαρίσματα 
τους κάνουν ιδιαίτερα αγαπητούς στους άλλους. Πέρα από αυτό όμως, είναι 
οι κατ’ εξοχήν «καλλιτεχνικοί» τύποι, με έντονη αγάπη ή και ταλέντο στις 
καλές τέχνες και τη μουσική.
 
Συχνά ο υπερβολικός συναισθηματισμός τους καταλήγει σε μελαγχολία, αλλά 
ακόμα και τότε είναι σε θέση να δώσουν μια δημιουργική διέξοδο, 
γράφοντας, ζωγραφίζοντας ή συνθέτοντας. Σαν μέρα της γέννησής τους, η 
Παρασκευή είναι για εκείνους η πιο τυχερή. Ό,τι κάνουν ή ξεκινούν τότε 
θα έχει επιτυχία, ιδίως αν πρόκειται για κάτι σχετικό με ανθρώπινες 
σχέσεις ή με καλλιτεχνικές εμπνεύσεις.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΣΑΒΒΑΤΟ
 
Το Σάββατο είναι η μέρα του Κρόνου, του πλανήτη της υπευθυνότητας, που 
τη μεταδίδει σε όσους γεννήθηκαν με την επιρροή του. Παρόλο που έχουν 
μια συνήθως συγκαλυμμένη αλλά πολύ παθιάρικη πλευρά, οι 
«Σαββατογεννημένοι» τείνουν να παραμελούν την ευχάριστη και ανέμελη 
πλευρά της ζωής για χάρη των καθηκόντων και των υποχρεώσεών τους.
 
Είναι άτομα που δουλεύουν σκληρά, και στις σπουδές και στην καριέρα. Με 
την εξυπνάδα, τη συσσώρευση των γνώσεων και το οργανωτικό μυαλό τους, 
είναι επόμενο να οδηγηθούν στην επιτυχία. Παρόλα αυτά, η ζωή τους δεν 
μένει άδεια συναισθηματικά. Ό,τι δεν κυνηγούν εκείνοι έρχεται μόνο του 
στον δρόμο τους και η καλοτυχία τους στα ερωτικά, σε συνδυασμό με τη 
γοητεία τους, τους χαρίζει πλούσιες εμπειρίες.
 
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕΣ ΚΥΡΙΑΚΗ
 
Η Κυριακή έχει κυβερνήτη τον Ήλιο και όσοι είναι γεννημένοι κάτω από την 
επίδρασή του ακτινοβολούν καλοσύνη, μεγαλοψυχία και ήρεμη δύναμη. Είναι 
το είδος των ανθρώπων που θα χαρακτήριζε κανείς «ωραίους τύπους»: ευθείς 
και ειλικρινείς, έχουν την απαίτηση να συμπεριφέρονται και οι άλλοι γύρω 
τους με τον ίδιο τρόπο.
 
Έχουν ιδιαίτερα ανεπτυγμένη νοημοσύνη, και πολύ ξεκάθαρες ιδέες, πράγμα 
που μπορεί μερικές φορές να δημιουργεί την αίσθηση ότι αντιμετωπίζουν τα 
πράγματα αποστασιοποιημένα και υπολογιστικά.
 
Παρόλο που οι γαλήνιοι ρυθμοί τους μοιάζουν εκτός τόπου στη φρενίτιδα 
της σύγχρονης ζωής, τα άτομα αυτά καταφέρνουν να ολοκληρώνουν έγκαιρα 
αυτό που κάνουν. Φτάνουν εκεί που θέλουν όταν το θέλουν, με μια ήρεμη 
εσωτερική ορμή και δίνοντας την εντύπωση ότι δεν βιάζονται ποτέ.