Τρίτη 19 Αυγούστου 2014

Ο Σαράντος Καργάκος επιμένει ότι ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου μπορεί να βρίσκεται στην Αμφίπολη

Ο Σαράντος Καργάκος επιμένει ότι ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου μπορεί να βρίσκεται στην Αμφίπολη

Ο ιστορικός και συγγραφέας θεωρεί βέβαιο ότι το μνημείο ανεγέρθη για άνδρα, εξαιτίας κυρίως του Λέοντα, αφού όπως εξήγησε οι λέοντες είναι δηλωτικό ανδρικών μνημείων
Βέβαιος ότι ο τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρίσκεται στην Αρχαία Αμφίπολη, εμφανίστηκε για άλλη μια φορά ο ιστορικός Σαράντος Καργάκος. «Εάν βρεθεί τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αυτός θα είναι στη Μακεδονία και η Αρχαία Αμφίπολη συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες»
Μιλώντας στο Πρωινό ΑΝΤ1 ο διαπρεπής ιστορικός ευχήθηκε οι τάφοι να είναι ασύλητοι, πράγμα όπως εκτίμησε δύσκολο, δεδομένου ότι τα κεφάλια των Σφιγγών που βρίσκονται στην είσοδο, αλλά και η προχειροκατασκευασμένη είσοδος του τάφου μαρτυρούν ότι οι αρχαιολόγοι «ήρθαν δεύτεροι».
Ερωτηθείς για το ποιος ή ποιοι πιστεύει ότι είναι θαμμένοι στο μνημείο, όπου βρίσκονται τρεις ταφικοί θάλαμοι, ο κ. Καργάκος εκτιμά ότι δύσκολα ένα τέτοιο μνημείο να φτιάχτηκε για τον Μέγα Αλέξανδρο, τη Ρωξάνη και την Ολυμπιάδα, δεδομένου του άσχημου τέλους που είχαν και οι τρεις.
Ο κ. Καργάκος θεωρεί βέβαιο ότι το μνημείο ανεγέρθη για άνδρα, εξαιτίας κυρίως του Λέοντα, αφού όπως εξήγησε οι λέοντες είναι δηλωτικό ανδρικών μνημείων.
Λίγες ημέρες πριν ο ιστορικός είχε απαντήσει σε όσους αμφισβητούν την άποψη του, ότι τάφος του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρίσκεται στη Μακεδονία, μέσω του ιστότοπου filonoi.
Δείτε τις επίμαχες δηλώσεις του Σαράντου Καργάκου στον ANT, στις 12 Αυγούστου:

Ἐπειδή διαστρεβλώνονται ἀπό κακοήθεις οἱ δηλώσεις μου, σέ διάφορους σταθμούς, σχετικά μέ τό ἐνδεχόμενο εὑρέσεως τοῦ τάφου τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου στήν Ἀμφίπολη, παραπέμπουμε τό τί ἀκριβῶς γράφουμε στό 3τομο ἔργο μας «Μέγας Ἀλέξανδρος: Ὁ Ἄνθρωπος Φαινόμενο»  τομ. γ΄ σσ. 205-206, 214.
«…Τό σῶμα του ταριχεύθηκε καί τοποθετήθηκε σέ χρυσῆ λάρνακα.
Τό 321 π.Χ. ὁ Πτολεμαῖος ὁ Λάγου μετέφερε τή λάρνακα στήν Ἀλεξάνδρεια καί τήν τοποθέτησε σέ μεγαλοπρεπές τέμενος.
Ἔκτοτε ὁ τάφος τοῦ Ἀλεξάνδρου ἀναζητεῖται μέχρι τῶν ἡμερῶν μας.
Ἐνδέχεται ὅμως, ἀντί τῆς Αἰγύπτου, νά βρεθεῖ κάποτε στήν Μακεδονία.
Ἡ εἰκασία μου αὐτή ἑδράζεται στήν ἀκόλουθη σκέψη:
ἡ Ὀλυμπιάς θά ἔκανε τά ἀδύνατα δυνατά γιά νά φέρει τά λείψανα τοῦ γυιοῦ της στήν Μακεδονία καί νά τά κάνει ἱερό ἔμβλημα τῆς δικῆς της ἐξουσίας.
Ἡ περιοχή τῆς Ἀμφιπόλεως εἶναι ἡ πιό πιθανή. Ἴσως καί ὁ Λέων πού ἔχει στηθεῖ ἐκεῖ (πού ἀσφαλῶς δέν ἦταν τρόπαιο τῆς νίκης τῶν Σπαρτιατῶν ἐπί τῶν Ἀθηναίων, στήν μάχη τῆς Ἀμφιπόλεως, 422 π.Χ.) νά ἦταν τό ἐπιστέγασμα τοῦ τύμβου, ἐντός τοῦ ὁποίου εἶχε ταφεῖ ἡ σορός τοῦ Ἀλεξάνδρου.
Ἄν ἡ σορός εἶχε μείνει στήν Αἴγυπτο -φυσικά σέ ἀνάλογο μνημεῖο- θά εἴχαμε τήν περιγραφή τοῦ χώρου καί τοῦ μνημείου ἀπό κάποιον Ἀλεξανδρινό συγγραφέα.
Οἱ ἀναφερόμενες ἐπισκέψεις ἐπιφανῶν Ρωμαίων στό ὑποτιθέμενο λείψανο τοῦ Ἀλεξάνδρου πιθανῶς νά ἦταν σέ κάποιο ὑποκατάστατό του…
Ὁ Λέων τῆς Ἀμφιπόλεως, πού ἔχει κοινά τεχνοτροπικά στοιχεῖα μέ τόν Λέοντα τῆς Χαιρωνείας, καί τόν ὁποῖο βρῆκαν Γάλλοι στρατιωτικοί μηχανικοί κατά τὸν Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, δέν εἶναι αὐτοτελές μνημεῖο.
Οἱ πέριξ αὐτοῦ διασκορπισμένοι καί καλά πελεκημένοι λίθοι δείχνουν πώς ἦταν ἡ κορωνίς ἑνός γιγάντιου ταφικοῦ μνημείου, ἀντάξιου τοῦ μεγάλου στρατηλάτη. Πιθανῶς ἐκεῖ.»

