Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Ένας δεύτερος πυρήνας βρίσκεται μέσα στον πυρήνα της Γης

Ένας δεύτερος πυρήνας βρίσκεται μέσα στον πυρήνα της Γης

Έκπληξη προκαλούν νέες επιστημονικές εκτιμήσεις σύμφωνα με τις οποίες στην καρδιά του πυρήνα της γης βρίσκεται πιθανότατα ένας δεύτερος μικρότερος πυρήνας. Διαβάστε τι αναφέρει η μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Nature
Στο κέντρο της Γης, κάτω από τον φλοιό και τον μανδύα, βρίσκεται ο μεγάλος πυρήνας. Η έκπληξη είναι ότι, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Αμερικανών και Κινέζων επιστημόνων, στην καρδιά του πυρήνα βρίσκεται πιθανότατα ένας δεύτερος μικρότερος πυρήνας.
Από τότε που ο Ιούλιος Βερν, στον 19ο αιώνα, έγραψε το διάσημο βιβλίο «Ταξίδι στο κέντρο της Γης» (που έγινε και ταινία), οι άνθρωποι γοητεύονται από το τι άραγε υπάρχει εκεί κάτω. Επειδή όμως βεβαίως κανείς δεν έχει ποτέ επισκεφθεί -ούτε πρόκειται μάλλον- τον μυστηριώδη πυρήνα του πλανήτη μας, οι επιστήμονες, με επικεφαλής τον κινεζικής καταγωγής καθηγητή γεωλογίας Σιαοντόγκ Σονγκ του Πανεπιστημίου του Ιλινόις, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωπιστημών Nature Geoscience, σύμφωνα με το BBC, βασίζουν τις εκτιμήσεις τους στην ανάλυση των σεισμικών κυμάτων που διαπερνούν το εσωτερικό της Γης (όπως οι υπέρηχοι) και του τρόπου που αυτά τα κύματα μεταβάλλονται, καθώς διασχίζουν τα διαδοχικά γεωλογικά στρώματα.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο πυρήνας της Γης, ο οποίος έχει μέγεθος σχεδόν όσο η Σελήνη και ουσιαστικά αποτελεί μια συμπαγή σιδερένια σφαίρα, διαθέτει ένα διακριτό εσώτερο μέρος, οι κρύσταλλοι σιδήρου του οποίου διαθέτουν διαφορετική δομή από εκείνη στο εξωτερικό μέρος του πυρήνα. Οι κρύσταλλοι στον εσωτερικό πυρήνα, που έχει διάμετρο σχεδόν την μισή του όλου πυρήνα, είναι ευθυγραμμισμένοι σε κατεύθυνση Ανατολής - Δύσης, ενώ οι κρύσταλλοι στον εξωτερικό πυρήνα σε κατεύθυνση Βορρά - Νότου (αν κανείς κοιτάξει τον πυρήνα ψηλά από τον Βόρειο Πόλο). Επιπλέον, οι κρύσταλλοι στην εσώτερη σφαίρα φαίνεται να συμπεριφέρονται διαφορετικά από εκείνους του εξωτερικού πυρήνα, άρα μπορεί να αποτελούνται από διαφορετικό τύπο κρυστάλλων.
 
Ο πυρήνας, που βρίσκεται σε βάθος άνω των 5.000 χιλιομέτρων, άρχισε να στερεοποιείται πριν από περίπου ένα δισεκατομμύριο χρόνια και συνεχίζει να μεγαλώνει με ρυθμό περίπου μισού χιλιοστού τον χρόνο. Το γεγονός ότι έχει κρυστάλλους που «κοιτάνε» σε διαφορετικές κατευθύνσεις, δείχνει ότι το εξωτερικό και το εσωτερικό τμήμα του σχηματίστηκαν υπό διαφορετικές συνθήκες και σε διαφορετικές χρονικές περιόδους στην μακρά γεωλογική ιστορία της Γης.
Παραμένει άγνωστο για ποιά -ασφαλώς σημαντική- αιτία υπάρχει αυτός ο διαφορετικός προσανατολισμός στους κρυστάλλους, που διαχωρίζει τον πυρήνα σε δύο μέρη.
(ΑΠΕ- ΑΜΠΕ / bbc.com /  nature.com)

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

“Η Ελληνίδα μητέρα”: ποίημα του Διονυσίου Σολωμού.

Posted: 09 Feb 2015 08:30 AM PST
Σε ρεαλιστικό επίπεδο η «Ελληνίδα μητέρα» έχει όλα τα χαρακτηριστικά της γυναίκας που γαλουχήθηκε με τις αξίες που συνιστούν την ελληνικότητα, μια δηλαδή ιδιότητα που ορίζει τον οικουμενικό άνθρωπο, μ’ άλλα λόγια τον Ελληνα. Διαθέτει λοιπόν συνείδηση της ιστορίας του έθνους της, δεν τρέφει καμία ψευδαίσθηση για τη μοίρα της και έχει πλήρη επίγνωση της αποστολής της. (στοιχεία από εδώ)
(αλλού, το ποίημα συναντάται με τον τίτλο:” Η Ελληνίδα μάνα“)

Κρέμεται το σπαθί κοντά στην κούνια σου, καλό μου,
αλλά το χέρι δεν είναι που το ’σφιγγε στη νίκη.
Μακρύς ο λάκκος π’ άνοιξε και κλει το γίγαντά μου.
Κάμπους, βουνά, χωρίς αυτόν μάχης καπνοί σκεπάζουν.

