Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

ΘΡΥΛΟΙ ΚΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

θρυλοι και παραδοσεις για την αλωση της πολης
29 Μαΐου 1453: Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ! 


“Πάψετε το Χερουβικό, κι ας χαμηλώσουν τ’ Άγια γιατί είναι θέλημα Θεού, η Πόλη να τουρκέψη”. “Η Δέσποινα ταράχτηκε και δάκρυσαν οι εικόνες”. “Σώπασε, κυρά Δέσποινα, μην κλαις και μη δακρύζης, πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα’ ναι”.
29 Μαΐου 1453: Η ΠΟΛΙΣ ΕΑΛΩ! Η χιλιόχρονη αυτοκρατορία έπεσε. Ο θρύλος λέει ότι “ήτανε θέλημα Θεού”. Από τότε το φρόνημα των Ελλήνων το κρατάνε ζωντανό ακριβώς αυτοί οι θρύλοι για την επανάκτησή της. “Κάποτε η Αγιά Σοφιά θα λειτουργηθεί ξανά από τους χριστιανούς” λέει η παράδοση και ο μαρμαρωμένος βασιλιάς θα ξυπνήσει…”Πάλι με χρόνια με καιρούς…”
Παραδοσιακοί και θαυμαστοί θρύλοι, αναπτύχθηκαν γύρω από την άλωση της Πόλης, για να θρέψουν τις ελπίδες και το θάρρος του εθνους επί αιώνες. “Πάλι με Χρόνους και καιρούς”
Όταν έπεσε η Κωνσταντινούπολη στους Τούρκους, ένα πουλί ανέλαβε να πάει ένα γραπτό μήνυμα στην Τραπεζούντα στην Χριστιανική Αυτοκρατορία του Ποντου για την Άλωση της Πόλης. Μόλις έφτασε εκεί πήγε κατευθείαν στη Μητρόπολη που λειτουργούσε ο Πατριάρχης και άφησε το χαρτί με το μήνυμα πάνω στην Άγια Τράπεζα. Κανείς δεν τολμούσε να πάει να διαβάσει το μήνυμα. Τότε πήγε ένα παλλικάρι, γιός μιας χήρας, και διάβασε το άσχημο μαντάτο “Πάρθεν η Πόλη, Πάρθεν η Ρωμανία”.
Το εκκλησίασμα και ο Πατριάρχης άρχισαν τον θρήνο, αλλά ο νέος τους απάντησε.
“Κι αν η Πόλη έπεσε, κι αν πάρθεν η Ρωμανία, πάλι με χρόνους και καιρούς, πάλι δικά μας θα’ ναι”.
Ο μαρμαρωμένος βασιλιάς.
Ο λαοφιλέστερος θρύλος έχει να κάνει με το τελευταίο αυτοκράτορα που μαρμάρωσε μέσα στο ναό της Αγίας Σοφίας. Η παράδοση πέρασε από στόμα σε στόμα αμέσως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης.
Όταν η Πόλη πέρασε στα χέρια των Τούρκων, ο λαός δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένα τέτοιο κτίσμα έχει περιέλθει σε μουσουλμανικά χέρια. Διέδωσαν λοιπόν ότι ο βασιλιάς κρύφτηκε πίσω από μία κολόνα του ναού της Αγίας Σοφίας, χάθηκε μέσα στους διαδρόμους και παρέμεινε κρυμμένος εκεί.
Οι ώρες αναμονής τον “μαρμάρωσαν”. Είναι γεγονός ότι κανείς δεν βρήκε το πτώμα του τελευταίου υπερασπιστή, του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου του Παλαιολόγου. Χάθηκε και πίστεψαν ότι Άγγελος Κυρίου το έκρυψε και το μαρμάρωσε. Κάποτε θα έρθει η ώρα που πνοή Θεού θα του δώσει δύναμη και ζωή ξανά και όλα θα ξαναγίνουν από την αρχή. Η Πόλη θα είναι και πάλι ελεύθερη.
Ο παπάς της Αγίας Σοφίας.
Ένας άλλος θρύλος ιδιαίτερα αγαπητός είναι ο θρύλος του παπά της Αγίας Σοφίας. Η παράδοση λέει ότι την ώρα που οι Τούρκοι έμπαιναν στην εκκλησία, ο παπάς διέκοψε τη λειτουργία και κρύφτηκε πίσω από το ιερό. Σε εκείνο το σημείο που κρύφτηκε ενώ υπήρχε μία πόρτα, “ως δια μαγείας” η πόρτα έγινε τοίχος τον οποίο κανείς και ποτέ δεν κατάφερε να σπάσει από τότε. Ούτε οι Τούρκοι, ούτε οι Έλληνες μάστορες τους οποίους έφερναν για αυτό το σκοπό δεν μπόρεσαν να γκρεμίσουν τον τοίχο. Ο θρύλος καταλήγει ότι όταν η Αγία Σοφία ξαναγίνει ελληνική εκκλησία, τότε ο παπάς θα βγει από το ιερό και θα ολοκληρώσει την ημιτελή λειτουργία του.
Η κρύπτη της Αγίας Σοφίας.
Eνα «μυστικό» δωμάτιο στην Aγία Σοφία της Kωνσταντινούπολης αποκαλύπτεται τώρα ως «θυρανοίξια» του κρυφού ιερού όπου είχε καταφύγει στις 29 Mαΐου 1453 ο βυζαντινός ιερέας για να συνεχίσει τη θεία λειτουργία που είχε διακοπεί στον κύριο Nαό της Aγίας Σοφίας. H ανακάλυψη οφείλεται στον καθηγητή του Πανεπιστημίου της Bιέννης Πολυχρόνης Eνεπεκίδης. Tο ξεχασμένο δωμάτιο εντοπίστηκε όταν η νέα διευθύντρια του Mουσείου της Aγίας Σοφίας Zαλέ Nτεντέογλου ρώτησε αν υπάρχει χώρος που να μην έχει ανοιχτεί και διέταξε να παραβιάσουν την κλειδαριά του συγκεκριμένου χώρου, αφού δεν υπήρχε κλειδί της πόρτας. Aποκαλύφθηκε τότε πως το δωμάτιο που δεν είχε ανοιχτεί από το 1968, υπήρξε εργαστήρι του Γκάσπαρο Φοσάτι (1809 – 1883), ο οποίος ακολουθώντας την εντολή του Σουλτάνου, αναστήλωσε πλήρως το μνημείο στη διάρκεια της περιόδου 1847 – 1849. H έρευνα του καθηγητή Πολυχρόνη Eνεπεκίδη καταδεικνύει ότι ο Φοσάτι είχε απλώς μετατρέψει επιδέξια σε γραφείο του την κρύπτη που του είχαν υποδείξει οι Eλληνες φίλοι του στην Πόλη. H κρύπτη, μία από τις πολλές του μεγάλου ναού, ήταν το κρυφό εκείνο ιερό όπου συνεχίστηκε από τον ιερέα η διακοπείσα ιεροτελεστία, και όταν τελείωσε έκλεισε η πόρτα της κρύπτης και θα άνοιγε, κατά την παράδοση, όταν και πάλι Eλληνες θα ήταν οι ιερείς και το εκκλησίασμα.
Η Αγία Τράπεζα.
Η Αγία Τράπεζα ήταν κατασκευασμένη από χρυσό. Από πάνω της κρέμονταν 30 στέμματα των αυτοκρατόρων, ανάμεσα τους και αυτό του Μ. Κωνσταντίνου. Και λέγεται ότι αυτό γινόταν για να θυμίζουν στους χριστιανούς την προδοσία του Ιούδα. Τα τριάκοντα αργύρια.
Σύμφωνα με την παράδοση πριν ο Μωάμεθ ο Β΄ καταλάβει την Κωνσταντινούπολη, ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος διέταξε να μεταφέρουν την αγία τράπεζα και όλα τα κειμήλια της Αγίας Σοφίας μακριά από την πόλη για να μην πέσουν στα χέρια των Τούρκων. Τρία καράβια Ενετικά λοιπόν ξεκίνησαν από την πόλη γεμάτα με όλα αυτά τα κειμήλια, όπως λέει και ο θρύλος, αλλά το τρίτο από αυτά που μετέφερε την αγία τράπεζα βυθίστηκε στα νερά του Βοσπόρου στην περιοχή του Μαρμαρά.
Η περιοχή του Μαρμαρά.
Από τότε μέχρι σήμερα στο σημείο εκείνο που είναι βυθισμένη η αγία τράπεζα τα νερά της θάλασσας είναι πάντοτε ήρεμα και γαλήνια, ασχέτως με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην γύρω περιοχή. Το φαινόμενο μαρτυρούν και σύγχρονοι Τούρκοι επιστήμονες, που έχουν κάνει κατά καιρούς απόπειρες να ανακαλύψουν που οφείλεται αυτό το περίεργο φαινόμενο, αλλά λόγω της λασπώδους σύστασης του βυθού, επέστησαν άκαρπες.
Στο βιβλίο του Δωροθέου Μονεμβασίας με τίτλο “Βίβλος Χρονική” (1781) διαβάζουμε:
” Οι Ενετοί την υπερθαύμαστον και εξάκουστον Αγίαν Τράπεζαν της Αγίας Σοφίας, την πολύτιμον και ωραιότατην, έβγαλαν από τον Ναό και έβαλαν εις το καράβι, και καθώς έκαναν άρμενα και επήγαιναν προς Βενετία, ω, του θαύματος! Πλησίον της νήσου του Μαρμαρά άνοιξε το καράβι και έπεσεν εις την θάλασσαν η Αγία Τράπεζα και εβούλησε και είναι εκεί ως σήμερον, και τούτο είναι φανερόν και το μαρτυρούν οι πάντες, διότι όλον το μέρος εκείνο, όταν κάμνει φουρτούνα, η θάλασσα όλη κάμνει κύματα φοβερά, εις δε τον τόπο όπου είναι η Αγία Τράπεζα είναι γαλήνη και δεν ταράσσεται η θάλασσα. Και υπαγαίνουν τινές εκεί με περάματα, και λαμβάνουν από την θάλασσαν εκείνην, όπου είναι η Αγία Τράπεζα, και μυρίζει θαυμασιώματα μυρωδίαν, από το άγιον μύρον όπου έχει και των άλλων αρωμάτων “
Ο πατέρας της Ελληνικής λαογραφίας, Νικόλαος Πολίτης, γράφει για το περιστατικό:
“ Την ημέρα που πάρθηκεν η Πόλη έβαλαν σ’ ένα καράβι την Αγία Τράπεζα, να την πάνε στην Φραγκιά, για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων. Εκεί όμως στην θάλασσα του Μαρμαρά, άνοιξε το καράβι και η Αγία Τράπεζα εβούλιαξε στον πάτο. Στο μέρος εκείνο η θάλασσα είναι λάδι, όση θαλασσοταραχή και αν είναι γύρω. Και το γνωρίζουν το μέρος αυτό από τη γ΄λήνη που είναι πάντα εκεί και από την ευωδία που βγαίνει. Πολλοί μάλιστα αξιώθηκαν να την ιδούν στα βάθη της θάλασσας.”
Τρία καρά – κρουσταλλένια μου, τρία καρά – τρία καράβια φεύγουνι,
που μέσα που την Πόλι, κλαίει καρδιά μας, κλαίει κι αναστενάζει.
το’ να φορτώνει του Σταυρό, κι τ’ άλλο του Βαγγέλιου
του τρίτου του καλύτερου, την Άγια Τράπεζά μας,
μη μας την πάρουν τα σκυλιά, κι μας τη μαγαρίσουν
Η Παναγιά αναστέναξι, κι δάκρυσαν οι ‘κόνις…..
Η Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας αναπαύεται στο βυθό της θάλασσας, πάνω στην άμμο και στα κοχύλια. Το σημείο όπου βούλιαξε το καράβι το ξέρουν καλά οι ναυτικοί και εύκολα το βρίσκουν. Πραγματικά, ακόμα κι όταν η πιο άγρια τρικυμία, φουσκώνει ολόγυρα τα κύματα και κάνει τη θάλασσα να μουγκρίζει, εκεί είναι γαλήνη και ησυχία.
Από τη λεία και λαμπρή επιφάνεια του νερού ανεβαίνουν γλυκές ευωδιές και αντίλαλος από αγγελικές ψαλμωδίες. Πολλοί άξιοι δύτες που μαζεύουν κοράλλια ή ψαρεύουν σφουγγάρια, προσπάθησαν να κατέβουν και να δουν το ναυαγισμένο καράβι.
Κανείς δεν τα κατάφερε. Η θάλασσα, πολύ βαθιά σ’αυτό το μέρος, φυλάει την Αγία Τράπεζα και τα λείψανα των Αγίων από κάθε βέβηλο μάτι.
Όταν όμως θα ξαναπάρουμε την Πόλη, η Αγία Τράπεζα, που μένει στην άμμο του βυθού, θ ανέβει στην επιφάνεια όπως ανεβαίνει ο δύτης. Θ αρμενίσει μόνη της κατά το Βυζάντιο και θα την πάρουμε από κει που θ αράξει. Θα την ξαναφέρουμε στην Αγία Σοφία και με χαρούμενους ύμνους, θα την αφιερώσουμε πάλι στη Σοφία του Θεού.
Τότε, μέσα στη Βασιλική που έχτισε ο μεγάλος Ιουστινιανός, θα λάμψουν πάλι τα μωσαϊκά, οι εικόνες των Αγίων, τα λόγια του Ευαγγελίου, και ο σταυρός θα ξαναφανεί πάνω από το μαρμάρινο τραπέζι που ξέπλυναν τα κύματα.
Το ποτάμι που σταμάτησε να κυλάει.
Οι περισσότεροι τοπικοί θρύλοι για την άλωση της Κωνσταντινούπολης μοιάζουν σε ένα σημείο: όλοι δείχνουν ότι ο χρόνος σταμάτησε με την κατάληψη της ιερής πόλης της Ορθοδοξίας από τους άπιστους Τούρκους και ότι η τάξη στον κόσμο θα επανέλθει με την ανακατάληψη της Βασιλεύουσας από τους Έλληνες. Έτσι, και στην Ήπειρο υπάρχει μια αντίστοιχη λαϊκή δοξασία. Συγκεκριμένα, ένα πουλί φέρνει την αναγγελία της πτώσης της Πόλης σε μια ομάδα βοσκών που εκείνη τη στιγμή ποτίζουν τα κοπάδια τους σε ένα ποτάμι, Ο θρύλος λέει ότι στο άκουσμα της φοβερής είδησης τα νερά του ποταμίου σταμάτησαν να κυλάνε, αφού και το φυσικό στοιχείο θεώρησε ότι η πτώση της Κωνσταντινούπολης ήταν κάτι το ανήκουστο. Το ποτάμι θα συνεχίσει και πάλι να κυλάει, μόλις απελευθερωθεί η Πόλη, συνεχίζει ο λαϊκός θρύλος…
Τα ψάρια του Καλόγερου.
Κάποιος καλόγερος είχε ψαρέψει σε ένα ποτάμι ψάρια και τα τηγάνιζε κοντά στην όχθη του ποταμού. Τη στιγμή εκείνη ακούστηκε από ένα πουλί το μήνυμα της πτώσης της Κωνσταντινούπολης στους Τούρκους. Ο καλόγερος σάστισε και αμέσως τα μισοτηγανισμένα ψάρια πήδησαν από το τηγάνι και ξαναβρέθηκαν στο ποτάμι. Εκεί ζουν αιώνια μέχρι τη στιγμή της απελευθέρωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Τούρκους, οπότε και θα ξαναβγούν για να συνεχιστεί το τηγάνισμα τους.
Ο Πύργος της Βασιλοπούλας.
Στα κάστρα του Διδυμότειχου ένας κυκλικός πύργος, ο ψηλότερος ονομάζεται “πύργος της βασιλοπούλας”. Η παράδοση λέει πως κάποτε ο βασιλιάς διασκέδαζε κυνηγώντας και στη θέση του άφησε την κόρη του. Όταν τον ειδοποίησαν ότι έρχονται οι Τούρκοι είχε τόση εμπιστοσύνη στην οχυρότητα του κάστρου ώστε είπε: “αν σηκωθεί από τη χύτρα ο κόκορας και λαλήσει, θα πιστέψω ότι κυριεύτηκε η πόλη.”. Οι Τούρκοι όμως χρησιμοποίησαν δόλο και έδειξαν το χρυσοκέντητο μαντήλι του βασιλιά στην κόρη του. Αυτή μόλις το είδε, τους παρέδωσε το κλειδί του κάστρου κι έγινε αιτία της άλωσης. Όταν κατάλαβε πως την ξεγέλασαν, δεν άντεξε την ντροπή και αυτοκτόνησε πέφτοντας από τον πύργο. Από τότε ο πύργος λέγεται της βασιλοπούλας.
Οι Κρητικοί πολεμιστές.
Έναν από τους πύργους των τειχών της Πόλης τον υπεράσπιζαν τρία αδέρφια, άρχοντες Κρητικοί που πολεμούσαν με το μέρος των Βενετών (η Κρήτη τότε ήταν κάτω από την κυριαρχία των Βενετών). Μετά την πτώση της πόλης τα τρία αδέρφια και οι άντρες τους εξακολουθούσαν να πολεμούν και παρά τις λυσσώδεις προσπάθειες τους οι Τούρκοι δεν είχαν κατορθώσει να καταλάβουν τον πύργο. Για το περιστατικό αυτό ενημερώθηκε ο Σουλτάνος και εντυπωσιάστηκε από την παλικαριά τους. Αποφάσισε, λοιπόν, να τους επιτρέψει να φύγουν με ασφάλεια από τον πύργο και να πάρουν ένα καράβι με τους άντρες τους και να γυρίσουν στην Κρήτη. Πραγματικά η πρόταση του έγινε δεκτή με τη σκέψη ότι έπρεπε να μείνουν ζωντανοί για να πολεμήσουν να ξαναπάρουν τη Βασιλεύουσα πίσω από τους απίστους. Έτσι οι Κρητικοί επιβιβάστηκαν στο πλοίο τους και ξεκίνησαν για το νησί τους. Το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην Κρήτη και ο θρύλος λέει ότι περιπλανιούνται αιώνια στο πέλαγος μέχρι τη στιγμή που θα ξεκινήσει η μάχη για την ανακατάληψη της Πόλης από τους Έλληνες. Τότε το πλοίο των Κρητικών θα τους ξαναφέρει στην Κωνσταντινούπολη για να πάρουν και αυτοί μέρος στη μάχη και να ολοκληρώσουν την αποστολή τους και το ελληνικό έθνος να ξανακερδίσει την Πόλη.
Τα μάρμαρα της Αγίας Σοφίας.
Τα μάρμαρα της Αγίας Σοφίας έχουν τη δική τους ιστορία. Ο Ιουστινιανός θέλοντας να δημιουργήσει ένα κτίσμα που όμοιό του δεν θα υπήρχε στην οικουμένη, έστειλε εγκύκλιο σε όλους τους κυβερνήτες των επαρχιών να στείλουν τα ωραιότερα μάρμαρα από τα πιο φημισμένα λατομεία της αυτοκρατορίας. Όμως τα μάρμαρα αυτά δεν ξεχώριζαν μόνο για την εξωτερική τους εμφάνιση. Ο θρύλος λέει ότι τα μάρμαρα της Αγίας Σοφίας προμηνύουν το μέλλον και κυρίως τις μεγάλες καταστροφές. Πολλοί επισκέπτες μαρτυρούν ότι βλέπουν ακόμα και σήμερα το μανιτάρι της ατομικής βόμβας πάνω στα μάρμαρα της Αγίας Σοφίας ως ένδειξη των δεινών που έχει περάσει.
Ο πονοκέφαλος του Ιουστινιανού.
Λέγεται ότι ο Ιουστινιανός υπέφερε από χρόνιες ημικρανίες. Τις νύχτες λοιπόν όταν τον έπιαναν αυτοί οι αφόρητοι πόνοι ερχόταν στην Αγία Σοφία. Οι γιατροί του παλατιού δεν μπορούσαν να βρουν θεραπεία και ο πονοκέφαλος δεν περνούσε με κανένα φάρμακο από αυτά που του έδιναν. Ερχόταν λοιπόν στην Αγία Σοφία και παρακαλούσε το Θεό να τον απαλλάξει από αυτό το μαρτύριο.
Ένα βράδυ ακούμπησε το κεφάλι του σε μία κολόνα την οποία πίστευαν ότι τη φυλάει ο Άγιος Γρηγόριος ο θαυματουργός. Μπροστά σε αυτή την κολόνα παρακάλεσε ο Ιουστινιανός να απαλλαχθεί από τον τρομερό πονοκέφαλο που είχε. Και το θαύμα έγινε.
Ο πονοκέφαλος πέρασε και για την ακρίβεια δεν τον ταλαιπώρησε ξανά. Όταν διαδόθηκε αυτό μέσα στο λαό, άρχισαν να έρχονται όλοι για να πιάσουν την κολόνα και συγχρόνως να κάνουν μία ευχή. Προσεύχονταν να εισακουστεί η προσευχή τους όπως ακριβώς εισακούστηκε του Ιουστινιανού.
Η μέλισσα… αρχιτέκτονας.
Πρόκειται για τον πιο ποιητικό θρύλο και αφορά στο αρχιτεκτονικό σχέδιο της Μεγάλης Εκκλησίας. Σύμφωνα με το θρύλο το σχέδιο της Αγίας Σοφίας το έκανε ο Θεός με «όργανο» μία μέλισσα. Όταν ο Ιουστινιανός προέβαινε στο σχεδιασμό της εκκλησίας και μελετούσε τα σχέδια με τους αρχιτέκτονες, ο πρωτομάστορας του είχε υποβάλει διάφορα σχέδια κατασκευής τα οποία δεν τον ενθουσίαζαν. Για την ακρίβεια τον άφηναν παγερά αδιάφορο.
Κάποια στιγμή όμως συνέβη κάτι παράδοξο. Κοινωνούσαν μία μέρα σε μία καθιερωμένη λειτουργία και ο αυτοκράτορας πήγε να πάρει αντίδωρο από τα χέρια του Πατριάρχη. Όπως έπαιρνε όμως το αντίδωρο του έπεσε κάτω. Έσκυψε να το πάρει αλλά το αντίδωρο είχε εξαφανιστεί. Δεν το έβρισκε πουθενά. Και καθώς σηκωνόταν βλέπει μία μέλισσα να έχει πάρει το αντίδωρο στο κεντρί της, να πετάει μέσα στο ναό και να βγαίνει από το παράθυρο.
Ο Ιουστινιανός παραξενεύτηκε πολύ από το γεγονός και έβαλε «θεούς και δαίμονες» να ψάξουν που έχει βάλει η μέλισσα το αντίδωρο. Μάλιστα ο βασιλιάς έδωσε εντολή να ανοίξουν όλοι οι μελισσοκόμοι τις κυψέλες τους και να βρουν το αντίδωρο με τη μέλισσα. Μετά από πολύ μεγάλη έρευνα ανακάλυψε ότι σε μια κυψέλη του πρωτομάστορα έχει μεταφερθεί το αντίδωρο και μάλιστα οι μέλισσες είχαν κατασκευάσει, σύμφωνα πάντα με το θρύλο, μία πλήρη μακέτα της εκκλησίας που οραματιζόταν ο Ιουστινιανός με όλες τις λεπτομέρειες ακόμα και την Αγία Τράπεζα. Πάνω στην Αγία Τράπεζα είχε ακουμπήσει το αντίδωρο.
Ο Θρήνος της Πόλης.
Είναι ο παλαιότερος θρήνος για την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης. Λέγεται ότι βρέθηκε σε χειρόγραφο του 15ου αιώνα του οποίου ο τίτλος ήταν: «Ανακάλημα της Κωνσταντινούπολης». Είναι ένα άσμα στο οποίο περιγράφονται η διακοπή της τελευταίας λειτουργίας και όσα επακολούθησαν…
Τα μισοτηγανισμένα ψάρια της Ζωοδόχου Πηγής του Μπαλουκλί.
Όταν έπαιρναν οι Τούρκοι την Πόλη, ένας καλόγερος ετηγάνιζε εφτά ψάρια στο τηγάνι. Τα είχε τηγανίσει από τη μια μεριά, κι όταν ήταν να τα γυρίσει από την άλλη, έρχεται ένας και του λέει πως πήραν οι Τούρκοι την Πόλη.
– Τότε θα το πιστέψω αυτό, λέει ο καλόγερος, αν τα τηγανισμένα ψάρια ζωντανέψουν…
Δεν απόσωσε το λόγο και τα ψάρια πήδησαν από το τηγάνι ζωντανά κι έπεσαν στο νερό εκεί κοντά. Κι είναι ως τα σήμερα τα ζωντανεμένα εκείνα ψάρια στο Μπαλουκλί και θα φαίνονται έτσι μισοτηγανισμένα, ως να΄ρθει η ώρα να πάρουμε την Πόλη.
Τότε, λένε, θα έρθει ένας άλλος καλόγερος να τ’ αποτηγανίσει.