Δευτέρα 18 Αυγούστου 2014

ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ ΕΝΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

ANCIENT MACEDONIA ALEXANDER THE GREAT
Στα χνάρια του μεγάλου Αλεξάνδρου. Στα χνάρια του Βασιλιά των Βασιλέων βρισκόμαστε τις τελευταίες ημέρες μετά και από τις πρόσφατες ανακαλύψεις του Βασιλικού τάφου στην Αμφίπολη Σερρών.
Ίσως και η χρονική συγκυρία της ανακαταλήψεως του τάφου ο όποιος κρύβει κάτι πολύ σημαντικό, κάτι πολύ μεγάλο να μην είναι και τόσο τυχαία…..
Η καρδιά της Ελλάδας, η καρδιά της Μακεδονίας και όχι όπως πολλοί την αποκαλούν Μακεδονία μας κτυπάει στην Αμφίπολη τώρα.
Δεν υπάρχει η Μακεδονία μας και η Μακεδονία σας όπως την αποκαλούν πολλοί, όπως την αποκάλεσε και ο πρωθυπουργός στην πρόσφατη επίσκεψή του στην Αμφίπολη Σερρών.
Το μήνυμα πρέπει να σταλεί σε όλους και να σταλεί σωστά!
-Στους ανιστόρητους και προκλητικούς Σλάβους.
-Στους ανιστόρητους Αμερικανούς, που όσα χρόνια μετράνε αυτοί ιστορία τόση είναι μια μικρή παράγραφος της Ελληνικής ιστορίας. Θα μας μάθουν αυτοί την ιστορία μας;;;;
-Σε όλους όσους προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την ιστορία και αποκαλούν το ψευδοκράτος των Σλάβων Μακεδονία!
Πρέπει να μάθουν όλοι οι ανιστόρητοι ότι η Μακεδονία είναι…
Ένα όνομα, ένας βασιλιάς, μια ιστορία, μία Μακεδονία.
Μ Α Κ Ε Δ Ο Ν Ι Α Ε Λ Λ Η Ν Ι Κ Η Τ Ο Υ Α Λ Ε Ξ Α Ν Δ Ρ Ο Υ Χ Ω Ρ Α !

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Η ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

ΕΝΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙ ΠΟΤΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ Η ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

pc internet
Περίπου ένας στους τρεις Έλληνες δηλώνει, ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του ηλεκτρονικό υπολογιστή (ποσοστό 34,4%), ούτε το διαδίκτυο (ποσοστό 36,3%). Περισσότερες γυναίκες (40,8%) από ό,τι άνδρες (35,9%) δεν έχουν ποτέ χρησιμοποιήσει το Ίντερνετ.
Από την άλλη, το ποσοστό των πολιτών της χώρας που χρησιμοποιούν τακτικά το Ίντερνετ, αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό, με αποτέλεσμα το 81% των χρηστών να το χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά. Ο προσωπικός υπολογιστής παραμένει η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης στο διαδίκτυο (ποσοστό 91,5% των χρηστών), ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και στα «έξυπνα κινητά» αυξάνεται σημαντικά πλέον και η πρόσβαση μέσω κινητών συσκευών (18,7%).
Αυτό, μεταξύ άλλων, αποκαλύπτει έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. που διεξήχθη το 2013, σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών από τους πολίτες.
Από την έρευνα διαπιστώνεται, ότι διαρκώς αυξάνεται στην Ελλάδα, το ποσοστό των ατόμων που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω του διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι Έλληνες, ακολουθώντας την τάση και των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριους πωλητές και παρακινούνται κυρίως από τις δυνητικά χαμηλότερες τιμές. Πραγματοποιούν μία έως πέντε ηλεκτρονικές αγορές ανά τρίμηνο και δαπανούν έως και 500 ευρώ συνολικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο.
Το 61,5% δηλώνουν, ότι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι τους και το 37,5% όχι. Από άποψη ηλικιακών ομάδων, περίπου τρία στα τέσσερα άτομα ηλικίας 66 έως 74 ετών (ποσοστό 73,4%) λένε ότι δεν έχουν οικιακή πρόσβαση στο διαδίκτυο, καθώς επίσης το 57,3% των ατόμων 55-65 ετών, ενώ το μικρότερο ποσοστό μη πρόσβασης αφορά στους νέους 16-25 ετών (18,4%). Μεταξύ των χρηστών του Ίντερνετ, το 81%, το χρησιμοποιούν κάθε μέρα ή σχεδόν κάθε μέρα και το 14% μερικές φορές την εβδομάδα.
Η απόκτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες (76,7%), το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (74,6%), η ανάγνωση ηλεκτρονικών περιοδικών και εφημερίδων (70.5%), η ψυχαγωγία (παιγνίδια-φωτογραφίες-μουσική-ταινίες – 63,9%) και η ενασχόληση με τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook (51,4%) είναι οι πέντε κυριότερες ηλεκτρονικές δραστηριότητες των χρηστών.
Όσον αφορά στις online αγορές, ως βασικότερο κίνητρο (76%) δηλώνεται η εύρεση χαμηλότερων τιμών από ό,τι στα φυσικά καταστήματα. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (45%) πληρώνουν τις παραγγελίες του μέσω αντικαταβολής, το 29% μέσω πιστωτικής κάρτας και το 25% μέσω προπληρωμένης κάρτας. Το 27,5% των ηλεκτρονικών αγορών γίνεται από εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα.
Η μεγάλη πλειονότητα των πολιτών πιστεύουν, ότι χάρη στην διαδικτυακή πρόσβαση βελτιώνονται οι συναλλαγές τους με το Δημόσιο (90%) και αποκτούν μεγαλύτερη συμμετοχή στα κοινά (88%). Αναφορικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, το 60% δηλώνουν ότι έχουν αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα, ενώ το 40% όχι.
Στον τομέα της εκπαίδευσης, περισσότερα από τα μισά ελληνικά σχολεία (το 54%) έχουν πλέον δική τους ιστοσελίδα, ενώ το 30% των μαθητών χρησιμοποιούν πια ‘έξυπνο’ κινητό ΤΗΛΈΦΩΝΟ στο σχολείο τους.
Η έρευνα επίσης εστιάζει σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες, ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους, με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ψηφιακές ανάγκες τους.

Τετάρτη 13 Αυγούστου 2014

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ

 
Αναδημοσίευση (Πρωτοδημοσιεύθηκε στις 10/8/2011)

1. Παναγία των Βλαχερνών 
2. Παναγία η Βλαχαρνέα 
3. Παναγία της Κάσσου
4. Παναγία Ακρωτιριανή 
5.Παναγία των Σταυροφόρων 
6.Παναγία η Ποταμίτισσα (Κάσος)
7. Παναγία Εκατονταπυλιανή (Πάρος)
8. Παναγία Ρόδον το Αμάραντο 
9. Παναγία η Σουμελά (Πόντου)
10. Παναγία η Κοσμοσωτήρα (Φερών Έβρου)
11. Παναγία Σιάτιπας (Μακεδονίας)
12. Παναγία η Διασώζουσα (Πάτμος) 
13. Παναγία η Παντάνασσα 
14. Παναγία η Γρηγορούσα
15. Θεομήτωρ 
16. Παναγία Γοργοεπήκοος 
17. Παναγία η Οδηγήτρια
18. Η Αγία Σιών (Παναγία της Αγιάσου)
19. Παναγία η Γλυκοφιλούσα
20. Παναγία η Πελαγιανή
21. Παναγία η Αγιοσορίτισσα 
22. Παναγία η Νικοποιός 
23. Παναγία η Μυροβλύτισσα
24. Παναγία η Μελαχρινή 
25. Παναγία η Κανάλα 
26. Παναγία η Τουρλιανή (Μήλος)
27. Παναγία Φανερωμένη (Σαλαμίνα) 
28. Παναγία Φανερωμένη (Λευκάδα) 
29. Παναγία Παντοβλεπούσα (Θάσος)
30. Παναγία Χοτάσια 
31. Παναγία του Παπαμελέτιου (Σκόπελος) 
32. Παναγία Μελικαρού (Σκύρος)
33. Παναγία Φοδελιώτισσα (Φόδελα-Ηραλείου Κρήτης) 
34. Παναγία Καβουριανή ( Λέρος)
35. Παναγία Κυράς (Λέρος) 
36. Παναγία Κερά 
37. Παναγία Βρεσθενίτισσα
38. Παναγία Κεριώτισσα (Ζάκυνθος) 
39. Παναγία Πελαγονήτισσα
40. Παναγία η Γαλατούσα (Ρόδος) (Αφιερωμένη στις γυναίκες που δεν κατεβάζουν γάλα για τα μωρά τους)
41. Παναγία η Βλεφαριώτισσα (Αστυπάλαια)
 42. Παναγία η Συντριανή (Τζια)
43. Παναγία Πλημμυριανή (Ρόδος) 
44. Παναγία η Καλοπέτρα (Ρόδος)
45. Παναγία η Σκιαδενή (Ρόδος) (εικόνα του Ευαγγελιστή Λούκά) 
46. Παναγία η Προυσιώτισσα (Ευρυτανία)
47. Παναγία η Λουβιαρίτισσα (Ρόδος) (επειδή στα κελιά της έμεναν οι λουβιάρηδες (λεπροί) του νησιού)
48. Τιμιωτέρα των Χερουβείμ 
49. Πλατυτέρα των Ουρανών 
50. Παναγία της Τήνου 
51. Αγία Σκέπη
52. Αγία Ζώνη 
53. Παναγία Ιεροσολυμίτισσα (Ιερουσαλήμ) 
54. Παναγία Εσφαγμένη
55. Παναγία Χρυσολεόντισσσα (Αίγινα) 
56. Παναγία η Ξενιά 
57. Παναγία Παραμυθία (Άγιο Όρος)
58. Φοβέρα Προστασία ( Άγιο Όρος) 
59. Παναγία η Λιμνιά (Σκιάθος)
60. Παναγία η Κεχριά (Σκιάθος)
61. Παναγία Εικοσιφοίνισσα (Πάγγαιο Όρος) 
62. Η Αμόλυντος (Σίφνος)
63. Παναγία η Τρειχερούσα (Άγιο Όρος) 
64. Παναγία η Σκαφιδιά ( Ηλεία)
65. Παναγία Πορταϊτισσα (Άγιο Όρος) 
66. Παναγία η Μυρτδιώτισσα
67. Η Πάντων Χαρά 
68. Παναγία η Κρεμαστή (Ρόδος) 
69. Παναγία Χρυσοπηγή
70. Παναγία η Ανέμη (Σαμοθράκη) (λέγεται έτσι επειδή φυσάει δυνατός άνεμος σε εκείνο το σημείο)
71. Παναγία η Κουφή (Σαμοθράκη) (επειδή είναι ιατρός και προστάτης των κουφών)
72. Παναγία η Λεχούσα (Σέρρες)(επειδή προστατεύει τις λεχώνες)
73. Παναγία η Λιθινιώτισσα (Λιθίνες Σιτείας) 
74. Παναγία η Γιάτρισσα (Μάνη)
75. Παναγία Δεκαπεντούσα (Σίφνος) ( επειδή γιορτάζει τον δεκαπενταύγουστο)
76. Παναγία Θαλασσινή (Άνδρος)
 77. Παναγία Νερατζιώτισσα 
78. Παναγία του Χάρου (Λειψοί)
79. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 
80. Παναγία η Μεγαλόχαρη 
81. Παναγία η Γουρλομάτα (Λέρος)
82. Παναγία η Βρυσιανή (Κάρπαθος)
83. Παναγία η Λαρνιώτισσα (Κάρπαθος)
84. Παναγία του Γραβά στη Χώρα (Πάτμος) 
85. Παναγία του Απόλου στον Κάμπο (Πάτμος)
86. Παναγία στο Λιβάδι (Πάτμος) 
87. Παναγία η Κουμάνα (Πάτμος) 
88. Παναγία Γερανού (Πάτμος)
89. Η Παντάνασσα (Αρκίους) 
90. Παναγία της Αποκουής (Σύμη) 
91. Η Θεοτόκισσα (Τήλος)
92. Παναγία η Πολίτισσα 
93. Παναγία η Αιματούσα (Κύπρος) 
94. Παναγία η Χαριτωμένη (Κάλυμνος)
95. Παναγία των Αργινωντών (Κάλυμνος) 
96. Παναγία Ζωοδόχος Πηγή 
97. Άξιον Εστί
98. Των αγγέλων η Κυρία
99. Πάντων Προστασία 
100. Η Αγία Ζώνη 
101. Η Αγία Σκέπη
102. Παναγία των Τσουκχουών (Κάλυμνος) 
103. Παναγία η Κυρά-Ψηλή (Κάλυμνος)
104. Παναγία των Παθών ( Χίος) 
105. Παναγία η Γκουμπελίδικη (Καστοριά) 
106. Παναγία Ελεούσα (Αγρίνιο)
107. Παναγία Χρυσαλινιώτισσα (Κύπρος) 
108. Παναγία του Χάρακα (Κρήτη) 
109. Παναγία η Ναυπακτιώτισσα
110. Παναγία η Βρεφοκρατούσα (Σινά) 
111. Παναγία η Αγγελόκτιστη (Κίττι)
112. Παναγία η Κυρά-Χωστή (Κάλυμνος) 
113. Παναγία η Μυρτιώτισσα (Κάλυμνος)
114. Παναγία η Γαλατιανή (Κάλυμνος) 
115. Παναγία της Τελένδου (Κάλυμνος)
116. Παναγία της Ψερίμου (Κάλυμνος)
117. Παναγία των Βουθυνών (Κάλυμνος) 
118. Παναγία του Πάθους
119. Παναγία Αχιβάδενα 
120. Παναγία η Χοζοβιώτισσα ή Κυνηγημένη (Αμοργός)
121. Παναγία η Πλατανιώτισσα (Αιγίου) 
122. Παναγία η Ελευθερώτρια (Σαλαμίνα)
123. Παναγία η Μαλεβή 
124. Παναγία η Νιαμονίτισα 
125. Παναγία της Σκρίπους
126. Παναγία Κασσιωπία (Κέρκυρα) 
127. Παναγία η Τρυπητή (Αίγιο)
128. Παναγία Χρυσοσπηλιώτισσα (Αθήνα) 
129. Παναγία Χρυσοκαστριώτισσα (Πλάκα)
130. Παναγία Τριτιανή (Σαντορίνη) (επειδή γιορτάζει την Τρίτη ημέρα του Πάσχα)
131. Παναγία Εικοσπενταρούσα ( Σαμοθράκη)( γιορτάζει την Μεσοπεντηκοστή) 
132. Παναγία η Αγιοσορίτισσα
133. Παναγία η Σουμελά 
134. Παναγία η Απείρανδρη 
135. Παναγία η Αθηνιώτισσα
136. Παναγία η Φιδούσα (Κεφαλονιά) 
137. Παναγία η Ταρτάνα ( Καρπενήσι) 
138. Παναγία η Αντιφωνήτρια
139. Παναγία η Σαραντασκαλιώτισσα (Μαραθόκαμπου) 
140. Παναγία του Κήπου (Μήλος)
141. Παναγία η Λεσινιώτισσα 
142. Παναγία στην Μάκρη (Αλεξανδρούπολη) 
143. Παναγία των Αχαρνών
144. Παναγία των Χαλκέων (Θεσσαλονίκη) 
145. Παναγία η Γερόντισσα 
146. Παναγία η Μυρτιδιώτισσα
147. Παναγία η Υπάρχουσα (Ιεροσόλυμα) 
148. Νέα Παναγιά (Θεσσαλονίκη) 
149. Παναγία η Μεσίτρια
150. Παναγία η Πρωτόθρονη 
151. Παναγία η Παντοβασίλισσα 
152. Παναγία η Δεομένη
153. Παναγία η Άμμωμος 
154. Παναγία η Πανάμωμος 
155. Παναγία η Άχραντος
156. Παναγία η Υπέρμαχος 
157. Παναγία η Κορυφινή 
158. Παναγία η Μπαλουκλιώτισσα
159. Παναγία του Κύκκου 
160. Παναγία του Γενάτου (Κύπρος) 
161. Παναγία Χελιδονού
162. Παναγία Μαυρομωλίτισσα (Φανάρι) 
163. Παναγία Λαγουδιανή (Θεσσαλονίκη)
164. Παναγία Κρηνά 
165. Παναγία Σπηλιανή (Νίσυρος) 
166. Παναγία Συνεμπάστρα (Κεφαλονιά)
167. Παναγία Μυρσινιώτισσα (Λέσβος) 
168. Παναγία Δομανδρίου (Λέσβος)
169. Παναγία Αγίας Σιών (Λέσβος) 
170. Παναγία Γλυκοφιλούσα (Λέσβος) 
171. Παναγία η Γοργόνα (Λέσβος)
172. Παναγία Τρουλωτή (Λέσβος) 
173. Παναγία Γαλαξά ή Θαλασσοκρατούσα
174. Παναγία Αρχαγγελιώτισσα (Ξάνθη) 
175. Παναγία η Καλυβιανή (Ηράκλειο)
176. Παναγία Παλαιοκαστρίτης (Κέρκυρας) 
177. Παναγία η Πανάχραντος (Άνδρος)
178. Παναγία Μεγαλομάτα 
179. Παναγία η Θρηνούσα 
180. Παναγία η Σωτήρα 
181. Παναγία η Βοήθεια
182. Παναγία η Μαυριώτισσα 
183. Παναγία η Μαχαιρωμένη 
184. Παναγία η Θεοσκέπαστη
185. Παναγία η Βατοπεδινή 
186. Παναγία η Ξενοπούλα 
187. Παναγία η Αμπελακιώτισσα
188. Παναγία η Βέλλα 
189. Παναγία η Ελεούσα 
190. Παναγία Παρηγορίτισσα 
191. Παναγία η Ουρανοφόρα
192. Παναγία η Καταφυγή 
193. Παναγία η Δαμάστα 
194. Παναγία Δαμασιά 
195. Παναγία η Λαγκοβάρδα
196. Παναγία η Παλατιανή 
197. Παναγία η Ορθοκώστα 
198. Παναγία η Ολυμπίώτισσα
199. Παναγία η Λυκοδήμου 
200. Παναγία η Καλιγού 
201. Παναγία Περγιλού 
202. Παναγία η Στεφανά
203. Παναγία η Αρακά 
204. Παναγία η Φλεβαριανή 
205. Παναγία η Μεσοσπορίτισσα
206. Παναγία η Πολυσπορίτισσα 
207. Παναγία η Αρχισπορίτισσα 
208. Παναγία η Ξεσπορίτισσα
209. Παναγία η Ακαθή ( Ακαθίστου Ύμνου)
 210. Παναγία η Πονολύτρια 
211. Παναγία η Παρηγορίτισσα
212. Παναγία η Αμαστή (ιαματική) 
213. Παναγία η Αρμενοκρατούσα
(προστατεύει τις λεχώνες από το «αρμένισμα», τον επιλόχειο πυρετό)

214. Παναγία η Ξεσκλαβώστρα 
215. Παναγία η Καψοδεματούσα ή Τζιλά
(τιμωρεί όσους εργάζονται την ημέρα των εορτών της)

216. Παναγία η Μαντηλούσα 
217. Παναγία η Γουρλομάτα 
218. Παναγία η Ηλιόκαλη
219. Παναγία η Χρυσογαλατούσα 
220. Παναγία η Χρυσολεούσα
221. Παναγία η Χρυσοπαντάνασσα
222. Παναγία η Αγιογαλούσα 
223. Παναγία η Ευθριανή 
224. Παναγία η Κυκκώτισσα
225. Παναγία η Θαλασσομαχούσα 
226. Παναγία η Βρυούλων 
227. Παναγία η Κισσιώτισσα
228. Παναγία η Κυπαρισσιώτισσα 
229. Παναγία η Γενεσιουργός
230. Παναγία η Κατοπολιανή ( Αμοργός)
231. Παναγία η Πανάχραντος 
232. Παναγία η Χώρα του Αχωρήτου 
233. Παναγία η Άσπιλη
234. Παναγία Ζερβάτι (Βορ. Ήπειρος) 
235. Παναγία Μπόρια (Κορυτσά)
236. Παναγία Γεωργάνικη (των Μαυρομιχαλέων) 
237. Παναγία η Τσιπιώτισσα 
238. Η Μεγάλη Παναγία ( Πάτμος)
239. Παναγία του Σταυρού (Πάτμος) 
240. Παναγία η Κακαβιώτισσα (Λίμνος) 
241. Παναγία η Έλωνα ( Κουνουρία)
242. Παναγία η Μακρυνή (Μαραθόκαμπος) 
243. Παναγία η Κακοπερατού (Μαραθόκαμπος)
244. Μεγάλη Παναγία Σαμαρίνας (Γρεβαννά) 
245. Παναγία η Χυσοπολίτισσα (Νάξος)
246. Παναγία η Διώτισσα (Κεφαλονιά)
247. Παναγία η Σκοπιώτισσα ( Ζάκυνθος) ( Βρίσκεται στο χωριό Morsbach
στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία της St. Gertud της Γερμανίας κατόπιν θαύματος)

248. Παναγία η Χαρδακιώτισσα (Κυθραία) 
249. Παναγία η Χρυσαφίτισσα (Μονεμβασιά) 
250. Παναγία η Αμίαντος
251. Παναγία των Καστριανών (Κως) 
252. Παναγία Μπαφέρου (Στεμνίτσα) 
253. Παναγία Δομιαμίτισσα (Καρπενήσι)
254. Παναγία η Κόχη (Σίφνος) 
255. Παναγία της Άμμου ( Σίφνος) 
256. Παναγία η Μοναχή (Σίφνος)
257. Παναγία του Μπαλή (Σίφνος) 
258. Παναγία η Δροσιανή (Νάξος) 
259. Παναγία η Καρδιανή (Σύρος)
260. Παναγία η Αρκουδιώτισσα (επειδή μαρμάρωσε μια αρκούδα που πήγαινε να πιει το νερό των μοναχών)
261. Παναγία η Τσαμπίκα (Ρόδος) 
262. Παναγία η Καμαριώτισσα (Σαμοθράκη)
263. Παναγία Μακρυμάλλη (Ψαχνά Ευβοίας) 
264. Παναγία η Χρυσομαλλούσα (Λέσβος)
265. Παναγία Αιμιαλών (Δημητσάνα) 
266. Παναγία Αμαρτωλών Σωτηρία (Αγία Λαύρα Καλαβρύτων)
267. Παναγία Δουπιανή (Μετέωρα) 2
68. Παναγία Δοχειάρισσα (Άθως)
269. Παναγία Διμιοβίτισσα (Μεσσηνία) 
270. Παναγία Δυοχούσαινα (Ψαρά).

Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Κοίμηση της Θεοτόκου

Κοίμηση της Θεοτόκου

H Κοίμηση της Θεοτόκου, ψηφιδωτό από τη Μονή της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη

Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου. Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και «Πάσχα του καλοκαιριού». Είναι μια από τις επίσημες αργίες στην Ελλάδα.
Κατά την παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της, προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους. Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μια νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της. Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής. Μετά από τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία μετατέθη τους ουρανούς.

Νηστεία


Κατά την παράδοση, είθισται περίοδος νηστείας για τη συγκεκριμένη εορτή, που καθιερώθηκε τον 7ο αιώνα. Αρχικά ήταν χωρισμένη σε δύο περιόδους, εκείνη πριν την γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα και εκείνη πριν της γιορτής της Κοίμησης της Θεοτόκου. Το 10ο αιώνα, συνενώθηκαν σε μια νηστεία που περιλαμβάνει 14 ημέρες και ξεκινά την 1η Αυγούστου. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης νηστείας, νηστεύεται το λάδι εκτός του Σαββάτου και της Κυριακής, ενώ στη γιορτή της Μεταμόρφωσης του Σωτήρα καταλύεται το ψάρι. Κατά τη γιορτή της Κοίμησης της Θεοτόκου καταλύονται τα πάντα, εκτός κι αν η γιορτή πέσει σε ημέρα Τετάρτη ήΠαρασκευή, οπότε καταλύεται μόνο το ψάρι

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙΜΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ
ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΤΟΥΣ <<ΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ>>
Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και μια εκκλησία αφιερωμένη στη χάρη της Δέσποινας. Στο Αρχιπέλαγος, κάθε νησί και μια Παναγιά, προστάτιδα των ναυτικών και ενσάρκωση της Μητέρας των μητέρων. Στις «Παναγίες» του Αιγαίου αναβιώνει κάθε χρόνο το «Πάσχα του καλοκαιριού», ένα «χαρμόσυνο πένθος» και ένα προσκύνημα που μαγνητίζει τα πλήθη. Η Μεγαλόχαρη της Τήνου με τα χιλιάδες τάματα, πιο πέρα η μεγαλοπρεπής Εκατονταπυλιανή της Πάρου, το κάτασπρο ξωκλήσι της Παναγιάς της Επανωχωριανής στην Αμοργό, η Παναγία η Σπηλιανή σε ένα μοναδικό σπήλαιο μέσα στο κάστρο των Ιπποτών της Νισύρου και τόσες άλλες, καθεμία με το δικό της χρώμα.

Παμπάλαιες, νεωτεριστικές, μεγαλοπρεπείς, λιτές, «θαυματουργές», στη θάλασσα ή ψηλά στο βουνό, ερημικές ή πολυπάτητες, οι εκκλησίες της Παναγίας γιορτάζουν ανάλογα με τα τοπικά έθιμα και τα παραδοσιακά προϊόντα του κάθε νησιού. Και με μια αίσθηση από την ελληνική αρχαιότητα να πλανάται στην ατμόσφαιρα, από τα θρησκευτικά πανηγύρια δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι μουσικές και οι γεύσεις, σαν μια γνώριμη από το παρελθόν θυσία στο Θείο.

Είναι η Παναγιά η Μεγαλόχαρη, η βρεφοκρατούσα, η ελεούσα η Θαλασσινή, η Εκατονταπυλιανή, η Γιάτρισσα, η Μυρτιδιώτισσα, του Σουμελά... μα πάνω απ' όλα είναι η Παναγιά η Μάνα. Από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, σε βουνά, πόλεις, χωριά και νησιά, κάποια Παναγιά παρηγορεί, εμψυχώνει και γαληνεύει όποιον της γυρεύει βοήθεια.

Και τούτη τη Μάνα, τη μια και μοναδική, γιορτάζει ο χριστιανικός κόσμος, με τη μεγαλύτερη κατάνυξη και λαμπρότητα. Το Δεκαπενταύγουστο, χιλιάδες πιστών, με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Μεγαλόχαρης για να αποθέσουν τη δική τους ικεσία στη χάρη Της.

Σε κάθε δύσκολη στιγμή της ζωής μας η Παναγιά είναι η "πηγή" της ελπίδας μας και της εκπλήρωσης των προσδοκιών μας.

H εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου είναι ημέρα χαρμολύπης για τον χριστιανισμό. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι έχει περάσει στη λαογραφία μας ως θρησκευτικό πανηγύρι και όχι ως πένθος, γιατί αναφερόμαστε όχι απλά στον θάνατο, αλλά στην κοίμηση και στην μετάσταση της Παναγίας.

Τήνος: Ευαγγελίστρια


Ενα χρυσό καράβι με μια τρύπα στην πλώρη, που «σφραγίζεται» από ένα μεγάλο ψάρι, είναι ένα από τα χιλιάδες τάματα στην Παναγιά της Τήνου, ως ένα μεγάλο «ευχαριστώ» του καπετάνιου για το θαύμα της Μεγαλόχαρης. Πλήθος πιστών κατακλύζουν κάθε χρόνο το νησί για το ευλαβικό προσκύνημα στη Μεγαλόχαρη. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ανηφορίζουν γονατιστοί προς την εκκλησία της Παναγίας προκειμένου να εκπληρώσουν το τάμα τους. Από το 1823 που βρέθηκε η θαυματουργή εικόνα, ύστερα από φανερώσεις στην Αγία Μοναχή Πελαγία, στην εκκλησία που χτίστηκε στο ίδιο σημείο εορτάζεται κάθε χρόνο με ιδιαίτερη λαμπρότητα η Κοίμηση της Θεοτόκου, με αποκορύφωμα τη λιτάνευση της εικόνας στην πόλη

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2014

Ο τελευταίος φίλος

Ο τελευταίος φίλος 
Πέρση, τέτοιον καιρό, (όπως θα έλεγε και το παλιό ελαφρό τραγουδάκι), έφυγε από την ζωή μια βασίλισσα με χάρτινο στέμμα που για μερικούς καλούς της συντρόφους της παιδικής της ηλικίας ήταν στην φαντασία μας χρυσό. Με ένα βασίλειο που η επικράτεια του ήταν μια αλάνα και το κάστρο του μια άγρια χαρουπιά. Η αδυσώπητη μπουλντόζα πριν μερικά χρόνια, ξερίζωσε το δένδρο και η άκαρδη μπετονιέρα στην αλάνα έχτισε μια εξαώροφη  πολυκατοικία. 
Το μόνο που δεν μπορεί να αλλάξει είναι το γεωγραφικό πλάτος και μήκος της περιοχής... 
**Άλιμος, οδός Αριστοτέλους** Δεν έχει σημασία αν ήταν στην αρχή ή στο τέλος ή κάπου στη μέση. Κοντά στο τότε ποτάμι (που τώρα είναι η Λ. Αμφιθέας) ή κάπου στην διασταύρωση με την οδό Μεγίστης. Η στάχτη του χρόνου και το τσιμέντο, τα ισοπέδωσαν όλα και μόνο στο μυαλό ορισμένων ακόμη υπάρχουν. 

Δεν θα αναφέρω το όνομα της. Αυτό μόνο η οικογένεια της έχει το δικαίωμα....  Εγώ απλά θα την αποκαλώ **Βασίλισσα** 

Κάποτε είχαμε μια παρέα με καμιά δεκαριά άτομα και αρχηγός  ήταν εκείνη. Από αυτή την παρέα, οι τέσσερις είμαστε οι ποιο κολλητοί. 
Δεν θα αναφερθώ στα χρόνια εκείνα. Αυτό θα το κάνω κάπου ποιο (επίσημα). 
Θα περιγράψω όμως εκείνη, έτσι σαν ένα σκίτσο σε μια κόλα χαρτί. 
Ένα μελαχρινό κορίτσι δεκατριών χρονών. Μαύρα μαλλιά, μελιά μάτια, λεπτό κορμί γεροδεμένο. Την θυμάμαι πάντα με εκείνο το πορτοκαλί σορτσάκι, το λευκό πουκάμισο που με δυσκολία κρατούσε στη θέση του το πρόωρα ανεπτυγμένο εφηβικό στήθος και εκείνα τα δερμάτινα καφέ πέδιλα. 
Την θυμάμαι να είναι πρώτη στον πετροπόλεμο. Να κρατάει στο δεξί χέρι το ξύλινο σπαθί της και στο αριστερό για ασπίδα το καπάκι από κάποια κατσαρόλα της μάνας της... 
Την θυμάμαι να με κρατάει πάντα δίπλα της. Με πρόσεχε και την πρόσεχα σαν κάτι πολύτιμο, σαν κάτι πολύ ακριβό. 
Ποτέ αυτή η σχέση δεν έγινε κάτι άλλο. Μήναμε πάντα αδερφικοί φίλοι. Κάποτε αναρωτηθήκαμε γιατί; Δεν έτυχε. 

Οι δρόμοι όλων μας χώρισαν. Η ζωή βλέπετε είναι σκληρή αδυσώπητη... Πάντα όμως υπήρχε ένα νοητό νήμα που μας είχε δεμένους τον ένα με τον άλλο. 
Δεν ξέρω αν είναι κατάρα ή βασκανία ή δεν ξέρω πως αλλιώς να το πω. Όλοι έφυγαν από την ζωή πριν την ώρα τους. Από την επάρατο νόσο οι περισσότεροι... 
Πέρση στις αρχές του Καλοκαιριού έφυγε άλλος ένας... Τότε είχα δει την **βασίλισσα** στο δρόμο 
- Γεια σου αγάπη μου (Έτσι της άρεσε να με λέει.)
- Καλημέρα, χμ, ξέρεις πέθανε ο .... 
Έμεινε για λίγο σκεφτική και μετά μου έπιασε τα δυο μου χέρια και τα έσφιξε με όση δύναμη είχε. 
-Στέλιο μείναμε οι δυο μας. Κράτα γερά. 
Με φίλησε στο μάγουλο και έφυγε. 
Μετά από δυο μήνες, μια μέρα του Αυγούστου, αφού συγύρισε το σπίτι της, μαγείρεψε για τα παιδιά της και τον άνδρα της πήγε και ξάπλωσε λίγο να ξεκουραστεί. 
Έτσι σαν πουλάκι έφυγε. Κοιμήθηκε και δεν ξύπνησε ποτέ ποια. 
Κάποτε είμασταν δέκα φίλοι, οι τέσσερις κολλητοί. Έμεινα μόνος 
Ο τελευταίος φίλος 

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Βενιζέλος: Αναβάλλεται για ένα μήνα η καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ

Βενιζέλος: Αναβάλλεται για ένα μήνα η καταβολή της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ


Την αναβολή στην καταβολή της πρώτης δόσης ΕΝΦΙΑ κατά ένα μήνα δηλαδή στα τέλη Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος Ευάγγελος Βενιζέλος
Την αναβολή της καταβολής, για ένα μήνα, της πρώτης δόσης του ΕΝΦΙΑ, με στόχο να διορθωθούν τα λάθη και να γίνουν οι αναγκαίες προσαρμογές χωρίς επιβάρυνση και ταλαιπωρία των πολιτών, ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών Ευάγγελος Βενιζέλος.
Ο κ. Βενιζέλος πραγματοποίησε την παραπάνω δήλωση εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου. Οπως υπογραμμίζει η Χαριλάου Τρικούπη αυτή τη πρόταση είχε διατυπωθεί εδώ και ημέρες από το ΠΑΣΟΚ.
Επιπρόσθετα ο κ. Βενιζέλος ανακοίνωσε ότι στις 25 Αυγούστου θα συνέλθει σε πρώτη συνεδρίαση το Κυβερνητικό Συμβούλιο Απασχόλησης που έχει συσταθεί με πρότασή του και στο οποίο μετέχουν όλα τα συναρμόδια υπουργεία και οι παραγωγικοί φορείς με στόχο την προώθηση ολοκληρωμένων πολιτικών που  μειώνουν την ανεργία, δημιουργούν νέες και  διασφαλίζουν υφιστάμενες θέσεις εργασίας καθώς προφανώς δεν αρκούν τα  μέτρα προσωρινής απασχόλησης και στήριξης των ανέργων.
Με την ευκαιρία ο Βαγγέλης Βενιζέλος εξέφρασε την ικανοποίηση του γιατί χθες η κυβέρνηση επισημοποίησε τη συνέχιση των μέτρων στήριξης των ανέργων που είχαν ξεκινήσει εδώ και ενάμιση περίπου χρόνο με κορμό τον ΟΑΕΔ και αφετηρία τις προτάσεις που είχε εισηγηθεί η ΚΟ του ΠΑΣΟΚ.

Τρίτη 5 Αυγούστου 2014

ΜΟΥΣΕΙΟ ΥΔΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΛΙΓΟ

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ ΙΣΩΣ ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΛΙΓΟ

γερμανια οικονομια
Του Gideon Rachman. Άρθρο για τους Financial Times (Ιούλιος 2014)
Ο απόλυτος συμβολισμός ήταν η ΝΊΚΗ της Γερμανίας στο Μουντιάλ. Διεθνώς, η χώρα είναι πανίσχυρη και δημοφιλής. Στην Ευρώπη, όμως, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Γιατί η «χρυσή στιγμή» της Γερμανίας δεν θα έχει διάρκεια, τουλάχιστον εκτός γηπέδου.
Η Γερμανία έχει τη συνήθεια να σηκώνει το παγκόσμιο ποδοσφαιρικό κύπελλο σε συμβολικές στιγμές. Η νίκη του 1954 -όπως αποτυπώθηκε στην ταινία «Το Θαύμα του Βερολίνου»- έδωσε στους Γερμανούς μια στιγμή περηφάνιας και κάθαρσης μετά την ήττα και την ατίμωση του 1945. Μια δεύτερη νίκη πήρε το 1974 η Δυτική Γερμανία της οποίας το «οικονομικό θαύμα» είχε καταφέρει μέχρι τότε να της ξαναδώσει μια θέση ανάμεσα στις πιο ανεπτυγμένες του πλανήτη. Η νίκη του 1990, λίγους μήνες μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου, ενίσχυσε την ικανοποίηση και τις ελπίδες για την επανενωμένη Γερμανία.
Σήμερα, το 2014, η χώρα σήκωσε το Παγκόσμιο Κύπελλο για μία ακόμη φορά και σε μια συμβολική εποχή πάλι. Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια έχει αναδειχθεί σε κορυφαία πολιτική δύναμη της Ευρώπης. Η Βρετανία και η Γαλλία μπορεί να έχουν πυρηνικά όπλα και μόνιμη θέση στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ. Αλλά με την ευρωκρίση, η Γερμανία αναδείχθηκε σε αναμφισβήτητο ηγέτη της Ε.Ε.
Ακόμη και το να αποκαλέσεις τη χώρα «κυρίαρχη δύναμη» στην Ευρώπη θα ακουγόταν ενοχλητικό πριν από λίγα χρόνια. Αλλά η σύγχρονη Γερμανία έχει καταφέρει το ασυνήθιστο επίτευγμα να είναι ταυτοχρόνως πανίσχυρη και δημοφιλής. Σύμφωνα με έρευνα του BBC που πραγματοποιήθηκε σε 21 χώρες πέρσι, η χώρα απολαμβάνει τον μεγαλύτερο θαυμασμό μεταξύ των κρατών του πλανήτη.
Την ώρα που το Παρίσι μοιάζει με πανέμορφο μουσείο, η Ρώμη καταρρέει και το Λονδίνο έχει πήξει στην ακρίβεια και στον συνωστισμό, το Βερολίνο έχει αναδειχθεί σε μια «cool» πόλη, γεμάτη γκαλερί τέχνης, clubs και συναρπαστική μοντέρνα αρχιτεκτονική από το Reichstag μέχρι την Potsdamer Platz. Είναι επίσης μια πόλη στην οποία οι νέοι μπορούν ακόμη να αντέξουν οικονομικά να ζήσουν.
Η γερμανική ποδοσφαιρική ομάδα αποτυπώνει όλη αυτήν τη διάθεση. Οι νίκες του 1954 και του 1974 αντιμετωπίστηκαν εν μέρει με δυσαρέσκεια γιατί είχαν νικηθεί πιο «καλοί» αντίπαλοι – η Ουγγαρία και η Ολλανδία. Οι Γερμανοί παίκτες των ομάδων του 1974 και του 1990 χαρακτηρίστηκαν αποτελεσματικοί και δουλευταράδες και σατιρίστηκαν για τα κουρέματά τους. Αντιθέτως, η τωρινή γερμανική ομάδα χειροκροτήθηκε για το στιλ και το αθλητικό της πνεύμα. Ήταν επίσης η πιο πολυεθνική ομάδα που εκπροσώπησε τη χώρα σε τελικό του Μουντιάλ, καθρεφτίζοντας το κλιμακούμενο άνοιγμα της γερμανικής κοινωνίας. Κράτησε όμως και αρκετές από τις παλαιότερες αρετές.
Στα καλύτερά της μοιάζει πράγματι με μια καλοσχεδιασμένη μηχανή, που όλα τα εξαρτήματά της δουλεύουν αρμονικά. Και ήρθε κι έδεσε που ο Mario Götze, ο σκόρερ του νικητήριου γκολ στο Ριο, είναι γιος καθηγητή τεχνολογίας – και ένας από τους δύο παίκτες της ομάδας που γεννήθηκαν στην ενωμένη Γερμανία.
Όλα αυτά όμως ακούγονται πολύ καλά για να είναι αληθινά – και πιθανόν έτσι είναι. Η Γερμανία αναμφισβήτητα διανύει μια χρυσή εποχή -μέσα κι έξω από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα-, αλλά υπάρχουν λόγοι να φοβόμαστε ότι αυτό δεν θα κρατήσει πολύ. Η πολιτική ηγεσία στην Ευρώπη σημαίνει τη λήψη αποφάσεων και αυτές οι αποφάσεις αναπόφευκτα θα έχουν άσχημη υποδοχή σε ορισμένες περιοχές. Παραφράζοντας τη δήλωση Τρότσκι για τον πόλεμο, κι αν οι σύγχρονοι Γερμανοί δεν ενδιαφέρονται για την εξουσία, η εξουσία ενδιαφέρεται για αυτούς. Μολονότι λοιπόν η χώρα έχει θετική εικόνα στον πλανήτη γενικώς, όπου η εξουσία της δεν είναι αισθητή ακόμη, η εικόνα της έχει δεχθεί λόγω της κρίσης πλήγμα μέσα στο ίδιο της το σπίτι.
Η επιμονή της κυβέρνησης Merkel με την οικονομική λιτότητα στη νότιο Ευρώπη έχει αναβιώσει εικόνες του παρελθόντος, μιας υπεροπτικής και αναίσθητης Γερμανίας. Όταν ρωτήθηκαν για το ποια ομάδα θέλουν λιγότερο να σηκώσει το κύπελλο του Μουντιάλ, οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί, οι Έλληνες, οι Ολλανδοί και οι Άγγλοι απάντησαν όλοι ότι η Γερμανία βρίσκεται στη μία από τις δύο θέσεις της λιγότερο ευνοούμενης ομάδας.
Όσον αφορά τον διεθνή ρόλο της χώρας, η ίδια παραμένει βαθιά διχασμένη. Η διαμάχη με τις ΗΠΑ για τις υποκλοπές στη Γερμανία έχει αναβιώσει έναν λανθάνοντα αντιαμερικανισμό, που ήταν ολοφάνερος επί κυβερνήσεων Μπους. Η απέχθεια για τις υποκλοπές είναι κατανοητή, αλλά για τον γερμανικό λαό φαίνεται πως έχει μεταμορφωθεί σε άρνηση να διαλέξουν ανάμεσα στη Ρωσία και τη Δύση.
Πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι περισσότεροι Γερμανοί θεωρούν ότι η χώρα τους πρέπει να κρατήσει μια πολιτική ίσης απόστασης ανάμεσα στη Ρωσία και τη δυτική συμμαχία, παρά να επιλέξει μια φιλοδυτική στρατηγική. Αυτή η συμπεριφορά ανησυχεί την καθιερωμένη πολιτική εξωτερικών υποθέσεων της Γερμανίας, καθώς και τους ανατολικούς γείτονές της. Οι Γερμανοί διπλωμάτες φοβούνται ότι οι απόψεις της κυβέρνησής τους δεν είναι συντονισμένες με την κοινωνία που εκπροσωπούν.
Όσο η γερμανική οικονομία προχωράει το ίδιο αποδοτικά με την ποδοσφαιρική ομάδα της, οι Ευρωπαίοι γείτονές της πιθανότατα θα είναι επιφυλακτικοί και ευγενικοί με τις όποιες επιφυλάξεις μπορεί να έχουν με τη γερμανική εξωτερική πολιτική. Όμως ορισμένοι παρατηρητές μέσα στην ίδια τη Γερμανία φοβούνται ότι η επιτυχία της στην οικονομία βασίζεται σε μια σειρά πλεονεκτήματα που θα ξεφτίσουν με τον χρόνο.
Η δημογραφική κατάσταση είναι απαίσια. Το ποσοστό γεννήσεων είναι μόλις 1,3 παιδί ανά γυναίκα, που σημαίνει ότι η χώρα γερνάει και η κατάσταση όλο και χειροτερεύει. Οι πρόσφατες κινήσεις για τη μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ορισμένων εργαζόμενων θα επιδεινώσει το πρόβλημα.
Μετά από πολλά χρόνια με συγκράτηση μισθών, οι Γερμανοί εργαζόμενοι είναι φυσικό να ζητούν αυξήσεις. Έτσι όμως θα πληγεί η ανταγωνιστικότητα που με τόσο κόπο απέκτησε η χώρα. Παράλληλα, η γερμανική βιομηχανία μπορεί να απειληθεί λόγω της εξάρτησης των εξαγωγών της από γειτονικές της χώρες που πλήττονται από λιτότητα, την ώρα μάλιστα που οι κινεζικές βιομηχανίες αναβαθμίζονται και «επιτίθενται» σε κερδοφόρες γωνιές της αγοράς που «ανήκουν» στη Γερμανία.
Η καγκελάριος Angela Merkel, της οποίας η πράγματι εντυπωσιακή ηγεσία έχει συμβάλει πολύ στη θετική εικόνα της σύγχρονης Γερμανίας, γνωρίζει πολύ καλά τις προκλήσεις που θα ακολουθήσουν.
Όμως, όπως και σε όλο το έθνος, η ΝΊΚΗ στο Ρίο της έδωσε την ευκαιρία να ξαποστάσει και να απολαύσει τη «χρυσή στιγμή» της Γερμανίας.