αλλ’ αυτό τώρα που κουνώ τ’ αμέριμνο κορμάκι
αύριο θα γίνει δύναμη που ο λογισμός κινάει,
και στήθι αντρίκειο θα σταθεί στες σαϊτιές της μοίρας.
Βρέχει τα βέλη της αυτή στα ύψη των ανδρείων,
που εκεί στημένοι στερεοί λάμπουν στη μάχη θείοι.

Χαρές και πλούτη να χαθούν, και τα βασίλεια, κι όλα,
τίποτε δεν είναι, αν στητή μέν’ η ψυχή κι ολόρθη.
Όλα τα ερείπια γύρω της κοιτά χαμογελώντας,
κι ανθοί σ’ αυτά, παντού κι αργά, βλασταίνουν ως τον τάφο.
φυτρώνει και στο σκότος του του Παραδείσου τ’ άνθι.

Του κόρφου συ, της αγκαλιάς αγαπημένο βάρος,
σπούδαξε, μην αργοπορείς βάρος να γίνεις τρόμου
εκεί που οι χείμαρροι του εχθρού τρομαχτικά βρυχίζουν.
Αλλά το χέρι σου ζωστό πλια στο λαιμό μου γύρω
δε θα ’ναι τότε, αλλά σ’ αυτό τ’ ολεθροφόρο ξίφος.

Της Μοίρας έτσ’ οι δύναμες, όσο τρανές κι αν είναι,
κι αν πέσεις συ στον πόλεμο, μένουν εκείνες, όπως
της κούνιας τα κινήματα που τώρα σε κοιμίζουν.
Μεγάλωσε, μεγάλωσε, μη δίχως μάνα μείνεις.
Θα ζώσει εκείνη το σπαθί μες στο βυζί αποκάτου,
κι εμπρός! σημαία και σπαθί, ψυχή, ψυχή, και νίκη! 

Την ψυχή μέσα μου γρικώ του ποθητού πατρός σου,
και χίλιες, χίλιες γύρω μου ξαστράφτουν Αμαζόνες.
Άντρες, γυναίκες είν’, κανείς δε θα ρωτά στη μάχη.
Κοίτα τους λάκκους ! – αλλά τι μπορείς συ να κοιτάξεις;

Άπειρους λάκκους, άπειρους γεμίζουν οι νεκροί μας.
πέφτουμ’ εμείς, το έργο μας για την πατρίδα μένει,
και σ’ όλα ζει τα στήθη μας τούτ’ η πνοή και μόνη,
που φλόγα γίνεται φριχτή καθολικού πολέμου,
που κάθε γη και θάλασσα παντού περιλαβαίνει,
που ζώνει εσέ και σκίρτημα και της κουνιάς σου δίνει.

Σκίρτα, κουνιά, μ’ ευχή χαράς για το καλό που θα ’ρθει!
Γλυκά κι η τύχη μού γελά, γιατί η στιγμή ’ναι τούτη
που τ’ ακριβά σου βλέφαρα σηκώνονται κι αφήνουν
το χαμογέλιο της ματιάς να λάμψει, σ’ όλα τ’ άλλα
αβέβαιο και τρεμάμενο, αλλ’ όχι και σ’ εμένα.

Έλα σ’ εμέ, των σπλάχνων μου γλυκό βλαστάρι. θέλω
για μια στιγμή γοργά ’π’ αυτό το σπίτι να μακρύνω.
θέλω το μέτωπ’ ο καπνός της μάχης να σου ’γγίξει,
πλατιά το στήθος σου, βαθιά, να πνέξει ολέθρου φλόγα.

Μετάφραση Γεωργίου Καλοσγούρου (1849-1902), «Διονυσίου Σολωμού τα Ιταλικά ποιήματα», Εκδ. Ελευθερουδάκη, Αθήνα 1921 – Γ. Καλαματιανού, Μ. Σταθοπούλου-Χριστοφέλλη, Ν. Κοντόπουλου, Ευ. Φωτιάδη, Ηλ. Μηνιάτη «Νεοελληνικά Αναγνώσματα Β΄ Λυκείου»,Ο.Ε.Δ.Β., Αθήνα 1978, σ. 95-96)

πηγή

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

ΜΑΝΗ

ΜΑΝΗ



Ονομασία

Υπάρχουν πολλές εκδοχές για την προέλευση της ονομασίας Μάνη.
Η κυριότερη είναι εκείνη που παραπέμπει στο κτίσιμο του περίφημου κάστρου της Μαΐνης, στις αρχές του 10ου αι. Το τοπωνύμιο Μαΐνη αναφέρεται για πρώτη φορά στα 876. Στη συνέχεια η ονομασία "Μαΐνη" από αναφορά σε μια πολύ μικρή περιοχή έφτασε να αναφέρεται στην ευρύτερη περιοχή που από τα χρόνια της Τουρκοκρατίας είναι γνωστή ως Μάνη. Η εκδοχή αυτή υποστηρίζεται και από την ονομασία brazzo di Maina (βραχίονας - μπράτσο της Μάνης) που είχαν καθιερώσει οι παραπλέοντες Βενετοί ναυτικοί σε χάρτες και άλλα έγγραφα της εποχής.
Άλλες θεωρίες αναφέρουν:
·                    στη ναυτική εντολή maina=μάινα (μάζεμα) των πανιών, που ήταν αναγκασμένοι να κάνουν οι ναυτικοί, όταν ταξίδευαν στη θάλασσα του Ταινάρου, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν στην περιοχή.
·                    στο θεό Μάνη, αλλιώς ο θεός Ουρανός, πατέρας του Κρόνου και παππούς του Δία.
·                    στο επίθετο μανή (= αραιή, φαλακρή, άδενδρη) που περιγράφει την κυρίαρχη εικόνα αραιής βλάστησης με ελιές και φραγκοσυκιές.

στη λατινική λέξη manes (ψυχή), και στη συσχέτιση της περιοχής με το ψυχοπομπείο και ναό του Ποσειδώνα στο Ακροταίναρο

 

Ιστορία

Σύμφωνα με αρχαιολογικές έρευνες στην περιοχή, η Μάνη ήταν κατοικημένη από την παλαιολιθική εποχή. Τα ευρήματα στο Σπήλαιο  Απήδημα και ο "Ταινάριος άνθρωπος" έχουν αυξήσει κατακόρυφα το επιστημονικό ενδιαφέρον για την περιοχή. Για πρώτη φορά συναντάμε αναφορές σε πόλεις της περιοχής (Καρδαμύλη, Οίτυλον, Γύθειον, Ενόπη κ.α.) από τον Όμηρο.
Οι πρώτοι κάτοικοι, κατά τον περιηγητή Παυσανία, ήταν οι Λέλεγες. Ακολούθησαν οι Αχαιοί και οι [Δωριείς]]. Για τους επόμενους αιώνες η ιστορία της Μάνης ταυτίστηκε με τη Σπάρτη. Στα ρωμαϊκά χρόνια αποτέλεσε ιδιαίτερη ομοσπονδία, «το Κοινό των Λακεδαιμόνιων». Στα βυζαντινά χρόνια, κατά τον αποικισμό των Σλάβων στην Πελοπόννησο τον 8ο μ.Χ. αιώνα, εγκαταστάθηκαν Σλάβοι γύρω απ' τη Μάνη και κυρίως στις πλαγιές του Ταϋγέτου. Οι Μανιάτες έγιναν χριστιανοί στα μέσα του 9ου αιώνα, όταν ήρθε ο Νίκων ο Μετανοείτε για να τους σταθεροποιήσει την πίστη στο χριστιανισμό. Με την πάροδο του χρόνου, με την επίδραση της χριστιανικής θρησκείας και κυρίως με την επικοινωνία και επιμειξία των Σλάβικων χωριών με τους Έλληνες κατοίκους, μετά τον εκχριστιανισμό συνετελέσθη και ο εξελληνισμός αυτών. Στους αιώνες που ακολουθούν οι κάτοικοι της περιοχής αποσύρονται στα ορεινά του Ταϋγέτου, όταν οι Άραβες σπέρνουν τον τρόμο στα ελληνικά παράλια.
Αργότερα οι Φράγκοι δυσκολεύτηκαν πάρα πολύ να υποτάξουν τους Μανιάτες, και τελικά αρκέστηκαν στο να χτίσουν τρία φρούρια: του Πασσαβά, της Μεγάλης Μάνης και του Λεύκτρου, για να εξασφαλίσουν τη γενική επίβλεψη της περιοχής. Μετά την πτώση των Βιλλαρδουΐνων, η Μάνη αποτέλεσε περιοχή του δεσποτάτου του Μυστρά, του κράτους των Παλαιολόγων. Η Φραγκική κατάκτηση της Πελοποννήσου το 13ο αιώνα φέρνει στα βουνά της Μάνης κι άλλους πρόσφυγες. Την ίδια επίσης εποχή αλλά και τα επόμενα χρόνια οι πειρατές έβρισκαν καταφύγιο στις ακτές της Μάνης.
Αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, η Μάνη έγινε το επίκεντρο σημαντικών γεγονότων. Το Μάιο του 1460, που ο Μωάμεθ ο Β' μπήκε στην Πελοπόννησο, γνωρίζοντας τον ιδιότυπο χαρακτήρα των Μανιατών δεν εξεστράτευσε εναντίον τους, αλλά προσπάθησε να προσεταιριστεί τον αρχηγό τους, Κροκόδειλο Κλαδά, για να έχει τη στήριξή του στην προδιαγραφόμενη σύρραξη μεταξύ Τούρκων και Ενετών. Οι Μανιάτες απόκρουσαν τις προσφορές του Τούρκου κατακτητή και συμμάχησαν με τους Ενετούς.
Οι Μανιάτες πολέμησαν με κάθε τρόπο τους Τούρκους. Ουσιαστικά η Μάνη ποτέ δεν υποτάχθηκε. Το μεγαλύτερο διάστημα οι Τούρκοι την άφηναν υπό τη διακυβέρνηση ενός Μπέη, με μοναδική υποχρέωση να πληρώνει φόρο 4.000 γρόσια το χρόνο, που ούτε και αυτό έκανε. Παράλληλα, το απρόσβλητο της περιοχής έκανε πολλούς κατοίκους από τουρκοκρατούμενες περιοχές να καταφεύγουν στη Μάνη.
Στον απελευθερωτικό αγώνα η Μάνη πρόσφερε πάρα πολλά. Η Φιλική Εταιρεία θεωρούσε τη Μάνη ως την πιο ασφαλή αφετηρία για τον ξεσηκωμό και τα γεγονότα δεν τη διέψευσαν. Ιστορική είναι η μάχη της Βέργας, όπου ο Ιμπραήμ χάνει τα δύο τρίτα του στρατού του, ενώ τον κατατροπώνουν και οι γυναίκες του Δυρού, που αμυνόμενες με δρεπάνια και ξύλα ματαιώνουν την προσπάθειά του για απόβαση.
Μετά την ηρωική περίοδο της επανάστασης του 1821, στις προσπάθειες του Ιωάννη Καποδίστρια και του Όθωνα να ανασυντάξουν σε ενιαίο κράτος τις απελευθερωμένες περιοχές, οι Μανιάτες αντιστέκονταν στο να υποταχθούν στην κυβέρνηση του ελληνικού κράτους, αντιδρώντας στο διοικητικό σύστημα πού επιβλήθηκε. Η αντίδραση τους αυτή εκδηλώθηκε ένοπλα, και σημαδεύτηκε με τη δολοφονία του Καποδίστρια από τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη, γιο του οπλαρχηγού και ηγεμόνα της Μάνης Πετρόμπεη  Μαυρομιχάλη. Οι τελευταίες ταραχές έγιναν το 1862-63. Στα επόμενα χρόνια επικράτησε μια προσπάθεια συμβιβασμού και η Μάνη ειρήνευσε.

Δεσμοί με Μακεδονία και Κρήτη

Κατεξοχήν εκπαιδευμένοι ως πολεμιστές, οι Μανιάτες δεν σταμάτησαν με την απελευθέρωση του τόπου τους. Πολέμησαν ηρωικά σε όλους τους αγώνες της Ελλάδας, στηΘεσσαλία, στην Ήπειρο, στην Κρήτη και στη Μικρά Ασία.
Ειδικότερα, η σημαντική προσφορά των Μανιατών στο Μακεδονικό Αγώνα [4](1904 – 1907), με χιλιάδες εθελοντές αγωνιστές που ακολούθησαν τους Μανιάτες καπεταναίους οπλαρχηγούς του ελληνικού στρατού, έχει διατηρήσει έκτοτε ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των Μακεδόνων και των Μανιατών.
Λόγω της εγγύτητας της νότιας Πελοποννήσου με τη δυτική Κρήτη και τα Κύθηρα, των εμπορικών και ναυτικών σχέσεων, αλλά και της ασφάλειας των απόρθητων χωριών της Μάνης, υπήρξαν κρίσιμες ιστορικές στιγμές όπου Κρητικοί βρήκαν καταφύγιο και εγκαταστάθηκαν εκεί. Το 1645, όταν οι Τούρκοι επιτέθηκαν εναντίον των Ενετών και κατέλαβαν τα Χανιά, όπως και το 1669, όταν η πόλη του «Χάνδακα» (Ηράκλειο) παραδόθηκε στους Τούρκους, οι κάτοικοι της πόλης και άλλοι Κρητικοί που είχαν καταφύγει εκεί, πέρασαν στις απέναντι ακτές της Μάνης όπου πίστευαν ότι θα ήταν ασφαλείς.
Υπήρξαν όμως και Μανιάτες που αναζήτησαν καταφύγιο στην Κρήτη, σε στιγμές όπως το 1715 (ανακατάληψη της Πελοποννήσου από τους Τούρκους) και το 1770 (μετά τα Ορλωφικά). Στην μεγάλη κρητική επανάσταση του 1866-69 οι Μανιάτες φέρθηκαν στους Κρητικούς σαν γνήσιοι αδελφοί, όταν εκατοντάδες εμπειροπόλεμοι εθελοντές Μανιάτες βρέθηκαν στην Κρήτη. Την ίδια συμπεριφορά έδειξαν οι Μανιάτες και στην Επανάσταση του ‘97.
Ο Ελευθέριος Βενιζέλος, ηγετική φυσιογνωμία της Κρήτης με καταγωγή της οικογένειάς του από τη Λακωνική Μάνη, είχε δηλώσει "Αισθάνομαι υπερηφάνεια, διότι στις φλέβες μου ρέει διασταυρωμένο Λακωνικό και Κρητικό αίμα και άμα έχω κοντά μου τους Κρητικούς και τους Μανιάτες έχω ολόκληρη την Ελλάδα".

Μεταναστεύσεις των Μανιατών

Οι δύσκολες συνθήκες διαβίωσης λόγω της φτωχής σε νερό και χώμα γης της Μάνης, αλλά και οι ακατάπαυστοι αγώνες για ελευθερία, οδήγησε σε πολλές δύσκολες στιγμές της ιστορίας κατοίκους της Μάνης να καταφύγουν σε ασφαλή μέρη, για να διαφύγουν κινδύνων ή να προστατέψουν τις οικογένειές τους από αντίποινα. Μια άλλη αιτία ήταν οι κόντρες ανάμεσα σε τοπικές αρχοντικές οικογένειες, και ο βαθιά ριζωμένος νόμος του γδικιωμού(βεντέτας) ώθησε οικογένειες να χωριστούν και να εγκαταλείψουν τα πάτρια εδάφη.
Από τις μεταναστεύσεις Μανιατών προς προορισμούς της Μεσογείου, χαρακτηριστικότερες είναι αυτές δύο οικογενειών από το Οίτυλο: των Γιατριάνων (Μεδίκων, Medici), που έφυγαν το 1670 και εγκαταστάθηκαν στο Λιβόρνο της Ιταλίας, και των Στεφανόπουλων, που έφυγαν το 1675 για την Κορσική, και μετά από περιπέτειες λόγω της διαμάχης Κορσικανών-Γενοβέζων κατέληξαν στο Καργκέζε [5] της Κορσικής, όπου διατήρησαν τη γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμά τους και είναι και σήμερα ακόμα γνωστοί ως «Έλληνες».[6]Εκεί τοποθετούνται ιστορικά και τα στοιχεία που υποστηρίζουν [7] την ελληνική καταγωγή του Ναπολέοντα Βοναπάρτη και τους δεσμούς με τη γενιά των Στεφανόπουλων.
Η νεότερη ιστορία της Μάνης συνοδεύτηκε από μια μεγαλύτερη μετανάστευση, με το τέλος του 19ου αιώνα και την αυγή του 20ου, αυτή τη φορά προς την Αμερική. Το γεγονός αυτό, που συνεχίστηκε κατά κύματα για περισσότερο από μισό αιώνα, άφησε πεντακάθαρα τα σημάδια του στα ερειπωμένα χωριά της ορεινής Μάνης, πολλά από τα οποία εγκαταλείφθηκαν και μετατράπηκαν σε χωριά-φαντάσματα, μουσεία του ένδοξου παρελθόντος τους.

Το ενιαίο και αδιαίρετο της Μάνης

Παρ' όλο που σήμερα η Μάνη παραμένει διοικητικά χωρισμένη στους δήμους Ανατολικής Μάνης και Δυτικής Μάνης, διατηρεί ακόμα ανέπαφη την ιδιαιτερότητα που της χάρισε ο βράχος και η θάλασσα. Η Μητρόπολη Γυθείου, Οιτύλου και πάσης Μάνης (ονομάζεται πλέον Ιερά Μητρόπολη Μάνης), δεν διασπάστηκε και αποτελεί για τους κατοίκους μνήμη και αναφορά στα γεωγραφικά και πολιτισμικά όρια της Μάνης. Το ζήτημα του ενιαίου και αδιαιρέτου της Μάνης επανήλθε [8] [9] στην επικαιρότητα κατά τη διάρκεια των διαβουλεύσεων για τη νέα Διοικητική διαίρεση της Ελλάδας 2011, περισσότερο γνωστή ως Πρόγραμμα Καλλικράτης ή Καποδίστριας ΙΙ. Το αίτημα των κατοίκων για διοικητική ένωση [10] και σύσταση ενός ενιαίου, βιώσιμου δήμου Μάνης παραμένει, για λόγους οικονομικούς, αναπτυξιακούς, περιβαλλοντικούς και ιστορικούς, ως ελάχιστο δείγμα τιμής και ευγνωμοσύνης για τη συμβολή των Μανιατών στη δημιουργία του Ελληνικού Κράτους.


Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

Δείτε την πρώτη φωτογραφία του πλανήτη Πλούτωνα.

Posted: 06 Feb 2015 07:30 AM PST
Τα τελευταία εννέα χρόνια, το σκάφος New Horizons της NASA διασχίζει το ηλιακό μας σύστημα προς τον Πλούτωνα, το μακρινό πλανήτη νάνο που ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 1930 από τον αστρονόμο Κλάιντ Τόμπω. Τώρα, για να τιμήσει τα γενέθλια του εκλιπόντα επιστήμονα, η NASA απαθανάτισε και παρουσιάζει μία νέα όψη του παγωμένου κόσμου.

Πρόκειται για τις πρώτες εικόνες του πλανήτη που λαμβάνονται κατά τη προσέγγιση του σκάφους στο σύστημα του Πλούτωνα, η οποία θα ολοκληρωθεί με μία περιφορά κοντά στο έδαφος του τον Ιούλιο.

Αυτές οι πρώιμες εικόνες δείχνουν τον Πλούτωνα και τον μεγαλύτερο δορυφόρο του, Χάροντα, έναν από τους πέντε γνωστούς δορυφόρους που βρίσκονται σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη νάνο.

Δεδομένου ότι οι εικόνες ελήφθησαν σε απόσταση πάνω από 200.000.000 χιλιόμετρα χρησιμεύουν ως πρώτη γεύση για το τι θα δούμε το καλοκαίρι, όταν το σκάφος πλησιάσει τον παγωμένο πλανήτη για να φωτογραφίσει το έδαφος του στις 14 Ιουλίου.

Στην πλησιέστερη προσέγγιση του, τον Ιούλιο, το διαστημικό σκάφος θα πλησιάσει κατά περίπου 10.000 χιλιόμετρα τον Πλούτωνα, φωτογραφίζοντας την επιφάνεια του. 
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

Σόιμπλε για σκάνδαλο siemens: Δεν άκουσα; Πως είπατε; Ορίστε;

Posted: 06 Feb 2015 06:30 AM PST

Στη χθεσινή συνέντευξη Σόιμπλε – Βαρουφάκη, για ακόμη μια φορά η Γερμανία ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί σε καμιά περίπτωση συζήτηση για αλλαγή των όρων του μνημονίου και της δανειακής σύμβασης. Δείχνοντας για ακόμη μια φορά το αληθινό αποτρόπαιο, εκδικητικό, εχθρικό και κατακτητικό της πρόσωπο. Στόχος του κου Σόιμπλε να τρομοκρατήσει τους Έλληνες αλλά και τους υπόλοιπους Ευρωπαϊκούς  Λαούς ώστε να μην τολμήσουν να σηκώσουν κεφάλι στις παράλογες απαιτήσεις του Γερμανικού επεκτατισμού.

Πέρα από αυτό όμως, το οποίο άλλωστε ήταν και γνωστό,  δύο είναι τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της συνάντησης, και στα δύο ο κος Σόιμπλε κατάπιε την γλώσσα του.

Το πρώτο σημείο είναι όταν ο κος Βαρουφάκης έθεσε στο τραπέζι την εκκόλαψη και άνδρωση της Χ.Α. εξαιτίας της κρίσης που επέβαλλε η Γερμανία στην Ελλάδα αλλά και το ζήτημα του ναζισμού που τόσο πολύ καταστροφικό ήταν το πέρασμά του από την Ευρώπη, και που αναβιώνει σήμερα με ευθύνη την πολιτική της λιτότητας και των εκβιασμών.

Στο δεύτερο σημείο που έχασε τα λόγια του ο κος Σόιμπλε ήταν όταν ο δημοσιογράφος κος Βαλασόπουλος, έκανε την παρακάτω ερώτηση: «…στο θέμα της διαφθοράς, στο 90% των περιπτώσεων είναι πίσω μια γερμανική εταιρεία! Για ποιόν λόγο ο Χριστοφοράκος κυκλοφορεί ελεύθερος;» 

Εκεί ο λαλίστατος κατά τα άλλα κος Σόιμπλε ψέλλισε κάτι στο στυλ «καθείς θα πρέπει να ασχολείται με τα του οίκου του» δείχνοντας  με τον πλέον άκομψο τρόπο σε όλους τους Ευρωπαίους ότι η φιλοσοφία του είναι ότι η  διαφθορά πρέπει να πατάσσεται στην Ευρώπη, αλλά εξαιρούνται από αυτό οι Γερμανικές εταιρείες! Μπορούν να δίνουν μίζες σε άλλες χώρες, να πληρώνουν πολιτικούς και κόμματα και να βρίσκονται στο απυρόβλητο. Ταυτόχρονα, τα στελέχη που μοιράζουν μαύρο χρήμα σε πολιτικούς και κυβερνητικούς παράγοντες στο εξωτερικό, μπορούν να έχουν ασυλία στη Γερμανία και να μην εκδίδονται για να δικαστούν στις χώρες που καταζητούνται . Πιο τρανό παράδειγμα ο Χριστοφοράκος.

Ας μην ξεχνάμε ότι ένας από τους όρους που έβαλαν οι Γερμανοί και αποδέχθηκε η μνημονιακή Ελληνική κυβέρνηση το 2012 ήταν η πλήρη απαλλαγή της Siemensαπό τις κατηγορίες με απόφαση της Ελληνικής Βουλής. Κάτι το οποίο η τότε συγκυβέρνηση το βάφτισε διακανονισμό!!!  Ας μην ξεχνάμε και ότι ο Καραμανλής έκλεισε την Βουλή το 2009 για 5 μήνες και πήγε σε εκλογές  με αποτέλεσμα να παραγραφούν αρκετά αδικήματα του σκανδάλου Siemens.

Η μάχη με τον παραλογισμό του Βερολίνου έχει ξεκινήσει. Εχθρός δεν είναι η Γερμανοί. Εχθρός των Ευρωπαϊκών Λαών  είναι η καταστροφική και εκβιαστική πολιτική λιτότητας που ακολουθείται από την κα Μέρκελ και τον κο Σόιμπλε οι οποίοι μπορεί να μην το προβάλλουν δημόσια αλλά στόχος τους είναι μια Γερμανική κατακτητική κυριαρχία στην Ευρώπη με κάθε τρόπο.

Απέναντι σε αυτή την τακτική έρχεται η σαφή δήλωση του Πρωθυπουργού κου Τσίπρα που δήλωσε ότι: «η Δημοκρατία δεν εκβιάζεται και δεν απειλείται» και συνέχισε λέγοντας ότι: «Απαιτούμε και από τους εταίρους να σεβαστούν την λαϊκή κυριαρχία στην Ελλάδα». Είναι καιρός να καταλάβουν αλλά και να σεβαστούν οι εταίροι μας ότι έγιναν εκλογές την περασμένη Κυριακή και ο Λαός επέλεξε κυβέρνηση. Ένας από τους βασικούς πυλώνες της Δημοκρατίας στην Ευρώπη είναι η εκλογική διαδικασία και η βούληση του Λαού… Κάτι που όπως φαίνεται αφήνει παγερά αδιάφορους τους εκπροσώπους της σχολής του Σικάγου στη Γερμανική πολιτική σκηνή.

Τέλος αξίζει να επισημανθεί η μονομερής ενέργεια που αποφάσισε εχθές τη νύχτα η ΕΚΤ να μην δέχεται τα ελληνικά ομόλογα από τις 11/2.  Μετά από αυτή την ημερομηνία  οι τράπεζες απευθύνονται στον ELA. Μια απόφαση που είναι κατ’ εντολήν του Βερολίνου, και σκοπό έχει να εκβιάσει τον Ελληνικό Λαό και τη νόμιμα προσφάτως εκλεγμένη κυβέρνηση.

Η προοδευτικο-κουλτουριάρικη παγκοσμιοποιημένη αηδία στο Υπουργείο Παιδείας...

Posted: 06 Feb 2015 04:30 AM PST
Διαβάστε τα παρακάτω ποιήματα.... 

Δαχτυλομπογιές

Εγώ σκυφτός -καθώς μπρούμυτα-
δαχτυλοαφώ το σώμα της στη μαύρη κάμαρη
Λευκό μπαστούνι ο φαλλός μου
χτυπάει την πόρτα του
αμετάκλητου
Τυφλώνομαι από το φως του
Ορώ

Η λάσπη απ’ τη χούφτα μου
τη λάσπη -μόλις- απ’ τη
νοτισμένη πλάτη της
ή το πλευρό
Κάστρα και πύργους
ηρωικών επελάσεων
άλογων πολεμιστών
ή κενταύρων
Μόνο τα ρουθούνια τους να μιλούν και να λένε
Μαζί σου ξεμαθαίνω τον κόσμο και τον ξανασμιλεύω. Κι αφαλοί μας
ξεδένονται για να χυθούμε εξ υπαρχής

Και να βουτάς το δάχτυλο στην πηγή
όπως κόλπος υγρός
που αναβλύζει
σαν σε μελάνι
αφήνοντας τον κοντυλοφόρο να τον πάρουν οι άνεμοι
και τα μαλλιά της τα λυτά
για να βρει τους στήμονες των λουλουδιών
και να εισχωρήσει στο νέκταρ τους
Κι οι δαχτυλομπογιές πιο δίπλα
να ζωγραφίζουν με ρίγος την ομορφιά του κόσμου

Ακοίμητα πουλιά ανάγλυφα τριαντάφυλλα. Τα γλυπτά της νέας εποχής
στοχεύουν πέρα από τα μάτια
Και να παίρνουν μπρος οι
πυροκροτητές
και κείνη να σφίγγει
το φυτίλι στον κόλπο της να
καθυστερήσει την
έκρηξη
να ζήσει ολοκαύτωμα

Λάμψη!

Ο αργαλειός σώμα κλωστές σταγόνες όπως
μετάξι που πήζει σε υφαντό
κι η πεταλούδα που τρυπάει το κουκούλι για να
πετάξει μια στιγμή και την άλλη να
στολίσει ως κόσμημα το υφαντό πουκάμισο

Με τα χείλη ρεύμα γυμνό
δεκάδων Volt
ηλεκτροφόρων
σπασμός επιθανάτιου ρόγχου
ή οργασμού

Μουδιάζουν τα μέλη
αναστρέφονται οι βολβοί
στύση στους φαλλούς

Ένας περαστικός φωνάζει Βοήθεια!
μια μοιρολογίστρα Ωιμέ!
ο άγγελος Ωσαννά!
και βγάζει τις φτερούγες του
(ή μήπως την εργατική του φόρμα)

Ανάσταση μετά θάνατον
ή μετά έρωτα

Αύριο είναι η εργατική πρωτομαγιά των Αγγέλων

Οι ερωτικοί μας σπασμοί τόξα πετροχτισμένων γεφυριών
περάσματα επικηρυγμένης αθανασίας

(Αυτή)- Τι είναι ο κόλπος μου;
(Αυτός)- Είναι μια σύριγγα χωρίς το έμβολο που καλεί το φαλλό να
τρυπηθούν μαζί από την πρέζα του έρωτα
(Αυτή)- Σύριγγα, ή σήραγγα;
(Αυτός)- Σήραγγα που ανακαλεί κεκοιμημένους κωδωνοκρούστες
(Αυτή)- Κεκοιμημένους ή ταριχευμένους;
(Αυτός)- Όλοι οι φαλλοί είναι ταριχευμένα ξόανα που νοτίζονται απ’ το
νόστο της μήτρας
(Αυτή)- Της δικής μου μήτρας;
(Αυτός)- Της δικής σου. Εσύ γεννήθηκες απ’ τη δική σου μήτρα
(Αυτή)- Εγώ γεννήθηκα απ’ τη δ ι κ ή  μ ο υ μήτρα

Εσείς αυτόν που τα έγραψε θα τον προτείνατε για Υπουργό Παιδείας;

Εγώ πάντως σίγουρα όχι...
Πιθανώς κι εσείς ...όχι...