Τὸ Μπαλουκλί
(Τὰ ψάρια τῆς Ζωοδόχου Πηγῆς)
Σαράντα μέρες πολεμᾷ ὁ Μωχαμὲτ νὰ πάρῃ
την Πόλη τὴν μεγάλη.
Σαράντα μέρες ἔκαμεν ὁ ῾γούμενος τὸ ψάρι
στὰ χείλη του νὰ βάλῃ.
Ἀπ᾿ τὲς σαράντα κι ὕστερα, πεθύμησε νὰ φάγῃ
τηγανισμένο ψάρι.
–Ἂν μᾶς φυλάγ᾿ ἡ Παναγιὰ καθὼς μᾶς ἐφυλάγει,
τὴν Πόλη ποιὸς θὰ πάρη;
Ρίχτει τὰ δίχτυα στὸν γιαλό, τρία ψαράκια πιάνει,
–Θεός νὰ τὰ βλογήσῃ!
Τὸ λάδι βάλλει στὴν φωτιὰ μὲς στ᾿ ἀργυρὸ τηγάνι,
για νὰ τὰ τηγανίσῃ.
Τὰ τηγανίζ᾿ ἀπὸ τὴν μιά, καὶ πά᾿ νὰ τὰ γυρίσῃ
κι ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος.
Ὁ παραγιός του βιαστικὰ πετᾷ νὰ τοῦ μιλήσῃ,
καὶ τάχασεν ὁ γέρος!
–Μην τηγανίζῃς, γέροντα, καὶ μὄσχισε τὸ ψάρι
στην Πόλη τὴν μεγάλη!
Τὴν Πόλη τὴν ἐξακουστὴ οἱ Τοῦρκοι ἔχουν πάρει,
μᾶς κόβουν τὸ κεφάλι!
–Στὴν Πόλη Τούρκου δὲν πατοῦν κι Ἀγαρηνοῦ ποδάρια!
Μὲ φαίνεται σὰν ψεύμα!
Μ᾿ ἂν εἶν᾿ ἀλήθεια τὸ κακό, νὰ σηκωθοῦν τὰ ψάρια
νὰ πέσουν μὲς στὸ ρεῦμα!
Ἀκόμ᾿ ὁ λόγος βάσταγε, τὰ ψάρι᾿ ἀπ᾿ τὸ τηγάνι,
τὴν μία μεριὰ ψημένα,
πηδήξανε κι ἐπέσανε στῆς λίμνης τὴν λεκάνη,
γερά, ζωντανεμένα.
Ἀκόμ᾿ ὡς τώρα πλέουνε, κόκκιν᾿ ἀπὸ τὸ μέρος,
ὅπου τὰ εἶχε ψήσει.
Φυλάγουν τὸ Βυζάντιο ν᾿ ἀναστηθῇ κι ὁ γέρος
νὰ τ᾿ ἀποτηγανίση.
Γεώργιος Βιζυηνός

