Δευτέρα 13 Ιουλίου 2015

Τι θα ξανά γίνει στη γη όταν ανοίξει η Σελήνη.

Τι θα ξανά γίνει στη γη όταν ανοίξει η Σελήνη.
Από την αρχαιότητα η Σελήνη έχει χαρακτηριστεί ως τεχνικό δημιούργημα, αφού υπάρχουν καταγεγραμμένες ιστορικές φάσεις όπου στον ουρανό της γης δεν υπάρχει η ύπαρξη της.
Του Γιώργου Παπαγεωργίου
Ο Δημόκριτος και ο Αναξαγόρας δίδαξαν ότι υπήρχε μιά εποχή όπου η Γη ήταν χωρίς φεγγάρι.
Υπάρχουν ακόμα και σύγχρονες μαρτυρίες, για την ύπαρξη κενού κάτω από τον φλοιό της Σελήνης. Πρόσφατα μάλιστα επιστήμονες έκαναν λόγο για Μυστηριώδης στρογγυλή Δομή κάτω από την θάλασσα της Γαλιλαίας Είναι μάλιστα και το μοναδικό ουράνιο σώμα, το οποίο δεν κάνει τις κινήσεις όλων των άλλων γνωστών πλανητών και δορυφόρων τους, ενώ το μέγεθος της είναι δυσανάλογο για δορυφόρος της γης μας.

Οι σύγχρονοι ρώσοι επιστήμονες πρόσφατα ετοίμασαν ένα σχέδιο όπου θα είναι δυνατόν.... οι άνθρωποι να μπορούν να ζήσουν μέσα σε ειδικά διαμορφωμένα μπαλόνια στα κενά όπου υπάρχουν, κάτω από την επιφάνεια της Σελήνης. Εκεί δεν υπάρχει εκείνη η.... θανάσιμα επικίνδυνη για τον άνθρωπο διαστημική ακτινοβολία, και η δύναμη βαρύτητας είναι ανάλογη με αυτή, στην οποία συνήθισαν οι γήινοι. Στην σεληνιακή δε επιφάνεια θα μπορούν να βγαίνουν αποκλειστικά με σκάφανδρα.
«Εν αρχή ην το Χάος» κατά τον Ησίοδο. Τρία στοιχεία όμως συνυπάρχουν, το Χάος, η Γαία και ο Ερωτας. Ο Ερωτας δεν γεννά αλλά ενθαρρύνει και διευκολύνει τη γέννηση και τη δημιουργία. Από το Χάος γεννήθηκαν το Έρεβος και η Νύχτα, ενώ τα παιδιά τους ήταν ο Αιθέρας και η Ημέρα.
«ἤτοι μὲν πρώτιστα Χάος γένετ'· αὐτὰρ ἔπειτα Γαῖ' εὐρύστερνος, πάντων ἕδος ἀσφαλὲς αἰεὶ ἀθανάτων οἳ ἔχουσι κάρη νιφόεντος Ὀλύμπου, Τάρταρά τ' ἠερόεντα μυχῷ χθονὸς εὐρυοδείης, ἠδ' Ἔρος, ὃς κάλλιστος ἐν ἀθανάτοισι θεοῖσι, λυσιμελής, πάντων τε θεῶν πάντων τ' ἀνθρώπων δάμναται ἐν στήθεσσι νόον καὶ ἐπίφρονα βουλήν.» (Ησιόδου Θεογονία 116-122)
Το χάος είναι η προσωποποίηση του πρωτογενούς κενού, το οποίο προηγείται από την δημιουργία, τότε που η τάξη δεν είχε ακόμα επιβληθεί στα στοιχεία του κόσμου.
Ο Αριστοτέλης έγραψε ότι η Αρκαδία, πριν κατοικηθεί από τους Έλληνες, είχε Πελασγικό πληθυσμό και ότι αυτοί οι αυτόχθονες κατοικούσαν σε αυτή την περιοχή από μία πολύ μακρινή εποχή όπου ακόμα δεν υπήρχε η σελήνη στον ουρανό. Γι αυτό τον λόγο τους ονόμασε και Προσέληνες.
Ο Απολλώνιος ο Ρόδιος ανέφερε την εποχή "όταν δεν υπήρχαν όλα τα περιφερόμενα σώματα στον ουρανό, πριν εμφανιστούν οι φυλές της Δανάης και του Δευκαλίωνα, και υπήρχαν μόνο οι Αρκάδες, για τους οποίους λεγόταν ότι κατοικούσαν πάνω στα βουνά και τρέφονταν με βελανίδια, πριν την ύπαρξη της σελήνης".
Παρόμοιες αναφορές έχουμε από τον Πλούταρχο, τον Οβίδιο, τον Ιππόλυτο, τον Λουκιανό, τον Censorinus. Κατά τα φαινόμενα, στην Νότια Αμερική, σύμβολα που βρέθηκαν στους τοίχους του προαύλιου του Καλασάγια, κοντά στην πόλη του Τιαχουανάκο (στην Βολιβία), καταγράφουν την σελήνη να πρωτοεμφανίζεται πριν από περίπου 12.000 έτη.
Η εμφάνιση της Σελήνης λέγεται ότι προκάλεσε μεγάλες αναταραχές στην Γη, στη μορφή σεισμών, μαζικών πλημμυρών και κλιματολογικών αλλαγών. Ενδιαφέρον παρουσιάζει, ότι αυτή η μακρινή περιοχή έχει προταθεί από κάποιους λόγιους ως η πραγματική περιοχή της μυθικής Ατλαντίδος του Πλάτωνα και αυτή η μεγάλη πλανητική αναταραχή ως το κατακλυσμιαίο γεγονός που κατάστρεψε την Ατλαντίδα. Μια παρόμοια μεταβολή της σήμερα θα μπορούσε να προκαλέσει και την μετακίνηση των μαγνητικών πόλων της γης με παρόμοια καταστρεπτικά αποτελέσματα για τον σύγχρονο πλανήτη μας.
Ο Ελληνικής καταγωγής Λουκιανός από την Σαμοσάτα της Συρίας έζησε το 120 μ.χ. στο βιβλίο του "Αληθινή Ιστορία" δίνει πληροφορίες που ξαφνιάζουν γιατί ήταν αδύνατο να γνωρίζει άνθρωπος εκείνη την εποχή.
Για να καταλάβετε διαβάστε στην συνέχεια.
"Πήγαινε με ένα καράβι που το πήρε ο αέρας για εφτά μερόνυχτα και την όγδοη ημέρα έφτασε στο φεγγάρι." Τόσο κάνουν σήμερα τα σύγχρονα διαστημόπλοια για να πάνε στο φεγγάρι. "Μπήκε μέσα σ’ ένα πηγάδι που από πάνω είχε καθρέφτες και έβλεπε όλη τη γη." Βασιλιάς της Σελήνης ήταν ο Ενδυμίωνας που τον πήραν από την γη και τον πήγαν στο φεγγάρι και τον έκαναν βασιλιά.»

Περιγράφει τρικινητήρια αερόπλοια "τρικέφαλοι αλογογύπες που πετούσαν" περιγράφει σύγχρονες τηλεσκόπια, "έβαζαν και έβγαζαν τα μάτια τους που μπορούσε να τα φορά ο καθένας και έβλεπαν πολύ μακρυά", περιγράφει πολεμιστές με διαστημική στολή που είχε δύο κέρατα “κεραίες”.
Επίσης, περιγράφει ταξίδια στ’ άστρα του ζωδιακού καθώς και προσθαλάσσωση ίδια με αυτή των συγχρόνων κοσμοναυτών και μάλιστα στην περιοχή των Βερμούδων. Τέλος περιγράφει πόλεμο μεταξύ των κατοίκων της Σελήνης και του Σειρίου που αναφέρει ότι είχε επισκεφτεί. ”Έγιναν αερομαχίες και χρησιμοποιήθηκαν τρομερά όπλα και νίκησαν οι Σείριοι”
Οι Έλληνες φιλόσοφοι γενικότερα γνώριζαν πάρα πολλά για την σελήνη και ασχολήθηκαν πολυ μαζί της. Ο Θαλής, που θεωρείται ο πατέρας της Ελληνικής και παγκόσμιας φιλοσοφίας ήταν ο πρώτος που είπε ότι η Σελήνη λαμβάνει το φως από τον Ήλιο αλλά και ο πρώτος που υπολόγισε τη διάμετρο αλλά και τη τροχιά της.
Ο Ξενοφάνης αναφέρει ότι ο δάσκαλός του ο Σωκράτης την χαρακτηρίζει: "Μεγάλη κούφια σφαίρα που στο εσωτερικό της υπάρχουν θάλασσες και στεριές που κατοικούν άνθρωποι σαν εμάς". Λόγια του Σωκράτη που …υποστηρίζουν και σύγχρονοι αστρονόμοι σήμερα.
Ο Πυθαγόρας αφηγείται ότι έκανε στροφές γύρω από την σελήνη με τα οχήματα των θεών που κατοικούσαν εκεί, ενώ αναφέρει ότι η σεληνιακή ημέρα είναι 15 φορές μεγαλύτερη από της γης, όπως και είναι!
Ο Πυθαγόρας, επίσης, επέμενε ότι η Σελήνη κατοικείται από όντα θεϊκά όμοια με τους ανθρώπους αλλά πιο ψηλά, πιο ξανθά και πολύ πιο όμορφα. Όλες οι γνώσεις του Πυθαγόρα, Μαθηματικά, Μουσική, Γεωμετρία, Φυσική δηλώνει ότι είναι γνώσεις που πήρε από τους ουράνιους με τους οποίους είχε συνεχή επαφή.
Πολλές αναφορές για την σελήνη έχουμε και από κείμενα της Ελληνικής μυθολογίας που αναφέρονται σε θεούς και ημίθεους. Ο Έλληνας θεός Ορφέας, γιος του Απόλλωνα, ο πιο τακτικός ταξιδιώτης της Σελήνης και του Σειρίου, μας λέει: "Η Σελήνη έχει βουνά πολιτείες και σπίτια, η επιφάνεια της είναι έδαφος όπως της γης και κατοικείται από θεϊκές κοινωνίες." Ο Ορφέας γνώριζε το σεληνιακό ημερολόγιο των 12 μηνών και τις φάσεις της σελήνης.
Μιλά για την περιστροφή της γης γύρω από τον ήλιο, τις εύκρατες, τροπικές και πολικές ζώνες της γης, τις εκλείψεις της σελήνης, τα ηλιοστάσια, τις ισημερίες, τις κινήσεις των πλανητών και την παγκόσμια έλξη, και ισχυρίζεται ότι οι κάτοικοι της σελήνης είναι αυτοί που περιπλανήθηκαν από πλανήτη σε πλανήτη. Όλοι αυτοί οι ισχυρισμοί του Ορφέα αναφέρονται σε αρχαία κείμενα του Πλούταρχου και του Διογένη του Λαέρτιου.
Πολλές πληροφορίες από αρχαία κείμενα μας έρχονται και για τους Τελχίνες της Ρόδου και τους Κάβειρους της Σαμοθράκης που εξαφανίστηκαν σύμφωνα με τον μύθο μετά τον μεγάλο κατακλυσμό. Η τεχνολογική τους εξέλιξη ήταν τέτοια που τους επέτρεψε να εγκαταλείψουν την γη και να σωθούν στην Σελήνη ή τον Άρη, σε βάσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τους θεούς κατά τον εποικισμό της γης.
Ο Νονός αναφέρει ότι ο Φαέθων έκανε 30 περιστροφές γύρω από το φεγγάρι, ταξίδεψε στην Αφροδίτη και επισκεπτόταν συχνά τους πόλους της Γης.Ο Διόνυσος, η Άρτεμις και ο Ηρακλής είχαν ταξιδέψει στην Σελήνη και ο Ίδμων ταξίδευε εκεί με το άρμα του που έμοιαζε με απαστράπτοντα κομήτη, δίνοντας ακριβέστατες πληροφορίες για την αθέατη πλευρά της σελήνης, κάτι που μόλις πριν λίγα χρόνια έκανε ο σύγχρονος άνθρωπος.
Συμπερασματικά θα πρέπει να περιμένουμε εξελίξεις από τον τεχνικό δορυφόρο της γης, όλα τα στοιχεία συγκλίνουν πως εκεί πάνω κάποιο μάτι μας παρακολουθεί.

Τετάρτη 8 Ιουλίου 2015

Η «χαμένη» Ατλαντίδα του Πλάτωνα

Η «χαμένη» Ατλαντίδα του Πλάτωνα

Επάνω: Φανταστική απεικόνιση της μητρόπολης της Ατλαντίδας.
Κάτω: Η γεωγραφική θέση της χαμένης ηπείρου στον Ατλαντικό
ωκεανό, σύμφωνα με τον Πλάτωνα.
Η αναφορά του Πλάτωνα, που είναι ο μόνος ο οποίος έγραψε για την Ατλαντίδα και μάλιστα σε δύοΔιαλόγους του, στονΤίμαιο και στον Κριτία, εξακολουθεί να αποτελεί αξεδιάλυτο μυστήριο που εξάπτει το ενδιαφέρον και αφήνει τη φαντασία να καλπάζει. Ένας πραγματικός μύθος καθώς δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί αλλιώς αφ’ ης στιγμής δεν υπάρχει καμία ένδειξη για την  ύπαρξη αυτής της ηπείρου.Υπήρξε, δεν υπήρξε η Ατλαντίδα, δεν μπορεί να δοθεί σαφής απάντηση, εφόσον οι έρευνες έχουν αποβεί άκαρπες μέχρι τώρα, δεδομένου ότι οι επιστήμονες και ερευνητές την έχουν αναζητήσει εξαντλητικά από τον Ατλαντικό και τις Αζόρες ως τις Σκανδιναβικές χώρες, και από την αμερικανική ήπειρο ως τη Σαντορίνη και τ’ ανοιχτά της Κύπρου.
Τι άραγε ήταν αυτό που ώθησε τον Πλάτωνα να γράψει την «ιστορία» αυτού του μεγάλου νησιού, και σημειωτέον με εκπληκτικές λεπτομέρειες στην περιγραφή του – μολονότι όλο το πνευματικό συγγραφικό του έργο  περιλαμβάνει μέσα στις μεγάλες φιλοσοφικές του αναζητήσεις και αρκετούς μύθους;  Όπως είναι γνωστό από τη βιογραφία του  αναφέρεται ότι επισκέφθηκε την Αίγυπτο. Μήπως λοιπόν εκεί διάβασε τα ιερά βιβλία των Αιγυπτίων και ήθελε ή να μας μεταφέρει από αυτά κάποιες κοσμογονικές αλήθειες με τη μορφή μύθου ή κάποια άγνωστα προϊστορικά γεγονότα; Ή μήπως τα περί Ατλαντίδας μεταφέρθηκαν όντως από τον ίδιο τον Σόλωνα όπως ο Πλάτωνας καταθέτει;
Ο μεγάλος φιλόσοφος έδωσε το έναυσμα, και από τότε γράφτηκαν τόσα πολλά. Ο πρώτος που απέρριψε τη θεωρία της Ατλαντίδας ήταν ο Αριστοτέλης, εν αντιθέσει με τον Πρόκλο και τους άλλους νεοπλατωνιστές που ήταν υπέρμαχοι των λεγομένων του Πλάτωνα. Έχουν γραφτεί χιλιάδες τόμοι, έχουν ειπωθεί ανακρίβειες, έχουν διατυπωθεί απίστευτες απόψεις από επιστήμονες και μη, που αντί να λύνουν το μυστήριο το περιπλέκουν πιο πολύ.
Οι έρευνες εν τω μεταξύ συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και ποιος ξέρει, μπορεί να βρεθεί κάποτε ένας νέος Σλήμαν να αποδείξει, όπως με την Τροία του Ομήρου, ότι η Ατλαντίδα υπήρξε και δεν είναι μια φιλοσοφική επινόηση του Πλάτωνα.

Εμείς στην αναδίφηση αυτή θα κάνουμε το χρέος μας, και θα ακολουθήσουμε πιστά τα κείμενα του Πλάτωνα ξεκινώντας από τον Τίμαιο (ή περί φύσεως, φυσικός):
Ο διάλογος σχετικά με το θέμα, που κατ' ανάγκη παρατίθεται εν συνόψει, διαμείβεται μεταξύ του Σωκράτη, του Λοκρού φιλοσόφου και αστρονόμου Τίμαιου, του Κριτία και του Ερμοκράτη, με θέμα την ιδανική πολιτεία και τη δημιουργία του Σύμπαντος.
Όταν έρχεται η σειρά του Κριτία να μιλήσει, απευθυνόμενος  στον Σωκράτη τον προτρέπει να ακούσει μία παράξενη παράδοση που θα διηγηθεί, που είναι όμως εντελώς αληθινή, όπως την αφηγήθηκε κάποτε ο πλέον σοφός από τους επτά, ο Σόλων, που ήταν φίλος και συγγενής της οικογένειάς του, και ο Κριτίας την άκουσε από τον παππού του, όταν αυτός ήταν 90 χρόνων και ο Κριτίας 10.
Την ιστορία αυτή την είπαν, λέει,  στον Σόλωνα, όταν ζήτησε πληροφορίες για την παλαιά ιστορία, οι Αιγύπτιοι ιερείς της Σάιδας, από όπου καταγόταν ο Άμασις και όπου λάτρευαν τη θεά Νηίθ, ελληνικά Αθηνά. Στην πόλη αυτήν αγαπούσαν τους Αθηναίους και τους θεωρούσαν και συγγενείς τους.
Ένας γέρων ιερέας είπε λοιπόν στον Σόλωνα: « Σλων, Σλων, λληνες ε παδςστε, γρων δ λλην οκ στιν». Και ο ιερέας εξηγεί την αιτία της οιονεί νεότητας των Αθηναίων:
Εσείς οι Αθηναίοι δεν γνωρίζετε την αρχαία παράδοση διότι στη χώρα σας έχουν γίνει πολλές πυρκαγιές, κατακλυσμοί και καταστροφές από άλλα αίτια. Αυτό που λέτε για τον Φαέθοντα, που πήρε το άρμα του πατέρα του Ήλιου και κατόπιν η γη πυρπολήθηκε και αυτός κεραυνοκτυπήθηκε, είναι μύθος, ενώ η πραγματικότητα  είναι ότι συνέβη κάποια  παράλλαξη (εννοεί το φυσικό γεγονός –κατά Πλάτωνα– της παρέκκλισης της κυκλικής κίνησης ενός πλανήτη). Όταν συμβαίνει αυτό, εξηγεί, αυτοί που κατοικούν στα όρη και σε υψόμετρα καταστρέφονται περισσότερο από εμάς που ζούμε στον Νείλο. Και στις πλημμύρες ακόμη που κατακλύζουν τις χώρες, πάλι εμείς έχουμε περισσότερο νερό στη γη παρά από τον ουρανό. Αυτά έχουν ως αποτέλεσμα  σε εσάς να χάνονται οι άνθρωποι οι μορφωμένοι και να επιζούν οι αγράμματοι που ζουν στα βουνά, έτσι ώστε να μένετε πάντα νέοι, χωρίς μνήμη, να μη γνωρίζετε δηλαδή παρά μόνο έναν κατακλυσμό, ενώ εμάς είναι όλα διασωσμένα και γραμμένα στους ναούς μας.
Και ο ιερέας συνεχίζει λέγοντας ότι η ιστορία των Αιγυπτίων ξεκινάει πριν από 8.000 χρόνια (προ του Σόλωνα, 640-560 π.Χ.), ενώ των Αθηναίων πιο παλιά, ξεκινάει 9.000 χρόνια πριν. Τότε, λοιπόν, πέραν των Ηρακλείων Στηλών (Γιβραλτάρ) υπήρχε μια παμμεγίστη νήσος, η Ατλαντίς, μεγαλύτερη από τη Λιβύη (Αφρική) και την Ασία ενωμένες. Οι βασιλείς της είχαν συγκεντρώσει μεγάλη ισχύ και ήθελαν να κυριαρχήσουν σε Ευρώπη, Ασία και Λιβύη. Οι μόνοι που αντιτάχθηκαν στους Ατλαντιδείς βασιλιάδες ήταν οι τότε κάτοικοι των Αθηνών που κατόρθωσαν παρά την ολιγαριθμία τους να τους νικήσουν και να ελευθερώσουν όλους τους υποδουλωμένους. Ύστερα όμως από σεισμούς και κατακλυσμούς καταστράφηκε η Αθήνα ενώ ολόκληρη η Ατλαντίδα καταβυθίσθηκε και όλη η περιοχή σκεπάσθηκε από λάσπη. Αυτή την παράδοση, διατείνεται ο ιερέας των Αιγυπτίων, δεν τη γνωρίζουν οι Αθηναίοι διότι δεν υπάρχουν γραπτές πηγές και μόνο στα ιερά βιβλία της Αιγύπτου, που δεν καταστράφηκε ποτέ, σώζονται.

Ποσειδώνας
Μεταφερόμαστε τώρα στον Κριτία (ή Ατλαντικός·ηθικός) που είναι συνέχεια του Τίμαιου, επομένως μετέχουν τα ίδια πρόσωπα και τον οποίο αξίζει να αναφερθεί ότι ο Πλάτωνας τον άφησε ημιτελή.
Θα λάβει τον λόγο πάλι εδώ ο Κριτίας και θα μιλήσει λέει για έναν πόλεμο που έγινε προ 9.000 χρόνων μεταξύ Αθηνών και Ατλαντίδας. Έχει συγκρατήσει, ισχυρίζεται, στη μνήμη του τα λεγόμενα και τα παραθέτει ακριβώς σχεδόν όπως τα είπαν οι ιερείς της Σάιδας.
Θα προτάξει την περιγραφή και τα όρια της αρχαίας  Αττικής, που με κλήρο των θεών είχε περιέλθει στην Αθηνά και στον Ήφαιστο. Κατόπιν αρχίζει την εξιστόρηση της Ατλαντίδας που με κλήρο πάλι εκείνη είχε περιέλθει στον Ποσειδώνα. Η περιγραφή του Πλάτωνα είναι εκτεταμένη σε πολλές σελίδες και ακόμη και οι πιο φανταστικές σημερινές μας προσλαμβάνουσες ωχριούν μπροστά της. Θα κάνουμε μια περιεκτική περίληψη κρατώντας την ουσία.
Η Ατλαντίδα ήταν μια χώρα πλούσια,  με δέκα βασιλείς, ανώτερους των νόμων και τιμωρούς, που εξουσίαζε και τις άλλες νήσους μέχρι την Αίγυπτο και την Τυρρηνία και που διατηρούσε μεγάλη στρατιωτική δύναμη. Πραγματοποιούσε εξορύξεις μετάλλων και δη ορείχαλκου, που μόνο κατ’ όνομα ξέρουμε τώρα, γράφει ο φιλόσοφος. Μια ιερά νήσος που παρήγε αξιοθαύμαστα προϊόντα και σε υπεραφθονία τα πάντα, είχε ήμερα και άγρια ζώα και πολλούς ελέφαντες, πλούσια βλάστηση, δέντρα, ξυλεία, άφθονα φυτά, ανθοφόρα και μη, χόρτα, καρπούς ήμερους και ξηρούς και όσπρια.
Γραφιστική αναπαράσταση της Ατλαντίδας: Στο κέντρο τα ανάκτορα και
ο ναός του Ποσειδώνα που περιβάλλονται από τρεις ομόκεντρες τάφρους
συνδεόμενες με διώρυγες, ενώ η ξηρά συνδέεται με γέφυρες.
Θαυμαστά έργα είχαν κατασκευάσει γύρω από την παλαιά μητρόπολη, που βρισκόταν στο κέντρο του νησιού, αλλεπάλληλες κυκλικές ομόκεντρες τάφρους με τεράστιο πλάτος, βάθος και μήκος, διώρυγες, τεχνητά λιμάνια, ναυστάθμους κ.λπ. Υπερμεγέθη έργα πλήρους ωραιότητας. Τα μέσα στην Ακρόπολη ανάκτορα είχαν στο κέντρο τους ιερά της Κλειτούς και του Ποσειδώνα (που από τη συνεύρεσή τους είχαν γεννηθεί οι Ατλαντίδες) με χρυσό μανδρότοιχο όπου εκεί οι βασιλείς τελούσαν θυσίες. Ο ναός του Ποσειδώνα ήταν από άργυρο εκτός από τις άκρες που ήταν χρυσές. Μέσα στον ναό υπήρχαν χρυσά αγάλματα και ο θεός παριστάνετο επί άρματος να οδηγεί έξι πτερωτούς ίππους και το ύψος του άγγιζε την κορυφή. Υπήρχε μία ορειχάλκινη στήλη στο ιερό του Ποσειδώνα όπου ήταν γραμμένοι οι νόμοι από τους πρώτους βασιλείς, και η οποία περιείχε όρκο και μεγάλες κατάρες εναντίον των παραβατών.
Τα τείχη της πόλης και του ιερού είχαν καλυφθεί ολόκληρα με μέταλλα χρυσού, αργύρου, κασσίτερου και ορείχαλκου. Είχαν γυμναστήρια και ιπποδρόμους.
Επίσης υπήρχαν δύο πηγές ψυχρού και θερμού ύδατος με θαυμάσιες ιδιότητες. Ομορφιές, απίστευτη χλιδή, και μεγαλοπρέπεια, φυσικός και υλικός πλούτος, περιγράφονται ενδελεχώς από τον Πλάτωνα ξεπερνώντας κάθε φαντασία.
Επί πολλές γενιές οι κάτοικοι ήταν νομοταγείς και τιμούσαν τον θεό, ήρεμοι και σώφρονες σε όλα. Με διαύγεια νου και οξυδέρκεια, περιφρονούσαν ό,τι άλλο πλην της αρετής και θεωρούσαν βάρος τον άφθονο χρυσό.
Όταν όμως εξαλείφθηκε το θείο στοιχείο που είχαν μέσα τους, διότι αναμείχθηκε πολλές φορές με πολύ θνητό στοιχείο, και επικράτησε ο ανθρώπινος χαρακτήρας, τότε άρχισαν να ασχημονούν, κυριευόμενοι από άδικο, πλεονεξία και επιθυμία να αυξήσουν τη δύναμή τους. Αλλά ο θεός των θεών, ο Ζευς, που τηρεί τους νόμους, θέλησε να τους τιμωρήσει και συγκαλώντας τους άλλους θεούς τους είπε…...................................................

Εδώ διακόπτεται η διήγηση του Πλάτωνα, καθώς όπως προαναφέρθηκε είναι ανολοκλήρωτη.
Μας αφήνει ενεούς μεν, προβληματισμένους δε, γιατί δύσκολα μπορεί να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα, αφού τα κείμενα είναι αινίγματα με γόρδιους άλυτους δεσμούς που επιτρέπουν μόνον εικασίες.
 Μαρίνα Μαραγκού

Τρίτη 7 Ιουλίου 2015

ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ - ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ 29 αγαθά που πρέπει να έχετε στην κατοχή σας

http://1.bp.blogspot.com/-oLa6H3FXFW0/UcDPTxs04HI/AAAAAAAASyw/-StzS0op4rI/s1600/lkjl.pngΕπειδή έρχονται πολύ δύσκολες μέρες, και πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι, παρακαλώ να το λάβετε σοβαρά υπόψη.... Σε προηγούμενη ανάρτηση , σας έδωσα αυτούσιο τον κατάλογο των 100 αγαθών που θα πρέπει κάποιος να έχει σε μία κατάσταση εθνικής κρίσης, όπως αυτός πρωτοδημοσιεύθηκε σε αμερικανικό ιστολόγιο το 2007 .

Τώρα , μετά την πάροδο 6 ετών και τις σχετικές συζητήσεις επάνω στο θέμα , μετά από επεξεργασία αυτού του πρώτου καταλόγου , όπως είχα υποσχεθεί σας παρουσιάζω έναν κατάλογο 29 αγαθών , που αν και απηχεί τις τελευταίες απόψεις στις ΗΠΑ, έχει τροποποιηθεί ώστε να καλύπτει τις ανάγκες που προκύπτουν στην ελληνική κοινωνία .
1 . Μωρομάντηλα( ή χαρτί υγείας; )
Αν και θα δείτε τον περισσότερο κόσμο σε μία κατάσταση κρίσης να αποθηκεύει χαρτί υγείας , να λάβετε υπ'όψιν σας ότι αυτό απαιτεί αρκετό χώρο που ίσως θα ήταν καλό να τον χρησιμοποιήσετε για άλλες ανάγκες σας.Φυσικά , αν διαθέτετε άφθονους χώρους , το χαρτί υγείας , εξακολουθεί να είναι πρώτη επιλογή , σκεφτείτε όμως και το ότι τα μωρομάντηλα , απαιτούν πολύ λιγότερο χώρο , μεταφέρονται πολύ εύκολα από τον καθέναν μας , έχουν καλύτερη υγιεινή , τα χρησιμοποιούμε και σε μωρά , ενώ έχουν και άλλες εφαρμογές (π.χ. καθαρισμός χεριών ή σημείων του σώματος ή αντικειμένων ). Μην ξεχάσετε και την προμήθεια ειδών γυναικείας υγεινής ....
2.Βαμβάκι( ή και δισκία ντεμακιγιάζ ; )
Είναι πανάλαφρα και εύκολα στην αποθήκευση.Θα σας χρησιμεύσουν στον καθαρισμό σώματος , πληγών , στην εφαρμογή αλοιφών ή οινοπνεύματος , ιωδίου κλπ.Επίσης μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε ( αφού τα εμποτίσετε κατάλληλα )και για προσανάμματα.
3.Χάπια ενεργού άνθρακα ( καρβουνάκια )
Σε περίπτωση που έχετε καταναλώσει οτιδήποτε επικίνδυνο για τον οργανισμό σας ( και μετά την πρόκληση εμετού ) ο ενεργός άνθρακας απορροφά τις τοξικές ουσίες και τις κρατά μέχρι να εξέλθουν του σώματός σας ,σώζει την ζωή σας όταν γιατροί και νοσοκομεία είναι μακρυά !( λειτουργεί και στο αλκοόλ ) .Επίσης είναι πρώτης τάξεως αντιδιαρροϊκό , απαραίτητο και σε κανονικές συνθήκες διακοπών ή τουρισμού .
4.Πολυβιταμίνες
Απαραίτητες σε κατάσταση κρίσης , αφού , είναι πιθανόν η διατροφή σας να είναι πλημμελής για μεγάλο χρονικό διάστημα. Υπολογίστε καθημερινά για κάθε μέλος της οικογενείας σας τις ποσότητες που θα χρειαστείτε. Φρούτα και λαχανικά πιθανόν να λείψουν για αρκετούς μήνες , αλλά οι πολυβιταμίνες έχουν το πλεονέκτημα ότι και έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής στο ράφι και μπορούμε να τις χρησιμοποιούμε ως συμπλήρωμα διατροφής και σε κανονικές συνθήκες.
5.Απωθητικά εντόμων - ερπετών
Ίσως χρειαστεί να περάσετε στην ύπαιθρο αρκετές ημέρες και νύκτες.Αντικουνουπικά είναι απαραίτητα ιδίως καλοκαίρι ,υπάρχουν επίσης απωθητικά ψύλλων - κοριών , φθειρών , και να μην ξεχάσετε την απώθηση φιδιών .Πάντα να έχετε μαζί σας και συσκευή αφαίρεσης δηλητηρίου
6.Πετσέτες
Οι πετσέτες έχουν αρκετές χρήσεις.Σας στεγνώνουν αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθούν και για να σας καθαρίσουν ,ενώ οι μεγάλου μεγέθους μπορούν να σας προστατεύσουν και από το κρύο αντί κουβέρτας!Αποθηκεύσετε διάφορα μεγέθη από μικρές χεριών - προσώπου έως μεγάλες σώματος .Προσοχή στην ευτελή ποιότητα καθώς είναι πιθανόν να μην είναι αντοχής και να διαλυθεί εύκολα η πλέξη τους .
7.Κουβέρτα επιβίωσης
Ανεξαρτήτως των καιρικών συνθηκών η κουβέρτα επιβίωσης είναι απαραίτητη σε κάθε περίπτωση:Διατηρεί την θερμοκρασία του σώματος και αντέχετε μία κρύα νύχτα , ή προφυλάσσει έναν τραυματία σε κατάσταση σόκ .Είναι φθηνές , ενώ υπάρχει και ολόσωμη παραλλαγή , αλλά υπάρχουν και διπλής όψεως , όχι μόνο εναντίον του κρύου αλλά και της ζέστης ( ιδιαίτερα χρήσιμη σε περίπτωση πυρκαγιάς ).
8.Σακούλες απορριμμάτων
Δεν πιάνουν χώρο , είναι φθηνές , αντοχής .Εάν έχετε αγοράσει ήδη αρκετά πλαστικά πιάτα και μαχαιροπήρουνα μιάς χρήσεως , για να αποφύγετε την χρήση απορρυπαντικών , νερού , τις χρησιμοποιείτε ως σακούλες απορριμάτων.Μπορείτε όμως να τις χρησιμοποιήσετε και για κάθε είδους μεταφορά που θα κάνετε αντί χαρτοκιβωτίων.Αποθηκεύετε σε αυτές τον ρουχισμό σας. Αποθηκεύετε ό,τι άλλο υλικό θέλετε.Τέλος χρησιμεύουν σε κατασκευές στην ύπαιθρο , ακόμη και σαν πρόχειρη στέγη!Να μην ξεχάσω ότι γίνονται και υπνόσακκοι!
9.Κολλητική ταινία.
Απαραίτητη και με μεγάλη ανταλλακτική αξία σε κατάσταση κρίσης , είναι σκόπιμο να έχετε μεγάλες ποσότητες.Είναι από τα αγαπημένα αντικείμενα των στρατιωτικών ,αφού τους βοηθά να φτιάχνουν οτιδήποτε ενώ είναι σε συνεχή κίνηση .Φτιάχνει , στεγανοποιεί , συγκρατεί εύθραυστα μέρη και τα κάνει λειτουργικά , έστω και αν τα δένει πρόχειρα και πρόσκαιρα.
10.Πέτρα φωτιάς ή σπινθηριστή
Μία πέτρα φωτιάς μαγνησίου ή και ένας σπινθηριστής είναι χρήσιμα για να ανάψετε φωτιά. Είναι κάτι που σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης θα κάνετε οπωσδήποτε, καλό θα ήταν ήδη να έχετε κάνει τις δοκιμές σας.Η φωτιά ζεσταίνει , φωτίζει , μαγειρεύετε, την χρησιμοποιείτε ως μέσον άμυνας εναντίον άγριων ζώων.Φυσικά μπορείτε να ανάψετε μιά φωτιά με σπίρτα , αναπτήρα , ακόμη και με συγκεντρωτικό φακό και την βοήθεια των ακτίνων του ηλίου, όμως η προτεινόμενη λύση είναι κάτι που μπορεί να πηγαίνει ακόμη και με τα κλειδιά του σπιτιού ή του αυτοκινήτου σας.
11.Ελβετικός σουγιάς ( ή πολυεργαλείο )
Σε κάρτα , ή σε κλασσική μορφή ο ελβετικός σουγιάς , μικρός σε μέγεθος που χωράει σε κάθε τσέπη ,ξεπερνά σε κάποιες από τις παραλλαγές του τα 20 εργαλεία σε 1 .Τον έχετε πάντα μαζί σας , διαλέξτε το μέγεθός του , αφού έχει ένα μικρότερο και ένα μεγαλύτερο , τσέπης πάντοτε, και την διαμόρφωση που επιθυμείτε!Στις φωτογραφίες έχω συμπεριλάβει και μία έκδοση Rescue(κίτρινο χρώμα ), που αν και πανάκριβη , απεγκλωβίζει από την ζώνη ασφαλείας παγιδευμένο μέσα σε όχημα κατόπιν τροχαίου ατυχήματος , και έχει και θραύστη κρυστάλλων , μπορεί δε να χρησιμοποιηθεί και με ένα μόνον χέρι.Υπάρχουν φθηνότερες παραλλαγές αυτής της έκδοσης από άλλες εταιρείες, που κυκλοφορούν στην αγορά.
12.Κυάλια
Απαραίτητα σε κατάσταση κρίσης .Είναι ουσιώδες να μπορείς να εντοπίσεις πιθανές απειλές πολύ πριν αυτές φτάσουν κοντά σου.Σκέψου πως σε μία έκρυθμη κατάσταση , άλλοι άνθρωποι θα συνεχίσουν να συμπεριφέρονται καλοπροαίρετα , άλλοι όμως όχι!Είναι άλλο πράγμα να βλέπεις με τα κυάλια από μακρυά κάποιον να πλησιάζει , άλλο να προλάβεις να δείς μία ομάδα ενόπλων να έρχεται προς το μέρος σου και τραγικά άλλο να τους δείς όλους ξαφνικά μπροστ

Κυριακή 5 Ιουλίου 2015

Σε ποια σχολεία ανά τον κόσμο διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά

Σε ποια σχολεία ανά τον κόσμο διδάσκονται τα Αρχαία Ελληνικά

Σε ποια σχολεία ανά τον κόσμο διδάσκονται τα Αρχαία ΕλληνικάΣτοιχεία για τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών διεθνώς έδωσε ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς με έγγραφό του που διαβίβασε στη Βουλή μετά από σχετική ερώτηση του Βουλευτή Δημήτριου Καμμένου. 
Ο Αριστείδης Μπαλτάς ενημερώνει ότι η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών πραγματοποιείται στα Ελληνικά Σχολεία του εξωτερικού, τα οποία εποπτεύονται από το ελληνικό κράτος και τα οποία λειτουργούν με «εμφυτευμένα» τα ισχύοντα της ημεδαπής. Οι εκπαιδευτικές μονάδες, που λειτουργούν με αυτή τη μορφή οργάνωσης, όπως κατανέμονται στα κατά τόπους Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης (ΣΓΕ) είναι οι εξής: 
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΣΧΟΛΕΙΑ
ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΟΒΕΡΟΥ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΚΟΛΩΝΙΑΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΝΤΟΡΤΜΟΥΝΤ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΥΠΕΡΤΑΛ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΝΤΥΣΣΕΛΝΤΟΡΦ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΜΠΙΛΕΦΕΝΤ
ΜΟΝΑΧΟΥ
2 ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΜΟΝΑΧΟΥ, 1 ΛΥΚΕΙΟ ΜΟΝΑΧΟΥ, ΛΥΚΕΙΟΥ ΣΤΟΥΤΓΑΡΔΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΦΡΑΝΚΦΟΥΡΤΗΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ
ΛΟΝΔΙΝΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΝΔΙΝΟΥ
ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚΕΙΟ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ
ΚΑΪΡΟΥ
ΑΒΕΡΩΦΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ (ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ), ΑΜΠΕΤΕΙΟΣ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ (ΚΑΙΡΟ), ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΙΕΡΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ (ΙΣΡΑΗΛ)
ΓΙΟΧΑΝΕΣΜΠΟΥΡΓΚ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΤΙΣ-ΑΜΠΕΜΠΑ (ΑΙΘΙΟΠΙΑ), ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΚΙΝΣΑΣΑ (ΚΟΝΓΚΟ), ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΛΟΥΜΠΑΣΙ (ΚΟΝΓΚΟ), ΓΥΜΝΑΣΙΟ –ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΡΤΟΥΜ (ΣΟΥΔΑΝ)












Η εκπαιδευτική – πολιτισμική στήριξη της Ελληνικής Πολιτείας συνδέεται με οικονομική ενίσχυση των εκπαιδευτικών μονάδων του εξωτερικού, μέσα από τη διάθεση αποσπασμένων εκπαιδευτικών, τη συγγραφή και τη διάθεση βιβλίων – μέσων διδασκαλίας – ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού, τη σύνταξη προγραμμάτων, τη μόρφωση και επιμόρφωση Ελλήνων εκπαιδευτικών για διάθεση στο εξωτερικό, καθώς και ομογενών και άλλων εκπαιδευτικών, τη χορήγηση χρηματικών βραβείων και επαίνων σε μαθητές και φοιτητές, και εν γένει με πόρους και επιχορηγήσεις για την αντιμετώπιση πάσης φύσεως λειτουργικών αναγκών. 
Επίσης ο υπουργός γνωστοποιεί ότι η αρχαία ελληνική διδάσκεται ποικιλόμορφα σε πλείστες χώρες, εκπαιδευτικές μονάδες και βαθμίδες. Από τα στοιχεία που χορηγούν στη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων του ΥΠΟΠΑΙΘ τα Συντονιστικά Γραφεία Εκπαίδευσης Εξωτερικού, ισχύουν τα ακόλουθα: 
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Στα 16 Ομόσπονδα κρατίδια της Γερμανίας τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται, ως υποχρεωτικό μάθημα σε 208 Κλασικά Λύκεια. Συγκεκριμένα στα 13 Ο.Κ του ΣΓΕ Βερολίνου λειτουργούν 105 Κλασικά Λύκεια Β/θμιας, στα 3 ΟΚ του ΣΓΕ Μονάχου λειτουργούν 103. 
ΠΟΛΩΝΙΑ
Στην Πολωνία λειτουργούν 3 Κλασικά Λύκεια Β/θμιας όπου διδάσκεται παράλληλα με την Αρχαία Ελληνική και ο Αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός. 
Μ.ΒΡΕΤΑΝΙΑ
Στη Μ.Βρετανία η διδασκαλία των Αρχαίων είναι προαιρετική, στο πλαίσιο της διδασκαλίας ξένων γλωσσών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Κάθε σχολείο είναι αρμόδιο να αποφασίσει αν θα εντάξει τα Αρχαία Ελληνικά στο πρόγραμμά του. Ωστόσο σε κάποια από τα ιδιωτικά σχολεία το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών και Λατινικών (Classics) προσφέρεται στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Ιδιαίτερη παράδοση και ποιότητα στις κλασικές σπουδές έχουν πολλά γνωστά Πανεπιστήμια της Αγγλίας. Έδρες Ελληνικών Σπουδών στελεχώνονται με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς στην Μ. Βρετανία, στη Β. Ιρλανδία και τη Σουηδία. 
ΔΑΝΙΑ
Στη Δανία τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται σε ένα πολύ μικρό αριθμό σχολείων (συνολικά 10).  Διδάσκονται μόνο στο Λύκειο και προσφέρονται ως μάθημα επιλογής και όχι ως ξένη γλώσσα. Τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών – τα οποία προσφέρονται σε συνδυασμό με τα Λατινικά-, απευθύνονται σε μαθητές που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα Αρχαία Ελληνικά και θέλουν να ακολουθήσουν σχετικές σπουδές στο πανεπιστήμιο. Τα σχολεία αυτά συνιστούν «κανονικά σχολεία» και δεν αποτελούν ιδιαίτερο τύπο σχολείου. 
ΣΟΥΗΔΙΑ
Στη Σουηδία δεν διδάσκονται Αρχαία Ελληνικά στα σχολεία 
ΝΟΡΒΗΓΙΑ
Στη Νορβηγία μαθητές που φοιτούν στο λύκειο έχουν τη δυνατότητα επιλογής παρακολούθησης μαθήματος για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό σε δυο επίπεδα, που περιλαμβάνει μεταξύ των άλλων την εκμάθηση των αρχαίων ελληνικών. 
ΒΕΛΓΙΟ, ΓΑΛΛΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ
Τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται ως μάθημα επιλογής. 
ΙΤΑΛΙΑ
Στην Ιταλία τα Αρχαία διδάσκονται στα κλασικά Λύκεια. 
ΡΩΣΙΑ
Στη Μόσχα τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Μόσχας Λομονόσοφ, στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών (RGGU), στο Πανεπιστήμιο Αγίας Πετρούπολης, στο Πανεπιστήμιο Πετροζαβόντσκ, στη Θεολογική Ακαδημία Μόσχας και στα εκκλησιαστικά λύκεια. 
Στην πόλη Κρασνοντάρ, τα Αρχαία διδάσκονται εκτεταμένα στο Κρατικό Πανεπιστήμιο του Κουμπάν, και με την υποστήριξη αποσπασμένου εκπαιδευτικού, καθώς και στην Ανωτέρα Σχολή της Εκκλησίας. Στη Γεωργία τα Αρχαία διδάσκονται και με την υποστήριξη αποσπασμένου εκπαιδευτικού, στο Ινστιτούτο Κλασικών, Βυζαντινών και Ν.Σπουδών του Κρατικού Πανεπιστημίου Τιφλίδας με τετραετή κύκλο προπτυχιακών σπουδών και διετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών στην Κλασική Φιλολογία. 
ΟΥΚΡΑΝΙΑ
Στην Ουκρανία τα Αρχαία διδάσκονται και με την υποστήριξη αποσπασμένου εκπαιδευτικού, στο Κίεβο, στο Κρατικό Πανεπιστήμιο Ταράς Σεβτσένκο, στο Λβιβ ή Λβοφ της Δυτικής Ουκρανίας, στο Εθνικό Πανεπιστήμιο «Ιβαν Φράνκο» του Λβιβ, στην έδρα Κλασικής Φιλολογίας, στη Φιλοσοφική Σχολή, στο Καθολικό Πανεπιστήμιο του Λβιβ – σε όλα ως υποχρεωτικό μάθημα κατά κανόνα. 
ΚΡΟΑΤΙΑ
Στην Κροατία τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται και με την υποστήριξη αποσπασμένου εκπαιδευτικού, σε 6 Δημοτικά σχολεία (σε παιδιά ηλικίας 13-14 χρονών), σε 12 κλασικά Λύκεια και σε 2 Τμήματα κλασικών Σπουδών, σε όλα ως υποχρεωτικό μάθημα. 
ΟΥΓΓΑΡΙΑ
Στην Ουγγαρία τα Αρχαία διδάσκονται σε λίγα σχολεία της Βθμιας ως μάθημα επιλογής, αλλά εκτεταμένα στα Τμήματα Κλασικής Φιλολογίας, Αιγυπτιολογίας, Φιλοσοφίας σε 5 ΑΕΙ, της χώρας καθώς και στα 2 Εκκλησιαστικά Πανεπιστήμια της Βουδαπέστης.
ΣΕΡΒΙΑ
Στη Σερβία τα Αρχαία διδάσκονται στο Πανεπιστήμιο του  Βελιγραδίου ως υποχρεωτικό μάθημα. Επίσης τα Αρχαία διδάσκονται στα σχολεία Filoloska Gimnazija στο Βελιγράδι και στην πόλη Sremski Karlovci, στα πανεπιστήμια Filozofski Fakultet στο Βελιγράδι (ως το κεντρικό αντικείμενο σπουδών) και Filozofski Fakultet στο Novi Sad. 
ΣΛΟΒΕΝΙΑ
Στη Σλοβενία τα Αρχαία διδάσκονται, και με την υποστήριξη αποσπασμένου εκπαιδευτικού, στα Γυμνάσια της χώρας, κατά την τελευταία χρονιά, ως προαιρετικό μάθημα,στο Κλασικό Τμήμα της Φιλοσοφικής Σχολής, στο Καθολικό Κλασικό Λύκειο της Λουμπλιάνας και στη Θεολογική Σχολή της Λιουμπλιάνας (ως προαιρετικό μάθημα). 
ΡΟΥΜΑΝΙΑ
Στη Ρουμανία τα Αρχαία διδάσκονται σε όλα τα εκκλησιαστικά λύκεια της χώρας και σε όλες τις Θεολογικές σχολές. 
Β. ΑΦΡΙΚΗ – ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ
Στις χώρες αρμοδιότητας του ΣΓΕ Β. Αφρικής – Μ.Ανατολής (Αραβικές και Ισραήλ) τα Αρχαία δεν διδάσκονται σε κανένα Δημόσιο Σχολείο. 
Ν. ΑΦΡΙΚΗ
Στη Ν. Αφρική μαθήματα Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού παραδίδονται στο University of Pretoria στο Rhodew University Cape Town, University of Cape Town, University ofStellenbosch, Kuazulu Natal University. Το δε Τμήμα Ελληνικών και Λατινικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Γιοχάνεσμπουργκ στελεχώνονται και με αποσπασμένο εκπαιδευτικό ΠΕ02. 
ΑΜΕΡΙΚΗ
Στον Καναδά τα Αρχαία διδάσκονται στα Τμήματα Κλασικών Σπουδών των Πανεπιστημίων Mc Gill – Montreal, New Brunswick – Fredericton Waterloo-Ontario, Manitoba- Manitoba και μόνο και η παρακολούθησή τους είναι ως επί το πλείστον υποχρεωτική. 
Στη Ν. Υόρκη τα Αρχαία διδάσκονται ως υποχρεωτικό μάθημα μόνο στο Saint Demetrios Greek American School, το μοναδικό Ελληνοαμερικανικό Λύκειο στις ΗΠΑ, από αποσπασμένους Έλληνες και ομογενείς εκπαιδευτικούς. Στα Πανεπιστήμια των ΗΠΑ τα Αρχαία διδάσκονται όπου υπάρχει αντίστοιχο τμήμα και πρόγραμμα Σπουδών. 
Στη Λατινική Αμερική τα Αρχαία δεν διδάσκονται στη Δευτεροβάθμια παρά μόνο στην Τριτοβάθμια στο πλαίσιο των κλασικών σπουδών, ως ακολούθως: 
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ
Στο πολιτιστικό ίδρυμα Fundacion Helenica en Argentina που τελεί υπό την αιγίδα του ΥΠΟΠΑΙΘ διδάσκονται τα Αρχαία σε ενηλίκους από αποσπασμένο φιλόλογο. Διδάσκεται σε πανεπιστημιακό επίπεδο στα UBA (Πανεπιστήμιο του Mπουένος Άιρες), UCA ( Universidad Catolica Argentina), Universidad del Salvador, Universidad Nacional de Cordoba. 
ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ
Universidad Central, Universidad Catolica 
ΒΡΑΖΙΛΙΑ
USP, Universidade do Estado do Rio de Janeiro, Universidade de Brasilia, Universidade Federal do Rio de Janeiro, Universidade de Brasilia, Universidade Federal do Rio de Janeiro, UFBA, UNESP Araracuara, Universidade Catolica 
ΠΕΡΟΥ
Universidad Nacional de San Marco, Universidad Catolica 
ΜΕΞΙΚΟ
UNAM, Universidad Catolica 
ΟΥΡΟΥΓΟΥΑΗ
Universidad de Montevideo, Universidad Catolica 
ΧΙΛΗ
Universidad de Chile, Centro de Estudios Griegos Bizantinos y Noehelenicos, Universidad Catolica 
ΠΑΝΑΜΑ
Universidad Catolica 
ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ
Τα Αρχαία Ελληνικά διδάσκονται, ως επιλεγόμενο μάθημα για τις Πολιτειακές εξετάσεις (Πανελλήνιες), σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας ως ακολούθως:
Balwyn High School – Μελβούρνη – Ανεξάρτητο Κρατικό ( η λειτουργία του Τμήματος υποστηρίζεται και για φέτος με αποσπασμένο εκπαιδευτικό, ενώ το 2016 παύει πλέον να προσφέρεται η διδασκαλία των Αρχαία), Xavier – Μελβούρνη – Ιδιωτικό – Καθολικό, Alphington Grammar – Μελβούρνη – Ελλ. Ορθ. Κοινότητα Μελβ. Και Βικτώριας ( υποστηρίζεται από αποσπασμένο άνευ μισθού – επιμισθίου εκπαιδευτικό), Pymble Ladies College – Sydney- Ανεξάρτητο Κρατικό, Sydney Grammar School –Sydney. 
Κλείνοντας ο υπουργός Παιδείας επισημαίνει ότι η πολιτική ηγεσία οτυ ΥΠΟΠΑΙΘ θεωρεί τα κλασικά ανθρωπιστικά γράμματα, η αρχαία ελληνική και η λατινική γραμματεία, αποτελούν κοινό κτήμα ολόκληρης της ανθρωπότητας. Μπορούν να διδάσκονται με διάφορους τρόπους, σε διαφορετικές βαθμίδες και με διαφορετικές μορφές (έμφαση στις γλώσσες, κείμενα από μετάφραση, έμφαση στον πολιτισμό). Ο πιο πρόσφορος τρόπος να διδάσκονται μπορεί να ποικίλει, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες και τους ιδιαίτερους σχεδιασμούς του κάθε εκπαιδευτικού συστήματος.
Καλόγηρος Βασίλειος