Κι όμως ο Τσίπρας αυτόν έβαλε...
Είναι αποσπάσματα από την ποιητική συλλογή του Τάσου Κουράκη.... ο οποίος δήλωσε μάλιστα ότι θέλει να αλλάξει και τα βίβλια των παιδιών μας....
Και πραγματικά τα βιβλία είναι παντελώς ακατάλληλα. Νεοταξίτικα, και παγκοσμιοποιημένα...
Μιλάνε για αντιρατσισμούς, διαφορετικότητες, πολυπολιτισμικές βλακείες κλπ...
Δεν μιλάνε για Πατρίδα, ιδανικά, Ορθοδοξία και Ελληνικό Πολιτισμό (λογοτεχνία, Τέχνες κλπ)...
Και αυτά τις Ιστορίας είναι τραγικά...

Ο Κουράκης λοιπόν θα τα αλλάξει .... γιατί τα θεωρεί ακατάλληλα...
Φαίνεται ότι έχει βρεί μέσα τους τίποτα ξεχασμένες πατριωτικές έννοιες και σου λέει "τί είναι αυτά;"

Ελληνες Δάσκαλοι μην τον αφήσετε....

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Ο 29χρονος Νίκος Λούλης αναλαμβάνει με δικά του έξοδα την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας



Ο 29χρονος Νίκος Λούλης αναλαμβάνει με δικά του έξοδα την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας



Ο 29χρονος Νίκος Λούλης αναλαμβάνει με δικά του έξοδα την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας
-A+A
Πιστός στην ευεργεσία που είναι ταυτισμένη με την Ήπειρο της προσφοράς, ο 29χρονος
Νίκος Λούλης (γιος του Κώστα Λούλη), που αποτελεί την 7η γενιά μυλωνάδων,
καταγόμενος από την Αετορράχη Κατσανοχωρίων, αναλαμβάνει με δικά του έξοδα την
αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας "Μύλοι Λούλη Α.Ε." που διαπρέπει σήμερα επιχειρηματικά σε
ολόκληρο τον κόσμο, ήδη επικοινώνησε με τον περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέκο Καχριμάνη
 και του γνωστοποίησε την πρόθεση της οικογένειας Λούλη. Όπως χαρακτηριστικά του
 ανέφερε, οι πρόγονοί του χρηματοδότητσαν κατά το παρελθόν δύο φορές την κατασκευή
του γεφυριού και γι' αυτό και για τον ίδιο, πρέφτει βαρύ το φορτίο της προσφοράς για την
αναστήλωσή του. Η ιστορία των Μύλων Λούλη ξεκινά τον 18ο αιώνα όταν το 1782
ο Ζώης Λούλης εγκαθίσταται στην Αετοράχη Ιωαννίνων και κτίζει έναν μικρό πετρόμυλο.
Οι απόγονοί του ιδρύουν στα Γιάννενα μια από τις μεγαλύτερες τράπεζες της περιοχής.
Το 1912, κατά την οπισθοχώρηση των Τούρκων, η περιουσία της οικογένειας Λούλη
καταστρέφεται και ο Μύλος καίγεται. Σήμερα, το κληροδότημα Λούλη κρατά ζωντανό το
πέρασμα της οικογένειας από τα Γιάννενα. Το κληροδότημα εισπράττει τα έσοδα από τα
ακίνητα της οικογένειας στο κέντρο των Ιωαννίνων και τα διαθέτει σε κοινωφελή έργα στην
ευρύτερη περιοχή. Το 1914 η οικογένεια Λούλη θα εγκατασταθεί στον Βόλο. Εκεί το 1914
αγοράζει μερίδιο του Μύλου Ι.Ξύδη – Ν. Χατζηνίκου.
Τον Μάρτιο του 1926 πυρκαγιά θα καταστρέψει και πάλι τον Μύλο. Χτίζεται καινούργιος
και το 1927 μετατρέπεται σε ανώνυμη εταιρεία με πρόεδρο τον Χρήστο Λούλη.
Μέχρι το 1954 πρόεδρος είναι ο Κωνσταντίνος Λούλης, όπου επί προεδρίας του η εταιρεία
κάνει το πρώτο σιμιγδαλόμυλο, προκαλώντας πραγματική επανάσταση στο χώρο της
μακαρονοποιίας, αφού πλέον γίνεται δυνατή στη χώρα μας η παραγωγή ζυμαρικών από
σιμιγδάλι. Τις δεκαετίες 70, 80 κι 90 με μπροστάρη τον Κωνσταντίνο Λούλη η εταιρεία πια
έχει «απογειωθεί» και καθιερώνεται στη συνείδηση του κόσμου. Επεκτείνεται σε όλη την
Ελλάδα και στα Βαλκάνια. Για να φτάσουμε στο σήμερα, όπου η εταιρεία περνά στην
7η γενιά και τη διοίκηση αναλαμβάνει (2010) ο Νίκος Λούλης. Πηγή epirus gate
Το ιστορικό γεφύρι πριν και μετά τη χθεσινή κακοκαιρία:


Πηγή: Ο 29χρονος Νίκος Λούλης αναλαμβάνει με δικά του έξοδα την αναστήλωση του γεφυριού της Πλάκας | iefimerida.grhttp://www.iefimerida.gr/news/189752/o-29hronos-nikos-loylis-analamvanei-me-dika-toy-exoda-tin-anastilosi-toy-gefyrioy-tis#ixzz3QhoqAusQ