Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Ανέλεγκτη η χρήση προσωπικών δεδομένων από τους μισούς χρήστες social media στις ΗΠΑ

Ανέλεγκτη η χρήση προσωπικών δεδομένων από τους μισούς χρήστες social media στις ΗΠΑ

Ανέλεγκτη η χρήση προσωπικών δεδομένων από τους μισούς χρήστες social media στις ΗΠΑ
Τα αποτελέσματα μιας έρευνας σε 2000 ενήλικες χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στις ΗΠΑ παρουσιάζει η εταιρεία ασφάλειας ESET, δίνοντας μια αίσθηση του φαινομένου εκτός ελληνικών συνόρων. Η εταιρεία διαπιστώνει πως η χρήση των μέσων είναι ιδιαίτερα διευρυμένη, ωστόσο περισσότεροι από τους μισούς δεν έχουν επέμβει ποτέ στις ρυθμίσεις του απορρήτου τους για να περιορίσουν την χρήση των προσωπικών τους δεδομένων κατά την αναζήτηση ή την προβολή διαφημίσεων.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότεροι από 4 στους 5 ερωτηθέντες είναι χρήστες των social media (82%). To γεγονός αποδεικνύει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα επικοινωνιακό εργαλείο που κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρίες, αυξάνοντας επακόλουθα τη σημασία της ασφάλειας και του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής.

Σε σχετική ερώτηση, οι ερωτώμενοι καταδεικνύουν ως τον κυριότερο παράγοντα της ασφάλειας online την ατομική υπευθυνότητα.  Το 17% αποδίδει τον ρόλο αυτό στους ISP και μόλις 12% το ίδιο το μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Παρά το γεγονός ότι η ατομική υπευθυνότητα θεωρείται ο Νο1 παράγοντας ασφάλειας online, μόνο το 28% των ερωτηθέντων είναι ενημερωμένοι για τις πολιτικές και τις ρυθμίσεις απορρήτου των λογαριασμών τους.

  • Το 51% των μελών κοινωνικών δικτύων δεν έχει ασχοληθεί ποτέ με τις ρυθμίσεις του απορρήτου του.
Ένας στους πέντε χρήστες δεν έχει αλλάξει ποτέ τις ρυθμίσεις στους λογαριασμούς του στα social media. Το γεγονός αυτό προβληματίζει ιδιαίτερα, αν αναλογιστούμε ότι οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις αφορούν τη χρήση όσο το δυνατόν περισσότερων πληροφοριών για τον χρήστη από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η πρόσφατη κίνηση του Facebook να επεκτείνει τη δυνατότητα αναζήτησης ατόμων ακόμη κι όταν δεν θέλουν το προφίλ τους να είναι ορατό. Ομοίως, η Google χρησιμοποιήσει τα ονόματα των χρηστών του Google+ παράλληλα με τις διαφημίσεις προϊόντων. Οι χρήστες μπορούν να εξαιρεθούν και από τις  δύο παραπάνω περιπτώσεις, εφόσον έχουν φροντίσει να ελέγξουν τις πρόσφατες αλλαγές στις ρυθμίσεις των λογαριασμών τους.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα σχετικά με το Facebook στο tech.in.gr καθώς και για το Google:

Σύμφωνα με την έρευνα για την ESET, το 28% των χρηστών social media δηλώνει ότι έχει πέσει θύμα των κυβερνοεγκληματιών σε ένα ή και περισσότερους λογαριασμούς. Μάλιστα, σε περισσότερους από τους μισούς αυτούς χρήστες, η επίθεση πραγματοποιήθηκε το τελευταίο έτος, τη στιγμή που ένα συντριπτικό 91% έχει λάβει τουλάχιστον ένα ύποπτο ηλεκτρονικό μήνυμα. Παρόλο που ως ύποπτα υπολογίζονται κυρίως τα e-mail, ένας στους τρεις χρήστες αναγνωρίζει ως ύποπτα και μηνύματα σε social media, ενώ περισσότερους από ένας στους πέντε αντιμετώπισε malware ή συνδέσμους με κακόβουλο λογισμικό στα κοινωνικά δίκτυα. Το 86% εκφράζει ανησυχίες για ιούς ή και κυβερνοεγκληματίες όταν επισκέπτεται τις αγαπημένες του ιστοσελίδες, και, δυστυχώς, μόνο το 35% θεωρεί ότι οι ιστότοποι διεξάγουν ικανοποιητικό ελέγχο και φιλτράρισμα του κακόβουλου κώδικα.

Ως θετικά μηνύματα εκλαμβάνονται τα πορίσματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία:

  • Το 33% έχει αναφέρει ύποπτες ενδείξεις ή μηνύματα που έχει λάβει σε διαχειριστή.
  • Αρκετοί χρήστες επικοινωνούν με φίλους τους όταν εντοπίζουν προβλήματα – το 30% των ατόμων, των οποίων το προφίλ είχε πέσει θύμα επίθεσης, ειδοποιήθηκαν από φίλους τους.
  • Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι, ένα σημαντικό ποσοστό χρηστών συμπεριφέρεται με υπευθυνότητα χωρίς να έχει προηγηθεί επίσημη εκπαίδευση, καθώς μόνο το  27% των χρηστών έχει καταρτιστεί σχετικά με την online ασφάλεια.
H ESET έχει αναπτύξει τον Social Media Scanner, ένα εργαλείο που διαθέτει δωρεάν. Διαβάστε περισσότερα σχετικά:

Δεν υπάρχουν σχόλια: