ΤΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΩΝ!
Του Δημήτριου Πέτκου
Στὸ καινούριο βιβλίο Γεωγραφίας τῆς Ε΄ Δημοτικοῦ μὲ τίτλο «Μαθαίνω γιὰ τὴνἙλλάδα» ὑπάρχει ξεχωριστὴ ἑνότητα μὲθέμα: «Ἑλληνισμὸς ἐκτὸς τῶν συνόρων». Ἐκεῖἀφιερώνονται δύο κεφάλαια γιὰ τὴν Κύπρο,ἀκολουθεῖ τὸ κεφάλαιο μὲτίτλο «Ὁ ἑλληνισμὸς τῆς διασπορᾶς» καὶ τὸ βιβλίο τελειώνει μὲ τὸ κεφάλαιο «Τὸ ἑλληνικὸ στοιχεῖο στὶςἀρχαῖες ἑλληνικὲς ἑστίες».
Οἱ ἀναφορὲς ξεκινοῦν μὲ τὴ διασπορὰ τῆς Ἀμερικῆς, Αὐστραλίας, Εὐρώπης, Ἀφρικῆς. Συνοδεύονται μὲ κείμενα καὶ χάρτες ὅπου κατόπιν βρίσκουμε τὴν Ἀλεξάνδρεια, τὴν Κωνσταντινούπολη, τὴν Ἀμάσεια, τὴν Κάτω Ἰταλία, τὸ Γκαρνὶ Ἀρμενίας, τὴν Ἔφεσο. Στὸ τεῦχος τῶν ἐργασιῶνὑπάρχει ἐργασία μὲ θέμα «Ἑστίες Ἑλληνισμοῦ στὴ Μαύρη Θάλασσα».
Δὲ γίνεται ἡ παραμικρὴ ἀναφορὰ στὸ Βορειοηπειρωτικὸ Ἑλληνισμὸ καὶστὴν Ἐθνικὴ Ἑλληνικὴ Μειονότητα τῆς Ἀλβανίας! Ἐκτὸς ἂν τὸΠαιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο θεωρεῖ ὅτι ἡ Βόρειος Ἤπειρος βρίσκεται σὲ ἄλλο πλανήτη ὅποτε θὰ διδαχθεῖ στὸ μάθημα τῆς Ἀστρονομίας.
Ἡ ἀποσιώπηση αὐτὴ εἶναι:
-Ἀντιεπιστημονική, ἐπειδὴ....
παραλείπει νὰ ἀναφερθεῖ στὴ μοναδικὴ διεθνῶς ἀναγνωρισμένη ἘθνικὴἙλληνικὴ Μειονότητα, μία ἀνάσα ἀπὸ τὰ σύνορα, μὲ πλούσια ἱστορία καὶδυναμικὸ ἑκατοντάδων χιλιάδων.
-Ἀντιπαιδαγωγική, ἐπειδὴ ἀρνεῖται τὴν ταυτότητα τῶν χιλιάδων Βορειοηπειρωτῶν μαθητῶν ποὺ φοιτοῦν στὰ σχολεῖα τῆς Ἑλλάδας, εἴτε εἶναι παιδιὰ τῶν 150.000 μὲ Δελτίο Ὁμογενοῦς, εἴτε ἀπόγονοι αὐτῶν ποὺκατέφυγαν παλαιότερα στὴ «μητέρα» πατρίδα καὶ ἔχουν ἑλληνικὴὑπηκοότητα.
-Ἀήθης, ἐπειδὴ φέρεται μὲ ἀγνωμοσύνη στὴν ἰδιαίτερη πατρίδα τῶνἐθνικῶν εὐεργετῶν ποὺ στήριξαν ἰδιαίτερα τὰ μορφωτικὰ ἱδρύματα καὶτὴν Παιδεία.
-Ὑποκριτική, ἐπειδὴ ἡ μορφὴ τοῦ Πύρρου Δήμα ἢ τὰ ὀνόματα τῶν πόλεων τῆς Βορείου Ἠπείρου ποὺ ἐκτυλίχθηκαν οἱ μάχες τοῦ ἔπους τοῦ1940-41 ὑπάρχουν ἀναπόφευκτα σὲ βιβλία ἄλλων μαθημάτων, ἀλλὰ τὸκατεξοχὴν εἰδικὸ μάθημα ἀπαξιεῖ νὰ ἀσχοληθεῖ.
-Ἐπικίνδυνη, ἐπειδὴ ἐπιβραβεύει τὴν πολιτικὴ «γενοκτονίας χαμηλῆςἔντασης» κύκλων τῆς Ἀλβανίας ποὺ ταυτόχρονα στὰ σχολικά τους βιβλία διδάσκουν ὅτι 8 νομοὶ τῆς Ἑλλάδας εἶναι ἀλβανικοί (!), δυναμιτίζονταςτὴν εἰρήνη στὴν περιοχή.
-Ἀναχρονιστική, ἐπειδὴ ἀκολουθεῖ τὴν τακτικὴ ἀπόκρυψης «ἐνοχλητικῶν» θεμάτων ποὺ ἀκολουθήθηκε σὲ πρόσφατες σκοτεινὲς δεκαετίες. Χάρη στοὺς ἀγῶνες τῶν πολιτικῶν κρατουμένων, τοῦΣεβαστιανοῦ καὶ τῶν φυλακισθέντων τῆς «Ὁμόνοιας», οἱΒορειοηπειρῶτες χαίρουν τῆς ἐκτίμησης ὅλου τοῦ Ἑλληνισμοῦ εἴτεἀγορεύουν στὴ Βουλὴ τῶν Ἐφήβων, εἴτε ἀγωνίζονται ὡς ἀθλητὲς μὲ τὴγαλανόλευκη στὸ στῆθος.
-Ἀντιευρωπαϊκή, ἐπειδὴ ἀγνοεῖ τὴ βασικὴ ἀρχὴ τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης γιὰ τὴ διατήρηση τῆς ἐθνικῆς πολυμορφίας τῆς Εὐρώπης.
-Ἀντισυνταγματική, ἀφοῦ τὸ Παιδαγωγικὸ Ἰνστιτοῦτο διεκδικεῖ γιὰ τὸνἑαυτὸ του τὴ χάραξη ἐξωτερικῆς πολιτικῆς καὶ μάλιστα ἀντίθετή τῆςἐπίσημης. Πάγια θέση τῶν ἑλληνικῶν κυβερνήσεων εἶναι ἡ προστασία τῆςἘθνικῆς Ἑλληνικῆς Μειονότητας τῆς Ἀλβανίας, ὅπως τονίστηκε καὶ πρὶν μερικοὺς μῆνες μετὰ τὴ δολοφονία τοῦ Χειμαρριώτη Ἀριστοτέλη Γκούμαἀπὸ φανατικοὺς ἐπειδὴ μιλοῦσε ἑλληνικά.
Καλεῖται λοιπὸν τὸ Ὑπουργεῖο Παιδείας ἐντὸς τῶν ἑπόμενων ἑβδομάδων νὰ ἀναθέσει τὴ σύνταξη τοῦ κεφαλαίου «Βόρειος Ἤπειρος: Ἡ ἘθνικὴἙλληνικὴ Μειονότητα τῆς Ἀλβανίας» καὶ νὰ τὸ ἀποστείλει στὰ σχολεῖα συμπληρώνοντας τὸ κατὰ τὰ ἄλλα ἐξαιρετικὸ βιβλίο.
Ἡ ἀνάγκη αὐτὴ καθίσταται δραματικὴ ἂν σκεφτοῦμε ὅτι τὴν ἄνοιξη τοῦ2011, οἱ Βορειοηπειρῶτες μαθητὲς μὲ τὶς οἰκογένειές τους θὰ πᾶνε στὸν τόπο τους γιὰ νὰ ἀπογραφοῦν γιὰ πρώτη φορὰ ἐδῶ καὶ δεκαετίες. Θὰἀνοίξουν πάλι τὰ σπίτια τους, τὶς ἐκκλησιές τους, θὰ προσκυνήσουν στὰκοιμητήρια τους. Καὶ θὰ γράψουν σὲ ἕνα μικρὸ κουτάκι στὸ χαρτὶ«Ἕλληνας» γιὰ νὰ συνεχίσουν μία ἱστορία χιλιάδων χρόνων καὶ νὰδιεκδικήσουν ἕνα σύγχρονο αὐτόνομο ρόλο γέφυρας εἰρήνης μεταξὺ τῶν λαῶν. Ἀξίζει νὰ τοὺς ὑποστηρίξουμε.