Σάββατο 25 Μαρτίου 2017

Orient Express: Το μυθικό τρένο λειτουργεί ακόμη –Ένα πολυτελές 5άστερο όνειρο που ταξιδεύει στην καρδιά της Ευρώπης

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient5.jpg

Το Orient Express δεν έχει γίνει γνωστό μόνο από το μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι. Ούτε από την πολυτέλεια που το χαρακτήριζε. Έμεινε γνωστό επειδή για δεκαετίες ήταν το βασικό μέσο μεταφοράς βασιλιάδων, πριγκίπων, πρωθυπουργών, αρχηγών Κρατών, μαζί με λαθρέμπορους, εγκληματίες, τυχοδιώκτες και πάσης φύσης τσαρλατάνους, που έψαχναν να βρουν τη δόξα και την περιπέτεια από την κοσμοπολίτικη Ευρώπη και το Παρίσι, στην Ανατολή και στην Κωνσταντινούπολη. To περιβόητο τρένο δεν υπάρχει πιά, αλλά ένα νέο όχημα που έχει ακριβώς την εικόνα και την πολυτέλειά του κυκλοφορεί στην καρδιά της Ευρώπης.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientproto.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientproto2.jpg

 Η πιο διάσημη γραμμή είναι το Venice Simplon Orient Express (VSOE) ένα 5άστερο τρένο πολυτελείας και συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι, την Βερόνα και καταλήγει στη Βενετία. Η διαδρομή από το Λονδίνο στη Βενετία διαρκεί 24 ώρες και στοιχίζει 2.050 λίρες το άτομο, την ημέρα, συμπεριλαμβανομένων των γευμάτων.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient5.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient8.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient10.jpg

Η διαδρομή Λονδίνο-Βενετία γίνεται μια φορά την εβδομάδα μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου. Γίνονται και κάποια άλλα ταξίδια στη Ρώμη, την Κρακοβία, τη Βουδαπέστη, τη Στοκχόλμη ακόμη και την Κωνσταντινούπολη (1 φορά το χρόνο).

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient01.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient6.jpg

Δεν πρόκειται για το αυθεντικό Οριάν Εξπρές του 1883 το οποίο αποσύρθηκε οριστικά στις 12 Δεκεμβρίου 2009.Τα υπερπολυτελή τρένα της εταιρίας Sea Containers House, της ιδιοκτήτριας των μυθικών τρένων, ξεχωρίζει το «κλασικό» British Pullman, και το 4ημερο ταξίδι «Λονδίνο- Βενετία- Ρώμη», στο οποίο διασχίζει την βρετανική επαρχία, τις Ελβετικές Άλπεις, διανυκτερεύει για 2 ημέρες στη μαγευτική Βενετία και στη συνέχεια, παρέα και πάλι με το Orient Express, κατευθύνεται στη Ρώμη, την αιώνια πόλη. Οι επιβάτες ξεκινούν από το σιδηροδρομικό σταθμό Victoria Station στο Λονδίνο, από όπου ξεκινούν και τα περισσότερα τρένα της εταιρείας.
http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient001.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient12.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient4.jpg

Καλοντυμένες παρέες ανθρώπων από κάθε γωνιά της γης κατακλύζουν την αποβάθρα. Η μοναδική ατμόσφαιρα, που αποπνέει το τρένο αιχμαλωτίζει τον επιβάτη. Φρέσκα φρούτα και λουλούδια τον καλωσορίζουν στην καμπίνα όπου το πανάκριβο ξύλο κυριαρχεί δημιουργώντας μια μοναδική αντίθεση με το γυαλιστερό χαλκό που δίνει λάμψη σε όλη την καμπίνα. Τα κρεβάτια είναι ενσωματωμένα στον τοίχο και την κατάλληλη στιγμή, ο προσωπικός  μπάτλερ θα φρόντιζε να τα κατεβάσει και να τα στρώσει με τα κατάλευκα λινά σκεπάσματα.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient002.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientgare.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/train1_0.png

Το μπάνιο, που δεν υστερεί σε ευρηματικότητα και πολυτέλεια, μοιάζει εξωτερικά με μια μεγάλη ντουλάπα, που στο άνοιγμά της αποκαλύπτεται μια εύχρηστη ντουζιέρα, η τουαλέτα με το νιπτήρα και μια σειρά από κομψές συσκευασίες ειδών μπάνιου (σαπουνάκια, αφρόλουτρα κ.λπ.), που έχουν τοποθετηθεί με προσοχή.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orintchambre.jpg

 Ακολουθεί το δείπνο, όπου το Orient Express ξεπερνά ακόμη και τον ίδιο του το μύθο. Στους τοίχους κυριαρχούν οι ξύλινες μαρκετερί, ενώ βαριές βελούδινες κουρτίνες πέφτουν με χάρη πλάι στα παράθυρα. Τα τραπέζια είναι στολισμένα με λινά τραπεζομάντιλα και φίνες πορσελάνες ενώ τα κρυστάλλινα ποτήρια και τα ασημένια μαχαιροπίρουνα υπενθυμίζουν στον ταξιδιώτη, ότι ζει τη μοναδική εμπειρία του Orient Express. 