Τρίτη 29 Μαρτίου 2016

Μητσοτάκης: Δεν ξέρω αν θα κάνετε τους μετανάστες επενδυτές, αλλά με τις ανοησίες σας θα κάνετε τους επενδυτές μετανάστες

«Ο προοδευτισμός της Αριστεράς βουλιάζει στις λάσπες της Ειδομένης»

Μητσοτάκης: Δεν ξέρω αν θα κάνετε τους μετανάστες επενδυτές, αλλά με τις ανοησίες σας θα κάνετε τους επενδυτές μετανάστες
«Ξεκινώ εκφράζοντας τη διαφωνία μου με τον πρωθυπουργό για τη συγκεκριμένη συζήτησης. Σε μια δημοκρατική χώρα, η λειτουργία της δικαιοσύνης δεν θα έπρεπε να είναι αντικείμενο συζήτησης στη Βουλή. Στα κανονικά δημοκρατικά κράτη της Ευρώπης όλοι σέβονται την αρχή της διάκρισης των εξουσιών. Αλλά η σημερινή Ελλάδα του κ. Τσίπρα απέχει πολύ από το να είναι μια κανονική δημοκρατία. Δεν είστε κατήγορος κ. Τσίπρα, είστε κατηγορούμενος για τα συνεχή ψέματά σας. Είστε κατηγορούμενος γιατί παραλάβατε ένα κράτος και παραδίδεται μια χώρα διάλυσης. Είστε κατηγορούμενος κ. Τσίπρα γιατί παραδίδετε μία χώρα απομονωμένη στην Ευρώπη, γιατί παριστάνετε ότι διαπραγματεύεστε, γιατί προδώσατε όσους σας πίστεψαν. Μην μας κουνάτε το δάχτυλο, είστε ο βασικός υπεύθυνος για την τραγική κατάσταση της χώρας σήμερα», δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκινώντας την ομιλία του στη Βουλή.
«Όλοι γνωρίζουν ότι ο κ. Τσίπρας με τη σημερινή συζήτηση θέλει να μεταθέσει την ατζέντα. Αυτός δεν είναι άλλος από την ανάγκη να μεταθέσει την ατζέντα της πολιτικής συζήτησης. Ο κ. Τσίπρας θέλει να συζητάμε για τη διαπλοκή, όπως αυτός την ορίζει, για να μη συζητάμε για τη διάλυση της δημόσιας παιδείας. Θέλετε να κατασκευάζετε εχθρούς», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης και συνέχισε την επίθεση κατά του πρωθυπουργού:
«Τη μία παριστάνει τον αριστερό και την άλλη βγαίνει φωτογραφία με την κα Γεννηματά, τους Ευρωπαίους Σοσιαλιστές. Είστε ικανός να περάσετε και από το Λαϊκό Κόμμα. Εγώ πήγα στην Ειδομένη και είμαι συγκλονισμένος με αυτά που είδα. Τολμήστε να πάτε κι εσείς εκεί κ. Τσίπρα. Ο δήθεν προοδευτισμός της Αριστεράς 
βουλιάζει στις λάσπες της Ειδομένης», είπε χαρακτηριστικά ο αρχηγός της ΝΔ αναφορικά με το προσφυγικό.
«Γιατί σήμερα που ξεκινά η τουριστική περίοδος επιτρέπετε να μετατραπεί ο Πειραιάς σε μια νέα Ειδομένη; Γιατί επιτρέπετε στους υπουργούς σας να κάνουν τέτοιες γελοίες δηλώσεις περί προσφύγων-επενδυτών. Δεν ξέρω αν θα κάνετε τους μετανάστες επενδυτές, αλλά είναι βέβαιο ότι με τις ανοησίες σας θα κάνετε τους επενδυτές μετανάστες», πρόσθεσε.
«Οι κόκκινες γραμμές ξεθωριάζουν, αλλά η αξιολόγηση δεν κλείνει και η κυβέρνηση ετοιμάζει μια νέα πρωτοφανή φοροκαταιγίδα για τη μεσαία τάξη. Στα τόσα ψέματα σας, υπήρξε ένας υπουργός που είπε την αλήθεια, ο κ. Αλεξιάδης: Τα άσχημα τελείωσαν, τα χειρότερα έρχονται. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ είναι ανίκανη και αναποτελεσματική και μόνη συγκολλητική ουσία είναι η νομή της εξουσίας. Το ξαναείδαμε στην υπόθεση του Μουζάλα. Δήθεν εθνικές ευαισθησίες και τελικά δεν τρέχει τίποτα κ. Καμμένε. Σας βλέπω στα υπουργικά έδρανα, μαζί με τον κ. Μουζάλα, αυτό είναι αυτοεξευτελισμός», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.
«Είστε μια κυβέρνηση υπό κατάρρευση και γι' αυτό θέλετε να δημιουργήσετε ένα κλίμα ποινικοποίηση της πολιτικής ζωής. Για να ξεφύγετε από τη λάσπη της Ειδομένης πετάτε λάσπη στον ανεμιστήρα της διαπλοκής. Η κυβέρνηση υπονομεύει την πολυφωνία, παρεμβαίνει ωμά στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης».

Έρχονται δραστικές παρακρατήσεις σε μισθούς και συντάξεις.


Αντιμέτωποι με αυξημένες παρακρατήσεις θα βρεθούν τους επομένους μήνες μισθωτοί και συνταξιούχοι, λόγω των αλλαγών στη φορολογική κλίμακα και την εισφορά αλληλεγγύης, την ίδια στιγμή που θα καλούνται να αποπληρώνουν τους φόρους που θα προκύψουν από την εκκαθάριση των εφετινών φορολογικών δηλώσεων.

Από τις αλλαγές στη φορολογία που σχεδιάζει η κυβέρνηση προκύπτουν επιβαρύνσεις για όλους τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους που δηλώνουν ετήσιο εισόδημα πάνω από 9.100 ευρώ.

Συγκεκριμένα, η μείωση του αφορολογήτου από 9.500 ευρώ σε 9.100 ευρώ σημαίνει αύξηση της φορολογίας κατά 100 ευρώ, ενώ από τις αλλαγές στη φορολογική κλίμακα έρχονται μεγαλύτερες επιβαρύνσεις για ετήσιο εισόδημα άνω των 20.000 ευρώ. Μάλιστα η έκπτωση φόρου των 2.000 ευρώ που αντιστοιχεί στο αφορολόγητο των 9.100 ευρώ θα διατηρηθεί για ετήσια εισοδήματα ως 20.000 ευρώ. 

Στη συνέχεια, για κάθε 1.000 ευρώ πρόσθετο εισόδημα, η έκπτωση φόρου μειώνεται κατά 100 ευρώ για να μηδενιστεί στο εισόδημα των 40.000 ευρώ. Η νέα φορολογική κλίμακα μισθωτών και συνταξιούχων προβλέπει σύμφωνα με πληροφορίες τέσσερα κλιμάκια με συντελεστές που ξεκινούν από 22% για εισοδήματα ως 20.000 ευρώ και ανώτατο συντελεστή 45% για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ. Ειδικότερα, η νέα προτεινόμενη κλίμακα έχει ως εξής: 22% για ως 20.000 ευρώ εισόδημα, 29% για τα επόμενα 10.000 ευρώ εισόδημα (από 20.001 ως και 30.000 ευρώ), 37% για το επόμενο εισοδηματικό κλιμάκιο των 10.000 ευρώ (από 30.001 ως και 40.000 ευρώ) και συντελεστής 45% για εισοδήματα άνω των 40.000 ευρώ. Παράλληλα με αυτές τις επιβαρύνσεις η ελληνική πλευρά προχωρεί σε αναμόρφωση της κλίμακας της εισφοράς αλληλεγγύης που φέρνει πρόσθετες επιβαρύνσεις σε όσους έχουν ετήσιο εισόδημα άνω των 18.000 ευρώ. 

Ο χαμηλός συντελεστής αναμένεται να θα διαμορφωθεί στο 2,2% για εισοδήματα από 12.001 ως 20.000 ευρώ και ο υψηλός στο 10% (από 8% σήμερα) για εισοδήματα άνω των 220.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι η μεγάλη διαφορά με την υφιστάμενη κλίμακα είναι ότι ο κάθε συντελεστής θα επιβάλλεται στο κάθε κλιμάκιο εισοδήματος ξεχωριστά και όχι στο σύνολο του εισοδήματος από το πρώτο ευρώ. Θα εφαρμοστεί δηλαδή στα πρότυπα της κλίμακας φορολογίας εισοδήματος. Η νέα κλίμακα της εισφοράς αλληλεγγύης διαμορφώνεται ως εξής: 

συντελεστής 2,2% για εισόδημα από 12.001 ως 20.000 ευρώ, 5% από 20.001 ως 30.000 ευρώ, 6,5% από 30.001 ως 40.000 ευρώ, 7,5% από 40.001 ως και 65.000 ευρώ, 9% από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και 10% από 220.001 ευρώ και πάνω. Εξαιτίας της αύξησης των φόρων, οι αλλαγές στην μηνιαία κλίμακα παρακράτησης θα οδηγήσουν σε μείωση των αποδοχών για μισθωτούς και συνταξιούχους. Στα ασθενέστερα εισοδηματικά κλιμάκια, η μείωση των μισθών και συντάξεων είναι 8,33 ευρώ για εισοδήματα έως και τα 20.000 ευρώ, ενώ όσο αυξάνονται τα εισοδήματα τόσο αυξάνονται και οι μηνιαίες απώλειες. 

Τα αρχαία Ελληνικά ονόματα στην Ορθοδοξία


Τα αρχαιοελληνικά ονόματα τιμούνται ως άγια απο την Εκκλησια και δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο γιά να βαπτιστεί οποιος θέλει με αρχαιοελληνικό όνομα και η πραγματικότητα το αποδεικνύει πως πάρα πολλοί Έλληνες σήμερα έχουν τα αρχαιοελληνικά όνοματα: Αλέξανδρος, Ηρακλής, Αφροδίτη κτλ. Μάλιστα στο τυπικό της Εκκλησίας λέει να βαπτίζονται και με αρχαιοελληνικά ονόματα. Εάν κάποιος εναντιωθεί στα αρχαιοελληνικά ονόματα και ονομασίες γίνεται εχθρός της Εκκλησίας, γιατί πάρα πολλοί άγιοι είχαν βαπτιστεί και αγιάσει με αρχαιοελληνικά ονόματα.

Μερικά παραδείγματα αγίων με αρχαία ελληνικά ονόματα: 

  • Αγίων 40 παρθένων μαρτύρων: Αφροδίτη, Αθηνά, Αδαμαντίνη, Αντιγόνη, Ασπασία, Δωδώνη, Ελπινίκη, Ερασμία, Θάλεια, Θεανώ, Καλλιρρόη, Κλειώ, Πηνελόπη, Σαπφώ, Ερατώ, Χαρίκλεια κτλ. (4ος αιώνας) 1 Σεπτεμβρίου.
  • Υπάρχουν πάνω απο 30 άγιοι με το όνομα Αλέξανδρος ιεράρχες, μάρτυρες κτλ.(29 Μαϊου,10 Ιουνίου,1 Αυγούστου κτλ), επίσης 2 αγίες με το ονομα Αλεξάνδρα (21 Απριλίου, καί 3 Μαρτίου) και αγίες Αλεξάνδρια επίσης (20 Μαρτίου καί 18 Μαϊου).
  •  Άγιος μάρτυρας Απόλλων (21 απριλίου), και 7 άγιοι με το όνομα Απολλώνιος (7 Ιουλίου, 23 Ιουλίου, κτλ).
  • Άγιος μάρτυς Άρης (19 δεκεμβρίου) όσιος Άρης (13 δεκεμβρίου), 2 αγίες Αριάδνη (22 αυγούστου καί 18 Σεπτεμβρίου)
  • Αγία μάρτυς Αρτεμία (7/6) και 3 άγιοι Αρτέμιος (24/3, 20/10, 23/6)
  • 3 άγιοι Αχιλλέας (24/4, 20/8, 4/1)
  • 2 άγιοι με το όνομα Δίας (3 Απριλίου και 19 Ιουλίου)
  • 7 αγίες με όνομα Ελένη (11 Ιουλίου, 21 Μαΐου, 30 Οκτωβρίου, κτλ.)
  • 2 αγιοι Ερμής (30/1, 8 Μαρτίου, αυτός ο άγιος Ερμής ήταν ένας από τους 70 μαθητές του Χριστού, όπου οι περισσότεροι απο τους 70 μαθητές του είχαν ελληνικά ονόματα!)
  • άγιος Έρως (25 Οκτωβρίου) άγιος Έρωτας (25 Ιουνίου)
  • άγιος μάρτυρας Ηρακλής (10 Μαρτίου)
  • άγιος Ηφαιστίων (10/4)
  • 2 άγιοι Θεμιστοκλής (10/4, 21/12)
  • 5 αγίες Θέκλα (24/9, 9/7 κτλ)
  • 2 αγίες Θεσσαλονίκη (7/11, 19/12)
  • 15 άγιοι Ιουλιανός (12/9, 8 /1, 29/1 κτλ)
  • άγιος μάρτυρας Ισοκράτης (10 Απριλίου)
  • αγία Ιφιγένεια (16 Νοεμβρίου)
  • 5 άγιοι Λουκιανός (17/10, 7/8, κτλ)
  • άγιος Μακεδόνας (27 Μαρτίου) και 4 άγιοι Μακεδόνιος (28/6,24/1 κτλ)
  • 2 άγιοι Αριστείδης (13 Σεπτεβρίου, 10 Απριλίου)
  • άγιος Αριστοτέλης (14 Μαϊου)
  • αγία Ξένια (3 Μαϊου)
  • 2 άγιοι Ξενοφών (26/1), επίσης ιερά μονή Ξενοφώντος στο Άγιο Όρος
  • αγία Ολυμπία (11 Μαϊου), αγία Ολυμπιάδα (25 Ιουλίου), άγιος Ολυμπιάδας (30 Ιανουαρίου), άγιος Ολύμπιος (3 Αυγούστου)
  •  άγιος Όμηρος 10 Απριλίου
  • 4 άγιοι Ορέστης (9/6, 10/10 κτλ)
  • όσιος Παγκόσμιος (29 Νοεμβρίου)
  • 2 άγιοι Παγκράτιος (9/7 καί 9/2)
  • επίσης αγία Πανδώρα (1/9)
  • άγιος Παρμενίων (10 Απριλίου) καί άγιος Παρμενίας (7 Οκτωβρίου)
  • άγιος Πάτροκλος (21 Ιανουαρίου)
  •  άγιος Περικλής (10 Απριλίου)
  • άγιος Πηλέας (17 Σεπτεβρίου)
  • 3 άγιοι Πλάτων (18/11, 26/9, 4/4)
  • 2 άγιοι Πλωτινος (12 καί 20 Φεβρουαρίου)
  • άγιος μάρτυς Προμηθέας (10 Απριλίου)
  • άγιος Πύρρος (1 Ιουνίου)
  • 5 αγίες Σοφία (18/12, 17/9, κτλ.)
  • αγία Φοίβη (3/9)
  • άγιος Φιλόσοφος (1/5)
  • άγιος Φιλοκτήμων (9/3)
  • 10 άγιοι με το όνομα Φίλιππος,(14/11,14/2, 11/10 κτλ.) όπως και ένας απο τους 12 μαθητές του Ιησού Χριστού λεγόταν Φίλιππος, ουδέποτε του είπε να το αλλάξει, όπως έκανε με τους άλλους μαθητές του, (όπως ο μαθητής του Σίμων το άλλαξε στον απόστολο, στο ελληνικό όνομα Πέτρος εκ της πέτρας) αλλά ποτέ σε κανέναν απο όσους είχαν ελληνικά ονόματα δεν τους είπε να το αλλάξουν! (όπως στον απόστολο Ανδρέα κ.α.)
  • αγία Χάρις (28/1), 5 άγιοι Χαρίτων (1/6, 3/9, 9/9, 28/11, 28/9)
  • 3 άγιοι Ωκεανός (4/9, 12/9, 2/11)
  • 2 άγιοι Ωρίων (10/11, 20/9)
  • 4 άγιοι Σωκράτης (21/10, 28/11, 10/4, 21/4).
  • το όνομα Δημήτριος (που προέρχεται απο την Δήμητρα) και υπάρχουν 26 άγιοι με το όνομα Δημήτριος.(26/10, 29/1, 11/8 κτλ.)
  • άγιος Δημόκριτος (31/7)
  • άγιος Δημοσθένης (10/4)
καθώς επίσης και πάρα πολλά αρχαιοελληνικά ονόματα αγίων της Εκκλησίας που δεν αναφέρουμε εδώ και υπάρχουν και στο βιβλίο 

ΠΑΝΑΓΙOΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΑΓΙΩΝ ΤΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΜ. ΠΙΠΕΡΑΚΙΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ.

Πολλά επίσης ονόματα άγιων έχουν Ελληνικές ρίζες όπως το Γεώργιος (απο το γεωργός, γεωργία), κτλ. Yπάρχουν φυσικά και πολλά αρχαιοελληνικά ονόματα που δεν αντιστοιχούν σε αγίους, απόδειξη είναι ότι υπάρχουν πολλοί Έλληνες που έχουν βαπτιστεί με τα ονόματα αυτά. όπως Έλλη (π.χ. Έλλη Λαμπέτη), Μελίνα (Μερκούρη κ.α.), Οδυσσέας (όπως ο Οδυσσέας Ελύτης κ.α.), Βύρων, Αρετή (Αρετή Κετιμέ κ.α.), Τιμολέων, καθώς επίσης και πολλά άλλα παραδείγματα.

Έχουμε και πολλά ελληνικά ονόματα και αγίους που έχουνε βγει όχι απλώς από αρχαιοελληνικά ονόματα, αλλά από ελληνικές λέξεις ή σύνθετα ελληνικών λέξεων όπως άγιος Χαράλαμπος (χαρά+λαμπη) αγία Ωραιοζήλη (ωραία+ ζηλος) μάρτυς μαθήτρια Αγίου Ανδρέου 26/7, άγιος Χρυσόστομος επίσκοπος σμύρνης, άγιος Βασίλειος, άγιος Γρηγόριος(από το γρήγορος!) και άλλα πολλά. Aκόμα και η Εκκλησία μας έχει αρχαία Ελληνική ονομασία (Εκκλησία του Δήμου). Ορθοδοξη Χριστιανική Εκκλησία.Το όνομα "Χριστός" είναι αρχαιοελληνικό όπως ομολογούν και τα αρχαιοελληνικά λεξικά.
Χριστός = ο υπό του Θεού κεχρισμένος Σωτήρ, ο κεχρισμένος, ο χρισθείς.

Τα **διαμάντια** του λαού μας


 




 
· Η επετηρίδα είναι αυτό που βγάζουμε στα μαλλιά μας άμα δεν λουζόμαστε συχνά. (Γυμνάσιο Πάτρας)

 · Ο μισογύνης είναι τέρας μυθολογικό, μισός γυναίκα και μισός άλλο πράμα, απερίγραπτης ασχήμιας και τελείως εξαγριωμένος με την κατάστασή του. (Γυμνάσιο Θεσπρωτίας)

 · Ο Κωνσταντίνος Καντάφης ήτανε Έλληνας ποιητής που γεννήθηκε στη Λιβύη της Αλεξάνδρειας. (Γυμνάσιο Αθήνας)

 · Στην αρχαία εποχή δεν υπήρχαν ξένες χώρες, γι' αυτό δεν έχουν βρει οι αρχαιολόγοι αρχαία διαβατήρια. (Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)

 · Ο Λεωνίδας και οι Τριακόσιοι του ηττήθηκαν, γιατί οι Θερμοπύλες ήτανε πολυπληθέστεροι σε αριθμό. (Γυμνάσιο Αθήνας)

 · Την Οδύσσεια την έγραψε ο Οδυσσέας. Την Ιλιάδα ο Ηλιάδης. (Γυμνάσιο Λαμίας)

 · Τα Χερουβίμ και τα Σεραβίμ ήταν μικρά αγγελάκια που πετούσαν δεξιά-αριστερά στο πλάι των μεγάλων αγγέλων. Τα Χερουβίμ χερούβιζαν (δεξί πέταγμα) και τα Σεραβίμ σερούβιζαν (αριστερό πέταγμα). Στην ανάγκη υπήρχαν και τα Πτερουβίμ για πέταγμα κατευθείαν στη μέση.(Γυμνάσιο Κορίνθου)

 · Πρωτεύουσα της Κεϋλάνης είναι η Λιπτον Τι.. (Γυμνάσιο Αθήνας)

 · Η κυριότερη αιτία της εξάτμισης είναι η φωτιά κάτω από το κατσαρολάκι. (Γυμνάσιο Κορίνθου)

 · Ο πρατήρας είναι λέξη δυσανόητη, δηλ. με δυο έννοιες. Μια όταν είναι σε ηφαίστειο και μια όταν δουλεύει σε πρατήριο. (Γυμνάσιο Αθήνας)

· Ενεργητική φωνή: Κυνηγάω τον λαγό. Παθητική φωνή: Ο λαγός με κυνηγάει.(Γυμνάσιο Κορίνθου)

· Οι βιταμίνες βρίσκονται ακριβώς ανάμεσα από τις αλφαμίνες και τις γαμαμίνες. (Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)

· Το ακριβώς αντίθετο της Αγίας Τριάδας είναι η Διαβολική Τριάδα, πυρ, συν γυναιξί και θάλασσα. Πράγματα του Σατανά. (Λύκειο Ξάνθης)

· Η μπανάνα στα ελληνικά γράφεται όπως και στα αγγλικά, δηλαδή με ένα μπα και δύο να.(Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης)

· Τα 6 χαρακτηριστικότερα ζώα του Βόρειου Πόλου είναι 3 αρκούδες και 3 φώκιες. (Γυμνάσιο Αθήνας)

· Ερώτηση: "Τι γνωρίζετε για τις εικονομαχίες;"

Απάντηση: "Εικονομαχίες ήταν οι μάχες που έκαναν οι λαοί για τις εικόνες. Όποιος κέρδιζε τη μάχη κέρδιζε και τις εικόνες". (Γυμνάσιο Αθήνας)

· Ο Ε. Λύτης και ο Σ. Εφέρης είναι και οι δύο Έλληνες ποιητές κατηγορίας νόμπελ". (Γυμνάσιο Αργοστολίου)

· Οι Δέκα Εντολές γράφτηκαν από τον Σινά και παραδόθηκαν στον Μωυσή στην Πλάκα. Ήταν όλες πέτρινες, αλλά σαφέστατες. (Γραπτό υποψηφίου για τη Σχολή Αστυνομίας)

· Ο Κουστώ είναι ένας σύγχρονος Οδυσσέας, αλλά που δεν κατοικούσε στην Ιθάκη, και για το λόγο αυτό οι περιπέτειές του δεν λέγονται Οδύσσειες, αλλά Κουστωδίες. (Γραπτό υποψηφίου για τη Σχολή Αστυνομίας)

· Η μάνα του Ρασπούτιν ήτανε η ρασπουτάνα, τεραστίων διαστάσεων Ρωσίδα της Σιβηρίας. (Γυμνάσιο Καρδίτσας)

· Το φοβερότερο όπλο των αρχαίων Αράβων ήταν ο Ευνούχος.

· Οι Έλληνες εφεύρεσαν τη γεωμετρία για να αποφύγουνε την άλγεβρα που ήτανε αράπικη.

· Η βαρύτητα είναι πιο δυνατή το Φθινόπωρο. Τότε βλέπουμε τα μήλα να πέφτουν ομαδικά.

Άντε και στα δικά μας .....

Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

Στα άδυτα του «εργοστασίου» δαχτυλικών αποτυπωμάτων του FBI

Τι υπήρχε πριν τη ψηφιακή εποχή - Δείτε τις φωτογραφίες

Στα άδυτα του «εργοστασίου» δαχτυλικών αποτυπωμάτων του FBI
Το FBI διαθέτει τη μεγαλύτερη συλλογή πληροφοριών και ηλεκτρονικής αποθήκευσης δακτυλικών αποτυπωμάτων, με αποτυπώματα τουλάχιστον δεκάδων εκατομμυρίων ανθρώπων. Οι αστυνομικές αρχές των ΗΠΑ, με τη βοήθεια αυτής της βάσης δεδομένων, μπορούν με ένα κλικ να ταυτοποιήσουν οποιονδήποτε άνθρωπο με ποινικό μητρώο του οποίου τα δακτυλικά αποτυπώματα βρίσκονται στον τόπο του εγκλήματος. Πριν όμως το FBI στραφεί στη ψηφιακή τεχνολογία, απασχολούσε, το 1920, μόλις 25 εργαζόμενους που έπρεπε να ταξινομήσουν πάνω από 800.000 κάρτες με αποτυπώματα. Το 1943, οι εργαζόμενοι έγιναν 20.000 και τα δακτυλικά αποτυπώματα 70 εκατομμύρια.
factory3
Κατά τη διάρκεια του πολέμου αλλά και στο τέλος αυτού, ο όγκος των αρχείων του FBI ήταν τέτοιος, που τελικά έπρεπε να μεταφερθεί σε μια εκατοντάδων τετραγωνικών μέτρων εγκατάσταση, στην National Guard Armory στην Ουάσιγκτον, σε ένα κτίσμα που το ονόμασαν το εργοστάσιο των δακτυλικών αποτυπωμάτων – The Fingerprint Factory.
Με τον πόλεμο, ήρθαν και νέες ευθύνες για το FBI. Πλέον, δεν διερευνούσε μόνο τα εγχώρια εγκλήματα που διαπράττονταν στις ΗΠΑ, αλλά φρόντιζε να ερευνά και να «φακελώνει» και ύποπτους κατασκόπους, να συλλέγει πληροφορίες από το εξωτερικό, να παρακολουθεί μετανάστες που θα μπορούσαν να είναι εν δυνάμει υπονομευτές. Καρτέλες με δακτυλικά αποτυπώματα διέθεταν τα μέλη των ενόπλων δυνάμεων, ξένοι πράκτορες, κατασκευαστές πολεμικού υλικού, μέχρι και οι γυναίκες που εργάζονταν στους λαβυρίνθους των αρχείων.
Στο τεράστιο εργοστάσιο, οι υπάλληλοι, κυρίως γυναίκες, εργάζονταν επί 10 ώρες την ημέρα, έξι ημέρες την εβδομάδα με κύριο αντικείμενο την επεξεργασία πάνω από 35.000 καρτελών την ημέρα. Όσο για το μισθό τους, αυτός προέρχονταν από ομόλογα πολέμου.
factory000006factory1facrory2facrory4factory5

Μεταφέρεται για τις 3 Μαΐου η αργία της Πρωτομαγιάς

Φέτος συμπίπτει με την Κυριακή του Πάσχα

Μεταφέρεται για τις 3 Μαΐου η αργία της Πρωτομαγιάς
Μεταφέρεται η αργία της Εργατικής Πρωτομαγιάς, αφού φέτος συμπίπτει με την Κυριακή του Πάσχα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, η αργία της Πρωτομαγιάς μεταφέρεται για την 
Τρίτη 3 Μαΐου.

ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΙΠΕ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ. Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ

Παγκοσμιοποίηση
Δώστε προσοχή και να είστε έτοιμοι για κάθε ενδεχόμενο!
10.02.2016 μίλησε στους υποτακτικούς του.
Κυρίες και κύριοι,
Είμαστε ήδη στον δεύτερο μήνα της μονοετούς παράτασης και παρά την ενεργοποίηση όλων των διεθνών και κρατικών υποδομών για την επιβολή της παγκόσμιας φτωχοποίησης των λαών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, δεν βλέπω την αναμενόμενη πρόοδο.
Οι νόμοι, παρά το ότι ψηφίζονται, δεν εφαρμόζονται. Οι κατά τόπους υπάλληλοί σας, που εργάζονται ως πρωθυπουργοί και αρχηγοί κρατών, δεν έχουν την δυνατότητα να εφαρμόσουν τους νόμους και τα σχέδια προώθησης της εξουσίας μας.
Από ότι υπολογίσαμε, τόσο στο θέμα του ελέγχου των λαών όσο και της Ρωσίας, που έχει αναλάβει ο αγαπητός Χένρυ, θα χρειαστούν πέντε χρόνια, για να δούμε αποτελέσματα.
Δεν έχετε πέντε χρόνια. Έχετε περίπου οκτώ μήνες.***
Για το λόγο αυτό, φροντίστε να σταματήσουν οι τοπικοί υπάλληλοί σας να κρατούν τα προσχήματα και σκορπίστε τρόμο στους πληθυσμούς Όλων των κρατών……..
Δώστε ανασφάλεια και βία. Καταργείστε κάθε δικαίωμα, με την δικαιολογία της επιβολής φόρων και της ατομικής και κρατικής ασφάλειας…….
Φορολογείστε την ίδια τους την ύπαρξη.*
Μέχρι το τέλος Μαΐου, πρέπει να χρωστούν όλοι περισσότερα από όσα μπορούν να δώσουν…….
Μέχρι το τέλος Μαΐου, πρέπει στην χώρα των μισητών Ελλήνων, αλλά και στα ευρωπαϊκά κράτη, να έχει τόσους πολλούς Μουσουλμάνους,που να μην μπορούν να βαδίσουν χωρίς να περνούν ανάμεσά τους.
Μέχρι τέλος Μαΐου, πρέπει η εγκληματικότητα να έχει ανέβει στα ύψη και όλοι να την νοιώσουν στην καθημερινότητά τους.
Μέχρι το τέλος Μαΐου, πρέπει όλοι να έχουν, ή να είναι στη διαδικασία να πάρουν την ηλεκτρονική ταυτότητα.***
Μέχρι το τέλος Μαΐου, πρέπει να έχει στη Συρία τόσο πολύ στρατό, από τόσα πολλά κράτη, που να αναρωτιέται ο θλιβερός ηγετίσκος της Ρωσίας, αν θα έχει νόημα να μείνει στην περιοχή ή όχι.
Αν μείνει, ο στρατός του στην περιοχή θα πρέπει να αφανιστεί.***
Μέχρι το τέλος Μαΐου όλα αυτά θα πρέπει να έχουν γίνει, ή να επίκειται σε ένα το πολύ μήνα να ολοκληρωθούν……..
Αν δεν έχουν γίνει, τότε θα έχετε αποτύχει.***
Σας θυμίζω ότι 2013, ανέθεσα σε εσάς την τιμή της μεγάλης αυτής αποστολής και αποκήρυξα τους αρχαίους θεϊκούς ηγέτες.
Αν ως το τέλος του 2016 δεν έχετε τακτοποιήσει τα θέματά μας, θα πρέπει να θεωρείτε δεδομένη την αποπομπή σας και την ανάθεση της εξουσίας στους πραγματικούς ηγέτες που έχω κρατήσει ως τώρα στο περιθώριο…..
Άρθρο Αναγνώστη στο votegreece.gr

ΑΠΑΙΧΤΑ















O Λεβεντόπαπας των Ανωγείων τίμησε τους Ήρωες του 21…Με τοιχογραφίες εντός του ναού!

https://2.bp.blogspot.com/-w0VhJM6M17M/VvfhsUIvhEI/AAAAAAABkZg/TgZIHYDEwnYVGWCwAQGssPsscJtdoHkuQ/s400/papa-andreas.jpg

Τα πρόσωπα των ηρώων της Επανάστασης, αποφάσισε να εντάξει ο ιερέας των Ανωγείων, Ανδρέας, στον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου στα Ανώγεια Μυλοποτάμου. Πλέον στις τοιχογραφίες του ναού αντικρίζει κανείς τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη, τον Παπαφλέσσα, τον Νικηταρά, τον Δασκαλογιάννη και τη Μπουμπουλίνα.

Ο ιερέας, πατήρ Ανδρέας Κεφαλογιάννης, συνομίλησε με το ΑΠΕ- ΜΠΕ και τον Μιχάλη Λαμπαθάκη, για τη συγκεκριμένη απόφασή του την οποία είχε κοινοποιήσει και στον μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ.κ. Ευγένιο θέλοντας, όπως είπε, να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη τού ιεράρχη της Μητρόπολης όπου ανήκει διοικητικά.


Τι υποστηρίζει ο ίδιος ο ιερέας γι” αυτή του την απόφαση:

«Αρκετοί, αγνοούν την προσφορά της Εκκλησίας στον αγώνα, αλλά το γεγονός ότι η επανάσταση του 1821 έγινε «για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερία» δεν κρύβεται. Όπως σωστά δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Αμερικής Δημήτριος, «οι Έλληνες δεν είμαστε σημερινοί σ” αυτό τον πλανήτη, έχουμε μια ιστορία», έχουμε και ιστορία και ιστορική συνείδηση.

Εισήλθαμε στη Σαρακοστή, την περίοδο που μας οδηγεί στην Εβδομάδα των Παθών, στη Σταύρωση και ελπίζουμε να αξιωθούμε να ζήσουμε και την Ανάσταση της Πίστης και του Γένους μας. Η περίοδος αυτή από κοινού με τη διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού και της εθνικής μας παλιγγενεσίας, είναι γιορτές που μας διδάσκουν όλα όσα έχουμε ανάγκη για να μπορούμε να αποκωδικοποιούμε τα μηνύματα των καιρών».

Οι έννοιες «Θεός» και «θρησκεία» με τις έννοιες «επανάσταση» και «ελευθερία» πόσο συνδέονται και πόσο επηρέασαν την απόφασή σας για να τοποθετήσετε τους ήρωες του 1821 απέναντι από το ιερό της εκκλησίας;

«Συνδέονται απόλυτα, η πίστη και η εκκλησία, ο θεός είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα του αγώνα του ’21, είναι οι φορείς των νοημάτων και των μηνυμάτων. Η γλώσσα της Εκκλησίας και η επαναστατική γλώσσα προσδιόρισαν το ιδεολογικό και πνευματικό στίγμα του αγώνα, που είναι τόσο θρησκευτικό όσο και εθνικό. Η επανάσταση των Ελλήνων πέρα από την προσωπική τους δράση βασίστηκε και στη βοήθεια του Θεού.


Η Επανάσταση ήταν συνδυασμός, όπως έχει αποτυπωθεί ιστορικά και σε καταγραφές κειμένων, του έργου του Θεού και των Ελλήνων. Αυτός ο συνδυασμός εκφράστηκε και επίσημα από τα διοικητικά όργανα του αγώνα, όπως οι Εθνοσυνελεύσεις, αλλά και ατομικά από τους διαφόρους αγωνιστές και οπλαρχηγούς».

Σύμφωνα με τον πατέρα Ανδρέα Κεφαλογιάννη, υπάρχει η δυνατότητα συνύπαρξης των αγίων της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τους ήρωες της Επανάστασης: «Η επανάσταση ξεκινά με τη συμπαράσταση του Θεού, η οποία ζητήθηκε ποικιλοτρόπως από τους αγωνιστές του 1821. Κηρύσσεται μάλιστα ως θρησκευτική πράξη με τελετουργικό εντός των ναών, και ολοκληρώνεται με πανηγυρικές διακηρύξεις στο όνομά Του και με δοξολογίες του Θεού.

Η πίστη στον Θεό είναι συγκεκριμένη και σαφής, αναφέρεται στον τριαδικό Θεό. Η τριαδικότητα του Θεού εκφράζεται στα κείμενα συμβολικά και φραστικά. Ο Ρήγας Φεραίος στη «Νέα πολιτική του Διοίκησι» προτείνει το εξής έμβλημα της σημαίας και της στολής των αγωνιστών: «Η σημαία οπού βάνεται εις τα μπαϊράκια και παντιέρες της Ελληνικής Δημοκρατίας, είναι εν ρόπαλον του Ηρακλέους με τρεις σταυρούς». Οι τρεις σταυροί αυτή την τριαδικότητα υποδηλώνουν».


Όπως σημειώνει ο ιερέας των Ανωγείων: «…στα κείμενα του 1821, εκτός από την ιδιαίτερη θρησκευτική τους γλώσσα, που αποκαλύπτει τη θρησκευτική, ορθόδοξη υποδομή των αγωνιστών και του αγώνος, αναφέρονται και σύμβολα, που και αυτά αποτελούν ένα άλλο πολύ σημαντικό και πολύ σπουδαίο σύστημα έκφρασης ιδεών. Τέτοια σύμβολα είναι ο σταυρός και οι εικόνες του Χριστού, της Παναγίας, διαφόρων Αγίων, κυρίως στρατιωτικών, όπως του Αγίου Γεωργίου, του Αγίου Δημητρίου, του Αγίου Κων/νου και της Αγίας Ελένης».

Έχει αναφερθεί πολλές φορές το πρόσωπό σας, για μια επαναστατική διάθεση που σας διέπει, αλλά και προβληματίσει, ειδικά την ημέρα που καλέσατε τον πρωθυπουργό κ. Τσίπρα και συνομιλήσατε μαζί του εντός του ναού, κλείνοντας πίσω σας τις πόρτες. Τι έχετε να απαντήσετε, στην περίπτωση που παρεξηγηθεί η τοιχογράφηση του ναού με τα πρόσωπα των ηρώων του 21′ ;

«Ήρωες υπήρξαν όλοι όσοι έθεσαν τη ζωή τους στην υπόθεση του πρώτου ιδανικού κάθε ανθρώπου, στην υπόθεση της ελευθερίας. Είναι απόλυτα συμβατή και θεμιτή η παρουσία των Ελλήνων Ηρώων της Επανάστασης του 1821.

Εμείς σήμερα, ορμώμενοι από ένα βαθύ σεβασμό στις ιδιαίτερες προσωπικότητες των ηρώων, που κοσμούν πλέον τον ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου των Ανωγείων, νιώθουμε περηφάνια για το ιστορικό, εθνικό και κοινωνικό νόημα της «παρουσίας» τους ανάμεσά μας. Η θέση τους μέσα στον ναό, είναι η θέση που έχουν όλοι οι καλοί και άξιοι να καλούνται χριστιανοί ορθόδοξοι.

Πιστεύουμε ότι η παρουσία τους θα βοηθήσει όλους μας στην κατάκτηση της συνείδησης της προσφοράς στην πατρίδα, διότι η ιστορία «τιμωρεί», όταν την αγνοείς. Αυτό που προτείνω μα και αυτό που προτρέπω προς όλους κυρίως τους νέους είναι να κάνουμε τρόπο ζωής και ας αναδείξουμε ως ύψιστες αξίες την αγάπη στην πατρίδα και την προσφορά στο κοινό καλό, για να γράφεται η ιστορία μας από εμάς και όχι από άλλους. Κι όσοι τυχόν με κατηγορήσουν, το πιθανότερο είναι να μην γνωρίζουν, όσο θα έπρεπε, την ελληνική ιστορία, την ιστορία των «αγίων» ηρώων της».

Ο πατέρας Ανδρέας Κεφαλογιάννης έχει ασχοληθεί με τον αθλητισμό στα Ανώγεια, φέρνοντας πολλούς νέους κοντά στο πνεύμα της ευγενούς άμιλλας, έχει δημιουργήσει κοινωνικά φροντιστήρια μελέτης και ενισχυτικής διδασκαλίας, έχει οργανώσει ημερίδες και συζητήσεις με θέματα που απασχολούν τους νέους και τις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα λειτουργεί ενοριακά σχολή εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών, και όλα αυτά πάντα, όπως επισημαίνει, δωρεάν.

Καλεί μάλιστα όλους τους νέους να μην εγκαταλείψουν το πεδίο της γνώσης, να μην ξεμακρύνουν από την παράδοση, αλλά και σε όσους φεύγουν για σπουδές ή εργασία εκτός των Ανωγείων, να μην ξεχνούν τον τόπο τους. «Η αγάπη προς τη γενέθλια γη μας, βοηθάει πάντα στην μετέπειτα πορεία μας και η σχέση μας με τα ήθη τα έθιμα τον πολιτισμό μας και την παράδοση θεωρώ πως είναι πολύ καλός πυλώνας για να στηρίξουμε τις προσπάθειες μας για την πατρίδα μας την Ελλάδα» επισημαίνει.