Σάββατο 4 Ιουλίου 2015

Δραγούμης-Κοτοπούλη: Έρωτας σαν τραγωδία…

Δραγούμης-Κοτοπούλη: Έρωτας σαν τραγωδία…

ionmarika
«Στην αρχή φανταζόμουν αλλιώτικο τον έρωτά μου για την γυναίκα αυτήν. Πιο ομαλό, πιο ήσυχο, ίσως πιο κοινό. Μα, είναι τραγικός.»
Αυτά τα λόγια του Ίωνα Δραγούμη, αποτελούν μία μικρή περιγραφή της θυελλώδης σχέσης του με την ηθοποιό, Μαρίκα Κοτοπούλη.
Μίας σχέσης που κράτησε 12 ολόκληρα χρόνια και ξεκίνησε περίπου στα μέσα του 1908, – ένα χρόνο δηλαδή, μετά τον χωρισμό του με την Πηνελόπη Δέλτα. Ο περίφημος πλατωνικός έρωτας του Δραγούμη με τη δεύτερη, τον είχε σημαδέψει μάλιστα τόσο πολύ, που πίστευε ότι δεν θα ερωτευόταν ποτέ ξανά. Έκανε, όμως, λάθος…
Ήταν Μάρτιος του 1905 και στο θέατρο «Ζιζίνια» παρουσιαζόταν η Ορέστεια του Αιχύλου. Η βραδιά είχε ξεκινήσει μάλλον άσχημα για τον Ίωνα, καθώς είχε συναντήσει εκεί την πρώην αγαπημένη του με τον σύζυγό της.
Αφού μίλησαν για λίγα λεπτά, κάθισε ο καθένας στη θέση του, συνεχίζοντας αυτόν τον «βασανιστικό διάλογο» μονάχα με τα μάτια.
Η παρέα του στενού του φίλου Κωνσταντίνου Καβάφη δεν έδειχνε να τον παρηγορεί, και για μία στιγμή πέρασε από το μυαλό του η ιδέα να φύγει, αλλά δεν είχε χρόνο καθώς η παράσταση ξεκινούσε σε λίγα λεπτά.
«Προς σας θεοί, την προσευχή μου τώρα υψώνω…»
Ο Δραγούμης τινάχτηκε από τη θέση του σαν να έβγαινε από λήθαργο.
— «Ποια είναι αυτή η φωνή», ρώτησε σαστισμένος τον Καβάφη που καθόταν πλάι του.
— «Αυτή, Ίων, είναι η Κοτοπούλη». Ο Δραγούμης έβγαλε το μαντίλι του και σκούπισε το ζεστό μέτωπο του.
Η Πηνελόπη Δέλτα, λίγα μέτρα πιο μακριά, προσπάθησε να βρει το βλέμμα του. Δεν τα κατάφερε, όμως, αυτή τη φορά.
Ο Ίων είχε ήδη «μαγευτεί» από τη μικρόσωμη θεατρίνα.
«Ένιωθα σαν να κάναμε έρωτα εκείνη την ώρα», θα της έλεγε λίγα χρόνια αργότερα. «Κι όμως δεν ήρθα μετά στο καμαρίνι σου. Δεν ήμουν ακόμη έτοιμος για σένα».
Θα ήταν όμως, τρία χρόνια αργότερα…
Όταν η Κοτοπούλη πάτησε τα 21, ο Δραγούμης της έστειλε μαζί με μία θάλασσα από τριαντάφυλλα και μία κάρτα η οποία έγραφε «Σας περιμένω σε μία ώρα για να πάμε για βαρκάδα στον Βόσπορο».
Εκεί, ο Ίων της μιλούσε με ζεστασιά και τρυφερότητα. Η Μαρίκα, από την άλλη, του απαντούσε κοφτά, ειρωνικά και πολλές φορές αινιγματικά, ενώ οι ερωτήσεις της για τη σχέση του με την Δέλτα είχαν αρχίσει να τον ενοχλούν.
— «Έχεις παράσταση σε πέντε ώρες. Ας επιστρέψουμε», της λέει.
— «Ας μη γυρίσουμε πίσω», του απαντάει εκείνη.
— «Και δε φοβάσαι μήπως ο ερωτύλος πρόξενος σε βιάσει μες στη μέση του Βοσπόρου;» της αποκρίνεται -φανερά εκνευρισμένος.
— «Δεν βολεύει η βάρκα, Ίων» του αποκρίνεται προκλητικά η Μαρίκα. «Θα βουλιάξουμε στα προκαταρκτικά».
Ο Δραγούμης προσπάθησε να πνίξει το χαμόγελο του. Μάταια…
Το ίδιο βράδυ έκαναν έρωτα. Ήταν, ουσιαστικά, η αρχή της σχέσης τους. Μίας σχέσης που μπορεί να χαρακτηριζόταν από πολλές πράξεις, όχι όμως από «σεξουαλική αφοσίωση».
Η Κοτοπούλη ήταν ήδη αρραβωνιασμένη με έναν άλλον άντρα.
«Χθες το βράδυ, όταν σε άφησα, έμεινα κάτω από το παράθυρο του ξενοδοχείου σου» της γράφει ο Δραγούμης. «Δεν έφυγα. Περίμενα ώρα πολλή, παρ’όλο το τσουχτερό κρύο. Και τον είδα. Μπήκε στο ξενοδοχείο. Το φως του δωματίου σου ήταν σβηστό. Μετά άναψε. Μετά έσβησε. Μετά πάλι άναψε και μετά πάλι έσβησε. Και εγώ, ήμουν εκεί…»
Ίσως του άρεσε να βασανίζεται, καθώς η Κοτοπούλη δεν θα δίσταζε ούτε τα επόμενα χρόνια να κοιμάται και με άλλους άντρες.
Κανένας, άλλωστε, από τους δυο τους δεν άνηκε στο μονογαμικό είδος.  Ναι, ήταν πράγματι μία παράξενη σχέση. Ιδιόμορφη τουλάχιστον.
Οι κολασμένοι έρωτες, όμως, δεν έχουν κανόνες... και αυτό το γνώριζαν καλά και οι δύο.
Τι είχε απογίνει ο αγνός έρωτάς του για την Πηνελόπη Δέλτα; Όπως γράφει η ίδια, ο Ίων δεν είχε ανάγκη πια από τους ρομαντισμούς της.
«Έχει τη λογικότερη αλήθεια τούτης (Κοτοπούλη), που όλα τα καταλαβαίνει. Τα όργια, τις απάτες, την έλλειψη ιδανικού, τη μικροχαρά της στιγμής, την απόλαυση κάθε αισθήσεως, την άμεσο εκτέλεση κάθε επιθυμίας. Το ψέμα, την κωμωδία, την προσποίηση, που τσαλαπατά αρχές και χρέη. Και ένα θεό λαυτρεύει, την απόλαυση της στιγμής».
Η Δέλτα -όπως και πολλοί άλλοι- υποστήριζε πως η Κοτοπούλη έπαιζε μαζί του.
Τη μία μέρα τον αγνοούσε και την άλλη του έκανε τρομερές σκηνές ζηλοτυπίας – ακόμη και στη μέση του δρόμου.
Κάποτε, λοιπόν, τσακώθηκαν τόσο πολύ, που γύρεψε αυτός να φύγει – και επειδή ήταν μπροστά κόσμος, η Μαρίκα –με τον τρόπο που δεν μπορούσε κανείς να της αντισταθεί- του ψιθύρισε ερωτικά «μη φεύγετε» και ενώ τελικά εκείνος φεύγει, επιστρέφει σαν τυφλός το ίδιο βράδυ, επειδή του έγραψε το πρώτο της γράμμα.
Τρεις μονάχα λέξεις. «Σε θέλω, ξέρεις».
Και αυτές οι σκηνές δεν είχαν ποτέ τέλος. Κάποτε πήγε επίσκεψη στο σπίτι μίας γειτόνισσας και η Κοτοπούλη του έκανε τέτοια σκηνή, που μόνο στο θέατρο μπορούσε να δει κανείς.
«Φοβήθηκα πως θα την έχανα», γράφει ο ίδιος στο ημερολόγιό του.
«Πόνεσα τραγικά και την αγάπησα, όπως ποτέ άλλοτε. Την παρακάλεσα χωρίς καμιά περηφάνια, ενώ εκείνη κρατούσε τη δική της, φώναξα, θύμωσα, έπεσα στα πόδια της. Τέλος με φίλησε. Μου χάρισε τον κόσμο εκείνη τη στιγμή».
Οι δυο τους δεν απέκτησαν ποτέ παιδιά. Δεν πρόλαβαν καν να παντρευτούν.
Όταν ήθελε ο Δραγούμης, δεν ήθελε η Κοτοπούλη.
Όταν ήθελε η Κοτοπούλη δεν ήθελε ο Δραγούμης, ή μάλλον η οικογένειά του.
Και όταν το ήθελαν και οι δυο, δολοφονήθηκε ο Ίων.
Για την εκτέλεσή του από του βενιζελικούς, η Κοτοπούλη έμαθε 23 μέρες αργότερα. Της είχαν πει ότι ήταν στην εξορία, της έκρυβαν τις εφημερίδες και μονάχα όταν αποφάσισε η ίδια να επισκεφθεί τον Βενιζέλο για να της δώσει εξηγήσεις, της το αποκάλυψαν.
Τραγική φιγούρα. Σαν την Ηλέκτρα την ώρα που της ανακοινώνουν τον θάνατο του Ορέστη.
Όρμηξε στο πάτωμα. Άρχισε να γδέρνει με τα νύχια της τα σανίδια. Αίματα. Ουρλιαχτά.
«Το αγριμάκι», όπως συνήθιζε να την αποκαλεί ο Δραγούμης, θα έμενε έτσι ανήμερο, μέχρι το τέλος της ζωής του.
Πέντε χρόνια αργότερα, και καθώς η Μαρίκα Κοτοπούλη ήταν πια παντρεμένη με τον Γιώργο Χέλμη, έκανε μόνη της κάποια ταξίδια στην Ευρώπη.
Σε πολλά από αυτά τα μέρη, είχε πάει με τον Δραγούμη.
Έτσι, στην Ιταλία και πιο συγκεκριμένα στη Ρώμη, στη βίλα Μποργκέζε, θα αντικρίσει για τελευταία φορά τα σκαλισμένα ονόματά τους στο μαρμάρινο παραπέτο.
«Ίων-Μαρίκα». Αυτός ο έρωτας δεν είχε ξεχαστεί.
Για την ακρίβεια, δεν θα ξεχαστεί ποτέ, όπως συμβαίνει άλλωστε με όλους τους μεγάλους έρωτες.

Πέμπτη 2 Ιουλίου 2015

Καθαρό το DNA των ελλήνων!

http://newsking.gr/wp-content/uploads/2015/05/dna-1-620x325.jpgΟκτώ πανεπιστήμια και ερευνητικά εργαστήρια σε όλο τον κόσμο είχαν ήδη απαντήσει στην Die Welt που ισχυρίζεται ότι η ελληνική φυλή είναι μείγμα φυλών.
Η συνέχεια της Ελληνικής φυλής αποδείχθηκε πλέον και με επιστημονικό τρόπο, μετά από τη μελέτη του DNA των Ελλήνων.
Του DNA μας. Λένε διάφοροι ότι δεν είμαστε γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων ελλήνων γιατί τόσοι και τόσοι λαοί πέρασαν από εδώ.
Δημιουργούν με αυτό τον τρόπο εντυπώσεις, από τη μια, και από την άλλη στηρίζονται στην επιβεβλημένη άγνοια των ελλήνων. Η επιστημονική έρευνα όμως ξεσκέπασε τα ψέματά τους.
Την Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2005 στην εφημερίδα «Απογευματινή της Κυριακής» δημοσιεύτηκε ένα άρθρο με τίτλο «Καθαρό το DNA των Ελλήνων» και με υπέρτιτλο «Έρευνα των Πανεπιστημίων Στάνφορντ των ΗΠΑ και της Παβίας της Ιταλίας απαντά ευθέως στον Φαλμεράγερ.
Γράφει η εφημερίδα: «Εντυπωσιακό!
Το DNA των Ελλήνων (γενετική σύσταση) των Ελλήνων καταδεικνύει πως σε ποσοστό 99,5% πρόκειται για καθαρά καυκάσια φυλή! (λευκή φυλή) Γεγονός που σημαίνει πως η συνεισφορά στη γενετική σύσταση των Ελλήνων, άλλων πληθυσμιακών ομάδων εκτός της λευκής, αποτελεί ελάχιστο ποσοστό, μικρότερο του 0,5%!
Το DNA των Ελλήνων, όπως έδειξε πρόσφατη διεθνής επιστημονική έρευνα, δεν έχει επηρεαστεί από Σλάβους, -όπως ισχυρίζονται ορισμένοι- ούτε από τους Τούρκους παρά τα 400 χρόνια σκλαβιάς!
Ειδικότερα… Η χρονολογία εξάπλωσης της γενετικής ομάδας J12a1h-M319 στην Κρήτη, συνέβη γύρω στο 3100 π.Χ. και αυτή η ημερομηνία είναι εξόχως σημαντική. Γιατί σηματοδοτεί το όριο στη Νεολιθική εποχή και την Εποχή του Χαλκού στην Κρήτη.
Περίοδο κατά την οποία έχουμε μεγάλες κοινωνικοπολιτικές αλλαγές από τις οποίες ξεπήδησε ο Μινωικός πολιτισμός. Δείχνει ότι οι Κρήτες κατάγονται άμεσα από τους προγόνους τους του Μινωικού πολιτισμού.
https://nationalpride.files.wordpress.com/2015/06/anthellhnes-tou-kerata.jpg?w=610&h=381
Καταρρίφθηκε παντελώς οι ισχυρισμοί ότι η Κρήτη εποικήθηκε από την Αίγυπτο και Λιβύη γιατί δεν βρέθηκε ούτε στο ελάχιστο ο μονονουκλεοτιδικός πολυμορφισμός (δείκτης V13), ο οποίος είναι χαρακτηριστικός στην Κρήτη και στην Ηπειρωτική Ελλάδα. Δηλαδή τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρξε τα τελευταία 5.000 χρόνια γενετική επαφή ανάμεσα στην Αφρική και την Κρήτη και την Ηπειρωτική Ελλάδα.
Οι έρευνες απέδειξαν ότι οι σύγχρονοι Έλληνες κατάγονται από τους Έλληνες της Νεολιθικής εποχής και οι αρχαιότεροι νεολιθικοί οικισμοί έχουν βρεθεί στην Ελλάδα. Επίσης φάνηκε ότι το DNA των Ελλήνων είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικό και είναι από τα αρχαιότερα της Ευρώπης.
Οι επιστήμονες δίνουν ιδιαίτερη σημασία στο γεγονός ότι μετά από μια μεγάλη σειρά ερευνών δεν ανακαλύφθηκε μογγολική προέλευση στο DNA των Ελλήνων, διότι οι Τούρκοι κατείχαν την Ελλάδα 400 χρόνια και όλοι περίμεναν ότι θα υπήρχες κάποια σχέση στα DNA των δύο λαών.
Και όμως το Ελληνικό DNA δεν έχει επηρεαστεί ούτε κατ’ ελάχιστο. Ενώ αντίθετα οι Άραβες, που είχαν καταλάβει την Ισπανία, έβαλαν την υπογραφή τους στο Ισπανικό DNA και αυτό φαίνεται από τις έρευνες.
Όλες οι έρευνες που έγιναν από την Μακεδονία μέχρι την Κρήτη τεκμηριώνουν απόλυτα τη γενετική συνέχεια και συνοχή του Ελληνικού πληθυσμού από την αρχαιότητα (και από την νεολιθική εποχή) μέχρι σήμερα.
Οι έρευνες στην Ευρώπη απέδειξαν κάτι ιδιαίτερα σημαντικό ότι όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν γενετικά οι Έλληνες από τους άλλους λαούς αλλά αντίθετα μετέδωσαν το DNA τους και στη υπόλοιπη Ευρώπη.
Ουσιαστικά έτσι έχουμε τη σύγχρονη επιστημονική απάντηση στις θεωρίες του Φαλμεράγερ.
Καταρρίπτεται επίσης μια άλλη θεωρία που υποστηριζόταν ότι οι αρχαίοι έλληνες, ήταν μαύροι…
Ε, δεν υπήρξαν ποτέ μαύροι!
Δεν είναι λίγοι όσοι υποστήριξαν και έγραψαν περί «Μαύρης Αθηνάς» (για τη Θεά Αθηνά) και πολλές άλλες θεωρίες χωρίς καμιά επιστημονική υπόσταση.
Όλες αυτές οι …ανθελληνικές -θα έλεγε κανείς- θέσεις καταρρίφθηκαν, όχι μόνο από μία έρευνα, αλλά από επτά διαφορετικές μεγάλες επιστημονικές έρευνες, Ευρωπαίων και Αμερικανών ερευνητών.
Ο καθηγητής του Τομέα Γενετικής, Ανάπτυξης και Μοριακής βιολογίας του ΑΠΘ (Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης), Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης, και η ερευνητική του ομάδα συμμετέχουν σε διεθνή ερευνητικά δίκτυα, των οποίων απώτερος στόχος είναι να ιχνηλατηθεί η βιολογική ιστορία των ευρωπαϊκών πληθυσμών.
Ο συντονισμός της συγκεκριμένης έρευνας, η οποία αφορά τη γενετική σύσταση των Ελλήνων –και άλλων λαών- έγινε από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ των ΗΠΑ, την ερευνητική ομάδα του κ. Τριανταφυλλίδη και το πανεπιστήμιο της Παβίας της Ιταλίας.
Συμμετείχαν, επίσης, άλλα 5 ερευνητικά εργαστήρια διαφόρων χωρών (από Βαγδάτη μέχρι τη Μόσχα).
Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής δημοσιεύτηκαν στο αμερικανικό περιοδικό «Γενετική του Ανθρώπου».

Χρήστος Μαντζιάρης