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient17.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient18.jpg

Το ταξίδι με το British Pullman από το Λονδίνο με διαδρομή ανάμεσα στη Γαλλική επαρχία, τις ελβετικές Άλπεις, τη Βενετία και τελικό προορισμό τη Ρώμη, διαρκεί 4 ημέρες (3 νύχτες) και χωρίς τη διήμερη διαμονή στη Βενετία, θα σας κοστίσει περίπου 2.660 ευρώ. Υπάρχουν εκπτώσεις της τάξης του 35%, αν η κράτηση γίνει πολύ νωρίτερα και on line. Για κρατήσεις ξενοδοχείων σε διάφορες πόλεις, η εταιρία προσφέρει ειδικά πακέτα στους επιβάτες. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζετε πως υπάρχουν και φθηνότερες διαδρομές που ξεκινούν από τα 250 ευρώ το άτομο.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient1.jpg


•Ενδεικτικό μενού:-Αστακοουρά με σάλτσα από brandy-Ψητά ή βραστά λαχανικά-Ψητή πάπια με λευκές τρούφες-Μικρές κολοκύθες σωταρισμένες με «χρυσά» κρεμμύδια-Εκλεκτά Γαλλικά τυριά-Πικρή σοκολάτα και παγωτό περγαμόντο-Καφές Κολομβίας

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientmap.gif

 Tο τρένο στον σταθμό πουλάει τα πιάτα του και τα φλυτζάνια του σε πολύ προσιτές τιμές.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientassiette.jpeg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orienttasse.jpeg


Το πρωτότυπο Οριάν Εξπρές
 Η ιστορία του ξεκινά στις 4 Οκτωβρίου 1883, όταν μια αμαξοστοιχία αναχώρησε από τον σταθμό του Παρισιού με προορισμό τη μακρινή Ρουμανία. Το τρένο ονομαζόταν «Orient Express» και μετέφερε 40 επιβάτες που είχαν προσκληθεί από τον Βέλγο George Nagelmacker που είχε συλλάβει την ιδέα του ταξιδιού στην Ευρώπη με πολυτελή τρένα.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orient_express-original.jpg

Μαζί τους ταξίδευε και ο δημοσιογράφος Henri Stefan Opper de Blowitz, ο ανταποκριτής των λονδρέζικων «Times», που διάνθιζε τις ανταποκρίσεις του με συνεντεύξεις μεγάλων προσωπικοτήτων, όπως του βασιλιά της Ρουμανίας Καρόλου και του σουλτάνου Abdul Hamid II, του τότε κυβερνήτη της Τουρκίας, που έδωσαν «φτερά» στην ιδέα του Nagelmacker.

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientoriginal.jpg

Παρά τις αρχικές δυσκολίες που συναντούσαν οι επιβάτες, καθώς έπρεπε να διασχίσουν με φέρι το Δούναβη και να μεταφερθούν στη Βάρνα της Βουλγαρίας με ένα τοπικό τρένο για να καταλήξουν με πλοίο στην Κωνσταντινούπολη, το ταξίδι με το Orient Express έγινε παιχνιδάκι, όταν στις αρχές του 1900, οι γραμμές των τρένων εκσυγχρονίστηκαν και το ταξίδι των 1.800 μιλίων διαρκούσε μόλις 3 ημέρες!

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientoriginal2.jpg

Όλη η αφρόκρεμα των αρχών του περασμένου αιώνα ταξίδευε με ταχύτητα μέσα σε υπερπολυτελή βαγόνια στη Βιέννη, στο Βουκουρέστι ακόμη και στην Κωνσταντινούπολη, που τότε ήταν ο απόλυτος ταξιδιωτικός προορισμός. Έτσι, το Orient Express βαφτίστηκε «Το τρένο των βασιλέων που είναι και ο βασιλιάς των τρένων»!

Ο ποιητής Γκιγιόμ Απολιναίρ ξαπλωμένος στα βελούδα του Orient Express
http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/apollinaire_orient_express1.jpg

http://www.iefimerida.gr/sites/default/files/orientagatha.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια: